Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 43 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die weten hoe ik de verschillen van een Duitse & Nederlandse wagen kan achterhalen? Is daar een speciaal site voor? Qua opties...pakketten...standaard dingen die erin zitten etc.

Wat voor Nederland "luxury" is, is voor Duitsland "selection".
Maar daar zit bijv geen leer in. Maar denk dat er meer verschil zit.

Ook qua motor zelfs misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens mij is de motor in de gehele EU (wat zeg ik, heel Europa) hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-08-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Dj-sannieboy schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:51:
[...]

Nu de opties nog...het zou mogelijk moeten zijn via de site van Mazda maar ik vind het lastig te zien.
Heb zelfs alles in Excel gegooid maar de termen zijn ook anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
Dj-sannieboy schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:51:
[...]

In Duitsland hebben ze ook 150pk motoren volgens Mazda.de

Dus daar hebben ze meer keuze.

Ook hebben ze de keuze uit FWD & AWD.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaddeusX op 04-08-2021 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
@ThaddeusX Als je echt ALLE varianten wil zien, zal je de Japanse website moeten gebruiken.
De NL importeur heeft voor NL gekozen voor een pakket dat het meest populair is. Dat mag elk landelijke importorganisatie voor zichzelf bepalen, Mazda Europe zorgt ervoor dat het totaalpakket in geheel Europa beschikbaar is.

Dusja, eens. Het maakt het niet overzichtelijker.

Voor de gehele Europese markt weet ik het volgende qua beschikbaarheid:
Motoruitvoering:
G-122 | G-150 (software remap van de G-122) | X-180/X-181 | X-186 |

Bijzondere extra's:
AWD | Sunroof | donkerbruin leer

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
D_Jeff schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:21:
@ThaddeusX Als je echt ALLE varianten wil zien, zal je de Japanse website moeten gebruiken.
De importeur heeft NL gekozen voor een pakket dat het meest populair is. Dat mag elk landelijke importorganisatie voor zichzelf bepalen, Mazda Europe zorgt ervoor dat het totaalpakket in geheel Europa beschikbaar is.

Dusja, eens. Het maakt het niet overzichtelijker.

Voor de gehele Europese markt weet ik het volgende qua beschikbaarheid:
Motoruitvoering:
G-122 | G-150 (software remap van de G-122) | X-180/X-181 | X-186 |

Bijzondere extra's:
AWD | Sunroof | donkerbruin leer
Pfff wat een gedoe 8)7

Ik zat naar de occasion prijzen in NL te kijken maar de "luxury" varianten beginnen vanaf 27 duizend.
(Zowel G als X motor wel met automaat).

En dat is in Duitsland de "selection" versie en die begint vanaf 20 duizend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
en dan gaat het hele importproces nog tussen de 3 en 8k euro kosten. Schijnt nog tegen te vallen, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
D_Jeff schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:54:
en dan gaat het hele importproces nog tussen de 3 en 8k euro kosten. Schijnt nog tegen te vallen, zeg maar.
3 en 8 K, wat voor auto heb je daarvoor nodig?
(Bijna) 3 Jaar oud en anders laten staan.... jonger is niet rendabel. Ik heb zelf een Cx-6 Diesel uit Duitsland gehaald, 18.000 km. net geen 3 jaar oud, import en BPM 856 euro (een paar jaar geleden). Ben nu aan het kijken voor een Mazda 2 net geen 3 jaar oud, import zal ergens tussen 1000 en 1100 euro kosten , afhankelijk van de 75-90-115 PK uitvoering (de 90 PK is het goedkoopst 8)7 )

Import is zeer eenvoudig zelf te doen, papierwerk en BPM berekening kan je uitbesteden en kost 29,95 en dan heb je laagste import/BMP kosten en goedkoopste manier van import.

Een auto zoeken en uitkiezen is het lastigste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
D_Jeff schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:54:
3 of 8k? Dan kan je net zo goed een uit NL halen.

Maar zo ver ik het weet moet het niet zoveel kosten?

Verschil moet wel groot zijn. Ik zou niet al die onzekerheid\gedoe voor 1 duizend winst doen.

Indien ik meer dan 3 duizend winst kan behalen zou ik toe happen naar een Duitse import.

Niet dat ik geld teveel heb maar je wilt niet de risico lopen om voor al je spaargeld opgelicht te worden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
@ThaddeusX, opgelicht? Je kunt van te voren gewoon berekenen wat een import gaat kosten. Tel daarbij eendagrijbewijs en transport op en je hebt al een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat is inderdaad lastig. Vooral ook als je reviews op YT gaat bekijken. De uitvoeringen, mogelijke opties en prijzen kunnen zelfs binnen de EU al fors varieren.
Ik vond het bijvoorbeeld irritant dat AWD in sommige landen op alle modellen van de 3 en de CX-30 verkrijgbaar is en hier alleen op de duurste versie van de CX-30. Niet dat dat in NL nou zo’n gemis is maar het irriteert dat je voor zo’n optie meer dan 40K moet uitgeven terwijl dat elders ook op een instapmodel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mijn vriendin wil graag "zo'n hoge auto". SUV dus. Als auto voor ons samen overigens.
Tijdje geleden proefgereden in een Qashqai, op zich een fijne uitvoering, 2018, 160pk. Maar geen android auto. Daarbij was de airco stuk "ja die maken we uiteraard". Maar ik heb nog nooit een auto gereden waar in 3 jaar tijd de airco al stuk was. Dus tijdens een proefrit is dat wel een afknapper. Evenals de naden van de achterbumper die niet netjes meer aansloten (iets van schade gehad). En ik vind het gewoon een bejaardenauto. Al staat het doorgaans op de camping buiten het seizoen ook vol met pensionados en hun sleurhut+cx-5 combinatie :+

Inmiddels lijkt het wel alsof de occasion prijzen al weer flink zijn gestegen, want de vraag blijft, en aanbod laag. En is een cx-30 alsnog wel duurder maar ook wel mooier en technisch beter. (Alleen die enorme wielkast randen vind ik niks) iets meer aanbod inmiddels ook, want het is natuurlijk nog een vrij jong model.
Cx-5 zou ook kunnen, maar volgens mij is het ook daar pas vanaf 2019 met Android auto? Brandstofverbruik is bij de cx-5 ook iets meer een factor. 8L/100km versus 7 voor de cx-30 volgens spiritmonitor.

