Zal zo'n versie zijn zonder type-aanduiding op de koffer
Mazda verhoogd de productie van de CX-5 (van 160.000 naar 240.000) en de SkyActiv motoren (van 400.000 naar 800.000)
http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2012/34.html
en de nieuwe Mazda 6 SportBreak is ook gespot
http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2012/37.html
http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2012/34.html
en de nieuwe Mazda 6 SportBreak is ook gespot
http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2012/37.html
[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 06-07-2012 22:08 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Altijd leuk om meer gelijkgestemden te ontmoeten. Bij deze mijn Mazda.
Heb haar 20 februari 2011 uit de UK geïmporteerd. Helaas daarna eind Mei problemen met de turbo's gekregen. Op het moment word ze voorzien van een Garrett GTX3582R turbo met 1.06AR turbine en T4 Divided flens samen met alles wat daarbij hoort zoals FMIC, injectoren, brandstofpomp en ophanging om maar een paar dingen te noemen.

Als het eenmaal zover is plaats ik zekerweten even een foto van het resultaat
Heb haar 20 februari 2011 uit de UK geïmporteerd. Helaas daarna eind Mei problemen met de turbo's gekregen. Op het moment word ze voorzien van een Garrett GTX3582R turbo met 1.06AR turbine en T4 Divided flens samen met alles wat daarbij hoort zoals FMIC, injectoren, brandstofpomp en ophanging om maar een paar dingen te noemen.

RX-7
!
Als daily driver? Of voor erbij?
Als daily driver? Of voor erbij?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Als daily maar ik heb hem nog niet echt nodig. Ik kan overal met het OV komen en zolang ik student ben is dat gratis. En deze rijd straks met mazzel 1 op 5 dus misschien nog een goedkoop barrel erbij als daily ^^
Weet iemand waar online een mooi overzicht staat wat de exclusive/executive/sportive-uitvoeringen een aantal jaar geleden in hielden? Ik wil eindelijk mijn eerste auto kopen en zie wel wat in een mx-5 NC van een paar jaar oud. Alle beschrijvingen van uitvoeringen die ik kan vinden gaan over de 1.8 vs 2.0, het verschil tussen NA/NB/NC en special editions. Maar wat er standaard in een bepaald afleverpakket zat? Geen idee! 
(Heb overigens lang naar een Lotus Elise gekeken, maar het gebrek aan een eigen garage heeft mij richting mx-5 geduwd
)
(Heb overigens lang naar een Lotus Elise gekeken, maar het gebrek aan een eigen garage heeft mij richting mx-5 geduwd
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Gave auto zeg! Wat is de staat van de motor, dat is ook wel belangrijk eigenlijk.Captain Pym schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:31:
Altijd leuk om meer gelijkgestemden te ontmoeten. Bij deze mijn Mazda.
[afbeelding]
Maar succes en houd ons op de hoogte!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gevonden! Dank voor alle reactiesGizz schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:49:
Weet iemand waar online een mooi overzicht staat wat de exclusive/executive/sportive-uitvoeringen een aantal jaar geleden in hielden?
Iemand hier die iets zinnigs kan zeggen over kilometerstanden bij een mx-5? Zie wel wat mooie exemplaren, maar die hebben wel al 130.000 tot 150.000 gereden. Nuttig om er een paar duizend euro extra tegenaan te gooien voor een sub 100.000 model? Of zijn de 5'jes zo betrouwbaar (iets dat ik wel overal lees) dat dit echt nauwelijks uitmaakt?
/noob
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Volgens mij zijn die blokken allemaal bulletproof. Mits ze een beetje normaal onderhoud hebben gehad, al stelt dat ook niet zoveel voor bij een Mazda. Mijn 626 heb ik met 155k gekocht, loopt als een tiet, teller staat nu op 191k. Ding krijgt gewoon simpel regulier onderhoud, om de 15k nieuwe olie + filter en bij de 180k heb ik er een nieuwe riem op gelegd. Volgens mij is het bij een MX5 niet veel anders.
Ik zou eerder op wat specifieke cabrio dingetjes letten, zoals lekkage en de staat van het dakje
Ik zou eerder op wat specifieke cabrio dingetjes letten, zoals lekkage en de staat van het dakje
Vaak bu'j te bang!
Ik had tot een paar dagen geleden een 1.8 NB model hier staan met zo'n 153k op de teller. Het blok was nog in goede staat en eigenlijk de rest van de onderdelen ook. Er was wel in de tussentijd een nieuwe softtop opgezet maar dat was al gebeurd voordat hij aangeschaft was. Dat is denk ik ook het enige zwakke punt van een cabrio in het algemeen. Voor de winter had ik overigens gewoon een hardtop erbij (moet je wel kwijt kunnen natuurlijk). Verder na aanschaf wat kleine roestbobbeltjes onder de lak laten wegwerken op 2 of 3 plaatsen en that's it. Die mx-5jes zijn vaak in handen geweest van liefhebbers dus het kan geen kwaad om gewoon eens langs te gaan en je merkt snel genoeg hoe de verkoper er over praat.Gizz schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Iemand hier die iets zinnigs kan zeggen over kilometerstanden bij een mx-5? Zie wel wat mooie exemplaren, maar die hebben wel al 130.000 tot 150.000 gereden. Nuttig om er een paar duizend euro extra tegenaan te gooien voor een sub 100.000 model? Of zijn de 5'jes zo betrouwbaar (iets dat ik wel overal lees) dat dit echt nauwelijks uitmaakt?
/noob
Zelf overigens teleurgesteld dat hij weg moest maar een 2-zitter is nou eenmaal niet zo praktisch
Overigens zo gekocht:

(Inmiddels al met beugels achter de hoofdsteunen)
En zo was hij voordat hij verkocht werd:

