Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 19 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Welke 3 heb je, hoe oud, en wat noem je veel toeren. Hier kan niemand wat mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:31:
[afbeelding]

Pedalen en instaplijsten. In Nederland mag je hiervoor bij Mazda een rib afstaan, maar gelukkig zijn er ook leveranciers in het buitenland die het via ebay een stuk schappelijker verkopen :)
Eindelijk even tijd en zin gehad om de instaplijsten erop te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ktriddFRFb3zdd8aHwZEyqC1/full.jpg

Na de kerst de pedalen, maar dat is iets meer werk. Het ziet er strak uit :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 19:30
@Exirion Ziet er strak uit!
Is zoiets ook beschikbaar voor een 3 uit 2009 (TS+)?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

D_Jeff schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:
In ieder geval wel de verlichte variant:

https://www.mazda.nl/serv...erieur-styling/BBP3V1370/

Voor prijzen moet je even informeren of zoeken op de produktcode :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BA31ACzPqHkdWwo85PYLNHfV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H1sxWvjBqZrDeK2z1bxc8efq/full.jpg

De pedalen zitten er ook in :) Het is een ongelooflijke $%&! klus om rem- en koppelingspedaal erop te krijgen, maar met wat gevloek is het uiteindelijk gelukt. Voor het gaspedaal moet je precies boren (je moet 'm eruit halen om dat te doen), wat met een kolomboor prima lukt. Voor de voetsteun moet je het tapijt loshalen, waarvoor je een aantal dingen moet demonteren. Als je een beetje klussen gewend bent stelt dat weinig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 11:39
D_Jeff schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:
Heb je een BK of een BL? Ik heb een BL uit 2009 facelift model en daar heb ik deze in gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://mazdaoac.palmerhargreaves.com/Image/GetImage/766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Brutuss De 2e generatie, BL dus. Toevallig is mijn auto donkerblauw, dus zoiets zou wel prachtig passen :)

BK MPS vind ik stiekem veel mooier, qua 'smoel', maar die kost me teveel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 11:39
@D_Jeff Dan kun je deze mooie en ook nog eens originele dus altijd passende verlichte monteren. Ik geniet er nog elke keer van als ik in en uit stap. Wij hebben dezelfde kleur als op de foto hierboven maar bij een donkerblauwe zal dit zeker niet verkeerd staan.

MPS is zeker mooi maar dat is de prijs ook haha

[ Voor 8% gewijzigd door Brutuss op 01-01-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-07 21:40
Hier toevallig MX-5 ND rijders of bekenden met het model die iets kunnen vertellen over het standaard (dus niet BOSE) systeem op de auto? Is het goed / slecht? Vrijwel alle demo's die ik tot nu toe gezien heb waren GT-Ms, dus dat maakt het wat lastiger. Overigens vond ik dat Bose systeem tijdens een testrit vandaag met veel wind rond het dichte dak ook niet echt briljant klinken, maar misschien ligt dat aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

Exirion schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:27:
Welke 3 heb je, hoe oud, en wat noem je veel toeren. Hier kan niemand wat mee.
Vanaf 3000 toeren ongeveer, zit rond de 20k aan kilometers. Het is vooral te horen bij koud weer, en natuurlijk pas als de motor warm is. Het is een licht ratelend geluid rechts voor, onbekend of dit de remmen toch kunnen zijn of de aandrijving. Ik weet dat mazda iets heeft opgelost met een ratel in nieuwe modellen, nu vraag ik mij af of dit al bekend is bij iemand en normaal op de vorige series (2013 tot 2016). Het is niet hard en alleen bij het intrappen van het gas.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 09-01-2018 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
Even een advies vraag: mijn ouders hebben een aantal jaar in een Peugeot 307 gereden met een 1.6 HDI. Nou is dit niet het meest duurzame blok wat uit de PSA stal is gekomen en het klokje staat inmiddels op ruim 3 ton. Ze willen graag wat anders en hebben hun oog laten vallen op een Mazda 6 uit 2003 met 2.0 CITD met net 1,5ton op de teller. Zijn dit een beetje betrouwbare wagens en motoren?

Kan er zo via google niet echt gekke dingen over vinden, maar het zijn nou ook niet heel veel verkochte wagens volgens mij .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Kijk uit voor roest en hoger olieverbruik. Verder prima auto (Dieselblokken beginnen pas warm te draaien bij 150k km op de teller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 23:16

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

skoozie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:17:
[...]

Het stond inderdaad niet in de beknopte handleiding. in het [url="file:///C:/Users/Koen%20de%20Laat/Desktop/Mazda3_8FQ9-DN-16I_Edition1_web_OM_LR.pdf"]instructieboekje[/url] zie ik bij 3-21

[...]

Echter heb ik geen "portiervergrendelschakelaar" maar een "Elektrisch bediende inklapbare buitenspiegelschakelaar"
Iemand hier nog een idee over, voor ik de dealer maar bel?
lees deze thread even door, hier heb ik mijn 3 mee aangepast en de deuren sluiten nu netjes bij wegrijden.
http://mazda3revolution.c...nt-functions-asbuilt.html

Lees net dat Toyota met Entune 3 CarPlay gaat ondersteunen, pas in 2019 helaas. Kans id dus wel aanwezig dat Mazda hierin mee gaat.
http://pressroom.toyota.c...+sophistication+style.htm
https://www.theregister.c..._entune_car_infotainment/

[ Voor 19% gewijzigd door [RNMC] Viper op 16-01-2018 11:19 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Inmiddels heb ik mijn 3 laten verlagen door de dealer. Is gedaan met verlagingsveren die Mazda zelf verkoopt, wat gewoon OEM Eibach Pro veren zijn. Staan als erg goed bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/asex6v4wi8LGbNxJP7gdaXq4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eyQ3ukg4Kgj2JCe3vnsTFAHs/full.jpg

Hij is nu zoals ie moet zijn :) Wel een beetje smerig..... tijd voor de wasstraat geloof ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-07 21:13
Exirion schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:40:
Inmiddels heb ik mijn 3 laten verlagen door de dealer. Is gedaan met verlagingsveren die Mazda zelf verkoopt, wat gewoon OEM Eibach Pro veren zijn. Staan als erg goed bekend.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij is nu zoals ie moet zijn :) Wel een beetje smerig..... tijd voor de wasstraat geloof ik :X
Smerig :?
Zou je mijn auto eens moeten zijn. Normaal groen, nu herfstbruin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:32
Prachtig die mazda 3. Met een beetje geluk heb ik binnenkort de mazda 2 2017 staan, niet zo mooi als de 3 maarja heb maar een kleine auto nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:13
Hallo,

Ik heb sindskort een Mazda Premacy uit 2002, helaas werkt de handzender niet voor de centrale vergrendeling.

Sleutel open gemaakt en batterij vervangen, daarna zag ik dat de drukknopjes op de printplaat los waren. Deze heb ik gesoldeerd maar werkt niet.

Ik heb nog een 2e afstandbediening gekocht op de sloop en hiervab 1 knopje los, deze ook gesoldeerd maar deze werkt ook niet.

Wat ik heb gedaan is de inleerprocedure gestart die ik op deze site had gevonden. 3x op on en 3x deur slot induwen, daarna hoor je continue de vergrendeling schakelen maar als ik op de knopjes duw gebeurd er niks..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Meulendijks89 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:10:
Hallo,

Ik heb sindskort een Mazda Premacy uit 2002, helaas werkt de handzender niet voor de centrale vergrendeling.

Sleutel open gemaakt en batterij vervangen, daarna zag ik dat de drukknopjes op de printplaat los waren. Deze heb ik gesoldeerd maar werkt niet.

Ik heb nog een 2e afstandbediening gekocht op de sloop en hiervab 1 knopje los, deze ook gesoldeerd maar deze werkt ook niet.

