Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 15 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vlassie1980 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:03:
[...]

Mijn pa had vroeger ook een 626 1.8 GLX op gas:
[afbeelding]

Wat een tank was dat, helaas bij een ongeval op de snelweg total loss gegaan. Ben blij dat mijn ouders in zo'n grote 626 reden en niet in een 106je of Smart. Dan had het anders kunnen aflopen...

Ook jammer dat de eerste generatie 6 die roestproblemen heeft. Want verder is het gewoon een erg strak ogende wagen. En buiten die roest en olieproblemen is het een zeer fijn rijdende wagen. Ik heb gewoon een beetje pech gehad met deze 6 :(
Kan je nog wel eens tegenvallen, oudere grote auto's doen het vaak slechter dan kleinere nieuwere. tov. ene 106 heb je natuurlijk volledig gelijk

http://www.euroncap.com/n...ts/smart/city-coupe/15529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-10 18:26
GoldenSample schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:17:
[...]

Kan je nog wel eens tegenvallen, oudere grote auto's doen het vaak slechter dan kleinere nieuwere. tov. ene 106 heb je natuurlijk volledig gelijk
[video]
http://www.euroncap.com/n...ts/smart/city-coupe/15529
Oei, die gaat toch wel als een aardig pakketje in elkaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vlassie1980 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:26:
[...]

Oei, die gaat toch wel als een aardig pakketje in elkaar :-(
Overigens niet bijzonder opzich als je het vanuit historisch perspectief bekijkt. Er is rond 2000-2005 echt veel werk verzet waarbij nieuwe modellen echt stukken veiliger werden.

Daarom is het gezever over oude volvo's welke 'net een tank' zijn zo sterk en veilig ook gezever:

Tov. van een autotje dat veel kleiner is uit de zelfde tijd scheelt het natuurlijk nog steeds enorm (geen NCAP maar lijkt redelijk te vergelijken, ook met 64km/uur) Zitten ze overigens wel zonder gordel maar kijk waar het stuur beland tov. de stoel :X

:X

[ Voor 43% gewijzigd door GoldenSample op 05-04-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:38
en je moet ook niet vergeten dat ze hem hier tegen een muur zetten die niet meegeeft. Als je een grote auto tegen een kleine auto zet dan geldt de wet van massa toch wel iets meer:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Plus dat de gedachtengang destijds was dat je een kreukelzone nodig had om de energie van de impact op te vangen. Zet dat tegenover de moderne gehard stalen verstevigingsbalken direct achter de bumper, in deuren, etc en het ziet er allemaal veel dramatischer uit :)

Uiteindelijk is een grote auto meestal veiliger om de redenen die Snowhite0901 hierboven al aangeeft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mits je in de zelfde tijdsperiode/veiligheidsrating blijft. Leuk dat je de kleine auto weg duwt anders maar als je een stuur in je gezicht hebt en de pedalen door je knieën koop je daar weinig voor.

Zie het filmpje van de grote oude Volvo station versus de Renault modus van top gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 19:00
Snowhite0901 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:19:
[...]

ahh je hebt gelijk.
Dan nog, de cx3 zie je wel duidelijk verschil met de cx5. De cx9 lijkt er wel echt heel erg veel op, ik zie zo alleen dat de achterlichten wat smaller zijn.
Intussen nog wat meer foto's van de cx-4
http://www.autoblog.nl/ni...e-nieuwe-mazda-cx-4-86144
http://www.autoblog.nl/im...g/mazda-cx4-teaser-01.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 09-04-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
GoldenSample schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:37:
[...]

Overigens niet bijzonder opzich als je het vanuit historisch perspectief bekijkt. Er is rond 2000-2005 echt veel werk verzet waarbij nieuwe modellen echt stukken veiliger werden.

Daarom is het gezever over oude volvo's welke 'net een tank' zijn zo sterk en veilig ook gezever:
Klopt. Ik meen dat Fifth Gear een keer een moderne Franse auto uit de kleine middenklasse tegen een grote oudere Volvo aan heeft laten knallen. De laatste kwam er veel slechter uit.
Gevonden: cabine van de Fransoos blijft intact, de Volvo frommelt op:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY]

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-04-2016 12:07 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
14 mei weer een meeting voor Madza liefhebbers @ Abdij van Averbode, Averbode - België

Wie gaat er?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hyp Hyper schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:04:
[...]

Klopt. Ik meen dat Fifth Gear een keer een moderne Franse auto uit de kleine middenklasse tegen een grote oudere Volvo aan heeft laten knallen. De laatste kwam er veel slechter uit.
Gevonden: cabine van de Fransoos blijft intact, de Volvo frommelt op:

[video]
Lol dat filmpje is al zo vaak gepost en blijft je maar tegenkomen. Bij die Volvo was het blok eruit gehaald, dus alle steun en stevigheid was weg.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-10 07:04

Wailing_Banshee

You're Next

De MX5 staat weer op de oprit! Met mooie glimmende (en bestaande...) dorpels. En een heel mooi nieuw dak.

