Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 2 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gas liften en in de juiste richting blijven sturen had je kunnen redden (en eventueel koppeling in), door de handrem aan te trekken blijf je glijden en dan ben je de sjaak.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 10-05-2010 09:18 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
itsalex schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:25:
Ik ging namelijk precies de andere weghelft op en toen heb ik een reactie toch de handrem aangetrokken en het stuur omgegooid (de auto was niet meer te houden en om toch proberen af te remmen (want de weg ging ook nog naar beneden!)) en dat was mijn geluk. Ik kwam tegen de vangrail tot stilstand en daarachter zat een "afgrond" van denk 3 meter. Maar ik had nog zo'n snelheid dat mijn auto 180 graden is gedraaid en na de klap van vangrail ben ik nog even 90 graden gedraaid. Maar echt gelukkig blikschade maar de airbags zijn er niet uitgeklapt _/-\o_ .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ai da's minder, gelukkig alleen maar blikschade idd. Gelukkig heb je zelf niets.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

Duinkonijn

Huh?

nha zonde :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Mijn ouders rijden op dit moment in dit:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_1XknPAfZhcs/SVE9axNnwsI/AAAAAAAADjc/-R1hAgRO174/s400/2007+Mazda+3+SportSedan+1.6+VVT+Active+%2B+Kendo.jpg

We zijn al gaan kijken voor een nieuwe auto. Waarschijnlijk wordt dat deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.autowiki.nl/specs/foto/22/2010/221604o/Mazda_3.jpg
De mazda 3 gt-m. Me ouders vinden een Mazda 6 te groot dus dan leek dit mij een goede keus.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

Ik rij in een mazda 626 Hatchback uit 1996. Is mijn eerste auto en bevalt goed. Op het moment 190.000 op de teller en hoop dat hij het nog even volhoudt hehe.

Zal later wel wat foto's posten. Kwam er wel achter dat mijn uitlaat achter doorgeroest is waardoor hij wat herrie maakt. Kan niet zoveel kwaad heb ik mij horen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb die auto gewoon niet meer onder controle kunnen krijgen. Ik had volgens mij alleen de koppeling ingedrukt en de handrem pas gebruikt toen ik de auto niet meer onder controle kreeg. Ik ben denk ik met rond de 30/40 tegen de vangrail aangekomen. Ik heb nog wat spierpijn maar de grootste schrik is weg. pffff niets aan overgehouden maar die auto totalloss? Denk het wel maar ja we horen het wel. Ik heb 2 keer tegengestuurd maar het heeft niet geholpen. Dus ja en toen de handrem om toch te remmen want als ik had geremd was het slechter afgelopen en gas geven idem dito dus ik heb gedaan wat ik moest doen; koppeling in en tegensturen en dan kijken wat er gebeurd.

Waar de accu lag ligt nu een koplamp links en rechts is waar de pomp van reservoir lag ligt nu een koplampunit. Maar ja echt balen. De auto was net nog geen 3 jaar oud (nog 23 dagen). En net garantie tot 5 jaar bijgekocht. Nou ja dan gaan we maar eventueel zoeken naar een andere bak. Wel nog lekker zijn afscheidritje gehad naar Duitsland en met die Conti Sportcontact 2 banden die ervoor lagen en met 190 km over de duitse autobahn. Heerlijk reed dat maar zo zal die denk ik niet meer rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door itsalex op 10-05-2010 20:43 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Je bent in ieder geval niet in paniek geraakt. :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb zoveel gezeur gehad met de verzekering met de auto. Eindelijk is die naar mijn eigen dealer toe (stond bij een bedrijf dat ik niet wilde maar dat heb ik eindelijk goed kunnen oplossen met mijn dealer die gewoon schadegarant is). Als die gemaakt kan worden laat ik hem niet maken na de klap. Daarvoor vind ik dat de klap gewoon even te groot is geweest. Ik ga dus vandaag even zoeken naar een andere auto en even kijken en testrijden. Ik rij nu in een Mazda 2 oud model; het spacemonster van Mazda waar je gewoon een koelkast van 2 meter in kan krijgen zonder problemen en planken van 2,60 meter. Top auto maar ik wil toch iets meer auto.

Ben vandaag 15 mei even langs mijn dealer gereden om afscheid van die auto te nemen. Die ziet er echt niet meer uit. Bijna alle draden vanuit de zekeringskast zijn opengescheurd, accu zit tegen de ruitwisser, het stuur werkt niet meer goed, handrem gaat er niet meer vanaf, de kreukelzonebalk is ingedeukt en de zijkanten ervan zijn ook krom, radiateur ligt op de grond, moterblok ligt naar mijn gevoel een stukje naar achteren, de a-stijl (zo heet dat geloof ik boven je moterkap) zijn ook al een stukje naar bovenschoven en er is nog veel meer schade wat ik niet heb kunnen zien onder de moterkap. Ik heb foto's genomen maar het is einde auto. Ik denk niet dat ze deze nog gaan maken maar gewoon voor onderdelen. Er kan idd tegenwoordig veel gedaan worden maar dit ....

[ Voor 37% gewijzigd door itsalex op 15-05-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 21:04
Ik meld mij ook maar even als Mazda rijder. Ik rijd nu sinds ongeveer 1 week met volle tevredenheid in een Mazda 2 1.5 GT-M uit feb 2008. Hiervoor reed ik een Daihatsu Sirion uit 1999. Dus ik heb een redelijke sprong voorwaarts gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v109/Jantjuhman/Mazda%202/DSC00683.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v109/Jantjuhman/Mazda%202/DSC00685.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v109/Jantjuhman/Mazda%202/DSC00688.jpg

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Rival24

I'll Be Back

FunkyPunky schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:08:
Ik meld mij ook maar even als Mazda rijder. Ik rijd nu sinds ongeveer 1 week met volle tevredenheid in een Mazda 2 1.5 GT-M uit feb 2008. Hiervoor reed ik een Daihatsu Sirion uit 1999. Dus ik heb een redelijke sprong voorwaarts gemaakt.
Hoe zit het met de geluidsproductie op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
Rival24 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:50:
[...]

