Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Ah ok. je zei namelijk:
Uiteraard heb je gewoon retentie. Dat het blijkbaar zó snel optreedt is wel vaag ja.
.
Vandaar dat ik dacht dat je bedoelde dat ik retention had.
Eens even afwachten hoe het straks met mijn gloednieuwe gaat. Ik ga em de eerste 400 uur goed inspelen, zonder logo's en dit keer eens niet op de THX stand, maar wel met verminderd contrast. Kijk als ik straks wat retentie heb en het is met normaal tv-kijken na een week gewoon weg, dan maakt me dat geen fluit uit. Dat accepteer ik dan ook, omdat het inherent is aan de techniek.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dracul schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:11:
Is hier iemand die het verschil weet tussen de TX-P37X20 en de TX-P37X25? Van de laatste heb ik op geen enkele website van Panasonic iets kunnen vinden. Hopelijk heeft de laatste iets minder spiegeling.
20 serie is europa
25 is amerika

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
Mr.Nobody schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:50:
[...]

20 serie is europa
25 is amerika
Er is ook een TX-P37X25E... Ik dacht dat de E in het type nummer voor Europa stond.

Maar inderdaad, weinig verschil tussen de 20 en 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03-2022
Vandaag heb ik bij de MM te roermond een p50vt20 besteld voor 1850 euro, met de actie van Panasonic waarbij ik een gratis blu-ray speler plus avatar krijg lijkt me dit geen slechte deal.
Nu zit ik echter met een vraagje...
Indien ik een stereo versterker aansluit op de analoge rca uitgang, is het dan mogelijk om de interne speakers "uit" te zetten en het volume (over de analoge uitgang) te regelen via de afstandsbediening?

Ik heb in het verleden een 6.1 set gehad maar dat is niet aan mij besteed, ik ben terug gegaan naar een hele mooie stereo set en ben niet van plan dit te veranderen. Bij mijn huidige lcd (sony 40x4500) kan ik het volume over de analoge uitgang gewoon regelen via de AB, wel zo handig aangezien ik ook mijn pc heb aangesloten op de tv en veel muziek luister op deze manier en mijn versterker geen AB heeft.

Indien dit niet mogelijk is op de Pana moet ik misschien overwegen om de aankoop toch maar te annuleren, dit zou erg zonde zijn aangezien ik van mening ben dat dit scherm verreweg de beste beeldkwaliteit heeft op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

pallmall1 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:35:
Vandaag heb ik bij de MM te roermond een p50vt20 besteld voor 1850 euro, met de actie van Panasonic waarbij ik een gratis blu-ray speler plus avatar krijg lijkt me dit geen slechte deal.
Nu zit ik echter met een vraagje...
Indien ik een stereo versterker aansluit op de analoge rca uitgang, is het dan mogelijk om de interne speakers "uit" te zetten en het volume (over de analoge uitgang) te regelen via de afstandsbediening?

Ik heb in het verleden een 6.1 set gehad maar dat is niet aan mij besteed, ik ben terug gegaan naar een hele mooie stereo set en ben niet van plan dit te veranderen. Bij mijn huidige lcd (sony 40x4500) kan ik het volume over de analoge uitgang gewoon regelen via de AB, wel zo handig aangezien ik ook mijn pc heb aangesloten op de tv en veel muziek luister op deze manier en mijn versterker geen AB heeft.

Indien dit niet mogelijk is op de Pana moet ik misschien overwegen om de aankoop toch maar te annuleren, dit zou erg zonde zijn aangezien ik van mening ben dat dit scherm verreweg de beste beeldkwaliteit heeft op dit moment.
M'n geluid op Panasonic staat uit, maar heb dan m'n UPC MediaBox op receiver aangesloten.en regel dan via de receiver het geluid en dat werkt prima, zelfde voor m'n DVD speler en mediaplayer :) Enige wat ik wel gemerkt heb is dat er een kleine vertraging zit in het geluid en het beeld waardoor het niet volledig in sync loopt. Ik moet de settings van m'n receiver dus een beetje fine-tunen om dit goed te krijgen.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Dracul schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:11:
Is hier iemand die het verschil weet tussen de TX-P37X20 en de TX-P37X25? Van de laatste heb ik op geen enkele website van Panasonic iets kunnen vinden. Hopelijk heeft de laatste iets minder spiegeling.
De X25 heeft 768 beeldlijnen en de X20 720 beeldlijnen (wat de X20 geschikter maakt aangezien deze 720p materiaal 1:1 weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:31:
[...]

De X25 heeft 768 beeldlijnen en de X20 720 beeldlijnen (wat de X20 geschikter maakt aangezien deze 720p materiaal 1:1 weergeeft.
De 37" heeft 720 beeldlijnen en de 42" heeft 768 beeldlijnen. Dat geldt zowel voor de X25 als de X20.
De X25 serie is de duitse versie. Zie Panasonic.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pallmall1 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:35:

Volgens mij kan dat niet. De RCA-uitgang is niet te regelen qua volume, in ieder geval niet via de volumeknoppen. Ik gebruik zelf een Logitech Harmony-afstandsbediening en dan geef je in de software aan dat je het volume wil regelen met je receiver.

Ik vind het wel een beetje krom dat je de Panasonic weg doet omdat feitelijk je versterker geen AB heeft (hoe oud is dat ding?) :? Kun je dan niet beter een 2e handsje op Marktplaats halen die wel een AB heeft? Je TV's hebben wat mogen kosten (ook de X4500 van Sony is een erg goede lcd), dus waarom dan niet een klein beetje meer uitgeven zodat je versterker ook op orde is?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 14-11-2010 11:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:20:
[...]

De 37" heeft 720 beeldlijnen en de 42" heeft 768 beeldlijnen. Dat geldt zowel voor de X25 als de X20.
De X25 serie is de duitse versie. Zie Panasonic.de
Waarom staat overal de X25 aangegeven met 768 beeldlijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 23:45
Kan je niet gewoon de hoofdtelefoonuitgang gebruiken?
(of zit die er niet op? ik heb die info zo niet bij de hand).
Normaal gesproken worden bij het aansluiten van een hoofdtelefoon, de speakers uitgeschakeld en is het volume van de hoofdtelefoon via de afstandbediening regelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
Grrrrrene schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:40:

Ik vind het wel een beetje krom dat je de Panasonic weg doet omdat feitelijk je versterker geen AB heeft (hoe oud is dat ding?) :? Kun je dan niet beter een 2e handsje op Marktplaats halen die wel een AB heeft? Je TV's hebben wat mogen kosten (ook de X4500 van Sony is een erg goede lcd), dus waarom dan niet een klein beetje meer uitgeven zodat je versterker ook op orde is?
Er zijn fabrikanten van hifi apparatuur die van mening zijn dat een servo motortje t.b.v. een afstandsdbediening van invloed is op de geluidskwaliteit.

Maar goed, ik ben al enige tijd op zoek naar een goede gebruikte Burmester 991, deze zijn zowel met als zonder AB geleverd, dus mocht ik er één kunnen vinden dan is het volume probleem sowieso opgelost.

Misschien dat de suggestie die hier geopperd wordt om het via de koptelefoonuitgang te doen een goede tijdelijke oplossing is. Ik had namelijk begrepen dat je om het koptelefoonvolume te regelen eerst naar een sub menu moet.

[ Voor 0% gewijzigd door pallmall1 op 14-11-2010 22:26 . Reden: schrijf foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat zal je even moeten nakijken, maar dat zou wel heel ongebruikelijk zijn: Normaal is het zo dat je de hoofdtelefoon aansluit, dat dan vanzelf de luidsprekers gemute worden en het volumeknopje vanzelf de hoofdtelefoon gaat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:54:
[...]

