Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 12:30
Ik begrijp dat jij niet naar het beeld van de tv kijkt, maar naar de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Ultraboy schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:17:
Ik begrijp dat jij niet naar het beeld van de tv kijkt, maar naar de lijst...
Beetje een nutteloze opmerking. Een tv maakt onderdeel uit van je woonkamer en is het dus begrijpelijk dat zwart niet altijd gewenst is. Zelf heb ik ook zilver ipv zwart. Mijn vrouw en ik wilden persé geen zwart, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we naar de lijst kijken.

Overigens na ca. 70u kijken nog steeds erg tevreden. Vooral HD materiaal ziet er gewoon superstrak uit.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

[message=,noline]nadroJ schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:51[/message]:
[...]

Beetje een nutteloze opmerking. Een tv maakt onderdeel uit van je woonkamer en is het dus begrijpelijk dat zwart niet altijd gewenst is. Zelf heb ik ook zilver ipv zwart. Mijn vrouw en ik wilden persé geen zwart, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we naar de lijst kijken.

Overigens na ca. 70u kijken nog steeds erg tevreden. Vooral HD materiaal ziet er gewoon superstrak uit.
Een zwarte lijst verbeterd de beeld kwaliteit want creeert de optische illusie van een hoger contrast.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ja dus?

Dan ga je totaal voorbij aan het punt dat ik maak.

[ Voor 79% gewijzigd door nadroJ op 20-09-2010 22:39 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G20 is er in zilver en zwart
V20 is er alleen in een soort donker grijs/staal grijs
VT20 is er alleen in zwart met een bronzen/bruine gloed (afhankelijk van licht en kijkhoek)

Zelf heb ik het afstemmen van de kleuren opgegeven want sommige apparaten komen in zilver en zwart, dan weer alleen zilver of zwart en die prijsverschillen die er soms tussen zwart of zilver zijn..........geen idee wie dat nu weer verzint....

Persoonlijk vind ik mijn V20 met donkergrijze rand gewoon heel mooi en 's avonds met het licht gedimd zou je ook kunnen denken dat het zwart is.

Mijn vorige Philips was zilver met een zwarte rand rond het echte beeldscherm. Waarschijnlijk voor die contrastverhogende illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
nadroJ schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:51:
[...]
Beetje een nutteloze opmerking.
Nou heb je mijn opmerking niet in de context gelezen.
Dat je de aanschaf van 3D van de lijst laat afhangen, vind ik namelijk nogal wat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ultraboy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:36:
[...]

Nou heb je mijn opmerking niet in de context gelezen.
Dat je de aanschaf van 3D van de lijst laat afhangen, vind ik namelijk nogal wat. 8)7
Aah bedoel je het op die manier. Neem me niet kwalijk dan O-)

Tja, ik denk dat ik het ook zou doen ondanks een beter paneel wat in 3D plasma's zit. Zwart vind ik echt niet mooi. G/V20 zijn prima te doen. Gelukkig heb ik niet voor de keuze gestaan :) Kon max tot 46" gaan en er is geen 3D tv in dat formaat (wel recent aangekondigd).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:51

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn 42G20ES vind ik niet echt zilver en niet zwart, maar meer staalgrijs:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/4847461676_e62395f0fb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4086/4847460958_944a415571_z.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Deathchant schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:48:
[...]

Mijn 42G20ES vind ik niet echt zilver en niet zwart, maar meer staalgrijs:
[afbeelding]

[afbeelding]
Staalgrijs is wel te doen. De 42G20ES die ze bij de MediaMarkt hebben hangen, heb ik geen enkel probleem mee. Zou mooi zijn als ze ook 3D hebben in NIET zwart.

Alhoewel Panasonic zwart een stuk mooier is dan Samsung, dat ziet er el cheapo uit.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's zijn altijd toch een beetje lastig te beoordelen.....

Hier mijn V20 samen met de Philips en een V20 detail

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/35855ao.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2s7cgw4.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 19:20 ]

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
mijn 50g20 is eindelijk geleverd!
ik heb het toestel enkel op thx mode gezet en voor de rest nog niets aangepast.

ik zie allerlei commotie over het laten inspelen van een dvd of bluray.
met mijn vorige plasma heb ik dit ook niet gedaan.
gewoon niet goed als ik na een 200tal uur het contrast wat hoger zet?

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Yes, 3D blu-rays toch ontvangen bij m'n VT20! :*)
Vind het allesins super om te zien O+

• nadroJ
mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:30:

Tja, er wordt veel over gesproken. Zelf had ik de break in dvd en break in images gedownload voordat ik de tv al had, maar heb ze tot op heden niet gebruikt. Heb m'n 46G20 nu zo'n anderhalve week in gebruik en zit op iets van 75u schat ik zo. Ik laat 'm op THX staan met contrast op 20 en probeer nog zo min mogelijk films met zwarte balken te kijken en af en toe ingezoomd om de logo's uit beeld te houden.

Sowieso schrijf je zo!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 14:10
mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:30:

Zoek in dit topic, er is al echt een hele hoop over gezegd. Ik denk dat je je eigen keuze moet maken. Ikzelf heb gewoon 'normaal' gedaan met enige voorzichtigheid. Dus geen uren 4:3 uitzendingen en geen uren dezelfde zender, en geen uren lang games met een HUD op dezelfde plaats, maar ik heb met het WK wel gewoon voetbalwedstrijden van 1,5 uur gekeken waarbij de score en tijd en het logo constant op dezelfde plek zit. Natuurlijk niet op stand zonnebank, maar gewoon normaal contrast wat acceptabel is in een woonkamer.

Mijn conclusie: als je normaal doet en gewoon een klein beetje oplet zou er niks aan de hand moeten zijn wat mij betreft.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• nadroJ
O ja, aangeraden wordt om Eco Mode op off te laten.

Zelf zal ik hem na een uur of 200/300 wel op on zetten overdag, omdat ik het beeld anders toch wat te donker vindt.

Sowieso schrijf je zo!

Verwijderd

sh011265 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:54:
Yes, 3D blu-rays toch ontvangen bij m'n VT20! :*)
Vind het allesins super om te zien O+
Wat moet je doen om hiervoor in aanmerking te komen ?

• sh011265
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:38:
[...]

Wat moet je doen om hiervoor in aanmerking te komen ?
Formulier afdrukken vanop de panasonic website en opsturen.

Verwijderd

sh011265 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:46:
[...]

Formulier afdrukken vanop de panasonic website en opsturen.
Ook als je Nederland woont ?
(staat duidelijk in de voorwaarden dat de actie alleen geldig is in België en Luxemburg)

Verwijderd

Heb vorige week de 46G20 binnen gekregen en er word vaak gezegt dat je deze met haakse hdmi moet aansluiten aangezien je maar 25mm ruimte hebt achter de tv.
Nu heb ik veel haakse hdmi stekkers gezien maar die steken 28mm uit.

Weet iemand welke ik nodig heb en waar ik deze het beste kan bestellen?

Verwijderd

kijk hier eens rond zou ik zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 12:13 ]

• sh011265
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:54:
[...]

Ook als je Nederland woont ?
(staat duidelijk in de voorwaarden dat de actie alleen geldig is in België en Luxemburg)
Dan zal de actie idd niet voor Nederland zijn.. ;w

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:04:
Foto's zijn altijd toch een beetje lastig te beoordelen.....

Hier mijn V20 samen met de Philips en een V20 detail

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort toch maar eens hard gaan denken over een nieuwe TV (en een beetje sparen ;)).

M'n 28" breedbeeld JVC CRT van 10 jaar oud heeft z'n dienst wel bewezen en mag wel naar de slaapkamer of logeerkamer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hermanvh op 22-09-2010 17:41 ]

webOS all the way!