Één van de mooiste NB's die voor onder de 5k te koop stond volgens de kopers
Stiekem zit ik er ook naar te kijken naar zo'n MX5. Betaalbaar, in vaste lasten denk ik goedkoper als m'n hudiige 626 ('99'er met 2.0 HP blok, alhoewel ik er eergister 1;13,7 mee heb gereden! Alleen, ze zijn niet zo praktisch. Nu rij ik 95% van de tijd alleen, dus dat is het probleem niet, alleen zo'n megagrote kofferbak is wel handig op z'n tijd, en de trekhaak ook. Lastig lastig
Vaak bu'j te bang!
Dank voor de reacties. In mijn geval gaat het om een NC, wil iets redelijk nieuws 
Een 2.0, minimaal executive-uitvoering. Misschien zelfs de coupe.
* Gizz gaat het allemaal laten bezinken.
Een 2.0, minimaal executive-uitvoering. Misschien zelfs de coupe.
* Gizz gaat het allemaal laten bezinken.
Ohjah, nieuwe Mazda 6 is officieel!
http://www.autoweek.nl/au...opent-aanval-op-d-segment
Wat een brute bak, vooral die achterkant
Vaak bu'j te bang!
Ja die neus ben ik vooral erg blij mee, toen ze met de Takeri Concept kwamen hoopte ik echt dat de neus naar de 6 zou komen. Beetje dezelfde vormen als op de Furai en de huidige CX-5 heeft er ook al iets van. Zeer grote verbetering als je het mij vraagt, veel meer karakter in die wagen.-tom-562 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:18:
Ohjah, nieuwe Mazda 6 is officieel!
Overigens, wat zouden jullie kopen als je voor een hatchback gaat tot 2000 euro? Merk maakt niet uit.. heb al naar Clio's, Ibiza's en 306jes gekeken maar ik vraag me af of ik misschien iets mis. Een beetje zuinig en goedkoop in onderhoud kan ook geen kwaad
Ik ben Japanse auto fan, dus ik zou zeggen, een Corolla of een 323, als het kleiner moet een Starlet. Betrouwbaarder wordt het imo niet. Of een Civic, maar daar heb je wat meer afgetrapte exemplaren tussen zitten
Vaak bu'j te bang!
Hey, een Mazda toppic
*meldt* met een gedeeltelijke copy/paste van een mazda forum (hallo Barrejlan
)
Ik ben bij toeval aan mijn 323F gekomen. De auto is van een vroegere buurman geweest, hij overleed plotseling november vorig jaar door een bedrijfsongeval. Na zijn overlijden heeft zijn zoon er nog een tijdje in gereden, nu er kosten aan zaten te komen hebben ze hem weggedaan. Mijn vroegere buurjongen rijdt nu in mijn vorige auto (opel astra van 1995), en ik heb deze Mazda.
Zoals je leest kreeg ik de auto met wat problemen.
- De voorste ramen zijn bekrast, linksvoor zit denk ik te hoog.
- De airco werkt niet
- Hij loopt te rijk (lambda)
- De koppeling komt er op korte termijn aan
Ik had het idee om de auto door te verkopen, toen ik 's avonds een keer ver weg moest bedacht ik mij ineens: Hey, ik heb een auto op lpg voor de deur staan, waarom neem ik die niet mee? Ik heb het niet zo op lage auto's, maar de wegligging en de eigenlijk best goede zit in de 323f hebben me overtuigt; deze auto blijft
Dan nu wat foto's van mijn auto

Het is een 1.5 16v GLX uit oktober 1998, op lpg-g3. Voorzien van centrale vergrendeling op afstand (afstandbediening achteraf ingebouwd door vroegere buurman), electrische ramen voor, airbags, airco (defect).
Ik ga er niet echt wat aan veranderen, ik wil zaken zoals de ruiten en de airco herstellen. Voor de rest is het gewoon een dagelijkse auto, lekker goedkoop rijden
Evt nog een setje mooiere velgen (deze hebben hier en daar wat schade), dan maak ik van de huidige velgenset een wintersetje
Ik ben bij toeval aan mijn 323F gekomen. De auto is van een vroegere buurman geweest, hij overleed plotseling november vorig jaar door een bedrijfsongeval. Na zijn overlijden heeft zijn zoon er nog een tijdje in gereden, nu er kosten aan zaten te komen hebben ze hem weggedaan. Mijn vroegere buurjongen rijdt nu in mijn vorige auto (opel astra van 1995), en ik heb deze Mazda.
Zoals je leest kreeg ik de auto met wat problemen.
- De voorste ramen zijn bekrast, linksvoor zit denk ik te hoog.
- De airco werkt niet
- Hij loopt te rijk (lambda)
- De koppeling komt er op korte termijn aan
Ik had het idee om de auto door te verkopen, toen ik 's avonds een keer ver weg moest bedacht ik mij ineens: Hey, ik heb een auto op lpg voor de deur staan, waarom neem ik die niet mee? Ik heb het niet zo op lage auto's, maar de wegligging en de eigenlijk best goede zit in de 323f hebben me overtuigt; deze auto blijft
Dan nu wat foto's van mijn auto

