Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb wat hulp nodig met het kiezen van een nieuwe tv en aangezien ik zelf de voorkeur voor plasma heb, weet ik niet of dat in mijn geval kan (hopelijk wel ;) ) plaats ik 't maar in dit topic.

- Mijn kijkafstand is 2 meter
- Heb nu simpele SD, maar ga met de komst van een flatscreen overstappen op UPC digitaal. Zonder full HD want dat kost al snel een 10tje per maand extra, wat voor een student erg veel is :P
- Ik kijk voornamelijk tv en films/series (downloads).
- Binnenkort ook wat gamen met een console, maar voor nu nog even niet.

Welk formaat (of zelfs type) is voor mij de beste keuze?

32" of 37" of 42"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 17:04
Ik geloof jullie ook wel, maar zoals ik al zei had die verkoper (van een speciaalzaak nog wel) het dus fout. Beetje triest dat er tegenwoordig zou weinig verkopend personeel is dat ook verstand van zaken heeft.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:49:
Ik geloof jullie ook wel, maar zoals ik al zei had die verkoper (van een speciaalzaak nog wel) het dus fout. Beetje triest dat er tegenwoordig zou weinig verkopend personeel is dat ook verstand van zaken heeft.
is nooit echt heel veel anders geweest in mijn ervaring, alleen er zijn nu meer consumenten die er wel verstand van hebben dan vroeger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
datadevil schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:56:
[...]

is nooit echt heel veel anders geweest in mijn ervaring, alleen er zijn nu meer consumenten die er wel verstand van hebben dan vroeger :+
Ook weer waar. Maar goed, ik was dus in het menu aan het kijken waar hij bij stond. Ik zeg; die eco mode, is dat dan een stand waar hij zich aanpast aan omgevingslicht? "Nee dat is gewoon om wat stroom te sparen."
Dus ik vraag nog: "Hmm dus geen sensor aanwezig?"
Zegt die verkoper: "Ik kijk het even na...." Even later: "Nee er zit geen lichtsensor op."

Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:00:
[...]

Ook weer waar. Maar goed, ik was dus in het menu aan het kijken waar hij bij stond. Ik zeg; die eco mode, is dat dan een stand waar hij zich aanpast aan omgevingslicht? "Nee dat is gewoon om wat stroom te sparen."
Dus ik vraag nog: "Hmm dus geen sensor aanwezig?"
Zegt die verkoper: "Ik kijk het even na...." Even later: "Nee er zit geen lichtsensor op."

Triest.
ja dat is dan wel apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hij wilde me waarschijnlijk de VT20 verkopen want die had het wel zei die. Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zelfs mijn 42g10 heeft een eco-stand met lichtsensor. Evenzo met m'n 32C80 LCD...
En tussen de twee; doe mij de Plasma maar... Zowel als het licht is, als wanneer het donker is...

Als je graag met een zonnebril op tv kijkt, zou ik wel voor een van de huidige zwaar overstuurde LCD tv's gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikeyMan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:32:
Zelfs mijn 42g10 heeft een eco-stand met lichtsensor. Evenzo met m'n 32C80 LCD...
En tussen de twee; doe mij de Plasma maar... Zowel als het licht is, als wanneer het donker is...

Als je graag met een zonnebril op tv kijkt, zou ik wel voor een van de huidige zwaar overstuurde LCD tv's gaan...
Als jij je LCD tv gewoon op fabrieksstand laat staan heb je inderdaad een zonnebril nodig. Bij mijn huidige tv zit er een regeling in van 0 tot 100 en staat de backlight doorgaans op 15-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

En hou je dus totaal geen schaduwdetail over...

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Hij wilde me waarschijnlijk de VT20 verkopen want die had het wel zei die. Yeah right...
Normaalgesproken zou ik zeggen: televisies zijn tegenwoordig dermate uitgebreid dat je niet kunt verwachten dat de verkoper, ongeacht waar hij werkt en wat z'n producten kosten, weet wat alle functies doen. Vroegah had een tv 12 drukkopjes, zocht je de zenders op met draaiknopjes in een uitschuifbare lade en was er verder weinig meer over te vertellen dan "het is een kleurentelevisie". Dat is nu wel anders...

Maar als hij het nota bene nagezocht heeft, is het inderdaad triest dat hij het alsnog fout heeft.
SpongeRob schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:07:
En hou je dus totaal geen schaduwdetail over...
Herkenbaar: afstellen met een LCD blijft een compromis omdat je de helderheid voor alle pixels tegelijk regelt, i.t.t. plasma. Toch blijf ik het zoeken van nadelen aan beide technieken een beetje gezeur vinden. Dat komt puur omdat er 2 technieken zijn i.t.t. vroeger, toen alle leveranciers CRT leverden. Als plasma niet had bestaan hadden alle bezoekers van dit topic naar volle tevredenheid een LCD in huis gehad en idem ditto voor de LCD-gebruikers van nu als LCD niet had bestaan ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2010 15:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grrrrrene schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:07:
[...]

Normaalgesproken zou ik zeggen: televisies zijn tegenwoordig dermate uitgebreid dat je niet kunt verwachten dat de verkoper, ongeacht waar hij werkt en wat z'n producten kosten, weet wat alle functies doen. Vroegah had een tv 12 drukkopjes, zocht je de zenders op met draaiknopjes in een uitschuifbare lade en was er verder weinig meer over te vertellen dan "het is een kleurentelevisie". Dat is nu wel anders...

Maar als hij het nota bene nagezocht heeft, is het inderdaad triest dat hij het alsnog fout heeft.
[...]

Herkenbaar: afstellen met een LCD blijft een compromis omdat je de helderheid voor alle pixels tegelijk regelt, i.t.t. plasma. Toch blijf ik het zoeken van nadelen aan beide technieken een beetje gezeur vinden. Dat komt puur omdat er 2 technieken zijn i.t.t. vroeger, toen alle leveranciers CRT leverden. Als plasma niet had bestaan hadden alle bezoekers van dit topic naar volle tevredenheid een LCD in huis gehad en idem ditto voor de LCD-gebruikers van nu als LCD niet had bestaan ;)
Ja ach het probleem is gewoon dat ik met de tv die ik nu ga kopen weer 6-7 of nog langer moet doen (mijn vriendin vind het nu al onzin dat ik onze huidige tv die 3,5 jaar oud is ga vervangen). Ben bang dat ik spijt ga krijgen van welke keuze ik nu ook maak, waarbij LCD ook nog eens het voordeel heeft dat het voor de modellen die ik op het oog heb 400 euro scheelt in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk is alles persoonlijk. Het beeld kan 100% goed gecalibreerd zijn maar dat wil niet zeggen dat je het ook mooi vind. Sommige houden nu eenmaal van knallende kleuren....

Als je bang bent de verkeerde keus te maken kan je altijd een toestel eerst huren voor een week.
Het is wat duurder maar je weet dan wel wat je krijgt.

En anders gewoon lekker blijven rondkijken tot je een toestel vindt die je echt wil hebben.

Zelf heb ik 2 jaar gewacht voordat ik eindelijk mijn keus had gemaakt voor de Pana V20.
Daarvoor ook naar LCD gekeken, o.a. van Samsung, Philips en Sony.
Tot nu toe nog maar 1 keer spijt gehad van mijn aankoop.
Afgelopen vrijdag namelijk naar het 3D-event van Panasonic NL geweest.....de VT20 65" is toch wel een heel overtuigende 3D TV. Maar ik wacht gewoon totdat 3D wat meer is ingeburgerd en dan gaat de V20 gewoon naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:21:
Uiteindelijk is alles persoonlijk. Het beeld kan 100% goed gecalibreerd zijn maar dat wil niet zeggen dat je het ook mooi vind. Sommige houden nu eenmaal van knallende kleuren....

Als je bang bent de verkeerde keus te maken kan je altijd een toestel eerst huren voor een week.
Het is wat duurder maar je weet dan wel wat je krijgt.

En anders gewoon lekker blijven rondkijken tot je een toestel vindt die je echt wil hebben.

Zelf heb ik 2 jaar gewacht voordat ik eindelijk mijn keus had gemaakt voor de Pana V20.
Daarvoor ook naar LCD gekeken, o.a. van Samsung, Philips en Sony.
Tot nu toe nog maar 1 keer spijt gehad van mijn aankoop.
Afgelopen vrijdag namelijk naar het 3D-event van Panasonic NL geweest.....de VT20 65" is toch wel een heel overtuigende 3D TV. Maar ik wacht gewoon totdat 3D wat meer is ingeburgerd en dan gaat de V20 gewoon naar de slaapkamer.
Toestel huren? Waar doe je dat dan? Woon maar in Limburg, daar kennen ze zoiets niet joh :+

En mijn huidige LCD heb ik destijds juist gekozen omdat die misschien wat minder goed was in "echt zwart" maar wel veel meer detail had in zijn zwart, en echt goed was in natuurlijke kleuren. (Toshiba WL68P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Zo ik ben net terug uit Schotland en heb de TV een weekje uit gehad. Maar de 5 van net5 is er nog steeds, na 3,5 week. Ik heb vandaag bij maxwell gevraagd of ze toch iemand van panasonic langs kunnen sturen.

Ik ben echt uiterst voorzichtig geweest, maar met een TV moet je normaal TV kunnen kijken lijkt me en dat gaat nu niet fatsoenlijk. Ik laat wat weten hoe het is verlopen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:23

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:46:
[...]Ben bang dat ik spijt ga krijgen van welke keuze ik nu ook maak,
Ik denk het ook, je bent erg veeleisend en de kans is groot dat je toch weer iets vind wat je niet aanstaat. Je zult een keuze moeten maken: een stuk duurder gaan (en dan moet je een ander draadje opzoeken) of wachten tot de perfecte TV langskomt voor pakweg 1500 euri. Dan moet je gelijk mij effe waarschuwen want die wil ik zeker ook!

Volgend jaar is de 3D weergave niet zo goed als je wilt, daarna wil je van dat lastige brilletje af, daarna is het bril-loze scherm toch wel erg beroerd, etc. etc.