Wat ik heb gedaan is de inleerprocedure gestart die ik op deze site had gevonden. 3x op on en 3x deur slot induwen, daarna hoor je continue de vergrendeling schakelen maar als ik op de knopjes duw gebeurd er niks..

Iemand een idee?
Heb je geen schakelaartjes liggen die je er even met draad aan kan hangen om te testen?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51y0MEaFuRL._SX342_.jpg

Zijn het dit soort schakelaars die op het printje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Exirion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Heb je geen schakelaartjes liggen die je er even met draad aan kan hangen om te testen?

[afbeelding]

Zijn het dit soort schakelaars die op het printje zitten?
Afstandbediening werkt inmiddels. Alleen gaat de bestuurdersdeur er niet mee open of dicht :( alleen met de normale sleutel. En rechts achterdeur werkt helemaal niet, ook niet met normale sleutel. Die gaat alleen met de hand open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Meulendijks89 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:48:
Afstandbediening werkt inmiddels. Alleen gaat de bestuurdersdeur er niet mee open of dicht :( alleen met de normale sleutel. En rechts achterdeur werkt helemaal niet, ook niet met normale sleutel. Die gaat alleen met de hand open
Dit kan onmogelijk met de afstandsbediening te maken hebben. De afstandsbediening communiceert met de auto en die stuur de deursloten aan. Als niet alle deuren open gaan, dan is er iets mis met de sloten of de electronische aansturing ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Exirion schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Dit kan onmogelijk met de afstandsbediening te maken hebben. De afstandsbediening communiceert met de auto en die stuur de deursloten aan. Als niet alle deuren open gaan, dan is er iets mis met de sloten of de electronische aansturing ervan.
Oke, dat dacht ik ook al.

Je hoort de deuren wel allemaal schakelen.

Rechtse deur achter gaat niet open met afstandbediening en ook niet als ik de bestuurdersdeur openmaak met sleutel. Maar je hoort die deur wel schakelen als ik op de afstandbediening duw.

Bestuurdersdeur gaat alleen open met sleutel maar je hoort deze ook gewoon schakelen..

Denk dat ik toch maar naar een garage moet dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Meulendijks89 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:19:
Oke, dat dacht ik ook al.

Je hoort de deuren wel allemaal schakelen.

Rechtse deur achter gaat niet open met afstandbediening en ook niet als ik de bestuurdersdeur openmaak met sleutel. Maar je hoort die deur wel schakelen als ik op de afstandbediening duw.

Bestuurdersdeur gaat alleen open met sleutel maar je hoort deze ook gewoon schakelen..

Denk dat ik toch maar naar een garage moet dan :'(
Je kunt de deurpanelen eens loshalen. Meestal is dat een kwestie van 3 schroeven losdraaien en met kunststof gereedschap, of je blote handen, voorzichtig lostrekken/wrikken. Het kan een mechanisch probleem zijn dat je zelf kunt oplossen. Zoniet, dan moet er het e.e.a. vervangen worden. Zoek wel even goed uit waar de schroeven zitten voordat je aan het deurpaneel gaat trekken, want soms zitten er schroeven verstopt achter sierstrips die je moet lostrekken voordat je er bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Trouwens: YouTube: Mazda premacy central locking problem

Zie comments. Op een internationaal Mazda forum kun je er ongetwijfeld meer over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hoe is de interne navigatie? Voor zover ik gezien heb kun je niet standaard je telefoonscherm mirroren op de lcd, dus dat wordt geen google maps zonder houder. Hoop dat dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SCIxX schreef op zondag 18 februari 2018 @ 00:15:
Hoe is de interne navigatie? Voor zover ik gezien heb kun je niet standaard je telefoonscherm mirroren op de lcd, dus dat wordt geen google maps zonder houder. Hoop dat dat niet nodig is.
Mij bevalt het prima. Grootste minpunt is dat het niet heel snel opstart, maar in de praktijk valt het wel mee. Ik gebruik eigenlijk nooit het touchscreen omdat de knop (BMW iDrive clone) na wat gewenning erg lekker werkt. Verder heb je met een head-up display (ADD) integratie van de navigatie waardoor ie voor je neus aangeeft welke baan je moet hebben, welke kant je moet afslaan, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Exirion schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Mij bevalt het prima. Grootste minpunt is dat het niet heel snel opstart, maar in de praktijk valt het wel mee. Ik gebruik eigenlijk nooit het touchscreen omdat de knop (BMW iDrive clone) na wat gewenning erg lekker werkt. Verder heb je met een head-up display (ADD) integratie van de navigatie waardoor ie voor je neus aangeeft welke baan je moet hebben, welke kant je moet afslaan, etc.
Klinkt prima, zijn alle kaarten van Europa standaard inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SCIxX schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:06:
Klinkt prima, zijn alle kaarten van Europa standaard inbegrepen?
Volgens de Mazda site:
Inclusief: Albanië, Andorra, Oostenrijk, Wit-Rusland, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië, Duitsland, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kazachstan, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slovakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Vaticaanstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Exirion schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Volgens de Mazda site:

[...]
Thanks! Zat te kijken maar kon het niet vinden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 08:16
Jeej! Ik heb afgelopen zaterdag een andere MX-5 gekocht, NBFL, 1.8, 5-bak, sper-diff, sport remmen en hardtop.

Als vervanger voor de NA dus, die mag nu weer weg, ik gebruik hem als daily dus een klein beetje meer comfort was niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y2B9XMx.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door lexvandoef op 19-02-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Randleman schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:50:
Ja geweldig die tweaks. Heb er ook een aantal geïnstalleerd. Ik hoop dat Mazda alsnog een update brengt met Android Auto en zo niet dan hopen op een stabiele unofficial versie :) Een redelijk onstabiele is nu al te installeren.
Heeft iemand hier een recente versie van https://mazdatweaks.com/ met Android Auto geprobeerd?
Zo ja hoe stabiel is het?
Mijn 6 is nog under warranty, dus wil niet te veel kans lopen om de boel te bricken en garantie kwijt te raken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exirion schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Hoe is de routeberekening bij jou?
Ik weet niet of het algoritme is of de kaarten (heb de kaart net geupdate dus even kijken of dat helpt), maar de routes die hij hier berekend zijn soms echt lijp.. heel vaak leid hij je over hele kleine achteraf wegen, waar de snelheidslimiet misschien wel 60MPH is maar je in praktijk maar gemiddeld 30MPH haalt.. om maar te zwijgen over hoe smal het soms is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07 15:21

luigi87

Domotica Fanaticus

ToolkiT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:42:
[...]

