Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 18 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Randleman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Ik heb sinds een jaar een CX-3 diesel. GT-M uitvoering. Full option dus. Wat wil je weten?
Hoe bevalt de auto, verwachtingen overtroffen?
Er zijn namelijk heel veel jonge CX-3's met weinig km's op de teller te koop.
Hoorde dat mensen ontevreden waren over de auto, :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 16:39
semidevidra schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Hoe bevalt de auto, verwachtingen overtroffen?
Er zijn namelijk heel veel jonge CX-3's met weinig km's op de teller te koop.
Hoorde dat mensen ontevreden waren over de auto, :|
Hmm, ik ben niet ontevreden over de auto. Misschien hadden ze verwacht dat de CX-3 meer ruimte te bieden had? Het is achterin en qua kofferbak inderdaad geen grote auto. Maar dit wist ik van te voren. Mooie auto en iedereen die hem ziet is er positief over.

De auto is wel dynamischer dan zijn concurrenten. Sommige mensen noemen dit sportief andere oncomfortabel.. Hij stuurt goed en je krijgt goed mee wat de auto doet. Dit is uiteraard niet voor iedereen weggelegd.

Dit kun je allemaal van te voren weten door iets dat een proefrit heet 8) . Heb meerdere proefritjes gemaakt dus de auto is precies zoals verwacht toen ik hem in ontvangst nam ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 14:17
Ik heb een Mazda 6 II uit 2008. KM stand ongeveer 145.000.

Sinds een maand of 2 gaan de ramen rechtsvoor en linksachter niet meer open. Dit probleem speelt zowel bij de schakelaar aan de bestuurderskant als bij de schakelaars bij de ramen zelf. Het raam rechtsachter open ik normaal gesproken bijna nooit dus ik weet niet zeker of het probleem bij beide ramen tegelijk is opgetreden. Het zou kunnen dat het raam rechtsachter het al langere tijd niet meer doet.

Omdat mijn auto sowieso naar de dealer moest in verband met de terugroepactie voor de bestuurdersstoel, heb ik gevraagd of ze hier meteen naar willen kijken. Ze hebben de schakelaars en zekeringen gecheckt en deze zijn in orde. Om het probleem verder te onderzoeken was het volgens hen noodzakelijk om de deurbekleding te demonteren zodat ze de motor van de ramen kunnen controleren. Alleen al aan onderzoekskosten zou dit 75 euro per deur gaan kosten.

150 Euro voor reparatie zou ik misschien nog wel willen overwegen, maar 150 euro aan onderzoekskosten vind ik toch wel erg veel geld. Ik heb dus aangegeven dat ze het op dit moment niet verder hoeven te onderzoeken.

Herkent iemand dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:46
Hoor je het motortje wel? (d.w.z. het lijkt alsof die het wel probeert)

Want dan herken ik het van mijn Mazda 3. De ramen sluiten vrij hard, waardoor deze goed in het rubber worden gedrukt. Wanneer ze dan een tijdje dicht zitten willen ze nog wel eens gaan kleven, zeker als je je auto niet zo vaak wast. Een beetje lauw water bij de randen (rubber beetje indrukken) en ze gingen bij mij weer open. Dit proces herhaalt zich iedere begin van de zomer zo'n beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nico_GTR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:03:
RX8 is supergaaf inderdaad.

Rijden als een diesel, altijd netjes warm laten worden en goed de staat van de "scheermes" zuigerschraapveertjes in de gaten houden.
Dan kun je een heel stuk voor de revisie. Slim ook om daar bij voorbaat rekening mee te houden. Heel weinig mensen weten hoe ze met die motor om moeten gaan.
Terwijl het een juweeltje is, en voor de toekomst, er kan waterstof in verbrand worden. ;)
Alleen jammer dat ze heel veel 'smering' nodig hebben. :) En precies wat jullie zeggen, zijn er überhaupt meer dan 1 op de 10.000 die een beetje technische kennis en gevoel ermee hebben? Beetje moderne auto die ik mee heb staat de 'temperatuur' meter na 300m al vrolijk middenin en die beweegt geen ene mm. :X Veel mensen roepen dan ook dat de motor dan al warm is. 8)7

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07 14:17
dvdheiden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:02:
Hoor je het motortje wel? (d.w.z. het lijkt alsof die het wel probeert)

Want dan herken ik het van mijn Mazda 3. De ramen sluiten vrij hard, waardoor deze goed in het rubber worden gedrukt. Wanneer ze dan een tijdje dicht zitten willen ze nog wel eens gaan kleven, zeker als je je auto niet zo vaak wast. Een beetje lauw water bij de randen (rubber beetje indrukken) en ze gingen bij mij weer open. Dit proces herhaalt zich iedere begin van de zomer zo'n beetje.
Ik hoor wel iets ja. En het raampje rechtsachter gaat vrij moeizaam open. Het lijkt er inderdaad wel een beetje op dat het rubber wat blijft plakken.

Dank voor de tip, ik ga het proberen met wat lauw water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:14
Joopieboy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Alleen jammer dat ze heel veel 'smering' nodig hebben. :) En precies wat jullie zeggen, zijn er überhaupt meer dan 1 op de 10.000 die een beetje technische kennis en gevoel ermee hebben? Beetje moderne auto die ik mee heb staat de 'temperatuur' meter na 300m al vrolijk middenin en die beweegt geen ene mm. :X Veel mensen roepen dan ook dat de motor dan al warm is. 8)7
Mwa, jammer en heel veel? Het hoort bij het type motor. Het is niet zoals bij een normale motor jammer juist wanneer deze olie begint te gebruiken, sterker nog wanneer hij geen olie gebruikt mag je erg snel heel erg bang worden B) . Ik gebruik overigens zo'n 1 liter per 2000-3000km (zeer afhankelijk van de rijstijl), dat is een stuk minder dan menig TFSI blok uit de probleemreeks.

Mijn temp sensor staat inderdaad vrijwel direct(binnen 5 minuten) in het midden, maar de olie is dan nog koud |:( . Zelfde geldt voor de oliedruk sensor, zodra je meer druk hebt dan wat er bij idle nodig is gaat de wijzer naar het midden en blijft ie daar staan voor de rest van de rit. Volgens Mazda zorgde de echte oliedrukmeter voor te veel verwarring bij de testdrivers :? .

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 05-07-2017 11:29 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klopt maar voor het milieu niet zo heel lekker. :p En klopt menig VW doet het ook. Alleen niet tijdens de keuring (ook het verbruik is dan anders maar soit :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:56
Hoi allemaal,

Mijn oog is gevallen op een Mazda 2 als eerste auto. Ik zoek naar een variant van na 2007 (derde versie, als ik het goed heb). Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij de aankoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Rival24

I'll Be Back

acidd91 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:47:
Hoi allemaal,

Mijn oog is gevallen op een Mazda 2 als eerste auto. Ik zoek naar een variant van na 2007 (derde versie, als ik het goed heb). Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij de aankoop?
Koop in ieder geval geen bi-fuel model, ivm problemen die je krijgt met je kleppen. Op diverse websites (autoscout, etc.) is niet altijd even goed te zien, of uberhaupt aangegeven of je te maken hebt met een bi-fuel model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@acidd91
Ik heb een aantal jaar gereden met een mazda 2 van 2010, dat was nog net een pre-facelift, dus zelfde model als waar jij naar kijkt als het goed is.
Prima auto waar ik niks geen problemen mee heb gehad.
Voor zover ik weet ken ik ook geen veelvoorkomende problemen van dit model

Neem alleen geen Bi-fuel model! (had ik gelukkig ook niet).
Hiervan is namelijk gebleken dat elke 15-20k km's de kleppen opnieuw gesteld moeten worden.

edit, @Rival24 was me net voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 02-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07 10:14
acidd91 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:47:
Hoi allemaal,

Dat is mijn Mazda 2! Zoals eerder genoemd niet een Bi-Fuel model uitzoeken, die heeft veel problemen en extra onderhoud.