Verwijderd

Mijn Philips is ook een 28" CRT en de Pana is de 42"
De Philips was al drie keer voor hetzelfde gerepareerd en was langzaam stervende........

Maar ik ben er zeer tevreden over

• mrgoolie
nadroJ schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:30:
O ja, aangeraden wordt om Eco Mode op off te laten.

Zelf zal ik hem na een uur of 200/300 wel op on zetten overdag, omdat ik het beeld anders toch wat te donker vindt.
Momenteel staat mijn contrast ook op 20, helderheid 0, kleur 30 en scherpte 4.
al de rest staat uit (ook ECO mode).
Panel staat aan maar ik weet niet juist wat dit doet.

Wat ik wel vind is dat het beeld niet zo scherp is, ook al speel ik met de scherpte instelling...

De kleuren zijn gewoon fantastisch wat een sfeer in de woonkamer!

• nadroJ
Scherpte wordt door de bron bepaald. Zet eens een serie met ondertitels op Hold (freeze van het frame dus). Speel dan eens met je scherpte en let op de ondertitels.

Sowieso schrijf je zo!

• mrgoolie
nadroJ schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:30:
Scherpte wordt door de bron bepaald. Zet eens een serie met ondertitels op Hold (freeze van het frame dus). Speel dan eens met je scherpte en let op de ondertitels.
waar zie je trouwens het aantal uur dat je tv al ingespeeld is?
ik heb gsiteren geluk gehad, in slaap gevallen tijdens een film met zwarte banden , een geluk dat mijn pana van zelf uitviel door de standby modus;)

• nadroJ
mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:42:
[...]

waar zie je trouwens het aantal uur dat je tv al ingespeeld is?
ik heb gsiteren geluk gehad, in slaap gevallen tijdens een film met zwarte banden , een geluk dat mijn pana van zelf uitviel door de standby modus;)
Zoek even op uren en service rechtsboven. Zo heb ik het laatst ook gevonden (en even opgeslagen :))

Sowieso schrijf je zo!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

waar ik vorige keren zo hard riep dat inbranden en/of image retention bij mij niet voorkwam....ik heb zojuist het net5 logotje gesignaleerd in mijn rechter bovenhoek (42G20) ;( Het is niet mega erg, ik zie slechts een wazig 5je zonder de rest van het logo eromheen. Ik moet wel erg goed kijken, maar het is er wel. Als ik vanaf de bank gewoon TV kijk, dan zie ik het niet.

Ik moet wel zeggen dat ik het erg vreemd vind, aangezien we niet veel net5 kijken, wel iets meer dan de overige zenders maar niet bizar veel meer. Ik heb sinds ik de TV heb de instellingen op THX, contrast verlaagd van 36 naar 20 en tussendoor vaak sneeuwbeeld opgezet. Ook heb ik nu een dikke 50 uur erop zitten met burn-in-dvdtje. Dit is niet 50 uur achter elkaar, maar verspreid. Dan hier eens 2 uurtjes, dan daar weer een paar uurtjes. Wanneer ik deze burn-in-dvd afspeel zet ik em op normaal, maar verhoog ik het contrast van 20 naar 45. Ik switch ook regelmatig tussen de zenders. Dan staat eens een dvdtje op, dan weer een hd zender, dan weer een gewone zender, dan sneeuw, dan burn-in.

Ik heb de TV sinds 31 juli in bezit, op de THX stand met verlaagd contrast.

Ik zie het nu voor het eerst. Ik heb nu sneeuwbeeld aan moeten staan. Geen idee of het straks weg is.
Maar dan zie je: ik heb het echt zo veilig mogelijk aangepakt, maar het blijft toch gevoelig...... Geen idee wat ik hier nou mee aan moet......

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 22:23

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Deathchant: Ik heb laatst de Pana fw ge-update, daarbij stond er enkele minuten "Een moment geduld" oid linksboven in beeld. Na de update zag je de tekst nog enkele minuten staan op de grijze achtergrond. Weer een paar minuten later was 'ie compleet weg.

Ik maak me geen zorgen over inbranden (eigenlijk retentie) meer, je moet er echt naar zoeken om het te zien en na vele, vele uren inmiddels is mijn schermpje nog helemaal logo-vrij.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Deathchant schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:26:
waar ik vorige keren zo hard riep dat inbranden en/of image retention bij mij niet voorkwam....ik heb zojuist het net5 logotje gesignaleerd in mijn rechter bovenhoek (42G20) ;( Het is niet mega erg, ik zie slechts een wazig 5je zonder de rest van het logo eromheen. Ik moet wel erg goed kijken, maar het is er wel. Als ik vanaf de bank gewoon TV kijk, dan zie ik het niet.

Ik moet wel zeggen dat ik het erg vreemd vind, aangezien we niet veel net5 kijken, wel iets meer dan de overige zenders maar niet bizar veel meer. Ik heb sinds ik de TV heb de instellingen op THX, contrast verlaagd van 36 naar 20 en tussendoor vaak sneeuwbeeld opgezet. Ook heb ik nu een dikke 50 uur erop zitten met burn-in-dvdtje. Dit is niet 50 uur achter elkaar, maar verspreid. Dan hier eens 2 uurtjes, dan daar weer een paar uurtjes. Wanneer ik deze burn-in-dvd afspeel zet ik em op normaal, maar verhoog ik het contrast van 20 naar 45. Ik switch ook regelmatig tussen de zenders. Dan staat eens een dvdtje op, dan weer een hd zender, dan weer een gewone zender, dan sneeuw, dan burn-in.

Ik zie het nu voor het eerst. Ik heb nu sneeuwbeeld aan moeten staan. Geen idee of het straks weg is.
Maar dan zie je: ik heb het echt zo veilig mogelijk aangepakt, maar het blijft toch gevoelig...... Geen idee wat ik hier nou mee aan moet......
Wat burn-in betreft... Ik heb eens in het begin een post gemaakt dat tijdens het WK het NL1 en NOS logo bleef hangen. Dit was nog voor de 200 branduren en is dus ook heel erg lang blijven hangen, iets anders dan image retention. Nu er inmiddels flink wat branduren doorheen zijn gegaan is het logo gedurende tijd steeds meer gaan verdwijnen tot het weg was. Dat heeft trouwens echt wel weken geduurd.
Wanneer je dik over de 200 uur bent hoef je je niet meer echt druk te maken om inbranden. Ik kan zenders kijken met een wit logo, of het beeld dat niet helemaal is gevuld en merk totaal niks meer van blijvende logo's.

Dus als je verstandig bent dan laat je gewoon flink lang zo'n burn-in dvd draaien of kijk je films compleet fullscreen zonder gekke logo's. Helaas maar waar, in het begin moet je dus echt geen TV met witte logotjes voor uren bekijken. Dat kan je nog wel weken heugen voordat het weggaat.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:05

Het is retentie. Gewoon negeren en niet zo aanstellen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Adlermann, dat laatste woordje is toch makkelijk vervangbaar door "zorgen maken" vind je niet?

Zoals ik al in mijn post aangaf, bezit ik de tv al vanaf 31 juli en heb alle veilige settings gedaan. ik zit DIK over de 200 uren heen. en nu ineens krijg ik dit ineens. Dus jullie zeggen dat het image retention is (tijdelijke weergave) maar geen inbranden?
Wanneer heb ik ook geen last meer van image retention?

