dus mijn simpele Sje heeft minder problemen dan zijn duurdere broers </zout in wonden strooit>
Mijn geavanceerde Gtje heeft ook geen enkel probleem en geeft beter beeld dan jouw Sje </pats mode>
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Pixelshifting is geheel onzichtbaar, beeld kan daar onmogelijk "onrustig" door worden. Niemand die dat zietLuuk1983 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:41:
Pixelshifting is belangrijk tegen inbranden, maar kan wat onrustig overkomen.
Nickname does not reflect reality
gelukkig maarLuuk1983 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:08:
Mijn geavanceerde Gtje heeft ook geen enkel probleem en geeft beter beeld dan jouw Sje </pats mode>
kep nergens echt informatie kunnen vinden hoe dat pixelshifting is ingebouwd in de panasonics en hoe je het aan/uit kunt zetten.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Omdat ze het ook niet meer hebben volgens mij. Oude generaties hadden pixel 'wobbling'. Maar sinds de modellen van 2007 is daar niets meer over bekend.Deathchant schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:15:
kep nergens echt informatie kunnen vinden hoe dat pixelshifting is ingebouwd in de panasonics en hoe je het aan/uit kunt zetten.
Verwijderd
heb je panasonic gebeld over je ingebrande logo of via je leverancier?Deathchant schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:15:
Verwijderd
213 pagina's is me een beetje teveel om doorheen te spitten. Ik ben nu de trotste eigenaar van een P42G20 (869 euries bij foka incl alles) en heb een vraagje over de settings icm gamen.
Ik vind de gamemode namelijk een beetje vreemd qua kleuren dus heb ik het maar op thx gezet wat bij mij het beste overkwam.
Dus op welke settings hebben jullie de plasma staan? Dus contrast etc, mode?
En ik lees net hierboven over 200-400 uur "inspelen", wat is de beste manier om dit te doen? Films kijken? Misschien eerst netjes inkijken voordat ik me op de kleur /mode ga concentreren?
edit: Hier een nette break-in dvd gevonden http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
Ik vind de gamemode namelijk een beetje vreemd qua kleuren dus heb ik het maar op thx gezet wat bij mij het beste overkwam.
En ik lees net hierboven over 200-400 uur "inspelen", wat is de beste manier om dit te doen? Films kijken? Misschien eerst netjes inkijken voordat ik me op de kleur /mode ga concentreren?
edit: Hier een nette break-in dvd gevonden http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 14:55 ]
Verwijderd
Settings vergelijken is bij een Plasma compleet nutteloos aangezien elke plasma uniek is.
Je moet hem gewoon zo instellen dat het voor jouw prettig is.
Als je hem perfect wil hebben staan moet je hem laten calibreren.......maar of dat mooi is en of je het geld er voor over hebt......
Inspelen is in die 213 pagina's al zoveeeeeeeeeeeeeeel over geschreven.
- contrast niet hoger dan 50% van max.
- geen statische beelden (zwarte randen, logo's, menu's etc)
Voor de rest gewoon genieten van je aankoop.
De Game-setting heeft de laagste lag/vertraging omdat alle foefjes worden uitgezet.
Zelf staat hij bij mij (V20) voor TV en film op professional 1 voor de PS3 op Game
Je moet hem gewoon zo instellen dat het voor jouw prettig is.
Als je hem perfect wil hebben staan moet je hem laten calibreren.......maar of dat mooi is en of je het geld er voor over hebt......
Inspelen is in die 213 pagina's al zoveeeeeeeeeeeeeeel over geschreven.
- contrast niet hoger dan 50% van max.
- geen statische beelden (zwarte randen, logo's, menu's etc)
Voor de rest gewoon genieten van je aankoop.
De Game-setting heeft de laagste lag/vertraging omdat alle foefjes worden uitgezet.
Zelf staat hij bij mij (V20) voor TV en film op professional 1 voor de PS3 op Game
Heb jij de afgelopen 3 pagina's gelezen? Ik heb net een heel verhaal verteld over hoe het ging met Panasonic....Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:47:
[...]
heb je panasonic gebeld over je ingebrande logo of via je leverancier?
Hehe, omdat jij geen zin hebt om te zoeken, moeten wij voor de 1000000e keer het hele verhaal opnieuw vertellen....Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:58:
213 pagina's is me een beetje teveel om doorheen te spitten.

Omdat ik vroeger ook wel eens zo was, zal ik toch even de moeite nemen om inhoudelijk te reageren.
In feite mag het inbranden niet meer voorkomen, maar helaas zijn de G-serie en de VT-serie wat gevoeliger hiervoor, bevestigd door panasonic.
Wat veel in dit topic staat is dat zodra je de tv krijgt het volgende doen:
Het contrast op de helft van wat maximaal mogelijk is (30 dus) en de TV op THX stand zetten en dan niet langer dan een uur statische beelden (logo's e.d.) weergeven.
Ook wordt er geadviseerd om je tv wat in te spelen met een break-in-dvd. Dit is een dvd die een 3tal images laat zien die langzaam steeds witter worden. Dit zijn volledig egale rode, blauwe en groene beelden, overlopend naar wit. Dit zou je met een hoog contrast kunnen doen omdat het forsfor dan sneller veroudert. Met egale beelden maakt dit dus niks uit omdat ze even lang en even vaak aan de beurt komen.
Meer kun je eigenlijk niet doen. Helaas is het nooit volledig gegarandeerd dat je gevrijwaard bent van een inbranding. Ik heb zelf de extreem voorzichtige methode gebruikt:
- contrast: 15
- THX stand
- nooit langer dan 1 uur statische beelden weer gegeven.
- 2 break in dvd's afgespeeld afwisselend met sneeuw beeld. Hierbij heb ik overigens geen contrastsettings gebruikt.
Laat overige instellingen gewoon default en zorg dat je geen zwarte balken in je beeld hebt (dit kan natuurlijk aan de uitzending zelf liggen). Wanneer je een soort van border/lijntje ziet aan de randen, zet dan 16:9 overscan aan of gebruik de setting JUST om dit te voorkomen. Je hebt dan geen 1 op 1 pixelmapping, maar je voorkomt wel het statisch beed.
Verder zou ik iFC uitzetten, want dit veroorzaakt wat artefacts bij snelle beelden omdat de TV het rekenen niet bijgehouden krijg om extra frames optijd erbij te verzinnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 03-11-2010 17:08 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Lol, thanks
213 is best veel maar je hebt gelijk. Die break-in dvd van avs forum is nu aan het draaien, ziet er wel grappig uit.
213 is best veel maar je hebt gelijk. Die break-in dvd van avs forum is nu aan het draaien, ziet er wel grappig uit.
Verwijderd
[quote]Deathchant schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:05:
[...]
Heb jij de afgelopen 3 pagina's gelezen? Ik heb net een heel verhaal verteld over hoe het ging met Panasonic....
niet opgelet (had ik vroeger op school al last van
)
morgen contact opnemen over mijn tv ,logo wordt niet minder
[...]
Heb jij de afgelopen 3 pagina's gelezen? Ik heb net een heel verhaal verteld over hoe het ging met Panasonic....

morgen contact opnemen over mijn tv ,logo wordt niet minder
Gelukkig heb ik een V20Deathchant schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:05:
[...]
In feite mag het inbranden niet meer voorkomen, maar helaas zijn de G-serie en de VT-serie wat gevoeliger hiervoor, bevestigd door panasonic.
[...]
Maar ook ik heb maandenlang de NoS en nl1 logo's in beeld gehad, zonder extreem lang of fel te kijken. Ik heb laatst nog weer wat gezocht en kon het niet meer overtuigend lokaliseren. Het lijkt een beetje uitgedoofd te zijn, maar volgens mij kun je alle plasma's nog wel inbranden als je niet oppast. Ik heb ook nog bij m'n ouders gekeken en die hebben een S20, plus dat ze nogal van bonte heldere kleuren houden, maar slechts een klein beetje inbranding. Als het erg duidelijk en langdurig is, dan zal het misschien wel exemplarisch zijn.
Ik heb vorige week ontdekt dat het "huisje" symbool van XBMC (linksboven) in m'n scherm was gebrand. Vervolgens heb ik een andere skin gekozen met minder contrast (de Confluence-skin heeft een wit huisje met zwarte achtergrond als default) en het huisje was na 2-3 dagen helemaal weg. Ik heb XBMC ook zo ingesteld dat niet-16:9-video's met grijze balken worden weergegeven.
Ik kijk eigenlijk alles in THX, alleen overdag zou dat wel wat feller mogen, maar m'n dikke gevoerde velours gordijnen houden zoveel licht tegen, dat ik zelfs overdag een volledig verduisterde woonkamer kan maken
Achja, en overdag werk ik toch, alleen in de weekenden heb ik dat probleem
Ik kijk eigenlijk alles in THX, alleen overdag zou dat wel wat feller mogen, maar m'n dikke gevoerde velours gordijnen houden zoveel licht tegen, dat ik zelfs overdag een volledig verduisterde woonkamer kan maken
Achja, en overdag werk ik toch, alleen in de weekenden heb ik dat probleem
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Gisteravond een P50V20 besteld!
Zal een hele verbetering worden ten opzichte van de 15 jaar oude beeldbuis nu
Zal een hele verbetering worden ten opzichte van de 15 jaar oude beeldbuis nu

Ik heb de laatste tijd met mijn p42g20 last van dat hij af en toe niet meer automatisch de authenticatie opstart van de CI+ module. Heel irritant. Als ik dan de tv aan en uit zet, doet hij het weer wel. Komt dit door ziggo, de tv of de module?
hehe en ineens komt Luuk met een retention geval, en nu Grrrrrene.......who's next
That would be meDeathchant schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:14:
hehe en ineens komt Luuk met een retention geval, en nu Grrrrrene.......who's next
Heb 2 RTL4 logo's in beeld en zag gister de HUD van Bioshock 2 terugkomen op een effen achtergrond
[ Voor 4% gewijzigd door r3v0ss op 05-11-2010 13:37 ]
Retentie is normaal. Ik moet nog een plasma tegenkomen die geen retentie heeft.Deathchant schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:14:
Samsung had er eentje, die was perfect. Helaas is de eigenaar daarvan spoorloos verdwenen op GOTAdlermann schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:00:
Retentie is normaal. Ik moet nog een plasma tegenkomen die geen retentie heeft.
Inderdaad heeft elke plasma enige mate van retentie. Elke bewering waarin wordt gezegd dat er geen énkele retentie aanwezig is skip ik dan ook zonder de inhoud verder te lezen
Mensen,
Enig idee hoe het zit met de 46vt20e mbt logo's inbranden ect?
Dit scherm zou een vernieuwing moeten zijn ten opzichte van de vt20, helaas is er verder niet veel over te vinden...
Ik begrijp dat het bijna niet te voorkomen valt maar ik vraag me af wat het nut van een plasma tv is als je zelf capriolen moet gaan uithalen om te voorkomen dat je beeld niet verneukt wordt...
Nu was ik in de veronderstelling dat het hele inbranden nu wel verleden tijd is maar het lijkt meer regel dan uitzondering te zijn als ik alle reacties zo lees. ( en niet alleen op dit forum )
Het is maar goed dat ik hier ook nog even gekeken heb want ik had mn contrast gewoon laten staan of hoger gezet indien het niet bevalt, het zou wel zeer netjes zijn als de fabrikant dat ook even vermeld.