Hoe zit het met de geluidsproductie op de snelweg?
Het motorgeluid valt mee, hij maakt bij 120 ongeveer 3500 toeren. Het meest geluid komt van de platte banden. Maar ik vind het alleszins meevallen. Je kunt in ieder geval met een passagier praten zonder de stem te moeten verheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb de startpost weer bijgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 22:25

Mex

Gister de auto gewassen en wat plaatjes gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.79/966750001-966800000/966780301-966780400/966780360_6_DCbC.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.129/966750001-966800000/966780301-966780400/966780386_6_fkph.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.170/966750001-966800000/966780401-966780500/966780414_6_09qG.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.77/966750001-966800000/966780401-966780500/966780437_6_JQ5C.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.100/966750001-966800000/966780401-966780500/966780460_6_3V_u.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.118/966750001-966800000/966780401-966780500/966780474_6_PzND.jpeg

De buitenkant is nu bijna klaar, alleen nog iets met de nummerplaat aan de voorkant en een Garage Vary lipje zoals op onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.kentt.f2s.com/mx5/medium/7H2Q5072-051.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:01
Ziet er netjes uit! Gebruik je de auto ook voor het circuit?

En wat voor motorisering ligt er nu in?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

S2801 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:10:
Ziet er netjes uit! Gebruik je de auto ook voor het circuit?

En wat voor motorisering ligt er nu in?
Ik gebruik de auto voornamelijk op het circuit. Er hangt een 1.8 blokje in waar ik een turbo op geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 21:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het grote auto detailing topic

Misschien leuk om daar te kijken. Aangezien de auto zich er perfect voor leent ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Touchdomex schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:02:
Het grote auto detailing topic

Misschien leuk om daar te kijken. Aangezien de auto zich er perfect voor leent ;)
Ik ben bekend met het fenomeen maar dat is niet aan mij besteed, geen geduld en tijd voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Mex op 24-05-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mex schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:44:
Gister de auto gewassen en wat plaatjes gemaakt :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De buitenkant is nu bijna klaar, alleen nog iets met de nummerplaat aan de voorkant en een Garage Vary lipje zoals op onderstaande foto.

[afbeelding]
Dat vind ik nu echt een super mooie Mx-5.
Post eens wat meer specs als je wilt? :)

/me Joopie gaat binnenkort eens kijken bij een MX-3 V6 Jubileum edition
Zoals mijn vader een paar jaar terug had:
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/mazda-01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/mazda-05.JPG
Afbeeldingslocatie: http://turboton.web-log.nl/Auto/mx-3_2.JPG
:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Joopieboy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:25:
[...]

Dat vind ik nu echt een super mooie Mx-5.
Post eens wat meer specs als je wilt? :)
Thanks! Voor specs zie:

Mex in "Het grote Mazda topic #1"

of bv http://www.trackdrivers.net/showthread.php?t=107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatste link kan ik niet zien, maar die in dit topic wel. Wat een lijst. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Gisteren was ik vrij, denk ga de bandenspanning en dergelijke controleren. Links voor en achter, rechts achter waren goed op spanning. Kom ik bij Rechts voor 0,9 bar minder dan de overige 3.

Ik merkte al een tijd dat ik wat zwaarder moest sturen (ondanks de stuurbekrachtiging), denk rijdt toch eens naar de overkant, bij Euromaster in Helmond. Ik zeg, denk dat er iets mis is met rechts voor. Monteur haalt de velg eraf, spuit met de spray langs de velg, niets mis. Vervolgens bij het ventiel, rustig allemaal luchtbellen te voorschijn. Dus de monteur haalt de band van de velg, monteert een nieuw ventiel, zet alles weer terug zoals het hoort.

Ik vraag, wat krijg je?
Hij: Service van de zaak...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Na tijd wachten en gereden te hebben in een Mazda 2 heb ik eindelijk gehoord dat mijn auto totalloss is. Ik was er al bang voor maar het is de waarheid geworden. Weer een Mazda 3 minder op de weg. De schade was groter dan 9 ruggen. De dagwaarde zou ongeveer 5k euro zijn ofwel wrakwaarde. Dat was dus mijn auto. De schade was toch wel heftig. Ik was er al bang voor maar mijn dealer zei dat het niet bleef bij de 9k maar meer moest zijn. Dus die gaat naar het oostblok toe of voor onderdelen. Ik mis wel de wegligging en de 17 inch banden die eronder lagen. Je kon die auto zo lekker door bochten jagen. Heerlijk zoals die op de weg lag. De auto was niet verlaagd maar dat was mijn plan met 1 ton. Maar ja einde verhaal en nu weer zoeken voor een andere auto. Dat is niet makkelijk.

Ik heb nu wel de 16 inch velgen over dus die ga ik maar op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
itsalex schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:53:
Na tijd wachten en gereden te hebben in een Mazda 2 heb ik eindelijk gehoord dat mijn auto totalloss is. Ik was er al bang voor maar het is de waarheid geworden. Weer een Mazda 3 minder op de weg. De schade was groter dan 9 ruggen. De dagwaarde zou ongeveer 5k euro zijn ofwel wrakwaarde. Dat was dus mijn auto. De schade was toch wel heftig. Ik was er al bang voor maar mijn dealer zei dat het niet bleef bij de 9k maar meer moest zijn. Dus die gaat naar het oostblok toe of voor onderdelen. Ik mis wel de wegligging en de 17 inch banden die eronder lagen. Je kon die auto zo lekker door bochten jagen. Heerlijk zoals die op de weg lag. De auto was niet verlaagd maar dat was mijn plan met 1 ton. Maar ja einde verhaal en nu weer zoeken voor een andere auto. Dat is niet makkelijk.

Ik heb nu wel de 16 inch velgen over dus die ga ik maar op marktplaats zetten.
Da's balen, jammer van de wagen. Hopen dat je weer een goede wagen terug vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
remy007 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:42:
Gisteren was ik vrij, denk ga de bandenspanning en dergelijke controleren. Links voor en achter, rechts achter waren goed op spanning. Kom ik bij Rechts voor 0,9 bar minder dan de overige 3.

Ik merkte al een tijd dat ik wat zwaarder moest sturen (ondanks de stuurbekrachtiging), denk rijdt toch eens naar de overkant, bij Euromaster in Helmond. Ik zeg, denk dat er iets mis is met rechts voor. Monteur haalt de velg eraf, spuit met de spray langs de velg, niets mis. Vervolgens bij het ventiel, rustig allemaal luchtbellen te voorschijn. Dus de monteur haalt de band van de velg, monteert een nieuw ventiel, zet alles weer terug zoals het hoort.