Ik heb hier wat foto's gemaakt. Je moet idd goed zoeken, maar ik heb nog geen vertrouwen erin dat het weggaat, want het is nu na 2 uur normaal tv kijken nog steeds aanwezig....
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5015891644_20a27865b6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5015283629_e05bcc9079_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4145/5015283799_14b0e1bae9_z.jpg

EDIT: ik ga nou deze burn-in dvd maar eens afspelen:
http://www.jscreenfix.com/JScreenFixDVD.img

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 22-09-2010 23:12 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb anders de 1 van Nederland 1 nog steeds rechts boven in beeld staan (sinds WK). Verder nergens iets (ook geen NOS wat je wel zou verwachten omdat die beiden in beeld zijn). Ik zie die 1 alleen op een witte achtergrond als je weet waar het staat. Ik maak me er verder niet druk over, maar dit is wel inbranden. En ik heb op contrast gelet, zeker de eerste 200h rustig gedaan. Het hielp dus niets. Hoe ouder de TV wordt hoe minder je dit gaat zien natuurlijk omdat het verschil in ouderdom tussen de pixels relatief afneemt.

Retentie zie ik wel vaker en is binnen een uur helemaal weg. Soms zit retentie er zo op en soms zie je niets. Ik kan nog niet ontdekken waarom het ene logo beter blijft hangen dan een ander logo met dezelfde kleur (misschien iets met HD vs SD?)

• Adlermann
Deathchant schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:54:
Adlermann, dat laatste woordje is toch makkelijk vervangbaar door "zorgen maken" vind je niet?

Zoals ik al in mijn post aangaf, bezit ik de tv al vanaf 31 juli en heb alle veilige settings gedaan. ik zit DIK over de 200 uren heen. en nu ineens krijg ik dit ineens. Dus jullie zeggen dat het image retention is (tijdelijke weergave) maar geen inbranden?
Wanneer heb ik ook geen last meer van image retention?
Image rentention gaat nooit over. Dat hoort nu eenmaal bij de techniek. Als ik een film kijk met ondertitels heb ik ook een halve dag nog witte vlekken waar die eerst zaten. Is niets aan te doen.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Gewoon op de bank blijven zitten. :P Ik zie ook wel eens wat, maar vanaf de bank (4m) niks, dus ik ga me er verder ook niet druk om maken.

_██_
(ಠ_ృ)

• Luuk1983
Adlermann schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:08:
[...]

Image rentention gaat nooit over. Dat hoort nu eenmaal bij de techniek. Als ik een film kijk met ondertitels heb ik ook een halve dag nog witte vlekken waar die eerst zaten. Is niets aan te doen.
Dat is niet waar. Als het een tijdelijk iets is, dan is het image retention, als het nooit meer over gaat heb je het over inbranden en dat is wat anders. Inbranden kan overigens ook op LCD TVs voorkomen, al is die kans niet zo heel groot.

En je moet natuurlijk wel reeel blijven. Als je op 10 centimeter je hele TV gaan afspeuren of je wat ziet moet je je afvragen waar je mee bezig bent.

@Deathchant: Ik zie dat logo op de onderste twee foto's dat logo niet eens, terwijl die foto op 20 centimeter afstand genomen is. Als je normaal TV kijkt op een normale afstand van de TV en je gaat niet allerlei patronen op je scherm toveren, zoals in dit geval een volledig rood, blauw en groen vlak, zie je dan het logo nog? Dus op een normale afstand met normale content?

[ Voor 31% gewijzigd door Luuk1983 op 23-09-2010 14:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• death valley
  • Laatst online: 22-10-2024
gisteren met wat test materiaal (2 blu rays, opgenomen voetbal en Expeditie Robinson) naar correct in Rotterdam gegaan om te kijken of de issues die ik zie op mijn 50"VT20 ook op hun VT20 te zien zijn en inderdaad, precies dezelfde problemen :(

dus bij voetbal zie ik ook bij panning shots b.v. de extra lijnen naast de middenlijn en vooral bij expeditie Robinson zie je op de lichamen/in het gezicht bij de geringste beweging extra lijnen (alsof ze extra aderen hebben); stopt het shot dan zijn ze weer weg

hetzelfde zie ik soms bij blu ray titels, vnl op blote armen/benen of in gezicht; afspelen op 1080p/24fps en alle verbeteraars op tv uit; aparte is dat afspelen op 1080p/60 HZ de issues nagenoeg weg zijn

ga toch contact opnemen met panasonic want lijkt me toch echt een fout

• Luuk1983
death valley schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:51:
gisteren met wat test materiaal (2 blu rays, opgenomen voetbal en Expeditie Robinson) naar correct in Rotterdam gegaan om te kijken of de issues die ik zie op mijn 50"VT20 ook op hun VT20 te zien zijn en inderdaad, precies dezelfde problemen :(

dus bij voetbal zie ik ook bij panning shots b.v. de extra lijnen naast de middenlijn en vooral bij expeditie Robinson zie je op de lichamen/in het gezicht bij de geringste beweging extra lijnen (alsof ze extra aderen hebben); stopt het shot dan zijn ze weer weg

hetzelfde zie ik soms bij blu ray titels, vnl op blote armen/benen of in gezicht; afspelen op 1080p/24fps en alle verbeteraars op tv uit; aparte is dat afspelen op 1080p/60 HZ de issues nagenoeg weg zijn

Toch lijkt het alsof niet alle verbeteraars uit staan. Heb je overigens op 1080p/24Hz de optie '24p smooth film', of de VT20 equivalent uitstaan? Het lijkt alsof je die JUIST wel aan moet hebben staan, maar in feite is het een beeldverbeteraar.

• death valley
Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:13:
[...]

Toch lijkt het alsof niet alle verbeteraars uit staan. Heb je overigens op 1080p/24Hz de optie '24p smooth film', of de VT20 equivalent uitstaan? Het lijkt alsof je die JUIST wel aan moet hebben staan, maar in feite is het een beeldverbeteraar.
heb ik zeker uitstaan, als ie aanstaat ziet het beeld er niet uit ("video look")

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:29:
@Deathchant: Ik zie dat logo op de onderste twee foto's dat logo niet eens, terwijl die foto op 20 centimeter afstand genomen is. Als je normaal TV kijkt op een normale afstand van de TV en je gaat niet allerlei patronen op je scherm toveren, zoals in dit geval een volledig rood, blauw en groen vlak, zie je dan het logo nog? Dus op een normale afstand met normale content?
Soms wel, soms niet. Het is me opgevallen toen ik op de bank zat. Ik dacht hey zie ik daar nog een lichter plekje.....en toen ben ik gaan kijken en verhip: image retention. Ik heb deze foto's gepost als voorbeeld om zo goed mogelijk te laten zien wat ik bedoelde. Als je op de bank zit zie je heeeeel soms bij wat donkere scenes die 5 IETS lichter, maar echt visueel zichtbaar als je normaal een film kijkt: nee.

Mijn vriendin zei gister dat ze toch wel een dikke 3 uur achter elkaar net5 gekeken heeft (opgenomen series)....
Ik blijf gewoon om de zoveel tijd eens die burn-in dvd draaien.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
death valley schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:51:

Je bent niet de enige helaas. Zie hier

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Luuk1983 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:29:
Dat is niet waar. Als het een tijdelijk iets is, dan is het image retention, als het nooit meer over gaat heb je het over inbranden en dat is wat anders. I
Hij bedoelt dat image retention als fenomeen zélf niet weg gaat. De retention op het beeld uiteraard wel. Maar je zal dit gewoon blijven houden, of je nu "inspeelt" of whatever doet. Het is dus gewoon wel waar ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te spelen met de gedachte om een TX-L32G20 (LCD) te gebruiken als monitor op m'n PC. Ik doe hier voornamelijk (HD) videobewerking op, dus met het 16:9 beeldformaat en FullHD resolutie kan ik dan gelijk op de target resolutie afspelen.