Heeft iemand hier een recente versie van https://mazdatweaks.com/ met Android Auto geprobeerd?
Mijn 6 is nog under warranty, dus wil niet te veel kans lopen om de boel te bricken en garantie kwijt te raken..
Wauw wist niet van het bestaan af. Maar android auto is wel fijn. Dan is de navigatie ook beter geupdate hiermee.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe gaat die met live traffic om? Pakt die dat via de data verbidning met de telefoon?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

luigi87 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Wauw wist niet van het bestaan af. Maar android auto is wel fijn. Dan is de navigatie ook beter geupdate hiermee.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe gaat die met live traffic om? Pakt die dat via de data verbidning met de telefoon?
Ik kwam er ook vandaag pas achter toen ik googlede hoe ik mijn maps kon updaten :)
Android Auto gebruikt de data van je telefoon ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ToolkiT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:46:
Hoe is de routeberekening bij jou?
Ik weet niet of het algoritme is of de kaarten (heb de kaart net geupdate dus even kijken of dat helpt), maar de routes die hij hier berekend zijn soms echt lijp.. heel vaak leid hij je over hele kleine achteraf wegen, waar de snelheidslimiet misschien wel 60MPH is maar je in praktijk maar gemiddeld 30MPH haalt.. om maar te zwijgen over hoe smal het soms is..
Het zal er wellicht van afhangen in wat voor gebied je rijdt. Ik ben in de tijd dat ik deze auto heb een paar keer naar klanten gereden, maar erg veel gebruik ik het verder niet. Misschien moet je eens kijken of je niet toevallig kiest voor 'kortste route' in plaats van 'snelste route'. Dat is bij de TomToms ook altijd een belangrijk puntje geweest, afhankelijk van waar je heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exirion schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Het zal er wellicht van afhangen in wat voor gebied je rijdt. Ik ben in de tijd dat ik deze auto heb een paar keer naar klanten gereden, maar erg veel gebruik ik het verder niet. Misschien moet je eens kijken of je niet toevallig kiest voor 'kortste route' in plaats van 'snelste route'. Dat is bij de TomToms ook altijd een belangrijk puntje geweest, afhankelijk van waar je heen moet.
Dat heb ik al gecheckt en het lijkt er idd op dat hij de kortste route pakt ipv de snelste.. en gezien de kleine achteraf wegen die je hier hebt geeft dat veel frustratie bij MrsT.. zelf negeer ik de route vaak als ik weet/vermoed dat het een onzinnige route is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

ToolkiT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:20:
[...]

Ik kwam er ook vandaag pas achter toen ik googlede hoe ik mijn maps kon updaten :)
Android Auto gebruikt de data van je telefoon ja..
Dan is dit een heel mooi alternatief voor de stock navigatie. Met sneller verkeers gegevens op de wegen.
Alleen moet je al de auto start wel altijd eerst naar android auto gaan.

Hier nog een filmpje vandl de installatie en kort van android auto
YouTube: How-To install Android Auto in your Mazda - 2017

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

luigi87 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:33:
[...]

Dan is dit een heel mooi alternatief voor de stock navigatie. Met sneller verkeers gegevens op de wegen.
Alleen moet je al de auto start wel altijd eerst naar android auto gaan.

Hier nog een filmpje vandl de installatie en kort van android auto
YouTube: How-To install Android Auto in your Mazda - 2017
Dat filmpje had ik toevallig vanochten ook bekeken :)
Heb jij ervaring met hoe stabiel die tweaks zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ToolkiT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:32:
Dat heb ik al gecheckt en het lijkt er idd op dat hij de kortste route pakt ipv de snelste.. en gezien de kleine achteraf wegen die je hier hebt geeft dat veel frustratie bij MrsT.. zelf negeer ik de route vaak als ik weet/vermoed dat het een onzinnige route is..
Ik heb met navigatie in de auto altijd al de snelste routes gepakt, want de kortste route is in heel veel gebieden via tussendoorweggetjes waar je echt niet opschiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

ToolkiT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Dat filmpje had ik toevallig vanochten ook bekeken :)
Heb jij ervaring met hoe stabiel die tweaks zijn?
Nee sorry geen ervaring mee. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen want vooral dat android car lijkt me intressant

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kijk hier eens rond: http://mazda3revolution.c...yactiv-audio-electronics/

Er lopen topics over tweaks (all in one) en Android Car. Ik heb zelf geen Android maar het schijnt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Net 2e hands Mazda 3 gekocht, maar bij mij was de firmware al geüpdate, waardoor ik AIO en Android Auto niet meer kan installeren zonder een seriële kabel in te bouwen. :(

Ik verwacht binnenkort wel een kant en klare patch kabel op aliexpress te zien, dus afhankelijk van hoe druk ik het heb ga ik daar misschien op wachten, ipv zelf te klooien.

Eerst maar eens de reverse cam en dash cam inbouwen binnenkort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 17:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Vrouw en ik zijn de prachtige Mazda 3 aan het overwegen als volgende wagen... Puur uiterlijk vinden we de nieuwe lichting van dit merk een lust voor het oog... het lijkt er haast op alsof ze een Italiaan ingehuurd hebben voor het tekenen van de modellen. (?)

Zijn er tips en/of advies die jullie ons kunnen geven? Ik ken wel wat van auto's maar heb nooit eerder Mazda gehad.

Gezinssituatie: 2 volwassenen, 1 kind en een (grote) hond die weliswaar niet zo vaak meer in de auto gaat omwille van zijn leeftijd dus in de overweging neem ik hem -met alle liefde- niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
djhartman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:20:
Net 2e hands Mazda 3 gekocht, maar bij mij was de firmware al geüpdate, waardoor ik AIO en Android Auto niet meer kan installeren zonder een seriële kabel in te bouwen. :(
dat is wel jammer ja, ik zit nog op oudere firmware met een aantal tweaks actief. Android auto nog niet geprobeerd eigenlijk.
Maar ik heb inderdaad wel al gelezen dat ik voor een eventuele firmware update eerst een patch moet draaien, om nadien niet met seriële kabel aan de slag te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:32

SilencerNL

No remorse

Android Auto draait hier naar volle tevredenheid... 1.08 in de mazda, en de nieuwste android versie van APK mirror (in NL kan je die namelijk niet downloaden van de play store)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

PinusRigida schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:
Vrouw en ik zijn de prachtige Mazda 3 aan het overwegen als volgende wagen... Puur uiterlijk vinden we de nieuwe lichting van dit merk een lust voor het oog... het lijkt er haast op alsof ze een Italiaan ingehuurd hebben voor het tekenen van de modellen. (?)
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar zo nieuw is het model niet meer. Hij is in 2014 op de markt gekomen en van de opvolger zijn al impressies getoond. Volgend jaar komt die op de markt. Daar zou je op kunnen wachten.

Afgezien daarvan, je krijgt veel auto voor het geld. Een sedan-uitvoering kun je qua afmetingen beter vergelijken met bijvoorbeeld een BMW 3-serie dan een 1-serie. Hij is beduidend langer met een grotere wielbasis dan veel concurrenten. DE kwaliteit van het interieur van de GT-M is boven z'n klasse, zoals in meerdere reviews wordt benadrukt. Maar niets is zo persoonlijk als een auto, dus ik zou gewoon eens een proefritje gaan maken en kijken hoe het gezin er in past, hoe het rijdt en hoe het aanvoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Exirion schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar zo nieuw is het model niet meer. Hij is in 2014 op de markt gekomen en van de opvolger zijn al impressies getoond. Volgend jaar komt die op de markt. Daar zou je op kunnen wachten.

Afgezien daarvan, je krijgt veel auto voor het geld. Een sedan-uitvoering kun je qua afmetingen beter vergelijken met bijvoorbeeld een BMW 3-serie dan een 1-serie. Hij is beduidend langer met een grotere wielbasis dan veel concurrenten. DE kwaliteit van het interieur van de GT-M is boven z'n klasse, zoals in meerdere reviews wordt benadrukt. Maar niets is zo persoonlijk als een auto, dus ik zou gewoon eens een proefritje gaan maken en kijken hoe het gezin er in past, hoe het rijdt en hoe het aanvoelt :)
Mja, idd, ik bedoel niet zozeer "nieuw" maar "meest recente productiemodel" Feit is dat we zowel een nieuwe aanschaf overwegen als een betrouwbare en gedocumenteerde occasie via bvb. Cardoen. In dat laatste geval kunnen we wat langer wachten om toch nog het gewenste model met wat meer opties te bekomen -indien beschikbaar natuurlijk...

We hebben nog tijd: Huidige wagen is afbetaald en nog in ehm... rijklare staat... maar veel meer dan dat is het niet, dus ik vermoed nog een jaar of 2, 3 max. We zijn het ding ook grondig beu, nieuw aangekocht en problemen vanaf maand 2. Daarbovenop heeft het nooit lekker gereden.

