Nou, de meneer van panasonic E-Care is zojuist langsgekomen. Hij deed in 10 seconden ff flits flits en hij zag meteen het probleem.
Ik hoefde me totaal geen zorgen te maken dat het mijn eigen schuld zou zijn.
Hij legde uit dat de G20 en de VT20 series hier het meeste last van hebben en dat het echt met regelmaat voorkomt. Hij zei dat de TV meegenomen zou worden en hij zei dat het de procedure van Panasonic was om de tv 1 week lang te "testen". Ze gaan allerlei programma's draaien etc om te kijken of het logo niet weggaat.
Wanneer het logo er nog steeds is, word ik direct gebeld en krijg ik een gloednieuwe TV, spiksplinternieuw uit de doos

. Ik krijg absoluut geen "gebruikte", maar echt een hele nieuwe. Omdat ze klanten niet langer dan 2 weken willen laten wachten, krijgen ze het geld terug wanneer de G20 niet op voorraad is bij Panasonic.
Ik heb meteen gevraagd hoe ik dit met een nieuwe tv kan voorkomen. Hij zei dat ik het contrast op de helft van de max-waarde moest zetten of daaronder (dus <=30). Hij beveelde zeker aan om de tv eerst in te spelen. Een anti-break-in-dvd was ok, maar in feite kon ik normaal TV kijken. Met contrast op 30 of lager. Het ging zich overigens om de eerste 200-400 uur en niet om 100-200 uur!
Dus hij heeft de TV meegenomen en heb als leentoestel een TX-32LMD70FA (LCD) gekregen. Ik moet helaas analoogkijken, maar ja, ik klaag absoluut niet, want dit is allemaal erg snel en netjes geregeld. Over 1 week krijg ik bericht.
Ow, ik heb ook gevraagd hoe het zit met garantie bij een niet-nederlands panasonic toestel.
Het zit dus zo. Mijn tv is gemaakt in Czech Republik, maar dit maakt niet uit. Het gaat zich erom dat de TV geimporteerd moet zijn door een nederlands bedrijf. Veel mensen kopen zo goedkoop mogelijk een TV en deze zijn dan niet door een nederlands bedrijf geimporteerd.
Maar ja, ondanks dat ik nu analoog LCD moet gaan kijken op een 32" ipv 42" maakt mij dit helemaal niet uit. Hij heeft me netjes uitgelegd hoe het allemaal werkt bij Panasonic en ik hoefde me echt geen zorgen te maken. Dus vooralsnog ben ik wel blij met de gang van zaken.