12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ok, goed om te horen. Het feit dat ik er hier niets over kan vinden zal ook wel een goed teken zijn. Binnenkort maar een proefrit maken.Snowhite0901 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:16:
[...]
Bij Mazda weet ik het niet maar bij Volkswagen heeft hij bij de overgang een heel licht snokje, daarna merk je er niets meer van. Groot verschil met Ford is dat dat een driecilinder is en Volkswagen en Mazda gewoon 4.
het lijkt gevonden.dijkmane schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:10:
kweenie.
auto gaat volgende week dus voor de 3e keer naar de garage hiervoor.
de eerste had "de code gereset" en het kwam dus weer terug.
eigen dealer heeft software vervangen, bedrading gecontroleert en uitgelezen.
het is toen 1 dag weggeweest
volgende week gaan ze verder zoeken.
Er is contact geweest met Mazda nederland en die hadden het 1x eerder gehoord.
vocht in connectoren achter de bumper van de afstandsensoren.
Dat is allemaal schoongemaakt/vervangen en het is al 350km weg.
specs : wil je niet weten
Verwijderd
De keuze was snel gemaakt Mazda 3 E-SKYACTIV X 2.0 186 Luxury is het geworden. Heb bij de proefrit niet kunnen ervaren hoe dat mild hybrid gebeuren voelt, maar op acceleratie uit stilstand na was het een betere rijervaring (wegligging vooral en bochtenwerk) dan mijn i3s.
Het verschil met de de twee auto's met (relatief) kleine turbo motor die ik daarvoor had is helemaal groot. Geen lag bij weg rijden, ik kon die turbos voelen als ze hun werk begonnen, en soepeler optrekken.
Ik kan niet wachten tot half december als hij wordt geleverd!
Lekker snelle levering! Toch niet een grijze met automaat en I-activesense? Want dan heb je mogelijk net mijn auto weggekaaptVerwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:01:
Na 4 jaar elektrische ellende (BMW i3s) heb ik eindelijk weer vrije auto keuze (nieuwe baan).
De keuze was snel gemaakt Mazda 3 E-SKYACTIV X 2.0 186 Luxury is het geworden. Heb bij de proefrit niet kunnen ervaren hoe dat mild hybrid gebeuren voelt, maar op acceleratie uit stilstand na was het een betere rijervaring (wegligging vooral en bochtenwerk) dan mijn i3s.
Het verschil met de de twee auto's met (relatief) kleine turbo motor die ik daarvoor had is helemaal groot. Geen lag bij weg rijden, ik kon die turbos voelen als ze hun werk begonnen, en soepeler optrekken.
Ik kan niet wachten tot half december als hij wordt geleverd!
Ik heb er vorige week eentje besteld bij de leasemaatschappij met voorkeursdealer omdat hij in zijn netwerk er eentje kon krijgen, drie keer raden die was helaas net verkocht. Schatting voor levering is nu mei
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik rij een Mazda 3 e-SkyActiv-G met 150 pk, ik heb gisteren eens gereden met de energiemonitor op het scherm om te zien wanneer hij cillinders uitschakelt. Ik merk er echt niks van, anders dat hij zegt dat hij op twee cillinders draait. Schakelt ook moeiteloos weer bij als het nodig is, doet voor mij wat het moet doen zonder dat ik er iets van meekrijg.the_scary_door schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
[...]
Ok, goed om te horen. Het feit dat ik er hier niets over kan vinden zal ook wel een goed teken zijn. Binnenkort maar een proefrit maken.
@Verwijderd Het mild hybride ga he het beste merken als je de handbak hebt. Heb het vaker in dit topic beschreven, maar ben zeker niet de beroerdste om het te herhalen:
- Langere tijd motor af, ook als de airconditioning volle kracht aanstaat
- Houdt de motor 2 a 3 tellen op het toerental van schakelen
- Kan onder sommige omstandigheden werken als elektrische turbo
Opladen van de accu gebeurt tijdens het rijden of tijdens het remmen (wel van het koppelingspedaal wegblijven)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik rij ook een skyactive g.Th0m4s schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:17:
[...]
Ik rij een Mazda 3 e-SkyActiv-G met 150 pk, ik heb gisteren eens gereden met de energiemonitor op het scherm om te zien wanneer hij cillinders uitschakelt. Ik merk er echt niks van, anders dat hij zegt dat hij op twee cillinders draait. Schakelt ook moeiteloos weer bij als het nodig is, doet voor mij wat het moet doen zonder dat ik er iets van meekrijg.
Ik kan het echt wel voelen als de auto op twee cilinders loopt. Je voelt dan een heel lichte trilling.
Ook voel ik het als ze weer bijspringen.
Niet dat het hinderlijk is ofzo maar je (ik) voelt het wel.
Het betreft de full-option GT-M uitvoering en de vorige eigenaar heeft 'm nog afgemaakt met aluminium instaplijsten en sportpedalen. Voor het gemak liggen er rubbere matten in en alles is nog netjes schoon. Ik rij er voornamelijk snelwegkilometers mee en dat glijdt over de weg. Op een buggy Android Auto en een nogal voorzichtige adaptive cruise control na (die niet uit kan tenzij alles uit staat), heb ik echt geen minpunten gevonden.
Ik wil in de nabije toekomst nog de velgen zwart laten poederen en als de kosten het toelaten, de chrome lijsten zwart laten wrappen. Wie weet de ramen zwart blinderen, maar omdat het glas van achter al getint is, weet ik niet hoe dat eruit ziet. Er moet ook rekening gehouden worden met de wetgeving omtrent de voor- en zijruit. Een diffuser aan de voorkant is erg mooi, maar hij schraapt nu al sommige drempels. Motorisch ga ik er lekker niks aan doen, auto is vlot genoeg en ik rijd zeer rustig.
:strip_exif()/f/image/V8rGddQavyUnDs7vqzrkond5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lvffQzxLL0iuWCr25xqJ03JO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet nog steeds niet hoe ik foto's in een dropdownmenu zet, dus die tip is welkom!
Prachtig zoals 'ie is, laat ik er een afneembare trekhaak opzetten (praktische redenen). Nu wist alleen de garage niet te vertellen of deze in de weg gaan zitten van de parkeersensoren, maargoed, hij is afneembaar. Nu laat ik 'm liever zitten voor de ongeduldige mensen in de binnenspiegel. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een auto of 2 op de trekhaak krijg, maar geen schade heb.
De merkdealer wil de bumper vervangen (vanwege het mist-achterlicht), maar dat vind ik onnodig omdat de trekhaak afneembaar is. Een verschil van dik €700, die ik liever ergens anders in steek.