Idd: proefrit is een zekerheid, kopen geen kat in een zak meer, moet je meegemaakt hebben om het te weten. :(

I.i.g. bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djhartman
PinusRigida schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:29:
Gezinssituatie: 2 volwassenen, 1 kind en een (grote) hond die weliswaar niet zo vaak meer in de auto gaat omwille van zijn leeftijd dus in de overweging neem ik hem -met alle liefde- niet meer mee.
Naar mijn eigen mening: Het is geen pure/typische gezinswagen (en daarom koop je dit ook niet). Maar zeker met 1 kind, is er niet veel mis mee. Met een grote hond zijn de CX'en natuurlijk altijd het overwegen waard. De kofferbak van de Mazda 3 is zonder reservewiel echter groot zat. De veiligheid is top.

Als ik dan naar problemen zoek (voor een gezin), dan zeg ik:
1. De vering is nogal 'strak' ten opzichte van wat sommige mensen gewend zijn. Mogelijk dat kids of partner dat onprettig vinden. Neem het hele spul mee in de testrit. :)
2. de relatief weinige en kleine opbergvakken (zeker ook achterin).
3. Ook opties als climate control en 12V achterin is misschien minder dan bij andere merken mogelijk is.
4. De zichtlijnen zijn vanwege de schuine ramen voor sommige bestuurders ook een probleem (maar dit hebben veel merken in deze klasse met de lijnen van de jaren 2010). Voor ervaren bestuurders geen issue, maar wel degelijk een punt om te evalueren in een testrit.

Voor mij wegen al die dingen niet op tegen de vele voordelen van deze auto.

Ik zou ook minimaal voor de TS+ gaan, en mocht je geïnteresseerd zijn in luxe: De Radar cruise control (van de GT) is echt de grootste onderscheidende factor van de opties. In tegenstelling tot een aantal van de andere functies is dit lastig achteraf in te bouwen, en dingen als noodstop brake support op de snelweg (SBS), en ook lane departure warning zijn hier van afhankelijk (allemaal dezelfde computer begreep ik).

[ Voor 0% gewijzigd door djhartman op 21-02-2018 17:13 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

djhartman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:29:
[...]

Naar mijn eigen mening: Het is geen pure/typische gezinswagen (en daarom koop je dit ook niet). Maar zeker met 1 kind, is er niet veel mis mee. Met een grote hond zijn de CX'en natuurlijk altijd het overwegen waard. De kofferbak van de Mazda 3 is zonder reservewiel echter groot zat. De veiligheid is top.

Als ik dan naar problemen zoek (voor een gezin), dan zeg ik:
1. De vering is nogal 'strak' ten opzichte van wat sommige mensen gewend zijn. Mogelijk dat kids of partner dat onprettig vinden. Neem het heel spul mee in de testrit. :)
2. de relatief weinige en kleine opbergvakken (zeker ook achterin).
3. Ook opties als climate control en 12V achterin is misschien minder dan bij andere merken mogelijk is.
4. De zichtlijnen zijn vanwege de schuine ramen voor sommige bestuurders ook een probleem (maar dit hebben veel merken in deze klasse met de lijnen van de jaren 2010). Voor ervaren bestuurders geen issue, maar wel degelijk een punt om te evalueren in een testrit.

Voor mij wegen al die dingen niet op tegen de vele voordelen van deze auto.

Ik zou ook minimaal voor de TS+ gaan, en mocht je geïnteresseerd zijn in luxe: De Radar cruise control (van de GT) is echt de grootste onderscheidende factor van de opties. In tegenstelling tot een aantal van de andere functies is dit lastig achteraf in te bouwen, en dingen als noodstop break support op de snelweg (SBS), en ook lane departure warning zijn hier van afhankelijk (allemaal dezelfde computer begreep ik).
Super, bedankt!

Harde afvering ben ik wel wat gewoon van vorige sportieve wagens pre-familia :'( ;w alhoewel het altijd wat zachter mag, te zacht (zoals nu in onze Citroën) is ook te vermijden want wat je wint in comfort, verlies je in gevoel, stabiliteit en vinnigheid dus da's zeker en vast iets om terplekke te beoordelen. Als het niet té stijf afgeveerd is zoals mijn Evo indertijd zal het wel geen dealbreaker (lees backbreaker :+ ) zijn.
(en vrouw is VAG gewoon dus zelfs een tractor zal voor haar al relatief comfy zijn. >:) )

Opbergvakken zijn -vooral voor vrouw- een ding idd... en zij zal hem het meeste gebruiken dus dat zal ook afwachten worden.

Thanx 4 the tips, Sowieso is het allemaal te beoordelen bij testrit maar nu heb ik wel al wat dingetjes om op te letten.

Wat ons als stel opvalt is dat dit in 11 jaar samen, de eerste wagen is waar we allebei als een blok voor vielen wanneer we hem voor het eerst zagen, hebben zo'n verschillende smaken maar blijkbaar bestaat het perfecte compromis echt!
Dat is natuurlijk puur uiterlijk maar als we eerlijk zijn begint aantrekkingskracht toch meestal met het uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

djhartman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:29:
Naar mijn eigen mening: Het is geen pure/typische gezinswagen (en daarom koop je dit ook niet). Maar zeker met 1 kind, is er niet veel mis mee. Met een grote hond zijn de CX'en natuurlijk altijd het overwegen waard.
Met de kanttekening dat de CX3 op een Mazda 2 platform gebaseerd is en eerder krapper dan ruimer is vergeleken met een 3. Ik heb er in gezeten en met mijn bijna 2 meter lengte vond ik de CX3 echt krapper aanvoelen. De auto is in z'n geheel hoger, maar de hoofdruimte binnen is eerder minder dan meer.
Ik zou ook minimaal voor de TS+ gaan, en mocht je geïnteresseerd zijn in luxe: De Radar cruise control (van de GT) is echt de grootste onderscheidende factor van de opties. In tegenstelling tot een aantal van de andere functies is dit lastig achteraf in te bouwen, en dingen als noodstop break support op de snelweg (SBS), en ook lane departure warning zijn hier van afhankelijk (allemaal dezelfde computer begreep ik).
De adaptive cruise control werkt in principe prima, maar ik vind het een feature die op de drukke wegen in ons land eerder irritant dan nuttig is. Mensen die 'm ervoor smijten zorgen ervoor dat je auto op de rem gaat terwijl ik 'm zelf zou laten uitrollen met het gas los. Om de overheid niet te veel te sponseren gebruik ik wel de limiter. De fijnste features wat mij betreft, zijn dodehoek-detectie en het head-up display boven je stuur. Als je dat display eenmaal gewend bent wil je het niet meer kwijt :) Alles wat belangrijk is tijdens het rijden staat er in, inclusief navigatie-aanwijzingen. Het is zo gemaakt dat je niet op het display zelf focust maar er voorbij (een beetje zoals bij een VR-bril), dus je hoeft niet echt weg te kijken van het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
Exirion schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:31:
De adaptive cruise control werkt in principe prima, maar ik vind het een feature die op de drukke wegen in ons land eerder irritant dan nuttig is.
Wat mij betreft zijn de safety features die daarbij mee komen ook een grotere reden voor deze optie, dan de adaptive cruise control :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
Iets wat ik zelf trouwens best vervelend vind aan mijn Mazda 3 (2014 TS navi), is het gebrek aan accent verlichting in het middenconsole (voorvakje, cup holders, en opbergvak). Ben aan het kijken of ik niet zelf wat ledjes kan plaatsen of iets dergelijks, zonder het meteen te laten lijken op een hoerenkist of gepimpt scheurijzer.