Waarom staat overal de X25 aangegeven met 768 beeldlijnen?
Wat vermeldt staat op diverse sites is niet altijd juist. Op de sites van o.a. Panasonic.nl en Panasonic.de kun je de juiste informatie vinden. Het maakt overigens helemaal niet uit of het nou 720 of 768 is. Je zult het verschil echt niet kunnen zien. Beide zijn gewoon goed, zowel voor SD als HD beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
Sinds afgelopen vrijdag de TX-P42S20 in huis. Ben er erg tevreden over.
Wat mij intrigeert is een bepaalde afkoritng die ik in beeld krijg als ik verander van input-bron. Als ik bijvoorbeeld schakel van satellietdecoder naar harddiskrecorder, dan krijg ik linksboven in beeld:

EC/hdrecorder
RGB
16:9

Het woord 'hdrecorder' heb ik zelf ingevoerd. Het gaat mij hier even om de letters EC. Waar staan die voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Misschien ECO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
Auto input (EC mode or VIERA Link)

Dus een wijze van signaal doorgifte? Lijkt gewoon een andere weergave van HDMI CEC: Consumer Electronic Control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor hebben we Vraag & Aanbod uitgevonden, 't is niet de bedoeling dat je je spulletjes op ons forum te koop zet :)

[ Voor 118% gewijzigd door Grrrrrene op 15-11-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
het is hier geen V&A 8)7 :/ :w })

[ Voor 75% gewijzigd door Grrrrrene op 15-11-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excusez moi, waar kan ik dit dan plaatsen? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 18:27

Gem

Mij valt iets vreemds op bij rode tekst op een donkere achtergrond als de tv op de pc is aangesloten. De tekst is niet goed te lezen en lijkt scrambled.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/154hisl.png

Ik heb al verschillende instellingen van ATI geprobeerd (Pixel format / Color ) maar het probleem blijft. Ik merk het alleen op bij de rood/donkere kleurencombinatie. Iemand enig idee hoe dit is te verhelpen ?

TV: Panasonic TX-P42U20e
Videokaart: ATI 4890 (diverse drivers geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 12:30
@Blord. Wie doet dan afspeuren? je post komt een beetje over alsof je vindt dat andere mensen maar zitten te mierenneuken. Wees idd maar blij dat je er geen last van hebt en geniet van je TV ;)
Ik weet ook niet altijd wat ik met die klachten van de klagers moet. Ik heb reeds enkele maanden een 46G20, zet hem op Standaard en zet de instellingen op een zodanig laag pitje dat kleuren zoals die volgens mij overeenkomen met de kleursterkte van de wereld om mij heen. (En dat is niet superhoog, anders zou ik buiten steeds mijn ogen dicht moeten knijpen.)
Zet je de instellingen (veel) hoger, dan krijg je min-of-meer computereffecten (zoals bij LED). Dat kun je mooi vinden, maar is wel minder realistisch en, om op de discussiepunten hierboven te komen, verhoogt de kans op inbranden en retentie bij plasma. En hoge instellingen verkorten natuurlijk de levensduur van het toestel, maar dat is voor velen wellicht minder belangrijk, omdat ze toch om de drie jaar een ander panel kopen met weer de "allerlaatste" snufjes.
Genieten doe ik in ieder geval zeker, van welk soort panel dan ook, maar met plasma heb ik dus gekozen voor zo realistisch mogelijke kleuren. En daarbij kun je de instellingen best laag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Zo, afgelopen dagen mijn 50vt20 getest en ik moet zeggen dat ik nog geen bekende problemen ben tegengekomen.

Posterization, motion blur bij 50hz, artefacts bij ifc enabled.. helemaal niks...
Ik kijk SD contect wel in normale modus ipv thnx aangezien dat verband lijkt te hebben met retentie.
Tijdens normaal tv kijken heb ik bijna alle functies disabled, ifc stond automatisch aan blijkt maar ik heb nog niks
gemerkt van artefacts.

Maar ik heb wel wat andere issues:

Bij het aansluiten van mijn ziggo digitale kastje via scart ( heb nog geen ci+ module ) zie ik tijdens het tv kijken
een soort van dubbele beelden, ik zie op de achtergrond bv heel lichtjes ondertitels voorbij vliegen.
Maar niet op de plek waar de ondertitels staan maar ook bv bovenin beeld, heel vreemd.
Het lijkt echter wel een source probleem te zijn want zodra ik analoog ga kijken heb ik het niet.
Het valt gelukkig ook niet op tenzij je er steeds naar gaat zoeken. ( na de horror verhalen gelezen te hebben schrok ik
toch wel even, dus ben ik veel kritischer gaan kijken )

Toevallig iemand die dit ook heeft?

Issue 2: Als ik mijn pc aansluit op de tv ( doe ik normaal gesproken niet maar heb nog geen mediaspeler/blueray ) is
het statische beeld erg onrustig, alsof de instelling op 50hz staat. De Ati tool geeft aan dat de tv 60hz aankan
en heb de instelling ook op 60hz gezet, vreemd genoeg zie je daar tijdens het film/tv kijken niks meer van.

Dan nog een vraagje:

Hoe gebruik ik mijn usb HDD als mediaspeler?
Het boekje geeft weinig instructies, de tv vind de HDD wel echter zodra ik op het knopje druk van "sd-kaart" ( zou ook voor usb
moeten zijn staat in het boekje) komt de melding "geen apparaat gevonden" , iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Vriend van mij had dit ook. Dit kwam omdat hij zowel digitaal als analoog was aangesloten. Als hij de analoge kabel eruit haalde was het over.

en over de pc; je moet even kijken of je pixelmapping oid kan instellen.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 16-11-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
418O2 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:30:
Vriend van mij had dit ook. Dit kwam omdat hij zowel digitaal als analoog was aangesloten. Als hij de analoge kabel eruit haalde was het over.

Ahh thnx! gelijk even testen zodra ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
biggydeen2 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:25:

Bij het aansluiten van mijn ziggo digitale kastje via scart ( heb nog geen ci+ module ) zie ik tijdens het tv kijken
een soort van dubbele beelden, ik zie op de achtergrond bv heel lichtjes ondertitels voorbij vliegen.
Maar niet op de plek waar de ondertitels staan maar ook bv bovenin beeld, heel vreemd.
Het lijkt echter wel een source probleem te zijn want zodra ik analoog ga kijken heb ik het niet.
Het valt gelukkig ook niet op tenzij je er steeds naar gaat zoeken. ( na de horror verhalen gelezen te hebben schrok ik
toch wel even, dus ben ik veel kritischer gaan kijken )
Ik had exact hetzelfde met mijn dit weekend aangeschafte 42S20. Speelde een opname af van de hdd-recorder die middels scart aangesloten is en zag allerlei vage ondertitels door het beeld, exact zoals jij beschrijft... Bleek dat de AV2 input op SVHS stond in plaats van RGB. Je kunt dit wijzigen door de desbetreffendee input te selecteren met de AV-toets en dan zie je 2 blokjes ten teken van dat dit menu-item twee opties heeft. Druk op pijltjestoets links en hij springt naar RGB-modus. Dit was bij mij de oplossing.
Rete-handig is dat overigens, dat je door middel van kleine blokjes ziet hoeveel opties een menu-item heeft... zo kun je dus niets over het hoofd zien...
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
rowicom schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:57:
[...]

Ik had exact hetzelfde met mijn dit weekend aangeschafte 42S20. Speelde een opname af van de hdd-recorder die middels scart aangesloten is en zag allerlei vage ondertitels door het beeld, exact zoals jij beschrijft... Bleek dat de AV2 input op SVHS stond in plaats van RGB. Je kunt dit wijzigen door de desbetreffendee input te selecteren met de AV-toets en dan zie je 2 blokjes ten teken van dat dit menu-item twee opties heeft. Druk op pijltjestoets links en hij springt naar RGB-modus. Dit was bij mij de oplossing.
Rete-handig is dat overigens, dat je door middel van kleine blokjes ziet hoeveel opties een menu-item heeft... zo kun je dus niets over het hoofd zien...
Succes!
418O2 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:30:

Heb ik iig 2 opties om te testen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik lees overal dat het goed is om het contrast de eerste 200 uur na ingebruikname wat lager dan gewenst te houden. Is er een methode om het aantal 'speeluren' inzichtelijk te maken? Is dat zichtbaar in het servicemenu? Ik heb gelezen dat je dit menu oproept door op de tv de button VOLUME DOWN ingedrukt te houden en op de remote driemaal de 0 (nul) in te drukken. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Als je het antwoord eigenlijk al weet, dan is het vrij gemakkelijk te vinden met de zoekfunctie in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Rowicom:
nadroJ schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:12:
Urencheck G20 (waarschijnlijk ook andere series)
  1. Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
  2. Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
  3. Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
  4. Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 18:22
rowicom schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:13:
Ik lees overal dat het goed is om het contrast de eerste 200 uur na ingebruikname wat lager dan gewenst te houden. Is er een methode om het aantal 'speeluren' inzichtelijk te maken? Is dat zichtbaar in het servicemenu? Ik heb gelezen dat je dit menu oproept door op de tv de button VOLUME DOWN ingedrukt te houden en op de remote driemaal de 0 (nul) in te drukken. Kan iemand dat bevestigen?
Blader eens een paar pagina's terug.

