Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:43
Daarom ook de regel 2x de tijd dat het water warm is. Als het lampje na 5 minuten uit gaat moet je minstens 10 minuten wachten. Kunt inderdaad 20 minuten als standaard aanhouden, waarschijnlijk beter want de auto was vandaag na ongeveer 4 minuten al warm.

Anyway, vandaag na goed warm rijden eens doorgetrokken tot 4500 rpm, dan wil hij wel ja. Achja, blijft relatief langzaam aanvoelen in vergelijk met mijn Golf 5 2.0 TDI.

Card Nox wijzigde deze reactie 11-08-2019 18:22 (25%)

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-09 17:24
Ik trek hem zo nu en dan door naar het rood. Hij moet wel los blijven natuurlijk. Wel heel jammer dat er geen olietemperatuurmeter in zit. Had zelfs mijn vorige 2018 seat ibiza...

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:36
Card Nox schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:44:

Anyway, vandaag na goed warm rijden eens doorgetrokken tot 4500 rpm, dan wil hij wel ja. Achja, blijft relatief langzaam aanvoelen in vergelijk met mijn Golf 5 2.0 TDI.
Dit verteld mij dat je een Turbo (diesel) gewend bent, niet de ongeblazen blokken.
Kortom, ruil die 6 in, haal een 3 MPS en kom dan nog eens terug :+

(Ja, die 3 MPS rijdt die Golf V 2.0 TDI helemaal schijt)

Oke oke, genoeg bash:
Een Mazda zonder turbo moet je iets anders gebruiken als met een turbo blok.
Diesel / Turbo Diesel / Turbo downsize benzine beginnen al lekker te draaien vanaf 1700/1800 (diesel) of 2000-2400 (benzine).
Een Mazda blok zit rond de 2000-2400 nog in "z'n chill/cruise modus" , wordt wakker rond de 3200-3600 en geeft het meeste tussen 3600 en 4500.
Klein beetje rek naar 5200, daarboven is het meer herrie dan power

Daarnaast, even een aanname voor de Golf V, deze zal waarschijnlijk geen zelflerende ECU hebben (die elke 1k, met 500km interval), aanpassingen doet. Jouw Mazda6 doet dat wel.. Die heb je dus wat "lui" gemaakt.
Geen ramp verder, maar niet zeuren over snel weg zijn :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Card Nox
@D_Jeff, dat ecu wist ik niet. Zal hem eens wat vaker aan de tand voelen.

Ik zeg ook voelt wat statistisch gezien is de Mazda geloof ik 1 a 2 tiende sneller 😉. Het is wat je zegt, de power zit bij ingeblazen blokken wat hoger, maw in een toerenbereik waar ik niet vaak rij.

• Jeroenzer
  • Laatst online: 14-10 15:33
xoniq schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Wat voor tweaks zouden een must zijn? Zelf vind ik Apple CarPlay en Android Auto een goed alternatief.
Ik wil sowieso de disclaimer weg hebben, dan schijnt het infotainment systeem sneller te starten, ik wil android mogelijkheid wat met AIO tweak mogelijk schijnt te zijn.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:27
Jeroenzer schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

Ik wil sowieso de disclaimer weg hebben, dan schijnt het infotainment systeem sneller te starten, ik wil android mogelijkheid wat met AIO tweak mogelijk schijnt te zijn.
Die disclaimer weghalen lijkt me geen effect te hebben, soms moet je zelfs wachten voor je OK kan drukken, en kan je daarna nog wachten tot je de radio zender kan veranderen. Één simpele overlay kan dat niet zo erg vertragen.

Dat stukje m.b.t. Android Auto kan ik wel begrijpen, aangezien deze niet officieel actief is in NL.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:14
@Jeroenzer Ik heb meerdere tweaks uitgevoerd op mijn Mazda 6. Onder andere Android auto en de disclaimer weg gehaald.

Via serail connection is het prima te doen. Ik had het klaar binnen een uur (daarbij in zat het aan de praat krijgen van mijn USB to serial kabel, wel een half uur me lopen kutten) Als je een beetje technisch bent kun je het zelf dus wel doen.

Hier staan handleidingen hoe je de trim verwijderd. https://my.hidrive.com/sh...%20Removal%20Mazda%20Pdfs

En daarna gewoon de stappenplan van de mazda tweaks website volgen.

Als je ergens tegen aanloopt of hulp nodig hebt dan mag je wel een DM sturen.

Maar een benzine motor zonder turbo niet hoger dan 4000 rpm rijden? Dan worden ze pas net wakker. Mijn MX5 jaag ik regelmatig in de begrenzer en rij ik meestal alleen maar boven de 5000 rpm(Wel als hij warm is natuurlijk). Nou heb ik de MX5 ook gekocht voor de fun. Afgelopen week nog 3 sessies op Assen gereden en 4 Rondjes over de nurburgring gedaan. Laat die ongeblazen benzine motortjes maar werken daar kunnen ze wel tegen.

Daar in tegen komt mijn Mazda 6 2.2D niet vaak boven de 4000rpm maar dat is meer omdat na 3500rpm het vermogen compleet weg is.

iRacing Profiel

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-10 23:36
M-ThijZ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:12:
Na uitvoer van een tussenbeurt bij de dealer, blijkt dat ik een jaar lang gebruik kan maken van Mazda Euro Service.

Sinds 2013 heb ik al een ANWB lidmaatschap (Nederland instap). Via Mazda Euro Service heb ik echter wél dekking in eigen woonplaats en in Europa.

Dat is dan weer een meevaller. Dus mijn idee is om de ANWB maar op te zeggen, het lijkt me onnodig om dubbel verzekerd te zijn.

Hebben jullie wellicht ervaring met de Mazda Euro Service?
Mijn pa een paar weken geleden.
Stond met een kapotte accu (dacht ie).
Mazda service gebeld en binnen een half uurtje waren ze er. Vanuit een Mazda garage in de buurt.
Was geloof ik op een zondag ook.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:27
coob schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

Mijn pa een paar weken geleden.
Stond met een kapotte accu (dacht ie).
Mazda service gebeld en binnen een half uurtje waren ze er. Vanuit een Mazda garage in de buurt.
Was geloof ik op een zondag ook.
Voordeel is dat Mazda Service vanuit ELKE officiële Mazda dealer/garage opereert. Bij ANWB moet het een aangesloten garage zijn. Dus merk specifieke service is vaak net zo goed, dan wel beter als ANWB (universeel).

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-08 23:37
Heb nu bijna drie weken mijn nieuwe Mazda CX-3 GTM. Lees nu al een tijdje mee hier. Ik had geen idee van het warm laten lopen en daarna in zijn toeren te laten komen. De dealer vertelde mij dat het de eerste 1000 km het best is als je gewoon de aanwijzingen van het doorschakelen volgt.

Zou het beter zijn om de motor af en toe eens te 'testen' door hem over de 2500/3000 rpm te rijden? Ik zit met de suggestie van Mazda altijd rond de 65km al in de 6e versnelling. Verbruik zit nu op 7,3/100km

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:55

Exirion

Gadgetfetisjist

De-Hamster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:16:
Heb nu bijna drie weken mijn nieuwe Mazda CX-3 GTM. Lees nu al een tijdje mee hier. Ik had geen idee van het warm laten lopen en daarna in zijn toeren te laten komen. De dealer vertelde mij dat het de eerste 1000 km het best is als je gewoon de aanwijzingen van het doorschakelen volgt.

Zou het beter zijn om de motor af en toe eens te 'testen' door hem over de 2500/3000 rpm te rijden? Ik zit met de suggestie van Mazda altijd rond de 65km al in de 6e versnelling. Verbruik zit nu op 7,3/100km
Het is een algemene regel dat je een motor, zeker als het koud is, nooit meteen tot hoog in de toeren moet jagen. Op je dashboard zie je het wanneer je motor op temperatuur is, wat meestal vrij snel het geval is. Als het goed is heeft zelfs je rijinstructeur je dat ooit verteld.