Tot slot, weet iemand in hoeverre een verticaal afneembare trekhaak bij dit model (2017 facelift sedan) in de weg zit? En gaan de sensoren uit als je een 13 of 7-polig kabel prikt? Onderstaand een internetfoto'tje, kon zelf geen foto's vinden van voorbeelden mét trekhaak.
[ Voor 15% gewijzigd door Processorkoeler op 23-11-2021 18:45 ]
Voor hoeveel heb je hem gekocht?Processorkoeler schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:34:
Ruim een jaar geleden, al dan niet eerder, was ik aan het twijfelen tussen een Seat Leon 5F facelift station, óf een Mazda 3 2017 facelift sedan. Het is wel duidelijk welke het is geworden, gelet op het topic waar ik post. Hij is inmiddels ruim 9 maanden in bezit en bevalt prima! Ik werd spontaan verliefd op de lakkleur die afhankelijk van het licht, feller of minder fel kleurt.
Het betreft de full-option GT-M uitvoering en de vorige eigenaar heeft 'm nog afgemaakt met aluminium instaplijsten en sportpedalen. Voor het gemak liggen er rubbere matten in en alles is nog netjes schoon. Ik rij er voornamelijk snelwegkilometers mee en dat glijdt over de weg. Op een buggy Android Auto en een nogal voorzichtige adaptive cruise control na (die niet uit kan tenzij alles uit staat), heb ik echt geen minpunten gevonden.
Ik wil in de nabije toekomst nog de velgen zwart laten poederen en als de kosten het toelaten, de chrome lijsten zwart laten wrappen. Wie weet de ramen zwart blinderen, maar omdat het glas van achter al getint is, weet ik niet hoe dat eruit ziet. Er moet ook rekening gehouden worden met de wetgeving omtrent de voor- en zijruit. Een diffuser aan de voorkant is erg mooi, maar hij schraapt nu al sommige drempels. Motorisch ga ik er lekker niks aan doen, auto is vlot genoeg en ik rijd zeer rustig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet nog steeds niet hoe ik foto's in een dropdownmenu zet, dus die tip is welkom!
Prachtig zoals 'ie is, laat ik er een afneembare trekhaak opzetten (praktische redenen). Nu wist alleen de garage niet te vertellen of deze in de weg gaan zitten van de parkeersensoren, maargoed, hij is afneembaar. Nu laat ik 'm liever zitten voor de ongeduldige mensen in de binnenspiegel. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een auto of 2 op de trekhaak krijg, maar geen schade heb.
De merkdealer wil de bumper vervangen (vanwege het mist-achterlicht), maar dat vind ik onnodig omdat de trekhaak afneembaar is. Een verschil van dik €700, die ik liever ergens anders in steek.
Tot slot, weet iemand in hoeverre een verticaal afneembare trekhaak bij dit model (2017 facelift sedan) in de weg zit? En gaan de sensoren uit als je een 13 of 7-polig kabel prikt? Onderstaand een internetfoto'tje, kon zelf geen foto's vinden van voorbeelden mét trekhaak.
[Afbeelding]
Mooi bak!
Ik zoek precies zo een maar dan wel een hatchback...in zwart\grijs(saai weet ik) en het liefst een automaat.
Maar die zijn rond de 20 duizend euro.
Terwijl je soms de nieuwe Mazda 3 voor 23 duizend ziet verschijnen
Naar aanleiding van je bericht nog een keer gereden met de energiemonitor aan, en er zijn inderdaad situaties waarin je het (naar mijn mening) behoorlijk merkt. Waar dat bij mij op neer komt is dat het voelbaar is wanneer ik luister naar de eco-nanny die mij verteld welke versnelling ik moet gebruiken, bijvoorbeeld 80 rijden in de 6e versnelling. Wanneer het toerental laag genoeg is gaat de auto wat trillen bij 2 cillinders, en schokt dan ook even wanneer hij weer op 4 cillinders gaat draaien. Mijn oplossing hiervoor is dat ik 80 rij in de 5e versnelling, maakt voor het verbruik niet merkbaar veel uit en rijdt dan veel comfortabeler (ook op 2 cillinders).coob schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:58:
[...]
Ik rij ook een skyactive g.
Ik kan het echt wel voelen als de auto op twee cilinders loopt. Je voelt dan een heel lichte trilling.
Ook voel ik het als ze weer bijspringen.
Niet dat het hinderlijk is ofzo maar je (ik) voelt het wel.
Dus, kort gezegd, wanneer ik de auto voel trillen schakel ik een versnelling terug en is het voor mij opgelost.
Is het niet mogelijk om bij de dealer het 'cilinder uitschakelsysteem' uit te schakelen? Dan heb je er geen last meer van én je hoeft naar beneden te schakelen.Th0m4s schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:07:
[...]
Naar aanleiding van je bericht nog een keer gereden met de energiemonitor aan, en er zijn inderdaad situaties waarin je het (naar mijn mening) behoorlijk merkt. Waar dat bij mij op neer komt is dat het voelbaar is wanneer ik luister naar de eco-nanny die mij verteld welke versnelling ik moet gebruiken, bijvoorbeeld 80 rijden in de 6e versnelling. Wanneer het toerental laag genoeg is gaat de auto wat trillen bij 2 cillinders, en schokt dan ook even wanneer hij weer op 4 cillinders gaat draaien. Mijn oplossing hiervoor is dat ik 80 rij in de 5e versnelling, maakt voor het verbruik niet merkbaar veel uit en rijdt dan veel comfortabeler (ook op 2 cillinders).
Dus, kort gezegd, wanneer ik de auto voel trillen schakel ik een versnelling terug en is het voor mij opgelost.
Geen idee, ik vind het ook niet erg om terug te schakelen. Ik zie dat meer als dat ik het niet eens ben met de auto welke versnelling de beste is op dat moment, ik ga dan van 1800 toeren naar iets van 2300. Het is dus niet alsof ik ineens heel veel herrie en een hardwerkende motor heb.True schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:54:
[...]
Is het niet mogelijk om bij de dealer het 'cilinder uitschakelsysteem' uit te schakelen? Dan heb je er geen last meer van én je hoeft naar beneden te schakelen.
Ik heb een Mazda3 uit juni en heb net hetzelfde voor gehad. Ruim 5000 km al gereden, en soms exact deze melding. Batterij was nochtans goed, dealer kon niks vinden.frankxerox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:12:
Vraagje hier .. rij sinds Mei een nieuwe cx 30 sky x mt skycruse ,met nu 8000 km op teller.
