Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 6 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand op het RX-7 forum had het volgende gepost: Afbeeldingslocatie: http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2013/11/PPRE_6B_RX4_7606-1200x800.jpg

* sorry kon niet groter :p en foto is een link ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 07-11-2013 18:18 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:55

-tom-562

Oliesjeik

:9~
M'n pa heeft daar vroeger de normale versie (dus een gewone 2-schijfs Wankelmotor) van gehad

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

Pinobigbird

doesn't share food!

Autoweek heeft een dubbeltest gehouden tussen de Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 pk en de Peugeot 308 1.6 THP 125 pk, de C-segmenter die we volgend jaar veelvuldig op de Nederlandse wegen zullen tegenkomen en waarschijnlijk zijn populairste concurrent (voor iedereen die geen saaie VAG wil rijden).

De Mazda 3 komt er uit als de betere rijdersauto en de Peugeot 308 als een meer op comfort gerichte auto; niet echt en verrassende conclusie. De redacteuren hebben wel een duidelijke voorkeur voor de Mazda 3.

Volgende week in Autoweek neemt de 3 het op tegen meer C-segmenters in een multitest. Ik ben benieuwd hoe de 3 standhoudt, maar ik heb het vermoeden dat hij hoog zal eindigen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Geld voor alle mazda 3's als je van bochtjes rijden houd dan is het een hele fijne auto.

Motorisch is die 3 de 308 gewoon de baas. 10gram CO2 minder, 10Nm meer (waarschijnlijk wel pas bij eenhoger toerental), 1,4 seconde sneller van 0 naar 100 en niet de belabberde reputatie die de THP heeft.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Pinobigbird schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:59:
Autoweek heeft een dubbeltest gehouden tussen de Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 pk en de Peugeot 308 1.6 THP 125 pk, de C-segmenter die we volgend jaar veelvuldig op de Nederlandse wegen zullen tegenkomen en waarschijnlijk zijn populairste concurrent (voor iedereen die geen saaie VAG wil rijden).
[video]
De Mazda 3 komt er uit als de betere rijdersauto en de Peugeot 308 als een meer op comfort gerichte auto; niet echt en verrassende conclusie. De redacteuren hebben wel een duidelijke voorkeur voor de Mazda 3.

Volgende week in Autoweek neemt de 3 het op tegen meer C-segmenters in een multitest. Ik ben benieuwd hoe de 3 standhoudt, maar ik heb het vermoeden dat hij hoog zal eindigen.
Die autoweek is inmiddels uit, de 3 heeft de test gewonnen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik ga de 31e mijn 3 ophalen. :)

De 120 GT-M Soul red met off-white interieur.

Wat hierboven betreft: ik heb de 308 zeker ook overwegen. Het 14% bijtelling dieseltje dan. Die zou wel goedkoper zijn uitgevallen, maar de Mazda bevalt me veel beter. Niet zo boringgg. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Hyp Hyper op 20-12-2013 08:06 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Net op de valreep van 2013 dus :)

Ik moet nog heel veel langer wachten, ik heb de benzine 165pk GT-M besteld (ook in Soul Red) maar die wordt pas in juli 2014 verwacht (echt...)! Geen lease trouwens.

Helaas is de 165pk nog niet proef te rijden maar ik had al wel wat vermogenskrommes van de 120 en 165 pk benzines gevonden op een Duits forum. Ik houd wel van het atmosferische motorkarakter en vind het mooi dat Mazda die nog levert. Boven de 4000 toeren trekt de 120pk iets minder hard door, dus daarom de 165pk versie besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 20-12-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Tja.. de 20% hè. Volgend jaar worden de benzineversies allemaal 25%, dus vandaar nog dit jaar op kenteken.
Wel jammer, want het scheelt maar 2 grammetjes uitstoot. Nu heb ik 250 euro extra betaald voor het dit jaar nog op kenteken zetten.

Voor mij is de 120PK versie al ruim voldoende. De 165PK versie had ik ook wel kunnen en willen leasen, maar die is nu al 25% bijtelling. :) De auto rijdt hoe dan ook super, dus ik ben er blij mee!

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 20-12-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Chakotay schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:18:
[...]

Die autoweek is inmiddels uit, de 3 heeft de test gewonnen :)
Wat mij wel verbaast is dat ze het een dwarsdoorsnede van de compacte middenklasse noemen. En wat mist er nu precies in het rijtje testauto's? Juist, dé standaardauto van de middenklasse: de Golf. Jammer, want ik had best willen zien hoe die 2 eruit zouden komen in een direct vergelijk.

Zelf heb ik recent ook gekeken naar de 3 als vervanging van mijn Polo. Het inruilbod voor m'n huidige auto was helaas zo'n belediging dat die het sowieso niet zou worden. Wel een mooie verschijning in het echt, zeker in de juiste kleur en als GT-M. Het is ook echt een grote auto vond ik. De zitting achterin was voor mij te kort om comfortabel te kunnen zitten (alsof je op een bankje zit), de beenruimte vond ik maar net aan en ook de uitstap was lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
SmartDoDo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:23:
Wel een mooie verschijning in het echt, zeker in de juiste kleur en als GT-M. Het is ook echt een grote auto vond ik. De zitting achterin was voor mij te kort om comfortabel te kunnen zitten (alsof je op een bankje zit), de beenruimte vond ik maar net aan en ook de uitstap was lastig.
Achterin vond ik ook niks, maar voor mij geen issue omdat er bijna nooit iemand van formaat achterin zit. (zoontje is 4)
De hoofdruimte ging nog wel, maar ik kon m'n benen niet goed kwijt en het uitstappen was ook niks. Voorin heb je juist veel ruimte, dus daar zal het wel aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben nu ook Mazda-rijder:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sLXsAyll.jpg

'99 MX-5 NB 1.6, morgen als het weer licht is eens fatsoenlijke foto's maken e.d. :)

Beteer plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5niSaHj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RznukUv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rfuXA9G.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Chakotay op 25-12-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welkom bij de club!
Steken de uitlaten van een NB altijd zo ver uit, of is deze niet standaard? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Leuk funautootje wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gizz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:14:
Welkom bij de club!
Steken de uitlaten van een NB altijd zo ver uit, of is deze niet standaard? :)
Deze is niet standaard, er zit normaal alleen 1 subtieler pijpje rechts. Ik zit er nog aan te denken om deze in te ruilen voor een originele als ik iemand kan vinden die dit ding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:18

BrammT

The one and only!

