Pixelshifting doet de panasonic automatisch (als ik het mij goed herinner). Maar dat was bij 2007 modellen.Deathchant schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:16:
hehe dat kan zeker. maar het ding hoort niet uit te springen.....een van de "flaws" van de tv.
Overigens, is het zo dat de NeoPDP panelen automatisch die pixelshift ingebouwd hebben? Want ik heb nergens een optie waar ik dat kan bedienen.
Bij LG heb je vaak van die ingebouwde functionaliteiten die je gewoon kunt bedienen.
nee wat doet panasonic: hoog inzetten en zeggen dat inbranden niet meer kan gebeuren, en dan vervolgens niks inbouwen. En tja, dat ene gevalletje inbranden....dat nemen we dan op de koop toe
Verwijderd
Waar haal je deze wijsheid vandaan????Deathchant schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:16:
hehe dat kan zeker. maar het ding hoort niet uit te springen.....een van de "flaws" van de tv.
......
nee wat doet panasonic: hoog inzetten en zeggen dat inbranden niet meer kan gebeuren, en dan vervolgens niks inbouwen. En tja, dat ene gevalletje inbranden....dat nemen we dan op de koop toe
Dus ze waarschuwen wel degelijk voor inbranden en ze hebben voor verschillende gevallen ook maatregelen getroffen.Panasonic handleiding TX-P42V20E:
Opmerkingen
Voorkom langdurige weergave van een stilstaand beeld op de TV
Dit kan resulteren in een permanent nabeeld ("nabeeld").
Dit wordt niet beschouwd als een defect van het apparaat en valt daarom niet onder de garantie.
Voorbeelden van stilstaande beeldenTer voorkoming van een permanent nabeeld wordt het contrast na enkele minuten automatisch verminderd als er geen signalen worden verzonden of handelingen worden uitgevoerd. (p. 93)
- Programma-aanduidingen en andere logo's
- 4:3-beelden
- Videospelletjes
- Computerbeelden
Verwijderd
Op blz 95 trouwens idd de verklaring gevonden voor het uitgaan....
En ze hebben het ook in de handleiding beschreven.
Mogelijk dat je het zelf kan beïnvloeden door zelf de "standby-stand" timer van de TV op 2 uur te zetten en inschakelen. Misschien wordt dan de 30 minuten grens genegeerd en gaat hij na 2 uur uit.
Dus Panasonic heeft dit bewust zo ingesteld en daar kan je niets aan doen.Panasonic handleiding TX-P42V20E
Probleem :
De "standby-stand" van de TV wordt geactiveerd
Acties:
- De timerfunctie is geactiveerd
- Ongeveer 30 minuten na afloop van een analoge uitzending wordt de "standby-stand" van de TV geactiveerd
En ze hebben het ook in de handleiding beschreven.
Mogelijk dat je het zelf kan beïnvloeden door zelf de "standby-stand" timer van de TV op 2 uur te zetten en inschakelen. Misschien wordt dan de 30 minuten grens genegeerd en gaat hij na 2 uur uit.
Na een goede twee maanden een 50VT20 in gebruik te hebben even mijn bevindingen.
Positief:
- Zwartweergave is super
- Kleurechtheid is super
- 3D werkt zeer goed, ook liggend en onder een 40 graden hoek. Geen crosstalk waargenomen.
- Netwerkaansluiting aanwezig en WiFi-dongle meegeleverd
Negatief:
- Aansturing met programmeerbare afstandbediening is slecht. Geen IR-commando om direct 16:9 overscan aan/uit te zetten, geen IR-commando's om direct Game Mode, THX mode e.d. te kiezen, geen IR-commando om 3D aan/uit te zetten. Erger nog, je kunt de menunavigatie niet programmeren als sequence omdat de TV onthoudt waar je was in het menu. Dus als je het Menu, down, down, enter programmeert weet je nooit wat je krijgt...
- De TV heeft maar één instellingsprofiel per input. Op een high-end model zou je verwachten dat je meerdere profielen per input kan aanmaken. Immers, wanneer je een AV Receiver gebruikt gebruik je maar één HDMI-input op de TV waardoor iedere apparaat dat via de AV Receiver loopt hetzelfde kleurprofiel krijgt.
- Er lijkt een soort dithering-effect plaats te vinden wanneer een gelijkmatig kleurovergang plaatsvind (zoals de achtergrond van het PS3 menu).
- De IFC-modus levert mooie plaatjes maar gaat vaak de fout in (skips or judders) bij snel bewegende beelden.
- De VieraCast widgets zijn een proprietair en dus gesloten. Panasonic had er beter aan gedaan om GoogleTV te gebruiken zodat je zelf widgets kan installeren/ontwikkelen.
- Via het netwerk (DLNA) kun je geen videobestanden bekijken, via externe USB opslag wel. Waarom men dit niet in de firmware heeft gebouwd ontgaat mij geheel.
- De HDMI EDID retourneert een maximale dotclock aan van 350MHz. Dit betekent dat 1080p@100Hz en 120Hz niet mogelijk zijn. Dit maakt de TV waarschijnlijk niet toekomstbestendig want de volgende generatie consoles zal waarschijnlijk wel 1080p @ 120Hz gaan gebruiken voor 3D (60Hz per oog).
Ik weet nog niet of ik deze TV lange termijn ga houden. Toch wel veel nadelen, met name dat de vele fouten die de beeldverbeteraar maakt en de interpolatie van kleuren stoort mij erg want het gaat tenslotte om het beeld.
Positief:
- Zwartweergave is super
- Kleurechtheid is super
- 3D werkt zeer goed, ook liggend en onder een 40 graden hoek. Geen crosstalk waargenomen.
- Netwerkaansluiting aanwezig en WiFi-dongle meegeleverd
Negatief:
- Aansturing met programmeerbare afstandbediening is slecht. Geen IR-commando om direct 16:9 overscan aan/uit te zetten, geen IR-commando's om direct Game Mode, THX mode e.d. te kiezen, geen IR-commando om 3D aan/uit te zetten. Erger nog, je kunt de menunavigatie niet programmeren als sequence omdat de TV onthoudt waar je was in het menu. Dus als je het Menu, down, down, enter programmeert weet je nooit wat je krijgt...
- De TV heeft maar één instellingsprofiel per input. Op een high-end model zou je verwachten dat je meerdere profielen per input kan aanmaken. Immers, wanneer je een AV Receiver gebruikt gebruik je maar één HDMI-input op de TV waardoor iedere apparaat dat via de AV Receiver loopt hetzelfde kleurprofiel krijgt.
- Er lijkt een soort dithering-effect plaats te vinden wanneer een gelijkmatig kleurovergang plaatsvind (zoals de achtergrond van het PS3 menu).
- De IFC-modus levert mooie plaatjes maar gaat vaak de fout in (skips or judders) bij snel bewegende beelden.
- De VieraCast widgets zijn een proprietair en dus gesloten. Panasonic had er beter aan gedaan om GoogleTV te gebruiken zodat je zelf widgets kan installeren/ontwikkelen.
- Via het netwerk (DLNA) kun je geen videobestanden bekijken, via externe USB opslag wel. Waarom men dit niet in de firmware heeft gebouwd ontgaat mij geheel.
- De HDMI EDID retourneert een maximale dotclock aan van 350MHz. Dit betekent dat 1080p@100Hz en 120Hz niet mogelijk zijn. Dit maakt de TV waarschijnlijk niet toekomstbestendig want de volgende generatie consoles zal waarschijnlijk wel 1080p @ 120Hz gaan gebruiken voor 3D (60Hz per oog).
Ik weet nog niet of ik deze TV lange termijn ga houden. Toch wel veel nadelen, met name dat de vele fouten die de beeldverbeteraar maakt en de interpolatie van kleuren stoort mij erg want het gaat tenslotte om het beeld.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
ik heb dit geprobeerd zoals jij zei. kep em eens op 4 uur gezet, maar na een half uur stond hij weer uit...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Oke, dus jij/jullie raden gewoon een dikke 42" tv aan ALS ik upc digitaal kan krijgen?lijphoofd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:54:
[...]
Overigens, wellicht noemenswaardig; de panelen die Panasonic gebruikt komen uit dezelfde fabriek (en zijn dezelfde panelen) als Samsung gebruikt.
Daarnaast, de cijfers die je noemt, zal ongetwijfeld allemaal kloppen en trek ik ook niet in twijfel. Wat je echter niet moet vergeten is dat elk paar ogen uniek is en daardoor iedereen dezelfde tv anders ervaart. Tuurlijk valt eea goed en objectief te meten (zeg voor 95 % tuurlijk zal iedereen het verschil zien tussen een C-merk en een topmodel LCD van een A-merk zoals Samsung of Panasonic), maar je ogen zijn altijd een subjectieve factor. Hierdoor is het mogelijk dat persoon A een Samsung beter beeld vindt geven en persoon B de Panasonic en dat ze beiden gelijk hebben door het verschil van wat de ogen waarnemen en de hersenen verwerken.
Hierdoor kun je ook niet iedereen met dezelfde instellingen laten werken, ook hier zit verschil in tussen wat de één optimaal vindt en wat de ander vindt.
Ik heb UPC gemaild of dat namelijk mogelijk is. Zit in een huis met 2 andere mensen. De kabel word op de eerste verdieping gesplit, naar iedere kamer 1. Kan niet vinden op internet of 't dan mogelijk is. Even wachten op UPC.
2 meter afstand een 42" tv

Verwijderd
Dan is de 30 minuten geen signaal toch belangrijker......helaas.Deathchant schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:12:
ik heb dit geprobeerd zoals jij zei. kep em eens op 4 uur gezet, maar na een half uur stond hij weer uit...
Maar hoe is het nu met het logo......nog steeds duidelijk aanwezig??
Verwijderd
2 m en 42" is het advies bij HD-content. Dus met andere woorden zie je bij deze afstand en met deze grote HD optimaal. Hoe verder je ervan af gaat zitten hoe minder duidelijk verschil er is.Freakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:49:
[...]
Oke, dus jij/jullie raden gewoon een dikke 42" tv aan ALS ik upc digitaal kan krijgen?
Ik heb UPC gemaild of dat namelijk mogelijk is. Zit in een huis met 2 andere mensen. De kabel word op de eerste verdieping gesplit, naar iedere kamer 1. Kan niet vinden op internet of 't dan mogelijk is. Even wachten op UPC.
2 meter afstand een 42" tvAls dit echt 't advies is dan
![]()

Een voet (feet) is ruim 30 cm, dus 2 meter is zo'n 6,5 feet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 18:46 ]
Verwijderd
je bent verplicht om elk 25 min.een toets van de afstandbedieding aan te raken dus het beste is gewoon geluid toetsFreakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:49:
[...]
Oke, dus jij/jullie raden gewoon een dikke 42" tv aan ALS ik upc digitaal kan krijgen?
2 meter afstand een 42" tvAls dit echt 't advies is dan
![]()
Verwijderd
Denk dat je het verkeerde bericht hebt gequoteerd.......Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:55:
[...]
je bent verplicht om elk 25 min.een toets van de afstandbedieding aan te raken dus het beste is gewoon geluid toets
Even duidelijk als eerst. Het 5je licht een beetje rozig op bij een staalblauwe, grijze en mintgroenige achtergrond. Voor de rest zie ik het niet altijd, maar wel vaak.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:25:
Maar hoe is het nu met het logo......nog steeds duidelijk aanwezig??
Toch maar even bellen met Maxwell, de voortgang gaat me toch te langzaam.
[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 27-10-2010 22:39 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Maar UPC digitaal is gewoon in SD, dus dan is 42" volgens dat plaatje toch te groot ofVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:42:
[...]
2 m en 42" is het advies bij HD-content. Dus met andere woorden zie je bij deze afstand en met deze grote HD optimaal. Hoe verder je ervan af gaat zitten hoe minder duidelijk verschil er is.