Iemand tips ? Ik zie veel van die footwell led strips enzo, maar dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon net genoeg licht om niet voor elk wissewasje de kaartlees lampjes aan te hoeven doen. Gewoon een enkel ledje in het voor vak, en in het opbergvak ofzo. iemand zoiets gedaan, of ergens gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

djhartman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:20:
Iets wat ik zelf trouwens best vervelend vind aan mijn Mazda 3 (2014 TS navi), is het gebrek aan accent verlichting in het middenconsole (voorvakje, cup holders, en opbergvak). Ben aan het kijken of ik niet zelf wat ledjes kan plaatsen of iets dergelijks, zonder het meteen te laten lijken op een hoerenkist of gepimpt scheurijzer.

Iemand tips ? Ik zie veel van die footwell led strips enzo, maar dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon net genoeg licht om niet voor elk wissewasje de kaartlees lampjes aan te hoeven doen. Gewoon een enkel ledje in het voor vak, en in het opbergvak ofzo. iemand zoiets gedaan, of ergens gezien ?
Mijn vriendin reed in een Kia Rio van de vorige generatie, en die had een heel klein LEDje dat subtiel in een bundeltje vanuit het paneel voor de binnenspiegel omlaag scheen. Je had er geen last van en het was net genoeg om alles tussen de stoelen in te kunnen zien. Zelf had ik een duurdere en luxere Cee'd en die had dat dan weer niet :P Je zou kunnen kijken of je een dergelijk gebundeld LEDje kunt vinden. Door te spelen met de weerstandswaarde kun je de helderheid finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:41
ToolkiT schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:42:
[...]

Hmm, werkt dat ook op de 2017 Mazda3? Op de site staat dat de Mazda 3 (BM) supported is, maar de facelift is de BN. Is de site nog niet bijgewerkt of is het een ander systeem en daardoor incompatible?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

djhartman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:20:

Ik verwacht binnenkort wel een kant en klare patch kabel op aliexpress te zien, dus afhankelijk van hoe druk ik het heb ga ik daar misschien op wachten, ipv zelf te klooien.

Eerst maar eens de reverse cam en dash cam inbouwen binnenkort. :)
Die reverse cam is echt een aanrader. Zit er snel in en werkt direct.
Welke dashcam doe jij inbouwen dan?
SilencerNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:58:
Android Auto draait hier naar volle tevredenheid... 1.08 in de mazda, en de nieuwste android versie van APK mirror (in NL kan je die namelijk niet downloaden van de play store)
Waar heb jij die apk vandaan dan. Ik had laatst 1 gedownload wilde hem installeren en gaf gelijk dat die niet compatible is.

[ Voor 24% gewijzigd door luigi87 op 21-02-2018 19:13 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
luigi87 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:10:

Welke dashcam doe jij inbouwen dan?
De dr02 van aukey. Gebruik hem al, maar moet nog even permanent geinstalleerd worden. Erg tevreden mee tot nu. Ga hem hardwiren en misschien ook nog wel experimenteren om met accu bescherming en de motion sensor mode voor het parkeren te gebruiken. Maar weet niet in hoeverre dat een success gaat worden. Zou meer een bonus zijn.

• SCIxX
Ben benieuwd wanneer carplay en android auto geïntroduceerd wordt, ik lees her en der wel berichten over de plannen maar zie geen concrete timeline.

• djhartman
SCIxX schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:53:
Ben benieuwd wanneer carplay en android auto geïntroduceerd wordt, ik lees her en der wel berichten over de plannen maar zie geen concrete timeline.
Mazda zegt dat al 3 jaar dat dit gaat komen in een Mazda Connect update voor alle Mazda's (vnl. in de Amerikaans markt, waar de vraag ernaar ook veel hoger was). Er zijn mensen die de auto met die belofte gekocht hebben en nu na 3 jaar behoorlijk pissed zijn. Ik zou het zelf ook graag hebben, maar de auto er op uitzoeken gaat me toch wat ver. Ik verwacht zelf niet dat dit ooit nog op de bestaande mazda's uitkomt (ook al zijn er in het verleden Chinese modellen MET CarPlay uitgeleverd). Voor na 2019 hebben ze denk ik weinig keus, maar met zegt dat er dan ook een nieuwe generatie Mazda Connect gaat komen.

Denk wel dat ze hier iets mee gaan doen binnenkort. Die niet nagekomen CarPlay beloftes beginnen zolangzamerhand een beetje kwaad bloed te zetten en dat kunnen ze niet gebruiken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat CarPlay betreft: http://mazda3revolution.c...roactive-upgrades-37.html

Mijn mening: gaat nooit gebeuren op de huidige 3's. En het boeit mij niet echt, want ik heb geen behoefte aan geklooi met content terwijl ik aan het rijden ben. Bovendien heb je er voor navigatie niks aan. Mijn vriendin heeft een nieuwe Kia Rio met CarPlay en de TomTom app werkt niet eens via CarPlay. Praktisch nut is dus nog altijd beperkt.

• djhartman
chaoscontrol schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Hmm, werkt dat ook op de 2017 Mazda3? Op de site staat dat de Mazda 3 (BM) supported is, maar de facelift is de BN. Is de site nog niet bijgewerkt of is het een ander systeem en daardoor incompatible?
BN zou ook moeten werken. Het grotere probleem is dat veel van die generatie de te nieuwe firmware hebben voor Mazda Connect en dan houdt het een beetje op. (dan moet je dus dat ding uit je mid console halen, en twee van de pinnetjes in de achterkant tappen, die weer aan een seriele poort hangen, en dat weer aan een usb seriele converter, om vervolgens serieel op de linux installatie van het ding in te loggen).

• chaoscontrol
djhartman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:01:
[...]

BN zou ook moeten werken. Het grotere probleem is dat veel van die generatie de te nieuwe firmware hebben voor Mazda Connect en dan houdt het een beetje op. (dan moet je dus dat ding uit je mid console halen, en twee van de pinnetjes in de achterkant tappen, die weer aan een seriele poort hangen, en dat weer aan een usb seriele converter, om vervolgens serieel op de linux installatie van het ding in te loggen).
Ja ik zag de methode, dat ging mij ook een beetje te ver (vooral omdat het een leasebak is).

Jammer! :)

Een vriend rijd een 6 van een aantal jaar en die is er nu wel naar aan het kijken.

• djhartman
Exirion schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:00:
Wat CarPlay betreft: http://mazda3revolution.c...roactive-upgrades-37.html

Mijn mening: gaat nooit gebeuren op de huidige 3's. En het boeit mij niet echt, want ik heb geen behoefte aan geklooi met content terwijl ik aan het rijden ben. Bovendien heb je er voor navigatie niks aan. Mijn vriendin heeft een nieuwe Kia Rio met CarPlay en de TomTom app werkt niet eens via CarPlay. Praktisch nut is dus nog altijd beperkt.
Ik zou vnl. wel prettig vinden voor whatsapp, flitsmeister en podcasts. podcasts via bluetooth en usb zuigt en de ingebouwde apps voor podcasts zuigen nog veel harder :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

djhartman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:05:
Ik zou vnl. wel prettig vinden voor whatsapp, flitsmeister en podcasts. podcasts via bluetooth en usb zuigt en de ingebouwde apps voor podcasts zuigen nog veel harder :)
Whatsappen hoor je gewoon niet te doen als je rijdt, simpel. Flitsmeister werkt via de telefoon ook prima, want er valt eigenlijk niet zo veel te zien. Je hoort wat er aan de hand is. Verder speel ik vooral muziek af van een 32GB USB stickje dat ik al jaren heb en waar ik af en toe wat nieuwe zut op gooi. Misschien ben ik ouderwets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-07 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik sta op het punt de mazda 3 aan te schaffen. Het wordt de machine gray skylease GT of de reguliere GT-M versie. Zo ver ik kan vinden is het enige verschil dat de GT-M het volgende extra heeft:

- koplampen met adaptieve HBC
- Lane Keep Assist
- Mazda Radar Cruise Control

De vraag is of het mij €1500,- extra waard is. Wat is jullie ervaring met bovenstaande punten? Onmisbaar of zetten jullie het uit?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Isniedood schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:25:
Ik sta op het punt de mazda 3 aan te schaffen. Het wordt de machine gray skylease GT of de reguliere GT-M versie. Zo ver ik kan vinden is het enige verschil dat de GT-M het volgende extra heeft:

- Lane Keep Assist

De vraag is of het mij €1500,- extra waard is. Wat is jullie ervaring met bovenstaande punten? Onmisbaar of zetten jullie het uit?
Ik zou het er niet voor over hebben. Hou niet van die hulpsystemen.

