Ik heb de TV sinds kort op mijn bureau staan omdat ik nog zit te tobben welke muurbeugel ik moet halen. Nu zit ik er nog redelijk dicht op (1m) maar omdat ik in het weekend ging "scannen" naar defecte pixels viel het me op dat er allemaal groene en rode pixels tekeer gingen. Vanaf 1,5 / 2 meter is het al niet meer zichtbaar dus ik zal me verder niet druk maken. Ik heb trouwens wel 2 rode subpixels gevonden
morgen maar even bellen naar Panasonic om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen.
Ik wilde even mijn gedachte delen:
Ik heb sinds eind 08 een Panasonic tv. (42PZ81E), waar ik tevreden over ben. Sinds een tijdje begint het formaat toch wat te kriebelen.
Ik zit op een afstand van 3-3,5m en de laatste tijd zet ik mijn bank (de tv staat op mijn slaapkamer) een meter of 1-2 naar voren als ik een film aan het kijken ben of een potje Halo aan het spelen ben.
Die kijkervaring gaat er dan toch wel een heeel stuk op vooruit.
Ik zat te denken aan een goedkopere plasma te kopen, de Samsung C550 50". Groot beeld, redelijk goede kwaliteit en een zeer redelijke prijs voor het formaat.
De 50G20-plasma is me nog net een 100 of 3 te duur. Als die nou eens onder de 900 euro waren
.
Moraal van het verhaal is nogmaals: Mocht je twijfelen tussen een maat, ga altijd! voor de grotere. (te) groot went, (te) klein niet.
Ik heb sinds eind 08 een Panasonic tv. (42PZ81E), waar ik tevreden over ben. Sinds een tijdje begint het formaat toch wat te kriebelen.
Ik zit op een afstand van 3-3,5m en de laatste tijd zet ik mijn bank (de tv staat op mijn slaapkamer) een meter of 1-2 naar voren als ik een film aan het kijken ben of een potje Halo aan het spelen ben.
Ik zat te denken aan een goedkopere plasma te kopen, de Samsung C550 50". Groot beeld, redelijk goede kwaliteit en een zeer redelijke prijs voor het formaat.
De 50G20-plasma is me nog net een 100 of 3 te duur. Als die nou eens onder de 900 euro waren
Moraal van het verhaal is nogmaals: Mocht je twijfelen tussen een maat, ga altijd! voor de grotere. (te) groot went, (te) klein niet.
:D
Klopt als een bus, toen ik mijn p50g20 vorige week uitpakte en neerzette dacht ik echt... OMG wat heb ik nou gedaan! Wat een joekel!KoffieNT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:57:
Ik wilde even mijn gedachte delen:
De 50G20-plasma is me nog net een 100 of 3 te duur. Als die nou eens onder de 900 euro waren.
Maar na een half uur spelen viel het me al niet meer op! en ben nu blij dat ik de 50" gekocht heb
Hmm, ik heb juist het tegenovergestelde eigenlijk. Ik heb een P42G20 gekocht en ben blij dat ik geen 50" heb gekocht. Ik moet nu al niet te dicht bij de tv gaan zitten, want veel SD-televisiekanalen zien er dan niet uit. Op de 3-3.5m kijkafstand die ik nu heb is 42" wat dat betreft net goed. Groter is wel erg gaaf met HD-uitzendingen of HD-materiaal vanaf de HTPC, dat dan weer wel. En in dat geval is het inderdaad: 42" went snel, 50" had ook prima gekund
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wie kijkt er dan ook nog SD tegenwoordig? 
Ik kijk digitale tv, daarnaast veel (HD)films en een flink potje 360en zit er ook altijd wel in. Dan is een groot beeld toch wel echt een must.
Digitale tv ziet er opzich prima uit, net geen dvd-kwaliteit op de meeste zenders. Een paar weken geleden had ik nog eens de kabel op de tv zelf aangesloten, dat ziet er dan echt niet uit.
Ik bedenk me net dat ik altijd een tafel in het midden van mijn kamer heb gehad, sinds die weg is valt me het formaat wat meer op en zet ik mijn bank ook weer naar voren hehe.
Ik kijk digitale tv, daarnaast veel (HD)films en een flink potje 360en zit er ook altijd wel in. Dan is een groot beeld toch wel echt een must.
Digitale tv ziet er opzich prima uit, net geen dvd-kwaliteit op de meeste zenders. Een paar weken geleden had ik nog eens de kabel op de tv zelf aangesloten, dat ziet er dan echt niet uit.
Ik bedenk me net dat ik altijd een tafel in het midden van mijn kamer heb gehad, sinds die weg is valt me het formaat wat meer op en zet ik mijn bank ook weer naar voren hehe.
:D
Ik ga altijd voorover zitten. Had eerst een 72cm 4:3 CRT (wel een goede) en toen zat ik vooruit (op 2m afstand zat ik dan
) en nu doe ik dat ook bij mijn p42s20...
En ik doe het bij vrienden ook, hoe ver ik er ook af zit

En ik doe het bij vrienden ook, hoe ver ik er ook af zit
Ziggo heeft RTL e.d. niet in HD, beetje jammer, maar goed.
Sommige zenders hebben wel duidelijk te weinig bandbreedte via de digitale kabel... Ziet er meer als Youtube uit dan DVDDigitale tv ziet er opzich prima uit, net geen dvd-kwaliteit op de meeste zenders. Een paar weken geleden had ik nog eens de kabel op de tv zelf aangesloten, dat ziet er dan echt niet uit.
Ik heb de P50G20 hangen, en zit er 3,5 meter van af, maar met Ziggo digitaal SD heb ik totaal geen problemen met het beeld, dat ziet er gewoon goed uit. En ja ik zie uiteraard wel verschil met een HD signaal maar ik vind het absoluut niet storend.Grrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:49:
Hmm, ik heb juist het tegenovergestelde eigenlijk. Ik heb een P42G20 gekocht en ben blij dat ik geen 50" heb gekocht. Ik moet nu al niet te dicht bij de tv gaan zitten, want veel SD-televisiekanalen zien er dan niet uit. Op de 3-3.5m kijkafstand die ik nu heb is 42" wat dat betreft net goed. Groter is wel erg gaaf met HD-uitzendingen of HD-materiaal vanaf de HTPC, dat dan weer wel. En in dat geval is het inderdaad: 42" went snel, 50" had ook prima gekund
Moet wel toegeven dat ik van een 32" beeldbuis af kom dus het is voor mij al snel beter.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Die 50" moet je niet kopen na een 42" : Dat went NOG sneller en ga je ineens richting 60/65/85" denken of zelfs een beamer voor erbijGrrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:49:
En in dat geval is het inderdaad: 42" went snel, 50" had ook prima gekund
Pas toen ik die 152" Plasma zag op een beurs had ik zoiets van "Kijk, dit is hem nou! Die wil ik hebben!"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Een HD kanaal zegt ook niet alles.
De uitzending moet ook in HD zijn opgenomen om volledig te kunnen genieten van je HD abbo + HD TV.
Voor de F1 fans.... Bernie heeft onder druk toch maar besloten om vanaf 2011 ipv 2012 F1 in HD op te gaan nemen...... Nu maar hopen dat ze bij de BBC de F1 ook op hun HD zender gaan tonen
De uitzending moet ook in HD zijn opgenomen om volledig te kunnen genieten van je HD abbo + HD TV.
Voor de F1 fans.... Bernie heeft onder druk toch maar besloten om vanaf 2011 ipv 2012 F1 in HD op te gaan nemen...... Nu maar hopen dat ze bij de BBC de F1 ook op hun HD zender gaan tonen
Het is ook echt van de zotte dat een sport als F1 pas nadat voetbal in HD uitgezonden wordt 's gaat nadenken over HD?
En F1 @ BBC? Ik zie het nog niet zo 1-2-3 gebeuren.
LOL, nooit gezien dat ze op BBC uitzenden
Verder snap ik ook wel dat een SD-opgenomen uitzending op een HD-zender geen of nauwelijks verbetering biedt, maar ik vind sommige SD-zenders gewoon niet bepaald briljant qua beeldkwaliteit. Comedy Central bijvoorbeeld vind ik niet echt mooi...

LOL, nooit gezien dat ze op BBC uitzenden

Verder snap ik ook wel dat een SD-opgenomen uitzending op een HD-zender geen of nauwelijks verbetering biedt, maar ik vind sommige SD-zenders gewoon niet bepaald briljant qua beeldkwaliteit. Comedy Central bijvoorbeeld vind ik niet echt mooi...
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2010 15:19 ]
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:37:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
F1 wordt reeds op BBC 1 uitgezonden maar hun HD kanaal wisselt. Soms een programma van 1 erop dan weer van 2.....kan ik niet echt een patroon in ontdekken.
Ik kijk eigenlijk alleen nog maar F1 op de BBC omdat hun reportage veel uitgebreider is als die van RTL4.
En gelukkig zonder al die hoogst irritante reclames........
Ik kijk eigenlijk alleen nog maar F1 op de BBC omdat hun reportage veel uitgebreider is als die van RTL4.
En gelukkig zonder al die hoogst irritante reclames........
Verwijderd
Formule1 volgend jaar in HD
Formule One Managemant (FOM) wil vanaf volgend jaar alle Formule1-races in native HD kwaliteit registeren. Dat is een jaar eerder dan werd verwacht. Naast HD gaat FOM het komende jaar ook meer experimenteren met 3D. Op dit moment worden alle beelden nog in SD-kwaliteit aan televisiezenders aangeleverd.