Ik wil wel met je ruilen Chakotay. Ik geloof dat de uitlaatlijn van een NA en NB uitwisselbaar is. :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BrammT schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:13:
Ik wil wel met je ruilen Chakotay. Ik geloof dat de uitlaatlijn van een NA en NB uitwisselbaar is. :)
Hmm, weet je dat zeker? Als ik zo in de webshops kijk zien de NA en NB einddempers er anders uit. De aansluiting bij de NB zit zo te zien redelijk kort na de demper, bij de NA zit er nog een flink eind buis aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

NA en NB zijn kwa ophangpunten volgens mij bijna identiek.

Ik vind het eigenlijk best mooi staan eigenlijk!

Hier nog een MX5 rijder trouwens :) Ik ben nog opzoek naar een extra set velgen heb nu originele "bolletjes" velgen voor de zomer maar ik vind het eigenlijk net niet dus als ik ooit een beetje geld over heb komen er wat andere onder!

Eerst maar 's in mei door de APK en nog wat dingen afwerken na de motorswap en nog wat sideprojecten! Och zo blijf je bezig :)

[ Voor 52% gewijzigd door DJ-Visto op 07-01-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

NA:
Afbeeldingslocatie: http://www.mx5parts.co.uk/images/si333v2.jpg

NB:
Afbeeldingslocatie: http://www.mx5parts.co.uk/images/si222v2.jpg

Die lange pijp is toch een los onderdeel blijkbaar, maar bij de NB zit wel een knik die de NA niet heeft zot e zien.

Sowieso eerst dit ding eens lostrekken en opnieuw vastzetten, misschien bevalt het beter als de boel niet helemaal scheef zit zoals nu :P (linkerpijpje steekt verder uit, en beide wijzen een paar graden richting de grond ipv netjes recht naar achteren)

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 07-01-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Op welk mx5 forum zitten jullie? Ik zou het graag eens navragen maar ik zie maar weinig actieve fora.

Zoals ik het zie zou ik inderdaad een los stuk buis bij moeten orderen. Ik denk dat het bij jou precies zou moeten passen

[ Voor 38% gewijzigd door BrammT op 07-01-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BrammT schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:20:
Op welk mx5 forum zitten jullie? Ik zou het graag eens navragen maar ik zie maar weinig actieve fora.
http://forum.mx-5owners.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hier op http://www.miata.net/garage/compatibility.html staat dat het niet compatible is, alles past natuurlijk als je gewoon een lasapparaat hebt en nieuwe mounting points maakt.

Miata.net is trouwens erg leuk hoop informatie heb er al een paar dagen lezen opzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ik ga me daar even registreren. :9

Jammer dat de uitlaatlijn niet 1op1 past. Zagen en lassen kan wel, maar daar had ik eigenlijk niet op gehoopt. :(
DJ-Visto schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:22:
Hier op http://www.miata.net/garage/compatibility.html staat dat het niet compatible is, alles past natuurlijk als je gewoon een lasapparaat hebt en nieuwe mounting points maakt.

Miata.net is trouwens erg leuk hoop informatie heb er al een paar dagen lezen opzitten :)
Ik kwam vanmiddag nog een leuke miata tegen bij mij in de buurt. Schijnbaar staat ie daar elke dag,ga 'm er van de week eens naast zetten om een paar foto's te schieten. :*)

[ Voor 47% gewijzigd door BrammT op 07-01-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mja, helaas... Als ik het ding ga omruilen moet het wel zonder gedoe kunnen, zo erg vind ik het nou ook weer niet :P

Miata.net is inderdaad erg nuttig, daar had ik voor aanschaf ook al flink op zitten rondklikken.

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 07-01-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hierbij mag ik mij ook melden.

Mazda 5 Touring Sports Active 2.0 (7p) met 145pk en full options gekocht.. zaterdag ochtend ophalen:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/yy7eghla7/mazda_5.png

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

Reley

Zoom Zoom

Feli!!
Fijne wagens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gisteren op het autosalon geweest en moet zeggen mooie wagens alleen dat chrome rondom rond is het toch niet, zie je echt elke vinger afdruk op en is gewoon weg lelijk :( ik kon gewoon vingerafdrukken vanaf het chrome nemen en dingen met doen die niet mochten ;) perfecte kopieën.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben aan het overwegen om mijn huidige auto in te ruilen tegen een occasion. Ik rij nu een Opel Corsa-C; bulletproof wagentje. Ooit heb ik eens één reparatie gehad à 150 euro en dat was het dan ook. Maar nu, 130.000 km verder gaat ie er toch echt uit. Voordat je problemen kunt gaan verwachten zeg maar. Van mijn volgende auto verwacht ik hetzelfde.

Nu staan er lokaal twee Mazda 2's. Beide zijn uit 2008; de ene is een 3-deurs en de andere een 5-deurs. Beide zijn op benzine, btw.

Mijn vraag is: zijn er bepaalde kinderziektes of bekende punten waar ik op moet letten bij deze auto's?
Hebben deze eigenlijk een distributieriem of een -ketting?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mazda 2 model 2008 en later heeft een ketting ipv riem dacht ik.
Ik heb zelf een mazda 2 sinds november 2010, nog net een van de laatste van die serie voor de facelift.
Tot nu toe nog geen problemen gehad en erg tevreden er mee. al rijd ik wel weinig kilometers.
( minder dan 20k in 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zat de afgelopen 2 jaar op 45k per jaar, dit zakt door een verhuizing wel flink, maar nog steeds verwacht ik 20k per jaar te rijden.