Ik zal eens kijken wat de meneer van mediamarkt en saturn hier over vertellen lol
Dit scherm zou een vernieuwing moeten zijn ten opzichte van de vt20, helaas is er verder niet veel over te vinden...
Ik begrijp dat het bijna niet te voorkomen valt maar ik vraag me af wat het nut van een plasma tv is als je zelf capriolen moet gaan uithalen om te voorkomen dat je beeld niet verneukt wordt...
Nu was ik in de veronderstelling dat het hele inbranden nu wel verleden tijd is maar het lijkt meer regel dan uitzondering te zijn als ik alle reacties zo lees. ( en niet alleen op dit forum )
Het is maar goed dat ik hier ook nog even gekeken heb want ik had mn contrast gewoon laten staan of hoger gezet indien het niet bevalt, het zou wel zeer netjes zijn als de fabrikant dat ook even vermeld.
Ik zal eens kijken wat de meneer van mediamarkt en saturn hier over vertellen lol
Verwijderd
De 46 en 42" versies van de VT serie is een kwalitatief minder beeldscherm.
Dit staat nergens maar heeft Panasonic tijdens een 3D-event waar ik laatst ben geweest zelf aangegeven.
De 50 en 65" hebben in principe het meest geavanceerde beeldscherm van de consumentenlijn.
Elke plasma is in meer of mindere mate gevoelig voor statisch beeld.
Dit staat nergens maar heeft Panasonic tijdens een 3D-event waar ik laatst ben geweest zelf aangegeven.
De 50 en 65" hebben in principe het meest geavanceerde beeldscherm van de consumentenlijn.
Nee je hoeft geen capriolen uit te halen om te voorkomen dat je beeld verneukt wordt. Er is tot nu toe maar 1 persoon hier die echt problemen heeft een een NET5 logo dat duidelijk zichtbaar in beeld is en in beeld blijft. Dat lijkt op inbranden. Inbranden gebeurt eigenlijk bijna niet. Image retention, dus dat je een bepaald beeld nog een tijdje ziet na-ijlen is een gevolg van de techniek. Dit komt door het 'overstimuleren' van de plasmacellen. Maar in principe trekt dit heel snel weer weg. De logo's waar ik het laatst over had zie ik op dit moment helemaal niet meer, maar ik moest sowieso heel goed van dichtbij kijken wilde ik het zien. Image retention was op de beeldbuis TVs ook altijd aanwezig, maar daar heeft niemand zich ooit druk om gemaakt. Ik zou niet weten waarom je daar nu mee zou moeten beginnen.biggydeen2 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:35:
Mensen,
Maar net als bij een beeldbuis TV moet je niet te lang felle, statische beelden met hoog contrast te lang op het scherm laten staan. Maar bij normaal gebruik zou dit geen probleem moeten zijn. Het enige is dat je in het begin even net een beetje extra alert op moet zijn, maar dan NOG heb ik de TV gewoon 'normaal' gebruikt zonder problemen.
Ik zou de TV zo nog een keer kopen. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Inbranden is altijd nog een risico, als je een week hetzelfde beeld op je tv laat staan, gegarandeerd dat dit ingebrand is. (CRT & LCD schermen kunnen ook ingebrand worden! ) Probeer gewoon altijd voorzichtig om te gaan, gebruik je plasma scherm zeker niet als een scherm waar je je computer aan sluit. Ikzelf heb de vt20 nu al 6 maand en daarvoor al enkele jaren een andere plasma. Over inbranden kan je echt niet spreken, maar image retentie zie je nog wel op de plasma schermen. Een klein nadeel als je daar al gevoelig aan bent maar dit weegt niet op tegen de voordelen van het scherm. (Zoals Contract, snelle responsie tijd,...)
En baseer je absoluut niet op de mening van de meneer van saturn en mediamarkt. 95% van de verkopers (magazijniers) van de mediamarkt-keten kennen echt niets van hun producten. Ikzelf ben veel meer voor Van den Borre, deze verkopers krijgen opleidingen over hun toestellen, dus meestal weten ze er toch net iets meer van. Zie ook eens naar reviews op het internet van het toestel en bestudeer je televisie is goed in de winkel. Pas wel op: In een fel-verlichte omgeving lijken LCD's veel beter dan plasma, maar thuis en zeker in een donkere kamer merk je pas hoe mooi en natuurlijk het beeld is van een plasma.
En baseer je absoluut niet op de mening van de meneer van saturn en mediamarkt. 95% van de verkopers (magazijniers) van de mediamarkt-keten kennen echt niets van hun producten. Ikzelf ben veel meer voor Van den Borre, deze verkopers krijgen opleidingen over hun toestellen, dus meestal weten ze er toch net iets meer van. Zie ook eens naar reviews op het internet van het toestel en bestudeer je televisie is goed in de winkel. Pas wel op: In een fel-verlichte omgeving lijken LCD's veel beter dan plasma, maar thuis en zeker in een donkere kamer merk je pas hoe mooi en natuurlijk het beeld is van een plasma.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met muurbeugels. Degene die de P50G20 aan de muur hebben gehangen, welke muurbeugel hebben jullie aangeschaft? En bevalt deze? Ik ben zelf aan het zoeken naar een muurbeugel om de TV gewoon plat aan de muur te hangen, dus zonder kantelmogelijkheid of wat voor instelmogelijkheid dan ook. Natuurlijk wil ik het liefst de TV zo plat mogelijk tegen de muur, maar ik vind het niet zo belangrijk dat ik de hoofdprijs daarvoor wil betalen.
En ja, ik kan zo een hele hoop muurbeugels vinden die geschikt zijn voor de P50G20 en ik kan ook zo een hoop reviews vinden, maar ik ben juist benieuwd naar de ervaringen van jullie. In de praktijk kunnen dingen toch erg tegenvallen of juist meevallen.
En ja, ik kan zo een hele hoop muurbeugels vinden die geschikt zijn voor de P50G20 en ik kan ook zo een hoop reviews vinden, maar ik ben juist benieuwd naar de ervaringen van jullie. In de praktijk kunnen dingen toch erg tegenvallen of juist meevallen.
Hoe zit het dan met de "zwarte balken" die je ziet bij een film ? als je een film van 3uur zit te loeren staan er dus 3 uur lang 2 zwarte balken statisch op je scherm, of zijn in dat geval de plasma cellen "uit geschakeld" om het zomaar te zeggen? Op een normale ouderwetse tv heb ik nog nooit retentie gezien en ik heb er aardig wat gehad.Luuk1983 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:49:
[...]
Maar net als bij een beeldbuis TV moet je niet te lang felle, statische beelden met hoog contrast te lang op het scherm laten staan. Maar bij normaal gebruik zou dit geen probleem moeten zijn. Het enige is dat je in het begin even net een beetje extra alert op moet zijn, maar dan NOG heb ik de TV gewoon 'normaal' gebruikt zonder problemen.
Ik zou de TV zo nog een keer kopen. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit!
Waar is dat op gebaseerd? was dat in een presentatie oid of werd dat persoonlijk tegen je gezegt ?Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:29:
De 46 en 42" versies van de VT serie is een kwalitatief minder beeldscherm.
Image re5ention heeft niet zoveel met het verouderen van het plasma te maken, maar met het overstimuleren van de cellen, zodat ze tijdelijk een heel fel beeld onthouden. Aangezien de balken zwart zijn heb je hier weinig last van. Een film heeft geen statische elementen, dus zwarte balken bij een film gaan in principe nooit image retention opleveren.biggydeen2 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:43:
[...]
Hoe zit het dan met de "zwarte balken" die je ziet bij een film ? als je een film van 3uur zit te loeren staan er dus 3 uur lang 2 zwarte balken statisch op je scherm, of zijn in dat geval de plasma cellen "uit geschakeld" om het zomaar te zeggen?
Mocht je echter ALTIJD films met balken kijken, dan zou het betekenen dat de cellen in de zwarte balken minder hard slijten, waardoor de balken altijd blijven opvallen. Maar bij normaalbgebruik gebeurd dat niet zo snel.
Verwijderd
Dit was tijdens het door Panasonic NL in hun hoofdkantoor gegeven 3D-event waar de nieuwe 3D-camcorder werd gepromoot. Hierbij werd er ingegaan op de 3D-technologie van Panasonic bij hun TV's, camcorder en de nieuwe 3D-opzetlens voor de compact camera.biggydeen2 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:43:
[...]
Waar is dat op gebaseerd? was dat in een presentatie oid of werd dat persoonlijk tegen je gezegt ?
Hier werd tijdens de presentatie ook aangegeven dat de 50" en 65" een betere techniek gebruiken voor 3D dan de 42 en 46".
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 10:28 ]
Verwijderd
Met het risico dat ik de vraag stel die al beantwoord is (met de zoekfunctie kan ik het niet vinden in 215 (!!!) pagina's)
Ik heb de 46G20 nu 2 maandjes in bezit er bijna heel erg tevreden. Heb alleen 2 probleempjes:
1) Ik merk het kleurverloop heel erg op. Vaak bij een plasma of lcd tv zie bv bij een zonsondergang in de donkere hemel dat de ronde zon van geel binnenin naar rood aan de buitenkant kleurt en dat die kleurverloop niet soepel loopt waardoor je kringen ziet (ik weet niet hoe je dat noemt maar hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel). Ik zie dat bv ook al bij het leeftijdskeurmerk als ik een bluray opstart en ook bij overbelichte gezichten.
Iemand hier ervaring mee? En een idee hoe ik daar (zo goed mogelijk) vanaf kom?
2) Ik zou graag filmpjes willen streamen vanaf m'n laptop. Gister een bedraad netwerk aangelegd. VieraCast werkt maar ik kan mijn netwerk niet vinden/instellen dus ook m'n harde schijf op m'n pc vinden. Heeft hier iemand dat al voor mekaar?
Off topic krijg ik ook BD live van m'n Pana BD 65 blurayspeler niet aan de praat, ook alleen maar Vieracast net als de plasma. Wellicht dat het antwoord op vraag 2 ook dit probleem oplost.
Allen alvast bedankt
Ik heb de 46G20 nu 2 maandjes in bezit er bijna heel erg tevreden. Heb alleen 2 probleempjes:
1) Ik merk het kleurverloop heel erg op. Vaak bij een plasma of lcd tv zie bv bij een zonsondergang in de donkere hemel dat de ronde zon van geel binnenin naar rood aan de buitenkant kleurt en dat die kleurverloop niet soepel loopt waardoor je kringen ziet (ik weet niet hoe je dat noemt maar hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel). Ik zie dat bv ook al bij het leeftijdskeurmerk als ik een bluray opstart en ook bij overbelichte gezichten.
Iemand hier ervaring mee? En een idee hoe ik daar (zo goed mogelijk) vanaf kom?
2) Ik zou graag filmpjes willen streamen vanaf m'n laptop. Gister een bedraad netwerk aangelegd. VieraCast werkt maar ik kan mijn netwerk niet vinden/instellen dus ook m'n harde schijf op m'n pc vinden. Heeft hier iemand dat al voor mekaar?
Off topic krijg ik ook BD live van m'n Pana BD 65 blurayspeler niet aan de praat, ook alleen maar Vieracast net als de plasma. Wellicht dat het antwoord op vraag 2 ook dit probleem oplost.
