Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
ari3 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:23:
[...]
Mwah, ik zou er niet op wachten en gewoon voor een VT20 model gaan. Echte 3d content zit er soms al te plat uit (het kijkdooseffect) dus kun je wel nagaan hoe slecht (plat) realtime 2D naar 3D conversie zal zijn. Je mist er niets aan wanneer je die functie niet hebt.
Ja maar goed, die 2D naar 3D conversie is niet mijn enige reden ;)
Ten eerste hij is lager geprijsd, bezit ook "echte" 3D content weergave, heeft het VT20 paneel en de bezel van de G20 vind ik mooier als die van de VT. (weet btw nog niet welke bezel ze toepassen.)
Vraag me eigen ook af wat de wezenlijke verschillen zijn tussen de VT en de GT afgezien van de realtime 2D naar 3D conversie.

Volgens mij dachten ze "oh, alle concurrenten hebben wel realtime 2D naar 3D conversie, dan
doen wij het ook maar".
We schrijven een nieuwe Firmware met 2D->3D, verkopen de brillen los om de prijs te drukken en introduceren het gewoon als een nieuw model tussen de V en de VT.

[ Voor 14% gewijzigd door -Magnat- op 28-08-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Heeft er iemand een TX-P42V20E aan een Logitech Harmony One weten te hangen? Zo ja, hoe?
De software van de afstandsbediening verandert het in een TX-P42U20E. Lijkt me niet hetzelfde... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is niet hetzelfde maar hij bedient wel alle functies ;) heb zelf de 50" versie en daar heb ik idd ook de U ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:26:
is niet hetzelfde maar hij bedient wel alle functies ;) heb zelf de 50" versie en daar heb ik idd ook de U ingevoerd.
Zou de TX-P42G20E niet dichterbij liggen??!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Mis je functies?

Zo niet, wat boeit het?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1of6Billion schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:24:
Heeft er iemand een TX-P42V20E aan een Logitech Harmony One weten te hangen? Zo ja, hoe?
De software van de afstandsbediening verandert het in een TX-P42U20E. Lijkt me niet hetzelfde... :?
Niks aan de hand. TX-P42U20E werkt bij mij gewoon voor de V20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik overweeg de aanschaf van een P42u20e. Helaas kan ik dit type niet terug vinden op de site van Panasonic NL, UK of DE. Volgens Saturn verbruikt deze 114 watt, volgens andere bronnen op internet is het 275 watt.

Weet iemand hoe het zit?
Is er iemand die de P42u20e zelf aan de stroom meter heeft gehangen?
Hoe bevalt de P42u20e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Philflow schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:26:
Ik overweeg de aanschaf van een P42u20e. Helaas kan ik dit type niet terug vinden op de site van Panasonic NL, UK of DE. Volgens Saturn verbruikt deze 114 watt, volgens andere bronnen op internet is het 275 watt.

Weet iemand hoe het zit?
Is er iemand die de P42u20e zelf aan de stroom meter heeft gehangen?
Hoe bevalt de P42u20e?
Plasma verbruikt bij lichtere beelden meer energie dan bij donkere beelden. Het is dan ook afhankelijk van de televisie-uitzending hoeveel een plasma televisie verbruikt.
Bij de nieuwste generatie plasma televisies vermelden fabrikanten niet alleen het maximale energieverbruik, maar wordt ook het gemiddelde verbruik genoemd, misschien dat hier het verschil in zit.
Onder de streep zal hij niet veel onder doen voor een LCD.

[ Voor 12% gewijzigd door -Magnat- op 29-08-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De verschillen tussen plasma en LCD ken ik wel. Helaas staat de U serie dus niet op de site. Een 42" Samsung HD ready plasma kan in energy saving mode zo'n 90 watt gebruiken (volgens Samsung.nl). Ter vergelijking mijn Sony 40EX402 kon in energy saving mode met zo'n 80 watt overweg (zelf gemeten).

[ Voor 84% gewijzigd door Philflow op 30-08-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Even over die PVR-functie in de P42V20:

Weet er iemand hoe lang je ongeveer kan opnemen op een 8GB stickie?
Maakt het nog wat uit of het een HD- of SD-kanaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
1of6Billion schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:55:
Even over die PVR-functie in de P42V20:

Weet er iemand hoe lang je ongeveer kan opnemen op een 8GB stickie?
Maakt het nog wat uit of het een HD- of SD-kanaal is?
Opnemen kan alleen naar een usb harddisk voor zover ik weet. Sowieso dient hij groter te zijn dan 160GB meen ik me te herinneren.
HD opname kost bij mij zo ongeveer 6GB per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Voor wat betreft die harddisk: niet alle schijven werken.
De TV test iets voordat de schijf wordt goedgekeurd om mee op te nemen.
Wat precies het goed- of afgekeurd criterium is, weet ik nog niet. Ws. met het een s-ata usb bridge bevatten.
Buffalo 1Tb JustStore werkt in elk geval. Films overzetten naar PC is (nog?) niet mogelijk.
De schijf maakt wel veel bijgeluiden als ie aan de TV hangt als recorder.
Als PC schijf ( extFat filesysteem ) is ie wel weer rustig. Volgens mij een firmware TV probleem, maar dat weet ik niet zeker omdat ik maar 1 werkende schijf heb :/

[ Voor 26% gewijzigd door reijndert op 30-08-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
reijndert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:09:
...
De schijf maakt wel veel bijgeluiden als ie aan de TV hangt als recorder.
Als PC schijf ( extFat filesysteem ) is ie wel weer rustig. Volgens mij een firmware TV probleem, maar dat weet ik niet zeker omdat ik maar 1 werkende schijf heb :/
Bij mij (v20) doet ie het ook, heel irritant. Staat dat ding de hele tijd te brommen, terwijl ik liverecording (of hoe dat ook heet dat je je beeld gelijk kan bevriezen) uit heb staan.
Heb hem maar gewoon losgekoppeld en koppel hem weer aan als ik wat ga opnemen, zoveel doe ik dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Nou, vandaag mn nieuwe Pana omgeruild, maar het probleem is nog exact hetzelfde:
Dit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/7209/img4608e.jpg

Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/5849/img4609t.jpg
Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.
Morgen naar BCC om mn Onkyo set om te ruilen en ze willen hem daar ook gaan testen op een Plasma daar met mijn apparatuur en kabels, hopelijk lost dat het op.

Anders moet ik de Blurayspeler rechtstreeks op de tv aansluiten, maar dan moet het surround geluid van de Blu-rayspeler via de tv naar de Receiver, op de HDMIkabel die al van Receiver naar TV loopt via de Audio Return Channel, maar de vraag is dus of het geluid volledig en optimaal wordt doorgegeven door de tv, weet iemand daar uitsluitsel over te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

averagegamer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:53:
maar de vraag is dus of het geluid volledig en optimaal wordt doorgegeven door de tv, weet iemand daar uitsluitsel over te geven?
Panasonic??
Misschien gewoon even naar de technische dienst van Panasonic NL bellen

Panasonic Info-Centre maandag t/m vrijdag van
10.00 t/m 17.00 uur tel. 073-6402802

Zelf heb ik de V20 via HDMI aangesloten op mijn Onkyo. Ik kijk CD via de ingebouwde tuner en krijg het geluid gewoon via de Onkyo over de speakers. Afhankelijk van de zender / het programma heb ik Full surround (DTS), stereo etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb sinds een aantal weken een Playstation 3 en vind dat mijn 32" Sony Bravia toch wel erg klein is om op te gamen. Console gamen en blueray dvd's is mijn voornaamste gebruik van mijn TV.

Ik was dus eerst specifiek gaan kijken naar gamen op hd tv's en ging, naar dacht ik beter weten, op zoek naar LCD TV's. Tot ik tot ik te lezen kwam dat voor met name gamen, en ook blueray, een plasma veel geschikter is. Hier ben ik verder naar gaan lezen en vrijwel overal stelt men dat plasma beter geschikt zou zijn voor de zaken die ik wil doen. Mocht je me hier nu ongelijk in geven dan graag...

Ik ben uiteindelijk bij Panasonic beland, tevens omdat een vriend van mij ook een Panasonic plasma heeft en ik die ook al schitterend vond en tevens ik op meerdere forums lovende woorden lees over de plasma's van Panasonic. Mijn keuze ligt nu eigenlijk bij de P50S20 of de P46S20. Ik twijfel nog of de gem. meerprijs van 200,- die 4" rechtvaardigt.

