Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:49
Grrrrrene schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:02:
[...]

Het is al ontelbaar veel keren gezegd, maar ik herhaal het toch nog even: televisies kun je niet vergelijken in de winkel. Waarom niet? Om de doodsimpele reden dat de lichtsituatie in de winkel hoogstwaarschijnlijk totaal anders is dan thuis. Je merkt daar weinig van omdat je ogen zich aanpassen, maar de televisie(techniek) doet dat niet. Thuis is het doorgaans minder fel verlicht dan in de winkel, dus zal een plasma daar beter uit de verf komen.
Bedankt voor alle reacties :) Ik zal idd nog een andere winkel zoeken dan de MM omdat de belichting daar erg vervelend is. Zo zag ik op een LG infinia amper het beeld maar alleen maar TL buizen :|
Meestal hebben de wat (duurdere) hifi zaken een betere opstelling en 1 source per tv aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Maar nog steeds vervelend TL licht. Het beste is om gewoon bij iemand thuis te kijken.

Plasma's komen in de winkel gewoon niet goed uit. Je staat er raar voor en je hebt TL licht. Ik denk niet dat er veel winkels zijn die een realistische opstelling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

418O2 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:51:
Maar nog steeds vervelend TL licht. Het beste is om gewoon bij iemand thuis te kijken.

Plasma's komen in de winkel gewoon niet goed uit. Je staat er raar voor en je hebt TL licht. Ik denk niet dat er veel winkels zijn die een realistische opstelling hebben.
De Block bij Maxis Muiden is REDELIJK donker, zeker vergeleken met het TL drama bij de MediaMarkt! Daar komt een plasma iets beter tot z'n recht :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodgy_Bob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 19:08
Ik heb nu al een paar maanden de 50VT20 in huis en hij bevalt prima. Het enige minpunt zijn die irritante 3d brillen. Ze zijn te groot en te zwaar en (naar mijn bescheiden mening) heel lelijk. Is iemand misschien al alternatieve brillen tegengekomen? Ik had verwacht dat er wel wat fabrikanten met hun eigen universele brilletjes zouden komen, maar er is nog bar weinig op de markt voor zover ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Ik zit nog te twijfelen tussen de Panasonic TX-P42G20 plasma tv of een LCD-tv van Samsung of Sony.

Ik wil de tv veel gaan gebruiken icm met een HTPC, waardoor er dus vaak statische beelden weergegeven zullen moeten worden. Is het verstandig met dat in het achterhoofd om een misschien inbrandgevoelige plasma tv te halen? Of is dat met deze Panasonic al een achterhaald verhaal?

Wat is qua reactietijd overigens beter? Een LCD of een plasma scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Als htpc-scherm kan je het beter niet doen inderdaad.

Een plasma reageert sneller dan een LCD afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
MaPzel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:27:
Ik zit nog te twijfelen tussen de Panasonic TX-P42G20 plasma tv of een LCD-tv van Samsung of Sony.

Ik wil de tv veel gaan gebruiken icm met een HTPC, waardoor er dus vaak statische beelden weergegeven zullen moeten worden. Is het verstandig met dat in het achterhoofd om een misschien inbrandgevoelige plasma tv te halen? Of is dat met deze Panasonic al een achterhaald verhaal?

Wat is qua reactietijd overigens beter? Een LCD of een plasma scherm?
Een HTPC is toch een Home Theater PC?
Dan is er toch helemaal geen sprake van statische beelden maar juist van het afspelen van films, video's, foto's. e.d.?
Ik neem aan dat je niet urenlang naar dezelfde foto gaat zitten kijken tenzij je je TV als schilderij wilt gebruiken.
In dat geval is een plasma misschien geen goede keuze.
Voor de rest is een plasma ideaal voor het afspelen van films, het spelen van games e.d.

De reactietijd tov een LCD is enorm snel. Daar kan geen LCD tegenop.
Probeer het maar eens uit in de winkel zou ik zeggen.
Laat ze maar een een game opzetten ipv een demo filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
HoppyF schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:45:
[...]

Een HTPC is toch een Home Theater PC?
Dan is er toch helemaal geen sprake van statische beelden maar juist van het afspelen van films, video's, foto's. e.d.?
Ik neem aan dat je niet urenlang naar dezelfde foto gaat zitten kijken tenzij je je TV als schilderij wilt gebruiken.
In dat geval is een plasma misschien geen goede keuze.
Voor de rest is een plasma ideaal voor het afspelen van films, het spelen van games e.d.

De reactietijd tov een LCD is enorm snel. Daar kan geen LCD tegenop.
Probeer het maar eens uit in de winkel zou ik zeggen.
Laat ze maar een een game opzetten ipv een demo filmpje.
Het is inderdaad niet de bedoeling om de tv als fotolijstje te gebruiken ;)

Maar wat je bijvoorbeeld wel hebt dat bijvoorbeeld de startbalk binnen windows zou kunnen inbranden. Mijn vraag is dus eigenlijk, wanneer en na hoe lang hetzelfde beeld zou dit op kunnen gaan treden?

Ook heb ik gelezen dat een plasma qua beeldresolutie ook niet helemaal lekker werkt met een pc door de anders vormgegeven pixels (vierkant?) In hoeverre kan iemand dit bevestigen en wie gebruikt hier een plasma icm met een computer?

Ik zou ze in de winkel inderdaad eens kunnen vragen of ze een laptop dmv hdmi aan te sluiten. Dan zie je het direct ;) Al die demo filmpjes vind ik ook maar onzinnig inderdaad.

[ Voor 48% gewijzigd door MaPzel op 18-10-2010 22:46 . Reden: Quoten is ook een vak.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops wrong topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
MaPzel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:45:
[...]

Maar wat je bijvoorbeeld wel hebt dat bijvoorbeeld de startbalk binnen windows zou kunnen inbranden. Mijn vraag is dus eigenlijk, wanneer en na hoe lang hetzelfde beeld zou dit op kunnen gaan treden?

Ook heb ik gelezen dat een plasma qua beeldresolutie ook niet helemaal lekker werkt met een pc door de anders vormgegeven pixels (vierkant?) In hoeverre kan iemand dit bevestigen en wie gebruikt hier een plasma icm met een computer?

Ik zou ze in de winkel inderdaad eens kunnen vragen of ze een laptop dmv hdmi aan te sluiten. Dan zie je het direct ;) Al die demo filmpjes vind ik ook maar onzinnig inderdaad.
Een computer aansluiten (1080p) op een P50G20 gaat prima. Volgens mij zijn de pixels van huidige plasma's niet vierkant meer. Want vroegah had je inderdaad plasma's met 16:9 beeldverhouding, maar 4:3 resolutie. Tegenwoordig is het gewoon 1920 x 1080 en een 16:9 beeld. Maar je moet niet uren en uren achter elkaar je windows bureaublad weergeven, dan zouden potentieel de startbalk en dergelijke in kunnen branden. Als je je TV echt als een soort monitor wil gebruiken, dan denk ik dat LCD beter is wat dat betreft. Overigens, als je 'm als fotolijstje zou willen gebruiken en je veranderd elke 5 minuten de foto ofzo, dan is er natuurlijk niks aan de hand, dat gaat niet inbranden lijkt me.

Ikzelf heb mijn media PC aan de TV hangen op full hd en ik heb de lettergrootte aangepast, zodat ik vanaf 3,5 meter alles nog prima kan lezen. Ik ben er zeer tevreden over.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
HDD recording

Ik heb een v20plasma met cl+ module voor de satelliet en een settopbox voor de kabel op hdmi.