Het is een 1.5 16v GLX uit oktober 1998, op lpg-g3. Voorzien van centrale vergrendeling op afstand (afstandbediening achteraf ingebouwd door vroegere buurman), electrische ramen voor, airbags, airco (defect).
Ik ga er niet echt wat aan veranderen, ik wil zaken zoals de ruiten en de airco herstellen. Voor de rest is het gewoon een dagelijkse auto, lekker goedkoop rijden
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Voor alle mazda 2 en demio rijders die met de stock radio zitten.
filmpje: YouTube: Mazda Demio установка новой магнитолы
Product: http://www.ebay.com/itm/M..._Kits&hash=item3cc9d3692d
Ik ga hem deze week nog bestellen, dan ben ik eindelijk van dat stock drama af *zucht*
filmpje: YouTube: Mazda Demio установка новой магнитолы
Product: http://www.ebay.com/itm/M..._Kits&hash=item3cc9d3692d
Ik ga hem deze week nog bestellen, dan ben ik eindelijk van dat stock drama af *zucht*
Een quote is een gebrek aan originaliteit
@destruction, als ie op LPG goed loopt, lekker houden. Mazda maakt(e) de beste LPG motoren. Als je geluk hebt, is de airco alleen leeg, en dient 'ie bijgevuld te worden. In Nijkerk (Gelderland) zit een bedrijfje wat airco's afvult en afperst voor 50 euro (Spo automotive)
Vaak bu'j te bang!
@Tom; je weet dat ze een tijdje geen motoren op lpg hebben gemaakt, een collega van de RX-7 club was gaan horen voor een wagen die op lpg kon gelegd worden en geen enkele constructeur had een motor waar de kleppen gas bestendig waren. De laatste 2 a 3 jaar is dat natuurlijk weer veranderd. Nu rijd ie rond met een Auris Hybrititti (zoals hij zelf zegt) en een RX-7 FC n/a 
Ik hoop dat ze de Mazda 5 geen facelift geven maar wel de motor enzo naar Skyactive brengen. De 6 is veel te duur, koop je beter een 5 heb je tenminste schuifdeuren en een ZEE van ruimte.
@modder_fokker: iek een Engelse wagen, ben eens benieuwd hoelang die het gaat uithouden
Toevoeging op -tom-562: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2012/46.html
Ik hoop dat ze de Mazda 5 geen facelift geven maar wel de motor enzo naar Skyactive brengen. De 6 is veel te duur, koop je beter een 5 heb je tenminste schuifdeuren en een ZEE van ruimte.
@modder_fokker: iek een Engelse wagen, ben eens benieuwd hoelang die het gaat uithouden
Toevoeging op -tom-562: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2012/46.html
[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 29-08-2012 22:48 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat is dus nog even de vraag, hij loopt te rijk (op zowel gas als benzine), daar ben ik nog even mee aan het sleutelen. Als ik hem goed krijg gaat hij voorlopig niet meer weg idd-tom-562 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:59:
@destruction, als ie op LPG goed loopt, lekker houden. Mazda maakt(e) de beste LPG motoren. Als je geluk hebt, is de airco alleen leeg, en dient 'ie bijgevuld te worden. In Nijkerk (Gelderland) zit een bedrijfje wat airco's afvult en afperst voor 50 euro (Spo automotive)
Ik had al meer gehoord dat vooral de 1.5 16v een geschikte LPG motor is
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 30-08-2012 00:01 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wat ik dus zo vreemd vind aan die civics is dat ze qua prijs een stuk hoger liggen dan de concurrenten met vergelijkbare auto's. Ik denk dat ze vrij populair zijn.. en wat je zegt er zitten wat afgetrapte exemplaren tussen.-tom-562 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:37:
Ik ben Japanse auto fan, dus ik zou zeggen, een Corolla of een 323, als het kleiner moet een Starlet. Betrouwbaarder wordt het imo niet. Of een Civic, maar daar heb je wat meer afgetrapte exemplaren tussen zitten
De 323's zijn ook wel leuk maar de Fjes zijn toch nog vrij zwaar (1115 kilo). Van de 'niet-f' uitvoering zijn er maar weinig te vinden terwijl ik die persoonlijk ook wel aardig vind.
Corolla is met z'n 990kg net even wat beter, zal eens even kijken of daar wat van tussen zit.. en de starlet, thanks but no thanks
Een Starlet P9 is best een leuk auto'tje, je zegt immers dat je ook naar een Clio hebt gekeken
Vaak bu'j te bang!
Zit wat in, het is dat m'n pa (de financieel verantwoordelijke
) perse een airco wil, anders was het sowieso al gemakkelijker om een leuk auto voor rond de 1500 te vinden. Persoonlijk kan die airco me voor de 3 warme weken per jaar gestolen worden. Aan de andere kant wil ik ook wel merktrouw met Mazda blijven maar na deze downgrade vanaf de MX-5 zal ik toch alleen maar teleurgesteld worden
Een oud 323BGtje (geen airco) is ook een best grappig autotje. Op de achterschokbrekers, homokineten en de LMM na over het algemeen roest vrij en zo´n beetje bom bestendig. Ow en makkelijk binnen je budget te vinden.Gammort schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:40:
Zit wat in, het is dat m'n pa (de financieel verantwoordelijke) perse een airco wil, anders was het sowieso al gemakkelijker om een leuk auto voor rond de 1500 te vinden. Persoonlijk kan die airco me voor de 3 warme weken per jaar gestolen worden. Aan de andere kant wil ik ook wel merktrouw met Mazda blijven maar na deze downgrade vanaf de MX-5 zal ik toch alleen maar teleurgesteld worden
Anders 323P of een coupe proberen te vingen met airco
http://www.gaspedaal.nl/M...n=1000&pmax=2000&srt=km-a
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Weet iemand of het zogenaamde 'aeropakket' dat op deze mx-5 zit een standaard optie was? Want ik kom geen andere auto's tegen met dit pakket en googlen op aeropakket levert ook alleen deze auto op. Ander opvallend punt is dat deze mx-5 ook als enige 18" velgen heeft. Zou dit negatief zijn voor de rijeigenschappen?
Even afgezien van of het mooi is, daar twijfel ik zelf ook nog over. Maar 3rd party tupperware hoef ik sowieso niet
Even afgezien van of het mooi is, daar twijfel ik zelf ook nog over. Maar 3rd party tupperware hoef ik sowieso niet
[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 01-09-2012 08:36 ]
Is dat geen dealer optie geweest? Ziet er erg dik uit, geen tupperware bak imho. Verlagen mag wel idd ja haha.
Hij is nu in ieder geval van mij, vandaar dat de advertentie niet meer werkt. Zaterdag ophalen
Zou je foto's kunnen posten? Ik heb de link gemist en ben wel benieuwd naar je MX-5 met aero pakket. Welk type het is etc.Gizz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:50:
Hij is nu in ieder geval van mij, vandaar dat de advertentie niet meer werkt. Zaterdag ophalen
Voor de NB hoor ik vaak dat boven de 16 inch merkbaar zou worden in comfort en verbruikt. Qua prestaties durf er uberhaupt niets over te zeggen.
Heb er toen in ieder geval voor gekozen om voor originele 16 inchers te gaan.
Wat betreft m'n nieuwe auto is het geen Mazda gebleven, kon voor 1500 een Corsa uit 2003 krijgen dus heb dat gedaan.
Ben dan wel Mazda-loos nu maar nog steeds een enorme fan van de MX en RX series.. wanneer ik mijn studie afrond zal ik langzaam aan gaan sparen voor een RX-7 FD, wat een sexy apparaat is dat zeg
Heb nog wat foto's veilig gesteld voordat alle advertenties offline gingen 

Het is een 2008 roadster coupe 2.0 sportive + aeropakket. Zoals gezegd kan ik vanaf zaterdag zelf foto's maken

Het is een 2008 roadster coupe 2.0 sportive + aeropakket. Zoals gezegd kan ik vanaf zaterdag zelf foto's maken
Van harte gefeliciteerd!
Prachtige wagen!
Inderdaad mooi ding man! Die 18 inch velgen staan perfect 
Aero pakket doet de auto goed, hier wil iedereen wel in gezien worden!
Aero pakket doet de auto goed, hier wil iedereen wel in gezien worden!
Wil ik ook!
Maar dan in British racing green natuurlijk...
Ze is nu echt van mij!

Heeft een kleine beurt gehad, steenslagschade is zoveel mogelijk bijgewerkt etc.
Meteen maar lid geworden van de MX-5 club, want via hen ben ik nu volledig casco verzekerd voor €49 per maand. Toch iets fijner dan de €130+ die Independer.nl mij aanbood

Heeft een kleine beurt gehad, steenslagschade is zoveel mogelijk bijgewerkt etc.
Meteen maar lid geworden van de MX-5 club, want via hen ben ik nu volledig casco verzekerd voor €49 per maand. Toch iets fijner dan de €130+ die Independer.nl mij aanbood
Gaaf hoor. Meestal vind ik een MX-5 het "net niet", maar dit ziet er wel goed uit. Veel plezier met de wagen
Ziet er strak uit, gebruik je hem als eerste auto?Gizz schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:50:
Ze is nu echt van mij!
[afbeelding]
MX-5 net niet..matel schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:29:
Gaaf hoor. Meestal vind ik een MX-5 het "net niet", maar dit ziet er wel goed uit. Veel plezier met de wagen
Ach, dit is toch wel 1 van de cabrios waar je juist niet voor lul in rijdt. Erg mooie wagen waar je lekker in kan toeren.
Ik ben het wel met vhal eens inderdaad, ik zie wel eens mensen rondrijden in zo'n fiat geval en dan denk ik echt.. waarom?!!
Bovendien is de MX-5 één van de beste rijdersauto's als je kijkt naar de betaalbare cabrio's.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je meer van klassiekers houdt zoals oude Alfa Spiders, MGtjes etc.
Daar kan ik me ook wel in vinden hoor, maar de MX-5 zou ik niet zo snel 'net niet' noemen
Bovendien is de MX-5 één van de beste rijdersauto's als je kijkt naar de betaalbare cabrio's.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je meer van klassiekers houdt zoals oude Alfa Spiders, MGtjes etc.
Daar kan ik me ook wel in vinden hoor, maar de MX-5 zou ik niet zo snel 'net niet' noemen
Damn.
Mja ik rijd wel eens mee met de MX-5 NB FL Phoenix van een collega van mij, maar daar zit ik ook aardig opgevouwen in. 
Bij mijn Suzuki hetzelfde verhaal:

Bij mijn Suzuki hetzelfde verhaal:

haha!vhal schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:55:
[afbeelding]
net niet passen is dan een understatement
Mooie wagen Gizz!

