KraveN ik heb ook pas de 42G20 gekocht. Wat je moet doen is je TV altijd op de THX stand laten staan en dan het contrast van 36 naar 20 schroeven en voor de rest gewoon lekker kijken en niet gaan pixelneuken. Dat doe ik hier ook en er is niks aan het handje. Al met al lijkt het me allemaal wat overdreven met dat inbranden, maar ik heb enkele mensen zien posten met significant veel inbranding.....Dus ik heb zoiets van: laat ik maar voor de safer bet gaan en lekker op THX @ 20 contrast kijken, dan kan er niks gebeuren. 1000 euro voor een tv is niet niks

Je 200 uur zijn om voordat je het weet

En dan kun je je contrasten wat hoger zetten.
Wat betreft Plasma/LCD.....dat is ook erg wat je voorkeur heeft.
Over het algemeen zeggen ze:
PRO's Plasma:
- kleurechtheid
- levendigheid van het beeld (organischer)
- reactiesnelheid (geen lag of ghosting)
CON's plasma:
- hoger energieverbruik dan LCD/LED
- spiegeling van licht in de glazen plaat van de TV
- inbrandgevoeligheid
dat eerste minpunt is wat over te zeggen. Een plasma verbruikt idd de volle 250watt als je een volledig wit beeld laat zien op het hoogste contrast niveau. Wanneer je gewoon normaal TV kijkt, zit je rond de 150w-170w. Nog steeds minder zuinig dan de 120w van een LED/LCD, maar het is altijd beter dan je oude CRT. En mijn god, ik vind dat het soms wel erger gemaakt wordt dan dat het eigenlijk is.
Ik was zelf namelijk pro LCD voordat ik de 42G20 kocht, gewoon omdat het toch meer de standaard is etc. maar ik ben toch gaan kijken en onderzoeken en ik was tot de conclusie gekomen, dat hoe vaak ik in de winkel keek, het niet dichterbij een conclusie kon komen OF LCD OF plasma. Ik ben eens gaan kijken bij een collega thuis met een plasma met gordijnen dicht en open en heb gewoon eens wat tv gekeken en daarna een simpel dvdtje (swordfish). Uiteraard wat gespeeld met de settings enzo. Daarna bij een vriend van me hetzelfde gedaan met LCD, en toen wist ik dus wel duidelijk dat het plasma beeld mij veel beter beviel.
En toen heb ik eigenlijk niet meer echt omgedraaid naar LCD en was gelijk verkocht

Ik dacht als het met een DVD veel beter is dan LCD, dan zal dat ook wel zo zijn met een HD film
Ik vind persoonlijk LCD wel OK, het beeld is ragscherp, maar het blijft plat. Kleuren blijven te flets en wanneer je contrasten omlaag gooit worden de kleuren dof. Het beeld beweegt gewoon niet en bevat te weinig diepte, waardoor ik het gevoel heb dat ik altijd naar een plat beeld keek bij LCD. OK, de plasma's zijn niet zo ragscherp, maar ze zijn wel levendig en hebben wel diepte. En voor de beleving is dat VEEL beter om naar te kijken.
Maar ja je moet ook denken aan de WAF factor he, maar gelukkig zei mijn vriendin: als ik maar TV kan kijken. Hoe hij uitziet boeit me niet

Wat het voor mij makkelijker maakte. De 42G20 is best lelijk qua design vind ikzelf maar beeldkwaliteit boven alles. En gelukkig door wife accepted