Veel Mazda 2 2008-2014 komen uit Duitsland (verder geen probleem) maar daar zitten vaak marters enzo, dus check goed onder de moterkap of isolatiemateriaal niet is aangevreten (bij het uitzoeken heb ik twee gezien die dit hadden). Uiteraard checken voor roest etc, maar dat moet altijd wel.

Verder is het een super wagentje, rijdt lekker sportief :)

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:29:
[...]

Dat is mijn Mazda 2! Zoals eerder genoemd niet een Bi-Fuel model uitzoeken, die heeft veel problemen en extra onderhoud.

Veel Mazda 2 2008-2014 komen uit Duitsland (verder geen probleem) maar daar zitten vaak marters enzo, dus check goed onder de moterkap of isolatiemateriaal niet is aangevreten (bij het uitzoeken heb ik twee gezien die dit hadden). Uiteraard checken voor roest etc, maar dat moet altijd wel.

Verder is het een super wagentje, rijdt lekker sportief :)
en als hij uit duitsland komt... zorg dat hij dealeronderhouden is zodat je de kilometerstand bij een willekeurig mazdadealer kan laten checken mbv het chassisnumer (mazda dealers hebben hun eigen NAP achtig systeem)

[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 04-08-2017 11:51 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Joopieboy @wesleytjuh mijn rx7 verbrand geen centiliter motor olie meer, sinds ik de olie injectie pomp heb aangepast naar extern 2 takt :Y heb je wel een apart tankje nodig en 2takt maar dat is tenminste gemaakt om schoon te verbranden :)

Trouwens als je bij een moderne wagen de echte temperaturen wil weten, koop een obd2 dongle en gebruik Torque :)

[ Voor 19% gewijzigd door Damic op 04-08-2017 21:18 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat werkt idd wel maar zo realtime is dat helaas niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:14
Damic schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:17:
@Joopieboy @wesleytjuh mijn rx7 verbrand geen centiliter motor olie meer, sinds ik de olie injectie pomp heb aangepast naar extern 2 takt :Y heb je wel een apart tankje nodig en 2takt maar dat is tenminste gemaakt om schoon te verbranden :)

Trouwens als je bij een moderne wagen de echte temperaturen wil weten, koop een obd2 dongle en gebruik Torque :)
Heb je een SOHN adapter? Die staat ook nog op mijn lijstje :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee olie pompje aangepast, andere rubbers erin en een nippel erop

@Joopieboy dan is het teken dat je de verkeerde data hebt, de echte waarden zitten er ook op :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:29
wesleytjuh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:57:
[...]

Mwa, jammer en heel veel? Het hoort bij het type motor. Het is niet zoals bij een normale motor jammer juist wanneer deze olie begint te gebruiken, sterker nog wanneer hij geen olie gebruikt mag je erg snel heel erg bang worden B) . Ik gebruik overigens zo'n 1 liter per 2000-3000km (zeer afhankelijk van de rijstijl), dat is een stuk minder dan menig TFSI blok uit de probleemreeks.

Mijn temp sensor staat inderdaad vrijwel direct(binnen 5 minuten) in het midden, maar de olie is dan nog koud |:( . Zelfde geldt voor de oliedruk sensor, zodra je meer druk hebt dan wat er bij idle nodig is gaat de wijzer naar het midden en blijft ie daar staan voor de rest van de rit. Volgens Mazda zorgde de echte oliedrukmeter voor te veel verwarring bij de testdrivers :? .
Ik ben ook een hele tijd eigenaar geweest van een mooie rx-8, geweldige wagen! Bij verkoop had de mijne 86.000 gelopen.

Ik heb de auto altijd 15km warm gereden niet boven de 3.500tpm, ook bijna alleen maar stukken van >15km gereden. Premixen is ook belangrijk. Om de 7.500km nieuwe olie + filter.

Mijn rx8 starte altijd warm/koud, bij 83.000 een compressie test laten uitvoeren en het blok was nog bovengemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over de Mazda 2 gesproken:

Ik kreeg een mooie brief van Mazda Nederland dat er een terugroepactie is voor de Mazda 2. De mijne is uit 2008; ik weet niet om welke exemplaren/serie het precies gaat.

De hoogteverstelling van de bestuurdersstoel kan het blijkbaar begeven. Ik word verzocht zsm naar de dealer gaan die het controleert en eventueel kosteloos verhelpt. 't Zou een uurtje werk zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06

luigi87

Domotica Fanaticus

Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse bezitter van de Mazda 3 (3de generatie), TS Hatchback, met Metalic grijze lak.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/nv8jtf.jpg

Ik vindt de modelen die vanaf 2013 voeren echt heel mooi, en het rijdt ook echt onwijs fijn.

Kortom erg blij met deze bak

Zat wel even te zoeken naar een paar reserve koplampen e.d. te kijken voor de auto, maar kan niet vinden welke ik hiervoor moet hebben (iig niet meer dan H15 voor de koplampen) . Weet iemand hier toevallig welke lampen er deze auto zijn toegepast. Mijn versie is uitgevoerd met halogeen lampen (geen Xenon)

- leeg -

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 23:14

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

die neus .... heerlijk
veel plezier met je nieuwe auto!

check even of je een model hebt uit Mexico, er is namelijk een terugroepactie gaande voor een probleem met de brandstoftank, iets van een niet goed sluitend naatje ;)

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

[RNMC] Viper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:08:
die neus .... heerlijk
veel plezier met je nieuwe auto!

check even of je een model hebt uit Mexico, er is namelijk een terugroepactie gaande voor een probleem met de brandstoftank, iets van een niet goed sluitend naatje ;)

Ja die neus is echt zo gaaf.. Daarom is het dus ook de Mazda 3 :9~
Moet alleen wel aan wennen, kom van een Hyundai I20 af, en tja dat mag je geen neus noemen :+

Waar check ik of mijn model uit Mexico komt?

- leeg -

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:44
luigi87 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:35:
[...]

Moet alleen wel aan wennen, kom van een Hyundai I20 af, en tja dat mag je geen neus noemen :+

Als je bij http://ovi.rdw.nl je kenteken invoert, zou je vanzelf moeten zien of er een terugroepactie voor jouw auto is of niet.

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

[...]

carrosserie beginnen met 3M

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• M a r c o
  • Niet online
[...]
Chassisnummer inderdaad. De Japanse begint met een "J".
Volgens mij zijn de meeste uit deze regio Japans.
Ik rijd nu 3/4e jaar met een Mazda3 uit 2014. Ze rijden inderdaad heerlijk.
Lampen weet ik niet, ik heb zelf xenon.

Dit is de mijne:
M a r c o in "Het grote Mazda topic #1"

Ik heb vorige week nog wel (onder garantie) 2 bose speakers in de deuren laten vervangen.
Daar heeft ook een kwaal in gezeten. Het hele membraan was los gekomen.
Eind 2015 is er blijkbaar een wijziging in het productieproces doorgevoerd. mogelijk ivm dit probleem.

Betreffende Japans/Mexicaans model, lees ik (met name op de US forums) toch wel dat de Mexicaanse modellen op wel meer punten slechter zijn afgewerkt dan de Japanse.

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 10-08-2017 18:12 ]

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dat wil ik best geloven, heb zelf een mexicaans model. En natuurlijk al wat probleempjes gehad, oa dat benzine uit tank spuit wanneer deze vol zit tijdens tanken en nu onlangs piepen de motors van mijn deurvergrendeling.

Ook moet er nog een oplossing komen voor wifi, geen mogelijkheid dat ik hem aan de praat krijg met mijn hotspot of wifi thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

UTwizard schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:48:
[...]

