Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:06:
Nu zit ik alleen nog met de tijd om het scherm in te werken. Ze zeggen dat de V20 serie niet inbrand, maar gister na het spelen deed ik de PS3 uit, dus krijg je een zwart beeld en toen zag ik van dichtbij lichtelijk het menu nog van GT5. Hier heb ik hem niet lang op laten staan, maar uiteraard zit je daar wel het meeste in van een game sessie van bijvoorbeeld 5 uur. Vanmorgen weer gekeken, maar nu was het niet meer te zien. Is dit normaal bij plasmas dat het nog even nagloeit in het zwart?
Je haalt twee dingen door elkaar. Je hebt image burn (inbranden) en image retention. Wat jij hier beschrijft is image retention. Dit is een normaal fenomeen, wat ook bij CRT monitoren en TVs van toepassing is. Als je langere tijd wat fellere elementen weergeeft, zoals een wit logo of een bepaald menu, dan worden de pixels iets overgestimuleerd. Hierdoor 'onthouden' ze tijdelijk het beeld wat ze weergaven. Dit is normaal en gaat vanzelf weg als je andere dingen gaat kijken of als je de TV uitzet.

Image burn is iets anders. Plasmacellen slijten door gebruik en vooral de eerste 200 uur slijten de plasma cellen relatief hard. Met slijten wordt bedoeld dat de kleuren over tijd wat achteruit gaan en dat de helderheid minder wordt. Ook dit geldt voor CRT monitoren en TVs. Image burn is het geval dat er bepaalde cellen harder versleten zijn dan anderen, waardoor er kleur en helderheid verschil is tussen bepaalde cellen. Als je bijvoorbeeld altijd een fel wit RTL logo in beeld hebt staan zullen de cellen op de plek van het RTL logo harder slijten. Op termijn zullen de cellen op de plek van het RTL logo iets minder fel worden dan de rest. Het gevolg is dat je het RTL blijft zien als je andere dingen gaat bekijken. Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld altijd 4:3 uitzendingen bekijkt met zwarte balken aan de zijkant: de cellen in de zwarte zijkanten slijten minder hard dan de cellen die het beeld weergeven.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Deathchant schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:42:
Ik voel me zo schuldig. Ik krijg een gloednieuwe TV van Panasonic wat goeie service is, maar ik moet nu een maand lang digitale en HD TV missen, maar wel betalen, plus die maand "wachttijd" is weer 1 maand minder garantie.....Ik ben superblij dat ik een nieuwe TV krijg, maar had wel verwacht dat dit wat sneller zou gaan.
Ik snap het dilemma. Maar van de andere kant vind ik eerlijk gezegd wel dat je een beetje zeurt. Ja natuurlijk is analoge TV niet zo mooi als digitale TV en HDTV (weet je ook meteen weer waarom je een digitaal abonnement hebt), maar kom op, het is niet het einde van de wereld, je kan nu nog gewoon TV kijken en je krijgt een nieuwe TV zonder gezeur. Nou, waar hebben we het dan over met die paar tientjes die je betaald voor een abonnement die je nu even niet kan gebruiken?

Dat neemt overigens niet weg dat het jammer is dat het zo lang duurt als na een week al duidelijk is dat je een nieuwe TV krijgt. En je mag daarover best kritisch zijn, maar je komt nu over alsof het de grootste ramp is die je kan overkomen ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:50:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar. Je hebt image burn (inbranden) en image retention. Wat jij hier beschrijft is image retention. Dit is een normaal fenomeen, wat ook bij CRT monitoren en TVs van toepassing is. Als je langere tijd wat fellere elementen weergeeft, zoals een wit logo of een bepaald menu, dan worden de pixels iets overgestimuleerd. Hierdoor 'onthouden' ze tijdelijk het beeld wat ze weergaven. Dit is normaal en gaat vanzelf weg als je andere dingen gaat kijken of als je de TV uitzet.

