Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:31
Jorco schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Stapje voor stapje draaien aan de knop achter het stuur in het dashboard. 1 stand is automatisch, alle andere niet. Ben ik ook hier achter moeten komen.

Overigens is de automatische stand dan regelmatig niet helder genoeg. ;)
Thanks voor de tip, ik ga de betreffende knop eens proberen te vinden ;).

• djhartman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 01-11 11:49
M a r c o schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:59:
Met mijn 2014 mazda 3, haal ik met zeer korte afstanden (enkel ritten van <10km) 1 op 12,5

maar met een rit zeeuws-vlaanderen naar schiphol en terug heb ik pas nog 1 op 16 gereden.
(getankt bij vertrek en terugkomst)
Ook een 2014/manual. Ik merk dat die op korte afstand bepaald niet efficient is, vnl. bij optrekken. Ik denk dat je daar zelfs in de automaat snel zuiniger mee bent. Komt omdat er gewoon in verhouding weinig power in dat lage bereik zit, dus als je niet als een slak weg wil rijden ben je niet efficient. Ook boven de 120 km/h zakt het verbruik snel weg merk ik.

Aangezien ik nu eenmaal veel kort woon/werk verkeer heb (zonder 80 wegen zelfs) en mijn meest gebruikte lange afstand over de A31 in Duitsland is (130-140 km/h), rij ik meestal niet optimaal. Als ik diezelfde lange afstand nl via de provincie wegen in nederland doe, kan ik 1 op 17 halen.

In zijn algemeen, als ik oplet en mijn best doe hou ik hem rond de 1/15, maar meestal zit ik rond de 1/14. En goede en/of slechte benzine maakt misschien een keer 0,5 uit.

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

djhartman schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
....En goede en/of slechte benzine maakt misschien een keer 0,5 uit.
ja, mijn cijfers zijn wel op E10 gebasseerd.
Ik tank net over de grens in België. (€1,29 8) )

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:24
Vannacht om 03:00 is het zover, de onthulling van Mazda haar EV (elektrische auto). Ik gok op de volgende naamgeving:

Mazda EX-5
(in ieder geval Mazda EX-[willekeurig nummer])

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Crodanf
  • Registratie: augustus 2019
  • Niet online
Naar alle waarschijnlijkheid is het MX-30. Dit is het laatst geregistreerde trademark van Mazda in europa.
Gezien hun laatste teaser op een coupé achtige crossover (SUV?) lijkt te duiden, past de MX naamgeving ook. Dit was historisch niet alleen voor cabrio's/roadsters maar ook voor coupés

De enige andere namen die ze nog hebben zijn de hele reeks van CX-10 t/m CX-90 ( trouwens ook de indicatie dat ze waarschijnlijk de hele CX-# lijn gaan oprollen naar CX-#0). Er is geen andere/nieuwe naamgeving geregistreerd, het lijkt me ook stug dat ze een modelnaam gaan aankondigen voordat ze het merkrecht in bezit hebben.

• djhartman
Nu ook op de mazda site in NL: https://www.mazda.nl/modellen/EV/

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:43

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Mintgroen
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:02
Nu een paar weken eigenaar van een nieuwe cx5 Luxury automaat. Heerlijke auto maar de adaptive cruisecontrol is een ramp op de snelweg. Hierom had ik een business Luxury besteld(is zonder de adaptive cruisecontrol), maar deze was zelfs na een paar maanden niet leverbaar en daarom heeft de dealer mij een normale Luxury geleverd. Belofte was wel om uit te zoeken hoe dit uit te schakelen is, maar dat gaat hem niet worden vrees ik.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
Mintgroen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:14:
Nu een paar weken eigenaar van een nieuwe cx5 Luxury automaat. Heerlijke auto maar de adaptive cruisecontrol is een ramp op de snelweg. Hierom had ik een business Luxury besteld(is zonder de adaptive cruisecontrol), maar deze was zelfs na een paar maanden niet leverbaar en daarom heeft de dealer mij een normale Luxury geleverd. Belofte was wel om uit te zoeken hoe dit uit te schakelen is, maar dat gaat hem niet worden vrees ik.
Ik heb zelf de business comfort, dus geen adaptive cruise control. Maar de verkoper vertelde dat je bij Mazda's simpelweg het adaptive deel kan uitschakelen en het dan als reguliere cruise control kan gebruiken.
Als jouw dealer moet uitzoeken hoe/of dit kan, dan vind ik dat wel een beetje vreemd.. Kan je niet met de mode knop hem op een modus zetten met gewoon cruise control?

• lolgast
  • Laatst online: 22:05
In de 3 die ik heb kun je het ook wel heel simpel uitzetten, het staat alleen weer aan de eerstvolgende keer dat je de auto start. En uitzetten moet in het menu. Bloed irritant vind ik het.

• lvl2011
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 13:12
Snap niet echt wat het probleem is met de ACC, die van mij werkt perfect

• djhartman
Mintgroen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:14:
Je kan altijd het stekkertje van de sensor eruit halen, maar probleem is wel dat je dan ook de highway collision detection niet meer hebt en er een permanent brandend lampje op je dashboard bij hebt. Je stuurwiel controls zouden gewoon moeten blijven werken geloof ik.

Eigenlijk moet je die functie in de firmware uitzetten. Dat kan wel, maar sommige handelaren zijn daar niet zo goed in. Bovendien moet het bij elke update van de firmware die setting weer worden teruggeplaatst geloof ik. Er zijn op de online fora wel handleidingen te vinden hoe je het zelf kan doen, maar daarvoor moet je wel een beetje handig zijn en er wat tijd in willen steken.

