Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:19:
Actie was eerst tot 30 juni maar is dan verlengd. De VT20 was pas in juni leverbaar dus das al één reden van de verlenging. Je moet wel de code uitknippen uit de verpakking. Aan de telefoon is dit uitdrukkelijk gezegd geweest aan mij, anders krijg je de blu-rays niet. Dit is zo met bijna alle acties (zelf bij andere merken)
Mhh, die code uitknippen uit de verpakking heb ik dus niet gedaan (verpakking was nét weggegooid toen ik m'n formulier ging invullen.. *Verdorie)
Nu snap ik wel niet goed waarom je dat er persé bij moet steken.. Want ze hebben toch gewoon het serienummer, modeltype & EAN code nodig (= ean code is de streepjescode en in dit geval: 5025232573844)

Heb die 3 gegevens genoteerd op het formulier.. Nu is m'n brief wel pas vrijdag gepost, maar zou dus -toch in de loop van deze week- de blu rays moeten ontvangen.. Good to know, anders bel 'k wel 's naar panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Okee, de doos heb ik gelukkig nog. Maar de actie is dus ook nog steeds geldig voor Nederland?

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 08-09-2010 13:51 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
ari3 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:50:
Okee, de doos heb ik gelukkig nog. Maar de actie is dus ook nog steeds geldig voor Nederland?
Je kunt ook even bellen met Panasonic en het navragen. Of gewoon die voucher invullen en opsturen.

Als je niet schiet, ken je niet scoren ;)

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Buck Naked schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:34:
[...]

Onder Cinema modus heb je hier ook nagenoeg geen last van. De kleuren, gamma en witbalans staan hier een stuk beter. Probeer anders mijn instellingen en laat weten wat je ervan vindt.

Beeld menu:

Cinema modus
Contrast: 40
Brightness: 0
colour 28
Sharpness: 0
Eco mode: off
P-NR: off

Beeld menu - Geavanceerde instellingen:

Witbalans

Versterkingsfactor:
R: 0
G: -1
B: -3
Blokkering:
R: -1
G: 0
B: +10

Gamma: 2.2

menu instellingen - overige instellingen

24p smooth: off
IFC : off
super resolution: off
Het klopt, met deze instellingen geen color banding. Ik vindt het alleen te blauw dus heb die +10 op 0 gezet. Het was frappant om te zien hoe -bij een stil beeld met banding- de banding erger/minder erg wordt als je met het contrast speelt. vlak onder contrast 40 was het duidelijk te zien. Op 40 was het weg. en THX heeft het -met dezelfde contrast instellingen- erger dan Cinema. Het viel me ook op dat ik met Cinema meer beeld had, net of overscan aanstaat op THX.

[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 09-09-2010 13:26 . Reden: typo ]

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Fietsventje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:08:
[...]

En nu heb ik ook de oorzaak gevonden! 8)

Was daarnet naar The Usual Suspects aan't kijken, en stoorde me nogal aan de color banding. Ff film gepauzeerd en met de instellingen van de TV aan't spelen geweest. Uiteindelijk bleek in de 'Normal' stand de color banding zo goed als volledig te verdwijnen! Ook in de scene van Mr. Nobody waar'k eergisteren mee aantoonde dat er een probleem is, is er bij 'Normal' niets van banding te zien. Van zodra ik switchte naar 'THX' was de color banding terug.

Het is dus géén plasma-gerelateerd probleem, maar een mankement in de image processing van de TV.

Toch eens de rest van het internet afschuimen op zoek naar lotgenoten ... :|
Wil je zeggen dat ze nog steeds die bagger image processor gebruiken?
Mijn 2008 model (th42pz85) heeft dezelfde color bleeding/banding onzin.
Naast de slechte zwartwaardes NU, en het color flickering waar panasonic NL niks mee doet (pana US heeft daar firmware fix voor uitgebracht, ben nu weer bezig iets met pana DE te regelen), is dit echt mijn laatste panasonic ooit.
Maargoed customer support is toch niet belangrijk...

Oh ja en ik word helemaal gek van het wazige baggerbeeld van zon plasma, beneden staat een samsung led tv en die is 10x beter, geen plasma trails, geen ghosting, veel betere frame creation, veel betere kleur overgangen, betere gamma, betere zwartwaardes.
Ziezo, de goede firmwares van panasonic.. 8)7
Toen mijn plasma nieuw was, waren tenminste de zwartwaardes nog goed, nu zijn ze slechter dan een standaard cffl lcd display :(
Enigste nadeel van zon led tv is de kijkhoek, maargoed zit er meestal toch recht voor.
En ja ik vind de basis kleuren van de plasma beter dan van de lcd, echter is de pannie image processor zo slecht dat het uiteindelijke totaal plaatje veel slechter is.

[ Voor 21% gewijzigd door Unique op 09-09-2010 11:35 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Unique schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:29:
[...]
Oh ja en ik word helemaal gek van het wazige baggerbeeld van zon plasma, beneden staat een samsung led tv en die is 10x beter, geen plasma trails, geen ghosting, veel betere frame creation, veel betere kleur overgangen, betere gamma, betere zwartwaardes.
Ziezo, de goede firmwares van panasonic.. 8)7
Toen mijn plasma nieuw was, waren tenminste de zwartwaardes nog goed, nu zijn ze slechter dan een standaard cffl lcd display :(
Edge-lit of full-led? Hoe zit het met de backlight bleeding?

PSN: Shiver23

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Shiver23 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:35:
[...]

Edge-lit of full-led? Hoe zit het met de backlight bleeding?
Ik geloof dat het een full led is. Eerste Samsung 7 serie.
Backlight bleed ja, als je een licht ding hebt op een zwarte achtergrond.
Bij mijn plasma is dat welliswaar minder, echter door de spiegeling in de glasplaat krijg je ook een soort backlight bleeding.
Daarnaast is de standaard zwart waarde nu zo bagger geworden dat je beter van een lichtgrijs waarde kan praten. En de sukkels brengen geen firmware fix uit. |:(
Maargoed mag hopen dat ze deze bug WEL gefixed hebben in de 2010 reeks....

Gezien ik de tv alleen aan me pc heb hangen, heb ik in ieder geval de gamma kunnen aanpassen via mijn videokaart. Dat scheelt al enorm. Maar het kleuren banding/flickering/bleeding blijft hoogst irritant.
Maargoed moet ik nu mijn 42 inch weggooien en een andere kopen? Zoiets krijg je toch niet meer verkocht?
Wil zowieso even afwachten wat de oled schermen gaan doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Unique op 09-09-2010 11:47 ]

• pospa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
LCD (of LCD LED) zou ik nog steeds niet nemen daar het beeld van plasma gewoon stukken beter is voor mij persoonlijk. Dus wou ik naar plasma gaan en dacht ik ineens iets degelijk te kopen dat de komende x jaren aan mijn eisen gaat voldoen ;-) Gezien de plaats waar de tv komt, kan ik maximaal tot 42" gaan...

Concreet begon ik dus te twijfelen tussen de P42G20, P42V20 en P42VT20. 3D interesseert me voorlopig nog helemaal niet, gezien we plannen om weinig tot geen Bluerays te zien en al helemaal geen gamers zijn. Tegen de tijd dat de commerciële omroepen in Belgie (of NL) 3D gaan uitzenden, komt de bril-loze-3D technologie ook wel uit.

Qua functionaliteiten bieden de G20, V20 en VT20 alles wat ik nodig heb - dus komt het puur op de kwaliteit aan. Eerst dacht ik dus naar de VT20 te gaan door de sneller fosfor laag tov de V20 en de infinite black pro & high contract pro filter tov de G20. De laatste hebben als grootste voordeel dat je beter/dieper zwart krijgt en dat je beter beeld krijgt in 'lichte' omgevingen.
Nu, als wij tv kijken is het 's avonds...als het dus donker is of begint te worden... En over die diepere zwart waarden: zoals @Unique hierboven nog maar eens bevestigt hebben alle plasma's last van floating blacks. Daarbij komt dan ook nog eens dat je de eerste 200 uren de tv nog altijd best inspeelt op 'lagere' instellingen.