Image burn is iets anders. Plasmacellen slijten door gebruik en vooral de eerste 200 uur slijten de plasma cellen relatief hard. Met slijten wordt bedoeld dat de kleuren over tijd wat achteruit gaan en dat de helderheid minder wordt. Ook dit geldt voor CRT monitoren en TVs. Image burn is het geval dat er bepaalde cellen harder versleten zijn dan anderen, waardoor er kleur en helderheid verschil is tussen bepaalde cellen. Als je bijvoorbeeld altijd een fel wit RTL logo in beeld hebt staan zullen de cellen op de plek van het RTL logo harder slijten. Op termijn zullen de cellen op de plek van het RTL logo iets minder fel worden dan de rest. Het gevolg is dat je het RTL blijft zien als je andere dingen gaat bekijken. Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld altijd 4:3 uitzendingen bekijkt met zwarte balken aan de zijkant: de cellen in de zwarte zijkanten slijten minder hard dan de cellen die het beeld weergeven.
Ah oke, dat verhaal is mij nu duidelijk. Maar over hoeveel jaar hebben we het dan stel je kijkt films met boven en onder een zwarte balk? Want dit komt toch wel vaak voor. Dan zou je na een jaar mischien al kleur verschil gaan zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik ben vergeten te vermelden dat het geluid niet constant is, maar als het er is hoor je het wel! Heeft iemand dit ook gehad? En ik ga in de loop van deze week ook maar is gezellig naar Panasonic bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:32:
Ah oke, dat verhaal is mij nu duidelijk. Maar over hoeveel jaar hebben we het dan stel je kijkt films met boven en onder een zwarte balk? Want dit komt toch wel vaak voor. Dan zou je na een jaar mischien al kleur verschil gaan zien??
Nou als je altijd, constant, alleen maar films zou bekijken met zwarte balken dan kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment gaat zien. Maar als je andere dingen kijkt zal het niet met zo'n vaart lopen. Daarbij zijn er ook een aantal films die wel gewoon 16:9 (fullscreen) zijn. De eerste tijd moet je hier wel een beetje mee opletten overigens, maar verder is het gewoon een verbruiksvoorwerp en moet je gewoon de TV kunnen gebruiken zoals je wilt is mijn motto altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, nou ja een ramp is het idd niet nee. het is alleen dat panasonic mij van te voren gezegd heeft dat het maximaal 3 weken zou duren. Dus ja daar stel je je een beetje op in he en daarom had ik verwacht dat het sneller zou gaan. Maar we wachten 7 december gewoon eens af. Komt goed

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:32:
Na ongeveer 1000-1500 uur begon ik het zeer duidelijk te zien en het wordt uiteraard ook alleen nog maar "erger". Waarbij dat laatste woord niet helemaal goed gekozen is aangezien het wel zichtbaar is maar meestal niet (erg) stoort. Enkel met een geheel zwart beeld valt het op, tijdens content zie je er niets van (geen Panasonic btw).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor al jullie informatie! Ben weer heel wat wijzer.

Ik heb voor de zekerheid maar even het kontrast en kleur op de helft van de helft gezet, bijna zwart/wit. Wel heb ik hier op het forum gelezen dat de V20 serie geen last heeft van inbrandingen, maar toch voor de zekerheid in zijn eerste 200 / 400 uur.

Verder heb ik nog 1 puntje wat mij behoorlijk stoort, en dat is het pieptoontje wat mijn tv afgeeft. Bij stilte van mijn content valt het heel erg op. Ik heb het hier al gelezen dat dit normaal is bij een Plasma en dit na ongeveer 200 uur weg zal zijn, is dit waar?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Je hoeft de kleur niet uit te zetten hoor. Als je contrast en brightness maar niet te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
ben benieuwd of deze wel geschikt is voor SD/TV bronnen, de 50VT20 is dat duidelijk niet: van het weekend geprobeerd voetbalsamenvattingen op NL1 te kijken maar is echt verschrikkelijk, elke pan laat "ghosting" zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
death valley schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:57:
[...]

ben benieuwd of deze wel geschikt is voor SD/TV bronnen, de 50VT20 is dat duidelijk niet: van het weekend geprobeerd voetbalsamenvattingen op NL1 te kijken maar is echt verschrikkelijk, elke pan laat "ghosting" zien :(
bizar...ook via een goede decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Digitaal of analoog sowieso... Ik kan me voorstellen dat ze niet echt bezig zijn met het optimaliseren van analoge tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:42:
Digitaal of analoog sowieso... Ik kan me voorstellen dat ze niet echt bezig zijn met het optimaliseren van analoge tv
Het gaat niet over analoge tv het gaat over 50Hz HD TV. Ik zit nog steeds met kromme tenen naar voetbal te kijken op mijn 50V20 (ik heb UPC HD TV). Ik hoop dat Panasonic nou eerst eens de problemen op gaat lossen met de V en de VT toestellen uit 2010 (hopelijk d.m.v. een firmware upgrade) voordat ze allerlei nieuwe modellen gaan introduceren!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ligt dat niet aan je decoder :? En bedoel je niet dat het beeld stottert in plaats van "ghosting" ??