Comfort speelt op zich wel mee, maar daarmee bedoel ik niet allerhande snufjes. De belangrijkste eis is voor mij de beenruimte. Ik heb vrij lange benen, waardoor bijvoorbeeld een Suzuki bij voorbaat al kansloos is. Ik heb nog niet in de mazda's gezeten, maar voordat ik me laat verleiden wil ik eerst weten wat ik van die auto's kan verwachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
M a r c o schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:48:
mazda 2 model 2008 en later heeft een ketting ipv riem dacht ik.
Ik heb zelf een mazda 2 sinds november 2010, nog net een van de laatste van die serie voor de facelift.
Tot nu toe nog geen problemen gehad en erg tevreden er mee. al rijd ik wel weinig kilometers.
( minder dan 20k in 3 jaar)
ligt er aan. welk modelletje is het. Is het de Mazda 2 nieuwe stijl of oude stijl (Demio). En of het benzine of diesel is. Diesel is bij de 2 rond 2008 altijd met riem. De benzine blokken van het nieuwere model zijn met ketting en de Ford / Fiat fire blokken in de oude stijl Mazda 2 / Demio zijn met riem.

De benzine blokken zijn allemaal bewezen techniek en behoorlijk betrouwbaar. De diesels geld het zelfde voor als elke turbo motor. Niet koud trappen en niet meteen na het trappen kokendheet wegzetten. Altijd rustig oplaten warmen en af laten koelen dan blijft het spul stukken langer heel.

Volgens mij waren er 3 benzine motoren geleverd in nl. 1.3 Low Power 1.3 High Power en de 1.5.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is een Mazda 2 1.3 TS 3deurs. Het schijnt de Low Power versie te zijn (75 pk) Ik ben nog niet heel bekend met Mazda, maar het is iig geen Demio. Inmiddels heb ik er een proefrit mee gereden, en daarna ook even onder de kap gekeken. Het blok heeft inderdaad een ketting.

Ik was op zoek naar een auto die vergelijkbaar was met mijn Corsa-C. Nou, dat is absoluut gelukt. Zelfde gewicht, zelfde vermogen, zelfde opties. De mazda voelt wel iets sportiever aan. Alleen 100.000 km minder op de teller en 4 jaar jonger. Straks kan ik hem ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
ik zal me hier ook eens voorstellen, joris, ik lees al regelmatig mee maar nog niks (in dit topic) gepost.

anyway: ik rij al m'n hele leven mazda, sinds het halen van mn rijbewijs in 2005 in een 323p van mn moeder (en later zelf overgenomen). deze heb ik een jaar geleden verkocht om er onderstaande MX5 te kopen

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8399/8678467445_92c752af7e_b.jpg

't is een NB facelift uit 2001, met sportpakket (verlaagd onderstel)
sinds de aankoop heb ik e.e.a. al veranderd/vervangen

muizenval/rolbeugel gemonteerd
zelf windblocker uit akryl geknutselt.
wintervelgen + banden (dezent F)
chromen ventilatieringen
chromen radio omlijsting
hoop onderhoudsdingen gedaan. (vloeistoffen/rubbbers/remmen).
en vast nog meer wat ik vergeten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
jorisjan schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:13:
ik zal me hier ook eens voorstellen, joris, ik lees al regelmatig mee maar nog niks (in dit topic) gepost.

anyway: ik rij al m'n hele leven mazda, sinds het halen van mn rijbewijs in 2005 in een 323p van mn moeder (en later zelf overgenomen). deze heb ik een jaar geleden verkocht om er onderstaande MX5 te kopen

[afbeelding]

't is een NB facelift uit 2001, met sportpakket (verlaagd onderstel)
sinds de aankoop heb ik e.e.a. al veranderd/vervangen

muizenval/rolbeugel gemonteerd
zelf windblocker uit akryl geknutselt.
wintervelgen + banden (dezent F)
chromen ventilatieringen
chromen radio omlijsting
hoop onderhoudsdingen gedaan. (vloeistoffen/rubbbers/remmen).
en vast nog meer wat ik vergeten ben
Ziet er mooi uit. Subtiele wijzigingen doen het het best imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Goed, bij mijn gisteren aangeschafte Mazda 2 zit een franse gebruikershandleiding. Op internet is deze gebruikershandleiding niet te vinden.
Heeft iemand enig idee hoe ik aan de gebruikershandleiding voor de Mazda 2 vanaf 2007 kom? Engels, Duits, Nederlands; allemaal geen probleem. Frans: wel een probleem. :P

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waar heb je die gekocht? Ik zou gewoon eens naar een Mazda dealer gaan en proberen een nl handleiding los te peuteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gewoon bij een lokale garage / tussenhandelaar. Omdat de auto uit Luxemburg komt was de handleiding franstalig.

Ik ben dus nog niet bij de dealer geweest. Meestal zijn die handleidingen ook wel online te vinden. Citroen bijvoorbeeld biedt ze zelf gewoon online aan. Maar in dit geval is dat blijkbaar een nogo.

Het gaat ook maar om hele kleine dingetjes. Bijvoorbeeld: is het mogelijk om de tijd van de ruitenwisser in de intervalstand aan te passen?
Sommige auto's hebben een standenschakelaartje daarvoor, andere auto's moet je de ruitenwisser op interval zetten, dan de gewenste intervaltijd uitzetten, en weer aanzetten. Maar hier heb ik die optie nog niet gevonden, áls het er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

jorisjan schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:13:
[...]
Yay, nog een :) Ziet er goed uit, ben persoonlijk alleen geen fan van de grote velgen.

