Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Oei, die gaat toch wel als een aardig pakketje in elkaarGoldenSample schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:17:
[...]
Kan je nog wel eens tegenvallen, oudere grote auto's doen het vaak slechter dan kleinere nieuwere. tov. ene 106 heb je natuurlijk volledig gelijk
[video]
http://www.euroncap.com/n...ts/smart/city-coupe/15529
Overigens niet bijzonder opzich als je het vanuit historisch perspectief bekijkt. Er is rond 2000-2005 echt veel werk verzet waarbij nieuwe modellen echt stukken veiliger werden.Vlassie1980 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:26:
[...]
Oei, die gaat toch wel als een aardig pakketje in elkaar
Daarom is het gezever over oude volvo's welke 'net een tank' zijn zo sterk en veilig ook gezever:
Tov. van een autotje dat veel kleiner is uit de zelfde tijd scheelt het natuurlijk nog steeds enorm (geen NCAP maar lijkt redelijk te vergelijken, ook met 64km/uur) Zitten ze overigens wel zonder gordel maar kijk waar het stuur beland tov. de stoel
[ Voor 43% gewijzigd door GoldenSample op 05-04-2016 14:44 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Uiteindelijk is een grote auto meestal veiliger om de redenen die Snowhite0901 hierboven al aangeeft.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zie het filmpje van de grote oude Volvo station versus de Renault modus van top gear.
Intussen nog wat meer foto's van de cx-4Snowhite0901 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:19:
[...]
ahh je hebt gelijk.
Dan nog, de cx3 zie je wel duidelijk verschil met de cx5. De cx9 lijkt er wel echt heel erg veel op, ik zie zo alleen dat de achterlichten wat smaller zijn.
http://www.autoblog.nl/ni...e-nieuwe-mazda-cx-4-86144
http://www.autoblog.nl/im...g/mazda-cx4-teaser-01.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 09-04-2016 09:46 ]
Lol den airbag is al gestolenD-Three schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:45:
[...]
Intussen nog wat meer foto's van de cx-4
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Klopt. Ik meen dat Fifth Gear een keer een moderne Franse auto uit de kleine middenklasse tegen een grote oudere Volvo aan heeft laten knallen. De laatste kwam er veel slechter uit.GoldenSample schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:37:
[...]
Overigens niet bijzonder opzich als je het vanuit historisch perspectief bekijkt. Er is rond 2000-2005 echt veel werk verzet waarbij nieuwe modellen echt stukken veiliger werden.
Daarom is het gezever over oude volvo's welke 'net een tank' zijn zo sterk en veilig ook gezever:
Gevonden: cabine van de Fransoos blijft intact, de Volvo frommelt op:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY]
[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-04-2016 12:07 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Wie gaat er?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Lol dat filmpje is al zo vaak gepost en blijft je maar tegenkomen. Bij die Volvo was het blok eruit gehaald, dus alle steun en stevigheid was weg.Hyp Hyper schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:04:
[...]
Klopt. Ik meen dat Fifth Gear een keer een moderne Franse auto uit de kleine middenklasse tegen een grote oudere Volvo aan heeft laten knallen. De laatste kwam er veel slechter uit.
Gevonden: cabine van de Fransoos blijft intact, de Volvo frommelt op:
[video]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
We zagen wat er nog over was van die oude dorpels: dat was niet zo heel erg veel. Het was dus echt hoognodig. En zo'n stoffen dak ziet er veel beter uit dan een PVC dak.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hier zit ik wel een beetje op te wachten. De CX-5 is gewoon te duur, en de CX-3 net iets te klein. Zal wel niet op tijd zijn voordat mijn huidige contract aflooptD-Three schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:45:
[...]
Intussen nog wat meer foto's van de cx-4
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
ik help je hopen dat de CX-4 goedkoper wordt dan de CX-5 maar meestal met dit soort modellen is dat niet zo (want premium)page404 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:54:
[...]
Hier zit ik wel een beetje op te wachten. De CX-5 is gewoon te duur, en de CX-3 net iets te klein. Zal wel niet op tijd zijn voordat mijn huidige contract aflooptals hij al naar Europa komt
Ja dat is vaak wel zo he, maak de daklijn wat lager en hij is ineens 5000 euro duurderSnowhite0901 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:32:
[...]
ik help je hopen dat de CX-4 goedkoper wordt dan de CX-5 maar meestal met dit soort modellen is dat niet zo (want premium)
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Bullshit, heb ik je ook al vaker verteld.Joopieboy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:27:
[...]