Iemand al een dergelijke LCD ingezet voor gebruik als PC monitor? Momenteel gebruik ik op deze PC een Samsung Syncmaster 254B Plus als monitor (16:10, 1920x1200) en die bevalt op zich uitstekend. Zal ik d'r kwa beeldkwaliteit op achteruit gaan met de TX-L32G20? En hoe zit 't met de zichtbaarheid van de pixels? Ik zit er natuurlijk redelijk dicht op, pakweg zo'n 50 á 60cm.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kun je beter in [LCD] Panasonic LCD modellen 2010 vragen, dit topic gaat over plasma's van Panasonic. Overigens is groeten doen niet nodig op GoT, we doen elkaar permanent de groeten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Brad Pitt schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:14:
[...]

Hij bedoelt dat image retention als fenomeen zélf niet weg gaat. De retention op het beeld uiteraard wel. Maar je zal dit gewoon blijven houden, of je nu "inspeelt" of whatever doet. Het is dus gewoon wel waar ;)
I stand corrected ;)

Image retention an sich gaat niet weg nee. Dat klopt als een bus :) Alleen is de TV er de eerste 200 uur gevoeliger voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 24-09-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmm nu 2 dagen later en na 7 uur burnin dvd gedraaid te hebben (4 uur die dvd met RGB kleuren in die steeds lichter worden, en 3 uur deze dvd: http://www.jscreenfix.com/JScreenFixDVD.img) en 4 uur sneeuw beeld, lijkt het net5 logo iets minder aanwezig te zijn, maar het is er wel nog. Ik heb geen Net5 meer gekeken btw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:25:
hmm nu 2 dagen later en na 7 uur burnin dvd gedraaid te hebben (4 uur die dvd met RGB kleuren in die steeds lichter worden, en 3 uur deze dvd: http://www.jscreenfix.com/JScreenFixDVD.img) en 4 uur sneeuw beeld, lijkt het net5 logo iets minder aanwezig te zijn, maar het is er wel nog. Ik heb geen Net5 meer gekeken btw.....
Waarschijnlijk is de fosfor iets sneller verouderd door het RTL logo. Volgens mij zou je in de ideale situatie een wit beeld moeten maken waarbij het RTL logo juist zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zouden juist alle pixels rondom dat logo extra moeten verouderen en die van het logo juist niet.
Maar dan zou je dus zelf die plaatjes moeten maken waarbij steeds het logo zwart blijft ofzo.
Nu verouder je alle pixels evenveel en dus ook die waar dat logo staat.

2 zielen 1 gedachte...... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 12:31 ]

Verwijderd

Sinds kort is de Panasonic GT20 uit(De Panasonic G20 versie met 3d). Deze is nu leverbaar bij verschillende webshop. Alleen is deze in 42 inch leverbaar. Nu is mijn vraag. Komt deze nog in 50 inch uit?
Eerder berichten melden dat deze 50 inch wel uit moet komen. Maar ken niets vinden hier over :| .
Wie weet er wat meer over?

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 02:23:
Sinds kort is de Panasonic GT20 uit(De Panasonic G20 versie met 3d). Deze is nu leverbaar bij verschillende webshop. Alleen is deze in 42 inch leverbaar. Nu is mijn vraag. Komt deze nog in 50 inch uit?
Eerder berichten melden dat deze 50 inch wel uit moet komen. Maar ken niets vinden hier over :| .
Wie weet er wat meer over?
Klopt. In Amerika is hij wel leverbaar als 50" model.
In Nederland hangt het van het succes van het 42" model af en de eventuele vraag naar het 50" model.
Ik zat namelijk ook te wachten op de 50" gt20 maar dat kan misschien nog wel 4 maanden duren who knows.
Nu heb ik maar de 50"g20 besteld.

Toshiba is al 3D tv's aan het ontwikkelen waar je niet eens een bril voor nodig hebt, dus ja je blijft achter de feiten aanlopen. link

`Heb jij een 3D tv waar je een bril voor nodig hebt? Dat is zo 2010!´ _O-

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 15:05

jasjenl

Liab A Tymo

Toch betwijfel ik of 3d tv's zonder brilletje ooit echt bruikbaar gaan worden voor grotere beeldformaten. Volgens mij zul je altijd het probleem houden dat je dan alleen op zeer beperkte kijkhoeken een goed 3d effect zult hebben en je dus helemaal stil en recht tegenover de tv moet blijven zitten, wil het 3d effect blijven werken. Ik heb ditzelfde effect gezien bij de Nintendo 3ds, die al een 3d schermpje heeft waar je geen bril voor nodig hebt, maar aangezien dat een handheld met klein scherm is die je over het algemeen toch recht voor je zult houden vond ik het daar niet zo problematisch. Maar bij het kijken naar een groot scherm lijkt me dit veel lastiger, dan heb ik liever en techniek met brilletje zodat je nog gewoon een beetje relaxed heen en weer kunt bewegen.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:48

RaJitsu

B.S.U.R.

Vandaag was ik me voor het eerst sinds lange tijd weer serieus aan het oriënteren op een TV. In een Panasonic-hoek hadden ze een LCD en de G20 plasma staan. Kwa kleur zag dat er zeer prima uit. Maar ik bemerkte toch een duidelijke flikkering. Nu schijnt dit volgens reacties hier, normaal te zijn. Maar is het iets dat stoort tijdens het kijken thuis? Of is het alleen wanneer je van dichtbij of onder een bepaalde hoek kijkt?

B.S.U.R.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmmz ik heb gister en vandaag 6 uur per dag de blokjes-dvd erin geramd. De 5 van het Net5-logo LIJKT iets minder te zijn, maar als je goed kijkt is het er nog. Gister wilde ik wel Moonlight zien die we opgenomen hadden, dus tja, daar kom ik niet onderuit. Ik kan niet gewoon niet-tv kijken vanwege een zender he.....ik wacht nog even een weekje af.....

Verwijderd

Ik zie gelukkig nergens logo's vanaf de bank als ik kijk dus ik ga niet dichtbij kijken want als ik zo niets zie ga ik het ook niet opzoeken.

Wat ik wel vervelend vind is de weergave van gezichten.. en dan bedoel ik de huis, als er een beetje ingezoomd is op een gezicht wordt het raar weer gegeven, ik beschreef het al eerder dat ik het ook zie als er lampen in beeld zijn (zaklamp, auto, lampen in huis).. ik lees daar verder niets over, ligt het aan de instellingen of zien meer mensen het? Je ziet het echt goed als een gezicht voor meer dan 40% in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ze moeten in de plasma's gewoon een functionaliteit inbouwen die alle contrastwaardes kan inverteren, zodat de contrastrijke 5 in het net5 logo ineens niet contrastrijk wordt en de rest eromheen wel. Zo kan tenminste de rest bijtrekken qua aging....

Of de zenders moeten gewoon minder felle logo's gebruiken zoals de HD historychannel of de Discovery HD showcase zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
RaJitsu schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:29:
Vandaag was ik me voor het eerst sinds lange tijd weer serieus aan het oriënteren op een TV. In een Panasonic-hoek hadden ze een LCD en de G20 plasma staan. Kwa kleur zag dat er zeer prima uit. Maar ik bemerkte toch een duidelijke flikkering. Nu schijnt dit volgens reacties hier, normaal te zijn. Maar is het iets dat stoort tijdens het kijken thuis? Of is het alleen wanneer je van dichtbij of onder een bepaalde hoek kijkt?
Vergelijk het met een TL buis: je ziet de flikkeringen vooral als je er schuin naar kijkt. Dit is ook logisch, aangezien je met de randen van je ogen vooral bewegingen goed kan zien en met het midden van je ogen beter kleuren kan zien. Bij normaal gebruik merk ik zelf helemaal niks van de flikkeringen. Wel is het zo, dat hoe helderder het beeld, hoe meer het opvalt. Een volledig wit stilstaand beeld zal absoluut minder rustig ogen dan bij een LCD. Alleen komt dit in de prakijk nagenoeg niet voor. Het schijnt overigens wel persoonlijk te zijn. Sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan andere en sommige mensen ergeren zich er ook snel aan. Het is dus meer aan jou wat je zelf prettig vind.