Daarbij kom ik telkens weer een dealer tegen in Ridderkerk, van Dijk. Allemaal louter positieve reviews, dat de medewerkers zo aardig waren enzo. ook best scherpe prijzen. Maar dan krijg ik toch een soort argwaan. Buiten dat het allemaal import modellen zijn. Soms bijvoorbeeld 4 jaar oud met nog geen 20k op de teller.

[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 11-08-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Weet wel dat een CX-5 meer mag trekken en stabieler voor de combinatie is.

CX-5 is niet voor niets een populair werkpaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 14:45

RvL

Waarom per definitie stabieler? Ja, hij is groter maar de CX-5 is juist wel aan de lichte kant voor zo'n auto.

Het laatste model is wat zwaarder dan de voorgaande 2 modellen, maar de 2015 CX-5 weegt in de basis maar 1285kg leeg. Daarmee is hij lichter dan mijn CX-30.

Leuk dat ie dan 1800 mag trekken maar met een maximaal eigen gewicht van 1930kg kom je dan op een gewichtsverhouding van 93% uit. In ieder geval op papier geen goede verhouding voor een stabiele combi.

[ Voor 4% gewijzigd door RvL op 11-08-2021 08:47 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 19:24
_ferry_ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:17:

Cx-5 zou ook kunnen, maar volgens mij is het ook daar pas vanaf 2019 met Android auto?
Ik heb zelf een 2016 CX-5 gekocht, en daar door de dealer een nieuwe headunit in laten zetten waardoor deze ook android auto / carplay heeft. Zolang er een MZD connect systeem in zit kun je volgens mij deze optie achteraf laten inbouwen. Zelf EUR 349 voor mogen betalen, maar zie dat het nu in de aanbieding is voor EUR 299.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 16:41

Canis Lupus

Vosbot

john5951 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:48:
[...]
Ik heb zelf een 2016 CX-5 gekocht, en daar door de dealer een nieuwe headunit in laten zetten waardoor deze ook android auto / carplay heeft. Zolang er een MZD connect systeem in zit kun je volgens mij deze optie achteraf laten inbouwen. Zelf EUR 349 voor mogen betalen, maar zie dat het nu in de aanbieding is voor EUR 299.
Zelfde hier, CX-5 2016, zolang er een MZD systeem in zit kun je naar Android Auto / Carplay upgraden, is een hardwarematige ingreep (nieuwe USB interface). Ik heb het er toen bij onderhandeld :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ah dat is wel fijn om te kunnen upgraden! Maakt de zoektocht wat ruimer qua bouwjaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@_ferry_ Weet je ongeveer al wat je per jaar aan KM"s afgelegd?
En dan bedoel ik dus ook met een onderscheid tussen "geen caravan/aanwagen/enz trekken" en de momenten van juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

D_Jeff schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:55:
@_ferry_ Weet je ongeveer al wat je per jaar aan KM"s afgelegd?
En dan bedoel ik dus ook met een onderscheid tussen "geen caravan/aanwagen/enz trekken" en de momenten van juist wel.
Ja, althans nu is het alleen woon-werk verkeer van mijn vriendin, da's ongeveer 10k per jaar, maar daar komen nog de gezinsuitjes en mijn ritten bij naar de bouwmarkt, familiebezoek etc. Bij. Geen enorme afstanden.
Ook geen caravan, we hebben een oud campertje voor de vakanties. Wat dat betreft hebben we ook geen enorme auto nodig. Wel makkelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dan blijft echt over wat je het belangrijkste vind op de wensenlijst.

Mocht verbruik echt een dingetje zijn, kijk dan verder naar de hybride / PHEV (Toyota / Lexus / BMW / Merc)
Mazda heeft alleen een simpele "mild-hybrid" op de Mazda3 & CX-30 zitten (vanaf Okt 2019). Zover ik weet heb, komt Mazda pas in Q3/Q4 2023 met een echte hybride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

D_Jeff schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:41:
Weet wel dat een CX-5 meer mag trekken en stabieler voor de combinatie is.

CX-5 is niet voor niets een populair werkpaard ;)
Alle andere Mazda uitvoering hebben precies de zelfde motorblok en koppeling. (Wel zit verschil in de vertanding).

Heb zelf mazda 3 als trek auto en dat doet super goed en heel stabiel. Enig is idd dat max 1300kg mag trekken terwijl met gemak meer kan.
Mazda 3 is wel stuk goedkoper in aanschaf dan de cx5 en goedkoper in de wegenbelasting en brandstof gebruik .

• buakaw
  • Laatst online: 16-06 22:35
Ik wil binnenkort een Mazda 3 kopen tussen bj 2013-2017, de 120pk versie en sedan uitvoering.
Er zijn een aantal dingen dat me zijn opgevallen. Er zijn uitvoeringen met een elektronische parkeerrem en sommigen zijn met een ouderwetse handrem. Ik heb de voorkeur om voor de ouderwetse handrem te gaan, omdat deze de minste kans heeft op storingen.
Zijn er bepaalde (stille) updates geweest door de jaren heen? Welk bouwjaar kan ik het beste kopen of vermijden? Zijn er mensen die de 120pk motor hebben laten tunen zodat de motor ~170pk levert? Ik ben ervan bewust dat de extra pk/nm vooral boven de 4000 toeren pas vrijkomen, maar ben benieuwd naar ervaringen.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Mijn huidige Mazda 6 sportbreak uit 2014 bevalt enorm goed, nu aan het kijken naar een mogelijke upgrade. Kom er alleen niet uit of het nou een CX-5 of weer een Mazda 6 sportbreak moet worden.