Ik vraag, wat krijg je?
Hij: Service van de zaak...

d:)b
Dat zie je tegenwoordig niet meer zo vaak. Top! :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Mijn Mazda 3 is weg. De schade was veel te groot. Er was gecalculeerd dat er ± € 13.000 schade was (nou ik denk zelfs meer maar ok) en de dagwaarde was € 14.000. Tja dus ik krijg de dagwaarde. Het is jammer maar ik heb nu besloten na een aantal auto's te hebben bekeken om toch een VW golfje te kopen hoe graag ik Mazda wilde hebben was het voor mij prijstechnisch niet interessant om een Mazda 3 diesel te kopen met wat minder km en met dezelfde uitvoering als mijn auto. De 2.0 citd top van een auto maar veel te zwaar en de 1.6 citd werd alleen in een touring uitvoering vaak verkocht. Dat is jammer dus ik kwam een leuke Golf 5 Bm tegen waarbij ik niet met mijn luxe achteruit ging qua uitrusting van de auto. Hoe graag ik echt Mazda wilde rijden ging dat helaas niet meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Over een aantal dagen krijg ik de MX-5 mee voor een aantal dagen. Dat was een cadeau van het bedrijf waar ik onlangs afgestudeerd ben, ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat bevallen, zeker zo in de zomerse tijden.. :)

* RomeoJ is happy :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 15:13

artificial_sun

Mazda Rx7

A eindelijk een Mazda Topic

Mijn (ex) Mazda Rx7 FB SDX 1984 (Huidige is identiek buiten het opendak)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Sp7wwXk8fMY/R1FumgWuyyI/AAAAAAAAACE/DiTIOisyz8c/s288/DSC00371.JPG
1.1 liter wankelmotor
115PK
1 op 6 stads gebruik >:)
1 op 9 Snelweg :*)

Eerste Rx-7 was ook mijn eerste auto. Voor een prikkie gekocht maar was toch wat roestig ( zeg maar heel erg :+ ) 2 jaar meer gereden en plannen op m op te knappen. Daarna met 100 euro verlis verkocht ;w

En een paar maanden geleden een zelfde Rx-7 gekocht (zelde kleur, zelfde motor, zeflde opties behalve opendakje) :) Alleen bestemd voor het weekend ;)

Achterwiel aandrijving, 50:50 gewichtsvedeling, licht en fel. Een belevenis om in te rijden.

Mijn ex Mazda 323 1997
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_Sp7wwXk8fMY/Snck5AOwH6I/AAAAAAAAAiE/CJQ5dnlWtho/s288/DSC01016.JPG
1.6 liter
1 op 12 gemiddeld
Nu vervangen door Focus diesel

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Ik werd gisteren gebeld door de garage waar ik mijn Mazda 3 automaat heb aangeschaft - er loopt een terugroepactie voor een bepaalde serie Mazda 3 automaat voor controle - er zijn blijkbaar bij sommige modellen gebreken aan de remleiding geconstateerd. Ik heb meteen maar even een afspraak gemaakt bij de plaatselijke dealer.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

artificial_sun schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:14:
A eindelijk een Mazda Topic

Mijn (ex) Mazda Rx7 FB SDX 1984 (Huidige is identiek buiten het opendak)
[afbeelding]
1.1 liter wankelmotor
115PK
1 op 6 stads gebruik >:)
1 op 9 Snelweg :*)

Eerste Rx-7 was ook mijn eerste auto. Voor een prikkie gekocht maar was toch wat roestig ( zeg maar heel erg :+ ) 2 jaar meer gereden en plannen op m op te knappen. Daarna met 100 euro verlis verkocht ;w

En een paar maanden geleden een zelfde Rx-7 gekocht (zelde kleur, zelfde motor, zeflde opties behalve opendakje) :) Alleen bestemd voor het weekend ;)

Achterwiel aandrijving, 50:50 gewichtsvedeling, licht en fel. Een belevenis om in te rijden.

Mijn ex Mazda 323 1997
[afbeelding]
1.6 liter
1 op 12 gemiddeld
Nu vervangen door Focus diesel
O+ Zoiets moet er bij mij volgend jaar ook komen, om in het weekend mee te scheuren (de RX7 dus :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Die staan er genoeg te koop, dus als je een redelijk budget hebt (2x aanschaf is de norm) kun je best iets leuks kopen.

Even op het Nederlandse Rx7 club forum kijken dus.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Klopt.
M'n pa heeft vroeger een RX4 gehad (jaren '70). Toen waren er al maar een paar van in Nederland, en nu zal er wel bijna niks meer van rond rijden :P Hij verkocht hem omdat het ding gigantisch veel olie verbruikte en hij zich scheel betaalde aan de benzine :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Heb het vermoeden, nouja weet het wel zeker, dat de rechter voor speaker in mijn 323 het dan wel, dan niet doet. Merkte dit op Graspop 2 weken geleden, geluid aan deur open: wel, geen geluid... Raak de deur aan, weer geluid :S...

Vermoed ook, dat de speaker kabel kapot is. Tevens is bij een ongelukje de volumeregelaar van mijn Xplod afgebroken (ging zitten toen het frontpanel nog in m'n kontzak zat, en het niet in de gaten had 8)7).

Binnenkort toch naar de beurt + APK, zit zelf nog wel te denken om de tuner te vervangen. Deze zit er nu 4 jaar in, vanaf het moment dat de wagen aangeschaft is. Toen waren de SDkaart readers nogal prijziger dan tegenwoordig :).

[ Voor 9% gewijzigd door remy007 op 12-07-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Iemand die mee wil helpen met het bijhouden van de startpost? Ik werk momenteel 60+ uur in de week dus heb er niet veel tijd meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Indien er niemand anders zich kandidaat stelt, dan ben ik best bereid om de startpost mee bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Gisteren mijn wagen afgegeven bij de garage voor APK + kleine beurt en nog wat enkele reparaties. Belden vanmiddag op:
- Airco defect
- Ophanging defecten
- Alle Remblokken/schijven
- Kapotte speaker rechts voor
- Lampjes kapot

En volgend jaar 4 nieuwe banden... Laten wel alles repareren, kost wel wat, maar de wagen is nog goed verder motorisch. Zal wel een flink kosten plaatje worden... heb het er wel voor over. Als ie maar weer goed rijdt en veilig is.

Even een aanvulling:
Mazda roept half miljoen auto's terug
DEN HAAG - De Japanse autofabrikant Mazda gaat wereldwijd meer dan een half miljoen auto's terugroepen naar de garage wegens een mogelijk defect aan de stuurbekrachtiging. Het gaat om de grootste terugroepactie van het concern ooit.
© Autoweek

Mazda maakte woensdag al bekend 320.000 auto's in de Verenigde Staten, Canada en Mexico terug te roepen. Het concern gaat nu ook auto's terughalen uit zijn belangrijke exportmarkten Australië en Europa.

