Mijn vader heeft een MX-5 die regelmatig mijn vervoersmiddel is aangezien hij gewoon z'n leasebak (Ford) gebruikt. Ondanks dat hij niet van mij is wil ik hem toch even showen.
Het is overigens een 1.8l uit 1998 en zoals je zien een 2e generatie (NB)
Foto van de zijkant
Foto die wat meer laat zien, maar helaas met telefoon genomen
Vorig jaar zo goed als standaard gekocht, eigenlijk alleen een andere kap erop.
Aan het interieur wat lichte wijzigingen in de vorm van nieuwe leren kappen en wat "chromen" accentjes. Verder nog een windscherm en flinke beugels achter de hoofdsteunen.
Wat de body betreft een kleine strip aan de voorkant eronder en sideskirts. Achter een soort verbredende spatborden. Daarbij is hij ook gedeeltelijk gespoten, er zaten ook 2 roestplekjes op de wagen. In het gat in de voorbumper is een soort honingraat rooster geplaatst en op de uitlaat zit een simpel chromen opzetstukje.
De velgen komen volgens mij van de 15th anniversary mazda, de originele hebben we ook nog.. die zijn overgespoten en hebben de winterbanden erop zitten.
Ten slotte een kleine wijziging onder de motorkap. Daar zit een open luchtfilter waardoor die toch weer net effe wat lekkerder klinkt, vooral in de lage toeren, in een tunnel, met het dak eraf
Oja, we hebben ook nog een hardtop erbij voor in de mindere maanden.
Ook even een foto van:
De volgende aanschaf zijn we nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk zoiets klein als witte knipperlichtjes en reflectoren oid.