• Mintgroen
“ Eigenlijk moet je die functie in de firmware uitzetten. Dat kan wel, maar sommige handelaren zijn daar niet zo goed in. Bovendien moet het bij elke update van de firmware die setting weer worden teruggeplaatst geloof ik. Er zijn op de online fora wel handleidingen te vinden hoe je het zelf kan doen, maar daarvoor moet je wel een beetje handig zijn en er wat tijd in willen steken.“

Linkje naar fora?

• Prophasis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13-11 11:14
Dit weekend eindelijk de Mazda kunnen ophalen. Wat rijdt hij fantastisch, ook met automaat. Negatieve berichtgevingen nergens voor nodig.. maar misschien verwacht ik ook minder. :) Nu goed inrijden, of is dat een mythe?

• D_Jeff
^^ Dat is geen mythe ;)

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

coelho

VanTheManFan

lvl2011 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:58:
Snap niet echt wat het probleem is met de ACC, die van mij werkt perfect
De ACC kijkt alleen recht voor je. Een auto die invoegt voor je ziet hij dus veel te laat en dan zit je met je kin op je stuur. Bovendien gaat hij dus ook pas weer accelereren zodra de auto voor je volledig van je rijbaan af is. Daardoor is de complete flow uit je rijden en stoort het mede-automobilisten dat je niet doorrijdt. Om nog maar niet te spreken over de enorme afstand die ACC aanhoudt om in te grijpen, waardoor je eigenlijk al 200 meter voordat je bij een langzamere auto voor je bent van baan moet wisselen en er genoegen mee moet nemen dat je continu op 100 meter van je voorganger rijdt (en ja, ingesteld op kortst mogelijke afstand). Dat is een gat waar in de spits nog minimaal 2 auto's in duiken.

• lvl2011
coelho schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

De ACC kijkt alleen recht voor je. Een auto die invoegt voor je ziet hij dus veel te laat en dan zit je met je kin op je stuur. Bovendien gaat hij dus ook pas weer accelereren zodra de auto voor je volledig van je rijbaan af is. Daardoor is de complete flow uit je rijden en stoort het mede-automobilisten dat je niet doorrijdt. Om nog maar niet te spreken over de enorme afstand die ACC aanhoudt om in te grijpen, waardoor je eigenlijk al 200 meter voordat je bij een langzamere auto voor je bent van baan moet wisselen en er genoegen mee moet nemen dat je continu op 100 meter van je voorganger rijdt (en ja, ingesteld op kortst mogelijke afstand). Dat is een gat waar in de spits nog minimaal 2 auto's in duiken.
Vreemd ik heb echt 0 van deze problemen. Wellicht ligt het ook aan de rijstijl van de persoon. Ik pak vaak de middelste baan en blijf daar vaak ook rijden.

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:14

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik ben ook erg te spreken over de adaptive cruise control. Ik rij dagelijks de N18 af en dan is het ideaal.

Inderdaad niet feilloos, maar die situaties leer je snel genoeg kennen:
  • Auto voor je die uitvoegt: Beetje gas bij.
  • Auto die kort voor je invoegt: Tik Cancel en daarna Res op je stuur. Hij loopt dan rustig terug ten opzichte van je voorligger.

• coelho

coelho

VanTheManFan

M-ThijZ schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:02:
Ik ben ook erg te spreken over de adaptive cruise control. Ik rij dagelijks de N18 af en dan is het ideaal.

Inderdaad niet feilloos, maar die situaties leer je snel genoeg kennen:
  • Auto voor je die uitvoegt: Beetje gas bij.
  • Auto die kort voor je invoegt: Tik Cancel en daarna Res op je stuur. Hij loopt dan rustig terug ten opzichte van je voorligger.
Dit doe ik ook, maar dan is er weinig 'adaptive' meer aan de CC. Kan ik het net zo goed zelf doen.

• lolgast
Op N-wegen werkt hij prima idd, als je in een treintje rijdt. Maar bijvoorbeeld rotondes snapt hij niet, bij scherpere bochten raakt hij de voorganger kwijt en dan geeft hij gas in de bocht.

Als mijn vrouw rijdt doet de ACC het een stuk beter, die rijdt rustiger/langzamer dan ik.

• Prophasis
Mij viel trouwens op dat de standaard banden geen 'velgbeschermingsrand' hebben. Dat wordt goed oppassen! Of is dat niet standaard bij auto's?

• djhartman
coelho schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:38:
[...]
Dit doe ik ook, maar dan is er weinig 'adaptive' meer aan de CC. Kan ik het net zo goed zelf doen.
Heb zelf geen adaptive in mijn Mazda, maar voor werk rij ik wel eens in een Audi A4 van 2018 en ik kan wel vertellen dat die auto vergelijkbaar gedrag vertoont. Ik weet natuurlijk niet of het effect in de Mazda nog heftiger is. Misschien binnenkort es uitproberen met een testrit.

Anyway, het went. Je moet idd leren dat het net anders is. Bovendien, het is adaptive, het is geen semi-autonomous driving mode.

Heeft dat model van jou trouwes ook de MRCC met Stop en Go functionaliteit ? Daar ben ik wel redelijk van gaan houden bij stilstaan in de file. Maar welk mazda model dat Stop & Go nu wel en welke het niet ondersteund is me compleet onduidelijk.

P.S.
Maar bijvoorbeeld rotondes snapt hij niet, bij scherpere bochten raakt hij de voorganger kwijt en dan geeft hij gas in de bocht.
Yup, dat heb ik met die audi ook altijd. Vooral bij lange doordraaiende bochten van op en/of afritten van de snelweg, wil ie dan nog wel eens VOL het gas erop gooien, zeker als ie de witte lijnen nog wel herkent. 8)7

djhartman wijzigde deze reactie 28-10-2019 14:10 (17%)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:48

ToolkiT

brit-tweaker

coelho schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:38:
[...]