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:55:
je bent verplicht om elk 25 min.een toets van de afstandbedieding aan te raken dus het beste is gewoon geluid toets

daarom heb ik die afbeeldingen ook gemaakt, dit werd mezelf ook iets te gortigVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:55:
[...]
[ Voor 32% gewijzigd door r3v0ss op 28-10-2010 08:38 ]
De knoop doorgehakt en een niet zo courante TX-P42GT24 besteld. Dit is eigenlijk een TX-P42GW20 maar in het zilver/titanium en met een paar andere extra features (ik wou graag ingebouwde DVB-S2 tuner voor schotel, aangezien ik er hard over nadenk om binnenkort over te stappen van UPC naar schotel) waardoor het meer lijkt op een V serie dan een G serie
1. V-Audio ProSurround i.p.v. V-Audio Surround (niet dat ik het ga gebruiken want heb al een goeie Home Cinema set
)
2. PIP / PAT / PAP i.p.v. PAT (niet heel nuttig met 1 tuner, maar OK)
3. Teletekst 2000 pagina's geheugen i.p.v. 1000 pagina's
4. WiFi ready i.p.v. geen WiFi.
5. Luxe zilver/titanium kleur i.p.v. zwart (rest van m'n apparatuur is voornamelijk zilver dus dat was een vereiste)
1. V-Audio ProSurround i.p.v. V-Audio Surround (niet dat ik het ga gebruiken want heb al een goeie Home Cinema set
2. PIP / PAT / PAP i.p.v. PAT (niet heel nuttig met 1 tuner, maar OK)
3. Teletekst 2000 pagina's geheugen i.p.v. 1000 pagina's
4. WiFi ready i.p.v. geen WiFi.
5. Luxe zilver/titanium kleur i.p.v. zwart (rest van m'n apparatuur is voornamelijk zilver dus dat was een vereiste)
edit:
Helaas was er in NL sowieso geen versie met Sat tuner te krijgen, dus maar bij Expert in het buitenland (Oostenrijk) besteld. Voor het schappelijke bedrag van EUR 999,- + EUR 17,- verzending
Nog lang getwijfeld over een 46" of 50" echter ik vond het prijsverschil van resp. EUR 300,- en EUR 500,- teveel.
Helaas was er in NL sowieso geen versie met Sat tuner te krijgen, dus maar bij Expert in het buitenland (Oostenrijk) besteld. Voor het schappelijke bedrag van EUR 999,- + EUR 17,- verzending
Nog lang getwijfeld over een 46" of 50" echter ik vond het prijsverschil van resp. EUR 300,- en EUR 500,- teveel.
[ Voor 16% gewijzigd door Hermanvh op 28-10-2010 12:03 ]
webOS all the way!
Lijkt mij iets wat inherent is aan menu-navigatie en wat je ook bij andersoortige apparatuur ondervindt (?).ari3 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:09:Negatief:
...
Hmmz, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Goed dat je het zegt.ari3 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:09:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
I.d.d. maar als je ooit op HD over gaat dan is je TV er in ieder geval klaar voor.Freakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:15:
[...]
Maar UPC digitaal is gewoon in SD, dus dan is 42" volgens dat plaatje toch te groot of![]()
[...]
![]()
Over grootte is al veel geschreven en iedereen heeft daar wel een mening over.
Als hij past en je stoort je niet aan het formaat (als hij uit staat) dan is het gewoon een goede keus.
Als hij niet past of je zou je wel storen aan het formaat kan je ook naar 37" van een ander type.
Een TV kan niet groot genoeg zijn voor films etc. maar als je de haren uit de neus van Albert Verlinden kan zien zit je er misschien toch iets te dicht op....
Ik heb een Panasonic TX-P42S20 en binnenkort doordat KPN zijn burocratie niet op orde heeft een aantal weken geen tv in mijn nieuwe huis.
Nu zag ik dat ik ook DVB-T moet hebben op die tv, is dat een kwestie van een antenne aan mijn coax aansluiting op de tv aansluiten en zenders zoeken, of komt er meer bij kijken?
Lijkt me handig dat ik in ieder geval nederland 1,2 en 3 kan kijken...
Nu zag ik dat ik ook DVB-T moet hebben op die tv, is dat een kwestie van een antenne aan mijn coax aansluiting op de tv aansluiten en zenders zoeken, of komt er meer bij kijken?
[ Voor 0% gewijzigd door datadevil op 28-10-2010 13:33 . Reden: typefout ]
En je smartcard in de TV lijkt me ook handig. Nederland 1 2 en 3 zijn inderdaad vrij te ontvangen, een smartcard is voor digitenne nodig, daarmee was ik in de war. En ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de digitenne antenne standaard powered, dus je moet een power inserter hebben meen ik gelezen te hebben. Probeer even de zoekfunctie van dit topic, volgens mij is dit al voorbij gekomen. Ikzelf heb geen digitenne en ik weet ook niet precies hoe het werkt, ik meen alleen iets dergelijks gelezen te hebben. Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders kunnen anderen je vast verder helpendatadevil schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:03:
Ik heb een Panasonic TX-P42S20 en binnenkort doordat KPN zijn burocratie niet op orde heeft een aantal weken geen tv in mijn nieuwe huis.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 28-10-2010 13:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
bedankt :-)Luuk1983 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:36:
[...]
En je smartcard in de TV lijkt me ook handig. Nederland 1 2 en 3 zijn inderdaad vrij te ontvangen, een smartcard is voor digitenne nodig, daarmee was ik in de war. En ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de digitenne antenne standaard powered, dus je moet een power inserter hebben meen ik gelezen te hebben. Probeer even de zoekfunctie van dit topic, volgens mij is dit al voorbij gekomen. Ikzelf heb geen digitenne en ik weet ook niet precies hoe het werkt, ik meen alleen iets dergelijks gelezen te hebben. Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders kunnen anderen je vast verder helpen
Denk dat de antenne dan misschien wel gewoon in de tv zit?
Misschien heb ik ook nog wel mazzel met Ziggo, schijnt dat die analoog signaal standaard aan hebben in nieuwbouwhuizen, we gaan het meemaken
[ Voor 3% gewijzigd door datadevil op 28-10-2010 13:41 ]
Verwijderd
Er zal (denk ik) geen antenne in de TV zitten.
Zelf heb ik een antenne van Asus voor bij mijn notebook en die is volgens mij elektrisch versterkt (5V)
In mijn auto heb ik ook een TV-tuner zitten en die heeft ook 2 actieve antennes (5V-12V)
Dus ik denk dat je een actieve DVB-T antenne moeten kopen
BV deze KÖNIG
Zelf heb ik een antenne van Asus voor bij mijn notebook en die is volgens mij elektrisch versterkt (5V)
In mijn auto heb ik ook een TV-tuner zitten en die heeft ook 2 actieve antennes (5V-12V)
BV deze KÖNIG
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 19:47 ]
Verwijderd
Ik speel nu al een tijdje die kleur plaatjes af op mijn 50VT20 vanaf mijn USB Sticky in slideshow-mode.
Ook dan valt de TV na 2 uur uit.
Wat me trouwens opvalt is dat als de TV uitstaat, mijn display groenig is.
Heb ik hem verpest met die plaatjes op Dynamic af te spelen?
Of is dit display van oorsprong groenig door de filters in de plaat/scherm?
Het was me nog niet opgevallen.
Ik wordt trouwens helemaal gek van het schokkerig beeld met bewegende beelden en bv. streepjesjassen.
Ziet er niet uit.
Ik heb op mijn PS3 de 24HZ uitgezet.
Op mijn DVDO Edge de instelling op 1080P 60Hz gezet en het is al vermindert,maar nog lang niet goed genoeg.
Mijn TV staat op THX en de P-NR staat nu in plaats van Uit op Minimaal.
Is er nog iets wat ik kan verbeteren?
De 24P look hoeft voor mij zoieso niet, omdat de bioscopen dit standaard hebben ingesteld uit materiaalbezuiniging.
24 beelden per sec. was net genoeg om het geflikker niet te zien.
De IMAX draait geloof ik op 60 beelden p.sec.
Wat me trouwens opvalt is dat als de TV uitstaat, mijn display groenig is.
Heb ik hem verpest met die plaatjes op Dynamic af te spelen?
Of is dit display van oorsprong groenig door de filters in de plaat/scherm?
Het was me nog niet opgevallen.
Ik wordt trouwens helemaal gek van het schokkerig beeld met bewegende beelden en bv. streepjesjassen.
Ziet er niet uit.
Ik heb op mijn PS3 de 24HZ uitgezet.
Op mijn DVDO Edge de instelling op 1080P 60Hz gezet en het is al vermindert,maar nog lang niet goed genoeg.
Mijn TV staat op THX en de P-NR staat nu in plaats van Uit op Minimaal.
Is er nog iets wat ik kan verbeteren?
De 24P look hoeft voor mij zoieso niet, omdat de bioscopen dit standaard hebben ingesteld uit materiaalbezuiniging.
Dat is inderdaad een keuze, maar denk er wel bij na dat het bronmateriaal 24 fps is. Je kan dus een hogere refreshrate pakken, of de tv frames laten interpoleren, maar er zijn gewoon niet meer frames dan 24. Als je 24p afspeelt, dan speel je het zo origineel mogelijk af en dan gaat het in principe het soepelste zonder extra kunstgrepen toe te passen. Op 60Hz heb je kans dat er een judder optreed omdat 60Hz geen veelvoud van 24 is. En bij allerlei motion compensators (de optie 24p smooth film bijvoorbeeld) heb je kans op artifacts.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:01:
Het is aan jou om te beslissen wat je fijn vind kijken.
Verwijderd
Dit kan je zelf instellen bij Overige instellingen-Automatisch in Stand-by.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:01:
Ik speel nu al een tijdje die kleur plaatjes af op mijn 50VT20 vanaf mijn USB Sticky in slideshow-mode.
Je hebt de keus uit: 2 uur, 4 uur en uit.
Staat in de handleiding
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 20:54 ]
ik heb er nu een antenne aan gehangen van een dvb-t usb stick die mijn schoonvader had, en het werkt. Best goed beeld ook nog vind ik. Geen idee of dat ding versterkt is, dat zou dan uit de tv moeten komen want overige aansluitingen zitten er niet aan.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:39:
Er zal (denk ik) geen antenne in de TV zitten.
BV deze KÖNIG
Verwijderd
Mooi dat het werkt.....
Ik denk dat een actieve antenne waarschijnlijk het signaal versterkt waardoor de ontvangst verbetert.
Maar als de ontvangst goed is dan is dat dus niet nodig.
Zit zelf ook te denken om een antenne er aan te hangen zodat ik de regionale zender ook kan ontvangen.
Die zit namelijk niet op de satelliet.
Ik denk dat een actieve antenne waarschijnlijk het signaal versterkt waardoor de ontvangst verbetert.
Zit zelf ook te denken om een antenne er aan te hangen zodat ik de regionale zender ook kan ontvangen.
is het niet zo dat als je 24p uitzet op je BR speler en je speelt een BR af, dat de speler dan het beeld aanpast (3:2 pulldown heet dat geloof ik) tot 1080p/60hz en de tv dus verder niks met dit beeld doet ?Luuk1983 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:09:
[...]
Dat is inderdaad een keuze, maar denk er wel bij na dat het bronmateriaal 24 fps is. Je kan dus een hogere refreshrate pakken, of de tv frames laten interpoleren, maar er zijn gewoon niet meer frames dan 24. Als je 24p afspeelt, dan speel je het zo origineel mogelijk af en dan gaat het in principe het soepelste zonder extra kunstgrepen toe te passen. Op 60Hz heb je kans dat er een judder optreed omdat 60Hz geen veelvoud van 24 is. En bij allerlei motion compensators (de optie 24p smooth film bijvoorbeeld) heb je kans op artifacts.