Bernie Ecclestone, de 80-jarige baas van de Formule1, heeft dit afgelopen week tegen internationale media verklaard. De woorden van Ecclestone worden serieus genomen omdat hij een kwart van de aandelen heeft in de FOM, dat als productiepartner van de Formule1 dient. Ecclestone is overigens van mening dat de huidige SD-beeldregistratie al van zeer goede kwaliteit is. Echter het aantal HD-zenders in de gehele wereld wordt alleen maar groter. En deze moeten de huidige SD-beeldaanvoer technisch opwaarderen naar een HD-beeldformaat. Dit is voor de Formul1 reden om de overschakeling naar HD een jaar te vervroegen.
Ik denk dat Bernie zijn ogen niet meer zo best zijn.......
Formule One Managemant (FOM) wil vanaf volgend jaar alle Formule1-races in native HD kwaliteit registeren. Dat is een jaar eerder dan werd verwacht. Naast HD gaat FOM het komende jaar ook meer experimenteren met 3D. Op dit moment worden alle beelden nog in SD-kwaliteit aan televisiezenders aangeleverd.
Bernie Ecclestone, de 80-jarige baas van de Formule1, heeft dit afgelopen week tegen internationale media verklaard. De woorden van Ecclestone worden serieus genomen omdat hij een kwart van de aandelen heeft in de FOM, dat als productiepartner van de Formule1 dient. Ecclestone is overigens van mening dat de huidige SD-beeldregistratie al van zeer goede kwaliteit is. Echter het aantal HD-zenders in de gehele wereld wordt alleen maar groter. En deze moeten de huidige SD-beeldaanvoer technisch opwaarderen naar een HD-beeldformaat. Dit is voor de Formul1 reden om de overschakeling naar HD een jaar te vervroegen.
Ik denk dat Bernie zijn ogen niet meer zo best zijn.......
RTL7HD (dacht ik) op Astra 19,2 geeft de F1 waarschijnlijk geupscaled door. Het is in ieder geval geen HD.
Was laatst bij de race in Franchorchamps (3 dagen, werkgerelateerd
) , waar het wemelde van de TV HD trucks uit diverse landen. Groot was dan ook de teleurstelling toen ik het in SD terugzag
M'n (ook Panasonic) HD videocam geeft betere beelden, alleen het geluid kon 'ie niet aan
Was laatst bij de race in Franchorchamps (3 dagen, werkgerelateerd
M'n (ook Panasonic) HD videocam geeft betere beelden, alleen het geluid kon 'ie niet aan
Joepla schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:00:
RTL7HD (dacht ik) op Astra 23,5 geeft de F1 waarschijnlijk geupscaled door. Het is in ieder geval geen HD.
dSLR kopen met extra Mic dan kan het welM'n (ook Panasonic) HD videocam geeft betere beelden, alleen het geluid kon 'ie niet aan

Kwaliteit van het geluid is normaal gesproken geen probleem (Dolby Digital 2.0) maar tegen een accelerende F1 wagen op ca. 5 m afstand kon hij niet op. 130 dB of zoiets
Ook een externe mic zal daar niet blij mee zijn.
Verwijderd
Iets waar ik nu al sinds ik mij oriënteer op een nieuwe tv (lees ruim een jaar) afvraag is het volgende.
Kan ik canaaldigitaal nu ontvangen met die nieuwe tv's zonder apart kastje?? Heb iets gelezen over DVB-S maar snap niet helemaal hoe dat zit
Zit te twijfelen over een 50s20 of een 50g20. Heb thuis geen wireless internet dus heb niet zoveel aan die extra dingen op de G20 maar neem aan dat zo'n tv wel 10 jaar mee gaat en wellicht dat er dan gebruik van gaat maken. Of kan ik van 1 ethernet aansluiting die ik heb op mijn kamer ook een soort wireless hub maken zodat ik niet continu dat kabeltje hoef te wisselen tussen mijn xbox en mijn pc (en wellicht tv straks).??
Zit hier eigenlijk al best lang mee te k*tten en wil op korte termijn toch is de knoop doorhakken.
Kan ik canaaldigitaal nu ontvangen met die nieuwe tv's zonder apart kastje?? Heb iets gelezen over DVB-S maar snap niet helemaal hoe dat zit
Zit te twijfelen over een 50s20 of een 50g20. Heb thuis geen wireless internet dus heb niet zoveel aan die extra dingen op de G20 maar neem aan dat zo'n tv wel 10 jaar mee gaat en wellicht dat er dan gebruik van gaat maken. Of kan ik van 1 ethernet aansluiting die ik heb op mijn kamer ook een soort wireless hub maken zodat ik niet continu dat kabeltje hoef te wisselen tussen mijn xbox en mijn pc (en wellicht tv straks).??
Zit hier eigenlijk al best lang mee te k*tten en wil op korte termijn toch is de knoop doorhakken.
Als de tv een dvb-s (bij voorkeur s2) tuner heeft, kun je Canal Digital inderdaad ontvangen zonder losse ontvanger. De S20 en G20 hebben dat niet in Nederland, maar in Duitsland heeft de G20 (S20 weet ik niet) geloof ik wel een dvb-s2-tuner. De V20 en VT20 hebben wel dvb-s2 aan boord.
[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2010 19:58 ]
Verwijderd
Koop liever geen import.Grrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:58:
Als de tv een dvb-s (bij voorkeur s2) tuner heeft, kun je Canal Digital inderdaad ontvangen zonder losse ontvanger. De S20 en G20 hebben dat niet in Nederland, maar in Duitsland heeft de G20 (S20 weet ik niet) geloof ik wel een dvb-s2-tuner. De V20 en VT20 hebben wel dvb-s2 aan boord.
Dus dan moet ik 350 euro extra betalen voor een ingebouwd kastje

Ik zit met ongeveer dezelfde vraag:
Ik woon in Frankrijk, en wil een 46G20, 46GW20 (dat is een G20 met DVB-S tuner, vooral voor de D/A/CH markt) of 50V20 (want daar is geen 46 inch versie van) kopen.
Een van de voornaamste hangijzers is nu: Is de geïntegreerde DVB-S tuner geschikt om de France satteliet zenders te ontvangen (TNT-Sat, beheerd door Canal+)? Wat ik al gevonden heb is:
- De DVB-S tuner heeft een CI+ interface
- TNT-SAT werkt (in ieder geval) met Viaccess encryptie
Dus..
- Is het gewoon een kwestie van een Viaccess CAM kopen, kaartje erin (kaartje heb ik al) en draaien?
- Zit er al een CAM in de Panasonic Plasma's met DVB-S tuner? (Zo ja, welke encryptie kan die aan? Viaccess toevallig? :-))
Wie het weet, mag het zeggen...
Ik woon in Frankrijk, en wil een 46G20, 46GW20 (dat is een G20 met DVB-S tuner, vooral voor de D/A/CH markt) of 50V20 (want daar is geen 46 inch versie van) kopen.
Een van de voornaamste hangijzers is nu: Is de geïntegreerde DVB-S tuner geschikt om de France satteliet zenders te ontvangen (TNT-Sat, beheerd door Canal+)? Wat ik al gevonden heb is:
- De DVB-S tuner heeft een CI+ interface
- TNT-SAT werkt (in ieder geval) met Viaccess encryptie
Dus..
- Is het gewoon een kwestie van een Viaccess CAM kopen, kaartje erin (kaartje heb ik al) en draaien?
- Zit er al een CAM in de Panasonic Plasma's met DVB-S tuner? (Zo ja, welke encryptie kan die aan? Viaccess toevallig? :-))
Wie het weet, mag het zeggen...
Verwijderd
De V20 en VT20 (en GT20) hebben een CI (Common Interface) slot waar je dus een CI-Module in moet plaatsen met bijbehorende abonnements-kaart.
De DVB-S2 tuner is geschikt voor SD en HD kanalen vanaf (denk ik) elke satelliet waar je op kunt afstemmen. Zelf heb ik de V20 met Canal Digitaal en heb zo'n 2500 kanalen op dit moment. Zowel betaald/vrij als radio. Heb een Visiosat met 3 LNB's afgestemd op Astra 1, 2 en 3.
De Panasonic stelt automatisch de eerste 10 NL zenders op volgorde in (Ned 1, Ned 2 etc) als je hem op NL zet bij landinstelling. Zowel de Aston als de officiële CD-module werken in de V20.
Zappen is niet razendsnel en ook EPG heeft even nodig maar dat vind ik geen probleem.
Heb in ieder geval nog maar 1 afstandbediening voor de TV/BD/Sat/Reciever....... en dat wilde ik graag.
En dat is dus de originele die bij de TV hoort en geen universele.
De DVB-S2 tuner is geschikt voor SD en HD kanalen vanaf (denk ik) elke satelliet waar je op kunt afstemmen. Zelf heb ik de V20 met Canal Digitaal en heb zo'n 2500 kanalen op dit moment. Zowel betaald/vrij als radio. Heb een Visiosat met 3 LNB's afgestemd op Astra 1, 2 en 3.
De Panasonic stelt automatisch de eerste 10 NL zenders op volgorde in (Ned 1, Ned 2 etc) als je hem op NL zet bij landinstelling. Zowel de Aston als de officiële CD-module werken in de V20.
Zappen is niet razendsnel en ook EPG heeft even nodig maar dat vind ik geen probleem.
Heb in ieder geval nog maar 1 afstandbediening voor de TV/BD/Sat/Reciever....... en dat wilde ik graag.
Verwijderd
Die 350 is niet alleen voor de DVB-S2 tuner.........Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:06:
[...]Koop liever geen import.
Dus dan moet ik 350 euro extra betalen voor een ingebouwd kastjeWat irritant zeg..
Je krijgt ook de draadloze USB-dongel erbij, (iets) beter geluid, zwarter scherm en nog wat kleine dingetjes.
En ik vind de V20 mooier dan de G20
You are wrong : YouTube: Mitsubishi Lancer Evolution IX @ LancerEvoClub.org Verhoeven Tuning RollenbankdagJoepla schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:34:
Kwaliteit van het geluid is normaal gesproken geen probleem (Dolby Digital 2.0) maar tegen een accelerende F1 wagen op ca. 5 m afstand kon hij niet op. 130 dB of zoiets
Ook een externe mic zal daar niet blij mee zijn.