Kan ik nu met een hdd de sateliet opnemen(via de interne tuner) en tegelijkertijd via de settopbbox naar de kabel kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het afspelen van foto's die continu overvloeien op een plasma niet een hele goede manier om hem in te spelen?Of zo'n open haard Blu-ray?

Ik had even mijn twijfels met het kopen van de 50VT20 omdat ik zoveel horro lees.
Gezien dat er geen beter alternatief is gaat hij het toch worden.
LCD of LED is helemaal niks voor mij.
Dat dynamische contrast is verschrikkelijk.
Tijdens donkere scenes gaat de complete verlichting naar beneden en zijn gezichten haast niet zichtbaar.
Ook de ondertitels zijn zichtbaar donkerder en lichter.
Ik zet het liever uit, maar dan heeft zo'n LCD of LED-LCD maar weinig ruimte tussen het zwart en het wit.
Ik geloof dat het contrast dan maar 2000:1 is.

Ik had een Samsung LED TV en ook mijn Nystagmus was een groot probleem.
Een LED kan niet dimmen, dus om die LED toch minder licht te laten geven, moet hij knipperen.
Ga bij een LED TV voor de grap eens tijdens een donkere scene met lichtjes of ondertitels met je hoofd van links naar rechts.
Je ziet dan alles in een hele reeks naast elkaar.
Witte stippen of lampen worden er oppeens tientallen als je je hoofd snel beweegt.
Gezien mijn Nystagmus (mijn ogen bewegen continu heen en weer) is het net of ik naar een 3D film kijk zonder bril, maar dan erger.
Min zoon was trouwens heel gelukkig met die LED TV. :)

Dus op naar die 50VT20 van Panny.

Ik ben alleen wel een beetje bang voor zo'n hot pixel (dode pixel die wit blijft schijnen)
Mijn zoon heeft nu die Samsung LED TV een jaar, en nu heeft hij onderin zo'n witte pixel.
Die is continu aanwezig in de zwarte balk tijdens bredere films of helemaal zichtbaar als je donkere films gaat kijken.
Opeens is zo'n pixel niet klein meer, als hij lichtgevend wit is.

Ik moet er niet aan denken dat dit met mijn €2000 Plasma gaat gebeuren en dat ik er dan mee moet leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 28-09 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:36:
Is het afspelen van foto's die continu overvloeien op een plasma niet een hele goede manier om hem in te spelen?Of zo'n open haard Blu-ray?

Ik had even mijn twijfels met het kopen van de 50VT20 omdat ik zoveel horro lees.
Gezien dat er geen beter alternatief is gaat hij het toch worden.
LCD of LED is helemaal niks voor mij.
Dat dynamische contrast is verschrikkelijk.
Tijdens donkere scenes gaat de complete verlichting naar beneden en zijn gezichten haast niet zichtbaar.
Ook de ondertitels zijn zichtbaar donkerder en lichter.
Ik zet het liever uit, maar dan heeft zo'n LCD of LED-LCD maar weinig ruimte tussen het zwart en het wit.
Ik geloof dat het contrast dan maar 2000:1 is.

Ik had een Samsung LED TV en ook mijn Nystagmus was een groot probleem.
Een LED kan niet dimmen, dus om die LED toch minder licht te laten geven, moet hij knipperen.
Ga bij een LED TV voor de grap eens tijdens een donkere scene met lichtjes of ondertitels met je hoofd van links naar rechts.
Je ziet dan alles in een hele reeks naast elkaar.
Witte stippen of lampen worden er oppeens tientallen als je je hoofd snel beweegt.
Gezien mijn Nystagmus (mijn ogen bewegen continu heen en weer) is het net of ik naar een 3D film kijk zonder bril, maar dan erger.
Min zoon was trouwens heel gelukkig met die LED TV. :)

Dus op naar die 50VT20 van Panny.

Ik ben alleen wel een beetje bang voor zo'n hot pixel (dode pixel die wit blijft schijnen)
Mijn zoon heeft nu die Samsung LED TV een jaar, en nu heeft hij onderin zo'n witte pixel.
Die is continu aanwezig in de zwarte balk tijdens bredere films of helemaal zichtbaar als je donkere films gaat kijken.

Ik moet er niet aan denken dat dit met mijn €2000 Plasma gaat gebeuren en dat ik er dan mee moet leven.
Ik heb de 50VT20 sinds hij uit was (iets eerder zelfs nog) en heb tot nu toe nergens last van. Ik ben zeer kritisch met betrekking tot pixels of andere rare bijverschijnselen die tv's kunnen hebben. Ik kijk er via CI+ tv op en stream via een Dune Prime 3.0 DVD's, Bluerays en andere HD formaten mee af. Alles ziet er zeer strak uit en is in mijn ogen niet te vergelijken met LCD/LED tv's die op mij altijd heel fel overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:36:

Bij LCD's is dat een 'stuck pixels': een pixel waarbij het draaiende lensje/prisma/whatever vast is gaan zitten en niet meer kan draaien. Een plasma heeft dit soort lenzen niet. Volgens mij kan een plasma geen pixel hebben die licht blijft geven. Wel kan een plasma 'dead pixels' hebben, dus zijn pixels die geen licht meer geven.

Correct me if I'm wrong.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dodgy_Bob schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:20:
Ik heb nu al een paar maanden de 50VT20 in huis en hij bevalt prima. Het enige minpunt zijn die irritante 3d brillen. Ze zijn te groot en te zwaar en (naar mijn bescheiden mening) heel lelijk. Is iemand misschien al alternatieve brillen tegengekomen? Ik had verwacht dat er wel wat fabrikanten met hun eigen universele brilletjes zouden komen, maar er is nog bar weinig op de markt voor zover ik kan vinden.
Panasonic heeft verbeterde brillen, kosten ca. € 150,- per stuk en nee, ze wisselen de oude niet om voor nieuwe. De VT20 wordt voorlopig ook nog gewoon geleverd met de 'oude' brillen.
Info: Panasonic NL tijdens 3d-event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumacher64 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:30:
HDD recording

Ik heb een v20plasma met cl+ module voor de satelliet en een settopbox voor de kabel op hdmi.

Kan ik nu met een hdd de sateliet opnemen(via de interne tuner) en tegelijkertijd via de settopbbox naar de kabel kijken ?
Dat zou in principe moeten werken want je kan ook opnemen en tegelijkertijd een DVD/BD kijken.
Zolang het dus maar een 'externe' bron is die het beeld levert kan de TV via een externe HDD van zijn ingebouwde tuner opnemen.

Alleen de meeste mensen hebben of Sat of Kabel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ja dat klopt. Je kan een externe bron bekijken, terwijl je via de interne tuner aan het opnemen bent. Wat niet kan is overschakelen op een andere ingebouwde tuner.

En over die dooie pixels. Panasonic geeft daar gewoon garantie op als je je plasma koopt bij een geautoriseerd dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
Even een klein dingetje wat betreft de pvr-functionaliteit van de g20.

Heeft er al eens iemand twee programma's die na elkaar worden uitgezonden op dezelfde zender geprobeerd op te nemen (via de guide)? Mijn ervaring is dat dat niet lukt. Het eerste tv-programma wordt netjes opgenomen, het direct daarop volgende tv-programma wat je had gekozen wordt niet opgenomen. Die is spoorloos...