Het is aan jou om te beslissen wat je fijn vind kijken.
ik zie nl soms ook op 1080p/24 Hz rode/groene posterization in gezichten/op lichamen bij beweging op een klein aantal BR's (b.v. USA versie van Spread, UK versie van Survival of the Dead) maar als ik op m'n speler de 24fps functie uitzet (en dus 1080p/60 Hz input) zie ik die problemen niet
extreme judder nog niet gezien, heb een Oppo 83
issues kunnen ook aan de bron liggen want bij de meeste BR's zie ik totaal geen problemen bij 1080p/24 Hz
zou het zeker doen als je die wilt zien, dit antennetje is superklein en heb ik nu met het magneetje aan de achterkant van de tv hangen zodat je hem niet eens ziet..Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:20:
Mooi dat het werkt.....
Ik heb het even opgezocht. 3:2 pulldown is eigenlijk alleen van toepassing op 60Hz. Als je 24 fps hebt, dan is 3:2 pulldown nodig om daar 30 fps van te maken (en deze vervolgens op 60Hz weer te geven.). 4 frames film vallen dan in 5 frames van de output. En dat kan ervoor zorgen dat het beeld gaat 'schokken'. Het is overigens wel erg afhankelijk van hoe goed de 3:2 pulldown gedaan wordt. Maar het is nooit soepeler dan native 24Hz afspelen.death valley schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:26:
is het niet zo dat als je 24p uitzet op je BR speler en je speelt een BR af, dat de speler dan het beeld aanpast (3:2 pulldown heet dat geloof ik) tot 1080p/60hz en de tv dus verder niks met dit beeld doet ?
Bij 50Hz is het probleem niet zo groot: dan hoeft er van 24 frames maar 25 gemaakt te worden. 24:1 pulldown zeg maar. Dat (schijnt) bijna niet zichtbaar te zijn.
Ik moet heel eerlijk bekennen, ik zie dit soms ook tijdens het gewoon tv kijken. Ik heb ook de IFC gewoon uitgezet en P-NR op minimaal gezet. Geen idee hoe ik het weg moet krijgen.death valley schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:26:
ik zie nl soms ook op 1080p/24 Hz rode/groene posterization in gezichten/op lichamen
Verwijderd
Ook ik zie de posterization in gezichten. Zowel bij HD TV van UPC als bij HD (Bluray) weergave via mijn Dune Prime mediaplayer. Met name bij close ups is het vaak irritant zichtbaar. Maakt niet uit of IFC aan of uit staat. Ik heb mijn Dune op 1080P 60 Hz gezet. TV kijk ik in de Cinema stand met IFC aan. HD materiaal via de Dune kijk in THX stand met IFC uit. Dat geeft de beste resultaten. D.w.z. die irriteren het minst.Deathchant schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:38:
[...]
Ik moet heel eerlijk bekennen, ik zie dit soms ook tijdens het gewoon tv kijken. Ik heb ook de IFC gewoon uitgezet en P-NR op minimaal gezet. Geen idee hoe ik het weg moet krijgen.
Verwijderd
Met IFC, bedoelen jullie dan de isfccc?
Ik kan verder niets vinden in mijn menu.
Als dat zo is, (Hij staat namelijk Aan) ga ik alle mogelijkheden in frames p.sec. opnieuw uitproberen met isfccc Uit.
Als dat zo is, (Hij staat namelijk Aan) ga ik alle mogelijkheden in frames p.sec. opnieuw uitproberen met isfccc Uit.
Verwijderd
IFC is Intelligent Frame Creation. Dat zit bij menu niet onder beeld maar onder instellingen en dan bij overige instellingen bovenaan. Dit staat in de Cinema mode standaard aan. Als dit aan staat worden er softwarematig extra frames toegevoegd zodat de motion blur minder zichtbaar is. Bij mij werkt dat goed bij voetbal. De dubbelle middenlijn zie ik dan nauwelijks meer.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:46:
Met IFC, bedoelen jullie dan de isfccc?
Het is niet zozeer dat de motion blur minder zichtbaar is. Motion blur is letterlijk 'bewegingsonscherpte' en dat zit gewoon in de film. IFC zal het beeld niet scherper maken dan het is. IFC verzint inderdaad extra frames tussen de bestaande frames in, maar de reden hiervoor is het vloeiender laten lijken van bewegingen. Met name een 'pan' van de camera, dus waarbij de camera van links naar rechts beweegt over bijvoorbeeld een landschap, kan wat hakkelend overkomen. Door extra frames toe te voegen lijkt het veel soepeler te gaan. Het is wel zo dat deze frames 'verzonnen' moeten worden. Als het beeld complexe details bevat met veel bewegingen en hoge contrastverschillen, dan kan de TV wel eens moeite hebben met de frames verzinnen. Er zitten dan fouten in de verzonnen frames waardoor je artifacts ziet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:59:
[...]
IFC is Intelligent Frame Creation. Dat zit bij menu niet onder beeld maar onder instellingen en dan bij overige instellingen bovenaan. Dit staat in de Cinema mode standaard aan. Als dit aan staat worden er softwarematig extra frames toegevoegd zodat de motion blur minder zichtbaar is. Bij mij werkt dat goed bij voetbal. De dubbelle middenlijn zie ik dan nauwelijks meer.
Al met al, IFC is altijd kunstmatig: de originele bron bevat gewoon niet meer frames dan dat er zijn. Daarom vind ik zelf dat IFC altijd uit moet staan: je wilt de bron bekijken zoals deze opgenomen is. En ik erger me meer aan artifacts van kunstmatige ingrepen dan een net wat minder soepel beeld.
Verwijderd
1000 maal dank.
Ik heb mijn PS3 nu weer teruggezet op 24P en deze IFC op aan gezet.
WAUW.
Het is bijna weg.
Mijn dochtertje die zijwaarts op een chinese schommel heen en weer gaat met een verticaal gestreepte jas ziet er nu gewoon bijna vloeiend uit.
Nu zie ik onder die IFC functie Superresolutie staan.
Die staat in mijn THX stand op Midden.
Dit is toch resolutie interpolatie, moet dat eigenlijk niet uit?
Ik heb mijn PS3 nu weer teruggezet op 24P en deze IFC op aan gezet.
WAUW.
Het is bijna weg.
Mijn dochtertje die zijwaarts op een chinese schommel heen en weer gaat met een verticaal gestreepte jas ziet er nu gewoon bijna vloeiend uit.
Nu zie ik onder die IFC functie Superresolutie staan.
Die staat in mijn THX stand op Midden.
Dit is toch resolutie interpolatie, moet dat eigenlijk niet uit?
Verwijderd
Hier ben ik het mee eens voor zover het (BluRay) films betreft. Maar voor gewoon TV kijken (met name voetbal) is IFC voor mij een acceptabel compromis.Luuk1983 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:06:
[...]
Al met al, IFC is altijd kunstmatig: de originele bron bevat gewoon niet meer frames dan dat er zijn. Daarom vind ik zelf dat IFC altijd uit moet staan: je wilt de bron bekijken zoals deze opgenomen is. En ik erger me meer aan artifacts van kunstmatige ingrepen dan een net wat minder soepel beeld.
Kep vanmiddag een telefoontje van Panasonic gekregen. Dinsdag komen ze langs. ff kijken naar het net5 logootje. to be continued...
Verwijderd
Succes ermee.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan oplossen en of ze eerst moeilijk gaan doen of zelf ook logisch mee redeneren alsof het hun eigen TV is.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan oplossen en of ze eerst moeilijk gaan doen of zelf ook logisch mee redeneren alsof het hun eigen TV is.
Hoe lang keek je gemiddeld naar een zender tijdens het inspelen? Half uur, een uur, 10 minuten?Deathchant schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:37:
Kep vanmiddag een telefoontje van Panasonic gekregen. Dinsdag komen ze langs. ff kijken naar het net5 logootje. to be continued...
Zou wel eens willen weten wat de gemiddelde tijd is om een tv in te laten branden aan het begin van zijn 'carrière'
Moet zeggen dat ik zelf niks met contrastwaarde of helderheid heb geknoeid, heb hem op 'cinema' gezet en ben gewoon gaan kijken. Regelmatig zappen (hoogstens half uur statisch beeld of logos) en heb mijns inziens nog nergens last van.
[ Voor 20% gewijzigd door -Magnat- op 29-10-2010 22:13 ]
Ik lees hier al mee sinds voor de zomer, en het gaat nu eindelijk zo ver komen: Er komt een PanaPlasma!
Bij de eerste winkel nogal geschokken, LCD (Philips 7xxx) zag er VEEL beter uit dan de G20 ernaast, maar toch ook nog maar naar de concurrent gegaan. En daar was het juist andersom. Gezien de ervaringen hier in het forum heb ik er alle vertrouwen in dat in de (niet fel verlichtte, wel grote kijkhoeken) huiskamer de Plasma mooier uit zal komen.
Dus nu is de keuze bepaald op de P50V20, en dan lees ik net dat er hier (buitenland) op 1 november een actie begint van Panasonic: Gratis 3D Blu-Ray speler (BDT100) bij de VT20. Bij de V20 zou ik een BD65 à €180 erbij gekocht hebben, dus dan is het prijsverschil ineens nog maar zo'n € 350....
Eigenlijk zien we de zin/noodzaak van 3D niet zo in, maar voor zo'n klein prijsverschil.... Vandaar even de volgende vragen (waarop ik zelf de antwoorden niet heb kunnen vinden...)
1. Als ik een bron (bv de BD65, of een X-Box) via HDMI aansluit op de V20, en de V20 via een digitale kabel aan mijn bestaande (niet HDMI, wel Dolby/DTS 5.1) receiver, krijk ik dan het geluid over de 5.1 speakers?
2. Idem voor de BDT100 met de VT20 (aangezien de BDT alleen HDMI als audio-uit heeft).
3. Wat zijn (behalve 3D) nog meer belangrijke argumenten om (al dan niet) voor de VT20 / BDT100 te gaan?
Ik heb wel gevonden dat de VT20 "Dolby Digital/dts Out/CoNEQ" heeft, dus ik vermoedt dat het darbij wel gaat lukken, maar liever hoor ik ervarings-deskundigen
. En bij de specs van de V20 staat er niets over vermeldt (ook niet dat die dat niet heeft/kan). Dus wie weet raad?
Bij de eerste winkel nogal geschokken, LCD (Philips 7xxx) zag er VEEL beter uit dan de G20 ernaast, maar toch ook nog maar naar de concurrent gegaan. En daar was het juist andersom. Gezien de ervaringen hier in het forum heb ik er alle vertrouwen in dat in de (niet fel verlichtte, wel grote kijkhoeken) huiskamer de Plasma mooier uit zal komen.
Dus nu is de keuze bepaald op de P50V20, en dan lees ik net dat er hier (buitenland) op 1 november een actie begint van Panasonic: Gratis 3D Blu-Ray speler (BDT100) bij de VT20. Bij de V20 zou ik een BD65 à €180 erbij gekocht hebben, dus dan is het prijsverschil ineens nog maar zo'n € 350....
Eigenlijk zien we de zin/noodzaak van 3D niet zo in, maar voor zo'n klein prijsverschil.... Vandaar even de volgende vragen (waarop ik zelf de antwoorden niet heb kunnen vinden...)
1. Als ik een bron (bv de BD65, of een X-Box) via HDMI aansluit op de V20, en de V20 via een digitale kabel aan mijn bestaande (niet HDMI, wel Dolby/DTS 5.1) receiver, krijk ik dan het geluid over de 5.1 speakers?
2. Idem voor de BDT100 met de VT20 (aangezien de BDT alleen HDMI als audio-uit heeft).
3. Wat zijn (behalve 3D) nog meer belangrijke argumenten om (al dan niet) voor de VT20 / BDT100 te gaan?
Ik heb wel gevonden dat de VT20 "Dolby Digital/dts Out/CoNEQ" heeft, dus ik vermoedt dat het darbij wel gaat lukken, maar liever hoor ik ervarings-deskundigen
Verwijderd
1. Als ik de aansluitingen bekijk in de handleiding klopt die veronderstelling
2. Ja, zie boven
3. snellere plasmacellen, 120 Hz dus ook betere 2D weergave.