Met het tunen heb ik heb geen ervaring. Wat wil mijn ervaring is dat die onderin flink veel kracht heeft terwijl bij het doortrappen juist tegenvalt door de begrenzing.
Voor rest is juist een probleem loze auto. Heb geen zwakke plekken kunnen vinden. Wel zitten er best wat schil tussen de opties in de verschillende uitvoeringen.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22
buakaw schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:57:
Ik wil binnenkort een Mazda 3 kopen tussen bj 2013-2017, de 120pk versie en sedan uitvoering.
Er zijn een aantal dingen dat me zijn opgevallen. Er zijn uitvoeringen met een elektronische parkeerrem en sommigen zijn met een ouderwetse handrem. Ik heb de voorkeur om voor de ouderwetse handrem te gaan, omdat deze de minste kans heeft op storingen.
Zijn er bepaalde (stille) updates geweest door de jaren heen? Welk bouwjaar kan ik het beste kopen of vermijden? Zijn er mensen die de 120pk motor hebben laten tunen zodat de motor ~170pk levert? Ik ben ervan bewust dat de extra pk/nm vooral boven de 4000 toeren pas vrijkomen, maar ben benieuwd naar ervaringen.
Ik denk als je gaat 'chippen' dat er hooguit 5/15pk bijkomt. bij NA blokken is die gain in pk's niet zo groot t.o.v turboblokken

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Mijn ervaring met de elektrische handrem, met meerdere merken; de parkeerrem is zeer zelden een strong geval. Ik heb het überhaupt niet meegemaakt dat dit een storing geeft of iets.

Tjona100 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ik denk als je gaat 'chippen' dat er hooguit 5/15pk bijkomt. bij NA blokken is die gain in pk's niet zo groot t.o.v turboblokken
In geval van Mazda skyactive 2L uitvoering heb je te maken met een vermogen begrenzing. Zonder deze begrenzing heeft dit blok ongeveer 165pk. Door middel van tuning kun je mij wat hoger komen. In dit geval is 170pk zeker niet onrealistisch.

• Card Nox
Merk je iets van 5pk op 165pk? Dat 3%, lijkt me niet de moeite waard tbh.

Card Nox schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:39:
Merk je iets van 5pk op 165pk? Dat 3%, lijkt me niet de moeite waard tbh.
Het gaat om vershil van 50pk. 120pk vs 170pk 😉.

• Tjona100
  • Laatst online: 11:22
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

In geval van Mazda skyactive 2L uitvoering heb je te maken met een vermogen begrenzing. Zonder deze begrenzing heeft dit blok ongeveer 165pk. Door middel van tuning kun je mij wat hoger komen. In dit geval is 170pk zeker niet onrealistisch.
Dat is idd een significante verbetering. Ik heb idd in mijn M6 ook 165hp, maar was me er niet van bewust dat de 3 hetzelfde blok had, weliswaar geknepen.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De ouderwetse handrem is van voor de facelift en de parkeerrem is van na de facelift. Je kan ook verschil aan de mistlampen zien, het was een zeer subtiele facelift. Vaak worden bij de facelift een aantal kwaaltjes ook weggepoetst dus een gefacelift model is door de bank genomen net wat meer vrij van problemen en ontwerpfoutjes.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Ik heb net een paar weken een Mazda 3 uit 2017. Bevalt prima tot nu toe.
Volgens mij is de elektronische handrem er opgekomen vanaf december 2016.
Er zijn wat tegenstrijdige berichten over tunen van de 2.0 motor. De motor is te tunen naar 160-170 pk, maar veel meer koppel (210 Nm) krijg je er niet uit. Heb ik zelf nog geen ervaring mee.

• D_Jeff
@buakaw Sommige 120pk & 150pk versie zijn softwarematig beperkt. Het remappen van de software zorgt er dan voor dan de 120 pk versie rond de 140pk gaat zitten.
De 120pk versie heeft nog wel wat verschillende onderdelen met de 165pk versie, waardoor een volledige remap naar 165pk alleen mogelijk is door ook de motor van binnen aan te passen.

De 150pk kan wel naar de 165PK versie worden 'remapped/unlocked' en zelfs iets verder.
Ik snap dat de 120pk versie meer voorkomend is, maar het verschil is langzaam aan het verdwijnen. Doe jezelf een lol en ga voor een 150 of 165pk versie -- scheelt een hoop ellende en extra geld ;)

• Card Nox
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Het gaat om vershil van 50pk. 120pk vs 170pk 😉.
Teruglezen klinkt dat logischer ja, had niet alle reacties gelezen.

Is het nog altijd zo dat het extra vermogen enkel hoger in de toeren vrijkomt? Dan is het nog maar de vraag in hoeverre je het merkt.

• gerritjan
[b]D_Jeff in "Het grote Mazda topic #1"

De 150pk kan wel naar de 165PK versie worden 'remapped/unlocked' en zelfs iets verder.
Ik snap dat de 120pk versie meer voorkomend is, maar het verschil is langzaam aan het verdwijnen. Doe jezelf een lol en ga voor een 150 of 165pk versie -- scheelt een hoop ellende en extra geld ;)
Op de tweedehands markt zijn die versies dun gezaaid en ook behoorlijk duurder.
Waarschijnlijk is het goedkoper om die 120 pk-tjes te laten tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogelijk is die 150/165pk versie ook een getunde exemplaar ;)

Aan de andere kant, volgens de rollerbank test van Autoweek heeft de 120pk versie al 140pk op de rollerbank. YouTube: Mazda 3 Skyactiv-G 2.0 - Op de Rollenbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

En daar sta je dan, met caravan, vrouw, kinderen en hond langs de Deense E45.