Maak je keus, zoek de goedkoopste/beste/dichtstbijzijnde/whatever winkel en probeer simpelweg te genieten van je nieuwe aanwinst. Dat doe ik al maanden, op m´n but-design P50G20.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here: ik heb het hele 3D-verhaal laten varen toen het nieuwsbericht kwam dat volgend jaar tv's met 1080p 3D en passieve brillen op de markt zouden komen. Zijn we mooi van die onderling incompatibele, batterijverslindende, actieve brillen af :Y) Voor mij _de_ reden om voor de G20 te gaan en ik heb er nog geen minuut spijt van.

Over het inbranden/retentieverhaal: ik merk er he-le-maal niks van! Mijn vriendin en ik kijken veel RTL4 en Veronica (journaal, comedy series, films...), maar ook geregeld een film via XBMC (en bijna altijd in non-16:9-formaat), maar ik zie niks aan logo's in m'n scherm gebrand staan. Wel hoor ik een lichte "buzz" sinds ik m'n speakers vlak naast de tv heb geplaatst, daarvoor was het onhoorbaar. Misschien dat ik de speakers nog wat ga verschuiven om het geluid wat minder te versterken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:09
Ik heb toch maar net de G20 besteld, ik zie wel hoe het af gaat lopen. Hij is gelukkig niet zo heel duur dus een hele grote buil val ik mij er eventueel niet aan. Als het goed is kan ik hem donderdag ophalen. Nu moet ik nog even gaan kijken welk TV pakket ik het beste van Ziggo kan nemen.

Bedankt voor de hulp en ik houd het hier natuurlijk in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Grrrrrene schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:44:

Over het inbranden/retentieverhaal: ik merk er he-le-maal niks van! Mijn vriendin en ik kijken veel RTL4 en Veronica (journaal, comedy series, films...), maar ook geregeld een film via XBMC (en bijna altijd in non-16:9-formaat), maar ik zie niks aan logo's in m'n scherm gebrand staan. Wel hoor ik een lichte "buzz" sinds ik m'n speakers vlak naast de tv heb geplaatst, daarvoor was het onhoorbaar. Misschien dat ik de speakers nog wat ga verschuiven om het geluid wat minder te versterken...
Goed om te lezen, was net aan het nadenken over de TX-P42S20 en mijn enige zorg was nog inbranden. Mijn vrouw en kind hebben de tv ook veel aan overdag, en lang op dezelfde zenders (zappeling, rtl4) dus dat zou toch een probleem worden. Ik kan ze moeilijk naar andere zenders laten zappen om de tv heel te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
cassiekai schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:52:
Ik heb toch maar net de G20 besteld, ik zie wel hoe het af gaat lopen. Hij is gelukkig niet zo heel duur dus een hele grote buil val ik mij er eventueel niet aan. Als het goed is kan ik hem donderdag ophalen. Nu moet ik nog even gaan kijken welk TV pakket ik het beste van Ziggo kan nemen.

Bedankt voor de hulp en ik houd het hier natuurlijk in de gaten.
Ben benieuwd naar je bevindingen. En niet zo heel duur is natuurlijk relatief. 1000 euro is toch een rib uit mijn lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
datadevil schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:55:
Goed om te lezen, was net aan het nadenken over de TX-P42S20 en mijn enige zorg was nog inbranden. Mijn vrouw en kind hebben de tv ook veel aan overdag, en lang op dezelfde zenders (zappeling, rtl4) dus dat zou toch een probleem worden. Ik kan ze moeilijk naar andere zenders laten zappen om de tv heel te houden....
Retentie heb je sowieso hoor. Dat je daar niet van gaat schrikken mocht je dat alsnóg gaan zien :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Brad Pitt schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:04:
[...]

Retentie heb je sowieso hoor. Dat je daar niet van gaat schrikken mocht je dat alsnóg gaan zien :)
maar retentie trekt weg en inbranden niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:01:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen. En niet zo heel duur is natuurlijk relatief. 1000 euro is toch een rib uit mijn lijf.
Ik betaal er 850 euro voor, dan komt de Cam en Ziggo kaart en nog bij. Ik kan helaas pas vanaf zaterdag echt gaan spelen, moet naar Duitsland. Ik zal met name mijn gaan richten op prestaties met invallend licht, dit is toch wel een hot item de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
cassiekai schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:25:
[...]

Ik betaal er 850 euro voor, dan komt de Cam en Ziggo kaart en nog bij. Ik kan helaas pas vanaf zaterdag echt gaan spelen, moet naar Duitsland. Ik zal met name mijn gaan richten op prestaties met invallend licht, dit is toch wel een hot item de laatste tijd.
Wil wel eens een foto zien in een woonkamer overdag met een donkere film en dan recht van voren.

En 850 euro? Da's een erg mooie prijs, waar heb je die gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:06:
[...]

maar retentie trekt weg en inbranden niet??
Retentie trekt weg inderdaad. Je moet gewoon geen gekke dingen doen en ik denk dat het beste advies wat ik je kan geven is: ga vooral niet zoeken naar een mogelijk ingebrand logo, dat doe ik ook niet. Hier, vanaf de bank op ~3m afstand zie ik geen logo's op een egale achtergrond. Misschien dat ik er een zou zien als ik de primaire kleuren een voor een weergeef en dicht op het scherm ga zitten, maar who cares? In de praktische zin heb ik geen last van inbranden en we kijken gerust 2-3 uur RTL4 achter elkaar, een paar avonden achtereen, soms afgewisseld met een half uurtje Big Bang Theory ofzo op Veronica. Ik wil dus niet zeggen dat je na 3 dagen Windows-achtergrond op je televisie en de dynamische stand ingeschakeld geen semi-blijvende afdruk op je paneel hebt staan ;) Het blijft een kwestie van common sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Grrrrrene, eerst dacht ik ook altijd: die mensen kletsen maar wat, inbranden kan bijna niet gebeuren........Maar nu zit ik er zelf mee, terwijl ik wel echt veilig gezeten heb qua behandeling, instellingen etc. Dan kan iedereen wel zeggen: tis een kwestie van common sense, dat dacht ik eerst ook, maar zelfs DAN kun je er last van hebben. En nu ik dus ook. Dus ik geloof echt wel dat er mensen zijn die er wel degelijk last van hebben, ookal hebben ze alles superveilig gedaan.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Toestel huren? Waar doe je dat dan? Woon maar in Limburg, daar kennen ze zoiets niet joh :+

En mijn huidige LCD heb ik destijds juist gekozen omdat die misschien wat minder goed was in "echt zwart" maar wel veel meer detail had in zijn zwart, en echt goed was in natuurlijke kleuren. (Toshiba WL68P)
Tja, kom uit de randstad :)

Misschien bij een mede forumlid even op visite ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 09:24
Deathchant schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:50:
Grrrrrene, eerst dacht ik ook altijd: die mensen kletsen maar wat, inbranden kan bijna niet gebeuren........Maar nu zit ik er zelf mee, terwijl ik wel echt veilig gezeten heb qua behandeling, instellingen etc. Dan kan iedereen wel zeggen: tis een kwestie van common sense, dat dacht ik eerst ook, maar zelfs DAN kun je er last van hebben. En nu ik dus ook. Dus ik geloof echt wel dat er mensen zijn die er wel degelijk last van hebben, ookal hebben ze alles superveilig gedaan.
Hoe lang heb je dat toestel al dan? Ik heb hier een V20 met een Popcorn Hour en de logo's/witte teksten van het menu zijn ook dagenlang zichtbaar geweest. Volgens mij is het scherm de eerste paar honderd uur gevoeliger voor retentie. Het is nu weg hoor.

Het viel me op dat sommige stukken van het OSD ook soms een beetje zichtbaar blijven, toen wist ik dat het wel goed zat. Het kan namelijk nooit dat Panasonic een tv aflevert waar de OSD van inbrandt. Het verdwijnt vanzelf weer. Niet druk om maken en zoals Grrrrrene al zegt, niet op zoek gaan. Geniet van de fantastische beeldkwaliteit die deze toestellen bieden!

Overigens denk ik dat als je _altijd_ alleen naar rtl4 kijkt, het logo op den duur wel inbrandt.
Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:06:
[...]

Haha, ja elke keer alles dicht doen als je tv wil kijken. Handig... Dat bedoel ik dus met dat het voor mij niet geschikt is. Wil gewoon zonder allerlei maatregelen kunnen kijken.
Hier hangt ie ook in de kamer met een groot raam op de dwarse muur (als je voor de tv zit is de linker muur bijna geheel raam). De tv hangt ongeveer 1,5 meter bij het raam vandaan. Het beeld is mooier als je de kamer verduistert, maar overdag is er ook uitstekend naar te kijken.

De V serie heeft wel een sensor, heb het net even gecontroleerd met een zaklantaarn. Hij zit naast het ledje. De sensor doet echter niks als de tv in THX mode staat (bij mij altijd dus) en dan is het beeld overdag nog uitstekend. In de 'normaal' stand regelt ie de helderheid inderdaad m.b.v. een sensor, maar met een vertraging van een paar seconden.

[ Voor 26% gewijzigd door PhilipsFan op 11-10-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zoals ik al zei; ik heb de TV direct op THX met contrast 15 gezet. Ik heb geen retentie, want het is nu na 3,5 week nog steeds aanwezig. Nogmaals, omdat jij het niet hebt en Grrrrrene het ook niet heeft, wilt niet zeggen dat iemand anders het ook niet moet hebben ;)
Ik ben geen pixelpeeper ofzo en ik dacht ook eerst zoals jullie, maar ik heb het nu wel degelijk zichtbaar en het logo is echt aanwezig, vooral zichtbaar bij een blauwe of grijze achtergrond. ik heb de TV van 31 juli en nooit echt superlang achter elkaar net5 gekeken. Verlaagd contrast in THX stand en met regelmaat de breakin dvd afgespeeld en nooit langer dan 1 serie een zender opstaan met logo. Dus ik vind dat ik als consument erg veilig ermee ben omgesprongen, maar ik vind dit zelfs ook niet echt normaal-tv-kijken en als aik tegen mijn vriendin moet zeggen dat ze niet langer dan 2 series achter elkaar moet kijken, dan vind ik dat gewoon jammer en dan is het niet meer een kwestie van "normaal" tv-kijken. Misschien heb ik gewoon een gevoeliger exemplaar ofzo, dat kan best. Ok, het is niet altijd zichtbaar, maar vaak zie ik het gewoon wel.
Waarom zou ik moeten "genieten" van een 1000 euro kostende TV met superkwaliteit, maarja, "helaas wel een logootje in beeld"?