@DrivinUCrazy: op autobeurzen staan vaak bakkenvol met handleidingen en brochures. Je zou eens op zoiets kunnen kijken. Ik heb zelf laatst op de Interclassics in Maastricht het spul gevonden voor mijn '99 MX-5, en mijn pa voor zijn '06 XJ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:11:
...
Het gaat ook maar om hele kleine dingetjes. Bijvoorbeeld: is het mogelijk om de tijd van de ruitenwisser in de intervalstand aan te passen?
...
Ik heb zelf een model met regensensor (2008-2010 model TS+)
Als ik zo even snel google, hebben de modellen zonder regensensor, geen regelbare interval.

Ik vond dit zelf bij mijn mazda 323 die ik hiervoor had ook een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Sommige 323's hadden het wel. op de 323P was het een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha ok SCSI :)

Gaat er trouwens iemand naar de Classics slow chat in Nieuwegein, dit op 6 April vanaf 11u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik dacht even proefrit met een Mazda 3 mk2 te maken dus 2.0l. nee echt no way de 2.0 liter. het was een groot fiasco. langzaam, traag, veel schade plekken, verlaagd reed wel ok maar de 18 inch maakt het echt zwaar sturen. ik denk dat de 150 pk waren hard ontsnapt. Als je dan uit een Bmw 116i sportline komt dan is de Mazda zoals deze wel een enorme domper. vol gas in 2e versnelling resulteerde dat je de km per 1kmh zag stijgen. Zelfs de 1.6 ging naar mijn gevoel veel sneller. het stuur is erg dun. erg jammer. dan maar ander merk.

[ Voor 77% gewijzigd door itsalex op 01-03-2014 23:07 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

That's weird.

In ieder geval, spinnen gesignaleerd in de 6 reeks van 2009-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
itsalex schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:31:
ik dacht even proefrit met een Mazda 3 mk2 te maken dus 2.0l. nee echt no way de 2.0 liter. het was een groot fiasco. langzaam, traag, veel schade plekken, verlaagd reed wel ok maar de 18 inch maakt het echt zwaar sturen. ik denk dat de 150 pk waren hard ontsnapt. Als je dan uit een Bmw 116i sportline komt dan is de Mazda zoals deze wel een enorme domper. vol gas in 2e versnelling resulteerde dat je de km per 1kmh zag stijgen. Zelfs de 1.6 ging naar mijn gevoel veel sneller. het stuur is erg dun. erg jammer. dan maar ander merk.
Klinkt als issues met de motor. Verlaagd en 18" wordt gemiddeld vaker afgeragd natuurlijk. (de brave huisvader kan er minder snel mee aankomen. ;))
Constant vol gas rijden in combinatie met minder onderhoud resulteert eerder in problemen, lijkt me.
Bij de nieuwe 3 klagen mensen ook over een te dun stuur, maar ik houd daar juist van omdat ik een stuur graag goed rondom vast heb zonder mijn hele hand nodig te hebben. Ben van de oude stempel denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Moesten jullie niet geweten hebben, de 767b was in ons klein Belgen landje ;)
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/meetings/Spa%20classics%202014/P1070078.jpg
Hoe dicht bij kun je geraken:
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/meetings/Spa%20classics%202014/P1070163.jpg Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/meetings/Spa%20classics%202014/P1070164.jpg

;) >:) :> :9 _/-\o_ :9~ *O* :Y <3 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0cky
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 20:09
WOW Damic, waar en wanneer was dat precies als ik vragen mag (Ik neem aan Spa)? En is hij er nog steeds!? Echt een ontzettend gave auto, ik zou er zo voor naar België rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Falcon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:26:
Hierbij mag ik mij ook melden.

Mazda 5 Touring Sports Active 2.0 (7p) met 145pk en full options gekocht.. zaterdag ochtend ophalen:

[afbeelding]
Wij zijn nog steeds zeer content met het "busje". Rijden voornamelijk stads kilometers ermee.. en ja dat is even slikken met 1 op 9 :X.. maar goed hadden we ook niet anders verwacht.

Nu zit ik even met een vervelend probleempje.. de airco functioneert niet. Nu wil ik dit zelf even aanpakken, maar waar te beginnen? Heeft iemand ervaring hiermee bij de Mazda 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Falcon schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:53:
[...]
Nu zit ik even met een vervelend probleempje.. de airco functioneert niet. Nu wil ik dit zelf even aanpakken, maar waar te beginnen?
Zeer waarschijnlijk is het gas ontsnapt. De boel laten checken en vullen voor €100 is waarschijnlijk goedkoper en sneller dan zelf specialistische apparatuur kopen/huren om het te doen.

Regelmatig je airco gebruiken zorgt ervoor dat het systeem minder snel gas verliest. Er wordt namelijk ook olie rondgepompt, die zich hecht aan de binnenkant van de slangen waardoor die minder poreus zijn. Helaas heb ik dit zelf pas geleerd nadat mijn airco weer leeg was :/ MX-5 gekocht, airco netjes opnieuw gevuld. Voor het laatst de airco in de herfst gebruikt (misschien nog een keer in de winter), daarna het hele warme seizoen met dakje open gereden, nooit airco aan. Oktober: airco leeg..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja precies. Ik ga zo even na de lunch kijken of in iedergeval de AC Compressor draait. Dan is dat in iedergeval uitgesloten.

AC Filters vervangen is trouwens ook nog wel te doen als ik onderstaande youtube filmpje mag geloven:
YouTube: Cabin air filter replacement- Mazda5

Maar ik gok inderdaad ook dat het een kwestie is van bijvullen van de AC systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0cky
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 20:09
k

[ Voor 99% gewijzigd door S0cky op 22-04-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RX-8 O+ O+ O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

Reley

Zoom Zoom

Van Fiesta naar RX-8... das pas een upgrade _/-\o_

@Falcon.
Ik had hetzelfde met mijn 5. Was inderdaad even het gas bij laten vullen en het was weer lekker koud in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@S0cky: nope was alleen dat weekend :) youtube staat er vol mee momenteel zoeken op spa classic 2014 767b :)

Voor de mensen dat het niet moesten weten, deze 003 chassis is de enigste Mazda race wagen in privé bezit (heb ik me laten vertellen).

