Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:21
the_scary_door schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:20:
Wat is jullie ervaring met de cylinder-uitschakeling bij de skyactiv-g M Hybrid motoren? Ik heb alleen ervaring met Ford en daar merk je dat de auto onrustig gaat rijden, een beetje trillen.
Bij Mazda weet ik het niet maar bij Volkswagen heeft hij bij de overgang een heel licht snokje, daarna merk je er niets meer van. Groot verschil met Ford is dat dat een driecilinder is en Volkswagen en Mazda gewoon 4.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• the_scary_door
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:40
Snowhite0901 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:16:
[...]

Bij Mazda weet ik het niet maar bij Volkswagen heeft hij bij de overgang een heel licht snokje, daarna merk je er niets meer van. Groot verschil met Ford is dat dat een driecilinder is en Volkswagen en Mazda gewoon 4.
Ok, goed om te horen. Het feit dat ik er hier niets over kan vinden zal ook wel een goed teken zijn. Binnenkort maar een proefrit maken.

• jjkester
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 21:51
Heb het (kort) in een Mazda 3 leenauto meegemaakt, motor gaat heel lichtjes brommen maar stoort niet. Schakelt naar mijn idee vlot terug naar alle cilinders. Rij zelf SkyActiv-X (die heeft geen cilinderuitschakeling) en die bromt en schokt (bij mij) af en toe een klein beetje met wisselen van modus, dus wellicht is het gewenning, wellicht valt het allemaal gewoon heel erg mee.

• dijkmane
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:16

dijkmane

biertje ?

dijkmane schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:10:
kweenie.
auto gaat volgende week dus voor de 3e keer naar de garage hiervoor.
de eerste had "de code gereset" en het kwam dus weer terug.
eigen dealer heeft software vervangen, bedrading gecontroleert en uitgelezen.
het is toen 1 dag weggeweest

volgende week gaan ze verder zoeken.
het lijkt gevonden.
Er is contact geweest met Mazda nederland en die hadden het 1x eerder gehoord.
vocht in connectoren achter de bumper van de afstandsensoren.
Dat is allemaal schoongemaakt/vervangen en het is al 350km weg.

specs : wil je niet weten

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

Omega Supreme

The God of Death

Na 4 jaar elektrische ellende (BMW i3s) heb ik eindelijk weer vrije auto keuze (nieuwe baan).

De keuze was snel gemaakt Mazda 3 E-SKYACTIV X 2.0 186 Luxury is het geworden. Heb bij de proefrit niet kunnen ervaren hoe dat mild hybrid gebeuren voelt, maar op acceleratie uit stilstand na was het een betere rijervaring (wegligging vooral en bochtenwerk) dan mijn i3s.

Het verschil met de de twee auto's met (relatief) kleine turbo motor die ik daarvoor had is helemaal groot. Geen lag bij weg rijden, ik kon die turbos voelen als ze hun werk begonnen, en soepeler optrekken.

Ik kan niet wachten tot half december als hij wordt geleverd!

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Omega Supreme schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:01:
Na 4 jaar elektrische ellende (BMW i3s) heb ik eindelijk weer vrije auto keuze (nieuwe baan).

De keuze was snel gemaakt Mazda 3 E-SKYACTIV X 2.0 186 Luxury is het geworden. Heb bij de proefrit niet kunnen ervaren hoe dat mild hybrid gebeuren voelt, maar op acceleratie uit stilstand na was het een betere rijervaring (wegligging vooral en bochtenwerk) dan mijn i3s.

Het verschil met de de twee auto's met (relatief) kleine turbo motor die ik daarvoor had is helemaal groot. Geen lag bij weg rijden, ik kon die turbos voelen als ze hun werk begonnen, en soepeler optrekken.

Ik kan niet wachten tot half december als hij wordt geleverd!
Lekker snelle levering! Toch niet een grijze met automaat en I-activesense? Want dan heb je mogelijk net mijn auto weggekaapt :+
Ik heb er vorige week eentje besteld bij de leasemaatschappij met voorkeursdealer omdat hij in zijn netwerk er eentje kon krijgen, drie keer raden die was helaas net verkocht. Schatting voor levering is nu mei 8)7 .

• Th0m4s
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 01-12 13:06
the_scary_door schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
[...]