Begin dit topic een beetje raar te vinden... allemaal problemen die ik nog nooit heb gezien met mijn 1 generatie oudere P50V10E !! Zelfs mijn nog oudere LG Plasma heeft al die rare problemen niet ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
nero355 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:59:
[...]

Ligt dat niet aan je decoder :? En bedoel je niet dat het beeld stottert in plaats van "ghosting" ??

Begin dit topic een beetje raar te vinden... allemaal problemen die ik nog nooit heb gezien met mijn 1 generatie oudere P50V10E !! Zelfs mijn nog oudere LG Plasma heeft al die rare problemen niet ?!
is ook een probleem van 2010 modellen, zie vele posts hier en op andere fora: panasonic heeft ook toegegeven dat de 2010 3D modellen vnl zijn voor BR en 3D, minder voor SD/TV, wat natuurlijk belachelijk is

oorzaak is formeel niet bekend maar omdat de 2010 toestellen op 60 Hz draaien wordt als oorzaak gezien

"ghosting" staat ook tussen " " , lijkt een beetje op een slechte omzetting van NTSC-->PAL

mijn oude pana heeft het probleem ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03-2022
[...]

Dat is precies ook mijn probleem, het beeld is niet vloeiend. De nieuwsbalk onderin beeld bij RTL7 is ook een goed voorbeeld, dramatisch.......

Wat ik me even afvraag is wie er hier in gelooft dat dit eventueel via nieuwe software (firmware update) opgelost zou kunnen worden in de toekomst? En wie dit niet gelooft en denkt dat het probleem dieper zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
pallmall1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:54:
[...]

Dat is precies ook mijn probleem, het beeld is niet vloeiend. De nieuwsbalk onderin beeld bij RTL7 is ook een goed voorbeeld, dramatisch.......

Wat ik me even afvraag is wie er hier in gelooft dat dit eventueel via nieuwe software (firmware update) opgelost zou kunnen worden in de toekomst? En wie dit niet gelooft en denkt dat het probleem dieper zit?
ben zelf bang dat het niet met een firmware update is op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
Even een korte update..... ik ben nu sinds woensdagavond opeens erg blij met de tv. Het bleek dat mijn grootste probleem THX was, ik ben telkens vanuit deze stand in de weer geweest om het beeld goed te krijgen. Ik heb de tv woensdagavond op normaal gezet en vanuit die stand met de instellingen gespeeld, en nu heb ik het beeld dan toch beter dan op mijn oude Sony lcd.
De bruinige waas is weg, het beeld is veel scherper en lijkt ook "sneller".
In deze stand lijkt de IFC ook beter te werken, waar ik het bij THX het beeld te erg vond vervormen, maakt het het beeld nu aanmerkelijk vloeiender, helaas worden beelden zo nu en dan toch nog vervormd door de IFC maar het totaal beeld gaat er toch op vooruit.
Er is een erg groot verschil tussen de uitzendingen op tv, maar een goed gefilmde serie of film ziet er nu gewoon erg goed uit. Het schokken van de achtergrond blijft, en ook het AH logo blijft vervormd, maar het totaal beeld is nu toch wel goed gelukkig. En het grootste bewijs hiervoor is dat mijn vriendin het ook direct opmerkte (zonder te weten dat ik iets veranderd had) en ze er nu niet meer zo rouwig om is dat de Sony weg is.
Dus ik ben misschien te vroeg te negatief geweest zonder eerst eens alle instellingen door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vind jij het ultra vloeiende van iFC groter wegen dan gewoon vloeiend+geen "verneukt" beeld? dat was het eerste wat ik uitgezet had op mijn G20.
Komende dinsdag krijg ik een gloednieuwe G20 van panasonic, wegens inbranding van het NET5 logo en ik ben zeer sterk aan het twijfelen of ik de THX stand nog wel wil gebruiken.....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 18:22
IFC aan... echt? Ik vind dat zó storend, maar ik ben blij voor dat je nu kan genieten van je dure tv :)