We zagen wat er nog over was van die oude dorpels: dat was niet zo heel erg veel. Het was dus echt hoognodig. En zo'n stoffen dak ziet er veel beter uit dan een PVC dak.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:32

page404

Website says no

Hier zit ik wel een beetje op te wachten. De CX-5 is gewoon te duur, en de CX-3 net iets te klein. Zal wel niet op tijd zijn voordat mijn huidige contract afloopt :( als hij al naar Europa komt :|

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
page404 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:54:
[...]

Hier zit ik wel een beetje op te wachten. De CX-5 is gewoon te duur, en de CX-3 net iets te klein. Zal wel niet op tijd zijn voordat mijn huidige contract afloopt :( als hij al naar Europa komt :|
ik help je hopen dat de CX-4 goedkoper wordt dan de CX-5 maar meestal met dit soort modellen is dat niet zo (want premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:32

page404

Website says no

Snowhite0901 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:32:
[...]

ik help je hopen dat de CX-4 goedkoper wordt dan de CX-5 maar meestal met dit soort modellen is dat niet zo (want premium)
Ja dat is vaak wel zo he, maak de daklijn wat lager en hij is ineens 5000 euro duurder :P We wachten het af! Altijd leuk, zoeken naar een nieuwe auto :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:27:
[...]

Lol dat filmpje is al zo vaak gepost en blijft je maar tegenkomen. Bij die Volvo was het blok eruit gehaald, dus alle steun en stevigheid was weg.
Bullshit, heb ik je ook al vaker verteld.

Ben namelijk benieuwd wat er stoomt op 3:23 uit de Volvo dan.
Verder zie je hier (en ook later) wel dingen die lijken op een aantal delen van de bovenkant van de motor YouTube: Fifth Gear Renault Modus vs Volvo 940 crash test 2 thomas

Tussen seconde 7:09 en 7:10 als het shot omspringt voordat de presentator zijn hand optilt, dan zie je de motor gewoon liggen. Wat wel zo is dat 100% frontaal voor de Volvo wat verbetering had gebracht tov. de 40/40 oid overlap (gezien de motor in de lengte ligt). Des al niet te min had ik alsnog liever in de Modus gezeten tov. de Volvo

[ Voor 55% gewijzigd door GoldenSample op 13-04-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Het gaat mijns inziens ook niet (alleen) om stevigheid, maar om flexibiliteit, mogelijkheid tot absorptie van de krachten. De techniek schrijdt voort met de jaren. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

D_Jeff schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:47:
14 mei weer een meeting voor Madza liefhebbers @ Abdij van Averbode, Averbode - België

Wie gaat er?
Ik :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Hee.. Wat een verrassing :+

toch benieuwd waarmee je komt aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hetzelfde als vorig jaar een Hyundai h1 :+ dit jaar misschien niet een boom aanraken met de trekhaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik heb niet zo goede ervaringen met Koreanen.. Gein, genoeg.

Waar is uw Japanner gebleven ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

D_Jeff schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:44:
Ik heb niet zo goede ervaringen met Koreanen.. Gein, genoeg.

Waar is uw Japanner gebleven ? :p
In de hangaar op 4 assteunen, begonnen bij de defecte versnellingsbak en nu roest problemen aanpakken.

Mensen dat komen:
* Lu (323 gek heeft teveel wagens, weet niet met welke dat ie gaat komen of al geparkeerd zal staan :+)
* Hans (626 en classic club)
* Damic (mazda club.be komt wrs met de H1) :+
* Rudy (RX7 fc of hybrititie)
* Tommeke boke (929)
* mazdafreak (626/929/3MPS?)
* Danny V (RX7 FB)
* Gij? O-)

**Ik wou juist nog zeggen dat ik met de H1 moet komen om stukken af te leveren maar dat is dit weekend 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 13-04-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zet maar neer ;)

Mazda 3 Sport Hatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
D-Three schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:22:
Mijn 6 schokt regelmatig tussen 1500 en 2000 t/min, vooral wanneer de motor warm is. Vroeger had ik het af en toe maar nu bijna dagelijks. Volgens de garage waarschijnlijk de DPF dus heb ik er 2 weken geleden een Wyns DPF reiniger ingegooid en ritje gemaakt op de autosnelweg aan bijna 3000 t/min. Dit heeft echter niet geholpen.

Geen foutlampjes en/of -codes. Vandaag ook nog een enkele malen in 2de versnelling net niet in rood getrokken (met warme motor uiteraard). De wagen maakt ook meer een 'dieselgeluid' dan vroeger.

Als je een beetje googled kom je allerlei zaken tegen, EGR, DPF, verstuivers, ... Als het DPF of EGR blijkt te zijn, denk ik dat ik zal laten verwijderen. Zelf twijfel ik of het wel de DPF is, iemand die dit probleem herkend?
Nu het warmer weer is, heb ik de indruk dat het minder voor komt. Vreemd... :/ Ik heb wel de indruk dat de auto meer een ratelend / dieselgeluid maakt dan vroeger.