LoL Deathchant :D

Sowieso schrijf je zo!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37
Gisteravond zat ik tv te kijken toen er mijn 50G20 opeens uitviel met een doffe klap. Daarna is de lampje alleen maar aan het knipperen (7 keer). Na wat zoekwerk blijkt dit waarschijnlijk een kapotte voeding te zijn. :(

We gaan eens even de service en garantie van de Block en Panasonic uitproberen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nog maar weer eens een update. Vorige week was er een verzoek ingediend om de TV in te ruilen.
Vandaag heb ik nog eens met E-Care gebeld en de status is niet veranderd. Dus ik heb gevraagd om een indicatie wanneer Panasonic de goedkeuring gaat geven. Begin deze week had er al een goedkeuring binnen moeten komen, maar niet gebeurd. De mensen van E-Care hebben een notitie erbij gezet dat ik al een week langer aan het wachten ben. Dus, to be continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik heb een panasonic TX-P50g20 en een Onkyo TX SR 508 en een bluray speler van Philips. Als ik film/muziek afspeel, valt het beeld of geluid regelmatig weg. De Onkyo is inmiddels 2 x gerepareerd, geen resultaat. Men omschrijft dit als een handshake probleem. Nu schijnt er op de Panasonic een HDCP beveiling te zitten om kopieren tegen te gaan. Weet iemand hoe ik deze beveiliging kan uitschakelen/omzeilen, want het lijkt er sterk op dat de Panasonic mijn problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
gheghe :D
Het hele idee achter HDCP is juist dat je er niet omheen kan :)

Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het schema.
Het werkt ook op de VT20 serie.

260 uur op de teller.
Het ziet er allemaal nog erg goed uit zonder 'schade'.
Het lijkt inderdaad alsof het paneel er mooier uit gaat zien na inspelen.

Ik heb mijn TV nu weer op THX gezet en ik zie dan toch wel net iets meer details in de donkere partijen.
Met de TV op Proffesional 1
Contrast 39
Helderheid op +1
Kleur 28
Gamma 2.4 (Geavanceerde instellingen)
Op deze afstelling ziet de TV er hetzelfde uit als THX op z'n standaardwaarde, met het verschil dat hij een tikkeltje warmer oogt (Minder groen) en het precies op D6500.
Het zwart oogt weer net iets dieper.
Dit laatste is de oorzaak dat THX NET IETSJE meer detail in het zwart laat zien. (Logisch)

Na dit verschil ontdekt te hebbenzit ik dus heel de dag al te switchen, wat ik nu fijner vind.

Het gekke is dat in elke mode het wit niveau zoveel kan verschillen op eenzelfde waarde.
bv. Professional contrast 39 oogr hetzelfde als THX contrast 36.

De 3D-Avatar aktie:
Ik zie ze nu met akties van Avatar 3D en BluRay speler bij je Panny TV.
Heel gemeen.
Ik had bij verschillende zaken nog gevraagd of Panasonic met een aktie kwam als Sony deed, voor ik mijn TV kocht 3 weken terug.
"Nee,... Panasonic doet niet aan zulke akties,... Dat hebben ze niet nodig."
Ook bij Foka waar ik hem heb gekocht.
Nu heeft diezelfde Foka deze aktie ook.
Ik voel me behoorlijk in de zeik genomen.
3 Weken had ik echt wel willen wachten.

Zelfs de service medewerker bij Panasonic hield stijf z'n mond dicht hierover, toen ik ze belde om te vragen over een model uit België en garantie-service.
Ik heb Panasonic hierover geschreven, en ben benieuwd of ik er iets over ga horen.

De BluRay speler vindt ik niet zo'n probleem, gezien ik een PS3 gebruik en mijn kastje al gevult is met ook nog een XBox 360 een Sony HDD recorder, een Wii, een PS2 een DVDO en dat bovenop mijn 21Kg. Sony surround receiver.
Dat kastje wordt behoorlijk warm, en om daar nu een extra BluRay speler bij te proppen.

Het gaat mij meer om die 3D Avatar BluRay film.
Dat gaat natuurlijk weer een half jaar duren voordat ik die los kan kopen zonder TV.
Deze film had ik heel graag 3D willen kijken op mijn TV.
Ik voel mij voor die 3 weken echt gestraft.

Dat de TV alweer gezakt is in prijs interreseerd me weer niet, want dat gebeurt met de feestdagen sowieso, maar daar wilde ik niet op wachten,... op deze aktie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:30:
Bedankt voor het schema.
Het werkt ook op de VT20 serie.

Het gaat mij meer om die 3D Avatar BluRay film.
Dat gaat natuurlijk weer een half jaar duren voordat ik die los kan kopen zonder TV.
Deze film had ik heel graag 3D willen kijken op mijn TV.
Ik voel mij voor die 3 weken echt gestraft.
En hoe dacht jij dan deze "echte" 3D Blu-ray te gaan afspelen zonder een 3D Blu-ray speler?? Met je firmware geupgrade PS3??? Dat gaat echt niet lukken in full HD 1080P resolutie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Desmoerick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:03:
Met je firmware geupgrade PS3??? Dat gaat echt niet lukken in full HD 1080P resolutie....
FullHD BD's afspelen op de PS3 is geen enkel probleem. 1080p/60Hz games zijn niet mogelijk. Klok/klepel?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

1080p60 games zijn volgens mij wel mogelijk. GT5 is vrijwel geheel 1080p60 heb ik laatst gelezen.

Bron: http://www.nu.nl/games/23...mo-5-komt-eind-maand.html

[ Voor 30% gewijzigd door SpongeRob op 20-11-2010 13:23 . Reden: bronvermelding ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:12:
[...]

FullHD BD's afspelen op de PS3 is geen enkel probleem. 1080p/60Hz games zijn niet mogelijk. Klok/klepel?
Verbetering Full HD 1080 P 3D Volgens mij kan die PS3 maar 3D tot 720P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
eerste linkje op google

films in HD 3D, maar wel beperkingen op geluid (wel meerkanaals)
Games tot 720P

hier zou meer info moeten staan, als de pagina wil laden:
http://us.playstation.com/support/answer/index.htm?a_id=516
http://us.playstation.com/support/3D

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 20-11-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
jammer dat er nog geen actie is voor een BR speler bij een V20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

BNX

Ben toe aan een upgrade voor mij PX-42PX80.

Mijn zoektocht is gestopt bij de P50S20.

Nu lees ik op internet en hier 2 tegenstrijdige verhalen\statements.

Hier is de P42S20 mooi pianolak:
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/9696/1001107i.jpg

...en hier is de P50S20 in mat\structuur rand:
Afbeeldingslocatie: http://www.weymouthhifi.co.uk/Images/panasonic/2010/txp50s20%20x%201%20large.jpg

Hoe kan ik nu zeker zijn wat nu waar is, lijkt me sterk dat 1 lijn ('S') van Panasonic
bij de grotere maten ook ineens van design afwijkt.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Imax BluRay film Grand Canyon doet het gewoon op mijn PS3, hoewel het een slechte 3D film is.
Pretpark spul,... alles door het scherm in je kamer.
Wordt je helemaal gek van.
Ik kan niet wachten om Avatar in 3D te kunnen kijken op mijn TV.

Ik heb trouwens wel al Avatar de game in 3D gespeeld via mijn Xbox 360.
Dat werkt geweldig.
Ik had nooit gedacht dat de Xbox 3D kon geven op mijn 50VT20.
Je moet de TV dan wel van auto naar side by side omzetten.
Je krijgt dan geloof ik 3840x1080.
De TV maakt het in ieder geval weer beeldvullend.
Het geeft je echt dat Viryual Reallity gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
BNX schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:36:

Hoe kan ik nu zeker zijn wat nu waar is, lijkt me sterk dat 1 lijn ('S') van Panasonic
bij de grotere maten ook ineens van design afwijkt.
Naar een winkel gaan ;)

Ik las hier Schizo007nl in "[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 6" dat de MM de p42s20eS (de silver dus) voor 504 euro verkoopt komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvink23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:40
Een zilvere S20 voor €504.....hhmmm! :9 Ik zat nog zo te twijfelen tussen de S20 en G20, maar dit wordt wel weer erg voordelig.
Deze week maar eens de MM in lopen, om te kijken of ze een mooie aanbieding willen maken voor de G20 :P
En anders gewoon de winkel uitlopen met een S20 :*)

edit: ik zie net dat het om de Saturn gaat....
(mediamarkt zit bij mij om de hoek |:( )

[ Voor 13% gewijzigd door jorisvink23 op 22-11-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ah ja, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zo. Nadat ik van E-Care 2x hetzelfde gehoord heb gekregen, namelijk dat er gewacht wordt op goedkeuring van Panasonic, besloot ik om panasonic even zelf te bellen.
Blijkbaar moesten ze door een heel administratief proces heen en met de fabrikant (ik dacht dat dat gewoon panasonic was??) contact opnemen omdat het zich om inbranding ging. Maar dit was nu gereed en zij hebben E-Care de nieuwe televisie opgestuurd. 2e helft van deze week word ik door E-Care gebeld om de nieuwe tv te laten afleveren, dus met een beetje geluk heb ik over 1 a 2 weken een gloednieuwe TV :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 22-11-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk de Nederlandse of Belgische Panasonic die op papier waarschijnlijk gewoon importeur zijn. De TV's zelf worden natuurlijk door Panasonic Japan gemaakt/ontworpen etc.