Over de sneller fosfor laag van de VT en GT reeksen, die is vooral te merken bij 3D (waar we dus geen interesse in hebben) en bij actiebeelden in 2D. Het nadeel is dan weer dat ie sneller fosfor weer iets gevoeliger is voor image retention of zelf inbranden. Ik dacht steeds dat dit inbranden/retention echt wel overroepen was, tot ik in Vandenborre Antwerpen een P50VT20 zag staan met duidelijk ingebrande DVD menu's (2 keer hetzelfde menu gezien met 4 dagen ertussen, dus duidelijk ingebrand en niet retentie). Daarna zag ik in Fnac Wijnegem een VT20 staan met het Panasonic menu duidelijk zichtbaar (kan tijdelijke retention zijn, want heb het maar 1 dag opgemerkt) en een P50G20 met een ingebrand taalkeuze menu van een DVD (Deutsch en Dansk stond in het groot zichtbaar).
Het commentaar van Panasonic hierop: "tja, die winkels zullen hem niet goed hebben ingespeeld, want onze (en alle andere) plasma's blijven nog steeds gevoelig hiervoor."

Alles tesamen lijkt het er eigenlijk op dat je maar een relatief korte periode echt genot gaat hebben van het 'superbeeld' met diep zwart en hoog contrast van een VT20 of V20 en het inbranden zowel op de 'goedkopere' G20 reeks kan gebeuren als op de V20 en VT20.

Maw, waar we in het begin op het punt stonden op een VT20 te kopen zijn we nu toch aan het denken om een G20 aan te schaffen en die dan na 5 jaar te vervangen door de op die moment populairste tv. De prijs is dubbel of driedubbel (afhankelijk van de winkel) dus je kan je perfect 2 of 3 G20-alikes kopen voor de prijs van 1 VT20. Waarbij je je nog extreem gefrustreerd gaat voelen (zoals @Unique hierboven) als je dat floating black na 2 jaar opmerkt op je dure televisie.

PS: ivm prijzen: bij koopjeskampioen.nl hebben ze net bevestigd de P42G20 aan 879€ te verkopen en de P42V20 aan 1299€. Het goedkoopste in België was zelfs nog net iets lager bij discountonline.be aan 825€ voor de P42G20 en 1270€ voor de P42V20. Bij die laatste konden ze de P42GT20 al aanbieden voor 1400€ met een 2 weken levertijd en de P42VT20 aan 1800€ ;-)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 14:10
Als je amper blu-ray en dergelijke maar alleen maar 'gewoon' TV gaat kijken zou ik voor de goedkoopste oplossing gaat. De zwartwaardes van alle TVs zijn prima in orde. V20 en VT20 zijn gewoon erg duur als je amper HD gaat kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 09-09-2010 16:55 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• pospa
Als je amper blu-ray en dergelijke maar alleen maar 'gewoon' TV gaat kijken zou ik voor de goedkoopste oplossing gaat. De zwartwaardes van alle TVs zijn prima in orde. V20 en VT20 zijn gewoon erg duur als je amper HD gaat kijken.
Wel, HD kanalen zouden we wel bekijken - maar dus enkel de commerciële kanalen die in HD uitzenden via digitale televisie van telenet/belgacom. Vandaar dat we overwogen om naar de V20 of VT20 reeksen te gaan.
De zwartwaardes die ik zie van tv's in de winkels zijn wel degelijk een stuk beter op de V20 tov de G20, maar a) het omgevingslicht dat door plasma's wordt opgenomen is veel feller in winkels waardoor ik niet weet hoe groot dat verschil thuis is en b) door floating black wordt de V20 op den duur even 'grijs' als de G20 lijkt me zo ;-)
'Lijkt me' omdat ik het hier post in de hoop bevestiging of weerlegging te krijgen die me helpt bij mijn aanschaf :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bah bah bah! Poste ik eerder nog dat ik totaal geen last had van buzz bij mijn 50g20. Nu, nadat ik hem anderhalve maand heb, begint hij opeens vreselijk herrie te schoppen... Typisch het (irritante) geluid van een trillende spoel. Moeilijk hoor, een deugdelijk apparaat maken.

Wees dus gewaarschuwd en koester je geluidloze tv voor zolang het duurt. Ik ga maar eens met Panasonic bellen en tijd stoppen in iets wat gewoon niet hoort te kunnen. Fijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
sh011265 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:51:
Iemand een idee hoe je te weten komt of je aanvraag voor de 2 gratis 3D blu rays in behandeling is?
Heb dus alle gegevens opgestuurd naar Panasonic (wel niet de ean code uit de verpakking geknipt maar gewoonweg genoteerd) maar weet absoluut niet of ik de 2discs kan verwachtten of niet.. (& hoe lang het duurt vooraleer ze aankomen)
Ik had de dvds binnen een week in huis...
je moet wel de code uit de doos knippen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:52:
Als ik mijn TV aan doe gaat automatisch ook mijn reciever aan.....
Maar idd, vervorming zou niet zo snel mogen optreden.
Nadeel is vaak dat het allemaal plastic is en als dat ergens ruimte heeft dus gaat trillen.
Ik denk dat er weinig aan te doen is behalve misschien met de instellingen rommelen.

Je hebt iets van 4 instellingen voor surround en daarnaast kan je aangeven hoever je TV van de muur staat en de geluidsoort (spraak etc). Mogelijk dat als je hier wat in rommelt dat het beter wordt.

Misschien kan je ook proberen je hand op de kast te leggen om te kijken waar het geluid vandaan komt.
Soms helpt het namelijk als de schoef of schroeven niet iets vast of los worden gedraaid.
Dit is bij meerdere merken al wel eens voorbij gekomen waarbij de monteur uiteindelijk gewoon wat rommelde met de schroeven totdat het trillen opgelost was.

Ik weet dat dat voor een TV van deze prijsklasse eigenlijk niet zou mogen gebeuren maar auto's van >40.000,- willen ook nog wel eens kraken en piepen door o.a. kunststof dashboards etc......
Is denk ik weinig aan te doen aangezien dit gewoon een resultaat is van trillingen.
bedankt voor de tip....ga ik proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gizz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:07:
Moeilijk hoor, een deugdelijk apparaat maken.
Die bestaan niet meer sinds een jaartje of 5 IMHO :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik heb er niet zoheel veel last van die Buzz, maarja dat verschilt p.p. maar wat denk je dat Panasonic hieraan wil doen gaat doen dan? kunnen ze uberhaupt wel wat aan doen.

PS. heeft iemand voor mij of kan iemand mij doorlinken naar de zeg maar perfecte kalubratie settings voor de panasoninc G20? Ik heb geprobeerd te zoeken maar datn moet ik 189 pagina's afgaan struinen voor het woord kalibratie, dat moet toch sneller kunnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Jay-7AC op 10-09-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-7AC schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:58:
Ik heb er niet zoheel veel last van die Buzz, maarja dat verschilt p.p. maar wat denk je dat Panasonic hieraan wil doen gaat doen dan? kunnen ze uberhaupt wel wat aan doen.

PS. heeft iemand voor mij of kan iemand mij doorlinken naar de zeg maar perfecte kalubratie settings voor de panasoninc G20? Ik heb geprobeerd te zoeken maar datn moet ik 189 pagina's afgaan struinen voor het woord kalibratie, dat moet toch sneller kunnen.
Perfecte kalibratie moet je laten doen. Dat verschilt per tv. Kost je ff een paar honderd piek. Wat je wel kan doen is wat optimale contract/brightness instellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Adlermann schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:27:
[...]