Allen alvast bedankt
Heb je er een SD kaart van (ik geloof) 2GB in zitten? Dat is noodzakelijk voor blu-ray live. Moet je even in de handleiding kijken.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:59:
Off topic krijg ik ook BD live van m'n Pana BD 65 blurayspeler niet aan de praat
Joslyn:
1) Probeer even wat te spelen met de verschillende modes. In Cinema mode zou het minder zijn met een paar kleuraanpassingen. Dat is in dit topic besproken. Zoek ff op Cinema en rood/groen. Of het echt weg gaat weet ik niet, maar het kan wel een stuk minder. Zelf zie ik het ook wel eens, maar dan is het meestal in de achtergrond en zijn m'n ogen op de voorgrond (mensen meestal) gefocust.
2) Volgens mij gaat dit op deze manier niet werken. Als ik films kijk vanaf m'n laptop, hang ik 'm gewoon direct aan de tv (receiver kan ook). Ik neem trouwens aan dat je met harde schijf op je pc je harde schijf in je laptop bedoelt.
1) Probeer even wat te spelen met de verschillende modes. In Cinema mode zou het minder zijn met een paar kleuraanpassingen. Dat is in dit topic besproken. Zoek ff op Cinema en rood/groen. Of het echt weg gaat weet ik niet, maar het kan wel een stuk minder. Zelf zie ik het ook wel eens, maar dan is het meestal in de achtergrond en zijn m'n ogen op de voorgrond (mensen meestal) gefocust.
2) Volgens mij gaat dit op deze manier niet werken. Als ik films kijk vanaf m'n laptop, hang ik 'm gewoon direct aan de tv (receiver kan ook). Ik neem trouwens aan dat je met harde schijf op je pc je harde schijf in je laptop bedoelt.
[ Voor 18% gewijzigd door nadroJ op 07-11-2010 13:31 ]
Sowieso schrijf je zo!
volgens mij doelt hij op posterization. Ik heb hier ook wel eens last van. Of huid die zo schilderachtig uitziet in sommige shots. ik weet ook niet hoe ik dit wegkrijg.
Ik heb de P50V20 met een beugel van Ikea opgehangen. Kost 30.00 euro. Gaat to 60 Kg en tot maat 50 inch.Luuk1983 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:25:
Ik ben benieuwd naar ervaringen met muurbeugels. Degene die de P50G20 aan de muur hebben gehangen, welke muurbeugel hebben jullie aangeschaft? En bevalt deze?
Gaat erg eenvoudig, bouten (zowel M6 als M8) zijn bijgeleverd. De korte kunststof knoppen bevestig je aan de bovenste gaten van je plasma waarna je deze in de openingen van de metalen hangers plaatst en laat zakken. De lange kunststof knoppen gaan onderin en dienen als afstandhouder. Je kunt de onderkant van de TV dus iets naar voren trekken om een kabel aan te sluiten. Strip is ca. 60 cm breed, je kunt de tv zo altijd iets(10 cm) naar links of rechts verplaatsen.
Afstand tot de muur 5 cm, net genoeg om geen haakse HDMI-aansluitingen te moeten gebruiken. Ook kabel met glasvezel voor audio kan de knik nog maken.
Ben er erg tevreden over, en verkrijgbaar voor een normale prijs!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936
Werd daar dan ook iets concreter aangegeven in welk opzicht de 42 en 46 inch minder zouden zijn? Mijn ervaring met officiële informatie van Panasonic medewerkers is namelijk als het gaat om echte technische info niet zo geweldig: ik heb ook een keer een presentatie van zo'n officiële Panasonic vertegenwoordiger bij mogen wonen maar zodra je een iets diepgaandere technische vraag ging stellen wist ie niet meer waar het over ging... Dus ik ben wel benieuwd wat dan precies de verschillen zijn tussen de kleine en grote varianten.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:26:
[...]
Dit was tijdens het door Panasonic NL in hun hoofdkantoor gegeven 3D-event waar de nieuwe 3D-camcorder werd gepromoot. Hierbij werd er ingegaan op de 3D-technologie van Panasonic bij hun TV's, camcorder en de nieuwe 3D-opzetlens voor de compact camera.
Hier werd tijdens de presentatie ook aangegeven dat de 50" en 65" een betere techniek gebruiken voor 3D dan de 42 en 46".
Ik neem trouwens wel aan dat het hier dan ging om modellen uit dezelfde reeks en dat ze niet de goedkopere GT20 serie met de VT20 vergeleken?
oke, net Transformers revenge of the Fallen BR opgezet zie ik op vanaf 10:40 rechtsboven in het beeld enkele verstoringen onstaan, vnl roze flickering met wat blauw en groen, enkele cm2 groot, duurt paar seconden en verdwijnt dan
als ik op pauze druk is het nog steeds aanwezig en blijft flikkeren, andere spelers geven zelfde probleem maar als ik 1080p/24fps uitzet is het verdwenen...
TV is pana 50VT20
is dit een 24p probleem of is er iets met de TV aan de hand....
als ik op pauze druk is het nog steeds aanwezig en blijft flikkeren, andere spelers geven zelfde probleem maar als ik 1080p/24fps uitzet is het verdwenen...
TV is pana 50VT20
Het wordt tijd voor een nieuwe TV en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het een Plasma van Panasonic moet worden.
Nu zag ik vandaag in de winkel het C-model en dat is toch wel een enorme spiegel.
Het G-model stond er ook, die was wat matter en spiegelde veel minder.
Wie kan me vertellen vanaf welk model de schermen "ontspiegeld" zijn?
Het liefst zou ik voor de TX-P37X20 of TX-P42X20 gaan omdat we nog veel SD content kijken.
Maar maak me dus zorgen over de spiegeling...
Ben erg benieuwd of er een HDready model is dat niet zo erg spiegelt als het C-model.
Op de site van Panasonic is daar geen duidelijkheid over.
Nu zag ik vandaag in de winkel het C-model en dat is toch wel een enorme spiegel.
Het liefst zou ik voor de TX-P37X20 of TX-P42X20 gaan omdat we nog veel SD content kijken.
Ben erg benieuwd of er een HDready model is dat niet zo erg spiegelt als het C-model.
Volgens mij heeft de X serie een 'oud' paneel. De G serie heeft een verbeterd anti-reflectie filter en de V serie heeft een nog betere versie daarvan. Ikzelf heb de G20 en daarvan kan ik je in ieder geval zeggen dat ik zelf geen enkele last heb van reflecties, ook niet overdag.jellebelle schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:18:
Het wordt tijd voor een nieuwe TV en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het een Plasma van Panasonic moet worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 08-11-2010 08:25 ]
Op verschillende sites staat het tegenovergestelde, namelijk dat de 42 en 46 inch betere schermen hebben en een betere power efficiency. Daarnaast is de 3d functie op deze tv's vele malen krachtiger omdat je ook 2d content naar 3d kan scalen, dit vergt nogal wat rekenwerk.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:26:
[...]
Dit was tijdens het door Panasonic NL in hun hoofdkantoor gegeven 3D-event waar de nieuwe 3D-camcorder werd gepromoot. Hierbij werd er ingegaan op de 3D-technologie van Panasonic bij hun TV's, camcorder en de nieuwe 3D-opzetlens voor de compact camera.
Maargoed jij heb het ook maar gehoord maar het klinkt mij in de oren als een "verkoop praatje"
Een bedrijf verteld natuurlijk precies wat jij wil horen, ben daarom altijd sceptisch over dat soort zaken.
En tjah voor de 50inch betaal je meer voor dan de 46inch.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of een nu een plasma moet gaan kopen en zoja welke.
De 50vt20 wordt door vele sites als de beste TV op dit moment maar als ik forums door ga lezen van gebruikers die hem al een tijdje hebben gaat het toch niet altijd goed met deze tv...
Op wat voor kijk-afstand bekijken jullie je 50inch tv? ( ik weet dat het voor iedereen weer anders is maar even ter indicatie ) ik zit er zelf +- 3meter vanaf echter wil ik straks niet het gevoel hebben van, damn had ik toch maar die 50inch genomen!
Ong. 2.75 meter. Met 16:9-content helemaal happy, met 2.35:1-content het had ik maar maatje groter gevoelbiggydeen2 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:34:
Op wat voor kijk-afstand bekijken jullie je 50inch tv? ( ik weet dat het voor iedereen weer anders is maar even ter indicatie ) ik zit er zelf +- 3meter vanaf echter wil ik straks niet het gevoel hebben van, damn had ik toch maar die 50inch genomen!
De G en de V serie zijn Full HD schermen.Luuk1983 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:24:
[...]
Volgens mij heeft de X serie een 'oud' paneel. De G serie heeft een verbeterd anti-reflectie filter en de V serie heeft een nog betere versie daarvan. Ikzelf heb de G20 en daarvan kan ik je in ieder geval zeggen dat ik zelf geen enkele last heb van reflecties, ook niet overdag.
Hoe gaan deze om met SD content?
Wordt SD content op een Full HD scherm hetzelfde weergegeven als op een HD Ready scherm?
Of is HD Ready (zoals de C en de X serie) dan de betere keus?
Ik wil je uit één droom helpen: er bestaat geen perfecte TV. Alleen de "minst-slechte". Ik heb een hele hoop TVs onderzocht voordat ik de P50G20 kocht en telkens kwam er bij elk model weer iets naar voren dat jammer was. Zo had je TVs met mooie features en goed beeld, maar bleek deze weer een idioot hoge input lag te hebben (één of andere Sony met local dimming leds). Andere TVs hadden weer een mooi design, maar daardoor een nog slechtere kijkhoek (LG LCD met één glasplaat design). En ik heb ook nog geen TV gevonden die perfect SD EN HD materiaal kan verwerken. Er is altijd wel ergens iets dat minder is. TVs die super in staat zijn HD weer te geven laten vaak weer steekjes vallen bij SD signalen en deinterlacing. etc. etc. etc.biggydeen2 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:34:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of een nu een plasma moet gaan kopen en zoja welke.
De 50vt20 wordt door vele sites als de beste TV op dit moment maar als ik forums door ga lezen van gebruikers die hem al een tijdje hebben gaat het toch niet altijd goed met deze tv...
En ja, van elke TV ga je ook negatieve ervaringen online vinden, daar ontkom je ook niet aan helaas. Toch denk ik niet dat je tegenwoordig überhaupt nog een slechte TV kan kopen. Het voordeel is dat je thuis niet 10-tallen TVs naast elkaar hebt staan waardoor je je TV toch niet gaat vergelijken met andere modellen.
Waarom zou je überhaupt nog een HD ready scherm kopen? SD contant wordt uiteraard gewoon fullscreen weergegeven op een Full HD scherm, dat verschilt niet met een HD ready scherm. Uiteindelijk is het afhankelijk van de deinterlacer en andere hard en software dat bepaald hoe goed de beeldkwaliteit is. Een HD ready scherm met hele goede hardware en software zal beter beeld geven dan een full HD scherm met slechte hard- en software (en natuurlijk ook andersom). Omdat een full hd scherm meer pixels heeft kan me ergens voorstellen dat er meer mogelijkheden zijn om op te schalen.jellebelle schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:09:
[...]
De G en de V serie zijn Full HD schermen.
Wordt SD content op een Full HD scherm hetzelfde weergegeven als op een HD Ready scherm?