Motorstoring, laat de auto controleren...

Maar eens met de Mazda Euro service gebeld. We kunnen de laatste 175km door rijden mits er geen rode lampjes gaan branden. En dan van de week bij een Mazda dealer laten controleren.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
RvL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:27:
En daar sta je dan, met caravan, vrouw, kinderen en hond langs de Deense E45.

Motorstoring, laat de auto controleren...

Maar eens met de Mazda Euro service gebeld. We kunnen de laatste 175km door rijden mits er geen rode lampjes gaan branden. En dan van de week bij een Mazda dealer laten controleren.
Zo'n geel motorstoringslampje kan ook iets simpels als een defecte sensor zijn, openstaande thermostaat oid.
Heb je thuis een OBD unit om de foutcode uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met chiptunen van de skyactiv-X? Ik ben een aantal sites tegen gekomen die claimen 18pk (10%) meer eruit weten te halen.

Maar heb nog weinig bewijs gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47

Exirion

Gadgetfetisjist

ZeroMinded schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:14:
Iemand ervaring met chiptunen van de skyactiv-X? Ik ben een aantal sites tegen gekomen die claimen 18pk (10%) meer eruit weten te halen.

Maar heb nog weinig bewijs gevonden.
Die 10% is gewoon een standaard marge die elke motor wel heeft. Je voelt er echt niks van, dus zonde van je geld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Die 10% is gewoon een standaard marge die elke motor wel heeft. Je voelt er echt niks van, dus zonde van je geld.
Dat vermoede had ik al, fijn om daarin bevestiging te krijgen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

PalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Zo'n geel motorstoringslampje kan ook iets simpels als een defecte sensor zijn, openstaande thermostaat oid.
Heb je thuis een OBD unit om de foutcode uit te lezen?
Het zou zomaar kunnen, maar het is niet iets wat je wil op de heenreis van je vakantie.

Motor lijkt ook niet meer in SPCCI modus te gaan draaien en lijkt vermogen te missen.

Van de week maar eens kijken of we hier een lokale dealer hebben. Zo wil ik niet nog eens 800km terug rijden.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben dan wel benieuwd wat het is. Zo voor de rest heb ik nog nooit gelezen over een serieuze storing bij een Mazda.
Wel heb jij een X begrijp ik, de G generatie motorblokken zijn voor mij zo simplistisch dat er weinig echt stuk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
RvL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Het zou zomaar kunnen, maar het is niet iets wat je wil op de heenreis van je vakantie.

Motor lijkt ook niet meer in SPCCI modus te gaan draaien en lijkt vermogen te missen.

Van de week maar eens kijken of we hier een lokale dealer hebben. Zo wil ik niet nog eens 800km terug rijden.
Ah, op de heenreis... :(
Dan snap ik ook dat je relaxed terug wil rijden zonder rare storingen maar laat je vakantie hier iig niet door bederven!
Gelukkig zit je in DK waardoor al het Mazda personeel wat je tegenkomt gewoon in een beschaafde taal kan communiceren en hoef je geen bergen over om thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:34:
Ik ben dan wel benieuwd wat het is. Zo voor de rest heb ik nog nooit gelezen over een serieuze storing bij een Mazda.
Wel heb jij een X begrijp ik, de G generatie motorblokken zijn voor mij zo simplistisch dat er weinig echt stuk kan gaan.
Zo simpel zijn die blokken niet ;) je zit nl tegen het zelf ontsteken van benzine aan. Maar een sensor dat iets verkeerd aangeeft kan natuurlijk wel :) of gewoon de benzine druk dat te laag is gaat ie ook in noodloop.

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 14-08-2021 20:13 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL

RvL

PalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Ah, op de heenreis... :(
Dan snap ik ook dat je relaxed terug wil rijden zonder rare storingen maar laat je vakantie hier iig niet door bederven!
Gelukkig zit je in DK waardoor al het Mazda personeel wat je tegenkomt gewoon in een beschaafde taal kan communiceren en hoef je geen bergen over om thuis te komen.
Zeker, liever in het relatief vlakke Denemarken dan in de Alpen om maar eens iets te noemen.

Maandag maar eens bellen met de leasemij en op zoek naar een dealer. Het zal m'n vakantie in ieder geval niet verpesten ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Onlangs met de Mazda 3 (Skyactiv-X) naar Frankrijk op vakantie geweest, heerlijk om eindelijk eens lange stukken met deze auto te rijden!

Enige tijd terug trouwens ook (in Duitsland) even de topsnelheid getest, uiteindelijk 220 op de teller terwijl de specificaties 216 zeggen. Best netjes.

Het blijft mij toch wel verbazen dat je de 3 zo weinig op de weg tegenkomt!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-08-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
Dj-sannieboy schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:26:
Onlangs met de Mazda 3 (Skyactiv-X) naar Frankrijk op vakantie geweest, heerlijk om eindelijk eens lange stukken met deze auto te rijden!

Enige tijd terug trouwens ook (in Duitsland) even de topsnelheid getest, uiteindelijk 220 op de teller terwijl de specificaties 216 zeggen. Best netjes.