Ok, goed om te horen. Het feit dat ik er hier niets over kan vinden zal ook wel een goed teken zijn. Binnenkort maar een proefrit maken.
Ik rij een Mazda 3 e-SkyActiv-G met 150 pk, ik heb gisteren eens gereden met de energiemonitor op het scherm om te zien wanneer hij cillinders uitschakelt. Ik merk er echt niks van, anders dat hij zegt dat hij op twee cillinders draait. Schakelt ook moeiteloos weer bij als het nodig is, doet voor mij wat het moet doen zonder dat ik er iets van meekrijg.

• D_Jeff
  • Laatst online: 17:11
@ThomS juist aan de overschakeling is idioot veel werk verzet, waardoor je zeer overgevoelig moet zijn om het nog te merken.

@Omega Supreme Het mild hybride ga he het beste merken als je de handbak hebt. Heb het vaker in dit topic beschreven, maar ben zeker niet de beroerdste om het te herhalen:
- Langere tijd motor af, ook als de airconditioning volle kracht aanstaat
- Houdt de motor 2 a 3 tellen op het toerental van schakelen
- Kan onder sommige omstandigheden werken als elektrische turbo

Opladen van de accu gebeurt tijdens het rijden of tijdens het remmen (wel van het koppelingspedaal wegblijven)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

Omega Supreme

The God of Death

@True Nee, ik heb niet jouw auto weggekaapt; ik krijg een donkerblauwe met handbak. De info van @D_Jeff is dus helemaal van toepassing :)

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01-12 18:13
Th0m4s schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:17:
[...]

Ik rij een Mazda 3 e-SkyActiv-G met 150 pk, ik heb gisteren eens gereden met de energiemonitor op het scherm om te zien wanneer hij cillinders uitschakelt. Ik merk er echt niks van, anders dat hij zegt dat hij op twee cillinders draait. Schakelt ook moeiteloos weer bij als het nodig is, doet voor mij wat het moet doen zonder dat ik er iets van meekrijg.
Ik rij ook een skyactive g.
Ik kan het echt wel voelen als de auto op twee cilinders loopt. Je voelt dan een heel lichte trilling.
Ook voel ik het als ze weer bijspringen.
Niet dat het hinderlijk is ofzo maar je (ik) voelt het wel.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ruim een jaar geleden, al dan niet eerder, was ik aan het twijfelen tussen een Seat Leon 5F facelift station, óf een Mazda 3 2017 facelift sedan. Het is wel duidelijk welke het is geworden, gelet op het topic waar ik post. Hij is inmiddels ruim 9 maanden in bezit en bevalt prima! Ik werd spontaan verliefd op de lakkleur die afhankelijk van het licht, feller of minder fel kleurt.

Het betreft de full-option GT-M uitvoering en de vorige eigenaar heeft 'm nog afgemaakt met aluminium instaplijsten en sportpedalen. Voor het gemak liggen er rubbere matten in en alles is nog netjes schoon. Ik rij er voornamelijk snelwegkilometers mee en dat glijdt over de weg. Op een buggy Android Auto en een nogal voorzichtige adaptive cruise control na (die niet uit kan tenzij alles uit staat), heb ik echt geen minpunten gevonden.

Ik wil in de nabije toekomst nog de velgen zwart laten poederen en als de kosten het toelaten, de chrome lijsten zwart laten wrappen. Wie weet de ramen zwart blinderen, maar omdat het glas van achter al getint is, weet ik niet hoe dat eruit ziet. Er moet ook rekening gehouden worden met de wetgeving omtrent de voor- en zijruit. Een diffuser aan de voorkant is erg mooi, maar hij schraapt nu al sommige drempels. Motorisch ga ik er lekker niks aan doen, auto is vlot genoeg en ik rijd zeer rustig.

Ik weet nog steeds niet hoe ik foto's in een dropdownmenu zet, dus die tip is welkom!

Prachtig zoals 'ie is, laat ik er een afneembare trekhaak opzetten (praktische redenen). Nu wist alleen de garage niet te vertellen of deze in de weg gaan zitten van de parkeersensoren, maargoed, hij is afneembaar. Nu laat ik 'm liever zitten voor de ongeduldige mensen in de binnenspiegel. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een auto of 2 op de trekhaak krijg, maar geen schade heb.

De merkdealer wil de bumper vervangen (vanwege het mist-achterlicht), maar dat vind ik onnodig omdat de trekhaak afneembaar is. Een verschil van dik €700, die ik liever ergens anders in steek.