Als je bij http://ovi.rdw.nl je kenteken invoert, zou je vanzelf moeten zien of er een terugroepactie voor jouw auto is of niet.
Gecheckt en zijn geen terugroep acties actief.
Mooi de mijne begint met een J (zal dus wel Japen zijn)
M a r c o schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Chassisnummer inderdaad. De Japanse begint met een "J".
Volgens mij zijn de meeste uit deze regio Japans.
Ik rijd nu 3/4e jaar met een Mazda3 uit 2014. Ze rijden inderdaad heerlijk.
Lampen weet ik niet, ik heb zelf xenon.

Dit is de mijne:
M a r c o in "Het grote Mazda topic #1"

Ik heb vorige week nog wel (onder garantie) 2 bose speakers in de deuren laten vervangen.
Daar heeft ook een kwaal in gezeten. Het hele membraan was los gekomen.
Eind 2015 is er blijkbaar een wijziging in het productieproces doorgevoerd. mogelijk ivm dit probleem.

Betreffende Japans/Mexicaans model, lees ik (met name op de US forums) toch wel dat de Mexicaanse modellen op wel meer punten slechter zijn afgewerkt dan de Japanse.
Ja de mijne begint met een J. dus een echte Jap.

jij hebt dan de iets meer opties versies. Bij mij zitten er geen Bose speakers in, geen idee wat wel. maar het geluid is echt wel goed. Mijn binnenspiegel wordt een soort van onbruikbaar van het trillen als me muziek op staat :+

Die van jou zit er ook echt wel goed uit met die 18 inch velgen.
Ik ga op die van mij nog wel nieuwe zwart gelakte velgen doen, maar denk dat het wel 16 inch wordt anders moet ik een set banden weg doen. (de standaard lichtmetalen gaan dan gebruik worden voor de winterbanden set).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

[RNMC] Viper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:04:
Dat wil ik best geloven, heb zelf een mexicaans model. En natuurlijk al wat probleempjes gehad, oa dat benzine uit tank spuit wanneer deze vol zit tijdens tanken en nu onlangs piepen de motors van mijn deurvergrendeling.

Ook moet er nog een oplossing komen voor wifi, geen mogelijkheid dat ik hem aan de praat krijg met mijn hotspot of wifi thuis.
Wat kan je dan met die Wifi? had wel gezien dat het er op zit maar wat voor functionaliteiten haal je hieruit?

Zie wel wat informatie via deze link, maar verkeers updates krijg je toch al via het radio signaal?

En welke updates/ functies zijn er gratis dan?

[ Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 11-08-2017 10:49 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Connected Services (weliswaar betaalde service), geen idee wat het allemaal echt biedt, aangezien ik geen wifi verbinding krijg op mijn auto.

http://infotainment.mazda...edservices?language=nl-EU
Zoek benzinestations op basis van locatie of prijs, ontvang waarschuwingen over komende verkeersopstoppingen, krijg gedetailleerde weerberichten, en vind informatie of interessante plaatsen—waar u ook bent en waar u ook heen gaat. Connected Services is een abonnementservice dat reizen een stuk gemakkelijker en leuker maakt

[ Voor 43% gewijzigd door [RNMC] Viper op 11-08-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
luigi87 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:33:
[...]
jij hebt dan de iets meer opties versies. Bij mij zitten er geen Bose speakers in, geen idee wat wel. maar het geluid is echt wel goed. Mijn binnenspiegel wordt een soort van onbruikbaar van het trillen als me muziek op staat :+
Bij mij zit er eigenlijk alles op, behalve de enkele functies die alleen bij de 165 pk versie standaard inbegrepen waren. Zoals Lane keep assist, en radar cruise control.
Ook ontbreekt de DAB+ radio nog, die zijn volgens mij pas vanaf 2015 of 2016 toegevoegd.

Ik vind zelf iig de keyless entry ook wel erg handig.

@[RNMC] Viper Heb zelf eigenlijk ook nog nooit iets gedaan met de wifi verbinding.
Vraag me inderdaad ook af wat je er dan eigenlijk echt praktisch aan hebt.
Edit: Zie je quote nu. Verkeers info komt ook al via TMC nu toch? zou er dan verschil in de info zitten?
Weer info hoeft voor mij niet in mijn auto.

[ Voor 19% gewijzigd door M a r c o op 11-08-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

keyless is super handig, nooit meer sleutel uit broekzak halen. Mijn 2015 heeft nog geen DAB+ helaas.
M a r c o schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:17:
@[RNMC] Viper Heb zelf eigenlijk ook nog nooit iets gedaan met de wifi verbinding.
Edit: Zie je quote nu. Verkeers info komt ook al via TMC nu toch? zou er dan verschil in de info zitten?
Eens, maar toch, het hoort te werken. Dus fixen ze het maar.

Wat ik ook overigens erg vervelend vind is dat (beperking apple?) berichten van mijn iPhone niet worden opgehaald in het scherm, alleen nieuwe berichten worden toegevoegd. Dit terwijl een android one dit wel kan. Overigens mogen ze sowieso wel een update geven aan het connect systeem, erg traag soms.

[ Voor 79% gewijzigd door [RNMC] Viper op 11-08-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dan was het vanaf 2016 denk ik.
Er zijn nog wel pre-facelift modellen geleverd in ieder geval met standaard DAB+.

Zo ging ik er bij aankoop ook van uit dat er een achteruit camera in zat, omdat deze volgens de tabellen standaard in de GT-M zat. (DAB+ radio stond er toen ook bij)
Maar die camera was in 2014 ook niet standaard inbegrepen bij de GT-M.
Ik kon toen ook alleen 2016 accessoire lijsten vinden, oude zijn bijna niet te vinden.

De camera heb ik nog kunnen regelen dat ik die er alsnog in kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ja 2016 model heeft best wel wat opties erbij gekregen, ook die lane waarschuwingsfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Onze 6 uit 2007 doet tegenwoordig keurig de deuren open als ik hem van het slot haal.. behalve de bestuurdersdeur :( Enorm storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

[RNMC] Viper schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:16:
Connected Services (weliswaar betaalde service), geen idee wat het allemaal echt biedt, aangezien ik geen wifi verbinding krijg op mijn auto.

http://infotainment.mazda...edservices?language=nl-EU

[...]
voor wat ik begrijp bied het weinig extra's. aangezien je ook de traffic updates via de RDS-TMC, toch???
M a r c o schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Bij mij zit er eigenlijk alles op, behalve de enkele functies die alleen bij de 165 pk versie standaard inbegrepen waren. Zoals Lane keep assist, en radar cruise control.
Ook ontbreekt de DAB+ radio nog, die zijn volgens mij pas vanaf 2015 of 2016 toegevoegd.

Ik vind zelf iig de keyless entry ook wel erg handig.

Ja ik heb een aantal opties, maar die waren mij de 3k die het me extra zou kosten (andere tweedehandse auto) niet waard.
Wat ik miss wel mis, is de keyless entry. nu moet je altijd nog de auto opdrukken. en als ik de auto zit, zit ik nog iedere keer me sleutels in me handen :+ . haha ook als ik de auto stop voelt het zo onwennig dat ik op een knop en klaar ben.

Naar mijn weten komen het via TMC binnen inderdaad. mogelijk is wel langzamer dan via internet. en inderdaad het weer/ tankstation prijzen/ nuttige plaatsen zijn nou ook weer niet 50 euro per jaar waard.
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:18:
keyless is super handig, nooit meer sleutel uit broekzak halen. Mijn 2015 heeft nog geen DAB+ helaas.

[...]

Eens, maar toch, het hoort te werken. Dus fixen ze het maar.

Wat ik ook overigens erg vervelend vind is dat (beperking apple?) berichten van mijn iPhone niet worden opgehaald in het scherm, alleen nieuwe berichten worden toegevoegd. Dit terwijl een android one dit wel kan. Overigens mogen ze sowieso wel een update geven aan het connect systeem, erg traag soms.
Berichten op je scherm?? Dit ken ik nog niet. Wat voor berichten dan? Sms en email ofzo? bij staat me scherm altijd op muziek of Navigatie. Vindt overigens dat die wel goed oppakt met spotify op me telefoon.
Bokmaaa schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:31:
Onze 6 uit 2007 doet tegenwoordig keurig de deuren open als ik hem van het slot haal.. behalve de bestuurdersdeur :( Enorm storend!
Dat is inderdaad echt mega vervelend, nota bene de belangrijkste deur die het dan niet doet.

