Het is gelukt. Dat spraakknopje had ik al op geduwd, maar dan verscheen er een microfoon in beeld een als ik iets zei dan zei een stem: "dit commando is niet beschikbaar op dit scherm".
Bleek dat ik dat knopje langer dan een seconde ingedrukt moest houden en dan kom ik in een gesproken keuzemenu. Telefoon is dus nu gekoppeld; alleen verbaas ik me er nu weer over dat ik ofwel weer iets verkeerd doe (

) ofwel dat het telefoonboek van mn telefoon niet overgenomen wordt en ik alles met de hand moet invoeren. Hij zegt in elk geval telefoonboek is leeg en ik hoor nergens in de verschillende menu's een optie van synchroniseer dat telefoonboek even of iets.
Heeft dat te maken met het spraakherkenninggebeuren dat ie geen idee heeft hoe jij je contacten uitspreekt? Eentje handmatig nummer en naam toevoegen werkt wel prima overigens.
PS: mijn falen lag dus aan die 600km rijden en weinig nachtrust, want vanochtend had ik het zo voor elkaar
=edit=
Denk dat het hier mis ging:
NOTE (With the navigation system) When the talk button is pressed with a long press, the hands-free system is activated without having to speak “Telephone” or “Phone”. For vehicles with a navigation system, the navigation system is activated by speaking the voice recognition command of the navigation system after pressing the talk button (Short press). For voice recognition details with the navigation system, refer to the separate “NAVIGATION SYSTEM MANUAL”.
In die duitse navigation manual staat slechts 1 pagina over bluetooth en niks over verbinden en 1x kort op dat knopje drukken herkent geen commando's over het bellen; die is dus kennelijk om een adres in te geven en niet om te bellen. Lang drukken dus.
Nu alleen nog zoeken of ik mn telefoonboek van mn telefoon over kan nemen zonder alles handmatig in te voeren. Ik zou zeggen van wel, want hij geeft de keuze tussen nummer toevoegen en naam toevoegen. Ik zou dan denken dat ik de naam bij elk afzonderlijk nummer moet toevoegen zodat hij weet hoe ik de naam uitspreek.
Straks maar weer eens verder puzzelen
=edit2=
Toch nog even verder gelezen in de handleiding:
Import contact Phonebook data from your device (Mobile phone) can be sent and registered to your Bluetooth Hands-Free phonebook using Bluetooth.
1. Activate Bluetooth Hands-Free (page 6-74).
2. Say: [Beep] “Phonebook”
3. Prompt: “Select one of the following: New entry, edit, list names, delete, erase all or import contact.”
4. Say: [Beep] “Import contact”
5. Prompt: “Ready to receive a contact from the phone.”
6. Device (Mobile phone) operation: Select one entry from the phonebook and send it using Bluetooth.
7. Prompt: “X (Number of locations which include data) numbers have been imported. What name would you like to use for these numbers?”
8. Say: [Beep] “XXXXX... (Ex. “Mary's phone”)” (Say a voice tag for the name registered.)
9. Prompt: “Adding XXXXX... (Ex. “Mary's phone”) (Voice tag). Is this correct?”
10. Say: [Beep] “Yes”
11. Prompt: “Number saved. Would you like to import another contact?”
12. Say: [Beep] “Yes” or “No”
13. If “Yes”, the procedure proceeds to Step 5. If “No”, the procedure proceeds to Step 14.
14. Prompt: “Returning to main menu.”
Contacten delen via bluetooth. Goed. Dat ga ik straks regelen. Top. Alles im grief. Dank voor de hulp
Net nog ff een stukje gereden, maar die 2.5 loopt toch erg lekker. Niet snel of erg sportief, maar gewoon prima vlotjes en lekker sturend. En de Sebring uitlaten klinken ook heel niet verkeerd die eronder zitten
Blij met de auto tot dusver. Erg blij.
=edit3=
Even een paar fotootjes:
De uitlaten waren nogal vies en volgens mij lange tijd niet meer gepoetst, als ze dat al ooit waren, en die zagen er allebei zo uit:
Aangezien ik al lang geen auto meer gehad heb met glimmende uitlaten heb ik eens gegoogled hoe (en of) ik die nog mooi glimmend kon krijgen en zodoende kwam ik bij Autosol.nl terecht die allerhande poetsspul verkopen. Dus die had ik een foto gestuurd en gevraagd of dat nog schoon zou zijn te maken en welk van hun spul ik nodig zou hebben. Volgens hen zou het met Autosol Metal Polish polijstpasta geen enkel probleem zijn om weer mooi schoon en glimmend te krijgen. Dus dat spul had ik al gekocht voordat ik de auto ging ophalen.
Aangezien ik gisteren nogal bekaf was wegens eerder genoemde korte nacht en 600km rijden had ik weinig zin en tijd over om te proberen die uitlaten schoon te maken, dus maar even heel vlug geprobeerd. Ik denk 5 minuutjes per kant. En dat ziet er nu zo uit:
Nog niet helemaal schoon, maar voor 5 minuutjes poetsen toch heel niet verkeerd dacht ik zo!
Ik had staalwol 00000 meebesteld. Misschien dat met 0000 beter zou gaan. In elk geval voor mezelf even de bevestiging dat die uitlaten echt nog wel helemaal schoon te krijgen zijn met wat meer werk.
Tot zover een paar fotootjes van mijn "nieuwe" Mazda 6 Sportbreak 2.5 S-VT GT-L
Auto is uit 2009 met +/-120dkm gelopen; komt uit Duitsland en is aantoonbaar van de eerste eigenaar; ene Gert met een Duitse achternaam staat in alle papieren tot aan dat ik hem kocht. Gert heeft goed voor zn auto gezorgd zo te zien. Ik ben dat ook van plan.
[
Voor 75% gewijzigd door
vosss op 21-07-2018 10:12
]