Lol dat filmpje is al zo vaak gepost en blijft je maar tegenkomen. Bij die Volvo was het blok eruit gehaald, dus alle steun en stevigheid was weg.
Ben namelijk benieuwd wat er stoomt op 3:23 uit de Volvo dan.
Verder zie je hier (en ook later) wel dingen die lijken op een aantal delen van de bovenkant van de motor YouTube: Fifth Gear Renault Modus vs Volvo 940 crash test 2 thomas
Tussen seconde 7:09 en 7:10 als het shot omspringt voordat de presentator zijn hand optilt, dan zie je de motor gewoon liggen. Wat wel zo is dat 100% frontaal voor de Volvo wat verbetering had gebracht tov. de 40/40 oid overlap (gezien de motor in de lengte ligt). Des al niet te min had ik alsnog liever in de Modus gezeten tov. de Volvo
[ Voor 55% gewijzigd door GoldenSample op 13-04-2016 14:31 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
IkD_Jeff schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:47:
14 mei weer een meeting voor Madza liefhebbers @ Abdij van Averbode, Averbode - België
Wie gaat er?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Hee.. Wat een verrassing
toch benieuwd waarmee je komt aanzetten
Waar is uw Japanner gebleven ?
In de hangaar op 4 assteunen, begonnen bij de defecte versnellingsbak en nu roest problemen aanpakken.D_Jeff schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:44:
Ik heb niet zo goede ervaringen met Koreanen.. Gein, genoeg.
Waar is uw Japanner gebleven ?
Mensen dat komen:
* Lu (323 gek heeft teveel wagens, weet niet met welke dat ie gaat komen of al geparkeerd zal staan
* Hans (626 en classic club)
* Damic (mazda club.be komt wrs met de H1)
* Rudy (RX7 fc of hybrititie)
* Tommeke boke (929)
* mazdafreak (626/929/3MPS?)
* Danny V (RX7 FB)
* Gij?
**Ik wou juist nog zeggen dat ik met de H1 moet komen om stukken af te leveren maar dat is dit weekend
[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 13-04-2016 20:32 ]
Mazda 3 Sport Hatch
Nu het warmer weer is, heb ik de indruk dat het minder voor komt. Vreemd...D-Three schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:22:
Mijn 6 schokt regelmatig tussen 1500 en 2000 t/min, vooral wanneer de motor warm is. Vroeger had ik het af en toe maar nu bijna dagelijks. Volgens de garage waarschijnlijk de DPF dus heb ik er 2 weken geleden een Wyns DPF reiniger ingegooid en ritje gemaakt op de autosnelweg aan bijna 3000 t/min. Dit heeft echter niet geholpen.
Geen foutlampjes en/of -codes. Vandaag ook nog een enkele malen in 2de versnelling net niet in rood getrokken (met warme motor uiteraard). De wagen maakt ook meer een 'dieselgeluid' dan vroeger.
Als je een beetje googled kom je allerlei zaken tegen, EGR, DPF, verstuivers, ... Als het DPF of EGR blijkt te zijn, denk ik dat ik zal laten verwijderen. Zelf twijfel ik of het wel de DPF is, iemand die dit probleem herkend?
Intussen eens nagevraagd of het mogelijk is de EGR en DPF er uit te chippen, geen probleem blijkbaar. Iemand ervaring hier mee?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 08-05-2016 20:54 ]
Ik ben ook blij dat die van ons niet verlaagd is, als je ziet hoe sommige drempels moeten nemen...LA-384 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:52:
Er zit idd wat ruimte tussen wielen en wielkast. Waarschijnlijk hebben de meeste bezitters hem verlaagd. Als het goed is, zijn dit de originele maat schokbrekers iig. Voor het oog misschien iets minder mooi, maar ik kan tenminste wel normaal drempels nemenDe velgen zijn 16", dus heel groot zijn ze niet.
Dit weekend even een ritje gemaakt door Ost Friesland. Hij rijdt weer heerlijk, alleen is er nu weer een kabel geknapt... Het raam aan de bestuurderskant werkt nu niet meer...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Thanks. Heb de mail gezien.Damic schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Voila mail de deur uit gestuurd.
Meer info: http://mazda-club.be/?area=viewtopic&t=1466
Tankstop @ Shell Express Schoten (Antwerpen - Kleine Bareel) zit er ook in.