Verder is inrijden bij moderne motoren niet echt meer van toepassing. Je moet 'm niet meteen non-stop tot in het rood jagen, maar je moet er gewoon mee rijden en verder geen spastisch gedoe met snel schakelen. Sterker nog, je als ie warm is mag je af en toe best eens goed doortrappen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Card Nox
@Exirion, dat lampje waar jij op doelt is de koelvloeistof, niet de temperatuur van de motor, dit duurt veel langer. Rij minimaal 20 minuten alvorens je de motor in de toeren jaagt, ook als het lampje na 3 minuten al uit is.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:26

-tom-562

Oliesjeik

Het is heus niet erg om na 5 minuten, als je moet invoegen even door te trekken hoor :p die motor kan echt wel wat hebben. Je moet alleen niet na 5 minuten meteen vol gas de autobahn op knallen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Card Nox schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:35:
@Exirion, dat lampje waar jij op doelt is de koelvloeistof, niet de temperatuur van de motor, dit duurt veel langer. Rij minimaal 20 minuten alvorens je de motor in de toeren jaagt, ook als het lampje na 3 minuten al uit is.
Als koelvloeistof warm is, dan is de hittebron (motor) ook op temperatuur. Dat is simpele natuurkunde. Je kunt er alleen over discussieren in hoeverre alles in de motor dan op temperatuur is om vol gas te gaan. Bij moderne motoren lopen de koelvloeistofleidingen en olieleidingen dicht langs elkaar, of wordt er zelfs een warmtewisselaar gebruikt om de olie te koelen, dus de koelvloeistoftemperatuur is in principe prima representatief.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:04
Exirion schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Als koelvloeistof warm is, dan is de hittebron (motor) ook op temperatuur. Dat is simpele natuurkunde. Je kunt er alleen over discussieren in hoeverre alles in de motor dan op temperatuur is om vol gas te gaan. Bij moderne motoren lopen de koelvloeistofleidingen en olieleidingen dicht langs elkaar, of wordt er zelfs een warmtewisselaar gebruikt om de olie te koelen, dus de koelvloeistoftemperatuur is in principe prima representatief.
Eer de motorolie (waar het voornamelijk om draait) warm is, dan ben je wel een poosje verder. Kijk dus absoluut nooit naar de watertemp om te denken; oké nu kan ik gas geven.

Zo is de koelvloeistof ook veel eerder afgekoeld dan je motor (laat staan de inhoud van je motor). Het duurt veel langer eer de olie op bedrijfstemperatuur is vergeleken de koelvloeistof/watertemp.
Simpele natuurkunde vanuit de garagehouders die geld willen verdienen? :D

• Bas Focal
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 01:57
LopendeVogel schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:04:
[...]

Eer de motorolie (waar het voornamelijk om draait) warm is, dan ben je wel een poosje verder. Kijk dus absoluut nooit naar de watertemp om te denken; oké nu kan ik gas geven.

Zo is de koelvloeistof ook veel eerder afgekoeld dan je motor (laat staan de inhoud van je motor). Het duurt veel langer eer de olie op bedrijfstemperatuur is vergeleken de koelvloeistof/watertemp.
Simpele natuurkunde vanuit de garagehouders die geld willen verdienen? :D
Precies,

Als de motor (watertemperatuur) 90 graden heeft bereikt dan is de olie nog lang niet op zijn optimale temperatuur, de temperatuur van de olie waarbij deze het beste ''smeert'' ligt hoger dan 90 graden.

Het gaat om het laagje olie wat tussen de metalen zijn werk moet doen, die moet op optimale temperatuur zijn.
De optimale temperatuur van olie is mede afhankelijk van welk type olie. xxW30 xxW40 bv

Maar nog een heel belangrijk aspect word door iedereen vergeten, wat zit er aan de motor, juistem de versnellings bak.

En voor die olie op optimale temperatuur is, dat duurt wel even wat langer.

Bij sommige wat oudere automaten heeft dit als gevolg dat de lock-up, of zoals sommige dit noemen ''overdrive'' nog niet werkt, of pas bij hogere snelheden.
Pas als de olie in de automaat goed warm is gaat de lock-up zijn werk doen zoals door de fabriek is ingesteld.

Dus blazen met een motor die net zijn optimale WATER temperatuur heeft bereikt is bij mij uit ten boze.
De motor olie en zeker de versnellingsbak olie zijn nog niet op optimale temperatuur waarbij deze het beste smeert

• D_Jeff
Voor de Belgen onder ons: Ik begreep dat België rond 24 sept 2019 de eerste ronde ontvangt voor de Sky-X motoren (4 pitter)
Kaaskopjes moet helaas iets langer wachten...

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:21

RvL

Get Perpendicular!!

Vandaag een proefrit gemaakt met de CX-30. Helaas nog niet door mij gewenste combi Skyactiv-X met automaat, maar de 122pk SkyActiv-G met handbak.

Wat een gave bak is het geworden zeg! Ik had hem al kort gezien tijdens de preview in Naarden en nu dan voor het eerst zelf in gereden. Rijd echt goed. Veel rust aan boord, zeker in vergelijking met m'n huidige Renault Kadjar met 1.5 diesel. Stationair loopt ie zo rustig dat je 'm eigenlijk niet hoort.

Volgende wil ik een proefritje maken met de automaat. Vooropgesteld, de handbakken van Mazda zijn werkelijk waar subliem, maar ik wil toch graag de automaat proberen. Proefrit wordt dan wel in een 165PK CX-5, maar het geeft me in ieder geval een idee hoe het is om met deze automaat te rijden.

Mijn laatste ervaring met een automaat is namelijk van een huurauto in de VS, een 2004 Chevrolet Impala. Die automaat was gewoon niet thuis. Zelfs bij kickdown gebeurde er gewoon ruim 5 seconde niets....

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RvL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:55:
Vooropgesteld, de handbakken van Mazda zijn werkelijk waar subliem
:Y

Ik wilde eigenlijk een automaat in mijn 3, maar na een kort proefritje met de handbak was ik verkocht. De volgende (weer Mazda) wordt waarschijnlijk wel een automaat, maar ze schakelen zo fijn dat ik er nog niet 100% uit ben.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 02:34
Vandaag een proefrit gemaakt met de CX-30. Helaas nog niet door mij gewenste combi Skyactiv-X met automaat, maar de 122pk SkyActiv-G met handbak.

Wat een gave bak is het geworden zeg! Ik had hem al kort gezien tijdens de preview in Naarden en nu dan voor het eerst zelf in gereden. Rijd echt goed. Veel rust aan boord, zeker in vergelijking met m'n huidige Renault Kadjar met 1.5 diesel. Stationair loopt ie zo rustig dat je 'm eigenlijk niet hoort.

Volgende wil ik een proefritje maken met de automaat. Vooropgesteld, de handbakken van Mazda zijn werkelijk waar subliem, maar ik wil toch graag de automaat proberen. Proefrit wordt dan wel in een 165PK CX-5, maar het geeft me in ieder geval een idee hoe het is om met deze automaat te rijden.

Mijn laatste ervaring met een automaat is namelijk van een huurauto in de VS, een 2004 Chevrolet Impala. Die automaat was gewoon niet thuis. Zelfs bij kickdown gebeurde er gewoon ruim 5 seconde niets....
De huidige automaten zijn zelflerend, dwz dat wanneer jij er een pittige rijstijl op nahoudt de bak na een tijdje ook zijn voorkeur (terug)schakelmoment gaat aanpassen.

Wanneer je in de VS een auto hebt gereden die alleen maar comfortabel cruisende toeristen op de highway heeft vervoerd dan rij je op dat moment dus in een vrij luie auto die toch al niet bekend staat om zijn dynamische rijeigenschappen.

My DnB is Liquid

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Exirion schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:02:
[...]

:Y

Ik wilde eigenlijk een automaat in mijn 3, maar na een kort proefritje met de handbak was ik verkocht. De volgende (weer Mazda) wordt waarschijnlijk wel een automaat, maar ze schakelen zo fijn dat ik er nog niet 100% uit ben.
Het zijn inderdaad hele goede handbakken, dat wist ik al van de 2 van m'n vrouw.

Maar ik twijfel nu al een aantal leaseauto's over een automaat dat ik nu toch echt eens een keer wil gaan proberen ;)
PalingDrone schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:13:
[...]

De huidige automaten zijn zelflerend, dwz dat wanneer jij er een pittige rijstijl op nahoudt de bak na een tijdje ook zijn voorkeur (terug)schakelmoment gaat aanpassen.

Wanneer je in de VS een auto hebt gereden die alleen maar comfortabel cruisende toeristen op de highway heeft vervoerd dan rij je op dat moment dus in een vrij luie auto die toch al niet bekend staat om zijn dynamische rijeigenschappen.
Die hele bak was zo vaag als wat. Heerlijk comfortabel op rechte stukken, maar zodra er een bocht aan kwam leek iedere vaste verbinding tussen onderstel en carrosserie simpelweg niet te bestaan.

En lui? Nee joh, economisch. Zo economisch dat er bij gasgeven in eerste instantie gewoon niets gebeurde. Zo economisch dat ie de snelheid op de cruise control langzaam steeds wat liet zakken, tot je na 10km zo'n 10km/u langzamer reed als ingesteld.