Ik ben uiterst tevreden over de beeldkwaliteit, dus daar hoor je me absoluut niet over klagen! Ik zal het verhaal ook gewoon netjes uitleggen aan de meneer van Panasonic en dan zien we wel verder wat de procedure is.

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 12-10-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Deathchant schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:00:
Dus ik vind dat ik als consument erg veilig ermee ben omgesprongen, maar ik vind dit zelfs ook niet echt normaal-tv-kijken en als aik tegen mijn vriendin moet zeggen dat ze niet langer dan 2 series achter elkaar moet kijken, dan vind ik dat gewoon jammer en dan is het niet meer een kwestie van "normaal" tv-kijken.
Dat is inderdaad niet normaal. Kinderen kijken hier soms een halve dag achtereen naar Zapp of Discovery en dat logo blijft dan wel zichtbaar maar verdwijnt na verloop van tijd weer. Contrast etc heb ik allemaal op de standaard waarden laten staan.
Ik ben uiterst tevreden over de beeldkwaliteit, dus daar hoor je me absoluut niet over klagen! Ik zal het verhaal ook gewoon netjes uitleggen aan de meneer van Panasonic en dan zien we wel verder wat de procedure is.
Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Misschien eerst terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
PhilipsFan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:28:
[...]

Dat is inderdaad niet normaal. Kinderen kijken hier soms een halve dag achtereen naar Zapp of Discovery en dat logo blijft dan wel zichtbaar maar verdwijnt na verloop van tijd weer. Contrast etc heb ik allemaal op de standaard waarden laten staan.

[...]

Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Misschien eerst terug naar de winkel?
Ben ook benieuwd, heb zelf last van een rtl4 logo linksbovenin de hoek op m'n P42G20E. Overgehouden van de vrouw die een ATWT marathon heeft gehouden. Sinds 1 week valt het me op, en nu blijf ik het zien. Ik was eerst van plan om een 'inverted' rtl 4 logo te maken (witte achtergrond met een zwart logo). Maar ik weet niet hoe ik in godsnaam het logo in het juiste formaat op de juiste plak krijg. :'(

Dus heb ik Photoshop maar 8 verschillende afbeeldingen gemaakt met daarop zwart/wit ruis. Die zet ik op een SD kaartje en gaan we 's nachts afspelen als diashow. Nu hopen dat dat 'de edge' er een beetje vanaf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toch is dat ook wat mij huiverig maakt voor plasma, geheel onterecht waarschijnlijk, maar zolang je dat soort verhalen blijft horen ben je toch wel een beetje bang dat het bij jezelf ook gaat gebeuren.

Misschien kun je het beste een filmpje maken dat een soort regenboog cycled? Dan worden overal alle kleuren gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
r3v0ss schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Ben ook benieuwd, heb zelf last van een rtl4 logo linksbovenin de hoek op m'n P42G20E. Overgehouden van de vrouw die een ATWT marathon heeft gehouden. Sinds 1 week valt het me op, en nu blijf ik het zien. Ik was eerst van plan om een 'inverted' rtl 4 logo te maken (witte achtergrond met een zwart logo). Maar ik weet niet hoe ik in godsnaam het logo in het juiste formaat op de juiste plak krijg. :'(

Dus heb ik Photoshop maar 8 verschillende afbeeldingen gemaakt met daarop zwart/wit ruis. Die zet ik op een SD kaartje en gaan we 's nachts afspelen als diashow. Nu hopen dat dat 'de edge' er een beetje vanaf haalt.
1280-720 plaatje maken en experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:53:
Misschien kun je het beste een filmpje maken dat een soort regenboog cycled? Dan worden overal alle kleuren gebruikt.
Ik heb wel ergens zo'n BreakIn Images gedownload, maar ik heb het idee dat het daar niet beter van wordt. Dit omdat het logo dan ook mee kleurt en de fosfor erachter (het rtl4 logo) net zo hard veroudert als de fosfor ernaast. Met als gevolg dat het logo zichtbaar blijft. Omdat alles dan evenredig ouder wordt. (hoop dat je snapt wat ik bedoel, nu ik het zo teruglees 8)7).

Wat ik wel zou kunnen doen is een mix maken tussen die breakin afbeeldingen en de afbeeldingen met ruis.
datadevil schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:12:
[...]

1280-720 plaatje maken en experimenteren?
het is een SD uitzending welke upgescaled wordt. Ik ben bang dat ik het logo (net) niet op de juiste plaats krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door r3v0ss op 12-10-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:53:
Toch is dat ook wat mij huiverig maakt voor plasma, geheel onterecht waarschijnlijk, maar zolang je dat soort verhalen blijft horen ben je toch wel een beetje bang dat het bij jezelf ook gaat gebeuren.
Ik denk zelf dat er een veel grotere meerderheid is die totaal geen problemen heeft met zijn of haar plasma. Die mensen hoor je (gelukkig) niet veel. (anders zouden we al op pagina 1000 zitten? ;) ) Als je geen problemen hebt, waarom zou je daar dan een oplossing voor zoeken en op dit forum terecht komen? Ik heb zelf de 42V20 en vind het beeld mooier dan menig andere tv die ik bij vrienden en kennissen heb zien staan. Overdag staat hij naast een groot raam en heb weinig tot geen reflecties. Kortom.. ik ben er heel erg tevreden over! :)

[ Voor 9% gewijzigd door MieZzziE2 op 12-10-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kan iemand eens een foto maken van zijn tv in daglicht (zonder gordijnen of wat dan ook te sluiten) met een donkere film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
MieZzziE2 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:35:
Overdag staat hij naast een groot raam en heb weinig tot geen reflecties. Kortom.. ik ben er heel erg tevreden over! :)
Ben er zelf ook meer dan tevreden over (afgezien van...). XBOX en HD materiaal knalt van het scherm. Ben ook blij met de matte coating op het scherm zelf. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:58
Hier geen problemen met mijn 46G20ES. Zit denk ik op 250 uur nu. Overdag kijk ik ondertussen met Eco Mode op On. 's Avonds (in schemering) op Off. Geen last van logo's of reflecties. De buzz hoor ik zo nu en dan wel eens, maar dat is als ik dicht bij de tv zit en er geen geluid is.

TV hangt aan de muur met een groot raam à 3m70 op ca. 1,5 meter met brede jaloezieën. Overdag goed beeld met Eco Mode op On in THX stand.

Ik zal eens even kijken of ik een keertje een foto kan maken van Sin City/donkere delen van Iron Man oid. overdag.

[ Voor 14% gewijzigd door nadroJ op 12-10-2010 13:10 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
MieZzziE2 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:35:
[...]

Ik denk zelf dat er een veel grotere meerderheid is die totaal geen problemen heeft met zijn of haar plasma. Die mensen hoor je (gelukkig) niet veel. (anders zouden we al op pagina 1000 zitten? ;) ) Als je geen problemen hebt, waarom zou je daar dan een oplossing voor zoeken en op dit forum terecht komen? Ik heb zelf de 42V20 en vind het beeld mooier dan menig andere tv die ik bij vrienden en kennissen heb zien staan. Overdag staat hij naast een groot raam en heb weinig tot geen reflecties. Kortom.. ik ben er heel erg tevreden over! :)
Precies ja,mijn 42-py70 wordt in november 3 jaar en niks aan inbranding oid te zien.
Enige nadeel vind ik de matte coating die reflecties tegenhoudt...net of 't beeld minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
heeft elk model een matte coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:50:
Als de situatie nog steeds zo is als je 3 weken terug aangaf vind ik dat dus een gevalletje "dat boeit toch niet?". Dat is nou precies wat ik in mijn post bedoelde met

...en ik denk dat het beste advies wat ik je kan geven is: ga vooral niet zoeken naar een mogelijk ingebrand logo, dat doe ik ook niet. Hier, vanaf de bank op ~3m afstand zie ik geen logo's op een egale achtergrond. Misschien dat ik er een zou zien als ik de primaire kleuren een voor een weergeef en dicht op het scherm ga zitten, maar who cares?

Heb je echt last van dat Net5-logo als je normaal tv kijkt of een filmpje opzet? Ik kan het me niet voorstellen. Alleen op het plaatje met de rode achtergrond kun je heel vaag het logo zien, op groen en blauw is het voor mij onzichtbaar op mijn niet goedkope HP IPS-LCD-monitor die netjes gekalibreerd is. Kan natuurlijk aan de foto liggen, maar ik denk dat dit een geval is "als je het niet weet, zie je het niet". En dat is dus wat ik bedoel als ik zeg: zoek er nou gewoon niet naar, dan vind je het waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Aangezien ik hier nog niemand over heb gehoord. De 2010 Panasonic Plasma reeks heeft ook last van oplopende zwartwaarden die drie keer hoger eindigt na ongeveer 4500 uur.

http://news.cnet.com/8301...18722-1.html?tag=mncol;1n

[ Voor 16% gewijzigd door Buck Naked op 12-10-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:39:
[...]

Wil wel eens een foto zien in een woonkamer overdag met een donkere film en dan recht van voren.

En 850 euro? Da's een erg mooie prijs, waar heb je die gevonden?
Bij een vriend van mij, die werkt bij S&F. Ik zag hem online toch alweer wat goedkoper staan maar voor een winkel is het volgens mij echt scherp. Ik had de 50" voor 1130 kunnen krijgen, is ook scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:38:
Aangezien ik hier nog niemand over heb gehoord. De 2010 Panasonic Plasma reeks heeft ook last van oplopende zwartwaarden die drie keer hoger eindigt na ongeveer 4500 uur.

Daar hoor je niemand over omdat de zwartwaarden nog altijd beter zijn dan wat de concurrentie haalt en Panasonic dit al heeft aangekondigd: de zwartwaarden gaan stijgen, maar geleidelijker dan voorheen :)

Edit: Ik snap trouwens niet waar je die "3x hoger" vandaan hebt, want in het artikel staat:
"Black" on the VT25 went from 0.004 to 0.007 footlamberts (ftl) after 1,543 total hours (the equivalent of 297 days at the average daily rate of 5.2 hours), while the G20 increased from 0.007 to 0.012 after 2,411 total hours (464 days).