[ Voor 76% gewijzigd door luigi87 op 11-08-2017 11:50 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Helemaal eens, maar goed, het werkt nu gewoon helemaal niet, dus kan niet eens proberen of het iets is, dit terwijl je een proefabonnement krijgt bij een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Weet iemand toevallig waar je kan zien welke versie van de navigatie kaart er momenteel op je Mazda connect systeem draait?
Ik heb namelijk het idee dat mijn map nogal verouderd is en een update nodig heeft.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:11
Heeft er iemand toevallig ervaring met het achteraf inbouwen van een achteruitrij camera in de Mazda CX 5?

Is dit hele moeilijk om te doen? Liggen de bedradingen er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
luigi87 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:24:
Weet iemand toevallig waar je kan zien welke versie van de navigatie kaart er momenteel op je Mazda connect systeem draait?
Ik heb namelijk het idee dat mijn map nogal verouderd is en een update nodig heeft.
Niet uit mijn hoofd, maar het is wel ergens te zien volgens mij.
De meest recente kaart is volgens mij van december 2016.
Mazda update zijn kaarten niet zo frequent.
Bij mij is de update service helaas in juni afgelopen.

De prijzen zijn ook vrij hoog.
Mijn vader heeft in zijn CX-5 nog een tomtom nav zitten. Daarvoor heb ik met een aanbieding nog voor 35 euro een jaar updates kunnen kopen.

Voor mazda connect is het volgens mij 110 euro voor 1 jaar, en 180 voor 3 jaar ofzo.
Jordyz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:55:
Heeft er iemand toevallig ervaring met het achteraf inbouwen van een achteruitrij camera in de Mazda CX 5?

Is dit hele moeilijk om te doen? Liggen de bedradingen er al?
Bij mijn mazda 3 (2014) moest er een kabel tot helemaal voorin getrokken worden.

[ Voor 18% gewijzigd door M a r c o op 14-08-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Mijn vader heeft in zijn CX-5 nog een tomtom nav zitten. Daarvoor heb ik met een aanbieding nog voor 35 euro een jaar updates kunnen kopen.

Voor mazda connect is het volgens mij 110 euro voor 1 jaar, en 180 voor 3 jaar ofzo.

[...]

Bij mijn mazda 3 (2014) moest er een kabel tot helemaal voorin getrokken worden.
Mijn dealer sprak over dat ze de navigatie in de onderhoudsbeurten gaan meenemen. En niet meer los betalen ervoor. Hoop wel dat ze zich hier wel aan gaan houden, want anders zit je met een oude nav software.

Kom hier tegen dat Juli 2017 de laatste is:
https://www.mazda.nl/services/navigatie/

Straks als ik thuis ben dit even proberen, en ander ga ik toch nog weer even contact opnemen met de dealer hierover. (2 weken geleden tweedehand gekocht en nu net 3 jaar oud).

Edit:
Waar zie je die prijzen van het connect systeem?

gevonden:
https://mazda-eu.naviextr...m&salesPackageCode=262987

[ Voor 5% gewijzigd door luigi87 op 14-08-2017 15:26 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

[...]

Ai, mijn moeder begint toch steeds vaker over een achteruit rij camera.
Auto is van 2014 en mijn vader begint al plannen te maken over inruilen (nog circa 20.000 rijden we ermee).

Dan heeft het geen zin ik dacht dat dit vrij makkelijk te maken was maar dat valt dan tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Jordyz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:17:
[...]
Ai, mijn moeder begint toch steeds vaker over een achteruit rij camera.
Auto is van 2014 en mijn vader begint al plannen te maken over inruilen (nog circa 20.000 rijden we ermee).

Dan heeft het geen zin ik dacht dat dit vrij makkelijk te maken was maar dat valt dan tegen.
Bij mij heeft mijn schoonbroer het gedaan (mazda monteur).
Als je precies weet hoe je de kabel moet wegwerken was het volgens mij wel binnen een uurtje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Bij mij heeft mijn schoonbroer het gedaan (mazda monteur).
Als je precies weet hoe je de kabel moet wegwerken was het volgens mij wel binnen een uurtje klaar.
Mijn oom is automonteur dus die zou dat kunnen maken, dan ga ik eens informeren bij de dealer wat zo'n pakket kost. Wil hem dan wel op de navigatie hebben in plaats van op een los scherm wat je soms ziet als de achteruit rij camera later is ingebouwd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Jordyz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:26:
[...]
Mijn oom is automonteur dus die zou dat kunnen maken, dan ga ik eens informeren bij de dealer wat zo'n pakket kost. Wil hem dan wel op de navigatie hebben in plaats van op een los scherm wat je soms ziet als de achteruit rij camera later is ingebouwd .
Let dan wel even op, als je iets anders dan een standaard mazda camera wil gebruiken.
De meeste camera's worden namelijk met 12V gevoed, vanaf de voeding van het achteruitrijlicht.
Bij Mazda zit deze echter op een speciale geschakelde 6V lijn.
Deze word ook door mazda connect bij het starten even geactiveerd, om de camera te detecteren.
Je zult dus een 6V camera moeten hebben, en deze met deze speciale lijn verbinden, of een 12 V camera met een spannings-verdubbelaar ertussen op die 6V lijn.

Ik weet niet of ik het helemaal correct omschrijf, maar dit zou je dan nog even precies moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:43:
[...]

Let dan wel even op, als je iets anders dan een standaard mazda camera wil gebruiken.
De meeste camera's worden namelijk met 12V gevoed, vanaf de voeding van het achteruitrijlicht.
Deze word ook door mazda connect bij het starten even geactiveerd, om de camera te detecteren.
Je zult dus een 6V camera moeten hebben, en deze met deze speciale lijn verbinden, of een 12 V camera met een spannings-verdubbelaar ertussen op die 6V lijn.

Ik weet niet of ik het helemaal correct omschrijf, maar dit zou je dan nog even precies moeten opzoeken.
Oh dat is inderdaad wel een goede ja!
Bedankt dan kan ik vooruit met zoeken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had hier eigenlijk wel een discussie verwacht over Mazda's SkyActive X-technologie, wat beter bekend is als HCCI oftewel Homogeneous Charge Compression Ignition. Een technologie die het verbruik van een dieselmotor combineert met de uitstoot van een benzinemotor. Het is de heilige graal voor brandstofmotoren en Mazda schijnt het in 2019 te introduceren in nieuwe modellen. De verwachting is dat het brandstofverbruik daardoor 20-30% lager uitvalt. Erg indrukwekkend :)

Stukje uitleg:

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
Het stond een paar dagen geleden ook op de frontpage: nieuws: Mazda claimt bereiken van doorbraak in maken veel zuinigere benzinemotor Maar ja, eerst zien, dan geloven :P Ik hoop dat ze met een iets kleinere motor komen, met een 2.0 word je afgestraft in België. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat Mazda het bij het juiste eind heeft wat betreft motorontwikkeling :) realistische verbruikswaarden onder alle omstandigheden!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Hoi :W

Ik meld me ook weer met een Mazda :)

mx5

En voor m'n verjaardag van vrienden het volgende 'cadeau' gehad. Park your car here, it will be fun they said...

mx5 2

Ik nam de telefoon altijd op met 'Picobello BV (Context: YouTube: Picobello BV - Waardenberg en De Jong (HD) dus was dit het eindresultaat :D

mx5 3

En het logo is niet eens slecht ontworpen dus ik heb de sticker er nog niet afgehaald :D

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Nog meer plannen voor de MX-5?

mijne afgelopen weekend weer uitgelaten tijdens een tour/puzzle tocht over de veluwe. Komend weekend er mee naar luxemburg.