Om en vervolgens bij een noodstop in Washington DC achter te komen dat je SS Bath Tub geen ABS heeft.... 8)7

Nee, dan kan het met de automaat van Mazda alleen maar beter zijn :+

RvL wijzigde deze reactie 29-08-2019 08:55 (51%)

Nu de dekens nog...

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:09
Van die X kan je niet teleurgesteld over zijn die zijn er ook gewoon nog niet 😉
Dan moet je gewoon nog enkele maanden geduld hebben dat is bekend

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Roos79 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Van die X kan je niet teleurgesteld over zijn die zijn er ook gewoon nog niet 😉
Dan moet je gewoon nog enkele maanden geduld hebben dat is bekend
Nu bestellen zijn levering in januari betekenen, dus dat kan wel kloppen. Op zich heb ik er wel vertrouwen in om dat blind te doen, maar spannend is het wel (vind ik)

Nu de dekens nog...

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:09
@RvL Ik las op meerdere plekken dat je pas kon proef rijden ergens oktober.
Dus niet gelijk bij uitkomen van de nieuwe cx30 en dat was al bekend vandaar mijn reactie.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:43

coelho

VanTheManFan

Komende week ga ik na 4 jaar Mazda 6 sportbreak skyactiv-d skylease gt 110kW over naar een Mazda 6 sportbreak skyactiv-g business comfort 121kW.

Op wat kleine irritaties na (hoe irritant dat je binnen 1.5 meter van je portier moet staan met de sleutel in je broekzak voordat de deuren te openen zijn door je medepassagiers), vond ik het zoveel bang for bucks dat ik nogmaals voor de 6 sportbreak heb gekozen. Uiteraard wel in een andere kleur, zodat anderen ook zien dat je een nieuwe auto rijdt ;) Ik ga van Soul Red naar Machine Grey.

Hopelijk bevalt de benzinemotor een beetje. Uiteraard wel proefgereden en gemerkt dat het 'anders' is, maar helaas is diesel te duur en heeft het behoorlijk ingeleverd qua imago (ondanks dat uitstoot CO2 in gram/km bij deze benzine ruim 30% hoger ligt dan bij mijn diesel).

Nog tips, tricks en adviezen?

coelho wijzigde deze reactie 29-08-2019 10:55 (9%)

• PalingDrone
RvL schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:51:
[...]

Het zijn inderdaad hele goede handbakken, dat wist ik al van de 2 van m'n vrouw.

Maar ik twijfel nu al een aantal leaseauto's over een automaat dat ik nu toch echt eens een keer wil gaan proberen ;)

[...]

Die hele bak was zo vaag als wat. Heerlijk comfortabel op rechte stukken, maar zodra er een bocht aan kwam leek iedere vaste verbinding tussen onderstel en carrosserie simpelweg niet te bestaan.

En lui? Nee joh, economisch. Zo economisch dat er bij gasgeven in eerste instantie gewoon niets gebeurde. Zo economisch dat ie de snelheid op de cruise control langzaam steeds wat liet zakken, tot je na 10km zo'n 10km/u langzamer reed als ingesteld.

Om en vervolgens bij een noodstop in Washington DC achter te komen dat je SS Bath Tub geen ABS heeft.... 8)7

Nee, dan kan het met de automaat van Mazda alleen maar beter zijn :+
Een zompig hok met een koppelomvormer automaat dus :)

Hoewel schakelen in een Japanner echt geen straf is kan ik mij een automaat overweging toch wel voorstellen mocht je dagelijks enorm veel stads- of fileverkeer rijden, in alle andere gevallen lekker zo'n fijne handbak nemen.
Icm adaptive cruise control valt er ook wel iets te zeggen voor een automaat.

PalingDrone wijzigde deze reactie 29-08-2019 16:52 (3%)

My DnB is Liquid

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:01
Laatst in de bib wat zitten lezen in een automagazine.

Daarin stond iets over de nieuwe benzine-motor van mazda (kort berichtje).

Er zou bij de benzinemotor een klein elektrisch hulpmotortje zitten om de boel wat te optimaliseren.

Meer technische details stonden er niet bij, weten jullie daar iets meer van?

Voor de rest stond er ook bij dat mazda helemaal geen fan is van elektrische wagens, omwille dat het optimistische milieuplaatje volgens hen niet helemaal zou kloppen. Ik vermoed dat ze wel een punt hebben..

• PalingDrone
Wozmro schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:38:

Er zou bij de benzinemotor een klein elektrisch hulpmotortje zitten om de boel wat te optimaliseren.

..
De Mazda variant van dit?

PalingDrone wijzigde deze reactie 30-08-2019 00:02 (127%)

My DnB is Liquid

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wozmro schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:38:

Voor de rest stond er ook bij dat mazda helemaal geen fan is van elektrische wagens, omwille dat het optimistische milieuplaatje volgens hen niet helemaal zou kloppen. Ik vermoed dat ze wel een punt hebben..
Ik gok dat je een mild-hybrid systeem bedoeld, promotie pagina van Mazda:
https://www.mazda.nl/over-mazda/technologie/mazda-m-hybrid/

• Prophasis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:36
Voor mij nog even wachten op de skyactive -X. De eerste lichting arriveert in Nederland blijkbaar rond eind september, de mijne staat tweede week van oktober gepland. Nog anderen die hem in bestelling hebben?

• Crodanf
  • Registratie: augustus 2019
  • Niet online
Prophasis schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:13:
Voor mij nog even wachten op de skyactive -X. De eerste lichting arriveert in Nederland blijkbaar rond eind september, de mijne staat tweede week van oktober gepland. Nog anderen die hem in bestelling hebben?
De mijne staat half september bij de dealer. 8)
Dit zou volgens hun één van de eerste productiewagens zijn. Nu hopen dat er geen kinderziektes in zitten :X

• Prophasis
Crodanf schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

De mijne staat half september bij de dealer. 8)
Dit zou volgens hun één van de eerste productiewagens zijn. Nu hopen dat er geen kinderziektes in zitten :X
Mijne is eergisteren (28/8) uit de fabriek gerold en staat aan de kade te wachten op de boot. Die van jou zit nu op de boot begreep ik vanuit de dealer. Eerste lading inderdaad, ben benieuwd of ze dan ook gelijk uitgegeven worden. Had zelf gehoopt begin oktober, maar dat mag de pret niet derven.

Welke uitvoering heb je? Kleur, Manueel/Automaat? :)

Ben érg benieuwd hoe hij gaat rijden en naar het verbruik. Tot nu toe vond ik de reeds uitgegeven informatie vanuit autobladen/kanalen vrij kort en incompleet.

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:19
Iemand enig idee of als een NL dealer Apple car ondersteuning in bouwt dit ook betekend dat Android auto werkt? Of dienen deze los van elkaar geactiveerd te worden?

Ben aan het kijken naar een tweedehands Mazda 2, en wil proberen dit er bij te onderhandelen. Maar aangezien ik gebruik maak van een Android telefoon heeft dit alleen zin als Android auto ook werkt.

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:14
Christiaan676 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:31:
Iemand enig idee of als een NL dealer Apple car ondersteuning in bouwt dit ook betekend dat Android auto werkt? Of dienen deze los van elkaar geactiveerd te worden?

Ben aan het kijken naar een tweedehands Mazda 2, en wil proberen dit er bij te onderhandelen. Maar aangezien ik gebruik maak van een Android telefoon heeft dit alleen zin als Android auto ook werkt.
Elke deal bouwt dit in. de kosten hiervoor zijn 380 euro. De dealer bij ons heeft nu een actie voor 300 euro dus misschien hebben meer dealers dit.

Zelf heb ik via een tweak/mod AA ingebouwd dit kost je dan helemaal niks. Welke software verzie heeft je radio? Dan kan ik je wel een uitleg sturen. (Verzie kan je in de settings zien laatste tab volgens mij)

iRacing Profiel

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:40
Christiaan676 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:31:

Ja, dan werkt Android Auto ook. Ik heb het ook op m'n CX-5 :)

De verkoper bij Mazda gaf aan dat ze het niet in de brochures etc. zetten, omdat Android Auto door Google (nog steeds) niet officieel is geïntroduceerd in Nederland. Maar het zit er wel gewoon op.