@Deatchant, zoals eerder gezegd, ik heb THX denk ik allen echt in het begin gebruikt, enkele tientallen uren, maar zelf vind ik cinema net iets fijner kijken. Cinema lijkt net ietwat meer kleurverzadiging te hebben. Ben ook blij voor jou dat je eindelijk je tv terug krijgt :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
nadroJ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:14:
IFC aan... echt? Ik vind dat zó storend, maar ik ben blij voor dat je nu kan genieten van je dure tv :)

@Deatchant, zoals eerder gezegd, ik heb THX denk ik allen echt in het begin gebruikt, enkele tientallen uren, maar zelf vind ik cinema net iets fijner kijken. Cinema lijkt net ietwat meer kleurverzadiging te hebben. Ben ook blij voor jou dat je eindelijk je tv terug krijgt :)
d:)b ik heb hem ook op Cinema staan, was van begin af aan al niet weg van THX modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:05:
[...]

d:)b ik heb hem ook op Cinema staan, was van begin af aan al niet weg van THX modus.
Voor TV kijken heb ik hem op cinema staan met IFC aan. Voor BluRay staat ie op THX met IFC uit. Zier er wat mij betreft goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Is het normaal dat bij een plasma tv de donkere kleuren te donker zijn? Het is bij mij net alsof er een soort dynamisch contrast in werking is waarbij de donkere kleuren donkerder worden en de lichtere kleuren lichter worden gemaakt. Ik heb m'n TV ingesteld op 'normaal' en wat ik ook instel ik krijg het gewoon niet weg. Ik heb de brightness maar wat hoger gezet en neem de resulterende vaalheid dan maar op de koop toe.

Donkere details vormen nu een soort zwart gat soms. Nu ik m'n pc erop aangesloten heb is het helemaal duidelijk. Ik heb wel een beetje in het servicemenu gekeken maar daar word ik ook niet veel wijzer uit.

Hoort dit bij plasma of is het omdat ik een goedkope 37"'er heb? (TX-P37X20E)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoelt, maar heb je dit ook 's avonds als je het licht wat gedimd hebt? En probeer eens de Cinema of de THX-stand, zeker met die laatste zou je scherm geen gekke dingen moeten doen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Digital-DNA schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:13:
Is het normaal dat bij een plasma tv de donkere kleuren te donker zijn? Het is bij mij net alsof er een soort dynamisch contrast in werking is waarbij de donkere kleuren donkerder worden en de lichtere kleuren lichter worden gemaakt. Ik heb m'n TV ingesteld op 'normaal' en wat ik ook instel ik krijg het gewoon niet weg. Ik heb de brightness maar wat hoger gezet en neem de resulterende vaalheid dan maar op de koop toe.

Donkere details vormen nu een soort zwart gat soms. Nu ik m'n pc erop aangesloten heb is het helemaal duidelijk. Ik heb wel een beetje in het servicemenu gekeken maar daar word ik ook niet veel wijzer uit.

Hoort dit bij plasma of is het omdat ik een goedkope 37"'er heb? (TX-P37X20E)
Hoe heb je je pc aangesloten op de tv? Toevallig DVI -> HMDI? Kijk dan even in het menu - setup - other setting (laatste optie). Je kan dan iets instellen als DVI input op full of normal. Als ik mijn MacBook Pro aansluit heb ik het bij donkere films op full ingesteld, wat veel meer details in het donker laat zien.

Voor het normale tv kijken kan je mogelijk Normal me Eco Mode On proberen en 's avonds Cinema en Eco Mode op off. Mischien haalt dat wat uit.

Ik weet verder niet precies hoe goed de goedkopere X20 is, maar een goed beeld zou het sowieso wel moeten geven.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

pallmall1 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:59:
Even een korte update..... ik ben nu sinds woensdagavond opeens erg blij met de tv.
Haha, je laat me wel steeds in grote twijfel maar ben blij met je update. :D
Ik heb de V20 nog niet maar wil hem wel heel graag aanschaffen, totdat je met je negatieve verhaal kwam aanzetten.
Nu met je update moet ik denk ik maar een x de knoop doorhakken en gewoon tot aankoop overgaan.