Net thuis, van verlof Calpe,zeer comfortabele en stille reisauto . Maar soms krijg ik de melding
'accu bijna leeg.Start de motor om de 12V accu op te laden' . Dit al nadat ik hem enkele weken had ...en steeds na een aantal keer ,deuren of koffer geopend te hebben . Ik heb dit tot nu toe genegeerd, zonder startproblemen .
Komt dit verhaal iemand bekend voor ?
En plots was de melding ook weg en niet meer terug gekomen (is nu ruim 1,5 maand geleden). Behalve de irritante melding nooit problemen gehad maar je kan altijd vragen om je batterij na te meten zodat dat zeker niet het probleem is.
Hier is een terugroep actie voor geweest, een software update heeft dit opgelostDeath1ord schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:21:
[...]
Ik heb een Mazda3 uit juni en heb net hetzelfde voor gehad. Ruim 5000 km al gereden, en soms exact deze melding. Batterij was nochtans goed, dealer kon niks vinden.
En plots was de melding ook weg en niet meer terug gekomen (is nu ruim 1,5 maand geleden). Behalve de irritante melding nooit problemen gehad maar je kan altijd vragen om je batterij na te meten zodat dat zeker niet het probleem is.
Inmiddels een proefrit gemaakt en de auto gekocht. Een Mazda 3 Skyactiv-G 122 luxury uit 2020. Ik kon de cylinder-uitschakeling zo goed als niet merken.the_scary_door schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
[...]
Ok, goed om te horen. Het feit dat ik er hier niets over kan vinden zal ook wel een goed teken zijn. Binnenkort maar een proefrit maken.
En wow zeg....die nieuwe is echt prachtig.
Ben verkocht. Jammer dat ze nog zo prijzig zijn! er is ook niet veel op de markt.
Behalve de dagrijverlichting....die is nog ouderwets geel\oranje.
Ik heb gebeld naar een Mazda dealer en die geeft aan dat je het niet kan omwisselen naar LED.
Kan...maar je krijgt alleen problemen\storingen ermee gaf de meneer aan.
Vreselijk....
Snap niet waarom ze de auto voorzien van alle opties behalve dat. Iets wat heel snel opvalt.
Superblij mee, echt een heerlijke auto. Zowel voor de rustige ritjes als af en toe even sportief rijden. Qua interieur en opties echt een verademing vergeleken met bijv. de A3's en Leons. Krijg er ook leuke reacties op van mensen, is een auto die je weinig ziet, zeker in deze kleur.
Ik heb wel nog een vraagje voor mede eigenaren. De parkeersensoren heb ik standaard aanstaan, vind ik wel zo handig. Echter neem ik voor week elke dag het pontje, waar je dicht op elkaar staat. Zodra ik dicht achter iemand ga staan gaat de sensor piepen. Is er een mogelijkheid om de sensor aan de voorkant uit te zetten? Nu druk ik steeds de P knop links van het stuur in, dan schakel je alles meteen uit. Werkt ook, maar is een handeling die ik dus 4x per dag moet doen. Geen ramp, maar als dit anders kan hoor ik het graag.
Je moet mensen natuurlijk wel motiveren om niet allemaal de goedkoopste versie te nemen.Atsiz schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:25:
Snap niet waarom ze de auto voorzien van alle opties behalve dat. Iets wat heel snel opvalt.
Kenteken bevat een P, een H en een 6 en 9Processorkoeler schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:34:
Ruim een jaar geleden, al dan niet eerder, was ik aan het twijfelen tussen een Seat Leon 5F facelift station, óf een Mazda 3 2017 facelift sedan. Het is wel duidelijk welke het is geworden, gelet op het topic waar ik post. Hij is inmiddels ruim 9 maanden in bezit en bevalt prima! Ik werd spontaan verliefd op de lakkleur die afhankelijk van het licht, feller of minder fel kleurt.
Het betreft de full-option GT-M uitvoering en de vorige eigenaar heeft 'm nog afgemaakt met aluminium instaplijsten en sportpedalen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Exirion in "Het grote Mazda topic #1"
Exirion in "Het grote Mazda topic #1"
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Klopt, maar meestal pakt ie de i-stop functie. Auto uit werkt uiteraard wel.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:59:
En als de auto uit zet? Ik dacht dat zelfs verplicht is op de pond?
Pfoee, leuk ding. Ben stiekem jaloers op de Luxury uitvoeringen, maar was mij net weer wat te duur.Sander H schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:58:
Ben sindskort trotse eigenaar van een Mazda 3 (Luxury, 2020). Zijn er inderdaad zeer weinig op de markt, heb het maandenlang in de gaten gehouden. 3 weken geleden kwam er eindelijk eentje online in de kleur en uitvoering die ik zocht. In polymetal grey, automaat en sport/spoilerpakket.
Superblij mee, echt een heerlijke auto. Zowel voor de rustige ritjes als af en toe even sportief rijden. Qua interieur en opties echt een verademing vergeleken met bijv. de A3's en Leons. Krijg er ook leuke reacties op van mensen, is een auto die je weinig ziet, zeker in deze kleur.
Ik heb wel nog een vraagje voor mede eigenaren. De parkeersensoren heb ik standaard aanstaan, vind ik wel zo handig. Echter neem ik voor week elke dag het pontje, waar je dicht op elkaar staat. Zodra ik dicht achter iemand ga staan gaat de sensor piepen. Is er een mogelijkheid om de sensor aan de voorkant uit te zetten? Nu druk ik steeds de P knop links van het stuur in, dan schakel je alles meteen uit. Werkt ook, maar is een handeling die ik dus 4x per dag moet doen. Geen ramp, maar als dit anders kan hoor ik het graag.
Ik heb zelf met mijn faceliftversie hetzelfde. Kan de auto "uit" zetten, alleen gaat dan ook echt alles uit. 1x je startknop weer indrukken activeert je elektra dan weer, zonder sensoren.
Haha, hoe kwam je daar zo achter? Kenteken is geen geheim overigens, maar promoot 'm ook liever niet.Exirion schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:16:
[...]
Kenteken bevat een P, een H en een 6 en 9
Of vertel je me nu dat jij de vorige eigenaar was? Als 'ie namelijk écht verlaagd is, wordt dat een probleem met de trekhaak die erop komt. Dit zou wel heel eng en cool tegelijk zijn.
Eens! Dit is voor mij op zich wel een dealbreaker, juist omdat de Mazda 3 zo "gestandaardiseerd" is dat ie over een hoop opties beschikt die je niet nodig hebt en eigenlijk ook niet voor wilt betalen. Hopelijk schroeven ze er led dagrijverlichting in met de 2022 update...Atsiz schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:25:
Mazda 3 comfort is eigenlijk voldoende qua opties. Er zit alles al in.
Ik heb gebeld naar een Mazda dealer en die geeft aan dat je het niet kan omwisselen naar LED.