Maar ik zou sowieso een full HD scherm halen. Je koopt een TV niet om maar 2 jaar te gebruiken en met de ontwikkelingen die zo snel gaan is het goed mogelijk dat over een paar jaar HD in een standaard TV abonnement zit. En dan is het jammer als je er geen gebruik van kan maken. Of blu-ray spelers worden zo goedkoop dat je ze (net als DVD spelers nu) onderhand gratis bij een pak melk te krijgen zijn. Dan is het leuk als je er gebruik van kan maken mocht je dat nog beslissen.
Daarbij is een 42" S20 (welke beter is dan welk HDReady scherm dan ook) ook nog maar 550 euro, dus de prijs is ook geen reden meer.
BluRay spelers worden ook steeds goedkoper, je ziet ze al voor 100 euro met 6 (middelmatige) bluray films er bij
BluRay spelers worden ook steeds goedkoper, je ziet ze al voor 100 euro met 6 (middelmatige) bluray films er bij
Ik heb precies hetzelfde, alleen kan ik ook op 4m zitten. idd 50" is echt niet overdreven. Niemand die bij mij binnenkomt zegt: "Wat een enorme TV". Het past gewoon. Ik zou zelfs wel inderdaad groter willen.Brad Pitt schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:39:
[...]
Ong. 2.75 meter. Met 16:9-content helemaal happy, met 2.35:1-content het had ik maar maatje groter gevoel
weet iemand of je per AV kanaal de beeldverhouding vast kan zetten? Dus dat de TV de verhouding niet verzet maar dat het keihard vast staat op bijvoorbeeld 4:3 of Zoom1.
Verwijderd
De vraag werd door iemand in het publiek gesteld of de schermen van de 42/46 gelijk waren aan de 50/65.biggydeen2 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:34:Op verschillende sites staat het tegenovergestelde, namelijk dat de 42 en 46 inch betere schermen hebben en een betere power efficiency. Daarnaast is de 3d functie op deze tv's vele malen krachtiger omdat je ook 2d content naar 3d kan scalen, dit vergt nogal wat rekenwerk.
Maargoed jij heb het ook maar gehoord maar het klinkt mij in de oren als een "verkoop praatje"
Een bedrijf verteld natuurlijk precies wat jij wil horen, ben daarom altijd sceptisch over dat soort zaken.
En tjah voor de 50inch betaal je meer voor dan de 46inch.
Hieruit was het antwoord nee: de schermen van de 42/46 zijn op een iets andere manier opgebouwd dan de 50/65 (lees simpeler). De keuze voor 42/46 is door de markt bepaald en Panasonic maakt deze dus ook maar hun mening is dat onder de 50" de zitafstand zo klein wordt om te genieten van 3D dat dit eigenlijk ongewensd is.
In hoeverre het hierbij om een verkoop praatje ging.......het was een presentatie van de 3D camcorder.......
Dat er tijdens een presentatie informatie wordt gegeven over de minderwaardigheid van het ene scherm tov het andere scherm zou ik niet zo 1, 2 3 een verkoop praatje noemen. Ik zou dan juist zeggen dat ze gelijk waren maar dat er toch wordt aangeraden om zo'n groot mogelijk scherm te kopen
Daarnaast was het ook geen zichtbaar verschil.........dus als klant merk je er niets van.
Dat ze efficienter zijn kan dus te maken hebben met het feit dat ze juist iets minder werk hebben aan het 3D beeld en daarom ook iets minder stroom verbruiken. Daarnaast kan je wat stroomverbruik betreft alleen schermen van gelijke grootte met elkaar vergelijken.
De conversie van 2D naar 3D vond ik persoonlijk weinig overtuigend.
Full HD 3D op de 65" VT serie vond ik juist zeer overtuigend.
De meeste aanwezigen hadden al een Panasonic V20, VT20 of GT20 dus het was geen verkoopsessie
Verwijderd
Volgens mij onthoud de TV zelfs per kanaal de beeldverhouding. (bij mij wel)r3v0ss schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:48:
weet iemand of je per AV kanaal de beeldverhouding vast kan zetten? Dus dat de TV de verhouding niet verzet maar dat het keihard vast staat op bijvoorbeeld 4:3 of Zoom1.
Je kan het niet 'keihard' vastzetten. Denk ook niet dat dit altijd gewenst is.
Als het op automatisch staat dan kijkt de TV naar het beeldverhoudings-signaal dat vaak mee wordt gestuurd bij uitzendingen. Standaard is het breedbeeld, hierna wordt het signaal via Scart/HDMI gecontroleerd en volgt eventueel letterboxdetectie waarna het beeld zoveel mogelijk schermvullend wordt weergegeven.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 13:55 ]
Hallo allemaal,
Weet iemand al iets over de modellen in 2011.
Ik heb via google een site gevonden die er al wel iets over verteld.
je kan hem vinden als je bij google 3d-led-tv-2011 gaat zoeken.
Er staat namelijk een heel stuk over de Panasonic Plasma tv´s.
Als jullie meer weten hoor ik het graag.
mvg,
Robin
Weet iemand al iets over de modellen in 2011.
Ik heb via google een site gevonden die er al wel iets over verteld.
je kan hem vinden als je bij google 3d-led-tv-2011 gaat zoeken.
Er staat namelijk een heel stuk over de Panasonic Plasma tv´s.
Als jullie meer weten hoor ik het graag.
mvg,
Robin
Verwijderd
De verwachting is dat Panasonic eind 2010/begin 2011 met informatie komt.
Dit is al een aantal jaren het geval.
Da's lekker dan, je zou in 2002 een nieuwe tv gehad willen hebben, kon je gewoon nog 8 jaar wachten!Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:57:
Ik heb dat zelf ook nog nooit aangepast omdat het altijd goed gaat...Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:50:
[...]
Volgens mij onthoud de TV zelfs per kanaal de beeldverhouding. (bij mij wel)
Je kan het niet 'keihard' vastzetten. Denk ook niet dat dit altijd gewenst is.
Als het op automatisch staat dan kijkt de TV naar het beeldverhoudings-signaal dat vaak mee wordt gestuurd bij uitzendingen. Standaard is het breedbeeld, hierna wordt het signaal via Scart/HDMI gecontroleerd en volgt eventueel letterboxdetectie waarna het beeld zoveel mogelijk schermvullend wordt weergegeven.
En dan een paar maanden wachten op beschikbaarheid en reviews, nog even wachten op gebruikerservaringen, en dan zal de prijs wel weer een gaan zakken omdat de modellen nu voldoende beschikbaar zijn. Dan komen de einde-jaars acties wat eigenlijk ook wel interessant genoeg is om op te wachten, en dan is het eigenlijk nog maar even totdat de 2012 modellen aangekondigd worden!!Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:57:
Verwijderd
leuke site hier boven. Natuurlijk is het wel speculeren, maar sommige ontwikkelingen zouden ze best gelijk in kunnen hebben. 
Ik ben erg benieuwd naar de GT30 serie
Ik ben erg benieuwd naar de GT30 serie
De prijzen zakken vanzelf 
Vandaag even langs de Mediamarkt en Scheer&Foppen geweest....
P42G20ES
Bij de MM in de actie voor: €863,-
Bij S&F even met een medewerker gesproken....zonder expliciet korting te vragen, bood hij het model voor €880,- aan.
Nog even een maandje wachten, voor écht leuke acties
P42G20ES
Bij S&F even met een medewerker gesproken....zonder expliciet korting te vragen, bood hij het model voor €880,- aan.
Vandaag eindelijk m'n TX-P42GT24 binnenjorisvink23 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:52:
De prijzen zakken vanzelf
P42G20ES
P42G20ES was 999,- 2 weken terug....M'n P42GT24 ook, maar zit wel DVB-S receiver in en wat andere V-series features
webOS all the way!
Binnen twee weken binnen dus? Is toch nog wel netjes 
Ben benieuwd naar dat kleurtje....misschien een mooie foto?
1,5 week ik overdrijf een beetje, maar leek een eeuwigheidjorisvink23 schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:13:
Binnen twee weken binnen dus? Is toch nog wel netjes
Ik zal v/d week eens wat foto's maken
webOS all the way!
Heeft één van jullie al contact opgenomen met Panasonic over de Avatar 3D Blu-ray? In de VS krijgen namelijk alle Panasonic 3D klanten deze film namelijk gratis met het zogenoemde "loyalty program" en ik ben van mening dat wij daar ook recht op moeten hebben. Zeker gezien wij altijd de hoogste prijzen betalen en met deze TV's last hebben van de meeste problemen (minder uitgebreid menu en 50Hz bug anyone?). Er staat op dit moment nog niets op de website van Panasonic.nl maar dat zou spoedig moeten veranderen.
hier wat foto's:death valley schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:51:
oke, net Transformers revenge of the Fallen BR opgezet zie ik op vanaf 10:40 rechtsboven in het beeld enkele verstoringen onstaan, vnl roze flickering met wat blauw en groen, enkele cm2 groot, duurt paar seconden en verdwijnt dan
TV is pana 50VT20
http://img834.imageshack....-90&r=0.12170809088274837
http://img834.imageshack.us/img834/1604/fouten002.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/2171/fouten003.jpg
iemand een idee ?
Wij hebben zoiets gehad met onze LG plasma uit 2005. Bij ons waren de storingen rood en flikkerde het behoorlijk. Is uiteindelijk opgelost door het moederbord te vervangen, het bleek dat een bepaalde badge te warm werd en dit soort dingen ging vertonen.
Ben bang dat het iets is wat je zelf niet even oplost.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
thanks voor info, morgen Panasonic maar even bellen....Gizz schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:30:
Wij hebben zoiets gehad met onze LG plasma uit 2005. Bij ons waren de storingen rood en flikkerde het behoorlijk. Is uiteindelijk opgelost door het moederbord te vervangen, het bleek dat een bepaalde badge te warm werd en dit soort dingen ging vertonen.
Verwijderd
Hier, na gewend te zijn, mijn bevindingen.
Hij is prachtig.
Als er iemand thuis komt kijken willen ze hem ook.
Ik sta wel te kijken dat sommigen het contrast zo laag zetten.
Ik had mijn 50VT20 eerst op THX staan met contrast standaard op 36.
Na het lazen van een review heb ik hem op Proffesional 1 gezet.
Gamma op 2.4 om hem wat warmer te krijgen.
Zo kwam volgens de reviewer de TV heel netjes op D6500 Kelvin uit.
Ik kan dat niet meten dus ik nam dat maar over.
Bij THX haalt dat Gamma veranderen niks uit.
De Proffesianal stand is praktisch hetzelfde.
Verder heb ik hem "gecalibreerd" met de DVE BluRay Disk.
Om te beginnen de scherpte eerst tijdelijk op nul gezet.
Zo moest bij mij de kleur weer 2 naar beneden van 30 op 28. (Door het blauwfilter gezien)
Doordat mijn pupillen behoorlijk groot zijn/blijven, ben ik nogal gevoelig voor groen/blauwe zweem in het licht.
Dat zie ik vooral bij LCD TV's door de CCFL Lampen.
Ik zag die zweem HEEL licht bij mijn plasma en nu is dat weg.
Met die disk heb ik het contrast van 36 naar 39 verhoogt zodat het witte balkje daadwerkelijk wit was en niet lichtgrijs. (Het mag ook niet trekken aan je ogen, wat het op 40 wel begon te doen. Witte overhemden moeten geen licht gaan geven)
Het zwartniveau van 0 naar +1. (De diepe zwarte (einde info) balk was bij +2 eigenlijk al weg.)