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:19
Tankiej schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Ja, dan werkt Android Auto ook. Ik heb het ook op m'n CX-5 :)

De verkoper bij Mazda gaf aan dat ze het niet in de brochures etc. zetten, omdat Android Auto door Google (nog steeds) niet officieel is geïntroduceerd in Nederland. Maar het zit er wel gewoon op.
Dat is mooi. Klink logisch dat ze inderdaad het niet vermelden als Google het niet ondersteunt. App reeds al via VPN geïnstalleerd op mijn telefoon dus dat is geen probleem.
SkullboyNL schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

Elke deal bouwt dit in. de kosten hiervoor zijn 380 euro. De dealer bij ons heeft nu een actie voor 300 euro dus misschien hebben meer dealers dit.

Zelf heb ik via een tweak/mod AA ingebouwd dit kost je dan helemaal niks. Welke software verzie heeft je radio? Dan kan ik je wel een uitleg sturen. (Verzie kan je in de settings zien laatste tab volgens mij)
Bedankt voor je aanbod maar heb de auto nog niet. Maar zal het onthouden.

• Crodanf
  • Niet online
Prophasis schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:11:
[...]
Mijne is eergisteren (28/8) uit de fabriek gerold en staat aan de kade te wachten op de boot. Die van jou zit nu op de boot begreep ik vanuit de dealer. Eerste lading inderdaad, ben benieuwd of ze dan ook gelijk uitgegeven worden. Had zelf gehoopt begin oktober, maar dat mag de pret niet derven.
Klopt. De eerste batch (waaronder de mijne) kwam in juli van de band. Ze moeten mogelijk alleen nog aangepast worden i.v.m. teruproepacties, er bleken namelijk wel wat schoonheidsfoutjes in het nieuwe model te zitten:
  • productiefout in lichtsensor
  • slechte bekabeling airbag
  • randloze binnenspiegel die er af kan vallen (slechte lijm :? )
  • productiefout in de wielmoeren (je zou zomaar ineens een wiel kwijtraken :D )
Geen idee of dat in die batch al allemaal opgelost is en/of het allemaal van toepassing is in Nederland.
Een aantal hiervan staan in ieder geval bij de RDW in het terugroepregister (https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx)
Welke uitvoering heb je? Kleur, Manueel/Automaat? :)
Luxury + iActivsense in Soul Red en natuurlijk met een handbak :D
Wat heb jij?
Ben érg benieuwd hoe hij gaat rijden en naar het verbruik. Tot nu toe vond ik de reeds uitgegeven informatie vanuit autobladen/kanalen vrij kort en incompleet.
Dat het goed gaat rijden heb ik alle vertrouwen in. Dat is iets wat ze snappen bij Mazda. Het verbruik ben ik zeker heel benieuwd naar. Als het inderdaad ~25% lager is heb je die €950 meerprijs er zo uit. Dan zou je gek zijn om nog de gewone G te bestellen gezien je er ook nog eens een stuk meer vermogen voor krijgt.

• Prophasis
Crodanf schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Klopt. De eerste batch (waaronder de mijne) kwam in juli van de band. Ze moeten mogelijk alleen nog aangepast worden i.v.m. teruproepacties, er bleken namelijk wel wat schoonheidsfoutjes in het nieuwe model te zitten:
  • productiefout in lichtsensor
  • slechte bekabeling airbag
  • randloze binnenspiegel die er af kan vallen (slechte lijm :? )
  • productiefout in de wielmoeren (je zou zomaar ineens een wiel kwijtraken :D )
Geen idee of dat in die batch al allemaal opgelost is en/of het allemaal van toepassing is in Nederland.
Een aantal hiervan staan in ieder geval bij de RDW in het terugroepregister (https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx)

[...]

Luxury + iActivsense in Soul Red en natuurlijk met een handbak :D
Wat heb jij?

[...]

Dat het goed gaat rijden heb ik alle vertrouwen in. Dat is iets wat ze snappen bij Mazda. Het verbruik ben ik zeker heel benieuwd naar. Als het inderdaad ~25% lager is heb je die €950 meerprijs er zo uit. Dan zou je gek zijn om nog de gewone G te bestellen gezien je er ook nog eens een stuk meer vermogen voor krijgt.
Voor zo ver ik hoorde zouden ze bij de Skyactive-X er alvast voor hebben gezorgd dat de terugroepacties opgeslot waren. Altijd maar de vraag of dat ook écht zo is straks..

Zelf heb ik ook de Luxury + i-Active Sense maar dan in Polymetal én met een automatische transmissie. Hoewel de handbak geprezen wordt was ik er toch wel klaar mee. Voor werk vaker een automaat gereden, geeft toch wat rust. Daarnaast moeten de schakelflippers een prima oplossing zijn als ik toch wat wil schakelen.

Erg benieuwd alvast. Hou je me op de hoogte van je Skyactive-X ervaring als je hem hebt? Ik krijg hem toch ietsjes later..

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:27

dnhelle

Singletrail Addict

Voor de geineresseerden: heb nog een setje dakdragers voor dakrails / Mazda 6 Sportbreak '15 liggen. Mocht iemand ze willen: PB.

Velozine.nl

• bustertje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:32
Prophasis schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:13:
Ik heb hem ook besteld. Preciezere datum dan ‘eind september’ kon de leasemij niet geven. Ik heb hem in juli besteld. En toen kon ik de kleur etc. niet meer kiezen.

• bustertje
D_Jeff schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:57:
Ik heb al een half uurtje met de Comfort (122 pk) kunnen rijden.
Dat is echt een hele andere auto dan mn huidige 3 (2.0 TS+ /2009), in een notendop de verschillen:

- Achterruit is een echt een stuk kleiner, zonder parkeersensoren wordt fileparkeren toch echt lastig
- Dode hoek door de "C-style", ter hoogte van de achterwielen
- Achterin is het krapjes
- Met een volgeladen 2e accu kan de elektro motor de benzine motor heel goed helpen (0-100 in ~7 sec), issie leeg dan merk je de 'oude 120 pk motor ' (2.0 van 2009 heeft 151 pk, dat verschil merk je goed)
- de pook staat gevoelsmatig heel ver je af (kan een kwestie van gewenning zijn)

Qua rijden: Vanwege het andere onderstel is de feedback minder direct in het bochtwerken (maar om een dealerauto nou gelijk met 70 het klaverblad in te knallen, leek mij niet zo'n goed idee. Bescheiden bij 55 km/h gehouden)

Onder de streep: Prima auto nog steeds, ik kijk al uit naar het moment dat de X-motoren in de showroom staan 8-)
Begrijp ik nu dat je een hybride systeem kunt opladen die als hulpmotor fungeert voor beter prestaties? En dat de auto minder rap is als dat systeem leeg is?

EDIT: M Hybrid zie ik. Gebruikt opgewekte energie voor elektrische systemen. Mijn vorige 1-serie had ook iets dergelijks.

bustertje wijzigde deze reactie 03-09-2019 15:05 (4%)

• D_Jeff
Plus betere prestaties in de zin van "launch control' (het hybride systeem probeert de motor rond de 3k touren te houden, tijdens het schakelmoment. Voorwaarde is wel dat je stevig het gas intrapte voor het schakelen)

• Gerbenger
  • Laatst online: 12-10 20:09

Als ik het goed heb begrepen presteert de SkyActive-X over een breder toerental dan andere motoren. Het kan dus zijn dat het met een SkyActive-G nog niet overhoudt qua rijgedrag. Als dat zo is, zou ik toch nog even proberen hoe het met de Sky-Active-X aanvoelt.

• bustertje
D_Jeff schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:53:
Plus betere prestaties in de zin van "launch control' (het hybride systeem probeert de motor rond de 3k touren te houden, tijdens het schakelmoment. Voorwaarde is wel dat je stevig het gas intrapte voor het schakelen)
Dit merkte ik ook tijdens de proefrit inderdaad! Ook bij rustiger rijden overigens.
Het toerental zakte bij koppelen niet gelijk naar stationair, maar naar het toerental dat hoort bij de volgende hogere versnelling.

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

De kogel is door de kerk: de CX-30 is besteld. Beter gezegd, ik heb aan onze wagenparkbeheerder gevraagd om hem voor mij te (laten) bestellen.

De keuze is uiteindelijk gevallen op de CX-30 in kleur Machine Gray metallic, met SkyActiv-X en automaat. Aangevuld met lederen bekleding en een trekhaak.

Nu de dekens nog...

• bustertje
RvL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:10:
De kogel is door de kerk: de CX-30 is besteld. Beter gezegd, ik heb aan onze wagenparkbeheerder gevraagd om hem voor mij te (laten) bestellen.

De keuze is uiteindelijk gevallen op de CX-30 in kleur Machine Gray metallic, met SkyActiv-X en automaat. Aangevuld met lederen bekleding en een trekhaak.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Gaaf ding! Ik heb de 3 in dezelfde kleur besteld.