Kan iemand het bovenstaande reproduceren? :) Ik heb de tv zo'n half jaar, nog geen upgrade van de firmware gedaan en ik moet ook toegeven dat ik nog niet echt verder heb gezocht naar bovenstaand probleem op het wereld wijde web. Maar goed... anyone?

[ Voor 5% gewijzigd door Patrickvs op 19-10-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Panasonic NL gesproken en ben wel gerustgesteld, tevens ook van wat ik hier hoor.
Er komt gewoon een monteur naar huis als er iets is an ze lossen het graag op.
Storende pixels, verwisselen ze gewoon het display.
Had al een foto gezien van iemand hier ergens.
Blijkbaar geen struisvogel politiek bij Panasonic.
Zo durf ik wel een €2000 Plasma te kopen.

Panasonic schijnt net zo'n service te willen geven als Epson op zijn beamers.

Dank jullie wel voor het delen van al die informatie.

Die HDD funtie is trouwens ook wel handig.
Ik had al een HDD recorder, maar zo heb ik 2 tuners en kan ik 2 zenders tegelijk opnemen.
Kan altijd van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
nappa_da_king schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:05:
Vraagje, heeft iemand ervaringen met het monteren van een 50G20 op de Vogels 6345 beugel? Het lijkt namelijk alsof de "standaard" die je op de TV monteert net niet past (paar mm) op de bouten van het "wanddeel". Krijg de onderste bout daardoor niet vastgedraaid of niet vast genoeg dat ik er veel vertrouwen in heb..
Ik heb de 6345 die aan de muur hangt met een 50" Panasonic (niet G20 maar 2009 model). Geen problemen gehad met monteren; hang de TV eerst met de bovenste bout op het wandgedeelte (zodat hij uit zichzelf hangt) en schroef dan de onderste vast. Klopt inderdaad dat die niet perfect lijkt te passen maar die komt echt niet los. Naar beneden kan die al niet vallen door de bovenste moer. Hangt hier zo al bijna 1 jaar aan de muur :)

[ Voor 10% gewijzigd door SlasZ op 19-10-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaPzel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:45:
[...]

Ligt eraan hoe oud de TV is (hoeveel uren hij aangestaan heeft). In het begin vrij snel (image retention vooral), later amper last van.

Ik heb mijn TX-P42G20 ook op een MediaCenter aangesloten. Ik draai daar een XBMC-schil op en daarin kun je instellen dat het scherm dimt naar X% (ik heb 20% ingesteld geloof ik) na een bepaalde tijd. Er kan dus weinig tot niets fout gaan. De desktop lange tijd weergeven is inderdaad vragen om problemen, maar ook dat is te ondervangen met een screensaver (een zwart scherm o.i.d.).

Juist als je hem i.c.m. een HTPC wil gaan gebruiken zou ik voor een plasmatelevisie gaan: dat is nou net een PC die amper statische beelden gaat weergeven :)
Volgens mij ben je in de war met 1024x768 plasma's, die amper nog verkrijgbaar zijn. Een fullHD plasma heeft gewoon 1920x1080 vierkante pixels, net als een LCD. Overigens kon je die 1024x768 plasma's prima aansturen in 1280x720, daar merk je he-le-maal niks van :)
Als je er maar niet met je neus bovenop gaat staan, maar op een realistische kijkafstand het beeld beoordeelt. Van heel dichtbij komt plasmabeeld wat onrustig over, zeker met statische beelden als een desktopachtergrond :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:09
Ik heb gisteren mijn G20 neergezet nadat hij 5 dagen nog in doos stond. Een aantal bekenden verklaarde mij voor gek. Ik heb de cam met ziggo kaart erin gestopt maar heb helaas alleen maar ned1 HD, verder helemaal niets:-(. Krijg op de andere kanalen de melding dat het gecodeerd is en een E16 melding. Ik snap er geen bal van gezien de kaart donderdag al geactiveerd is, heb dit gecheckt bij Ziggo.

Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen aan het beeld, het lijkt zo donker en wit is niet echt wit. Ik heb hem in de stand THX staan en verder niets versteld. Ik kan er verder weinig nog van zeggen, hoop dat het donkere gaat wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 09:05
Dat wit niet wit is ,was voor mij de reden om mijn V20 te retourneren ,na lang wikken en wegen heb ik nu een Samsung PS55C7700, wit is op deze plasma wit en oogt het beeld mooier als de V20 , het ontwerp is stijlvol nog geen 3 cm diep,en hij is nog 3D ook .Al met al een prima alternatief voor een Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
PisPix schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Ik heb de 50VT20 sinds hij uit was (iets eerder zelfs nog) en heb tot nu toe nergens last van. Ik ben zeer kritisch met betrekking tot pixels of andere rare bijverschijnselen die tv's kunnen hebben. Ik kijk er via CI+ tv op en stream via een Dune Prime 3.0 DVD's, Bluerays en andere HD formaten mee af. Alles ziet er zeer strak uit en is in mijn ogen niet te vergelijken met LCD/LED tv's die op mij altijd heel fel overkomen.
dus je ziet geen dubbele lijnen bij b.v. voetbalwedstrijden als de camera beweegt (IFC moet wel uit staan) ?

ook de rood/groene lijnen in gezichten/op lichamen bij beweging (eiland Robinson en Oh Oh Cherso zijn goede graadmeters) zijn bij mijn VT20 aanwezig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
cassiekai schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:55:
Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen aan het beeld, het lijkt zo donker en wit is niet echt wit. Ik heb hem in de stand THX staan en verder niets versteld. Ik kan er verder weinig nog van zeggen, hoop dat het donkere gaat wennen.
Voor 'normaal' TV kijken overdag of in een normaal verlichte kamer vind ik THX te donker en heb ik 'm ingesteld op 'normaal'. THX gebruik ik voor film kijken zelf dan heb ik de helderheid een tikje omhoog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Dubbele lijnen bij voetbal heb ik nog niet opgemerkt op mijn VT20, de minder goede "kleurovergangen" in gezichten/op lichamen valt me af en toe ook wel duidelijk op.

Hoe komt dit eigenlijk? Want als ik een blu-ray kijk heb ik dit eigenlijk nooit voor lijkt me..

Beeldinstelling is THX en tv kijken doe ik via Telenet DigiBox (1080i signaal)
Verder ben ik wel uitermate tevreden van 't toestel. Ben wel telkens "meer tevreden" over het beeld als 't avond is/donker is :) Dan pas zie je de 'kracht' van je plasma. In lichtere omstandigheden (gewoon dag) lijken felle LCD kleuren leuker/beter..
death valley schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:59:
[...]

dus je ziet geen dubbele lijnen bij b.v. voetbalwedstrijden als de camera beweegt (IFC moet wel uit staan) ?

ook de rood/groene lijnen in gezichten/op lichamen bij beweging (eiland Robinson en Oh Oh Cherso zijn goede graadmeters) zijn bij mijn VT20 aanwezig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh011265 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:04:
Dubbele lijnen bij voetbal heb ik nog niet opgemerkt op mijn VT20, de minder goede "kleurovergangen" in gezichten/op lichamen valt me af en toe ook wel duidelijk op.