2. Ja, zie boven
3. snellere plasmacellen, 120 Hz dus ook betere 2D weergave.
Als je geen 3D hoeft, verkoop je de meegeleverde brillen toch gewoon? Dan is het prijsverschil _nog_ kleiner, aangezien ze nieuw geloof ik een euro of 100/stuk kosten
Als je ze in de verpakking laat zitten kun je voor je set van 2 dan vast wel 125-150 euro vragen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
- TV 31 juli gekocht. Bij de eerste keer aanzetten van de TV: direct de THX stand aangezet, contrast default verlaagd van 36 naar 20. 2 weken daarna nog eens verlaagd naar 15.-Magnat- schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:10:
[...]
Hoe lang keek je gemiddeld naar een zender tijdens het inspelen? Half uur, een uur, 10 minuten?
Zou wel eens willen weten wat de gemiddelde tijd is om een tv in te laten branden aan het begin van zijn 'carrière'
Moet zeggen dat ik zelf niks met contrastwaarde of helderheid heb geknoeid, heb hem op 'cinema' gezet en ben gewoon gaan kijken. Regelmatig zappen (hoogstens half uur statisch beeld of logos) en heb mijns inziens nog nergens last van.
- eerste week elke dag en nacht: anti break-in dvd door laten draaien
- net 5, hooguit 45mins (totdat de serie die mijn vriendin kijkt afgelopen is), daarna tv half uur op sneeuw om "bij te trekken".
- ook het sbs6 logo is erg fel, dus hier zijn we ook voorzichtig mee geweest
- tussendoor als we geen tv kijken: anti break in dvd gedraaid (RGB images oplopend naar wit)
- dit afgewisseld met een whipe-image-retention-DVD (gekleurde blokjes die heel snel verspringen)
- eind augustus, niks aan de hand
- midden september: de 5 van Net5 in beeld.
- 2 weken GEEN NET5 meer gekeken
- 1 week naar schotland op vakantie (zie Deathchant in "[Showcase] Scottish highlands")
- bij terugkomst weer een paar dagen de dvd's gedraaid: logo nog steeds even zichtbaar
- conclusie: geen image retention maar burn-in.
Tja, dat klinkt niet goed. Hier net voor het WK gekocht, op THX met Ecomodus on (dus contrast altijd redelijk hoog), wel image retention van het NOS logo voor ongeveer 2 weken na het WK, nu niks meer van te zien.Deathchant schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:25:
[...]
- TV 31 juli gekocht. Bij de eerste keer aanzetten van de TV: direct de THX stand aangezet, contrast default verlaagd van 36 naar 20. 2 weken daarna nog eens verlaagd naar 15.
- eerste week elke dag en nacht: anti break-in dvd door laten draaien
- net 5, hooguit 45mins (totdat de serie die mijn vriendin kijkt afgelopen is), daarna tv half uur op sneeuw om "bij te trekken".
- ook het sbs6 logo is erg fel, dus hier zijn we ook voorzichtig mee geweest
- tussendoor als we geen tv kijken: anti break in dvd gedraaid (RGB images oplopend naar wit)
- dit afgewisseld met een whipe-image-retention-DVD (gekleurde blokjes die heel snel verspringen)
- eind augustus, niks aan de hand
- midden september: de 5 van Net5 in beeld.
- 2 weken GEEN NET5 meer gekeken
- 1 week naar schotland op vakantie (zie Deathchant in "[Showcase] Scottish highlands")
- bij terugkomst weer een paar dagen de dvd's gedraaid: logo nog steeds even zichtbaar
- conclusie: geen image retention maar burn-in.
Klinkt niet normaal inderdaad. Ik hou er echt 0,0 rekening meer mee omdat ik gewoon _geen_ last van inbranden heb met mijn kijkgedrag en de instellingen die ik gebruik (meer contrast dan jij gebruikt, ook de THX-stand). Ik denk dat het dan toch van exemplaar tot exemplaar verschilt hoe erg je last hebt van inbranden en dat ik dan blijkbaar een (erg?) goed exemplaar heb getroffen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
gelukkig was de man van panasonic erg vriendelijk aan de telefoon. dus we horen het dinsdag wel. ik hoop dat ie omgeruild wordt.
ik heb mijn tv nu 2 weken, en nog geen spoor van inbranden of zelfs maar retentie. Heb wel het contrast laag, maar het lijkt bij mij ook niet echt te gebeuren...
ik herinner me nog goed dat ik de eerste maand ook zo'n zelfde post had gemaakt.......ik heb het na anderhalve maand pas ontdekt
Hier gaat waarschijnlijk binnenkort ook een Plasma van Panasonic komen!
Geweldig beeld enz, we zijn uitgekomen op de P50V20.
Mijn vader en ik zijn het er al over eens, alleen mijn moeder.... de tv vindt ze goed, alleen hij is er alleen in het zilver te krijgen... (correct me if I'm wrong)
En ze heeft liever zwart.... Nou zou je als je zwart wilt natuurlijk voor de P50VT20 kunnen gaan, die heeft dezelfde specs, alleen heeft deze 3D, en daar betaal je dan 500 euro meer voor (duur zwart dus).
We zaten misschien ook nog te denken aan de P50G20, dat is zover ik kan vinden dezelfde TV als de V20 (alleen is de G20 er ook in het zwart), en heeft de G20 geen DLNA, en heeft hij een Infinte Black panel, in plaats van een Infinte Black Panel Pro.
Heeft iemand nog goede tips/raad/advies, want we willen natuurlijk graag een goede keuze maken!

Geweldig beeld enz, we zijn uitgekomen op de P50V20.
Mijn vader en ik zijn het er al over eens, alleen mijn moeder.... de tv vindt ze goed, alleen hij is er alleen in het zilver te krijgen... (correct me if I'm wrong)
En ze heeft liever zwart.... Nou zou je als je zwart wilt natuurlijk voor de P50VT20 kunnen gaan, die heeft dezelfde specs, alleen heeft deze 3D, en daar betaal je dan 500 euro meer voor (duur zwart dus).
We zaten misschien ook nog te denken aan de P50G20, dat is zover ik kan vinden dezelfde TV als de V20 (alleen is de G20 er ook in het zwart), en heeft de G20 geen DLNA, en heeft hij een Infinte Black panel, in plaats van een Infinte Black Panel Pro.
Heeft iemand nog goede tips/raad/advies, want we willen natuurlijk graag een goede keuze maken!
urgh...was al bang dat iemand zoiets zou zeggen...Deathchant schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:42:
ik herinner me nog goed dat ik de eerste maand ook zo'n zelfde post had gemaakt.......ik heb het na anderhalve maand pas ontdekt

De V20 is eerder antraciet, zilver zou ik het niet willen noemen in ieder geval.yannickie111 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:03:
Hou er wel rekening mee dat zwart tegenwoordig vrijwel altijd automatisch hoogglans is en dus lekker veel stof aan kan gaan trekkken.
Wat betreft beeldkwaliteit zit er volgens de reviews weinig tot geen verschil tussen de G20 en V20, in ieder geval in de 42" modellen.
De VT20 heeft dan wel weer een beduidend betere beeldkwaliteit, maar is dan ook een stuk duurder.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
SpongeRob schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:13:
[...]
De V20 is eerder antraciet, zilver zou ik het niet willen noemen in ieder geval.
Hou er wel rekening mee dat zwart tegenwoordig vrijwel altijd automatisch hoogglans is en dus lekker veel stof aan kan gaan trekkken.
Wat betreft beeldkwaliteit zit er volgens de reviews weinig tot geen verschil tussen de G20 en V20, in ieder geval in de 42" modellen.
De VT20 heeft dan wel weer een beduidend betere beeldkwaliteit, maar is dan ook een stuk duurder.

qua beeldkwaliteit zal er (in de 50") toch wel wat verschil zitten met de G20, en deze heeft ook geen DLNA, en dat is toch wel een vereiste.
En inderdaad net wat je zegt: met hoogglans zwart blijf je poetsen...
De V20 geeft vooral overdag een beter beeld door het nieuwe filter. Allebei goede tv's, alleen de ene is net wat completer / beter. Of je het ervoor overhebt is een tweede!
je hebt het neem ik aan over het verschil tussen de G20 en V20?StealthyPeanut schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:31:
De V20 geeft vooral overdag een beter beeld door het nieuwe filter. Allebei goede tv's, alleen de ene is net wat completer / beter. Of je het ervoor overhebt is een tweede!
Dan is het antwoord "ja", we willen gaan voor de V20, en niet voor de G20.
datadevil....sorry, ik wilde je niet bang maken. Ik heb waarschijnlijk een maandagochtend exemplaar. De meeste mensen hebben er geen last van
Weer wat geruster? 
@nadroJ, flink wat. Meer dan 100 uur sowieso. Heb het niet geteld (ik weet niet waar ik die uren kan zien op de G20).
@nadroJ, flink wat. Meer dan 100 uur sowieso. Heb het niet geteld (ik weet niet waar ik die uren kan zien op de G20).
Ik heb zelf ook geen last van IR. Heb het nog geprobeerd te zoeken. Ondertussen 400 uur op de teller staan. De buzz is er ook haast niet meer.
@Deathchant: de eerste 200 uur heb ik niet heel lang aan 1 stuk naar een zender gekeken. Maximaal 2/2,5 uur (af en toe een film). Verder geen break in images/dvd gedraaid. Ik ben benieuwd wat de monteur zal zeggen. Omruilen zou wel mooi zijn.
Urencheck G20 (waarschijnlijk ook andere series)
@Deathchant: de eerste 200 uur heb ik niet heel lang aan 1 stuk naar een zender gekeken. Maximaal 2/2,5 uur (af en toe een film). Verder geen break in images/dvd gedraaid. Ik ben benieuwd wat de monteur zal zeggen. Omruilen zou wel mooi zijn.
Urencheck G20 (waarschijnlijk ook andere series)
- Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
- Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
- Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
- Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 31-10-2010 14:14 ]
Sowieso schrijf je zo!
Hey man, dankjewel!! straks ff uitproberen.
@Figaro en Grrrrene...om te laten zien dat ik niet overdrijf:

Zien jullie het rechtsboven in de hoek de 5 zo rozig oplichten? THX stand, contrast 15, helderheid 0, kleur 30. Voila.

Zien jullie het rechtsboven in de hoek de 5 zo rozig oplichten? THX stand, contrast 15, helderheid 0, kleur 30. Voila.
Ehmm... Heb hier een G20 staan. De DLNA doet het aardig goed hoor. PS3 Media server op de PC en werken met die hap. Voor het gemak is een Eminent EM7080 of een AC Ryan ook de moeite waard. Geen netwerk lags en zo. Maar DLNA doet het wel.toch wel wat verschil zitten met de G20, en deze heeft ook geen DLNA, en dat is toch wel een vereiste.
En inderdaad net wat je zegt: met hoogglans zwart blijf je poetsen...
En de zwarte hoogglans heb ik sinds juni niet gepoetst. Het glanst nog steeds.En inderdaad net wat je zegt: met hoogglans zwart blijf je poetsen...
Persoonlijk vind ik de enige meerwaarde van de V20 de picture in picture en de DVB-S. Nu heb ik geen schotel (en geen zin om dat aan te leggen), dus blijft alleen de picture in picture over. En dat was het voor mij niet waard.
[ Voor 27% gewijzigd door lamme23 op 31-10-2010 21:58 ]
Ik zie het niet, sorryDeathchant schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:49:
hmm, vreemd. heb echt ergens gelezen dat hij geen DLNA had.lamme23 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:50:
[...]
Ehmm... Heb hier een G20 staan. De DLNA doet het aardig goed hoor. PS3 Media server op de PC en werken met die hap. Voor het gemak is een Eminent EM7080 of een AC Ryan ook de moeite waard. Geen netwerk lags en zo. Maar DLNA doet het wel.
[...]
En de zwarte hoogglans heb ik sinds juni niet gepoetst. Het glanst nog steeds.