1,20x de liter is leuker dan 1,409 @ bp Express.
Ik verwacht net na de lunch er te zijn (~ 13.00 uur)
Tot dan
Wat was er 2 x 626, 1 x 616, 1 x 929 en ne hundaiaiaiaiaiai h1.
Dit maakt dan wel weer een hoop goed:

En

Ijsje op de Grote Markt van Turnhout (van een Kaaskop) was ook prima
[ Voor 20% gewijzigd door D_Jeff op 15-05-2016 12:24 ]
Volgende keer beter?
[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 17-05-2016 10:19 ]
Even opvolging van mijn vorige bericht.PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:59:
[...]
Ja daarom moet ik gewoon nog een keer een proefrit in de Mazda maken en dan op navigatie gaan rijden. Gewoon om te proberen.
Ik ga sowieso dieselen (bij voorkeur de 2.2L 150pk 380Nm). Volgens werkelijkverbruik.nl zou die op 5.1/100km moeten zitten. Dus 1 op 19.6.
Best redelijk voor zoveel vermogen
De proefrit heb ik nog niet kunnen maken. De dealer in Tiel is helaas geen Mazda dealer meer. Dus nu moet ik uitwijken naar bijvoorbeeld Den Bosch of Wijchen. Niet heel ideaal. Zeker niet als de auto bijvoorbeeld voor onderhoud weg moet.
Vandaag toch maar even rondbellen of er ergens een 3 Skylease-GT 2.2D staat voor een proefrit.
Wat kost deze per maand bij welke voorwaarden?Randleman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:48:
Aan mijn werkgever mijn nieuwe lease keuze doorgegeven
Mazda CX-3 GT-M (SKYACTIV-D) in ceramic metallic en zwart leer![]()
Nu nog even afwachten wat de levertijd zal zijn...
Erg mooie auto!
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
670 per maand (ex brandstof) bij leaseplan.Elm0wer schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:28:
[...]
Wat kost deze per maand bij welke voorwaarden?
Erg mooie auto!
40.000km
4 jaar
Het zijn miata m-edition BBS wielen geworden!
Vandaag na zijn jaarlijke apk (weer glansrijk doorheen trouwens!) heb ik gelijk ff de tijd genomen om de wielen schoon te make, om te wisselen en de auto te verwennen met een poetsbeurtje.
Wat een fijne wielen trouwens! Verschrikkelijk met schoonmaken, dat wel, en de Falken zomerbanden maken wat veel afrolgeluid (ze hebben wel nog 5mm profiel en zijn niet droog) maar man oh man, ik heb ze ff gewogen en de combinatie is per wiel 4-5 kg lichter dan die bootankers van speedline die er eerst op zaten! ET waarde is iets lager ook, en man wat stuurt en rijdt dat lekker zeg! Ik stukje directer en de auto lijkt iets enthousiaster toeren te willen maken en van zijn plek te willen komen, leuk! Ook lijkt de wagenhoogte iets te zijn toegenomen (prima), evenals het comforft, hij is niet meer zo zpijkerhard als eerst lijkt het wel, de drempels bij mij in de straat waar ik altijd schraapte kan ik nu zonder pijn overheen!
Overigens, de originele bbs kappen en de bijbehorende sleutel heb ik ook, maar ik heb verlengde studs aan de naven zitten en die steken net te ver uit om de kappen er op te zetten, nja dan maar zonder
Al met al een leuk cadeautje op zijn verjaardag!
En natuurlijk de foto's:

[ Voor 10% gewijzigd door lexvandoef op 22-06-2016 23:11 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Maar mijn hemel: wat is die lelijk!
Ik zit nu echt met een dilemma. Ik wil heel graag Mazda blijven rijden....maar aan dat gedrocht moet ik wel heel erg wennen...
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Helaas buiten het budget (het gaat ook om de 2e auto, voor erbij). Dat is echt een prachtige auto.[RNMC] Viper schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:44:
en het 2013 model?
Veel langer wachten tot het 2013 model wat in prijs is gezakt kan ook niet, er zitten te veel reparaties aan te komen.
Misschien dan maar voor een 6 kijken, hoewel ik de ruimte niet echt nodig heb.
[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 29-06-2016 11:48 ]
Ja kan, maar worden wel wat ouder auto's dan, ik was eigenlijk op zoek naar iets rond 2011/2012..D_Jeff schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:23:
En het facelift model 2008/2009?