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 10-09-2012 18:34 ]
39
Moest mij meteen hieraan denken.vhal schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:55:
[afbeelding]
net niet passen is dan een understatement
Een ontzettend komisch gezicht om zo'n groot iemand in een Copen te zien
Eigenaar van een mx-5 na 1.6 1992 , ik ben 1,95 m lang en ondervind totaal geen problemen lengte en maat en die van de auto. de auto rijd zoals al eerder gezegd heerlijk en persoonlijk is de opmerking vouwen om in een mx te komen een beetje overdreven. voor een copen misschien niet, maar de mx is een roadster, gebouwd on ligt te zijn en wendbaar op de weg, voor comfort moet je het echt bij de grote auto's zoeken mazda 3, cx5 mazda 5 of 6 en natuurlijk niet bij de mx hoewel het heerlijk is om daar in lekker te touren!
dan nog even een foto van mn mx
poosje geleden heerlijk wezen touren hier in de omgeving, dat heeft de nodige leuke plaatjes opgeleverd! echt een tip om met een mx te touren is de omgeving Emmen.
dan nog even een foto van mn mx

[ Voor 28% gewijzigd door julian19haas op 28-09-2012 00:39 ]
Anoniem: 398486
Ik heb sinds vorige week ook een MX5 NA!

Gaan nog wel wat dingen aan veranderen, maar dat post ik ooit nog wel zodra het klaar is.
Owja en heb helemaal geen last van opgevouwen enz.. boven mn hoofd tot het dak ongeveer 20cm vrij sowieso

Gaan nog wel wat dingen aan veranderen, maar dat post ik ooit nog wel zodra het klaar is.
Owja en heb helemaal geen last van opgevouwen enz.. boven mn hoofd tot het dak ongeveer 20cm vrij sowieso
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 02-10-2012 09:35 ]
Gefeliciteerd! mooie wagen om te zien! wat is het bouwjaar?
1990julian19haas schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:19:
Gefeliciteerd! mooie wagen om te zien! wat is het bouwjaar?
ziet er netjes uit! laat je hem helemaal orgineel of ben je van plan hem te gaan verlangen of andere dingen te veranderen ?
Kan het niet laten maar mooi achterwerk en hoe zijn de koplampen
(je mag kiezen van wat).
Erg groot, van alle 2Damic schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:11:
Kan het niet laten maar mooi achterwerk en hoe zijn de koplampen(je mag kiezen van wat).
Heb er heel veel plannen mee, eentje er van is een compleet nieuw blok.julian19haas schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:43:
ziet er netjes uit! laat je hem helemaal orgineel of ben je van plan hem te gaan verlangen of andere dingen te veranderen ?
[...]
Vandaag voor het eerst in Duitsland gereden met mijn mx 5. Helaas niet helemaal tevreden
Vanaf 175 km/u begint het windgeruis erg akelig te worden. Vanaf 190 km/u is het zelfs pijnlijk en echt niet goed voor je oren. Het gekke is dat het aan de passagierskant wel rumoerig is maar nooit zo erg dat je jezelf een gehoorbeschadiging bezorgt..
Rubber strips aan beide kanten van de auto vergeleken, maar kon niet echt een verschil opmerken. Ook het dak geopend en opnieuw gesloten voor de zekerheid: geen verschil. Iemand een idee hoe dit kan? Ik betwijfel of mijn dealer (non mazda) hier wat mee kan: hoe controleren zij (en ik) in Nederland of het probleem verholpen is?
Baal hier echt van, zit er ook niet op te wachten om met 1 oordop rond te rijden..
(Voor de duidelijkheid: ik heb een coupe met stalen dak, geen soft top)
Rubber strips aan beide kanten van de auto vergeleken, maar kon niet echt een verschil opmerken. Ook het dak geopend en opnieuw gesloten voor de zekerheid: geen verschil. Iemand een idee hoe dit kan? Ik betwijfel of mijn dealer (non mazda) hier wat mee kan: hoe controleren zij (en ik) in Nederland of het probleem verholpen is?
Baal hier echt van, zit er ook niet op te wachten om met 1 oordop rond te rijden..
(Voor de duidelijkheid: ik heb een coupe met stalen dak, geen soft top)
Ik denk niet dat het rijgeluid >175 km/u echt een ontwerpcriterium is bij zo'n auto. Gooi de vraag eens op bij de mx5club... of bij een Duitse dealer natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 22-10-2012 18:41 ]
Ik vond het geluid van m'n MX-5 tot 120 a 130 nog prima.. daarna nam het echt exponentieel toe. Ik had ook een hardtop en dat scheelde wel maar daarboven moet je gewoon niet gaan. Ik kan wel gissen naar de reden waarom zat zo is, wellicht is het ontwerp gericht op comfortabel touren met het dak open..?
Het gekke is dat het dus aan de passagierskant perfect uit te houden is. Er is dus 'iets' niet helemaal symmetrisch blijkbaar, terwijl je op het oog geen verschil ziet.
Qua rijgedrag is het echt een genot, en zonder veel moeite zit je op 190 km/u. Van de keuze voor de 2 liter heb ik geen spijt
Qua rijgedrag is het echt een genot, en zonder veel moeite zit je op 190 km/u. Van de keuze voor de 2 liter heb ik geen spijt
Zojuist de TS wederom aangepast, enkele niet werkende plaatjes vervangen, dan wel verwijderd.
Graag zie ik weer wat Mazda-plaatjes van (mede)tweakers om de TS weer eens verder aan te kunnen vullen.
Mocht er iemand mee willen mee helpen aan de TS dan kan deze zich melden.
OT:
Zijn er nog wat veranderingen geweest in het Mazda-rijders aandeel binnen GoT?
Ik rijd nog steeds mijn Mazda 323F, rijd nog steeds
:
Graag zie ik weer wat Mazda-plaatjes van (mede)tweakers om de TS weer eens verder aan te kunnen vullen.
Mocht er iemand mee willen mee helpen aan de TS dan kan deze zich melden.
OT:
Ik rijd nog steeds mijn Mazda 323F, rijd nog steeds