Toch had ik nog een vraagje. De varianten met THX. Ik neem aan dat men hier spreekt over het geluid van de tv? En zo ja, de S20 serie heeft geen THX, maar is het geluid van deze serie ook "goed" te noemen of is THX een wereld van verschil? Ik maak geen gebruik van een externe speakerset namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

THX gaat over het beeld. Het is een automatische stand waarmee je direct een goed gekalibreerd beeld hebt. Zonder THX kan je zelf ook een heel eind komen met handmatig instellen, dus het is in mijn ogen geen reden om de S20 niet te nemen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:06:Mijn keuze ligt nu eigenlijk bij de P50S20 of de P46S20. Ik twijfel nog of de gem. meerprijs van 200,- die 4" rechtvaardigt.
Groter is altijd beter! Je ziet altijd onzinposts dat je het verschil in resolutie op een bepaalde afstand toch niet meer ziet. Men vergeet altijd dat het gevoel van immersie veel beter is als je de actie beleefd op een groot scherm. Kijk maar naar de bioscoop: k*t resolutie maar wel een super ervaring door een groot scherm.
Toch had ik nog een vraagje. De varianten met THX. Ik neem aan dat men hier spreekt over het geluid van de tv? En zo ja, de S20 serie heeft geen THX, maar is het geluid van deze serie ook "goed" te noemen of is THX een wereld van verschil? Ik maak geen gebruik van een externe speakerset namelijk.
Geluid van Panasonic plasma is matig, zoals bij alle platte schermen. THX is inderdaad een standaard voor kleur- en geluidsweergave. Bij Panasonic slaat het alleen op het beeld. Het betekent dat content die gemaakt is met THX-certificatie ook kleurecht weergegeven wordt op een beeldscherm die volgens de THX-standaard is gecalibreerd.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:31
ari3 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:11:
[...]
Groter is altijd beter! Je ziet altijd onzinposts dat je het verschil in resolutie op een bepaalde afstand toch niet meer ziet. Men vergeet altijd dat het gevoel van immersie veel beter is als je de actie beleefd op een groot scherm. Kijk maar naar de bioscoop: k*t resolutie maar wel een super ervaring door een groot scherm.
Nou ja kijk, dat merk ik dus ook. Mijn 32" voldeed prima voor gewoon tv en dvd maar sinds ik met PS3 game en blueray dvd afspeel heb ik sterk het gevoel dat deze 32" toch te klein is, met name bij het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Kan iemand eens een EDID dump maken van de HDMI ingang voor de VT20? Ik ben benieuwd welke resoluties/refreshrates er staan.

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 31-08-2010 22:06 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 00:21
Hey allemaal,

Ik ben al een goede maand bezig met het zoeken van televisie. Na lang zoeken is mijn oog gevallen op de Panasonic TX-42G20.

- Waarom 42 inch en niet groter? Persoonlijk denk ik dat 42 inch het mooiste staat in de huiskamer.
- Waarom dit model? Veel sites (flatpanels, avforum, hdtvtest)zijn positief over deze televisie.
- Waarom plasma? Ik kan geen LCD vinden met dit budget waar de review sites positief over zijn. Als ze dat wel zijn hebben ze of geen goede zwart weergave, of een hoge reactie snelheid, of weer wat anders.

Waar ga ik mijn televisie voor gebruiken?

- Digitale TV van ziggo
- PS3 (Gamen en Blue Ray)
- Mac Mini (Internet, Mediacenter, evt een spelletje)

Mijn budget heb ik rond de 1000 gesteld, 3d hoef ik nog niet en ik denk dat ik met dit budget wel een Televisie moet kunnen vinden die aan mijn eisen voldoet.

Enige waar ik een beetje huiverig voor ben is het feit dat je met een plasma toch " voorzichtiger moet zijn".
Inspelen, uitkijken met felle logo's. Nu moet je LCD ook inspelen maar daar heb je minder last van inbranden. Nu is het bij de nieuwe panels een stuk minder met inbranden, maar de kans is nog wel aanwezig.

Aangezien ik mijn tv ook wil gebruiken als computer scherm en voor games, heb je toch te maken met huds, die soms voor redelijk lange tijd op het scherm staan. Kans op inbranden lijkt me dan dus groter.

Mijn vraag is dan ook, zijn er meer mensen die hun tv voor dezelfde doeleinden gebruiken en hoe ervaren jullie de omgang met een plasma. Waarschijnlijk alleen van belang in het begin, maar ik wil toch een tv kopen die ik kan gebruiken wanneer ik wil zonder dat ik er teveel bij moet nadenken.

Nu heb ik bij een winkel een aanbieding gekregen voor bovenstaande tv voor 945 euro. Niet het goedkoopste als ik kieskeurig moet geloven, maar ik ben wel in staat om deze persoonlijk op te halen en dat is voor mij een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KraveN schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:07:
- Waarom plasma? Ik kan geen LCD vinden met dit budget waar de review sites positief over zijn. Als ze dat wel zijn hebben ze of geen goede zwart weergave, of een hoge reactie snelheid, of weer wat anders.
De verschillen tussen plasma en LCD zijn behoorlijk groot. Ik zou kiezen op basis van persoonlijke voorkeur i.p.v. op basis van reviews. Ben je al eens goed gaan kijken naar de verschillende TVs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Philflow schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

De verschillen tussen plasma en LCD zijn behoorlijk groot. Ik zou kiezen op basis van persoonlijke voorkeur i.p.v. op basis van reviews. Ben je al eens goed gaan kijken naar de verschillende TVs?
Ben in verschillende winkels wezen kijken, maar iedere setting is anders in vergelijking met de thuis situatie, licht inval, omgeving, etc. Dus dan kun je in de winkel jezelf blind staren op een mooi demo filmpje van een bepaalde fabrikant, maar die kan er thuis totaal anders uit zien. Plus een hoop dingen kun je in de winkel niet zien. Daarom lees ik graag de reviews (zijn natuurlijk zijn dat ook moment opnames) maar het geeft een idee. Als ik dan op basis van de reviews een selectie kan maken en vervolgens in de winkel ga kijken naar deze selectie, ben ik toch aardig op weg.

Mijn selectie is vrij klein, aangezien ik niet veel 40/42 inch televisie kan vinden vergelijkbaar met bovengenoemde televisie. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar ben ze nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

KraveN ik heb ook pas de 42G20 gekocht. Wat je moet doen is je TV altijd op de THX stand laten staan en dan het contrast van 36 naar 20 schroeven en voor de rest gewoon lekker kijken en niet gaan pixelneuken. Dat doe ik hier ook en er is niks aan het handje. Al met al lijkt het me allemaal wat overdreven met dat inbranden, maar ik heb enkele mensen zien posten met significant veel inbranding.....Dus ik heb zoiets van: laat ik maar voor de safer bet gaan en lekker op THX @ 20 contrast kijken, dan kan er niks gebeuren. 1000 euro voor een tv is niet niks :)
Je 200 uur zijn om voordat je het weet :) En dan kun je je contrasten wat hoger zetten.
Wat betreft Plasma/LCD.....dat is ook erg wat je voorkeur heeft.
Over het algemeen zeggen ze:

PRO's Plasma:
- kleurechtheid
- levendigheid van het beeld (organischer)
- reactiesnelheid (geen lag of ghosting)

CON's plasma:
- hoger energieverbruik dan LCD/LED
- spiegeling van licht in de glazen plaat van de TV
- inbrandgevoeligheid

dat eerste minpunt is wat over te zeggen. Een plasma verbruikt idd de volle 250watt als je een volledig wit beeld laat zien op het hoogste contrast niveau. Wanneer je gewoon normaal TV kijkt, zit je rond de 150w-170w. Nog steeds minder zuinig dan de 120w van een LED/LCD, maar het is altijd beter dan je oude CRT. En mijn god, ik vind dat het soms wel erger gemaakt wordt dan dat het eigenlijk is.

Ik was zelf namelijk pro LCD voordat ik de 42G20 kocht, gewoon omdat het toch meer de standaard is etc. maar ik ben toch gaan kijken en onderzoeken en ik was tot de conclusie gekomen, dat hoe vaak ik in de winkel keek, het niet dichterbij een conclusie kon komen OF LCD OF plasma. Ik ben eens gaan kijken bij een collega thuis met een plasma met gordijnen dicht en open en heb gewoon eens wat tv gekeken en daarna een simpel dvdtje (swordfish). Uiteraard wat gespeeld met de settings enzo. Daarna bij een vriend van me hetzelfde gedaan met LCD, en toen wist ik dus wel duidelijk dat het plasma beeld mij veel beter beviel.
En toen heb ik eigenlijk niet meer echt omgedraaid naar LCD en was gelijk verkocht :) Ik dacht als het met een DVD veel beter is dan LCD, dan zal dat ook wel zo zijn met een HD film :)

Ik vind persoonlijk LCD wel OK, het beeld is ragscherp, maar het blijft plat. Kleuren blijven te flets en wanneer je contrasten omlaag gooit worden de kleuren dof. Het beeld beweegt gewoon niet en bevat te weinig diepte, waardoor ik het gevoel heb dat ik altijd naar een plat beeld keek bij LCD. OK, de plasma's zijn niet zo ragscherp, maar ze zijn wel levendig en hebben wel diepte. En voor de beleving is dat VEEL beter om naar te kijken.