Hoe komt dit eigenlijk? Want als ik een blu-ray kijk heb ik dit eigenlijk nooit voor lijkt me..
Er is in Engeland een hele discussie over dit probleem ook met Panasonic Engeland.
Panasonic geeft toe dat er bij "gewoon TV kijken" problemen zijn. Zie onderstaand citaat:

5) Specifically regarding the 50Hz motion issue - Panasonic is open in saying that the sets are optimised for Blu-ray and (where applicable) Full HD 3D performance. Broadcast/50Hz has not been overlooked, but the sets have not been optimised for it to the same degree - this may lead to occasional motion issues due to the nature of the processing (plus the quality of the source) involved. Turning off IFC is recommended when watching broadcast. Panasonic acknowledges this may make the picture a little less sharp, but should address any motion issues.

http://community.whathifi...13/496965/ShowThread.aspx

Conclusie: het is te gek voor woorden maar deze high end TV is eigenlijk niet geschikt om naar gewone TV uitzendingen te kijken.
Hopelijk komt er een firmware update die het probleem gaat verhelpen. Zo niet dan moet je er mee leren leven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Mij valt op dat bij het afspelen van een opgenomen film in HD ( USB HDD door tv zelf ) en pauzeren de TV 'vergeet' de de-interlacen. Komt dit bekend voor? Zie onderstaande detail foto's .
Let op de blokverming bij 'pauze'.

Ook werkt IFC niet in deze situatie. Hoort dat zo?

Pauzeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.oranjeassen.nl//website2/images/hold-small.jpg

Afspelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.oranjeassen.nl//website2/images/play-small.jpg

Duidelijker foto's :

http://www.oranjeassen.nl//website2/images/hold.jpg
http://www.oranjeassen.nl//website2/images/play.jpg

.

[ Voor 50% gewijzigd door reijndert op 20-10-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Er is in Engeland een hele discussie over dit probleem ook met Panasonic Engeland.
Panasonic geeft toe dat er bij "gewoon TV kijken" problemen zijn. Zie onderstaand citaat:

5) Specifically regarding the 50Hz motion issue - Panasonic is open in saying that the sets are optimised for Blu-ray and (where applicable) Full HD 3D performance. Broadcast/50Hz has not been overlooked, but the sets have not been optimised for it to the same degree - this may lead to occasional motion issues due to the nature of the processing (plus the quality of the source) involved. Turning off IFC is recommended when watching broadcast. Panasonic acknowledges this may make the picture a little less sharp, but should address any motion issues.

Conclusie: het is te gek voor woorden maar deze high end TV is eigenlijk niet geschikt om naar gewone TV uitzendingen te kijken.
Hopelijk komt er een firmware update die het probleem gaat verhelpen. Zo niet dan moet je er mee leren leven.
Geldt dit dan ook voor de TX-P42S20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:55:
[...]

Geldt dit dan ook voor de TX-P42S20?
Dat weet ik niet maar het geldt in ieder geval voor de hele serie V20 en VT20 uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

ik volg die forums ook intensief: grappige is dat Panasonic zegt IFC uit te zetten om motion issues op te lossen maar je moet het juist aanzetten !! 8)7 : de rode/groene lijnen in b.v. gezichten zie ik dan niet meer en de extra lijnen bij voetbal zijn een stuk minder, maar ja IFC aan geeft wel weer andere problemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

death valley schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

ik volg die forums ook intensief: grappige is dat Panasonic zegt IFC uit te zetten om motion issues op te lossen maar je moet het juist aanzetten !! 8)7 : de rode/groene lijnen in b.v. gezichten zie ik dan niet meer en de extra lijnen bij voetbal zijn een stuk minder, maar ja IFC aan geeft wel weer andere problemen.....
Ja zo is het. Je moet uit twee kwaden de minst slechte kiezen en je TV zo instellen dat je je het minst irriteert. Ik moet wel zeggen dat sinds die rare kleuren in gezichten mij op zijn gaan vallen het plezier van TV kijken een stuk minder is geworden. Je let alleen nog maar op gezichten: zie ik het of niet?
Je kunt dus beter niet in al die forums lezen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Ja zo is het. Je moet uit twee kwaden de minst slechte kiezen en je TV zo instellen dat je je het minst irriteert. Ik moet wel zeggen dat sinds die rare kleuren in gezichten mij op zijn gaan vallen het plezier van TV kijken een stuk minder is geworden. Je let alleen nog maar op gezichten: zie ik het of niet?
Je kunt dus beter niet in al die forums lezen. :(
toch best vaak zo ja, dat je niet teveel moet weten soms. Zo loopt mijn DTS geluid van mijn 2.1 setje een heel klein beetje uit sync, wat pas opvalt als je het weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

death valley schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Ik heb nog even getest. Met IFC aan is het probleem met de de dubbele middenlijn nog nauwelijks zichtbaar.
Ook de huidkleuren zien er beter uit. Voor gewoon TV kijken lijkt IFC aan mij inderdaad de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Even een vraag van een ander kaliber: is het ook mogelijk om de tv, vanuit standby, direct op een AV aan te zetten via de afstandsbediening? Als ik 'm nu met de powerknop op de afstandsbediening aanzet, schiet 'ie eerst naar het tv kanaal, en moet ik daarna op 'AV' drukken en het juiste kanaal kiezen. Kan dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
death valley schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:59:
[...]

Nee deze zie ik niet. Ik heb IFC aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

r3v0ss schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:39:
Even een vraag van een ander kaliber: is het ook mogelijk om de tv, vanuit standby, direct op een AV aan te zetten via de afstandsbediening? Als ik 'm nu met de powerknop op de afstandsbediening aanzet, schiet 'ie eerst naar het tv kanaal, en moet ik daarna op 'AV' drukken en het juiste kanaal kiezen. Kan dat anders?
Even googlen naar hotel mode en je vindt het antwoord snel. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
PisPix schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:56:
[...]

Nee deze zie ik niet. Ik heb IFC aan staan.
inderdaad, met IFC aan zie ik ze ook niet; nadeel is wel de zgn "video look" , vooral te zien bij series: laatst stukje ER gekeken met IFC aan en ziet er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
SpongeRob schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Even googlen naar hotel mode en je vindt het antwoord snel. :)
Thnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
HDD recording

Intussen een seagate 320 Gb 2.5 inch met usb voeding aangesloten. Deze wwrkt met de direct recording toets, maar via de guide neemt hij niet op. Wel blokkeerd de tv, de tuner tijdens de ingestelde opname, maar later is deze opname niet terug te vinden in de viera cast. Ook in de gebruiksaanwijzing staat er niets over de opname via de guide.

Iemand die weet hoe en of dit werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
schumacher64 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:09:
...
Misschien dat jou hetzelfde overkomen is wat ik ook wel eens fout deed. Dat je bij het instellen van een opname in de Guide de standaard laat staan en vergeet om de externe HDD te kiezen. Is een tijdje geleden dat ik het gedaan heb, maar er staat me nog iets van bij, dat je even op moet letten dat je het juiste kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
schumacher64 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:09:
HDD recording

Intussen een seagate 320 Gb 2.5 inch met usb voeding aangesloten. Deze wwrkt met de direct recording toets, maar via de guide neemt hij niet op. Wel blokkeerd de tv, de tuner tijdens de ingestelde opname, maar later is deze opname niet terug te vinden in de viera cast. Ook in de gebruiksaanwijzing staat er niets over de opname via de guide.

Heb je in de schedule wel aangegeven dat het naar HDD moet ipv externe recorder? Daar ging ik eerste keer ook mis mee.