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Niet echt, mijn Mazda-3 rijdt gewoon braaf door. Nu net een jaar oud, teller staat net iets boven de 50K - maar goed, ik had die diesel natuurlijk ook gekocht om meters te maken.remy007 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:47:
OT:
Mening tot nu toe: rijdt prima, lekker veel vermogen, maar de diesel is wat gevoeliger dan m'n destijds Seat Ibiza 1.9SDI: bij het optrekken kan je de Mazda laten afslaan terwijl dat bij die Ibiza echt niet mogelijk was. Wellicht dat 1.9 (Ibiza) t.o.v. 1.6 (Mazda) daar verschil maakt. Maar goed, kwestie van goed optrekken. Sowieso was ik het goed schakelen wel wat verleerd, na zeven jaar automaat rijden.
Problemen gedurende het eerste jaar:
- De eerste 20K kilometers had ik regelmatig, eens per twee weken of zo, dat het vermogen bij wegrijden compleet wegviel voor tientallen seconden. Met name in de tweede en derde versnelling mistte je dat dan - alsof je in z'n vijf aan het doortrekken was. Bij de onderhoudsbeurt gemeldt, niets gevonden. Daarna nog 1 keer gehad en sindsdien niet meer.
- Vlak na de 40K beurt, onderweg naar de wintersport, ging er een waarschuwingslampje branden "olie in brandstof". Onduidelijk waarom, er was verder niets aan de hand. Lampje is door garage ge-reset en verder niet meer aangesprongen.
- Het TomTom dashboard systeem: navigatie met verkeersinfo werkt erg lekker; software-updates van TomTom zijn niet geheel betrouwbaar. En het audio-systeem, met name MP3 vanaf USB stick, is nogal beperkt, ouderwets en buggy.
martijn_tje in "Het grote Mazda topic #1"
Onze beide mazdatjes rijden ook nog prima.
De 323(BG) heeft net nieuwe distributie + waterpomp (preventief)+kleppendekselpakking (zweette naar mijn mening te veel) + APK gekregen. Deze kan er dus weer even tegen aan dit jaar wordt ie19 en eigenlijk wordt de technische staat alleen maar beter in de 6 jaar dat we het ding nu hebben. Vorig jaar preventief de accu + massa kabel zelf vervangen, volgend jaar preventief de achterschokbrekers laten doen. Zo pakken we ieder jaar naast het noodzakelijke onderhoudt wat extra's mee.
De 3 zit tussen 2 beurtjes in. In de 35K die ik er mee gereden heb zijn er eigenlijk alleen een bolletje in de koplamp en het glaasje van m'n rechter voor mistlicht gesneuveld (steenslag). Als regulier onderhoudt waren de voorbandjes aan de beurt. Dus 2 nieuwe bandjes laten doen en preventief laten uitlijnen. Binnen kort houdt de mazda dealer in de buurt krasjes dag voor het gratis laten wegwerken van kleine deukjes en krasjes. Helaas kan de 3 zo'n dag wel gebruiken.
Onze beide mazdatjes rijden ook nog prima.
De 323(BG) heeft net nieuwe distributie + waterpomp (preventief)+kleppendekselpakking (zweette naar mijn mening te veel) + APK gekregen. Deze kan er dus weer even tegen aan dit jaar wordt ie19 en eigenlijk wordt de technische staat alleen maar beter in de 6 jaar dat we het ding nu hebben. Vorig jaar preventief de accu + massa kabel zelf vervangen, volgend jaar preventief de achterschokbrekers laten doen. Zo pakken we ieder jaar naast het noodzakelijke onderhoudt wat extra's mee.
De 3 zit tussen 2 beurtjes in. In de 35K die ik er mee gereden heb zijn er eigenlijk alleen een bolletje in de koplamp en het glaasje van m'n rechter voor mistlicht gesneuveld (steenslag). Als regulier onderhoudt waren de voorbandjes aan de beurt. Dus 2 nieuwe bandjes laten doen en preventief laten uitlijnen. Binnen kort houdt de mazda dealer in de buurt krasjes dag voor het gratis laten wegwerken van kleine deukjes en krasjes. Helaas kan de 3 zo'n dag wel gebruiken.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Binnen kort ben ik ook (deels) Mazda rijder. M'n moeder is zelfstandig verpleegkundige en dit jaar moest er een nieuwe auto komen. Haar vorige is een Qashqai pre-facelift en dat vond ze wel prettig met de hogere instap. Dit was de 1.5 dCi zonder roetfilter.
Nu dat roetfilters eerder standaard is, was het beter om voor een benzine te gaan mede doordat er vaak korte afstanden worden gereden van huis naar huis. De enige wagen die én een hogere zit heeft om makkelijk in en uit te stappen én een zuinige benzine motor heeft is de Mazda CX-5.
Niets kan dat kloppen dus hebben we maar een CX-5 Active benzine automaat besteld met Navigatie, comfort pack en afneembare trekhaak.
Wat me opviel bij de testrit (welliswaar met de sterkste diesel) was hoeveel stiller deze rijdt dan de Qashqai alhoewel ik verhalen heb gelezen waar men zegt dat er veel windgeruis is. Dat is dus blijkbaar zeer relatief.
Ik woon in België en dat heeft nu wel een positieve impact op de leveringstermijn. We hebben hem besteld begin maart waarbij de leveringstijd eind augustus was en deze is nu opgeschoven naar 3e week van Juni. De wagen is al gebouwd en staat momenteel al op de boot.
Aangezien ik nog thuis woon word ik daarom deels mazda rijder
Nu dat roetfilters eerder standaard is, was het beter om voor een benzine te gaan mede doordat er vaak korte afstanden worden gereden van huis naar huis. De enige wagen die én een hogere zit heeft om makkelijk in en uit te stappen én een zuinige benzine motor heeft is de Mazda CX-5.
Niets kan dat kloppen dus hebben we maar een CX-5 Active benzine automaat besteld met Navigatie, comfort pack en afneembare trekhaak.
Wat me opviel bij de testrit (welliswaar met de sterkste diesel) was hoeveel stiller deze rijdt dan de Qashqai alhoewel ik verhalen heb gelezen waar men zegt dat er veel windgeruis is. Dat is dus blijkbaar zeer relatief.
Ik woon in België en dat heeft nu wel een positieve impact op de leveringstermijn. We hebben hem besteld begin maart waarbij de leveringstijd eind augustus was en deze is nu opgeschoven naar 3e week van Juni. De wagen is al gebouwd en staat momenteel al op de boot.
Aangezien ik nog thuis woon word ik daarom deels mazda rijder
Sinds maandag ook in het bezit van een Mazda. Na mijn eerste auto een Mazda 323F uit 96, overgestapt op een honda Civic Coupe, daarna een BMW 3 serie en nu weer terug naar een Mazda. Een Mazda 6 2.3 active uit 2005.

Ik ben er tot nu toe onwijs blij mee. De vele extra's die mijn BMW niet hadden vind ik erg fijn, waaronder ingebouwde navigatie. 6CD wisselaar in het dashboard, lederen bekleding, elektrisch verstelbare stoelen, xenon verlichting en nog veel meer. En ik ga er een ton in kilometers op vooruit en deze auto is 6 jaar jonger. Erg fijn allemaal.