2x maal Canon toestellen waarvan degene die rechts te zien is met externe mic !! Een simpele Canon HD videocamera kapte er al gauw mee door het geluid dat te hard was voor de mic.
Duusch... als je 100% van je opnames wil genieten op je Panasonic plasma dan moet je een dSLR hebben
Verwijderd
Dus dan moet ik deze er ook nog bijkopen en daar mijn smartcart van canaldigitaal in drukken.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:08:
[...]
Die 350 is niet alleen voor de DVB-S2 tuner.........
Je krijgt ook de draadloze USB-dongel erbij, (iets) beter geluid, zwarter scherm en nog wat kleine dingetjes.
En ik vind de V20 mooier dan de G20
deze module?
En aan die USB dongle heb ik toch niets want ik heb alleen een ethernet kabel aansluiting op mijn kamer van de router die in de woonkamer staat. Kan ik deze aansluiting nog draadloos maken op mijn kamer zodat de pc, xbox, ps3 en tv hier op aan kan sluiten?
Verwijderd
Ik vind het zo jammer dat de GT20 momenteel alleen in de 42" maat beschikbaar is hier.
Als ze nou die 50" maar hier ook beschikbaar maken net zo als in de USA, dan zou dat een perfecte tv voor mij zijn.
Als ze nou die 50" maar hier ook beschikbaar maken net zo als in de USA, dan zou dat een perfecte tv voor mij zijn.
Verwijderd
@Pim84
Je moet idd zo'n CI-Module erbij kopen.
Als je draadloos internet neemt (dus je router of modem vervangt door een draadloos model (WiFi) dan kan je idd de dongel gebruiken en anders kan je vanaf de router gewoon een ethernet-kabeltje naar de Pana trekken.
Als je een draadloos router neemt moet wel elk apparaat ook WiFi ondersteunen.
Als je draadloos internet neemt (dus je router of modem vervangt door een draadloos model (WiFi) dan kan je idd de dongel gebruiken en anders kan je vanaf de router gewoon een ethernet-kabeltje naar de Pana trekken.
Verwijderd
Zo vond ik het jammer dat de VT20 alleen in 50"en 65" in NL te krijgen zijn.....Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:13:
Ik vind het zo jammer dat de GT20 momenteel alleen in de 42" maat beschikbaar is hier.
Ach....misschien druppelt de 42" volgend jaar NL binnen.
Of gewoon wachten tot de GT/VT30.....die zal vast al weer wat beter zijn.
Uiteindelijk komt er altijd (vaak) een model die je nog liever had gewild. Maar als je zo denkt koop je nooit wat
Vroeger waren we al blij met een 50cm beeldbuis............
Verwijderd
In de woonkamer staat al een router.. neem aan dat pa en ma het niet zo leuk vinden als ik daar mee ga kloten en vervolgens hun niet meer het internet op kunnen omdat hun spul geen wifi ondersteunen.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:20:
@Pim84
Wat ik nu beetje doorkrijg na beetje surfen is dat ik iets van een accespoint ofzo moet aansluiten op die ethernet kabel in me kamer. naja. zoek wel weer even verder naar een oplossing

Ik heb hier nog een oudere 42 inch Panasonic plasma en merk dit ook als de tv nog koud is. Moet wel zeggen dat ik vrij dicht op het scherm zit, namelijk zo'n meter of anderhalf. Dit komt omdat ik de tv op mijn slaapkamer heb. Uiteraard niet de optimale kijkafstand, maargoed het is niet anders.Grrrrrene schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:35:
Gelukkig is 50cm t.o.v. een 42" paneel geen realistische kijkafstand. Ik kijk vanaf een meter of 3-3.5, maar ik zie geen gekke kleurtjes. Dichtbij is het dikke ellende inderdaad
Als je toch twijfelt kun je er misschien een foto van maken, zodat we kunnen zien hoe erg het is?
Verwijderd
@Pim84
Even wat info:
Door verkopers van draadloze apparatuur worden veel verschillende termen gebruikt. Ik zet er hier een aantal van op een rij en geef wat volgens mij de beste omschrijving is.
Access-point. Ook wel bekend als wireless base-station. Een access-point maakt een directe koppeling tussen het vaste netwerk en het draadloze netwerk. Computers aan beide kanten kunnen elkaar ongestoord direct benaderen (voorzover die computers zelf dat toelaten). U kiest voor een access-point als u bijvoorbeeld al deels een bedraad netwerk heeft en vanaf de draadloze computers ook bij diensten op dat netwerk wilt kunnen.
Wireless router. Een wireless router heeft een externe poort waar de Internet verbinding op is aangesloten en (minstens) een draadloos netwerk. Deze netwerken zijn van elkaar gescheiden, vaak gebeurt er NAT (network address translation) tussen het 'binnen' netwerk (LAN en draadloos netwerk) en het 'buiten' netwerk (meestal een poort gemarkeerd WAN). Verkeer van 'buiten' mag standaard niet naar 'binnen', maar verkeer vanaf het draadloze netwerk mag meestal wel naar buiten toe. Vaak heeft een wireless router ook nog interne netwerk poorten die of op hetzelfde netwerk zitten als draadloos of ook nog apart zijn. U kiest voor een wireless router als u een aansluiting op snel internet heeft (bijvoorbeeld adsl of kabelinternet) en deze met meerdere computers in huis wilt kunnen gebruiken, waaronder draadloze computers.
Wireless repeater. Een wireless repeater kan het signaal van een wireless netwerk versterken door zelf 'klant' te zijn van een ander access-point en vervolgens lokale klanten weer te bedienen. De standaard hiervoor is WDS: Wireless Distribution System. Een aantal merken access-points ondersteunen WDS, kijk in de technische specificaties. Het voordeel ten opzichte van meerdere access-points verbonden door een netwerkkabel is dat het access-point wat repeater is zelf alleen maar een stopcontact nodig heeft. Het vinden van een goede locatie waar de repeater wel het originele access-point kan 'zien' maar zelf een betere dekking geeft is wel lastiger. Ik ken een access-point met WDS support: de ASUS WL300g.
Wireless repeaters / WDS access points hebben wel een nadeel: De bandbreedte van het access-point wat toegang heeft tot de rest van het netwerk wordt gedeeld door alle clients. Meerdere access-points met elk hun eigen verbinding naar het bedrade netwerk hebben dit nadeel niet.
Hiernaast zijn er ook nog accessoires voor draadloze netwerken zoals antennes met vergroot bereik. Als u een externe antenne wilt moet u goed controleren het apparaat waar u deze aan wilt hangen wel een externe antenne aansluiting heeft en of deze overeenkomt met de antenne die u wilt aanschaffen. Er zijn diverse mogelijkheden voor antenne aansluitingen waartussen wel weer verloopkabels of stekkers zijn, maar die geven dan weer signaalverlies.
Maar op zich maakt het niet zoveel uit of je een extra router of een access-point plaatst.
Een router kan je namelijk instellen als access-point
Even wat info:
Door verkopers van draadloze apparatuur worden veel verschillende termen gebruikt. Ik zet er hier een aantal van op een rij en geef wat volgens mij de beste omschrijving is.
Access-point. Ook wel bekend als wireless base-station. Een access-point maakt een directe koppeling tussen het vaste netwerk en het draadloze netwerk. Computers aan beide kanten kunnen elkaar ongestoord direct benaderen (voorzover die computers zelf dat toelaten). U kiest voor een access-point als u bijvoorbeeld al deels een bedraad netwerk heeft en vanaf de draadloze computers ook bij diensten op dat netwerk wilt kunnen.
Wireless router. Een wireless router heeft een externe poort waar de Internet verbinding op is aangesloten en (minstens) een draadloos netwerk. Deze netwerken zijn van elkaar gescheiden, vaak gebeurt er NAT (network address translation) tussen het 'binnen' netwerk (LAN en draadloos netwerk) en het 'buiten' netwerk (meestal een poort gemarkeerd WAN). Verkeer van 'buiten' mag standaard niet naar 'binnen', maar verkeer vanaf het draadloze netwerk mag meestal wel naar buiten toe. Vaak heeft een wireless router ook nog interne netwerk poorten die of op hetzelfde netwerk zitten als draadloos of ook nog apart zijn. U kiest voor een wireless router als u een aansluiting op snel internet heeft (bijvoorbeeld adsl of kabelinternet) en deze met meerdere computers in huis wilt kunnen gebruiken, waaronder draadloze computers.
Wireless repeater. Een wireless repeater kan het signaal van een wireless netwerk versterken door zelf 'klant' te zijn van een ander access-point en vervolgens lokale klanten weer te bedienen. De standaard hiervoor is WDS: Wireless Distribution System. Een aantal merken access-points ondersteunen WDS, kijk in de technische specificaties. Het voordeel ten opzichte van meerdere access-points verbonden door een netwerkkabel is dat het access-point wat repeater is zelf alleen maar een stopcontact nodig heeft. Het vinden van een goede locatie waar de repeater wel het originele access-point kan 'zien' maar zelf een betere dekking geeft is wel lastiger. Ik ken een access-point met WDS support: de ASUS WL300g.
Wireless repeaters / WDS access points hebben wel een nadeel: De bandbreedte van het access-point wat toegang heeft tot de rest van het netwerk wordt gedeeld door alle clients. Meerdere access-points met elk hun eigen verbinding naar het bedrade netwerk hebben dit nadeel niet.