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Temp/MX5_2017_TDLT_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Temp/MX5_2017_TDLT_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613655

M a r c o schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:43:
[...]
Je zult dus een 6V camera moeten hebben.
6v, dat klopt helemaal.

hier ook de Mazda 3 uit okt 2013 (wel 3e generatie) Hatchback 2.0 skyactiv met het MZD connect systeem
ook zelf de camera ingebouwd, en dat is een eitje.

zorg ervoor dat je de kabel van SINOSMART erbij koopt, type c20

https://nl.aliexpress.com...Damaging/32739633472.html

dan is de camera 100% plug&play
en ben je binnen 30 min klaar.

alles te vinden via aliexpress, en ben je voor minder dan 50 tientjes helemaal het heertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:50
Roy Visser schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:48:
Nog meer plannen voor de MX-5?

mijne afgelopen weekend weer uitgelaten tijdens een tour/puzzle tocht over de veluwe. Komend weekend er mee naar luxemburg.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zeg, was je afgelopen weekend ook hier in het dorp aanwezig bij MAS dan? Was een puik feestje met grote aanloop!

Sfeerfototje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xIKIXto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Anoniem: 613655 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:45:
[...]

6v, dat klopt helemaal.

hier ook de Mazda 3 uit okt 2013 (wel 3e generatie) Hatchback 2.0 skyactiv met het MZD connect systeem
ook zelf de camera ingebouwd, en dat is een eitje.

zorg ervoor dat je de kabel van SINOSMART erbij koopt, type c20

https://nl.aliexpress.com...Damaging/32739633472.html

dan is de camera 100% plug&play
en ben je binnen 30 min klaar.

alles te vinden via aliexpress, en ben je voor minder dan 50 tientjes helemaal het heertje.
50 euries voor Camera en de adapterkabel?
Ligt de kabel dan al naar de achterzijde van de auto dan? (dacht hier andere berichten te hebben gezien)
welke onderdelen heb je hiervoor gekocht dan? en moet je veel onderdelen van de auto loshalen?

En bij het achteruit rijden spring je Display dan automagisch over de Camera?

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 04-09-2017 15:33 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Heeft iemand hier achteraf een lichtsensor ingebouwd/geactiveerd met een Mazda Skyactive. Heb zelf nu een mazda 3 uit 2014, en zou de verlichting wel automatisch willen hebben.
Kan hier zelf helaas niks over vinden.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:23
Zijn er mensen geïnteresseerd in Window Visors voor de Mazda 3 vanaf 2013? Ik had er via Ebay besteld voor mijn Mazda 3 uit 2009 maar kreeg de verkeerde... Moet nu dus weer 2,5 weken wachten eer ik de goede heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Brutuss schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:14:
Zijn er mensen geïnteresseerd in Window Visors voor de Mazda 3 vanaf 2013? Ik had er via Ebay besteld voor mijn Mazda 3 uit 2009 maar kreeg de verkeerde... Moet nu dus weer 2,5 weken wachten eer ik de goede heb :(
Wat is de prijs? en heb je een link naar welke je hebt aangeschaft?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:23
luigi87 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:31:
[...]

Wat is de prijs? en heb je een link naar welke je hebt aangeschaft?
Ik stuur je even een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik weet wat ik morgen gaan volgen: http://www.rmsothebys.com...evo-group-b-works/1704836

Mazda RX7 Works edition geschat tussen de 170k en de 190k £ als die niet meer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Damic schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:37:
Ik weet wat ik morgen gaan volgen: http://www.rmsothebys.com...evo-group-b-works/1704836

Mazda RX7 Works edition geschat tussen de 170k en de 190k £ als die niet meer gaat.
Wauw, tis dat ik het geld momenteel gewoon even net niet heb :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffebruin
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-12-2020
Afgelopen zaterdag proefgereden in een Mazda 3 Skyactive benzine model. Het uiterlijk van deze auto en de afwerking vind ik persoonlijk erg mooi en daarom was ik erg benieuwd naar de rij eigenschappen.
Van te voren hadden we gereden in een Peugeot 308 130Pk uitvoering, de 308 is een saaie auto maar rijdt erg goed ( laatste model) de Mazda 3 is een geheel andere auto, stugger afgeveerd en reageerd niet zo lekker op het gaspendaal als de 308. De ruimte achterin van beide auto's vindt ik wat tegenvallen, volgende week proefrijden in een Infiniti Q30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-07 11:06
@Leffebruin De Mazda 3 is qua weggedrag een auto met sportieve wegligging vanaf dag 1, model 1 (2003-2006/2008). Daarnaast heeft de 3 een motor die lekker reageert tussen de 3500 - 4250 toeren, daaronder is het kalm aan (Fake eco modus).

Grootste funfactor blijven de klaverbladbochten -- 80 a 90 km/h zonder krimp :D
Hoe de 308 is hierin kan ik alleen gokken: ik gok als comfort onderstel, waarbij het gevaarlijk wordt vanaf 65 km/h

Q30: ik weet niet of dat wel een eerlijke vergelijking is met deze 'europa minded' auto's :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
FouT schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:32:
[...]

Zeg, was je afgelopen weekend ook hier in het dorp aanwezig bij MAS dan? Was een puik feestje met grote aanloop!
nee helaas niet, beide weekenden daarvoor al druk in de weer geweest met de MX, beetje stijve reet aan over gehouden :P

filmpje van toertocht met vrienden met mijn mx in de hoofdrol van een van die weekenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@luigi87 ik heb dat probleem ook :+ ben nu de veiling aan't bekijken ze zitten aan lot 105 http://www.rmsothebys.com...ve-feed.cfm?SaleCode=lf17

En de RX7 works is voor 160.000£ verkocht. Dat is een koooooooopje

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 06-09-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 16-07 18:58
Leffebruin schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:36:
Afgelopen zaterdag proefgereden in een Mazda 3 Skyactive benzine model. Het uiterlijk van deze auto en de afwerking vind ik persoonlijk erg mooi en daarom was ik erg benieuwd naar de rij eigenschappen.
Van te voren hadden we gereden in een Peugeot 308 130Pk uitvoering, de 308 is een saaie auto maar rijdt erg goed ( laatste model) de Mazda 3 is een geheel andere auto, stugger afgeveerd en reageerd niet zo lekker op het gaspendaal als de 308. De ruimte achterin van beide auto's vindt ik wat tegenvallen, volgende week proefrijden in een Infiniti Q30
De reden dat de Mazda minder lekker reageert op gaspedaal heeft alles te maken met toeren icm de atmosferische (zonder turbocompressor) motor. Een atmosferische motor heeft toeren nodig om koppel te ontwikkelen dat zie je ook terug in de specificaties, het maximum koppel bij Mazda wordt pas bereikt bij 4000 toeren.

Terwijl downsize motoren voorzien zijn van een kleine turbo, kleine turbos hebben als voordeel dat met relatief weinig uitlaatgas al presteren. Het grote voordeel is dat het koppel dan ook vroeg beschikbaar veelal tussen 1500 en 2000 bereiken ze al het maximum koppel, het nadeel van een kleine turbo dat bij hoge toeren de turbo een limiterende factor wordt.