Ik ben er tot nu toe onwijs blij mee. De vele extra's die mijn BMW niet hadden vind ik erg fijn, waaronder ingebouwde navigatie. 6CD wisselaar in het dashboard, lederen bekleding, elektrisch verstelbare stoelen, xenon verlichting en nog veel meer. En ik ga er een ton in kilometers op vooruit en deze auto is 6 jaar jonger. Erg fijn allemaal.
Latin capital letter y with diaeresis
Toffe bak. Ik ben vorig jaar ook naar zo eentje wezen kijken (2.3 met alle opties). Helaas was die niet zo netjes als geadverteerd, subframe achter was aan de roestige kant, en zo ook de felsnaden bij de deuren (zwak punt van de Mazda 6)
Vaak bu'j te bang!
Ik heb op deze auto geen roest kunnen ontdekken. Dus ik hoop dat dat ook in de toekomst mee gaat vallen.
Latin capital letter y with diaeresis
Pfff, opeens ruzie met het alarm van mijn MX-5. Kleine uitleg:
Normaal doe ik hem op slot met de afstandsbediening. Het alarm wordt dan ook aan- en uitgezet.
Als de batterij van mijn afstandsbediening leeg is, dan kun je een domme reservesleutel gebruiken om de auto te openen en te sluiten. Het alarm wordt dan niet op scherp gezet. Duidelijk systeem.
Nu is sinds een week de batterij leeg en gebruik ik dus alleen de losse sleutel. Het alarm hoort dan niet aangezet te worden, want met zo'n sleutel kun je het alarm ook niet uit zetten!
Tot blijkbaar vandaag: Thuis open ik de auto en rij weg. Bij het tankstation doe ik de auto ouderwets op slot met de sleutel om af te rekenen. Ik kom terug bij de auto, haal hem van het slot: gaat het alarm af! Ook de auto starten kon niet. Nu kun je het alarm niet uitzetten met die sleutel, dus het was een flinke pot herrie tussen alle omstanders
Het hele gedoe gedaan met contact aan/uit om de code in te voeren, voordat ik eindelijk weg kon.
Stuk gereden, stap uit, doe de auto weer op slot met de domme sleutel. Alarm wordt wéér op scherp gezet, dus wéér ging het alarm af toen ik de auto weer van het slot deed en wéér moest ik de hele codeprocedure uitvoeren.
Wat is hier in hemelsnaam aan de hand? Ik kon altijd de auto zo op slot zetten zonder het alarm te activeren
Normaal doe ik hem op slot met de afstandsbediening. Het alarm wordt dan ook aan- en uitgezet.
Als de batterij van mijn afstandsbediening leeg is, dan kun je een domme reservesleutel gebruiken om de auto te openen en te sluiten. Het alarm wordt dan niet op scherp gezet. Duidelijk systeem.
Nu is sinds een week de batterij leeg en gebruik ik dus alleen de losse sleutel. Het alarm hoort dan niet aangezet te worden, want met zo'n sleutel kun je het alarm ook niet uit zetten!
Tot blijkbaar vandaag: Thuis open ik de auto en rij weg. Bij het tankstation doe ik de auto ouderwets op slot met de sleutel om af te rekenen. Ik kom terug bij de auto, haal hem van het slot: gaat het alarm af! Ook de auto starten kon niet. Nu kun je het alarm niet uitzetten met die sleutel, dus het was een flinke pot herrie tussen alle omstanders

Stuk gereden, stap uit, doe de auto weer op slot met de domme sleutel. Alarm wordt wéér op scherp gezet, dus wéér ging het alarm af toen ik de auto weer van het slot deed en wéér moest ik de hele codeprocedure uitvoeren.
Wat is hier in hemelsnaam aan de hand? Ik kon altijd de auto zo op slot zetten zonder het alarm te activeren
Batterijtje aan het sterven welke je alarm laat afgaan wanneer je de accu probeert los te koppelen? Die kunnen ook lekker je accu leeg trekken s`nachts wanneer ze defect zijn.
Dan krijg je ook van dit soort perikelen.
Dan krijg je ook van dit soort perikelen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Wat is er met je spiegels, tank klep, bumperlip en achterbumper gebeurd?Mikey! schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:28:
Ik wist niet eens dat er een Mazda-Topic was
Bij deze onze M2 ^^
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat mij dan veel mooier lijkt is wielen, bumper lip en dat stuk achterbumper in gunmetal gray of titanium kleur of zo. En de rest trak zwart houden+remklauwen/trommels zwart maken. Voor de rest zijn het erg leuke autotjes die 2's. Die gifgroene zie je vrij regelmatig hier in de buurt.
Stickerbombmartijn_tje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:32:
[...]
Wat is er met je spiegels, tank klep, bumperlip en achterbumper gebeurd?
Wat mij dan veel mooier lijkt is wielen, bumper lip en dat stuk achterbumper in gunmetal gray of titanium kleur of zo. En de rest trak zwart houden+remklauwen/trommels zwart maken. Voor de rest zijn het erg leuke autotjes die 2's. Die gifgroene zie je vrij regelmatig hier in de buurt.
Niet dat ik nu zo veel opmerkingen moet maken hoe andermans auto er uit ziet. In iedergeval niet voor alle dooie muggen (van de vakantie) van de 3 af zijn
.