Persoonlijk vind ik de enige meerwaarde van de V20 de picture in picture en de DVB-S. Nu heb ik geen schotel (en geen zin om dat aan te leggen), dus blijft alleen de picture in picture over. En dat was het voor mij niet waard.
maar als ik op de specs pagina op de panasonicsite kijk, dan zie ik ook verschillen in panel, pro vs, geen pro enz...
wat is hier precies het verschil tussen?
Ik moet zeggen dat ik echt heel goed moet kijken op deze foto's. En zo te zien zijn deze foto's op pont-blank-range genomen? Als je op normale afstand kijkt, zie je het dan nog? Uiteraard is het heel vervelend als je het logo constant ziet en je je eraan ergert, maar moeten we met z'n allen niet gaan oppassen dat we niet gaan muggenziften? We kunnen met z'n allen met een vergrootglas de TV gaan bekijken, maar dat is niet echt handig nietwaar?Deathchant schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:49:
Hey man, dankjewel!! straks ff uitproberen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
@Deathchant
Idd is er iets van een logo zichtbaar. Kan me voorstellen dat als je eenmaal weet dat het er zit dat je je er ook meer aan stoort. Hoewel het geen garantie gevalletje is verwacht ik dat panasonic je scherm wel zal omruilen. Goede kans dat de monteur al een andere bij zich heeft.....
Die berichten heb ik in ieder geval al eerder gelezen.
Idd is er iets van een logo zichtbaar. Kan me voorstellen dat als je eenmaal weet dat het er zit dat je je er ook meer aan stoort. Hoewel het geen garantie gevalletje is verwacht ik dat panasonic je scherm wel zal omruilen. Goede kans dat de monteur al een andere bij zich heeft.....
Die berichten heb ik in ieder geval al eerder gelezen.
True, ik moest ook goed kijken. Het hielp me om het logo te zien om te zoeken naar het roze in het logo. Dan zie je het wat sneller.Luuk1983 schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:40:
[...]
Ik moet zeggen dat ik echt heel goed moet kijken op deze foto's. En zo te zien zijn deze foto's op pont-blank-range genomen? Als je op normale afstand kijkt, zie je het dan nog? Uiteraard is het heel vervelend als je het logo constant ziet en je je eraan ergert, maar moeten we met z'n allen niet gaan oppassen dat we niet gaan muggenziften? We kunnen met z'n allen met een vergrootglas de TV gaan bekijken, maar dat is niet echt handig nietwaar?
@Deathchant: lijkt me dat je het op een egale achtergrond sneller ziet dan op water. Heb je daar ook wat foto's van?
Sowieso schrijf je zo!
ik merk dat we nu in een discussie gaan komen van "wie ziet het wel en wie ziet het niet"....
Dit was uiteraard niet mijn bedoeling. De reden van mijn post met de foto's is omdat ik het zelf zo duidelijk zie dat ik dacht dat het nu niet meer kon missen. Blijkbaar wel dan en ik kijk nu vanaf de Dell D630 laptopscherm wat niet bekend staat om zijn briljante scherm
En ja dit zie ik dus vanaf de bank ook. En nee, ik heb geen extreem vergrotende lenzen of bril. Zelfs mijn vriendin ziet het.
Ik heb ook al vaker gezegd dat ik het in sommige gevallen ook gewoon niet zie als ik op de bank tv zit te kijken. Maar heel vaak zie ik het ook wel. En ja, als je weet dat het er zit, valt het extra op.
Als ik een 17-55IS lens koop en die zit er met de autofocus altijd NET iets ernaast (backfocus/frontfocus), dan vind ik dat wel erg vervelend, en dat moet dan wel gefixed worden, hoe 'muggezifterig' dat ook klinkt. Ik heb er toch behoorlijk wat geld voor betaald en dit zou gewoon niet moeten.
Nogmaals, no offence, maar ik vind niet dat iemand anders voor mij hoeft te beslissen of ik dit erg moet vinden of niet.
Dit was uiteraard niet mijn bedoeling. De reden van mijn post met de foto's is omdat ik het zelf zo duidelijk zie dat ik dacht dat het nu niet meer kon missen. Blijkbaar wel dan en ik kijk nu vanaf de Dell D630 laptopscherm wat niet bekend staat om zijn briljante scherm

Ik heb ook al vaker gezegd dat ik het in sommige gevallen ook gewoon niet zie als ik op de bank tv zit te kijken. Maar heel vaak zie ik het ook wel. En ja, als je weet dat het er zit, valt het extra op.
Als ik een 17-55IS lens koop en die zit er met de autofocus altijd NET iets ernaast (backfocus/frontfocus), dan vind ik dat wel erg vervelend, en dat moet dan wel gefixed worden, hoe 'muggezifterig' dat ook klinkt. Ik heb er toch behoorlijk wat geld voor betaald en dit zou gewoon niet moeten.
Nogmaals, no offence, maar ik vind niet dat iemand anders voor mij hoeft te beslissen of ik dit erg moet vinden of niet.
...voor wat het waard is... mij valt het op, en zou mij er ziek aan ergeren.Deathchant schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:49:
Ik zie het ook....en zou mij ook storen.Deathchant schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:49:
...
Uiteraard hoeft niemand dat voor jou te beslissen. Ik ken het absoluut hoor, als je iets duurs gekocht hebt en er is iets mee waar je je telkens aan irriteert. Mijn punt was dat elke plasma wel IETS van image retention heeft, dat is gewoon inherent aan de techniek. Ook beeldbuis TVs hadden dat vroeger en daar hoor je niemand over. Het gaat erom of je bij NORMAAL gebruik bij NORMALE afstand het ziet of niet. In jou geval is dat blijkbaar het geval en dat zou inderdaad naar mijn mening niet mogen. Als ik bij mij van heel dichtbij goed kijk, dan zie ik af en toe ook nog wel eens een logootje, maar op normale afstand zie ik dat helemaal niet.Deathchant schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:25:
Maar omdat het in jouw geval niet alleen ietsje donkerder/lichter, maar ook echt anders gekleurd (namelijk roze) kan me voorstellen dat het eerder opvalt.
Succes in ieder geval! Panasonic staat bekend om goede garantie, dus het lijkt me geen probleem.
ja ik kan het niet helpen om te vermoeden dat dit geen image retention meer is. Het logo wordt niet vager, wat ik ook doe. Wachten, sneeuwbeeld, tv een week uit laten staan etc. Het helpt allemaal niet. Ik heb het nu al anderhalve maand ongeveer dus ja. Het kan ook niet zo zijn dat ik 2,5 jaar moet wachten totdat het weg is he.
Een TV is er ook voor normaal gebruik he. Panasonic "garandeert" met zijn pixelshifting en het neo-pdp paneel dat inbranden niet meer zou mogen voorkomen. Wel retention. En niet langer dan x-tijd statische beelden weergeven. Maar daar is bij mij gewoon geen sprake van.
Daarbij heb ik als klant zowat alles gedaan om het te voorkomen, en dan NOG gebeurt het.
Wanneer dit niet zou mogen, dan ga ik er gewoon even vanuit dat ik een maandagochtend exemplaar heb, ik kan het ook niet anders verklaren. Maar ja, ik hoop dat Panasonic mij dit morgen even komt uitleggen. Heb net een sms gekregen: volgens afspraak wordt u op 02-11 in de ochtend (8:00-13:00) door een van onze buitendienstmedewerkers bezocht. (Ordernr: xxxx Ref: Maxwell.
Overigens, hij is gemaakt in Czech Republik, maar dat moet niks uitmaken.
Een TV is er ook voor normaal gebruik he. Panasonic "garandeert" met zijn pixelshifting en het neo-pdp paneel dat inbranden niet meer zou mogen voorkomen. Wel retention. En niet langer dan x-tijd statische beelden weergeven. Maar daar is bij mij gewoon geen sprake van.
Daarbij heb ik als klant zowat alles gedaan om het te voorkomen, en dan NOG gebeurt het.
Wanneer dit niet zou mogen, dan ga ik er gewoon even vanuit dat ik een maandagochtend exemplaar heb, ik kan het ook niet anders verklaren. Maar ja, ik hoop dat Panasonic mij dit morgen even komt uitleggen. Heb net een sms gekregen: volgens afspraak wordt u op 02-11 in de ochtend (8:00-13:00) door een van onze buitendienstmedewerkers bezocht. (Ordernr: xxxx Ref: Maxwell.
Overigens, hij is gemaakt in Czech Republik, maar dat moet niks uitmaken.
Heb nog even je posts terug gelezen en je 1e melding is ongeveer na 50 uur waarin je aangeeft dat jullie wel wat meer Net 5 kijken dan andere zenders. Daar ligt 'm het probleem denk ik dan ook. Net 5/SBS 6 en ook Ned 1, 2 en 3 vind ik rot logo's. Heb die logo's gewoon vermeden door in te zoomen en door veel films te kijken zonder logo's (Film 1 on Demand of vanaf m'n laptop).
Maar goed, je hebt de break in dvd's/images, dus mocht het omgeruild worden weet je wat je te doen staat
Ben heel benieuwd wat de monteur zal zeggen.
Maar goed, je hebt de break in dvd's/images, dus mocht het omgeruild worden weet je wat je te doen staat
Ben heel benieuwd wat de monteur zal zeggen.
Sowieso schrijf je zo!
Ja, dat heb ik inderdaad gezegd:
Idd, sbs6 is ook een rot logo. Ik heb denk ik 2x zoveel uur erop zitten met naar discovery HD showcase dan naar Net5. Maar ja, dat logo is ook een stuk "zachter". Die 5 van net5 is echt zo wit als dat het maar kan zijn. We horen het morgen.
Mijn vriendin kijkt daar altijd series, maar er is nooit langer dan 45 minuten aan 1 stuk (omdat je niet langer dan een bepaalde tijd statische beelden moet weergeven). daarna altijd sneeuw gespeeld enzo. Dus ze heeft zich er wel goed aan gehouden. En vergeet niet; dit was op de thx stand met contrast 15. Dan kun je je afvragen of dit valt onder "normaal tv kijken".....Ik moet wel zeggen dat ik het erg vreemd vind, aangezien we niet veel net5 kijken, wel iets meer dan de overige zenders maar niet bizar veel meer
Idd, sbs6 is ook een rot logo. Ik heb denk ik 2x zoveel uur erop zitten met naar discovery HD showcase dan naar Net5. Maar ja, dat logo is ook een stuk "zachter". Die 5 van net5 is echt zo wit als dat het maar kan zijn. We horen het morgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 01-11-2010 15:18 ]
't is wel een beetje omgekeerde wereld. Ik ben wel voorzichtig geweest met de TV, maar ik heb bij lange na niet zoveel moeite gedaan als jij met break-in dvd's en sneeuw en dergelijke. In zeker zin ben ik de TV normaal gaan gebruiken. En nee, ik heb niet eens THX mode voor normaal TV kijken gebruikt, maar 'normal'. En mijn vriendin kijkt veel RTL4. En ik heb nooit last gehad van inbranden of image retention (nou ja, niet langer dan een kwartier ofzo).Deathchant schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:15:
Ja, dat heb ik inderdaad gezegd. Mijn vriendin kijkt daar altijd series, maar er is nooit langer dan 45 minuten aan 1 stuk (omdat je niet langer dan een bepaalde tijd statische beelden moet weergeven). daarna altijd sneeuw gespeeld enzo. Dus ze heeft zich er wel goed aan gehouden. En vergeet niet; dit was op de thx stand met contrast 15. Dan kun je je afvragen of dit valt onder "normaal tv kijken".....
Jij doet er juist alles aan en hebt er WEL last van. Ik vind het wel sneu voor je wat dat betreft. Voor hetzelfde geld heeft juist het voorzichtige gedrag veroorzaakt wat je wil voorkomen, je weet het niet he!
zoals gezegd heb ik ook nog geen last, maar ook nog niet zoveel uren erop zitten. Maar zou het ook per model kunnen verschillen, ik heb de TX-P42S20 en julie allemaal volgens mij duurdere modellen met een nieuwere neo-pdp techniek?