[...]

He characterized that adjustment as quite difficult to perceive and resulting in a change of, at most, 15 to 20 percent higher MLL--which, according to our math, would put the G20 at 0.014 ftl after the process is complete.

[...]

According to our own estimates, based on the discussion with Schindler, we would expect that the "final" MLL for our VT25 sample would be 0.009-0.01 ftl at most.
Dus de VT20/VT25 gaat van 0.004 naar 0.009 of 0.010, factor 2.25-2.5 omhoog dus, de G20 gaat van 0.007 naar 0.014, factor 2 dus.

[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 12-10-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Buck Naked schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:38:

Dat was natuurlijk te verwachten, het is iets wat bij de plasmatechniek hoort. Wel cool, dat de Pana's na het oplopen van de zwartwaarden nog steeds beter is dan de panels van LG en Samsung (en het is aannemelijk dat bij die fabrikanten de waarden ook oplopen)... Gave toestellen zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
datadevil schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:08:
heeft elk model een matte coating?
Niet elk model heeft 't...je kan 't beste even real-life in de winkel kijken om 't te zien.
De matte coating op mijn 42-py70 is vergelijkbaar met 'n gewone lcd.
Heb liever de glans v/d glasplaat dan die coating erover heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Grrrrene, kijk weet je wat het is. Toen ik de TV had, had ik nog nergens last van en wilde ik niet direct terugdeinzen voor een plasma-aankoop vanwege enkele gevallen waarbij er inbrandverschijnselen zijn. Dus ik wist waar ik aan begon. Mensen zijn snel geneigd om te zeggen: "niet ernaar zoeken, dan vind je ook niks", of "stel je niet aan" of "niet zo pixelpeepen" gewoon omdat ze er zelf geen last van hebben. Maar er zijn gewoon mensen die er wel last van hebben en misschien een "verrot" exemplaar hebben, voor zover je dat zo kunt noemen.

Zoals ik ook eerder aangaf, het 5je staat gewoon echt in de TV ondanks mijn zeer voorzichtige aanpak. Ik zie het niet altijd, maar vaak wel (bij grijze achtergrond of lichtblauw of licht rood en bepaalde scenes). Mijn vriendin heeft -5 en -5,75, niet zo'n goeie ogen dus, en ook zij ziet het logo terwijl zij alleen maar gefixeerd is op het tv-kijken. Beetje ruis boeide haar vroeger niet, dus ik ben echt niet aan het overdrijven.

Ik heb het een paar weken laten afgewacht, maar het is er gewoon nog steeds en het wordt er allemaal niet beter op. Image retention of nagloeiing van logo's maakt me geen ruk uit, als het daarna gewoon netjes verdwijnt zal ik niet klagen. Maar dit is gewoon echt ingebrand. Misschien niet mega heftig (ik krijg het niet goed op de foto vastgelegd), maar het is er wel, en het is gewoon wel vaak zichtbaar.

Of ik me daaraan moet storen of niet, vind ik geen beslissing die iemand anders voor me moet maken.

Wanneer ik niet normaal tv kan kijken, zelfs met de voorzichtigheid waar ik mee heb gehandeld, de break-in dvd's heb afgespeeld etc. etc., dan vind ik dat ik me er gerechtvaardigd aan mag storen en heb ik gedaan wat er in mijn macht lag als consument zijnde. Ik zou ook niet weten wat ik er als tweaker/techneut-zijde nog aan zou moeten doen, behalve het gewoon maar accepteren (wat ik natuurlijk niet doe). Soms moet je de dingen op een bepaald moment uit handen geven :)

@PhilipsFan, ja ik ben naar Maxwell gegaan en zij regelen het nu verder met Panasonic. Maar iemand van Panasonic gaat natuurlijk rechtstreeks contact met mij opnemen en ik ga er vanuit dat ik er wel uit ga komen. Ik heb Maxwell gewoon als vangnet wanneer ik er zelf niet uitkom met Panasonic zelf. Ik heb zelf altijd graag een vinger aan de pols, dus ik wil het ook wel allemaal graag zelf doen.
Nu ligt het balletje bij Panasonic en zij mogen me nu gaan uitleggen wat de vervolgstappen zijn of wat ik moet doen etc. Nou hoor ik bijna overal dat Panasonic nooit echt moeilijk doet over dat soort dingen, dus daar ga ik dan ook even vanuit. Komt wel in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
en dan begint het hele inspeel riedeltje weer opnieuw ;)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff ik ben nu toch weer aan het twijfelen over plasma. Vandaag met mijn vriendin naar de winkel gegaan, nadat ik alles heb vergeleken, gelezen en uitgezocht heb. In dezelfde winkel heb ik zaterdag de LCD zien staan die ik wilde gaan kopen. Beeld was perfect, voor zover mogelijk in deze prijsklasse, goede zwartwaardes, erg goede recensies etc.
Komen we vanavond in de winkel is het echt alleen maar wazig en blokkerige beelden wat we op de tv te zien krijgen, een aantal zenders geprobeerd maar alles was slecht. Zelfs HD zenders. Waarop mijn vriendin dus zegt: "Aan zo'n crap tv ga je dus geen geld uitgeven". Dus een uur later, en een illusie armer, stond ik weer zonder tv buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Deathchant schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:10:
@Grrrrene, kijk weet je wat het is. Toen ik de TV had, had ik nog nergens last van en wilde ik niet direct terugdeinzen voor een plasma-aankoop vanwege enkele gevallen waarbij er inbrandverschijnselen zijn. Dus ik wist waar ik aan begon. Mensen zijn snel geneigd om te zeggen: "niet ernaar zoeken, dan vind je ook niks", of "stel je niet aan" of "niet zo pixelpeepen" gewoon omdat ze er zelf geen last van hebben. Maar er zijn gewoon mensen die er wel last van hebben en misschien een "verrot" exemplaar hebben, voor zover je dat zo kunt noemen.

Zoals ik ook eerder aangaf, het 5je staat gewoon echt in de TV ondanks mijn zeer voorzichtige aanpak. Ik zie het niet altijd, maar vaak wel (bij grijze achtergrond of lichtblauw of licht rood en bepaalde scenes). Mijn vriendin heeft -5 en -5,75, niet zo'n goeie ogen dus, en ook zij ziet het logo terwijl zij alleen maar gefixeerd is op het tv-kijken. Beetje ruis boeide haar vroeger niet, dus ik ben echt niet aan het overdrijven.

Ik heb het een paar weken laten afgewacht, maar het is er gewoon nog steeds en het wordt er allemaal niet beter op. Image retention of nagloeiing van logo's maakt me geen ruk uit, als het daarna gewoon netjes verdwijnt zal ik niet klagen. Maar dit is gewoon echt ingebrand. Misschien niet mega heftig (ik krijg het niet goed op de foto vastgelegd), maar het is er wel, en het is gewoon wel vaak zichtbaar.

Of ik me daaraan moet storen of niet, vind ik geen beslissing die iemand anders voor me moet maken.

Wanneer ik niet normaal tv kan kijken, zelfs met de voorzichtigheid waar ik mee heb gehandeld, de break-in dvd's heb afgespeeld etc. etc., dan vind ik dat ik me er gerechtvaardigd aan mag storen en heb ik gedaan wat er in mijn macht lag als consument zijnde. Ik zou ook niet weten wat ik er als tweaker/techneut-zijde nog aan zou moeten doen, behalve het gewoon maar accepteren (wat ik natuurlijk niet doe). Soms moet je de dingen op een bepaald moment uit handen geven :)

@PhilipsFan, ja ik ben naar Maxwell gegaan en zij regelen het nu verder met Panasonic. Maar iemand van Panasonic gaat natuurlijk rechtstreeks contact met mij opnemen en ik ga er vanuit dat ik er wel uit ga komen. Ik heb Maxwell gewoon als vangnet wanneer ik er zelf niet uitkom met Panasonic zelf. Ik heb zelf altijd graag een vinger aan de pols, dus ik wil het ook wel allemaal graag zelf doen.
Nu ligt het balletje bij Panasonic en zij mogen me nu gaan uitleggen wat de vervolgstappen zijn of wat ik moet doen etc. Nou hoor ik bijna overal dat Panasonic nooit echt moeilijk doet over dat soort dingen, dus daar ga ik dan ook even vanuit. Komt wel in orde ;)
Het mooie is dat het waarschijnlijk nog steeds ImageRetention is. Als je een paar weken verder bent, is de vijf in een keer weg omdat de fosfer verouderd.

Ook al speel je tv de eerste 1000 uur in, wil dat niet zeggen dat het IR verhaal ineens vervalt. Je moet nog steeds niet elke avond van de week alleen maar RTL5 kijken. Ik heb een tijdje thuis gezeten met me knie en heb toen denk ik wel 10 uur per dag Fifa09 gespeeld, voor een week lang. Zag ik wat balkjes en andere troep? Reken maar! Is het langzaam weggetrokken? Jazeker _/-\o_ .

Dat heb je soms met zulke dingen, net als je je tv net voor het WK/EK koopt. Dat is vragen om problemen :D

Ik zou zeggen; vergeet het en denk er niet meer aan. Het trekt steeds verder weg, naarmate je meer tv kijkt, en op een gegeven moment kan je geen vijf meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:04:
[...]

Het mooie is dat het waarschijnlijk nog steeds ImageRetention is. Als je een paar weken verder bent, is de vijf in een keer weg omdat de fosfer verouderd.

Ook al speel je tv de eerste 1000 uur in, wil dat niet zeggen dat het IR verhaal ineens vervalt. Je moet nog steeds niet elke avond van de week alleen maar RTL5 kijken. Ik heb een tijdje thuis gezeten met me knie en heb toen denk ik wel 10 uur per dag Fifa09 gespeeld, voor een week lang. Zag ik wat balkjes en andere troep? Reken maar! Is het langzaam weggetrokken? Jazeker _/-\o_ .