Misschien dat ze dus idd even een akkoord uit Japan moeten hebben voordat ze zo een scherm omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvink23
  • Laatst online: 18-09 13:40
Vandaag bij Saturn gaan kijken. Ennnnn.....

Met een zilveren G20 naar huis gegaan :*)
Vond de S20 toch wat tegenvallen...misschien omdat het model pas een uurtje in de showroom stond, maar vond het zwart er echt grijs uit zien (zelfs na wat instellingen te veranderen :? 8)7 )

Nu de tv nog ophangen!
Iemand ervaring met deze muurbeugels?
http://www.muurbeugels.ne...hercules-flex-silver.html
(het kantelen van de tv is bij mij een must)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 16:25
Kom net thuis van een weekendje weg... is mijn G20 overleden :S. Ben 6,5cm van de rechterkant kwijt. Dikke zwarte balk met verspringende kleurtjes in een soort semigestippelde lijn.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/243f1ib.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/wldudd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/6zprmw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/keylw6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Dat ziet er niet goed uit. De televisie is nog geen jaar op de markt. Met de garantie zal het wel goed komen maar je bent de tv wel een paar weken kwijt. Het zal wel even wennen als je van een g20 komt ( tenzij je een VT20 als tijdelijk vervanger moet dienen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Aan huis service van Pana... en ik kan nog wel degelijk TV kijken. Heb er net nog een film op gekeken. Je mist gewoon een klein gedeelte. Ik hoop dus ook dat ze hem niet meenemen en mij dan laten wachten, maar dat ze met een nieuwe komen en ik tot die tijd de mijne mag houden... of dat ze me inderdaad een VT20 lenen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag komt de Panasonic Service bij mij thuis om te kijken naar mijn 50G20 in coma.. Op zich wel snel, binnen een week. Hopelijk kunnen ze de tv maken.

Wel een beetje wennen aan een 32"

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg121/scaled.php?tn=0&server=121&filename=ai1i.jpg&xsize=640&ysize=640

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Monteur van ECare is inmiddels geweest.. Geen oplossing, ook niet echt het gevoel dat ze veel verstand van zaken hebben. TV is nu mee en minimaal 10 werkdagen op vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Heb toevallig ook net met e-Care aan de lijn gehangen en ze konden donderdag (overmorgen) al een monteur langssturen. Jammer dat ik er zelf dan niet ben, dus vrijdag dan maar.

So far, so good, in ieder geval (op de dooie TV na dan :P). Alleen of ik een tijdelijk toestel zou krijgen konden ze me niet zeggen want dat hangt af van de winkel?!? Ik heb gewoon simpelweg meteen Pana thuisservice ingeschakeld zonder überhaupt de winkel te bellen. Maak immers liever gebruik van de thuisservice dan dat ik met koopjeskampioen moet gaan klooien.

Ben benieuwd :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
kan iemand mij precies vertellen welke formaten de media player van in de Panasonic P50V20 ondersteunt?

Ik heb een sd-kaart erin gestopt met foto's, en die pakt hij, maar videoformaten lukt zo niet...

En nog een vraag, ik wil graag video's kunnen streamen met DLNA, hoe kan ik dat precies doen?
Ik heb wild media server gedownload, maar hoe kan ik die dan benaderen via de TV en welke instellingen moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
yannickie111 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:51:
kan iemand mij precies vertellen welke formaten de media player van in de Panasonic P50V20 ondersteunt?

Ik heb een sd-kaart erin gestopt met foto's, en die pakt hij, maar videoformaten lukt zo niet...

En nog een vraag, ik wil graag video's kunnen streamen met DLNA, hoe kan ik dat precies doen?
Ik heb wild media server gedownload, maar hoe kan ik die dan benaderen via de TV en welke instellingen moet ik gebruiken?
Volgens mij staan een hoop dingen die je vraagt in de handleiding, dus ik stel voor dat je daar eerst even in gaat kijken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Luuk1983 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:00:
[...]

Volgens mij staan een hoop dingen die je vraagt in de handleiding, dus ik stel voor dat je daar eerst even in gaat kijken.
En anders is Google je beste vriend ... :+

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De mediaplayer in G20 is een lastig ding. Die speelt niet alle formaten af. En sinds de firmwareupgrade speelt het nog minder af. Ik was vroeger ook gaan googlen op dit onderwerp maar ik kon niets veel info vinden.
Ik wil dit ook eens weten hoe dit precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
@ hierboven: in de handleiding van een tv staat niet welke instelling je moet gebruiken voor wild media server O-)

en daaronder: tsja, da's ook mijn ondertitel, maar ik kan nergens echt een duidelijke uitleg vinden op hoe ik het DLNA nu op moet zetten.

edit: en blord wil het zo te zien ook weten :+

[ Voor 8% gewijzigd door yannickie111 op 23-11-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

elsinga

=8-)

De DLNA client in de Pana doet in elk geval MPEG2-HD met DD 5.1 geluid, maar dan weer geen ondertiteling (tenzij ingebrand). Dit is tevens het enige formaat dat ik goed werkend heb gekregen... dus als je een transcoding mediaserver wil gebruiken laat die dan naar MPEG transcoden. Vaak werkt standje "PS3" wel.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Ben al een tijdje in het bezit van aan Pana 50G20 en sinds kort van de Pana BD-85 blu-ray speler.
Nu heb ik een vraagje over Viera Link;

Als ik via de AB van de TV de blu-ray speler aandoe gaat hij naar het verkeerde ingangskanaal, hij gaat dan automatisch naar het HDMI-1 kanaal van de TV terwijl ik de receiver aangesloten heb op het HDMI-2 kanaal.
Nu is dit natuurljk makkelijk op te lossen door zelf even het HDMI-2 kanaal in te schakelen maar toch, dit hoort toch te werken. Als ik het HDMI-2 kanaal eenmaal geselecteerd heb is dit probleem er niet meer en gaat hij wel automatisch naar het juiste ingangskanaal, doe ik de TV hierna weer uit en aan, dan gaat hij wederom naar het verkeerde ingangskanaal HDMI-1.
Op het HDMI-1 kanaal is helemaal niks aangesloten, dat is het vreemde ervan.
Ligt dit aan de instellingen of is dit een "handshake" probleem met de Marantz receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
yannickie111 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:10:
@ hierboven: in de handleiding van een tv staat niet welke instelling je moet gebruiken voor wild media server O-)

en daaronder: tsja, da's ook mijn ondertitel, maar ik kan nergens echt een duidelijke uitleg vinden op hoe ik het DLNA nu op moet zetten.

edit: en blord wil het zo te zien ook weten :+
Ik gebruik WIld dan wel niet, maar PS3 media server. Hoewel het beter werkt met de PS3 werkt het ook wel aardig met mijn G20. Gewoon downloaden en installeren. Hier staat de conf file die je kunt gebruiken zodat je PC de Panasonic herkent.

Ik heb de ts-muxer en mencoder omgedraaid. Ook heb ik ingesteld dat je de verschillende transcoders als subdirectories te zien krijgt. Als de ene encoder niet werkt, doet de andere het meestal wel. Let er op dat je de poorten in je firewall openzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
lamme23 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:35:
[...]

Ik gebruik WIld dan wel niet, maar PS3 media server. Hoewel het beter werkt met de PS3 werkt het ook wel aardig met mijn G20. Gewoon downloaden en installeren. Hier staat de conf file die je kunt gebruiken zodat je PC de Panasonic herkent.

Ik heb de ts-muxer en mencoder omgedraaid. Ook heb ik ingesteld dat je de verschillende transcoders als subdirectories te zien krijgt. Als de ene encoder niet werkt, doet de andere het meestal wel. Let er op dat je de poorten in je firewall openzet.
thanks!
zal ik morgen eens proberen!
maar ik kan die configfile van de G20 gewoon gebruiken in combinatie met de V20?