@Luuk1983....tja misschien roep ik het wel af over mezelf. Hoe harder ik focus om alles 100% af te dekken, hoe slechter de uitwerking
Maar ja, theoretisch gezien kan dat niet natuurlijk, dus gok ik op een maandagochtend exemplaar.
@datadevil, jij hebt een non-neopdp paneel, waar het theoretisch gezien sneller zou moeten voorkomen. Collega van mij heeft ook de S20 en ook nergens last van. Dus, zolang je niks ziet is het goed
@datadevil, jij hebt een non-neopdp paneel, waar het theoretisch gezien sneller zou moeten voorkomen. Collega van mij heeft ook de S20 en ook nergens last van. Dus, zolang je niks ziet is het goed
Je zou toch denken dat iemand maandagochtend helemaal fris en fruitig uit het weekend komtDeathchant schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:53:
@Luuk1983....Maar ja, theoretisch gezien kan dat niet natuurlijk, dus gok ik op een maandagochtend exemplaar.
Anyway, hou ons maar op de hoogte wat Panasonic ervan denkt. Ben je overigens verder tevreden over de TV?
is het niet zo dat doordat je sneeuw en dergelijke afspeelt de kans groter wordt dat een logo blijft staan?
ik zet mijn tv gewoon uit en kijk pas de volgende dag weer ('s ochtends kort en dan 's avonds langer 17:30 tot 1:00).
als je nu bv nog een paar uur sneeuw of wisselde plaatjes aanzet, krijg de fosforlaag dan minder 'rust' waardoor het makkelijker statische beelden oppakt?
ik heb alleen de bridness iets terug gezet, voor de rest doe ik niks anders
ik zet mijn tv gewoon uit en kijk pas de volgende dag weer ('s ochtends kort en dan 's avonds langer 17:30 tot 1:00).
als je nu bv nog een paar uur sneeuw of wisselde plaatjes aanzet, krijg de fosforlaag dan minder 'rust' waardoor het makkelijker statische beelden oppakt?
ik heb alleen de bridness iets terug gezet, voor de rest doe ik niks anders
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
De S20 heeft de NEOPDP van de G10, met wat verbeteringen in contrast en verbruik, zie dit forum : http://www.avforums.com/f...panasonic-g20-vs-s20.html (en het filmpje op 1:50) of hier: http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42s20b-20100511647.htmDeathchant schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:53:
Wel NEOPDP dus, maar niet die van de G20, die is dan weer NEONEO blijkbaar
Verwijderd
heb de g20 nu sinds mei en heb sinds een maand het rtl4 logo erin
terwijl we niet eens veel rtl4 kijken.
ik ben dus benieuwd wat er uit het bezoek van panasonic gaat komen.
ik ben dus benieuwd wat er uit het bezoek van panasonic gaat komen.
De s20 is ~300 euro goedkoper dan de G20, vind het nogal wat.datadevil schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:11:
[...]
De S20 heeft de NEOPDP van de G10, met wat verbeteringen in contrast en verbruik, zie dit forum : http://www.avforums.com/f...panasonic-g20-vs-s20.html (en het filmpje op 1:50) of hier: http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42s20b-20100511647.htm
Wel NEOPDP dus, maar niet die van de G20, die is dan weer NEONEO blijkbaar
Ik moet wel zeggen; ik kom bij een hoop mensen die een 40/42" LCD hebben, maar mijn s20 is toch wel echt een heel prima ding als ik het zo vergelijk zo her en der. De kleuren en kijkhoek zijn unmatched.
Door sneeuw of andere flikkerbeelden (zoals break-in dvd's) worden die pixels weer geactiveerd geloof ik, dan kan je het logo er weer uitkrijgen.
Is het geen idee om een actie voor semi-transparante zenderlogo's op touw te zetten? Dan is dit geeikel over. Denk ook dat m.n. panasonic (toch de grootste plasma fabrikant) daar wel iets in ziet...
[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2010 22:43 ]
@Catch22: ja idd. Het discovery HD showcase logo is erg zacht namelijk. Het rtl4 logo is ook niet zo enorm fel. Die van Net5, het mag duidelijk zijn dat dit het grootste teringlogo is dat er bestaat
, en van sbs6 zijn erg fel ja. Maar ja, zet zo'n actie maar eens op touw.....
Overigens, ik wilde ook eerst de S20 kopen, vanwege de prijs, maar besloot toch voor een beter paneel te gaan. Die S20 is echt een hele degelijke plasma. Een collega van mij heeft em ook en is uiterst tevreden.
@allied. dat is echt fubar he. Maar aangezien jij em sinds mei hebt, moet jij toch al veel meer uren erop hebben zitten. Vreemd dat jij dan na zoveel uur ineens een logo hebt. Ik heb mijn tv pas nieuw, dus bij mij zou je het dan sneller verwachten.
@Luuk1983. ik ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit. En daarom heb ik em ook gekocht he. Ik zou nu, zelfs na dit ingebrand logo nog niet denken om over te stappen naar LED/LCD. De kwaliteit en het organische beeld spreekt voor mij gewoon voor zich. Er MOET gewoon een manier zijn om die shitlogo's te vermijden, zonder het gewone-tv-kijken-concept te moeten opofferen.
Overigens, ik wilde ook eerst de S20 kopen, vanwege de prijs, maar besloot toch voor een beter paneel te gaan. Die S20 is echt een hele degelijke plasma. Een collega van mij heeft em ook en is uiterst tevreden.
@allied. dat is echt fubar he. Maar aangezien jij em sinds mei hebt, moet jij toch al veel meer uren erop hebben zitten. Vreemd dat jij dan na zoveel uur ineens een logo hebt. Ik heb mijn tv pas nieuw, dus bij mij zou je het dan sneller verwachten.
@Luuk1983. ik ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit. En daarom heb ik em ook gekocht he. Ik zou nu, zelfs na dit ingebrand logo nog niet denken om over te stappen naar LED/LCD. De kwaliteit en het organische beeld spreekt voor mij gewoon voor zich. Er MOET gewoon een manier zijn om die shitlogo's te vermijden, zonder het gewone-tv-kijken-concept te moeten opofferen.
De vrouw het huis uitDeathchant schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:45:
Er MOET gewoon een manier zijn om die shitlogo's te vermijden, zonder het gewone-tv-kijken-concept te moeten opofferen.
Nou, de meneer van panasonic E-Care is zojuist langsgekomen. Hij deed in 10 seconden ff flits flits en hij zag meteen het probleem.
Ik hoefde me totaal geen zorgen te maken dat het mijn eigen schuld zou zijn.
Hij legde uit dat de G20 en de VT20 series hier het meeste last van hebben en dat het echt met regelmaat voorkomt. Hij zei dat de TV meegenomen zou worden en hij zei dat het de procedure van Panasonic was om de tv 1 week lang te "testen". Ze gaan allerlei programma's draaien etc om te kijken of het logo niet weggaat.
Wanneer het logo er nog steeds is, word ik direct gebeld en krijg ik een gloednieuwe TV, spiksplinternieuw uit de doos
. Ik krijg absoluut geen "gebruikte", maar echt een hele nieuwe. Omdat ze klanten niet langer dan 2 weken willen laten wachten, krijgen ze het geld terug wanneer de G20 niet op voorraad is bij Panasonic.
Ik heb meteen gevraagd hoe ik dit met een nieuwe tv kan voorkomen. Hij zei dat ik het contrast op de helft van de max-waarde moest zetten of daaronder (dus <=30). Hij beveelde zeker aan om de tv eerst in te spelen. Een anti-break-in-dvd was ok, maar in feite kon ik normaal TV kijken. Met contrast op 30 of lager. Het ging zich overigens om de eerste 200-400 uur en niet om 100-200 uur!
Dus hij heeft de TV meegenomen en heb als leentoestel een TX-32LMD70FA (LCD) gekregen. Ik moet helaas analoogkijken, maar ja, ik klaag absoluut niet, want dit is allemaal erg snel en netjes geregeld. Over 1 week krijg ik bericht.
Ow, ik heb ook gevraagd hoe het zit met garantie bij een niet-nederlands panasonic toestel.
Het zit dus zo. Mijn tv is gemaakt in Czech Republik, maar dit maakt niet uit. Het gaat zich erom dat de TV geimporteerd moet zijn door een nederlands bedrijf. Veel mensen kopen zo goedkoop mogelijk een TV en deze zijn dan niet door een nederlands bedrijf geimporteerd.
Maar ja, ondanks dat ik nu analoog LCD moet gaan kijken op een 32" ipv 42" maakt mij dit helemaal niet uit. Hij heeft me netjes uitgelegd hoe het allemaal werkt bij Panasonic en ik hoefde me echt geen zorgen te maken. Dus vooralsnog ben ik wel blij met de gang van zaken.
Ik hoefde me totaal geen zorgen te maken dat het mijn eigen schuld zou zijn.
Hij legde uit dat de G20 en de VT20 series hier het meeste last van hebben en dat het echt met regelmaat voorkomt. Hij zei dat de TV meegenomen zou worden en hij zei dat het de procedure van Panasonic was om de tv 1 week lang te "testen". Ze gaan allerlei programma's draaien etc om te kijken of het logo niet weggaat.
Wanneer het logo er nog steeds is, word ik direct gebeld en krijg ik een gloednieuwe TV, spiksplinternieuw uit de doos
Ik heb meteen gevraagd hoe ik dit met een nieuwe tv kan voorkomen. Hij zei dat ik het contrast op de helft van de max-waarde moest zetten of daaronder (dus <=30). Hij beveelde zeker aan om de tv eerst in te spelen. Een anti-break-in-dvd was ok, maar in feite kon ik normaal TV kijken. Met contrast op 30 of lager. Het ging zich overigens om de eerste 200-400 uur en niet om 100-200 uur!
Dus hij heeft de TV meegenomen en heb als leentoestel een TX-32LMD70FA (LCD) gekregen. Ik moet helaas analoogkijken, maar ja, ik klaag absoluut niet, want dit is allemaal erg snel en netjes geregeld. Over 1 week krijg ik bericht.
Ow, ik heb ook gevraagd hoe het zit met garantie bij een niet-nederlands panasonic toestel.
Het zit dus zo. Mijn tv is gemaakt in Czech Republik, maar dit maakt niet uit. Het gaat zich erom dat de TV geimporteerd moet zijn door een nederlands bedrijf. Veel mensen kopen zo goedkoop mogelijk een TV en deze zijn dan niet door een nederlands bedrijf geimporteerd.
Maar ja, ondanks dat ik nu analoog LCD moet gaan kijken op een 32" ipv 42" maakt mij dit helemaal niet uit. Hij heeft me netjes uitgelegd hoe het allemaal werkt bij Panasonic en ik hoefde me echt geen zorgen te maken. Dus vooralsnog ben ik wel blij met de gang van zaken.
Nette oplossing! Ben benieuwd of de testprogramma's van Panasonic wel het logo weg krijgen.
In feite heb je alles goed gedaan qua inspelen. Dus het is gewoon pech.
Over de 200-400u inspeeltijd. Kan best kloppen aangezien ik wel eens heb gelezen dat je de eerste 1000u moet inspelen
Overigens wel apart dat de G20 en de VT20 hiervan veel last hebben. De V20 dus niet. Zal wel aan het paneel liggen oid. Geen idee precies.
Na 200u heb ik het contrast licht verhoogd van 15 naar 20 en ben overdag met Eco Mode op On gaan kijken. Nu ik over de 400u zit heb ik contrast naar 25 gedaan. Dit blijft voorlopig even zo.
In feite heb je alles goed gedaan qua inspelen. Dus het is gewoon pech.
Over de 200-400u inspeeltijd. Kan best kloppen aangezien ik wel eens heb gelezen dat je de eerste 1000u moet inspelen
Overigens wel apart dat de G20 en de VT20 hiervan veel last hebben. De V20 dus niet. Zal wel aan het paneel liggen oid. Geen idee precies.