Ik zou zeggen; vergeet het en denk er niet meer aan. Het trekt steeds verder weg, naarmate je meer tv kijkt, en op een gegeven moment kan je geen vijf meer vinden.
Maar tegen de tijd dat de vijf weg is heb je weer een ander storend iets dat blijft staan? Is toch eigenlijk wel de grootste tekortkoming van plasma naast een reflecterend scherm. Snap wel dat sommige mensen het niet uitmaakt, maar als je een film zit te kijken en je ziet steeds iets wat is achtergebleven van een zender of een game, dan zou ik me daar enorm aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Phusebox schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:14:
Snap wel dat sommige mensen het niet uitmaakt, maar als je een film zit te kijken en je ziet steeds iets wat is achtergebleven van een zender of een game, dan zou ik me daar enorm aan storen.
Dat zie je normaal gesproken dan ook niet hoor. Meestal valt retentie alleen op als je kijkt naar een egale achtergrond. Bij een geheel zwart scherm in een geheel donkere kamer zie ik ook restanten van bijv. de ondertiteling. Doe je de film dan weer op play zie je daar echt helemaal niets van. Wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is natuurlijk, maar het is zelden zo dat je tijdens een filmpje zit te kijken naar een "5" rechtsboven.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nogmaals, niemand kan voor iemand anders beslissen of hij/zij zich moet storen aan zijn/haar eigen tv met die inbranding. De een laat het gewoon voor wat het is, de ander blijft het toch zien, wetende dat het er is.

Ja ik zie het nog steeds, dus ik val in die laatste categorie.
Ik wil gewoon tegen mijn vriendin kunnen zeggen dat het geen probleem is om Net5 te kijken, met de eis dat het contrast voorlopig gewoon laag blijft. We willen gewoon normaal TV kijken, en ja Net5 staat vaker op dan andere zenders, maar dat moet ook gewoon kunnen.
Voor hetzelfde geldt wacht ik nu nog 2 dagen, 2 maanden of 2 jaar....who knows wanneer het logotje eindelijke weggaat. Ik laat Panasonic hun visie wel uitleggen. Als daar uit komt dat ik nog 3 maanden moet wachten, dan doe ik dat. Als ze de TV willen omruilen, dan doe ik dat ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 13-10-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:25:
[...]

Dat zie je normaal gesproken dan ook niet hoor. Meestal valt retentie alleen op als je kijkt naar een egale achtergrond. Bij een geheel zwart scherm in een geheel donkere kamer zie ik ook restanten van bijv. de ondertiteling. Doe je de film dan weer op play zie je daar echt helemaal niets van. Wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is natuurlijk, maar het is zelden zo dat je tijdens een filmpje zit te kijken naar een "5" rechtsboven.
met die ondertitels heb ik soms ook problemen met IR: gisteren La Vie en Rose op m'n 50VT20 gekeken en bleef grijs/witte banden zien bij donkere achtergrond, vrij irritant

ik zie het dus ook als de film doorspeelt, logisch ook omdat er bijna continu ondertitels aanwezig zijn: bovendien is de film vrij donker dus valt het steeds op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ondertitels switchen toch vaak en blijven toch niet lang aaneengesloten op het scherm staan?
nadroJ schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:20:
[...]
en dan begint het hele inspeel riedeltje weer opnieuw ;)
Als dat zo is, dan moet dat maar he. Dan laat ik de eerste 20 dagen de tv gewoon 24u/dag aan en dan speel ik die anti-breakin dvd's af op momenten dat we niet kijken.
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:04:
Die "ingebrande" 5 veroudert dan toch ook gelijkmatig mee? Ik zou idealiter een soort van inverse image moeten laten zien van een wit beeld met een zwarte 5. Maar ja, dan laat ziggo een uitgerekt beeld zien op net5, dan weer met zwarte balken, dan weer HD....ligt heel erg aan de uitzending, dus zelf een 1920x1080 screen maken zelf met Net5 logo lijkt me niet verstandig. Ik heb geen maten en lokatie van het exacte net5 logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Deathchant schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:52:
ondertitels switchen toch vaak en blijven toch niet lang aaneengesloten op het scherm staan?
vind het zelf ook wat vreemd, maar staan wel steeds op dezelfde plek; heb het idee dat het ook verschilt per dvd/BR dus misschien ligt het ook aan de manier hoe de subs op de dvd/BR zijn geplaatst (als daar verschillende mogelijkheden voor zijn, geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:52:

Die "ingebrande" 5 veroudert dan toch ook gelijkmatig mee?
Nee, die pixels zijn al meer verouderd, dus gaan minder snel in helderheid achteruit. Het probleem zal, wat je ook doet, steeds minder extreem worden. Zelfs al zou je een grijs scherm met fel wit logo voor 100 uur projecteren, dan is dat witte logo welliswaar ingebrand, maar na 1000 uur een grijs scherm weergeven zal het niet of nauwelijks nog zichtbaar zijn (en dit is dan op een zwarte achtergrond met wit logo na het extreemste voorbeeld dat je kunt nemen natuurlijk). En als het na 1000 uur nog niet weg is, is het na 2000 of 3000 uur weg. Het punt is: op termijn zullen al je pixels zodanig verouderd zijn dat die 100 uur dat die paar pixels dankzij het Net5-logo langer fel verlicht zijn geweest amper effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

laten we hopen dat je gelijk hebt :) Misschien krijg ik hetzelfde te horen van Panasonic. Dan moet ik dat maar even afwachten. Maar ja, 2000 of 3000 uur......Als ik 4 uur per dag tv kijk, dan zit ik nog 750 dagen naar niet-verouderd-fosfor (en dus logo's) te kijken......En tja, ik ga nu niet stoppen met Net5 kijken, dus die 5 krijgt het nog eens extra voor de kiezen, wat het algemeen verouderen van de rest van de 'pixels' ook weer wat rek in geeft..... we zullen zien. Ik hoop dat je gelijk hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Wat een ellende allemaal met dat gedoe van inbranden, je moet dus inspelen. Ik krijg morgen mijn G20, ben nu al bang om hem aan te zetten. Elke keer als ik een zender op heb staan dan zit ik alleen nog maar te denken aan het eventueel inbranden, pffff. Krijg toch langzaam het idee dat ik beter geen plasma had kunnen nemen. Misschien dat ik morgen toch nog voor wat anders kan kiezen, misschien een panasonic L42D25, dit zou een aardig goede led moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
cassiekai schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:28:
Wat een ellende allemaal met dat gedoe van inbranden, je moet dus inspelen. Ik krijg morgen mijn G20, ben nu al bang om hem aan te zetten. Elke keer als ik een zender op heb staan dan zit ik alleen nog maar te denken aan het eventueel inbranden, pffff. Krijg toch langzaam het idee dat ik beter geen plasma had kunnen nemen. Misschien dat ik morgen toch nog voor wat anders kan kiezen, misschien een panasonic L42D25, dit zou een aardig goede led moeten zijn.
Panasonic maakt helemaal geen goede LCD TV's. In geval van een LCD TV kan je beter bij Samsung of Sony terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, zelfs na mijn eigen imageretention/inbrandverhaal ben ik echt niet van plan om een LCD aan te schaffen hoor ;) het beeld van een plasma is gewoon echt veel beter. Veel organischer, veel meer diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:38:
[...]

Panasonic maakt helemaal geen goede LCD TV's. In geval van een LCD TV kan je beter bij Samsung of Sony terecht.
Wat is dat nou weer voor onzin? De Panasonic lcd's zijn prima lcd's. 't Zijn gewoon IPS-panelen met een goede kijkhoek en mooie zwartwaarden... Wat is er volgens jou mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Grrrrrene schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin? De Panasonic lcd's zijn prima lcd's. 't Zijn gewoon IPS-panelen met een goede kijkhoek en mooie zwartwaarden... Wat is er volgens jou mis mee dan?
Vergeleken met de concurrentie zijn de Panasonic LCD's zwaar onder de maat. Ja de kijkhoek is beter dan bij de S-PVA modellen maar zwartwaarden en contrast is vele malen slechter. Zo kan de nieuwste Panasonic (0,13cd/m2 V20) niet meekomen met een Samsung of Sony LCD van 4 jaar geleden (M86/X3500 0,06-0,07cd/m2) maar is een huidige Samsung of Sony redelijk gelijk aan de gemiddelde Plasma van vandaag (0,03cd/m2 C750). Oh en dat zijn gedocumenteerde feiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Buck Naked op 13-10-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Grrrrrene schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

Idd, als ik zo links en rechts reviews lees moeten de Panasonics LCD's echt wel 1 van de betere zijn. Ik snap echter niet waarom ze volgens mij niet zoveel verkocht worden. De kleuren zouden bij deze lcd niet zo kunstmatig en idd de zwartwaardes zijn ook goed voor een LCD. De kijkhoek is volgens de reviews ook prima.
Ik denk dat Plasma een beter totaal plaatje geeft maar dat inbrand verhaal klinkt echt niet best. Mocht het gebeuren dan is het volgens mij ook geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
cassiekai schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:15:
[...]

Idd, als ik zo links en rechts reviews lees moeten de Panasonics LCD's echt wel 1 van de betere zijn. Ik snap echter niet waarom ze volgens mij niet zoveel verkocht worden. De kleuren zouden bij deze lcd niet zo kunstmatig en idd de zwartwaardes zijn ook goed voor een LCD. De kijkhoek is volgens de reviews ook prima.
Ik denk dat Plasma een beter totaal plaatje geeft maar dat inbrand verhaal klinkt echt niet best. Mocht het gebeuren dan is het volgens mij ook geen garantie.
De kleuren kunnen bij zo'n beetje iedere LCD ingesteld worden zodat er netjes aan de D65 (rec709) standaard wordt voldaan. De zwartwaarden van de Panasonic LCD's zijn niet om aan te gluren en er kan dan ook beter gesproken worden over grijswaarden. Er is geen enkel merk waarvan hun 2010 LCD modellen slechtere zwartwaarden hebben dan die van Panasonic.