Niet wachten op de nieuwe 3 later dit jaar?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Isniedood schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:25:

- Lane Keep Assist

Die meesturende LED kopllampen zijn gewoon erg fijn in het dagelijks gebruik, eigenlijk merk je maar weinig van al die assisterende systemen in de Mazda3 en dat is juist prima, je merkt het verschil wel goed wanneer je daarna weer in een andere auto stapt zonder die systemen, nou is het verschil met een Civic uit de vorige eeuw met halogeentjes natuurlijk wel erg groot, maar wanneer je die Mazda lampen vergelijkt met een ook wat oudere Volvo S60 geven die meesturende LED pitten toch een behooplijke bak licht extra ten opzichte van de Volvo Xenon lampen.

Lane keep assist, sja, je voelt het in je stuur wanneer je over de lijntjes dreigt te gaan en wanneer je slordig begint te rijden en wat vaker over een lijn gaat dan komt in heads-up display de melding dat uitrusten misschien een goed idee is.
Niet iets wat ik nou specifiek aan zou vinken maargoed zit het erop is het mooi meegenomen, de gevoeligheid en respons naar het stuur is in te stellen maar uitzetten heb ik nog niet nodig gevonden.

Mazda radar cruise control vind ik dan wel weer erg fijn in dagelijks gebruik, makkelijk vanaf het stuur de afstand tot de voorligger in 3 stappen in te stellen en een prettige feedback via het heads-up display.
Het systeem is niet zenuwachtig maar het comfort dat de cruisecontrol afremt tot de snelheid van je voorligger is erg prettig, haal je in of vertrekt de voorligger naar een andere baan dan versnel je soepel weer naar de oorspronkelijke snelheid.

Sowieso is het multimedia/entertainment/navigatie systeem erg vlot in gebruik en lekker te bedienen via de knop op de middenconsole en de omliggende toetsen, dat gaat blindelings en is zoveel veiliger en praktischer dan al die slechts touch gebaseerde systemen van andere merken.

Ik kan niet in je portemonee kijken dus of jij die zaken dat bedrag het waard vind is geheel aan jou.
Dit zijn iig mijn ervaringen met een GT-M hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

VidaR-9 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:14:
[...]

Ik zou het er niet voor over hebben. Hou niet van die hulpsystemen.

Niet wachten op de nieuwe 3 later dit jaar?
Ik rij nu nog een peugeot 208 met kuren waar ik eigenlijk zo snel mogelijk vanaf wil. Ook vind ik de 2017 mazda mooier dan de Kai. Bovendien is het ook altijd maar weer afwachten wat de verschillen echt gaan zijn en wanneer die echt komt. Ik lees ook verhalen over begin 2019.
PalingDrone schreef op maandag 26 februari 2018 @ 02:47:
[...]

Die meesturende LED kopllampen zijn gewoon erg fijn in het dagelijks gebruik, eigenlijk merk je maar weinig van al die assisterende systemen in de Mazda3 en dat is juist prima, je merkt het verschil wel goed wanneer je daarna weer in een andere auto stapt zonder die systemen, nou is het verschil met een Civic uit de vorige eeuw met halogeentjes natuurlijk wel erg groot, maar wanneer je die Mazda lampen vergelijkt met een ook wat oudere Volvo S60 geven die meesturende LED pitten toch een behooplijke bak licht extra ten opzichte van de Volvo Xenon lampen.

Lane keep assist, sja, je voelt het in je stuur wanneer je over de lijntjes dreigt te gaan en wanneer je slordig begint te rijden en wat vaker over een lijn gaat dan komt in heads-up display de melding dat uitrusten misschien een goed idee is.
Niet iets wat ik nou specifiek aan zou vinken maargoed zit het erop is het mooi meegenomen, de gevoeligheid en respons naar het stuur is in te stellen maar uitzetten heb ik nog niet nodig gevonden.

Mazda radar cruise control vind ik dan wel weer erg fijn in dagelijks gebruik, makkelijk vanaf het stuur de afstand tot de voorligger in 3 stappen in te stellen en een prettige feedback via het heads-up display.
Het systeem is niet zenuwachtig maar het comfort dat de cruisecontrol afremt tot de snelheid van je voorligger is erg prettig, haal je in of vertrekt de voorligger naar een andere baan dan versnel je soepel weer naar de oorspronkelijke snelheid.

Sowieso is het multimedia/entertainment/navigatie systeem erg vlot in gebruik en lekker te bedienen via de knop op de middenconsole en de omliggende toetsen, dat gaat blindelings en is zoveel veiliger en praktischer dan al die slechts touch gebaseerde systemen van andere merken.

Ik kan niet in je portemonee kijken dus of jij die zaken dat bedrag het waard vind is geheel aan jou.
Lane assistant leek mij al niet zo nuttig. Met name radar cruise control leek mij nuttig. Die koplampen had ik eigenlijk niet zoveel verwachtingen van. Dank voor de feedback :) Keuzes.. keuzes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

chaoscontrol schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Als die dezelfde infotainment systeem heeft (ga ik wel van uit) zou het in principe moeten werken lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PalingDrone schreef op maandag 26 februari 2018 @ 02:47:
[...]

Mee eens, ik heb alle opties in mijn 6 en radar cruise is super relaxed.. lane assist werkt wel OK, maar je merkt wel dat het een oudere generatie is die net niet zo super werkt als in moderne premium autos..

De LED lampen zijn ideaal, ik zet ze in auto high beam mode en ik hoef nooit mee aan mijn lampen te denken: automagisch groot licht, welke weer gedimt word voor tegenliggers etc.. gemak dient de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07 14:20
ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Mee eens, ik heb alle opties in mijn 6 en radar cruise is super relaxed.. lane assist werkt wel OK, maar je merkt wel dat het een oudere generatie is die net niet zo super werkt als in moderne premium autos..

De LED lampen zijn ideaal, ik zet ze in auto high beam mode en ik hoef nooit mee aan mijn lampen te denken: automagisch groot licht, welke weer gedimt word voor tegenliggers etc.. gemak dient de mens.
En dimt dat licht ook voor tegemoetkomende fietsers etc....

Ik heb een hekel aan al die snufjes die automatisch werken namelijk, hoe moeilijk is het om even zelf je licht te bedienen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:25:
lane assist werkt wel OK, maar je merkt wel dat het een oudere generatie is die net niet zo super werkt als in moderne premium autos..

Waarin merk je op de 6 dan het verschil in lane keep assist? Bij de 3 is deze feature er later bij gekomen en het werkt echt feilloos. Misschien een andere generatie inderdaad. Afgezien daarvan, ik zou sowieso voor 1500 euro extra de GT-M features erbij nemen. Adaptive cruis control is erg fijn op een rustige weg. Als mensen regelmatig de auto voor je neus gooien is het actief afremmen eerder gevaarlijk dan handig, vind ik. Een van de eerste dingen je bij autorijden leert: nooit remmen op de snelweg, tenzij het niet anders kan. Waarom al die veiligheidssystemen zo flink afstand willen houden en het niet schuwen om flink in de ankers te gaan, is mij een raadsel. Daarom ben ik in het algemeen niet zo enthousiast over ACC, maar het systeem op de 3 functioneert in principe gewoon prima. De zelfstellende en -dimmende LED-koplampen zijn ook ERG fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vlassie1980 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:58:
[...]