Ze zijn aardig aan de prijs als occasion. Mijn budget loopt to 15 mille, maar daarvoor vind ik weinig tot niets leuks voor 'n 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Trichoglossus schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Ze zijn aardig aan de prijs als occasion. Mijn budget loopt to 15 mille, maar daarvoor vind ik weinig tot niets leuks voor 'n 3.
Onlangs een 3 gekocht uit 2017 met 50000 km voor 14500. Uit Duitsland geïmporteerd dus bijna GT-M uitrusting. Vond ik een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is zeker niet verkeerd. Als ik rond kijk dan zie ik dat de prijzen zo beetje met 1000,- zijn gestegen voor occassion ten opzichte van vorige jaar. Voor 16.0000,- zou je zeker wat leuks moet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
gerritjan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Onlangs een 3 gekocht uit 2017 met 50000 km voor 14500. Uit Duitsland geïmporteerd dus bijna GT-M uitrusting. Vond ik een goede deal.
Ik heb altijd wel mijn twijfels bij een geïmporteerde auto. Heeft die dan echt 50.000km gelopen. Of toch stiekem 100.000+ bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Trichoglossus schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb altijd wel mijn twijfels bij een geïmporteerde auto. Heeft die dan echt 50.000km gelopen. Of toch stiekem 100.000+ bv.
Hangt er natuurlijk ook vanaf welk buitenland. De controles in Duitsland zijn net zo streng, zo niet strenger dan hier, dus daar zou ik me niet druk over maken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Precies, ik heb mijn M6 destijds zelf uit DE geïmporteerd uit een Mazda dealer. Heb daar echt 0% twijfel dat die auto is wat er gezegd wordt.

Haal je hem hij een louche tent een paar duizend euro goedkoper dan normaal kun je daar je bedenken bij hebben, maar datzelfde held hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dj-sannieboy schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:26:

***members only***
Ik heb op de Duitse autobahn (zonder extra bagage) 222 km/h kunnen halen (5e versnelling - 6e versnelling haalt de 200 geen eens) - Terwijl ik in eerdere filmpjes niet meer zag dan 218 km/h.

Verder: Ja, je hebt best veel auto voor ongeveer 35k (NL; BE ongeveer 32k) -- aan de andere kant maakt het dat je een redelijke uniek auto rijdt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

D_Jeff schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

Ik heb op de Duitse autobahn (zonder extra bagage) 222 km/h kunnen halen (5e versnelling - 6e versnelling haalt de 200 geen eens) - Terwijl ik in eerdere filmpjes niet meer zag dan 218 km/h.

Verder: Ja, je hebt best veel auto voor ongeveer 35k (NL; BE ongeveer 32k) -- aan de andere kant maakt het dat je een redelijke uniek auto rijdt ;)
Wij zaten met z’n 2e in de auto zonder extra bagage. Automaat, dus sport stand aan en gaan!

Ik denk dat er nog wel een paar km extra in gezeten had, maar we hadden helaas maar een kort stukje autobahn.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-08-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D_Jeff schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

Terwijl ik in eerdere filmpjes niet meer zag dan 218 km/h.
Of jouw kilometerteller heeft iets meer afwijking naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Trichoglossus schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Ik had die twijfels ook, maar bij een Mazda kun je de complete onderhoudshistorie opvragen inclusief kilometerstanden. Dat heb ik dan ook gedaan, klopte allemaal precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
Ik kwam gisteren na het wassen ineens een schade tegen nadat ik de achterdeur opende van mijn Mazda 3.
lijkt erop alsof de deur is dichtgegooid met iets ertussen? het zit dus in het gedeelte dat niet gesealde is door de rubbers van de deur waardoor de schade in contact is met de buitenlucht.

De kras/put is zo diep dat metaal zichtbaar is en er zelfs ook een lichte roestvorming te zien is.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden. kan ik dit nog ergens mee sealen? de schade is van buiten totaal onzichtbaar, maar mijn gevoel zegt dat als ik dit laat zitten uiteindelijk de roest onder de lak door zou kunnen trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWC7NNyAO8Md9QNr76xuV-5ZRio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAreGSwEym1gjV9ADPJLpgaE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFqk91cUUi4l3OrdxKjn6n7CFrk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWTshLggvv2D41zMDTKgmq4y.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroMinded op 16-08-2021 13:44 . Reden: Thumbnails ivb grote afbeeldingen + text iets verduidelijkt ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RvL

RvL

RvL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Mezelf even quoten. Vandaag naar dichtsbijzijnde dealer geweest. Die had er duidelijk weinig zin: geen tijd, voorlopig geen plaats en ga zo maar door.

Dus door naar de volgende. Verschil van dag en nacht. De auto werd meteen naar binnen gereden en uitgelezen. Daaruit bleek, als ik het goed begrepen heb, dat de injectoren 'misaligned' waren maar de niet onaantrekkelijke vrouwelijke chef werkplaats wist het niet helemaal goed uit te leggen in het Engels.

Vervolgens injectoren opnieuw ingeleerd, de software bijgewerkt en de nog openstaande terugroepactie van de kofferbak uitgevoerd en nog geen half uur later stond ik weer buiten: alles onder garantie opgelost.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Te vroeg gejuicht. De storing is net zo snel weer terug gekomen :(

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@RvL Aii.. Dat word helaas weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Inderdaad, weer 45 minuten enkele reis...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 18-06 22:39
Mazda 6 sedan uit 2007 op de kop weten te tikken! Dealer onderhouden tot het laatste moment. Rijd echt fantastisch als je ervoor een barrel reed :P

Zijn er toevallig leden hier die een eerste generatie Mazda 6 uit 2006-2007 hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
b00ster schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:26:
Mazda 6 sedan uit 2007 op de kop weten te tikken! Dealer onderhouden tot het laatste moment. Rijd echt fantastisch als je ervoor een barrel reed :P

Zijn er toevallig leden hier die een eerste generatie Mazda 6 uit 2006-2007 hebben? :)
Wij willen foto's! :+
Haha, Mazda 6 is altijd goed. Ikzelf ging van een verrotte Golf 4 die ik uit noodzaak heb overgenomen, naar een Mazda 2 uit 2017. Dat was al een wereld van verschil. De 6 was voor die tijd al de luxe. Is met de 6 overigens altijd zo, ook met de nieuwe modellen. Facelifts en bepaalde zaken zoals HUD direct in het voorraam begint bij de 6, dan naar de nieuwere 3, en nu ook in de CX-30 (die gebaseerd is op de huidige 3).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slomy
Mazda 6 sportbreak (2014) geupgrade naar Mazda CX-5 (2018). Het is een 2.5 liter GT-M 4WD met 194pk geworden, wel met automaat. Alleen nog even Apple Carplay laten inbouwen (loopt op dit momente en actie op) en dan ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Weer even een kleine update. Ik zit weer bij de dealer. Ze hebben nu contact opgenomen met Mazda Denemarken en Europe.