Panasonic is absoluut niet 1 van de betere op LCD markt. Het spijt me voor de bezitters van zo'n Panasonic LCD TV maar het is nou eenmaal zo. Als bewijs heb ik twee review links bijgesloten met een directe quote uit beide reviews:

TX-37V20 review HDTV Test.co.uk
The Panasonic TX-L37V20B in [True Cinema] mode with white level (contrast) set to 14 yielded dynamic range and ANSI contrast ratio of 923:1, which is rather excellent for an IPS-based LCD, but significantly inferior to Vertical Alignment [VA] based LCDs and Plasma Display Panels. For the same price, the plasma version (the Panasonic TX-P42V20) offers black level that is quite a bit darker. Alternatively, the Samsung LE40C650 LCD fitted with SPVA panel is not only vastly cheaper, but also capable of delivering deeper blacks.
37D28 review Flatpanelshd.com
After calibration I measured a black level of 0.14 cd/m2. This is not a very good result and this means that you get weak black levels especially in the evening and in dark rooms. Here you’ll notice that black is not really black and appears much greyer.

However, this is not uncommon with IPS panels. The IPS panel technology is generally characterized as the LCD panel technology with the worst black levels of the current LCD panel technology. Samsung’s PVA and Sharp’s ASV technology is able to reproduce deeper black levels and therefore higher contrast levels.

I also examined shadow detailing on D28 and found that shadow detailing is average for an LCD-TV.
I can’t distinguish all the darkest shades, because gamma is too high, crushing some of the darker details but this is not uncommon with LCD-TVs today.

[ Voor 50% gewijzigd door Buck Naked op 13-10-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Natuurlijk zijn er betere maar heb toch het idee dat het in zijn prijsklasse zeker geen slechte is. Als ik kijk naar testen van andere LCD panels in dezelfde prijsklasse dan doet hij het zeker niet slecht.

http://www.avforums.com/r...-LED-LCD-HDTV-Review.html

Ik moet zeggen dat ik reviews op sites niet helemaal vertrouw, er zijn volgens mij altijd belangen die wij niet zien:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
cassiekai schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:16:
Natuurlijk zijn er betere maar heb toch het idee dat het in zijn prijsklasse zeker geen slechte is. Als ik kijk naar testen van andere LCD panels in dezelfde prijsklasse dan doet hij het zeker niet slecht.

http://www.avforums.com/r...-LED-LCD-HDTV-Review.html

Ik moet zeggen dat ik reviews op sites niet helemaal vertrouw, er zijn volgens mij altijd belangen die wij niet zien:-)
Dat is bij AVForums zeker van toepassing, vandaar dat ondanks de duidelijke problemen met de VT20 series deze nog steeds van hun Highly Recommended en Recommended onderscheidingen krijgen. Ook is dat de rede waarom zij nog zogenaamd niets vernomen hebben van Panasonic over dezelfde problemen. Zij worden overduidelijk gesponsord door Panasonic en hier is zeker sprake van "don't bite the hand that feeds us". Daarentegen is erbij HDTV Test hier geen sprake van aangezien alle TV's gekocht worden voordat ze getest worden. Een neutrale review dus. Hoe dit bij Flatpanelshd zit weet ik niet.

AVForums is totaal niet geloofwaardig en zo ook niet hun review die jij gelinkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik kijk morgen wel wat ik doe. Ik koop de TV bij een vriend van mij, denk dat als er wat is ik hem wel makkelijk kan terug brengen. Ik zou zelf geen LCD in de prijsklasse weten van tot 1100 waar ik eventueel ook naar kan kijken. Heb ook nog even gedacht aan de V20, maar volgens mij scheelt dit toch geen werelden met de G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Wat ik heb gedaan is bij het inspelen (wat ik nog steeds doe, zit op bijna 250 zag ik gisteren), is afwisselen van beeldverhouding: zo nu en dan inzoomen (zoom 1), dan weer 16:9, dan weer Just instellen. Tussen 16:9 en Just zit vaak een minimaal verschil, waardoor je logo op andere plekken staat.

Heb ook in het begin geen films gekeken met zwarte balken. Gewoon veel Film 1 On Demand gekeken met films die 16:9 zijn. Superhandig.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
En toen had je twee ingebrande logo's schuin onder elkaar:-) Ook ik had daar last van, geen dagen, geen weken, maar maandenlang bleef het staan. Maar ik let er totaal niet meer op en zie het sowieso niet bij normaal gebruik, dus waar maakte ik me nog zorgen om, want het beeld is gewoon geweldig van een plasma. Misschien dat het er nog heel vaag zit, maar zolang er betere alternatieven zijn zal ik geen lcd nemen, dat is zooo laptopscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
henrid schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:16:
En toen had je twee ingebrande logo's schuin onder elkaar:-) Ook ik had daar last van, geen dagen, geen weken, maar maandenlang bleef het staan. Maar ik let er totaal niet meer op en zie het sowieso niet bij normaal gebruik, dus waar maakte ik me nog zorgen om, want het beeld is gewoon geweldig van een plasma. Misschien dat het er nog heel vaag zit, maar zolang er betere alternatieven zijn zal ik geen lcd nemen, dat is zooo laptopscherm...
:)

Ik heb gelukkig nergens last van en anders zou ik er niet op letten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
nadroJ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:09:
[...]

:)

Ik heb gelukkig nergens last van en anders zou ik er niet op letten.
Da's hetzelfde als ik zeg dat je niet aan een olifant moet denken. Waar denk je dan aan..? Juist, een olifant. ;)

Volgens mij is bij mij de ergste 'edge' er een beetje af, na het laten lopen van de breakin images, gecombineerd met m'n eigen 'white noise' afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:52:
[...]

Panasonic is absoluut niet 1 van de betere op LCD markt. Het spijt me voor de bezitters van zo'n Panasonic LCD TV maar het is nou eenmaal zo. Als bewijs heb ik twee review links bijgesloten met een directe quote uit beide reviews:

TX-37V20 review HDTV Test.co.uk

[...]

37D28 review Flatpanelshd.com

[...]
Tsja, maar de nadelen in de reviews zijn puur een gevolg van de keuze voor IPS. Die keuze brengt nadelen t.o.v. MVA/PVA met zich mee, maar ook voordelen (kijkhoek). Dat maakt Panasonic niet tot een slechte lcd-fabrikant. Panasonic maakt net als Sony, LG, Samsung en Philips keuzes en kiest een techniek die altijd een compromis zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Grrrrrene schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

Tsja, maar de nadelen in de reviews zijn puur een gevolg van de keuze voor IPS. Die keuze brengt nadelen t.o.v. MVA/PVA met zich mee, maar ook voordelen (kijkhoek). Dat maakt Panasonic niet tot een slechte lcd-fabrikant. Panasonic maakt net als Sony, LG, Samsung en Philips keuzes en kiest een techniek die altijd een compromis zal zijn.
Tja het is maar wat je wil als consument he? Of een iets betere kijkhoek of beter beeld... ja dat is een hele moeilijke keuze. Overigens als je vanuit extreme hoeken TV gaat kijken koop dan gewoon een Plasma TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:49:
Ik heb wat hulp nodig met het kiezen van een nieuwe tv en aangezien ik zelf de voorkeur voor plasma heb, weet ik niet of dat in mijn geval kan (hopelijk wel ;) ) plaats ik 't maar in dit topic.

- Mijn kijkafstand is 2 meter
- Heb nu simpele SD, maar ga met de komst van een flatscreen overstappen op UPC digitaal. Zonder full HD want dat kost al snel een 10tje per maand extra, wat voor een student erg veel is :P
- Ik kijk voornamelijk tv en films/series (downloads).
- Binnenkort ook wat gamen met een console, maar voor nu nog even niet.

Welk formaat (of zelfs type) is voor mij de beste keuze?

32" of 37" of 42"
Ik zou zeggen een V20.Je kunt altijd wennen aan groter beeld maar nooit aan kleiner beeld. Volgens mij denk je in het begin:"holy shit, 107 cm, wat een bakbeest maar na 1 dag ben jer HEEL blijmee. Ik heb zelf UPC digitaal (ook HD) maar ik vind het verschil tussen UPC analoog en UPC digi SD al enorm dus en volgens mij zul jij daar ook op 2 meter al blij mee zijn.
Dan G20 of V20:ik heb gisteren nog eens bij MMarkt met een demo-schijfje de G20 en V20 naast elkaar gezien en de V20 heeft echt een veel zwarter beeld als er zwart moet zijn. Ik vind het zeker de €200+ waard...aan de andere kant ga je ook wennen aan wat je hebt...zo werkt het gewoon.
Maar wel plasma nemen natuurlijk - dat is zo veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Buck Naked schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:23:
[...]

... Over de kwaliteit van Pana LCD's
Overigens, wellicht noemenswaardig; de panelen die Panasonic gebruikt komen uit dezelfde fabriek (en zijn dezelfde panelen) als Samsung gebruikt.

Daarnaast, de cijfers die je noemt, zal ongetwijfeld allemaal kloppen en trek ik ook niet in twijfel. Wat je echter niet moet vergeten is dat elk paar ogen uniek is en daardoor iedereen dezelfde tv anders ervaart. Tuurlijk valt eea goed en objectief te meten (zeg voor 95 % tuurlijk zal iedereen het verschil zien tussen een C-merk en een topmodel LCD van een A-merk zoals Samsung of Panasonic), maar je ogen zijn altijd een subjectieve factor. Hierdoor is het mogelijk dat persoon A een Samsung beter beeld vindt geven en persoon B de Panasonic en dat ze beiden gelijk hebben door het verschil van wat de ogen waarnemen en de hersenen verwerken.
Hierdoor kun je ook niet iedereen met dezelfde instellingen laten werken, ook hier zit verschil in tussen wat de één optimaal vindt en wat de ander vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:24:
[...]

Je kunt altijd wennen aan groter beeld maar nooit aan kleiner beeld. Volgens mij denk je in het begin:"holy shit, 107 cm, wat een bakbeest maar na 1 dag ben je d'r HEEL blijmee. Ik heb zelf UPC digitaal (ook HD) maar ik vind het verschil tussen UPC analoog en UPC digi SD al enorm dus en volgens mij zul jij daar ook op 2 meter al blij mee zijn.
Idd, in het begin was het echt van 'hij is wel erg groot'. Zeker als je, zoals ik, van een CRT afkomt die 66cm is. Maar het went snel, heel snel. Zeker als je ook HD series en films kijkt. En kom je bij andere mensen die een 37" hebben staan... Da's toch wel vrij klein. :D En dan te bedenken dat ik serieus heb zitten twijfelen tussen een 37" of 42" TV. Ben zo blij dat ik voor de 42" ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
lijphoofd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:54:
[...]