Ik kan natuurlijk ook weer wachten tot mei/juni volgend jaar als de nieuwe serie te koop is, maar die zullen ook wel weer tekortkomingen hebben.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:54:
[...]

Haha, je laat me wel steeds in grote twijfel maar ben blij met je update. :D
Ik heb de V20 nog niet maar wil hem wel heel graag aanschaffen, totdat je met je negatieve verhaal kwam aanzetten.
Nu met je update moet ik denk ik maar een x de knoop doorhakken en gewoon tot aankoop overgaan.

Ik kan natuurlijk ook weer wachten tot mei/juni volgend jaar als de nieuwe serie te koop is, maar die zullen ook wel weer tekortkomingen hebben.
Ik zou die V20 dan wel kopen bij een zaak waar je hem binnen 8 dagen terug kan brengen (of sturen) als je niet tevreden bent. Uiteraard met geld terug garantie. Alles voorzichtig uitpakken zodat je hem eventueel weer netjes in kunt pakken. En dan binnen die week beslissen of de 50Hz motion blur en de posterization je wel of niet stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

PC heb ik aangesloten via de HDMI van m'n videokaart. Bovendien heb ik hetzelfde met m'n Wii, Xbox360 en digitale kabel-tv via de ingebouwde tuner. Met m'n pc heb ik er een tft naast staan en zie ik duidelijk dus het verschil met de plasma.

Een goed eikpunt is bijvoorbeeld het Ziggo zenderoverzicht. De kleur blauw is een stukje donkerder op m'n plasma dan op de nieuwe Philips LCD-TV van m'n moeder of op m'n computerschermen of de CRT die ik eerst had. Op die Philips kan overigens wel hetzelfde effect weer krijgen door het dynamisch contrast op middel of hoog te zetten (dit is niet hetzelfde als de dynamische achtergrondverlichting, die overigens uit staat).

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/5149/zenderoverzichtgeeninfo.png
Hetzelfde geldt overigens ook voor bijvoorbeeld de zenderlogootjes van NED123. Dit hangt overigens ook wat af van wat er op de rest van het scherm getoond wordt. Enige oplossing is de helderheid hoger te zetten, maar dat vernaggelt dan weer andere dingen...

Klooien met contrast of andere modussen haalt trouwens niets uit,

[ Voor 3% gewijzigd door Digital-DNA op 04-12-2010 12:56 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:16:
[...]

Ik zou die V20 dan wel kopen bij een zaak waar je hem binnen 8 dagen terug kan brengen (of sturen) als je niet tevreden bent. Uiteraard met geld terug garantie. Alles voorzichtig uitpakken zodat je hem eventueel weer netjes in kunt pakken. En dan binnen die week beslissen of de 50Hz motion blur en de posterization je wel of niet stoort.
Bedankt voor de tip, zal hier rekening mee houden !

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op mijn VT20 de IFC uitzet, dan gaat alles enorm schokkerig.
Zijwaartse bewegingen gaat duidelijk in losse stapjes en het ziet er niet uit.
IFC aan maakt het juist vloeiender.
Misschien komt het door het grotre 50" formaat.
Dat schokkerige 8mm film effect was er misschien altijd al, maar viel het op mijn 70cm CRT TV niet op.

Heel gek dat sommigen van jullie dat stoterige juist hebben met IFC aan.
Misschien is de IFC verbeterd in de VT ten opzichte van de G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:51:
Als ik op mijn VT20 de IFC uitzet, dan gaat alles enorm schokkerig.
Zijwaartse bewegingen gaat duidelijk in losse stapjes en het ziet er niet uit.
IFC aan maakt het juist vloeiender.
Misschien komt het door het grotre 50" formaat.
Dat schokkerige 8mm film effect was er misschien altijd al, maar viel het op mijn 70cm CRT TV niet op.