Vreselijk....
Heb ik iets gemist?Exirion schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:16:
[...]
Kenteken bevat een P, een H en een 6 en 9
als in: rode mazda verkocht voor <...>
@Sander H Allereerst: Veel veilige km's gewenst.
Ik weet niet of je ook het 360 graden camerapakket hebt -- Zoja, dan is die functie onderdeel van het city traffic safety systeem. Zodra 2 sensoren merken dat je wel erg dicht op een object zit, gaat er van alles aan.
Kan het uit? Ja.
Ik wil het alleen niet aanraden omdat er vaak ook andere functies uitgaan.
Verder heb je ook nog een cameraknop, gebruik die eens wat vaker
[ Voor 47% gewijzigd door D_Jeff op 29-11-2021 22:01 ]
Exirion is dus de vorige eigenaar van de auto die ik nu heb gekocht, en daar kwam we via dit topic achter. Heel cool.D_Jeff schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:54:
[...]
Heb ik iets gemist?
als in: rode mazda verkocht voor <...>
@Sander H Allereerst: Veel veilige km's gewenst.
Ik weet niet of je ook het 360 graden camerapakket hebt -- Zoja, dan is die functie onderdeel van het city traffic safety systeem. Zodra 2 sensoren merken dat je wel erg dicht op een object zit, gaat er van alles aan.
Kan het uit? Ja.
Ik wil het alleen niet aanraden omdat er vaak ook andere functies uitgaan.
Verder heb je ook nog een cameraknop, gebruik die eens wat vaker
Dat is niet volledig correct. Er bestaan LED-lampjes die geen storingen geven zoals deze:Atsiz schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:25:
Mazda 3 comfort is eigenlijk voldoende qua opties. Er zit alles al in.
Vreselijk....
https://www.stedi.com.au/...e=m2prod_default_products
Ik heb die zelf ook geïnstalleerd en werkt perfect. (Ik had wel bij de eerste batch 1 lampje wat moeilijk deed, maar heb onder garantie 2 nieuwe lampen gekregen en die doen het perfect).
Wat voor auto heb jij precies?Death1ord schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:49:
[...]
Dat is niet volledig correct. Er bestaan LED-lampjes die geen storingen geven zoals deze:
https://www.stedi.com.au/...e=m2prod_default_products
Ik heb die zelf ook geïnstalleerd en werkt perfect. (Ik had wel bij de eerste batch 1 lampje wat moeilijk deed, maar heb onder garantie 2 nieuwe lampen gekregen en die doen het perfect).
En is het iets waarbij je zelf makkelijk kan komen? Of is het lastig?
Ik weet bij sommige automerken dat je gehele bumpers en nog wat af moet halen om erbij te kunnen komen.
En zo technisch ben ik niet, dus ga ik ook niet doen. Word anders een duur grapje.
Ik heb een Mazda3 sedan 2021 SkyActiv G 122 (automaat maar dat doet er niet toe).Atsiz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:58:
[...]
Wat voor auto heb jij precies?
En is het iets waarbij je zelf makkelijk kan komen? Of is het lastig?
Ik weet bij sommige automerken dat je gehele bumpers en nog wat af moet halen om erbij te kunnen komen.
En zo technisch ben ik niet, dus ga ik ook niet doen. Word anders een duur grapje.
Je kan eenvoudig aan de lampen via de wielkasten.Je draait je wiel helemaal naar links of rechts (afhankelijk welke kant je doet), je moet 4 of 5 plastic pluggen losmaken (per kant) en je kan zo aan het lampje als je de plastic flap in de wielkast open plooit.
Staat volledig omschreven hoe je dit doet in de manual en is makkelijk te doen. Als je handig bent minuutje of 3-5 per kant, als je wat onhandiger bent gok ik een 15-tal minuutjes per kant, maar het is niks baanbrekends of echt ingewikkeld.
Ik heb zojuist de carplaymodule voor de mazda 3 in China besteld, voor €96. Inbouwen moet in nog geen uurtje te doen zijn. Zal ervaring eind van dit jaar wel even posten als ik voldoende tijd heb gehad voor de montage
Ai dat is een lelijke zeggdvm schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:14:
Erg chagrijnig sinds gisteren. Brokstukken van ander voertuig op de snelweg, kon ik niet ontwijken. Heb ongeveer een hele bumper opgevangen met mijn 6. Morgen naar de dealer..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie het voordeel; je bent straks meteen van je steenslag af
Assumption is the mother of all fuck-ups
Nu de koude en regenachtige dagen weer zijn aangebroken wordt ik zo af en toe weer verrast met een volledig beslagen vooruit. Airco en voorruitverwarming blower + wiper deicer bieden dan zelfs geen uitkomst, moet echt met een wisser aan de gang om wat te kunnen zien door het voorruit.
Probleem is er al sinds het begin (2019), zodoende zorg ik er ook voor dat m’n ruiten aan de binnenkant goed schoon zijn. Maar dat helpt eigenlijk ook vrij weinig.
Ben geneigd om vochtvreters te gaan gebruiken, hoewel dat toch wat vreemd voelt bij zo’n nieuwe en toch prijzige auto.
[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-12-2021 12:42 ]
Heb tijdens het rijden met dit weer af en toe dat de ruit licht beslaat als ik flink uitadem. Wellicht dat de airco pomp minder ontvochtigt dan eigenlijk handig zou zijn.
Ik doelde inderdaad op de ontwasemingfunctie. Meestal helpt die wel, maar zo af en toe heeft deze ook totaal geen effect en lijkt het juist het tegenovergestelde te doen.jjkester schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:44:
Ik heb meer vocht aan de binnenkant dan bij mijn vorige auto (skoda), en mijn auto staat thuis droog. De ontwasemingfunctie (denk dat @Dj-sannieboy daar op doelt) is bij mij wel effectief.
Heb tijdens het rijden met dit weer af en toe dat de ruit licht beslaat als ik flink uitadem. Wellicht dat de airco pomp minder ontvochtigt dan eigenlijk handig zou zijn.
Hoi
Verwijderd
Het enige waar ik van last heb is dat ochtends de ruit aan de buitenkant beslaat wanneer de auto nog koud is.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 13:29 ]
De deurrubbers zijn al eens vervangen, nadat deze gescheurd waren. Deuren klemde bij warm weer. Bleek een bekend probleem te zijn, maar dat heeft dit probleem niet opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:26:
Wat raar. Je hebt nergens een lekkage in de auto zitten waardoor je auto zo vochtig is aan de binnenkant?
Het enige waar ik van last heb is dat ochtends de ruit aan de buitenkant beslaat wanneer de auto nog koud is.