De actie betreft auto's van de populaire Mazda 3 en Mazda 5 modellen die zijn gemaakt tussen 2 april 2007 en 30 november 2008. Door het defect kan de stuurbekrachtiging plotseling wegvallen terwijl de auto rijdt.

Dat verhindert dat de auto kan worden bestuurd zoals verwacht en vergroot de kans op een ongeluk.

[ Voor 49% gewijzigd door remy007 op 19-08-2010 10:13 . Reden: Nieuwsbericht toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ben bezig met het kijken naar nieuwe velgen voor onder de 323F. De velgen die er nu onder liggen zijn behoorlijk versleten, ook moeten binnenkort de banden vervangen worden. Tevens wil ik er eind 2011 winterbanden op laten leggen. Dan kan ik die op de oude velgen laten monteren.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Wolfrace Triad Black Polished, alleen zit ik nog te kijken naar welke banden er op komen.

Afbeeldingslocatie: http://motoring-news.com/wp-content/uploads/2009/09/AB227EC0-34A7-4253-887B-28371E4B3D8B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 21:11
Ik zie dat ik mijn 6 nog niet heb gepost hier. Het gaat om een Mazda 6 Sportbreak 2.3 Active uit 2003

Foto's vanmiddag genomen:

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/8076/dsc00274nf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/4911/dsc00272x.jpg

En nog een plaatje van afgelopen zomer

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/6096/dsc001341.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn wat een prachtige auto! Ook subtiel verlaagd zie ik?

En hoelang bent u zelf en hoe zit dat qua zitpositie? Ben zelf namelijk 1.97m en vraag mij dat wel af eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
jobcohen schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:14:
Ik zie dat ik mijn 6 nog niet heb gepost hier. Het gaat om een Mazda 6 Sportbreak 2.3 Active uit 2003

Foto's vanmiddag genomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog een plaatje van afgelopen zomer

[afbeelding]
Mooie wagen!

TS aangepast, de laatste foto erbij geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
remy007 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:29:
[...]

Mooie wagen!

TS aangepast, de laatste foto erbij geplaatst!
Moet je wel even de correcte naam erbij zetten (Mazda 6 Sportbreak 2.3 Active uit 2003) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
FunkyPunky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:05:
[...]

Moet je wel even de correcte naam erbij zetten (Mazda 6 Sportbreak 2.3 Active uit 2003) ;)
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Sp7wwXk8fMY/R1FumgWuyyI/AAAAAAAAACE/DiTIOisyz8c/s400/DSC00371.JPG
Deze mag ook in de ts *O*

Mijn Mazda Rx-7 FB Limited Edition 1984

1 ton op de teller en rijd als een trein :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Joopieboy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:03:

En hoelang bent u zelf en hoe zit dat qua zitpositie? Ben zelf namelijk 1.97m en vraag mij dat wel af eigenlijk.
Ik heb ook 2003 sportbreak (zie eerder in dit topic) met leren bekleding. Waar ik in het begin moest wennen was dat de zijwangen van het zitkussen vrij goed voelbaar waren, hoewel mijn zitvlak ook weer niet al te groot is. Dit went wel overigens.

Waar ik me meer aan stoor is dat mijn linkerarm niet goed kan laten rusten. De ondersteuning waar de raam bediening op zit, is voor mij te laag en het raam"kozijn" is voor mij weer te hoog. :-(. Dit is voornamelijk merkbaar bij langere ritten. Zelf ben ik 1.90.
De stoelpositie is overigens helemaal elektrisch verstelbaar incl lendesteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoniem: 36704 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook 2003 sportbreak (zie eerder in dit topic) met leren bekleding. Waar ik in het begin moest wennen was dat de zijwangen van het zitkussen vrij goed voelbaar waren, hoewel mijn zitvlak ook weer niet al te groot is. Dit went wel overigens.

Waar ik me meer aan stoor is dat mijn linkerarm niet goed kan laten rusten. De ondersteuning waar de raam bediening op zit, is voor mij te laag en het raam"kozijn" is voor mij weer te hoog. :-(. Dit is voornamelijk merkbaar bij langere ritten. Zelf ben ik 1.90.
De stoelpositie is overigens helemaal elektrisch verstelbaar incl lendesteun.
Dat klinkt dus als een erg fijne leaseauto. Heb zelf een vrij smalle kont die die zijwangen zijn dan wel heel erg fijn. En uiteraard is een lendensteun ook echt geweldig.

Toch maar eens naar gaan kijken binnenkort. Hoewel ik de station mooi vind, is de sedan wat praktischer voor mij. En dan de keuze, 40-45.000 km per jaar, diesel of toch een benzine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen

Zeg maar 'je' hoor... :P

Auto is idd 35 mm verlaagd ja. Rijdt nog redelijk comfortabel (behalve op korte hobbels en richels) en ziet er subtiel uit ja.

Ik ben niet heel groot (1.78) en kan heerlijk zitten in de 6. Ik heb geen last van de hogere zijwangen. Komt misschien omdat deze in mijn vorige auto (323F BA) ook aanwezig waren.
Overigens zijn de stoelen van de Executive en Active uitvoeringen electrisch verstelbaar en met leer bekleed. Lendensteun is wel op alle uitvoeringen standaard geloof ik.

De station is mooi en praktisch, maar de sedan is ook zeker mooi. Subtiel verlagen, mooie velgjes en je hebt een strakke bak!

Nog een foto van het interieur van de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/6433/interieurk.jpg

En nog eentje van de buitenkant om het af te leren:

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/4319/dsc001301e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
artificial_sun schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:18:
[afbeelding]
Deze mag ook in de ts *O*

Mijn Mazda Rx-7 FB Limited Edition 1984

1 ton op de teller en rijd als een trein :)
En hoe rijdt een trein dan? Ik vind het toch altijd nog aparte wagens om te zien, zeker ook als je wat meer weet over de (wankel)motor. Blijft toch een redelijk uniek concept van Mazda.

Wees er in elk geval zuinig op, auto ziet er nog netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

jobcohen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:55:
[...]

Zeg maar 'je' hoor... :P

Auto is idd 35 mm verlaagd ja. Rijdt nog redelijk comfortabel (behalve op korte hobbels en richels) en ziet er subtiel uit ja.

Ik ben niet heel groot (1.78) en kan heerlijk zitten in de 6. Ik heb geen last van de hogere zijwangen. Komt misschien omdat deze in mijn vorige auto (323F BA) ook aanwezig waren.
Overigens zijn de stoelen van de Executive en Active uitvoeringen electrisch verstelbaar en met leer bekleed. Lendensteun is wel op alle uitvoeringen standaard geloof ik.