Wel moet ik zeggen dat bij het instellen van het zwart, (met mijn neus op het scherm), kleine ruis stipjes te zien waren die bij 0 praktisch weg waren, maar ik wil geen daadwerkelijke info wegdrukken, dus +1 is het geworden.
De scherpte weer opgeschroeft naar 4. (Bij 5 begon je bij de lijntjes van het test plaatje witte randjes te zien.)
Het beeld ziet er geweldig uit.
Erg irritant dat dat kleine ruis niet weg te halen is met P-NR wat gewoon helemaal niks doet,
Uit, Minimum, Midden of Maximum maakt totaal geen verschil.
Ook niet na de laatste firmware Update; 2.505
Ik moet er niet aan denken om hem donkerder te zetten,... contrast enzo.
Het moet wel leuk zijn om TV te kijken.
Anders heb je zo'n dood scherm.
Dat ze van Panasonic willen dat ik hem ga dimmen met contrast op 30 of lager, is voor mij hetzelfde als mij een TV verkopen en zeggen dat ik hem het beste Uit kan laten staan om hem goed te houden.
Ik heb de kleurbeeldjes vaak een paar uur laten spelen.
Zet ook vaak Planet Earth Titel: Shallow Sea, in herhaling op. (Full 16:9 content zonder subtitles)
Met Shallow Sea heb je dan een geweldig aquarium.
We hebben ook vaak afwisselend naar Zenders gekeken.
Mijn gezin kijkt dan naar de Voice of Holland en dat soort gedoe.
Mijn jongste zoon van 12 zet 's ochtends een half uur tekenfilms op, tot de rest beneden komt.
Hij staat daar extra vroeg voor op. (Effe tijd voor zich alleen).
Retention; Ja,... bij ondertitels enzo, maar dat had mijn Sony CRT ook.
Het trekt vrij snel weer weg ook.
Inbranden;,...?
We hebben net nog staan zoeken naar inbranden na een avond te hebben gekeken naar RTL4 Popstars.
We vinden helemaal niks.
Maar goed ook.
Ik leg €2000 neer voor een TV waar ik zogeloos naar moet kunnen kijken.
Als er dan iets raars gebeurt, lossen zij het maar op.
Ik zit iedereen een Plasma aan te praten en dan moet ik ze er allemaal voor afschrikken, met de slogan;
"Plasma is alleen geschikt voor Geegs."
(De meeste gemiddelde consumenten die zo'n TV kopen snappen niks van inspelen, oppassen voor logo inbranding, contast de eerste paar maanden ZO LAAG dat het nacht lijkt in elke film.)
Als dat is wat Panasonic wil???
Waarschijnlijk niet, en is hun service daarom zo goed.
Het is voor hen alleen meegenomen als iemand erin stinkt en zijn TV op kaarslicht heeft branden (Contrast onder de 30 of zelfs op 20) en daar €2000 voor neer wil tellen.
(Ik bedoel dit trouwens absoluut niet beledigend naar één van jullie, maar meer omdat ik het zelf eerst wel heb zitten overwegen, maar vondt dat ik dat gewoon niet tegenover mijn gezin kan maken, en dat Panasonic dat niet MAG verwachten van mij.)
Ik heb gisteren trouwens mijn TV opgehangen met de Vogels EFW 8425.
Deze kan 70Kg hebben.
Hij is naar voren te halen, zo'n 30cm, en je kunt hem 45 graden naar links of rechts draaien.
Geweldig tijdens de Wii Sportgames, met de TV naar rechts richting het open kamer gedeelte.. (Met de TV recht naar voren moeten we anders op de salontafel gaan staan om te Wii-fitten, met mijn hoofd door de lamp gestoken)
3D:
Ik ben al van 1993 lid van de NVvS 3D vereniging.
Ik heb nu ook HEEL VEEL Stereo dia-paren te scannen om op deze TV te bekijken.
Met SPM (Stereo Photo Maker) gratis te downloaden, kun je die JPG paren omzetten in MPO files (het standaard 3D BluRay bestand)
Ik had al een aantal 3D Stereo paren, door een lid, via de mail opgestuurd gekregen en omgezet.
Via een USB Stikcy in de TV geprikt en YES,... het werkt geweldig.
Je zet de bril aan en zo heb ik een geweldige 3D Viewer.
Opeens is zo'n 50" Plasma niet meer zo duur, als je kijkt wat je moet uitgeven om in 3D Dia's te kijken of wat de automatische 3D dia-viewers hebben gekost.
Één goeie tip.
Als je zo'n 3D Plasma hebt, koop dan voor €390 de nieuwe Fuji 3D W3 camera.
Hiermee maak je zelf 3D foto's, in een hele goeie kwaliteit.
Je kunt er zelfs 3D HD 720P mee filmen met stereo geluid.
Dit doet hij allemaal automatisch in de MPO standaard en is meteen op je TV te bewonderen via HDMI vanuit je camera of via whatever.
Je kunt het ook in jpg doen en achteraf met dit SPM programmaatje alsnog omzetten.
Op de camera zit een 3.5"3D scherm met 1.5 miljoen pixels.
Je ziet dit gewoon in 3D zonder een bril nodig te hebben. (Lenticulair systeem.)
Kun je meteen van alle 2 de 3D technieken genieten.
My 2 ct's.
Hij is prachtig.
Als er iemand thuis komt kijken willen ze hem ook.
Ik sta wel te kijken dat sommigen het contrast zo laag zetten.
Ik had mijn 50VT20 eerst op THX staan met contrast standaard op 36.
Na het lazen van een review heb ik hem op Proffesional 1 gezet.
Gamma op 2.4 om hem wat warmer te krijgen.
Zo kwam volgens de reviewer de TV heel netjes op D6500 Kelvin uit.
Ik kan dat niet meten dus ik nam dat maar over.
Bij THX haalt dat Gamma veranderen niks uit.
De Proffesianal stand is praktisch hetzelfde.
Verder heb ik hem "gecalibreerd" met de DVE BluRay Disk.
Om te beginnen de scherpte eerst tijdelijk op nul gezet.
Zo moest bij mij de kleur weer 2 naar beneden van 30 op 28. (Door het blauwfilter gezien)
Doordat mijn pupillen behoorlijk groot zijn/blijven, ben ik nogal gevoelig voor groen/blauwe zweem in het licht.
Dat zie ik vooral bij LCD TV's door de CCFL Lampen.
Ik zag die zweem HEEL licht bij mijn plasma en nu is dat weg.
Met die disk heb ik het contrast van 36 naar 39 verhoogt zodat het witte balkje daadwerkelijk wit was en niet lichtgrijs. (Het mag ook niet trekken aan je ogen, wat het op 40 wel begon te doen. Witte overhemden moeten geen licht gaan geven)
Het zwartniveau van 0 naar +1. (De diepe zwarte (einde info) balk was bij +2 eigenlijk al weg.)
Wel moet ik zeggen dat bij het instellen van het zwart, (met mijn neus op het scherm), kleine ruis stipjes te zien waren die bij 0 praktisch weg waren, maar ik wil geen daadwerkelijke info wegdrukken, dus +1 is het geworden.
De scherpte weer opgeschroeft naar 4. (Bij 5 begon je bij de lijntjes van het test plaatje witte randjes te zien.)
Het beeld ziet er geweldig uit.
Erg irritant dat dat kleine ruis niet weg te halen is met P-NR wat gewoon helemaal niks doet,
Uit, Minimum, Midden of Maximum maakt totaal geen verschil.
Ook niet na de laatste firmware Update; 2.505
Ik moet er niet aan denken om hem donkerder te zetten,... contrast enzo.
Het moet wel leuk zijn om TV te kijken.
Anders heb je zo'n dood scherm.
Dat ze van Panasonic willen dat ik hem ga dimmen met contrast op 30 of lager, is voor mij hetzelfde als mij een TV verkopen en zeggen dat ik hem het beste Uit kan laten staan om hem goed te houden.
Ik heb de kleurbeeldjes vaak een paar uur laten spelen.
Zet ook vaak Planet Earth Titel: Shallow Sea, in herhaling op. (Full 16:9 content zonder subtitles)
Met Shallow Sea heb je dan een geweldig aquarium.
We hebben ook vaak afwisselend naar Zenders gekeken.
Mijn gezin kijkt dan naar de Voice of Holland en dat soort gedoe.
Mijn jongste zoon van 12 zet 's ochtends een half uur tekenfilms op, tot de rest beneden komt.
Hij staat daar extra vroeg voor op. (Effe tijd voor zich alleen).
Retention; Ja,... bij ondertitels enzo, maar dat had mijn Sony CRT ook.
Het trekt vrij snel weer weg ook.
Inbranden;,...?
We hebben net nog staan zoeken naar inbranden na een avond te hebben gekeken naar RTL4 Popstars.
We vinden helemaal niks.
Maar goed ook.
Ik leg €2000 neer voor een TV waar ik zogeloos naar moet kunnen kijken.
Als er dan iets raars gebeurt, lossen zij het maar op.
Ik zit iedereen een Plasma aan te praten en dan moet ik ze er allemaal voor afschrikken, met de slogan;
(De meeste gemiddelde consumenten die zo'n TV kopen snappen niks van inspelen, oppassen voor logo inbranding, contast de eerste paar maanden ZO LAAG dat het nacht lijkt in elke film.)
Het is voor hen alleen meegenomen als iemand erin stinkt en zijn TV op kaarslicht heeft branden (Contrast onder de 30 of zelfs op 20) en daar €2000 voor neer wil tellen.
(Ik bedoel dit trouwens absoluut niet beledigend naar één van jullie, maar meer omdat ik het zelf eerst wel heb zitten overwegen, maar vondt dat ik dat gewoon niet tegenover mijn gezin kan maken, en dat Panasonic dat niet MAG verwachten van mij.)
Ik heb gisteren trouwens mijn TV opgehangen met de Vogels EFW 8425.
Deze kan 70Kg hebben.
Hij is naar voren te halen, zo'n 30cm, en je kunt hem 45 graden naar links of rechts draaien.
Geweldig tijdens de Wii Sportgames, met de TV naar rechts richting het open kamer gedeelte.. (Met de TV recht naar voren moeten we anders op de salontafel gaan staan om te Wii-fitten, met mijn hoofd door de lamp gestoken)
3D:
Ik ben al van 1993 lid van de NVvS 3D vereniging.
Ik heb nu ook HEEL VEEL Stereo dia-paren te scannen om op deze TV te bekijken.
Met SPM (Stereo Photo Maker) gratis te downloaden, kun je die JPG paren omzetten in MPO files (het standaard 3D BluRay bestand)
Ik had al een aantal 3D Stereo paren, door een lid, via de mail opgestuurd gekregen en omgezet.
Via een USB Stikcy in de TV geprikt en YES,... het werkt geweldig.
Je zet de bril aan en zo heb ik een geweldige 3D Viewer.
Opeens is zo'n 50" Plasma niet meer zo duur, als je kijkt wat je moet uitgeven om in 3D Dia's te kijken of wat de automatische 3D dia-viewers hebben gekost.
Één goeie tip.
Als je zo'n 3D Plasma hebt, koop dan voor €390 de nieuwe Fuji 3D W3 camera.
Hiermee maak je zelf 3D foto's, in een hele goeie kwaliteit.
Je kunt er zelfs 3D HD 720P mee filmen met stereo geluid.
Dit doet hij allemaal automatisch in de MPO standaard en is meteen op je TV te bewonderen via HDMI vanuit je camera of via whatever.