Voorruit beslaat inderdaad regelmatig aan buitenkant, maar daar heb je gelukkig ruitenwissers voor.
Same. Soms op het werk als ik dan om 5 uur in de CX spring sta ik soms wel een aantal minuten te wachten tot ik genoeg kan zien, met airco vol aan, gebeurt niet bijster veel dan. In m'n BMW destijds (oudere 5 serie) was het na 10 seconden al klaar, zag je het gewoon voor je gevoel weg zuigen.rusman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
Hier ook gemerkt. CX30(2021) heeft er meer last van dan mijn vorige Peugeot.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Nou ik heb geen idee van wie die brokstukken waren, en ben niet allrisk verzekerd, dus verzekering zal niks betalen. Waarborgfonds kan niks zonder getuige. Heb wel aangifte gedaan maar daar zal ik ook niks aan hebben vrees ik.goof. schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:00:
[...]
Ai dat is een lelijke zegsucces met de afhandeling, neem aan verzekeringswerk maar het houdt je altijd bezig en je moet maar weer tevreden zijn met het eindresultaat.
Zie het voordeel; je bent straks meteen van je steenslag af
De dealer schatte ruim 2500 euro voor volledig hetstel, wat ik een bizar hoog bedrag vind.
Verwijderd
Binnen de bebouwde kom kun je de gemeente aansprakelijk stellen, dat heb ik zelf gedaan met een tak die op mn dak viel tijdens het rijden.gdvm schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:29:
[...]
Nou ik heb geen idee van wie die brokstukken waren, en ben niet allrisk verzekerd, dus verzekering zal niks betalen. Waarborgfonds kan niks zonder getuige. Heb wel aangifte gedaan maar daar zal ik ook niks aan hebben vrees ik.
De dealer schatte ruim 2500 euro voor volledig hetstel, wat ik een bizar hoog bedrag vind.
Volgens mij daarbuiten Rijkswaterstaat?
Daarnaast: Bel je verzekeraar eens op met de vraag of zij iets kunnen betekenen.
Ik had enkele weken geleden de nieuwe Mazda 3 gereden. Wat me opviel is dat de rem heel raar voelt.
Als ik de rem hard indruk voelt het niet alsof de auto hard remt. Auto glijd gewoon verder uit en remt rustig aan.
Is dit normaal of anders?
Dit had ik NIET bij de "oude" Mazda 3 die ik proef had gereden.
De dealer kon niks daarover zeggen. Ik vond het een beetje apart want als je bijv. 30km per uur rijd en een fietser of een kind springt voor je...heb ik niet het gevoel dat ik in een keer hard kan remmen.
Er komt een nieuwe Mazda 2 hybride.
Ze kopiëren letterlijk de gehele Toyota Yaris maar dan met Mazda logo's erop.
Ik had op een Mazda interrieur gehoopt maar dat is ook gewoon Toyota volgens de foto's.
Wel jammer.
Dit is inderdaad wennen afhankelijk van je vorige auto, wat je voelt is in eerste instantie de elektro-starter/generator die remt, naarmate je dieper het pedaal intrapt voel je de klauwen erbij remmen. Het remmen gaat in tegenstelling tot veel andere (Duitse) auto’s heel lineair.Atsiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:58:
Vraag aan de nieuwe Mazda 3 rijders.
Ik had enkele weken geleden de nieuwe Mazda 3 gereden. Wat me opviel is dat de rem heel raar voelt.
Als ik de rem hard indruk voelt het niet alsof de auto hard remt. Auto glijd gewoon verder uit en remt rustig aan.
Ik verzeker je dat er aan de remkracht niets ontbreekt.
De rembekrachtiging zal de remkracht anders toepassen bij het snel en hard indrukken van het pedaal.(in geval van noodremmen bijvoorbeeld)
Ik zelf ben fan van het door Mazda gekozen remsysteem omdat het mij in staat stelt super precies te kunnen remmen.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Fijn om te horen!ZeroMinded schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:33:
[...]
Dit is inderdaad wennen afhankelijk van je vorige auto, wat je voelt is in eerste instantie de elektro-starter/generator die remt, naarmate je dieper het pedaal intrapt voel je de klauwen erbij remmen. Het remmen gaat in tegenstelling tot veel andere (Duitse) auto’s heel lineair.
Ik verzeker je dat er aan de remkracht niets ontbreekt.
De rembekrachtiging zal de remkracht anders toepassen bij het snel en hard indrukken van het pedaal.(in geval van noodremmen bijvoorbeeld)
Ik zelf ben fan van het door Mazda gekozen remsysteem omdat het mij in staat stelt super precies te kunnen remmen.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Verder geen klachten gehad.
Ik wou voor de oude Mazda 3 gaan maar ik was dom genoeg om ook in de nieuwe Mazda 3 proef te rijden...tja meteen verkocht dus.
Ik hoop er in februari een leuke te kunnen scoren. Indien de prijzen niet hoger worden van de occasions.
Ik rij geen 3 maar een CX-30 maar neem aan dat het remsysteem niet wezenlijk anders is. Ik herken dit niet en als ik de rem hard indruk dan moet ik eerder uitkijken niet in de ABS te schieten dan dat ik het gevoel heb dat hij rustig aan remt.Atsiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:58:
En wat ik hard intrappen noem hoeft niet hetzelfde te zijn hoe jij het ziet natuurlijk
Dan vraag ik me af of er toch iets niet in orde was met die auto. Een remsysteem moet wel een vertrouwd gevoel geven dat je controle hebt over de auto.want als je bijv. 30km per uur rijd en een fietser of een kind springt voor je...heb ik niet het gevoel dat ik in een keer hard kan remmen.
Maar remmen doet hij zeker wel.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Mijn vrouw haar auto (Volvo) van 2012 is waas bijna onbestaande en verdwijnt binnen minuut. (wel heel luid airco
Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:34:
Zijn er meer Mazda 3 (2019+) rijders die regelmatig last hebben van vocht aan de binnenkant?
Nu de koude en regenachtige dagen weer zijn aangebroken wordt ik zo af en toe weer verrast met een volledig beslagen vooruit. Airco en voorruitverwarming blower + wiper deicer bieden dan zelfs geen uitkomst, moet echt met een wisser aan de gang om wat te kunnen zien door het voorruit.
Probleem is er al sinds het begin (2019), zodoende zorg ik er ook voor dat m’n ruiten aan de binnenkant goed schoon zijn. Maar dat helpt eigenlijk ook vrij weinig.
Ben geneigd om vochtvreters te gaan gebruiken, hoewel dat toch wat vreemd voelt bij zo’n nieuwe en toch prijzige auto.