• Hermanvh

Hermanvh

Brabso schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:44:
Ben al een tijdje in het bezit van aan Pana 50G20 en sinds kort van de Pana BD-85 blu-ray speler.
Nu heb ik een vraagje over Viera Link;

Als ik via de AB van de TV de blu-ray speler aandoe gaat hij naar het verkeerde ingangskanaal, hij gaat dan automatisch naar het HDMI-1 kanaal van de TV terwijl ik de receiver aangesloten heb op het HDMI-2 kanaal.
Nu is dit natuurljk makkelijk op te lossen door zelf even het HDMI-2 kanaal in te schakelen maar toch, dit hoort toch te werken. Als ik het HDMI-2 kanaal eenmaal geselecteerd heb is dit probleem er niet meer en gaat hij wel automatisch naar het juiste ingangskanaal, doe ik de TV hierna weer uit en aan, dan gaat hij wederom naar het verkeerde ingangskanaal HDMI-1.
Op het HDMI-1 kanaal is helemaal niks aangesloten, dat is het vreemde ervan.
Ligt dit aan de instellingen of is dit een "handshake" probleem met de Marantz receiver ?
HDMI-1 kanaal heeft auto-sensing. Wanneer je de receiver hierop aansluit en het geluid via de receiver loopt dan springt ie dus elke keer automatisch naar HDMI-1. Erg vervelend ;) Ik had het ook toen ik m'n Logitech Harmony aan het instellen was.

Oplossing was om receiver op HDMI-2 te zetten en andere apparaat op HDMI-1.

webOS all the way!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

is het niet ook zo dat op HDMI-2 de ARC zit? Dus het lijkt me dan "logischer" om je versterker op de HDMI-2 ingang te zetten.

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
even mezelf quoten: 2 weken panasonic gebeld over dit probleem, natuurlijk lastig uit te legeen over de telefoon, moest mail sturen naar homeservice@panasonic.nl met uitleg en foto's, tot nu toe helemaal geen reply; 2 x gemaild om in ieder geval bevestiging te krijgen dat probleem in behandeling is, niks....

heb ook wat filmpjes gemaakt:

https://webmail.gorlaeus....Fdetail%2F%2387%2Fj36.mp4

https://webmail.gorlaeus....%2Ffilmvoorbeelden006.mp4

https://webmail.gorlaeus....detail%2F%23201%2Fwic.mp4

https://webmail.gorlaeus....%2Ffilmvoorbeelden003.mp4

https://webmail.gorlaeus....%2Ffilmvoorbeelden004.mp4

https://webmail.gorlaeus....Fdetail%2F%2326%2F74f.mp4

zie het niet bij elke BR film, dat maakt het zo vreemd; lijkt random; afspelen op 1080p/60 HZ is het niet aanwezig...

sinds deze week ook last van floating blacks op m'n VT20, vnl als ik film met zwarte balken onder en boven kijk: balken verspringen licht van zwart naar grijzig en terug, behoorlijk irritant

Pana maar weer even bellen...

Verwijderd

tv is net meegenomen door ecare ivm inbranden rtl4 logo.
monteur was verbaasd dat dit nu nog gebeurd was en niet in het begin.
terwijl rtl4 niet eens veel gekeken wordt.
nu maar de crt van zolder halen.....
ben benieuwd of er een nieuwe gaat komen..........

• r3v0ss
  • Laatst online: 29-11-2021
Heb net de bevestigings sms van ECare gehad, morgen tussen 12.00 en 17.00 staat er een monteur op de stoep om naar mijn rtl4 logo's te kijken.

Ben benieuwd. :)

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Buck Naked schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:38:
[...]

Panasonic maakt helemaal geen goede LCD TV's. In geval van een LCD TV kan je beter bij Samsung of Sony terecht.
Voor zover ik weet horen Panasonic lcd's juist wel tot de beteren. http://www.hdtvtest.co.uk...x-l42d25b-20100430437.htm

En ook de goedkopere wordt goed beoordeeld: http://www.hdtvtest.co.uk...x-l37s20b-20100407221.htm

Elke tv heeft wel iets, de perfecte tv bestaat niet, maar 'Panasonic maakt helemaal geen goede lcd tv's' daar kan ik het echt niet mee eens zijn. Sterker nog, hun LED lcd is misschien wel de beste edge led tv die er is nu.

Edit: O, je post was van half oktober.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door bear87 op 25-11-2010 13:52 ]

• BasNation
r3v0ss schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:39:
Heb net de bevestigings sms van ECare gehad, morgen tussen 12.00 en 17.00 staat er een monteur op de stoep om naar mijn rtl4 logo's te kijken.

Ben benieuwd. :)
Hehe, net exact hetzelfde smsje gehad. Wellicht dat we bij elkaar in de buurt wonen :). Wat is er bij jou mis dan?

• r3v0ss
BasNation schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:11:
[...]

Hehe, net exact hetzelfde smsje gehad. Wellicht dat we bij elkaar in de buurt wonen :). Wat is er bij jou mis dan?
Heb 2 rtl4 logo's bovenin de hoek staan die niet wegtrekken. 1 grote (van analoge uitzending). Toen ik deze zag nog voorzichtiger geworden met tv kijken. Overgestapt van analog naar digitaal. Maar na een tijdje een 2e logo gespot (van digitale uitzendingen). En deze trekken niet weg.

Daar komt iemand naar kijken. :)

Lekker in de Achterhoek, btw

• Brabso
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, bedoel je nu de HDMI ingangskanalen van de receiver of de TV ?
Ik heb alles via de receiver lopen, en deze loop naar de HDMI-2 kanaal van de TV, volgens de handleiding zou een receiver ook op deze ingang aangesloten moeten worde.
Of bedoel je de HDMI ingangen op de receiver zelf omwisselen met een ander apparaat, dit had ik zelf namenlijk ook al in mijn hoofd, maar of dit wat uitmaakt ....
In ieder geval thnx voor je inbreng :)
Hermanvh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:59:
[...]

HDMI-1 kanaal heeft auto-sensing. Wanneer je de receiver hierop aansluit en het geluid via de receiver loopt dan springt ie dus elke keer automatisch naar HDMI-1. Erg vervelend ;) Ik had het ook toen ik m'n Logitech Harmony aan het instellen was.

Oplossing was om receiver op HDMI-2 te zetten en andere apparaat op HDMI-1.

• Hermanvh

Hermanvh

Brabso schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:31:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, bedoel je nu de HDMI ingangskanalen van de receiver of de TV ?
Ik heb alles via de receiver lopen, en deze loop naar de HDMI-2 kanaal van de TV, volgens de handleiding zou een receiver ook op deze ingang aangesloten moeten worde.
Of bedoel je de HDMI ingangen op de receiver zelf omwisselen met een ander apparaat, dit had ik zelf namenlijk ook al in mijn hoofd, maar of dit wat uitmaakt ....
In ieder geval thnx voor je inbreng :)

[...]
Nee receiver op HDMI-2 van de TV aansluiten. Ik had hem eerst op HDMI-1 staan, echter dan sprong die daar naartoe terwijl die naar AV2 moest i.v.m. Digitale TV Box van UPC.

Toen ik hem op HDMI-2 heb aangesloten was het opgelost :)

Maar dat helpt voor jou dus niet, naar het lijkt :(

webOS all the way!

• Brabso
Ja, wat je nu vertelt dat wist ik al, de receiver moest immers ook via HDMI kanaal 2, anders werkt het niet.
Maar ik heb de oplossing gevonden door de hdmi kabel in de receiver zelf om te wisselen, dit blijkt de truuk te doen, en nu vindt hij wel automatisch het juiste kanaal :)
Is toch iets typisch met het 1e HMDI kanaal van mijn receiver.
Hermanvh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:16:
[...]

Nee receiver op HDMI-2 van de TV aansluiten. Ik had hem eerst op HDMI-1 staan, echter dan sprong die daar naartoe terwijl die naar AV2 moest i.v.m. Digitale TV Box van UPC.

Toen ik hem op HDMI-2 heb aangesloten was het opgelost :)

Maar dat helpt voor jou dus niet, naar het lijkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
TV is opgehaald door een vriendelijke meneer van ECare. Heb er nu een 32" toestel staan. Best wel klein als je van 42" komt. Nu alle apparaten maar eens aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb nog maar weer eens gebeld en zit nu al 2 weken op de status "verzoek tot omruiling".
Het heeft vertraging opgelopen doordat enkele medewerkers van Panasonic op training zijn geweest.
Ze hopen het volgende week rond te hebben.