Intussen eens nagevraagd of het mogelijk is de EGR en DPF er uit te chippen, geen probleem blijkbaar. Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:22
Vanochtend in alle vroegte opgestaan om net voor zonsopkomst wat kiekjes te maken van m'n MX-5 (NB uit 2000). Had er de hele winter niet mee gereden en sta op het punt em te koop aan te bieden, maar als je er zo weer eens in rijdt weet ik weer waarom ik vorig jaar en het jaar ervoor afhaakte... lastige keuze blijft het toch, fantastische auto om in te rijden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GiSU3CO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/olUP7LH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/brDQhJL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Strakke bak, LA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Thanks, heb er jaren met plezier in gereden en heb er vele honderden euro's aan detailing spullen tegenaan gegooid. Kon me geen betere eerste auto wensen :D O+ Helaas worden de extra kosten me nu teveel navenant hoeveel ik er mee kan rijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Is het optisch bedrog door de grote velgen of staat hij relatief hoog op de poten? Prachtige auto trouwens, als je hem kwijt wil is dit wel de tijd van het jaar natuurlijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Er zit idd wat ruimte tussen wielen en wielkast. Waarschijnlijk hebben de meeste bezitters hem verlaagd. Als het goed is, zijn dit de originele maat schokbrekers iig. Voor het oog misschien iets minder mooi, maar ik kan tenminste wel normaal drempels nemen :P De velgen zijn 16", dus heel groot zijn ze niet.

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 08-05-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LA-384 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:52:
Er zit idd wat ruimte tussen wielen en wielkast. Waarschijnlijk hebben de meeste bezitters hem verlaagd. Als het goed is, zijn dit de originele maat schokbrekers iig. Voor het oog misschien iets minder mooi, maar ik kan tenminste wel normaal drempels nemen :P De velgen zijn 16", dus heel groot zijn ze niet.
Ik ben ook blij dat die van ons niet verlaagd is, als je ziet hoe sommige drempels moeten nemen...

Dit weekend even een ritje gemaakt door Ost Friesland. Hij rijdt weer heerlijk, alleen is er nu weer een kabel geknapt... Het raam aan de bestuurderskant werkt nu niet meer...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

D_Jeff schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:00:
Zet maar neer ;)

Mazda 3 Sport Hatch
Voila mail de deur uit gestuurd.

Meer info: http://mazda-club.be/?area=viewtopic&t=1466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Thanks. Heb de mail gezien.

Tankstop @ Shell Express Schoten (Antwerpen - Kleine Bareel) zit er ook in.
1,20x de liter is leuker dan 1,409 @ bp Express.

Ik verwacht net na de lunch er te zijn (~ 13.00 uur)
Tot dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wij zijn om 15u30 ongeveer door gereden en hebben dus niemand meer gezien :( het was zoals gewoonlijk wel weer gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Abdij van Averbode - Parking

"Car Meeting"

Dit was om 14.15 uur @ Parking bij het vossenhol.
Heb 20 min gewacht, maar geen Madza meer gespot daar.

Onderweg nog wel 2x RX-7 gespot (zilver en Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hu en den andere kant heb je daar een foto van en ja die parking is meestal leeg.

Wat was er 2 x 626, 1 x 616, 1 x 929 en ne hundaiaiaiaiaiai h1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Achja..

Dit maakt dan wel weer een hoop goed:
Abdij van Averbode

En :D
Abdij van Averbode - België

Ijsje op de Grote Markt van Turnhout (van een Kaaskop) was ook prima :P

[ Voor 20% gewijzigd door D_Jeff op 15-05-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb conformatie gehad dat we daar zeker nog waren op jou uur ;) de 'Ollanders zijn op 13u45 aangekomen en om 15u30 zijn we doorgereden.

Volgende keer beter?

[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 17-05-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:59:
[...]

Ja daarom moet ik gewoon nog een keer een proefrit in de Mazda maken en dan op navigatie gaan rijden. Gewoon om te proberen.

Ik ga sowieso dieselen (bij voorkeur de 2.2L 150pk 380Nm). Volgens werkelijkverbruik.nl zou die op 5.1/100km moeten zitten. Dus 1 op 19.6.

Best redelijk voor zoveel vermogen :)
Even opvolging van mijn vorige bericht.
De proefrit heb ik nog niet kunnen maken. De dealer in Tiel is helaas geen Mazda dealer meer. Dus nu moet ik uitwijken naar bijvoorbeeld Den Bosch of Wijchen. Niet heel ideaal. Zeker niet als de auto bijvoorbeeld voor onderhoud weg moet.

Vandaag toch maar even rondbellen of er ergens een 3 Skylease-GT 2.2D staat voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 21:02
Randleman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:48:
Aan mijn werkgever mijn nieuwe lease keuze doorgegeven

Mazda CX-3 GT-M (SKYACTIV-D) in ceramic metallic en zwart leer :*)

Nu nog even afwachten wat de levertijd zal zijn...
Wat kost deze per maand bij welke voorwaarden?
Erg mooie auto!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 10:34
Elm0wer schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Wat kost deze per maand bij welke voorwaarden?
Erg mooie auto!
670 per maand (ex brandstof) bij leaseplan.

