Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Contrast op 10 en helderheid op 0? Zit je ondergronds ofzo?

Als ik dat instel zie ik echt geen reet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Joepla schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 09:54:
Moet er ook bij zeggen dat ik dat op alle LCD's/plasma's tegenkom in meer of mindere mate. Alleen mijn oude CRT had het niet, maar die was na 60 jaar dan ook redelijk uitontwikkeld ;)
Nee, meer waarschijnlijk is dat die CRT wat kleiner was qua oppervlak en bovendien het beeld wat "wolliger"/onscherper weergaf. Dan lopen kleuren in elkaar over waardoor het vloeiender lijkt. Ook het kleinere dynamische bereik zal wel meespelen.

Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat die extra kleurinfo niet in het bronsignaal zit. Het oog is gevoeliger voor helderheidsverschillen dan voor kleurverschillen en dus wordt in de beschikbare beeldcompressiestandaarden (mpeg, etc) veel kleurinfo weggegooid om plaatst te besparen. Zo af en toe is dit echter toch wel zichtbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:31:
Je ziet dan echt "ringen". de input maakt niet uit (analoog, digiHD of film die ik gedownload heb). Ligt het aan de instelling ergens?
Nee, dat ligt gewoon aan de gebruikte technologie. TV's en goedkope monitoren gebruiken beperkte LUTs waardoor een beperkt aantal kleuren weergegeven kunnen worden. Dit merk je vooral bij egale kleurverlopen: je krijgt steeds een kleurband van de kleur die nog wel weergegeven kan worden, alle tussenliggende stapjes zijn niet mogelijk.

CRT's hebben dit probleem niet omdat ze analoog werken. Bij digitale beeldschermen is het te voorkomen door een LCD-scherm van €1000+ te nemen van Eizo, Lacie en andere highend merken. Maar dan heb je maar een ding van 24" of 30" :)

Besparingen op de kostprijs he. De gemiddelde consument ziet de banding nooit. (Mja, de gemiddelde consument gaat voor een 32" LED-tv met brakke kijkhoek en zwartniveau. En ze vinden het prachtig).
Atomsk schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:22:
[...]
Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat die extra kleurinfo niet in het bronsignaal zit.
Mogelijk, maar dit ligt niet aan het probleem ten grondslag. Hang maar eens een pc aan je tv en maak in Photoshop een perfecte gradiënt. Dat kun je zelfs met 32 bits per kleurkanaal doen (normaal beeldmateriaal is maar 8 bits). Ik kan je 99% zeker banding garanderen. Hier heb ik banding op een LG plasma van 5 jaar oud, op de 50G20 en op mijn 30" Dell scherm van €1400. De enige oplossing is een scherm met betere LUT. Of een CRT, op mijn oude Sharp 50cm vissenkom had ik totaal geen banding als ik er een gradiënt op bekeek via s-video.

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 22-08-2010 14:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banding is ook gewoon een gevolg van de beperking van de Plasma-technologie.
Die kan gewoon niet alle kleuren genereren. Hij mengt nu ook de kleuren om nieuwe kleuren te maken.
Dus hier komt processor-kracht bij kijken. Afhankelijk van de rekenkracht kan je dit dus meer of minder merken.
Meestal zijn de scenes zo kort dat je je er niet al te lang aan hoeft te storen.

Ik zie het ook soms maar vind de TV over het algemeen gewoon heel erg goed (V20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Hallo, ik heb verschillende problemen met mijn nieuwe setup waarmee we op een ander forum (nog) niet tot een oplossing zijn gekomen. Ik heb mijn 3 jaar oude 26" LCD en 10 jaar oude KODA home cinema set weggedaan en na heel veel vergelijken, lezen en discussieren een Panasonic TX P42G20 Plasma gekocht met een Blu-ray speler van Onkyo, met ook een receiver met 5.1 Speakerset van Onkyo. De Blu Ray speler is de BD Sp308 en de set is de AVX380 met de RTH380 Receiver daarbij.

Dit is de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/737/kameropstelling4.jpg
KPN BOX is nog niet aangesloten.

De problemen zijn 3-voudig en ik hoop ontzettend dat jullie me kunnen helpen want ik zou niet weten ik anders moet doen. Het is niet overal duidelijk waar het probleem vandaan komt, dus ik zou ook niet zo even terug naar de winkel kunnen gaan.

Probleem 1: Ik heb veel discussie gehad over Plasma vs LCD. Ik vond LCD altijd mooier in de winkel,vooral LED, maar heb me laten overhalen een Plasma te halen en heb daar geen spijt van. Maar toen begon de discussie over calibratie. Ik zocht een beetje een fel, contrastrijk beeld, maar volgens de echte fans was dat zonde, dus ik ben ook aan t klooien geweest met calibratietools, waaronder de THX-optimizer op de DVD van The Incredibles.

Het gekke is alleen dat op het testscherm van de brightness, ik niet altijd de dropshadow achter de letters en de meest donkere velden zie. Soms wel, soms niet, maar er is niet 1 apparaat dat nooit functioneert. Ik heb allerlei dingen getest, maar ik snap er niks van. Hier een overzicht:
1. DVD in Xbox, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie de dropshadow (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen. Dropshadow valt weg op +2 Brightness, maar letters dan erg donker ).

2. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie wederom de dropshadow! (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen). Dus het ligt ook niet aan de Bd-speler.

3. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

4. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 1 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

5. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).
Het rare is, de tv kan het weergeven, maar doet het niet op elke bron. De BD-speler kan het weergeven, maar tot nu toe alleen rechtstreeks op de TV. De Receiver kan het probleem niet zijn, want de Xbox geeft het ook weer, via de Receiver. Ik heb de BD-speler met de kabel van de Xbox en op de poort van de Xbox geprobeerd en dat werkt ook niet. Dus elke functie heeft situaties waarin het wel werkt en waarin niet. Bij de ene zie ik de dropshadow en donkerste vlakken heel duidelijk en vlak boven het nulpunt van de brightness, bij de andere situatie amper en alleen bij hoge brightness.
Probleem 2: Ik heb dus de Xbox met HDMI aangesloten op de receiver en die loopt weer met HDMI naar de tv. Nu wil ik op de optische uitgang (via een Audio Dongle) mijn 5.1 headset aansluiten, maar daar komt geen geluid uit, dat blijft via de receiver en de speakers lopen en er komt niks uit de headset. Als ik de Receiver uitzet heb ik geen geluid en geen beeld.

"Probleem" 3: Niet echt een probleem als wel wat vragen over audio-instellingen op oa de receiver en bd-speler:
Ik heb een vraagje over een instelling op mn bd-speler. Het gaat over de HDMI/Digital Output. Wat is de beste optie daar? Ik kan kiezen tussen PCM Stereo, PCM Multi-ch, DTS Re-Encode en Primary Pass-Tru. Ik kan me voorstellen dan een Blu-ray met DTS-HD het beste de laatste optie heeft, klopt dat? En hoe zit het met blu-ray of dvd's die een minder goede surround technologie hebben? Moet ie dan op DTS Re-encode?

EDIT:
Ik ben bezig met de audiosetup. Dit is de voorkant:
http://img827.imageshack.us/img827/7876/dsc04007u.jpg

De achterkant:
http://img441.imageshack.us/img441/6858/dsc04009k.jpg

Ik denk dat aan de voorkant alles wel goed staat, alhoewel de 2 voorspeakers evt. hoger en verder van de gezet zouden kunnen worden, maar ik weet niet of dat voordeel op zou leveren.

Aan de achterkant is het wat lastiger. Zoals jullie zien staan de speakers meer naast me dan achter me, en er zit nog geen 1,5 meter tussen. Is het handig voor een optimaal surround geluid hier iets aan aan te passen? Echt naar achteren kunnen ze niet, maar iets opzij wel. de standaards staan op hun hoogst, maar volgens de manual moeten de surround speakers 60-100cm boven oorniveau, hoe hebben jullie dat? Ze staan in de manual iig wel naast de luisteraar, maar wel veel verder weg.

De afstand tussen de voorste en achterste speakers is ongeveer 3m.

Wat wel erg belangrijk is, als ik game, zet ik een bureaustoel vlak voor het bed, waardoor de positie anders is. Dit is ook lastig bij het instellen van de sp distance, omdat de luidsprekerpositie dan anders is, hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie bij gamen ook andere instellingen? Ik heb die sp distance gemeten en ingesteld, de surround speakers stonden op 2.1m en heb ik nu op 0.9m gezet, betekend dit dat hun geluid een stuk zachter zal worden? Kan ik dan beter de sp distance verhogen of de speakers harder zetten in de level cal?

Ik kan de kegeldiameter van mijn speakers niet opmeten omdat ik van de buitenkant niet kan zien hoe groot die zijn, dus heb alle speakers in de sp config op small gezet (hierdoor kan ik geen double bass aan zetten), maar ik weet nu niet waarop ik de crossover(-frequentie) moet instellen. Hij staat nu op 120hz, maar kan tussen de 40 en 200hz.

Hoe is jullie ervaring met de late night functie? Dat lijkt mij wel erg handig. En CinemaFILTER?

EDIT: Ik heb nu een Blu-ray erin die TRUEHD zou moeten hebben, maar deze staat niet bij de akoestiekfuncties op de receiver, wel Neo6Cinema, dan gaat ook DTS branden op het display, maar volgens de manual is dit voor 2-kanaals bron. Voor de rest kan ik alleen Direct selecteren, maar dan brandt DTS niet. Dolby D staat er niet bij, maar brandt wel. Hoe zit dit precies? Ik denk zelf dat ik het best Direct kan nemen omdat die modus weinig doet met het signaal en in het menu van de Blu-Ray kan ik wel True-HD selecteren, wordt dat dan doorgegeven als signaal en overgenomen door de receiver, ondanks dat die modus niet op het display staat?

over de instelling op mn Receiver. Daar moet je altijd 1 van de akoestiekfuncties kiezen. Er zijn er een heleboel, maar het verschilt per DVD/BD welke er beschikbaar zijn. Daarnaast gaan er bepaalde functies branden op het display om aan te geven dat die geactiveerd zijn, zoals Pro Logic II, Dolby D, of NEO6. Ik kijk altijd bij de akoestiekfuncties welke het beste resultaat zou kunnen leveren, zoals Dolby D of Dolby DTS HD MSTRD. Maar deze BD had dus in het menu van de BD True-HD staan, maar deze kwam niet als optie bij de akoestiekfuncties op de Receiver, wel NEO6, maar dat is volgens mij niet echt surround toch? Kan ik dan het best Direct selecteren zodat hij de True-HD van de BD afspeelt ondanks dat die optie niet brandt op het display of in het akoestiekfunctiesmenu staat? Of moet ik dan een andere akoestiekfunctie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10
Nu een beetje aan het spelen met de 42 G20

Wat een mooi ding zeg _O_ Zoveel verschillende opties ook, zie door de bomen het bos niet meer :P

Alleen mijn USB-HDD (Western Digital) werkt niet op de TV... Weet iemand hoe ik dit kan fixen en/of waar dat aan zou kunnen liggen?