Tot slot, weet iemand in hoeverre een verticaal afneembare trekhaak bij dit model (2017 facelift sedan) in de weg zit? En gaan de sensoren uit als je een 13 of 7-polig kabel prikt? Onderstaand een internetfoto'tje, kon zelf geen foto's vinden van voorbeelden mét trekhaak.

[Voor 15% gewijzigd door Processorkoeler op 23-11-2021 18:45]

• Atsiz
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 13:12
Processorkoeler schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:34:
Ruim een jaar geleden, al dan niet eerder, was ik aan het twijfelen tussen een Seat Leon 5F facelift station, óf een Mazda 3 2017 facelift sedan. Het is wel duidelijk welke het is geworden, gelet op het topic waar ik post. Hij is inmiddels ruim 9 maanden in bezit en bevalt prima! Ik werd spontaan verliefd op de lakkleur die afhankelijk van het licht, feller of minder fel kleurt.

Het betreft de full-option GT-M uitvoering en de vorige eigenaar heeft 'm nog afgemaakt met aluminium instaplijsten en sportpedalen. Voor het gemak liggen er rubbere matten in en alles is nog netjes schoon. Ik rij er voornamelijk snelwegkilometers mee en dat glijdt over de weg. Op een buggy Android Auto en een nogal voorzichtige adaptive cruise control na (die niet uit kan tenzij alles uit staat), heb ik echt geen minpunten gevonden.

Ik wil in de nabije toekomst nog de velgen zwart laten poederen en als de kosten het toelaten, de chrome lijsten zwart laten wrappen. Wie weet de ramen zwart blinderen, maar omdat het glas van achter al getint is, weet ik niet hoe dat eruit ziet. Er moet ook rekening gehouden worden met de wetgeving omtrent de voor- en zijruit. Een diffuser aan de voorkant is erg mooi, maar hij schraapt nu al sommige drempels. Motorisch ga ik er lekker niks aan doen, auto is vlot genoeg en ik rijd zeer rustig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet nog steeds niet hoe ik foto's in een dropdownmenu zet, dus die tip is welkom!

Prachtig zoals 'ie is, laat ik er een afneembare trekhaak opzetten (praktische redenen). Nu wist alleen de garage niet te vertellen of deze in de weg gaan zitten van de parkeersensoren, maargoed, hij is afneembaar. Nu laat ik 'm liever zitten voor de ongeduldige mensen in de binnenspiegel. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een auto of 2 op de trekhaak krijg, maar geen schade heb.

De merkdealer wil de bumper vervangen (vanwege het mist-achterlicht), maar dat vind ik onnodig omdat de trekhaak afneembaar is. Een verschil van dik €700, die ik liever ergens anders in steek.

Tot slot, weet iemand in hoeverre een verticaal afneembare trekhaak bij dit model (2017 facelift sedan) in de weg zit? En gaan de sensoren uit als je een 13 of 7-polig kabel prikt? Onderstaand een internetfoto'tje, kon zelf geen foto's vinden van voorbeelden mét trekhaak.

[Afbeelding]
Voor hoeveel heb je hem gekocht?

Mooi bak!

Ik zoek precies zo een maar dan wel een hatchback...in zwart\grijs(saai weet ik) en het liefst een automaat.
Maar die zijn rond de 20 duizend euro.

Terwijl je soms de nieuwe Mazda 3 voor 23 duizend ziet verschijnen :*)

• Th0m4s
coob schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:58:
[...]

Ik rij ook een skyactive g.
Ik kan het echt wel voelen als de auto op twee cilinders loopt. Je voelt dan een heel lichte trilling.
Ook voel ik het als ze weer bijspringen.
Niet dat het hinderlijk is ofzo maar je (ik) voelt het wel.
Naar aanleiding van je bericht nog een keer gereden met de energiemonitor aan, en er zijn inderdaad situaties waarin je het (naar mijn mening) behoorlijk merkt. Waar dat bij mij op neer komt is dat het voelbaar is wanneer ik luister naar de eco-nanny die mij verteld welke versnelling ik moet gebruiken, bijvoorbeeld 80 rijden in de 6e versnelling. Wanneer het toerental laag genoeg is gaat de auto wat trillen bij 2 cillinders, en schokt dan ook even wanneer hij weer op 4 cillinders gaat draaien. Mijn oplossing hiervoor is dat ik 80 rij in de 5e versnelling, maakt voor het verbruik niet merkbaar veel uit en rijdt dan veel comfortabeler (ook op 2 cillinders).