40.000km
4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

New parts have arrived *O*
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/new%20stuff/P1070609.jpg
met dit resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/car/RX7/P1070615.jpg Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/car/RX7/P1070616.jpg Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/car/RX7/P1070617.jpg
Ja maar 2 bouten geïnstalleerd, iets met de Loctite niet vinden

Owja filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-10 23:22
Zo vandaag heb ik de Miata precies 2 jaar! Reden voor een feestje en een cadeautje, hij heeft vandaag zijn nieuwe schoenen om gekregen.

Het zijn miata m-edition BBS wielen geworden!

Vandaag na zijn jaarlijke apk (weer glansrijk doorheen trouwens!) heb ik gelijk ff de tijd genomen om de wielen schoon te make, om te wisselen en de auto te verwennen met een poetsbeurtje.

Wat een fijne wielen trouwens! Verschrikkelijk met schoonmaken, dat wel, en de Falken zomerbanden maken wat veel afrolgeluid (ze hebben wel nog 5mm profiel en zijn niet droog) maar man oh man, ik heb ze ff gewogen en de combinatie is per wiel 4-5 kg lichter dan die bootankers van speedline die er eerst op zaten! ET waarde is iets lager ook, en man wat stuurt en rijdt dat lekker zeg! Ik stukje directer en de auto lijkt iets enthousiaster toeren te willen maken en van zijn plek te willen komen, leuk! Ook lijkt de wagenhoogte iets te zijn toegenomen (prima), evenals het comforft, hij is niet meer zo zpijkerhard als eerst lijkt het wel, de drempels bij mij in de straat waar ik altijd schraapte kan ik nu zonder pijn overheen!

Overigens, de originele bbs kappen en de bijbehorende sleutel heb ik ook, maar ik heb verlengde studs aan de naven zitten en die steken net te ver uit om de kappen er op te zetten, nja dan maar zonder ;). Ik bestel nog wel kleinere bbs center caps voor in de kleinere naafgaten, dat maakt het wel ff af vind ik.

Al met al een leuk cadeautje op zijn verjaardag!

En natuurlijk de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/1990%20Mazda%20Miata/BE284BFA-7E5F-4ADA-BD04-1966F4302A50_zpsb2aezycb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/1990%20Mazda%20Miata/BEF97A9A-AA0A-4ACA-8465-3EAC58C0F1CA_zps8nyfdmt7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/1990%20Mazda%20Miata/52840345-18AC-45CA-B2CF-14B46CE5A758_zpsz0ayjveh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/1990%20Mazda%20Miata/F9427C6C-BC41-462E-A24F-4C4DDC767A35_zpsklhhsvws.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/1990%20Mazda%20Miata/F1E9233C-8933-41FC-8213-01013E5C05EC_zpshpmj6mjt.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door lexvandoef op 22-06-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Erg mooie auto, velgen zijn niet helemaal mijn smaak maar staan hem zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41
Staat hem goed :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik rijd op dit moment een Mazda 3 uit 2004, maar ben toe aan een nieuwe. Dus ik ging vrolijk eens rondkijken naar een nieuwer model Mazda 3: het model vanaf 2010.
Maar mijn hemel: wat is die lelijk!

Ik zit nu echt met een dilemma. Ik wil heel graag Mazda blijven rijden....maar aan dat gedrocht moet ik wel heel erg wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

en het 2013 model?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In dat geval is het wellicht beter om even door te sparen voor een 2013 model, die zijn erg mooi imo :). En rijden er aardig wat van rond, wellicht drukt dat de prijs over een tijdje.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Helaas buiten het budget (het gaat ook om de 2e auto, voor erbij). Dat is echt een prachtige auto.
Veel langer wachten tot het 2013 model wat in prijs is gezakt kan ook niet, er zitten te veel reparaties aan te komen.

Misschien dan maar voor een 6 kijken, hoewel ik de ruimte niet echt nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 29-06-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
En het facelift model 2008/2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

D_Jeff schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:23:
En het facelift model 2008/2009?
Ja kan, maar worden wel wat ouder auto's dan, ik was eigenlijk op zoek naar iets rond 2011/2012..
Daarnaast is dat maar een minimale facelift zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben toch benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met de Mazda 3 met 1.5 diesel motor. Komt dat een beetje van z'n plek?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

:) geen idee, hier benzine.

Wel ander vraagje hebben meer mensen last van dat er wat bezine uit de tank komt tijdens voltanken (mazda 3 2015)? Al bij dealer geweest en die geven aan geen eerdere melding gehad te hebben, wel hebben ze het op 2 andere getest en die hadden het ook. Onderzoek met mazda nederland is nu gaande omdat ze geen oplossing hebben.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er uit spat als de tank bijna vol is, bedoel je? Met mijn vorige wagen, een S-Max had ik dit soms. Door de tang (of hoe heet dat ding) er wat schuin in te zetten was dit probleem opgelost. Met de 6 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk eraan om een Mazda GT-M te kopen, een auto uit 2011. Maar de prijs ligt rondom de 12.000 Euro. Dat vind ik wel wat veel.

Kan iemand vertellen hoe onderhandelbaar prijzen zijn bij een dealer?