Edit: Nevermind, hierboven staat 't zelfde!

[ Voor 3% gewijzigd door PisPix op 21-10-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
death valley schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:28:
[...]

inderdaad, met IFC aan zie ik ze ook niet; nadeel is wel de zgn "video look" , vooral te zien bij series: laatst stukje ER gekeken met IFC aan en ziet er niet uit
Hmmm wat bedoel je met "video look"? Wil ik dit eigenlijk wel weten, straks zie ik het ook en ga ik er op letten! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
figaro 75, pispix, henrid,

Bedankt voor de tips. Inderdaad was dat de oplossing. Als je de guide oproept en je stelt de timer in voor opname, dan krijg je een scherm met waar bij mij standaard de externe recorder staat ingesteld. Dit kan je handmatig veranderen in het menu naar hdd en vervolgens wordt de opname zichtbare in de viera tool.

toch een bruikbare functie zo. met een hdd opnemen. Al had het nog mooier geweest met en dubbele tuner, maar ik begrijp dat dit voor de fabrikant misschien niet zo evident is. Er zitten nl meerdere tuners in de tv. Dan zoiu je die allemaal dubbel dienen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben in het bezit van een g20.

ik heb al vanaf het begin dat er rond bewegende dingen rood en blauw te zien is, een heeeel dunne rand. En als de personen bewegen is het net alsof het gezicht opgebouwd is uit lagen. Dju moeilijk uit te leggen zo. En ik kan er ook niet op googlen want ik weet niet hoe het heet.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:01:
Ik ben in het bezit van een g20.

ik heb al vanaf het begin dat er rond bewegende dingen rood en blauw te zien is, een heeeel dunne rand. En als de personen bewegen is het net alsof het gezicht opgebouwd is uit lagen. Dju moeilijk uit te leggen zo. En ik kan er ook niet op googlen want ik weet niet hoe het heet.
Volgens mij heet dit: Posterization
Ga daar maar eens googlen. Ik heb er op mijn v20 ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb er wel vaker last van dat huidtinten vaker zo'n rozige schijn erover krijgen. volgens mij valt dat dan ook daaronder

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
je zou er bijna een LCD scherm van kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_ur
  • Laatst online: 08-03-2024
In de omschrijving op de site van foka van de DY-WL10E-K draadloze LAN adapter staat het volgende:

'Stabiele breedbandverbinding met draadloze N-router'

Betekent dit dat deze niet met een G-router werkt? Ik heb een VT-20, hij verbindt wel, maar de verbinding wordt steeds verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
datadevil schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:
je zou er bijna een LCD scherm van kopen?
Dat is iets te kort door de bocht. De LCD techniek en de plasma techniek hebben beiden hun voor en nadelen waarbij je zelf kan bepalen wat je wel en niet belangrijk vind. Echter, een deel van de beeldkwaliteit en eventuele problemen ligt ook aan de gebruikte hardware, chips, decorders en software. Problemen die TV 1 heeft met een bepaalde techniek hoeven niet perse bij TV 2 met dezelfde techniek ook voor te komen. Daarnaast is het dus persoonlijk wat je belangrijk vind en vooral ook wat je opvalt en wat niet.

Ik persoonlijk word niet goed van de slechte zwartwaardes van LCD bij het bekijken van een film, maar ik herken bovenstaande problemen niet bij mij TV. Het kan natuurlijk dat mijn TV er geen last van heeft, of het kan zo zijn dat het MIJ niet opvalt.

Eén ding heb ik wel geleerd: een perfecte TV bestaat niet. Elke TV heeft z'n nadelen en rariteiten. Ik ben jaren bezig geweest met TV's bekijken en reviews lezen en geen enkele TV is perfect. Reviews benadrukken en testen altijd alle facetten van een TV en vergelijken deze met andere TV's. De vraag is of je subtiele afwijkingen die uit de tests komen überhaupt als leek ziet als je maar één TV voor je hebt zonder vergelijkingen ernaast. Volgens mij kan je wat dat betreft ook niet echt een hele slechte koop meer doen, wat je ook kiest.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn P50G20. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
thanks. Ik ga morgen of zaterdag bij de Makro kijken, die hebben de 42" G20 nu, en ik wil hem wel eens in het echt zien onderhand, ben benieuwd. (en ja, ik weet van winkels dat LCD er mooier uitziet, ik neem het mee in de afweging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:54:
thanks. Ik ga morgen of zaterdag bij de Makro kijken, die hebben de 42" G20 nu, en ik wil hem wel eens in het echt zien onderhand, ben benieuwd. (en ja, ik weet van winkels dat LCD er mooier uitziet, ik neem het mee in de afweging)
Ik denk niet dat je bij de Makro een TV goed kunt beoordelen. De TV's staan op een demo mode ingesteld. Er is veel TL licht en meestal wordt HD materiaal vanaf BluRay afgespeeld. Het probleem met de Panasonics van 2010 is met name de 50Hz motion blur. Dus bij gewone 50Hz (HD) tv beelden met snelle bewegingen. Dan krijg je het effect van dubbelle middenlijnen en rare kleuren in gezichten GEGARANDEERD! Dit probleem is erkend door Panasonic Engeland en zolang er geen firmware upgrade komt dit dit verhelpt moet dit je dus niet irriteren want als de TV eenmaal thuis staat dan let je op niets anders meer.
Let er ook nog even op of je geen last hebt van flikkering. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor bij Plasma TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

Ik denk niet dat je bij de Makro een TV goed kunt beoordelen. De TV's staan op een demo mode ingesteld. Er is veel TL licht en meestal wordt HD materiaal vanaf BluRay afgespeeld. Het probleem met de Panasonics van 2010 is met name de 50Hz motion blur. Dus bij gewone 50Hz (HD) tv beelden met snelle bewegingen. Dan krijg je het effect van dubbelle middenlijnen en rare kleuren in gezichten GEGARANDEERD! Dit probleem is erkend door Panasonic Engeland en zolang er geen firmware upgrade komt dit dit verhelpt moet dit je dus niet irriteren want als de TV eenmaal thuis staat dan let je op niets anders meer.
Let er ook nog even op of je geen last hebt van flikkering. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor bij Plasma TV's.
Ok dan, dus eigenlijk moet ik ze verplichten tv aan te zetten met snelle beelden, wordt lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:35:
[...]

Ok dan, dus eigenlijk moet ik ze verplichten tv aan te zetten met snelle beelden, wordt lastig..
Vraag bijvoorbeeld of ze voetbal op kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Vraag bijvoorbeeld of ze voetbal op kunnen zetten.
ja, is een goeie maar denk dat dat zo overdag lastig word. En van een dvd of iets dergelijks als input, werkt dat ook of gaat het dan niet op 50mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:29:
[...]
Dus bij gewone 50Hz (HD) tv beelden met snelle bewegingen. Dan krijg je het effect van dubbelle middenlijnen en rare kleuren in gezichten GEGARANDEERD!
Gegarandeerd nog wel .... Ik heb een G20 en als ik voetbal kijk op 1080i of 720p heb ik nergens last van, en ik heb heel wat voetbal gekeken inmiddels.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:30:
[...]