Het interieur lijkt op deze foto bijna identiek aan de 3!

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

De 3 heb ik ook nog serieus aan zitten denken, in sedan uitvoering. Maar uiteindelijk toch gevallen voor de CX-30.

Nu is het lange en ongeduldige wachten begonnen. Vol verwachting klopt ons hart!

Nu de dekens nog...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RvL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:51:
De 3 heb ik ook nog serieus aan zitten denken, in sedan uitvoering. Maar uiteindelijk toch gevallen voor de CX-30.

Nu is het lange en ongeduldige wachten begonnen. Vol verwachting klopt ons hart!
Ik ga voor een nieuwe 3 sedan of voor een 6. Ik wacht nog even af of er eind dit jaar een nieuwe 6 geintroduceerd wordt. Op de foto's van de review in AD ziet de CX-30 er beter uit dan op foto's die ik eerder heb gezien. Kan me voorstellen dat je er voor gevallen bent :)

• Card Nox
Exirion schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:24:
[...]

Ik ga voor een nieuwe 3 sedan of voor een 6.
He? Die snap ik even niet. De 6 is een veel grotere auto, die keuze zou ik laten afhangen van wat je aan ruimte nodig hebt.

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-10 06:38
Card Nox schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:24:
[...]

He? Die snap ik even niet. De 6 is een veel grotere auto, die keuze zou ik laten afhangen van wat je aan ruimte nodig hebt.
Want ruimte is het enige argument om een auto te kiezen? Persoonlijk vind ik de lijnen op een 6 beter tot z'n recht komen dan op een 3-sedan (op de foto's dan, nog nooit in t echt gezien).

• Card Nox
@DappereDodo, ik denk indirekt voor veel mensen wel. Aan ruimte zit een prijskaartje en dat is vaak een argument. Het hoeft natuurlijk niet perce.

Vind beide auto's erg mooi al vind ik de 6 ook mooier, voornamelijk de sedan versie. Heb zelf een 6 SW gekozen vanwege de benodigde ruimte (jonge kids).

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:40
Card Nox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:52:
@DappereDodo, ik denk indirekt voor veel mensen wel. Aan ruimte zit een prijskaartje en dat is vaak een argument. Het hoeft natuurlijk niet perce.

Vind beide auto's erg mooi al vind ik de 6 ook mooier, voornamelijk de sedan versie. Heb zelf een 6 SW gekozen vanwege de benodigde ruimte (jonge kids).
Natuurlijk heeft de ruimte die je nodig hebt invloed op de keuze van een auto. Als je veel ruimte nodig hebt, heb je gewoon een beperktere keuze dan wanneer je niet veel ruimte nodig hebt.

Ik heb helemaal niet veel ruimte nodig in een auto, 99% van de tijd rijd ik er alleen in. Ik heb dan alleen een rugtas nodig met wat spullen. Maar ik rijd wel een CX-5, die viel binnen budget en vind ik mooier dan kleinere auto's :D

• Card Nox
@Tankiej, daar geef ik je gelijk in. Bovendien als je het kunt betalen dan waarom niet natuurlijk. Andere reden is het aantal km dat je rijd. Een grotere auto rijd rustiger wat ook fijn is met veel kms.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Card Nox schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:24:
Aangezien ik (doordeweeks) bijna altijd alleen in de auto zit is ruimte geen issue, bovendien is de 6 nou echt niet zo veel groter dan de 3. Ik zit met m'n 2 meter niet voelbaar ruimer in een 6, en de nieuwe 3 en de 6 schelen maar zo'n 20cm in lengte. Het is gewoon een mooie auto en een segment hoger. Ik heb op het punt gestaan een 6 Signature te bestellen, maar heb toch gewacht op de 3 sedan met Skyactiv-X motor. Binnenkort eens een proefritje maken.

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik heb recent vernomen van de garage dat my Mazda app niet werkt bij bedrijfwagen :|

Is dat ook zo bij jullie die ook een bedrijfwagen heeft?

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08-10 23:37
Tijd geleden een Mazda 3 sedan Skyactiv-X automaat Luxury besteld met het Activsense pakket. In de kleur machine grey. Meer viel er overigens niet te kiezen, op wat accessoires na. Productiedatum is volgens de app van de leasemaatschappij nog onbekend, vooralsnog staat de levering gepland eind eerste week januari.

Dus ik ben zeer benieuwd wanneer ik eindelijk meer info ga krijgen en of die leverdatum nog naar voren getrokken kan worden. Sowieso wil ik natuurlijk heel graag in die auto gaan rijden. Ik was erg onder de indruk van hoe compleet die auto is qua systemen en ik was ook erg onder de indruk van het interieur en hoe luxe alles aanvoelt.

• lvl2011
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:31
Deze week de Mazda 3 Skyactive-X automaat luxury besteld in de kleur polymetal grey. De uiteindelijke keuze ging tussen de Mercedes A-klasse of de Mazda 3, uiteindelijk voor de Mazda gekozen.

Pro's

- Bose geluidssysteem (was er zeer onder de indruk van)
- Radar cruise control (ontbrak op de Mercedes business solution plus AMG)
- Afwerking / intereur
- 180PK (proefrit was in de 122pk versie, dus benieuwd naar deze)

Nu wachten en hopen op een snelle levering!

• bustertje
Valderrama schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:12:
Tijd geleden een Mazda 3 sedan Skyactiv-X automaat Luxury besteld met het Activsense pakket. In de kleur machine grey. Meer viel er overigens niet te kiezen, op wat accessoires na. Productiedatum is volgens de app van de leasemaatschappij nog onbekend, vooralsnog staat de levering gepland eind eerste week januari.

Dus ik ben zeer benieuwd wanneer ik eindelijk meer info ga krijgen en of die leverdatum nog naar voren getrokken kan worden. Sowieso wil ik natuurlijk heel graag in die auto gaan rijden. Ik was erg onder de indruk van hoe compleet die auto is qua systemen en ik was ook erg onder de indruk van het interieur en hoe luxe alles aanvoelt.
Leasemij kon mij de leverdatum ook niet vertellen. Ik heb toen de dealer gebeld, die konden het wel vertellen. Je zou ook de importeur even kunnen bellen.

• coelho

coelho

VanTheManFan

Vorige week mijn nieuwe Mazda 6 Sportbreak opgehaald. Ben nog het nodige aan het uitzoeken en heb een paar praktische vragen waar jullie wellicht mee kunnen helpen:

Ik had in mijn vorige Mazdat 6 een magneet op het ventilatierooster boven de radio geklemd waar ik mijn telefoon aan op kon hangen, vast een bekend systeem. Zo'n ding dus:

Door de nieuwe layout van het dashboard zitten de roosters echter veel meer verzonken en komt de voorkant van de magneet niet boven de randen uit waardoor er nog bijna 2cm tussen telefoon en magneet zit (en deze dus niet blijft hangen. Is er iemand die mij een alternatieve magneet kan aanraden dat wel werkt bij het nieuwe dashboard? Telefoon moet wel goed blijven hangen dus geen broddelwerk.

Het tweede ding waar ik zo snel geen oplossing op kan vinden is het verschil in geluidsniveau van Apple Carplay. Als ik Flitsmeister meldingen op normaal volume zet dan klappen mijn trommelvliezen bijna als ik de radio aanzet, en bij normaal radiovolume fluistert Flitsmeister. De volumeschuif in de app lijkt dat niet te veranderen, die lijkt mee te bewegen met het volume van de radio.

Tot slot is mijn display met navigatie goed van kleur bij daglicht maar veel te donker als hij naar donker schakelt. Ik wilde de helderheid omhoog zetten, maar er is maar een schuif en dan wordt de daglichtversie veel te licht. Is dat op te lossen?

Alvast bedankt, ik ben druk doende om de handleiding door te spitten maar dat is een flink boekwerk.

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Hier is de voorlopige leverdatum ook bekend: 31 januari. Maar dat zal waarschijnlijk zo zijn omdat mijn huidige leasecontract afloopt op.... 31 januari.

Wel jammer dat men hem besteld heeft in Breda, terwijl ik zelf in 's-Hertogenbosch woon. Dat heeft dan weer te maken met voorkeursdealers vanuit de leasemaatschappij...

Nu de dekens nog...

• D_Jeff
@RvL klinkt alsof je te maken hebt met 1 van de grote Lease Mij's.

In principe is het ophalen alleen daar, verder staat de dealerkeuze voor onderhoud vrij (oke, moet wel een Mazda dealer zijn - maar dat mag, denk ik, voor zich spreken)

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
@RvL ach de mijne moest uit Den Haag komen terwijl ik toen in DB woonde. :+

Inventaris

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

D_Jeff schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:29:
@RvL klinkt alsof je te maken hebt met 1 van de grote Lease Mij's.