Als gewend ben aan de karakteristieken van een downsize motor (of diesel) dan vergt het rijden met een atmosferische motor een kleine omschakeling omdat deze motoren een heel ander karakter hebben.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sowieso is de term 'op het gas reageren' denk ik niet goed verwoord. Ik weet haast wel zeker dat de Mazda motor 'mooier' op het gas reageert. De koppelopbouw is vrij lineair. Bij de meeste downsize turbomotoren merk je echt het turbogat (dus *niks* *niks* *niks* *BAM KOPPEL* *niks* :P), ik vind het erg irritant rijden (rij voor m'n werk in een Golf 7 bluemotion, benzine).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Heeft de Golf nu ook zo'n motor? Iedereen doet Ford na blijkbaar :P

Ik kan me wel vinden in de mening van Leffebruin dat de Mazda wat harder afgeveerd is. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, het voelt iets sportiever aan. Ik vind het zeer vergelijkbaar aan mijn Ford Focus, die kon ik ook lekker in een bocht gooien. Als ik daarentegen met de Peugeot 307 van de vriendin rijd dan voelt alles zo "slap" aan; de vering, de schakelbak, de koppeling, het stuurwiel. Dan vind ik mijn 6 toch steviger aanvoelen. Idem voor de Golf en de Passat van het werk al vind ik die slappe koppeling dan weer een voordeel in de file. :)

Maar het is uiteraard allemaal persoonlijk en gewoon een gevoel.
En na een tijdje wordt je het ook wel gewoon ;)

[ Voor 83% gewijzigd door D-Three op 06-09-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

D-Three schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:13:
Heeft de Golf nu ook zo'n motor? Iedereen doet Ford na blijkbaar :P
Volgens mij was VAG/VW 1 van de eerste met een downsize motor (remember de 1.4 TSI ;) halverwege de '00'ies).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
-tom-562 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:14:
[...]

Volgens mij was VAG/VW 1 van de eerste met een downsize motor (remember de 1.4 TSI ;) halverwege de '00'ies).
Ik wist niet eens dat die een turbo had :P Maar ik doelde eigenlijk vooral op de kleine driecilindertjes. En om eerlijk te zijn lijkt de nieuwe Ford 1.5 motor me ook wel wat. 150 en 180 pk. Al vind ik de nieuwe Mazda 3 wel een stuk leuker ogen en dat terwijl ik de voorgaande modellen niet zo mooi vond. Sorry aan de eigenaars ;)

[ Voor 24% gewijzigd door D-Three op 06-09-2017 23:30 ]

• M a r c o
  • Niet online
D-Three schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:13:
Ik kan me wel vinden in de mening van Leffebruin dat de Mazda wat harder afgeveerd is. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, het voelt iets sportiever aan.
En die van mij is dan ook nog eens verlaagd. :+
Heb ik overigens niet zelf gedaan, maar zo gekocht.
Ik heb de originele veren er ook gewoon bij gekregen, dus ik kan altijd nog terug naar originele vering.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Leffebruin schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:36:
squaddie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:45:
[...]

De reden dat de Mazda minder lekker reageert op gaspedaal heeft alles te maken met toeren icm de atmosferische (zonder turbocompressor) motor. Een atmosferische motor heeft toeren nodig om koppel te ontwikkelen dat zie je ook terug in de specificaties, het maximum koppel bij Mazda wordt pas bereikt bij 4000 toeren.

Terwijl downsize motoren voorzien zijn van een kleine turbo, kleine turbos hebben als voordeel dat met relatief weinig uitlaatgas al presteren. Het grote voordeel is dat het koppel dan ook vroeg beschikbaar veelal tussen 1500 en 2000 bereiken ze al het maximum koppel, het nadeel van een kleine turbo dat bij hoge toeren de turbo een limiterende factor wordt.

Als gewend ben aan de karakteristieken van een downsize motor (of diesel) dan vergt het rijden met een atmosferische motor een kleine omschakeling omdat deze motoren een heel ander karakter hebben.
Hier ook een Mazda 3. Auto leuk vinden en kopen blijft heel persoonlijk,maar het uiterlijk van de 3 vanaf 2013 is gewoon geweldig. er is geen auto (betaalbare modellen) met een grotere, mooiere neus dan de Mazda's van nu.
Dat de motor geen turbo vindt ik fijn, geen gezeik met defecten waardoor je auto niets meer doet. onderin de toeren mis soms een beetje koppel maar schakel terug en het beest in hem wordt wakker en optrekken doet die dan echt wel.

Het stug geveerde vindt ik wel lekker rijden, voelt sportief aan en maakt het auto rijden een stuk minder saai. Daarnaast is de wegligging daardoor heel stabiel en kan best rap door de bochten :)

Enig nadeel (aan mijn model) is wel dat de rijverlichting niet automatisch uitgaat als je het contact afsluit. je moet altijd de verlichting handmatig uit zetten. (ben gewend uit een andere auto gewoon altijd met verlichting aan te rijden).

[ Voor 63% gewijzigd door luigi87 op 07-09-2017 16:08 ]

- leeg -

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:44
Aangezien jullie kennis over Mazda MX5 modellen waarschijnlijk verder gaat dan dat van mij, heb ik een vraag waar jullie misschien antwoord op kunnen geven. Mijn vriendin is al jaren verliefd op de Mazda MX5 NC, haar huidige auto "moet" weg en ze heeft daarom haar zinnen gezet op een MX5. Afgelopen weekend hebben we al een stukje gereden in een 2.0 uit 2014 (dus na de tweede facelift). Aankomend weekend hebben we een testrit gepland staan voor 1.8 uit 2011. De motor is haar eigenlijk om het even, de enige eis die zij heeft is dat het een hardtop moet zijn. Ik ben me ervan bewust dat het 2013-2014 model een ander afgestelde ECU heeft en betere remmerij, deze zijn echter nog te duur. Zijn er echter nog dingen waar we op moeten letten bij de MX5 NC generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613655

luigi87 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:33:
[...]

50 euries voor Camera en de adapterkabel?
Ligt de kabel dan al naar de achterzijde van de auto dan? (dacht hier andere berichten te hebben gezien)
welke onderdelen heb je hiervoor gekocht dan? en moet je veel onderdelen van de auto loshalen?

En bij het achteruit rijden spring je Display dan automagisch over de Camera?
alle bedradiong ligt er al standaard in, het enige wat je hoeft te doen is die sinosmart adapterkabel ertussen te zetten.
en ja. zodra je de achteruit in schakelt, dan schakelt de camera in.
loshalen betreft alleen de kunststof bekleding van de achterklep, en dat is een eitje.

met deze set, ben je in 1 x klaar, en dus zonder kabels trekken.

https://nl.aliexpress.com...=2MreyM3Y&addresstype=600

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Anoniem: 613655 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:49:
[...]

alle bedradiong ligt er al standaard in, het enige wat je hoeft te doen is die sinosmart adapterkabel ertussen te zetten.
en ja. zodra je de achteruit in schakelt, dan schakelt de camera in.
loshalen betreft alleen de kunststof bekleding van de achterklep, en dat is een eitje.

met deze set, ben je in 1 x klaar, en dus zonder kabels trekken.

https://nl.aliexpress.com...=2MreyM3Y&addresstype=600

:)
En er zit een goede beschrijving bij? hoe je de kappen ook los krijgt?

Ze leveren wel een 5 meter lange videokabel mee, heb je die niet hoeven gebruiken dan?

En cameratje klik je gewoon vast zonder uitzagen e.d. ?
edit: zie dat die het kentekenlampje vervangt, mis je dan een kentekenlampje?
Hmmm dit is wel zeker een leuke toevoeging dan om te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door luigi87 op 12-10-2017 16:27 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik meld me als nieuwe Mazda-rijder :) Gisteren een nieuwe Mazda 3 GT-M sedan opgehaald. Geweldige auto, al ben ik wel tegen een bron van ergenis aan gelopen: op de Europese versie is de MRCC niet uit te schakelen waardoor cruise control altijd in combinatie met de radar werkt. Opzich geen ramp, ware het niet dat de minimale volgafstand 25 meter is en de auto behoorlijk in de ankers kan gaan als op een afstandje een auto opduikt. Ik vind dit gewoonweg gevaarlijk, waardoor cruise control een beetje onzeker in het gebruik aanvoelt. Verder niets dan lof over het comfort en alles wat er op die GT-M zit :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00

Pinobigbird

doesn't share food!