Woei wist niet dat er een mazda topic was. Ik ben de trotse bezitter van een 323 f bj 1.5 glx pre facelift
Dan alsnog hoort het alarm niet af te gaan na het loskoppelen van de accu als het alarm niet ingeschakeld was op het moment van accu loskoppelen. Als alles werkt zoals het hoort danMeneer aard schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:31:
Batterijtje aan het sterven welke je alarm laat afgaan wanneer je de accu probeert los te koppelen?
Vorige week accu vervangen (waarbij het alarm niet afging) en tot nu toe geen gekke dingen meegemaakt. Oude accu was nog de originele uit 2008. Dank voor de tip
ik ga mijn mx verkopen, mochten er mensen zijn die interesse hebben laat het even weten via een mail of pm.
prijs zal tussen de 2500 en de 2000 liggen. link naar de advertentie volgt nog.
Die die link maar niet
Mag wel in je onderschrift
prijs zal tussen de 2500 en de 2000 liggen. link naar de advertentie volgt nog.
Die die link maar niet
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 07-09-2013 11:59 ]
Ow meen je dat nu en wat scheelt eraan?
Heb trouwens de 626 break weg gedaan voor een Pug Berlingo euhm Citroen Partner euhm domme Pug Partner dus. Kost me minder in wegen taks (van 400€ naar 85€) maar het verbruik is maar gedaald met 1l (ongeveer, zal minder zijn), maar ben niet te spreken over de bouw kwaliteit, injectors dat komen los te zitten, automatische koppelingspedaal kabel dat doorschiet (hell ik kon zelf met een lekke koppelingscilinder op de break nog 500km doen en dan was de olie op
) en dit na 6 jaar. Zo'n wagen word geen 20 jaar.
Moest Mazda nu eens zoiets maken zou ik direct terug gaan, dat is heel handig om vanalles en nog wat in te vervoeren.
Heb trouwens de 626 break weg gedaan voor een Pug Berlingo euhm Citroen Partner euhm domme Pug Partner dus. Kost me minder in wegen taks (van 400€ naar 85€) maar het verbruik is maar gedaald met 1l (ongeveer, zal minder zijn), maar ben niet te spreken over de bouw kwaliteit, injectors dat komen los te zitten, automatische koppelingspedaal kabel dat doorschiet (hell ik kon zelf met een lekke koppelingscilinder op de break nog 500km doen en dan was de olie op
Moest Mazda nu eens zoiets maken zou ik direct terug gaan, dat is heel handig om vanalles en nog wat in te vervoeren.
M'n 3 blijkt op de APK toch wat puntjes te hebben Allemaal onderstel gerelateerd. Best jammer de draagarmen en reactie armen had ik bij 120K nog niet verwacht.
Reactie aarmen achter hebben te veel speling.
Draagarmen voor hebben te veel speling.
Remschijven en blokken achter zijn te dun.
Mooi klusje voor een kennis gezien de hollywood prijzen die de dealer vraagt.
Veel stadsverkeer ofzo dat die versleten zijn? Mja dealer prijzen zijn niet misselijk dan, vaak veel manuren en onderdelen gooien ze nieuw eronder omdat dat goedkoper is als rubbers persen. Maar een kennis of als je het zelf doet kan vaak beter rubbers gaan persen, ben je een uurtje of wat kwijt maar dan bespaar je wel honderden euro's aan nieuw spul.
Geen idee wat er de eerste 80K mee gebeurt is. Ik heb de auto nog maar 40K. Maar hier in Hoofddorp ligt het in iedergeval vol met drempels en rotondes. Op het moment rij ik er alleen stadsverkeer + vakantie's en andere leuke ritjes mee.
Hebben jullie trouwens de foto's van de nieuwe 3 al gezien???
https://www.google.nl/sea...azda+3+2014&tbm=isch&um=1
Motoren
1.5 benzine 100PK (voorlopig) niet in nederland leverbaar
2.0 benzine 120PK 210Nm
2.0 benzine 165PK 210Nm
2.2 diesel 150PK 380Nm
Prijzen tussen de 23 en 35K afhankelijk van aankleding.
Basis uitvoering de 120Pk benzine met o.a. climat control, multifunftioneel 7" display, 16" wielen city safety pakket (wat dat ook mag zijn)
Hebben jullie trouwens de foto's van de nieuwe 3 al gezien???
https://www.google.nl/sea...azda+3+2014&tbm=isch&um=1
Motoren
1.5 benzine 100PK (voorlopig) niet in nederland leverbaar
2.0 benzine 120PK 210Nm
2.0 benzine 165PK 210Nm
2.2 diesel 150PK 380Nm
Prijzen tussen de 23 en 35K afhankelijk van aankleding.
Basis uitvoering de 120Pk benzine met o.a. climat control, multifunftioneel 7" display, 16" wielen city safety pakket (wat dat ook mag zijn)
Alleen jammer dat je bij de Mazda 3 geen losse rubbers kunt persenJoopieboy schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:22:
Veel stadsverkeer ofzo dat die versleten zijn? Mja dealer prijzen zijn niet misselijk dan, vaak veel manuren en onderdelen gooien ze nieuw eronder omdat dat goedkoper is als rubbers persen. Maar een kennis of als je het zelf doet kan vaak beter rubbers gaan persen, ben je een uurtje of wat kwijt maar dan bespaar je wel honderden euro's aan nieuw spul.

Bij mij op 140k ook nieuwe armen voor en achter. bij mij waren de rubbers eruit geschoten achter. Beetje eng met 120 op de snelweg door de bochtmartijn_tje schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:57:
M'n 3 blijkt op de APK toch wat puntjes te hebben Allemaal onderstel gerelateerd. Best jammer de draagarmen en reactie armen had ik bij 120K nog niet verwacht.
Zijn perfecte auto's motoren laten je niet in de steek, alleen onderstel vereist zeker aandacht.Uncle Mel schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:52:
[...]
Bij mij op 140k ook nieuwe armen voor en achter. bij mij waren de rubbers eruit geschoten achter. Beetje eng met 120 op de snelweg door de bocht
Hadden jullie het nieuws al gelezen van Top Gear: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2013/29.html
Btw de 3's en 6'en tussen een bepaalde periode zijn Ford onderstellen, het is maar dat je het weet.
Btw de 3's en 6'en tussen een bepaalde periode zijn Ford onderstellen, het is maar dat je het weet.
[ Voor 34% gewijzigd door Damic op 15-09-2013 02:23 ]
Niet zo maar een paar maar zelfs alle 3(Mk1)'s staan op een aangepast Focus onderstel, alle Mk2's op een aangepast Focus 2 onderstel (zo hebben de 3's bijvoorveeld een stabilisatie stang achter wat niet op de Focus zit). Voor de 6en geld het zelfde alleen dan met de Mondeo als Ford broertje.Damic schreef op zondag 15 september 2013 @ 02:22:
de 3's en 6'en tussen een bepaalde periode zijn Ford onderstellen, het is maar dat je het weet.
Ik vond zelf ook dat bij mijn oude Mazda 3 2007 bij pas 80k km dat er echt veel begon te slijten zoals mijn bestuurdersstoel omdat de bekleding te dun was, mijn koppeling was bijna einde verhaal (veel stadsverkeer), draagarmrubbers voor en achter waren reeds al vervangen (geloof ik) en nog een aantal puntjes waarvan ik zeg mwah dat had eigenlijk wel iets later mogen gebeuren. Voor de rest mis ik de auto nog steeds (rij nu Golf (wel met sportonderstel maar mis het kartgevoel dat je de Mazda bijna iedere bocht in kon jagen zonder bang te zijn (achter een M3 met ruim 95 km/h door de bocht bij de oprit van Hoofddorp >A4 en A5, ik rook letterlijk het rubber nog de hele A5 tot Haarlem)).
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Doe mij maar de nieuwe Mazda 3 die volgende maand uitkomt, wat een ding!
Heb ik ook vervangen....itsalex schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:23:
mijn koppeling was bijna einde verhaal
Voor de rest natuurlijk heerlijke auto idd.
Zou Mazda ooit een bakkers autootje (= Kangoo/Partner/Belingo/...) maken?
Weet iemand welke dakdragers er passen op een mazda 2 uit 2005? Ik zie door de bomen het bos niet meer
iemand goede ervaringen met bepaald type of merk?
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Damic schreef op zondag 15 september 2013 @ 02:22:
Hadden jullie het nieuws al gelezen van Top Gear: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/2013/29.html