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 25-05-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@S0cky: Nice.. goede keuze!

@Reley: Eind volgende week wordt hij bijgevuld! De airco compressor werkte prima en ik heb de filters ondertussen ook vervangen.

Gisterochtend even een "beetje-jammer" moment met de Mazda 5. De accu was zo dood als een pier. Hup nieuwe accu erin en was weer klaar.

Maar toen was natuurlijk de het systeem van elektrische ramen ontregeld (werkte alleen bij de deuren zelf en niet vanaf de bestuurderstoel), maar met 1 google-actie was dit ook zo weer opgelost (5 seconden per raam naar beneden vasthouden en ook 5 seconden naar boven vasthouden).

Altijd maar weer blij met mijn lease-auto ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 27-05-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ben ook aan het zien voor een 5 maar dan huidige generatie, deze dan ombouwen naar lichte vracht (=goedkoper in taks in BE) en dan heb ik terug een Maaaaaaaazdaaaaaaaaaaaaa :) als dagelijkse wagen. maarja the money is een probleem momenteel :(

Trouwens @falcon en de rest: er is een truc om niets te verliezen van geheugen enzo (zonder extra apparatuur) als je niet de motor een stuk moet demonteren!!!
1. lokaliseer de batterij, is de batterij redelijk vrij toegankelijk ga dan verder anders PECH :p
2. demonteer de nodige kappen tot je deftig aan de batterij kunt
3. start de wagen
4. koppel de batterij af (opgepast met de + pool)
5. verwijder de batterij
6. installeer de nieuwe batterij en sluit aan
7. installeer terug alles, wagen mag ook terug stil gelegd worden

[ Voor 52% gewijzigd door Damic op 07-06-2014 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@damic: Ja dat is inderdaad ook een manier :P

Airco is bijgevuld en lekker cool in de auto 8)

Van de week begonnen met krassen-weg-poets-goedkopie-middel en hij blinkt steeds meer.

Nu zag ik laatst een 5 uit 2005/6 rijden met led-achterlichten.. dat zag er stoer uit! Binnenkort even kijken of dat ook kan toepassen op onze 5.

Maar eerst nieuwe vloermatten! Nog lastig te vinden voor een fatsoenlijk bedrag zeker voor de derde zitrij.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 18-06-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

In de week nog een 2de manier gezien: een sigaretten aansteker geheugen module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die hier trouwens in een cx5 rijd? Deze is op de shortlist beland, maar misschien dat iemand uit eigen ervaring wat + of - punten kan opnoemen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

minpunten is gemakkelijk gewoon een review of 5 lezen :)

Trouwens de 767B die in prive handen is heeft een wrong shift niet over leeft, motor staat momenteel bij WGT(facebooklink) in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Heb bij mijn Mazda 3 uit 2007 roest ontdekt. Het begint nu te roesten bij de wielkast achter en de binnenranden bij de portieren. Eerst maar naar de dealer, maar ik verwacht er eigenlijk niets van aangezien ze het er vast op gooien dat de roest niet van binnenuit komt. Als ze er snel wat aan doen, dan kan de schade nog beperkt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Mazda zoekt gepassioneerde MX-5 rijders voor een wereldwijde film n.a.v. het 25 jarig bestaan.
Reageren voor 21 juli.

http://goo.gl/rnT04p

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Na het overlijden van de motor van mn H. Accent 1.5 GS, meld ik me hier met trots.

2 weken geleden deze schoonheid gekocht:

Mazda 3

Mazda 3 Sport 1.6 Executive - 2004 :D

[ Voor 27% gewijzigd door D_Jeff op 04-05-2015 17:44 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Grappig, ik zit naar precies zo'n zelfde auto te kijken. Mazda 3 uit 2003/2004, heb je wat meer specificaties ervan, en waar heb je op gelet toen je er naar hebt gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Jawel. Veel van deze specs staat gewoon op internet btw ;)

166K km gelopen, oktober 2004 voor kenteken deel 1.
Extra tov van uitvoering:

- 16" inch LM
- After market Cruise Control.
- Bluetooth Handsfree kit van Nokia.

volgens de boordcomputer loopt deze auto gemiddeld 7,2 L / 100 km.
Dat zijn veel stukken 120 km/h en binnen de bebouwde kom ;)

Als je meer wil weten, go ahead :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mooie wagen @D_Jeff

Nog onderhoud nodig de komende tijd? (airco filter etcetra) Of is dit allemaal al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Falcon: Dank :)

Als ik de uitdraai van het onderhoud van de Mazda dealer (9 jaar Mazda dealer onderhouden), heeft ie het duurdere onderhoud net gehad. Denk bijv aan 2 nieuwe remschijven achter, wat ook te zien is.

Dus voor de volgende ronde (kleine beurt) verwacht ik alleen kosten voor regulier onderhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
D_Jeff schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:20:
@Falcon: Dank :)

Als ik de uitdraai van het onderhoud van de Mazda dealer (9 jaar Mazda dealer onderhouden), heeft ie het duurdere onderhoud net gehad. Denk bijv aan 2 nieuwe remschijven achter, wat ook te zien is.

Dus voor de volgende ronde (kleine beurt) verwacht ik alleen kosten voor regulier onderhoud ;)
Distributie? Of is het een ketting bij dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ketting, maar het blok heeft geen hydrolische klepstoters dus de kleppen zouden wel af en toe gesteld moeten worden. (al was dat afgelopen 50K bij mij niet nodig)

Zijn de draagarmen voor en reactie stangen achter al gedaan? Bij mij waren die met 120K aan de beurt. net als remschijven en blokken. (voor remschijven is 120K een normale interval, -blokken met 60K en onderstel rubbers zijn een beetje een probleem, ergens tussen de 80k en 160K zijn die ook aan de beurt afhankelijk van hoe zoomzoom er mee gereden wordt en de hoeveelheid drempels). Het andere probleem van de 3 is roest. Hoe je wielkast randen, deuren (kit naden) en het dak in de gaten.