@Exirion Gefeliciteerd met de schitterende auto! De 3 sedan O+ . Het liefst zien we natuurlijk de foto's tegemoet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een paar kiekjes bij de dealer gemaakt. Misschien laat ik 'm nog eens in het wild poseren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zXcbus0V1bsa6XroOJOsV7Ev/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I1D0GQSiQotpt1r7POWbuEUe/full.jpg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:54
Laat ik mij ook eens melden, omdat ik een vraag heb. sinds 2 weken eigenaar van een 2012 CX-5 TS+ lease pack.

..... met een trillende linkerbuitenspiegel..

Mensen hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit aangepakt? Gekocht bij een autobedrijf, en geen Mazda dealer. Mazda rechtstreeks benaderen? Tijdens de proefrit (ook gewoon 130 gereden) was dit niet zo aanwezig, nu bij snelwegtempo wel, bij aflevering zijn 2 voorbanden vervangen, dus in balancering kan ook een deel van de oorzaak zitten, maar ik lees online wel signalen dat het een 'productiefout' bij deze serie was. Verder is het overigens een uitstekende auto die heerlijk bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Auto net gekocht, daar heb je dus garantie op. Even langs de garage gaan waar je hem gekocht hebt, en die zullen je verder helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Joopieboy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:23:
Auto net gekocht, daar heb je dus garantie op. Even langs de garage gaan waar je hem gekocht hebt, en die zullen je verder helpen. :)
Garage waar ik m gekocht heb en Mazda/Mazda dealer gaan uitvechten hoe dit opgelost gaat worden.. K weet iig dat t € 450,00 p/spiegel kost.. Omdat het inclusief verstevigings'balk' in de deur is, die lijkt de wind op de spiegel niet te kunnen verwerken...

Andere vraag.. Tijdens het navigeren, hoe annuleer je in vredesnaam een route? Los van stembediening, moet dat toch gewoon met een 'knop' kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
Volgens mij heb je de TomTom, en kan je dat gewoon dmv het touchscreen. Werkt hetzelfde als een gewone TomTom zoals je bijv op je smartphone kan hebben.

Veel plezier trouwens met je Cx-5, ik heb ruim een jaar geleden een Cx-5 uit Duitsland geimporteerd. Een diesel.
Het zijn heerlijke wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Koepert schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:05:
[...]
Andere vraag.. Tijdens het navigeren, hoe annuleer je in vredesnaam een route? Los van stembediening, moet dat toch gewoon met een 'knop' kunnen?
misschien mosterd na de maaltijd na ruim een week, maar zie de vraag nu na de reactie van (RSH).
2012 CX-5 zou inderdaad de Tomtom navigatie moeten hebben ipv mazda connect.

In dat geval is het simpelweg even midden op de kaart drukken, en dan in het menu het icoon rechtsboven "Wis route" (Clear Route)

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketgpsworld.com/reviews/tomtom-go-live-1000/main-menu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 02-11-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
M a r c o schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:04:
[...]

misschien mosterd na de maaltijd na ruim een week, maar zie de vraag nu na de reactie van (RSH).
2012 CX-5 zou inderdaad de Tomtom navigatie moeten hebben ipv mazda connect.

In dat geval is het simpelweg even midden op de kaart drukken, en dan in het menu het icoon rechtsboven "Wis route" (Clear Route)

[afbeelding]
Dank voor je reactie! Ik had dit zelf inmiddels per ongeluk ontdekt. Het 'werkte' voorheen niet, omdat ik het met de 'joystick' probeerde en die per ongeluk toch opzij klikte oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
joystick bediening voor de tomtom in de mazda vind ik behoorlijk K*T.
Mijn vader heeft ook een 2012 CX-5 met tomtom.

Heb zelf een 2014 Mazda 3 en daar zit Mazda Connect is.
Dat is weer wel heel anders in gebruik, ook duurder om kaarten te updaten, maar heeft wel een veel betere joystick bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
M a r c o schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:01:
joystick bediening voor de tomtom in de mazda vind ik behoorlijk K*T.
Mijn vader heeft ook een 2012 CX-5 met tomtom.

Heb zelf een 2014 Mazda 3 en daar zit Mazda Connect is.
Dat is weer wel heel anders in gebruik, ook duurder om kaarten te updaten, maar heeft wel een veel betere joystick bediening.
Alleen om daar de stem van de begeleiding uit te zetten viel me niet mee. Volume op 0 gaf nog wel een mutende muziek aan een kant

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@Snowhite0901 een optie om die uit te schakelen zou inderdaad handig zijn ja.
Ik heb het ook wel eens gedaan door volume op 0 te zetten, maar kan me nu niet echt herinneren dat ik toen iets merkte van mutende muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:11
Goedendag! Een hele jonge (sinds 20-10-17) Mazda eigenaar, en tevens mijn eerste echte eigen auto O+

Mijn aankoop is een Mazda MX-5 uit 1996! Ik heb een hele lange tijd in een Opel Agila rondgereden, wat een ontzettend praktisch autootje is, maar ik wilde iets leuks voor de verandering. Iets voor de warme zomermaanden zonder airco, en dan is dit wel de tijd om zoiets te kopen.

Ik heb dan ook een ontzettend mooi autootje gevonden, maar vanzelfsprekend wel met de bekende krokante roestrandjes bij de wielkuipen achter, de dorpels en de A-stijlen. Maar geen nood, ik heb alle ruimte en gereedschap (autoschadebedrijf) om dit te verhelpen.

Ik zat alleen te zoeken naar vervangende onderdelen, en ik kan eigenlijk geen originele reparatiedelen meer vinden, uitsluitend third-party plaatwerk. Merken als Van Wezel, Diederichs en Prasco zijn merken die veel langskomen.

Hebben mensen hier ervaring met deze onderdelen? Hoe zit het met de pasvorm? Ik heb een complete zijkant aan weerszijden nodig (voorschermen, dorpels en achterpaneel) en ik heb weinig zin om de helft van mijn winter bezig te zijn de randen weg te vijlen om alles passend te maken. :z

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-07 11:06
@naarden 4ever Ik wil je aanraden om ook eens op Facebook te kijken naar de Mazda groep. Zie daar veel vraag en antwoord voorbij komen, net als ad's voor onderdelen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:52

skoozie

SCSI

Hier nog nog een beginnend Mazda rijder. Vandaag mijn Mazda 3 HB bij de dealer op mogen halen. Zal nog kijken of ik wat leuke foto's ergens kan maken. Wat ik echter niet kan vinden en ook niet op google. Kan je bij Mazda de deuren automatisch laten vergrendelen bij wegrijden?

Mazda3
Toch even een telefoon foto alvast.

[ Voor 27% gewijzigd door skoozie op 17-11-2017 17:15 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

skoozie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:11:
Hier nog nog een beginnend Mazda rijder. Vandaag mijn Mazda 3 HB bij de dealer op mogen halen. Zal nog kijken of ik wat leuke foto's ergens kan maken. Wat ik echter niet kan vinden en ook niet op google. Kan je bij Mazda de deuren automatisch laten vergrendelen bij wegrijden?

[afbeelding]
Toch even een telefoon foto alvast.
Als het goed is staat dat zelfs standaard aan. En verder heb je natuurlijk zoiets als een handleiding... :)

Zie volledige handleiding sectie 3-15 voor allerlei instellingen. Vanaf 20 km/h moeten de deuren standaard op slot gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 17-11-2017 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

DaWaN

'r you wicked ??

naarden 4ever schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:42:
Ik heb dan ook een ontzettend mooi autootje gevonden, maar vanzelfsprekend wel met de bekende krokante roestrandjes bij de wielkuipen achter, de dorpels en de A-stijlen. Maar geen nood, ik heb alle ruimte en gereedschap (autoschadebedrijf) om dit te verhelpen.