De melding die ze zien hebben ze slechts 3 keer gezien in Denemarken. In alle gevallen moeten alle injectoren vervangen worden omdat de motor te arm loopt. Daardoor is de verbranding (nog) veel heter waardoor je b.v. de zuigers kan verbranden.

Ze gaan nu in overleg met Mazda Europe om te kijken of dat inderdaad de oorzaak is. Als dat zo is mag de auto van Mazda niet meer rijden voordat het probleem is opgelost....

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RvL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:07:
Weer even een kleine update. Ik zit weer bij de dealer. Ze hebben nu contact opgenomen met Mazda Denemarken en Europe.

De melding die ze zien hebben ze slechts 3 keer gezien in Denemarken. In alle gevallen moeten alle injectoren vervangen worden omdat de motor te arm loopt. Daardoor is de verbranding (nog) veel heter waardoor je b.v. de zuigers kan verbranden.

Ze gaan nu in overleg met Mazda Europe om te kijken of dat inderdaad de oorzaak is. Als dat zo is mag de auto van Mazda niet meer rijden voordat het probleem is opgelost....
Balen zeg, zeker tijdens je vakantie! Hopelijk kunnen ze het probleem snel oplossen.
De Skyactiv-X is volgens mij best een ontwikkelde motor, Mazda is zover ik weet de enige met SPCCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@b00ster 2 tips:
- Roest: tot 2008/2009 was het roestende monster goed aanwezig. Dit begint meestal in de wielkasten, let hier extra op en voer eventueel een preventiebehandeling uit (moet elke 2 a 3 jaar gebeuren)
- Olievebruik: Heeft helaas hetzelfde kwaaltje als de Fiesta tussen 2001 en 2006. Dit blok mag niet droog komen te staan, anders is het einde verhaal. Daarnaast kan het olieverbruik toenemen naar 1l per 500km.

Voor het punt olieverbruik geld echt: Hoe ging de ander met de auto om (onderhoud & dagelijks gebruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Balen zeg, zeker tijdens je vakantie! Hopelijk kunnen ze het probleem snel oplossen.
De Skyactiv-X is volgens mij best een ontwikkelde motor, Mazda is zover ik weet de enige met SPCCI.
De dealer hier heeft veel contact gehad met Mazda Europe. Ondertussen zijn de onderdelen besteld en is de auto naar verwachting de 26e klaar. De man aan de telefoon kon me door de telefoon niet vertellen wat er nu precies mis mee is, dus dat houden jullie nog van me tegoed.

Tot die tijd een huurauto tegen gekregen van de dealer.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ZeroMinded schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:41:
Ik kwam gisteren na het wassen ineens een schade tegen nadat ik de achterdeur opende van mijn Mazda 3.
lijkt erop alsof de deur is dichtgegooid met iets ertussen? het zit dus in het gedeelte dat niet gesealde is door de rubbers van de deur waardoor de schade in contact is met de buitenlucht.

De kras/put is zo diep dat metaal zichtbaar is en er zelfs ook een lichte roestvorming te zien is.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden. kan ik dit nog ergens mee sealen?
Gewoon een lakstift bestellen. Dat beetje roest kun je wegkrabben, en als je er daarna een laagje lak overheen legt is er niks aan de hand.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@RvL Wat is het vervangend vervoer geworden?
Mazda MX-5? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvL

RvL

Een Honda Jazz...

Op zich niet veel mis mee maar echt atmosferisch en onderin dus helemaal niet thuis. En qua afwerking niet op niveau van de CX-30.

Maar! Het rijd en we passen er met z'n allen in. Dus we kunnen gewoon alles doen wat we willen doen deze vakantie

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Hoe zit het bij andere CX-5 eigenaren met het verbruik? Ik kom van een Mazda 6 handbak naar nu een 2.5 liter met 194pk en automaat. Ik had wel een verslechtering verwacht, maar schrok toch een beetje van de realiteit ;).

Verder bevalt de auto echt fantastisch, ben ook wel erg gecharmeerd van het geprojecteerde heads-up display, wat ik niet had verwacht. Over 2 weken gaat er Apple CarPlay ingebouwd worden, weet iemand of de pijltjes info in het heads-up display behouden blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:06
Slomy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:20:
Hoe zit het bij andere CX-5 eigenaren met het verbruik? Ik kom van een Mazda 6 handbak naar nu een 2.5 liter met 194pk en automaat. Ik had wel een verslechtering verwacht, maar schrok toch een beetje van de realiteit ;).

Verder bevalt de auto echt fantastisch, ben ook wel erg gecharmeerd van het geprojecteerde heads-up display, wat ik niet had verwacht. Over 2 weken gaat er Apple CarPlay ingebouwd worden, weet iemand of de pijltjes info in het heads-up display behouden blijft?
De pijltjes in het head-up display blijven behouden indien je met mazda navigatie blijft navigeren.
Zodra je navigeert via carplay/androidAuto komen de pijltjes niet tevoorschijn op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillebos
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
RvL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:17:
Een Honda Jazz...