16" velgen zijn gelgens mij de beste maat voor onder een 3. 15" (m'n winterset) ziet er niet uit en haalt te veel feedback uit het stuur en 17" (m'n zomer set) levert teveel afrolgeluiden en doorkomen van kleine oneffenheden op.

Voor 7,2l/100Km moet je of veel lange snelweg ritten maken of je binnen de bebouwdekom wat inhouden. Benzine 3's uit deze generatie lusten wel een slok. Al met al gefeliciteerd met je "nieuwe" auto.

[ Voor 28% gewijzigd door martijn_tje op 02-08-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dank.

Verder: laten we eerlijk zijn, een 3 koop je voor het rij genot/ plezier met een degelijke auto die power heeft.

Daarnaast, het onderstel is echt een heerlijkheid. Klaverbladbochtje met 60 km/h?
Doet ie moeiteloos en geeft geen krimp. Dat noem ik lol.
Minder lol met dat soort geintjes is dat een set banden iets korter meegaat, aldus een paar mensen.

Voorheen een gele H. Excel 1.3 SE uit '99 (niet echt standaard met LM 15 inch velgen, chroom sierstuk uitlaat, sportstuur en wat bodyaccenten) en een rotte 'standaard' H. Accent 1.5 GS gehad. Vooral die laatste wil boven de 120km/h harder drinken dan de Mazda 3 ;)

Verder: Voor 1250 km / tank gevallen koop je maar een VW Polo 1.2 TDI BM :P

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Als ik bij mijn huidige werkgever blijf werken zit ik op minimaal 26k per jaar. Als ik dan voor mijn werk nog buiten kantoor rij (wat wekelijks wel gebeurd) om wat weg te brengen, demomodelletjes neerzet enz. enz. enz. dan zit ik snel op 30k per jaar voor werk plus wat ik persoonlijk rij. Persoonlijk rij ik niet veel, zeg 3-5k ofzo denk ik. Hou dat niet echt bij. Mijn MX-5 (Miata, 91 1.6) heeft in 3,5 maanden iig dik 10k erbij mogen schrijven. En dat zonder morren, topwagen _O_ Iedereen maar zeuren dat het een rampenbak is want oud, onzuinig enzo. Ik doe er 1:13 mee en dan rechter pedaal gaat met enige regelmaat tot de bodem en ik rij best flink door (en nul boetes :D). Ik denk dat met zuinig gedrag 1:15 nog wel te halen is :+ Is wel voornamelijk snelwegkilometers dus hij wordt altijd goed warm en de koppeling wordt amper gebruikt.

Enfin.. ik wil dieselen maar niet keihard achteruit gaan. Ik hoef geen zwaar hok maar blijkbaar is een fatsoenlijke diesel onder de 1250kg bijna nergens te vinden. Als iemand tips heeft als alternatief voor een miata maar dan diesel...

Ik zit te kijken naar een 3. Iemand ervaringen met de oudere modellen en de tweede generatie? Ik ben met name benieuwd naar kwaaltjes die je met een 3 van 2 ton op de teller hebt zodat ik daar rekening mee kan houden.

Oh, en foto omdat het kan maar moet ik ff via de desktop doen, brb

E:

Zoals beloofd foto's *O*

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/2014-08-11%2008.28.49.jpg
Sorry maar zowat stilstaan op de snelweg voor die foto was echt not done, ik vond 70 al erg langzaam :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/2014-06-30%2019.46.47.jpg

Hij heet overigens Fred. (ja, hij heet Fred omdat iedereen denkt dat ik hem ooit nog moet Flintstonen maar die mensen kunnen wel eens heel lang moeten wachten *O*)

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 14-08-2014 23:08 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Leuke bak :D

Alleen lees ik wel gelijkwaardige verbruik cijfers (met de 3. Ondertussen 2,5 k km verder, gem 560 km/ 40 liter. Voor dat moet je best moeite doen, als in veel 70 / 80 km/h rijden).

1 ding verbaasde me wel: @ ~ 67 km/h geeft mn boordcomp 4,8L / 100km aan?
beetje ongeloofwaardig, aangezien ik het niet aan mn kmtrage merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Heb je hem net nieuw ofzo? 1 op 13 met diesel is als je op het circuit rijdt? 8)7

Ik lees hier vooral rond de 6L op 100km wat ook wel minimaal de eis moet zijn anders ga ik er financieel behoorlijk op achteruit. Want gek genoeg is Fred economisch gezien beter om 19ct/km te doen dan een 3 die 1 op 14 rijdt. Natuurlijk ga ik 1:25 niet halen á la Citroen C2.

Jammer dat er geen 206'jes met 2.0 HDI concurrenten gemaakt worden door Mazda :(

Oh, en gefeliciteerd *O*

En ja is echt een leuke bak. Ga er later wel weer eentje kopen als ik een huis heb, huisje boompje miata... Om hem er gewoon bij te hebben kost bijna niks maar leuk voor het weekend of als het écht mooi weer is naar kantoor. Want het is echt geen straf om naar buiten te moeten met technisch weer :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
NoxiuZ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:45:

Oh, en gefeliciteerd *O*

En ja is echt een leuke bak. Ga er later wel weer eentje kopen als ik een huis heb, huisje boompje miata... Om hem er gewoon bij te hebben kost bijna niks maar leuk voor het weekend of als het écht mooi weer is naar kantoor. Want het is echt geen straf om naar buiten te moeten met technisch weer :+
Dank :D

En zoals ik eerder gezegd heb: Het is geen auto om Greenpeace een lol te doen. Deze heb ik gekocht omdat ik een degelijke auto wil met pit. Helaas werd de 2L te duur in aanschaf en onderhoud.