Na 200u heb ik het contrast licht verhoogd van 15 naar 20 en ben overdag met Eco Mode op On gaan kijken. Nu ik over de 400u zit heb ik contrast naar 25 gedaan. Dit blijft voorlopig even zo.
[ Voor 12% gewijzigd door nadroJ op 02-11-2010 11:24 ]
Sowieso schrijf je zo!
ik weet niet welke programma's dat dat gaan zijn om dit weg te krijgen. Ik kan me echt alleen voorstellen dat er een geinverteerd net5 logo gedisplayed moet worden, maar dan garandeer je nog niet dat het werkt omdat alles eromheen ook veroudert. Je moet net alleen alles om die 5 heen wegkrijgen en aangezien ik soms de tv in "uitgerekte" beeldmodus moet zetten omdat sommige programma's blijkbaar niet in de juiste verhouding doorkomen, kunnen ze niet echt bepalen hoeveel pixels breed dat ingebrande logo is en op welke exacte positie het staat. Misschien zijn wat pixeltjes OM het 5je heen ook wel meer verouderd dan de rest, maar valt het niet zo op tegen een grote achtergrond.
Maar ja, we gaan het zien. Als het weg is en ik heb mijn oude tv terug, is dat ook goed he. Een spiksplinternieuwe moet ik dan wel weer helemaal gaan inwerken. maar ja, dat heb ik er wel voor over.
Ja, geen idee waarom de G20 en VT20 dit hebben. Hij zei inderdaad dat het toch andere panelen zijn. Waarom het bij de G20 en VT20 meer voorkomt dan bij de V20, geen idee.
In ieder geval ik ben wel van plan om de eerste week de TV de hele nacht de anti-break-in dvd af te laten spelen, en ik ga nu echt op de uren bijhouden hoe en wat. Ik weet nu dankzij nadroJ hoe je in het menu komt om dat te zien, en ik ga gewoon het zekere voor het onzekere nemen en op de 600 uur zitten met inspelen, voordat ik contrasten hoger ga zetten.
Maar ja, we gaan het zien. Als het weg is en ik heb mijn oude tv terug, is dat ook goed he. Een spiksplinternieuwe moet ik dan wel weer helemaal gaan inwerken. maar ja, dat heb ik er wel voor over.
Ja, geen idee waarom de G20 en VT20 dit hebben. Hij zei inderdaad dat het toch andere panelen zijn. Waarom het bij de G20 en VT20 meer voorkomt dan bij de V20, geen idee.
In ieder geval ik ben wel van plan om de eerste week de TV de hele nacht de anti-break-in dvd af te laten spelen, en ik ga nu echt op de uren bijhouden hoe en wat. Ik weet nu dankzij nadroJ hoe je in het menu komt om dat te zien, en ik ga gewoon het zekere voor het onzekere nemen en op de 600 uur zitten met inspelen, voordat ik contrasten hoger ga zetten.
Eigenlijk is het toch gewoon ab-so-luut belachelijk dat je er eerst zo'n 200 kWh doorheen moet stampen om te voorkomen dat je misschien last hebt van logotjes die er niet horen?!?!Deathchant schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:36:Ik weet nu dankzij nadroJ hoe je in het menu komt om dat te zien, en ik ga gewoon het zekere voor het onzekere nemen en op de 600 uur zitten met inspelen, voordat ik contrasten hoger ga zetten.

Laat ze dat lekker in CZ doen, of waar ze dat spul ook maken.
Als je dat als nietsvermoedende klant hoort die op zoek is naar 'een nieuwe TV', dan laat je dit soort techniek toch gewoon links liggen? Ben ik net iedereen die ik ken aan het overtuigen om in ieder geval plasma eens te overwegen, krijg je dit soort verhalen... Je hoeft tegenwoordig toch ook je auto niet meer na de 1e 1000 km naar de garage te brengen voor nieuwe olie en kleppen stellen. Dat was zo in 1972, maar we zijn inmiddels wat handiger geworden.
Kennelijk heb ik geluk gehad, of toevallig de goede zenders/gedownloade content/Wii gekeken. Nog steeds niets te zien bij mij na >800 branduren. In ieder geval wel fijn dat Panasonic nog echte service kent!
Op fora hoor je natuurlijk altijd de meeste horror-verhalen. Immers, mensen die tevreden zijn er nergens last van hebben zal je minder snel op fora vinden. Als ik na ga hoeveel verschillende gebruikers er hier in het topic al langsgekomen zijn, dan is één verhaal van Deathchant geen reden om aan de techniek te twijfelen.Joepla schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:13:
[...]
Eigenlijk is het toch gewoon ab-so-luut belachelijk dat je er eerst zo'n 200 kWh doorheen moet stampen om te voorkomen dat je misschien last hebt van logotjes die er niet horen?!?!![]()
Laat ze dat lekker in CZ doen, of waar ze dat spul ook maken.
Als je dat als nietsvermoedende klant hoort die op zoek is naar 'een nieuwe TV', dan laat je dit soort techniek toch gewoon links liggen? Ben ik net iedereen die ik ken aan het overtuigen om in ieder geval plasma eens te overwegen, krijg je dit soort verhalen... Je hoeft tegenwoordig toch ook je auto niet meer na de 1e 1000 km naar de garage te brengen voor nieuwe olie en kleppen stellen. Dat was zo in 1972, maar we zijn inmiddels wat handiger geworden.
Kennelijk heb ik geluk gehad, of toevallig de goede zenders/gedownloade content/Wii gekeken. Nog steeds niets te zien bij mij na >800 branduren. In ieder geval wel fijn dat Panasonic nog echte service kent!
Ik ben bij lange na niet zo voorzichtig geweest als Deathchant en ik heb nergens last van. En om je vergelijking met de auto te trekken: nog steeds is het niet verkeerd om in het begin wat rustiger aan te doen met de auto zodat alles netjes op elkaar 'in' kan slijten. En hetzelfde geldt voor Plasma: je moet het normaal kunnen gebruiken, maar in het begin moet je gewoon heel eventjes opletten dat je geen statische beelden lang weergeeft. Ik persoonlijk vind het onzin om 's nachts break-in dvd's te gaan spelen en zo 200kW te verspillen, dat is een keuze van Deathchant. In principe zou het niet nodig moeten zijn.
En het is fijn om te weten dat ALS het dan fout gaat, dat Panasonic voortreffelijke service biedt.
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 02-11-2010 12:28 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een vraagje over de Panasonic TX-P46G15E ik hoop dat ik hier dan goed zit.
Deze staat nu bij m'n ouders, in combinatie met een UPC HD Mediabox die aangesloten is op HDMI1. Echter als de tv nu aangezet wordt dan begint ie met zoeken naar kanalen op DVB-?
Is het mogelijk dat de tv altijd zeg maar op HDMI1 spring als ie aangaat? En ja het UPC kastje staat aan.
Iemand een idee hoe dit kan?
Ik heb een vraagje over de Panasonic TX-P46G15E ik hoop dat ik hier dan goed zit.
Deze staat nu bij m'n ouders, in combinatie met een UPC HD Mediabox die aangesloten is op HDMI1. Echter als de tv nu aangezet wordt dan begint ie met zoeken naar kanalen op DVB-?
Is het mogelijk dat de tv altijd zeg maar op HDMI1 spring als ie aangaat? En ja het UPC kastje staat aan.
@Joepla, ik kan je reactie wel begrijpen en eigenlijk heb je gewoon gelijk. Je moet als eindklant gewoon die tv aanzetten en gaan met die banaan zonder zorgen. En tja, ze kunnen dat nou eenmaal niet zelf doen he, omdat de klant dan een 'gebruikt paneel' krijgt.
Ik ben een "tweaker"/techneut en ik wist waar ik aan begon toen ik voor plasma wilde gaan.
Ik ben wel bereid de "risico's" te accepteren en daar de nodige stappen voor te doen, maar dan vind ik wel dat daar tegenover moet staan dat het daarna ook goed moet zijn. Maar ik heb deze risico's genomen, alles eraan gedaan om die shit te voorkomen en het toch uitgekomen is. Erg vervelend.
Kijk, wanneer ik nu een nieuwe TV krijg, dan kies ik er inderdaad zelf voor om die 200 uur te "verspillen". Dat is het mij wel waard om sneller op die branduren te komen en te controleren of dat gewerkt heeft. Het zou inderdaad niet moeten.
En wat Luuk ook zegt; 1 "verkeerd" voorbeeld betekent niet dat ALLE exemplaren slecht zijn. Ik ben gewoon een van de ongelukkigen waarbij het dan toevallig fout gegaan is. Ik ben ook geen persoon die het complete product dan ook gaat afzeiken, want dat is gewoon niet terecht.
Het stelt wel gerust dat je hoe dan ook eruit gaat komen. Is het logo er nog steeds, dan nieuwe tv, is het logo weg, dan krijg je je tv gefixed terug. Dus als je inderdaad de geruststelling hebt dat de aftersales goed zijn, kan ik er best goed meeleven.
Ik ben een "tweaker"/techneut en ik wist waar ik aan begon toen ik voor plasma wilde gaan.
Ik ben wel bereid de "risico's" te accepteren en daar de nodige stappen voor te doen, maar dan vind ik wel dat daar tegenover moet staan dat het daarna ook goed moet zijn. Maar ik heb deze risico's genomen, alles eraan gedaan om die shit te voorkomen en het toch uitgekomen is. Erg vervelend.
Kijk, wanneer ik nu een nieuwe TV krijg, dan kies ik er inderdaad zelf voor om die 200 uur te "verspillen". Dat is het mij wel waard om sneller op die branduren te komen en te controleren of dat gewerkt heeft. Het zou inderdaad niet moeten.
En wat Luuk ook zegt; 1 "verkeerd" voorbeeld betekent niet dat ALLE exemplaren slecht zijn. Ik ben gewoon een van de ongelukkigen waarbij het dan toevallig fout gegaan is. Ik ben ook geen persoon die het complete product dan ook gaat afzeiken, want dat is gewoon niet terecht.
Het stelt wel gerust dat je hoe dan ook eruit gaat komen. Is het logo er nog steeds, dan nieuwe tv, is het logo weg, dan krijg je je tv gefixed terug. Dus als je inderdaad de geruststelling hebt dat de aftersales goed zijn, kan ik er best goed meeleven.
[ Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 02-11-2010 12:40 ]
Wat me opvalt bij de instellingen van Deathchant is het lage contrast. Misschien dat het contrast wel te laag staat voor het panel om fatsoenlijk de retention weg te werken?
Ik ben niet bepaald voorzichting met statische beelden en vooral ondertiteling op een donkere ondergrond kan een behoorlijke tijd nagloeien, maar ook die retentie gaat ook altijd weer weg. Ik vind het inbranden van het net5 logo maar vreemd.
Ik ben niet bepaald voorzichting met statische beelden en vooral ondertiteling op een donkere ondergrond kan een behoorlijke tijd nagloeien, maar ook die retentie gaat ook altijd weer weg. Ik vind het inbranden van het net5 logo maar vreemd.
PSN: Shiver23
@shiver23, dat zou best kunnen ja. Ik weet niet ALLES van de techniek, maar genoeg om het te begrijpen. NadroJ heeft ook een laag contrast en voert dat gewoon op naarmate meer uren verstrijken.
Denk jij dat ik beter het contrast op 30 moet zetten dan? Ik zie namelijk niet in hoe dit zou moeten helpen mijn logo weg te krijgen aangezien dan ALLE pixels inclusief het logo, "feller" worden en dus sneller verouderen.
Ik vind het net als jij ook een vreemde zaak hoor, maar ja, dat maakt het helaas niet minder waar
Denk jij dat ik beter het contrast op 30 moet zetten dan? Ik zie namelijk niet in hoe dit zou moeten helpen mijn logo weg te krijgen aangezien dan ALLE pixels inclusief het logo, "feller" worden en dus sneller verouderen.