En dimt dat licht ook voor tegemoetkomende fietsers etc....

Ik heb een hekel aan al die snufjes die automatisch werken namelijk, hoe moeilijk is het om even zelf je licht te bedienen :')
Ik woon in de UK, dus welke fietsers? :+

Moeilijk is het niet om zelf te doen.. maar het is wel makkelijk en met dit systeem hou je de weghelft waar geen tegenliggers zijn wel grootlicht, dus het is ook veiliger want je ziet meer..
Exirion schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Waarin merk je op de 6 dan het verschil in lane keep assist? Bij de 3 is deze feature er later bij gekomen en het werkt echt feilloos. Misschien een andere generatie inderdaad. Afgezien daarvan, ik zou sowieso voor 1500 euro extra de GT-M features erbij nemen. Adaptive cruis control is erg fijn op een rustige weg. Als mensen regelmatig de auto voor je neus gooien is het actief afremmen eerder gevaarlijk dan handig, vind ik. Een van de eerste dingen je bij autorijden leert: nooit remmen op de snelweg, tenzij het niet anders kan. Waarom al die veiligheidssystemen zo flink afstand willen houden en het niet schuwen om flink in de ankers te gaan, is mij een raadsel. Daarom ben ik in het algemeen niet zo enthousiast over ACC, maar het systeem op de 3 functioneert in principe gewoon prima. De zelfstellende en -dimmende LED-koplampen zijn ook ERG fijn.
Lane assist hangt af van de staat van de weg, het weer etc.. het is immers een camera die het beeld analyseert en strepen herkent. In NL zal het denk ik een stuk beter werken dan in de UK; beter onderhouden wegen met duidelijke strepen, zoab en heel veel snelweg.. Met name op kleinere wegen werkt het minder goed.. semi autonoom kan hij zeker nog niet rijden met de huidige techniek..
ACC werkt in de UK weer veel beter omdat men hier in het algemeen veel meer afstand houd dan in NL en minder aso rijd...
Van de zomer hebben mijn vrouw en dochters met de camper een rondje UK gemaakt en ik ben daar elk weekend en in mijn vakantie telkens aangehaakt. Met als gevolg dat ik veel KMs gereden heb.. op vrijdag middag een uur of 3-4 heen en zondag avond ditto terug was geen uitzondering.. en ACC is dan super relaxed op de motorway..

PS. is de Blind Spot Monitor ook niet onderdeel van dat pakket, of is die standaard?
De mijne was kapot en ik kreeg net een berichtje van de garage dat de nieuwe control unit binnen is..

[ Voor 64% gewijzigd door ToolkiT op 26-02-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:58:
Lane assist hangt af van de staat van de weg, het weer etc.. het is immers een camera die het beeld analyseert en strepen herkent. In NL zal het denk ik een stuk beter werken dan in de UK; beter onderhouden wegen met duidelijke strepen, zoab en heel veel snelweg.. Met name op kleinere wegen werkt het minder goed.. semi autonoom kan hij zeker nog niet rijden met de huidige techniek..
Het zal absoluut met de kwaliteit van de wegen te maken hebben ja. En het is een veiligheidssysteem, en zo moet je het ook beschouwen. Het kan je leven redden als je in slaap valt of onwel wordt. Overigens is het me opgevallen dat het zelfs goed werkt als ik door felle regen en spiegeling/schittering van lantaarnpalen de belijning niet meer kan zien. Het systeem reageert dan gewoon nog. Wellicht dat de camera een breder spectrum registreert dan wat wij zien.
ACC werkt in de UK weer veel beter omdat men hier in het algemeen veel meer afstand houd dan in NL en minder aso rijd...
Van de zomer hebben mijn vrouw en dochters met de camper een rondje UK gemaakt en ik ben daar elk weekend en in mijn vakantie telkens aangehaakt. Met als gevolg dat ik veel KMs gereden heb.. op vrijdag middag een uur of 3-4 heen en zondag avond ditto terug was geen uitzondering.. en ACC is dan super relaxed op de motorway..
Ja, in Nederland hebben we er een handje van om dicht op elkaar te rijden. Heeft met mentaliteit te maken, maar ook met de drukte op onze wegen.
PS. is de Blind Spot Monitor ook niet onderdeel van dat pakket, of is die standaard?
De mijne was kapot en ik kreeg net een berichtje van de garage dat de nieuwe control unit binnen is..
BSM is vanaf de TS+ standaard. Ik vind het een super systeem. Niet dat ik zelf niet goed oplet, maar je zal maar een keer iets over het hoofd zien. Zolang mensen niet volledig vertrouwen op deze systemen en zelf blijven opletten, heeft het meerwaarde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Dank voor alle reacties. Ik ben toch maar voor de Mazda 3 GT-M gegaan als opvolger van de 208. Levertijd is 4 tot 8 weken dus dat valt reuze mee. Ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exirion schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:06:
[...]

Het zal absoluut met de kwaliteit van de wegen te maken hebben ja. En het is een veiligheidssysteem, en zo moet je het ook beschouwen. Het kan je leven redden als je in slaap valt of onwel wordt. Overigens is het me opgevallen dat het zelfs goed werkt als ik door felle regen en spiegeling/schittering van lantaarnpalen de belijning niet meer kan zien. Het systeem reageert dan gewoon nog. Wellicht dat de camera een breder spectrum registreert dan wat wij zien.
Nu je het zegd, mij is dat ook opgevallen idd..
Ik denk dat weer minder een factor is dan de staat van de wegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Isniedood schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:41:
Dank voor alle reacties. Ik ben toch maar voor de Mazda 3 GT-M gegaan als opvolger van de 208. Levertijd is 4 tot 8 weken dus dat valt reuze mee. Ik kan niet wachten :)
De mooie sedan of de lelijke hatchback? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

chaoscontrol schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:29:
[...]

De mooie sedan of de lelijke hatchback? ;)
De mooiere Hatchback natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Isniedood schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:50:
[...]

De mooiere Hatchback natuurlijk :)
Ieuwl, Ach zo blijft de mijne een zeldzamer gezicht. ;)

Nee de hatchback is ook wel leuk maar ik zie ze teveel en vind de sedan echt wel wat mooier, danwel onpraktischer (kleine klep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

chaoscontrol schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:51:
[...]

Ieuwl, Ach zo blijft de mijne een zeldzamer gezicht. ;)

Nee de hatchback is ook wel leuk maar ik zie ze teveel en vind de sedan echt wel wat mooier, danwel onpraktischer (kleine klep).
Ik ben redelijk praktisch ingesteld plus dat er nog wel eens hoge planten in de laadbak moeten dus dan wil je sowieso de hatchback.

De sedan vind ik wat meer classy ogen en de hatchback wat sportiever. Laat ik dat sportieve nou net mooier vinden ;) Maar ik zie uberhaupt bijna geen mazda 3 rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
Isniedood schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Maar ik zie uberhaupt bijna geen mazda 3 rijden.
Inderdaad een stuk minder dan veel andere auto's, echter nu je er 1 hebt ga je ze overal zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

chaoscontrol schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:51:
Ik vind de sedan beter gelukt, maar ze zijn allebei mooi. Ik was niet op zoek naar een andere auto maar zag de Mazda 3 sedan ergens voorbij komen en kreeg meteen koopkriebels :P Omdat het de sedan betrof heb ik de hatchback amper nog overwogen. Zeker nu ie iets verlaagd is vind ik het een zeldzaam vlot gelijnde sedan :) Echt grote dingen worden tegenwoordig makkelijk bezorgd, en als ik bijvoorbeeld iets van de bouwmarkt meeneem dan is het meestal lang spul waarbij de lengte van de sedan een voordeel is. Voordeel van de hatchback zie ik voor mezelf dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:14

Pinobigbird

doesn't share food!