Daarnaast is dat maar een minimale facelift zo te zien?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wel ander vraagje hebben meer mensen last van dat er wat bezine uit de tank komt tijdens voltanken (mazda 3 2015)? Al bij dealer geweest en die geven aan geen eerdere melding gehad te hebben, wel hebben ze het op 2 andere getest en die hadden het ook. Onderzoek met mazda nederland is nu gaande omdat ze geen oplossing hebben.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Kan iemand vertellen hoe onderhandelbaar prijzen zijn bij een dealer?
Ik heb niks in te ruilen en ik heb ook niet een grote noodzaak voor een auto, dus ik kan zonder problemen weglopen en gewoon uitkomen bij een VW Up uit 2015 ofzo
Praat je makkelijk die prijs 1000 tot 2000 Euro naar beneden toe? Of is dat teveel van het goede?
Zitten hun erboven, kan je het aangeven.
Sowieso altijd aangeven dat je niets in te ruilen hebt, 1 rug minder lukt dan meestal wel makkelijk.
GL
Ja klopt, draaien van de vulslang helpt helaas niet.D-Three schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:27:
Er uit spat als de tank bijna vol is, bedoel je? Met mijn vorige wagen, een S-Max had ik dit soms. Door de tang (of hoe heet dat ding) er wat schuin in te zetten was dit probleem opgelost. Met de 6 niet.
welk model?Blue-eagle schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:19:
Ik denk eraan om een Mazda GT-M te kopen, een auto uit 2011. Maar de prijs ligt rondom de 12.000 Euro. Dat vind ik wel wat veel.
Kan iemand vertellen hoe onderhandelbaar prijzen zijn bij een dealer?
Ik heb niks in te ruilen en ik heb ook niet een grote noodzaak voor een auto, dus ik kan zonder problemen weglopen en gewoon uitkomen bij een VW Up uit 2015 ofzo![]()
Praat je makkelijk die prijs 1000 tot 2000 Euro naar beneden toe? Of is dat teveel van het goede?
Staat hem goed, ook een knappe bumpercut trouwens, wel nog even een mooi einddempertje eronder he!lexvandoef schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:09:
Zo vandaag heb ik de Miata precies 2 jaar! Reden voor een feestje en een cadeautje, hij heeft vandaag zijn nieuwe schoenen om gekregen.
Het zijn miata m-edition BBS wielen geworden!
Vandaag na zijn jaarlijke apk (weer glansrijk doorheen trouwens!) heb ik gelijk ff de tijd genomen om de wielen schoon te make, om te wisselen en de auto te verwennen met een poetsbeurtje.
Wat een fijne wielen trouwens! Verschrikkelijk met schoonmaken, dat wel, en de Falken zomerbanden maken wat veel afrolgeluid (ze hebben wel nog 5mm profiel en zijn niet droog) maar man oh man, ik heb ze ff gewogen en de combinatie is per wiel 4-5 kg lichter dan die bootankers van speedline die er eerst op zaten! ET waarde is iets lager ook, en man wat stuurt en rijdt dat lekker zeg! Ik stukje directer en de auto lijkt iets enthousiaster toeren te willen maken en van zijn plek te willen komen, leuk! Ook lijkt de wagenhoogte iets te zijn toegenomen (prima), evenals het comforft, hij is niet meer zo zpijkerhard als eerst lijkt het wel, de drempels bij mij in de straat waar ik altijd schraapte kan ik nu zonder pijn overheen!
Overigens, de originele bbs kappen en de bijbehorende sleutel heb ik ook, maar ik heb verlengde studs aan de naven zitten en die steken net te ver uit om de kappen er op te zetten, nja dan maar zonder. Ik bestel nog wel kleinere bbs center caps voor in de kleinere naafgaten, dat maakt het wel ff af vind ik.
Al met al een leuk cadeautje op zijn verjaardag!
En natuurlijk de foto's:
Ik heb afgelopen maandag ook eindelijk de zomervelgen er weer onder gedaan. Samen met wat andere kleine klusjes waardoor het weer lekker open genieten is.
Haha thnx! De bumpercut heb ik zelf gedaan, kwestie van secuur snijden met een nieuw scherp mesje, die bumpers zijn echt van boter... Nieuwe demper+complete uitlaat komt nog wel een keertje, ik heb deze lekker onopvallend mat zwart gespoten. Cleane look all the way!Roy Visser schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Staat hem goed, ook een knappe bumpercut trouwens, wel nog even een mooi einddempertje eronder he!