Maar deze 1.6 is zeker niet verkeerd. Stoelen die beter zitten dan de VAG concurrent en een bochtenspel waar VAG nog een puntje aan kan zuigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
iemand hier een idee waar ik een Nederlandstalige handleiding van de CX-5 vandaan kan halen??
Mijn vader heeft vandaag zijn CX-5 opgehaald (pearl white, TS+ _/-\o_ ).
Het is alleen een import, en heeft dus een Duitse manual :+

Ik heb wel al een engelstalige gevonden, maar mijn vader zijn technisch engels is ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 12-09 09:45
http://www.mazda.nl/mazda-bezitters/videos-en-handleidingen/

Gewoon op de Mazda website te vinden. CX-5 aanduiden als model en je krijgt de navigatie handleiding en de gewone handleiding :)

TS+ ziet er zowat de Active + comfort pakket hier in België. Wij hebben dus een Pearl White Active + (achteraf deels ingebouwde) comfort pack :+ De benzine automaat overigens. Rijdt als een zonnetje, genoeg pit voor hier in het kleine Europa.

Boterzachte automaat, behalve als er wat dieper op de gaspedaal wordt geduwd, dan voel je een klein schokje bij het schakelen maar niks dramatisch. Bij stadsverkeer gewoon boterzacht.

Hebben er nu 17000 km mee gereden en nog geen vuiltje aan de lucht. Ook niks speciaals op z'n eerste onderhoud. Zoals je mag verwachten van Mazda :p

[ Voor 60% gewijzigd door Death1ord op 15-08-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Thanks _/-\o_
Stom dat ik dat niet gevonden had 8)7
Die van mijn vader is de handgeschakelde benzine.
Hij is technisch gezien 2 jaar oud, maar werkelijk in absolute nieuwstaat (geen vlekje op de lak te zien) en heeft slechts 20k kilometers.
Doordat het een import is staat hij ook gelijk op een nieuw kenteken.

Wij zijn met de hele familie al jaren Mazda rijders. Mijn vader heeft hiervoor 2x een 6 gereden, mijn 3 zussen hebben ook elk een 6, en ik heb een 2 (daarvoor een 323).

Niemand van ons heeft echt problemen gehad met zijn Mazda tot nu toe.

Voordeel is ook dat mijn schoonbroer Mazda monteur is, dus wij hebben goedkoop onderhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Komende vrijdag mag ik me bij de Mazda rijders voegen, na 10 jaar Nissan wordt mn Almera ingeruild voor een 6 sportbreak uit 2007. Beetje pijn in mn hart, maar ik heb ontzettend zin in de nieuwe bak :D

Foto's van de dealer (eigen volgen):

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6fxou3hOgkk/U_NIahOGtPI/AAAAAAAALLc/AGwSeHLV4DY/w640-h480-no/Picture1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3f0uo3cNBOc/U_NIaXscIOI/AAAAAAAALLY/BDztFKizCXo/w640-h480-no/Picture2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Die staat er mooi bij! Zou ik ook wel graag in rijden :p

Welke uitvoering is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
de saaie ;) 1.8 benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mooie wagen, veel plezier ermee ;)

• D_Jeff
Stationwagon. Beetje jammer :P

Voor de rest blijf ik de M3 & M6 een mooie auto vinden. Vooral de S-VT uitvoeringen. Maarja, dat verbruik hea :P

Veel rijplezier ;)

Verwijderd

Mocht ik ooit aan een andere auto toe zijn dan behoort de Mazda 6 zeker tot de mogelijkheden, mooie bakken zijn het.

• Bokmaaa
D_Jeff schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:41:

Voor de rest blijf ik de M3 & M6 een mooie auto vinden. Vooral de S-VT uitvoeringen. Maarja, dat verbruik hea :P

Veel rijplezier ;)
Haha, ja ouwbollig.. maar dat was wel de reden om over te stappen. Met een nieuw klein mensje in huis is het ideaal dat ik alles zonder moeite achterin kan gooien.

• Death1ord
De nieuwe Mazda3 Sedan vind ik echt mooi. De hatchback vind ik OK maar die sedan :9~

Hopelijk staat ie binnen een paar jaartjes voor een mooie prijs tweedehands :p

• martijn_tje
D_Jeff schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:41:

Toch valt de 3 voor z'n tijd nog best mee. Bij mij liggen er bredere banden onder 215 R45 17". Ondanks een stevige rijstijl en veel korte ritjes toch nog 1:12. Een focus oid doet het niet veel beter, ook m'n almera 1 en almera 2 deden het niet beter. En de nieuwste generatie is gewoon een stuk zuiniger dan alle oudere modellen. Een lekker dikke 2 liter er in en gewoon 1:17 doen.
misterdoom schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:52:
De nieuwe Mazda3 Sedan vind ik echt mooi. De hatchback vind ik OK maar die sedan :9~

Hopelijk staat ie binnen een paar jaartjes voor een mooie prijs tweedehands :p
Ik weet m'n vervoers behoefte nog niet ,maar ik speel met de zelfde gedachte. Nog 5-6 jaar door met de 3.1 en dan een 3.3 van een jaar of 5-6 oud aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weten jullie of er in de CX5 (skylease+) wel of geen buitentemparatuurmeter zit?

• M a r c o
  • Niet online
in onze CX-5 TS+ wel in ieder geval.