Dus, kort gezegd, wanneer ik de auto voel trillen schakel ik een versnelling terug en is het voor mij opgelost.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Th0m4s schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:07:
[...]

Naar aanleiding van je bericht nog een keer gereden met de energiemonitor aan, en er zijn inderdaad situaties waarin je het (naar mijn mening) behoorlijk merkt. Waar dat bij mij op neer komt is dat het voelbaar is wanneer ik luister naar de eco-nanny die mij verteld welke versnelling ik moet gebruiken, bijvoorbeeld 80 rijden in de 6e versnelling. Wanneer het toerental laag genoeg is gaat de auto wat trillen bij 2 cillinders, en schokt dan ook even wanneer hij weer op 4 cillinders gaat draaien. Mijn oplossing hiervoor is dat ik 80 rij in de 5e versnelling, maakt voor het verbruik niet merkbaar veel uit en rijdt dan veel comfortabeler (ook op 2 cillinders).

Dus, kort gezegd, wanneer ik de auto voel trillen schakel ik een versnelling terug en is het voor mij opgelost.
Is het niet mogelijk om bij de dealer het 'cilinder uitschakelsysteem' uit te schakelen? Dan heb je er geen last meer van én je hoeft naar beneden te schakelen.

• Th0m4s
True schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:54:
[...]

Is het niet mogelijk om bij de dealer het 'cilinder uitschakelsysteem' uit te schakelen? Dan heb je er geen last meer van én je hoeft naar beneden te schakelen.
Geen idee, ik vind het ook niet erg om terug te schakelen. Ik zie dat meer als dat ik het niet eens ben met de auto welke versnelling de beste is op dat moment, ik ga dan van 1800 toeren naar iets van 2300. Het is dus niet alsof ik ineens heel veel herrie en een hardwerkende motor heb.

• Death1ord
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-12 10:30
frankxerox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:12:
Vraagje hier .. rij sinds Mei een nieuwe cx 30 sky x mt skycruse ,met nu 8000 km op teller.
Net thuis, van verlof Calpe,zeer comfortabele en stille reisauto . Maar soms krijg ik de melding
'accu bijna leeg.Start de motor om de 12V accu op te laden' . Dit al nadat ik hem enkele weken had ...en steeds na een aantal keer ,deuren of koffer geopend te hebben . Ik heb dit tot nu toe genegeerd, zonder startproblemen .
Komt dit verhaal iemand bekend voor ?
Ik heb een Mazda3 uit juni en heb net hetzelfde voor gehad. Ruim 5000 km al gereden, en soms exact deze melding. Batterij was nochtans goed, dealer kon niks vinden.

En plots was de melding ook weg en niet meer terug gekomen (is nu ruim 1,5 maand geleden). Behalve de irritante melding nooit problemen gehad maar je kan altijd vragen om je batterij na te meten zodat dat zeker niet het probleem is.

• ZeroMinded
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:03
Death1ord schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:21:
[...]

Ik heb een Mazda3 uit juni en heb net hetzelfde voor gehad. Ruim 5000 km al gereden, en soms exact deze melding. Batterij was nochtans goed, dealer kon niks vinden.

En plots was de melding ook weg en niet meer terug gekomen (is nu ruim 1,5 maand geleden). Behalve de irritante melding nooit problemen gehad maar je kan altijd vragen om je batterij na te meten zodat dat zeker niet het probleem is.
Hier is een terugroep actie voor geweest, een software update heeft dit opgelost :)

• the_scary_door
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:40
the_scary_door schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
[...]

Inmiddels een proefrit gemaakt en de auto gekocht. Een Mazda 3 Skyactiv-G 122 luxury uit 2020. Ik kon de cylinder-uitschakeling zo goed als niet merken.

• Atsiz
Vanochtend in een oude Mazda 3 en een nieuwe Mazda 3 (beide automaat) gereden.
En wow zeg....die nieuwe is echt prachtig.

Ben verkocht. Jammer dat ze nog zo prijzig zijn! er is ook niet veel op de markt.

• Atsiz
Mazda 3 comfort is eigenlijk voldoende qua opties. Er zit alles al in.

Behalve de dagrijverlichting....die is nog ouderwets geel\oranje.

Ik heb gebeld naar een Mazda dealer en die geeft aan dat je het niet kan omwisselen naar LED.