Gegarandeerd nog wel .... Ik heb een G20 en als ik voetbal kijk op 1080i of 720p heb ik nergens last van, en ik heb heel wat voetbal gekeken inmiddels.
Wees blij dat je er geen last van hebt met de G20. Overigens als je de bal volgt dan valt het niet op. Pas als je bij een snelle camera beweging naar de middenlijn blijft kijken dan zie je het. Ik heb het met mijn v20 wel. En als je gaat lezen op Engelse forums dan klaagt iedereen er over.
Hier zie je een paar voorbeelden van het probleem:

http://www.avforums.com/forums/13167046-post452.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand de afmetingen van de verpakking van het model tx-p50VT20 ?
zopas de bestelling geplaatst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:56:
Weet er iemand de afmetingen van de verpakking van het model tx-p50VT20 ?
zopas de bestelling geplaatst :-)
Heb een link gevonden in een review. Weet niet of het klopt..
Afmetingen doos:
Gewicht: 36kg
L x B x H
133.5cm x 29.5cm x 86.5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vandaag eens het stopcontact geaard waar m'n G20 op is aangesloten. Sindsdien geen card errors meer gehad bij het opstarten. Blijkbaar stabiliseert dit de stroomvoorziening.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

lamme23 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:59:
[...]

Afmetingen doos:
L x B x H
Dat zal wel kloppen want dit zijn de afmetingen van mijn doos voor de P50G20 televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig bedankt voor de afmetingen !
Had het ook eens bij Panasonic zelf gevraagd maar die konden er niet op antwoorden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik vroeg mij af of anderen G20 bezitters ook last hebben van resonantie bij bepaalde lagere frequenties van het geluid? Ik heb daar wel last van, klinkt echt dramatisch. Ik vraag mij af wat ik hier mee moet, heb de TV net een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat had ik in het begin ook met m'n S10, na een tijdje is die resonantie vanzelf overgegaan. Zal misschien zijn omdat de luidsprekertjes ingespeeld waren ofzo.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je kunt het geluid instellen in de equilizer. Minder bas bijvoorbeeld.
Anders kunt je het geluidssignaal doorlussen naar de HT-versterker en afspelen op de losse 5,1 surroundboxen. Mocht je dit hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ja vooral bij stemgeluiden is het wel eens vervelend, zelfs bij redelijk lage volumes al, op mijn V20. Maar sinds ik m'n HT-systeem heb, boeit het geluid van de tv me niet meer:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik heb de bas op 0 staan en wil niet altijd mijn HT systeem moeten aan zetten voor geluid. Het kan toch niet zijn dat je bijna verplicht bent om je HT aan te zetten, moet ook klinken zonder HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb nu de TX-P42S20E gekocht, en ik ben erg onder de indruk van de constructie kwaliteit, het voelt allemaal enorm degelijk :*)
Qua inspelen heb ik hem nu op contrast 20 gezet, wel de eco mode aan, wat misschien niet moet?
Volgens mij heeft deze tv geen THX, dus heb ik hem op 'normaal' staan.

[ Voor 55% gewijzigd door datadevil op 23-10-2010 08:59 . Reden: inspelen uitgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

cassiekai schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:01:
Ik heb de bas op 0 staan en wil niet altijd mijn HT systeem moeten aan zetten voor geluid. Het kan toch niet zijn dat je bijna verplicht bent om je HT aan te zetten, moet ook klinken zonder HT.
Resonantie heeft ook te maken met de akoestiek van de kamer. Als je televisie net toevallig in die resonantie punten bevindt dan kan het geluid versterkt worden. Probeer eens de tv te verschuiven of op een andere plaats te zetten.

Ik heb zelf geen last van boembas geluiden van de G20 plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Hoe vergelijken de TX-P50V20 en TX-P50G20 met elkaar? Wat voor verschil krijg je voor die 400 euro?

Als er de suggestie valt voor de TX-P50G20, wat is het verschil daarmee met de TX-P50G20ES? Ze hebben beide momenteel de prijs van 1265,-

Thanks!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Laatst online: 16:46
Ik heb sinds gister de TX-P42S20 en ben hem nu aan het inspelen door middel van full-hd kleurenafbeeldingen in verschillende sterktes. Helaas is het mij direct al opgevallen dat er aan de rechterkant van het scherm een bepaalde waas zit. De waas lijkt lichtelijk geel/groen. Ik erger mij daar nogal aan aangezien het geen kleine plek is maar dat het bijna 30% van de rechterkant beslaat. Ook zit er links in het midden een klein vlekje/wolkje. Ik merk het vooral bij wit, grijs, en overgang naar groen en rood. Eigenlijk altijd dus.

Mijn vraag is nu of dit hoort, naar alle waarschijnlijkheid niet? Zo niet, kwestie van terug sturen of Panasonic bellen? Zijn er nog andere manieren om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een tv die 50vt20!!
Ik was wel bang geworden van alle 50hz-probleem verhalen vooral omdat ik heel veel voetbal kijk, maar gelukkig stoor ik me er zelden aan.
Ik zat net tottenham - everton op 720p 50 hz te kijken en ik zag zelfs helemaal geen shadows of dubbele lijnen meer.
ISF staat uit btw.
3d is super en dan vooral bij games, de demo super stardust hd vond ik tot nu toe de mooiste ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:54:
Hoi,

Hoe vergelijken de TX-P50V20 en TX-P50G20 met elkaar? Wat voor verschil krijg je voor die 400 euro?

Als er de suggestie valt voor de TX-P50G20, wat is het verschil daarmee met de TX-P50G20ES? Ze hebben beide momenteel de prijs van 1265,-

Thanks!

Dennis
Gebruik de zoekfunctie eens in dit topic.
De vraag over de verschillen tussen een G20 en V20 is al heel vaak gesteld (en beantwoord).
Kort gezegd komt het er op neer dat het prijsverschil van 300 a 400 Euro (afhankelijk of het een 42 of 50 inch betreft) wel degelijk waard is.
Het ligt er echter maar net aan of je de extra features de moeite waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:43:
Wat een tv die 50vt20!!
Ik was wel bang geworden van alle 50hz-probleem verhalen vooral omdat ik heel veel voetbal kijk, maar gelukkig stoor ik me er zelden aan.
Maar het probleem is er/zie je dus wel?
Ik zat net tottenham - everton op 720p 50 hz te kijken en ik zag zelfs helemaal geen shadows of dubbele lijnen meer.
En als je op 576 (SD) 50 hz kijkt, is er dan ook geen probleem?
ISF staat uit btw.
Ik gok dat je IFC (Intelligent Frame Creation) bedoelt? ISF heeft te maken met calibratie en heeft niks met het 50hz probleem te maken. Overigens had ik juist begrepen dat met IFC aan de problemen op 50hz minder waren dan met IFC uit, alhoewel ik onlangs in een reactie van Panasonic weer het tegenovergestelde las..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Heb gister weer iemand mogen laten watertanden :9~ door mijn 50inch G20.
Hij kwam binnen toen ik net Avatar had opstaan..."Holy Sh*t das mooi!", "Dat is veel mooier als bij mij!"
Mooi zulke momenten :*) Heb nog geen spijt van mijn aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ditmar schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:10:
Ik heb sinds gister de TX-P42S20 en ben hem nu aan het inspelen door middel van full-hd kleurenafbeeldingen in verschillende sterktes.
Speel je die als slideshow af of..?
Ik heb ook dezelfde tv ok sinds gisteren en speel hem tot nu toe in door gewoon tv te kijken op lagere contrast waardes, maar wil dat ook wel eens proberen. Kan ik gelijk kijken of ik ook dezelfde problemen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
datadevil schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

Speel je die als slideshow af of..?
Ik heb ook dezelfde tv ok sinds gisteren en speel hem tot nu toe in door gewoon tv te kijken op lagere contrast waardes, maar wil dat ook wel eens proberen. Kan ik gelijk kijken of ik ook dezelfde problemen heb
Ja, speel de afbeeldingen af via slideshow. Kan je hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde inderdaad IFC
bij de sd wedstrijden merk ik het wel
hoe slechter het beeld daarvan hoe meer ik er last van heb
bij HD is het nauwelijks aanwezig
en ja dus @ jasje, ik zie het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

lamme23 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:59:
[...]