De reden dat ik nu toch erachteraan blijf bellen is dat ik nu ook met een 32" leentoestel zit, waardoor ik niet digitaal tv/HD kan kijken, terwijl ik er nu wel voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 13:35
Ik twijfel heel erg tussen de g20 en vt20.. Ik heb bij een vriend al gezien dat de g20 erg mooi is. Maar toch ontdek ik fosfor trailing. Nou stoor ik me niet heel erg aan, maar is fijner om het niet te hebben natuurlijk. Hoe zit het bij de vt20 met fosfor trailing? Is dit een stuk minder dan bij de g20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

je bedoelt retentie? (nagloeiing van het beeld?) dit schijnt alleen bij de V serie niet te zijn. de G en VT serie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 13:35
Ja, zo'n groene gloed bij snelle beelden.. dat is toch fosfor trailing of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
Ik heb nu sinds vorige week dinsdag mijn p50vt20. Hiervoor eerst mijn complimenten aan de MediaMarkt in plaats van 2 weken later kon ik 2 dagen later de tv ophalen.
Maar ik heb nogal erg gemengde gevoelens over het toestel.
Ik had eerst een Sony 40x4500 lcd, en omdat ik weet dat een plasma de eerste weken nog niet op zijn best is, EN omdat verandering vaak enige gewenning vergt had ik mijn vriendin van te voren al gewaarschuwd de eerste tijd geen opmerkingen over het eventuele slechte beeld te maken. Maar het punt is nu dat ze dat niet eens hoeft te doen want ik ben er zelf ook niet over te spreken....

Mijn allergrootste probleem met de tv is dat hij gewoonweg geen vloeiende beelden weer kan geven, het beeld is schokkerig, bijvoorbeeld als een camera langzaam draait dan is de achtergrond van het beeld erg schokkerig..... het beste voorbeeld hiervoor is de reclame van AH waarbij eerst enkele producten voorbij komen tegen een witte achtergrond, dan zie je diverse vervormingen rondom de producten die ook nog eens schokkerig voorbij komen. Maar het AH logo dat hier achteraan komt is gewoon compleet vervormd met allemaal blauwe blokken op plaatsen waar ze niet horen. Maar ook bij gewone tv series zie je dit probleem. Ik heb inmiddels alle "beeldverbeteraars" uitgeschakeld (super resolutie, ifc, ruisonderdrukker enz.) en het is er beter op geworden, maar absoluut niet op het niveau van mij oude tv.
Vervolgens zit er een soort flikkering in het beeld, vooral zichtbaar bij lichte achtergronden, dit is bij langer tv kijken erg vermoeiend. Het heeft wel wat weg van tl licht (het schijnt dat 50% van de mensen deze flikkeringen ziet en de andere helft niet)
Ook zit er bij de originele instellingen een soort van bruinige waas over het beeld (alsof iedereen een beetje vaak onder de zonnebank is geweest), ik heb middels de proffesionele instellingen het bruinige weg gekregen maar de waas blijft... dit is heel lastig uit te leggen.
Op de één of andere manier is het beeld gewoon "waziger" dan bij mijn oude tv, ik heb inmiddels een hd pakket van ziggo, maar dit heeft alleen geholpen het beeld beter te maken maar niet goed.
Een goed voorbeeld hiervan is dat ik mijn pc (met hdmi uitgang) heb aangesloten op de tv, en mijn sony was een perfect computer scherm. Nu kan ik me voorstellen dat plasma een iets minder geschikte technologie hiervoor is maar ondanks dat het scherm 10" groter is en de beelden cq. leters op het scherm evenredig in grootte toennemen, is de tekst minder goed leesbaar. Dus grotere letters die minder duidelijk zijn !?!
Ook het gebrek aan echt wit stoort me, ik heb het middels de instellingen flink weten te verbeteren, maar het wit is niet wit.

Op mijn slaapkamer hangt een phillips ambilight 7 serie(lcd), en ik ben 's avonds opeens blij als ik naar bed ga.
Ik denk dat ik me er, na het lezen van alle recenties en het kijken in de winkel, meer van had voorgesteld, ik had verwacht een grote stap voorwaarts te maken. Maar vraag me nu af of het überhaupt een stap voorwaarts is.
Ik kan de tv helaas niet meer terugbrengen omdat ik in mijn enthousiasme de streepjescode uit de verpakking heb gesneden i.v.m. de gratis 3d bluray speler.
Ook een grote ergenis is het feit dat het volume van de analoge uitgang niet via de ab te regelen is, ik heb mijn versterker nu maar op de hoofdtelefoon uitgang aangesloten maar dan moet ik eerst naar een sub menu om het volume te regelen, en vreemd genoeg komt er bij een witte achtergrond opeens héél veel ruis over mijn speakers.

Om dit hele verhaal een beetje goed te praten moet ik zeggen dat bij het bekijken van een bluray het verhaal opeens anders wordt; de bewegingen zijn nog niet helemaal je van het, met afentoe zelfst artifacts rondom de bewegende voorwerpen, maar de kleuren en diepte en zwartwaardes zijn fenomenaal. Bij de Dark-knight dvd zie je op een gegeven moment wolkenkrabbers met verlichte ramen in de nacht, en zo'n mooi beeld heb ik nog nooit gezien op een tv.

Maar maken deze goede beelden alle mindere beelden goed??

Het spijt me als ik sommige pana fans tegen de schenen heb getrapt hier, maar dit zijn mijn bevindingen en ik hoop dat ik binnenkort meer dingen ga ontdekken die ik kan waarderen en de minpuntjes ietsjes gaan vervagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
Wat ik nog wilde toevoegen aan mijn bericht is het volgende;

Ik heb zelf het idee dat de Panasonic plasma een Geweldig beeldscherm heeft, maar gewoon slechte software, of misschien zelfst wel hardware, erachter.
Hoe is het anders te verklaren dat een beeldscherm met een hogere reactie snelheid dan dat van een lcd (als ik goed geïnformeerd ben) zo slecht is in bewegende beelden.....
En dan doel ik vooral op de achtergrond van de beelden, bij de loewe lcd van mijn ouders beweegt de achtergrond zo vloeiend dat het beeld afentoe zo goed is dat het slecht lijkt, dit is lastig uit te leggen maar ik vergelijk het telkens met een eigen camera opname. Bij een camera opname is de achtergrond altijd te scherp terwijl bij films/series de achtergrond een beetje wazig is.
Bij de Loewe van mijn ouders is de achtergrond zo scherp dat goede films er opeens goedkoop 'homemovie" uitzien. Mijn Sony benaderde dit zonder te overdrijven. De panasonic echter is totaal niet in staat tot enigszins scherpe bewegende achtergrond beelden.
Ik denk dan ook dat dit vooral een software/hardware matig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
yannickie111 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:34:
[...]

thanks!
zal ik morgen eens proberen!
maar ik kan die configfile van de G20 gewoon gebruiken in combinatie met de V20?
AFAIK wel. Wat hij moet detecteren is de DLNA code. Die is voor deze Pana's volgens mij gelijk. (UserAgentSearch=Panasonic MIL DLNA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pallmall1 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:05:
Wat ik nog wilde toevoegen aan mijn bericht is het volgende;

Ik heb zelf het idee dat de Panasonic plasma een Geweldig beeldscherm heeft, maar gewoon slechte software, of misschien zelfst wel hardware, erachter.
Hoe is het anders te verklaren dat een beeldscherm met een hogere reactie snelheid dan dat van een lcd (als ik goed geïnformeerd ben) zo slecht is in bewegende beelden.....
En dan doel ik vooral op de achtergrond van de beelden, bij de loewe lcd van mijn ouders beweegt de achtergrond zo vloeiend dat het beeld afentoe zo goed is dat het slecht lijkt, dit is lastig uit te leggen maar ik vergelijk het telkens met een eigen camera opname. Bij een camera opname is de achtergrond altijd te scherp terwijl bij films/series de achtergrond een beetje wazig is.
Bij de Loewe van mijn ouders is de achtergrond zo scherp dat goede films er opeens goedkoop 'homemovie" uitzien. Mijn Sony benaderde dit zonder te overdrijven. De panasonic echter is totaal niet in staat tot enigszins scherpe bewegende achtergrond beelden.
Ik denk dan ook dat dit vooral een software/hardware matig probleem is.
Wat je hier beschrijft is volgens mij een duidelijk voorbeeld van de "beruchte" 50Hz motion blur. Ik heb een 50V20 met hetzelfde probleem. Met "zonnebankkleuren" bedoel je volgens mij posterisation. Dat zijn rare roodachtige kleuren met name in gezichten. Ook een bekend probleem. Als je dit topic voor aanschaf had doorgespit had je gewaarschuwd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:49:
Als je dit topic voor aanschaf had doorgespit had je gewaarschuwd kunnen zijn.
Mja, om nu even 220 pagina's door te gaan nemen voordat je anno 2010 een behoorlijke high-end tv "mag" gaan kopen is toch wel iets bizar. Van zo'n apparaat mag je verwachten dat ie dit soort basisdingen gewoon goed doet. Of dat er binnen no-time een update voor uit komt. Gaat toch nergens over dat er een 50Hz "bug" in zit. Er is nogal wat 50Hz content. Lekker dan. Het is geen Habibabi buis van 199 Euro hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:49:
Wat je hier beschrijft is volgens mij een duidelijk voorbeeld van de "beruchte" 50Hz motion blur. Ik heb een 50V20 met hetzelfde probleem. Met "zonnebankkleuren" bedoel je volgens mij posterisation. Dat zijn rare roodachtige kleuren met name in gezichten. Ook een bekend probleem. Als je dit topic voor aanschaf had doorgespit had je gewaarschuwd kunnen zijn.
Het lijkt me dat je hiervoor gewoon Panasonic op kan bellen. Het lijkt me erop dat je van een (Europese) highend TV immers mag verwachten dat deze goed beelden kan tonen op een beeldfrequentie die in vrijwel geheel Europa standaard is.