In principe is het ophalen alleen daar, verder staat de dealerkeuze voor onderhoud vrij (oke, moet wel een Mazda dealer zijn - maar dat mag, denk ik, voor zich spreken)
Klopt, Alphabet. Maar dan ligt het vaak ook nog wel aan de afspraken die er gemaakt zijn tussen werkgever en leasemij. Bij mijn vorige werkgever hadden we de optie om voor een eigen dealer te kiezen. Vaak kunnen dealers allemaal dezelfde korting geven dus was het prijsverschil minimaal.

Mijn huidige werkgever heeft die afspraken niet. Beetje jammer, maar uiteindelijk gaat het er mij om dat ie geleverd wordt ;)
chaoscontrol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:30:
@RvL ach de mijne moest uit Den Haag komen terwijl ik toen in DB woonde. :+
Jij wint :P

RvL wijzigde deze reactie 12-09-2019 14:34 (64%)

Nu de dekens nog...

• D_Jeff
@AE86 @remy007 Zodra jullie een gaatje in de (druk zoom-zoomende) agenda hebben, kunnen jullie dan de TS bijwerken?

- CX-30 ontbreekt
- Mazda3 heeft een nieuwe look
- MX-5 heeft een RF versie gekregen
- MX-5 heeft een nieuwe look
- Mazda 6 heeft een facelift gehad
- CX-9 ontbreekt (hoewel alleen via de grijze import te verkrijgen)
- Niet alle foto's werken nog

Alvast dank!

• bustertje
RvL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:32:
[...]

Klopt, Alphabet. Maar dan ligt het vaak ook nog wel aan de afspraken die er gemaakt zijn tussen werkgever en leasemij. Bij mijn vorige werkgever hadden we de optie om voor een eigen dealer te kiezen. Vaak kunnen dealers allemaal dezelfde korting geven dus was het prijsverschil minimaal.

Mijn huidige werkgever heeft die afspraken niet. Beetje jammer, maar uiteindelijk gaat het er mij om dat ie geleverd wordt ;)

[...]

Jij wint :P
Die van mij wordt ook geleverd in Den Haag. Ikzelf kom uit Groningen. Heb ik nu gewonnen? :P

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

bustertje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:59:
[...]

Die van mij wordt ook geleverd in Den Haag. Ikzelf kom uit Groningen. Heb ik nu gewonnen? :P
Je gaat in ieder geval door naar de volgende ronde 😉

Nu de dekens nog...

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
coelho schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:35:

Het tweede ding waar ik zo snel geen oplossing op kan vinden is het verschil in geluidsniveau van Apple Carplay. Als ik Flitsmeister meldingen op normaal volume zet dan klappen mijn trommelvliezen bijna als ik de radio aanzet, en bij normaal radiovolume fluistert Flitsmeister. De volumeschuif in de app lijkt dat niet te veranderen, die lijkt mee te bewegen met het volume van de radio.
Ik had een vergelijkbaar probleem met Apple carplay in m'n polo. Muziek via spotify was een normaal volume, maar meldingen van Waze kwamen zo hard door dat je je iedere keer rot schrok van de herrie.

Bleek uiteindelijk in de polo op te lossen door precies op het moment dat Waze een waarschuwing door gaf het volume lager te zetten van de radio in de auto.

Echt super krom dat dat zo werkt als je het mij vraagt. Ik hoop dat dit het ook oplost voor jou in je Mazda. :)

• PalingDrone
Robsta86 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:11:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem met Apple carplay in m'n polo. Muziek via spotify was een normaal volume, maar meldingen van Waze kwamen zo hard door dat je je iedere keer rot schrok van de herrie.

Bleek uiteindelijk in de polo op te lossen door precies op het moment dat Waze een waarschuwing door gaf het volume lager te zetten van de radio in de auto.

Echt super krom dat dat zo werkt als je het mij vraagt. Ik hoop dat dit het ook oplost voor jou in je Mazda. :)
Klopt, spelen met het volume van je telefoon of radio tijdens de meldingen van Waze loste hier ook her probleem van snoeiharde navigatieaanwijzingen op in een Mazda 3 (zonder carplay of Google auto).

Autoweek video van de CX-30, ziet er best lekker uit ondanks de regen.

PalingDrone wijzigde deze reactie 14-09-2019 17:21 (6%)

My DnB is Liquid

• coelho

coelho

VanTheManFan

Ik loop nog ergens tegenaan met mijn nieuwe Mazda 6, waarvoor ik geen oplossing kan vinden in de handleiding: Ik moet de motor uitzetten voordat mensen kunnen in- of uitstappen. Ik heb in het instellingenmenu wel de opties van portiervergrendeling gevonden, maar ik moet het helemaal uit zetten wil het naar behoren werken. Ik snap dat het is om carjacking tegen te gaan, maar als ik mensen ophaal of wegbreng is het ook wel fijn om niet iedere keer de auto volledig te moeten stoppen. Is er een tussenweg mogelijk?

• Card Nox
@coelho, probeer de handrem erop te zetten.

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
Aan je linkerdeur zit er een knopje dichtbij uw hendel waarmee je deur opendoet.
coelho schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:30:
Ik loop nog ergens tegenaan met mijn nieuwe Mazda 6, waarvoor ik geen oplossing kan vinden in de handleiding: Ik moet de motor uitzetten voordat mensen kunnen in- of uitstappen. Ik heb in het instellingenmenu wel de opties van portiervergrendeling gevonden, maar ik moet het helemaal uit zetten wil het naar behoren werken. Ik snap dat het is om carjacking tegen te gaan, maar als ik mensen ophaal of wegbreng is het ook wel fijn om niet iedere keer de auto volledig te moeten stoppen. Is er een tussenweg mogelijk?

• vdb819
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17:16
Sinds kort trotse bezitter van een mooie Mazda 2 (DY) uit 2005. Hij heeft cosmetische schade (krassen e.d.) aan de buitenkant, maar hij rijdt lekker en zoals ik het ervaar kan ik er nog een tijdje mee vooruit. :)
Recent de koppeling en startermotor laten vervangen gezien deze merkbaar versleten waren, nu zijn hopelijk de kinderziekten eruit.

Gezien de Mazda zonder hoedenplank kwam heb ik deze achteraf via eBay van een sloop weten te bestellen. Nu het pakket binnen is gekomen merk ik echter dat er aan een kant het ophangmechanisme ontbreekt... Gezien eBay's retourneringsbeleid (zelf verzendkosten maken) wil ik dit zelf op gaan lossen. Heeft iemand enig idee hoe je dit het beste aan zou kunnen pakken?

Voorbeeld waarbij foto 1 de intacte kant is en 2 dus dat stuk mist.
https://imgur.com/a/DERReCW

• Prophasis
De eerste mensen zullen de X een dezer dagen ontvangen lijkt me? Ben erg benieuwd! Vorige week even kort kunnen testrijden met de manuele Skyactive X bij de dealer, maar uiteraard dingen als verbruik etc niet goed kunnen testen.

• Crodanf
  • Niet online
Prophasis schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:49:
De eerste mensen zullen de X een dezer dagen ontvangen lijkt me? Ben erg benieuwd! Vorige week even kort kunnen testrijden met de manuele Skyactive X bij de dealer, maar uiteraard dingen als verbruik etc niet goed kunnen testen.
Volgens mij zag ik dat je ook op /r/mazda3 rondhing, daar kan je zien dat er al meerdere mensen zijn. ;)

Ik heb hem sinds deze week ook in bezit. Verbruik is nog wat vroeg om iets van te zeggen, ik zit nog op de eerste tank. De eerste snelweg rit (~200km @ 130+, even touren!) kwam in ieder geval gemiddeld al uit op 4.8L/100km volgens de boordcomputer. Het totale gemiddelde (weer volgens de auto) zit op 6.0L, dat is echter wel met een hoop 'spelen'. :+ Over het geheel lijkt het wel al goed te zitten.
Het rijden zelf is subliem, je voelt heel duidelijk dat het koppel veel sneller beschikbaar komt. Wisselingen tussen normale en compressie ontsteking gaan ook ongemerkt. Op het infotainmentsysteem kun je dit zien, je zou het anders niet weten.

• Prophasis
Crodanf schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:37:
[...]