Hiernaast zijn er ook nog accessoires voor draadloze netwerken zoals antennes met vergroot bereik. Als u een externe antenne wilt moet u goed controleren het apparaat waar u deze aan wilt hangen wel een externe antenne aansluiting heeft en of deze overeenkomt met de antenne die u wilt aanschaffen. Er zijn diverse mogelijkheden voor antenne aansluitingen waartussen wel weer verloopkabels of stekkers zijn, maar die geven dan weer signaalverlies.
Maar op zich maakt het niet zoveel uit of je een extra router of een access-point plaatst.
Een router kan je namelijk instellen als access-point
Verwijderd
Op zich zie ik in de Tweakers "pricewatch" wel al die modellen staan:Zo vond ik het jammer dat de VT20 alleen in 50"en 65" in NL te krijgen zijn.....
Ach....misschien druppelt de 42" volgend jaar NL binnen.
Of gewoon wachten tot de GT/VT30.....die zal vast al weer wat beter zijn.
Uiteindelijk komt er altijd (vaak) een model die je nog liever had gewild. Maar als je zo denkt koop je nooit wat Maar als je kan wachten zou ik gewoon wachten.
Vroeger waren we al blij met een 50cm beeldbuis............
http://tweakers.net/price...8yMQibfKSPsYyhp9Rawz7vn8B
Dat zou toch aanduiden dat de 42" en de 46" van de VT serie gewoon te krijgen zijn
Maar de GT30 en Vt30 serie zouden wel weer veel bruter zijn, dan de huidige modellen, maar wachten is nooit leuk. Op een gegeven moment wil je ook echt iets nieuws
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 17:10 ]
De 42VT20 staat ook op de Panasonic website.
Ben ook nog op zoek naar een nieuwe TV. Nu lees ik hier mensen die zeggen dat SD er van redelijk dichtbij echt crap uitziet op een plasma, maar vervolgens raden ze wel aan een maat groter te nemen.
Momenteel heb ik een 37" staan, en bij een kennis staat een 32" op dezelfde afstand. Die 32" lijkt dan echt beter beeld te hebben (afstand ca. 2 meter). Momenteel overweeg ik een 42", maar als ik dit zo lees kan ik beter niet voor plasma kiezen dan.
Overigens is de 42G20 de eerste tv ooit die maar 50 euro goedkoper dan de adviesprijs te koop is?
Momenteel heb ik een 37" staan, en bij een kennis staat een 32" op dezelfde afstand. Die 32" lijkt dan echt beter beeld te hebben (afstand ca. 2 meter). Momenteel overweeg ik een 42", maar als ik dit zo lees kan ik beter niet voor plasma kiezen dan.
Overigens is de 42G20 de eerste tv ooit die maar 50 euro goedkoper dan de adviesprijs te koop is?
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2010 08:38 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
SD ziet er sowieso crap uit, als je eenmaal goede kwaliteit HD gezien hebt.Phusebox schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:34:
Ben ook nog op zoek naar een nieuwe TV. Nu lees ik hier mensen die zeggen dat SD er van redelijk dichtbij echt crap uitziet op een plasma, maar vervolgens raden ze wel aan een maat groter te nemen.
Je moet wel dezelfde zaken met elkaar vergelijken. Groter beeld: hoe meer je alle beperkingen gaat zien van de bron (zoals SD). Maar ook: Hoe groter het beeld, hoe meer je je TV 'beleefd'. Soort compromis, waar je zelf een keuze in moet maken.
Ja allemaal leuk en aardig, maar HD is nog lang niet ingeburgerd. Heb alleen NED 1, 2 en 3 in HD. Rest is allemaal nog SD. (Afgezien van blurays en games dan).Joepla schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:21:
[...]
SD ziet er sowieso crap uit, als je eenmaal goede kwaliteit HD gezien hebt.
Je moet wel dezelfde zaken met elkaar vergelijken. Groter beeld: hoe meer je alle beperkingen gaat zien van de bron (zoals SD). Maar ook: Hoe groter het beeld, hoe meer je je TV 'beleefd'. Soort compromis, waar je zelf een keuze in moet maken.
Verwijderd
dat SD er "crap" uitziet is dat alleen bij een plasma zo, of hebben de LCD/LED tv's daar ook last van?
Natuurlijk heeft LCD daar ook last van. Overigens is crap een groot woord. De ene tv is beter in het afhandelen van SD materiaal dan de andere. Alleen vind ik de negatieve verhalen over SD op een plasma meer naar voren komen dan op een LCD. Plasma heeft daarentegen wel doorgaans ook een groter formaat, dus is het ook eerder zichtbaar.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:30:
dat SD er "crap" uitziet is dat alleen bij een plasma zo, of hebben de LCD/LED tv's daar ook last van?
Ik denk dat LCD er nog wel meer last van heeft, omdat het beeld van plasma's wat "natuurlijker" overkomt, moeilijk uit te leggen, je moet het zienVerwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:30:
@Phusebox: dat komt omdat de meeste lcd's in de maat rond 32" worden geleverd en plasma pas bij 42" mainstream wordt inderdaad, heeft dus niks met de techniek te maken. Bij mijn weten is plasma momenteel niet < 37" te krijgen.
Met een kijkafstand van 2m is SD op een 42" denk ik niet een geweldige keuze, ik vraag me af of 37" al niet te groot is dan, maar dat is in de winkel vast wel te testen.
De 37" LCD die ik nu heb staan heeft perfect SD beeld (via Humax 5000), ok je hebt wat oudere series die er minder uitzien, maar voor de rest wijkt het weinig af van een geupscalede dvd. Voor mij is dit voldoende.Grrrrrene schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat LCD er nog wel meer last van heeft, omdat het beeld van plasma's wat "natuurlijker" overkomt, moeilijk uit te leggen, je moet het zien
@Phusebox: dat komt omdat de meeste lcd's in de maat rond 32" worden geleverd en plasma pas bij 42" mainstream wordt inderdaad, heeft dus niks met de techniek te maken. Bij mijn weten is plasma momenteel niet < 37" te krijgen.
Met een kijkafstand van 2m is SD op een 42" denk ik niet een geweldige keuze, ik vraag me af of 37" al niet te groot is dan, maar dat is in de winkel vast wel te testen.
ach dat is prima te doen hoor. Ik kijk ook gewoon SD zenders en die storen me echt niet. Zit ook op 2 meter ongeveer.
Nu nog een winkel vinden waar deze tv staat dan om eens te kijken. Alhoewel de hoge prijs me ook nog wel tegenstaat. Voor een paar honderd euro minder heb je een LCD die eigenlijk wel meer "toeters en bellen" heeft en er mooier uitziet. Enige waarvoor ik plasma zou kiezen is om te gamen.418O2 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:10:
ach dat is prima te doen hoor. Ik kijk ook gewoon SD zenders en die storen me echt niet. Zit ook op 2 meter ongeveer.
Verwijderd
Toen ik in juni eindelijk besloot om de V20 te kopen kon Panasonic NL nog steeds niet met zekerheid zeggen of de VT20 wel of niet in 42" zou komen.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:09:
Op zich zie ik in de Tweakers "pricewatch" wel al die modellen staan:
Dat zou toch aanduiden dat de 42" en de 46" van de VT serie gewoon te krijgen zijn
Maar de GT30 en Vt30 serie zouden wel weer veel bruter zijn, dan de huidige modellen, maar wachten is nooit leuk. Op een gegeven moment wil je ook echt iets nieuws
Dat was afhankelijk van de verkoop van de 50".
Aangezien ik al 1,5 jaar van plan was om mijn steeds slechter wordende Philips te vervangen wilde ik niet nog langer wachten......
Maar daarom.....als je kan wachten gewoon wachten.....ze worden waarschijnlijk alleen maar beter
Wanneer zouden die GT30's dan komen? Een paar maanden wil ik nog wel wachten.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:40:
[...]
Toen ik in juni eindelijk besloot om de V20 te kopen kon Panasonic NL nog steeds niet met zekerheid zeggen of de VT20 wel of niet in 42" zou komen.
Dat was afhankelijk van de verkoop van de 50".
Aangezien ik al 1,5 jaar van plan was om mijn steeds slechter wordende Philips te vervangen wilde ik niet nog langer wachten......![]()
Maar daarom.....als je kan wachten gewoon wachten.....ze worden waarschijnlijk alleen maar beter
Volgend jaar gok ik? Dat is gewoon een doornummering van G10 --> G20 --> G30
Volgens die redenatie zit je volgend jaar met hetzelfde probleem: je kunt beter nog even wachten, want de GT40 is nog weer beter 
Wat betreft je 37" LCD: laten we het er maar op houden dat de een kritischer is dan de ander of andere verwachtingen heeft. Persoonlijk vind ik het niet mooi als ik de pixels kan tellen vanaf de bank, maar dat is heel erg afhankelijk van hoeveel bandbreedte Ziggo de zender geeft. DVD ziet er wat dat betreft vaak wel prima uit

Wat betreft je 37" LCD: laten we het er maar op houden dat de een kritischer is dan de ander of andere verwachtingen heeft. Persoonlijk vind ik het niet mooi als ik de pixels kan tellen vanaf de bank, maar dat is heel erg afhankelijk van hoeveel bandbreedte Ziggo de zender geeft. DVD ziet er wat dat betreft vaak wel prima uit
Ja dat snap ik wel, maar ik dacht zeer binnenkort. Er is echter nog helemaal niks van bekend, dus wachten heeft dan al helemaal geen zin.Grrrrrene schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:36:
Volgend jaar gok ik? Dat is gewoon een doornummering van G10 --> G20 --> G30Volgens die redenatie zit je volgend jaar met hetzelfde probleem: je kunt beter nog even wachten, want de GT40 is nog weer beter
Ik ben overigens echt vrij kritisch, is ook de reden dat ik mijn tv wil vervangen (heb last van clouding die steeds erger word), maar heb nooit echt last gehad van het pixel tellen. Nou staat mijn tv (of stond destijds) wel bekend om de beste SD weergave die er te krijgen was op LCD gebied.