Afmetingen doos:
L x B x H
Die post is van mij en heb ik zelf gemeten, die maten kloppen. Gaat om een P50G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zo meteen mijn 50VT20 thuisbezorgt, vanuit Foka Rotterdam.
Ik doe het al in mijn broek, nu ik de afgelopen 2 pagina's heb zitten lezen ben ik weer compleet ontmoedigt.
Had ik nu maar gewacht met bestellen.
Wij kijken heel veel standaart TV via de kabel.

Ik hoor mijn vrouw nu al klagen:
"Jij met je reviews, en deze is het beste. Ik had liever een LED TV", enz.
Als zij GTST of The Bold en Beauty vanavond gaat zitten kijken,... dat is één en al gezicht.

Ik hoop zo dat het bij mij allemaal goed zit.
Wij gaan van een Sony CRT TV over op de 50VT20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:41:
Ik krijg zo meteen mijn 50VT20 thuisbezorgt, vanuit Foka Rotterdam.
Ik doe het al in mijn broek, nu ik de afgelopen 2 pagina's heb zitten lezen ben ik weer compleet ontmoedigt.
Had ik nu maar gewacht met bestellen.
Wij kijken heel veel standaart TV via de kabel.

Ik hoor mijn vrouw nu al klagen:
"Jij met je reviews, en deze is het beste. Ik had liever een LED TV", enz.
Als zij GTST of The Bold en Beauty vanavond gaat zitten kijken,... dat is één en al gezicht.

Ik hoop zo dat het bij mij allemaal goed zit.
Wij gaan van een Sony CRT TV over op de 50VT20.
Als je via kabel TV kijkt dan ziet het er per definitie verschrikkelijk crap uit. Dan maken eventuele andere problemen ook niet meer uit ;)

Niet om je te ontmoedigen, maar waarschijnlijk valt je het beeld 'gewoon via de kabel' verschrikkelijk tegen als je een CRT gewend bent en daarna op een 50" plasma gaat bekijken. Een 50" TV (of het nou plasma of LCD is) straft elke onvolkomenheid in het beeld keihard af. En laat een analoog kabelsignaal nou erg slecht zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 25-10-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:20
Ik zie alleen maar een goede reden om een digitaal HD kabelabbo bij moeders de vrouw los te peuteren :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Raymond schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:46:
Ik zie alleen maar een goede reden om een digitaal HD kabelabbo bij moeders de vrouw los te peuteren :? :P
Dat ligt aan wat moeders de vrouw vindt :P Mijn vriendin boeit het serieus niet om analoog op onze Panasonic P50G20 te kijken :S En ze vind HD niet echt boeiend. Hell, het zou haar niet eens uitmaken als we gewoon een 30cm CRT in de kamer hadden staan...

Dus smaken verschillen. Ik wil niet meer zonder HD in ieder geval. Zo'n mooie grote TV verdient het beste! Als ik nu DVDs kijk vind ik ze al onscherp ;( Ik ben verwend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overstappen op HD bij onze UPC Internet Provider,...
Dan moeten ze wel eerst zorgen dat mijn internet niet de hele dag uitvalt, voor ik een nog duurder pakket ga aanschaffen bij hen.

Ik weet niet tot hoeverre dat digitale HD TV in verband staat met mijn internet?
Ik heb wel weer het recht om ze GRATIS mijn hele bekabeling te laten checken als ik een nieuw pakket bij ze neem, hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Luuk1983 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:49:
Dat ligt aan wat moeders de vrouw vindt :P Mijn vriendin boeit het serieus niet om analoog op onze Panasonic P50G20 te kijken :S En ze vind HD niet echt boeiend. Hell, het zou haar niet eens uitmaken als we gewoon een 30cm CRT in de kamer hadden staan...
Vriendin... dus RMA doen voor een andere is nog steeds een optie :+

;)
Dus smaken verschillen. Ik wil niet meer zonder HD in ieder geval. Zo'n mooie grote TV verdient het beste! Als ik nu DVDs kijk vind ik ze al onscherp ;( Ik ben verwend!
Tja... ik wil weer alles 3D hebben na 2 maal in de bioscoop met een brilletje op mijn hoofd gezeten te hebben, maar dat duurt helaas nog even :| De TV's zijn er al : Nou nog de content omhoog !!

Ohh en vooral niet naar een beurs gaan waar ze al 4K schermen hebben !! Dat is echt zooo scherp :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik kijk via digitenne op een 50" G20 en dat ziet er prima uit op 3.5 meter.
het is echt niet zo dat het "onkijkbaar" is, dat vindt ik erg overdreven.
(ik ken alle nadelen...)

leuke dingen zoals films en documentaires kijk ik indien mogelijk wel in HD op mijn mediaspeler.
ja dat ziet er veel beter uit.

op den duur ga ik kijken wat ik ga doen met mijn signaal.
ik heb kpn vdsl gehad met tv, dat zapte traag, dus na 1 maand weg gedaan. bij schotel is de plaatsing moeilijk en upc ga ik zeker niet doen omdat ze veel te duur zijn en ik niet kan kiezen welke receiver. uiteindelijk wordt het schotel denk ik: redelijke prijs met goed beeld en zelf kunnen kiezen welke apparatuur.

maar goed: van analoge tv weet ik niet of het te kijken is, dat verschilt per regio en je bedrading in huis. met veel ruis kan ik met voorstellen dat het minder prettig is om naar te kijken :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik de verhalen hier zo lees ben ik blij dat m'n vriendin zelf actief bezig is met het verzamelen van HD-materiaal en zeer geïnteresseerd was toen ik zei dat we als we verhuizen wel 's zo'n CanalDigitaal HD-pakket zouden kunnen nemen :P

Dat soort dingen moeten mijns inziens wel een beetje geven en nemen zijn: jij je full HD televisie met ditto abonnement, zij haar zin op andere vlakken bij de inrichting van de woning :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem staan.
Ik heb hem getest met de kleurvlakken van die link van hierboven, en geen pixel uitval of luie pixels enzo.
Ook geen kleurwaas aan de zijkant. Pffft!!!

Wat is ie MOOI.
Ik was zo negatief ingesteld, dat het alleen nog maar kon meevallen.
We zitten analoog te kijken, wel met een antenneversterker om de ruis weg te halen.
Het beeld is zoveel mooier dan dat van mijn Sony CRT TV van 10 jaar oud.
Het zwart is zo massief diep terwijl alle details er toch gewoon uitspringen.

Hij staat in THX Mode.
Morgen ga ik hem calibreren met de DVE Blu-Ray en zal daarna het contrast weer naar beneden zetten voor de komende 20 dagen. ~ 200 uur was het toch?