Perfecte kalibratie moet je laten doen. Dat verschilt per tv. Kost je ff een paar honderd piek. Wat je wel kan doen is wat optimale contract/brightness instellingen vinden.
Ja, die bedoel ik ook, gewoon de beste settings voor de THX stand, dus de gewone instellingen en de geavanceerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Voor het programmeren van mijn Logitech Harmony ben ik op zoek naar IR codes voor de VT20 die het mogelijk maakt:
- Direct de beeldmode te kiezen (THX, Game, Cinema)
- Direct de beeldverhouding te kiezen
- Direct de 16:9 overscan aan of uit te zetten
- Direct de 3D mode te kiezen (side-by-side, etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door ari3 op 10-09-2010 15:11 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jay-7AC schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:58:
Onderdelen goed vastlijmen? De herrie die je hoort is een spoel die ruimte krijgt om te trillen. Alles goed vastlijmen voorkomt het trillen. Zonder iets te laten trillen bestaat er ook geen geluid.

En ik had er ook geen last van, hoorde het eerst alleen als ik achter mijn tv hing. Maar sinds gisteravond is het gezoem, als het beeld wit is, net zo hard als een conversatie op de tv op een normaal volume !
ari3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:09:
Voor het programmeren van mijn Logitech Harmony ben ik op zoek naar IR codes voor de VT20 die het mogelijk maakt:
Kan de Harmony niet leren? Onze oude philips all-in-one kon 7 jaar geleden al gewoon het signaal van andere AB's oppikken en bewaren.
Jay-7AC schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:04:
[...]

Ja, die bedoel ik ook, gewoon de beste settings voor de THX stand, dus de gewone instellingen en de geavanceerde.
Maar dat zul je toch echt zelf moeten uitvinden. Elke 'batch' plasma-panelen neigt weer een andere kant op: te donker, te licht, te blauw, te rood etc. En deze afwijkingen verschuiven ook nog eens als de tv gebruikt wordt. Dus jij hebt gewoon niks aan de waardes van iemand anders.

Als je geen zin hebt of de middelen niet hebt om zelf te kalibreren, laat hem dan gewoon op THX met de standaardwaardes staan. Die komen meestal nog het dichtst in de buurt van het juiste.

Komen de monteurs van Panasonic ook in het weekend langs? Of mag ik nu een dag vrij nemen omdat mijn tv van €1400 na 7 weken niet meer bruikbaar is zonder oordoppen?

[ Voor 49% gewijzigd door Gizz op 10-09-2010 16:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Gizz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:33:
Kan de Harmony niet leren? Onze oude philips all-in-one kon 7 jaar geleden al gewoon het signaal van andere AB's oppikken en bewaren.
De Harmony kan wel leren, maar er is geen knop om bijvoorbeeld direct THX mode te selecteren terwijl daar waarschijnlijk wel een IR code voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ah op die manier, ik dacht al dat jij veel meer knoppen op je AB had :P Kun je dit niet oplossen met macro's, aangezien de Logitechs daar juist bekend om staan? Even ervan uitgaand dat er geen losse codes voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
[...]

Maar dat zul je toch echt zelf moeten uitvinden. Elke 'batch' plasma-panelen neigt weer een andere kant op: te donker, te licht, te blauw, te rood etc. En deze afwijkingen verschuiven ook nog eens als de tv gebruikt wordt. Dus jij hebt gewoon niks aan de waardes van iemand anders.

Als je geen zin hebt of de middelen niet hebt om zelf te kalibreren, laat hem dan gewoon op THX met de standaardwaardes staan. Die komen meestal nog het dichtst in de buurt van het juiste.
Is er dan wel een andere optie op dichten bij de "betere waarde" te komen, zeg door middel van een kalibratie blu-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op die manier kun je inderdaad op het oog het contrast een beetje afstellen. Zodat de donkerste tinten niet meer wegvallen, of juist de lichtste. Maar grote kans dat dit met de THX-setting al zo is. Om alle kleuren goed te krijgen en de gammacurve mooi te laten verlopen heb je toch echt wat extra hardware nodig, omdat je dat niet op het oog kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ari3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:54:
[...]

De Harmony kan wel leren, maar er is geen knop om bijvoorbeeld direct THX mode te selecteren terwijl daar waarschijnlijk wel een IR code voor is.
Waarom zou die er zijn dan? Met de originele AB moet je ook door een menuutje heen wandelen. De tv onthoudt de voorkeur per (hdmi)aansluiting en dat voldoet meestal toch wel?

Als er al een ongebruikte IR-code is, dan is die dus nergens gedocumenteerd en kun je deze ook niet ergens van overnemen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komen de monteurs van Panasonic ook in het weekend langs? Of mag ik nu een dag vrij nemen omdat mijn tv van €1400 na 7 weken niet meer bruikbaar is zonder oordoppen?
Bij mij in ieder geval niet. Ik moest zelfs een week wachten voordat ze er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Gizz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:07:
Bah bah bah! Poste ik eerder nog dat ik totaal geen last had van buzz bij mijn 50g20. Nu, nadat ik hem anderhalve maand heb, begint hij opeens vreselijk herrie te schoppen... Typisch het (irritante) geluid van een trillende spoel. Moeilijk hoor, een deugdelijk apparaat maken.

Wees dus gewaarschuwd en koester je geluidloze tv voor zolang het duurt. Ik ga maar eens met Panasonic bellen en tijd stoppen in iets wat gewoon niet hoort te kunnen. Fijn.
Ik twijfel constant over die buzz. Bij scenes met weinig geluid en hel beeld hoor ik dat ding gewoon zoemen op 4m. Ik erger me eraan maar ben bang dat een monteur niets oplost en een nieuwe TV hetzelfde of erger euvel heeft. Wat me laatst nog opviel dat als er een hel beeld is en ik zet bovenin een 15cm horz. zwarte balk (bv. het info menu van Xtreamer) dat het dan erger wordt. Hebben meer mensen dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruward schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:05:
[...]

Ik twijfel constant over die buzz. Bij scenes met weinig geluid en hel beeld hoor ik dat ding gewoon zoemen op 4m. Ik erger me eraan maar ben bang dat een monteur niets oplost en een nieuwe TV hetzelfde of erger euvel heeft. Wat me laatst nog opviel dat als er een hel beeld is en ik zet bovenin een 15cm horz. zwarte balk (bv. het info menu van Xtreamer) dat het dan erger wordt. Hebben meer mensen dit nou?
Ja, dat heb ik. Ik heb al de derde tv staan (G20). Alle drie dezelfde ellende. Vorige week een monteur op bezoek gehad en die wilde wel alle onderdelen vervangen die het geluid zouden kunnen maken, maar hij zei dat het weinig zou uitmaken. Het hoort bij het model.... Hij adviseerde eens naar de V20 te kijken. Die zou andere onderdelen hebben. Ik zag inmiddels dat ook bij dat type het probleem bestaat.
Na overleg met de winkelier maar niet laten "repareren" want dan zou ik hem niet meer terug kunnen geven. De zaak loopt nog, want de winkelier is weer in discussie met Panasonic hierover.
Wat me opvalt is dat er steeds meer mensen hierover klagen, alleen ik zie nooit een oplossing voorbij komen. Ik ben inmiddels zover dat ik het er maar bij laat zitten. Je raakt er een soort aan gewend.
Ik moet wel zeggen dat Panasonic absoluut niet moeilijk doet over omruilen etc. Het lost alleen niets op. Misschien is het een idee dat er eens geïnventariseerd wordt hoeveel mensen er last van hebben, en wat belangrijker is, hoeveel mensen niet. Want dan zou blijken dat het wel anders kan.

• pospa
Over wat voor buzz gaat het dan eigenlijk? Want die G20 heeft geen ventilator, is het dan effectief resonantie? Wat als je het geluid afzet, hoor je het dan nog?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even mezelf quoten dan maar:
[...]
De herrie die je hoort is een spoel die ruimte krijgt om te trillen. Alles goed vastlijmen voorkomt het trillen. Zonder iets te laten trillen bestaat er ook geen geluid.
Dus nee, het heeft niks met de speakers van de tv te maken. Die gebruik ik overigens niet eens.