Je kunt het ook in jpg doen en achteraf met dit SPM programmaatje alsnog omzetten.
Op de camera zit een 3.5"3D scherm met 1.5 miljoen pixels.
Je ziet dit gewoon in 3D zonder een bril nodig te hebben. (Lenticulair systeem.)
Kun je meteen van alle 2 de 3D technieken genieten.
My 2 ct's.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 14:57 . Reden: Niet helemaal duidelijk geformeerd. ]
De G gaat goed met SD content om. De V en VT waarschijnlijk ook. Ik merk wel dat we veel meer digitaal SD kijken. Het verschil tussen analoog SD en digitaal SD is heel groot. Vanaf de bank gezien (+/- 4 meter) is het verschil tussen digitaal SD en digitaal HD kleiner dan het verschil tussen analoog SD en digitaal SD.jellebelle schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:09:
De G en de V serie zijn Full HD schermen.
Op 2,5 meter zie je het verschil wel goed tussen HD en SD. (Wij hebben een 46")
Als je het geld er voor hebt, zou ik een G of een V pakken. Dan moet je weer een paar jaar vooruit kunnen.
Ik heb sinds kort een Panasonic TX-P42C2E en om het half uur komt er een popup in beeld met "30/60/120 ect minuten speeltijd"
Hoe krijg ik dat weg
.?
Hoe krijg ik dat weg
Dan staat je beeldmodus op 'game' ingesteld en daar zit ook meteen een optie voor het melden van de speeltijd. Of je zet hem op een andere modus 
Nofi, maar ik heb dit stukje nu 3x gelezen en ik heb geen idee wat er staat of wat je duidelijk wil maken. Mocht het vrij belangrijk zijn in jouw ogen, zou je het dan nog een keer iets anders kunnen verwoorden? Geegs, tv's op kaarslicht?Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:03:
Het is voor hen alleen meegenomen als iemand erin stinkt en zijn TV op kaarslicht heeft branden en daar €2000 voor neer wil tellen.
(Ik bedoel dit trouwens absoluut niet beledigent naar één van jullie,
[ Voor 90% gewijzigd door Gizz op 10-11-2010 09:47 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb inderdaad hetzelfde: wat wil hij nou zeggen? Volgens mij wil hij zeggen dat je gek bent om een plasma te kopen omdat je 'm veel te donker moet zetten (opmerking kaarslicht) en dat alleen geeks de TV moeten kopen voor het beste beeldkwaliteit, maar dat je daar veel consessie bij moet doen die voor de 'gewone man' niet geschikt zijn ofzo.Gizz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:44:
Dan staat je beeldmodus op 'game' ingesteld en daar zit ook meteen een optie voor het melden van de speeltijd. Of je zet hem op een andere modus
[...]
Nofi, maar ik heb dit stukje nu 3x gelezen en ik heb geen idee wat er staat of wat je duidelijk wil maken. Mocht het vrij belangrijk zijn in jouw ogen, zou je het dan nog een keer iets anders kunnen verwoorden? Geegs, tv's op kaarslicht?
Andersom. Hij probeert andere te overtuigen om ook plasma te kopen, maar het algemene beeld is dat plasma voor geeks is.Luuk1983 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:25:
[...]
Ik heb inderdaad hetzelfde: wat wil hij nou zeggen? Volgens mij wil hij zeggen dat je gek bent om een plasma te kopen omdat je 'm veel te donker moet zetten (opmerking kaarslicht) en dat alleen geeks de TV moeten kopen voor het beste beeldkwaliteit, maar dat je daar veel consessie bij moet doen die voor de 'gewone man' niet geschikt zijn ofzo.
PSN: Shiver23
Plus dat hij zijn contrastwaardes gewoon hoog heeft staan...."Het moet wel leuk zijn om TV te kijken".
Ik geef 'm groot gelijk....
Maar als ik straks een plasma heb gekocht, ga ik hem wel even inspelen! (al is het maar voor het gevoel
)
Maar als ik straks een plasma heb gekocht, ga ik hem wel even inspelen! (al is het maar voor het gevoel
Hoezo recht op hebben? Je hebt die tv gekocht voor een bepaalde prijs. Eventuele extra's zitten daar echt neit bij in hoor. Je verwacht gewoon teveel.Buck Naked schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:30:
Heeft één van jullie al contact opgenomen met Panasonic over de Avatar 3D Blu-ray? In de VS krijgen namelijk alle Panasonic 3D klanten deze film namelijk gratis met het zogenoemde "loyalty program" en ik ben van mening dat wij daar ook recht op moeten hebben. Zeker gezien wij altijd de hoogste prijzen betalen en met deze TV's last hebben van de meeste problemen (minder uitgebreid menu en 50Hz bug anyone?). Er staat op dit moment nog niets op de website van Panasonic.nl maar dat zou spoedig moeten veranderen.
Volgens mij is mijn TV qua tijd in ieder geval voldoende ingespeeld om zelf contrast te kunnen kiezen. Maar ik moet zeggen dat ik het contrast t.o.v. de standaard instellingen (zowel normal als THX) nooit aangepast heb tijdens het inspelen en ik niet echt de behoefte heb om dit nu te doen. Ik vind het beeld prima. Een wat minder fel beeld is sowieso beter en rustiger voor de ogen. Ik heb alleen bij sommige films de helderheid in THX mode 1 of 2 punten omhoog gedaan omdat het NET wat te donker was, maar feller hoeft bij mij echt niet.jorisvink23 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:02:
Plus dat hij zijn contrastwaardes gewoon hoog heeft staan...."Het moet wel leuk zijn om TV te kijken".
Maar als ik straks een plasma heb gekocht, ga ik hem wel even inspelen! (al is het maar voor het gevoel)
Misschien is het even wennen, maar het is echt rustiger om het beeld sowieso niet te fel te zetten. Net als dat je moet wennen aan geen suiker in de thee enzo
Verwijderd
Ik heb begrepen dat er vanaf 15 november een Panasonic actie schijnt te komen voor iig de VT20, je krijgt dan een DMP-BDT100 3D Blu-Ray speler erbij + de Avatar Bu-Ray.
Verwijderd
Ik ben net gaan kijken bij de MM en de Panasonic Plasma's zien er werkelijk voortreffelijk uit.
De G20ES is haast net zo mooi als de VT20 beide op 46".
Voortreffelijke zwartwaarden en goede kleuren, al stond er wel een blue-ray op van pan zelf.
Alleen de helderheid van plasma's blijft achter op LCD, ervaart iemand dat als storend. Ik hou zelf wel van erg helder beeld...
Voortreffelijke zwartwaarden en goede kleuren, al stond er wel een blue-ray op van pan zelf.
Alleen de helderheid van plasma's blijft achter op LCD, ervaart iemand dat als storend. Ik hou zelf wel van erg helder beeld...
Dat zijn dan instellingen want dat is mij nog nooit opgevallen.
Tenzij je fletsheid verward met helderheid
Tenzij je fletsheid verward met helderheid
In een winkel met TL licht valt de helderheid van plasma's tegen in verhouding met LCD. Echter, in thuissituaties (en geloof me nou maar) zal je NOOIT je tv zo helder zetten. Het is niet voor niets dat als je TV's voor het eerst aanzet dat je vaak eerst moet kiezen of je 'm in een winkel zet of in een thuissituatie: in de winkel situatie gaat ie meteen op standje verblinden. Dus nee, ik heb er geen last van. Overigens kunnen plasma's uiteindelijk nog behoorlijk fel. In ieder geval feller dan dat thuis comfortabel is. Heb dat wel eens geprobeerdVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:58:
Ik ben net gaan kijken bij de MM en de Panasonic Plasma's zien er werkelijk voortreffelijk uit.
Verwijderd
Ik heb mijn laatste post een beetje verduidelijkt.
Het zijn inderdaad diegene met LCD TV's die de plasma tv dim vind.
Als ik bij familie kom, doen hun TV's vaak zeer aan mijn ogen, vooral s'avonds.
Ik vind zelf ook dat de ondertitels rustig moeten kijken.
Ik kom bij het contrast dan uit op 39, maar dat kan natuurlijk per TV verschillen.
Ik vind het wel vervelend dat de films vaak niet standaard hetzelfde zijn.
Ik heb laatst de BluRay van Robin Hood Prince of thieves zitten kijken, en daar moest ik het zwartniveau 3 punten naar beneden doen en het contrast op 36 zetten.
Daarna een DVD gekeken met een oude film waarbij ik het zwartniveau zelf 6 stappen naar beneden moest doen.
Gelukkig zijn de meeste films wel consequent met de instelling.
Ik ben er waarschijnlijk met deze TV heel erg bewust mee bezig.
Eerst kijk ik hoe mooi het beeld is, "Ohhh"
en dan ga ik pas van de film zelf genieten, en ja,... zo valt het ook op als het niet goed staat.
Het zijn inderdaad diegene met LCD TV's die de plasma tv dim vind.
Als ik bij familie kom, doen hun TV's vaak zeer aan mijn ogen, vooral s'avonds.
Ik vind zelf ook dat de ondertitels rustig moeten kijken.
Ik kom bij het contrast dan uit op 39, maar dat kan natuurlijk per TV verschillen.
Ik vind het wel vervelend dat de films vaak niet standaard hetzelfde zijn.
Ik heb laatst de BluRay van Robin Hood Prince of thieves zitten kijken, en daar moest ik het zwartniveau 3 punten naar beneden doen en het contrast op 36 zetten.
Daarna een DVD gekeken met een oude film waarbij ik het zwartniveau zelf 6 stappen naar beneden moest doen.
Gelukkig zijn de meeste films wel consequent met de instelling.
Ik ben er waarschijnlijk met deze TV heel erg bewust mee bezig.
Eerst kijk ik hoe mooi het beeld is, "Ohhh"
Nog even hierop terugkomend, de helpdesk van Panasonic reageerde per email als volgt:Luuk1983 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:24:
[...]
Volgens mij heeft de X serie een 'oud' paneel. De G serie heeft een verbeterd anti-reflectie filter en de V serie heeft een nog betere versie daarvan. Ikzelf heb de G20 en daarvan kan ik je in ieder geval zeggen dat ik zelf geen enkele last heb van reflecties, ook niet overdag.
Dat wordt dus inderdaad een G of VBeste,
De Panasonic Plasma tv's uit de VT20-, V20-, GT20- en G20-serie zijn goed ontspiegeld.
De modellen uit de S20-serie is beperkt en de X20-serie heeft een redelijk spiegelend frontpanel.
mvg
Panasonic Info Centre
Ik zou dan een V nemen, aangezien panasonic tegen mij heeft gezegd dat de G en VT series sneller gevoelig zijn voor image retention/burn-in.
Dat is best te proberen! Voor 30 euro kan er niet veel mis gaan! Dank je. Met 50" mag mijn TV nog netBMTN schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:01:
[...]
Ik heb de P50V20 met een beugel van Ikea opgehangen. Kost 30.00 euro. Gaat to 60 Kg en tot maat 50 inch.
Gaat erg eenvoudig, bouten (zowel M6 als M8) zijn bijgeleverd. De korte kunststof knoppen bevestig je aan de bovenste gaten van je plasma waarna je deze in de openingen van de metalen hangers plaatst en laat zakken. De lange kunststof knoppen gaan onderin en dienen als afstandhouder. Je kunt de onderkant van de TV dus iets naar voren trekken om een kabel aan te sluiten. Strip is ca. 60 cm breed, je kunt de tv zo altijd iets(10 cm) naar links of rechts verplaatsen.