Onze CRT TV stond toch nooit zo fel, dus het is niet zo erg.
Het is moeilijker als je van een LCD overstapt naar zo'n Plasma, maar de winst in het zwart is wel fantastisch hoor.
Deze week nog naar Resident Evil gekeken op de LED TV bij mijn zoon boven.
De ergernis die ik steeds heb als het hele beeld verduisterd wordt door het dynamische contrast trucje, waardoor je haast niets meer ziet, daar heb ik nooit mee kunnen laven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één van de weinige merken die vasthoud aan kwaliteitsbeeld door bijvoorbeeld de Neo PDP techniek.
Erg mooi!

De Multimediamonteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:04:

Wat is ie MOOI.
Ik was zo negatief ingesteld, dat het alleen nog maar kon meevallen.
We zitten analoog te kijken, wel met een antenneversterker om de ruis weg te halen.
Het beeld is zoveel mooier dan dat van mijn Sony CRT TV van 10 jaar oud.
Het zwart is zo massief diep terwijl alle details er toch gewoon uitspringen.
Ik heb het idee dat mijn beeld steeds mooier werd na een paar weken dus wat dat betreft zit je dan wel goed.
Misschien dat de fosfor cellen hun 'draai' nog moeten vinden de eerste uren.
Het was mij in ieder geval ook enorm meevallen na al die verhalen hier, had hem blind op lovende reviews gekocht namelijk en las toen hier een hoop negatieve verhalen over color banding, image retention, inbranden enz.
Mijn angst was in ieder geval ook ongegrond.
Dus mensen laat je niet weerhouden door een paar negatieve verhalen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door -Magnat- op 26-10-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plasma moet idd ingespeeld worden. Goede reviews worden dan ook pas na een bepaalde tijd gemaakt.
Hierbij willen ze vaak toch minimaal 100 uren achter de rug hebben.

Mooi te horen dat je angsten ongegrond waren. Zelf ben ik ook zeer tevreden met mijn Pana. Natuurlijk is hij niet perfect en zijn er mensen met probleemgevalletjes maar in het algemeen denk ik dat Panasonic op dit moment de beste Plasma's maakt.

Van het weekend nog bij mijn ouders naar hun Bang & Olufsen CRT (> € 5000,-) gekeken en dan zie je toch dat de Full HD Plasma van Pana een prachtig plaatje weet weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook heel moeilijk omdat maar weinig mensen achteraf terugkomen om hun goede ervaring weer te geven.
Je komt vaak op Forums als je problemen hebt.
Of als je er een wil kopen, maar dan schrikt het wel af
Ik ben in ieder geval blij dat ik hem al besteld had, anders zou ik hem waarschijnlijk toch niet meer zijn gaan kopen.

Wat ik nu doe is:
De tijden dat ik niet kijk laat ik hem die kleurplaatjes afspelen vanaf een USB sticky op diavoorstellingstand.
Dat gaat zo heel de dag door.
Ik denk dat ik hem s'nachts ook gewoon zo laat doorgaan. (Had ik vanacht nog niet gedaan)
Zo is hij over 2 weken al ingespeelt.

Ik moet hem nog steeds afstellen, maar daarvoor heb ik een aantal HDMI Kabels nodig.
Alles ging bij mij via Scart.
Nu plug ik alles in de DVDO EDGE en gaat er 1 HDMI naar de Panny.

Ik heb gemerkt dat deze TV voor elke ingang zijn eigen afstelling gebruikt.
MOOI.
Dan zet ik de komende maand de TV stand gewoon heel laag in contrast.
De PS3 stel ik af met de DVE Blu-Ray disk en daar wordt de komende tijd alleen maar volledig 16:9 materiaal mee afgespeeld ZONDER ondertitels.
Ik denk dat dit dan wel in een volledige stand mag spelen

PS. Dank je wel Ditmar, voor je Slideshow-link, en ook diegene die hem heeft gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
Geen probleem. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de webshop en zij hebben een melding gedaan bij Panasonic. Hopelijk wordt in binnenkort benaderd door Panasonic zodat ze het scherm komen inspecteren. De groen/gele waas rechts en links in het midden (wolkje) zijn na 2 dagen inspelen nog steeds zichtbaar. Helaas pindakaas... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben nu via Maxwell bezig met Panasonic over mijn Net5 logootje (image retention of burn in weten we nog niet). Ik heb op het formulier heel duidelijk alle settings aangegeven en welke stappen ik doorlopen heb om dit tot een minimum te beperken. Toch willen ze graag dat ik vandaag 2 uurtjes sneeuwbeeld opzet. Ik heb zelf nu niet direct haast omdat de TV pas nieuw is. Ik weet hoe grote bedrijven werken dus ik wil hier altijd in faciliteren (ookal weet ik dat het sneeuwbeeld niks uit gaat maken).
Maar nou komt het....mijn tv springt gewoon uit na een half uur sneeuwbeeld omdat ie herkent dat er niks door komt.
Ik heb alle eco modi uitgezet en alle energysaving dinges uitgezet. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn 42G20 kan vertellen dat hij gewoon aan moet blijven?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Deathchant schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:58:
ik ben nu via Maxwell bezig met Panasonic over mijn Net5 logootje (image retention of burn in weten we nog niet). Ik heb op het formulier heel duidelijk alle settings aangegeven en welke stappen ik doorlopen heb om dit tot een minimum te beperken. Toch willen ze graag dat ik vandaag 2 uurtjes sneeuwbeeld opzet. Ik heb zelf nu niet direct haast omdat de TV pas nieuw is. Ik weet hoe grote bedrijven werken dus ik wil hier altijd in faciliteren (ookal weet ik dat het sneeuwbeeld niks uit gaat maken).
Maar nou komt het....mijn tv springt gewoon uit na een half uur sneeuwbeeld omdat ie herkent dat er niks door komt.
Ik heb alle eco modi uitgezet en alle energysaving dinges uitgezet. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn 42G20 kan vertellen dat hij gewoon aan moet blijven?
Als je zo zeker weet dat je sneeuwbeeld niet gaat helpen, dan zou ik gewoon vrolijk melden dat je dat gedaan hebt, of ben je bang dat ze een truuk vraag doen door te vragen hoe je er voor hebt gezorgd dat je tv niet uit sprong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt bij Overige instellingen automatisch standby, maar die wordt pas na 2 uur of 4 uur ingeschakeld.
De 30 minuten standby ben ik nog niet tegengekomen.

Het enige waar ik de 30 minuten ben tegengekomen is als je zelf de timer voor standby instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
kun je geen filmpje maken van sneeuwbeeld en dat afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 10:22
Er even bij blijven en af en toe zappen naar een andere sneeuwzender? Of lukt dat niet? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe dat kan zeker. maar het ding hoort niet uit te springen.....een van de "flaws" van de tv.
Overigens, is het zo dat de NeoPDP panelen automatisch die pixelshift ingebouwd hebben? Want ik heb nergens een optie waar ik dat kan bedienen.
Bij LG heb je vaak van die ingebouwde functionaliteiten die je gewoon kunt bedienen.
nee wat doet panasonic: hoog inzetten en zeggen dat inbranden niet meer kan gebeuren, en dan vervolgens niks inbouwen. En tja, dat ene gevalletje inbranden....dat nemen we dan op de koop toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Ik heb zelf een aantal 'ruis' afbeeldingen gemaakt in PhotoShop (juist voor deze doeleinden). Mocht er interesse zijn, kan ik deze wel even zippen, uploaden en het linkje delen. :)
Pagina: 1 ... 52 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.