Ik heb afgelopen maandag ook eindelijk de zomervelgen er weer onder gedaan. Samen met wat andere kleine klusjes waardoor het weer lekker open genieten is.
[afbeelding]
En mooi wielen! Schmidt Revolutions toch? Staan hem zeer netjes! Geniet ervan
[ Voor 8% gewijzigd door lexvandoef op 06-07-2016 16:41 ]
Bumpercut komt bij mij nog wel een keertje, maar heb momenteel een dubbele uitlaat en daar vind ik het niet zo super bij staan. Ik heb nog een andere liggen (Topspeed Pro 1) maar twijfel nog een beetje over, vind het geluid nu erg lekker en mooi

Nog steeds zeer tevreden met de RX-8. Ietswat meer kilometers op gezet inmiddels dan bedoeld, maar ach
Hoe bevalt de RX-8?wesleytjuh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:23:
Lijkt wel het MX-5 topic. Mijn bedrage dan maar:
[afbeelding]
Nog steeds zeer tevreden met de RX-8. Ietswat meer kilometers op gezet inmiddels dan bedoeld, maar ach.
Mogelijk dat mijn huidige auto (S80) weg gaat in de toekomst, en de RX-8 al jaren op mijn bucket-list
Vaak bu'j te bang!
Ook nog bijzonder praktisch te noemen, 4 man past erin(suicide doors
Grote nadeel is uiteraard de motor die 100-150K mee gaat, soms korter, soms langer. Zuipt benzine(1:6,5) en olie (1 liter per 1500-2000KM + 120ml premix per tank)
Verder nog wat kleine puntjes wat Mazda beter had kunnen aanpakken (Ontsteking, roest) maar al met al een zeer solide sportwagen.
Een MX-5 staat ook op mijn lijstje, maar een RX-8 is wat praktischer/comfortabeler verwacht ik. Als ik zo rondkijk hebben de meesten nu allemaal tussen de 100/150k km's gelopen.
De MX-5 is qua runningcosts mss verstandiger. Maarja, geen Wankel-motor
Vaak bu'j te bang!
Volgens mij ligt die weer/nog uit elkaar laatste keer dat ik daar keek....Roy Visser schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:37:
Roadstercrew gast heeft dat laatste probleem ook gewoon opgelost
[video]
Ik heb een CX-3 met 1.5 diesel in bestelling staan. Zodra die binnen is laat ik het wel even weten in dit topicDennusB schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:15:
Ben toch benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met de Mazda 3 met 1.5 diesel motor. Komt dat een beetje van z'n plek?
Laatst het slot aan mijn bestuurderskant laten vervangen omdat die deur niet meer open/dicht ging bij het vergrendelen. Complete slot laten vervangen voor 200 euro. Nu blijkt dat na 2 weken ook nog eens de afstandsbediening kapot is, daar moest ik voor naar de dealer. Kosten: 150 euro.
Zo betrouwbaar als mijn vorige Avensis was, zo veel kwaaltjes heeft mijn 6:
- Hoog olieverbruik
- Roest in de wielkasten
- Slot perikelen
Binnenkort op vakantie naar Denemarken, en ik heb voldoende olie achterin liggen
Welk model en motor?Vlassie1980 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:32:
Ik begin een beetje moe te worden van mijn 6...
Laatst het slot aan mijn bestuurderskant laten vervangen omdat die deur niet meer open/dicht ging bij het vergrendelen. Complete slot laten vervangen voor 200 euro. Nu blijkt dat na 2 weken ook nog eens de afstandsbediening kapot is, daar moest ik voor naar de dealer. Kosten: 150 euro.
- Hoog olieverbruik
- Roest in de wielkasten
- Slot perikelen
Binnenkort op vakantie naar Denemarken, en ik heb voldoende olie achterin liggen
- 2 banden
- 2x ruitenwissers voor
- 9 liter olie (inc 2x 3,3 Liter voor de verversing bij APK beurten)
- remschijf achter
- Kleppensteller tikkie van slag door te laag in reserve tank gezeten te hebben.
- 1x gestaan met lege accu. Na 10 jaar mocht ie wel eens
Conclusie: De APK + normaal onderhoud heeft me meer gekost dan het ongemak.