Ik heb niks in te ruilen en ik heb ook niet een grote noodzaak voor een auto, dus ik kan zonder problemen weglopen en gewoon uitkomen bij een VW Up uit 2015 ofzo :)

Praat je makkelijk die prijs 1000 tot 2000 Euro naar beneden toe? Of is dat teveel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Kijk even wat de gemiddelde prijs is voor de GTM uit 2011 met een km stand die niet verder afwijkt dan 10.000 km

Zitten hun erboven, kan je het aangeven.
Sowieso altijd aangeven dat je niets in te ruilen hebt, 1 rug minder lukt dan meestal wel makkelijk.

GL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

D-Three schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:27:
Er uit spat als de tank bijna vol is, bedoel je? Met mijn vorige wagen, een S-Max had ik dit soms. Door de tang (of hoe heet dat ding) er wat schuin in te zetten was dit probleem opgelost. Met de 6 niet.
Ja klopt, draaien van de vulslang helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Blue-eagle schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:19:
Ik denk eraan om een Mazda GT-M te kopen, een auto uit 2011. Maar de prijs ligt rondom de 12.000 Euro. Dat vind ik wel wat veel.

Kan iemand vertellen hoe onderhandelbaar prijzen zijn bij een dealer?

Ik heb niks in te ruilen en ik heb ook niet een grote noodzaak voor een auto, dus ik kan zonder problemen weglopen en gewoon uitkomen bij een VW Up uit 2015 ofzo :)

Praat je makkelijk die prijs 1000 tot 2000 Euro naar beneden toe? Of is dat teveel van het goede?
welk model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
lexvandoef schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:09:
Zo vandaag heb ik de Miata precies 2 jaar! Reden voor een feestje en een cadeautje, hij heeft vandaag zijn nieuwe schoenen om gekregen.

Het zijn miata m-edition BBS wielen geworden!

Vandaag na zijn jaarlijke apk (weer glansrijk doorheen trouwens!) heb ik gelijk ff de tijd genomen om de wielen schoon te make, om te wisselen en de auto te verwennen met een poetsbeurtje.

Wat een fijne wielen trouwens! Verschrikkelijk met schoonmaken, dat wel, en de Falken zomerbanden maken wat veel afrolgeluid (ze hebben wel nog 5mm profiel en zijn niet droog) maar man oh man, ik heb ze ff gewogen en de combinatie is per wiel 4-5 kg lichter dan die bootankers van speedline die er eerst op zaten! ET waarde is iets lager ook, en man wat stuurt en rijdt dat lekker zeg! Ik stukje directer en de auto lijkt iets enthousiaster toeren te willen maken en van zijn plek te willen komen, leuk! Ook lijkt de wagenhoogte iets te zijn toegenomen (prima), evenals het comforft, hij is niet meer zo zpijkerhard als eerst lijkt het wel, de drempels bij mij in de straat waar ik altijd schraapte kan ik nu zonder pijn overheen!

Overigens, de originele bbs kappen en de bijbehorende sleutel heb ik ook, maar ik heb verlengde studs aan de naven zitten en die steken net te ver uit om de kappen er op te zetten, nja dan maar zonder ;). Ik bestel nog wel kleinere bbs center caps voor in de kleinere naafgaten, dat maakt het wel ff af vind ik.

Al met al een leuk cadeautje op zijn verjaardag!

En natuurlijk de foto's:
Staat hem goed, ook een knappe bumpercut trouwens, wel nog even een mooi einddempertje eronder he! ;)

Ik heb afgelopen maandag ook eindelijk de zomervelgen er weer onder gedaan. Samen met wat andere kleine klusjes waardoor het weer lekker open genieten is.

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Eigen_Autos/MX5_82.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexvandoef
Roy Visser schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:26:
[...]

Staat hem goed, ook een knappe bumpercut trouwens, wel nog even een mooi einddempertje eronder he! ;)

Ik heb afgelopen maandag ook eindelijk de zomervelgen er weer onder gedaan. Samen met wat andere kleine klusjes waardoor het weer lekker open genieten is.

[afbeelding]
Haha thnx! De bumpercut heb ik zelf gedaan, kwestie van secuur snijden met een nieuw scherp mesje, die bumpers zijn echt van boter... Nieuwe demper+complete uitlaat komt nog wel een keertje, ik heb deze lekker onopvallend mat zwart gespoten. Cleane look all the way!

En mooi wielen! Schmidt Revolutions toch? Staan hem zeer netjes! Geniet ervan 8).

[ Voor 8% gewijzigd door lexvandoef op 06-07-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Yep, Schmidts!

