Mijn vriendin wil graag "zo'n hoge auto". SUV dus. Als auto voor ons samen overigens.
Tijdje geleden proefgereden in een Qashqai, op zich een fijne uitvoering, 2018, 160pk. Maar geen android auto. Daarbij was de airco stuk "ja die maken we uiteraard". Maar ik heb nog nooit een auto gereden waar in 3 jaar tijd de airco al stuk was. Dus tijdens een proefrit is dat wel een afknapper. Evenals de naden van de achterbumper die niet netjes meer aansloten (iets van schade gehad). En ik vind het gewoon een bejaardenauto. Al staat het doorgaans op de camping buiten het seizoen ook vol met pensionados en hun sleurhut+cx-5 combinatie
Inmiddels lijkt het wel alsof de occasion prijzen al weer flink zijn gestegen, want de vraag blijft, en aanbod laag. En is een cx-30 alsnog wel duurder maar ook wel mooier en technisch beter. (Alleen die enorme wielkast randen vind ik niks) iets meer aanbod inmiddels ook, want het is natuurlijk nog een vrij jong model.
Cx-5 zou ook kunnen, maar volgens mij is het ook daar pas vanaf 2019 met Android auto? Brandstofverbruik is bij de cx-5 ook iets meer een factor. 8L/100km versus 7 voor de cx-30 volgens spiritmonitor.
Daarbij kom ik telkens weer een dealer tegen in Ridderkerk, van Dijk. Allemaal louter positieve reviews, dat de medewerkers zo aardig waren enzo. ook best scherpe prijzen. Maar dan krijg ik toch een soort argwaan. Buiten dat het allemaal import modellen zijn. Soms bijvoorbeeld 4 jaar oud met nog geen 20k op de teller.
[
Voor 8% gewijzigd door
_ferry_ op 11-08-2021 08:21
]