Volgens mij zag ik dat je ook op /r/mazda3 rondhing, daar kan je zien dat er al meerdere mensen zijn. ;)

Ik heb hem sinds deze week ook in bezit. Verbruik is nog wat vroeg om iets van te zeggen, ik zit nog op de eerste tank. De eerste snelweg rit (~200km @ 130+, even touren!) kwam in ieder geval gemiddeld al uit op 4.8L/100km volgens de boordcomputer. Het totale gemiddelde (weer volgens de auto) zit op 6.0L, dat is echter wel met een hoop 'spelen'. :+ Over het geheel lijkt het wel al goed te zitten.
Het rijden zelf is subliem, je voelt heel duidelijk dat het koppel veel sneller beschikbaar komt. Wisselingen tussen normale en compressie ontsteking gaan ook ongemerkt. Op het infotainmentsysteem kun je dit zien, je zou het anders niet weten.
Dat gevoel had ik ook. Heb je hem gereden met een manuele bak of automaat?
Ik hang inderdaad ook op /r/mazda3 rond, toch overal wat informatie vandaan halen he. :)

• Crodanf
  • Niet online
Prophasis schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:42:
[...]

Dat gevoel had ik ook. Heb je hem gereden met een manuele bak of automaat?
Ik hang inderdaad ook op /r/mazda3 rond, toch overal wat informatie vandaan halen he. :)
Hoe bedoel je 'gereden'? De mijne is een handbak (zie eerdere reactie in dit topic).

• D_Jeff
Zo, ik heb de TS een poetsje gegeven door wat foto's te wijzigen en toe te voegen.
Mocht er nog wat missen of suggesties: Ik hoor het graag ;)

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

D_Jeff schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:45:
Zo, ik heb de TS een poetsje gegeven door wat foto's te wijzigen en toe te voegen.
Mocht er nog wat missen of suggesties: Ik hoor het graag ;)
Het stukje Mazda in Nederland beschrijft nog dat de huidige 3 nog steeds de bodemplaat met de Focus deelt, maar volgens mij is dat al een tijdje niet meer ;)

Nu de dekens nog...

• D_Jeff
@RvL Scherp ;)

Stiekem is het een uitwisselingsfeestje geweest tussen Mazda, Ford & Volvo.
Maar dat feestje is nu meer dan 7 jaar over.

• lvl2011
Ben ook benieuwd naar de ervaringen, als het goed is komt die van mij half oktober

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• naarden 4ever
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-10 17:31
Lang, lang, lang geleden postte ik hier mijn eerste foto's van het restauratieproject waar ik aan begonnen was. Inmiddels ruim anderhalf jaar later ben ik dan eindelijk klaar. Ik rijd er al een tijdje mee rond, maar pas recent zijn ook mijn velgen dan ook gericht, gespoten en voorzien van nieuw rubber, waarmee alle cosmetische zaken dan ook echt afgehandeld zijn. :)

Het project is wat omvangrijker geworden dan aanvankelijk de bedoeling was. Afgelopen winter is de hele aandrijflijn er onderuit gehaald.

Het geluk wilde dat ik een volledige achterkant van een donor heb kunnen vinden, nadat de originele achterkant dermate vergaan was dat restauratie daarvan eigenlijk geen haalbare kaart meer was (ik vermoed dat er ooit een accu is gaan lekken in de achterbak, want naast de bekende wielkastranden was ook het staal waar de accu op staat volledig vergaan). De oude achterkant is op de originele lasnaden doorgeboord en de nieuwe op de originele lasnaad erop gelast.

De dorpels en voorschermen zijn vernieuwd,
de corrosie in de A-stijlen is verwijderd,
de originele achterklep is vervangen door een exemplaar met een derde remlicht,
de auto is volledig overgespoten (binnen en buiten) in Soul Red Metallic (41V),
er is een nieuwe voorruit geplaatst,
Ik heb deze velgen opgehaald na een lange zoektocht opgehaald in Berlijn (even 1300km heen en weer rijden), laten richten, laten spuiten (Titanium Flash Mica), en voorzien van nieuwe Continental PremiumContact6 bandjes (duur maatje ook wel, 205/45R16),

En nog heel veel meer wat ik waarschijnlijk grotendeels alweer ben vergeten. Het heeft bijna anderhalf jaar geduurd al met al ;)

Maar, het resultaat mag er wezen! Ik ben enorm blij met het resultaat en nu moet ik alleen nog een paar laatste kleine dingetjes verhelpen/verbeteren maar hij rijd als een zonnetje en ik krijg veel leuk commentaar op de auto en word regelmatig herkend :)

Aanvankelijk was het plan om een normale restauratie uit te voeren, waarin ik het roest wilde verwijderen, vervangend staal in zou lassen en de auto weer gewoon Classic Red zou spuiten.
Maar in de loop van de tijd zijn de omstandigheden een beetje gewijzigd en ben ik eens hard bij mezelf gaan nadenken wat ik nou eigenlijk precies wilde met de auto, en ik wilde eigenlijk veel liever proberen de originele Mazda MX-5 NA 're-inspired' te maken; wat zou Mazda doen als ze dit ontwerp vandaag zouden introduceren? Hoe kan ik deze auto uit de jaren '90 terugbrengen naar de jaren '10 van de 21e eeuw? Ik denk dat met de aanpassingen die ik heb gedaan (classic red -> Soul Red, 16" velgen met een kleur grenzend aan Black Chrome, meespuiten van de tombstone in de kleur van de auto) dat aardig gelukt is :)

Op dit moment ligt de focus even op het repareren van de recent aangeschafte hardtop en het regelen van winterbanden (helaas enige auto op dit moment).

naarden 4ever wijzigde deze reactie 30-09-2019 12:49 (18%)

• bustertje
Ik heb mijn 3 SkyActive X inmiddels binnen. Is het ook mogelijk om de adaptive cruis uit te zetten terwijl de cruise control on gebruik is? Ik kreeg het niet voor elkaar en kan het ook niet vinden in de handleiding.

De adaptive is vrij behouden, dus schakel hem liever uit :)

• Prophasis
lvl2011 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:13:
Ben ook benieuwd naar de ervaringen, als het goed is komt die van mij half oktober
Dan zit 'ie op dezelfde boot! :D

• lvl2011
Prophasis schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:21:
[...]

Dan zit 'ie op dezelfde boot! :D
Zou kunnen, ik heb mijn bestelling aangepast, anders had ik hem pas in februari in de kleur die ik wilde. Dealer vertelde mij dat er een zelfde versie onderweg was maar die had wel een extra optie pakket (i-activesense), dus die er maar bijgenomen :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bustertje schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:15:
Ik heb mijn 3 SkyActive X inmiddels binnen. Is het ook mogelijk om de adaptive cruis uit te zetten terwijl de cruise control on gebruik is? Ik kreeg het niet voor elkaar en kan het ook niet vinden in de handleiding.

Nee, is bij Mazda's (en veel andere auto's) niet mogelijk. Voor mij een dermate grote ergenis dat ik cruise control bijna nooit gebruik. In de buurt van flitspalen gebruik ik de limiter wel regelmatig.

• bustertje
Crodanf schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:37:
[...]

Soms heb ik het gevoel dat ie wel inhoudt of een miss fire heeft. Kan het zijn dat dat cilinder deactivatie is? Of heeft de X dat dan weer niet?

• Crodanf
  • Niet online
Alleen de gewone G heeft dat. Dat inhouden herken ik alleen wanneer je relatief kort achter elkaar gas loslaat en weer terug intrapt. Dit lijkt dus het regeneratie/mild hybrid systeem te zijn dat in- en uitschakelt, voor mijn gevoel is het namelijk het meest merkbaar als er ook een tikje op de rem tussen zit (= actieve regeneratie, zie blauwe metertje onderin bij het verbruik in je instrumentarium).

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:15

BM

Moderator Spielerij
Vanmiddag mijn Mazda 3 Skyactiv-X opgehaald, volgens de dealer de 1e in Nederland met automaat :D 8)

1e indruk: wow, wat een enorm mooie auto. Dat wist ik al, maar om 'm dan voor het eerst te zien zoals je 'm elf besteld hebt, wow.

Qua motor, uhm, rijd eigenlijk heel normaal :p Net stukje gereden met verbruikmonitor aan, maar alleen nog maar spcci voorbij zien komen. Zelfs met stevig doortrappen. Verbruik is nog niet je-van-het (1:10 ongeveer), maar ik hoop dat dat met wat minder spielerij en na wat inrijden wel beter word.
De automaat was ik het meest bang voor, reviews gaven toch wel aan dat dat het zwakste punt van de auto is, maar dat kan ik (na 40km) nog niet bevestigen. Rijd voor mij eigenlijk prima, als je beetje aanvoelt wanneer je ff gas moet liften om te schakelen.