Ik vind het net als jij ook een vreemde zaak hoor, maar ja, dat maakt het helaas niet minder waar
Het lijkt me het proberen waard om een paar dagen je contrast rond de 30 te zetten en kijken of je verschil ziet.
PSN: Shiver23
Er is één ding wat me opviel. En let op, ik heb dit niet uitgebreid getest, het is puur een observatie die verder nergens op berust is.
Ik heb een paar dagen geleden mijn TV meubel even overhoop gehaald vanwege een nieuwe blu-ray speler. Daarbij zijn een paar HDMI kabels omgeruild en in een andere poort van de TV terecht gekomen. Ik heb de HDMI poort van mijn STB altijd ingesteld op het 'normale' profiel, omdat ik THX voor TV kijken te donker vind. Mijn Media PC zat op een poort die ingesteld is op THX. De STB is nu terechtgekomen in de HDMI poort die ingesteld was op THX.
Ik heb op een gegeven moment twee losse observaties gedaan: voor het eerst viel mij gisteravond op dat ik het RTL4 en RTL7 logo nog door een andere uitzending heen zag. Dit was was van redelijk dichtbij, maar ik kon me niet herinneren dat ik zo duidelijk nog een logo heb zien na-ijlen. De tweede observatie was dat ik het beeld niet zo goed lekker TV vond kijken en toen bleek dat ik dus THX gebruikte. Een MOGELIJKE conclusie zou kunnen zijn (hoewel er natuurlijk veel meer conclusies kunnen zijn zonder degelijk onderzoek) dat bij THX mode op één of andere manier het probleem met image retention duidelijker aanwezig is. Misschien is het wat Shiver23 zegt, dat door het lage contrast je TV niet genoeg stimuleert om bepaalde logo's te doen vergeten. THX gebruik in normaal in principe alleen met films op DVD en blu-ray dus daarbij heb ik nooit last van logo's en dergelijke.
Ik heb overigens het contrast nooit verlaagd ten opzichte van de standaard instellingen. THX is gewoon THX zoals deze default ingesteld is en als ik al iets verander is het juist het contrast met 1 of 2 omhoog ipv omlaag. Normaal is ook gewoon normaal. Volgens mij heb ik daar ook niks aan veranderd.
EDIT: omdat THX bedoeld is om films zo realistisch mogelijk weer te geven, zou het kunnen zijn dat dingen als pixelshifting uit staan in THX modus? Pixelshifting is belangrijk tegen inbranden, maar kan wat onrustig overkomen. En is het ook niet zo dat overscan aan moet staan om pixelmapping mogelijk te maken?
Ik heb een paar dagen geleden mijn TV meubel even overhoop gehaald vanwege een nieuwe blu-ray speler. Daarbij zijn een paar HDMI kabels omgeruild en in een andere poort van de TV terecht gekomen. Ik heb de HDMI poort van mijn STB altijd ingesteld op het 'normale' profiel, omdat ik THX voor TV kijken te donker vind. Mijn Media PC zat op een poort die ingesteld is op THX. De STB is nu terechtgekomen in de HDMI poort die ingesteld was op THX.
Ik heb op een gegeven moment twee losse observaties gedaan: voor het eerst viel mij gisteravond op dat ik het RTL4 en RTL7 logo nog door een andere uitzending heen zag. Dit was was van redelijk dichtbij, maar ik kon me niet herinneren dat ik zo duidelijk nog een logo heb zien na-ijlen. De tweede observatie was dat ik het beeld niet zo goed lekker TV vond kijken en toen bleek dat ik dus THX gebruikte. Een MOGELIJKE conclusie zou kunnen zijn (hoewel er natuurlijk veel meer conclusies kunnen zijn zonder degelijk onderzoek) dat bij THX mode op één of andere manier het probleem met image retention duidelijker aanwezig is. Misschien is het wat Shiver23 zegt, dat door het lage contrast je TV niet genoeg stimuleert om bepaalde logo's te doen vergeten. THX gebruik in normaal in principe alleen met films op DVD en blu-ray dus daarbij heb ik nooit last van logo's en dergelijke.
Ik heb overigens het contrast nooit verlaagd ten opzichte van de standaard instellingen. THX is gewoon THX zoals deze default ingesteld is en als ik al iets verander is het juist het contrast met 1 of 2 omhoog ipv omlaag. Normaal is ook gewoon normaal. Volgens mij heb ik daar ook niks aan veranderd.
EDIT: omdat THX bedoeld is om films zo realistisch mogelijk weer te geven, zou het kunnen zijn dat dingen als pixelshifting uit staan in THX modus? Pixelshifting is belangrijk tegen inbranden, maar kan wat onrustig overkomen. En is het ook niet zo dat overscan aan moet staan om pixelmapping mogelijk te maken?
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 02-11-2010 12:44 ]
Verwijderd
Even zoeken naar Hotel mode..........Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:27:
Hallo,
Hier kan je instellen hoe je TV opstart.
Dan krijg je dus dit:
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:
Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)
Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers (functies) voor staan.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 12:43 ]
@Luuk hmmmz....
Default is dus contrast 36, helderheid 0, kleur 30. Jij kijkt dus TV in de stand "normal" met deze instellingen. Kijk je dvd/bluray etc., dan kijk je dus op THX stand met deze instellingen. maar ik zie ook in je verhaal staan dat je erachter bent gekomen dat je de THX stand niet prettig vond met TV-kijken....
Dus wat je zegt is om tijdens het TV-kijken de normale stand te gebruiken met een verlaagd contrast en dan voor film dus wel de THX mode te gebruiken?
Staat pixelshifting niet altijd aan op de nieuwe PDP panelen? Ik heb nergens een optie waar je dat uit/aan kunt zetten.
Ik heb sowieso de 16:9 overscan aanstaan. Bij film1 bijvoorbeeld heb ik bovenaan altijd zo'n onderbroken streep. Iets van een grens ofzo? De TV op JUST zetten werkt niet altijd. Ik heb de 16:9 overscan altijd aanstaan zodat ik niet met de beeldverhouding hoef te hannessen.
Default is dus contrast 36, helderheid 0, kleur 30. Jij kijkt dus TV in de stand "normal" met deze instellingen. Kijk je dvd/bluray etc., dan kijk je dus op THX stand met deze instellingen. maar ik zie ook in je verhaal staan dat je erachter bent gekomen dat je de THX stand niet prettig vond met TV-kijken....
Dus wat je zegt is om tijdens het TV-kijken de normale stand te gebruiken met een verlaagd contrast en dan voor film dus wel de THX mode te gebruiken?
Staat pixelshifting niet altijd aan op de nieuwe PDP panelen? Ik heb nergens een optie waar je dat uit/aan kunt zetten.
Ik heb sowieso de 16:9 overscan aanstaan. Bij film1 bijvoorbeeld heb ik bovenaan altijd zo'n onderbroken streep. Iets van een grens ofzo? De TV op JUST zetten werkt niet altijd. Ik heb de 16:9 overscan altijd aanstaan zodat ik niet met de beeldverhouding hoef te hannessen.
Hoezo hebben jullie allemaal overscan aan staan? Je mist dan gewoon een stuk van het beeld.
Ik heb dit standaard uit staan. Vaak heb ik m'n laptop aangesloten om films te kijken en je mist duidelijk een stuk van het beeld, wat je juist probeert te voorkomen lijkt me.
Bij sommige films heb je inderdaad een hele smalle rand, maar dat is gewoon de opname van de film. Just verhelpt dat voor zover ik heb gezien altijd, maar dan mis je dus alsnog een stukje van het beeld.
Btw, voor tv kijken overdag gebruik ik bij normaal tot veel daglicht de Normal mode, maar bij dit druilerige weer gebruik ik Cinema en geen THX. Ik vind bij dezelfde instellingen Cinema net iets meer kleur hebben dan THX. Voor films enzo gebruik ik eigenlijk ook altijd Cinema. THX gebruik ik haast niet.
Ik heb dit standaard uit staan. Vaak heb ik m'n laptop aangesloten om films te kijken en je mist duidelijk een stuk van het beeld, wat je juist probeert te voorkomen lijkt me.
Bij sommige films heb je inderdaad een hele smalle rand, maar dat is gewoon de opname van de film. Just verhelpt dat voor zover ik heb gezien altijd, maar dan mis je dus alsnog een stukje van het beeld.
Btw, voor tv kijken overdag gebruik ik bij normaal tot veel daglicht de Normal mode, maar bij dit druilerige weer gebruik ik Cinema en geen THX. Ik vind bij dezelfde instellingen Cinema net iets meer kleur hebben dan THX. Voor films enzo gebruik ik eigenlijk ook altijd Cinema. THX gebruik ik haast niet.
[ Voor 24% gewijzigd door nadroJ op 02-11-2010 13:49 ]
Sowieso schrijf je zo!
Nogmaals: alles wat ik in mijn vorige post gezet heb is 100% hypothetisch, het is puur hoe ik de TV gebruik en wat ik zie. Ik probeer er vervolgens een logische verklaring voor te vinden, hoewel er mogelijk een hele hoop andere verklaringen voor kunnen zijn.Deathchant schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:19:
@Luuk hmmmz....
Ik vind THX voor 'gewoon' TV kijken te donker. 'Normaal' vind ik prettiger kijken. Voor films gebruik ik inderdaad THX omdat ik daar zo goed mogelijk afgesteld beeld wil hebben.
Omdat ik het idee kreeg dat ik op THX mode meer last had van image retention kwam bij mij de vraag naar boven of het mogelijk iets met pixelshifting te maken zou kunnen hebben. Ik probeerde een verklaring/vraag te formuleren die zou KUNNEN verklaren waarom er eventueel verschil zou kunnen zitten in de verschillende modussen qua image retention. Zoals je leest zijn dat een hoop 'eventueel', 'misschien' en 'kunnen'. Het is gokken aan de hand van bepaalde observaties.
Overscan heb ik altijd uit staan. Mijn STB geeft altijd een 1080i signaal en mijn blu-ray speler en HTPC geven een 1080p signaal. Ik wil dus altijd 1:1 pixelmapping. HD zenders moeten gewoon fullscreen weergegeven worden zonder stukjes die eraf geknipt worden. Wat ik wel heb, is dat sommige zenders inderdaad in de bovenste rij pixels een soort storing hebben zitten. Jammer, maar helaas. Volgens mij werden bij analoge zenders op die manier teletekst meegezonden als ik me niet vergis. Maar overscan is eigenlijk niet meer van deze tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 02-11-2010 13:48 ]
ik mis dan liever een stukje van het beeld (wat niet storend is trouwens, want je mist niks essentieels), dan dat ik straks een ingebrand randje heb. En daarbij kijkt het alles behalve lekker als je een rand hebt.
Ik heb het bij maar heel weinig zenders en vaak zijn dat compleet onboeiende zenders voor mij. Ik heb er dus niet zoveel last van. Ik heb liever altijd 1:1 pixelmapping omdat ten eerste de TV niet hoeft te gaan scalen en ten tweede omdat dat in theorie altijd het scherpste beeld geeft. Een frame resizen wordt altijd onscherper, zeker als het maar iets kleiner hoeft te worden.Deathchant schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:46:
ik mis dan liever een stukje van het beeld (wat niet storend is trouwens, want je mist niks essentieels), dan dat ik straks een ingebrand randje heb. En daarbij kijkt het alles behalve lekker als je een rand hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 02-11-2010 13:52 ]
Hmmm, klinkt wel logisch ja. ik had overigens geen last van onscherpte met die overscan aan....
Maar ik ga dat ook eens proberen dan als ik mijn tv terugkrijg, of een nieuwe
.De gratis periode film1 is toch afgelopen.
Ik kijk zelf niet ultiem veel tv, maar zenders als discovery nat. geogr. HD, en de commerciele zenders als rtl4,5 sbs6 en net5.
Maar ik ga dat ook eens proberen dan als ik mijn tv terugkrijg, of een nieuwe
Ik kijk zelf niet ultiem veel tv, maar zenders als discovery nat. geogr. HD, en de commerciele zenders als rtl4,5 sbs6 en net5.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.