Mannen, hoe kan t dat de RX-8 zo (relatief) goedkoop aangeboden wordt? Veel onder de 10k... Kilometerstand ook goed te doen....
Is het onderhoud dan zo schrikbarend duur? Of zijn er structurele problemen?
Vind hem er echt wel super gaaf uit zien in het zwart maar vind dit wel opvallend
Vind hem er echt wel super gaaf uit zien in het zwart maar vind dit wel opvallend
Hoe komt dat dan?RisingSun schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:22:
[...]
Alleen jammer dat je bij de Mazda 3 geen losse rubbers kunt persen
Het is een rotaryblok dus dat komt met een handleiding.low_n_slow schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:07:
Mannen, hoe kan t dat de RX-8 zo (relatief) goedkoop aangeboden wordt? Veel onder de 10k... Kilometerstand ook goed te doen....
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik denk dat dit mijn nieuwe leasebakje gaat worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
In Duitsland zijn ze nog veel goedkoperlow_n_slow schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:07:
Maar zoals gezegd, er zit een Wankel-motor in, en zelfs het Renesis blok wat in een RX8 ligt heeft na een tijdje (exacte getallen weet ik niet, maar wat ik zo lees/hoor is dat rond de 150k) een revisie nodig van de apex-seals (de zuigerveren zeg maar).
Vaak bu'j te bang!
Beter rubber nemen. Die 95 red ik ook zonder rooksignaalitsalex schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:23:
Voor de rest mis ik de auto nog steeds (rij nu Golf (wel met sportonderstel maar mis het kartgevoel dat je de Mazda bijna iedere bocht in kon jagen zonder bang te zijn (achter een M3 met ruim 95 km/h door de bocht bij de oprit van Hoofddorp >A4 en A5, ik rook letterlijk het rubber nog de hele A5 tot Haarlem)).
Met 120K op de teller is m'n koppeling nog goed. wel zijn dus onlanks de draagarmrubbers voor, reactiearmrubbers achter en schijven en blokken rondom vervangen tevens zijn de achterste remklauwen ook meteen gereviseerd. Hopenlijk kan het spul (op de remblokken na) er dan weer 120K / 6 jaar tegenaan en dan eens kijken voor een nieuwere auto.
Vandaag mooie meevaller. Gisteren startte mijn auto niet, collega geduwd en hij startte op de koppeling. Startmotor dus dacht ik. accu was al uitgesloten omdat er prik was, en bougies zijn het ook niet omdat de auto startte zonder raar geluid. Vanmorgen zelfde probleem echter startte hij wel nadat ik hem uit het parkeervak rolde. Naar de garage en daar startte hij weer niet.
Ik wordt later teruggebeld en de garagehouder meldde dat het gerepareerd was.... kabelbreukje
Ik wordt later teruggebeld en de garagehouder meldde dat het gerepareerd was.... kabelbreukje
Bij onze lokale dealer zijn de eerste exemplaren al geleverd deze week.Hyp Hyper schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:44:
Ik denk dat dit mijn nieuwe leasebakje gaat worden.![]()
[afbeelding]
Er staan er 2 in de showroom nu.
Ik ga morgen dan ook kijken en proberen een proefrit te krijgen. (konden ze geen afspraak voor maken aangezien het nogal hectisch schijnt te worden)M a r c o schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:09:
[...]
Bij onze lokale dealer zijn de eerste exemplaren al geleverd deze week.
Er staan er 2 in de showroom nu.
De benzineversies vallen volgend jaar uit de 20% bijtellingscategorie, dus men heeft haast.
Anoniem: 241323
Iemand al gereden in de nieuwe 3?
Tis wel een heule mooie geworden...!
Mudvol gadgets. Alleen jammer dat de radar cruise niet als optie is te bestellen.
Mudvol gadgets. Alleen jammer dat de radar cruise niet als optie is te bestellen.
Yep, zojuist!Anoniem: 241323 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:35:
Iemand al gereden in de nieuwe 3?
Hij rijdt erg goed. Stuurt strak en de GT-M met 18" velgen is comfortabel zat ondanks de 'platte' banden.
Het heads up display is echt een aanwinst: voor snelheid en navigatieaanwijzigen hoef je je ogen niet of nauwelijks van de weg af te halen. De stem van de navigatie is overigens maar zo/zo. Niet accentloos en ze zegt 'rotonden'.

En...in het echt ziet ie er nóg beter uit!
Zouden ze er nog 2 gram CO2/km vanaf kunnen halen in 2014 om toch weer in de 20% bijtellingscategorie te komen? Zowel Renault als Ford hebben dit in het verleden ook gedaan met kleine aanpassingen voor de Nederlandse markt.Hyp Hyper schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:11:
[...]
Ik ga morgen dan ook kijken en proberen een proefrit te krijgen. (konden ze geen afspraak voor maken aangezien het nogal hectisch schijnt te worden)
De benzineversies vallen volgend jaar uit de 20% bijtellingscategorie, dus men heeft haast.
Ik hoop het wel want de 3 staat zeker op m'n shortlist als nieuwe leasebak in 2014. Eventueel zou het de diesel worden, die wél in de 20% bijtellingscategorie blijft.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Bij onze 323 BG hadden we vorig jaar ongeveer het zelfde. Bij het vervangen (ook wegens start problemen) van de accu zag ik dat de massakabel zo'n beetje van ellende uitelkaar viel. Dus die gelijk mee vervangen.Uncle Mel schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:57:
Een dichtere grill, smalle stalen velgjes, butt ugly dichte wieldoppen en we zouden er moeten zijn.Pinobigbird schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:24:
[...]
Zouden ze er nog 2 gram CO2/km vanaf kunnen halen in 2014 om toch weer in de 20% bijtellingscategorie te komen? Zowel Renault als Ford hebben dit in het verleden ook gedaan met kleine aanpassingen voor de Nederlandse markt.
Ik hoop het wel want de 3 staat zeker op m'n shortlist als nieuwe leasebak in 2014. Eventueel zou het de diesel worden, die wél in de 20% bijtellingscategorie blijft.
Misschien gewoon de 1.5 benzine ook naar nederland brengen. Of de hybride die voorlopig enkel voor de japanse markt is.
Mogenlijkheden genoeg zou je zo denken
[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 28-10-2013 20:19 ]
Ja, daar hoopte ik in eerste instantie ook op, want mijn leasecontract loopt eind Januari af. Voor de zekerheid toch maar die laatste maand af laten kopen, want wil die 3 toch wel graag.Pinobigbird schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:24:
[...]
Zouden ze er nog 2 gram CO2/km vanaf kunnen halen in 2014 om toch weer in de 20% bijtellingscategorie te komen? Zowel Renault als Ford hebben dit in het verleden ook gedaan met kleine aanpassingen voor de Nederlandse markt.
Hopelijk voor jou doen ze het alsnog. Helaas is NL een kleine markt voor deze relatief kleine fabrikant, dus of ze die moeite gaan doen...
Problemen met de apex seals, ze zijn te dun en breken gemakkelijker dan in de andere blokken. Simpele en goed oplossing, blok uit elkaar en rotor tips uit frezen naar een andere maat (bvb die van de 13b-rew) en dan die seals installeren.low_n_slow schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:07:
Heb eigenlijk nog niet geweten dat je gee nrubbers kunt persen, je moet ze natuurlijk neit bij Mazda zelf halen want daar vind je alleen een triangle.RisingSun schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:22:
[...]
Alleen jammer dat je bij de Mazda 3 geen losse rubbers kunt persen