De station is mooi en praktisch, maar de sedan is ook zeker mooi. Subtiel verlagen, mooie velgjes en je hebt een strakke bak!

Nog een foto van het interieur van de mijne:

[afbeelding]

En nog eentje van de buitenkant om het af te leren:

[afbeelding]
Wat voor verlagingsset heeft u, weitec? En wat sportiever maar toch comfortabel is wel heel erg fijn om te rijden vind ik zelf. Niet dat je op de snelweg na 2 uur rijden en ieder steentje gevoelt te hebben zo mank loopt als een oude kerel. Had ik iig wel met een Renault 19 met leren interieur, wel met een Bilstein B8 sprint onderstel... En leer is opzich wel heel fijn, alleen is dan een airco een must, gelukkig zit dat er wel in.

Heeft die van u stoelverwarming trouwens?

En idd, zeker met die 5 spaaks waaier velgen en iets lager zoals die van jouw dat ziet er echt prachtig uit, ook dat kontje met die dubbele uitlaat, jum! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Joopieboy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:02:
[...]

Toch maar eens naar gaan kijken binnenkort. Hoewel ik de station mooi vind, is de sedan wat praktischer voor mij. En dan de keuze, 40-45.000 km per jaar, diesel of toch een benzine...
Effe voor mijn beeldvorming, hoe kan een sedan practischer zijn dan een station?

Kwa robuustheid, zit het bij een 6 wel in orde. In korte tijd 2x iemand achterop gereden. 1x een vrachtwagen waarvan de bumpert afgescreven kon worden en 1x een civic. Die was hierna total loss. Na de 2de keer, maar eens de trekhaak vervangen hoewel deze er nog goed uitzag. Verder geen chasis schade o.i.d alleen lichte bumper/achterklep-schade.

Tja km/jaar. De mijne, ook ex-lease, had na zijn eerste 3 jaar ook dik 150.000km op zitten. Ook een gevalletje, meer gereden dan gedach. En dat in een benzinewagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

jobcohen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:57:
En hoe rijdt een trein dan? Ik vind het toch altijd nog aparte wagens om te zien, zeker ook als je wat meer weet over de (wankel)motor. Blijft toch een redelijk uniek concept van Mazda.

Wees er in elk geval zuinig op, auto ziet er nog netjes uit!
Nou als een in een trein gezeten als deze hard over wissel rijd? Dan wordt je goed doorelkaar geschud, zo voelt het ook als je met mij meerijd }:O Hij accelereerd wel een stuk sneller als een trein.

En hij is in een zeer goede staat inderdaat.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Gisterochtend niets gemerkt, maar in de middag liep ik naar de wagen toe. Blijkt er een grapjas tegenaan te zijn gereden aan de bijrijders kant, vermoedelijk in de ochtend. Natuurlijk laat niemand wat achter (briefje, of aanbellen).

Vanochtend om 08:00 naar de schade expert gegaan. De wielkap kan vervangen worden, op het GLX logo is de boel ingedeukt. Tevens moet de bijrijders deur overgespoten worden.
In het verleden is er door paar grapjassen al wel een kras opgezet (over de beide portieren rechts) deze laat ik nu gelijk mee overspuiten. Ook 1,5 jaar geleden is er een kleine aanrijding geweest in de straat (door mijn zusje) in mijn wagen, waar de bumper voor rechts wat los zit, en een kleine deuk in de rand van de achterklep, deze laat ik nu ook verhelpen.

Helaas geen Allrisk Verzekering (11/12 jaar oud), dit wordt dus zelf betalen, geschatte reparatie kosten: 1350 euro :(.

Even een foto waarop je je kunt inbeelden, zal later schade foto's posten:
Afbeeldingslocatie: http://images.sugababes.nl/user_pics/245/245481_4a1cede07f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

remy007 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:09:
Gisterochtend niets gemerkt, maar in de middag liep ik naar de wagen toe. Blijkt er een grapjas tegenaan te zijn gereden aan de bijrijders kant, vermoedelijk in de ochtend. Natuurlijk laat niemand wat achter (briefje, of aanbellen).

Vanochtend om 08:00 naar de schade expert gegaan. De wielkap kan vervangen worden, op het GLX logo is de boel ingedeukt. Tevens moet de bijrijders deur overgespoten worden.
In het verleden is er door paar grapjassen al wel een kras opgezet (over de beide portieren rechts) deze laat ik nu gelijk mee overspuiten. Ook 1,5 jaar geleden is er een kleine aanrijding geweest in de straat (door mijn zusje) in mijn wagen, waar de bumper voor rechts wat los zit, en een kleine deuk in de rand van de achterklep, deze laat ik nu ook verhelpen.

Helaas geen Allrisk Verzekering (11/12 jaar oud), dit wordt dus zelf betalen, geschatte reparatie kosten: 1350 euro :(.

Even een foto waarop je je kunt inbeelden, zal later schade foto's posten:
[afbeelding]
Voor de schade die veroorzaakt is door een ombekende auto kun je het waarborg fons inschakelen. Die keren mogelijk uit in dit soort zaken.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
artificial_sun schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:24:
[...]

Voor de schade die veroorzaakt is door een ombekende auto kun je het waarborg fons inschakelen. Die keren mogelijk uit in dit soort zaken.
Dat heb ik ook in gedachten, maar mijn Moeder heeft in gedachten dat dat alleen met nieuwe (tot 3 jaar) wagens gaat. Of is dit inmiddels veranderd? Zie er namelijk niets van op de website van hun staan.

Inmiddels digitaal aangifte gedaan.

hierbij nog wat foto's
Schade Aanrijding bij parkeerstand
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tiubeNRHfMuzDNqNkjkpPDg1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b0wwkdSlz681fX4neXxyI2lC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jmZsIaTmykf2mDCcGcsDo10j/thumb.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door remy007 op 12-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Joopieboy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Wat voor verlagingsset heeft u, weitec? En wat sportiever maar toch comfortabel is wel heel erg fijn om te rijden vind ik zelf. Niet dat je op de snelweg na 2 uur rijden en ieder steentje gevoelt te hebben zo mank loopt als een oude kerel. Had ik iig wel met een Renault 19 met leren interieur, wel met een Bilstein B8 sprint onderstel... En leer is opzich wel heel fijn, alleen is dan een airco een must, gelukkig zit dat er wel in.

Heeft die van u stoelverwarming trouwens?

En idd, zeker met die 5 spaaks waaier velgen en iets lager zoals die van jouw dat ziet er echt prachtig uit, ook dat kontje met die dubbele uitlaat, jum! :9~
Ik weet niet welke verlaging eronder zit. Dit zat er al op toen ik de auto kocht en heb het niet aan de vorige eigenaar gevraagd.