Kan...maar je krijgt alleen problemen\storingen ermee gaf de meneer aan.

Vreselijk....

Snap niet waarom ze de auto voorzien van alle opties behalve dat. Iets wat heel snel opvalt.

• Sander H
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-12 20:48
Ben sindskort trotse eigenaar van een Mazda 3 (Luxury, 2020). Zijn er inderdaad zeer weinig op de markt, heb het maandenlang in de gaten gehouden. 3 weken geleden kwam er eindelijk eentje online in de kleur en uitvoering die ik zocht. In polymetal grey, automaat en sport/spoilerpakket.

Superblij mee, echt een heerlijke auto. Zowel voor de rustige ritjes als af en toe even sportief rijden. Qua interieur en opties echt een verademing vergeleken met bijv. de A3's en Leons. Krijg er ook leuke reacties op van mensen, is een auto die je weinig ziet, zeker in deze kleur.

Ik heb wel nog een vraagje voor mede eigenaren. De parkeersensoren heb ik standaard aanstaan, vind ik wel zo handig. Echter neem ik voor week elke dag het pontje, waar je dicht op elkaar staat. Zodra ik dicht achter iemand ga staan gaat de sensor piepen. Is er een mogelijkheid om de sensor aan de voorkant uit te zetten? Nu druk ik steeds de P knop links van het stuur in, dan schakel je alles meteen uit. Werkt ook, maar is een handeling die ik dus 4x per dag moet doen. Geen ramp, maar als dit anders kan hoor ik het graag.

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:05
En als de auto uit zet? Ik dacht dat zelfs verplicht is op de pond?

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Atsiz schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:25:

Snap niet waarom ze de auto voorzien van alle opties behalve dat. Iets wat heel snel opvalt.
Je moet mensen natuurlijk wel motiveren om niet allemaal de goedkoopste versie te nemen.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Processorkoeler schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:34:

Het betreft de full-option GT-M uitvoering en de vorige eigenaar heeft 'm nog afgemaakt met aluminium instaplijsten en sportpedalen.
Kenteken bevat een P, een H en een 6 en 9 :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:05

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sander H
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-12 20:48
JKen schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:59:
En als de auto uit zet? Ik dacht dat zelfs verplicht is op de pond?
Klopt, maar meestal pakt ie de i-stop functie. Auto uit werkt uiteraard wel.

• Processorkoeler
  • Nu online

Processorkoeler

Geen stock koeler

Sander H schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:58:
Ben sindskort trotse eigenaar van een Mazda 3 (Luxury, 2020). Zijn er inderdaad zeer weinig op de markt, heb het maandenlang in de gaten gehouden. 3 weken geleden kwam er eindelijk eentje online in de kleur en uitvoering die ik zocht. In polymetal grey, automaat en sport/spoilerpakket.

Superblij mee, echt een heerlijke auto. Zowel voor de rustige ritjes als af en toe even sportief rijden. Qua interieur en opties echt een verademing vergeleken met bijv. de A3's en Leons. Krijg er ook leuke reacties op van mensen, is een auto die je weinig ziet, zeker in deze kleur.

Ik heb wel nog een vraagje voor mede eigenaren. De parkeersensoren heb ik standaard aanstaan, vind ik wel zo handig. Echter neem ik voor week elke dag het pontje, waar je dicht op elkaar staat. Zodra ik dicht achter iemand ga staan gaat de sensor piepen. Is er een mogelijkheid om de sensor aan de voorkant uit te zetten? Nu druk ik steeds de P knop links van het stuur in, dan schakel je alles meteen uit. Werkt ook, maar is een handeling die ik dus 4x per dag moet doen. Geen ramp, maar als dit anders kan hoor ik het graag.
Pfoee, leuk ding. Ben stiekem jaloers op de Luxury uitvoeringen, maar was mij net weer wat te duur.
Ik heb zelf met mijn faceliftversie hetzelfde. Kan de auto "uit" zetten, alleen gaat dan ook echt alles uit. 1x je startknop weer indrukken activeert je elektra dan weer, zonder sensoren.
Exirion schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:16:
[...]

Haha, hoe kwam je daar zo achter? Kenteken is geen geheim overigens, maar promoot 'm ook liever niet.
Of vertel je me nu dat jij de vorige eigenaar was? Als 'ie namelijk écht verlaagd is, wordt dat een probleem met de trekhaak die erop komt. Dit zou wel heel eng en cool tegelijk zijn.