Is het niet een flop dat ze eigenlijk een Toyota Yaris letterlijk gaan overkopieren.
Ik had dit niet verwacht...ik had een update verwacht aan de Mazda 2.
Ik moet gelijk aan Suzuki Swace denken. Die heeft de Corolla station ook overgekopieerd. Best jammer.
Verwijderd
Ja, dit had ik ook met een Mazda uit 2016 met 80.000km op de teller waarvan de remmen waren vervangen die te koop stond bij een Mazda dealer. Uiteindelijk heb ik deze toen de tijd niet gekocht maar een andere Mazda 3 uit 2015 bij een universele garage voor een lagere prijs die niet dat probleem heeft.Atsiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:58:
Vraag aan de nieuwe Mazda 3 rijders.
Dit had ik NIET bij de "oude" Mazda 3 die ik proef had gereden.
De dealer kon niks daarover zeggen. Ik vond het een beetje apart want als je bijv. 30km per uur rijd en een fietser of een kind springt voor je...heb ik niet het gevoel dat ik in een keer hard kan remmen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 18:21 ]
Als ik het goed begrepen heb was de Amerikaanse Yaris juist een rebadged Mazda 2. Wel apart als de nieuwe Europese Mazda 2 dan juist een rebadged Yaris wordt.Atsiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:23:
En wat denken jullie over de Mazda 2 die gaat uitkomen?
Is het niet een flop dat ze eigenlijk een Toyota Yaris letterlijk gaan overkopieren.
Ik had dit niet verwacht...ik had een update verwacht aan de Mazda 2.
Ik moet gelijk aan Suzuki Swace denken. Die heeft de Corolla station ook overgekopieerd. Best jammer.
Dat is precies het geval. De Yaris in de US was een rebadge van de 2, maar de nieuwe 2 is een (mega cheap) rebadge van de Yaris. Zelfs het interieur klopt niet met Mazda (zoals het display en de interface hiervan), en er is niks aan het uiterlijk gedaan. Echt een draag in verhouding met de huidige Mazda lijn.downtime schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 04:02:
[...]
Als ik het goed begrepen heb was de Amerikaanse Yaris juist een rebadged Mazda 2. Wel apart als de nieuwe Europese Mazda 2 dan juist een rebadged Yaris wordt.
Alsof Mazda geen zin had om zelf een echte hybride te bouwen, en toch al deals had met Toyota, en maar een paar Toyota's heeft opgekocht waar het al in zit om er puur het logo van te vervangen. Heel triest.
Vergeet niet dat Mazda maar een klein merk is en Toyota de nummer 1 wereldwijd. Mazda heeft veel geinvesteerd in nieuwe modellen en platformen, en er komt nog een stroom nieuwe modellen aan. Die rebadged Yaris is gewoon een overbrugging die waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Voor de liefhebber misschien niet leuk en origineel, maar commercieel bekeken een logische stap.xoniq schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:39:
Alsof Mazda geen zin had om zelf een echte hybride te bouwen, en toch al deals had met Toyota, en maar een paar Toyota's heeft opgekocht waar het al in zit om er puur het logo van te vervangen. Heel triest.
Laten we eerlijk zijn, is de Mazda2 voor de liefhebber sowieso een echte overweging?Exirion schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:05:
[...]
Vergeet niet dat Mazda maar een klein merk is en Toyota de nummer 1 wereldwijd. Mazda heeft veel geinvesteerd in nieuwe modellen en platformen, en er komt nog een stroom nieuwe modellen aan. Die rebadged Yaris is gewoon een overbrugging die waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Voor de liefhebber misschien niet leuk en origineel, maar commercieel bekeken een logische stap.
Deels. Ik ben een Mazda liefhebber, maar heb afgelopen jaren de Mazda 2 gereden (eerst Style Selected en daarna Sport Selected), wat een prima complete auto is voor wat het is, vergeleken met andere klein segment auto's.True schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:35:
[...]
Laten we eerlijk zijn, is de Mazda2 voor de liefhebber sowieso een echte overweging?
Voor mij was het ook prima voor woon-werk verkeer. Maar sinds begin dit jaar m'n dochter geboren is, en m'n gezin van 3 naar 4 personen ging, was de 2 toch veel te klein met Maxi Cosi en kinderwagen enz. Dus gekozen voor de CX-30. (Mazda 3 was een optie, maar vind de hoogte van de 30 prettiger, en de CX-5 vond ik weer iets te groot voor mijn doen, dan is de 30 als cross-over toch mooi ertussenin. Bovendien was de CX-5 op dat moment nog niet vernieuwd, waardoor de 3 en 30 de enige waren met het nieuwe interieur / MZD ontwerp)
Kortom; de 2 is voor de kleine segment toch wel één van de meest complete auto's die ik heb meegemaakt, qua alle features en opties, maar dan moet je niet een (klein) gezin hebben, dan is ie niet meer praktisch. En gezien hoe ontzettend veel (nieuwere) modellen er rondrijden, is het toch zeker een succesvolle instapper voor Mazda.
[ Voor 5% gewijzigd door xoniq op 10-12-2021 10:14 ]
Waarom niet?True schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:35:
[...]
Laten we eerlijk zijn, is de Mazda2 voor de liefhebber sowieso een echte overweging?
Ik ben enorm gecharmeerd van Mazda (en heb een Mazda 2 uit 2008), maar ik heb geen behoefte aan grotere en zwaardere auto's. We zijn maar met ons tweeën en hebben geen kinderen, dus de achterbank blijft meestal ongebruikt. Dus ja, de 2 is voor mij perfect.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Strookt inderdaad precies met wat al aan gaf, de 2 was prima, tot het gezin groter werd. (Had papa gelijk een reden om naast groter ook gelijk sneller en luxer te doenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:37:
[...]
Waarom niet?
Ik ben enorm gecharmeerd van Mazda (en heb een Mazda 2 uit 2008), maar ik heb geen behoefte aan grotere en zwaardere auto's. We zijn maar met ons tweeën en hebben geen kinderen, dus de achterbank blijft meestal ongebruikt. Dus ja, de 2 is voor mij perfect.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Maar een tweede auto kies je voornamelijk op praktisch en functioneel gebied. Niet omdat je zo graag een Mazda rijdt.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:57:
En voor degenen mét kinderen, is de 2 geschikt als tweede auto. (mits je de 5-deurs hebt dan)
Is de Mazda2 een uitstekende Mazda én een prima keuze in het segment? Ja. Kies je een Mazda2 omdat het een Mazda is, ik denk het eigenlijk niet.
Dus beide blijven leverbaar.
Ik denk dat het een goedkoop trucje is geweest om de gemiddelde co2 uitstoot te kunnen drukken.