In ieder geval zorgen dit soort dingen (naast bijvoorbeeld issues met beeldverversing, inbranden etc.) er voor dat ik momenteeel Panasonic maar van m'n lijstje hebt afgestreept. Maar vind maar ergens een LCD TV die redelijk goed verkrijgbaar is en ongeveer net zo goed (I'm talking about you Sony HX900 serie)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
Toch ben ik zeer tevreden met mijn TX-P42S20. Misschien dat ik minder kritisch ben, het is natuurlijk ook een tig keer goedkoper ding dan de high ends waar de meesten het hier over hebben, maar hebben jullie dit model wel eens goed bekeken als optie? Hij heeft een scherm wat vorig jaar in de high ends zat, met wat contrast en verbruik verbeteringen en misschien is het daarom ook wat minder problematisch?
Sowieso een heel goeie prijs voor een in mijn ogen mooie plasma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:58:
[...]

Mja, om nu even 220 pagina's door te gaan nemen voordat je anno 2010 een behoorlijke high-end tv "mag" gaan kopen is toch wel iets bizar. Van zo'n apparaat mag je verwachten dat ie dit soort basisdingen gewoon goed doet. Of dat er binnen no-time een update voor uit komt. Gaat toch nergens over dat er een 50Hz "bug" in zit. Er is nogal wat 50Hz content. Lekker dan. Het is geen Habibabi buis van 199 Euro hè.
Helemaal eens maar de V en de VT series van 2010 zijn volgens Panasonic (Engeland) geoptimaliseerd voor BluRay en niet indezelfde mate geoptimaliseerd voor gewone 50Hz TV uitzendingen. Dit stond hierover op een Engels gebruikers forum:

"Specifically regarding the 50Hz motion issue - Panasonic is open in saying that the sets are optimised for Blu-ray and (where applicable) Full HD 3D performance. Broadcast/50Hz has not been overlooked, but the sets have not been optimised for it to the same degree - this may lead to occasional motion issues due to the nature of the processing (plus the quality of the source) involved"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
Geloof maar dat ik dit forum goed heb doorgespit. Zo las ik bijvoorbeeld over het probleem met de middelijn bij voetbal kijken. Maar andere gebruikers zijn weer bijzonder positief en hebben nergens last van.
En in de winkel zag het scherm er ook goed uit, voorzover dat te beoordelen valt met de omstandigheden zoals die er in een winkel zijn.
Verder ben ik er vanuitgegaan dat een nieuw toestel, met de voortgang van de techniek, een 2 jaar oude Sony of een 3 tot 4 jaar oude Loewe makkelijk moest kunnen overklassen. En ik ben er gewoon echt van overtuigd dat het beeldscherm zelf dat ook kan, maar de soft/hardware erachter had veel beter gekund naar mijn mening.

In mijn "review" van gisteren was ik misschien erg negatief maar ik was gewoon even diep teleurgesteld na een avond tv kijken en eindeloos met de instellingen spelen om het enigszins beter te krijgen in plaats van echt goed. Ik heb erna maar een Bluray gekeken en dat gaf me weer een beter gevoel.De diepte in het beeld is echt fenomenaal, het lijkt afentoe wel alsof het 3d zonder brillen is. Helaas kijk ik meer tv dan films.......

In de tussentijd blijf ik hopen dat zodra ik de gratis 3d speler met avator krijg van Panasonic ik alsnog sprakeloos van het beeld zal zijn en al mijn twijfels weggenomen worden.

Verder heeft een vriend van me tegelijk met mij hetzelfde toestel gekocht en hij gaat binnenkort een schotel plaatsen. Dan gaan we eens een avond kijken of het beeld bij hem beter is dan bij mij met mijn Ziggo abbo.
Om het geheel in perspectief te plaatsen; hij had eerst nog een oude crt en vindt dus alles geweldig aan deze tv. Hij ziet veel dingen niet eens en die dingen die hij wel ziet zijn gewoon kleine minpuntjes maar wegen niet op tegen de enorme stap voorwaarts. Het is dus ook een kwestie van wat je gewend bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
Panasonic users, uw suggestie is welkom! http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35112436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Mijn naam is Danny en ben vanaf afgelopen zaterdag een trotse eigenaar van de "TXP42V20". Nou lees ik hier en daar een aantal dingen over het inwerken van het scherm en dingen over "Break-in-DVD". Nu stammen die forums uit "2007", dus was eigelijk mijn vraag of dit deze tijd nog nodig is om te doen.

Bij het kopen van het scherm heb ik gevraagd of het nodig was om het scherm in te laten werken zodat ik geen last krijg van ingebrande logo's, hierop zeiden dat dat niet meer hoeft (2 verkopers).

Dan heb ik nog een klein vraagje over de Hz. Zodra ik mijn Playstation 3 aanzet geeft hij linksboven aan 1080P/60Hz. Kan ik dit ergens hoger instellen? Vind het beeld op bepaalde punten nog net wat te onrustig, het flikkert een beetje. Verder lees ik wel verschillde dingen over 50 HZ, ben de instelling dan ook al tegen gekomen op de PS3, maar is dat beter/rustiger? Ik dacht juist hoe hoger de Hz, hoe rustiger het beeld. Verder ben ik het niet op de tv zelf in het menu tegen gekomen. Mijn idee is dat 100Hz ipv 60Hz al behoorlijk veel verschil kan maken.

Bij de specs van de "TXP42V20" staat dat die 600 Hz heeft, maar dat is denk ik een ander soort Hz? De processor snelheid?

Alvast bedankt voor jullie reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Pfff... Lees het topic eens door als je wil mbt break-in/inspelen.

Over de Hz'en, dat is je input. Meer dan dat ga je niet redden. De TV interpoleert het naar 600hz (dus dan wordt alles x6 gedaan als je 60z hebt, evt met smoothing (IFC)).

De 50/60/100hz discussie icm onrustig beeld stamt uit de tijd van de CRT schermen, met een plasma heb je dat niet meer omdat het beeld niet flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:14:
Pfff... Lees het topic eens door als je wil mbt break-in/inspelen.

Over de Hz'en, dat is je input. Meer dan dat ga je niet redden. De TV interpoleert het naar 600hz (dus dan wordt alles x6 gedaan als je 60z hebt, evt met smoothing (IFC)).

De 50/60/100hz discussie icm onrustig beeld stamt uit de tijd van de CRT schermen, met een plasma heb je dat niet meer omdat het beeld niet flikkert.
Het beeld flikkert wel (lichtelijk) bij bepaalde stilstaande menu's, vooral de achtergrond.

Dus over het Hz verhaal zou die dan x10 moeten doen? Dus dat houd ik dat die wel de 600Hz gebruikt?

Sorry, ben echt een leek nog wat dat betreft. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:12:
Zodra ik mijn Playstation 3 aanzet geeft hij linksboven aan 1080P/60Hz. Kan ik dit ergens hoger instellen? Vind het beeld op bepaalde punten nog net wat te onrustig, het flikkert een beetje.
Ten eerste is dat 'flikkeren' (en met name dan bij felle beelden) gewoon een nadeel van de gebruikte techniek. Bij statische felle beelden zal een LCD rustiger ogen dan een plasma. De één is er wat gevoeliger voor dan de ander, maar over het algemeen zal je het bij normaal TV kijken of gamen niet zien.