Afstand tot de muur 5 cm, net genoeg om geen haakse HDMI-aansluitingen te moeten gebruiken. Ook kabel met glasvezel voor audio kan de knik nog maken.
Ben er erg tevreden over, en verkrijgbaar voor een normale prijs!
[afbeelding]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936
Verwijderd
Check wel even het gewicht.
Ik had eerst ook naar buigels gekeken voor 50", maar dan ging het gewicht vaak maar tot 30Kg.
Mijn 50VT20 weegt 36Kg.
Ik heb daarom voor mijn wandbeugel gekozen (Zie 2 posts terug).
Met een beetje zoeken heb je hem zo €100 goedkoper.
Plus het feit dat hij te verdraaien is wil wel erg handig zijn bij het gebruik van de Kinect of de Wii.
Ik had eerst ook naar buigels gekeken voor 50", maar dan ging het gewicht vaak maar tot 30Kg.
Mijn 50VT20 weegt 36Kg.
Plus het feit dat hij te verdraaien is wil wel erg handig zijn bij het gebruik van de Kinect of de Wii.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 13:28 ]
Het gewicht staat er toch bij, namelijk 60 KiloGram.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:26:
Check wel even het gewicht.
Mijn 50VT20 weegt 36Kg.
Zo mensen ik heb de knoop doorgehakt en mij een 50vt20 aangeschaft, met nog een leuke verrassing erbij xD
Ik ben gister naar de mediamarkt gegaan en aangegeven dat ik wel geinteresseerd was in de 50vt20 alleen vroeg ik mij
af of er iets van de prijs af kon, hij stond er namelijk voor 2300+- euro.
Ik: "tjah maar via webwinkels betaal ik maar 2000euro voor dezelfde tv"
medewerker: "ja dat kan kloppen maar die tv's zijn niet officeel geimporteerd in NL"
ik: "maakt dat wat uit?"
medewerker: "ja dan heb je wel garantie maar komt Panasonic niet bij je thuis dus moet je je tv zelf naar een
reparatie punt brengen"
ik: "maar kan er nog iets van de prijs af?"
medewerker: "ik zal even voor je kijken"
- ondertussen zat ik te denken, crap daar gaat niks of weinig vanaf -
ik: "nu ben ik toevallig gister bij de saturn geweest en daar kon ik hem voor minder mee krijgen ( ik was natuurlijk
niet bij de saturn geweest maar je moet wat he als je wil afdingen
)
medewerker: "voor 2000euro mag je hem gelijk meenemen, hoe klinkt dat"
ik: "prima!
medewerker: "ik loop even naar achteren want volgens mij hebben we volgende week ook nog een actie lopen"
5min komt ie weer terug: "ik weet nog niet hoe het precies gaat maar je krijgt vanaf volgende week bij aankoop
van de tv een GRATIS 3d blueray SPELER en avatar 3d op blueray!
Als je maandag even terug komt passen we je bon even aan en kun je hem zo mee krijgen!
ik: "dikke prima!"
Het leuke is dat ik vorige week ook de sony surround set + 3d blueray speler heb gekocht via ibood, oftewel heb ik
straks 2- 3d blueray spelers! dus eentje lekker verkopen, scheelt weer wat in de kosten
Dus mensen wacht even tot volgende week en als het goed is heeft panasonic dan een actie met gratis 3d blueray speler en
avatar 3d! ( zag ook hier een vraag op het forum over kan ik mij herinneren )
Edit:
Na toch nog even rond gespeurd te hebben naar problemen rond de 50vt20 kom ik vooral het verhaal van motion blur en 50hz content tegen.
Iemand die hier de 50vt20 heeft die ook last heeft van problemen met 50hz uitzendingen?
Ik ben gister naar de mediamarkt gegaan en aangegeven dat ik wel geinteresseerd was in de 50vt20 alleen vroeg ik mij
af of er iets van de prijs af kon, hij stond er namelijk voor 2300+- euro.
Ik: "tjah maar via webwinkels betaal ik maar 2000euro voor dezelfde tv"
medewerker: "ja dat kan kloppen maar die tv's zijn niet officeel geimporteerd in NL"
ik: "maakt dat wat uit?"
medewerker: "ja dan heb je wel garantie maar komt Panasonic niet bij je thuis dus moet je je tv zelf naar een
reparatie punt brengen"
ik: "maar kan er nog iets van de prijs af?"
medewerker: "ik zal even voor je kijken"
- ondertussen zat ik te denken, crap daar gaat niks of weinig vanaf -
ik: "nu ben ik toevallig gister bij de saturn geweest en daar kon ik hem voor minder mee krijgen ( ik was natuurlijk
niet bij de saturn geweest maar je moet wat he als je wil afdingen
medewerker: "voor 2000euro mag je hem gelijk meenemen, hoe klinkt dat"
ik: "prima!
medewerker: "ik loop even naar achteren want volgens mij hebben we volgende week ook nog een actie lopen"
5min komt ie weer terug: "ik weet nog niet hoe het precies gaat maar je krijgt vanaf volgende week bij aankoop
van de tv een GRATIS 3d blueray SPELER en avatar 3d op blueray!
Als je maandag even terug komt passen we je bon even aan en kun je hem zo mee krijgen!
ik: "dikke prima!"
Het leuke is dat ik vorige week ook de sony surround set + 3d blueray speler heb gekocht via ibood, oftewel heb ik
straks 2- 3d blueray spelers! dus eentje lekker verkopen, scheelt weer wat in de kosten
Dus mensen wacht even tot volgende week en als het goed is heeft panasonic dan een actie met gratis 3d blueray speler en
avatar 3d! ( zag ook hier een vraag op het forum over kan ik mij herinneren )
Edit:
Na toch nog even rond gespeurd te hebben naar problemen rond de 50vt20 kom ik vooral het verhaal van motion blur en 50hz content tegen.
Iemand die hier de 50vt20 heeft die ook last heeft van problemen met 50hz uitzendingen?
[ Voor 5% gewijzigd door biggydeen2 op 11-11-2010 17:33 ]
Weet iemand hoe ik AVCHD files via SD kaart op mijn Panasonic TX-P42C2E afspeel?
Ik heb de losse *.m2ts op sd gezet en hij zegt no media file, dito als ik de bdvm map inhoud erop zet..
Fat/32 heb ik ook gedaan.
Ik heb de losse *.m2ts op sd gezet en hij zegt no media file, dito als ik de bdvm map inhoud erop zet..
Fat/32 heb ik ook gedaan.
Verwijderd
Ik heb een 50v20 en heb er inderdaad last van. De 50hz motion blur met name bij voetbal (dubbele middenlijn) en ook heb ik last van posterization (rare kleuren in gezichten met name bij close ups).biggydeen2 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:51:
Hmm, nu ben ik niet echt een voetbal fan en kijk het ook weinig, af en toe een champions league oid dus daar ben ik niet zo bang voor.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:36:
[...]
Ik heb een 50v20 en heb er inderdaad last van. De 50hz motion blur met name bij voetbal (dubbele middenlijn) en ook heb ik last van posterization (rare kleuren in gezichten met name bij close ups).
Ik wil deze tv gebruiken voor het spelen van full HD content via een mediaspeler\blueray speler.
Voornamelijk gedownloade content zoals een dvd5/9 of blueray, heb je dan ook last van deze zaken?
In de mediamarkt draaien ze namelijk een voetbal blueray op de 50vt20 en daar ziet het er prima uit zonder enige problemen
die ik overal lees, zal waarschijnlijk een 60hz output zijn.
Maar als ik het ook sterk ga merken bij normale tv uitzendingen lever ik de tv gelijk weer in, dat is me geen 2000euro waard.
AAngezien ik hem morgen krijgt heb ik wettelijk iets van 5-7 dagen dat ik hem zonder problemen kan inleveren.
Zo, ik zal even een update geven, aangezien mijn 42G20ES vorige week dinsdag is opgehaald voor een ingebrand net5 logo, ondanks alle veilige settings.
Ik had afgelopen woensdag al een telefoontje verwacht, maar nog niet gekregen. Ik heb vandaag zelf even met E-Care gebeld en het blijkt dat er een omruilverzoek ingeschoten is 2 dagen geleden. Dus dat verzoek is wel echt na 1 week testen al ingediend. Goed geregeld dus.
Ze wachten op goedkeuring en dan word ik gebeld. Dus ik krijg een gloednieuwe TV
. Aan de ene kant erg blij, aan de andere kant baart het me toch een beetje zorgen, want blijkbaar was het dus wel echt inbranding (en heb ik nu niet de garantie dat het niet opnieuw gebeurt). Maar ja, wanneer ik em thuis heb, zal ik em weer gaan inspelen de eerste 400 uur, en dan zien we wel verder.
Ik had afgelopen woensdag al een telefoontje verwacht, maar nog niet gekregen. Ik heb vandaag zelf even met E-Care gebeld en het blijkt dat er een omruilverzoek ingeschoten is 2 dagen geleden. Dus dat verzoek is wel echt na 1 week testen al ingediend. Goed geregeld dus.
Ze wachten op goedkeuring en dan word ik gebeld. Dus ik krijg een gloednieuwe TV
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 12-11-2010 11:30 ]
Verwijderd
@Deathchant
Heb sedert april 2010 de G20. Vanaf het begin op THX gezet en contrast naar 15. Binnen twee weken had ik alle logo's links en rechts op mijn scherm staan. Gebeld met mijn dealer en zonder blikken of blozen een nieuw scherm geleverd gekregen.
Nieuw scherm is vlak voor de WK afgeleverd. Natuurlijk nog voorzichtiger dan eerst (kan dit eigenlijk?). 's nachts 4 uur lang via USB allerlei kleuren af spelen om de eerste 200 uur maar door te komen. Om de problemen maar te voorkomen heb ik veel wedstrijden maar gekeken op mijn oude CRT bak. De hele avond NL1 kijken leek mij geen goed idee. Al snel bleek een pixel stuk te zijn. Wederom gebeld en wederom zonder blikken of blozen een nieuw toestel. Tijdens het ophalen bleken echter ook wederom de logo's ingebrand te zijn.
Kortom, eigenlijk geen vertrouwen meer in dit toestel.
Het nieuwe toestel (3e) heb ik een 6-tal weken geleden gekregen. Ik heb de stand op Normaal gezet ipv THX en de brightness naar -10 en contrast op 12. Eigenlijk niet te kijken haast. 's nachts de kleurenbeelden via USB afspelen. Resultaat, ik heb geen enkele inbrand meer. Wel retentie van logo's doch deze verdwijnen na een paar minuten weer. Ik heb het vermoeden dat de stand THX toch op een of andere manier gevoeliger is voor inbranden dan de Normale stand. Tevens is de brightness ook een mogelijke boosdoener. Zit nu op een 330 uur. Ga bij 400 uur alles weer op normale standen zetten.
Conclusie: Omruilen is een fluitje van een cent, Zet beeld op Normaal met brighness en contrast substantieel lager. Na 3 toestellen lijkt dit voor mij de remedie.
Succes.
Heb sedert april 2010 de G20. Vanaf het begin op THX gezet en contrast naar 15. Binnen twee weken had ik alle logo's links en rechts op mijn scherm staan. Gebeld met mijn dealer en zonder blikken of blozen een nieuw scherm geleverd gekregen.