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:48
Hebben er nog mensen tips waar op te letten bij de aanschaf van een Mazda 3 uit 2004/2005? En dan vooral de 2.0 16V versie.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 21:23
Vannacht onthuld: de nieuwe MX-5 :)

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1oybxabafr8_600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1oybxbbk0r9_600.jpg

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:55

-tom-562

Oliesjeik

Achterkant, mooi. Voorkant, meh :P (vooral de koplampen)

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, in die hoek van de renders hierboven vind ik de stukken boven de wielkasten er wat raar uitzien. [url=http://www.topgear.com/uk/car-news/this-is-the-new-mazda-mx5-miata-2014-9-4]Hier een stukje van topgear erover, met nog wat foto's. De NB vind ik nog steeds het mooiste model, maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk :P

Wel erg interessant dat hij 100kg lichter zou moeten zijn dan de NC, dat is altijd positief natuurlijk. Ik ben benieuwd naar de eerste rij-impressies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Oh noes! :'(

De voorkant van de 6 was gewoon :*) :9 :9~

De voorkant van deze 5 vind ik een beetje goedkoop aanzien, ik mis gewoon het kenmerkende chroom van de nieuwe lijn :(

On another note:

De mx-5 is weer door de APK met vlag en wimpel. Behalve dat ik toevallig nét de wissers leeg had gemaakt anders stond er gewoon helemaal niks op het opmerkingenformulier.

En ik ben blij dat ik drie keer zoveel (ofzo) heb betaald voor een APK dan bij de KwikFit. Bij de kwikfit moest de achterdemper, schijven voor en blokken voor sowieso gedaan worden. En waarschijnlijk nieuwe banden :P En voor een butsje in mijn voorruit zouden ze die waarschijnlijk ook afkeuren :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10686885_707745732630299_8885030505480815428_n.jpg?oh=4094e3b906576453562578cd29957971&oe=54A4FCA8

Ik ben er echt trots op, 23 jaar oud, laatste paar maanden 15k mee gereden (en me nog enorm gedragen eigenlijk tijdens de tour de la tourette in de ardennen want mijn remmen waren aardig op aan het gaan...)

Hij heeft wel wat roestbehandeling gehad bij een paar plekjes, was een beetje glad in de ardennen dus hij stond ff met zijn voorwielen los in een greppel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

Man o man, wat dachten ze bij het ontwerpen van de voorkant.... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
ScorpionNL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:35:
Hebben er nog mensen tips waar op te letten bij de aanschaf van een Mazda 3 uit 2004/2005? En dan vooral de 2.0 16V versie.
Roest op deuren, wielkastranden en dak. Onderstelrubber voor en achter zijn van bedenkelijke / ford kwaliteit. Gecupte achterbanden (kan tevens een aanwijzing zijn dat de reactiestang rubbers achter verrot zijn). Motorisch blijven ze over het algemeen wel lopen.

Wat betreft aankleding zijn met name de actives vaak een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:44
Oh wat slecht, ik wist niet eens dat er een Mazda topic was, bij toeval kwam ik dit topic tegen.

Sinds een paar maanden ben ik ook een Mazda eigenaar, dus ik wil me hier toch even melden :+ :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UdZePvKxkqZTzzO8v1Kf7xhi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bFSFs86UXlS73gxYKTrBg7W8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55XvkDQUSXRyOZRVO8c9uw3d/medium.jpg

Mazda 3 Sport Active 2.0 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
/me D_Jeff schudt UTwizard de hand

de reden vind je 1 a 2 pagina's terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
D_Jeff schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:06:
/me D_Jeff schudt UTwizard de hand

de reden vind je 1 a 2 pagina's terug :P
Aah, een mede Mazda 3 rijder :w

Het verbruik van de 2.0 valt me op zich nog niet tegen. Ik rijd niet vaak snelweg maar trap verder toch wel geregeld het gas diep in. Dan doet ie iets meer dan 600 kilometer op 45 liter, zo'n 1:13,5 / 1:14. Bij de pomp denk ik dan "Ah shit, dat had ook zuiniger gekund"... om vervolgens weer lekker die 150 paardjes te laten trappelen :D

Ik heb het geluk dat ik 200 meter van de Duitse grens af woon, en precies een kilometer van een Duitse benzinepomp, dat scheelt toch nog wel behoorlijk in brandstofkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
17 inch licht metaal, zie ik dat goed?
Welke uitvoering heb je?

En dude, zoals ik eerder schreef: die paarden wil je laten brommen, niet de mond snoeren.
Zuiniger lukt amper. 1:15 heel misschien met 90 km/h over 500 km snelweg, vlak, zonnig, wind mee.

Koop daarvoor maar een Citroen C Eend of Polo BM-er. Ik wil lol maken!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
D_Jeff schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:57:
17 inch licht metaal, zie ik dat goed?
Yup :)
Welke uitvoering heb je?
Climate control, brake assist, traction control, stability management, etc. Het "face-lift" model heeft het nieuwe motorblok met variabele kleptiming en een 6-bak, die heb ik helaas niet.

Het enige wat ik echt mis is cruise control, maar ja, als dat alles is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik doe nu meer van "Zoek de verschillen" :+
Ook omdat beide auto's van de 1e generatie zijn.

(denk de motor even weg en ik denk dat het echt goed zoeken wordt :P )

en ach, after market cruise control is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
D_Jeff schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:09:
Ik doe nu meer van "Zoek de verschillen" :+
Ook omdat beide auto's van de 1e generatie zijn.

(denk de motor even weg en ik denk dat het echt goed zoeken wordt :P )

en ach, after market cruise control is ook niet alles.
Als je kijkt naar het uiterlijk, de neus, achterbumper en sideskirts zijn "Sport Active-exclusief". Aan de binnenkant heeft de Sport Active andere wijzerplaten. Of ze ook andere bekleding hebben weet ik niet.

Ik heb wel de audio-bediening op het stuur zitten, aan de andere kant van het stuur zit een "plaatje" waar normaal gesproken de af-fabriek cruise control gemonteerd. Ik wil bij de dealer nog even navragen of misschien de voorbereiding al in het stuur zit en het gewoon een kwestie is van een nieuw bedieningspaneel plaatsen?
Pagina: 1 ... 6 ... 77 Laatste