Je kan de PS3 waarschijnlijk niet hoger zetten. 1080p/50 en 1080p/60 zijn HDTV standaarden die een TV moet accepteren en kunnen verwerken om in aanmerking te komen voor het 'HD Ready 1080p' logo. Andere Hz horen niet tot de standaard en ik denk niet dat de electronica in de TV dit kan verwerken.

Let even goed op wat de marketingtruukjes qua 'Hz' verhaal. Ik zal proberen het duidelijk uit te leggen.

Een LCD en een plasma paneel werken anders. Een LCD paneel heeft een constante backlight. Elke pixel heeft een soort filter dat bepaalt welke kleur licht er doorgelaten wordt en welke kleur niet. Als je een statisch beeld op het scherm zet, is het beeld op een LCD in principe altijd rustig: de backlight geeft permanent licht en de filters kunnen in dezelfde positie blijven staan. Het 'Hz' verhaal zoals dat bij een CRT TV en monitor vroeger van toepassing was, geldt niet voor een LCD omdat een LCD in principe niet knippert. Wat vaak qua marketing bedoeld wordt met 100Hz en 200Hz LCD TV's, is dat ze 100 a 200 frames per seconde kunnen weergeven. De reden om dit te doen, is om het beeld vloeiender te laten lijken bij bewegende elementen. Een 50Hz signaal zal op 100Hz weergegeven worden door extra frames tussen de bestaande frames te verzinnen. Maar hoe dan ook het 'Hz' verhaal bij LCDs staat volledig los van dat van een CRT van vroeger.

Plasma werkt meer zoals een ouderwetse CRT. Een pixel met fosfor en plasma reageert op een stroom en geeft een reactie waarbij licht uitgezonden wordt. (even simpel gezegd). Echter, als de reactie afgelopen is houdt het licht ook op. Dus om een statisch beeld weer te geven moet er telkens een nieuwe reactie opgewekt worden. In dit geval komt bij Panasonic de subfield drive in the picture. Deze draait op 600Hz. Dit betekent dat bij een 60Hz bron alle frames 10 keer weergeven worden. In feite, als je de vergelijking wilt maken met een CRT, werkt de plasma al op 600Hz. Het heeft dus niet zoveel zin om de PS3 op een hogere framerate in te stellen (als dat al zou kunnen). Rustiger wordt het beeld er niet van.

Ik heb het wat versimpelt hier en daar, ik hoop dat de strekking in ieder geval duidelijk is.
418O2 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:14:
Bij een LCD heb je gelijk, bij een plasma is dat dus pertinent onwaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 29-11-2010 12:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Then I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:45:
[...]

Ten eerste is dat 'flikkeren' (en met name dan bij felle beelden) gewoon een nadeel van de gebruikte techniek. Bij statische felle beelden zal een LCD rustiger ogen dan een plasma. De één is er wat gevoeliger voor dan de ander, maar over het algemeen zal je het bij normaal TV kijken of gamen niet zien.

Je kan de PS3 waarschijnlijk niet hoger zetten. 1080p/50 en 1080p/60 zijn HDTV standaarden die een TV moet accepteren en kunnen verwerken om in aanmerking te komen voor het 'HD Ready 1080p' logo. Andere Hz horen niet tot de standaard en ik denk niet dat de electronica in de TV dit kan verwerken.

Let even goed op wat de marketingtruukjes qua 'Hz' verhaal. Ik zal proberen het duidelijk uit te leggen.

Een LCD en een plasma paneel werken anders. Een LCD paneel heeft een constante backlight. Elke pixel heeft een soort filter dat bepaalt welke kleur licht er doorgelaten wordt en welke kleur niet. Als je een statisch beeld op het scherm zet, is het beeld op een LCD in principe altijd rustig: de backlight geeft permanent licht en de filters kunnen in dezelfde positie blijven staan. Het 'Hz' verhaal zoals dat bij een CRT TV en monitor vroeger van toepassing was, geldt niet voor een LCD omdat een LCD in principe niet knippert. Wat vaak qua marketing bedoeld wordt met 100Hz en 200Hz LCD TV's, is dat ze 100 a 200 frames per seconde kunnen weergeven. De reden om dit te doen, is om het beeld vloeiender te laten lijken bij bewegende elementen. Een 50Hz signaal zal op 100Hz weergegeven worden door extra frames tussen de bestaande frames te verzinnen. Maar hoe dan ook het 'Hz' verhaal bij LCDs staat volledig los van dat van een CRT van vroeger.

Plasma werkt meer zoals een ouderwetse CRT. Een pixel met fosfor en plasma reageert op een stroom en geeft een reactie waarbij licht uitgezonden wordt. (even simpel gezegd). Echter, als de reactie afgelopen is houdt het licht ook op. Dus om een statisch beeld weer te geven moet er telkens een nieuwe reactie opgewekt worden. In dit geval komt bij Panasonic de subfield drive in the picture. Deze draait op 600Hz. Dit betekent dat bij een 60Hz bron alle frames 10 keer weergeven worden. In feite, als je de vergelijking wilt maken met een CRT, werkt de plasma al op 600Hz. Het heeft dus niet zoveel zin om de PS3 op een hogere framerate in te stellen (als dat al zou kunnen). Rustiger wordt het beeld er niet van.

Ik heb het wat versimpelt hier en daar, ik hoop dat de strekking in ieder geval duidelijk is.

[...]

Bij een LCD heb je gelijk, bij een plasma is dat dus pertinent onwaar.
Oke, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Duidelijk nu :)

Nu zit ik alleen nog met de tijd om het scherm in te werken. Ze zeggen dat de V20 serie niet inbrand, maar gister na het spelen deed ik de PS3 uit, dus krijg je een zwart beeld en toen zag ik van dichtbij lichtelijk het menu nog van GT5. Hier heb ik hem niet lang op laten staan, maar uiteraard zit je daar wel het meeste in van een game sessie van bijvoorbeeld 5 uur. Vanmorgen weer gekeken, maar nu was het niet meer te zien. Is dit normaal bij plasmas dat het nog even nagloeit in het zwart?

Ik zal vanavond mijn kontrast wat naar beneden schroeven, de verkopers zeiden wel dat het niet hoeft, maar zelf toch het idee dat het veiliger is.

Heb een DVD gedownload voor Burn-in, deze toont een minuut wit scherm en daarna 43 minuten licht grijs, dan weer 1 minuut wit. Zou ik dit 1x moeten draaien of vaker? Of is het helemaal niet meer nodig deze tijd?

Kan iemand mij hier advies in geven?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn tv! Als mensen bijv. praten en er moet een hoge toon uit de speakers komen lijkt het of mijn tv die niet aan kan en dan maakt hij er een soort kraak geluidje! wat kan/ moet ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52

Releases

Ja maar!

Contact opnemen met Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
Een kleinigheidje over de opvolger van de VT20, de ZT30: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

weer een kleine update. Ik heb zojuist telefoon van E-Care gehad. Ik krijg de nieuwe G20 misschien pas over 2 weken :( Op 7 december wordt hij oas aan E-Care geleverd.

ff een opsomming:
- 2 November: tv wordt opgehaald door E-Care.
- 9 November: white washing werkte niet, conclusie: aanvraag naar Panasonic voor omruiling en wachten op goedkeuring
- 16 November: nog steeds dezelfde status. Ik gebeld naar panasonic direct: ik zou in de week van de 23e bericht krijgen van E-Care om een afspraak te maken om de tv om te ruilen aangezien de G20 ruimschoots op voorraad was. Goedkeuring was OK, maar wat vertraagd door administratieve processen.
- 23 November: nog steeds dezelfde status volgens E-Care. Gebeld naar Panasonic: vertraging omdat medewerkers op training waren :(
- 29 November (vandaag): ik word door E-Care gebeld dat alles nu eindelijk rond is, maar de TV staat pas gereed voor 7 december bij E-Care. Daarna wordt een afspraak met me gemaakt.

Ik heb bij zowel panasonic als e-care herhaaldelijk aangegeven dat ik nu wel al bijna een maand analoge TV moet kijken, terwijl ik voor digitale TV en HD TV betaal.....
Het gaat dus niet sneller. E-Care verzekerde me dat ik voor het nieuwe jaar weer kan genieten van mijn G20. Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik toch zeker mag hopen dat ik ASAP mijn TV krijg.

Ik voel me zo schuldig. Ik krijg een gloednieuwe TV van Panasonic wat goeie service is, maar ik moet nu een maand lang digitale en HD TV missen, maar wel betalen, plus die maand "wachttijd" is weer 1 maand minder garantie.....Ik ben superblij dat ik een nieuwe TV krijg, maar had wel verwacht dat dit wat sneller zou gaan.

Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.