Mijn mening is dus dat ik het niet merk en dat ik een klein beetje flikkering (voor die enkele keer dat het dan wel opvalt) op de koop toe neem bij het veel betere contrast, lage reactiesnelheid van het paneel en de mooiere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Kan me ook niet voorstellen dat je bij een ander merk plasma niet weer andere kritiekpuntjes ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? Ik kan het me werkelijk niet voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
ik heb de TX-P42V20 net een maand en ben erg tevreden. Nu wil ik hem gaan gebruiken als video-recorder icm met een 1TB externe HD. Echter, als ik het zo lees is die dan verder niet meer bruikbaar op de PC en 1 TB lijkt me wat overdreven voor een recorder, zelfs al is het HD. Ik krijg mijn oude HDD recorder van 160GB niet eens vol. Ik dacht daarom: kan ik hem niet zo partitioneren dat er 200GB oid door de Panasonic wordt gebruikt en de rest nog vrij blijft voor andere doeleinden? Ik kan er weinig info over vinden.
thx alvast.
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De externe HD wordt door de Panasonic zelf geformateerd op de een of andere manier.
Waarschijnlijk worden dan ook de opstartsectoren overschreven waarbij ook Windows die andere partities niet zal kunnen aanspreken.

Maar wie weet werkt het wel, ik heb in ieder geval nog niets erover gelezen dus je kan het altijd proberen.
Als het een lege is maakt dat toch niet uit. We wachten gewoon jouw ervaring dan af.

Zelf heb ik gewoon de externe HD speciaal voor de Panasonic staan. Voor de prijzen van vandaag de dag hoef je het er echt niet om te laten. Gewoon een kleine 250GB schijf kopen en aan de Pana hangen.
Je kan programma's gewoon wissen dus 1 TB is echt overkill..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Ik heb gister een Panasonic P42G20 gekocht. Ondanks dat ik deze tv al een tijdje wou hebben was het een impuls aankoop (de betreffende winkel had een actie met 19% BTW terug). Ik heb verder dus nog niks aangeschaft, wat ook weer mogelijkheden biedt. Omdat wij thuis tot nu toe digitenne hebben wil ik digitale televisie van Ziggo aanschaffen. Mijn vraag is nu welke decoder ik het beste kan nemen.

Mij lijkt zelf de Ziggo CI+ cam module heel handig, maar ik heb gelezen dat deze heel langzaam zapt en geen extra programma informatie weergeeft. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Of zouden jullie een andere digitale decoder aanraden?

Tot slot schrik ik een beetje van de verhalen over inbranden. Mijn ouders hebben een jaar geleden een panasonic P42G15 gekocht en zij hebben nergens last van. Misschien dat het nieuwe model daar gevoeliger voor is? Ik vraag me nu af wat de beste startwaarden zijn om de tv de eerste 200 uur op te laten draaien. Kan iemand mij hierin adviseren?

Alvast bedankt!

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Langzaam valt bij mijn S20 wel mee, geeft ook gewoon info weer.

Nieuwe plasma's zijn juist minder gevoelig voor inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:08:
Nieuwe plasma's zijn juist minder gevoelig voor inbranden.
Dit is misschien niet helemaal duidelijk omschreven.
Nieuwe schermen zijn wel degelijk meer gevoelig voor inbranden. Dit staat ook duidelijk vermeld in de handleiding. Het advies is om ca. 1000-2000 uur niet teveel statisch beeld te tonen.
Hieronder worden dus zwarte balken/randen, logo's, display's (spelletjes), menu's etc bedoeld.

Dat een moderne plasma hier minder last van heeft dan een 'oude' plasma zou kunnen.
Ook wil dit per merk en soms zelfs per type verschillen.

Als je je echter gewoon aan het advies houdt en je laat de instellingen gewoon op normaal of THX staan is de kans kleiner dat je last hebt van inbranden. Je kan bv nog wel last hebben van image retention maar dat trekt als het goed is na verloop van de tijd weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:48

RaJitsu

B.S.U.R.

Luuk1983 schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:59:
[...]

Vergelijk het met een TL buis: je ziet de flikkeringen vooral als je er schuin naar kijkt. Dit is ook logisch, aangezien je met de randen van je ogen vooral bewegingen goed kan zien en met het midden van je ogen beter kleuren kan zien. Bij normaal gebruik merk ik zelf helemaal niks van de flikkeringen. Wel is het zo, dat hoe helderder het beeld, hoe meer het opvalt. Een volledig wit stilstaand beeld zal absoluut minder rustig ogen dan bij een LCD. Alleen komt dit in de prakijk nagenoeg niet voor. Het schijnt overigens wel persoonlijk te zijn. Sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan andere en sommige mensen ergeren zich er ook snel aan. Het is dus meer aan jou wat je zelf prettig vind.

Mijn mening is dus dat ik het niet merk en dat ik een klein beetje flikkering (voor die enkele keer dat het dan wel opvalt) op de koop toe neem bij het veel betere contrast, lage reactiesnelheid van het paneel en de mooiere kleuren.
Bedankt voor je verhaal. Ik heb hem gekocht, en inderdaad, wanneer je gewoon kijkt vanaf de normale afstand, is het geen issue. Kwa contrast en kleurweergave is het gewoon een flinke stap vooruit tov mijn vorige tv, en ook games zien er veel beter uit.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Ik ga vanavond ook mijn TX-P42G20 kopen!! Ik kijk er erg naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
Spicers schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:43:
Er is een nieuwe firmware 2.505 bechikbaar voor de meeste modellen hier. zelf heb ik een 42G20

1. Capable of playing back 3-D video content stored on a SD card using Panasonic's Camcorder. (VT Series)
2. Adds additional support for Skype Service in VieraCast. etc

niet veel bijzonders dus...
Bij elke update worden ook meer dingen gefixet. Bij een vorige update selecteerde hij eindelijk de goede framerate van mijn media speler. En bij de laatste update werkt de hdmi selectie ook. (als ik mijn xbox of media speler uitzetten terwijl hij op de "av" stond, in plaats van de "tv" stand, dan bleef het av kanaal op zwart staan wanneer ik mijn xbox of media speler aanzette. Er zijn dus wel degelijk meer updates aan de software dan dat ze vertellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de bezitters van de 42S20.... over het algemeen positief beoordeel, maar als je heel kritisch en objectief probeert te zijn naar deze tv, wat zijn dan de zaken die minder sterk/goed zijn of (iets) tegenvallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
3 HDMI poorten.. Maarja, dat scheelt maar 1 met de 'topmodellen'.

Ik ben er erg blij mee, zeker voor deze prijs. Ik ben geen videofiel (bestaat dat woord) dus ik kan weinig diepgaands over zeggen. Een vriend van me liet zien dat als je als een spast rondkijkt in Call of Duty dat hij fosfor lag heeft. Dit zag ik pas zelf nadat hij 10 minuten als een wilde om zich heen keek en is me verder nog nooit opgevallen.

Voor zijn prijs is hij super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
gisteren met Panasonic gebeld en probleem (motion issues, VT20) uitgelegd: zijn bij panasonic niet op de hoogte van het probleem en kunnen me niet echt helpen omdat de oorzaak niet is te bepalen

vroeg waarom de toestellen op 60 HZ draaien i.p.v. 50 hz maar daar kon ie me ook geen zinnige verklaring voor geven

kan het weer via de dealer (die me naar panasonic stuurde 8)7 ) spelen maar ja, echt soepel gaat het allemaal niet

ik verzoek mensen die hetzelfde probleem ondervinden dit te melden bij Panasonic, misschien dat ze bij veel klachten iets gaan ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:53:
[...]