Op zich niet veel mis mee maar echt atmosferisch en onderin dus helemaal niet thuis. En qua afwerking niet op niveau van de CX-30.

Maar! Het rijd en we passen er met z'n allen in. Dus we kunnen gewoon alles doen wat we willen doen deze vakantie
Mijn eerste post hier in het Mazda Topic maar ik rijd nu bijna 1,5 jaar een Mazda 3, soul red (SKyactiv-X) en herkende de storing die je noemde meteen.
Maandje geleden gaf mijne ook een melding van een motorstoring met vermogens verlies (Vooral laag in de toeren) en de SPCCI modus deed het niet meer. Bij mij was het uiteindelijk een defecte druksensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
Hillebos schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Mijn eerste post hier in het Mazda Topic maar ik rijd nu bijna 1,5 jaar een Mazda 3, soul red (SKyactiv-X) en herkende de storing die je noemde meteen.
Maandje geleden gaf mijne ook een melding van een motorstoring met vermogens verlies (Vooral laag in de toeren) en de SPCCI modus deed het niet meer. Bij mij was het uiteindelijk een defecte druksensor.
Hoeveel kilometer stond er op bij de storing?(ongeveer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Slomy Praktijkverbruik laat 1:11.8 zien voor de 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillebos
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
ZeroMinded schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Hoeveel kilometer stond er op bij de storing?(ongeveer)
Bij mij stond er 44k op de teller, niet een stand waarop je defecte sensoren verwacht maar misschien hadden ze in de fabriek een slechte dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:45

Ik zit op 12,42 km/liter met m'n CX-5 (2.0 165pk automaat). Vind het vrij hoog in vergelijking met vorige auto's, maar hiervoor alleen kleinere hatchbacks gereden. Dat scheelt nogal in gewicht en formaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb sinds november vorig jaar een 2.5L met automaat. Van tank tot tank schommelt het verbruik tussen de 1 op 11 en 1 op 12.5. Over de laatste 6000km zit ik nu op 1 op 12.2. Met m'n Mazda 3 2.0 (handbak) zat ik op 1 op 12.5 a 1 op 13, dus het valt mij echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Hillebos schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Geen idee of dat bij mij ook het geval is. Al het heen en weer verkeer tussen garage en Mazda Europe doet me vermoeden dat het meer is dan alleen een sensor.

Donderdag weet ik waarschijnlijk meer, dan kan ik de auto weer ophalen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Dank voor jullie feedback, ik zat in mijn eerste paar honderd kilometer op ongeveer 1 op 10, echter denk dat er nog wel wat gewenning zit in het rijden met de automaat. Lijkt nu meer richting de 1 op 11,5/12 te gaan, dat ligt dus in lijn met wat @Exirion ongeveer ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RvL

RvL

De CX-30 is weer terug *O*

Uiteindelijk zijn inderdaad alle injectoren vervangen. Er was een probleem met tenminste 1 injector waarna Mazda Europe alle injectoren onder garantie heeft laten vervangen.

SPCCI modus en I-Stop werken nu ook weer naar behoren. Dat laatste werkte al een tijdje niet of nauwelijks maar daar wilde ik bij de eerst volgende beurt naar laten kijken. Zo zie je maar weer dat ook de onbeduidende problemen een grotere oorzaak kunnen hebben.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Niet online
RvL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:35:
De CX-30 is weer terug *O*

Uiteindelijk zijn inderdaad alle injectoren vervangen. Er was een probleem met tenminste 1 injector waarna Mazda Europe alle injectoren onder garantie heeft laten vervangen.

SPCCI modus en I-Stop werken nu ook weer naar behoren. Dat laatste werkte al een tijdje niet of nauwelijks maar daar wilde ik bij de eerst volgende beurt naar laten kijken. Zo zie je maar weer dat ook de onbeduidende problemen een grotere oorzaak kunnen hebben.
Bedankt voor het delen van je ervaring!
Hebben mensen in de toekomst misschien nog profijt van!

‘T is altijd fijn om je eigen auto weer terug te hebben. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Elke keer na een wasbeurt valt me weer op hoe schitterend Soul Red is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VPJ9hycB7BIH1MdqKFvLQMEv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/xRDsnKRbaVljMjKDFlZlrZA2.jpg

Ik overwoog de CX-5 in Machine Grey, maar toch blij dat ik weer voor Soul Red ben gegaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 05-09-2021 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Exirion schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:08:
Elke keer na een wasbeurt valt me weer op hoe schitterend Soul Red is:

[Afbeelding]

Ik overwoog de CX-5 in Machine Grey, maar toch blij dat ik weer voor Soul Red ben gegaan :)
Maar ik hoef mijn M3 in Machine Grey niet te wassen om te zien hoe mooi die kleur is.

Ik beschouw het vuil gewoon als patina wat extra karakter aan de auto geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
Sinds gisteren gemerkt dat het deksel van mijn middenarmsteun (Mazda 6 2012 skyactiv) erg gammel geworden is. Het lijkt alsof het scharnier aan een kant kapot is waardoor de klep te veel speling heeft. Iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat het makkelijk te repareren is bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
downtime schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Net als deuken en krassen. War-wounds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:08

Case_C

[Team Carrack]

downtime schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Maar ik hoef mijn M3 in Machine Grey niet te wassen om te zien hoe mooi die kleur is.