Ik zat alleen te zoeken naar vervangende onderdelen, en ik kan eigenlijk geen originele reparatiedelen meer vinden, uitsluitend third-party plaatwerk. Merken als Van Wezel, Diederichs en Prasco zijn merken die veel langskomen.

Hebben mensen hier ervaring met deze onderdelen? Hoe zit het met de pasvorm? Ik heb een complete zijkant aan weerszijden nodig (voorschermen, dorpels en achterpaneel) en ik heb weinig zin om de helft van mijn winter bezig te zijn de randen weg te vijlen om alles passend te maken. :z
Jammer dat ik jouw post nu pas lees.

Ik ben bezig met de dorpels en wielkastranden van mijn MX-5 te herstellen.
Je kunt de dorpels en wielkastranden van Klokkerholm kopen, pasvorm is goed.
Foto's en onderdeelnummers staan in dit topic

Als je vragen hebt mag je mij ook DM'en!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
DaWaN schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:53:
[...]

Jammer dat ik jouw post nu pas lees.

Ik ben bezig met de dorpels en wielkastranden van mijn MX-5 te herstellen.
Je kunt de dorpels en wielkastranden van Klokkerholm kopen, pasvorm is goed.
Foto's en onderdeelnummers staan in dit topic

Als je vragen hebt mag je mij ook DM'en!
Alsnog bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels voorschermen, dorpels en wielkastranden besteld via de leverancier van mijn werk (autoschadeherstel). Pasvorm is over het algemeen goed te noemen van de onderdelen daar dus ik hoop op het beste. 2 December gaat de slijptol erin! :) Ben erg benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen...

[ Voor 3% gewijzigd door naarden 4ever op 17-11-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

DaWaN

'r you wicked ??

naarden 4ever schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:02:
[...]
Ik heb inmiddels voorschermen, dorpels en wielkastranden besteld via de leverancier van mijn werk (autoschadeherstel). Pasvorm is over het algemeen goed te noemen van de onderdelen daar dus ik hoop op het beste. 2 December gaat de slijptol erin! :) Ben erg benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen...
Het kan handig zijn om twee goedkope zijpaneeltjes van bijvoorbeeld een Polo 6N te kopen als je binnenste wielkastranden erg rot zijn (zoals bij mij).
De sill end plates (dorpeleindplaten?) kunnen ook flink rotten, dus die wil je misschien ook nog bestellen. Foto van die sill end plate staat in het gelinkte topic.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QOtoi4glrF377PTSeGtByCH3/full.jpg

Pedalen en instaplijsten. In Nederland mag je hiervoor bij Mazda een rib afstaan, maar gelukkig zijn er ook leveranciers in het buitenland die het via ebay een stuk schappelijker verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik zit te kijken om mijn mazda koplampen te vervangen door LED lampen. Heeft iemand dit al eens gedaan? welke heb je gekocht?
Exirion schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:31:
[afbeelding]

Pedalen en instaplijsten. In Nederland mag je hiervoor bij Mazda een rib afstaan, maar gelukkig zijn er ook leveranciers in het buitenland die het via ebay een stuk schappelijker verkopen :)
ziet er mooi uit. Heb bij Vriend Ali ook wat gekocht is nu alleen al 4 weken onderweg.

[ Voor 11% gewijzigd door luigi87 op 18-11-2017 15:06 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

luigi87 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:05:
ziet er mooi uit. Heb bij Vriend Ali ook wat gekocht is nu alleen al 4 weken onderweg.
Ik wilde wel gewoon Mazda spul. Dit is Mazda OEM spul in officiele verpakkingen met al het papierwerk erbij. Verschil is alleen dat ik nu totaal 248 euro met verzending kwijt was versus 550 euro bij de Nederlandse dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:52

skoozie

SCSI

Exirion schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:37:
[...]

Als het goed is staat dat zelfs standaard aan. En verder heb je natuurlijk zoiets als een handleiding... :)

Zie volledige handleiding sectie 3-15 voor allerlei instellingen. Vanaf 20 km/h moeten de deuren standaard op slot gaan.
Het stond inderdaad niet in de beknopte handleiding. in het [url="file:///C:/Users/Koen%20de%20Laat/Desktop/Mazda3_8FQ9-DN-16I_Edition1_web_OM_LR.pdf"]instructieboekje[/url] zie ik bij 3-21
- Bij rijsnelheden hoger dan 20 km/h worden alle portieren en de achterklep/ het kofferdeksel automatisch vergrendeld.
- Wanneer het contact wordt uitgeschakeld, worden alle portieren en de achterklep/het kofferdeksel automatisch ontgrendeld. Deze functies kunnen ook worden uitgeschakeld zodat ze buiten werking zijn.

Veranderen van de instelling van de automatische vergrendel-/ ontgrendelfunctie met gebruik van de portiervergrendelschakelaar (Met portiervergrendelschakelaar)

[uitleg]
Echter heb ik geen "portiervergrendelschakelaar" maar een "Elektrisch bediende inklapbare buitenspiegelschakelaar"
Iemand hier nog een idee over, voor ik de dealer maar bel?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

skoozie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:17:
Echter heb ik geen "portiervergrendelschakelaar" maar een "Elektrisch bediende inklapbare buitenspiegelschakelaar"
Iemand hier nog een idee over, voor ik de dealer maar bel?
Bij mij is dat ook zo. Zie hiervoor 3-24 :) De ‘portiervergrendelknop’ is je bediening voor de vergrendeling. Het valt mij ook pas nu op, want ik had er nog niks mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
Auto geschorst en nu alle November-festiviteiten achter de rug zijn, zijn er wat vrije weekendjes klussen voor de boeg. :)

Onderdeeltjes zijn binnen!
Onderdeeltjes

Eerst maar op de brug dan O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J72YnaTcHr1jfZCA5XCyTOeT/medium.jpg

En binnen no-time liggen de bumper en de schermen ernaast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4nbhN9FdHoObBZQcOQV7xNxH/medium.jpg

Wat een puinzooi achter die schermen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/varlf9Cz4gQcAFCLGq4zsquR/medium.jpg

Toen een beetje lopen klooien met de deuren. De vorige eigenaar heeft (haar man) er een centrale deurvergrendeling in laten bouwen, maar dat was een erg goedkoop setje. Na een goed kwartier vloeken en het hele deurpaneel te hebben verwijderd tot de conclusie gekomen dat er helemaal geen stekkers bij de deuren zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k3hVGhyOtSyra1JTF5JqhyQP/medium.jpg

Uiteindelijk maar doorgeknipt en er volledig uitgehaald. Stom geluk geweest dat het nog niet eerder gebeurd is, want de kabels zijn nooit goed gekrompen en lieten uit ellende zelf al los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38wLFi2pAR9sWrQ2Mdlviytv/medium.jpg

Nog wat leuke loshangende kabeltjes voor de brandveiligheid natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C1T4VdQ1sSOzFP5MDHmSxqG9/medium.jpg

En dan zijn we bij het eind van het weekend gekomen. Zo staat 'ie er nu bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qyhxsVmd9taqtun7l1JUAhnr/medium.jpg

Oude onderdelen netjes opgeborgen op de zolder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wdgu4WmnxLFUwgeD4M3hcGUU/medium.jpg

Volgend weekend hoop ik het laatste demontagewerk te kunnen afmaken (en dit keer zonder verrassingen :P) en te beginnen met het uitslijpen van de dorpels en de achterschermen.

Uiteindelijk is het doel de hele over te spuiten in één tint rood ipv de vele tinten die er nu op de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07 10:14
Ik kom ook eventjes showen, ik rij nu een kleine 2 maanden in een Mazda 2 GT-Luxury:
mazda-2-gt-luxury

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

Ik rij nu ook al een tijdje een 3. Leuke auto.. Ik heb wel regelmatig een soort metaal geluid bij veel toeren (alleen bij gas) rechts voor, alsof er iets zachtjes aanloopt..

Komt dit iemand bekend voor?
Pagina: 1 ... 18 ... 75 Laatste