Dit is misschien niet helemaal duidelijk omschreven.
Nieuwe schermen zijn wel degelijk meer gevoelig voor inbranden. Dit staat ook duidelijk vermeld in de handleiding. Het advies is om ca. 1000-2000 uur niet teveel statisch beeld te tonen.
Hieronder worden dus zwarte balken/randen, logo's, display's (spelletjes), menu's etc bedoeld.

Dat een moderne plasma hier minder last van heeft dan een 'oude' plasma zou kunnen.
Ook wil dit per merk en soms zelfs per type verschillen.

Als je je echter gewoon aan het advies houdt en je laat de instellingen gewoon op normaal of THX staan is de kans kleiner dat je last hebt van inbranden. Je kan bv nog wel last hebben van image retention maar dat trekt als het goed is na verloop van de tijd weer weg.
Dat is wel goed uitgelegd idd. @Harrie. ik heb de G20 nu sinds eind juli en zoals je leest heb ik ook de THX mode aanstaan en het contrast van de standaard 36 verlaagd naar 20. Ik speel regelmatig 2 verschillende burn-in-dvd's af voor een behoorlijke tijd. En ik heb denk ik geen last van inbranden, maar ik zie wel een iets donkderder 5je van het NET5 logo. Dus je ziet dat de meest veilige dingen toch niet helemaal bestand zijn tegen extreem-felle logo's (zelfs met verminderd contrast in THX mode) zoals dat van Net5.
Ik heb hier nu 5 dagen last van, maar het is nu wel een stuk minder geworden. Ik heb wel het vermoeden dat het wegtrekt zoals Figaro zegt. Dus ik wacht het heel even af.

Net5, SBS6 en de nederland 1 en 2 logo's zijn uitzonderlijk fel moet ik zeggen. Rtl4, rtl5 en Discovery HD en HD history channel hebben hele "zachte" logo's en ik heb hier totaal geen last van. Ik moet wel eerlijk zeggen dat Net5 toch vaker bekeken wordt dan de rest. Mijn vriendin kijkt veel series op net5.

Ik kan toch slechts niet meer naar net5 gaan kijken....Een TV is er om bekeken te worden he :) Maar ik zorg wel dat ik na 1 serie even een half uurtje "pauze" heb van net5, ik doe dan even een burnin dvd erin zeg maar.

Image retention is het denk ik....het tijdelijk weergeven van "ghost" beelden die na verloop van tijd wegtrekken....Veel mensen zeggen dat het sneller wegtrekt als je lang een burnin dvd afspeelt....maar dat ervaar ik nog niet zo. Het wordt wel steeds minder, maar het gaat niet echt sneller met een burn-in-dvd.

Wat betreft de CAM module....ik heb die ook en ik vind het ook erg vervelend dat hij eerst altijd 5 seconde lang zegt: "controleert smartcard". Het zappen gaat echt niet snel nee. En de EPG zit er erg vaak naast en wordt weinig geupdate heb ik het vermoeden. Gisteravond was er een of andere special op van so you think you can dance, terwijl de programmagids een totaal ander programma weergaf. De tijden kloppen vaak niet. Dan staat editieNL nog op en de EPG zegt al dat RTL boulevard al bezig is....

Ik kom van een dikke sony trinitron CRT dus ik ben de langzame zaptijden gewend, maar als je van een snelle tv afkomt, dan kan ik me voorstellen dat het een irritatiegrens bereikt ja.
Ik besteed er verder niet teveel aandacht aan, maar leuk is anders idd. We hebben toch de veronica gids nog steeds. Ook leuk leesvoer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 28-09-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:57:
Ik kan toch slechts niet meer naar net5 gaan kijken....Een TV is er om bekeken te worden he :) Maar ik zorg wel dat ik na 1 serie even een half uurtje "pauze" heb van net5, ik doe dan even een burnin dvd erin zeg maar.
Volgend dezehttp://samsungplasmatvfaq...n-in,_and_image_retention site is het in alle gevallen nutteloos om een break-in dvd te gaan afspelen. Sowieso zou het te gek voor woorden zijn dat je telkens een break-in DVD zou moeten gaan afspelen. Het is een TV doe je normaal moet kunnen gebruiken.

In het geval van image retention zou het beeld vanzelf weer goed moeten komen als de TV uitstaat of als je gewoon andere dingen gaat kijken:
Image retention is an image appearing on a plasma or other phosphor-based screen after a still picture is displayed for an extended period of time. When a group of pixels are run constantly at high brightness (displaying white, for example), a charge build-up in the pixel structure occurs and a ghost image can be seen. This charge build-up is transient and self-corrects after the display is powered off for a sufficient period of time, or after running random broadcast TV content
In dat geval is het dus overbodig om een break-in DVD te gaan draaien.

In het geval van Image burn is het zo dat bepaalde cellen veel meer verouderd zijn dan andere cellen. In dit geval heeft een burn-in DVD ook geen nut: burn-in DVD's zijn ontwikkeld om alle cellen evenredig te verouderen. Heb je dus cellen die in verhouding meer verouderd zijn, dan los je dat niet op met een break-in DVD. Je zou dan eigenlijk een inverted image op het scherm moeten tonen.
Burn-in, sometimes also referred as permanent image retention, is damaged pixels whose phosphors have been prematurely aged and therefore glow less intensely than those of surrounding pixels on the plasma TV screen. The damaged or "burned-in" pixels have developed a "memory" of the color information that was repeatedly fed to them in a static manner over time, and has actually become seared or etched into the plasma TV glass (hence the term, 'burn-in'). Once these phosphors are damaged, they cannot give the same output as the other phosphors around them do
Overigens zijn CRT TV's ook phosfor-based. Was je daar ook constant zo panisch aan het opletten wat er op TV was? En was je daar ook constant break-in DVD's aan het afspelen? Granted, op een groter scherm zal image retention en image burn wat eerder opvallen, maar het is in essentie hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 28-09-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm helder. maar dan vind ik het wel vreemd dat na het kijken van andere content of de TV 2 dagen uitlaten staan nog steeds een heel klein beetje de 5 zie.....het wordt wel minder, maar het is nog steeds niet weg.
ik ga er niet vanuit dat het een ingebrand logo is, want daar heb ik toch echt teveel voor gedaan om dat te voorkomen.

EDIT: mijn sony trinitron 100HZ was een 28" breedbeeld. Deze heb ik 2e hands gekregen toen hij al 10 jaar oud was. Maar nee, ik heb nooit ingebrande logo's gezien e.d. en ben er ook niet naar gaan zoeken.
Ik heb nu ook niet ernaar gezocht, maar ik zag bij een mooie HD-documentaire ineens vanuit een ooghoek die rare "s" vormige 'vlek' in de rechter bovenhoek. En ja, van te voren lees je je toch in wat voor- en nadelen van plasma schermen zijn, dus ik legde wel meteen de link naar burn-in of image retention toen ik die vlek zag. Ik kan er echt niks aan doen dat ik dat zag. Nu zie ik vanuit diezelfde ooghoek de vlek niet meer. Maar als ik dichtbij ga kijken is hij er wel nog steeds. Niet erg, maar voor mij wel zichtbaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Deathchant op 28-09-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:26:
hmmm helder. maar dan vind ik het wel vreemd dat na het kijken van andere content of de TV 2 dagen uitlaten staan nog steeds een heel klein beetje de 5 zie.....het wordt wel minder, maar het is nog steeds niet weg.
ik ga er niet vanuit dat het een ingebrand logo is, want daar heb ik toch echt teveel voor gedaan om dat te voorkomen.