Maar ja je moet ook denken aan de WAF factor he, maar gelukkig zei mijn vriendin: als ik maar TV kan kijken. Hoe hij uitziet boeit me niet :) Wat het voor mij makkelijker maakte. De 42G20 is best lelijk qua design vind ikzelf maar beeldkwaliteit boven alles. En gelukkig door wife accepted :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Deathchant schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:34:

CON's plasma:
- hoger energieverbruik dan LCD/LED
- spiegeling van licht in de glazen plaat van de TV
- inbrandgevoeligheid

dat eerste minpunt is wat over te zeggen. Een plasma verbruikt idd de volle 250watt als je een volledig wit beeld laat zien op het hoogste contrast niveau. Wanneer je gewoon normaal TV kijkt, zit je rond de 150w-170w. Nog steeds minder zuinig dan de 120w van een LED/LCD, maar het is altijd beter dan je oude CRT. En mijn god, ik vind dat het soms wel erger gemaakt wordt dan dat het eigenlijk is.
Het energie verbruik is inderdaad vaak overtrokken, als ik hetzelfde beeld wil op een LCD wil hebben ben ik vaak duurder uit, dan kan ik nog heel wat uurtjes kijken voordat ik het verschil in prijs heb terug verdient. (natuurlijk wel van belang voor het milieu als iedereen zuiniger zou leven)

Spiegeling licht is ook nog een aandachtspunt, echter worden veel nieuwe lcd tv's ook met een spiegelende plaat afgeleverd.

Maak mij inderdaad meer zorgen over het inbranden en of dat plasma als computerscherm de juiste oplossing is t.o.v. LCD. Resolutie is hetzelfde maar het is toch een andere manier van weergeven.

Heb helaas in mijn vrienden kring weinig mensen met een 42 inch scherm plasma, meeste mensen die ik ken hebben gewoon een LCD tv.

[ Voor 4% gewijzigd door KraveN op 31-08-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 08:50
Na in totaal een 6-tal uur naar m'n nieuwe 42" G20 te kijken, heb ik erg gemengde gevoelens bij mijn nieuwe aankoop.

Enerzijds is het contrast fantastisch. Ook de kleuren zijn correct en gesatureerd.

Anderzijds is de color banding, vooral in skintones, erg storend. Vaak verschijnen er diep-roze en groene tinten op de huid van de acteurs in de films. Ook bij het bekijken van gradienten (kunstmatige beelden, I know) is er duidelijk het één en het ander mis.

Vreemd dat dit niet veel prominenter aanwezig was in de (talrijke) reviews die ik las ... Dit doet echt afbreuk aan mijn kijk-ervaring!

Maar bij deze help ik om dit belangrijk nadeel van plasma de wereld in te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17:33
Is mij echt nog nooit opgevallen, terwijl ik er toch al wel een uurtje op heb zitten en ik een vrij kritische kijker ben. Dus of dit nou een belangrijk nadeel is van plasma? Voor jou misschien...

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsventje schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:36:
Anderzijds is de color banding, vooral in skintones, erg storend. Vaak verschijnen er diep-roze en groene tinten op de huid van de acteurs in de films. Ook bij het bekijken van gradienten (kunstmatige beelden, I know) is er duidelijk het één en het ander mis.
Mag ik je vragen bij welk materiaal dit optreed??
Color banding is namelijk kleurverloop dat niet egaal verloopt. Je ziet dan echt 'banen' van een bepaalde kleur in verschillende tinten. Het is hierbij echter altijd wel dezelfde kleur. Dus groene tinten in een roze kleurverloop is geen Color banding.

Hierbij is de bron ook mogelijk de oorzaak. Als hierin te weinig gradatie zit kan je TV er ook niet zoveel mee.
Ik heb bij Bluray en DVD films nog helemaal geen colorbanding gezien. Wel bij TV uitzendingen en dan voornamelijk bij reclames.

colorbanding voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die de tv met internet willen verbinden en geen zin hebben de aparte stick te kopen:

Je kunt ook een Apple Airport Express gebruiken, voordeel is dat deze universeel is en je tegelijk via iTunes muziek kunt streamen naar je receiver.

Allereerst start je het Airport Express configuratieprogramma op (voor Mac OS: programma's, dan hulpprogramma's en dan zie je dit programma staan). Je moet dan de Airport instellen als WDS Remote.

Stappenplan: Kies NIET voor handmatige configuratie maar voor automatisch (klik dus op 'ga door'). Kies vervolgens voor bijwerken van enkele instellingen en 'ga door', kies dan voor gebruik van huidige instellingen en 'ga door', daarna 'wijzig deze instellingen' en kies voor 'wijzig deze instellingen' en 'verbind met draadloos netwerk' en 'ga door'. Daar vul je de gegevens van je modem of router in. Rond het geheel af (klik op 'voltooien') en je Airport gaat resetten/bijwerken. Daarna (lampje Airport moet groen branden) kun je een ethernetkabel van je tv in de Airport stoppen en de tv maakt automatisch verbinding (eventueel naar de instellingen van de tv gaan om de verbinding te voltooien). Tegelijkertijd blijft streamen van iTunes naar je receiver mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:54:
[...]
Color banding is namelijk kleurverloop dat niet egaal verloopt. Je ziet dan echt 'banen' van een bepaalde kleur in verschillende tinten. Het is hierbij echter altijd wel dezelfde kleur. Dus groene tinten in een roze kleurverloop is geen Color banding.
[...]
Het viel mij vooral op bij een close-up van het gezicht van de hoofdrolspeelster in de film "Zwart Water". Dit was wel een DVD5, dus ik denk dat hier aan de bron lag. Ik heb er een foto van gemaakt. Post ik later wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:58
ruward schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:53:
[...]

Het viel mij vooral op bij een close-up van het gezicht van de hoofdrolspeelster in de film "Zwart Water". Dit was wel een DVD5, dus ik denk dat hier aan de bron lag. Ik heb er een foto van gemaakt. Post ik later wel even.
Ik heb ook colorbanding op mijn g10, maar alleen bij brakke gedownloade SD series. Op blu-ray en op dvd nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 03:28
Adlermann schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:36:
[...]

Ik heb ook colorbanding op mijn g10, maar alleen bij brakke gedownloade SD series. Op blu-ray en op dvd nog nooit gezien.
Ik zie het wel op blu-rays op mijn 50g20, vooral bij rookeffecten en inderdaad soms op gezichten.
De blu-ray waar ik het laatst bij zag was die van Stargate. Ik erger me er nogal aan en hoop dat er een instelling is die dit effect kan verminderen.
Op mijn vorige Panasonic Plasma (37pv60) is me dit nooit opgevallen, dus dit is voor mij nogal een achteruitgang!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Allen,

Ik gebruik de CI+ module in combinatie met Ziggo digitale tv in mn Panasonic 42G20.
Nu krijg ik elke keer als ik de tv opstaart, dat hij de module gaat authenticeren.
Is er niet ergens een instelling dat hij dit maar 1x hoeft te doen totaal en dat je daarna jaren onbezorgd meteen tv kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:18:
Allen,

Ik gebruik de CI+ module in combinatie met Ziggo digitale tv in mn Panasonic 42G20.
Nu krijg ik elke keer als ik de tv opstaart, dat hij de module gaat authenticeren.
Is er niet ergens een instelling dat hij dit maar 1x hoeft te doen totaal en dat je daarna jaren onbezorgd meteen tv kan kijken?
Is bij Samsung ook zo. Duurt maar een seconde of 3. De losse decoders doen dit trouwens ook en geven doorgaans ook pas na een x aantal seconden beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 09:45
Ferra schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:18:
Allen,Ik gebruik de CI+ module in combinatie met Ziggo digitale tv in mn Panasonic 42G20.
Ik heb dit "opgelost" door de TV (42G20) te laten opstarten met NED1, dit is een vrij kanaal, waarbij dus wel het authenticeren wordt uitgevoerd alleen zie je niet die vervelende berichten, waar je als eind gebruiker helemaal niks aan hebt, alvorens je naar een andere zender zapt. is dit proces dus reeds uitgevoerd. hoe je de opstart intellingen van de TV kan wijzigen, hebben diverse mensen waaronder ikzelf reeds uitgelegd (hotel mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:54:
[...]
[...]
Hierbij een voorbeeld van wat ik bedoel. De ene PNG is een screenshot gemaakt met VLC, de andere een foto die ik maakte met m'n DSLR in Raw-formaat, waar ik nadien de exposure licht verminderd heb, en het contrast heb verhoogd.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/5453/fotoschermcolorbandingg.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/1333/vlcsnap2010090119h34m02.th.png
De bron van deze film is een 10 GB bluray rip, 1080p, x264 codec, van de film 'Mr. Nobody', ongeveer op 43:58 in de film.