Bumpercut komt bij mij nog wel een keertje, maar heb momenteel een dubbele uitlaat en daar vind ik het niet zo super bij staan. Ik heb nog een andere liggen (Topspeed Pro 1) maar twijfel nog een beetje over, vind het geluid nu erg lekker en mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
Lijkt wel het MX-5 topic ;). Mijn bedrage dan maar:

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/RX-8/19ef3113-a15c-4747-9499-c7fac43d1621_zpsniwc6rmd.jpg

Nog steeds zeer tevreden met de RX-8. Ietswat meer kilometers op gezet inmiddels dan bedoeld, maar ach :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Leuk! Mooie combi van wagens zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wesleytjuh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:23:
Lijkt wel het MX-5 topic ;). Mijn bedrage dan maar:

[afbeelding]

Nog steeds zeer tevreden met de RX-8. Ietswat meer kilometers op gezet inmiddels dan bedoeld, maar ach :D.
Hoe bevalt de RX-8?
Mogelijk dat mijn huidige auto (S80) weg gaat in de toekomst, en de RX-8 al jaren op mijn bucket-list :P Ze beginnen nu erg betaalbaar te worden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja super :). Ben me zeer bewust van de nadelen van de motor maar het rijgedrag en genot van een hoogtoerige motor maakt veel goed. Het is vrij bizar hoe snel je probleemloos door bochten heen kan. Klinkt ook heerlijk in de hogere toeren en trekt veel bekijks, ook al is het design inmiddels alweer 12 jaar oud :).

Ook nog bijzonder praktisch te noemen, 4 man past erin(suicide doors 8)) en hoewel je geen al te lange ritten moet maken is het achterin comfortabel genoeg voor een uur of 2. En lekker compleet met climate control, xenon, stoelverwarming, Bose audio en dergelijke :). Toeren met 130km/h is ook zeer rustig.

Grote nadeel is uiteraard de motor die 100-150K mee gaat, soms korter, soms langer. Zuipt benzine(1:6,5) en olie (1 liter per 1500-2000KM + 120ml premix per tank)
Verder nog wat kleine puntjes wat Mazda beter had kunnen aanpakken (Ontsteking, roest) maar al met al een zeer solide sportwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wow, 1:6,5 :P
Een MX-5 staat ook op mijn lijstje, maar een RX-8 is wat praktischer/comfortabeler verwacht ik. Als ik zo rondkijk hebben de meesten nu allemaal tussen de 100/150k km's gelopen.

De MX-5 is qua runningcosts mss verstandiger. Maarja, geen Wankel-motor :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Roadstercrew gast heeft dat laatste probleem ook gewoon opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Roy Visser schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:37:
Roadstercrew gast heeft dat laatste probleem ook gewoon opgelost ;)

[video]
Volgens mij ligt die weer/nog uit elkaar laatste keer dat ik daar keek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

De MX5 is meer dan groot genoeg om ruim een week (9 dagen) te gaan camperen.

Op de Süstenpas

Met bepakking

Ideaal, zo'n roadster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 10:34
DennusB schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:15:
Ben toch benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met de Mazda 3 met 1.5 diesel motor. Komt dat een beetje van z'n plek?
Ik heb een CX-3 met 1.5 diesel in bestelling staan. Zodra die binnen is laat ik het wel even weten in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik begin een beetje moe te worden van mijn 6...

Laatst het slot aan mijn bestuurderskant laten vervangen omdat die deur niet meer open/dicht ging bij het vergrendelen. Complete slot laten vervangen voor 200 euro. Nu blijkt dat na 2 weken ook nog eens de afstandsbediening kapot is, daar moest ik voor naar de dealer. Kosten: 150 euro.

Zo betrouwbaar als mijn vorige Avensis was, zo veel kwaaltjes heeft mijn 6:

- Hoog olieverbruik
- Roest in de wielkasten
- Slot perikelen

Binnenkort op vakantie naar Denemarken, en ik heb voldoende olie achterin liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Vlassie1980 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:32:

Laatst het slot aan mijn bestuurderskant laten vervangen omdat die deur niet meer open/dicht ging bij het vergrendelen. Complete slot laten vervangen voor 200 euro. Nu blijkt dat na 2 weken ook nog eens de afstandsbediening kapot is, daar moest ik voor naar de dealer. Kosten: 150 euro.

- Hoog olieverbruik
- Roest in de wielkasten
- Slot perikelen

Binnenkort op vakantie naar Denemarken, en ik heb voldoende olie achterin liggen :)
Welk model en motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Na 70k km in 2 jaar met mijn 3 (2004) was dit de onderhoudslijst:

- 2 banden
- 2x ruitenwissers voor
- 9 liter olie (inc 2x 3,3 Liter voor de verversing bij APK beurten)
- remschijf achter
- Kleppensteller tikkie van slag door te laag in reserve tank gezeten te hebben.

- 1x gestaan met lege accu. Na 10 jaar mocht ie wel eens :P

Conclusie: De APK + normaal onderhoud heeft me meer gekost dan het ongemak.

Zoom Zoom-ed nog vrolijk door. Op naar de 3 ton.