Ja, hebt best veel spiegeling. Maar dat heb je op CRT ook en sowieso is zon op je scherm niet fijn. Veel LCDs hebben dat tegenwoordig ookVerwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:41:
[...]
Hoe ervaar jij de spiegeling/refelctie op het 42S20 scherm ? Heb de indruk dat ie een beetje tussen mat en glas in zit ( zijdemat zeg maar). Zou hier op zonnige zuidkant bij het raam komen staan.... (en vrees eigenlijk dat een matte LCD handiger zou zijn...)
naar welk model wou je gaan kijken, G20?Phusebox schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:22:
[...]
Nu nog een winkel vinden waar deze tv staat dan om eens te kijken. Alhoewel de hoge prijs me ook nog wel tegenstaat. Voor een paar honderd euro minder heb je een LCD die eigenlijk wel meer "toeters en bellen" heeft en er mooier uitziet. Enige waarvoor ik plasma zou kiezen is om te gamen.
42G20. Lees net je opmerking over spiegeling, gelukkig ligt de raam van onze woonkamer op het noorden, en schijnt de zon hoogstens bij zonsondergang in de zomer op de muur tegenover de tv. Verder zit er geen raam in de buurt, eerstvolgende raam is 10 meter verderop, dus dat zou wel goed moeten zitten denk ik.418O2 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:50:
[...]
Ja, hebt best veel spiegeling. Maar dat heb je op CRT ook en sowieso is zon op je scherm niet fijn. Veel LCDs hebben dat tegenwoordig ook
[...]
naar welk model wou je gaan kijken?
Op die afstand is zelfs 50 inch geen rampGrrrrrene schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:43:
50 inch is waarschijnlijk groter dan de kast waar die op komtnero355 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:52:
[...]
Op die afstand is zelfs 50 inch geen ramp
Is de 42G20 er eigenlijk ook zonder dat blauw?
Hmm net even op Panasonic site gekeken, hij is er alleen in yukkie-blauw. Wat me nog meer verbaast is dat Panasonic me zelf een LCD aanraad (bij voorkeur voor films, 2-3 meter kijkafstand en middelmatig heldere kamer).
[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2010 16:37 ]
Omdat Panasonic ook gewoon LCD panelen verkoopt
die gewoon geschikter zijn als je er wat dichter op zit.
Hmm interessant, alleen vind je nergens reviews van die krengen. Hebben wel een IPS paneel, wat eigenlijk wel beter is dan SPVA.-Magnat- schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:27:
Omdat Panasonic ook gewoon LCD panelen verkooptdie gewoon geschikter zijn als je er wat dichter op zit.
SPVA heeft diepere zwartwaarden en IPS weer een grotere kijkhoek, is maar net wat je zelf prefereertPhusebox schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:33:
[...]
Hmm interessant, alleen vind je nergens reviews van die krengen. Hebben wel een IPS paneel, wat eigenlijk wel beter is dan SPVA.
S-PVA verliest het inderdaad alleen op de kijkhoek. In termen van contrast, zwartwaarden, motion resolution, pixel response time en inputlag vanwege de pixel processing zijn S-PVA, A-MVA en S-MVA (panelen gebruikt door Samsung) beter. Consumenten met kennis zouden alleen maar Samsung LCD's (met CCFL backlight) nemen en anders Plasma TV's, Full LED LCD's, Edge LED LCD's en LCD's (CCFL van andere merken) zijn allemaal slechter.-Magnat- schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:43:
[...]
SPVA heeft diepere zwartwaarden en IPS weer een grotere kijkhoek, is maar net wat je zelf prefereert
Hmm Full Led local dimming LCD's zijn anders volgens mij behoorlijk goed, maar dan heb je het ook meteen over het top-segment. Zoveel geld ga ik niet nog een keer uitgeven aan een tv, heb ooit eerder die fout gemaakt. Kunt beter nu een tv van 700 kopen en over 3 jaar weer. Dan heb je nog altijd betere kwaliteit dan nu 1500-2000 uitgeven.Buck Naked schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:41:
[...]
S-PVA verliest het inderdaad alleen op de kijkhoek. In termen van contrast, zwartwaarden, motion resolution, pixel response time en inputlag vanwege de pixel processing zijn S-PVA, A-MVA en S-MVA (panelen gebruikt door Samsung) beter. Consumenten met kennis zouden alleen maar Samsung LCD's (met CCFL backlight) nemen en anders Plasma TV's, Full LED LCD's, Edge LED LCD's en LCD's (CCFL van andere merken) zijn allemaal slechter.
Overigens is de full led Sharp 40LE705 (geen local dimming, wel full led) overal ook supergoed getest. Enige wat me daarvan tegenstaat is dat er geen draaibare voet onder zit... Sharp heeft ook de laagste input lag, dat is bij Samsung en Sony weer belachelijk hoog.
Hallo,
Ik ben ook van plan een G20 te kopen maar begin nu toch weer te twijfelen. Onze tuin ligt op het zuiden en aan die kant hebben wij ook de tv staan. Vanaf het voorjaar tot najaar hebben wij dus veel licht aan die kant van de woning. Ik vraag mij nu af of ik toch voor een plasma zal gaan, het is moeilijk te bepalen of het echt zo vervelend kan worden met licht inval? Het nare is, de één zegt valt mee en dan lees je weer dat je toch beter LCD of Led kunt nemen. Het is natuurlijk vervelend dat je er pas achter komt als je hem gekocht hebt. Ik hoop dat hier mensen zijn die mij toch nog wat van hun ervaringen kunnen mededelen.
Thanks
Ik ben ook van plan een G20 te kopen maar begin nu toch weer te twijfelen. Onze tuin ligt op het zuiden en aan die kant hebben wij ook de tv staan. Vanaf het voorjaar tot najaar hebben wij dus veel licht aan die kant van de woning. Ik vraag mij nu af of ik toch voor een plasma zal gaan, het is moeilijk te bepalen of het echt zo vervelend kan worden met licht inval? Het nare is, de één zegt valt mee en dan lees je weer dat je toch beter LCD of Led kunt nemen. Het is natuurlijk vervelend dat je er pas achter komt als je hem gekocht hebt. Ik hoop dat hier mensen zijn die mij toch nog wat van hun ervaringen kunnen mededelen.
Thanks
Ik heb gisteren nog eens goed gekeken naar mijn matte LCD tv, die een glanzende rand heeft. met 1 grote raam ernaast (hoek 90 graden). Deze raam ligt op het noorden, en de enige andere lichtinval hebben we aan het zuiden (grote schuifpui) maar die is 14 meter verder. Als ik dan afga op de glanzende rand, die refelecteert ontzettend, waardoor ik bang ben dat een plasma voor ons niet geschikt zal zijn. Tuurlijk als je tv aanstaat zul je er (veel) minder last van hebben, maar als ie uitstaat heb ik geen zin om naar een spiegel te zitten kijken.cassiekai schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:43:
Hallo,
Thanks
Licht op je tv is altijd irritant, ongeacht of je een lsd/plasma hebt. Het beeld wordt er altijd slechter van. Ik moet overdag mijn samsung LCD tv ook op "dynamisch" zetten om iets te kunnen zien. Dus wat dat betreft kan je ook prima een plasma nemen, want als je serieus wilt kijken gaan toch de gordijnen dicht.
Voor de mensen die zich zorgen maken over reflectie. De reflectie van een plasma is over het algemeen erger dan die van een LCD, maar stukken minder dan die van een CRT. Als je er toen geen last van had, krijg je dat nu ook niet.
PSN: Shiver23
Dat blauw zit volgens mij vooral in de productfoto's, net zoals dat bruin van de VT20. Ga eens in de winkel kijken: ik zie niks blauws aan mijn G20Phusebox schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:00:
[...]
50 inch is waarschijnlijk groter dan de kast waar die op komt
Is de 42G20 er eigenlijk ook zonder dat blauw?
Zal wel aan de 2-3 meter kijkafstand zitten, daar hoort volgens de "formules" geen 46" bij denk ik.Hmm net even op Panasonic site gekeken, hij is er alleen in yukkie-blauw. Wat me nog meer verbaast is dat Panasonic me zelf een LCD aanraad (bij voorkeur voor films, 2-3 meter kijkafstand en middelmatig heldere kamer).
Klopt, al snap ik niet waarom er zoveel lcd-fabrikanten nu ineens een glasplaat voor hun scherm zetten.Shiver23 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:08:
Voor de mensen die zich zorgen maken over reflectie. De reflectie van een plasma is over het algemeen erger dan die van een LCD, maar stukken minder dan die van een CRT. Als je er toen geen last van had, krijg je dat nu ook niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 08-10-2010 09:22 ]
Wilde ook geen 46" maar 42". Als ik echter kies voor gamen ipv film word ik wel een plasma aangeraden, maar dan de S20 en X20, geen G20. Dus Panasonic zegt: onze 42" plasma G20 product range is niet geschikt voor afstanden van 3 meter, en ook niet geschikt voor films. Haha goed advies.Grrrrrene schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:21:
[...]
Dat blauw zit volgens mij vooral in de productfoto's, net zoals dat bruin van de VT20. Ga eens in de winkel kijken: ik zie niks blauws aan mijn G20
[...]
Zal wel aan de 2-3 meter kijkafstand zitten, daar hoort volgens de "formules" geen 46" bij denk ik.
[...]
Klopt, al snap ik niet waarom er zoveel lcd-fabrikanten nu ineens een glasplaat voor hun scherm zetten.
Waarschijnlijk omdat de kleuren dan mooier lijken ofzo, omdat het glossy is?Grrrrrene schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:21:
[...]
Klopt, al snap ik niet waarom er zoveel lcd-fabrikanten nu ineens een glasplaat voor hun scherm zetten.