Wel gek trouwens, gisteravond was de buzz opeens een heel stuk zachter! Niet afwezig zoals eerst, maar ook niet door merg en been gaand als eergisteren. Terwijl ik wel dezelfde beelden gebruikt heb om te testen. Het is bijna alsof de temperatuur en luchtvochtigheid in mijn kamer bepalen of het ding herrie maakt of niet, want alle andere factoren blijven hetzelfde.

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Voor de geïnteresseerden en Duits sprekenden onder ons een test van de nieuwe Panasonic TX-P42GT20E. Helaas is hij wel een beetje klein... :*)

Verwijderd

Hij is ook al te koop; http://www.plasma-discoun...tx-p42gt20-art-161722.htm

Ben benieuwd of ze ook de grotere inchmaten hier in NL op de markt gaan brengen (las ergens dat het succes van de 42" bepalend was hiervoor)...

Verwijderd

1600 euro voor een 42" zonder brillen 8)7. leg je er 400 euro bij heb je een 50" met 2 brillen. brillen zijn bij plasma-discounter 189,- per stuk dus wil je er 2 dan ben je bijna even duur uit.

lijkt me dat deze gekocht zal worden door mensen die niet groter dan 42 willen/kunnen en niet zoveel om 3D geven maar wel zo een erg goede tv krijgen.

vind de prijs alleen erg hoog. is natuurlijk ook eerste zaak die hem verkoopt (toch?) dus die prijs zal wel wat aan de hoge kant zijn. en ze moeten geloof ik met adviesprijzen werken van panasonic maar hoop dat hij nog 2 a 3 honderd euro zakt in prijs.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Zo, m'n vorige week zaterdag binnen gekomen P46G20ES hangt (Vogels EFW 8345) en heb ik gisteravond eindelijk kunnen aansluiten :)

Qua inspelen doe ik niet veel. Ik laat gewoon random wat films draaien van Film 1 on Demand ingezoomd waar nodig op THX met contrast op 20 en Eco-mode off. Ik zou met deze instellingen overdag geen film kunnen kijken. Toch echt te donker. Eco-mode on is al een stuk beter. Heb gelezen dat anderen de tv teveel vinden 'blazen' (te fel dus) met Eco-mode off on, maar dan moet je waarschijnlijk in een kamer zitten met veel daglicht m.a.w. de binnen zonwering open.

Komende week komen de jaloezieën binnen en ben benieuwd hoe het dan zal zijn. Heb nu witte lichtdoorlatende vuilniszakken op m'n ramen zitten (zeer handig omdat ze gewoon aan het raam plakken zonder plakband o.i.d.)

Waar kan je overigens de RGB settings vinden?

O ja, buzz hoor ik wel met zeer lichte beelden. Ik zit op ca. 2m80 en dan is het hoorbaar, maar ik vind het heel storend. Zodra er weer donker beeld is hoor je niks meer.

Voor de rest niet veel kunnen testen.

TV is momenteel alleen aangesloten op non HD mediabox van UPC (dus digitaal) en het normale TV beeld vind ik zeer goed. Heb wel wat HD films op m'n Mac staan, maar die hebben allemaal zwarte balken en dat wil ik nog even niet kijken, tijdens de 'inspeelperiode'. Alhoewel 1 film/wat testen niet echt uit zou maken, maar toch.

Sowieso schrijf je zo!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

nadroJ schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:17:
Eco-mode on is al een stuk beter. Heb gelezen dat anderen de tv teveel vinden 'blazen' (te fel dus) met Eco-mode off,
Eco-mode kijkt alleen maar hoe licht de omgeving is en past aan de hand daarvan het contrast aan. Als mensen het met eco-mode uit te fel vinden is de standaard contrastinstelling gewoon te hoog. Het betekent niet dat eco-mode uit gelijk staat aan een fel beeld.

Zelf heb ik hem gewoon uitstaan, want mijn tv is gekalibreerd op een bepaald contrast. Als de eco-mode zelf het contrast omhoog of omlaag gaat gooien klopt er niks meer van de calibratie. Dan worden donkere delen te donker, of lichte delen gaan eerder als 100% wit clippen.
Waar kan je overigens de RGB settings vinden?
Dan moet je eerst advanced IFC (of iets dergelijks) aanvinken.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:51

Deathchant

Don't intend. Do!

kep nu de 2.009 software op mijn 42G20ES en hij zegt dat er een update beschikbaar is: 2.405. Heeft iemand al wat zinnigs te melden over deze update? kep de tv pas nieuw en ben beetje huiverig met updates....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• ari3
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:48:
[...]

Waarom zou die er zijn dan? Met de originele AB moet je ook door een menuutje heen wandelen. De tv onthoudt de voorkeur per (hdmi)aansluiting en dat voldoet meestal toch wel?
Nou, bij mijn vorige TV (een Samsung) moest ik ook door een menuutje heen om een input te kiezen. Echter bleken er ook IR codes te zijn die direct HDMI2 of SCART2 selecteren terwijl de originele afstandbediening dit niet kon.

Het is best wel suf dat je instellingen niet direct kunt kiezen. Hierdoor is TV onbruikbaar met een iedere programmeerbare afstandbediening. Ook kun je het doorlopen van het menu niet voorprogrammeren want de VT20 onthoudt waar hij was in het menu dus je weet nooit wat het startpunt is als je de menu-, aspect- of input-knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb ook net mijn 46G20ES binnen. Moet zeggen dat het een waanzinnig beeld is met 1 probleem:
Color banding... Op elke bron, met name bij fadings, bewegend beeld met zelfde kleurtinten (wolken, nachtscenes enz enz)

Sta op het punt om hem om te wisselen, want dit gaat me veel te veel afleiden van het kijken: als je het eenmaal ziet dan blijft het opvalllen. Dit is echt een tegenvaller zeg!

Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 4% gewijzigd door king_dude op 12-09-2010 00:43 . Reden: toevoegen laatste regel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:39
Deathchant schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:13:
kep nu de 2.009 software op mijn 42G20ES en hij zegt dat er een update beschikbaar is: 2.405. Heeft iemand al wat zinnigs te melden over deze update? kep de tv pas nieuw en ben beetje huiverig met updates....
Dat is volgens mij alleen voor de Viera-tools, niet voor de TV zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kepler schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:04:
[...]

Dat is volgens mij alleen voor de Viera-tools, niet voor de TV zelf?
Zijn er dan al updates aanwezig voor de tv zelf? Want ik kan op de tv wel zoeken naar updates, maar dan gaat ie heel lang zoeken en doet ie verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
king_dude schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:43:
Ik heb ook net mijn 46G20ES binnen. Moet zeggen dat het een waanzinnig beeld is met 1 probleem:
Color banding... Op elke bron, met name bij fadings, bewegend beeld met zelfde kleurtinten (wolken, nachtscenes enz enz)

Sta op het punt om hem om te wisselen, want dit gaat me veel te veel afleiden van het kijken: als je het eenmaal ziet dan blijft het opvalllen. Dit is echt een tegenvaller zeg!

Heb ik geen last van gehad. 1 keer bij een film een nachtscene gezien waarbij het niet 100% vloeiend overliep, maar dat is onoverkomelijk.

Kan ook deel aan de instellingen liggen heb ik begrepen, lees even een paar pagina's terug.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pospa schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:19:
Over wat voor buzz gaat het dan eigenlijk? Want die G20 heeft geen ventilator, is het dan effectief resonantie? Wat als je het geluid afzet, hoor je het dan nog?
Buzz is te vergelijken met het zoemen van een halogeenlamp die gedimd wordt. Als het geluid uit staat dan is het nog steeds te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 08:50
king_dude schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:43:

Zoals je een paar pagina's vroeger in dit topic kan zien heb ik er ook last van. Vooral in skin-tones, in feite.

'k Heb ontdekt dat het in Normal-mode veel minder erg is dan in THX-mode. Iemand anders postte setting die je kan gebruiken in Cinema-modus waarbij het fenomeen veel minder zou voorkomen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het zou wel helpen.

De oorzaak is volgens mij crappy image processing. Ofwel een hardware-beperking, ofwel een firmware-bug. Ik heb Panasonic alleszins al gecontacteerd. Hopelijk krijg ik antwoord, en iedereen een nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb een aantal keer het woord HOTELMODUS voorbij zien komen hier. dat is toch dat je tv opstart op één bepaalde ingang? dit zou ik namelijk wel fijn vinden. heb alles aangesloten op HDMI 1 dus ik zou graag willen dat hij daar opstart in plaats van de satelliet tuner. ik heb dus de 50V20.

iemand die me kan helpen want ik kan niks in de handleiding vinden hierover. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:08
Als je nou gewoon is helemaal naar boven scrolled, dan zie je rechts in de menu balk 'Zoeken...' staan. Vul hotel in, geef enter. Rara wat zal er nu gebeuren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Fietsventje schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:13:
[...]

Zoals je een paar pagina's vroeger in dit topic kan zien heb ik er ook last van. Vooral in skin-tones, in feite.

'k Heb ontdekt dat het in Normal-mode veel minder erg is dan in THX-mode. Iemand anders postte setting die je kan gebruiken in Cinema-modus waarbij het fenomeen veel minder zou voorkomen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het zou wel helpen.

De oorzaak is volgens mij crappy image processing. Ofwel een hardware-beperking, ofwel een firmware-bug. Ik heb Panasonic alleszins al gecontacteerd. Hopelijk krijg ik antwoord, en iedereen een nieuwe firmware!
Bij avatar Blue Ray viel me het niet op, bij normale DVDtjes / HDtv wel. Lijkt echt op 8 bit rendering met slechte dithering
Afbeeldingslocatie: http://media.arstechnica.com/news.media/Colour_banding_example01.png
Heb overigens net de film "Brothers" op BR gehuurd om het te checken, hier viel het weer mee. Raar dat hier weinig over gepost is.

Ik ben me al helemaal suf aan het lezen op alle forums hierover, maar kom niet echt tot een oplossing.
Waar stonden die settings? Die wil ik eens proberen.
Blijft het me irriteren dan gaat ie terug en ga ik voor een refund -> of Panasonic moet een oplossing hebben. (kantoor zit in Den Bosch, dan ga ik langs)

Zijn mijn ogen zo gevoelig hiervoor? Je ziet het overduidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Plasmascherm is 16bit dus dat je dithering ziet klopt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:28:
1600 euro voor een 42" zonder brillen 8)7. leg je er 400 euro bij heb je een 50" met 2 brillen. brillen zijn bij plasma-discounter 189,- per stuk dus wil je er 2 dan ben je bijna even duur uit.

lijkt me dat deze gekocht zal worden door mensen die niet groter dan 42 willen/kunnen en niet zoveel om 3D geven maar wel zo een erg goede tv krijgen.

vind de prijs alleen erg hoog. is natuurlijk ook eerste zaak die hem verkoopt (toch?) dus die prijs zal wel wat aan de hoge kant zijn. en ze moeten geloof ik met adviesprijzen werken van panasonic maar hoop dat hij nog 2 a 3 honderd euro zakt in prijs.
In Duitsland kost de GT20 gewoon 250euri minder, inclusief BTW en verzendkosten. *link*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:08
"Plus shipping" betekent dat de verzendkosten er nog bij komen, niet dat ze er al bij zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dithering is ook heel erg afhankelijk van de bron......
Daarbij kan zelfs de ene BR-speler ander beeld weergeven dan de ander.
Dus je kan niet zomaar de TV er de schuld van geven.

Bij een Plasma moet je eigenlijk gewoon alle beeldaanpassingen UIT zetten.
Daarnaast moet je soms gewoon investeren in goede randapparatuur, het is helaas niet anders.

De perfecte TV bestaat niet en zal ook nooit gemaakt worden.
Want wat heeft dat nu voor zin......dan verkopen ze daarna nooit meer een nieuwe......
Daarom moeten ze ook gewoon uit zichzelf kapot gaan.

En dat is niet alleen bij TV's hoor........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:31:
De perfecte TV bestaat niet en zal ook nooit gemaakt worden.
Want wat heeft dat nu voor zin......dan verkopen ze daarna nooit meer een nieuwe......
Daarom moeten ze ook gewoon uit zichzelf kapot gaan.

En dat is niet alleen bij TV's hoor........
Die komen eraan hoor : 152 inch 4K scherm van Panasonic afgelopen weekend van dichtbij gezien = Erg leuk speelgoed :D Was een animatie op te zien waarin een ruimteschip door iets van een wormhole of zo gaat en ik kan je vertellen... ik werd net niet meegezogen :+ _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
  • Laatst online: 21-09 08:50
king_dude schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:21:
[...]
Waar stonden die settings? Die wil ik eens proberen.
[...]
Hierzo: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34634636

Ik twijfel enigzins aan het statement dat het sterk afhangt van de bron. Als ik een screenshot van de video die ik via m'n PC afspeel bekijk op m'n LCD monitor zie ik helemaal geen colorbanding, terwijl dat op m'n plasma wel voorkomt.

Ik wacht intussen geduldig op feedback van Panasonic zelf. 2 werkdagen and counting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gedoe zeg... TV uitkiezen. Van Plasma 37X20 afgeweken ivm spiegelend beeld oppervlak, min of meer uitgekomen bij LCD Sony 37EX500. Dan gelukkig nog de LCD van Panasonic opgemekrt, de L37S20...
Maar de beeldkwaliteit van Plasma blijft toch de betere krijg ik de indruk.

Dusss... wie vindt het gespiegel van de 37X20 echt storend ? Is het gelijk aan de oude CRT spiegeling, of dat toch niet helemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Moet het per se een 37" zijn? De 42S20 is net zo duur als de Sony en dus wel plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shiver23 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:07:
Moet het per se een 37" zijn? De 42S20 is net zo duur als de Sony en dus wel plasma.
....voorkeur 37, (heel eventueel 40)..., Maar budget wil ik graag ook rond de 550-600 houden (i.p),
maar de tip is ip goed bedacht... (maar er is geen plasma in 40" )

Vandaar dat mijn vraag blijft: hoe wordt de spiegeling van de X20 ervaren (mn tov de oude CRT schermen) ?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Fietsventje schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:57:
[...]

Ik twijfel enigzins aan het statement dat het sterk afhangt van de bron. Als ik een screenshot van de video die ik via m'n PC afspeel bekijk op m'n LCD monitor zie ik helemaal geen colorbanding, terwijl dat op m'n plasma wel voorkomt.

Ik wacht intussen geduldig op feedback van Panasonic zelf. 2 werkdagen and counting ...
ben benieuwd; hebzelf ook problemen met m'n 50VT20, naast motion problemen zie ik ook regelmatig posterization/colour banding

ben b.v. NCIS seizoen 1 aan het kijken en bijna bij elke shot met op de achtergrond een verlichte muur zie ik problemen (vaak ook paarse ringen die verdacht veel lijken op zgn purple snakes, een bekend probleem van oudere generaties pana's )

kijk zelf vnl op THX of prof mode maar zal de genoemde Cinema standen eens proberen

ga deze week het een en ander testen, en met testmateriaal naar de winkel waar ik 'm gekocht heb om te kijken of het een algemeen probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:39:
[...]152 inch 4K scherm van Panasonic
En ik had al moeite om mijn vriendin over te halen om een 42" te accepteren :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:04:
[...]

Ja, dat heb ik. Ik heb al de derde tv staan (G20). Alle drie dezelfde ellende. Vorige week een monteur op bezoek gehad en die wilde wel alle onderdelen vervangen die het geluid zouden kunnen maken, maar hij zei dat het weinig zou uitmaken. Het hoort bij het model.... Hij adviseerde eens naar de V20 te kijken. Die zou andere onderdelen hebben. Ik zag inmiddels dat ook bij dat type het probleem bestaat.
Na overleg met de winkelier maar niet laten "repareren" want dan zou ik hem niet meer terug kunnen geven. De zaak loopt nog, want de winkelier is weer in discussie met Panasonic hierover.
Wat me opvalt is dat er steeds meer mensen hierover klagen, alleen ik zie nooit een oplossing voorbij komen. Ik ben inmiddels zover dat ik het er maar bij laat zitten. Je raakt er een soort aan gewend.
Ik moet wel zeggen dat Panasonic absoluut niet moeilijk doet over omruilen etc. Het lost alleen niets op. Misschien is het een idee dat er eens geïnventariseerd wordt hoeveel mensen er last van hebben, en wat belangrijker is, hoeveel mensen niet. Want dan zou blijken dat het wel anders kan.
Bedankt voor dit verhaal Ham12. Ik denk dat ik het ook maar een beetje probeer te negeren. Wel jammer dat er op wat lijm bezuinigd lijkt te worden. Ik had er zo €100,- voor over gehad als de TV muisstil was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:15:
[...]

....voorkeur 37, (heel eventueel 40)..., Maar budget wil ik graag ook rond de 550-600 houden (i.p),
maar de tip is ip goed bedacht... (maar er is geen plasma in 40" )

Vandaar dat mijn vraag blijft: hoe wordt de spiegeling van de X20 ervaren (mn tov de oude CRT schermen) ?
De Pana 42S20 staat in de pricewatch vanaf €555,-, dus dat past prima in je budget.
Die paar inch groter ga je achteraf alleen maar waarderen, dus ik zou zeker voor de plasma gaan. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
En ik hou van mijn p42s20 :)

Over die reflecties; je ziet steeds met LCD's die ook een glasplaat hebben. Zit je met hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpongeRob schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:30:
[...]De Pana 42S20 staat in de pricewatch vanaf €555,-, dus dat past prima in je budget.
Die paar inch groter ga je achteraf alleen maar waarderen, dus ik zou zeker voor de plasma gaan. :)
...ik geloof je meteen (scherpe prijs trouwns).... maar die TV kast waar die in moet is de bottleneck. :( ;)
Maar voor de zekerheid... kan je mij de buitenmaten geven (LxH) en onderkant tv tot onderkant voet...wie weet... :) (... komt dan waarschijnlijk op mm werk aan om 'm derin te passen..., wat niet zo heel mooi staat, maar dan heb je wel wat natuurlijk...)
418O2 schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:33:

Over die reflecties; je ziet steeds met LCD's die ook een glasplaat hebben. Zit je met hetzelfde.
...ja, daar verbaas ik mij ook in toenemende mate over (want dat anti refelctie was nu net zo'n groot pluspunt...)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Met een decoupeerzaag kun je de kast ook wat tweaken zodat een grotere tv past. :P
De afmetingen staan ook gewoon in de PW.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S20E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpongeRob schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:44:
Met een decoupeerzaag kun je de kast ook wat tweaken zodat een grotere tv past. :P
De afmetingen staan ook gewoon in de PW.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S20E
...de hoogt is 70.4cm volgens de site. Wie wil het even nameten ? (incl voet !).... ik heb 70cm ruimte waar ie in moet 8)7 |:( (...energie 275watt...das dan weer minder...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

(...energie 275watt...das dan weer minder...)
Klopt, want je zit niet continu tegen een wit scherm aan te kijken met het contrast op de hoogste stand en de speakers op maximaal volume ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:21:
[...]Klopt, want je zit niet continu tegen een wit scherm aan te kijken met het contrast op de hoogste stand en de speakers op maximaal volume ;)
...weet ik, maar toch... enfin,... hopenlijk iemand straks die de gevraagdematen in real life even kan meten ;)
En daarbij blijft nog wel mijn vraag openstaan over de mate van reflectie van de X20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:43:
[...]

...de hoogt is 70.4cm volgens de site. Wie wil het even nameten ? (incl voet !).... ik heb 70cm ruimte waar ie in moet 8)7 |:( (...energie 275watt...das dan weer minder...)
Dat vermogen is het maximale vermogen, reken op ongeveer 150-175 Watt bij normaal gebruik.
Mijn 42S10, vorig modeljaar dus, is ongeveer 65.5 cm hoog zonder voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
Kan hij zijn warmte wel kwijt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

death valley schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:52:
[...]ben b.v. NCIS seizoen 1 aan het kijken en bijna bij elke shot met op de achtergrond een verlichte muur zie ik problemen (vaak ook paarse ringen die verdacht veel lijken op zgn purple snakes, een bekend probleem van oudere generaties pana's )
En wat is hiervan de bron??
Een originele DVD of BR of een rip of gedownload van het net.
En waarmee speel je het af.... een DVD-/BR-speler of PS3 of..........
En doet dat afspeelapparaat aan upscaling of niet.....

Zoals gezegd kan je niet zomaar de TV hiervan de schuld geven.
Daarnaast wil men vaak steeds groter maar vergeten dan voor het gemak dat afwijkingen ook groter worden.
Op een Philips 28" CRT had ik een haarscherp beeld maar als je die 2 keer vergoot worden de beeldlijnen toch echt niet opeens ook 2x zoveel.

En het vergelijken tussen een 17-21" (HD) LCD scherm en een 50" plasma is natuurlijk ook appels met peren vergelijken.

Ik wil niet zeggen dat de huidige TV's probleem vrij zijn maar we moeten wel een beetje realistisch blijven.
Want we willen ook niet dat Panasonic de prijzen van Pioneer gaat aanhouden.

Bij mijn V20 zie ik alleen colorbanding en motion-distortion bij materiaal van CD. Bij de originele DVD's en BR die ik heb is het me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Oh, dat kan heel makkelijk hoor. Als ik een lossless compressed gradient van 32 bits per kleurkanaal op mijn tv toon (of dat nou vanaf mijn pc is of vanaf de mediaplayer) zie je banding door de beperkte LUT. En in dat plaatje zitten heel wat meer kleuren verstopt dan in een lossy mpeg2-stream van een DVD.

Niet dat het heel ernstig is, maar de tv kan gewoon niet alles weergeven. En dat kun je ook niet verwachten in deze prijsklasse (tenminste, je vindt het gewoon niet in deze prijsklasse). Dan kun je lang of kort gaan praten over de bron van je beeldmateriaal, maar dat heeft er weinig mee te maken (een slechte encode kan het probleem hooguit verergeren, een goede encode kan het niet voorkomen) . Zie ook mijn eerdere relaas hierover in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
418O2 schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:33:

Klopt idd...je ziet ´t bij de led tv´s van samsung steeds meer.
Persoonlijk vind ik dat zo´n glasplaat mooier beeld en beter zwart weergeeft dan zo´n anti-reflectie laag die ik bijv. om m´n 42py70 plasma heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:15:
[...]

Ik wil niet zeggen dat de huidige TV's probleem vrij zijn maar we moeten wel een beetje realistisch blijven.
Onzin.
Dus we moeten volgens jou onze problemen maar niet kenbaar maken :? en ermee leren leven omdat anders Panasonic zijn prijzen omhoog gaat gooien...? Dream on!
Het feit dat jij de problemen niet hebt is fijn voor jou, maar betekent niet dat jij kunt stellen dat ons probleem er niet is

Ik geef juist wel de tv de schuld, na het testen van verschillende bronmaterialen, en ja ik ben realistisch en ben niet de enigste. Ik wacht de reactie van Fietsventje mee af ;) en ben benieuwd of er meerdere zijn die het color banding probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
gaat natuurlijk over originele R2 dvd met prima apparatuur (heb 4 spelers waaronder ps3, oppo en pioneer) en zit geen verschil tussen

heb nog m'n oude pana staan en vooral de paarse banden/vlekken zijn hierop een stuk minder

volgens deze review (zegt niet alles, maar toch) zijn er minimale digitale compressiefoutjes maar wat ik zie kan ik niet minimaal noemen

gaf het als voorbeeld en hoop eigenlijk dat iemand in het bezit van deze dvd kan vertellen of hij/zij hetzelfde probleem heeft
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:15:
[...]

En wat is hiervan de bron??
Een originele DVD of BR of een rip of gedownload van het net.
En waarmee speel je het af.... een DVD-/BR-speler of PS3 of..........
En doet dat afspeelapparaat aan upscaling of niet.....

Daarnaast wil men vaak steeds groter maar vergeten dan voor het gemak dat afwijkingen ook groter worden.
Op een Philips 28" CRT had ik een haarscherp beeld maar als je die 2 keer vergoot worden de beeldlijnen toch echt niet opeens ook 2x zoveel.

En het vergelijken tussen een 17-21" (HD) LCD scherm en een 50" plasma is natuurlijk ook appels met peren vergelijken.

Bij mijn V20 zie ik alleen colorbanding en motion-distortion bij materiaal van CD. Bij de originele DVD's en BR die ik heb is het me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpongeRob schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:39:
[...]
Dat vermogen is het maximale vermogen, reken op ongeveer 150-175 Watt bij normaal gebruik.
Mijn 42S10, vorig modeljaar dus, is ongeveer 65.5 cm hoog zonder voet.
..fijn zo. Heb trouwens ontdekt dat de rand in de tv kast die eventueel de hoogte van de plasma van 70.4cm belemmerd, toch verwijderd kan worden door de (zeer goed en netjes weggewerkte schroevjes...net ontdekt (omhoog kijken in een kast is soms handig) 8)7 ) eenvoudig los te maken :)
42S20... Here we come !!!! :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king_dude schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:38:
[...]

Ik geef juist wel de tv de schuld, na het testen van verschillende bronmaterialen, en ja ik ben realistisch en ben niet de enigste. Ik wacht de reactie van Fietsventje mee af ;) en ben benieuwd of er meerdere zijn die het color banding probleem hebben.
Ja ik :'( ......(P50VT20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook wel een beetje last van. (VT20)

Ik vraag me nu ook af, sinds mijn mediaserver niet werkt op mijn tv ben ik genoodzaakt om divx bestanden via USB af te spelen. Daar werken al mijn video files ook niet 100% terwijl ze bij andere merken wel werken.
Iemand hier ook problemen mee ondervinden?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 15:05

jasjenl

Liab A Tymo

In de review van de 50VT20 op avforums.com wordt de banding ook genoemd:
However, there are also some small niggles caused by this cleaner image and in particular colour gradation with certain material. Scenes such as a sunset, where the sky has light to deep blues, in gradual gradational steps, there is banding within the VT20 image. This is not a common issue but once you are aware of it, you can be taken out of a particular scene you are watching. Whether this is caused by the lack of dithering used by Panasonic is open to debate, however there were also instances where posterisation was seen within backgrounds and occasionally on faces. However, these issues while annoying to videophiles are probably not going to be that obvious a flaw to the vast majority of viewers.
Dus het is gewoon een aanwezig verschijnsel bij deze tv's.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
jasjenl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:33:

[...]

Misschien aanwezig, zij het in beperkte mate, en dat is waar het om gaat. Zo staat het ook in de review.
Er bestaat geen perfecte TV ook al zou je dat graag willen. En al deze al wel zou bestaan zou de prijs zo hoog zijn dat je die prijs zeer waarschijnlijk niet wilt betalen.
Het is zoals met alles, perfecte producten bestaan niet, er is overal wel wat op aan te merken.

Naar mijn mening (en de mening van vele tevreden Pana kijkers), is de G/V of VT serie een zeer goede TV die vele concurrenten mijlen ver achter zich laat.
Misschien ben je het hier niet mee eens. Prima. Zoek dan rustig verder naar een betere TV en laat hier vooral dan ook even weten als ze deze gevonden hebt.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:13
nou, ik moet zeggen dat de discussie hier en op AVforums me toch wel met spanning laten uitkijken naar het moment waarop ik ga besluiten eindelijk 'ns te kopen (G20 of V20)

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 09:45
Er is een nieuwe firmware 2.505 bechikbaar voor de meeste modellen hier. zelf heb ik een 42G20

1. Capable of playing back 3-D video content stored on a SD card using Panasonic's Camcorder. (VT Series)
2. Adds additional support for Skype Service in VieraCast. etc

niet veel bijzonders dus...

Verwijderd

Fietsventje schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:57:
[...]

Heb ook wat colorbanding op mijn plasma(G20). Tot nu toe overigens alleen nog gezien bij niet hd content. Op hd (ned 1,2,3 en mkv bestanden) heb ik het nog niet gezien...

• ari3
  • Niet online
Spicers schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:43:
Er is een nieuwe firmware 2.505 bechikbaar voor de meeste modellen hier. zelf heb ik een 42G20

1. Capable of playing back 3-D video content stored on a SD card using Panasonic's Camcorder. (VT Series)
2. Adds additional support for Skype Service in VieraCast. etc

niet veel bijzonders dus...
Lijkt me niet echt een firmware update maar een applicatie update.

Ik vraag me ook af of Panasonic ooit de 50Hz beeldverwerking gaat oplossen? Ik was een stukje 3D voetbal aan het kijken op het Astra 3D demokanaal en met IFC aan is het gewoon niet te doen. De bal schokt het veld over in plaats vanin een mooie vloeiende beweging. Met IFC uit is het wat vloeiende maar gaat ten koste van de scherpte.

Ik ga dit weekeinde eens proberen hoe de VT20 het doet met 240p/480i op 60Hz met mijn geimporteerde spelcomputers. Ik zag al dat je in game mode geen 4:3 kan kiezen dus de beeldverhouding zal in ieder geval al een misser zijn. Eens zien of 2D shooters en fighters goed door de input lag test heen komen.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb gelezen dat panasonic een nieuwe 3D bril op de markt heeft gelanceerd type = TY-EW3D2.
http://www.3dpro.be/index...-tv&layout=blog&Itemid=55

Ik sta nog in twijfel om de P50VT20 aan te schaffen waar ze ook twee brillen meeleveren.

Weet er hier iemand of ze ook het nieuwe type bril meeleveren met de VT20 of zijn het nog de oudere?

Dank u,
Rostar

• ari3
  • Niet online
Ik zou geen wonderen verwachten van het nieuwe model bril. Het probleem is nog steeds dat er aan alle kanten nog steeds heel veel storende lichtinval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij worden de nieuwe brillen nog niet verkocht. Ik neem aan dat de meeste VT20 nu wel voorraadmodellen van Panasonic NL zijn en daar zitten gewoon de 'oude' brillen in de doos.

Kan me wel voorstellen dat het op een gegeven moment wel zo wordt dat deze brillen standaard worden.

Deze brillen zijn aan de zijkant wel dichter dan de oude, dus misschien zijn ze ook wel beter.
Ze zijn in ieder geval 40% lichter en dat is toch heel wat in 1 jaar tijd

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
Heb nu sinds 2 dagen een 50" G20 hangen, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het beeld. Zelfs SD signalen via RGB scart zijn erg mooi en scherp!

Alleen VIERA Cast valt een beetje tegen, maar dat was voor mij niet echt een belangrijke reden om voor deze TV te kiezen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
jasjenl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:33:

[...]

Ja, je ziet het bijv. goed in de Blu-ray van Alice in wonderland, in het begin waar ze in de koets zit met haar moeder. Behoorlijk wat posterisatie aanwezig dan in zowel haar gezicht als dat van haar moeder. Op pc zien die bleke huidtinten er echter vloeiend uit zonder banding.

Niets is perfect idd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geldt het banding probleem ook voor de P42S20 ?

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 23:25 ]

• TeunVR
  • Laatst online: 16-09 19:05
Ik heb op mn 50G10 ook heel veel last van banding, vanaf het begin.
Maakt niet uit wat voor content of source, hij kan gewoon geen vloeiende gradient weergeven. En dat terwijl ze destijds op de (engelse) website juist dit als feature gaven van de nieuwe generatie neo-pdps: perfecte gradients. Heb wel een screenshot van die website ergens geloof ik.

Je kunt het heel makkelijk testen, gewoon even een gradient maken op je pc en dan als png opslaan (niet lossy). De 50g10 kan er geen chocola van maken. Of je het nu via de cardreader of via de ps3 bekijkt, maakt niets uit. Hij stikt er helemaal in als de gradient verplaatst, zoom maar een stukje in en dan heen en weer scrollen. Op mn iMac lcd ziet de gradient er tiptop uit.
Ook bluray via ps3 heeft banding, bv de openingscenes van planet earth als de zon in beeld komt.

Maar: als je het nog niet gezien hebt ga er dan niet naar op zoek. What has been seen cannot be unseen!

Dit samen met de inmiddels waardeloze blacklevels en de ventilatoren die me irriteren denk ik toch wel paar keer na voordat er een nieuwe pana komt,

Verwijderd

Topicstarter
TeunVR schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:45:
Ik heb op mn 50G10 ook heel veel last van banding, vanaf het begin.
....niet om het een of ander, maar wellicht scheelt het dat jij het hebt over de G10, een scherm van de serie van 2009 , waar nog geen nieuwe generatie neo-pdps in zaten volgens mij (pas vanaf de 2010 modellen) ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 17:57 ]

• TeunVR
  • Laatst online: 16-09 19:05
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:56:
[...]

....niet om het een of ander, maar wellicht scheelt het dat jij het hebt over de G10, een scherm van de serie van 2009 , waar nog geen nieuwe generatie neo-pdps in zaten volgens mij (pas vanaf de 2010 modellen) ?
De 2009 serie is de eerste serie neo-pdps. Er zullen vast en zeker wel wat verbeteringen zijn gemaakt in de 2010-serie (rising blacklevels zijn nu floating-blacks geworden :) ), maar als ik zo hier de mensen over banding hoor is dat iig niet verbeterd t.o.v. 2009.

Verwijderd

Topicstarter
TeunVR schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:33:[...]De 2009 serie is de eerste serie neo-pdps. Er zullen vast en zeker wel wat verbeteringen zijn gemaakt in de 2010-serie (rising blacklevels zijn nu floating-blacks geworden :) ), maar als ik zo hier de mensen over banding hoor is dat iig niet verbeterd t.o.v. 2009.
...ah, op die manier. Maar dan blijft mijn vraag nogmaals.... geldt dat gedoe (banding) ook voor de S20 serie ?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:00:
Heeft iemand hier ook last van resonantie? Ik hoor de laatste tijd steeds vaker de behuizing van mijn 42G20 resoneren met het geluid mee. Ik zat er aan te denken om de service maar eens te bellen. maar misschien is het ook wel een kwestie van een paneeltje ergens aan drukken. Heeft iemand hier wel eens eerder van dit probleem gehoord?

Hij staat bij mij op een TV-meubel op de standaard.
Zie mijn eerste post in dit topic van 19 juni. Ik sluit hem sowieso aan op mijn cinemaset, maar wel knullig idd. Ik weet ook precies waar het vandaan komt. Bij het schroefje dat linksboven de ethernetaansluiting zit. Druk daar maar eens een klein beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:25:
Hallo allemaal,

Ik heb gelezen dat panasonic een nieuwe 3D bril op de markt heeft gelanceerd type = TY-EW3D2.
http://www.3dpro.be/index...-tv&layout=blog&Itemid=55

Ik sta nog in twijfel om de P50VT20 aan te schaffen waar ze ook twee brillen meeleveren.

Weet er hier iemand of ze ook het nieuwe type bril meeleveren met de VT20 of zijn het nog de oudere?

Dank u,
Rostar
Ik hoop dat panasonic een inruilactie gaat beginnen zodat mensen die de "oude" brillen hebben gekregen zoals ik bij de 50VT20, deze kunnen ruilen voor het nieuwe model (eventueel met bijbetaling)

Ik heb een stuk gekeken van 1 van de gratis 3d blu ray's, maar na ongeveer een half uur ging de bril me zo irriteren dat ik ben gestopt met kijken....ik vind de bril zeeeer onprettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou er niet te hard op rekenen. Het viel me in de winkel (MM Enschede) al op dat de brilletjes flink last hadden van invallend licht via de zijkanten. Het is me ook een raadsel waarom de bril er zo futuristisch uit moest zien en er niet even wat praktischer is nagedacht over de werking. De nieuwe brillen zullen wat dat betreft een flinke vooruitgang zijn t.o.v. de originele brillen, maar een omruilactie? Ik denk het niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Ik vind best dat Panasonic eens wat terug mag doen voor z'n klanten !
dus een omruil actie zou ik zeer waarderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
RAT-1962 schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:07:
Ik vind best dat Panasonic eens wat terug mag doen voor z'n klanten !
dus een omruil actie zou ik zeer waarderen....
Wat een onzin.. Panasonic is in veel gevallen beter qua service en aftersales.. en uitgaande van jouw reactie is 't alsof Panasonic niets doet voor haar klanten. Een omruil actie slaat eigenlijk nergens op.. Dat doet geen enkel bedrijf of producent.. behalve als er echt sprake is van een gebrekkig product. Ik mag er toch vanuit gaan dat bij de keuze van je TV ook de 3D optie belicht is en dat je op de hoogte was van de brillen.. dat een fabrikant vervolgens met een nieuwe versie komt betekent niet gelijk dat je de oude versie kunt omruilen.. Dat zou wat zijn..

Dan had iedereen nu de laatste Volkswagen Golf versie, keek iedereen naar de laatste nieuwe LED TV van een bepaald merk en konden kinderen hun speeltjes terugbrengen naar de MacDonalds omdat er weer nieuwe speeltjes zijn..

In de technologie is vernieuwing een vooruitgang.. niets doen is stilstand en dus achterstand..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Ik wilde graag de 50VT20, maar vond in de winkel de brillen al tegen vallen...
maar ik vond dat geen reden om dan maar een Samsung oid te kopen...
ik hoopte al dat er ooit betere brillen zouden komen....dan maar voor betalen...
ook geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

[message=,noline]Bloemp schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:19[/message]:
[...]

Heb ook wat colorbanding op mijn plasma(G20). Tot nu toe overigens alleen nog gezien bij niet hd content. Op hd (ned 1,2,3 en mkv bestanden) heb ik het nog niet gezien...
Ik ook niet, zal dus wel gewoon aan de bron, afspeelapparaat of eventuele instellingen liggen (ik kijk alles op 1080p24 en alle extra beeldverbeteringsopties van receiver en tv uit).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel jammer dat mensen nog steeds een 50"plasmabeeld vergelijken met een 15"-22" LCD scherm van hun computer. Hoe groter het beeld hoe duidelijker eventuele gebreken zichtbaar zijn.

Ik wil Panasonic echt niet vrijpleiten en ik heb op mijn V20 ook wel banding gezien maar we moeten hier niet van een mug een olifant gaan maken. Bij Samsung en LG zie je precies dezelfde problemen (en ook nog wel andere). Plasma heeft net als LCD zo zijn beperkingen. Bij Plasma o.a. de onmogelijkheid om alle kleuren te kunnen tonen.

Maar ondanks af en toe wat banding ben ik een zeer tevreden eigenaar van de V20 en zou hem zeker niet inruilen voor een Samsung of LG plasma, laat staan voor een LCD scherm met zijn te felle kleuren onzettend beperkte kijkhoek en slechte zwartwaarden (i.v.m. V20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er iig niet meer naar op zoek. Als ik het opmerk jammer en zo niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Weet iemand of ze ook Silver versies uitbrengen van de 3D TV's? Ik heb alles Silver en vind het zwart echt niet mooi... Anders moet ik het maar met een TV doen zonder 3D :'(

webOS all the way!

Pagina: 1 ... 48 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.