Leder is makkelijk, zeker met kleine kinderen. In de zomer is het af en toe even warm als je net zit. Voor in de winter zit er idd stoelverwarming op. Als het buiten vriest zoals in afgelopen weken dan heb ik hem regelmatig aan staan hoor. Zeker de eerste 10 minuten is het zaaaaalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:02
remy007 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:09:
Je gaat aan zo'n ouwe bak toch geen geld meer uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Marco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:38:
[...]

Deze opmerking kun je hier net zo goed achterwege laten. Reageer normaal of reageer niet! Iedereen bepaald wat hij/zij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ik rijd een jaar of 2 inmiddels een Mazda2 uit 2006, oude model MPV dus. Deze is inmiddels wat te klein dus we denken aan een Mazda5 (benzine) bijv van 2006. Iemand ervaringen met deze?

En in hoeverre zou deze zich verhouden tot een Mazda6 station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wss kan ik mijzefl vanaf morgen ook melden hier, vanmiddag kijken naar een 626 GLX 2.0 hatchback uit '99, blauw metallic!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Marco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:38:
[...]

Dat mag ook wel wat respectvoller :X Bovendien moet hij dat lekker zelf weten: als je voor 1350 euro geen gelijkwaardig alternatief kan vinden, zou ik niet weten waarom je hem niet zou laten repareren. Tenzij het om iets cosmetisch gaat... Ik heb mijn bumper ook niet laten repareren toen de achterbuurvrouw er tegenaan reed deze winter. Het gaat om wat krasjes en de kosten waren net geen 700 euro (ws. om de schade-expert weg te houden), maar je ziet het amper. Deze schade is toch wel wat anders natuurlijk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 16:59

s3.

Veel schadereports hier..

Ik heb de afgelopen 2 jaar voor de Mazda Roadshow gewerkt. Veel geleerd en erg veel gereden :) ! Van de nieuwe 3 MPS tot de CX9. Lekkere auto's zijn het. Het schort in sommige modellen wel aan ruimte, maar het rijdt comfortabel.
Ik vond de nieuwe MX5 het fijnste rijden, je zit lekker laag en je hebt een boel koppel. Ik heb nog een foto van de MX5 cup op Zandvoort, ik zal deze posten als ik thuis ben.

Ik ben momenteel zelf aan het kijken voor een RX-8.. to be continued 8)

[ Voor 8% gewijzigd door s3. op 13-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat vond je van de 3MPS? Ik zou zelf wel 's een 6MPS willen hebben, misschien iets minder snel, maar voor m'n gevoel veel beter uitgebalanceerd (geen 260pk op de voorbanden bijvoorbeeld :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ford bewijst met de Focus ST dat je zelfs nog meer op de voorwielen, fatsoenlijk kan sturen. En volgens mij was de 3 ook behoorlijk goed, electronisch diff. enzo, verder kan ik me voorstellen dat Ford een flinke vinger in de pap heeft gehad bij het ontwerp van een FWD met zoveel vermogen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat de 3 MPS slecht is, ik zou m'n 626 er zo voor ruilen natuurlijk (en niet vanwege het waardeverschil, lijkt me gewoon een heerlijke auto), maar een 6MPS is 2e hands dezelfde prijs en biedt volgens mij veel beter uitgebalanceerde rijeigenschappen (niet zelf ervaring mee helaas, alleen over gelezen). Ik lees veel dat de voorkant "onrustig" is, iets wat over de 6 MPS niet gezegd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Shaodar schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:17:
Ik rijd een jaar of 2 inmiddels een Mazda2 uit 2006, oude model MPV dus. Deze is inmiddels wat te klein dus we denken aan een Mazda5 (benzine) bijv van 2006. Iemand ervaringen met deze?

En in hoeverre zou deze zich verhouden tot een Mazda6 station?
Heb zelf geen ervaring met een Mazda5, maar wel met een Mazda6 station. Een kennis van me heeft toentertijd getwijfeld tussen de aankoop van een 5 of een 6. Qua familiewagen heeft de 5 een lichte voorsprong (meer MPV mogelijkheden), maar hij is uiteindelijk voor de 6 station gegaan. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de 6 vanbinnen zeer ruim is, zowel op de voorstoelen als op de achterbank. En zelfs qua bagageruimte schijnt de 6 groter te zijn dan de 5.

Wat zoek je precies in een auto? Met andere woorden: wat verwacht je van je volgende auto in vergelijking met je huidige 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 16:59

s3.

Grrrrrene schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:24:
Wat vond je van de 3MPS? Ik zou zelf wel 's een 6MPS willen hebben, misschien iets minder snel, maar voor m'n gevoel veel beter uitgebalanceerd (geen 260pk op de voorbanden bijvoorbeeld :o)
Ik kan alleen bevestigen wat anderen zeggen. Veel last van torque steer, het stuur trekt alle kanten op met volle gas. Echter is de wegligging standaard geweldig, weinig tot geen overhelling. Ook de remkracht laat weinig wensen over.
Leuke wagen, maar er zijn betere concurrenten voor een betere prijs, wat wel jammer is.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/iqbyo0.jpg

De nieuwe MX5 rechts was érg dik met de achterspoiler, bestickering en verlaging :9~ :9~ :9~

[ Voor 11% gewijzigd door s3. op 14-01-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
jobcohen schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:38:
[...]

Heb zelf geen ervaring met een Mazda5, maar wel met een Mazda6 station. Een kennis van me heeft toentertijd getwijfeld tussen de aankoop van een 5 of een 6. Qua familiewagen heeft de 5 een lichte voorsprong (meer MPV mogelijkheden), maar hij is uiteindelijk voor de 6 station gegaan. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de 6 vanbinnen zeer ruim is, zowel op de voorstoelen als op de achterbank. En zelfs qua bagageruimte schijnt de 6 groter te zijn dan de 5.

Wat zoek je precies in een auto? Met andere woorden: wat verwacht je van je volgende auto in vergelijking met je huidige 2?
Een aantal zaken: meer beenruimte achterin voor de kids. Wij gebruiken van die Isofix kinderstoeltjes en die vragen meer ruimte dan eentje die je met de gordels vastzet. Daarnaast ben ik zelf vrij lang (1.92m) dus dat begint achterin wat te krap te worden in de Mazda2.

Ook is de bagageruimte erg krap bemeten voor vakanties e.d. in de Mazda2. Zeker als er nog een buggy mee moet ook.