Overigens heb ik vroeger me altijd enorm geërgerd aan reflecties op CRT schermen, zelfs met gordijnen dichten en zonneschermen omlaag zag je in de zomer vaak geen steek.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 08-10-2010 10:26 ]
Modernere CRT's hadden ook een anti-reflecterende coating.Shiver23 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:08:
Ik heb sinds een maand een mooie Panasonic 42G20, alleen begint het eerste defect zich volgens mij nu al voor te doen. Er zit halverwege het paneel een dunne horizontale lijn over het scherm. Deze lijn heeft enigzins afwijkende kleuren. Vooral bij een blauwe of groene kleur goed te zien dat de kleuren over deze lijn lichter zijn. Het probleem zit in de tv, want het doet zich voor bij zowel analoog als digitale TV via CI+, alsook bij invoer vanaf m'n macbook of PS3.
Het valt overigens niet erg op, want ik moest het anderen eerst aanwijzen. Maar als je eenmaal weet dat ie er ziet stoort het je mateloos.
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, is m'n paneel nu al defect? Of waar zou dit aan kunnen liggen? Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt?
Het valt overigens niet erg op, want ik moest het anderen eerst aanwijzen. Maar als je eenmaal weet dat ie er ziet stoort het je mateloos.
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, is m'n paneel nu al defect? Of waar zou dit aan kunnen liggen? Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
ik heb een youtube filmpje gezien van iemand met dit probleem op een P42G10 dacht ik
begon met een lijn, toen twee etc hij schroefde z'n hele kast open om te kijken wat er aan de hand was
waarschijnlijk is er al een transistor overleden
filmpje vind ik zo 1-2-3 niet
begon met een lijn, toen twee etc hij schroefde z'n hele kast open om te kijken wat er aan de hand was
waarschijnlijk is er al een transistor overleden
filmpje vind ik zo 1-2-3 niet
Gewoon dus e-care laten komenJanHenk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:07:
Ik heb sinds een maand een mooie Panasonic 42G20, alleen begint het eerste defect zich volgens mij nu al voor te doen. Er zit halverwege het paneel een dunne horizontale lijn over het scherm. Deze lijn heeft enigzins afwijkende kleuren. Vooral bij een blauwe of groene kleur goed te zien dat de kleuren over deze lijn lichter zijn. Het probleem zit in de tv, want het doet zich voor bij zowel analoog als digitale TV via CI+, alsook bij invoer vanaf m'n macbook of PS3.
Verwijderd
Heb sinds 1 week de TXP50G20ES en bevalt super....wat een mooi beeld !!!!
Alleen het lukt me niet om mijn home-videos ( op de USB-HDD ) te bekijken via MEDIA PLAYER .
DE videos staan als MPEG2 op de schijf , maar krijg de melding: " ongeldige afspeel file " .
Terwijl volgens de handleiding MPEG2 compatible is
Het leek me zo handig ; alles op die schijf zetten en dan aan de PANA hangen.......maar helaasss.....
Alleen het lukt me niet om mijn home-videos ( op de USB-HDD ) te bekijken via MEDIA PLAYER .
DE videos staan als MPEG2 op de schijf , maar krijg de melding: " ongeldige afspeel file " .
Terwijl volgens de handleiding MPEG2 compatible is
Het leek me zo handig ; alles op die schijf zetten en dan aan de PANA hangen.......maar helaasss.....
Weet iemand wanneer Panasonic met hun nieuwe lijn tv uitkomt ? En waar ik wat meer info erover kan vinden.
Kan er namelijk niks over vinden op google en andere sites ( bv avforums )
Thanks
Thanks
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
Verwijderd
net zoals voorgaande jaren zullen ze in het begin van het jaar aangekondigd worden en dan rond april-mei hier en daar in winkels opduiken. rond juni-juli worden ze steeds beter verkrijgbaar en vanaf augustus overal goed verkrijgbaar. zo gaat het eigenlijk elk jaarTerrestra schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:24:
Weet iemand wanneer Panasonic met hun nieuwe lijn tv uitkomt ? En waar ik wat meer info erover kan vinden.
Thanks
Gisteren eindelijk alle tv's rustig kunnen bekijken die ik op het oog had. De g20 valt voor mij toch echt af vanwege de reflecties en butt ugly design. Zelfs in de donkere ruimte waar de tv stond opgesteld stoorde ik me aan reflecties van niet-lichtbronnen.
Hun opmerking om te zeggen dat deze ruimte vergelijkbaar was met een huiskamer was hilarisch. Zo donker is het bij mensen thuis normaal misschien maar 10-20% van de tijd. Ja je hebt in die omstandigheden waarschijnlijk de tv met het beste beeld, maar ik heb liever een tv die in 80% van de situaties goed beeld heeft dan eentje die dit slechts in 20% heeft. Bij een andere zaak waar het licht realistischer was, en de stand uiteraard op THX, was het beeld van de plasma dramatisch en uiteraard nog meer reflecties.
Hun opmerking om te zeggen dat deze ruimte vergelijkbaar was met een huiskamer was hilarisch. Zo donker is het bij mensen thuis normaal misschien maar 10-20% van de tijd. Ja je hebt in die omstandigheden waarschijnlijk de tv met het beste beeld, maar ik heb liever een tv die in 80% van de situaties goed beeld heeft dan eentje die dit slechts in 20% heeft. Bij een andere zaak waar het licht realistischer was, en de stand uiteraard op THX, was het beeld van de plasma dramatisch en uiteraard nog meer reflecties.
Als ik jouw commentaar zo lees, zou niemand ooit nog een plasma kopen. Je brandt het echt ongenuanceerd af.
Zou er over lcd en led niet weer iets anders op te merken zijn? Computerkleuren, om maar iets te noemen.
Zou er over lcd en led niet weer iets anders op te merken zijn? Computerkleuren, om maar iets te noemen.
Ik kan bevestigen dat de ingebouwde satelliettuner van de V20 prima werkt.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:04:
De V20 en VT20 (en GT20) hebben een CI (Common Interface) slot waar je dus een CI-Module in moet plaatsen met bijbehorende abonnements-kaart.
Het is bovendien een HD (DVB-S2) tuner zodat je hiermee ook HD kanalen kunt ontvangen.
In combinatie met het Canaldigitaal basispakket kost HD je dan € 14,95 per maand.
Daar kan geen kabelboer tegen op.
Je moet wel even eenmalig investeren in een CI-module + smartcard, bij elkaar kost dat ca. 100 euro.
Dan verder nog een satellietschotel + DUO LNB (voor Astra 19,2 + 23,5), bij elkaar ook zo'n 80 euro.
Je bent dan onafhankelijk van het aanbod van de kabelaars en ontvangt bovendien daarmee nog eens honderden extra TV kanalen waaronder ook veel HD kanalen. Een ook nog eens veel radio kanalen of je daar je TV voor moet aanzetten weet ik niet maar kan wel ....
Ja, dat merk ik hier ook. Heb een 46 inch staan en ik ontvang geen HD zenders (momenteel).Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:34:
Wat ik wel vervelend vind is de weergave van gezichten.. en dan bedoel ik de huis, als er een beetje ingezoomd is op een gezicht wordt het raar weer gegeven, ik beschreef het al eerder dat ik het ook zie als er lampen in beeld zijn (zaklamp, auto, lampen in huis).. ik lees daar verder niets over, ligt het aan de instellingen of zien meer mensen het? Je ziet het echt goed als een gezicht voor meer dan 40% in beeld is.
Ergens is opgemerkt door een mod dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het gebrek aan voldoende informatie in het signaal. Bij HD-films heb ik er geen last van.
Ik denk dat het op een 42 inch dan ook minder opvalt. Welke maat heb jij staan?
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Tuurlijk hebben lcd's en led ook nadelen. Vooral led (tenzij het local dimming is) heeft enorme nadelen qua banding en uniformiteit.Ultraboy schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:02:
Als ik jouw commentaar zo lees, zou niemand ooit nog een plasma kopen. Je brandt het echt ongenuanceerd af.
Gewone LCD's daarentegen hebben gewoon bij een licht huiskamer, met 80% van het gebruik in een goed verlichte kamer echter beter beeld dan een plasma. Tuurlijk plasma is superieur qua kleuren en contrast, echter alleen in een donkere omgeving.
Dit maakt mij weer aan het twijfelen. Ik heb eigenlijk begrepen dat ook LCD last heeft van lichtinval, volgens mij elk screen. Misschien dat het bij plasma's wat erger is maar kan mij niet voorstellen dat het zo dramatisch is? Ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig naar de mening van anderen. LCD heeft naar mijn weten velen nadelen. Ik heb afgelopen weken tig reviews gelezen en zie toch echt dat er bijna geen LCD/LED kan tippen aan plasma.
Definieer "beter beeld"...Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:21:
[...]
Tuurlijk hebben lcd's en led ook nadelen. Vooral led (tenzij het local dimming is) heeft enorme nadelen qua banding en uniformiteit.
Gewone LCD's daarentegen hebben gewoon bij een licht huiskamer, met 80% van het gebruik in een goed verlichte kamer echter beter beeld dan een plasma. Tuurlijk plasma is superieur qua kleuren en contrast, echter alleen in een donkere omgeving.
Hogere lichtopbrengst, soit, maar 'in 80% van de gevallen beter beeld' vind ik nogal ver gaan...