[ Voor 1% gewijzigd door Fietsventje op 01-09-2010 20:00 . Reden: tijdstip in film toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Fietsventje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:55:
[...]

Hierbij een voorbeeld van wat ik bedoel. De ene PNG is een screenshot gemaakt met VLC, de andere een foto die ik maakte met m'n DSLR in Raw-formaat, waar ik nadien de exposure licht verminderd heb, en het contrast heb verhoogd.
[afbeelding]
[afbeelding]
De bron van deze film is een 10 GB bluray rip, 1080p, x264 codec, van de film 'Mr. Nobody', ongeveer op 43:58 in de film.
Denk dat dat gewoon optreed omdat het gecomprimeerd beeldmateriaal is. Het blijft een rip hé.
Een originele bluray is ongeveer 25GB groot.
1080p heeft alleen betrekking op de resolutie en niet op de kwaliteit, een 12 megapixel foto kan ook wazig zijn bijvoorbeeld.
Probeer het eens met de originele bluray, denk dat je het dan totaal niet merkt.

• Ferra
  • Niet online
Spicers schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:46:
[...]

Ik heb dit "opgelost" door de TV (42G20) te laten opstarten met NED1, dit is een vrij kanaal, waarbij dus wel het authenticeren wordt uitgevoerd alleen zie je niet die vervelende berichten, waar je als eind gebruiker helemaal niks aan hebt, alvorens je naar een andere zender zapt. is dit proces dus reeds uitgevoerd. hoe je de opstart intellingen van de TV kan wijzigen, hebben diverse mensen waaronder ikzelf reeds uitgelegd (hotel mode).
helaas kan ik geen post vinden van hoe je dit moet doen. krijg erg veel records terug.
maar ieder geval bedankt. ik zoek het zelf wel uit. :F

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ferra schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:55:
[...]

helaas kan ik geen post vinden van hoe je dit moet doen. krijg erg veel records terug.
maar ieder geval bedankt. ik zoek het zelf wel uit. :F
Zoek in dit topic op "hotel mode" levert: Spicers in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..."

Dit zou hem dan zijn:
-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Maar als je nu digitaal kijkt?

O ja, ik weet het weer, dit was de reden dat ik hem niet in Hotel Mode wil zetten (ik gebruik de favorieten):
Ja, je kunt met de hotel-mode kiezen welk kanaal aan staat na het opstarten. Bijwerking (waar ik zelf achterkwam...): de tv staat altijd op de stand "alle kanalen", je favorietenkeuze is dus niet meer actief (favorieten blijven wel bewaard, maar je moet dus eerst weer je favoriet kiezen voordat je 'm kunt gebruiken).

[ Voor 52% gewijzigd door immetjes op 02-09-2010 11:50 ]

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 03:28
-Magnat- schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:25:
[...]

Denk dat dat gewoon optreed omdat het gecomprimeerd beeldmateriaal is. Het blijft een rip hé.
1080p heeft alleen betrekking op de resolutie en niet op de kwaliteit, een 12 megapixel foto kan ook wazig zijn bijvoorbeeld.
Probeer het eens met de originele bluray, denk dat je het dan totaal niet merkt.
Lees mijn post hierboven eens, ik zie duidelijk color banding bij voornamelijk rook op originele blu-ray films, afgespeeld met mijn Panasonic blu-ray speler (via Onkyo 607) op mijn 50g20!
Op mijn vorige plasma (37pv60) is me dit nooit opgevallen, dus ik hoop dat er iets met instellingen aan te doen is.
Ik kijk overigens op THX stand, misschien is het op andere standen minder of niet te zien?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

ja ik heb ook erg last van color banding op mijn V20 met HD-IPTV van XMS. naarmate de uitzending in betere kwaliteit wordt uitgezonden heb ik er ook veel minder last van. vooral bij gezichten heb ik het heel erg.

maar DVD, 720P en 1080P materiaal dat ik via mijn Play!on HD mini afspeel via het netwerk heb ik weer helemaal niet (zover ik weet).

verder hebben wij nog een blu-ray speler maar daar hebben wij nog nooit iets mee gedaan :P kan jullie mijn bevindingen daar dus nog niet over vertellen.

• averagegamer
averagegamer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:53:
Nou, vandaag mn nieuwe Pana omgeruild, maar het probleem is nog exact hetzelfde:

Dit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/7209/img4608e.jpg

Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/5849/img4609t.jpg
Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.

Hopelijk, als ik al mn apparatuur omgeruild heb, krijg ik dit 2e scherm ook als ik de blu-rayspeler via de receiver aansluit, anders moet het, zoals door Figaro voorgesteld, anders, de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv en de rest via de receiver en dan via de Audio Return Channel het geluid van de Blu-ray via de tv tegelijk terug naar de receiver en de speakers.

Morgen naar BCC om mn Onkyo set om te ruilen en ze willen hem daar ook gaan testen op een Plasma daar met mijn apparatuur en kabels, hopelijk lost dat het op.

Anders moet ik de Blurayspeler rechtstreeks op de tv aansluiten, maar dan moet het surround geluid van de Blu-rayspeler via de tv naar de Receiver, op de HDMIkabel die al van Receiver naar TV loopt via de Audio Return Channel, maar de vraag is dus of het geluid volledig en optimaal wordt doorgegeven door de tv, weet iemand daar uitsluitsel over te geven?
Gadverkut, alles omgeruild, maar alle moeite voor niks, het probleem is nog steeds hetzelfde, Xbox via Receiver en Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geven een goed testbeeld, Blu-rayspeler via Receiver niet, dan moet ik maar gaan klooien met dat Audio Return Channel, maar ik ben zo bang dat de TV het geluid dan gaat verkloten zonder dat je het mss altijd doorhebt, maar je wel naar minder goed geluid zit te luisteren.

[ Voor 35% gewijzigd door averagegamer op 02-09-2010 15:01 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als het goed is wordt het geluid onveranderd doorgegeven. Digitaal geluid, dus verlies is niet van toepassing.

• averagegamer
Shiver23 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:22:
Als het goed is wordt het geluid onveranderd doorgegeven. Digitaal geluid, dus verlies is niet van toepassing.
Ok, maar ik las ergens dat, omdat het geluid dan van Blu-rayspeler > HDMI > Plasma TV > HDMI Audio Return Channel > Receiver > Speakers gaat, de tv soms het geluid downgrade naar 2.0, klopt dat? Of doet de tv niks anders dan het signaal doorgeven en kan ik gewoon prima deze opstelling gebruiken zodat ik toch gewoon alle Dolby Surround modes en ook Blacker then black weergave heb?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sorry, ja dat zou kunnen. Ik dacht dat je bang was voor kwaliteitsverlies van het geluid door extra schakelingen oid. Het zou kunnen dat je TV niet alle geluidstypen (DTS bijv.) door kan geven. Dat merk je snel genoeg.

• 418O2
  • Laatst online: 23:39
Wat maakt het uit als je het niet doorhebt?

• averagegamer
418O2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:02:
Wat maakt het uit als je het niet doorhebt?
Dat je niet het optimale geluid hebt natuurlijk. Mss merk je het niet meteen, maar als je het wel hebt merk je wel dat het veel mooier is.

• Spicers
ruward schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:44:
[...]
Dit werkt ook voor digitaal.. de bijwerking van de favorieten is idd een keuze, ik gebruik ze niet dus heb er ook geen last van... (elk voordeel heb z'n nadeel)...

• averagegamer
Ik heb de opstelling nu aangepast, maar de ARC werkt nog niet goed. Ik heb deze al wel aangezet in het menu van de receiver, maar kan er niks over vinden in het tv menu van P42G20. Het beeld loopt nu rechtstreeks van de Blu-ray speler naar de tv, en de tv herkent volgens mij ook wel dat het geluid nu terugloopt naar de REceiver, want voordat ik de ARC functie aan had gezet op de Receiver kreeg ik gewoon geluid over de tv-speakers, en nu hoor ik helemaal niks.

En wanneer ik het volume aanpas met de tv-afstandsbediening komt er in beeld niet het gewone volumemenu van de tv te staan, maar staat er "volume home cinema".

Maar ik hoor nu dus geen geluid in deze opstelling, de REceiver schakelt in deze optie automatisch naar TV/CD, want je hebt natuurlijk geen aparte input, omdta het via de uitgang terugloopt, maar hoe krijg ik nu geluid?

• averagegamer
EDIT: Dit werkt nu, er is maar 1 HDMI-poort op de tv met ARC, daar zit ie nu in. Maar nu heb ik nieuw probleem. Als ik de audiotest uit de THX optimizer pak gaat ie op alle speakers een signaal afspelen en dan blijkt het 2.0 te zijn, alle speakers worden alleen via de 2 voorsten afgespeeld, terwijl als ik de Blu-Ray speler via de receiver aansluit hij wel meteen 5.1 wordt. Maar via de ARC setup gaat hij steeds automatisch weer terug naar PCM, ondanks dat ie in het hoofdmenu van de DVD soms wel even Dolby D op het display heeft staan bij de Receiver. Moet ik ergens iets veranderen in TV, Blu-rayspeler of Receiver instellingen? Want volgens Panasonic moet de P42G20 Plasma tv het geluidssignaal gewoon door kunnen geven, maar ik krijg het dus niet surround.

• Fietsventje
-Magnat- schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:25:
[...]Denk dat dat gewoon optreed omdat het gecomprimeerd beeldmateriaal is. Het blijft een rip hé.
Los van de kwaliteit van de rip kan je zien dat op het screenshot via VLC geen color banding te zien is, terwijl dat op de foto van m'n TV wel te zien is.
'k Zal anders ne keer zoeken naar foto's uit m'n collectie waar'k het ook op zie.
Trouwens, ook bij 't weergeven van gradients zijn er serieuze fouten te zien. 'k Zal later ook daar foto's van online zetten.

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 10:57
Bestaan er 3D blu-ray spelers die de shutters van de bril aan sturen zo dat je 3D content op een niet 3D 100hz + scherm kan bekijken?

• ari3
  • Niet online
Stuwie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:42:
Bestaan er 3D blu-ray spelers die de shutters van de bril aan sturen zo dat je 3D content op een niet 3D 100hz + scherm kan bekijken?
Nee, dat kan ook niet. Een Blu-ray speler weet niet hoeveel vertraging (input lag) een scherm heeft bij het weergeven van het beeld. Om deze reden wordt de synchronisatie met de shutters altijd vanuit het beeldscherm aangestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 02-09-2010 22:50 ]

Verwijderd

averagegamer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:25:
EDIT: Dit werkt nu, er is maar 1 HDMI-poort op de tv met ARC, daar zit ie nu in. Maar nu heb ik nieuw probleem. Als ik de audiotest uit de THX optimizer pak gaat ie op alle speakers een signaal afspelen en dan blijkt het 2.0 te zijn, alle speakers worden alleen via de 2 voorsten afgespeeld, terwijl als ik de Blu-Ray speler via de receiver aansluit hij wel meteen 5.1 wordt. Maar via de ARC setup gaat hij steeds automatisch weer terug naar PCM, ondanks dat ie in het hoofdmenu van de DVD soms wel even Dolby D op het display heeft staan bij de Receiver. Moet ik ergens iets veranderen in TV, Blu-rayspeler of Receiver instellingen? Want volgens Panasonic moet de P42G20 Plasma tv het geluidssignaal gewoon door kunnen geven, maar ik krijg het dus niet surround.
Bij mijn V20 heb ik wel gewoon 5.1 Surround......
Bij Geluid hen ik o.a. Audiovoorkeur staan, die staat bij mij op Auto.
Als ik bv Discovery aan heb staan heb ik 5.1 audio, bij RTLK4 heb ik all channel stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Weet iemand een oplossing? Dit is zo frustrerend, of ik heb geen goed beeld, of geen goed geluid, denk je een keer voor kwaliteit te gaan en wat meer uit te geven en dan wordt het zo'n soap. Is het echt niet mogelijk om via de ARC van TV naar Receiver 5.1 geluid te krijgen? Ik hoop dat jullie nog weer willen meedenken, want er is nog steeds geen oplossing voor het oorspronkelijke blacker then black probleem en omzeilen lukt dus ook nog niet nu het geluid alleen stereo is. Ik ben er nu al zo lang mee bezig, heb fora geraadpleegd, van alles geprobeerd en getest, alle apparatuur omgeruild, helpdesks gebeld. Of moet ik maar BCC bellen en een andere Receiver/5.1 speakersysteem en Blu-Ray speler kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
averagegamer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:00:
Weet iemand een oplossing? Dit is zo frustrerend, of ik heb geen goed beeld, of geen goed geluid
mbt het geluid heb je onderstaand ingesteld? sommige lijken een open deur, maar omdat ze zo eenvoudig lijken worden ze soms vergeten en/of te snel overheen gelopen.

ONKYO:
zorg dat de luidspreker boxen goed zijn aangesloten (blz 11)
Luisprekers A hebben alleen de mogelijkheid om 5.1 weer te geven... als je ze allebij aanzet wordt max 2.1 weergegeven (blz20)
sluit de TV op HDMI OUT poort van de ONKYO (blz8)
Gebruik de instelling (inputselector) TV/CD op je receiver
zet HDMI control op "ON" (blz14)
kijk of de instelling "Audio TV OUT" goed staat ingesteld (blz 32)
ARC op "AUTO" zetten (blz 33)
houd er ook rekening mee dat indien je instellingen veranderd mbt HDMI,ARC,TV Control, dat je de apparaten uit/aan moet zetten alvoerens dit goed functioneerd (blz34)

42G20:
zorg dat de HDMI kabel naar de ONKYO op HDMI 2 zet (= ARC)
zet audiovoorkeur op "auto" (blz 29)
SPDIF op "auto" (blz 30)
zet HDMI 1/2/3/4 op "digitaal" (blz30) alleen als je op de betreffende input zit
SPDIF vertraging op "auto" (blz 30)
VIERA LINK op "aan" (blz 30)
HDMI bestandtype op "auto" (blz 30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Fietsventje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:10:
[...]

Los van de kwaliteit van de rip kan je zien dat op het screenshot via VLC geen color banding te zien is, terwijl dat op de foto van m'n TV wel te zien is.
'k Zal anders ne keer zoeken naar foto's uit m'n collectie waar'k het ook op zie.
Trouwens, ook bij 't weergeven van gradients zijn er serieuze fouten te zien. 'k Zal later ook daar foto's van online zetten.
Interessant probleem, wat je goed zichtbaar hebt gemaakt dmv een goede foto. Het lijkt erop dat VLC een meer "gedither-ed" beeld laat zien, waar de TV kiest voor ( / terugvalt op) color banding. Dither-en is ingewikkelder en wanneer achterwege gelaten blijf je met color banding zitten.

Wikipedia: Dither
But even when the total number of available colors in the display hardware is high enough when rendering full color digital photographs, as those 15- and 16-bit RGB Hicolor 32,768/65,536 color modes, banding can be evident to the eye, especially in large areas of smooth shade transitions (although the original image file has no banding at all). Dithering the 32 or 64 RGB levels will result in a pretty good "pseudo truecolor" display approximation, which the eye cannot resolve as grainy. Furthermore, images displayed on 24-bit RGB hardware (8 bits per RGB primary) can be dithered to simulate somewhat higher bit depth, and/or to minimize the loss of hues available after a gamma correction. High-end still image processing software, as Adobe Photoshop, commonly uses these techniques for improved display.
Vind het VLC screenshot in lichte mate grainy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Spicers schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:12:
[...]

mbt het geluid heb je onderstaand ingesteld? sommige lijken een open deur, maar omdat ze zo eenvoudig lijken worden ze soms vergeten en/of te snel overheen gelopen.

ONKYO:
zorg dat de luidspreker boxen goed zijn aangesloten (blz 11)
Luisprekers A hebben alleen de mogelijkheid om 5.1 weer te geven... als je ze allebij aanzet wordt max 2.1 weergegeven (blz20)
sluit de TV op HDMI OUT poort van de ONKYO (blz8)
Gebruik de instelling (inputselector) TV/CD op je receiver
zet HDMI control op "ON" (blz14)
kijk of de instelling "Audio TV OUT" goed staat ingesteld (blz 32)
ARC op "AUTO" zetten (blz 33)
houd er ook rekening mee dat indien je instellingen veranderd mbt HDMI,ARC,TV Control, dat je de apparaten uit/aan moet zetten alvoerens dit goed functioneerd (blz34)

42G20:
zorg dat de HDMI kabel naar de ONKYO op HDMI 2 zet (= ARC)
zet audiovoorkeur op "auto" (blz 29)
SPDIF op "auto" (blz 30)
zet HDMI 1/2/3/4 op "digitaal" (blz30) alleen als je op de betreffende input zit
SPDIF vertraging op "auto" (blz 30)
VIERA LINK op "aan" (blz 30)
HDMI bestandtype op "auto" (blz 30)
Hey, bedank voor je reactie ;) Ik had echt gehoopt dat ik ergens een instelling verkeerd had staan, maar dit levert nog geen oplossing. HDMI bestandtype stond nog op uit. Heb ik nu op auto gezet, alles uit en weer aan, maar als ik dan weer een DVD aanzet met het geluid over de ARC vindt ie eerst even Dolby D, maar dan schakelt ie toch weer terug naar PCM.

HDMI1 staat op digitaal, wat bedoel je met alleen als je op de betreffende input zit? Alleen van de betreffende input kun je deze instelling veranderen idd.

Het rare is wel dat ik in de geluidsopties van de TV niet alle instellingen zie, bij modes TV/CD kan ik de Audiovoorkeur, de SPDIF en SPDIF vertraging kan ik niet instellen, dat staat gewoon niet in het geluidsmenuutje. Daar staat alleen Hoofdtel. Volume en HDMI ingang (digitaal/analoog).

En over de REceiver, als ik de HDMIcontrol op on zet staat de audio TV OUT op auto en op grijs, die kan ik dan dus niet aanpassen, pas als ik de HDMI control op off zet kan ik de Audio TV OUT op on of off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ruward schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:44:
[...]

Zoek in dit topic op "hotel mode" levert: Spicers in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..."

Dit zou hem dan zijn:

[...]

O ja, ik weet het weer, dit was de reden dat ik hem niet in Hotel Mode wil zetten (ik gebruik de favorieten):

[...]
inderdaad, hoe werkt dit dan als je digitaal kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
vraagje; kan elke blu-ray speler 3d afspelen en zo ja of nee maakt het dan ook nog uit op welke hdmi poort ik hem aansluit op mijn 50vt20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
erp833 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:44:
vraagje; kan elke blu-ray speler 3d afspelen en zo ja of nee maakt het dan ook nog uit op welke hdmi poort ik hem aansluit op mijn 50vt20?
Niet elke Blu-ray speler kan 3D afspelen. Blu-ray spelers die het kunnen hebben zeker nu nog een vermelding ervan staan bij de specificaties. Je moet hem aansluiten via HDMI 1.4 dus moet het op je TV op een HDMI 1.4 poort. Ik dacht dat ze bij de VT20 allemaal 1.4 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Hallelujah!!!!

Ik ben net bij BCC geweest om te overleggen of ik een andere set kon omruilen. Heb toen even het probleem besproken met een verkoper die ik daarover al eerder gesproken had. Volgens hem moest de Receiver het signaal gewoon goed doorgeven, omdat ie echt beloofd in de specs dat aan te kunnen, met 1.4 HDMI voor ARC en 3D. dus volgens hem lag het aan de Blu-rayspeler, die dan niet goed genoeg was.

Ik kreeg gewoon een andere Blu-rayspeler mee om te testen, zonder dat ik mn apparatuur bij me had, van Samsung, eentje die alles kan, ook 3D etc, dus die zou het volgens hem moeten kunnen. En hoera, deze doet het!!

Ik heb weer contact opgenomen en ik ga nu mijn Onkyo Blu-rayspeler ruilen. Niet voor deze Samsung, want die is 200 euro duurder vanwege 3D en is ook erg traag en onstabiel bij het laden van DVD's. Maar ik krijg dan een Sony van 270 euro voor dezelfde prijs die hetzelfde moet kunnen als de Samsung en die verder ook goede upscaling schijnt te hebben en ook snel is. Hopelijk is het testscherm dan ook nog goed, maar volgens de verkoper is dat wel zo. Dus die kan ik op komen halen, echt een goede service!

Zit nog wel een beetje te klooien met het geluid, in principe doen alle speakers het, alleen in de audiotest van de THX optimizer doet de linker rearspeaker het niet, of alleen bij in-phase en niet bij out-of-phase. Maar als ik op de Receiver instel hoe hoog het volume per speaker is geeft ie wel geluid. Ik weet nog niet precies wat ik hiermee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:58:
[...]

Bij mijn V20 heb ik wel gewoon 5.1 Surround......
Bij Geluid hen ik o.a. Audiovoorkeur staan, die staat bij mij op Auto.
Als ik bv Discovery aan heb staan heb ik 5.1 audio, bij RTLK4 heb ik all channel stereo
Ik heb van Panasonic gehoord dat de G20 toch geen gecodeerde audio door kan sturen en dus alleen 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
Arnout schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:27:
[...]
Interessant probleem, wat je goed zichtbaar hebt gemaakt dmv een goede foto.
En nu heb ik ook de oorzaak gevonden! 8)

Was daarnet naar The Usual Suspects aan't kijken, en stoorde me nogal aan de color banding. Ff film gepauzeerd en met de instellingen van de TV aan't spelen geweest. Uiteindelijk bleek in de 'Normal' stand de color banding zo goed als volledig te verdwijnen! Ook in de scene van Mr. Nobody waar'k eergisteren mee aantoonde dat er een probleem is, is er bij 'Normal' niets van banding te zien. Van zodra ik switchte naar 'THX' was de color banding terug.

Het is dus géén plasma-gerelateerd probleem, maar een mankement in de image processing van de TV.

Toch eens de rest van het internet afschuimen op zoek naar lotgenoten ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Fietsventje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:08:
[...]

En nu heb ik ook de oorzaak gevonden! 8)

Was daarnet naar The Usual Suspects aan't kijken, en stoorde me nogal aan de color banding. Ff film gepauzeerd en met de instellingen van de TV aan't spelen geweest. Uiteindelijk bleek in de 'Normal' stand de color banding zo goed als volledig te verdwijnen! Ook in de scene van Mr. Nobody waar'k eergisteren mee aantoonde dat er een probleem is, is er bij 'Normal' niets van banding te zien. Van zodra ik switchte naar 'THX' was de color banding terug.

Het is dus géén plasma-gerelateerd probleem, maar een mankement in de image processing van de TV.

Toch eens de rest van het internet afschuimen op zoek naar lotgenoten ... :|
Onder Cinema modus heb je hier ook nagenoeg geen last van. De kleuren, gamma en witbalans staan hier een stuk beter. Probeer anders mijn instellingen en laat weten wat je ervan vindt.

Beeld menu:

Cinema modus
Contrast: 40
Brightness: 0
colour 28
Sharpness: 0
Eco mode: off
P-NR: off

Beeld menu - Geavanceerde instellingen:

Witbalans

Versterkingsfactor:
R: 0
G: -1
B: -3
Blokkering:
R: -1
G: 0
B: +10

Gamma: 2.2

menu instellingen - overige instellingen

24p smooth: off
IFC : off
super resolution: off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
averagegamer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:16:
[...]
HDMI1 staat op digitaal, wat bedoel je met alleen als je op de betreffende input zit? Alleen van de betreffende input kun je deze instelling veranderen idd.

Het rare is wel dat ik in de geluidsopties van de TV niet alle instellingen zie, bij modes TV/CD kan ik de Audiovoorkeur, de SPDIF en SPDIF vertraging kan ik niet instellen, dat staat gewoon niet in het geluidsmenuutje. Daar staat alleen Hoofdtel. Volume en HDMI ingang (digitaal/analoog).

En over de REceiver, als ik de HDMIcontrol op on zet staat de audio TV OUT op auto en op grijs, die kan ik dan dus niet aanpassen, pas als ik de HDMI control op off zet kan ik de Audio TV OUT op on of off zetten.
1. je kan de instelling "digitaal" / "analoog" alleen aanpassen als je in de betreffende HDMI aansluiting zit. ze zijn dus per ingang in te stellen. voorwaarde is wel dat je deze input geselecteerd hebt. je refereerd naar HDMI 1, LET OP je aansluiting moet op HDMI 2 zitten voor ARC.

2. modes TV/CD is niet van toepassing op de 42G20, maar ik heb het hier over je ONKYO. ik heb verder gebruik ik voor het TV kijken DVC-C (CI+) in het geluids menu zijn deze dan terug te vinden.

3. klopt, deze opmerking was alleen, om je erop te attenderen dat deze instelling potentieel een effect kan hebben, lees even goed door of ie nu op "on" of "off: moet staan

het verhaal over je ONKYO bluray speler heb ik even gemist, maar weet je zeker dat het geen instelling op de bluray speler is welke de spelbreker is? weet zo niet welk type je hebt...
Kan je bevestigen dat TV kijken wel gewoon werkt via ARC.. let wel dat de meeste zenders als NEDHD en ZDF het meeste in DD2.0 uitzenden en geen DD5.1, soms heeft het ZDF iets, heb zelf verder geen abbo op FILM en of andere HD zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook last van resonantie? Ik hoor de laatste tijd steeds vaker de behuizing van mijn 42G20 resoneren met het geluid mee. Ik zat er aan te denken om de service maar eens te bellen. maar misschien is het ook wel een kwestie van een paneeltje ergens aan drukken. Heeft iemand hier wel eens eerder van dit probleem gehoord?

Hij staat bij mij op een TV-meubel op de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, we hebben hier zopas de TX-P37C2 gekocht.

Heeft er iemand de beste instellingen voor deze TV (contrast, brightness ed... ) of een link waar ik ze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik was er vandaag uit om een panasonic 42V20 plasma te bestellen, maar
nu zei de winkelier me dat de plasmaschermen een korte levensduur hebben.
Hij had er en staan die na 5 jaar al kapot was. en dit was geen uitzondring zei hij
Nu is mijn vraag wat is de verwachte levensduur van een plasmascherm, niemand
zal dat natuurlijk precies kunnen zeggen maar ongeveer een richtlijn.

Hij raadde mij een Philips Pro LED aan.

Mijn baas heeft een Philips Aurea van de vorige modellen en die heeft er een bak ellende
mee, dat wil je niet weten hij is al 3 gerepareerd.
Het schijnt zelfs zo erg te zijn dat de monteurs zelf zeiden nooit een Philips TV te kopen ,
maar zelfs een Sony, maar als ik dit hier lees op deze site kan je ook beter geen Sony kopen
met de Edge LED.

Wie kan me hier raad in geven, als ik de beelden in een winkel naast elkaar zie, dan vind
ik toch dat de plasma's de mooiste en de natuurlijkste beelden door geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gaan voor wat je zelf het mooiste vind, een verkoper blijft altijd maar een verkoper. Meestal zijn ze zelf verkeerd ingelicht of helemaal niet. Dan spreek ik over bijv. magazijnwinkels (Saturn, Mediamarkt)
Een Panasonic plasmascherm word al geschat op een levensduur van -+30 jaar (8 uur per dag kijken). Ik denk dat ik persoonlijk voor 30 jaar mijn televisie al vervangen heb in een beter model met nieuwere technologie (Ultra black, HDMI 2.1 ,... :-) ) . Het kan zijn dat bijv. een lcd scherm 40 jaar mee kan gaan. Maar beide soorten toestellen bevatten altijd wel een deel dezelfde elektronica (HDMI-controllers, Tuners), deze kunnen het ook begeven.

Er zit wel een verschil bij de merken.
Ik denk bijv. dat een panasonic plasma kwalitatief beter is dan een samsung plasma, andere mogen me tegen spreken.

Als een verkoper toevallig een slechte ervaring heeft met een aantal toestellen van plasma's dan zal hij er ook tegen zijn. Of wie weet krijgt hij wel meer percent op de Phillips dan op de Panasonic. Neem gewoon wat jij het mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
riesjaar schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:03:
Hij had er en staan die na 5 jaar al kapot was. en dit was geen uitzondering zei hij

Mijn baas heeft een Philips Aurea van de vorige modellen en die heeft er een bak ellende
Het schijnt zelfs zo erg te zijn dat de monteurs zelf zeiden nooit een Philips TV te kopen ,
maar zelfs een Sony, maar als ik dit hier lees op deze site kan je ook beter geen Sony kopen
met de Edge LED.

Wie kan me hier raad in geven, als ik de beelden in een winkel naast elkaar zie, dan vind
Ik denk dat de verkoper aandelen Philips heeft of een hogere provisie krijgt als hij Philips verkoopt.
Alles kan stuk gaan, ook een plasma van Panasonic, maar ik denk dat de mogelijke levensduur van een TV geen reden moet zijn om je aanschaf op de baseren.
Koop gewoon de TV waarvan je vindt dat deze de mooiste beeldkwaliteit geeft.

Ik heb ook nog nooit cijfers gezien van merken waaruit blijkt dat de één een kortere levensduur heeft dan de ander. Daarbij komt dat zowel Philips als Panasonic, Sony e.d. A-merken zijn die geen rotzooi verkopen.
Als er dan toch een 'maandagochtend' exemplaar mocht tussen zitten heb je de 2 jaar garantie nog.
Zwakke plekken komen er in de eerste twee jaar wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Hij had er en staan die na 5 jaar al kapot was. en dit was geen uitzondring zei hij

met de Edge LED.

Zoals hierboven aangeraden, koop de tv met de beeldkwaliteit die jij het mooiste vindt. Een plasma gaat ongeveer 30 jaar mee als je 8 uur per dag tv kijkt. Dus iets korter dan de 40 jaar van een LCD, maar je vervangt je tv in die 30 jaar echt wel weer.

Daarnaast is Philips een bedrijf dat erg bezuinigd op de componenten in de verschillende apparaten. Geen wonder dat je baas er zoveel problemen mee heeft. Er zitten veel goede tv's tussen, maar ook veel die niet goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kan iemand mij vertellenw aar ik de 24p Smooth optie vind op mijn 42G20ES ? ik zie het zovaak terugkomen hier, maar ik heb de setting niet kunnen vinden

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

met de Edge LED.

Elke tv gaat na 5 jaar kapot als hij 8u per dag aanstaat op de hoogste helderheid in een winkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 18:35

KoffieNT

banaan

Wanneer ik google op "levensduur plasma tv" kwam ik bij dit resultaat uit:
Levensduur
De half-helderheidstijd van een modern plasmascherm bedraagt gegarandeerd 30.000 uur. Bij een dagelijks gebruik van 6 uur, dus goed voor ca. 14 jaar kijkplezier. Dit wil overigens niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is! Er is geen reden om aan te nemen dat het scherm niet nog vele jaren dienst kan doen.
Dus je moet iig zo'n 10 jaar+ vooruit kunnen denk ik, maar tegen die tijd heb je toch allang weer wat anders gekocht.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
Deathchant schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:14:
kan iemand mij vertellenw aar ik de 24p Smooth optie vind op mijn 42G20ES ? ik zie het zovaak terugkomen hier, maar ik heb de setting niet kunnen vinden
Die optie is enkel te bereiken als je een 24p-bron aansluit. Het staat dan op de plaats waar nu 'Intelligent Frame Creation' staat.
Trouwens, ik zou het ding sowieso uit laten staan. Heb er zelf mee geëxperimenteerd, en het resultaat is goed, wanneer het werkt. Maar te vaak, bij scenewissels, bvb., duurt het enkele tienden van een seconde alvorens het algoritme goed werkt, en gedurende die tijd zie je dan toch de standaard 24 Hz-schokkerigheid.
Voor mij is't ofwel perfect, ofwel uit. En dus werd het uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja hier staat iFC sowieso uit, maar bedankt voor je antwoord. hehe, ik zoeken en zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
  • Laatst online: 24-09 08:11
Wie is er in het bezit van de 50VT20E en heeft het voor elkaar gekregen om middels de hotel modus de bron vast te leggen waarmee het toestel moet opstarten?? Heb zelf mijn kabelontvanger (Humax 5050) via een Onkyo TX-SR606 op de HDMI2 bron aangesloten (ARC). Hoewel ik deze bron in de hotel modus heb ingesteld negeert het toestel deze instelling en blijft stug opstarten met de bron van de ingebouwde satelliet tuner (DVB-S)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb precies hetzelfde hier. alles loopt via hdmi via Onkyo receiver. nog nooit geprobeerd op te laten starten op hdmi1 maar als jij mij dat eventjes wilt uitleggen hoe dat eigenlijk zou moeten wil ik dat wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
Spicers schreef op maandag 29 maart 2010 @ 06:58:
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers (functies) voor staan.

Vraag me eigenlijk af waar nu vermeld wordt hoeveel uur de plasma gebrand heeft, dit stond nl bij een PZ85 netjes vermeld indien je het service menu opende? (startscherm rechts onderin). iemand een idee?
Ik kom dus wel in het menu, kan de Initial Input wijzigen, televisie onthoud dit ook maar toch elke keer DVB-S na opstarten...

[ Voor 5% gewijzigd door Ovideo11 op 06-09-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:08
and now for something completely different... het viel me zojuist op dat Panasonic de advies prijzen heeft aangepast op de website.

TX-P42G20 999,00 EUR (was 1049)
TX-P42V20 1.399,00 EUR (was 1499)
Andere modellen mogelijk ook, maar daar ken ik de oude advies prijzen niet van.

De TX-P50VT20 is nog steeds 2499,-. Ik denk dat er ruimte gemaakt wordt voor de nieuwe GT serie.

Vorige week heb ik bij Plasmavisie geinformeerd of hun modellen voorzien zijn van de Panasonic Homeservice. Het antwoord was dat Plasmavisie zelf de eerstelijns support doet. Oftewel, geen Panasonic Homeservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de VT20 was eerst 2599,- als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
Stom, stom stom..... Hotel mode moet je natuurlijk nog wel aanzetten anders werkt ie niet! Probleem dus opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovideo11 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:21:
Stom, stom stom..... Hotel mode moet je natuurlijk nog wel aanzetten anders werkt ie niet! Probleem dus opgelost :)
;) ;) 8)7 :)

In ieder geval goed te horen dat het werkt, is ook altijd handig voor andere gerbuikers.....

denkt opeens aan een reclame.....: of je stopt de stekker erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
LeechGuy schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:55:
and now for something completely different... het viel me zojuist op dat Panasonic de advies prijzen heeft aangepast op de website.

TX-P42G20 999,00 EUR (was 1049)
TX-P42V20 1.399,00 EUR (was 1499)
Andere modellen mogelijk ook, maar daar ken ik de oude advies prijzen niet van.

De TX-P50VT20 is nog steeds 2499,-. Ik denk dat er ruimte gemaakt wordt voor de nieuwe GT serie.
Superrelaxed! :)

Ik ga namelijk over 3 weken een TX-P42G20 kopen! (na mijn verhuizing) \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Panasonic 46G20 besteld en een Sony 32EX500. Bij mij ging er ongeveer €100,- vanaf in verband met de prijsdaling van Panasonic. Verder zitten er twee muurbeugels bij van Supportwatch (nooit van gehoord maar de verkoper zei dat het goed spul was).

Nu afwachten tot het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:00:
Heeft iemand hier ook last van resonantie? Ik hoor de laatste tijd steeds vaker de behuizing van mijn 42G20 resoneren met het geluid mee. Ik zat er aan te denken om de service maar eens te bellen. maar misschien is het ook wel een kwestie van een paneeltje ergens aan drukken. Heeft iemand hier wel eens eerder van dit probleem gehoord?

Hij staat bij mij op een TV-meubel op de standaard.
Ik heb hier bij mijn 50VT20 ook last van...
als het geluid zacht staat valt het niet op...maar als het wat harder
gaat en er zware tonen zijn, lijkt er iets mee te trillen...
heel irritant...nu ik het weet ga ik er steeds op letten.

is hier iets aan te doen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid gewoon via een goede homecinema set laten lopen.
Ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik heb dit forum een tijdje niet gevolgd, en ik heb gezocht naar deze vraag of ik ben blind want ik heb niks gevonden, is er voor de Panasonic G20 al een soort oplossing voor die gare piep of buzz, ik erger me er niet aan maar miss is er iets aan te doen. Dan is het altijd leuk om te voorkomen.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:18:
Geluid gewoon via een goede homecinema set laten lopen.
Ik heb nergens last van.
Ja, dat doe ik ook als ik films kijk...
maar als ik gewoon ff tv wil kijken, zet ik niet altijd m'n receiver aan,
en moet het geluid toch ook gewoon normaal klinken...

ik weet dat tv's tegenwoordig niet echt goeie speakers hebben, maar het geluid mag
niet vervormd klinken...ik heb hier bij mijn vorige plasma nooit last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn TV aan doe gaat automatisch ook mijn reciever aan.....
Maar idd, vervorming zou niet zo snel mogen optreden.
Nadeel is vaak dat het allemaal plastic is en als dat ergens ruimte heeft dus gaat trillen.
Ik denk dat er weinig aan te doen is behalve misschien met de instellingen rommelen.

Je hebt iets van 4 instellingen voor surround en daarnaast kan je aangeven hoever je TV van de muur staat en de geluidsoort (spraak etc). Mogelijk dat als je hier wat in rommelt dat het beter wordt.

Misschien kan je ook proberen je hand op de kast te leggen om te kijken waar het geluid vandaan komt.
Soms helpt het namelijk als de schoef of schroeven niet iets vast of los worden gedraaid.
Dit is bij meerdere merken al wel eens voorbij gekomen waarbij de monteur uiteindelijk gewoon wat rommelde met de schroeven totdat het trillen opgelost was.

Ik weet dat dat voor een TV van deze prijsklasse eigenlijk niet zou mogen gebeuren maar auto's van >40.000,- willen ook nog wel eens kraken en piepen door o.a. kunststof dashboards etc......
Is denk ik weinig aan te doen aangezien dit gewoon een resultaat is van trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:28:
Ik heb dit forum een tijdje niet gevolgd, en ik heb gezocht naar deze vraag of ik ben blind want ik heb niks gevonden, is er voor de Panasonic G20 al een soort oplossing voor die gare piep of buzz, ik erger me er niet aan maar miss is er iets aan te doen. Dan is het altijd leuk om te voorkomen.:P
Plasmabuzz is heel persoonlijk. De één hoort het helemaal niet en de ander hoort het meteen.
Experimenteren met helderheid en contrast wil nog wel eens helpen.
De ene TV heeft er helaas ook meer last van dan de andere (zelfde serie).
Ook hier heeft dit weer te maken met trillingen van onderdelen die misschien net iets minder vast zitten of niet zijn ingegoten.
Daarnaast is het afhankelijk van hoeveel stroom er doorheen loopt. Hierbij geldt dat als de stroom geknepen wordt er dus geluid ontstaat maar ook als er meer stroom doorheen gaat (helder beeld)
Luister maar eens naar een dimmer. Als deze vol open staat hoor je bijna niets maar als je het licht gaat dimmen hoor je hem dus gaan zoemen/buzzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:57:
[...]

Plasmabuzz is heel persoonlijk. De één hoort het helemaal niet en de ander hoort het meteen.
Experimenteren met helderheid en contrast wil nog wel eens helpen.
De ene TV heeft er helaas ook meer last van dan de andere (zelfde serie).
Ook hier heeft dit weer te maken met trillingen van onderdelen die misschien net iets minder vast zitten of niet zijn ingegoten.
Daarnaast is het afhankelijk van hoeveel stroom er doorheen loopt. Hierbij geldt dat als de stroom geknepen wordt er dus geluid ontstaat maar ook als er meer stroom doorheen gaat (helder beeld)
Luister maar eens naar een dimmer. Als deze vol open staat hoor je bijna niets maar als je het licht gaat dimmen hoor je hem dus gaan zoemen/buzzen.
Goed voorbeeld, dat met die dimmer had ik ook bij mijn vorige halogeenlamp.
Dit was echter wel een relatief goedkope lamp. Kan me niet voorstellen dat het ook optreedt bij een goede lamp met kwaliteitsonderdelen zoals, bijv, Artemide.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Iemand een idee hoe je te weten komt of je aanvraag voor de 2 gratis 3D blu rays in behandeling is?
Heb dus alle gegevens opgestuurd naar Panasonic (wel niet de ean code uit de verpakking geknipt maar gewoonweg genoteerd) maar weet absoluut niet of ik de 2discs kan verwachtten of niet.. (& hoe lang het duurt vooraleer ze aankomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Is die actie voor twee blurays nog steeds geldig? Ik heb pas een VT20 sinds zaterdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
ari3 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:18:
Is die actie voor twee blurays nog steeds geldig? Ik heb pas een VT20 sinds zaterdag...
Jep, is verlengt tot zolang de voorraad strekt: http://www.panasonic.be/html/nl_BE/Producten/Promoties/2388118/index.html#anker_2388122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Laatst online: 16-09 17:48
had de twee gratis Blu-ray's ook aangevraagd en heb alles volgens de uitleg gedaan,en had deze na drie dagen binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Bij die actievoorwaarden staat:
Deze actie is alleen geldig in België en Luxemburg bij aankopen tussen 20 mei 2010 en 30 juni 2010
Lijkt me verlopen en bovendien ben ik woonachtig in Nederland... Google heeft nog wel een gecachte versie van panasonic.nl waar de actie genoemd wordt. Helaas lijkt de actiepagina verwijderd te zijn van de site. Heeft iemand het Nederlandse actieformulier nog toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Actie was eerst tot 30 juni maar is dan verlengd. De VT20 was pas in juni leverbaar dus das al één reden van de verlenging. Je moet wel de code uitknippen uit de verpakking. Aan de telefoon is dit uitdrukkelijk gezegd geweest aan mij, anders krijg je de blu-rays niet. Dit is zo met bijna alle acties (zelf bij andere merken)
Pagina: 1 ... 47 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.