Zoom Zoom-ed nog vrolijk door. Op naar de 3 ton.
[ Voor 7% gewijzigd door D_Jeff op 13-07-2016 18:59 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/287036374?asrc=st|as
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Belasting gaat daar per 100 cc bijv en weet niet welke plaatsen gemiddeld de "rotte appels" hebben.
een 2.2l kost 30-60 euro meer per jaar dan een 2l motor met hetzelfde vermogen,
ik twijfel wel tussen een sedan of een hatchback, is er buiten het estetische een andere reden waarom ik voor hatchback of sedan zou moeten kiezen? is de wegligging hetzelfde?
hmm ja helaas zijn er bij dat model iets teveel ford bezuinigingen doorgevoerd.
Ik heb het inderdaad gemerktSnowhite0901 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:06:
[...]
Als ik dat van tevoren had geweten was ik eromheen gelopen, nu heb ik geen andere keus dan te accepteren dat ik nog een tijdje met deze olieboot door moet
De bagageruimte is ook wat groter:) Qua wegligging zal het uiteraard iets schelen maar de vraag is of jij dat merkt en ook nog eens vervelend vindt. Hij is namelijk 14 cm langer met dezelfde wielbasis. Ook zou je iets meer hoofruimte achterin moeten hebben volgens autoweek in de sedan.MikeVM schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:36:
ik twijfel wel tussen een sedan of een hatchback, is er buiten het estetische een andere reden waarom ik voor hatchback of sedan zou moeten kiezen? is de wegligging hetzelfde?
Het verschil is normaal groter hoor, als ik eens vlug kijk toch zo'n 95 euro. Daarom dat wagens met 1.8 en 1.9 motor zoveel worden verkocht in België (particulier dan). Maar ik heb wel de indruk dat het aanbod daarin is gezakt, nu heb je meer zo'n 1.5 motoren en dan onmiddellijk de 2.0 motoren?MikeVM schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:36:
Belasting valt op zich wel mee, de uitstoot is maar 100g/km, en als je een auto zoekt met een beetje vermogen dan kom je al snel uit op een 2liter,
een 2.2l kost 30-60 euro meer per jaar dan een 2l motor met hetzelfde vermogen,
Verder lijk die 3 me wel erg goedkoop, zeker met die 18" velgen? Of vergis ik me? Maar het kan wel, de kilomterstand is niet superlaag voor zo'n jonge wagen en 2.2 dieselmotoren zijn minder in trek bij particulieren.
Persoonlijk vind ik de aangeboden wagen de mooiste kleur en velgen voor de 3 (en de 6). Al verkies ik gunmetal voor velgen
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 14-07-2016 13:19 ]
Ik ben blij dat de RX-8 een volledig Mazda project geweest is, ook al stond Ford toen aan het roer. Heb wel Ford Mustang handgrepen, maar daar houdt het ook wel gelijk bij opSnowhite0901 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:06:
[...]
ja de kleur staat me ook erg aan, en hij is bijna 2000 euro goedkoper dan alle andere aanbiedingen.D-Three schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:13:
[...]
Het verschil is normaal groter hoor, als ik eens vlug kijk toch zo'n 95 euro. Daarom dat wagens met 1.8 en 1.9 motor zoveel worden verkocht in België (particulier dan). Maar ik heb wel de indruk dat het aanbod daarin is gezakt, nu heb je meer zo'n 1.5 motoren en dan onmiddellijk de 2.0 motoren?
Verder lijk die 3 me wel erg goedkoop, zeker met die 18" velgen? Of vergis ik me? Maar het kan wel, de kilomterstand is niet superlaag voor zo'n jonge wagen en 2.2 dieselmotoren zijn minder in trek bij particulieren.
Persoonlijk vind ik de aangeboden wagen de mooiste kleur en velgen voor de 3 (en de 6). Al verkies ik gunmetal voor velgen
het is natuurlijk wel in charleroi, 2dehandsautos zijn in wallonie denk ik over het algemeen goedkoper.
Verwijderd
Ach domme pech en zeer vervelend. Ik rij nu ook een jaar hetzelfde model uit december 2006 import uit Italië bleek. Vind het een geweldige auto en heb nergens last van.....Vlassie1980 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:32:
Ik begin een beetje moe te worden van mijn 6...