Daarnaast is, oa afgedwongen door het Japanse ministerie van handel/economie, dat de Japanse auto-industrie elkaar moet opzoeken.
Nevermind, vrouw lief had de parkeersensoren per ongeluk uitgezet onder het stuur.
[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 12-12-2021 12:46 ]
Komt omdat m’n vrouw naar haar werk ging terwijl er ijsvorming op de neus logo zet. Dan krijg je een melding dat de veiligheidssystemen beperkt zijn.
Waarschijnlijk zat ze toen te kloten met de knopjes onder het stuur voor bijvoorbeeld globale veiligheid sensoren, maar had ze parkeersensoren uitgezet.
Ik kijk daar nooit aan, laat altijd alles aan staan tenzij ik op een 60 weg rijdt en de auto continu waarschuwt dat ik over een lijn ga, waarna ik de boel weer aan zet.
Ja, ik heb een enkele keer meldingen meegemaakt waarvoor "turn engine off and on again" nodig was
"oliepeil te hoog"
peilen en inderdaad, 1cm boven de max.
waar komt dat nou weer vandaan dan ?
Dealer heeft gekeken en uitgelezen, er zijn afgebroken regeneratie cycli.
er wordt dan overtollige diesel gedumpt en die mengt met de motor olie, daardoor stijgt het peil.
Olie en filter zijn vervangen en het roetfilter is schoon gebrand, moet weer goed zijn.
Binnen redelijk korte tijd dus de 2e keer dat ik met iets bijzonders bij de dealer sta ( zie hierboven ergens het knipperende motorkapairbaglampjes probleem ), heb nog gevraagd of ik niet per ongeluk een Renault had, maar dat is niet zo.:-)
Gelukkig heb ik ipv een originele set van Mazda (á 520 euro inc) een andere gevonden van 130 euro. Dat scheelt al bijna 400 euro.
Rij je veel korte stukjes met de diesel? Ik rijd (gelukkig) lange afstanden met de Cx-5 diesel, de regeneratie duurt bij mij al snel een 10 Km afstand.dijkmane schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:57:
nu weer wat bijzonders.
"oliepeil te hoog"
peilen en inderdaad, 1cm boven de max.
waar komt dat nou weer vandaan dan ?
Dealer heeft gekeken en uitgelezen, er zijn afgebroken regeneratie cycli.
er wordt dan overtollige diesel gedumpt en die mengt met de motor olie, daardoor stijgt het peil.
Olie en filter zijn vervangen en het roetfilter is schoon gebrand, moet weer goed zijn.
Binnen redelijk korte tijd dus de 2e keer dat ik met iets bijzonders bij de dealer sta ( zie hierboven ergens het knipperende motorkapairbaglampjes probleem ), heb nog gevraagd of ik niet per ongeluk een Renault had, maar dat is niet zo.:-)
ik blijf dat overigens nog steeds heel raar systeem vinden, ik rij gemiddeld ongeveer 4.1 liter per 100 km en dan komt er elke tank een stuk van 10 Km lang 7-8 liter per 100 km tussen door en komt het totale verbruik op een hele tank weer richting 4.9 of 5 liter per 100 Km....
Regeneratie gebeurt bij mij meestal tussen de 380 en 450 Km.
Voor de regeneratie zijn wel een aantal vereisten. koelwater temp en olie temp moeten minimaal 50 graden (indien de eerdere 3 regeneraties niet volledig zijn geweest, bijv bij korte afstanden) normaal is de regeneratie vanaf 70 graden olie en koelwater temp.
Vandaar mij gedachte dat je alleen korte stadsritjes maakt of korte afstanden?
3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus
Hopelijk een degelijke, want anders kan later weer de hele boel open en is het 'goedkoop is duurkoop'.mark_vs schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:20:
Gelukkig heb ik ipv een originele set van Mazda (á 520 euro inc) een andere gevonden van 130 euro. Dat scheelt al bijna 400 euro.
Andere modellen weet ik niet. Betreft november kaart materiaal.
I intend to live forever. So far, so good.
nee, vrijwel geen korte stukjes, behoudens een ritje naar de stad ( 10km retour )(RSH) schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:22:
[...]
Rij je veel korte stukjes met de diesel? Ik rijd (gelukkig) lange afstanden met de Cx-5 diesel, de regeneratie duurt bij mij al snel een 10 Km afstand.
ik blijf dat overigens nog steeds heel raar systeem vinden, ik rij gemiddeld ongeveer 4.1 liter per 100 km en dan komt er elke tank een stuk van 10 Km lang 7-8 liter per 100 km tussen door en komt het totale verbruik op een hele tank weer richting 4.9 of 5 liter per 100 Km....
Regeneratie gebeurt bij mij meestal tussen de 380 en 450 Km.
Voor de regeneratie zijn wel een aantal vereisten. koelwater temp en olie temp moeten minimaal 50 graden (indien de eerdere 3 regeneraties niet volledig zijn geweest, bijv bij korte afstanden) normaal is de regeneratie vanaf 70 graden olie en koelwater temp.
Vandaar mij gedachte dat je alleen korte stadsritjes maakt of korte afstanden?
gisteren 96km heen en zelfde weer terug
vandaag 200km heen en straks weer terug
vanaf overijssel is t ritje brabant, ritje belgie, ritje amsterdam, ritje groningen, ritje maasvlakte, etc.
momenteel 1000km in de week zo ongeveer.
Ook voor de Mazda 3 (2019+)IkWilbert schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:40:
Inmiddels er er ook een kaartupdate beschikbaar via de mazda toolbox voor de cx30.
Andere modellen weet ik niet. Betreft november kaart materiaal.
[ Voor 39% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-12-2021 21:52 ]
Nou, ik verwacht wel dat deze kabels de auto overleven.Exirion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:31:
[...]
Hopelijk een degelijke, want anders kan later weer de hele boel open en is het 'goedkoop is duurkoop'.
Ik heb een paar maand geleden een kaartje bij een webshop in Spanje (www.movitelonline.com) besteld voor ongeveer 50 euro. Doet het prima, alleen de updates kun je vergeten.symfo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:31:
Tja dat ging dus mis bij mij. Nieuwe Update november cx30 gaf aan te weinig ruimte te hebben. Ik dacht op de kaart maar systeem zei computer. Kortom kaart naar de kl........ dealer kan niets doen, importeur geeft aan: kaart is overleden. Iemand ervaring met een kaart via Alie of Amazon ?
Beetje vaag dat dealer en importeur je niet kunnen helpen. Je hebt tenslotte een geldige licentie.