Dan wat kleine zaken die niet echt belangrijk zijn;
In vergelijk met een Mazda6 station vind ik de 5 mooier, en ook de 7 zitplaatsenmogelijkheid is wel een aardig extratje. Oh en de schuifdeuren lijken mij aardig praktisch. Daarentegen verbruikt een 5 wel wat meer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo, ik kan me bij deze ook melden in dit topic. Ik heb sinds gistermiddag een 626 GLX 2.0 Hatchback uit 1999 gekocht. Wat een relaxte bak zeg, Groot, comfortabel en lekker vlot.
Heb ik meteen een vraag, is het moeilijk om de lampjes die in de middenconsole zitten, te vervangen? Volgens mij is namelijk bij mij een lampje kapot bij de verwarming enzo. Dat ronddraaiding voor de temperatuur is niet verlicht, terwijl dat ding waarmee je de stand regelt wel verlicht is.
En moeten de knopjes voor mistachterlicht en voorlicht ook verlicht zijn?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd, zijn enorm fijne auto's. :)
Snel foto's posten. ;)

En lampjes vervangen is niet zo moeilijk, dashboard open maken kan alleen wat werk zijn, zeker de 1e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Helaas is het dus wel moeilijk, anders had ik het allang gedaan ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helaas weet ik niet hoe het bij deze Mazda zit, maar bij de Toyota van mijn vader was het de pook en pookhoes verwijderen en kap over de middenconsole voordat ik het dashboard kon open klikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Beetje laat, maar kort geleden heb ik in een Mazda 6 sedan (recent model) gezeten bij de dealer, als je de stoel in de laagste en achterste stand zet moet het wel lukken. Ik keek wel tegen het dak aan.
Achter mezelf kon ik ook nog zitten, benen wel links en rechts van de stoel maar mijn hoofd stofde het dak.
Beetje jammer dat de tweedehands prijzen daar ruim boven de ANWB adviesprijzen liggen (2k tot 5k euro)

(195cm) @ hierboven lampjes vervangen in het dashboard is bij veel auto's een drama, de werkplaats is er meestal handiger in.

[ Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 16-01-2011 13:15 . Reden: lengte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hier wat foto's van m'n nieuwe auto
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/n6zu6w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/rvc9sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/14t5wg0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/k1tor7.jpg

Alleen net toen ik naar de Gamma ging liep 'ie af en toe te bokken, en soms op 3 cilinders. Toen ik thuis kwam ff de bougiedoppen eraf getrokken, eentje was erg vochtig. Kan ook wel kloppen, want ik heb zaterdag met de hogedruk spuit het motorcompartiment schoongemaakt :P Ff alles droog gemaakt en hij liep weer als een tiet.
In het voorjaar ga ik kijken naar een mooi setje lichtmetaal. Eventueel een originele spoiler op de kop zien te tikken, en de bumperlipjes blauw spuiten

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 17-01-2011 23:00 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
De 323F is weer opgekapt...
- Nieuwe plaat rechts
- Bumper voor zat een scheur in: gerepareerd en overgespoten
- Zijkant is overgespoten
- Deuk uit de achter kap gehaald

Zodra ik morgen tijd heb overdag, probeer ik een paar foto's te maken, wordt nu te donker. Staat geparkeerd op het pleintje hier tegenover, waar slechte verlichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo, vandaag wat dingen gedaan aan de auto. Ben naar de Velba (soort van Brezan) in Nijmegen geweest, nieuwe bougiekabels gehaald, olie, oliefilter, luchtfilter (eigenlijk alles voor een grote beurt). Bougiekabels meteen vervangen, de rest komt in het voorjaar.
Ik heb ook meteen xenon ingebouwd, heb nu xenon H7 dimlicht, en xenon H1 grootlicht 8) Morgen kabels trekken voor de audio, heb ook een andere subwoofer gekocht, MTX RT12-04, gaat spelen in een 57 liter vented kist (lekker groot, maar gaat wel superdiep :9)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zat trouwens net te zoeken op ebay.de, en ik zie daar veel elektronisch geregelde kachel/airco units te koop staan. Ik heb gewoon een handmatig instelbare versie (dus met draaiknoppen), is het aannemelijk dat zo'n elektronische unit direct plug & play is?
Dus van dit:
http://cgi.ebay.de/Mazda-...3%B6r&hash=item3f068c1981

Naar dit:
http://cgi.ebay.de/Klima-...3%B6r&hash=item2a05c8704d

Edit:
Laat maar, ben er al achter dat die elektronische aansturing ook kleppen en schuiven heeft die servobediend zijn

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 23-01-2011 20:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik mag me sinds een paar weken de gelukkige eigenaar noemen van een Mazda3 SV-T GT-M 2.0 uit 2007 *O*

Ik ben van een Nissan Primera overgestapt naar Mazda. De betrouwbaarheid van de Nissan viel me dusdanig tegen dat ik opzoek ben gegaan naar een andere auto. Aangezien Nissan tegenwoordig geen mooie modellen meer maakt (mijn mening), en ik toch Japans wilde blijven rijden, kwam ik dus terecht bij Mazda. Niet in de laatste plaats omdat mijn ouders al 25 jaar tevreden Mazda rijden :)

Ik merk alleen dat het schakelen van 1 naar 2 wat hakerig verloopt bij een koude motor. Ik heb al wat gezocht hierover, maar dat schijnt meer voor te komen en (dus) normaal te zijn bij de 6-bak.

Ook moet ik even de leren bestuurdersstoel behandelen. Deze vertoonde al een beetje plekken van slijtage. Iemand goede tips over wat ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Iemand hier ervaring met de RX-8?

Lijkt me een leuke hobby-auto. Maar is het een beetje te doen met brandstofverbruik en betrouwbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Over de RX-8 lees ik wel dat veel mensen al een compleet nieuwe motor kregen rond de 100.000km. Ik zou een MX-5 overwegen, al mis je dan wel de ervaring van een rotory motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rond de ton moet het motorblok idd gereviseerd worden, en houd rekening bij het tanken dat er ook wel een liter olie bij kan en die geintjes. Verder gewone slijtage spul, misschien ietsie meer/vaker en duurder als een gewone auto, maar goed. En brandstof verbruik is echt killig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vanavond een proefrit gemaakt. Wat een lekkere auto. Echt een sportieve auto, maar eigenlijk stiekum ook een luxe vierzits familiebak ;) Denk aan een airco met 2 zones en een DVD navi. Ook belachelijk hoe groot de kofferbak is. Alleen een echte kleine opening, torsiestijfheid is ze kennelijk ook wat waard daar in Japan ;)

Deze had net boven de 40.000 km op de teller en ziet er puntgaaf uit. Hij komt als extra auto erbij (soort van extra veilige motor voor wie z'n wilde haren aan het kwijtraken is... ;) ), dus ik verwacht jaarlijks slechts 5000 a 8000 kilometer. Dan is 100.000 nog best ver weg.