In 99% van de tijd doet ACC het bij mij prima hoor..
Heel af en toe gaat hij de fout in..
Je kan er niet helemaal of vertrouwen, maar als ik lange ritten maak vind ik het een 'godsent'...

Wat ik wel jammer vind is dat hij onder de 16MPH uit gaat, juist in de file zou het ideaal zijn is hij door ging tot 0..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
ToolkiT schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

In 99% van de tijd doet ACC het bij mij prima hoor..
Heel af en toe gaat hij de fout in..
Je kan er niet helemaal of vertrouwen, maar als ik lange ritten maak vind ik het een 'godsent'...

Wat ik wel jammer vind is dat hij onder de 16MPH uit gaat, juist in de file zou het ideaal zijn is hij door ging tot 0..
Je hebt dan denk ik een handgeschakelde auto? Als je een automaat hebt zou hij tot stilstand moeten gaan. Bij een handgeschakelde moet hij dan ook koppelen, dat is wellicht wat teveel gevraagd.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:55
djhartman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:07:

[...]

Yup, dat heb ik met die audi ook altijd. Vooral bij lange doordraaiende bochten van op en/of afritten van de snelweg, wil ie dan nog wel eens VOL het gas erop gooien, zeker als ie de witte lijnen nog wel herkent. 8)7
Welke Audi? De laatste generatie systemen hebben predictive ACC die zijn snelheid aanpast op bochten en rondpunten.

• Mintgroen
Op n wegen werkt acc prima, maar op autosnelwegen in de spits werkt het systeem slecht (rijstijl maakt m.i. niets uit.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Tankiej schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Je hebt dan denk ik een handgeschakelde auto? Als je een automaat hebt zou hij tot stilstand moeten gaan. Bij een handgeschakelde moet hij dan ook koppelen, dat is wellicht wat teveel gevraagd.
nope, Mazda6 diesel met automaat.. onder 16MPH krijg je een ping en spring ACC uit..
Mintgroen schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:49:
Op n wegen werkt acc prima, maar op autosnelwegen in de spits werkt het systeem slecht (rijstijl maakt m.i. niets uit.
zolang de snelheid boven de 16MPH blijft werkt het bij mij prima op autosnelweg.. maar in de UK is het verkeer ook minder aso dan in NL en word het gat tussen auto's gerespecteerd..

ToolkiT wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:56 (34%)

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-11 03:15
Ik ben ook heel tevreden van ACC, ik pas men rijstijl ook aan om soepel ik te halen door tijdig naar links te gaan en geeft soms gewoon een beetje gas erbij. Voor mij is de ACC vooral een gemak omwille dat ik de snelheid van cruise control niet constant moet aanpassen.

royalt123 wijzigde deze reactie 28-10-2019 19:43 (6%)

• D_Jeff
@ToolkiT
offtopic: Welk deel van de UK?
-- Want helaas deel ik je mening niet op de M2, M4, M6, M23, M25 (Greater London, Cardiff, Liverpool/Manchester)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

nope, Mazda6 diesel met automaat.. onder 16MPH krijg je een ping en spring ACC uit..

[...]

zolang de snelheid boven de 16MPH blijft werkt het bij mij prima op autosnelweg.. maar in de UK is het verkeer ook minder aso dan in NL en word het gat tussen auto's gerespecteerd..
Ik ga volgende week m’n Mazda 3 (automaat en i-activsense) ophalen waarmee ACC wel tot stilstand zou moeten werken.

• lolgast
@Dj-sannieboy Op de nieuwe Mazda3 werkt hij inderdaad tot stilstand. In de file vind ik hem ideaal. Als je eenmaal stilstaat moet je even gas geven om hem weer te activeren. Hij geeft ook een pingetje als je voorganger wegrijdt en je zit niet op te letten.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:10:
@Dj-sannieboy Op de nieuwe Mazda3 werkt hij inderdaad tot stilstand. In de file vind ik hem ideaal. Als je eenmaal stilstaat moet je even gas geven om hem weer te activeren. Hij geeft ook een pingetje als je voorganger wegrijdt en je zit niet op te letten.
Op mijn vorige auto zat ook AAC, maar aangezien het een handbak was vond ik het niet fijn rijden. Daarom rij ik altijd met de snelheidsbegrenzer aan, dan kun je zelf bepalen wanneer je snelheid minder door het pedaal los te laten. Verder kan je het pedaal gewoon volledig intrappen, waardoor je op lange afstanden niet zo snel last van je been krijgt.

Ik ben benieuwd of ik wel kan wennen aan de AAC in de Mazda 3. In de file ga ik er in ieder geval gebruik van maken, hoewel file rijden met een automaat al minder vervelend is dan met een handgeschakelde auto.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 29-10-2019 08:17 (7%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

D_Jeff schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:33:
@ToolkiT
offtopic: Welk deel van de UK?
-- Want helaas deel ik je mening niet op de M2, M4, M6, M23, M25 (Greater London, Cardiff, Liverpool/Manchester)
Reading.. M4, M25, M40 no worries..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

lolgast schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:10:
Ik vraag me af of die andere hardware heeft of dat het alleen sofware is en de mijne in theory ook een update kan krijgen?

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:15:
Op mijn vorige auto zat ook AAC, maar aangezien het een handbak was vond ik het niet fijn rijden. Daarom rij ik altijd met de snelheidsbegrenzer aan, dan kun je zelf bepalen wanneer je snelheid minder door het pedaal los te laten. Verder kan je het pedaal gewoon volledig intrappen, waardoor je op lange afstanden niet zo snel last van je been krijgt.
Ik doe hetzelfde uit ergenis over ACC, maar de limiter reageert bij mijn Mazda 3 2017 best gevoelig op pedaalbewegingen waardoor je al snel door de limiter heen trapt. Hij geeft dan wel een waarschuwingspiepje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Ik doe hetzelfde uit ergenis over ACC, maar de limiter reageert bij mijn Mazda 3 2017 best gevoelig op pedaalbewegingen waardoor je al snel door de limiter heen trapt. Hij geeft dan wel een waarschuwingspiepje.
Bij mijn vorige auto (308) kon je het pedaal gewoon volledig intrappen zonder door de limiter heen te gaan. Pas als je echt door duwde ging je er doorheen. Helaas hebben niet alle merken dit.

• Prophasis
Gisteren eerste keer file gereden met de Mazda 3, werkt ideaal.

• djhartman
AndRo555 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Welke Audi? De laatste generatie systemen hebben predictive ACC die zijn snelheid aanpast op bochten en rondpunten.
Geen idee, die Audi is nieuw geleverd vroeg 2018 is het enige dat ik weet.

Dat aanpassen van de snelheid werkt idd. Maar stel je ACC staat op 130 en je gaat door de bocht achter een voorligger aan met 80 km/u en de auto denkt dat je met 110km/u ook die bocht door kan en de auto raakt dan de voorligger 'kwijt' dan wil die dus optrekken van 80 naar 110. Het is niet vaak hoor, maar het is een paar keer voorgekomen.

Net zoals dat de lane control wel es een ruk aan het stuur heeft gegeven bij een dikke kuil in de weg omdat de witte lijnen dan visueel een 'slinger' maken voor het computer systeem. Je schrikt je de pleuris joh. Systeem heeft het zelf ook snel door, maar niet sneller dan dat je hart in je keel zit en je handen zich krampachtig om het stuur vastgrijpen.

• D_Jeff
Gisteren toch maar even de vraag gedropt bij de dealer over de X motor.
Tot 5k km kan deze motor het verbruik hebben van een MPS gen 2 (2009 - 2013).

Dit is een bewuste keuze om de techniek goed gesmeerd te krijgen. Daarna moeten de mooie cijfers (bij een warme motor) naar voren komen.

• Prophasis
D_Jeff schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:56:
Gisteren toch maar even de vraag gedropt bij de dealer over de X motor.
Tot 5k km kan deze motor het verbruik hebben van een MPS gen 2 (2009 - 2013).

Dit is een bewuste keuze om de techniek goed gesmeerd te krijgen. Daarna moeten de mooie cijfers (bij een warme motor) naar voren komen.
Gisteren ook nog even de dealer gesproken over het 'inrijden' van de auto. Dit was volgens hen niet meer nodig, gewoon rijden ook als het kleine ritjes zijn. Ik zou in ieder geval nergens rekening mee dienen te houden.

Wat betreft de 5k en dan beter verbruik heb ik op meerdere sites gelezen

• bustertje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:49
Prophasis schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Gisteren ook nog even de dealer gesproken over het 'inrijden' van de auto. Dit was volgens hen niet meer nodig, gewoon rijden ook als het kleine ritjes zijn. Ik zou in ieder geval nergens rekening mee dienen te houden.

Wat betreft de 5k en dan beter verbruik heb ik op meerdere sites gelezen
Ik ben benieuwd. Zit nu op 5089 km. Tot nu toe is mijn gemiddeld verbruik 7,3l/100km. Hoofdzakelijk lange ritten op de snelweg.

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-11 22:53
Ik heb nu de Mazda CX-3 GT-M uit 2019 en rij er alweer 6000 km vol tevredenheid mee.

Nu lees ik veel dingen over Android Auto. Is dit nu helemaal niet mogelijk of hoe zit het precies? Want de app via de telefoon heb ik wel al erop staan. Maar in het infotainment systeem van Mazda zelf staan maar twee applicaties: Brandstofverbruik en Voertuigstatus.

Iemand enig idee?

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:20
De-Hamster schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:14:
Ik heb nu de Mazda CX-3 GT-M uit 2019 en rij er alweer 6000 km vol tevredenheid mee.

Nu lees ik veel dingen over Android Auto. Is dit nu helemaal niet mogelijk of hoe zit het precies? Want de app via de telefoon heb ik wel al erop staan. Maar in het infotainment systeem van Mazda zelf staan maar twee applicaties: Brandstofverbruik en Voertuigstatus.

Iemand enig idee?
Kan je in laten bouwen. Kost 350€. Ze vervangen dan de USB hub en bekabeling naar de mzd.

• Prophasis
Rij nu ongeveer een weekje in de Skyactive-X automaat. Heb écht geen idee waarom de media zo negatief was over de automatische transmissie. Heb er zelf in ieder geval geen problemen mee.

• lvl2011
Ik ben ook positief. Het enige minpunt van de automaat vind ik wanneer je op ACC rijd, en hij bijvoorbeeld moet accelereren van 110 naar 130. In plaats van rustig in z'n 6 naar de gewenste snelheid te gaan schakelt hij 2 versnellingen terug en gaat vol gas richting de 130 :D

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

lvl2011 schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:43:
Ik ben ook positief. Het enige minpunt van de automaat vind ik wanneer je op ACC rijd, en hij bijvoorbeeld moet accelereren van 110 naar 130. In plaats van rustig in z'n 6 naar de gewenste snelheid te gaan schakelt hij 2 versnellingen terug en gaat vol gas richting de 130 :D
Dat is een kwaaltje van alle cruisecontrol systemen, je kan niet op een geciviliceerde manier accelereren op de cruisecontrol

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Prophasis schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:07:
Rij nu ongeveer een weekje in de Skyactive-X automaat. Heb écht geen idee waarom de media zo negatief was over de automatische transmissie. Heb er zelf in ieder geval geen problemen mee.
Vanaf woensdag ga ik het zelf beleven. Vond de automaat tijdens proefrit met de Skyactiv-G in ieder geval prima.

• coelho

coelho

VanTheManFan

lvl2011 schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:43:
Standje bladblazer inderdaad...

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Ik heb zelf een paar maanden terug proefgereden in de CX-30. De afwerking en stilte in de auto vond ik werkelijk fantastisch. Misschien binnenkort nog een keer terug om de Skyactive-X i.c.m. automaat aan de tand te voelen.

Het enige twijfelpunt wat ik nog heb is of er voldoende ruimte is op de achterbank voor een isofix autostoeltje waarin een kind achterwaarts vervoerd wordt. In mijn huidige Auris TS is er bijv. niet voldoende ruimte voor de bijrijder om nog lekker te kunnen zitten wanneer het stoeltje is gemonteerd. (Britax Romer Dualfix M)...

iRacing Profiel

• coelho

coelho

VanTheManFan

BastiaanN schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:28:
Ik heb zelf een paar maanden terug proefgereden in de CX-30. De afwerking en stilte in de auto vond ik werkelijk fantastisch. Misschien binnenkort nog een keer terug om de Skyactive-X i.c.m. automaat aan de tand te voelen.

Het enige twijfelpunt wat ik nog heb is of er voldoende ruimte is op de achterbank voor een isofix autostoeltje waarin een kind achterwaarts vervoerd wordt. In mijn huidige Auris TS is er bijv. niet voldoende ruimte voor de bijrijder om nog lekker te kunnen zitten wanneer het stoeltje is gemonteerd. (Britax Romer Dualfix M)...
Uit interesse: vanwaar achterwaarts vervoeren? Dan zie je je kind toch niet meer zitten, heb je minder contact, zie je niet dat ze aan het spugen zijn enz. En op de leeftijd dat ze hun hoofd nog niet recht konden houden lagen die van mij in de maxicosi.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:25
@coelho, is ivm veiligheid. Bij impact (vaker voor dan achter) komt er dan minder kracht op het nekje.

Ze hebben deze aanbeveling van 1 jaar naar 4 jaar veranderd. Mijn zoontje is nu 13 maanden maar reist sinds hij in een stoeltje zit voorwaarts ipv achterwaarts, ook een Britax Trifix oid.

@BastiaanN, in een Mazda 6 heeft de bijrijder in ieder geval voldoende ruimte 😉

Anyway, ik zou het stoeltje meenemen en even testen, kan me niet voorstellen dat ze zich daarover zullen bezwaren.

EDIT: Oja, kregen vorige week een brief van de Mazda dealer dan de M2 van de vriendin terug kort vanwege een terugroepactie. Iets met een stukje in de airbag wat een impact kan hebben als de airbaf eruit komt (ben de details vergeet). Binnenkort maar even een afspraakje plannen, wisselen zou 1u duren.

Card Nox wijzigde deze reactie 04-11-2019 23:27 (35%)

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

coelho schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:30:
[...]

Uit interesse: vanwaar achterwaarts vervoeren? Dan zie je je kind toch niet meer zitten, heb je minder contact, zie je niet dat ze aan het spugen zijn enz. En op de leeftijd dat ze hun hoofd nog niet recht konden houden lagen die van mij in de maxicosi.
Dat is tegenwoordig verplicht tot 15 maanden indien je een stoeltje hebt die aan de nieuwe richtlijnen voldoet (i-Size/ECE-R129). Schijnt veiliger te zijn omdat dan in het geval van een frontale aanrijding het stoeltje de meeste krachten absorbeert. En wij hebben een autospiegel aan de hoofdsteun van de achterbank zitten, daardoor kunnen we haar prima zien zitten :)
Card Nox schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:25:
Hah, ja... als die nou eens in mijn leasebudget zou passen.... :P Overigens ook een stukje gereden in de CX-5 maar je kon toch echt wel goed merken dat de CX-30 van een nieuwere generatie is, reed veel lekkerder én een stuk stiller.
Anyway, ik zou het stoeltje meenemen en even testen, kan me niet voorstellen dat ze zich daarover zullen bezwaren.
Ja, dat gaat het dan toch maar worden denk ik, maar ik dacht wellicht hebben mensen hier er al ervaringen mee :)

BastiaanN wijzigde deze reactie 05-11-2019 08:02 (33%)

iRacing Profiel

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:42

RvL

Get Perpendicular!!

Card Nox schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:25:
@coelho, is ivm veiligheid. Bij impact (vaker voor dan achter) komt er dan minder kracht op het nekje.

Ze hebben deze aanbeveling van 1 jaar naar 4 jaar veranderd. Mijn zoontje is nu 13 maanden maar reist sinds hij in een stoeltje zit voorwaarts ipv achterwaarts, ook een Britax Trifix oid.

EDIT: Oja, kregen vorige week een brief van de Mazda dealer dan de M2 van de vriendin terug kort vanwege een terugroepactie. Iets met een stukje in de airbag wat een impact kan hebben als de airbaf eruit komt (ben de details vergeet). Binnenkort maar even een afspraakje plannen, wisselen zou 1u duren.
Van welk bouwjaar is die Mazda 2? Vrouwlief heeft ook een 2 maar we hebben geen brief gekregen. Wil natuurlijk ook niet zeggen dat onze 2 teruggeroepen hoeft te worden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:25
RvL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:42:
[...]

Van welk bouwjaar is die Mazda 2? Vrouwlief heeft ook een 2 maar we hebben geen brief gekregen. Wil natuurlijk ook niet zeggen dat onze 2 teruggeroepen hoeft te worden.
2013, Mazda 2 GT-M Bifuel versie. Volgens mij kun je zoiets ook checken via je kenteken.

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Card Nox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:42:
[...]

2013, Mazda 2 GT-M Bifuel versie. Volgens mij kun je zoiets ook checken via je kenteken.
Dan zal dat niet voor die van ons gelden, onze 2 is uit 2017. RDW geeft inderdaad ook niets aan.

Nu de dekens nog...

• D_Jeff
Zoom Zoom 8)

M3 - SkyActiv X Lux (hand)

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Crosspost uit het leasetopic:

Gister dan eindelijk m’n nieuwe leaseauto opgehaald!

Model: Mazda 3 (hatchback)
Uitvoering: Luxury + iActivSense
Motor: Skyactiv-X (automaat)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:49 (9%)

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:24

aex351

I am the one

Ik lees op de dealer optie lijst dat de Mazda 3 2019 Sedan/Hatchback een optie heeft voor sideskirts / spoilers etc. Zit dat dat standaard bijvoorbeeld al op de Luxury editie? Ik kan dit nergens terugvinden. Wat verder ook wel apart is, ik kan nergens een goed beeld van de interieur krijgen. Geen reviews of foto's van de website. Is het interieur bijvoorbeeld totaal niet spannend in het donker? Geen verlichting niets?

< dit stukje webruimte is te huur >

• D_Jeff
Spoiler is standaard aanwezig (zie het zwarte op bovenstaande foto's) en de skirts zitten op de Luxury uitvoering.

Ze zijn alleen heel minimaal zichtbaar (als zwart randje zichtbaar vlakbij de wielkasten - zoom eens in op mijn foto)

D_Jeff wijzigde deze reactie 07-11-2019 19:19 (6%)

• rdbruin
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-11 09:59
aex351 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:03:
Ik lees op de dealer optie lijst dat de Mazda 3 2019 Sedan/Hatchback een optie heeft voor sideskirts / spoilers etc. Zit dat dat standaard bijvoorbeeld al op de Luxury editie? Ik kan dit nergens terugvinden. Wat verder ook wel apart is, ik kan nergens een goed beeld van de interieur krijgen. Geen reviews of foto's van de website. Is het interieur bijvoorbeeld totaal niet spannend in het donker? Geen verlichting niets?
Als je van deze https://nl.cdn.mazda.medi...aba8b555e94b3c.pdf?4904fd lijst uitgaat.. dat is voor het voorgaande model van de 3.
Voor het huidige model bestaan die opties volgens mij niet.

Te donker vind ik zelf het interieur niet! Heb wel alleen overdag een proefrit gemaakt. Vind het zelf wel fijn dat het donker is binnen. Daarom ook erg mooi dat de Luxury zwarte hemelbekleding heeft!
Ik moet helaas nog heel even wachten voordat ik hem kan gaan bestellen! Maar ben er wel uit dat het een Mazda 3 gaat worden!

• aex351

aex351

I am the one

rdbruin schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:37:
[...]

Als je van deze https://nl.cdn.mazda.medi...aba8b555e94b3c.pdf?4904fd lijst uitgaat.. dat is voor het voorgaande model van de 3.
Voor het huidige model bestaan die opties volgens mij niet.

Te donker vind ik zelf het interieur niet! Heb wel alleen overdag een proefrit gemaakt. Vind het zelf wel fijn dat het donker is binnen. Daarom ook erg mooi dat de Luxury zwarte hemelbekleding heeft!
Ik moet helaas nog heel even wachten voordat ik hem kan gaan bestellen! Maar ben er wel uit dat het een Mazda 3 gaat worden!
Ja donkere hemelbekleding wil ik juist ook. Maar kennelijk niet voor de sedan versie. Maar ik bedoelde dingen zoals verlichting bij je voeten. Of bekerhouders. Dat soort zaken. Mijn A3 heeft dat. Of bij de deur portier.

• rdbruin
aex351 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:39:
[...]

Ja donkere hemelbekleding wil ik juist ook. Maar kennelijk niet voor de sedan versie. Maar ik bedoelde dingen zoals verlichting bij je voeten. Of bekerhouders. Dat soort zaken. Mijn A3 heeft dat. Of bij de deur portier.
Ah zie inderdaad dat de sedan grijze hemelbekleding heeft. Ik ga zelf voor de hatchbak, dus had het verschil niet eens zo gezien met de sedan :-). Weet wel dat de kleur van het leer en de velgen anders zijn op de sedan

• aex351

aex351

I am the one

rdbruin schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:45:
[...]

Ah zie inderdaad dat de sedan grijze hemelbekleding heeft. Ik ga zelf voor de hatchbak, dus had het verschil niet eens zo gezien met de sedan :-). Weet wel dat de kleur van het leer en de velgen anders zijn op de sedan
En heb je verlichting bij je voeten?

• rdbruin
aex351 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
[...]

Heb er nog geen jammer genoeg. Alleen wezen proefrijden laatst.
Moet nog even geduld hebben voordat ik hem mag bestellen.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
[...]

Zit er standaard niet in, maar kan wel als officiële accessoire (dealer optie).

• bustertje
aex351 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:03:
Deze al gezien: YouTube: Here's Why the 2019 Mazda3 Is My Favorite Compact Sedan

Overigens vind ik het interieur 's nachts vrij donker. Hiervoor reed ik een BMW en die had zgh 'watervalverlichting' waardoor er overal licht in de cockpit is.

• bustertje
D_Jeff schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:18:
Spoiler is standaard aanwezig (zie het zwarte op bovenstaande foto's) en de skirts zitten op de Luxury uitvoering.

Ze zijn alleen heel minimaal zichtbaar (als zwart randje zichtbaar vlakbij de wielkasten - zoom eens in op mijn foto)
Mijn Comfort heeft dat randje ook. Blijft een hoop zooi op liggen trouwens :P

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:24
bustertje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:00:
[...]

Deze al gezien: YouTube: Here's Why the 2019 Mazda3 Is My Favorite Compact Sedan

Overigens vind ik het interieur 's nachts vrij donker. Hiervoor reed ik een BMW en die had zgh 'watervalverlichting' waardoor er overal licht in de cockpit is.
Ik heb voor m'n Mazda lease bak veel BMW gereden, ik vond het bij BMW altijd erg fijn die verlichting. Je interieur wordt PRECIES genoeg verlicht, waardoor het niet hinderlijk is, en je het niet eens door hebt dat je gewoon je interieur kan zien.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Rhaegar1
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-11 08:00
Hey tweakers, ik overweeg een mazda 3 occasion van na 2013 te kopen. Ik wil het budget als het kan onder de 15k houden dus dat is wat krap maar je ziet ze wel staan op marktplaats. Zijn er nog zaken waar ik speciaal op moet letten bij de koop als ik er een vind van zeg 80k km op de teller? Alvast bedankt!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:24
Roest blijft een zwak puntje. En remmen.

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Gisteren weer een proefrit gehad in de CX-30. Dit keer met Skyactiv-X en automaat. Ik snap werkelijk niet waar al het commentaar op deze combinatie vandaan komt, ik vond het echt heerlijk rijden. Ook nog even het autostoeltje gepast, maar helaas kon mijn wederhelft na installatie van het stoeltje niet meer fatsoenlijk zitten op de bijrijders stoel. We hebben dus maar besloten om tegen die tijd (juni) het autostoeltje in te ruilen voor eentje die een stuk minder lomp is indien we kiezen voor de CX-30. En die kans is wel groot ;)

De ACC viel me wel tegen. Ik heb een paar keer in een golf en een corolla gereden met ACC en die vond ik toch een stuk minder zenuwachtig. Verder overweeg ik als ik deze auto neem om de pianolak delen te laten voorzien van een wrap, de dealer kon dat prima faciliteren. Ben benieuwd of een carbon wrap oid een beetje staat.

BastiaanN wijzigde deze reactie 10-11-2019 16:29 (23%)

iRacing Profiel

• D_Jeff
Roest is alleen een dingetje op de modellen van 2003 - 2008. Jongere modellen roesten alleen na zware lakschade (bijv door een stevige klapper).
Remvoering is en blijft een onderhoudsdingetje, die verder geen bijzonderheid heet ;)

@BastiaanN Als iemand gaat testrijden met een Merc of BMW en daarna met de CX-30 automaat, snap ik heel goed dat er geschreven "heeft niet de soeplease van". Daarnaast wordt Mazda geroemd vanwege de geweldige handbak. Tel dat bij elkaar en voila :P

• bustertje
BastiaanN schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:26:
Gisteren weer een proefrit gehad in de CX-30. Dit keer met Skyactiv-X en automaat. Ik snap werkelijk niet waar al het commentaar op deze combinatie vandaan komt, ik vond het echt heerlijk rijden. Ook nog even het autostoeltje gepast, maar helaas kon mijn wederhelft na installatie van het stoeltje niet meer fatsoenlijk zitten op de bijrijders stoel. We hebben dus maar besloten om tegen die tijd (juni) het autostoeltje in te ruilen voor eentje die een stuk minder lomp is indien we kiezen voor de CX-30. En die kans is wel groot ;)

De ACC viel me wel tegen. Ik heb een paar keer in een golf en een corolla gereden met ACC en die vond ik toch een stuk minder zenuwachtig. Verder overweeg ik als ik deze auto neem om de pianolak delen te laten voorzien van een wrap, de dealer kon dat prima faciliteren. Ben benieuwd of een carbon wrap oid een beetje staat.
Ik vind carbonlook wel geinig:

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-11 09:26
Ziet er niet onaardig uit. Heb je daarvoor de trim er uit moeten halen. (Lijkt mij een sticker toch)

• Prophasis
BastiaanN schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:26:

Bij welke dealer kon je hiervoor terecht? Ik wil dit ook al even laten doen, maar liefst bij een dealer... Mijne faciliteert het niet.

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Gaaf! :) Heb je dat laten doen of zelf gedaan? Heb je het pianlolak in de deurportieren ook gewrapped?
Prophasis schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:42:
[...]

Bij welke dealer kon je hiervoor terecht? Ik wil dit ook al even laten doen, maar liefst bij een dealer... Mijne faciliteert het niet.
Kolenaar in Enschede.

BastiaanN wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:53 (36%)

iRacing Profiel

• D_Jeff
@bustertje Oehh :D

Als ik zo brutaal mag zijn: Wat heeft dat gekost?

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Hallo Mazda-rijders. Ik overweeg een Mazda3, of misschien een CX-30 als lease. Zijn er mensen die ervaring hebben met het nieuwe Mazda connect systeem van deze modellen? Ik ben benieuwd naar de verkeersinfo. Voor zover ik begrijp via RDS-TMC, maar dat is niet te vergelijken met de de verkeersinfo van Google Maps/Live traffic/etc.
Zijn er mogelijkheden om "live traffic" te krijgen (bv door koppeling met je telefoon)?

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Stiggy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:33:
Hallo Mazda-rijders. Ik overweeg een Mazda3, of misschien een CX-30 als lease. Zijn er mensen die ervaring hebben met het nieuwe Mazda connect systeem van deze modellen? Ik ben benieuwd naar de verkeersinfo. Voor zover ik begrijp via RDS-TMC, maar dat is niet te vergelijken met de de verkeersinfo van Google Maps/Live traffic/etc.
Zijn er mogelijkheden om "live traffic" te krijgen (bv door koppeling met je telefoon)?
Ik heb zelf de navigatie nog niet gebruikt, aangezien ik gebruik maak van Apple Carplay.
Overigens heb ik in de instellingen geen optie gevonden om het systeem (al dan niet via telefoon) met internet te verbinden, volgens mij gebruikt de navigatie dus alleen RDS-TMC.

• Stiggy
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:09:
[...]

Ik heb zelf de navigatie nog niet gebruikt, aangezien ik gebruik maak van Apple Carplay.
Overigens heb ik in de instellingen geen optie gevonden om het systeem (al dan niet via telefoon) met internet te verbinden, volgens mij gebruikt de navigatie dus alleen RDS-TMC.
Jammer. Info via TMC is stukken minder. En ik begrijp dat je via CarPlay weer geen aanwijzingen in de HUD krijgt?

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Stiggy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:10:
[...]

Jammer. Info via TMC is stukken minder. En ik begrijp dat je via CarPlay weer geen aanwijzingen in de HUD krijgt?
Klopt inderdaad, de verkeersbordenherkenning werkt dan ook niet.

• Stiggy
Hmm, waarom zou dat gekoppeld zijn? Vreemd.

Er is ook geen app waarmee je dingen op afstand kan doen?

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:15

BM

Moderator Spielerij
Stiggy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:26:
Hmm, waarom zou dat gekoppeld zijn? Vreemd.

Er is ook geen app waarmee je dingen op afstand kan doen?
Volgens mij werkt die herkenning deels op de navigatie. Ik heb de 'herkende' snelheid al meerdere keren zien verspringen terwijl ik zou zweren dat ik geen verkeersbord voorbij gereden ben. Dat zou verklaren waarom je bij gebruik van Google/Apple maps die herkenning niet hebt.

Zou wel mooi zijn als die systemen gekoppeld kunnen worden aan de hud. Dat mis ik wel een beetje als ik dat gebruik

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Als je de sd-kaart met de navigatie verwijdert dan werkt de verkeersbordherkenning ook niet meer.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• All0The0Web
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:30
m.lammers schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:49:
[...]
Ziet er niet onaardig uit. Heb je daarvoor de trim er uit moeten halen. (Lijkt mij een sticker toch)
D_Jeff schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:25:
@bustertje Oehh :D
Als ik zo brutaal mag zijn: Wat heeft dat gekost?
Om voor @bustertje antwoord te geven, dit heb ik ook op mijn Mazda 3 mk1 gedaan.

https://i.imgur.com/Y4t6HsQ.jpg
https://i.imgur.com/1nlqQfX.jpg
https://i.imgur.com/xc5hEgv.jpg

Met een rol carbon wrap van € 2,50 bij de Action en een klein uurtje klooien kom je al een heel eind. Ik heb het stukje trim er wel uitgehaald maar dat hoeft dus niet als je netjes werkt:

• D_Jeff
@All0The0Web Ziet er best netjes uit!
Vergeet je wielkasten niet te wrappen voor er niets meer te wrappen valt :P

ik spreek uit ervaring

• All0The0Web
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:30
D_Jeff schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:34:
@All0The0Web Ziet er best netjes uit!
Vergeet je wielkasten niet te wrappen voor er niets meer te wrappen valt :P

ik spreek uit ervaring
Dit komt veel te dichtbij :'(

Maar dit wordt deze week opgepakt inderdaad :)

• D_Jeff
D_Jeff schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:17:
Na het overlijden van de motor van mn H. Accent 1.5 GS, meld ik me hier met trots.

2 weken geleden deze schoonheid gekocht:

[Afbeelding: Mazda 3]

Mazda 3 Sport 1.6 Executive - 2004 :D
-- Daarom schreef ik "heb ervaring"
Helaas in 2017 verkocht na vele km's

• Dj-sannieboy
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:30:
[...]

Volgens mij werkt die herkenning deels op de navigatie. Ik heb de 'herkende' snelheid al meerdere keren zien verspringen terwijl ik zou zweren dat ik geen verkeersbord voorbij gereden ben. Dat zou verklaren waarom je bij gebruik van Google/Apple maps die herkenning niet hebt.

Zou wel mooi zijn als die systemen gekoppeld kunnen worden aan de hud. Dat mis ik wel een beetje als ik dat gebruik
Op zich niet gek dat beide samen gebruikt worden. Als er geen verkeersbod herkent wordt heb je altijd nog de informatie van het navigatiesysteem.

Het blijft jammer dat dit niet samenwerkt met navigatie via AC/AA.

• D_Jeff
Verkeersbordherkenning blijft werken, ook zonder sd kaart. (Getest rondom Wommelgem op de N116, R11 en A13/E313)

Toonde netjes 50 / 70 / 100

• bustertje
BastiaanN schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:44:
[...]

Gaaf! :) Heb je dat laten doen of zelf gedaan? Heb je het pianlolak in de deurportieren ook gewrapped?

[...]

Kolenaar in Enschede.
Niet mijn eigen foto. Geleend van een topic op Reddit

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

5 sterren voor de CX-30

Nette score, al had minder sterren me verbaasd!

Nu de dekens nog...

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Brushed aluminum ziet er ook erg gaaf uit!
https://m.imgur.com/a/fSbxK9A

iRacing Profiel

• bustertje
Die panelen zijn met een schuursponsje bewerkt :9

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

RvL schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:52:
5 sterren voor de CX-30

Nette score, al had minder sterren me verbaasd!
niet alleen 5 sterren, maar de hoogste score (voor volwassen inzittende) ooit!
Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True