Je zou het hier nog eens kunnen proberen: support@mazdahandsfree-eu.com, https://infotainment.mazd...om/contact?language=nl-EU
Die hebben mij ook goed geholpen, moest zelfs de inhoud van mijn SD-kaartje naar ze opsturen voor analyse. Uiteindelijk de conclusie getrokken dat de vorige eigenaar van mijn Mazda-3 ook ergens anders een kaartje had gekocht ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door gerritjan op 17-12-2021 18:06 ]
Verwijderd
Wat een heerlijkheid om op het dashboard een range van 600+ kilometer te zien staan. Hopelijk kan ik een jaar of 10 met deze auto doen en ben ik voor die tijd verlost van de electrische ellende en alle nieuwe regeltjes over automatische snelheidslimiteringen van de EU.
Dat laatste overigens omdat zowel mijn vorige auto als deze mazda, geen onderschijd kunnen maken tussen de snelheidbeperkingen op de afslag of parallel baan en de verkeerde te lage snelheid aangeven. De EU wil dus weer eens iets waar de techniek niet klaar beschikbaar is en heeft zich daardoor niet belemmerd gevoeld.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 13:58 ]
Ik ben benieuwd of je die 600+ km in praktijk gaat halen, ik haal dat vrijwel nooit.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:55:
Afgelopen week mijn nieuwe Mazda 3 E-SkyActiv-X opgehaald.
Wat een heerlijkheid om op het dashboard een range van 600+ kilometer te zien staan. Hopelijk kan ik een jaar of 10 met deze auto doen en ben ik voor die tijd verlost van de electrische ellende en alle nieuwe regeltjes over automatische snelheidslimiteringen van de EU.
Dat laatste overigens omdat zowel mijn vorige auto als deze mazda, geen onderschijd kunnen maken tussen de snelheidbeperkingen op de afslag of parallel baan en de verkeerde te lage snelheid aangeven. De EU wil dus weer eens iets waar de techniek niet klaar beschikbaar is en heeft zich daardoor niet belemmerd gevoeld.
Mijn record is 687 km met het eerste model skyactiv-XIk ben benieuwd of je die 600+ km in praktijk gaat halen, ik haal dat vrijwel nooit.
Verwijderd
Ik heb met die electrische auto wel heel zuinig leren rijden, dus als ik het wil haal ik het echt wel.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
[...]
Ik ben benieuwd of je die 600+ km in praktijk gaat halen, ik haal dat vrijwel nooit.
Ik denk dat alleen op een zeker moment het gemak van in 5 minuten vol tanken wel weer de overhand krijgt en ik dus niet meer zo extreem op zuinig rijden ga letten.
Eerste ervaring met de auto is trouwens fijn. De HUD in de vooruit is echt briljant. De stoelen, HUD en spiegels gaan automatisch in de goede stand.
Ik rijd alleen zelf in de auto, dus stand 2 is voorgeprogrammeerd voor lekker makkelijk ruim uitstappen en stand 1 voor rijden.
Android Auto werkt ook als een trein, vooral fijn voor navigatie als er ergens zwaar aan de weg wordt gewerkt. Dat is altijd een issue met ingebouwde navigatie.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2021 23:32 ]
Zijn die stoelstanden ook op sleutel te koppelen? En werkt AA al draadloos met de laatste update?Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:03:
[...]
Ik heb met die electrische auto wel heel zuinig leren rijden, dus als ik het wil haal ik het echt wel.
Ik denk dat alleen op een zeker moment het gemak van in 5 minuten vol tanken wel wer de overhand krijgt en ik dus niet meer zo extreem op zuinig ruiden ga letten.
Eerste ervaring met de auto is trouwens fijn. De HUD in de vooruit is echt briljant. De stoelen, HUD en spiegels gaan automatisch in de goede stand.
Ik rijd alleen zelf in de auto, dus stand 2 is voorgeprogrammeerd voor lekker makkelijk ruim uitstappen en stand 1 voor rijden.
Android Auto werkt ook als een trein, vooral fijn voor navigatie als er ergens zwaar aan de weg wordt gewerkt. Dat is altijd een issue met ingebouwde navigatie.
Mijn Mazda3 staat gepland voor eind april
Verwijderd
Geen idee, ik ben de enige gebruiker dus die tweede sleutel ligt in de kast.True schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:11:
[...]
Zijn die stoelstanden ook op sleutel te koppelen? En werkt AA al draadloos met de laatste update?
Mijn Mazda3 staat gepland voor eind april(hopelijk).
Met de software die er bij aflevering geïnstalleerd was had ik een draadje nodig voor AA.
Ja zijn ook aan de sleutel te koppelen! Helaas geen draadloos Android Auto/CarPlay.True schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:11:
[...]
Zijn die stoelstanden ook op sleutel te koppelen? En werkt AA al draadloos met de laatste update?
Mijn Mazda3 staat gepland voor eind april(hopelijk).
Netjes! Volgens mij ben ik nog nooit verder dan 630 km gekomen.ZeroMinded schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:01:
[...]
Mijn record is 687 km met het eerste model skyactiv-X
Mijn record is 841 km op 1 tank, 85% cruise kms @ freeflow wegenDj-sannieboy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
[...]
Ik ben benieuwd of je die 600+ km in praktijk gaat halen, ik haal dat vrijwel nooit.
Gem zit ik op ~ 700km /zomer, ~ 620 km/winter | doorstampen in de winter: ~ 560 a 580 km
Het kan wel, moet alleen je route meewerken
Heel erg benieuwd naar jou gemiddelde snelheid op de snelweg.D_Jeff schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:41:
[...]
Mijn record is 841 km op 1 tank, 85% cruise kms @ freeflow wegen
Gem zit ik op ~ 700km /zomer, ~ 620 km/winter | doorstampen in de winter: ~ 560 a 580 km
Het kan wel, moet alleen je route meewerken
Veel harder is vrij lastig op de A13/A4/A15
Best knap dat je dan 700 km haalt, dat haal ik waarschijnlijk alleen als ik 100 km/u ga rijden.D_Jeff schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:11:
70 miles/hour / 110-112km/h
Veel harder is vrij lastig op de A13/A4/A15

Om hier nog even op terug te komen, vanmorgen zat er ijs aan de binnenkant van m’n voorruit:Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:34:
Zijn er meer Mazda 3 (2019+) rijders die regelmatig last hebben van vocht aan de binnenkant?
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/yRhANGS39FuMqRhtdwHLqmFV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QbVyWNZePS7K40PuYe7CLhPx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/om5Y08OzlXw1VfrMfFB5MHxm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rg6qD13NZ5RFPfTeKIFDnFyd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/53GGFuzE5PdApKnazV9G6PIa.jpg?f=fotoalbum_tile)