Verder heb ik voorlopig nog alleen analoge TV, kwaliteit valt me nog mee :D (ik heb ook nog een 360, daar is de TV voornamelijk voor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

uh heb je de USB-HDD ook via het menu van de TV "geregistreerd" ?
je hdd wordt dan geformatteerd door je TV en is dan ook NIET bruikbaar in een PC. (tenzij je em in de PC weer formatteert)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik was een paar dagen geleden bij de Correct in Rotterdam en daar stond de 50" VT20.
Tot mijn verbazing had deze een pikzwarte bezel :?
Ik dacht dat de VT20 toch maar 1 kleur bezel had? een soort brons achtige kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
Ik heb niet alles meer doorgenomen de laatste tijd sinds ik geniet van de superieure beeld kwaliteit van mijn V20 ( ivm de LCD van mijn ouders ) maar ik had nog een vraag.

Ik heb een Ci+ module en wat me opvalt bij het zappen is dat de informatie van de programma balk zich niet update totdat je weer naar deze zender gaat kijken.

voorbeeld:
Stel ik kijk naar het NOS Journaal op NED3 en zap dan naar RTL8.
1 uur later zap ik naar NED1 en kijk dan SNEL bij RTL7 , SBS6 , RTL5 RTL4, etc naar de informatie balk (ZONDER dat er beeld komt) welk programma er aan de gang zou moeten zijn, vreemd genoeg zie ik bij NED3 nog steeds NOS Journaal staan in de balk. Dit is dus in de tussentijd niet geupdate is. Dit is dus ook voor de andere zenders het geval.
ofwel er klopt geen hout van de informatie meer.

Uiteraard update de informatie zich wel als er echt beeld is maar het is behoorlijk vertragend op deze manier.

Nu dus de vraag. update de CI+ de zender lijst niet? is dit op te lossen? Hebben mensen met een Ci+ module dit ook? De tuner van de Panasnic update mogelijk niet ?

ps: met mijn oude standalone FOXiR kan ik van zender x tot bv zender y gewoon doorlopen in razend tempo met ook echt in de balk DIE uitzending die ook echt aan de gang is.

[ Voor 9% gewijzigd door freedzed6 op 22-08-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Deathchant schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:46:
uh heb je de USB-HDD ook via het menu van de TV "geregistreerd" ?
je hdd wordt dan geformatteerd door je TV en is dan ook NIET bruikbaar in een PC. (tenzij je em in de PC weer formatteert)
ow sorry, ik bedoelde de HDD icm videos/fotos/muziek :D Hij wordt helemaal niet herkend. Uiteindelijk wat videos op een USB-stick gezet, en dat werkte wel. Althans, de stick werd herkend maar de videos spelen niet goed af... Nou ja, ik had ook niet verwacht dat die mediaspeler op de TV goed zou werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:51:
Contrast op 10 en helderheid op 0? Zit je ondergronds ofzo?
Als ik dat instel zie ik echt geen reet meer ;)
Mmm toch vreemd want ik vind dit echt een zeer prettige instelling en ik kan het allemaal prima zien, het ziet er naar onze mening zeer natuurlijk uit allemaal..

@Gizz.. LUT.. ik ken de term, ik heb gewerkt aan een HP WS4500 digitale printer en die werkt ook met LUTs, ik dacht dat het een door HP verzonnen term was maar dat blijkt dus niet zo te zijn!
De term ken ik dus, bedankt voor je verdere uitleg!!
Ik heb overigens tegen niemand gezegd dat ik dat zie en ik blijk de enige te zijn die het opvalt.. ik hoor in elk geval mijn partner er verder niet over, dus we doen het ermee, door de instellingen zoals ik het nu heb staan valt het wel wat minder op heb ik het idee in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

freedzed6 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:26:
Ik heb niet alles meer doorgenomen de laatste tijd sinds ik geniet van de superieure beeld kwaliteit van mijn V20 ( ivm de LCD van mijn ouders ) maar ik had nog een vraag.

Ik heb een Ci+ module en wat me opvalt bij het zappen is dat de informatie van de programma balk zich niet update totdat je weer naar deze zender gaat kijken.
Heb ik ook met m'n G20 en ik ga dan heel even de EPG in. Dan is alles weer ok.

[ Voor 46% gewijzigd door immetjes op 23-08-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17:33
Any updates you receive over the TV's internet connection only updates things like Viera Cast applications - they don't address picture quality issues (like Floating Blacks or Rising Blacks).

If Panasonic were to come up with a Firmware Patch to fix these issues, it would have to be applied via the SD card slot by a technician, like they did for the yellow THX issue on last year's models. If Panasonic could have given owners this update over the internet without having to pay technicians to make a house call, they would have. The firmware that's hard coded on the TV's boards is not as easy to update as the Viera Cast software is.
RandyWalters

Hier een quote van iemand van AVforums over het updaten van je Viera tv. F.Y.I.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

freezed, ik heb een 42G20 en heb hetzelfde. Hij updatet zich idd met vertraging. volgens mij is er niks aan te doen.
@kepler. ik snap het nog steeds niet. Een USB HDD kan pas werken NADAT je deze in het TV-menu geregistreerd hebt. Je schijf wordt dan geformatteerd, maar niet in FAT32 of NTFS, maar in een panasonic-eigen indeling. Je schijf is dan niet bruikbaar meer voor de PC.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
averagegamer schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:17:
Hallo, ik heb verschillende problemen met mijn nieuwe setup waarmee we op een ander forum (nog) niet tot een oplossing zijn gekomen. Ik heb mijn 3 jaar oude 26" LCD en 10 jaar oude KODA home cinema set weggedaan en na heel veel vergelijken, lezen en discussieren een Panasonic TX P42G20 Plasma gekocht met een Blu-ray speler van Onkyo, met ook een receiver met 5.1 Speakerset van Onkyo. De Blu Ray speler is de BD Sp308 en de set is de AVX380 met de RTH380 Receiver daarbij.

Dit is de opstelling:

[afbeelding]
KPN BOX is nog niet aangesloten.

De problemen zijn 3-voudig en ik hoop ontzettend dat jullie me kunnen helpen want ik zou niet weten ik anders moet doen. Het is niet overal duidelijk waar het probleem vandaan komt, dus ik zou ook niet zo even terug naar de winkel kunnen gaan.

Probleem 1: Ik heb veel discussie gehad over Plasma vs LCD. Ik vond LCD altijd mooier in de winkel,vooral LED, maar heb me laten overhalen een Plasma te halen en heb daar geen spijt van. Maar toen begon de discussie over calibratie. Ik zocht een beetje een fel, contrastrijk beeld, maar volgens de echte fans was dat zonde, dus ik ben ook aan t klooien geweest met calibratietools, waaronder de THX-optimizer op de DVD van The Incredibles.

Het gekke is alleen dat op het testscherm van de brightness, ik niet altijd de dropshadow achter de letters en de meest donkere velden zie. Soms wel, soms niet, maar er is niet 1 apparaat dat nooit functioneert. Ik heb allerlei dingen getest, maar ik snap er niks van. Hier een overzicht:

[...]

[...]

Probleem 2: Ik heb dus de Xbox met HDMI aangesloten op de receiver en die loopt weer met HDMI naar de tv. Nu wil ik op de optische uitgang (via een Audio Dongle) mijn 5.1 headset aansluiten, maar daar komt geen geluid uit, dat blijft via de receiver en de speakers lopen en er komt niks uit de headset. Als ik de Receiver uitzet heb ik geen geluid en geen beeld.

"Probleem" 3: Niet echt een probleem als wel wat vragen over audio-instellingen op oa de receiver en bd-speler:

[...]
Ik begrijp er echt helemaal niks meer van. Ik heb die dvd van The Incredibles met die THX optimizer ingeruild voor 2 Blu-ray's. En ik gebruik nu een DVD van mn vriendin van Cars met ook een THX optimizer, maar nu krijg ik helemaal geen dropshadow meer en de meest donkere vakken doen het sowieso niet. Niet op de Xbox via de Receiver, niet op de BD-speler rechtstreeks op de tv, die het eerst wel deden. Ook niet als ik de brightness heel hoog zet, hij geeft het nu gewoon echt helemaal 0,0 weer, terwijl bij die vorige DVD hij het nog een heel klein beetje weergaf op de hoogste brightness.

Ik heb natuurlijk de laatste dagen wel veel met instellingen zitten klooien, maar volgens mij staat dat nog wel goed. Ik heb daar ook niet zoveel keuze in. Op de BD-speler kan ik de HDMI Color Setting op YCBCR of RGB zetten, op de BD-speler vind ik geeneen van dat soort opties en op de XBOX staan de Reference Levels op Standard en de Color op Source. Iemand die er nog een touw aan vast kan knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
EDIT: Het testscherm is ook veel donker. Ik moet de brightness al behoorlijk hoog zetten om uberhaupt de THX letters in het midden te kunnen zien. Dat kan toch niet alleen door de lichte omgeving komen? Heb Eco Mode ook al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset gewoon even alles naar de fabrieksinstellingen......
Kleuraanpassingen moet je sowieso alleen op je TV doen en de rest van je apparatuur moet de bron gewoon onveranderd doorgeven.
Bij een goede Bluray-speler of tuner kan je wel de upscaling gebruiken maar voor de rest daar geen 'harde' aanpassingen doen. Ook geluid zou ik gewoon zonder bewerking laten doorvoeren. Maar dat is misschien persoonlijk.