In "perfect conditions" kan qua kleuren en zwartwaarde geen enkele LCD tippen aan plasma inderdaad. Alleen moet je je afvragen of die perfect conditions bij jou thuis bestaan? Vrienden van ons hebben een Pioneer (weliswaar lcd maar ook met een glasplaat ervoor) en ik kan er niet aan wennen hoeveel reflecties je dan hebt. Staat het ding uit zit je wat naar een spiegel te kijken...cassiekai schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:45:
Dit maakt mij weer aan het twijfelen. Ik heb eigenlijk begrepen dat ook LCD last heeft van lichtinval, volgens mij elk screen. Misschien dat het bij plasma's wat erger is maar kan mij niet voorstellen dat het zo dramatisch is? Ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig naar de mening van anderen. LCD heeft naar mijn weten velen nadelen. Ik heb afgelopen weken tig reviews gelezen en zie toch echt dat er bijna geen LCD/LED kan tippen aan plasma.
Overigens vergelijk ik plasma dus met semi-matte lcd schermen, niet met glossy want die hebben hetzelfde probleem. Bovendien is plasma 400-500 euro duurder in aanschaf + 50 euro per jaar stroomkosten.
Bij mij persoonlijk zal een LCD in 80% van de gevallen een beter beeld hebben omdat bij alle omstandigheden waar je meer licht hebt dan 1 schemerlamp in je kamer de plasma al tegenvalt qua zwartwaarde. Aangezien de tv hier ongeveer 80% van de tijd gebruikt wordt bij een goed tot redelijk verlichte kamer zal de LCD voor mij het altijd winnen.MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:18:
[...]
Definieer "beter beeld"...
Hogere lichtopbrengst, soit, maar 'in 80% van de gevallen beter beeld' vind ik nogal ver gaan...
[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 10-10-2010 15:23 ]
De achterkant van mijn woning is op het zuiden, mijn tv staat ook aan die kant. Gezien dit feit heb ik best veel licht inval daar waar mijn TV staat. als ik het dus goed begrijp zal ik dus echt problemen gaan krijgen om fatsoenlijk TV te kijken? Ik las trouwens in een test, dat het V model minder last heeft van licht dan het G model. Weet natuurlijk niet of dit echt zo is, dat kunnen alleen mensen beamen die er 1 hebben.
Ik heb ook staan kijken naar het LED model van panasonic, deze zou ook best wel goed moeten zijn. Het is wel jammer dat je over deze TV niet zoveel op forums kunt vinden.
Ik heb ook staan kijken naar het LED model van panasonic, deze zou ook best wel goed moeten zijn. Het is wel jammer dat je over deze TV niet zoveel op forums kunt vinden.
Ik wil niet meteen alle plasma's afraden. Ik kan alleen niet zo goed tegen de reflecties, andere mensen zien het niet eens. Het zijn geweldige tv's en als jij het design mooi vind en het beeld goed vind moet je er voor gaan. Ik zou alleen huiverig zijn als je een raam hebt recht tegenover je tv.cassiekai schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:33:
De achterkant van mijn woning is op het zuiden, mijn tv staat ook aan die kant. Gezien dit feit heb ik best veel licht inval daar waar mijn TV staat. als ik het dus goed begrijp zal ik dus echt problemen gaan krijgen om fatsoenlijk TV te kijken? Ik las trouwens in een test, dat het V model minder last heeft van licht dan het G model. Weet natuurlijk niet of dit echt zo is, dat kunnen alleen mensen beamen die er 1 hebben.
Het licht komt van de zijkant, het grote raam is ongeveer 2.5 meter verwijderd van de TV. Ik heb net nog wat reviews zitten lezen, de V moet volgens deze reviews toch wel een stukje beter presteren. Het valt allemaal niet mee, zeker niet als je forums leest:-), het maakt je alleen maar meer aan het twijfelen.
jij hebt alle lichten aan als je TV kijkt ??Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:21:
[...]
Tuurlijk hebben lcd's en led ook nadelen. Vooral led (tenzij het local dimming is) heeft enorme nadelen qua banding en uniformiteit.

mooie uitvinding: gordijnen/luxaflex etc.: schijnt lichtinval te verminderencassiekai schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:33:
vraag me nu ernstig af hoe donker de kamer moet zijn als ik een plasma koop. Ik zet geen schijnwerpers aan, en de kamer zit op het noord-oosten, maar ik wil ook niet de kamer donker moeten maken en ook gewoon overdag tv kunnen kijken...
Ben ik dan beter af met een LCD?
Ben ik dan beter af met een LCD?
Haha, ja elke keer alles dicht doen als je tv wil kijken. Handig... Dat bedoel ik dus met dat het voor mij niet geschikt is. Wil gewoon zonder allerlei maatregelen kunnen kijken.death valley schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:55:
[...]
mooie uitvinding: gordijnen/luxaflex etc.: schijnt lichtinval te verminderen
Idd, het moet niet zo zijn dat ik elke keer alles moet laten zakken om een beetje fatsoenlijk tv te kunnen kijken. Ik moet zeggen dat het nu met mijn Loewe aconda (CRT) nog redelijk goed te doen is, vraag mij dus af hoe dit met de G20 zou zijn. Als het plasme het beter doet dan een CRT dan valt het dus mee.Haha, ja elke keer alles dicht doen als je tv wil kijken. Handig... Dat bedoel ik dus met dat het voor mij niet geschikt is. Wil gewoon zonder allerlei maatregelen kunnen kijken.
Laat je niet gek maken over al die verhalen over reflecties, lichtinval en dergelijke.Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:06:
[...]
Haha, ja elke keer alles dicht doen als je tv wil kijken. Handig... Dat bedoel ik dus met dat het voor mij niet geschikt is. Wil gewoon zonder allerlei maatregelen kunnen kijken.
Ik heb hier een V20 die het prima doet en geen last heeft van reflecties ondanks dat het raam (ramen) een paar meter verderop staan.
Het beeld blijft prima of het nu overdag is of 's avonds.
Natuurlijk speelt omgevingslicht mee in het totaal plaatje maar dit is niet anders dan bij een oude CRT of LCD.
Voor de techneuten onder ons (?) heb ik nog even de afstand van de TV tot de dichtstbijzijnde ramen opgemeten. De afstand ligt tussen de 1,5-2 meter. Dat is dus naar mijn idee wel dichtbij te noemen.
Van deze ramen heb ik dus geen last, het is wel zo dat er verticale brede lamellen voor de ramen hangen die al dan niet gedeelde of geheel gesloten kunnen worden.
Dat sluiten is zeker niet nodig, bij veel zonlicht is een stukje dichtdoen afdoende.
Een plasma duurder in aanschaf? Juist niet!Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:20:
[...]
In "perfect conditions" kan qua kleuren en zwartwaarde geen enkele LCD tippen aan plasma inderdaad. Alleen moet je je afvragen of die perfect conditions bij jou thuis bestaan? Vrienden van ons hebben een Pioneer (weliswaar lcd maar ook met een glasplaat ervoor) en ik kan er niet aan wennen hoeveel reflecties je dan hebt. Staat het ding uit zit je wat naar een spiegel te kijken...
Overigens vergelijk ik plasma dus met semi-matte lcd schermen, niet met glossy want die hebben hetzelfde probleem. Bovendien is plasma 400-500 euro duurder in aanschaf + 50 euro per jaar stroomkosten.
[...]
Bij mij persoonlijk zal een LCD in 80% van de gevallen een beter beeld hebben omdat bij alle omstandigheden waar je meer licht hebt dan 1 schemerlamp in je kamer de plasma al tegenvalt qua zwartwaarde. Aangezien de tv hier ongeveer 80% van de tijd gebruikt wordt bij een goed tot redelijk verlichte kamer zal de LCD voor mij het altijd winnen.
Ik kan voor zo'n 1200 euro geen LCD kopen met dezelfde of soortgelijke specificaties dan ik nu heb. (42 inch V20).
Zwartwaardes zijn gemeten waardes (met gecalibreerde apparatuur gemeten), daar verandert niets aan al heb je TL balken aan je plafond hangen.
Bij een LCD ligt dit anders omdat een LCD scherm immers gebruik maakt van backlight (LED of CCFL), deze achtergrond verlichting is wel bepalend voor de zwartwaardes.
Waar je wel gelijk in hebt is het energie verbruik. Die ligt gemiddeld iets hoger dan bij een LCD.
Mijn plasma zit rond de 150W, dat vind ik een acceptabele waarde. Die paar euro per maand/jaar extra heb ik wel over voor een superieure kijkervaring.
[ Voor 67% gewijzigd door HoppyF op 10-10-2010 20:20 . Reden: e.e.a. toegevoegd ]
De V en VT-serie van panasonic presteren juist ook geweldig in een verlichte omgeving. Niet alleen is de spiegeling minimaal, ook blijft het beeld erg levendig en komt er niet een grijzige waas overheen.Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:21:
[...]
Ook de G-serie is al goed te noemen volgens mij, maar deze heb ik nog niet in levende lijven gezien, V-VTserie wel.
Dan moet ik maar eens gaan kijken naar de V serie ipv de G, ben benieuwd wat ik meer kwijt ben. Ik ben voor de G serie 850 euro kwijt. denk het nette prijs. Ik neem aan dat de rest van de specificaties het zelfde zijn van de G en V?
Heb de G20 nu bijna een maand in gebruik, gaat prima overdag. Ik heb wel veel daglicht, maar niet direct zonlicht op de tv. Heb brede jaloezieën hangen die altijd wel een beetje dicht staan dus dat scheelt ook. Spiegeling nul komma nul last van.
Het wordt nu wel erg overtrokken.
Butt ugly design? Tja, daar ben ik het wel mee eens. Heb de zilveren variant past mooi bij de inrichting dus het valt niet heel erg op + het went + je focust op het beeld. De lijst valt dan gewoon 'weg'.
Het wordt nu wel erg overtrokken.
Butt ugly design? Tja, daar ben ik het wel mee eens. Heb de zilveren variant past mooi bij de inrichting dus het valt niet heel erg op + het went + je focust op het beeld. De lijst valt dan gewoon 'weg'.
Sowieso schrijf je zo!