- Hoog olieverbruik
- Roest in de wielkasten
- Slot perikelen
Ik heb er een uit 2005 en die zuipt ook olie en heeft ook roest in de wielkasten, gelukkig heeft hij nu zo'n 2,5 ton gelopen en gaat het tijd worden voor een vervanger. Ik haal al een tijdje geen 1000km meer met een liter olie, kan misschien beter mengsmering gaan tanken.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:18:
[...]
Ach domme pech en zeer vervelend. Ik rij nu ook een jaar hetzelfde model uit december 2006 import uit Italië bleek. Vind het een geweldige auto en heb nergens last van.....
Verwijderd
Dan kan ik nog zeeer ruim 1.5 ton ermee rijden......😀Mant schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:56:
[...]
Ik heb er een uit 2005 en die zuipt ook olie en heeft ook roest in de wielkasten, gelukkig heeft hij nu zo'n 2,5 ton gelopen en gaat het tijd worden voor een vervanger. Ik haal al een tijdje geen 1000km meer met een liter olie, kan misschien beter mengsmering gaan tanken.
Hoe lang pakt hij al zo veel olie en hoe veel heb je zelf al ermee gereden?Mant schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:56:
[...]
Ik heb er een uit 2005 en die zuipt ook olie en heeft ook roest in de wielkasten, gelukkig heeft hij nu zo'n 2,5 ton gelopen en gaat het tijd worden voor een vervanger. Ik haal al een tijdje geen 1000km meer met een liter olie, kan misschien beter mengsmering gaan tanken.
Helaas echt een dingetje bij de 6, ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.
[ Voor 28% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2016 16:43 ]
Versleten lagerschalen kan ookJoopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:05:
Mja dat hoort dus niet bij een MX-3, puur met warmrijden en uitrijden te maken of versleten zuigerveren en die gein...
Mwah, check het forum maar eens van de MX-3. Blokjes staan er bekend om om wel een slok te lussen rond de 2ton KM.Joopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:05:
Mja dat hoort dus niet bij een MX-3, puur met warmrijden en uitrijden te maken of versleten zuigerveren en die gein...
Tuurlijk, dat heeft ook wel met het karakter te maken van het autotje en degene die hem kopen
[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2016 18:43 ]
Ha okeJoopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:30:
En die gein valt onder etc, enzMaar idd, hoewel je dat meestal wel hoort en merk
dus als ie begint te drinken dan is het krukas lagers vervangen en dan weer kijkenwesleytjuh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:40:
[...]
Mwah, check het forum maar eens van de MX-3. Blokjes staan er bekend om om wel een slok te lussen rond de 2ton KM.
Tuurlijk, dat heeft ook wel met het karakter te maken van het autotje en degene die hem kopen. Zelf altijd wel goed rekening mee gehouden uiteraard, maar toen was het blokje al niet nieuw meer.
Moet wel zeggen dat ik toch wel iets meer van het motortje had verwacht, als je echt snel wilt zijn moet je het ding boven de 5000 toeren houden. En ik vond het remmen een beetje tegenvallen (maar dat kan ook net aan die specifieke MX5 liggen).En ik ben natuurlijk een beetje verwend met mijn eigen S80, 210pk en een bult aan koppel, plus grote pannenkoeken van 300mm+ aan de voorkant
Weet alleen niet of ik dan voor een 1.8 met ~140pk zou gaan, of een 1.6 met 110. De 1.8 komt helaas niet zo veel voor. En van wat ik zo lees loopt de 1.6 wel lekkerder door in toeren, iets wat natuurlijk wel helpt bij de snelheidsbeleving.
Vaak bu'j te bang!

Erg happy mee!
USA uitvoering en ik moest even 2 keer je laatste zin lezen, ik dacht wat staat er nu: "en happy meal"Daan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:14:
Zal de mijne ook even posten. CX-5 GT AWD in Sonic Silver:
[afbeelding]
Erg happy mee!
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Canada om precies te zijnDamic schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
USA uitvoering en ik moest even 2 keer je laatste zin lezen, ik dacht wat staat er nu: "en happy meal"
"Kleedje" dat vast zit aan de achterbank en achterklep.kevinl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:46:
Heeft de CX-5 een echte hoedenplank of een kleedje tussen de achterruit en de achterkant van de achterbank.
Verwijderd
Prijs? Ongeveer 20% van wat je op marktplaats betaald voor dit model met deze kilometers.
3 eigenaren en de laatste had hem voor 6 jaar maar die heeft een nieuwe astra gekocht
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 23:18 ]