Nieuw scherm is vlak voor de WK afgeleverd. Natuurlijk nog voorzichtiger dan eerst (kan dit eigenlijk?). 's nachts 4 uur lang via USB allerlei kleuren af spelen om de eerste 200 uur maar door te komen. Om de problemen maar te voorkomen heb ik veel wedstrijden maar gekeken op mijn oude CRT bak. De hele avond NL1 kijken leek mij geen goed idee. Al snel bleek een pixel stuk te zijn. Wederom gebeld en wederom zonder blikken of blozen een nieuw toestel. Tijdens het ophalen bleken echter ook wederom de logo's ingebrand te zijn.
Kortom, eigenlijk geen vertrouwen meer in dit toestel.
Het nieuwe toestel (3e) heb ik een 6-tal weken geleden gekregen. Ik heb de stand op Normaal gezet ipv THX en de brightness naar -10 en contrast op 12. Eigenlijk niet te kijken haast. 's nachts de kleurenbeelden via USB afspelen. Resultaat, ik heb geen enkele inbrand meer. Wel retentie van logo's doch deze verdwijnen na een paar minuten weer. Ik heb het vermoeden dat de stand THX toch op een of andere manier gevoeliger is voor inbranden dan de Normale stand. Tevens is de brightness ook een mogelijke boosdoener. Zit nu op een 330 uur. Ga bij 400 uur alles weer op normale standen zetten.
Conclusie: Omruilen is een fluitje van een cent, Zet beeld op Normaal met brighness en contrast substantieel lager. Na 3 toestellen lijkt dit voor mij de remedie.
Succes.
Mijn vermoedde dat THX meer last had van image retention heb ik inderdaad al eens uitgesproken. Want jullie zijn zo verschrikkelijk voorzichtig en krijgen toch last van inbranden, terwijl ik eigenlijk niks raars heb gedaan en gewoon ben gaan kijken. Films (zonder logo's) op THX op de default brightness, TV kijken op 'normal'. Eco mode staat eigenlijk altijd uit.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:28:
Ik heb het vermoeden dat de stand THX toch op een of andere manier gevoeliger is voor inbranden dan de Normale stand. Tevens is de brightness ook een mogelijke boosdoener.
Tevens is er al eens gesuggereerd dat juist een te lage brightness ervoor zou kunnen zorgen dat de pixels niet voldoende kunnen verouderen. Met een te lage brightness zou die 400 uur juist langer moeten zijn. Ikzelf heb ook gewoon altijd voetbal gekeken en de vrouw kijkt behoorlijk wat RTL4. Nooit last gehad van inbranden. Wel eens wat retention, maar dat gaat, zoals je zelf zegt, snel weer weg.
@Wildem: dat is wel zuur, nu de 3e al. Jij bent nu al de 2e die dit vermoeden heeft. Een gewaarschuwd man telt voor 2, dus dat gaan we dan gewoon proberen. Echter, de helderheid staat al default op 0. Panasonic zei tegen mij dat het contrast op de helft gezet moet worden van het maximale (max = 60, dus toegestaan = 30). Dit ga ik dan ook proberen op de normale stand zoals jij en Luuk ook zeggen.
Een non-THX stand met contrast op 30 is wel erg fel. Ik hou niet van zo'n fel beeld, maar we gaan het proberen.
Ik ga wel zoals jij ook doet, 's nachts de break-in dvd afspelen en ook overdag laten doorlopen (dan ben ik toch op het werk). Dan staat ie in ieder geval 18 uur per dag aan om gelijkmatig te verouderen. Ik heb mijn vriendin nog eens toegesproken dat ze toch nog even moet volhouden met haar series op net5. 1 serie, en daarna een half uur de IR-dvd afspelen.
Weten jullie of het beter is om tijdelijk het contrast te verhogen wanneer ik deze break-in-dvd afspeel? Dit i.v.m. sneller verouderen van het fosfor?
Een non-THX stand met contrast op 30 is wel erg fel. Ik hou niet van zo'n fel beeld, maar we gaan het proberen.
Ik ga wel zoals jij ook doet, 's nachts de break-in dvd afspelen en ook overdag laten doorlopen (dan ben ik toch op het werk). Dan staat ie in ieder geval 18 uur per dag aan om gelijkmatig te verouderen. Ik heb mijn vriendin nog eens toegesproken dat ze toch nog even moet volhouden met haar series op net5. 1 serie, en daarna een half uur de IR-dvd afspelen.
Weten jullie of het beter is om tijdelijk het contrast te verhogen wanneer ik deze break-in-dvd afspeel? Dit i.v.m. sneller verouderen van het fosfor?
Verwijderd
Aangezien de USB een aparte ingang forceert op de tv heb ik het contrast ingesteld op 40. Dit versnelt m.i. de veroudering.
dat doet een DVD speler ook he. Maar ja, ik wil er zeker van zijn dat hij niet stiekem om gaat springen na x-uur. Niet dat ik straks de dvd afspeel en dat dan de TV gewoon op een kanaal gesprongen is als ik thuiskom. Want dan hang je wel als je het contrast ineens omhoog gooit he
Dit heb ik, op aanraden toen van "mensen" op het Pioneer forum wel gedaan ja. Heb het toen op 65% gezet ongeveer en de tv een uurtje of 500 kleurtjes laten loopen. Resultaat: gewoon even veel retentie als een anderDeathchant schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:53:
Wat je ook doet, retentie zal je gewoon houden. Wie het niet "heeft" ziet het gewoon niet. Elke plasma heeft het.
Verwijderd
Van de 50Hz motion blur heb ik alleen last bij gewone TV uitzendingen. Ik heb mijn mediaplayer vast ingesteld op 1080P60Hz dus ik heb geen last met het afspelen van HD materiaal. Dat ziet er perfect uit. Heel af en toe wel last van wat posterisation bij HD films.biggydeen2 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:44:
[...]
Hmm, nu ben ik niet echt een voetbal fan en kijk het ook weinig, af en toe een champions league oid dus daar ben ik niet zo bang voor.
Ik wil deze tv gebruiken voor het spelen van full HD content via een mediaspeler\blueray speler.
Voornamelijk gedownloade content zoals een dvd5/9 of blueray, heb je dan ook last van deze zaken?
In de mediamarkt draaien ze namelijk een voetbal blueray op de 50vt20 en daar ziet het er prima uit zonder enige problemen
die ik overal lees, zal waarschijnlijk een 60hz output zijn.
Maar als ik het ook sterk ga merken bij normale tv uitzendingen lever ik de tv gelijk weer in, dat is me geen 2000euro waard.
AAngezien ik hem morgen krijgt heb ik wettelijk iets van 5-7 dagen dat ik hem zonder problemen kan inleveren.
retentie boeit me niks, inbranden wel. het feit dat ik nu een nieuwe tv krijg na 2 maanden het net5 logo aanwezig te hebben duidt zeker op inbranding. DAT wil ik tegen gaan. Dat ik eens retentie krijg (en dan weer wegtrekt) vind ik totaal geen probleem
Goed om de update te lezen Deathchant. Was al benieuwd. Ik heb tot nu toe nergens last van. Heb net even snel gekeken en heb er nu 472 uur op zitten. Ik keek alleen even in het begin in THX stand, maar ik vond Cinema mode bij gelijke instellingen net ietwat meer punch geven dan de THX mode. Dus ik kijk nu altijd eigenlijk op Cinema mode.
Hier een topic over ideale instellingen van de G20 op AVForums. De instellingen van Orso in post #271 heb ik ingesteld in de Pro1 mode als test. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Sowieso heeft hij het contrast erg hoog staan en wil ik dat nu sowieso niet gebruiken. Mischien over een paar honderd uur.
Hier een topic over ideale instellingen van de G20 op AVForums. De instellingen van Orso in post #271 heb ik ingesteld in de Pro1 mode als test. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Sowieso heeft hij het contrast erg hoog staan en wil ik dat nu sowieso niet gebruiken. Mischien over een paar honderd uur.
Sowieso schrijf je zo!
Niet te lang tv kijken, contrast op nul, geen stationaire beelden weergeven. Tegengaan kan je het blijkbaar nooit. Je gaat mij niet vertellen dat er met de huidige productie methodes nog iets is als "pech hebben" of een maandag ochtend model krijgen. Wat jij hebt gehad kan gewoon iedereen meemaken. Uiteraard kan een 2010-model plasma gewoon inbranden. Uiteraard heb je gewoon retentie. Dat het blijkbaar zó snel optreedt is wel vaag ja.Deathchant schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:24:
retentie boeit me niks, inbranden wel. het feit dat ik nu een nieuwe tv krijg na 2 maanden het net5 logo aanwezig te hebben duidt zeker op inbranding. DAT wil ik tegen gaan. Dat ik eens retentie krijg (en dan weer wegtrekt) vind ik totaal geen probleem
Is hier iemand die het verschil weet tussen de TX-P37X20 en de TX-P37X25? Van de laatste heb ik op geen enkele website van Panasonic iets kunnen vinden. Hopelijk heeft de laatste iets minder spiegeling.
Ik heb mijn G20 al meer dan een half jaar. Of ik inbranding of retentie heb weet ik niet. Ik ga dat ook niet onderzoeken en op 10cm van het beeld het scherm afspeuren naar pixel defecten heb ik ook nog nooit gedaan.
Een tv is een gebruiksvoorwerp en op moment dat je het ga gebruikenm gaat dat slijten. Ik geniet nog elke dag op 3 meter afstand met het voortreffelijk beeld.
Oja, paar honder uren inbranden heb ik ook nog nooit gehoord. Direct gebruiken vanaf eerste uur.
Een tv is een gebruiksvoorwerp en op moment dat je het ga gebruikenm gaat dat slijten. Ik geniet nog elke dag op 3 meter afstand met het voortreffelijk beeld.
Oja, paar honder uren inbranden heb ik ook nog nooit gehoord. Direct gebruiken vanaf eerste uur.
Als ik een logo meer dan 2,5 maand in mijn beeld heb staan wat niet vager wordt, dan beschouw ik dat als inbranding. Net zoals ik jou niet kan wijsmaken dat ik een maandagochted model heb gehad, kun jij mij niet wijs maken dat mijn geval "slechts" retentie is (en ik niet geduldig genoeg ben geweest om nog langer te wachten totdat het misschien eens weg zou gaan).Brad Pitt schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:03:
[...]
Wat jij hebt gehad kan gewoon iedereen meemaken. Uiteraard kan een 2010-model plasma gewoon inbranden. Uiteraard heb je gewoon retentie. Dat het blijkbaar zó snel optreedt is wel vaag ja.
@Blord. Wie doet dan afspeuren? je post komt een beetje over alsof je vindt dat andere mensen maar zitten te mierenneuken. Wees idd maar blij dat je er geen last van hebt en geniet van je TV
Ik zeg niet dat het in jouw geval retentie is hè. Dat is uiteraard gewoon inbranden. En zoals gezegd nogal snel en behoorlijk onverwacht. Nu heb ik ook gewoon "eeuwige" ondertitels in mijn beeld hoor, als ik daar goed op let, maar vind dat gewoon logisch en lig er verder niet wakker vanDeathchant schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:53:
kun jij mij niet wijs maken dat mijn geval "slechts" retentie is (en ik niet geduldig genoeg ben geweest om nog langer te wachten totdat het misschien eens weg zou gaan).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.