Dat je geluid niet via je hoofdtelefoon gaat komt misschien omdat je bij de Xbox de instelling hebt staan dat het geluid via de HDMI loopt. Dit kan je mogelijk ergens aanpassen naar optisch?
Maar waarom sluit je je headset ook niet aan op je reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 18:27

Gem

Bij de Saturn hebben ze op de laatste pagina van de weekelijkse folder een Panasonic Plasma TX-PR 42 U 20 staan voor 588 eu en toch wijken de specs af van de U2 serie. Ik kan ook vrij weinig vinden op de website van Panasonic over de U20.

Ik heb laatst een Samsung LCD (650 series) getest voor PC gaming maar die input lag is zo erg (zelfs via pc ingang) dat ik deze maar heb teruggebracht naar de winkel. Hebben plasma schermen ook last van input lag (PC games) of valt dit wel mee ? Op internet is er niet zoveel te vinden over PC gaming op een plasma, alleen maar voor consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plasma is veel sneller dan een LCD en heeft dus weinig last van input-lag
Een CRT is echter de benchmark want die heeft een input-lag van 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Deathchant schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:26:

@kepler. ik snap het nog steeds niet. Een USB HDD kan pas werken NADAT je deze in het TV-menu geregistreerd hebt. Je schijf wordt dan geformatteerd, maar niet in FAT32 of NTFS, maar in een panasonic-eigen indeling. Je schijf is dan niet bruikbaar meer voor de PC.
Ik wil hem niet gebruiken om op te nemen.

Ik wil hem gebruiken om foto's, video af te spelen op de TV. Dus via mn laptop bestanden op de HDD zetten en dan af spelen op mn TV (zoals nu wel werkt met mn USB-stick :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat dus niet.....

Alleen SD of USB-Flash (dus een USB-stick) kan gebruikt worden door de mediaplayer
Een USB-HDD geformatteerd via een PC wordt niet herkend.
Deze kan alleen geregistreerd worden via de TV en dan gebruikt worden voor opnames.

Bij mij staat dat op blz 60 van de handleiding (V20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:00:
Dat gaat dus niet.....

Alleen SD of USB-Flash (dus een USB-stick) kan gebruikt worden door de mediaplayer
Een USB-HDD geformatteerd via een PC wordt niet herkend.
Deze kan alleen geregistreerd worden via de TV en dan gebruikt worden voor opnames.

Bij mij staat dat op blz 60 van de handleiding (V20)
ow raar :D

Ik had die korte handleiding door genomen, maar daar stond niks over in. Nou ja, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een 16GB/32GB USB-stick of SD-card kom je toch ook een heel eind.......
Ze zijn er zelfs tot en met 256GB maar die kosten ook een vermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gem schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:24:
Bij de Saturn hebben ze op de laatste pagina van de weekelijkse folder een Panasonic Plasma TX-PR 42 U 20 staan voor 588 eu en toch wijken de specs af van de U2 serie. Ik kan ook vrij weinig vinden op de website van Panasonic over de U20.

Ik heb laatst een Samsung LCD (650 series) getest voor PC gaming maar die input lag is zo erg (zelfs via pc ingang) dat ik deze maar heb teruggebracht naar de winkel. Hebben plasma schermen ook last van input lag (PC games) of valt dit wel mee ? Op internet is er niet zoveel te vinden over PC gaming op een plasma, alleen maar voor consoles.
Gamen op een Plasma gaat perfect. Weinig inputlag (~20ms), hoge motionresolution en geen ghosting. Omdat je het over PC-gaming hebt moet je er wel rekening mee houden dat een LCD beter geschikt is als monitor omdat het beeld rustiger is en scherper als je er dicht op zit. Misschien dat je voor een paar tientjes meer beter naar de S20 kan kijken btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 23-08-2010 23:12 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:12:
Reset gewoon even alles naar de fabrieksinstellingen......
Heb ik gedaan, maar dit maakt niks uit.
Kleuraanpassingen moet je sowieso alleen op je TV doen en de rest van je apparatuur moet de bron gewoon onveranderd doorgeven.
Bij een goede Bluray-speler of tuner kan je wel de upscaling gebruiken maar voor de rest daar geen 'harde' aanpassingen doen. Ook geluid zou ik gewoon zonder bewerking laten doorvoeren. Maar dat is misschien persoonlijk.
Ok.
Dat je geluid niet via je hoofdtelefoon gaat komt misschien omdat je bij de Xbox de instelling hebt staan dat het geluid via de HDMI loopt. Dit kan je mogelijk ergens aanpassen naar optisch?
Ik kan hier niks over instellen.
Maar waarom sluit je je headset ook niet aan op je reciever?
Mijn Receiver heeft stom genoeg alleen optische ingangen en geen uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Bij Wehkamp: Gratis Panasonic DMP-BD65EG-K Blu-ray speler bij elke Panasonic Viera NeoPDP tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:33
ruward schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:34:
Bij Wehkamp: Gratis Panasonic DMP-BD65EG-K Blu-ray speler bij elke Panasonic Viera NeoPDP tv.
Maar je betaald hoogstwaarschijnlijk wel gewoon de adviesprijs voor de tv denk ik bij een firma als Wehkamp, dus heel veel schiet het dan niet echt op. Tenzij iemand ervaring heeft dat ze ook bij Wehkamp zakken met de prijs als je ze even belt.

hmmz... ze hebben wel de zilveren 46" G20 op voorraad (als de site klopt)... interessant...

[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 24-08-2010 09:17 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Laatst online: 29-09 18:27

Gem

Shiver23 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:11:
[...]

Gamen op een Plasma gaat perfect. Weinig inputlag (~20ms), hoge motionresolution en geen ghosting. Omdat je het over PC-gaming hebt moet je er wel rekening mee houden dat een LCD beter geschikt is als monitor omdat het beeld rustiger is en scherper als je er dicht op zit. Misschien dat je voor een paar tientjes meer beter naar de S20 kan kijken btw.
Zelf speel ik games op een Samsung 2443bw PC monitor. Zal ik merken bij first person shooters (Counterstrike / Call of Duty) dat er ook maar enige vertraging in het plasma beeld zit? dit is namelijk heel belangrijk gezien dit ook het geval was bij de Samsung 40C650 en ook de reden waarom ik dit beeld heb geretourneerd. Bedankt voor alle reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

nadroJ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:13:
[...]

Maar je betaald hoogstwaarschijnlijk wel gewoon de adviesprijs voor de tv denk ik bij een firma als Wehkamp, dus heel veel schiet het dan niet echt op. Tenzij iemand ervaring heeft dat ze ook bij Wehkamp zakken met de prijs als je ze even belt.

hmmz... ze hebben wel de zilveren 46" G20 op voorraad (als de site klopt)... interessant...
De prijzen vallen bij de Wehkamp doorgaans wel mee hoor. Soms kunnen ze zelfs goed mee met andere internet winkels.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Averagegamer

De reset was om even alles weer 'standaard' te hebben staan.
Ik heb echter wel ergens gelezen dat die THX-optimizer van Disney nou niet echt geweldig is.
Dan kan je beter een calibratie DVD gebruiken zoals Digital Video Essentials.
Deze is op het net wel te vinden.........
Als je echt een gecalibreerd toestel wil zal je echter een professionele calibratie moeten laten doen waarbij ze het scherm ook echt meten, want je komt zo wel een eind maar niet 100%. Al is het de vraag of 100% ook is wat je wil want over smaak valt niet te twisten.

Wat me verbaasd is hoe sumier de handleiding van de Xbox 360 is......
Over geluidsinstellingen is eigenlijk niets te vinden over of via HDMI of via optisch.
Ik begreep echter wel dat de Xbox dit standaard niet kan maar dat je wel de AV kabel kan aanpassen zodat hij zowel HDMI als optisch aan kan. filmpje
Misschien dat je hierwat mee kan......
Maar misschien is het een beter idee om je geluid via de optische uitgang van je TV te laten lopen.
Dus de Xbox via HDMI aansluiten op je versterker en dan naar je TV (HDMI 2) en dan de headset op optical out van je TV. Wil je dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13
DeeJee schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

De prijzen vallen bij de Wehkamp doorgaans wel mee hoor. Soms kunnen ze zelfs goed mee met andere internet winkels.
Naar mijn ervaring ligt het iets boven het gemiddelde, behalve wanneer ze een aanbieding hebben, dan zijn ze best scherp. Jammer alleen van die €30 verzendkosten op een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gem schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Zelf speel ik games op een Samsung 2443bw PC monitor. Zal ik merken bij first person shooters (Counterstrike / Call of Duty) dat er ook maar enige vertraging in het plasma beeld zit? dit is namelijk heel belangrijk gezien dit ook het geval was bij de Samsung 40C650 en ook de reden waarom ik dit beeld heb geretourneerd. Bedankt voor alle reacties !
Ik kan prima muziekgames spelen op een plasma (G10. Huidige S20 is hier bijna gelijk aan) en heb met andere games ook niets gemerkt van inputlag. Geluid loopt ook gelijk, ondanks dat ik de optische uitgang gebruik naar mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ja, ter waarde van 169 Euro.
Het dubbele kun je van de adviesprijs afkrijgen bij een gewone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
henrid schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:48:
Ja, ter waarde van 169 Euro.
Het dubbele kun je van de adviesprijs afkrijgen bij een gewone winkel.
De TX-P42G20ES plasma tv is op zijn goedkoopst 999 Euro volgens de Pricewatch, de DMP-BD65EG-K Blu-ray speler is 149 Euro.

Wehkamp rekent voor deze samen 1049 Euro. Lijkt mij gewoon een heel redelijke prijs dus, maar goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 24-08-2010 11:58 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

De TX-P42G20ES plasma tv is op zijn goedkoopst 999 Euro volgens de Pricewatch, de DMP-BD65EG-K Blu-ray speler is 149 Euro.

Wehkamp rekent voor deze samen 1049 Euro. Lijkt mij gewoon een heel redelijke prijs dus, maar goed.
Ja kan natuurlijk kloppen dat het voor de goedkopere modellen wel als gratis opgevat kan worden. _/-\o_
Ik reken meer vanuit de grotere/duurdere modellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:57:
@Averagegamer

De reset was om even alles weer 'standaard' te hebben staan.
Ik heb echter wel ergens gelezen dat die THX-optimizer van Disney nou niet echt geweldig is.
Dan kan je beter een calibratie DVD gebruiken zoals Digital Video Essentials.
Deze is op het net wel te vinden.........
Als je echt een gecalibreerd toestel wil zal je echter een professionele calibratie moeten laten doen waarbij ze het scherm ook echt meten, want je komt zo wel een eind maar niet 100%. Al is het de vraag of 100% ook is wat je wil want over smaak valt niet te twisten.