Overigens, wellicht noemenswaardig; de panelen die Panasonic gebruikt komen uit dezelfde fabriek (en zijn dezelfde panelen) als Samsung gebruikt.
Dat is onwaar. Panasonic gebruikt IPS Alpha en S-IPS Alpha panelen terwijl Samsung gebruik maakt van zijn eigen S-PVA en externe A-MVA panelen.
Daarnaast, de cijfers die je noemt, zal ongetwijfeld allemaal kloppen en trek ik ook niet in twijfel. Wat je echter niet moet vergeten is dat elk paar ogen uniek is en daardoor iedereen dezelfde tv anders ervaart. Tuurlijk valt eea goed en objectief te meten (zeg voor 95 % tuurlijk zal iedereen het verschil zien tussen een C-merk en een topmodel LCD van een A-merk zoals Samsung of Panasonic), maar je ogen zijn altijd een subjectieve factor. Hierdoor is het mogelijk dat persoon A een Samsung beter beeld vindt geven en persoon B de Panasonic en dat ze beiden gelijk hebben door het verschil van wat de ogen waarnemen en de hersenen verwerken.
Hierdoor kun je ook niet iedereen met dezelfde instellingen laten werken, ook hier zit verschil in tussen wat de één optimaal vindt en wat de ander vindt.
Leuk wat mensen vinden maar feit is dat Samsung LCD TV's beter te calibreren zijn naar industrie standaarden. Ook betere zwartwaarden en hoger contrast is ver van subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:24:
[...]
Maar wel plasma nemen natuurlijk - dat is zo veel mooier.
De voorkeur ging al uit naar plasma, dus dan hoeft ie geen keuze meer te maken tussen 32, 37 of 42 inch, want volgens mij begint dat pas bij 42. Een scherm is nooit te groot, tenzij je de ruimte er niet voor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
Panasonic TX-P37X20 is toch echt

37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Laatst online: 19-03-2020
Vanmiddag ff de blu-ray speler van panasonic gehaald BD65
Leuk goedkoop ding en super plat, dat ding schuif je zo onder de deur door :)
Tot mijn verbazing/verrassing zat Avatar in de doos, die word er voor die prijs ook nog eens bijgeleverd. :*)

Je kan trouwens met die kleine afstandsbediening van de blu-ray speler ook de tv bedienen, super handig

[ Voor 15% gewijzigd door -Magnat- op 15-10-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 14:10
-Magnat- schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:40:
Vanmiddag ff de blu-ray speler van panasonic gehaald BD65
Leuk goedkoop ding en super plat, dat ding schuif je zo onder de deur door :)
Tot mijn verbazing/verrassing zat Avatar in de doos, die word er voor die prijs ook nog eens bijgeleverd. :*)

Je kan trouwens met die kleine afstandsbediening van de blu-ray speler ook de tv bedienen, super handig
offtopic:
Ik zie dat je PM uit hebt staan, dus helaas moet ik het even hier vragen, hoewel het offtopic is. Als je die blu-ray speler instelt op 1080p24 (dus 24p, oftewel 24Hz weergave), dan spelen blu-ray schijven het 'soepelste' af. Echter, als je een DVD gaat afspelen, kan hij die dan wel gewoon op 1080p50 afspelen, of gaat hij dvd's ook op 24Hz afspelen? Mijn HD-DVD speler (ja die heb ik nog ja :P) kon ik ook prachtig op 24Hz instellen, maar DVD speelde hij dan ook op 24Hz af, waardoor een dvd behoorlijk schokte en niet soepel liep (aangezien een DVD geen 24Hz bron is). Zou je daar wat over kunnen zeggen of even testen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Heb nu al tijdje de 50VT20 3d tv, bevalt heel goed !!!
Sinds kort zijn er via Ziggo 3d test uitzendingen, waarbij je 2 beelden naast elkaar ziet.
Als ik mijn 3d bril opzet en er naar kijk zie ik gewoon de 2 beelden naast elkaar...
wat doe ik verkeerd ???

Op de 2 gratis blu rays die ik bij de tv kreeg zie je niet 2 beelden naast elkaar...
is dit dus een ander 3d systeem, en kan mijn tv/bril hier niets mee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 15:29

bonfie

RAT-1962 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:57:
Heb nu al tijdje de 50VT20 3d tv, bevalt heel goed !!!
Sinds kort zijn er via Ziggo 3d test uitzendingen, waarbij je 2 beelden naast elkaar ziet.
Als ik mijn 3d bril opzet en er naar kijk zie ik gewoon de 2 beelden naast elkaar...
wat doe ik verkeerd ???

Op de 2 gratis blu rays die ik bij de tv kreeg zie je niet 2 beelden naast elkaar...
is dit dus een ander 3d systeem, en kan mijn tv/bril hier niets mee ???
Even in het 3D menu side-by-side selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
bonfie schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Even in het 3D menu side-by-side selecteren.
THANX !!!
ik had hem op automatisch staan, dacht dat dat de juiste instelling was...
vind het resultaat nou niet geweldig....zoals met een blu ray, maar dat zal wel
zijn omdat het een sd uitzending is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Luuk1983 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

offtopic:
Ik zie dat je PM uit hebt staan, dus helaas moet ik het even hier vragen, hoewel het offtopic is. Als je die blu-ray speler instelt op 1080p24 (dus 24p, oftewel 24Hz weergave), dan spelen blu-ray schijven het 'soepelste' af. Echter, als je een DVD gaat afspelen, kan hij die dan wel gewoon op 1080p50 afspelen, of gaat hij dvd's ook op 24Hz afspelen? Mijn HD-DVD speler (ja die heb ik nog ja :P) kon ik ook prachtig op 24Hz instellen, maar DVD speelde hij dan ook op 24Hz af, waardoor een dvd behoorlijk schokte en niet soepel liep (aangezien een DVD geen 24Hz bron is). Zou je daar wat over kunnen zeggen of even testen?
heb ff getest en hij schakelt netjes tussen 24p blu ray naar 50p dvd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Magnat- schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:50:
[...]

heb ff getest en hij schakelt netjes tussen 24p blu ray naar 50p dvd d:)b
offtopic:
w00t! :) Dan is de panasonic mij het overwegen waard :) Ik ben nog aan het twijfelen of ik een panasonic blu-ray speler ga halen (heb al een panasonic plasma en panasonic HDD recorder) of dat ik een HDI Dune BD Prime 3.0 ga halen. Die eerste is minimaal de helft goedkoper en heb ik vertrouwen in dat alle blu-rays afgespeeld kunnen worden. Die tweede is tevens een media player die heel goed schijnt te werken. Dan zou mijn HTPC de deur uitkunnen namelijk :D

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 16-10-2010 16:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bericht over dat USB HDD opnemen op mijn V20 (42").
Het werkt perfect met een USB HDD zonder voeding. Ik heb een 250GB Samsung Go-dingetje gekocht voor €35 op Marktplaats (en daar zat een mooi kort USB => mini-Usb kabeltje bij) en die heb ik met één van die Pattex powerstrips tegen de achterkant van de tv aangeplakt dus onzichtbaar vanaf de bank.
Even instellen in de TV en de TV is nu ook een videorecorder die mijn Digitenne-signaal keurig opneemt, ook als je een programma via timer (dus via de EPG) opneemt en de TV in standby hebt staan. Ik heb UPC HD voor het gewone TV-werk dus wat opgenomen wordt is SD (maar ik vind Digitenne zeer meevallen - het is iets beter dan analoog) maar ik neem vrij weinig op en dan nog nieuwsprogramma's etc. Maar als je CanaDigitaal HD op de DVB-S2 ingang van de TV gebruikt heb je volgens mij een keurige HD-opnamemogelijkheid en dan gaat die 250GB wat sneller vol denk ik.
Wat ik trouwens ook heb geprobeerd maar wat faalde is een 1TB schijf opdelen in 2 partities in de hoop dat ik dan 1 partitie kon gebruiken voor de TV en de rest voor mijn film-bibliotheek. De TV is hierin niet zo heel flexibel en blaast alles ervanaf en snaait de hele 1TB, en da's nogal overdreven voor een paar keer wat opnemen.
Het is mij trouwens nog steeds niet duidelijk waarom de partitie 160GB minimaal moet zijn en je niet op een 16GB USB-stickie kunt opnemen...misschien een misplaatst "klant tegen zichzelf beschermen omdat er dan maar een paar uur TV oppast" oid. Dat lijkt me wel een leuke voor een volgende firmware update.

Anyway: hopelijk heeft iemand hier iets aan. Ik kon nog geen post vinden hier waar iemand ook die timer had geprobeerd met een USBHDD zonder voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 19:05
@kimono, bedankt voor je bevindingen.
Ik vind de uitvoering van Panasonic over het gebruik van een USB HDD ook nogal krom.
Wat maakt het nu uit of je een 8GB USB stick of een 1TB aan de USB poort hangt?
Niets.

Dat de formattering door de TV zelf aangepast is ook vreemd. Eigenlijk is daar geen goede reden voor. De huidige standaard formatteringen voldoen prima.
Het is dus jammer dat Panasonic dit soort functies zo beperkt heeft. Dit is een afbreuk aan het overigens prima TV toestel.
Maar goed, er zijn oplossingen te bedenken zoals jij nu hebt gedaan en dat voldoet wel.
HD opnemen zal ook wel lukken ook al wordt er dan meer data per uur weggeschreven. Maakt ook niet uit want je hoeft je opgenomen programma's toch niet in lengte van dagen te bewaren neem ik aan.

Het opdelen van partities heeft inderdaad weinig zin. De TV formatteert de disk zelf en overschrijft daarmee de structuur die je met een PC hebt aangebracht.
Een PC kan prima overweg met partities, de TV dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor bestandsysteem heeft de hdd na het formatteren in de tv? Kun je misschien eerst in de tv formatteren en dan de partitie verkleinen en er een 2e naast zetten? Geen idee of dat werkt, heb zo 1-2-3 geen usb-hdd over voor het testen, maar misschien dat de tv zo te "foppen" is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Grrrrrene schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:52:
Wat voor bestandsysteem heeft de hdd na het formatteren in de tv? Kun je misschien eerst in de tv formatteren en dan de partitie verkleinen en er een 2e naast zetten? Geen idee of dat werkt, heb zo 1-2-3 geen usb-hdd over voor het testen, maar misschien dat de tv zo te "foppen" is :)
Ik heb hier geen geschikte USB HDD om dit te test.