Scheelt de levensduur ook nog tussen de gewone Renesis 192pk en de HP 231pk? Of is dat niet noemenswaardig?

MX5 is ook leuk, maar van een hele andere orde. Compact, redelijk vlot door een laag gewicht, lekker open dak en leuk klassiek roadster gedrag. Het grootste nadeel van zo'n Miata vind ik dat onze dochter dan niet mee kan. Kun je eerst met 2 auto's langs opa en oma om de kleine weg te brengen. Ik vermoed dat ik daar binnen enkele maanden genoeg van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

De Rx-8 kan, bij goed gebruik veel langer mee als 100.000, Je moet maar eens zoeken op de Rx-7 club en Rx-8 club. Vooral die eerstgenoemde heeft een leuk forum.

Ik zou er naast m'n Rx-7 zo een 8 bij willen. Lijkt me een confortable tourauto.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Welke RX7 heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 16:30
Even dit topic nieuw leven inblazen :)

Mijn collectie:

Mazda 626 wagon GT 2.2i 16v :
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c301/Casejunkie/PICT1475.jpg

Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled:

Afbeeldingslocatie: http://s30.photobucket.com/albums/c301/Casejunkie/18inchMX-6.jpg

Mazda 626 GT 2.0i 16v:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/3145/cimg0359j.jpg

Mazda 6 sportbreak 2.0 CITD:

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c301/Casejunkie/Mazda6_zij.jpg

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

RX-7 FB 1984 met een 1.1 liter wankelmotor 115PK (fabrieksopgave)
Twee kleurig (zilver en grijs) met elektrische ramen, en nog was snufjes.
Foto's staan al in het topic.
Casejunkie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:30:
Even dit topic nieuw leven inblazen :)

Mijn collectie:
Ah nog een inwoner van Bavel }:O
Die Amerikaanse MX-6 vindt ik altijd een mooie verschijning _/-\o_ , maar met die Blauwe 626 GT heb ik je nog niet gespot.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn zeg wat een prachtige wagens stuk voor stuk! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
artificial_sun schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Ah nog een inwoner van Bavel }:O
Die Amerikaanse MX-6 vindt ik altijd een mooie verschijning _/-\o_ , maar met die Blauwe 626 GT heb ik je nog niet gespot.
Scheelt misschien dat ik tegenwoordig in Ulvenhout woon en die blauwe pas sinds een paar maanden heb :9

Ik pak af en toe het stukje bavel - chaam graag met die bak. 170 over die drempels O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Heb de nieuwe velgen sinds vandaag binnen, het is toch de Wolfrace Triad Black Polised geworden:

Afbeeldingslocatie: http://motoring-news.com/wp-content/uploads/2009/09/AB227EC0-34A7-4253-887B-28371E4B3D8B.jpg

Daarbij heb ik ook nog een nieuwe set slotbouten aangeschaft en een Flush-Fit (onzichtbare) ventielen, ga er toch stikstof in laten zetten bij de Euromaster. De banden zijn geworden de Continental Premium 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.conti-online.com/generator/www/shared_content_tires/continental/summer/contipremiumcontact_2_uv,property=original.jpg

Op 18 maart a.s gaan ze er pas op, afspraak is al gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
crosspost:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/sw8jmt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Zo, gisteren heb ik de ondergrill en mistlampen vervangen door de originele mazda grills. Aanvankelijk wou ik dit proberen zonder de voorbumper te verwijderen, maar na een boel geklooi toch maar de bumper eraf gehaald. Dit ging gelukkig een stuk gemakkelijker!

Zie hier het resultaat:

VOOR:
Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/9338/dsc00128na.jpg

NA:
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/997/dsc002891.jpg

VOOR:
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/6813/dsc001271.jpg

NA:
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/3439/dsc002881.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/5565/dsc002921d.jpg

Het is nu weer origineel Mazda (de mistlampen waren ook imitatie), maar ben er nog niet uit wat ik nu wil. Het vorige stond toch best wel OK. Het is dat het mistlamp glaasje kapot is dat ik het daarom niet meer wil terugplaatsen.

Misschien op termijn toch nog eens kijken voor een setje mistlampen in dezelfde stijl. Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik vond het met kippengaas ;) mooier. Het sprong ook direct in het oog dat hij er iets sportiver uit zag.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Vind het nieuwe mooier, stuk rustiger. Maar ik houd dan ook meer van OEM...

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ik ben het met S2801 eens.

Echter ik zou weer wel kijken voor mistlichten. Maakt het net iets meer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Mistlichten zullen het plaatje inderdaad helemaal af maken, maar voor zover ik weet is de 6 niet met mistlichten geleverd?

Is dit niet wat voor je? Wel after market, maar ik denk dat ze wel goed staan.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Veel beter zo!

Maar uhm, is dit geen idee? O+
Afbeeldingslocatie: http://www.asiancarsblog.com/wp-content/uploads/2008/12/mazda_mazda6_mps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Dat is een MPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Joopieboy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:39:
Veel beter zo!

Maar uhm, is dit geen idee? O+
[afbeelding]
Ja goed idee! Heb je nog een geldboom voor mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die groeit hier ook niet echt haha. :+

Maar zijn er voor jouw model geen mistpitten beschikbaar of ook dermate duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:29

Reley

Simply Clever

Het probleem is dat er voor de diesel versie eigenlijk alleen maar aftermarket meuk is. Originele passen niet ivm de intercooler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik heb dan ook geen diesel maar een 2.3 benzine. Origineel (net als alle onderdelen) pokkeduur (3-400 euro), en aftermarket heb ik nog geen mooie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Mijn huidige projectje staat er momenteel zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_A8OB784rpPI/TVRFsL2925I/AAAAAAAAAyE/x7D5EPYc4Io/s800/DSC_5122.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_A8OB784rpPI/TVRF03RI-0I/AAAAAAAAAy8/SroLboW6UXY/s800/DSC_5136.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ben net terug van de Euromaster, nieuwe velgen zijn gemonteerd. Oude velgen worden gebruikt voor de winterbanden (ook gelijk laten monteren).

Zodra het wat beter weer is, dan zal ik nieuwe foto maken :).

Pagina: 1 2 ... 74 Laatste