4 tot 8 weken? Mijn Mazda 3 GT-M (sedan automaat benzine) heeft een levertijd van 4 maanden!

Vandaag was ik in de buurt van de dealer en ben ik even binnengelopen. Verwachte aankomt in NL is nog steeds laatste week maart, aflevering begin april. Geduld is een schone zaak...

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pinobigbird schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:52:
4 tot 8 weken? Mijn Mazda 3 GT-M (sedan automaat benzine) heeft een levertijd van 4 maanden!
Die van mij was er in 3 weken, in een courante kleur die in voorraad was en vanuit Antwerpen geleverd werd. Automaat is lastiger en een minder courante kleur moet waarschijnlijk ook besteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Pinobigbird schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:52:
[...]

Vandaag was ik in de buurt van de dealer en ben ik even binnengelopen. Verwachte aankomt in NL is nog steeds laatste week maart, aflevering begin april. Geduld is een schone zaak...
Zojuist de knoop doorgehakt en eind deze maand moet ik hem krijgen. 2 liter handgeschakeld. Wellicht maakt dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat ik nog niet echt snap is of een nieuwe mazda met connect er nieuwe navigatie kaarten worden bijgeleverd, ik lees wisselende verhalen. Lijkt me toch wel het minste wat je mag verwachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

SCIxX schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:25:
Wat ik nog niet echt snap is of een nieuwe mazda met connect er nieuwe navigatie kaarten worden bijgeleverd, ik lees wisselende verhalen. Lijkt me toch wel het minste wat je mag verwachten..
Als het goed is krijg je 3 jaar lang updates. Daarna moet je betalen als ik het goed zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
na die 3 jaar zijn ze best prijzig.
Als ik me niet vergis ca € 110 voor een enkele update.
of ca €180 voor een 3 jaar update abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De vraag is hoe het er over een paar jaar voor staat. Kia bijvoorbeeld geeft gratis updates gedurende de hele garantietermijn: 7 jaar lang dus. Mijn dealer vertelde me dat Mazda dealers aan het pushen zijn om het op z'n minst op te rekken, want het is lastig te verkopen aan klanten dat ze dit soort bedragen betalen voor een systeem dat tegen die tijd onvermijdelijk verouderd is. Voor minder geld heb je een prima werkende smartphone app, en die kant gaat het steeds meer op met Apple Carplay en Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Heb gisteren o.a. proef gereden in de 3 en CX-3. Die laatste viel eigenlijk meteen af vanwege het gebrek aan ruimte. Echter wilde ik een automaat en hadden ze die alleen in de CX-3.

Klopt het dat wat de dealer zegt dat de automaat hetzelfde is in de 3? Vond hem erg lui met schakelen en de motor vrije rumoerig.

Ook had ik wat issues tijdens de testrit met foute bandenspanning, onterechte collission detection en nog wat elektronische issues. Het reed verder wel prima en zat ook heerlijk. Maar die automaat bak viel echt tegen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgende keer vragen wat er op de parking staat (in Kallo) en niet verkocht is ;)

@Phusebox welke motor was het? Wat betreft bannen spanning e.d. dat kan bij elke wagen gebeuren want zijn je ventiel sensoren. Wat betreft het lui schakelen, dit is wrs bij al de Mazda's zo, zijn weliswaar verschillende automaten maar programmatie is hetzelfde :(

Hier in België kun je de 3 wel met automaat krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Damic op 04-03-2018 20:20 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Damic schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:10:
[...]
Wat betreft bannen spanning e.d. dat kan bij elke wagen gebeuren want zijn je ventiel sensoren.
Voor zover ik weet gebruikt mazda geen ventielsensoren, maar werkt de bandenspanning waarschuwing op basis van rotatiesnelheid van de wielen.
In het geval van de proefrit zijn waarschijnlijk de banden van die auto op spanning gezet, en zijn ze vergeten het systeem te resetten, wat wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Exirion schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:40:
[...]

Eindelijk even tijd en zin gehad om de instaplijsten erop te zetten:

[afbeelding]

Na de kerst de pedalen, maar dat is iets meer werk. Het ziet er strak uit :)
Hoe monteer je die dingen? Is dat eenvoudig? Zag ze voor 130€ op ebay voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SCIxX schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:25:
Je kan zelf de kaarten updaten 3 jaar lang (ik heb de kaart van mijn 6 toevallig laatst gedaan, werkt erg makkelijk: SD uit auto, app downloaden, SD in PC, updaten, SD terug in auto.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:30:
Heb gisteren o.a. proef gereden in de 3 en CX-3. Die laatste viel eigenlijk meteen af vanwege het gebrek aan ruimte. Echter wilde ik een automaat en hadden ze die alleen in de CX-3.

Klopt het dat wat de dealer zegt dat de automaat hetzelfde is in de 3? Vond hem erg lui met schakelen en de motor vrije rumoerig.

Ook had ik wat issues tijdens de testrit met foute bandenspanning, onterechte collission detection en nog wat elektronische issues. Het reed verder wel prima en zat ook heerlijk. Maar die automaat bak viel echt tegen.
Mis ik wat? de CX3 is toch ruimer dan de 3 of haal ik nu een ander model in de war?

Een oud collega van me had juist een CX3 gekocht omdat hij een ruime koffer zocht omdat hij boogschutter is en grote bogen bij zich heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Isniedood schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:02:
Hoe monteer je die dingen? Is dat eenvoudig? Zag ze voor 130€ op ebay voorbij komen.
Ja, het is zelfklevend dus erg simpel. Een kwestie van schoonmaken, ontvetten en netjes recht aanbrengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ToolkiT schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Mis ik wat? de CX3 is toch ruimer dan de 3 of haal ik nu een ander model in de war?

Een oud collega van me had juist een CX3 gekocht omdat hij een ruime koffer zocht omdat hij boogschutter is en grote bogen bij zich heeft..
Op het oog zou je denken dat de CX3 groter is maar niets is minder waar. De CX3 is gebouwd op de wielbasis van de mazda 2. De mazda 3 is ruimer van binnen.
Exirion schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Ja, het is zelfklevend dus erg simpel. Een kwestie van schoonmaken, ontvetten en netjes recht aanbrengen :)
Top dat is wel heel makkelijk.

Voor de geinteresseerde

[ Voor 33% gewijzigd door Isniedood op 05-03-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ToolkiT schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:12:
[...]

De kofferbak van de CX-3 is echt superklein, kleiner dan de Fiesta waar mijn vrouw in rijdt. En ook een hele hoge tildrempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:16:
[...]

De kofferbak van de CX-3 is echt superklein, kleiner dan de Fiesta waar mijn vrouw in rijdt. En ook een hele hoge tildrempel.
mmm als ik naar de mazda site kijk dan zou het ook goed kunnen dat hij een CX5 heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ToolkiT schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:18:
[...]

mmm als ik naar de mazda site kijk dan zou het ook goed kunnen dat hij een CX5 heeft..
Haha, ja dat lijkt me eerder dan, daar past wel een hoop in. Maar die vond mijn vrouw te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Haha, ja dat lijkt me eerder dan, daar past wel een hoop in. Maar die vond mijn vrouw te groot.
Dan had je bij de 6 station moeten beginnen.. en als ze dan klaagt over te groot ga je naar de CX5 en bingo :+

Pagina: 1 ... 19 ... 75 Laatste