EDIT: mijn sony trinitron 100HZ was een 28" breedbeeld. Deze heb ik 2e hands gekregen toen hij al 10 jaar oud was. Maar nee, ik heb nooit ingebrande logo's gezien e.d. en ben er ook niet naar gaan zoeken.
Ik heb nu ook niet ernaar gezocht, maar ik zag bij een mooie HD-documentaire ineens vanuit een ooghoek die rare "s" vormige 'vlek' in de rechter bovenhoek. En ja, van te voren lees je je toch in wat voor- en nadelen van plasma schermen zijn, dus ik legde wel meteen de link naar burn-in of image retention toen ik die vlek zag. Ik kan er echt niks aan doen dat ik dat zag. Nu zie ik vanuit diezelfde ooghoek de vlek niet meer. Maar als ik dichtbij ga kijken is hij er wel nog steeds. Niet erg, maar voor mij wel zichtbaar.
Ik ken dat wel ja, als je éénmaal iets gezien of gehoord hebt bij een bepaald product, of dat nou een auto is waar je een rammeltje hoort, een telefoon met een kras of een plasma met image retention, dan blijf je het zien/horen en je eraan ergeren.

Ik hoop in ieder geval toch dat je nog veel plezier aan je TV zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mwah, ik negeer het nu voorlopig even. ik ben nu niet in alle staten van paraatheid ofzo :P ik heb 2 jaar garantie ook he. ik ga voorzichtig en zuinig met de TV om. en soms is het goed om een "issue" wat te laten rusten voordat je uit alle impulsiviteit een RMA gaat doen o.i.d.
Dus nu even laten bedaren en dan zal ik zien dat het gewoon even duurt voordat de ghosting weg is ;)

Ik ga me een nieuwe PC bouwen, dus dan zal ik even "afgeleid" worden hehe :)

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 28-09-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:44:
mwah, ik negeer het nu voorlopig even. ik ben nu niet in alle staten van paraatheid ofzo :P ik heb 2 jaar garantie ook he. ik ga voorzichtig en zuinig met de TV om. en soms is het goed om een "issue" wat te laten rusten voordat je uit alle impulsiviteit een RMA gaat doen o.i.d.
Dus nu even laten bedaren en dan zal ik zien dat het gewoon even duurt voordat de ghosting weg is ;)
In de handleiding van Panasonic staat in ieder geval dat je geen garantie hebt op inbranden en dergelijke in de trant van 'eigen schuld moet je maar voorzichtig zijn'. Ik weet niet of dit tegen bepaalde wetten ingaat. Maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. Want ookal zou het onwettelijk zijn, dan is gelijk krijgen altijd wat anders dan gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:25:
3 HDMI poorten.. Maarja, dat scheelt maar 1 met de 'topmodellen'.

Ik ben er erg blij mee, zeker voor deze prijs. Ik ben geen videofiel (bestaat dat woord) dus ik kan weinig diepgaands over zeggen. Een vriend van me liet zien dat als je als een spast rondkijkt in Call of Duty dat hij fosfor lag heeft. Dit zag ik pas zelf nadat hij 10 minuten als een wilde om zich heen keek en is me verder nog nooit opgevallen.

Voor zijn prijs is hij super!
Hoe ervaar jij de spiegeling/refelctie op het 42S20 scherm ? Heb de indruk dat ie een beetje tussen mat en glas in zit ( zijdemat zeg maar ;) ). Zou hier op zonnige zuidkant bij het raam komen staan.... (en vrees eigenlijk dat een matte LCD handiger zou zijn...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 09:25 ]

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:48:
[...]

In de handleiding van Panasonic staat in ieder geval dat je geen garantie hebt op inbranden en dergelijke in de trant van 'eigen schuld moet je maar voorzichtig zijn'. Ik weet niet of dit tegen bepaalde wetten ingaat. Maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. Want ookal zou het onwettelijk zijn, dan is gelijk krijgen altijd wat anders dan gelijk hebben.
Dit kan Panasonic i.d.d. gewoon uitsluiten maar in hoeverre een dealer of Panasonic NL zich hier zelf aan houdt is nog maar de vraag. Van wat ik begreep is Panasonic niet te beroerd om een TV te vervangen.

Verwijderd

Ik kwam een interessante review tegen van de nieuwe Panasonic: GT20.
Het model dat momenteel in Europa is, is de 42 " -> TX-P42GT20E

Het is een plasma met 3d, en hieronder is de review:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1285749683

Verwijderd

Toch jammer dat ze deze TV in het begin van het jaar niet hadden aangekondigd.......
Misschien dat ik i.p.v. de V20 toch de GT20 had genomen.

De V20 met name genomen vanwege de DVB-S2 tuner die de NL-versie van de G20 niet heeft.
Als de GT20 (zoals in de review staat) wel in NL geleverd wordt met DVB-S2 tuner zou dat de keuze wel moeilijk maken.

Maar ja, nog maar eventjes wachten tot 3D volop leverbaar is om te kijken of de V20 een plekje in de slaapkamer krijgt en er een nieuwe 2011 of 2012 3D Panasonic plasma de woonkamer gaat bezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:37:
[...]

Dit kan Panasonic i.d.d. gewoon uitsluiten maar in hoeverre een dealer of Panasonic NL zich hier zelf aan houdt is nog maar de vraag. Van wat ik begreep is Panasonic niet te beroerd om een TV te vervangen.
Nee idd, dat had ik ook begrepen. Gister harry potter 3 gekeken en het is me opgevallen dat met een grijzige achtergrond de 5 van NET5 duidelijk naar voren komt. Deze heeft dan een wat rozigere kleur. Mijn vriendin zag het zelfs vanaf de bank. Nou ja, ik ga morgen op vakantie 1 week en dan staat de TV niet aan. Daarna wacht ik nog een week en dan ga ik toch maar eens bellen om de situatie uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag Panasonic Nederland gebeld. Om te vragen of de Panasonic GT20 ook in 50 inch uitkomt. Ze zei misschien in het voorjaar 2011. Erg jammer :? want wil rond de kerst een nieuwe tv hebben. Het liefst een plasma van pana en ook nog 3d. De VT20 vind ik nog erg duur en zit geen 2d naar 3d in.
Zijn hier meer mensen die geïnteresseerd zijn in de Panasonic GT20 maar dan in 50 inch?????
Laat het me weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

2D naar 3D zuigt dus gewoon die 50VT of GT kopen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, voor het eerst op dit forum. Ben hier terecht gekomen door dat ik meer informatie zocht van de 50VT20. Zeer handige tread dit!

Stond op het punt om de 50VT20 aan te schaffen, echter zojuist gelezen over de nieuwe LG 50PX950 (ook een 3D plasma). Prijzen in Nederland nog niet bekend, maar in België inmiddels te koop voor 1600 euro.
Nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen.
Specs zijn voor zover ik kan zien nagenoeg gelijk (LG heeft geen CI+), maar het prijsverschil van zo'n 500-600 euro vind ik toch behoorlijk.

Ik wil geen discussie beginnen voor het ene of het andere model (heeft weinig zin in een pro-pana tread ;) ), maar wilde de 50PX950 toch even opmerken. In mijn ogen namelijk een geduchte concurrent voor de 50VT20.

Edit: zojuist vernomen dat de 60PX950 voor 2290 pre-order wordt aangeboden. Levertijd onbekend, maar wel een mooie prijs voor een 60" 3D plasma.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:50:
maar het prijsverschil van zo'n 5500-600 euro vind ik toch behoorlijk.
Dure VT20 heb jij gezien dan ;) Was dat een 80" model misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps....aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:50:
Hallo allemaal, voor het eerst op dit forum. Ben hier terecht gekomen door dat ik meer informatie zocht van de 50VT20. Zeer handige tread dit!