[ Voor 7% gewijzigd door D_Jeff op 13-07-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Yep mijn MX-3 was ook rete betrouwbaar. In 60K wat preventief onderhoud gedaan en een remmenrevisie (zelf uitgevoerd) maar dat was het ook wel. RX-8 is staat nu ook 15K op zonder een enkel probleem, maar daar heb ik juist veel geld in gepompt na de aanschaf om de motor zo betrouwbaar mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Stiekem crosspost uit het lease topic : Iemand hier met een Megane met R-Link 2 en een iPhone SE? Ik heb gisteren een proefrit gemaakt en was erg positief, maar kreeg met geen mogelijkheid streaming Spotify via m'n SE aan de gang. Hij was netjes verbonden, en bij multimedia zag ik ook "Bluetooth iPhone van Dennis" maar dat hele bluetooth vlakje was "greyed-out" :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

wat denken jullie van deze aanbieding? is dat een beetje een goede aankoop?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/287036374?asrc=st|as

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Mike: niet verkeerd. Echter kan je beter even wachten op een Belg met een mening.

Belasting gaat daar per 100 cc bijv en weet niet welke plaatsen gemiddeld de "rotte appels" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Belasting valt op zich wel mee, de uitstoot is maar 100g/km, en als je een auto zoekt met een beetje vermogen dan kom je al snel uit op een 2liter,

een 2.2l kost 30-60 euro meer per jaar dan een 2l motor met hetzelfde vermogen,

ik twijfel wel tussen een sedan of een hatchback, is er buiten het estetische een andere reden waarom ik voor hatchback of sedan zou moeten kiezen? is de wegligging hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
hmm ja helaas zijn er bij dat model iets teveel ford bezuinigingen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Snowhite0901 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:06:
[...]

Ik heb het inderdaad gemerkt ;)

Als ik dat van tevoren had geweten was ik eromheen gelopen, nu heb ik geen andere keus dan te accepteren dat ik nog een tijdje met deze olieboot door moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
MikeVM schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:36:

ik twijfel wel tussen een sedan of een hatchback, is er buiten het estetische een andere reden waarom ik voor hatchback of sedan zou moeten kiezen? is de wegligging hetzelfde?
De bagageruimte is ook wat groter:) Qua wegligging zal het uiteraard iets schelen maar de vraag is of jij dat merkt en ook nog eens vervelend vindt. Hij is namelijk 14 cm langer met dezelfde wielbasis. Ook zou je iets meer hoofruimte achterin moeten hebben volgens autoweek in de sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
MikeVM schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:36:
Belasting valt op zich wel mee, de uitstoot is maar 100g/km, en als je een auto zoekt met een beetje vermogen dan kom je al snel uit op een 2liter,

een 2.2l kost 30-60 euro meer per jaar dan een 2l motor met hetzelfde vermogen,

Het verschil is normaal groter hoor, als ik eens vlug kijk toch zo'n 95 euro. Daarom dat wagens met 1.8 en 1.9 motor zoveel worden verkocht in België (particulier dan). Maar ik heb wel de indruk dat het aanbod daarin is gezakt, nu heb je meer zo'n 1.5 motoren en dan onmiddellijk de 2.0 motoren?

Verder lijk die 3 me wel erg goedkoop, zeker met die 18" velgen? Of vergis ik me? Maar het kan wel, de kilomterstand is niet superlaag voor zo'n jonge wagen en 2.2 dieselmotoren zijn minder in trek bij particulieren.

Persoonlijk vind ik de aangeboden wagen de mooiste kleur en velgen voor de 3 (en de 6). Al verkies ik gunmetal voor velgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 14-07-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Snowhite0901 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:06:
[...]

Ik ben blij dat de RX-8 een volledig Mazda project geweest is, ook al stond Ford toen aan het roer. Heb wel Ford Mustang handgrepen, maar daar houdt het ook wel gelijk bij op :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

D-Three schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:13:
[...]

Het verschil is normaal groter hoor, als ik eens vlug kijk toch zo'n 95 euro. Daarom dat wagens met 1.8 en 1.9 motor zoveel worden verkocht in België (particulier dan). Maar ik heb wel de indruk dat het aanbod daarin is gezakt, nu heb je meer zo'n 1.5 motoren en dan onmiddellijk de 2.0 motoren?

Verder lijk die 3 me wel erg goedkoop, zeker met die 18" velgen? Of vergis ik me? Maar het kan wel, de kilomterstand is niet superlaag voor zo'n jonge wagen en 2.2 dieselmotoren zijn minder in trek bij particulieren.

Persoonlijk vind ik de aangeboden wagen de mooiste kleur en velgen voor de 3 (en de 6). Al verkies ik gunmetal voor velgen ;)
ja de kleur staat me ook erg aan, en hij is bijna 2000 euro goedkoper dan alle andere aanbiedingen.
het is natuurlijk wel in charleroi, 2dehandsautos zijn in wallonie denk ik over het algemeen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:32:

- Hoog olieverbruik
- Roest in de wielkasten
- Slot perikelen

Ach domme pech en zeer vervelend. Ik rij nu ook een jaar hetzelfde model uit december 2006 import uit Italië bleek. Vind het een geweldige auto en heb nergens last van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:18:
[...]