Dat heb ik aan de binnenkant.. tot iemand een vinger over het dash-board haalt :+ ... dan moet je toch met de stofdoek in de weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
gdvm schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:43:
Sinds gisteren gemerkt dat het deksel van mijn middenarmsteun (Mazda 6 2012 skyactiv) erg gammel geworden is. Het lijkt alsof het scharnier aan een kant kapot is waardoor de klep te veel speling heeft. Iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat het makkelijk te repareren is bij de dealer?
Na wat zoeken online kwam ik dit tegen:

https://www.mazda6club.co...mrest-cover-loose.354393/
En:
YouTube: 2014 (3rd Gen) Mazda 6 Loose Armrest Quick Fix | $Free.99 Repair

Maar als ik de cover van de achterzijde van de middenconsole los probeer te trekken moet ik wel erg veel kracht gebruiken, ik ben bang dat ik iets kapot maak. Kan het zijn dat de europese uitvoeringen anders in elkaar zitten en dit niet zomaar los te klikken is zoals in dat youtube filmpje? Die middenconsole ziet er wel het zelfde uit namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@gdvm, had ik ook met mijn M6, nooit echt aan gestoord aangezien ik de bak zeer zelden open had maar zeker handig voor andere om te weten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 13:36
psvpas schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:20:
Goedemorgen allemaal,

Gisteren helaas voor het eerst schade aan mijn Mazda 3 gereden in een parkeergarage. Achteraf heel dom van mezelf, maar het was ook een rare garage. Bleek dus dat je met je neus vooruit moest inparkeren omdat er nog een stuk van de verdieping boven uitsteekt. De parkeersensoren zien natuurlijk ook niets want die zitten lager en er zit een gat in de muur daar... Er had wel iets van een waarschuwingsbordje mogen hangen...
Maar goed, iemand hier ervaring mee wat het ongeveer zou kosten om te repareren? Heb al twee aanvragen uitstaan maar ben benieuwd of iemand een indicatie weet te vertellen:)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de geïnteresseerden: gister op kunnen halen na reparatie. Mazda 3 logo is besteld en wordt er nog opgeplakt. Al met al super tevreden over het herstel😁. Ziet er niets meer van👍🏼.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4MgQpFU84VaiRB09q4Ln5Td7jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtL8T7EpSVWLwvIJ9URfQpFd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
Card Nox schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:38:
@gdvm, had ik ook met mijn M6, nooit echt aan gestoord aangezien ik de bak zeer zelden open had maar zeker handig voor andere om te weten.
Nou het is gelukt, gewoon zo hard trekken aan de onderkant van die cover achter de middenarmsteun tot je denkt dat je het sloopt en dan popt ie los. Dus precies zoals in het youtube filmpje wat ik heb gepost.

Armsteun deksel is dus gefixt, kraakt ook bijna niet meer. Top!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 17:37
Rij zelf de cx5 maar waar blijft de elektrische uitvoering hiervan ? Mazda loopt hier hopeloos achter in vergelijking met hyundai of kia. En de mx 30 is qua accu niet serieus te nemen toch ?

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• ZeroMinded
  • Niet online
de schompen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:01:
Rij zelf de cx5 maar waar blijven de elektrische uit voering hiervan ? Mazda loopt hier hopeloos achter in vergelijking met hyundai of kia. En de mx 30 is qua accu niet serieus te nemen toch ?
Ik ben het hiermee eens. Op z’n minst een goede plug-in hybride zou ik voor tekenen.

Ik vermoed dat we hier komende 2 jaar nog wel een paar mooie staaltjes techniek van Mazda kunnen verwachten, zeker nu ze samen met Toyota werken aan nieuwe hybride technologie.

Ik begrijp de doelgroep die Mazda voor ogen heeft voor de Mx30 ook niet. Misschien kan een eigenaar op t forum ons uitleggen wat de afweging is geweest. :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ZeroMinded schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:20:
[...]

Ik begrijp de doelgroep die Mazda voor ogen heeft voor de Mx30 ook niet.
Leuke tweede auto zodat de vrouw boodschappen kan doen en de kinderen naar school kan brengen. Maar dat zie ik als doelgroep voor al die kleine electrische autootjes.

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 17:37
ZeroMinded schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:20:
[...]

Ik ben het hiermee eens. Op z’n minst een goede plug-in hybride zou ik voor tekenen.

Ik vermoed dat we hier komende 2 jaar nog wel een paar mooie staaltjes techniek van Mazda kunnen verwachten, zeker nu ze samen met Toyota werken aan nieuwe hybride technologie.

Ik begrijp de doelgroep die Mazda voor ogen heeft voor de Mx30 ook niet. Misschien kan een eigenaar op t forum ons uitleggen wat de afweging is geweest. :)
2 jaar? dan hebben ze de strijd al verloren met hyundai, kia, polestar, volvo ,ford enz. enz.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 14:22
Hoewel ik niks met SUV's heb vind ik de gefacelifte CX-5 best mooi! Ben nu aan het kijken voor een Mazda 3. Iemand enig idee of het mogelijk is dat deze binnenkort een (jaar)update / facelift krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:20

IkWilbert

Het is mij!

tanh92 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:54:
Hoewel ik niks met SUV's heb vind ik de gefacelifte CX-5 best mooi! Ben nu aan het kijken voor een Mazda 3. Iemand enig idee of het mogelijk is dat deze binnenkort een (jaar)update / facelift krijgt?
Mazda komt elk jaar met een kleine update. Verwacht in okt of nov wel meer informatie over de mazda 3 2022

I intend to live forever. So far, so good.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 14:52
de schompen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:01:
Rij zelf de cx5 maar waar blijft de elektrische uitvoering hiervan ? Mazda loopt hier hopeloos achter in vergelijking met hyundai of kia. En de mx 30 is qua accu niet serieus te nemen toch ?
Dat van de mx30 dacht ik eerst ook, maar ik zie ze overal veel rondrijden, waarschijnlijk als tweede auto voor in de buurt, en dan is het een dikke prima, ook qua prijs. Hebben ze goed gezien bij mazda.
Pagina: 1 ... 43 ... 74 Laatste