Stond op het punt om de 50VT20 aan te schaffen, echter zojuist gelezen over de nieuwe LG 50PX950 (ook een 3D plasma). Prijzen in Nederland nog niet bekend, maar in België inmiddels te koop voor 1600 euro.
Nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen.
Specs zijn voor zover ik kan zien nagenoeg gelijk (LG heeft geen CI+), maar het prijsverschil van zo'n 500-600 euro vind ik toch behoorlijk.

Ik wil geen discussie beginnen voor het ene of het andere model (heeft weinig zin in een pro-pana tread ;) ), maar wilde de 50PX950 toch even opmerken. In mijn ogen namelijk een geduchte concurrent voor de 50VT20.

Edit: zojuist vernomen dat de 60PX950 voor 2290 pre-order wordt aangeboden. Levertijd onbekend, maar wel een mooie prijs voor een 60" 3D plasma.
Ik vind "geen CI+" een behoorlijk groot verschil. Het is voor mij erg fijn dat ik alle kanalen kan kiezen met de tv en niet via een los kastje.
Maar ieder zijn eigen keuze. Iedere bron (kabelkiezer, dvdspeler, mediaspeler) heeft een eigen keuzemechanisme en eigen afstandbediening. Dus jij went misschien vanzelf aan de vele verschillen.

Is CI+ dan 600 euro waard? Geen idee, ken de LG niet en kan niet beoordelen of al mijn andere punten die mijn keuze bepaalden bij de LG net zo goed zijn. Pas dan zou voor mij 600,- een beslispunt worden. Wil ook niet discussieren, wil je alleen zelf laten beslissen.

[fanboymode]Deze panasonic heeft wel erg fijne beeldkwaliteit. Testen zullen uitwijzen of de LG dezelfde kwaliteit haalt[/fanboymode] :+

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Iemand die ook ervaring heeft met een 50"g20 in combinatie met digitenne? schrok me kapot moet ik zeggen...
Ben van plan Ziggo abbo'tje te nemen en tot die tijd me oude digitenne aan te sluiten, het beeld is op zijn zachts gezegd waardeloos. Ik hoop dat ziggo toch wel meer te bieden heeft.
Ik weet dat het geen HD is maar op de 32" led van me ouders is het nog best strak moet ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door -Magnat- op 01-10-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 22:23

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

-Magnat- schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:12:
Iemand die ook ervaring heeft met een 50"g20 in combinatie met digitenne? schrok me kapot moet ik zeggen...
Ja ik ben er ook nog stil van. Uit nieuwsgierigheid (en met het idee van backup ontvangstmogelijkheid) had ik een CI via Marktplaats aangeschaft. Op mijn CRT zag het er al behoorlijk beroerd uit, maar had toen nog de gedachte dat de gedateerde Samsung decoder van KPN hier de voornaamste oorzaak van was. Niet dus. Na minder dan 5 min. weer teruggeschakeld naar (HD) sat. ontvanger. Da's voor mij nog steeds top!

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Magnat- schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:12:
Ben van plan Ziggo abbo'tje te nemen en tot die tijd me oude digitenne aan te sluiten, het beeld is op zijn zachts gezegd waardeloos. Ik hoop dat ziggo toch wel meer te bieden heeft.
Ik weet dat het geen HD is maar op de 32" led van me ouders is het nog best strak moet ik zeggen.
Het is zelfs zo dat op de digitenne website staat dat digitenne niet geschikt is voor tv's groter dan 32 inch. De compressie is dermate hoog dat het op grotere tv's gewoon echt niet meer uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 21:46
En dat zit in de prijs van digitenne. Voor €8,50 ben je goedkoop uit, en dito kwaliteit. [/offtopic]

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 02-10-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 09:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

max 32" is natuurlijk een beetje kort door de bocht, het hangt ook erg van je kijkafstand af (en dus de verhouding maat/afstand). Ik ben in ieder geval niet ontevreden met digitenne op een 42" bij 3m afstand.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren heb ik een P42G20 gekocht. Prachtig beeld, al wil hij niet pixelmappen als ik aspect op "just" zet (overscan staat uit bij "other settings"), maar met aspect op "16:9" wil hij dat wel. Weird. Het bizarre is dat "just" wel wilde pixelmappen met mijn Samsung N510 netbook aangesloten, maar mijn mediacenter zal dan blijkbaar een iets ander signaal sturen ofzo :?

Het enige wat me een beetje tegenvalt is de grote hoeveelheid Duitse content bij Viera Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Grrrrrene schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:48:
Gisteren heb ik een P42G20 gekocht. Prachtig beeld, al wil hij niet pixelmappen als ik aspect op "just" zet (overscan staat uit bij "other settings"), maar met aspect op "16:9" wil hij dat wel. Weird. Het bizarre is dat "just" wel wilde pixelmappen met mijn Samsung N510 netbook aangesloten, maar mijn mediacenter zal dan blijkbaar een iets ander signaal sturen ofzo :?

Het enige wat me een beetje tegenvalt is de grote hoeveelheid Duitse content bij Viera Cast.
Als ik mij goed herinner is Just juist geen pixelmapping bij Panasonic. Hij rekt daarbij de buitenkanten extra veel op om 4:3 content er redelijk beeldvullend uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Grrrrrene schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:48:

Waarmee wilde je pixelmappen? Niet de N510 dus, maar wat wel? Een andere laptop/pc?

Met m'n MacBook Pro ingesteld op 1080p/24Hz moet ik inderdaad instellen op 16:9, maar dan wel met de "16:9 Overscan" optie op de tv in het Setup - Other Settings menu op Off.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nadroJ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

Waarmee wilde je pixelmappen? Niet de N510 dus, maar wat wel? Een andere laptop/pc?

Met m'n MacBook Pro ingesteld op 1080p/24Hz moet ik inderdaad instellen op 16:9, maar dan wel met de "16:9 Overscan" optie op de tv in het Setup - Other Settings menu op Off.
De N510 heb ik even op de kabel aangesloten om even snel een 1080p-film af te spelen. Dus toen de TV ingesteld op "just" (dacht dat dat pixelmapping zou zijn) en later overscan uitgezet. Dat was een tijdelijke oplossing, want inmiddels is mijn mediacenter aangesloten, Windows XP MCE met een nVidia GeForce 6600 videokaartje. Exact dezelfde instellingen, maar geen pixelmapping ineens 8)7

Maar goed, op aspect ratio 16:9 doet hij wel pixelmapping, vond het alleen frappant dat er meerdere versies van 1080p60 zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Laatst online: 29-09 18:27

Gem

Als ik heel dicht (50cm) op mijn plasma tv (tx-42u20e) zit zie ik bij donkere scenes/screenshots groene/rode pixels als een soort "sneeuw". Is dit normaal ? Ik heb het op zowel mijn pc / xbox360 als op de analoge TV. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar als dit normaal is weten jullie wellicht wat ik bedoel. Antwoorden op google verschillen nogal omdat het lastig te verwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zou niet mogen denk ik.

Mijn mega oude LG Plasma heeft dat heel erg namelijk : Op meerdere meters nog steeds te zien als dat ding nog koud is :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Dit is normaal. Dot crawl. Da's gewoon plasma-inherent. Komt meestal omdat een plasma paneel niet in staat is om álle kleuren weer te geven. Van een 'normale' afstand zie je daar over het algemeen niets van.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig is 50cm t.o.v. een 42" paneel geen realistische kijkafstand. Ik kijk vanaf een meter of 3-3.5, maar ik zie geen gekke kleurtjes. Dichtbij is het dikke ellende inderdaad ;)

Als je toch twijfelt kun je er misschien een foto van maken, zodat we kunnen zien hoe erg het is?

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 04-10-2010 15:36 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.