Wat me verbaasd is hoe sumier de handleiding van de Xbox 360 is......
Over geluidsinstellingen is eigenlijk niets te vinden over of via HDMI of via optisch.
Ik begreep echter wel dat de Xbox dit standaard niet kan maar dat je wel de AV kabel kan aanpassen zodat hij zowel HDMI als optisch aan kan. filmpje
Misschien dat je hierwat mee kan......
Maar misschien is het een beter idee om je geluid via de optische uitgang van je TV te laten lopen.
Dus de Xbox via HDMI aansluiten op je versterker en dan naar je TV (HDMI 2) en dan de headset op optical out van je TV. Wil je dat eens proberen?
Ok, misschien dat ik dan eens een echte calibratiedvd moet halen, maar het blijft een feit dat er iets niet klopt met de setup dat de blacker then black signalen niet weergegeven worden, of soms weer wel en soms niet. Dus ik heb de winkels gebeld en ik kan zowel de tv als de receiver/speakerset en Blu-Ray speler omruilen voor een nieuw exemplaar. Hopelijk helpt dat.

Die calibratie door een pro is idd ook mogelijk, maar voor mij te duur en ik zit idd met de overweging of ik die instellingen wel mooi gaan vinden.

Over de Xbox, ik ken dat filmpje. Het gaat er daarbij om dat als je een HDMI-kabel in je Xbox doet de AV-kabel met optische uitgang achterop er niet meer naast past. Daarvoor kun je volgens dat filmpje de kap van de AV-kabel eraf halen, maar je kan ook een smallere AV-kabel kopen, een zogenaamde Audio-dongle, die heeft een optische uitgang, die heb ik gekocht en dan zou het moeten werken als het goed is, dat werkt bij anderen ook, bij mij niet, mss is mn headset kapot. Maar ik zou jouw optie ook nog kunnen proberen.

Lekker dat Wehkamp nu met die actie komt, ik had daar net mn Viera PDP gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Gem schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Plasma's staan er juist om bekend dat ze weinig tot geen input-lag hebben. Je merkt dus geen vertraging als je een snelle game speelt (Guitar Hero, Call of Duty, Battlefield, Fifa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Zoals eerder aangegeven, zit ik (nog) met een klein probleempje met mijn P42V20:

Als ik 'm aan zet (CI+), dan schakelt hij, nog vóór de verificatie van de kaart, vanzelf over naar de Bluray-speler (Panasonic BD65) die uit/standby staat. Naar een zwart scherm HDMI1 dus.
Ik moet 'm altijd handmatig weer op "TV" zetten.

Lastig, vervelend en onwenselijk.

Wat gaat er fout? Is daar wat aan te doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 18:35

KoffieNT

banaan

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][maar je kan ook een smallere AV-kabel kopen, een zogenaamde Audio-dongle, die heeft een optische uitgang, die heb ik gekocht en dan zou het moeten werken als het goed is, dat werkt bij anderen ook, bij mij niet, mss is mn headset kapot. Maar ik zou jouw optie ook nog kunnen proberen.
Heb je wel geluid van je Xbox als je alleen optisch aansluit op je reciever en beeld rechtstreeks via de TV.
Dan kan je controlleren of de optische uit van je Xbox/dongle het doet.
Anders is idd mogelijk je headset de boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

Euh niet lulligbedoeld, maar ik heb de G20ES 100 euro goedkoper en een extra jaar garantie. Pricewatch is niet heilig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een 55 inch Panasonic V20. HD materiaal speel ik af met een Dune Prime 3.0.
Als ik een 1080P BluRay afspeel op 24Hz (Dune op auto frame rate) dan heb ik heel erg last van flickering in lichte beelden. Met het contrast op 36 is er nauwelijks naar te kijken zo erg is het. Zelfs als ik het contrast terug draai naar 25 blijf ik last hebben van de zeer irritante flickering. Zet ik de Dune echter vast op 1080p 60 (dan speelt de TV de 24Hz film af op 60 Hz) dan heb ik nauwelijks last van flickering. Maar dan lijkt de film wat minder vloeiend (licht schokkend) afgespeeld te worden.
Met HD TV beelden (via Cisco HD box van UPC) dat wordt afgespeeld in 1080i50Hz zie ik ook wel wat flickering in lichte beelden maar veel minder zeker als ik het contrast terug draai naar 25.
Ik twijfel erg of ik de TV terug zal brengen en (dan hopelijk mag) omruilen voor een LG of Samsung plasma. Ik lees dat zowel LG als Samsung plasma's geen last zouden hebben van flickering omdat 24hz materiaal naar 72 Hz wordt omgezet. Ook las ik dat de V20 niet geschikt is om 24Hz materiaal af te spelen omdat de V20 "niet hoger uitkomt" dan 48Hz wat de flickering zou veroorzaken.

Kan iemand mij adviseren wat te doen?
1. De V20 terugbrengen naar de winkel en omruilen
2. Dune op 1080P60 hz later staan en 24 p films afspelen op 60 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Layumi schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:11:
Euh niet lulligbedoeld, maar ik heb de G20ES 100 euro goedkoper en een extra jaar garantie. Pricewatch is niet heilig....
En ook die gratis speler erbij ja? Nette deal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:30:
[...]

Heb je wel geluid van je Xbox als je alleen optisch aansluit op je reciever en beeld rechtstreeks via de TV.
Dan kan je controlleren of de optische uit van je Xbox/dongle het doet.
Anders is idd mogelijk je headset de boosdoener
Dit probleem is opgelost, eerst werkte het niet in de opstelling die je voorstelde, maar met een andere optische kabel in een andere poort deed ie t wel, en nu doet ie t in mn eigen opstelling op de headset ook! Bedankt voor de hulp.

Ik zit alleen nog met het probleem van de TV. Zowel Panasonic, als speciaalzaken als mensen op internet weten de oplossing niet. Waarom wordt op het testscherm van THX http://www.thx.com/files/...izer-brightness-setup.jpg de dropshadow achter de letters THX en de 3 blacker then black blokken niet weergegeven met de thx optimizer op de DVD Cars, en maar af en toe met de THX optimizer op de DVD The Incredibles, maar dan soms wel en soms niet, zonder logica, ik heb geprobeerd apparaten uit te sluiten, maar er is niet 1 apparaat dat nooit werkt en elk apparaat werkt wel in minimaal 1 opstelling. Ik denk dat de enige optie nog is alle aparatuur omruilen voor nieuwe exemplaren, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Volgens de Expert verkoper waar ik verhaal ging halen heb je op de wehkamp aanbieding 1 jaar garantie, bij hun 2 jaar. Overigens is het niet een actie afgesproken met panasonic (volgens hem)

Is dit een goede afweging waard? Ik heb mijn set besteld (nog niet binnen) voor
1249 (46G20ES) en 199 (bd65EGS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nope, je hebt wettelijk gezien altijd 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17:33
KoffieNT schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:46:
Inderdaad. Panasonic geeft 2 jaar aan-huis-garantie. Of je hem nou bij de Blokker koopt of bij de groenteboer. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
virtualJac schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:08:
[...]

Inderdaad. Panasonic geeft 2 jaar aan-huis-garantie. Of je hem nou bij de Blokker koopt of bij de groenteboer. :)
Moet dan wel een geautoriseerde panasonic dealer zijn en het toestel moet dus bij Panasonic Nederland (HaagTechno) geregistreerd staan!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

KoffieNT schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:46:
Daar gaan we weer: 2 jaar is in Nederland niet wettelijk. Zoek dit topic maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb net Panasonic gebeld. Ze geven aan dat Wehkamp de toestellen bij hun inkoopt, dus 2 jaar aan-huis garantie is bij hun. Actie met blue ray speler is niet met hun georganiseerd.

Beybey Expert, nu kan ik voor hun prijs (46") een 50" voor hetzelfde geld kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

ruward schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:19:
[...]

Daar gaan we weer: 2 jaar is in Nederland niet wettelijk. Zoek dit topic maar eens door.
Op ieder stukje consumentenelectronica (daar vallen tv's dus onder) wat je in any store in Europa koopt, heb je 2 jaar garantie, dat staat gewoon in de wet.
Dingen zoals 1 jaar garantie, waar je nog een jaar bij kunt kopen, bestaat dus helemaal niet. 2 jaar garantie, waar je extra bij kunt kopen dan weer wel.

Omdat veel consumenten dit niet weten en denken 'wat de winkel zegt, zal wel kloppen', laten veel mensen zich dus een oor aannaaien door na anderhalf jaar geen garantie meer te kunnen claimen, althans, dat heeft de winkel hun wijsgemaakt.
Ook zoiets als 'de winkel heeft de consument doorgestuurd naar de fabrikant' mag helemaal niet. Je koopt iets bij de winkel, dus je hebt DAAR garantie. (dus een tip: De wet staat nog altijd boven algemene voorwaarden van een winkel!)

In sommige gevallen is garantie opnemen met de fabrikant een snellere oplossing dan via de winkel. (Microsoft en Logitech zijn daar een goed voorbeeld van)

edit: Ik zie net deze post van je: ruward in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..."
Panasonic (en veel andere grotere fabrikanten) voeren een dergelijke garantieregeling, echter het is NIET verplicht in Nederland. Nederland is niet meegegaan met de Europesche aanbeveling voor een garantieperiode van 2 jaar. In plaats daarvan moet de leverancier bij een defect binnen 6 maanden aantonen dat de klant het zelf heeft veroorzaakt.
Wat ik begrijp is dat het niet In plaats van is, maar en, en daarnaast dat die 2 jaar wel verplicht is.
Je moet inderdaad rekening houden met levensduur, maar toch mag een tv binnen 2 jaar niet kapot kunnen gaan.

Laatste edit :P : Nog wat onderbouwing;

Consuwijzer.nl/Wettelijke garantie
Consuwijzer.nl/Rechten in garantieperiode

Zoals hierboven aangegeven is het toch een 'grey-area', maar het komt er op neer dat je altijd wel 2 jaar garantie hebt omdat je mag verwachten dat een product langer dan x-tijd mee gaat.

In dit voorbeeld hieronder wordt zelfs aangegeven dat je nog langer garantie zou moeten hebben dan 2 jaar:
http://www.consuwijzer.nl...]Consuwijzer.nl/Voorbeeld

[ Voor 44% gewijzigd door KoffieNT op 25-08-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:41:Ook las ik dat de V20 niet geschikt is om 24Hz materiaal af te spelen omdat de V20 "niet hoger uitkomt" dan 48Hz wat de flickering zou veroorzaken.

De beperking van 48Hz is de G20, de V20 kan tot 96Hz........ dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Trouwens is Flickering en Judder (24p gerelateerd) twee verschillende dingen.
Flickering is het flikkeren van lichte vlakken en Judder is bewegingstrillingen waardoor beeld minder soepel lijkt te verlopen.

Flickering is de eerste tijd zowiezo iets nadrukkelijker aanwezig omdat het scherm nog wat moet verouderen.
En dan heb ik het over 1 a 2 weken. Je zal merken dat dit steed minder wordt.

Maar volgens mij heb je het dus ook over judder als je het over 24p hebt.......

Nadeel is dat het gebruik van p en Hz hier een beetje door mekaar heen wordt gebruikt. Dus Hz is niet altijd de goede omschrijving. Volgens mij bedoel je p (pictures), dus van xx p (beelden) per seconde
Bij een amerikaanse film is dit vaak 24 beeldjes per seconde. De TV kan deze plaatjes vaker laten zien en in het geval van de V20 doet die dit dus max 4 keer dus zie je per seconde 96 plaatjes (fps) voorbij komen.
Dit noemen ze dus 4:4 pulldown. Wat je in het beeld ziet staan is trouwens het bronmateriaal en dus niet wat de TV zelf genereerd..... In de US werd al het materiaal al via 3:2 pulldown opgewaardeerd naar 30 fps (bv bij films op DVD). Als je 60p ziet staan is het dus bv de Bluray-speler die het 24p signaal al upscaled naar 60p. Zowel je Blurayspeler als je Tv moeten voor de pure videofiel dus eigenlijk op 24p staan want zo heeft de filmer het bedoeld. Als je de Blurayspeler op 24p laat staan kan de V20 24p op 96HZ tonen.
Via 24p Smooth Film (Instellingen) kan je IFC activeren en anders heet het gewoon IFC om beeldjes toe te voegen. Al heeft dat laatste niet de voorkeur omdat hij dus nu zelf plaatjes/frames gaat verzinnen. Je ziet dan bv 1 echt plaatje (van de bron) en 3 nep plaatjes. Dit levert dus andere vervormingen op. Bij 60p is het volgens mij maximaal 120Hz.

Maar je kan je TV dus niet op 60p zetten.............dat bepaald de bron.
De TV regeld alleen de pulldown van bv 3:2 of 4:4 afhankelijk van het binnenkomende signaal.
De V20 kan maximaal via HDMI (1.920x1.080 pixels) 1028P /60p, /50p en /24p verwerken en dus 120Hz/100Hz en 96Hz.

Eigenlijk zouden ze eens moeten afstappen van 24fps en gewoon opnemen met 60fps/120fps of nog meer.
Dan hoeft de TV er niets bij te verzinnen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
2 jaar garantie op consumentenproducten is vastgesteld in een Europese verordening. Een Europese verordening gaat boven onze eigen wetten. Het Nederlandse recht wordt hierdoor uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:58
Buck Naked schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:28:
2 jaar garantie op consumentenproducten is vastgesteld in een Europese verordening. Een Europese verordening gaat boven onze eigen wetten. Het Nederlandse recht wordt hierdoor uitgesloten.
Nederland heeft in theorie een betere regeling dan de EU wetgeving (garantie voor de normale levensduur van een product).

Alleen ligt de bewijslast de eerste zes maanden bij de verkoper en daarna bij de koper. Maar recht hebben en recht krijgen zijn twee compleet verschillende dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Buck Naked schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:28:
Dit is geen verordening maar een richtlijn die de lidstaten over moeten nemen.

Wat houdt de Europese garantie van 2 jaar in?

Die term is in de wereld gekomen door een Europese richtlijn die zegt dat een verkoper tot minimaal twee jaar na aankoop aansprakelijk is voor gebreken in de goederen die hij heeft geleverd. Omdat dit een minimumperiode is, mogen de landen die zich aan de Europese regelgeving hebben gebonden ook een langere termijn vaststellen. Nederland heeft de periode in feite onbeperkt gemaakt door te stellen dat een verkoper aansprakelijk is voor ieder gebrek dat zich voordoet gedurende de periode dat je dit redelijkerwijze niet had hoeven verwachten.

Dit laatste is geregeld in artikel 17 van Boek 7 BW (zie hieronder). Dit houdt kort samengevat in: zolang als de levensverwachting is van een (onderdeel van een) product, zo lang behoort dat het ook doen. In Nederland betekent dit wettelijk 6 maanden onbeperkt garantie en daarna terug lopende garantie gedurende de economische levensduur van een product. Wat er precies gebeurt als de economische levensduur minder dan 2 jaar is weet ik niet.

www.wetten.overheid.nl
vink aan: wetten
zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7
Consumentenkoop en garantie

Hier staat alles vrij overzichtelijk: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 25-08-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

KoffieNT schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

Op ieder stukje consumentenelectronica (daar vallen tv's dus onder) wat je in any store in Europa koopt, heb je 2 jaar garantie, dat staat gewoon in de wet.
Dat staat dus niet in de Nederlandse wet. Dat de fabrikant het wel geeft is wat anders.

Edit:
Als je trouwens eens een avond niets te doen hebt kun je hier helemaal los gaan: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=55851

Ik denk zelf dat alfatrion en Mr.Floppy doorschieten.

Waar ik niet uit kom is wat nu bedoelt wordt me de verjaringstermijn van 2 jaar. Je hebt dus zonder meer 6 maanden garantie. Daarna wordt het ingewikkelder. De tweede kamer heeft over het overnemen van de consumentenkoop en garantie bepalingen richtlijnen van de EU gezegd:

http://ikregeer.nl/document/kst-27809-3
Artikel 5 lid 1 bepaalt dat de verkoper krachtens artikel 3 aansprakelijk is
wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een
termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Titel 7.1 BW
kent geen vaste (verval)termijn bij het verstrijken waarvan de koper geen
beroep meer kan doen op de rechtsgevolgen van non-conformiteit. Dit
betekent dat ook na meer dan twee jaar kan blijken dat de zaak niet aan de
Tweede Kamer, vergaderjaar 2000–2001, 27 809, nr. 3 9
overeenkomst beantwoordt, en de koper zijn in artikel 7:21 BW genoemde
rechten kan uitoefenen. Een belangrijke factor daarbij is uiteraard de
levensduur van de zaak. Met name bij duurzame consumptiegoederen is
de levensduur daarvan veelal langer dan twee jaar. Met het systeem van
titel 7.1 BW wordt meer recht gedaan aan de verscheidenheid van zaken,
zodat de termijn van twee jaar uit artikel 5 lid 1 niet wordt overgenomen.
In artikel 5 lid 1 wordt voorts bepaald dat indien voor de uitoefening van
de in artikel 3 lid 2 vermelde rechten in de nationale wetgeving een
verjaringstermijn geldt, deze niet korter mag zijn dan twee jaar vanaf de
aflevering. De verjaringstermijn ter zake is in titel 7.1 BW geregeld in
artikel 23 lid 2. Deze termijn is twee jaar en begint te lopen op het moment
dat de consument het gebrek aan de verkoper meldt. Omdat dit moment
nimmer eerder valt dan het moment van aflevering, behoeft deze bepaling
geen aanpassing.
Nou ja, hier staat de betreffende EU richtlijn: http://eur-lex.europa.eu/...1999:171:0012:0016:NL:PDF

En hier de betreffende artikelen uit WB 7: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_25-08-2010

[ Voor 76% gewijzigd door immetjes op 25-08-2010 16:48 . Reden: Avondje leesvoer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Klopt inderdaad, staat er niet in. Ik was vrij zeker van wel eigenlijk, meen het zelfs een keer gelezen te hebben in een wetboek..

Die jurofoon-link is inderdaad duidelijk. Op de Consuwijzer-site staat ook niet letterlijk dat je 2 jaar garantie hebt, maar garantie volgens een 'te verwachte levensduur'.

Vervelend eigenlijk, nu weet je niet 100% waar je aan toe bent. De 1e 6 maanden heb je in principe dus nooit iets om je zorgen over te maken qua garantie, behalve als je met je tv gaat gooien.
Maar daarna kan het wel eens een vervelende wending krijgen, mocht de winkelier ook maar iets vinden waaraan te zien zou kunnen zijn dat de consument niet voorzichtig met de tv is omgegaan.

Raar eigenlijk, van (misschien wel alle) electronische producten mag je toch wel verwachten dat je gewoon een lange tijd letterlijke garantie hebt, ipv een 'te verwachte levensduur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Goed om te weten dat je dus iig 2 jaar garantie hebt op een Panasonic TV :)

Ik zit de afgelopen weken te kijken naar een nieuwe tv. Maar ik ben er nu uit dat ik de P42G20 wil. Ik ga enkel pas over een maand verhuizen en schaf daarna pas de tv aan. Ik moet nu alleen nog even beslissen of ik de zilveren of de zwarte versie wil. De donker"grijze" behuizing zag er ook wel mooi uit.

Ik had ook even in de winkel mijn oor bijna tegen de tv aangelegd en hoorde geen "buzz-noise", zoals ik eerder las in deze thread. Ik ga er ook gewoon uit, dat als ik de tv bij de MM koop het goed komt. Deze TV's komen direct van de Panasonic leverancier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Schizo007nl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:18:
[...]

Moet dan wel een geautoriseerde panasonic dealer zijn en het toestel moet dus bij Panasonic Nederland (HaagTechno) geregistreerd staan!
Maar je hebt nog wel garantie toch als dat niet zo is? (Alleen geen huis aan huis misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
kepler schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:03:
[...]

Maar je hebt nog wel garantie toch als dat niet zo is? (Alleen geen huis aan huis misschien?)
Garantie heb je altijd, maar wanneer het toestel bij Panasonic Duitsland (bijvoorbeeld) staat geregistreerd, dan is de reparatie lastig voor Panasonic Nederland.. ze kunnen dan kosten in rekening brengen..

Je hebt dan sowieso geen aan huis service en ook de 100% pixelgarantie ben je kwijt!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
KoffieNT schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:26:
Raar eigenlijk, van (misschien wel alle) electronische producten mag je toch wel verwachten dat je gewoon een lange tijd letterlijke garantie hebt, ipv een 'te verwachte levensduur'.
Raar is het eigenlijk niet, maar het maakt het wel ingewikkelder en moeilijker voor de consument. De te verwachten levensduur kan behoorlijk verschillen. Als je het over bijvoorbeeld wasmachines hebt verschilt het nog al. Bij een Miele of AEG mag je uit gaan dat hij vijf tot zeven jaar meegaat. Van een Edy of Techwood mag je dat niet verwachten. (Met een beetje geluk haalt hij dat trouwens wel.) Het is dus heel moeilijk om er een lijst van te maken.

Dit is trouwens ook een interessant artikel over garantie.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Dat is zeker interessant. Dit is precies het punt wat dus onduidelijk is met die 2 jaar en non-conformiteit. Als er dus een arrest is en Arnoud Engelfriet legt dat zo uit zie ik dat dus dat het betekent dat je OOK in Nederland gewoon ALTIJD 2 jaar garantie hebt. Met die verstande dat als het product na 1.5 jaar kapot gaat en het product gaat terug zonder vervanging je dan een klein bedrag (een soort huur dus) moet betalen voor het "genot" wat je wel aan het apparaat hebt beleefd.

Verwijderd

@Figaro75:
Bedankt voor je heldere uitleg.

Het is toch jammer dat je op de V20 BluRay films in 24p niet probleemloos kunt afspelen ondanks dat het op 96Hz wordt getoond. Bij filmprojectoren in de bioscoop en Pioneer Kuro TV's gaat het wel goed. Daar worden 2 beeldjes toegevoegd en wordt 24p getoond op 72Hz.
Zoals je zelf zegt is 24p smooth film ook geen optie. Dit betekent dat ik 24p altijd (via 3:2 pulldown) moet bekijken op 60Hz. Maar dit geeft dan weer judder problemen.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:47:
Bij filmprojectoren in de bioscoop en Pioneer Kuro TV's gaat het wel goed. Daar worden 2 beeldjes toegevoegd en wordt 24p getoond op 72Hz.
Naar mijn mening is Panasonic's 96Hz gewoon identiek aan Pioneer's 72Hz "techniek" toch? Op het aantal extra frames na uiteraard. Wat is het verschil dan, waarom is Panasonic's methode niet goed? 4:4 PD is toch prima?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Figaro75, hoe kan het dan als de bron 1080i/50Hz uitzendt (net5 HD via Ziggo bijvoorbeeld) dat ik bij sommige programma's nog steeds zwarte balken links en rechts krijg? Mijn settings staan gewoon op auto en 16:9 beeldscan aan. Ik merk dat wel vaker bij Net5 en ook bij andere HD zenders: wel aangeven dat het 1080i/50Hz is, maar intussen wel zwartebalken. Ik moet em dan altijd op 4:3 volledig zetten en dan ziet het natuurlijk niet meer uit.

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:41:
Ik heb sinds gisteren een 55 inch Panasonic V20. HD materiaal speel ik af met een Dune Prime 3.0.
Als ik een 1080P BluRay afspeel op 24Hz (Dune op auto frame rate) dan heb ik heel erg last van flickering in lichte beelden. Met het contrast op 36 is er nauwelijks naar te kijken zo erg is het. Zelfs als ik het contrast terug draai naar 25 blijf ik last hebben van de zeer irritante flickering. Zet ik de Dune echter vast op 1080p 60 (dan speelt de TV de 24Hz film af op 60 Hz) dan heb ik nauwelijks last van flickering. Maar dan lijkt de film wat minder vloeiend (licht schokkend) afgespeeld te worden.
Met HD TV beelden (via Cisco HD box van UPC) dat wordt afgespeeld in 1080i50Hz zie ik ook wel wat flickering in lichte beelden maar veel minder zeker als ik het contrast terug draai naar 25.
Ik twijfel erg of ik de TV terug zal brengen en (dan hopelijk mag) omruilen voor een LG of Samsung plasma. Ik lees dat zowel LG als Samsung plasma's geen last zouden hebben van flickering omdat 24hz materiaal naar 72 Hz wordt omgezet. Ook las ik dat de V20 niet geschikt is om 24Hz materiaal af te spelen omdat de V20 "niet hoger uitkomt" dan 48Hz wat de flickering zou veroorzaken.

De V20 toont het beeld op 96hz en de G20 op 48Hz, je haalt 2 modellen door elkaar.

Het kan ook zijn dat je hier heel gevoelig voor bent, want de ene ziet het wel en de andere niet. Dan ga je het echt met alle plasma's hebben. Ik zou 24Hz nooit op 60Hz willen, je hebt echt veel Judder.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

Naar mijn mening is Panasonic's 96Hz gewoon identiek aan Pioneer's 72Hz "techniek" toch? Op het aantal extra frames na uiteraard. Wat is het verschil dan, waarom is Panasonic's methode niet goed? 4:4 PD is toch prima?
Ik denk dat je gelijk hebt.
Toch lees ik het volgende op het avsforum:
"Does the Panasonic VT20 Flicker?"
Antw:
Yes, but only at 48hz and 96hz. 60hz seemed fine

Mijn persoonlijke ervaring is ook dat 24p/60Hz er beter uitziet dan 24p/96Hz.

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:13:
[...]

De V20 toont het beeld op 96hz en de G20 op 48Hz, je haalt 2 modellen door elkaar.

Het kan ook zijn dat je hier heel gevoelig voor bent, want de ene ziet het wel en de andere niet. Dan ga je het echt met alle plasma's hebben. Ik zou 24Hz nooit op 60Hz willen, je hebt echt veel Judder.
Het is mogelijk dat ik de twee modellen door elkaar heb gehaald.
Wat betreft 24p op 60Hz zijn de meningen verdeeld zie onderstaand citaat:.
"Therefore, there are two basic conclusions we can draw. First, motion judder is a natural byproduct of the 24 fps film rate. You will see it if you play a Blu-ray or HD DVD movie in native 24p transmission. How much of it you see will be directly related to how much moderate speed camera panning there is in the movie. Second, 3:2 pulldown conversions are a secondary source of judder. However, they tend to blur and soften the more aggressive instances of motion judder that you'd see in native 24p display. Leaving conventional wisdom aside, if you have the option to play your Blu-ray movies in either 24p or 60p, don't be surprised if you prefer the relative stability of 60p"
zie:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1143420

Verwijderd

Met zwarte balken: bedoel je dan origineel 4:3 formaat?
In dat geval klopt het dat je zwarte balken houdt met 16:9 omdat dat dan in het bronmateriaal zit.
Dus Ziggo zend het bv zo uit ---> 4:3 origineel beeldmateriaal (bv oudere amerikaanse series) incl. aan weerszijde zwarte balken om naar 16:9 beeldformaat te gaan.
De V20 krijgt dan dus gewoon een 16:9 beeld binnen en toont dit dan ook.

1080i/50Hz is eigenlijk alleen de beeldlijnen. Normaal zou je spreken over bv. 1920x1080.
Waarbij 1920 het aantal pixels per beeldlijn aangeeft.
1080i/50Hz houdt in dat er 1080 beeldlijnen worden weergeven op een frequentie van 50Hz.
De i staat in dit geval voor interlaced wat inhoud dat er eigenlijk 2 beelden zijn. 1 beeld met alle even beeldlijnen (540 st) en 1 beeld met alle oneven beeldlijnen. Deze twee beelden komen na elkaar binnen in je TV.
Je TV voegt deze twee beelden samen om dus een volledig beeld weer te geven.
Dit samenvoegen kan een minder scherp beeld opleveren omdat de TV het beeld moet berekenen.

Bij p (progressief) bestaat het beeld meteen uit alle beeldlijnen (even en oneven) en hoeft hier dus niet aan te rekenen. Dit is dus een scherper beeld. (full HD). Alleen voor p heeft Ziggo 2x zoveel bandbreedte nodig dan voor i, dus vandaar dat die het interlaced signaal versturen = goedkoper.
Bij een 1080 signaal is er dus geen verschaling want hij vult gewoon de 1080 beschikbare beeldlijnen.

Er wordt dus niet gesproken over het aantal pixels op die beeldlijn. In geval van 4:3 zou dit dus 1440 pixels zijn.
1920 - 1440 = 480 pixels --> 240 pixels per kant over. Dus 2 mooie zwarte balken welke de TV ook in een lichtere tint kan weergeven. Helaas niet bij <1080 beeldlijnen....dat is weer een vage keus van Panasonic.

Als er bv 720p staat verschaald de TV dit automatisch naar 1080 beeldlijnen om het beeldvullend te krijgen.
Vaak is het zo dat mensen het verschaalde 720p beeld mooier vinden dan het samengevoegde beeld bij 1080i.
Vermoedelijk omdat het samenvoegen net iets lastiger is dan het simpel opblazen/verschalen van het plaatje.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Verwijderd

Figaro75, Loonens en Brat Pitt. Bedankt voor jullie bijdragen.
Ik ben er wel uit. Hier zijn mijn conclusies:

Judder:
Wat ik voor flickering aanzag bij 24p is kennelijk judder. Hier is niets aan te doen en is inherent aan 24 beeldjes per seconde. De V20 geeft 24p goed weer door de film op 96Hz te tonen. 24p afspelen op 60Hz is voor mij een oplossing die ik nog wat uitgebreider ga testen.

Flickering:
Als je er gevoelig voor bent dan heb je bij alle merken plasma tv's last van flikkering. Mijn hoop is dat het na verloop van tijd minder wordt. Het contrast laag houden is een werkbare oplossing.

De tv hou ik en gaat niet terug naar de winkel want ik ben erg tevreden over beeldkwaliteit. Ik had eerst een Led tv. Die beviel mij helemaal niet omdat je precies in het midden moest zitten voor optimale beeldkwaliteit (iets uit het midden werd het beeld flets) en omdat schaduwen met name in huidkleuren bij snelle bewegingen rood werden.

• averagegamer
averagegamer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:38:
[...]

Dit probleem is opgelost, eerst werkte het niet in de opstelling die je voorstelde, maar met een andere optische kabel in een andere poort deed ie t wel, en nu doet ie t in mn eigen opstelling op de headset ook! Bedankt voor de hulp.

Ik zit alleen nog met het probleem van de TV. Zowel Panasonic, als speciaalzaken als mensen op internet weten de oplossing niet. Waarom wordt op het testscherm van THX http://www.thx.com/files/...izer-brightness-setup.jpg de dropshadow achter de letters THX en de 3 blacker then black blokken niet weergegeven met de thx optimizer op de DVD Cars, en maar af en toe met de THX optimizer op de DVD The Incredibles, maar dan soms wel en soms niet, zonder logica, ik heb geprobeerd apparaten uit te sluiten, maar er is niet 1 apparaat dat nooit werkt en elk apparaat werkt wel in minimaal 1 opstelling. Ik denk dat de enige optie nog is alle aparatuur omruilen voor nieuwe exemplaren, zucht.
Nog even een toevoeging over de THX optimizer, die verschilt dus wel degelijk per DVD. Op de DVD van Cars zie je helemaal geen dropshadow en blacker then black velden, echt helemaal niks, ook niet op de hoogste brightness. Ik heb nu een DVD van Star Wars geprobeerd, en die doet weer hetzelfde als de oorspronkelijke testDVD die ik gebruikte van The Incredibles, Xbox via de Receiver of Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geeft hem goed weer, Blu-rayspeler via de Receiver geeft wel iets weer van dropshadow en blacker then black velden, maar heel slecht en vaag en veel minder duidelijk. Als ik de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv doe en nu dus de film Star Wars op DVD erin doe met dus de goede blacker then black weergave krijg ik op THX echt een prachtig beeld met veel diepte, scherpte en detaillering, maar ik wil de blu-rayspeler dus via de receiver laten lopen, dus hoop dat na omruilen ook op die manier de blacker then black goed wordt weergegeven.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

averagegamer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:54:
[...]

Nog even een toevoeging over de THX optimizer, die verschilt dus wel degelijk per DVD. Op de DVD van Cars zie je helemaal geen dropshadow en blacker then black velden, echt helemaal niks, ook niet op de hoogste brightness. Ik heb nu een DVD van Star Wars geprobeerd, en die doet weer hetzelfde als de oorspronkelijke testDVD die ik gebruikte van The Incredibles, Xbox via de Receiver of Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geeft hem goed weer, Blu-rayspeler via de Receiver geeft wel iets weer van dropshadow en blacker then black velden, maar heel slecht en vaag en veel minder duidelijk. Als ik de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv doe en nu dus de film Star Wars op DVD erin doe met dus de goede blacker then black weergave krijg ik op THX echt een prachtig beeld met veel diepte, scherpte en detaillering, maar ik wil de blu-rayspeler dus via de receiver laten lopen, dus hoop dat na omruilen ook op die manier de blacker then black goed wordt weergegeven.
Heeft niet iets met HDMI 1.3 colouspace te maken? Blackcrush oid? Het fijne weet ik er ook niet van.

• averagegamer
Shiver23 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:03:
[...]

Heeft niet iets met HDMI 1.3 colouspace te maken? Blackcrush oid? Het fijne weet ik er ook niet van.
Daar heeft het iets mee te maken denk ik, maar wat en hoe precies? En hoe krijg ik de BD-speler via de Receiver dan goed? Het rare is, De BD-speler rechtstreeks op de tv werkt, dus BD-speler, TV, en HDMIkabel naar tv werken. Xbox via receiver naar TV werkt ook, dus Receiver kan het ook. Maar als ik dan de BD-speler, desnoods met de kabel die de Xbox gebruikt op de poort die Xbox gebruikt op de receiver aansluit naar de tv met dezelfde kabel, dan doet ie het niet, terwijl alle apparaten en kabels het in 1 van beide situaties (bdspeler rechtstreeks op tv of xbox via receiver naar tv) wel doen. Of zie ik iets over het hoofd? Ik laat sowieso alle apparatuur omruilen voor nieuwe van hetzelfde soort, omdat ie nog wat gekke kuren vertoond hebben, maar ik betwijfel of dat dit probleem zal oplossen en dat moet wel want ik wil deze setup houden en de BD-speler moet dan ook de blacker-then-black waarden goed weergeven.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:47:
Ik ben er wel uit. Hier zijn mijn conclusies:

Judder:
Wat ik voor flickering aanzag bij 24p is kennelijk judder. Hier is niets aan te doen en is inherent aan 24 beeldjes per seconde.
Klopt, maar dát is geen judder hè... Het "schokken" bij 24p-content is gewoon te weinig (nieuwe beeld-) informatie per seconde. Dat het niet vloeiend loopt is dus logisch. Hoe groter je tv hoe meer dit ook zal opvallen.
24p afspelen op 60Hz is voor mij een oplossing die ik nog wat uitgebreider ga testen.
Dit veroorzaakt wél judder ja. Da's te zien aan het onregelmatige geschok. Dat 24p-content schokt is normaal, maar dat geschok is regelmatig. Nu vind ik persoonlijk het 60Hz gejudder in de praktijk ook wel meevallen.
Flickering:
Als je er gevoelig voor bent dan heb je bij alle merken plasma tv's last van flikkering.
Dat klopt. Dit heeft verder bijzonder weinig te maken met het aantal Hz waarop het beeld wordt weergegeven. Op mijn tv zie je bij 72Hz ook duidelijk flikkeringen. Mits vatbaar. De één ziet het mega, een ander wat minder.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:00:
Klopt, maar dát is geen judder hè... Het "schokken" bij 24p-content is gewoon te weinig (nieuwe beeld-) informatie per seconde. Dat het niet vloeiend loopt is dus logisch. Hoe groter je tv hoe meer dit ook zal opvallen.
Weer wat geleerd. Ik had begrepen dat 24p schokken (niet vloeiend) ook judder heet.

Verwijderd

averagegamer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:07:
[...]

En hoe krijg ik de BD-speler via de Receiver dan goed?
Staat de Onkyo bij BD op Through/Auto/of iets anders........(mogelijk bij Monitor Out)
Bij mijn TX-SR608 heb ik hem op Through staan zodat hij niets doet met het beeld van de BD-speler
Als je hem op Auto zet of een vaste instelling up- of downscaled hij het dus zelf.

Weet niet of jou Onkyo dit ook kan/doet.....

Verwijderd

Aanvulling: heb net even de handleiding van je AVX-380 doorgebladerd en zie niets staan over upscaling.
Wat ik wel zie is dat hij over ARC beschikt. (blz 33)
Dus je kan je BD-speler rechtstreek aansluiten op je Pana en dan de Reciever op HDMI 2 aansluiten en ARC inschakelen. Dan gaat het geluid via je BD-speler naar de Pana en vandaar naar je Reciever.
Dan heb je en goed beeld en gewoon goed geluid via je Onkyo......

• averagegamer
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:21:
[...]

Staat de Onkyo bij BD op Through/Auto/of iets anders........(mogelijk bij Monitor Out)
Bij mijn TX-SR608 heb ik hem op Through staan zodat hij niets doet met het beeld van de BD-speler
Als je hem op Auto zet of een vaste instelling up- of downscaled hij het dus zelf.

Weet niet of jou Onkyo dit ook kan/doet.....
Op de Receiver bedoel je? Kan niet zoiets vinden, het enige met OUT is Audio TV out en verder nog HDMI control die off staat.
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:30:
Aanvulling: heb net even de handleiding van je AVX-380 doorgebladerd en zie niets staan over upscaling.
Wat ik wel zie is dat hij over ARC beschikt. (blz 33)
Dus je kan je BD-speler rechtstreek aansluiten op je Pana en dan de Reciever op HDMI 2 aansluiten en ARC inschakelen. Dan gaat het geluid via je BD-speler naar de Pana en vandaar naar je Reciever.
Dan heb je en goed beeld en gewoon goed geluid via je Onkyo......
Upscaling is ook in de BD-speler, de AVX380 is de set van speakers en Receiver. Ik zat idd ook net te bedenken hoe ik eromheen kon leiden door de BD-speler rechtstreeks aan te sluiten op de tv en dan geluid naar de Onkyo, maar zoals jij het zegt zou het wel eens de oplossing kunnen zijn, door gebruik te maken van de Audio Return Channel! Ik ga het proberen! Ik laat mn apparatuur nog wel steeds omruilen omdat ik toch wat storinkjes heb gezien met rare sneeuw of ruisschermen, dus dat kan geen kwaad, kost ook geen geld, alleen wat moeite en mss is dit probleem dan ook sowieso opgelost, maar zo niet dan zou dat een geweldige oplossing zijn! Bedankt alvast, hopelijk werkt dat.

• kepler
Schizo007nl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:54:
[...]

Garantie heb je altijd, maar wanneer het toestel bij Panasonic Duitsland (bijvoorbeeld) staat geregistreerd, dan is de reparatie lastig voor Panasonic Nederland.. ze kunnen dan kosten in rekening brengen..

Je hebt dan sowieso geen aan huis service en ook de 100% pixelgarantie ben je kwijt!
Als ik problemen krijg dan klop ik gewoon aan bij de winkel. Ze hebben me daar gezegd dat het een Nederlands model betrof. Ik koop hem in een Nederlandse winkel, dus ik verwacht ook gewoon een NL model met goede garantie.

Verder erg tevreden met de G20. Geen last van een buzz en ik zie verder ook weinig slechte dingen. Nu speel ik nog weinig HD-materiaal af, maar Halo ODST is echt geweldig op de TV :D _O_

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
ruward schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:42:
Dat is zeker interessant. Dit is precies het punt wat dus onduidelijk is met die 2 jaar en non-conformiteit. Als er dus een arrest is en Arnoud Engelfriet legt dat zo uit zie ik dat dus dat het betekent dat je OOK in Nederland gewoon ALTIJD 2 jaar garantie hebt. Met die verstande dat als het product na 1.5 jaar kapot gaat en het product gaat terug zonder vervanging je dan een klein bedrag (een soort huur dus) moet betalen voor het "genot" wat je wel aan het apparaat hebt beleefd.
In reactie 30 herroept hij dat laatste weer, naar aanleiding van de reacties. Het arrest zegt dat er voor genot geen geld gerekend mag worden. Het enige waar ze je voor mogen laten betalen is voor de extra waarde die je apparaat krijgt, doordat er nieuwe onderdelen in zitten. Hierdoor kan de economische levensduur verlengd worden.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Figaro75.....hmmm ja dat is me wel duidelijk nu. Dus als ziggo Net 5HD uitzend in 1080i/50Hz, maar het gaat zich dan om een oude serie ofzo, dan is het bronformaat wel 1080i, maar dan zitten die zwarte balken gewoon IN het formaat. En ja het gaat zich om de 4:3 verhouding ja. De TV toont dan in beeld 1080i/50Hz, maar het ziet er dan uit als een 4:3 opname met links en rechts zwarte balken. Tot nu toe heb ik altijd ziggo de schuld gegeven; dat ze de bron 1080i dan ook echt compleet beedvullend maken ipv met zwarte randen.

Ik moet in mijn G20 dan aspectratio 4:3 volledig aanzetten en dan krijg ik wel gevuld beeld, maar uitgerekt.

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
ik heb iets vreemds ondekt aan mijn P50V20.

ik heb vorige week een dune 3.0 mediaplayer aangesloten (via HDMI4), het viel me op dat er een flinke ruis in de zwarte achtergrond zat, nadat de schermbeveiliging van de dune opstart.
Vanavond zag ik dezelfde ruis na het inschakelen van de teletekst, gedurende de eerste 2 seconden dat de tv naar de opstartpagina zoekt, is er in de zwarte achtergrond ook weer dezelfde ruis te zien, zodra de startpagina er is, is ook de ruis verdwenen, dit geldt ook voor het beeld bij de dune.
Verder geeft de tv een schitterend beeld, alleen maar ik me een beetjhe zorgen om de ruis, het is me namelijk nog nooit opgevallen.

Herkent iemand dit ?

• StealthyPeanut
Ruis die je alleen krijgt als je teletekst opstart? Of in een zwarte achtergrond bij het menu op je Mediaplayer?

De plasma cellen bewegen altijd een klein beetje, dit is van erg dichtbij te zien.

Niks om je druk over te maken, zeker niet als je het op deze momenten ziet als de beeldkwaliteit er niet toe doet _O_

[ Voor 23% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-08-2010 23:02 ]

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de matige (standaard) kwaliteit van de hdmi-kabel lag van de mediaspeler, maar aan mijn humax hd-decoder zit een hele goede hdmi-kabel, en deze geeft hetzelde resultaat.
Ik zag zojuist dat je de ruis ook ziet bij het zappen naar een ander kanaal, dit was me ook nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

lamme23 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:10:
[...]

In reactie 30 herroept hij dat laatste weer, naar aanleiding van de reacties. Het arrest zegt dat er voor genot geen geld gerekend mag worden. Het enige waar ze je voor mogen laten betalen is voor de extra waarde die je apparaat krijgt, doordat er nieuwe onderdelen in zitten. Hierdoor kan de economische levensduur verlengd worden.
Het is te ingewikkeld. Want hoeveel is dat dan? Je mag niet betalen voor de reparatie. Dus onderdelen of arbeidsloon mag niet. Ik ga er hier verder niet meer op in want dit heeft niets meer met Panasonic te maken. Maar iedereen hoopt dus eigenlijk dat een consument een keer door procedeert tot het Europese hof om dit duidelijk te krijgen. (lees ook maar eens Quelle arrest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
franksch schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:55:
ik heb iets vreemds ondekt aan mijn P50V20.

ik heb vorige week een dune 3.0 mediaplayer aangesloten (via HDMI4), het viel me op dat er een flinke ruis in de zwarte achtergrond zat, nadat de schermbeveiliging van de dune opstart.
Vanavond zag ik dezelfde ruis na het inschakelen van de teletekst, gedurende de eerste 2 seconden dat de tv naar de opstartpagina zoekt, is er in de zwarte achtergrond ook weer dezelfde ruis te zien, zodra de startpagina er is, is ook de ruis verdwenen, dit geldt ook voor het beeld bij de dune.
Verder geeft de tv een schitterend beeld, alleen maar ik me een beetjhe zorgen om de ruis, het is me namelijk nog nooit opgevallen.

Herkent iemand dit ?
Dat heb ik bij mijn G20 ook en ik maakte me er ook zorgen over. Op momenten vlak voordat bijvoorbeeld een Blu-ray start, of als de tv aan het zoeken is naar de input van een bron via HDMI zie je ruis, en echt flinke ruis, niet wat pixels die je alleen van dichtbij ziet. En heb ook wel eens sneeuwbeelden gezien met gekleurde sneeuw erin: http://img823.imageshack.us/img823/2863/img4607iu.jpg Dat was als ik van input schakelde en dan moest ik de bd-speler opnieuw opstarten. Maar dat is hopelijk verholpen als de tv is omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Dit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/7209/img4608e.jpg

Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/5849/img4609t.jpg
Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.

Hopelijk, als ik al mn apparatuur omgeruild heb, krijg ik dit 2e scherm ook als ik de blu-rayspeler via de receiver aansluit, anders moet het, zoals door Figaro voorgesteld, anders, de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv en de rest via de receiver en dan via de Audio Return Channel het geluid van de Blu-ray via de tv tegelijk terug naar de receiver en de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
averagegamer schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:46:
Dit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:
[afbeelding]

Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
[afbeelding]
Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.

Hopelijk, als ik al mn apparatuur omgeruild heb, krijg ik dit 2e scherm ook als ik de blu-rayspeler via de receiver aansluit, anders moet het, zoals door Figaro voorgesteld, anders, de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv en de rest via de receiver en dan via de Audio Return Channel het geluid van de Blu-ray via de tv tegelijk terug naar de receiver en de speakers.
Lastig verhaal, hopelijk is het opgelost als je nieuwe apparatuur hebt.

Maar stel dat het niet lukt, waarom zou je het geluid van je Bluray dan via je tv laten lopen?

Ik zou gewoon de bluray speler met een optische kabel direct naar je receiver laten lopen. Dan kan je DTS etc. doorsturen. Al het geluid wat je uit je tv krijgt, is dan gedownsampled naar DD 2.0 (dit was bij alle andere modellen al zo, dus ik verwacht niet dat ze het bij de G20 hebben aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik kreeg ergens op een forum te horen dat een optische kabel niet alle dezelfde surround modes kan doorsturen als HDMI of iig minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:39
Ik heb op mijn TV voor het eerst gezien wat Fosfor lag is (P42S20).

Met MW2 @ Xbox360 zie je het, als je in een donkere ruimte staat, naar een raam/opening kijkt en heeeel snel heen en weer kijkt. Dan zie je heel even een groene waas op de overgang.

Ik moest erg lang kijken voor ik het zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

418O2 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:20:
Ik moest erg lang kijken voor ik het zag.
Die zoekt zal vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:39
Is dat met de duurdere modellen ook zo? Ik zag het echt nauwelijks en in het dagelijks gebruik zal het me sowieso niet opvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nadat mijn G20 vervangen is door een nieuwe i.v.m. te active pixel (perfecte service) net even in het service menu gekeken naar de bedrijfsuren. Er wordt aangegeven op dit forum dat de TV de tijd in minuten wordt aangegeven. Bij mij geeft hij Time 00004:02 aan. Dus hij geeft uren en minuten aan nml. het klopt dat ik hem ongeveer 4 uur al aan heb staan nadat hij is afgeleverd.
Ik was even benieuwd of het een nieuw toestel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, en jij denkt dat panasonic die teller niet terug kan zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:58:
[...]
Maar stel dat het niet lukt, waarom zou je het geluid van je Bluray dan via je tv laten lopen?

Ik zou gewoon de bluray speler met een optische kabel direct naar je receiver laten lopen. Dan kan je DTS etc. doorsturen. Al het geluid wat je uit je tv krijgt, is dan gedownsampled naar DD 2.0 (dit was bij alle andere modellen al zo, dus ik verwacht niet dat ze het bij de G20 hebben aangepast).
Met ARC is dit volgens mij dus niet zo.......
Zowel de Onkyo als de Panasonic ondersteunen dit en deze geeft via HDMI 2 het geluid gewoon 1 op 1 door.
Daarnaast zou hij eventueel de TV nog met een optische kabel kunnen aansluiten op zijn reciever.
Zijn Onkyo BD Sp308 heeft trouwens (volgens mij) helemaal geen optische out....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Nee, hij heeft idd geen optische out. Wat heeft het voor zin om optisch te gebruiken van tv naar receiver als de tv het signaal van de bd-speler niet goed doorgeeft? En heb ik nou wel of niet goed surround signaal van bd-speler naar receiver via de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ARC heb je volledig surround sound van je TV naar je Receiver.
Dit is bij HDMI 1.4 mogelijk geworden om bv eindelijk mensen met een TV met ingebouwde DVD/BD-player de mogelijkheid te geven te genieten van surround sound.
Zie o.a. deze site

Het voordeel is dat lipsync ook gewoon netjes blijft functioneren via HDMI

Dus als blijkt dat je het beeld via je receiver toch niet goed krijgt gewoon de BD-player aansluiten op je TV en je TV via HDMI 2 op je Onkyo receiver. Je zal zien dat de Onkyo idd gewoon het juiste geluidssignaal ontvangt.

Eventueel kan je de TV ook optisch aansluiten en dan heb je ook gewoon DTS ondersteuning maar ik zou gewoon HDMI gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Voor mensen die de onlangs in Amerika gelanceerde nieuwste telg van Panasonic willen afwachten, zoals ik. ;) *klik*
Heb een mailtje naar Panasonic gestuurd over de levertijd van de aankomende TX-P50GT20
Die konden er nog totaal geen zinnig woord over zeggen, zodra er iets bekend zou worden verschijnt het op de webpagina. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
-Magnat- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:55:
Voor mensen die de onlangs in Amerika gelanceerde nieuwste telg van Panasonic willen afwachten, zoals ik. ;) *klik*
Heb een mailtje naar Panasonic gestuurd over de levertijd van de aankomende TX-P50GT20
Die konden er nog totaal geen zinnig woord over zeggen, zodra er iets bekend zou worden verschijnt het op de webpagina. :O
Mwah, ik zou er niet op wachten en gewoon voor een VT20 model gaan. Echte 3d content zit er soms al te plat uit (het kijkdooseffect) dus kun je wel nagaan hoe slecht (plat) realtime 2D naar 3D conversie zal zijn. Je mist er niets aan wanneer je die functie niet hebt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.