Fotos volgen ;)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• D_Jeff
@BM Zakelijke Lease / Prive. Lease / eigendom?
1:10 -- hoe doe je dat? :P Dat zie ik mijn huidige 3 (2.0 151pk) alleen weergeven bij 180km/h+ @ Autobahn

@bustertje Grote kans dat de mild-hybrid hier schuldig aan is. Zoals ik eerder in dit draadje schreef: Batterij leeg, iets minder performance. Opladen gebeurt voornamelijk met remmen

• Crodanf
  • Niet online
BM schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:58:
Vanmiddag mijn Mazda 3 Skyactiv-X opgehaald, volgens de dealer de 1e in Nederland met automaat :D 8)
Dan zal ik je feestje maar meteen verpesten: Mijn dealer heeft anderhalve week geleden al een X met automaat afgeleverd, dat was waarschijnlijk de eerste in het land. ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
D_Jeff schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:47:
@BM Zakelijke Lease / Prive. Lease / eigendom?
1:10 -- hoe doe je dat? :P Dat zie ik mijn huidige 3 (2.0 151pk) alleen weergeven bij 180km/h+ @ Autobahn
Private lease.

1:10 geen idee, waarschijnlijk kwestie van wennen aan de automaat, heb goeie hoop dat dat wel beter word, anders worden het 4 duren Jaren qua brandstof :+
Crodanf schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:00:
[...]

Dan zal ik je feestje maar meteen verpesten: Mijn dealer heeft anderhalve week geleden al een X met automaat afgeleverd, dat was waarschijnlijk de eerste in het land. ;)
No worries, kan ik hebben ;) Ik ga ook maar af op wat de dealer zegt.

Misschien dan de 1e sedan met automaat? O-)

X1 Gamercard | iRacing

• Crodanf
  • Niet online
Het was een sedan :D

1:10 is inderdaad wel knap. Ik heb met de mijne (handbak) het laatste beetje in de eerste tank opgereden met even goed doortrekken op de snelweg en kwam nog steeds op 1:16 uit. Nu met een verse tank en een getemde rechtervoet staat hij vooralsnog op 1:20. Gezien hij zegt leeg te zijn met 6 liter resterend, hoop ik de 900km te halen op een tank.

• Prophasis
BM schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:58:
maar ik hoop dat dat met wat minder spielerij en na wat inrijden wel beter word.
De automaat was ik het meest bang voor, reviews gaven toch wel aan dat dat het zwakste punt van de auto is, maar dat kan ik (na 40km) nog niet bevestigen. Rijd voor mij eigenlijk prima, als je beetje aanvoelt wanneer je ff gas moet liften om te schakelen.

Fotos volgen ;)
Goed om te horen, ben ik ook érg benieuwd naar. Hopelijk verbetert je verbruik wat.. :)

• lvl2011
BM schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:25:
[...]

Private lease.

1:10 geen idee, waarschijnlijk kwestie van wennen aan de automaat, heb goeie hoop dat dat wel beter word, anders worden het 4 duren Jaren qua brandstof :+

[...]

No worries, kan ik hebben ;) Ik ga ook maar af op wat de dealer zegt.

Misschien dan de 1e sedan met automaat? O-)
Hoe bevalt de Skyactiv-X qua performance? Groot verschil met de 122PK versie?

• BM

BM

Moderator Spielerij
Prophasis schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Goed om te horen, ben ik ook érg benieuwd naar. Hopelijk verbetert je verbruik wat.. :)
Vanochtend richting kantoor een prima 1:16.7 gehaald, dat lijkt er al meer op ;)
lvl2011 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:25:
[...]

Hoe bevalt de Skyactiv-X qua performance? Groot verschil met de 122PK versie?
Kan ik (nog) weinigs zinnigs over zeggen, ik heb nooit met de G-versie gereden. Ik kan enkel vergelijken met mijn vorige auto, en aangezien dat een 75pk eco-diesel was hoef ik denk ik niet uit te leggen dat de Mazda wel wat potenter is :p

X1 Gamercard | iRacing

• Prophasis
BM schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Kan ik (nog) weinigs zinnigs over zeggen, ik heb nooit met de G-versie gereden. Ik kan enkel vergelijken met mijn vorige auto, en aangezien dat een 75pk eco-diesel was hoef ik denk ik niet uit te leggen dat de Mazda wel wat potenter is :p
Wat ik begreep vanuit de dealer is dat je hem voor het voelen van die PK's gemakkelijk richting de 5-6k toeren kan laten gaan. Vorige week even in de handbak gereden met de X. Voor m'n automaat is het nog een twee/drietal weken wachten.

Verbruik gaat hopelijk nog richting de 18+, maar heb ook bij meerdere gelezen dat zowel de G als de X even moeten wennen in het begin.

• lvl2011
Prophasis schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

Wat ik begreep vanuit de dealer is dat je hem voor het voelen van die PK's gemakkelijk richting de 5-6k toeren kan laten gaan. Vorige week even in de handbak gereden met de X. Voor m'n automaat is het nog een twee/drietal weken wachten.

Verbruik gaat hopelijk nog richting de 18+, maar heb ook bij meerdere gelezen dat zowel de G als de X even moeten wennen in het begin.
Dat is hier wel te zien ja

• coelho

coelho

VanTheManFan

bustertje schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:15:

Behouden als in

'Waarom begint hij in godsnaam al te remmen terwijl er nog een voetbalveld tussen mij en mijn voorganger zit?'

of als in

'Wordt het niet eens tijd om te remmen voor die auto die 15 meter voor me invoegt en die pas herkend wordt zodra hij volledig op mijn rijbaan zit, waardoor er zo hard geremd moet worden dat ik met mijn neus op het stuur zit?'

Conclusie is sowieso dat er nog wat aan geschaafd kan worden. Nooit in een Tesla met auto pilot gezeten, maar als dat op dezelfde manier gaat dan snap ik niet dat er mensen zijn die hun stuur durven los te laten.

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik rij inmiddels een tijdje in de Skyactive-G (Luxury automaat, parelmoer wit). Ik had geen zin/tijd om te wachten op de X.

De adaptive cruise control is in mijn ogen MEGA irritant. Vooral op de snelweg. Onderdeel van mijn startprocedure is het uitschakelen daarvan. Van de 4 afstanden zijn de bovenste 2 onbruikbaar, daar zijn voetbalvelden niks bij. De een na laatste is redelijk ok qua afstand, maar dusdanig groot dat iedereen voor je invoegt. Waarbij de auto vervolgens remt alsof je bijna de sloot inrijd, ipv dat hij rustig de afstand groter laat worden. Bij de kortste afstand vind hij eigenlijk dat je continu te dicht op je voorligger rijdt, waardoor er bij de minste snelheidsvermindering van je voorganger ook een anker wordt uitgegooid. Ik ben geen fan.
Op 80-kilometer wegen waar je in een treintje rijdt, prima. Dan gebruik ik de een na laatste afstand en dat gaat redelijk.

Waar ik ook niet over te spreken ben is het systeem dat je waarschuwt om te remmen als je voorganger snel nadert. Eerst waarschuwt hij, prima. Maar na een tijdje grijpt hij zelf in, tot stilstand. En dat doet hij ook als je voorganger af aan het slaan is naar een zijstraat waarbij je kunt zien dat je hem nooit van je leven gaat aanrijden. Dat heb ik nu 3 keer gehad. In de file ook een keer bijna iemand door achterop gehad, omdat de auto vond dat hij in moest grijpen terwijl het voor mij begon te rijden.

Hij is bij mij trouwens niet echt zuinig. Ik zit op 1:12,4 nu na 6500km.

Edit: Plaatjes, want das altijd fijn :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

lolgast wijzigde deze reactie 01-10-2019 10:56 (12%)

• Card Nox
@lolgast, sjieke bak!!

Mazda 6 SW 2014 Manual.

Ik heb vanmorgen eens in de file gestaan voor de verandering. Ik had autostop uitgezet omdat je anders aan de gang blijft wat niet fijn rijd en ook geen goed doet voor de startmotor volgens mij.

Anyway, toen ik in de vrij stond en bijna stil stond gingen de toeren naar 750rpm en dan voel je niet dat de auto aan staat. Even later merkte ik echter een paar keer op bij langzaam rollend in de neutraal dat de auto wat trilde, ik dacht eerst dat het de weg was tot even later de auto ook trilde toen ik stilstond. Toen viel me op dat de toeren wat schommelde tussen de 500 en 750 rpm.

Bekend probleem of moet ik hier toch een keer naar laten kijken?
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True