Ik las ergens dat Panasonic de disk formatteert met FreeBSD/i386.
Dit zou betekenen dat een PC een disk die zo geformatteerd is niet zomaar eventjes kan lezen.
Dan moet je toch aan de gang met Linux en tools om dit voor elkaar te krijgen.

Op zich misschien wel een aardige uitdaging! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:49
Gister het verschil gezien tussen een Panasonic Viera TX-L42V20 (led) en de grotere 50PV20 (plasma) variant. Ik moet zeggen dat het allebei mooie schermen zijn, maar als ze naast elkaar staan te spelen valt het verschil in "levendige" kleuren echt op bij de led tv. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ik zou eerder voor de kleinere led gaan dan voor de grotere plasma :/ (Original4u is in de war)
Daarnaast is het ook een stuk scherper. (maar misschien mag ik dat niet zeggen aangezien de led maar 106 cm is (jammer genoeg))
Iemand dit verschil ook ervaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

In een winkel met dat felle TL licht is een LCD inderdaad mooier, maar in een normale thuissituatie is een plasma in 95% van de gevallen mooier en natuurlijker.
Levendige kleuren zijn over het algemeen niet natuurgetrouw, maar oververzadigd.
Ik vrees echter dat dat steeds meer de standaard gaat worden, na de MP3 generatie krijgen we nu de LCD generatie. :(

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
original4u schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:02:
Gister het verschil gezien tussen een Panasonic Viera TX-L42V20 (led) en de grotere 50PV20 (plasma) variant. Ik moet zeggen dat het allebei mooie schermen zijn, maar als ze naast elkaar staan te spelen valt het verschil in "levendige" kleuren echt op bij de led tv. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ik zou eerder voor de kleinere led gaan dan voor de grotere plasma :/ (Original4u is in de war)
Daarnaast is het ook een stuk scherper. (maar misschien mag ik dat niet zeggen aangezien de led maar 106 cm is (jammer genoeg))
Iemand dit verschil ook ervaren? :)
'Levendig' is niet hetzelfde als 'echt'. Om je een voorbeeld te geven (alleen dan op een ander formaat): de HTC Desire is er met AMOLED scherm en met SLCD scherm. Als je beide naast elkaar ziet, dan zijn de kleuren van de AMOLED levendiger. Echter, als je gaat meten, dan is de kleurechtheid ver te zoeken.

Met andere woorden: let op dat felheid en verzadigdheid niet synoniem worden voor 'beter' en 'mooier'. En ja, LCD schermen kunnen nou eenmaal feller en daar spelen winkels mooi op in. Door kleuren onnatuurlijk fel en verzadigd in te stellen springt het beeld dan er echt uit tussen de andere modellen. En zeker als ze hele kleurrijke demo-filmpjes gaan spelen (wat ze altijd doen natuurlijk) dan kiezen veel mensen voor de LCD.

Met betrekking tot 'scherpte' kan ik me daar gedeeltelijk in vinden, maar dan vooral van heel dichtbij. Als ik Eredivisie Live aan het kijken ben op mijn P50G20 vanaf 3,5 meter dan is het beeld super. Ga je echter heel dichtbij kijken, dan zal je zien dat sommige kleuren 'gemengd' worden. Van dichtbij ziet het er niet zo mooi uit en ik kan me voorstellen dat een LCD in dat geval beter is. Echter, ik ga niet een halve meter voor mijn TV zitten en geniet ik van de super zwartwaardes als ik film ga kijken. Wat veel mensen overigens ook vinden, is dat LCD bij gewoon TV kijken soms juist TE scherp is, waardoor het onnatuurlijk oogt. Een plasma wordt vaker 'organisch' genoemd qua scherpte; wat natuurlijker.

Ook de Windows desktop ziet er prima uit op normale kijkafstand. Plasma is bij een statische desktop wel iets onrustiger, dat is gewoon een feit.

Maar nog een feit is dat je TVs gewoon niet in de winkel kunt vergelijken, tenzij de verkoper je meerdere TVs met meerdere bronnen vrij laat testen in een situatie die qua licht op een woonkamer lijkt. En aangezien dat ik 95% van de winkels niet mogelijk is, kan je TVs niet eerlijk beoordelen. Bepaalde merken kunnen beter afgesteld zijn dan anderen. De bron die weergegeven wordt kan speciaal ingericht zijn voor maximaal wow effect, maar minder op echte situaties, tv's worden over het algemeen veel te fel en veel te verzadigd afgesteld etc. En ja, daarom is LCD vaak populairder: in een winkel hebben ze de felheid om te overtuigen, ookal is het zeker niet kleurecht en representatief.

Wil niet zeggen dat LCDs per definitie slecht zijn natuurlijk. Allebei de technieken hebben voor een nadelen, ik hoop alleen dat je je beslissing kan maken op eerlijke vergelijkingen. Maar wat je ook koopt, spijt zal je er vast niet van hebben, dan is dan weer een geruststellende gedachte.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 17-10-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
original4u schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:02:
...maar als ze naast elkaar staan te spelen valt het verschil in "levendige" kleuren echt op bij de led tv. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ik zou eerder voor de kleinere led gaan dan voor de grotere plasma :/
Het is al ontelbaar veel keren gezegd, maar ik herhaal het toch nog even: televisies kun je niet vergelijken in de winkel. Waarom niet? Om de doodsimpele reden dat de lichtsituatie in de winkel hoogstwaarschijnlijk totaal anders is dan thuis. Je merkt daar weinig van omdat je ogen zich aanpassen, maar de televisie(techniek) doet dat niet. Thuis is het doorgaans minder fel verlicht dan in de winkel, dus zal een plasma daar beter uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Grrrrrene schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:02:
[...]

Het is al ontelbaar veel keren gezegd, maar ik herhaal het toch nog even: televisies kun je niet vergelijken in de winkel. Waarom niet? Om de doodsimpele reden dat de lichtsituatie in de winkel hoogstwaarschijnlijk totaal anders is dan thuis. Je merkt daar weinig van omdat je ogen zich aanpassen, maar de televisie(techniek) doet dat niet. Thuis is het doorgaans minder fel verlicht dan in de winkel, dus zal een plasma daar beter uit de verf komen.
Het is inderdaad al heel vaak gezegd, niet alleen op dit forum maar op allerlei forums en ook in veel reviews.
Op één of andere manier schijnt het kwartje bij de winkeliers niet te vallen.
Het maakt ze volgens mij niet uit of ze nu 9 van de 10 verkochte TV's LCD's zijn of niet.

Het zou een winkelier niet uit moeten maken of je nu een plasma of LCD verkopen. Ze zouden de klanten kwaliteit moeten verkopen maar dat doen ze dus niet.
Een tevreden klant komt immers graag terug, een ontevreden klant zie je niet meer.

Veel onkundige consumenten worden dus onwetend in de kou gezet. Jammer.
Dit zie je overigens niet alleen bij de verkoop van TV's maar ook bij audio apparatuur.
Als er maar een vette bas in zit zal het wel goed zijn denken veel kopers.

Idem voor MP3 spelertjes, daar worden er ook bosjes van verkocht terwijl ze lang niet allemaal lossless audio formaten kunnen afspelen. Er komt dan wel geluid uit maar daar is ook alles mee gezegd.

Het is lang niet altijd een kwestie van geld (budget).
Voor hetzelfde geld of ietsje meer kun je vaak betere apparatuur kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:15:
[...]

Een tevreden klant komt immers graag terug, een ontevreden klant zie je niet meer.
Maar de gemiddelde klant is gewoon blij met onrealistische kleurtjes die een lcd of plasma uit de doos weergeeft: "wow, de kleuren knallen van het scherm!". En een klant die zich wel stoort aan de beeldkwaliteit verwijt dat eerder de fabrikant (Sony, Samsung, Panasonic, Philips...) dan de winkelier: die kan er in hun ogen immers niks aan doen dat type X dat er in de winkel zo mooi uitzag, thuis nogal tegenvalt. Misschien ligt het wel aan de dvd-speler, de Digitenne-ontvanger of het kabelsignaal... In dat hele rijtje mogelijke oorzaken is de winkelier volgens mij de laatste schakel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grrrrrene schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:21:
[...]

Maar de gemiddelde klant is gewoon blij met onrealistische kleurtjes die een lcd of plasma uit de doos weergeeft: "wow, de kleuren knallen van het scherm!". En een klant die zich wel stoort aan de beeldkwaliteit verwijt dat eerder de fabrikant (Sony, Samsung, Panasonic, Philips...) dan de winkelier: die kan er in hun ogen immers niks aan doen dat type X dat er in de winkel zo mooi uitzag, thuis nogal tegenvalt. Misschien ligt het wel aan de dvd-speler, de Digitenne-ontvanger of het kabelsignaal... In dat hele rijtje mogelijke oorzaken is de winkelier volgens mij de laatste schakel :)
Het is ook een kwestie van smaak en zeker ook budget. Als ik een groot budget had en geen last van de reflecties ging ik voor de v20. Mijn budget echter ligt bij de g20, maar zo'n groot lelijk object wil ik niet in mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Weet iemand hoe je in het service menu van de P42S20E terecht komt ?
Op internet staat iets over bass op maximum en treble op minimum maar ik heb een hele EQ ter beschiking. :?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Kain_niaK schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:54:
Weet iemand hoe je in het service menu van de P42S20E terecht komt ?
Op internet staat iets over bass op maximum en treble op minimum maar ik heb een hele EQ ter beschiking. :?
Volume knop V- op de tv ingedrukt houden en 3x op de 0 drukken op je afstandsbediening.
Let wel op ! dit is geen hotel menu, hier moet je donders goed weten waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappa_da_king
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:47
Vraagje, heeft iemand ervaringen met het monteren van een 50G20 op de Vogels 6345 beugel? Het lijkt namelijk alsof de "standaard" die je op de TV monteert net niet past (paar mm) op de bouten van het "wanddeel". Krijg de onderste bout daardoor niet vastgedraaid of niet vast genoeg dat ik er veel vertrouwen in heb..
Pagina: 1 ... 51 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.