• tanh92
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:49

Ik heb gebeld naar een Mazda dealer en die geeft aan dat je het niet kan omwisselen naar LED.

Vreselijk....

Eens! Dit is voor mij op zich wel een dealbreaker, juist omdat de Mazda 3 zo "gestandaardiseerd" is dat ie over een hoop opties beschikt die je niet nodig hebt en eigenlijk ook niet voor wilt betalen. Hopelijk schroeven ze er led dagrijverlichting in met de 2022 update...

• D_Jeff
  • Laatst online: 17:11
Exirion schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:16:
[...]

Heb ik iets gemist? :P

als in: rode mazda verkocht voor <...>

@Sander H Allereerst: Veel veilige km's gewenst.
Ik weet niet of je ook het 360 graden camerapakket hebt -- Zoja, dan is die functie onderdeel van het city traffic safety systeem. Zodra 2 sensoren merken dat je wel erg dicht op een object zit, gaat er van alles aan.

Kan het uit? Ja.
Ik wil het alleen niet aanraden omdat er vaak ook andere functies uitgaan.

Verder heb je ook nog een cameraknop, gebruik die eens wat vaker ;)

[Voor 47% gewijzigd door D_Jeff op 29-11-2021 22:01]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Processorkoeler
  • Nu online

Processorkoeler

Geen stock koeler

D_Jeff schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:54:
[...]

Heb ik iets gemist? :P

als in: rode mazda verkocht voor <...>

@Sander H Allereerst: Veel veilige km's gewenst.
Ik weet niet of je ook het 360 graden camerapakket hebt -- Zoja, dan is die functie onderdeel van het city traffic safety systeem. Zodra 2 sensoren merken dat je wel erg dicht op een object zit, gaat er van alles aan.

Kan het uit? Ja.
Ik wil het alleen niet aanraden omdat er vaak ook andere functies uitgaan.

Verder heb je ook nog een cameraknop, gebruik die eens wat vaker ;)
Exirion is dus de vorige eigenaar van de auto die ik nu heb gekocht, en daar kwam we via dit topic achter. Heel cool.

• Death1ord

Vreselijk....

Dat is niet volledig correct. Er bestaan LED-lampjes die geen storingen geven zoals deze:

https://www.stedi.com.au/...e=m2prod_default_products

Ik heb die zelf ook geïnstalleerd en werkt perfect. (Ik had wel bij de eerste batch 1 lampje wat moeilijk deed, maar heb onder garantie 2 nieuwe lampen gekregen en die doen het perfect).

• Atsiz
Death1ord schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:49:
[...]

Dat is niet volledig correct. Er bestaan LED-lampjes die geen storingen geven zoals deze:

https://www.stedi.com.au/...e=m2prod_default_products

Ik heb die zelf ook geïnstalleerd en werkt perfect. (Ik had wel bij de eerste batch 1 lampje wat moeilijk deed, maar heb onder garantie 2 nieuwe lampen gekregen en die doen het perfect).
Wat voor auto heb jij precies?
En is het iets waarbij je zelf makkelijk kan komen? Of is het lastig?

Ik weet bij sommige automerken dat je gehele bumpers en nog wat af moet halen om erbij te kunnen komen.
En zo technisch ben ik niet, dus ga ik ook niet doen. Word anders een duur grapje.

• Death1ord
Atsiz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:58:
[...]

Wat voor auto heb jij precies?
En is het iets waarbij je zelf makkelijk kan komen? Of is het lastig?

Ik weet bij sommige automerken dat je gehele bumpers en nog wat af moet halen om erbij te kunnen komen.
En zo technisch ben ik niet, dus ga ik ook niet doen. Word anders een duur grapje.
Ik heb een Mazda3 sedan 2021 SkyActiv G 122 (automaat maar dat doet er niet toe).

Je kan eenvoudig aan de lampen via de wielkasten.Je draait je wiel helemaal naar links of rechts (afhankelijk welke kant je doet), je moet 4 of 5 plastic pluggen losmaken (per kant) en je kan zo aan het lampje als je de plastic flap in de wielkast open plooit.

Staat volledig omschreven hoe je dit doet in de manual en is makkelijk te doen. Als je handig bent minuutje of 3-5 per kant, als je wat onhandiger bent gok ik een 15-tal minuutjes per kant, maar het is niks baanbrekends of echt ingewikkeld.
Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee