Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 29 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-06 15:12
@lolgast Is dat de "standaard wit" of de duurdere wit?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:48
@D_Jeff De 'duurdere' wit :9

Snowflake White Pearl noemen ze het geloof ik

[ Voor 64% gewijzigd door lolgast op 01-10-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 13:53
Gaan trouwens je remlichten aan als de adaptive cc ingrijpt? Lijkt me wel horen, maar ik kan het natuurlijk niet zelf controleren.

Verbruik na 1500km met mijn 6 SB 2.0 skyactive-g is 7.5L/100km

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hahah dat zou mooi wezen als dat niet gebeurd :+ Ik weet zeker dat het wel gebeurd, je ziet de hele snelweg achter je rood oplichten als hij ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
lvl2011 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Hoe bevalt de Skyactiv-X qua performance? Groot verschil met de 122PK versie?
Ik heb de G proefgereden en zelf de X besteld.
Verschil is zeker merkbaar. Vermogen komt wat eerder en heeft meer punch.

6e versnelling is echt een overdrive. Ik reed in Duitsland in een tunnel omhoog met 70 km/u en dat trok ie niet in de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18

RvL

https://www.autoweek.nl/a...-skyactiv-x-rij-impressie

Voor de geïnteresseerden!

Wel weer het standaard ‘neem geen automaat, want die haalt de fut er uit’, maar het geeft een indruk van SkyActiv X als je er zelf nog niet van hebt mogen proeven

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 01-10-2019 17:53 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Mijn rijinstructeur (11 jaar geleden) legde mij uit :
0-20 1
20-40 2
40-60 3
60-80 4
80-100 5 of 6

En dat was met een BMW 5-serie / Audi A4.
Als een Duitse V6 het al niet grappig vindt, snap ik heel goed dat een V4 japper het ook niet leuk vindt :p

@lolgast Even uit nieuwsgierigheid: waarom een witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-06 07:55
RvL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:53:

Wel weer het standaard ‘neem geen automaat, want die haalt de fut er uit’, maar het geeft een indruk van SkyActiv X als je er zelf nog niet van hebt mogen proeven
En dat terwijl ze de automaat met Skytactive X niet testen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Prophasis schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:10:
[...]

En dat terwijl ze de automaat met Skytactive X niet testen.. :?
Dat vind ik dan ook meteen het nadeel van dat soort media. Alles moet snel en rap zijn en als iets ook maar iets meer naar comfort neigt deugt het vaak niet.

En waar hebben we ‘t helemaal over? De CX-30 SkyActiv-X handbak is 0,3 seconde sneller aan de 100 dan de automaat. Dat is inderdaad wel futloos zeg...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
D_Jeff schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:57:
...

@lolgast Even uit nieuwsgierigheid: waarom een witte?
Omdat ik dat mooi vind met de zwarte accenten van de hatchback :)

Over wel/geen automaat: trager of niet, niets wint van een automaat in de file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
... Zodat je een soort van Black&White edition krijgt 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
RvL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:53:

Kon het niet laten O-)
Maar wil toch even vervelend doen -- Je vergeet 1 dikke quote :
Zelden kregen we zoveel aanvragen voor een video als voor een Mazda met SkyActiv-X technologie.
"nuf said 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RbR2Zdd.png

Dan krijg de rambam maar met je video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Kom kom, beetje IT-er laat zich niet tegenhouden :P

Prive browse tabje open, dat groene knopje vrolijk negeren en het artikel openen. Tada, videootje speelt (6 mins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
RvL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:28:
[...]

En waar hebben we ‘t helemaal over? De CX-30 SkyActiv-X handbak is 0,3 seconde sneller aan de 100 dan de automaat. Dat is inderdaad wel futloos zeg...
Dat zat ik me ook al te bedenken ja, kan 't niet eens timen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crodanf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:57:
[Afbeelding]

Dan krijg de rambam maar met je video
D_Jeff schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:01:
Kom kom, beetje IT-er laat zich niet tegenhouden :P

Prive browse tabje open, dat groene knopje vrolijk negeren en het artikel openen. Tada, videootje speelt (6 mins)
Al hun filmpjes staan gewoon op youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 12:53
Mazda gaat de racerij (weer) in met de nieuwe Mazda 3 TCR

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--IK0gknln--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/z3ez97dgncceneipgn7h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--GyJMSQlt--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/hpaiwzj2fr1pdgohhgza.jpg
Wat een mooie auto. Weet nu niet welke ik mooier vind de Civic TCR of de Mazda 3 TCR

Bron: https://www.motorsport.co...-unveils-tcr-car/4551245/

Video: https://www.facebook.com/...6/posts/1187252908140833/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
lolgast schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:48:
Ik rij inmiddels een tijdje in de Skyactive-G (Luxury automaat, parelmoer wit). Ik had geen zin/tijd om te wachten op de X.

De adaptive cruise control is in mijn ogen MEGA irritant. Vooral op de snelweg. Onderdeel van mijn startprocedure is het uitschakelen daarvan. Van de 4 afstanden zijn de bovenste 2 onbruikbaar, daar zijn voetbalvelden niks bij. De een na laatste is redelijk ok qua afstand, maar dusdanig groot dat iedereen voor je invoegt. Waarbij de auto vervolgens remt alsof je bijna de sloot inrijd, ipv dat hij rustig de afstand groter laat worden. Bij de kortste afstand vind hij eigenlijk dat je continu te dicht op je voorligger rijdt, waardoor er bij de minste snelheidsvermindering van je voorganger ook een anker wordt uitgegooid. Ik ben geen fan.
Op 80-kilometer wegen waar je in een treintje rijdt, prima. Dan gebruik ik de een na laatste afstand en dat gaat redelijk.

Waar ik ook niet over te spreken ben is het systeem dat je waarschuwt om te remmen als je voorganger snel nadert. Eerst waarschuwt hij, prima. Maar na een tijdje grijpt hij zelf in, tot stilstand. En dat doet hij ook als je voorganger af aan het slaan is naar een zijstraat waarbij je kunt zien dat je hem nooit van je leven gaat aanrijden. Dat heb ik nu 3 keer gehad. In de file ook een keer bijna iemand door achterop gehad, omdat de auto vond dat hij in moest grijpen terwijl het voor mij begon te rijden.

Hij is bij mij trouwens niet echt zuinig. Ik zit op 1:12,4 nu na 6500km.

Edit: Plaatjes, want das altijd fijn :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik vind de adaptive ook echt onbruikbaar! Die remhulp heb ik nog niet meegemaakt.

Verbruik bij mij is 1:13,9 na 2050km (aan de pomp). Moet wel zeggen dat ik op de snelweg wel wat sneller rijd. Ik denk dat 1:15 moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Wel balen die slechte berichten over de ACC. Tijdens mijn proefrit wel getest maar niet echt problemen ondervonden. Rij nu een Golf daar werkt de ACC best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Prophasis schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:48:
Verbruik gaat hopelijk nog richting de 18+, maar heb ook bij meerdere gelezen dat zowel de G als de X even moeten wennen in het begin.
Kan ik bevestigen. Ik schrok destijds een beetje van de 530 a 540 km op een tank met mijn toen net nieuwe 3. Na twee jaar met een nog steeds vlotte rijstijl haal ik 640 a 660, afhankelijk van de hoeveelheid snelwegritjes. Dat is nog steeds niet heel zuinig, maar ik hou van een beetje doorrijden, en daar nodigt ie qua weggedrag erg toe uit ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:26
bustertje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Ik vind de adaptive ook echt onbruikbaar! Die remhulp heb ik nog niet meegemaakt.
ACC is dan ook niet hufterproof. Ik gebruik het al jaren in een Mondeo, maar hij houdt op de snelweg net geen 2 seconden afstand (bij minimale 'sport' instelling). Dat is nu eenmaal ruim voldoende om een auto tussen te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 22:18

BM

Moderator Spielerij
Een dingetje wat me vanochtend ineens opviel: de 'dodehoek' waarschuwing (lampje in je buitenspiegel) doet het alleen als de CC aanstaat? :? Vond het al opvallend dat ik de afgelopen dagen geen enkele keer dat lampje aan zag staan, maar vanochtend had ik toevallig de CC aanstaan en toen gingen ze wél branden.

Raar dat daar kennelijk een afhankelijkheid in zit, of ik heb ergens een instelling over het hoofd gezien...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@BM Daar heb ik hem ook een tijdje van beticht, maar dat is niet het geval. Tenminste, bij de Mazda3. Hij doet het alleen als iemand jou inhaalt, ter waarschuwing, of als jij iemand inhaalt en dat gaat niet heel snel. Als herinnering ofzo denk ik.

In mijn ogen hadden ze hem zo moeten programmeren dat hij gewoon altijd aangaat als hij iets detecteert, ook al is het maar 0,2 seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
@lolgast Ik ben er echt vrij zeker van dat ie dat niet doet als de CC uitstaat. Het viel me vanochtend dusdanig hard op dat ik me niet kan voorstellen dat ik dat de afgelopen 3 dagen over het hoofd gezien zou hebben, en toen reed ik veel drukker verkeer dan vanmorgen.

Oh well, vanavond handleiding er nog maar eens bij pakken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@BM Niets zo irritant als onduidelijkheid, dus ik ben even in de auto gestapt :9

Hij doet het ook als je niet met de CC rijdt, maar zoals ik al aangaf gaat hij alleen branden als je heel langzaam inhaalt. Bijvoorbeeld als beide rijbanen in een treintje rijden met minimaal snelheidsverschil. CC of niet, manual of automatisch schakelen. Maakt allemaal geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
lolgast schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:32:
@BM Niets zo irritant als onduidelijkheid, dus ik ben even in de auto gestapt :9

Hij doet het ook als je niet met de CC rijdt, maar zoals ik al aangaf gaat hij alleen branden als je heel langzaam inhaalt. Bijvoorbeeld als beide rijbanen in een treintje rijden met minimaal snelheidsverschil. CC of niet, manual of automatisch schakelen. Maakt allemaal geen verschil :)
Dan ga ik er vanavond op de terugweg eens specifiek op letten. To be continued!

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RVM helpt de bestuurder gevaarlijke situaties of zelfs botsingen met andere voertuigen te voorkomen tijdens het wisselen van rijstrook. Twee radarsensoren, gemonteerd links en rechts in de achterbumper, meten voortdurend de afstand en de relatieve snelheid van omringende voertuigen.

Bij snelheden boven de 60 km/u waarschuwt Mazda’s RVM de bestuurder met een oranje oplichtend icoontje in de buitenspiegel aan de zijde waar ofwel een voertuig zich in de dode hoek bevindt, ofwel een voertuig dit gebied binnen 5 seconden zal binnenrijden, gerekend tot een afstand van 50 meter achter de Mazda. Indien de bestuurder toch de richtingaanwijzer aanzet in de richting van het naderende voertuig zal het oranje icoontje snel gaan knipperen en klinkt er een waarschuwingssignaal om de bestuurder te waarschuwen niet van rijstrook te wisselen. Het systeem werkt onder nagenoeg alle weersomstandigheden en detecteert alle soorten voertuigen, inclusief motorfietsen.
De bedoeling van het systeem is inderdaad dat hij alleen voertuigen detecteert die zich met enigszins gelijke snelheid in de dode zone bevinden, or voertuigen die de zone benaderen.
Dus niet wanneer je zelf auto's inhaalt.

Dat hij ook naar snelheid kijkt is ook goed te merken.
wanneer aan auto op de linkerbaan met klein snelheidsverschil nadert, zal het systeem vrij laat waarschuwen. (bij kortere afstand).
Wanneer een auto met veel hogere snelheid nadert, waarschuwt het systeem ook veel eerder (bij grotere afstand)
Dat is in ieder geval mijn ervaring, en sluit ook aan bij bovenstaande beschrijving van de werking.
(een voertuig dat binnen 5 seconden de dode zone zal binnenrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Zit nog in twijfelfase om de mazda bij levering langs te brengen bij een detailer. Iemand hier ervaring met glass/neocoating? Heb nu al een aantal keer een offerte gekregen/opgevraagd voor Gyeon Duraflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt met de Mazda 3 hatchback waar de Skyactive X motor in lag. Wat een pracht machine is dat geworden zeg. Zowel het dashboard als gewoon de vorm en de combi motor handbak.

Zelf heb ik ook enkele jaren een Mazda 3 uit 2006 gereden naar volle tevredenheid. Maar Mazda is toch echt wel een paar stappen omhoog gegaan op de ladder.

Nu het vervelende; ik wil een Mazda 3. Moet dan nog wel mijn eigen leasewagen aan een collega kwijt zien te raken. En dan twijfel ik nog tussen de hatch of de sedan. Nooit een sedan gehad maar de laadruimte is daarvan wel wat groter. Handig op vakantie. Wel onhandig dat de koelbox dan op de achterbank moet omdat hij niet achterin gezet kan worden door de smalle opening.

Iemand ervaring met de sedan voor alledaags gebruik en vakantie die er wat over wil delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvl2011
A.s. woensdag wordt mijn Mazda 3 geleverd. Cain't wait!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Met het oog op het najaar / winter wil ik eigenlijk mijn voorbanden vernieuwen. Het profiel daarvan zit net onder de 3mm en ik kreeg het advies om deze te vervangen.

De achterbanden hebben beide nog 6mm profiel, dus die kunnen eigenlijk nog even mee (zijn Bridgestone Potenza RE050A).

Nu ben ik van plan om een ander merk band te kopen, die net iets beter uit de test komt op nat wegdek (GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2).

Wat zouden jullie doen? De Bridgestone banden van achter naar voren plaatsen en twee nieuwe (GoodYear) banden achter plaatsen? Of alle vier de banden vervangen door nieuwe en de twee gebruikte achterbanden via Marktplaats proberen te verkopen?

(Zijn beide dus zomerbanden. Ik heb nog even naar all-season gekeken, maar daarvan is in mijn maatvoering alleen de Vredestein Quatrac 5 verkrijgbaar en die is een stuk duurder en krijgt niet echt lovende recensies.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

M-ThijZ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:17:
Met het oog op het najaar / winter wil ik eigenlijk mijn voorbanden vernieuwen. Het profiel daarvan zit net onder de 3mm en ik kreeg het advies om deze te vervangen.

De achterbanden hebben beide nog 6mm profiel, dus die kunnen eigenlijk nog even mee (zijn Bridgestone Potenza RE050A).

Nu ben ik van plan om een ander merk band te kopen, die net iets beter uit de test komt op nat wegdek (GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2).

Wat zouden jullie doen? De Bridgestone banden van achter naar voren plaatsen en twee nieuwe (GoodYear) banden achter plaatsen? Of alle vier de banden vervangen door nieuwe en de twee gebruikte achterbanden via Marktplaats proberen te verkopen?

(Zijn beide dus zomerbanden. Ik heb nog even naar all-season gekeken, maar daarvan is in mijn maatvoering alleen de Vredestein Quatrac 5 verkrijgbaar en die is een stuk duurder en krijgt niet echt lovende recensies.)
Persoonlijk zou ik voor en achter altijd dezelfde band monteren, anders kan je situaties krijgen waarbij band A meer grip biedt op droge weg en band B meer grip heeft op nat wegdek. Dit levert een zeer onvoorspelbaar rijgedrag op.
Met identieke banden zou ik altijd de nieuwste banden achterop leggen zodat de auto, in geval van gripverlies, over de voorwielen glijdt. Dit is als bestuurder het gemakkelijkste te corrigeren, namelijk het gas loslaten. Het alternatief is de nieuwe banden voorop, dit betekend dat de achterkant als eerste zijn grip verliest en dan krijg je een auto die overstuurt. Daarvoor moet je vaker in die situatie gezeten hebben om dat kundig op te vangen.

Nieuwste banden op de achteras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Brilsmurfffje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Persoonlijk zou ik voor en achter altijd dezelfde band monteren, anders kan je situaties krijgen waarbij band A meer grip biedt op droge weg en band B meer grip heeft op nat wegdek. Dit levert een zeer onvoorspelbaar rijgedrag op.
Met identieke banden zou ik altijd de nieuwste banden achterop leggen zodat de auto, in geval van gripverlies, over de voorwielen glijdt. Dit is als bestuurder het gemakkelijkste te corrigeren, namelijk het gas loslaten. Het alternatief is de nieuwe banden voorop, dit betekend dat de achterkant als eerste zijn grip verliest en dan krijg je een auto die overstuurt. Daarvoor moet je vaker in die situatie gezeten hebben om dat kundig op te vangen.

Nieuwste banden op de achteras.
Bedankt, dat sluit ook wel aan bij mijn gevoel. Dan is het dus de vraag hoe graag ik op Bridgestone banden wil blijven rijden.

Dus of twee nieuwe Bridgestone banden achter laten monteren en de gebruikte Bridgestone achterbanden voorop. Of vier nieuwe banden als ik wil switchen naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Prophasis schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:16:
Zit nog in twijfelfase om de mazda bij levering langs te brengen bij een detailer. Iemand hier ervaring met glass/neocoating? Heb nu al een aantal keer een offerte gekregen/opgevraagd voor Gyeon Duraflex.
Die glascoating is wel een aanrader, hier een Mazda 3 van 2017 die ook deze coating heeft en moet zeggen alles ziet er nog uit als nieuw, scheelt 2x in de wax zetten per jaar ;) Buiten dat is het een harde coating dus de allesvernietigende vogelpoep heeft ook geen invloed op de lak.
De huidige watergedragen lakken zijn weliswaar beter voor het milieu maar de bestendigheid tegen invloeden van buitenaf is toch echt minder dan de ouderwetse autolakken uit de jaren 80.
Mocht er wat vogelpoep op je auto vallen dan is dat d.m.v. een microfiber doek met een spuitflesje water er zo af te vegen en vreet het niet in.
Ook heb ik het idee dat bijvoorbeeld hars uit bomen zich niet/moeilijker hecht op de lak met deze coating..
Ik was de Mazda 3 regelmatig met de hand en heb nog niks op de body aangetroffen wat vast bleef zitten, terwijl bij een oude Honda Civic die ik op dezelfde manier was en 2x per jaar in de wax zet er soms wel eens iets knap vast zit op dak of motorkap.

Bij ons is de coating er al opgebracht voor aflevering, dat scheelt gedoe en je hebt de coating dan dus op de maagdelijke lak zitten.
Wel iets om rekening mee te houden is dat wanneer er na een kleine parkeerschade iets overgespoten moet worden dat je daarna op dat stuk ook weer die coating laat aanbrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 07-10-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28
M-ThijZ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:17:

Als je nu op plastic eco bandjes rondreed zou ik afraden om deze combineren met een sportieve band zoals de Goodyear, maar de Bridgestone is valt zo te zien ook in de sportieve categorie en als ik gauw een testje opzoek dan doen ze niet heel veel voor elkaar onder. Persoonlijk zou ik die Bridgestones naar de vooras verplaatsen en ze oprijden, maar als je je beter voelt om voor en achter gelijk te houden dan gewoon wisselen en kijken of je ze kan verpatsen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 18:44
@squaddie
Zou ik ook doen. Zonde om de goede banden weg te doen.
Zoveel schelen 2 a-merk banden ook weer niet van elkaar lijkt mij.
En dan de nieuwe vóór.
Ik ga denk ik voor 2 Hankooks ventus evo 3.
Lijken me een goede prijs/prestatie te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Dan ga ik er vanavond op de terugweg eens specifiek op letten. To be continued!
Oke, ik geloof dat het 'raadsel' wel opgelost is.

Links naast je stuur zit een heel mooi knopje. Als je daar op drukt gaan alle veiligheidssystemen uit, totdat je de CC aanzet, dan gaan ze aan :+

* BM gaat zich in een hoekje zitten schamen, systeem werkt prima!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
BM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:21:
[...]

Oke, ik geloof dat het 'raadsel' wel opgelost is.

Links naast je stuur zit een heel mooi knopje. Als je daar op drukt gaan alle veiligheidssystemen uit, totdat je de CC aanzet, dan gaan ze aan :+

* BM gaat zich in een hoekje zitten schamen, systeem werkt prima!
Als je het knop je kort indrukt gaat een deel uit, als je hem ingedrukt houdt gaat (bijna) alles uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
lvl2011 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:09:
A.s. woensdag wordt mijn Mazda 3 geleverd. Cain't wait!!
Nog één dagje! Succes morgen. ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Anoniem: 181786 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:15:
Iemand ervaring met de sedan voor alledaags gebruik en vakantie die er wat over wil delen?
Even in de 3 hatchback gezeten en vond het zicht naar achter toch wel matig, alleen al daarom zou de sedan mijn voorkeur hebben :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
Prophasis schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Nog één dagje! Succes morgen. ;')
Inmiddels in mijn bezit. Wat een auto! In het echt zoveel mooier dan op foto's ook. Polymetal grey is ook een bijzondere kleur, in elk licht ziet hij er weer anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
lvl2011 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Inmiddels in mijn bezit. Wat een auto! In het echt zoveel mooier dan op foto's ook. Polymetal grey is ook een bijzondere kleur, in elk licht ziet hij er weer anders uit.
Gefeliciteerd! We hebben precies dezelfde uitvoering zo te zien.. :). Hoe bevalt de automaat je? Groot verschil sport/niet sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
Prophasis schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Gefeliciteerd! We hebben precies dezelfde uitvoering zo te zien.. :). Hoe bevalt de automaat je? Groot verschil sport/niet sport?
Moet ik nog even goed testen, nog maar paar km gereden. Sport stand gaat zeker wel hoger in de toeren, vermogen is ook prima. Belangrijkste vind ik nog wel dat je binnen echt heerlijk zit, lekker donker en zeer comfortabel. Maar dat is misschien iets persoonlijks ook. Automaat ook goed, verademing bij de handbak van mn Golf.

[ Voor 5% gewijzigd door lvl2011 op 09-10-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
ljwilliam88 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:39:
Na maanden van testritjes en eindeloos verschillende auto's online configureren heb ik begin augustus eindelijk mijn nieuwe leaseauto gekozen. Het is de volgende geworden:

Mazda CX30 Skyactiv-X 180PK Luxury automaat
- Machine grey metallic
- i-Activsense pakket
- Zwart leer
- 18" black glossy velgen
- Afneembare trekhaak
- Aluminium pedalenset
- Vloermatten luxe
- Welkomstverlichting

Ik heb gister de leverende dealer gebeld om de status op te vragen, en jahoor... de auto komt op 15 november binnen. Laat dat nou net de laatste dag zijn dat LeasePlan überhaupt auto's nog registreert. Het lijkt er dus op dat ik pas in januari kan gaan rijden. Dit terwijl de auto dan bijna 2 maanden al in Nederland staat.

#frustratie
Om het je alvast iets makkelijker te maken: Welkom in het Mazda topic

Show-off @ mid Nov is natuurlijk toegestaan 8-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lvl2011
Gister en vandaag de eerste snelweg kilometers gemaakt. Echt onder de indruk van de auto, rijd als een koning. ACC ook uitgebreid getest en tot nu toe nog geen vervelende rem acties meegemaakt, valt me alles mee. Vermogen van de Skyactiv-X is lekker, trekt lekker in 1 tempo door. Auto is daarnaast heel stil van binnen en het Bose systeem is simpelweg genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Ik heb er inmiddels zo'n 3000 km opzitten met de X. Een aantal quirks waar jullie misschien mee kunnen helpen:
- Als Flitsmeister geactiveerd wordt en je hoort het piepje, stopt de radio
- Verlichting in de Auto stand gaat niet automatisch aan bij hevige regen
- Buitenspiegel kantelt niet bij achteruit rijden. Ligt dat aan mijn uitvoering (Comfort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Buitenspiegels is een instelling in 1 van de vele menu's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crodanf
  • Niet online
Het is ook gebaseerd op de geselecteerde spiegel op je deurpaneel (wat je gebruikt om ze te verzetten). De spiegel die kantelt bij achteruit rijden is diegene voor welke het lampje brand. Ja, het werkt dus voor zowel links als rechts, echter niet allebei tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Crodanf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:23:
Het is ook gebaseerd op de geselecteerde spiegel op je deurpaneel (wat je gebruikt om ze te verzetten). De spiegel die kantelt bij achteruit rijden is diegene voor welke het lampje brand. Ja, het werkt dus voor zowel links als rechts, echter niet allebei tegelijk.
Is dit niet afhankelijk welke kant je op draait bij het achteruit (inparkeren) rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:56
Is dat iets nieuw voor mazda 3? Ik heb mazda 6 2019 en garage vertelde dat het niet mogelijk was.
Crodanf schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:23:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 13:53
Waarom zou je een kantelende spiegel willen? Met de 360 graden camera zie je toch elk grassprietje om je heen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik wil tijdens het achteruitrijden gewoon in de spiegels kijken ipv naar een scherm om te kijken hoe ver ik van de stoep zit. Ik gebruik de kantelende spiegel precies voor die situatie. Normaliter staat hij in de normale stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crodanf
  • Niet online
Prophasis schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Is dit niet afhankelijk welke kant je op draait bij het achteruit (inparkeren) rijden?
Nee, puur op basis van de geselecteerde spiegel. Hij kantelt ook al direct wanneer je de auto in achteruit zet, niet pas wanneer je aan het stuur gaat draaien.
royalt123 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:57:
Is dat iets nieuw voor mazda 3? Ik heb mazda 6 2019 en garage vertelde dat het niet mogelijk was.
[...]
Jup, dit is pas vanaf de nieuwe 3 en de CX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb ook 360 camera maar beeldkwaliteit is niet bepaald geweldig en geen mogelijkheid om achterwiel te zien, enkel voorste wel maar dat werkt ook weer enkel als je voorruit rijd :P

Maar in het algemeen is 360° wel zeker aangenaam om te hebben :)
coelho schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:13:
Waarom zou je een kantelende spiegel willen? Met de 360 graden camera zie je toch elk grassprietje om je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Thanks voor bevestiging :)
Jup, dit is pas vanaf de nieuwe 3 en de CX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
royalt123 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:40:
Ik heb ook 360 camera maar beeldkwaliteit is niet bepaald geweldig en geen mogelijkheid om achterwiel te zien, enkel voorste wel maar dat werkt ook weer enkel als je voorruit rijd :P

Maar in het algemeen is 360° wel zeker aangenaam om te hebben :)

[...]
De nieuwe Mazda 3 heeft toch echt wel een goede kwaliteit 360graden camera, of liggen mijn verwachtingen gewoon lager? :)

Hebben jullie al gehoord van de 'terugroepactie' voor de X? Op de Facebook pagina voor liefhebbers komen een paar posts voorbij. Nieuwe leveringen worden even niet gedaan en er wordt binnen een aantal dagen een update verwacht. Tot nu toe 3 mensen daar die gecontacteerd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Prophasis op 11-10-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Bij nieuwe Mazda 3 schijnt 360° resolutie hoger te zijn. Ik heb Mazda 6 die met mindere kwaliteit zit.
Prophasis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

De nieuwe Mazda 3 heeft toch echt wel een goede kwaliteit 360graden camera, of liggen mijn verwachtingen gewoon lager? :)

Hebben jullie al gehoord van de 'terugroepactie' voor de X? Op de Facebook pagina voor liefhebbers komen een paar posts voorbij. Nieuwe leveringen worden even niet gedaan en er wordt binnen een aantal dagen een update verwacht. Tot nu toe 3 mensen daar die gecontacteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
Prophasis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

ik vind de beeldkwaliteit van de 360 camera echt wel goed. Terug roep actie niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crodanf
  • Niet online
De beeldkwaliteit is inderdaad goed. Het is alleen jammer dat ze geen stitching gebruiken tussen de verschillende camera's, nu heb je daar zwarte balken zitten én wat overlap zodat je 'dubbel ziet' op de hoeken.

Ik heb ook (nog) niks vernomen van enige terugroepacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@lolgast Hoe vlot was jouw Mazda dealer met de aflevering van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@D_Jeff 4,5 maand duurde het toen bij bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@lolgast Ik denk dat ik iets specifieker moet zijn:
Toen de dealer de auto binnen had, hoe lang heb je toen op het aflevermoment moeten wachten?
1 dag/ meerder dagen / week / weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@D_Jeff Uhm... Volgens mij heeft dat 1 week geduurd. 9 augustus binnen, 16 augustus thuis afgeleverd. Komt vooral door het thuis afleveren. Als ik hem was gaan ophalen had het volgens mij vanaf de 12e gekund.

Was bij Kreijne in Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@lolgast Thanks!

-------
1 streepje, 2 streepjes, 3 streepjes.. DUURT LANG }:| O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ah joh, ik mag hier alle ervaringen met de X lezen om er zelf tot 31-01 op te moeten wachten.... :P :/ :| ;(

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
coelho schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:13:
De Comfort-uitvoering heeft geen 360 graden camera ;)

Heb de optie om te spiegel te kantelen niet gevonden in het menu. Ook lijkt die selectieknop in het deurpaneel geen effect te hebben. Zou mooi zijn als het wel kon. Zicht rondom is ronduit slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Sterker nog, het is de Luxery + pakket optie van 1k voor die 360 graden camera's. Die krijg echt niet 'zomaar cadeau' :P

@RvL Ouch. That worse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crodanf
  • Niet online
bustertje schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Heb de optie om te spiegel te kantelen niet gevonden in het menu. Ook lijkt die selectieknop in het deurpaneel geen effect te hebben. Zou mooi zijn als het wel kon. Zicht rondom is ronduit slecht te noemen.
Raar, het staat toch echt in het boekje op pagina 3-41.

In het menu zit naar mijn weten alleen de optie voor het automatisch inklappen in of uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

D_Jeff schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:43:
Sterker nog, het is de Luxery + pakket optie van 1k voor die 360 graden camera's. Die krijg echt niet 'zomaar cadeau' :P

@RvL Ouch. That worse?
Huidig leasecontract loopt niet eerder af, tenzij ik voor 15 november nog even 20k km erbij tijd.

Nu draai ik m’n hand niet om voor een potje sturen maar dat gaat zelfs mij te ver 😂

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
10 retour ritten Rotterdam - Sopron OF Bratislava in 1 a 2 maanden.
Ehm, ja -- die snap ik wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
D_Jeff schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:37:
@lolgast Hoe vlot was jouw Mazda dealer met de aflevering van de auto?
Het wachten is doorgaans op het kenteken. Ik kon m na 5 werkdagen ophalen.

Andere vraag: wanneer ik de auto parkeer en de motor afzet gaat gelijk de radio, dashboard, etc. uit. Is dit ook in te stellen? Ik ben gewend dat bijvoorbeeld de muziek doorgaat totdat je het portier opent. Ook is het wel handig om je km stand nog af te kunnen lezen je gaat tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Net gebeld met de dealer, nieuwe Skyactive X auto's mogen nu even niet uitgeleverd worden. Ze verwachten een update te krijgen vanuit mazda op de 17e. Net op tijd voor mijn levering volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 22:15
Wat is de reden daarvan dan?
Prophasis schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:14:
Net gebeld met de dealer, nieuwe Skyactive X auto's mogen nu even niet uitgeleverd worden. Ze verwachten een update te krijgen vanuit mazda op de 17e. Net op tijd voor mijn levering volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
ljwilliam88 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:08:
Wat is de reden daarvan dan?

[...]
Er blijkt iets aan de hand te zijn met de software en werking van de Skyactive X motor. Meer informatie heb ik ook niet, maar dit is in lijn met de post die ik een week geleden voorbij zag komen in de 'Mazda 3 Fan' facebookgroep.

Huidige auto's hoeven nog niet direct terug, het lijkt niet ernstig te zijn maar nieuwe auto's mogen tot de update niet uitgeleverd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Prophasis op 14-10-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
Inmiddels 1000km gemaakt met de Mazda 3 en nog steeds zeer tevreden. Wel een stuk minder zuinig dan de golf die ik hiervoor had, range is denk ik zo rond de 580 km per tank. ACC werkt ook perfect zeker in de file in combinatie met de lane assist, rijd heerlijk comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
lvl2011 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:14:
Inmiddels 1000km gemaakt met de Mazda 3 en nog steeds zeer tevreden. Wel een stuk minder zuinig dan de golf die ik hiervoor had, range is denk ik zo rond de 580 km per tank. ACC werkt ook perfect zeker in de file in combinatie met de lane assist, rijd heerlijk comfortabel.
Kan je hem dan ook gewoon laten rijden? Had de Traffic Jam Assist nog niet getest en bij de dealer wisten ze dit niet te beantwoorden. Stuur wel/niet vasthouden?

Balen van het verbruik.. maar ik lees meerdere berichten (ook bij de G versie) dat dit na een aantal tankbeurten verbetert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
lvl2011 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:14:
Voor de geïnteresseerden houd ik het bij :)

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/1076826_2.png

[ Voor 9% gewijzigd door bustertje op 15-10-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@bustertje Ik ben benieuwd of die nog wat zuiniger wordt. 1 op 14 is nou ook niet echt super. Ik rij met de SkyActive-G vooralsnog 1 op 12,5 na 8000km. Dan was de A3 die ik hiervoor reed toch een stukje zuiniger en die stond echt altijd in sportstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 21:07
lolgast schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:15:
@bustertje Ik ben benieuwd of die nog wat zuiniger wordt. 1 op 14 is nou ook niet echt super. Ik rij met de SkyActive-G vooralsnog 1 op 12,5 na 8000km. Dan was de A3 die ik hiervoor reed toch een stukje zuiniger en die stond echt altijd in sportstand
Dat klinkt wel erg onzuinig :o
Ik zit met m'n CX-5 ook ongeveer op 1 op 12,5 na 19.000km, maar dat is dan wel een flink zwaardere auto dan de 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvl2011
Prophasis schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Kan je hem dan ook gewoon laten rijden? Had de Traffic Jam Assist nog niet getest en bij de dealer wisten ze dit niet te beantwoorden. Stuur wel/niet vasthouden?

Balen van het verbruik.. maar ik lees meerdere berichten (ook bij de G versie) dat dit na een aantal tankbeurten verbetert.
Ja je kunt hem laten rijden, wanneer je tot een volledige stop komt moet je wel 1 keer het gaspedaal indrukken om weer te bewegen. Merk wel dat de auto er alles aan doet om niet tot volledige stilstand te komen dus in de praktijk valt het mee. Handen kunnen even van het stuur maar dan krijg je toch echt een waarschuwing na een aantal seconden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tankiej schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Dat klinkt wel erg onzuinig :o
Ik zit met m'n CX-5 ook ongeveer op 1 op 12,5 na 19.000km, maar dat is dan wel een flink zwaardere auto dan de 3.
Ik zal niet ontkennen dat ik een zware rechter voet heb, maar eerlijk gezegd vind ik dit toch wel een beetje tegenvallen. Mijn oude Alfa 156 van 2001 reed 1 op 10,5 en ik had verwacht/gehoopt dat er meer stappen waren gemaakt op dit gebied. Maar goed, dan maar om de dag tanken. Ik klaag verder niet, auto bevalt nog steeds dikke prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Prophasis schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Er blijkt iets aan de hand te zijn met de software en werking van de Skyactive X motor. Meer informatie heb ik ook niet, maar dit is in lijn met de post die ik een week geleden voorbij zag komen in de 'Mazda 3 Fan' facebookgroep.

Huidige auto's hoeven nog niet direct terug, het lijkt niet ernstig te zijn maar nieuwe auto's mogen tot de update niet uitgeleverd worden.
Bij mij gaf de dealer aan dat ze m’n auto (3, Skyactiv-X) op 11 oktober verwachtte binnen te krijgen. Helaas tot op heden nog niets vernomen.

Wellicht heeft dit software probleem ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Dj-sannieboy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

Bij mij gaf de dealer aan dat ze m’n auto (3, Skyactiv-X) op 11 oktober verwachtte binnen te krijgen. Helaas tot op heden nog niets vernomen.

Wellicht heeft dit software probleem ermee te maken?
Mijn dealer gaf aan dat er al een week niets uitgeleverd wordt. Grote kans dus van wel! Even afwachten... Hopen op een snelle update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 181786 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:15:
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt met de Mazda 3 hatchback waar de Skyactive X motor in lag. Wat een pracht machine is dat geworden zeg. Zowel het als gewoon de vorm en de combi motor handbak.

Zelf heb ik ook enkele jaren een Mazda 3 uit 2006 gereden naar volle tevredenheid. Maar Mazda is toch echt wel een paar stappen omhoog gegaan op de ladder.

Nu het vervelende; ik wil een Mazda 3. Moet dan nog wel mijn eigen leasewagen aan een collega kwijt zien te raken. En dan twijfel ik nog tussen de hatch of de sedan. Nooit een sedan gehad maar de laadruimte is daarvan wel wat groter. Handig op vakantie. Wel onhandig dat de koelbox dan op de achterbank moet omdat hij niet achterin gezet kan worden door de smalle opening.

Ik heb ook getwijfeld en wilde eigenlijk voor de sedan gaan vanwege de iets ruimere kofferbakinhoud.

Uiteindelijk toch de hatchback gekozen vanwege de smalle kofferbak ingang van de sedan. Zeker met wat grotere objecten (kinderwagen?) lijkt mij dat toch niet zo praktisch.

Daarnaast vind ik de hatchback toch net even wat sportiever!
Prophasis schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Mijn dealer gaf aan dat er al een week niets uitgeleverd wordt. Grote kans dus van wel! Even afwachten... Hopen op een snelle update.
Ik heb maar even een mailtje gestuurd, hopelijk staat de auto wel al bij de dealer!

[ Voor 65% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-10-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-10-2019 17:51 . Reden: Was even vergeten dat ik al als laatste gereageerd had. Dese post kan worden verdwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Prophasis schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Mijn broer heeft vrijdag een afspraak bij de garage voor het aanpassen van zijn nieuwe mazda 3 met Skyactive X.... Het zal toch geen sjoemel software zijn die er nog in zit?

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 16-10-2019 18:36 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
lolgast schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:15:
Ik rij met mijn 3 Skyactive G 6.8L/100km.
Moet dus echt wel zuiniger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
coob schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

Ik rij met mijn 3 Skyactive G 6.8L/100km.
Moet dus echt wel zuiniger kunnen.
Scheelt ook dat de Skyactive G op twee pitten kan rijden. Dat doet de X niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
bustertje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:37:
[...]

Scheelt ook dat de Skyactive G op twee pitten kan rijden. Dat doet de X niet.
Net andersom.
De mijne kan alleen op 4 pitten rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door coob op 16-10-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@coob Dan heb je dezelfde rijstijl als ik en geloof ik je 1 op 15 niet ;)
Als je rustig rijdt schakelt hij naar 2 cilinders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
lolgast schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:18:
@coob Dan heb je dezelfde rijstijl als ik en geloof ik je 1 op 15 niet ;)
Als je rustig rijdt schakelt hij naar 2 cilinders
De skyactive x heeft cilinderuitschakeling, de skyactive g niet, toch?

Die van mij is van 2014 trouwens.
Verbruiksmonitor (niet die van mij)

[ Voor 20% gewijzigd door coob op 16-10-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Geen idee hoe het met het 2014 model zit, maar het 2019 model schakelt de cilinders uit wanneer er weinig vermogen wordt gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met mijn 2014 mazda 3, haal ik met zeer korte afstanden (enkel ritten van <10km) 1 op 12,5

maar met een rit zeeuws-vlaanderen naar schiphol en terug heb ik pas nog 1 op 16 gereden.
(getankt bij vertrek en terugkomst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als ik de verbruikscijfers van de 3X hier zie moet ik een zwaardere rechtervoet kweken geloof ik :+

Ik zit (volgens de auto zelf) zo rond de 6,0/100 en dat is dan met automaat, die nog tikje onzuiniger is dan de handbak. Nu rijd ik als een oud-wijf als ik m'n vriendin moet geloven, maar het kan dus wel zuiniger dan hierboven geschetst word :)

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
:X Ook automaat
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/e9de4f8b003fc8c44c9b9f792c86bf14.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/384709467d9c62870e989f71fb9a5068.jpg

Voordat het gevraagd wordt. App is Road Trip en is alleen beschikbaar voor iOS. Er is een gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
coob schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:29:
[...]

De skyactive x heeft cilinderuitschakeling, de skyactive g niet, toch?

Die van mij is van 2014 trouwens.
Verbruiksmonitor (niet die van mij)
De X geeft geen cilinderuitschakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
In de Facebook groep wat geluiden gehoord dat de update sinds gisteren binnen is. Had (blijkbaar) te maken met de inspuiting van de brandstof. Nog een paar dagen afwachten voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Prophasis op 18-10-2019 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:13
Even een geheel andere vraag: ik merk dat de helderheid van het scherm in mijn Mazda 6 (2014) niet automatisch aangepast word, terwijl deze wel in de systeem instellingen op deze manier ingesteld staat.
Zie ik iets over het hoofd waar dat eventueel nog meer aan kan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 23:45
Slomy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:45:
Even een geheel andere vraag: ik merk dat de helderheid van het scherm in mijn Mazda 6 (2014) niet automatisch aangepast word, terwijl deze wel in de systeem instellingen op deze manier ingesteld staat.
Zie ik iets over het hoofd waar dat eventueel nog meer aan kan liggen?
Stapje voor stapje draaien aan de knop achter het stuur in het dashboard. 1 stand is automatisch, alle andere niet. Ben ik ook hier achter moeten komen.

Overigens is de automatische stand dan regelmatig niet helder genoeg. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorco op 18-10-2019 16:19 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Prophasis schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:28:
In de Facebook groep wat geluiden gehoord dat de update sinds gisteren binnen is. Had (blijkbaar) te maken met de inspuiting van de brandstof. Nog een paar dagen afwachten voor mij.
Bij mijn broer is het vandaag doorgevoerd, het heeft met benzine en lucht toevoer te maken.
Ze zullen het eerst wel doen bij de verkochte modellen en dan bij de nog uit te leveren modellen

Is er iemand die een recente Mazda 3 X (of ander model heeft) die problemen met zijn navigatie heeft? Een straat vlak bij mijn broers is nieuw, 2 jaar oud en die staat er niet in. Ik dacht dat ik heb gezien dat de versie van de kaart uit 2018 is (nog vreemd want nieuwe straten zijn al veel eerder bekend, zeker een jaar voordat er gebouwd wordt). Updaten lukte niet, en de garage kon het ook al niet.

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1 ... 29 ... 74 Laatste