Ik heb een 42G20 op 2m van de voorkant van mijn woonkamer staan. De ramen daar zijn op het zuiden gericht, dus ik heb nogal veel direct invallend zonlicht. Ik geef absoluut toe dat het beeld 's avonds als de zon wat minder fel wordt cq. ondergaat mooier is, maar overdag is het prima kijken en is het beeld absoluut niet flets.
Verwijderd
Volgens mij kan je de Pana ook op Eco-stand zetten waarbij hij het omgevingslicht meet en dus bij veel licht meer richting de dynamische stand gaan en bij minder licht richting normaal.
Ik heb zelf ook de V20 en totaal geen last van zonlicht of reflecties en ik zit niet met de gordijnen dicht.
Maar als je volop wil genieten van je LCD, CRT, Beamer of Plasma zal je toch echt in een donkere kamer moeten gaan zitten. Dan wordt je pas echt 'opgezogen' in het beeld. Anders kunnen ze in de bioscoop ook gewoon de lichten aanlaten.....kan je tenminste zien hoeveel popcorn je nog hebt..........
Ik heb zelf ook de V20 en totaal geen last van zonlicht of reflecties en ik zit niet met de gordijnen dicht.
Maar als je volop wil genieten van je LCD, CRT, Beamer of Plasma zal je toch echt in een donkere kamer moeten gaan zitten. Dan wordt je pas echt 'opgezogen' in het beeld. Anders kunnen ze in de bioscoop ook gewoon de lichten aanlaten.....kan je tenminste zien hoeveel popcorn je nog hebt..........
De V20 heeft die eco stand misschien wel, de G20 in ieder geval niet. Heb ik nog specifiek naar gevraagd, bleek geen licht sensor in te zitten.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:15:
Volgens mij kan je de Pana ook op Eco-stand zetten waarbij hij het omgevingslicht meet en dus bij veel licht meer richting de dynamische stand gaan en bij minder licht richting normaal.
Op dynamisch was het beeld overigens echt foeilelijk, maar dat is met LCD ook.
Ik heb de TX-P50G20 en heb wel degelijk een eco stand die overdag het beeld feller maakt aan de hand van de hoeveelheid licht.Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:34:
[...]
De V20 heeft die eco stand misschien wel, de G20 in ieder geval niet. Heb ik nog specifiek naar gevraagd, bleek geen licht sensor in te zitten.
Op dynamisch was het beeld overigens echt foeilelijk, maar dat is met LCD ook.
Ok, ik heb alleen naar de 42" gekeken, verkoper heeft het nog eens extra nagekeken. Zat er niet op. Ach ja, zijn loss, daar ga ik dus ook nooit meer terug. Sowieso werd ik een beetje misselijk van het feit dat hij alleen maar plasma pushte zonder objectief te kunnen zijn. Plasma zit ook meer marge op, dus dat verklaard meteen zijn push for plasma.XenoMorph_LV426 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:45:
[...]
Ik heb de TX-P50G20 en heb wel degelijk een eco stand die overdag het beeld feller maakt aan de hand van de hoeveelheid licht.
Uhm, beide dingen kloppen niet in je verhaal. Ik heb de 42" en die heeft ook die eco-mode. En ook zit er juist minder marge op plasma. Sterker nog, ik heb het nog nooit meegemaakt dat plasma gepusht werd. Tenzij je in een heel professionele zaak met kenners bent.Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:03:
[...]
Ok, ik heb alleen naar de 42" gekeken, verkoper heeft het nog eens extra nagekeken. Zat er niet op. Ach ja, zijn loss, daar ga ik dus ook nooit meer terug. Sowieso werd ik een beetje misselijk van het feit dat hij alleen maar plasma pushte zonder objectief te kunnen zijn. Plasma zit ook meer marge op, dus dat verklaard meteen zijn push for plasma.
there's no tweak without the tweaker
Nou was bij een speciaalzaak, en daar pushte ze plasma dus, maar ook bij MM zelfs een paar uur later.virtualJac schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:46:
[...]
Uhm, beide dingen kloppen niet in je verhaal. Ik heb de 42" en die heeft ook die eco-mode. En ook zit er juist minder marge op plasma. Sterker nog, ik heb het nog nooit meegemaakt dat plasma gepusht werd. Tenzij je in een heel professionele zaak met kenners bent.
Ach ja elke tv heeft nadelen. Elke keer als ik denk de perfecte tv te hebben gevonden vind ik wel weer iets wat er niet goed aan is.
Denk dat ik maar gewoon nog een paar jaar naar deze brakke tv blijf kijken... Aangezien iedereen zo enthousiast is over plasma, maar ik het gewoon niet kan zien, ben ik bang dat ik de verkeerde keuze ga maken. De tv die ik nu koop zou toch 6-7 jaar mee moeten gaan.
Mijn vriendin heeft daarnaast ook een gruwelijke hekel aan van die glanzende tv's dus tja dat helpt ook niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 11-10-2010 10:01 ]
Heb een vraagje ivm de settings van mijn 50"VT20
't toestel is ondertussen een maand & half in mijn bezit en zeer tevreden mee.
Veel is er niet aangesloten op de tv, enkel PS3 en 'n Telenet HD Digicorder.
Nu heb nog niet echt veel aan de instellingen zitten te veranderen, scherm-instellingen staat momenteel nog gewoon op "Normaal". Gelezen op het internet dat de THX modus wel een goed idee is als je geen professionele kalibratie wil laten uitvoeren. Dus dat is de setting voor binnenkort.
Nu, wanneer ik HD content bekijk via m'n PS3 (bvb bluray/game: Fifa10) dan is het beeld (in Normaal modus) al erg goed vind ik. Echter is het me al opgevallen dat, wanneer ik SD content kijk (bvb friends dvd in PS3), het beeld soms "schokt"/"stukje kort blijft hangen". Precies of de tv niet echt kan volgen
Soms ook al opgemerkt bij digibox (hoewel ik daar niet zeker ben dat het de TV is, kan evengoed een signaalverstoring zijn van telenet, want op ander kanaal had ik dat niet voor)
Ben er nu wel quasi zeker van dat de tv niet echt tekort komt.. Ben zelf eens in de instellingen beginnen te snuffelen, maar op dit moment vind ik niet direct terug wat ik juist moet veranderen om dit probleem te verhelpen. (ligt het aan de "upscaling" ofzo?)
Had toestel 's kort in THX mode gezet, maar dan vond ik dat 't beeld maar vreemd was toen ik via de Digibox aant kijken was..
Iemand die me een beetje raad kan geven?
't toestel is ondertussen een maand & half in mijn bezit en zeer tevreden mee.
Veel is er niet aangesloten op de tv, enkel PS3 en 'n Telenet HD Digicorder.
Nu heb nog niet echt veel aan de instellingen zitten te veranderen, scherm-instellingen staat momenteel nog gewoon op "Normaal". Gelezen op het internet dat de THX modus wel een goed idee is als je geen professionele kalibratie wil laten uitvoeren. Dus dat is de setting voor binnenkort.
Nu, wanneer ik HD content bekijk via m'n PS3 (bvb bluray/game: Fifa10) dan is het beeld (in Normaal modus) al erg goed vind ik. Echter is het me al opgevallen dat, wanneer ik SD content kijk (bvb friends dvd in PS3), het beeld soms "schokt"/"stukje kort blijft hangen". Precies of de tv niet echt kan volgen
Ben er nu wel quasi zeker van dat de tv niet echt tekort komt.. Ben zelf eens in de instellingen beginnen te snuffelen, maar op dit moment vind ik niet direct terug wat ik juist moet veranderen om dit probleem te verhelpen. (ligt het aan de "upscaling" ofzo?)
Had toestel 's kort in THX mode gezet, maar dan vond ik dat 't beeld maar vreemd was toen ik via de Digibox aant kijken was..
Iemand die me een beetje raad kan geven?
Gast, dit is ook niet bepaald objectief.Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:03:
[...]
Sowieso werd ik een beetje misselijk van het feit dat hij alleen maar plasma pushte zonder objectief te kunnen zijn. Plasma zit ook meer marge op, dus dat verklaard meteen zijn push for plasma.
Hoezo zit er op plasma meer marge, het is juist een goedkopere technologie, dus zit er minder marge op.
Het is voor de portemonnee beter om gewoon een overpriced toestel te verkopen zoals een dure Philips ofzo.
Dat jij persoonlijk geen heil ziet in plasma is nog tot daar aan toe, maar plasma helemaal de grond in trappen op loze argumentem vind ik persoonlijk overdreven.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Dit hele verhaal ging over de verkoper/winkel. Had dus helemaal niks met plasma als techniek te maken.SpongeRob schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:32:
[...]
Gast, dit is ook niet bepaald objectief.
Hoezo zit er op plasma meer marge, het is juist een goedkopere technologie, dus zit er minder marge op.
Het is voor de portemonnee beter om gewoon een overpriced toestel te verkopen zoals een dure Philips ofzo.
Dat jij persoonlijk geen heil ziet in plasma is nog tot daar aan toe, maar plasma helemaal de grond in trappen op loze argumentem vind ik persoonlijk overdreven.
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:03:
[...]
Ok, ik heb alleen naar de 42" gekeken, verkoper heeft het nog eens extra nagekeken. Zat er niet op. Ach ja, zijn loss, daar ga ik dus ook nooit meer terug. Sowieso werd ik een beetje misselijk van het feit dat hij alleen maar plasma pushte zonder objectief te kunnen zijn. Plasma zit ook meer marge op, dus dat verklaard meteen zijn push for plasma.

Het zijn juist de LCD's die een hogere marge hebben t.o.v. de plasma's. Maargoed, als jij in een thuissituatie het beeld van een LCD mooier vindt, dan is plasma niet de goede keuze voor jou denk ik.
De G20 heeft ook een eco-stand, dat weet ik vrij zeker aangezien ik er zelf een heb (42")
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.