Ach domme pech en zeer vervelend. Ik rij nu ook een jaar hetzelfde model uit december 2006 import uit Italië bleek. Vind het een geweldige auto en heb nergens last van.....
Ik heb er een uit 2005 en die zuipt ook olie en heeft ook roest in de wielkasten, gelukkig heeft hij nu zo'n 2,5 ton gelopen en gaat het tijd worden voor een vervanger. Ik haal al een tijdje geen 1000km meer met een liter olie, kan misschien beter mengsmering gaan tanken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mant schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Ik heb er een uit 2005 en die zuipt ook olie en heeft ook roest in de wielkasten, gelukkig heeft hij nu zo'n 2,5 ton gelopen en gaat het tijd worden voor een vervanger. Ik haal al een tijdje geen 1000km meer met een liter olie, kan misschien beter mengsmering gaan tanken. :+
Dan kan ik nog zeeer ruim 1.5 ton ermee rijden......😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mant schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Hoe lang pakt hij al zo veel olie en hoe veel heb je zelf al ermee gereden?
Helaas echt een dingetje bij de 6, ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mijn MX-3 zoop na een tijdje ook behoorlijk wat olie. Heb ik nog 50K zonder problemen mee doorgereden, schijnt redelijk normaal te zijn bij die blokjes en verder geen kwaad te kunenn. Kon toch wel een litertje bij per 1500KM oid. Dat is dus meer dan de RX-8, die olie hoort te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat hoort dus niet bij een MX-3, puur met warmrijden en uitrijden te maken of versleten zuigerveren en die gein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Joopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:05:
Mja dat hoort dus niet bij een MX-3, puur met warmrijden en uitrijden te maken of versleten zuigerveren en die gein...
Versleten lagerschalen kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En die gein valt onder etc, enz :+ Maar idd, hoewel je dat meestal wel hoort en merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Joopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:05:
Mwah, check het forum maar eens van de MX-3. Blokjes staan er bekend om om wel een slok te lussen rond de 2ton KM.

Tuurlijk, dat heeft ook wel met het karakter te maken van het autotje en degene die hem kopen ;). Zelf altijd wel goed rekening mee gehouden uiteraard, maar toen was het blokje al niet nieuw meer.

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Joopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:30:
En die gein valt onder etc, enz :+ Maar idd, hoewel je dat meestal wel hoort en merk :P
Ha oke :+
wesleytjuh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:40:
[...]

Mwah, check het forum maar eens van de MX-3. Blokjes staan er bekend om om wel een slok te lussen rond de 2ton KM.

Tuurlijk, dat heeft ook wel met het karakter te maken van het autotje en degene die hem kopen ;). Zelf altijd wel goed rekening mee gehouden uiteraard, maar toen was het blokje al niet nieuw meer.
dus als ie begint te drinken dan is het krukas lagers vervangen en dan weer kijken :+ en da nzegge ndat wankels veel olie lusten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren via Snappcar een MX-5 1.6 NB gehuurd (Decade uitvoering). Man wat rijdt dat leuk :D ik ben nu echt heel erg aan het twijfelen om er zelf een aan te schaffen. Het was nog een vrij frisse ondanks zijn leeftijd (108k gelopen), met standaard onderstel, en dat stuurde al heel erg aardig moet ik zeggen.
Moet wel zeggen dat ik toch wel iets meer van het motortje had verwacht, als je echt snel wilt zijn moet je het ding boven de 5000 toeren houden. En ik vond het remmen een beetje tegenvallen (maar dat kan ook net aan die specifieke MX5 liggen).En ik ben natuurlijk een beetje verwend met mijn eigen S80, 210pk en een bult aan koppel, plus grote pannenkoeken van 300mm+ aan de voorkant :+ .

Weet alleen niet of ik dan voor een 1.8 met ~140pk zou gaan, of een 1.6 met 110. De 1.8 komt helaas niet zo veel voor. En van wat ik zo lees loopt de 1.6 wel lekkerder door in toeren, iets wat natuurlijk wel helpt bij de snelheidsbeleving.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:35
Zal de mijne ook even posten. CX-5 GT AWD in Sonic Silver:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R1RVPEq.jpg

Erg happy mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Daan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:14:
Zal de mijne ook even posten. CX-5 GT AWD in Sonic Silver:

[afbeelding]

Erg happy mee! :)
USA uitvoering en ik moest even 2 keer je laatste zin lezen, ik dacht wat staat er nu: "en happy meal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Heeft de CX-5 een echte hoedenplank of een kleedje tussen de achterruit en de achterkant van de achterbank.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:35
Damic schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
USA uitvoering en ik moest even 2 keer je laatste zin lezen, ik dacht wat staat er nu: "en happy meal"
Canada om precies te zijn :)
kevinl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:46:
Heeft de CX-5 een echte hoedenplank of een kleedje tussen de achterruit en de achterkant van de achterbank.
"Kleedje" dat vast zit aan de achterbank en achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een 2002 mazda 6 gekocht, 2.0 (links onze "gare" maar prima rijdende 206cc)

Prijs? Ongeveer 20% van wat je op marktplaats betaald voor dit model met deze kilometers.

3 eigenaren en de laatste had hem voor 6 jaar maar die heeft een nieuwe astra gekocht

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13975410_1267026463307716_6212250344970218209_o.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 23:18 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 79 Laatste