Heel gek dat sommigen van jullie dat stoterige juist hebben met IFC aan.
Misschien is de IFC verbeterd in de VT ten opzichte van de G.
Ik heb een 50V20 en dezelfde ervaring. De Cinema stand met IFC aan geeft een heel acceptabel beeld en voetbal kijken is dan zonder ergernis mogelijk! Blijft een feit dat mijn oude 42 inch HD ready panasonic met voetbal een veel beter plaatje neerzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nadroJ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:14:
Ben ook blij voor jou dat je eindelijk je tv terug krijgt :)
hehe, dat zou ik niet erg gevonden hebben nee. Dan hoefde ik mijn scherm niet meer in te spelen. Maar ik krijg nu een gloednieuwe G20 in de doos :)

En tja, ik heb verschillende mensen een link zien leggen naar inbranden <> THX. Maar dit was meer onderbuikgevoel. Maar ja, in ieder geval genoeg voor mij om nu eens in te spelen met de normal of cinema setting. Bluray's en films etc kijk ik dan wel in de THX stand.
Zal mijn vriendin leuk vinden de eerste 4 weken.....kep tegen haar gezegd: NET5=off limits :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
ja, klopt, je krijgt een nieuwe. ik wilde nog zeggen, 'je nieuwe tv' :)
Je hebt je inspeelschema al klaar volgens mij en anders kan je altijd ook 16:9 films kijken en ondertitels uit.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

elsinga

=8-)

Ik heb de mijne nu bijna een half jaar, altijd op THX gehad, maar niks ingebrand. Dus een link tussen THX en inbranden lijkt me inderdaad niet te kloppen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Bij mij ook niet ik heb TV vanaf eind september THX en contrast op 10 en eco-mode op off
en er is niks ingebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had dezelfde instellingen als jij riesjaar. bij mij wel ingebrand :)
Het verband tussen THX en inbranden is ook niet onderbouwd, zoals eerder aangegeven. Maar omdat ik het wel heb gehad en nog 2 anderen min of meer ook een link leggen, weliswaar niet onderbouwd, is het voor mij de moeite waard om het idd eens zonder THX te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:45

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

zijn er mensen die problemen hebben met de CI+ module bij een 42g20. Ik heb zojuist alles gereset naar fabrieks instellingen. Maar nu blijf hij het schermpje "ci+cam gevonden, bezig met controle authenticiteit ci+ cam".en het verdwijnt niet meer.

Heb al met module/kaart gereset, zonder module/kaart. word er een beetje moedeloos van...

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:51:
zijn er mensen die problemen hebben met de CI+ module bij een 42g20. Ik heb zojuist alles gereset naar fabrieks instellingen. Maar nu blijf hij het schermpje "ci+cam gevonden, bezig met controle authenticiteit ci+ cam".en het verdwijnt niet meer.
Ik heb exact die combinatie ja, P42G20 met CI+ cam van Ziggo. Volgens mij moest je de tv eerst zonder cam opstarten, dan weer uitzetten en cam erin doen en opnieuw aanzetten. Dan weer uit, kaart erin en opstarten. Dan moet hij het doen. Zelf heb ik dat trouwens niet zo gedaan, gewoon uit de doos cam + kaart erin gedaan en het werkte (na uiteraard de standaard regio-afhankelijke instellingen te hebben aangepast).
Heb al met module/kaart gereset, zonder module/kaart. word er een beetje moedeloos van...
Dat kan ik goed begrijpen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:45

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Grrrrrene schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:58:
[...]

Ik heb exact die combinatie ja, P42G20 met CI+ cam van Ziggo. Volgens mij moest je de tv eerst zonder cam opstarten, dan weer uitzetten en cam erin doen en opnieuw aanzetten. Dan weer uit, kaart erin en opstarten. Dan moet hij het doen. Zelf heb ik dat trouwens niet zo gedaan, gewoon uit de doos cam + kaart erin gedaan en het werkte (na uiteraard de standaard regio-afhankelijke instellingen te hebben aangepast).

[...]

Dat kan ik goed begrijpen :)
ik heb nu de kaart erin gedaan. DVB-C aangezet , zender laten zoeken met frequentie uit deze tabel. http://blob.ziggo.nl/dyna..._DigitaleTV_v1.0b_web.pdf. het werk nu ineens. Zonder die controle :?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
Deathchant schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:02:
Vind jij het ultra vloeiende van iFC groter wegen dan gewoon vloeiend+geen "verneukt" beeld? dat was het eerste wat ik uitgezet had op mijn G20.
Komende dinsdag krijg ik een gloednieuwe G20 van panasonic, wegens inbranding van het NET5 logo en ik ben zeer sterk aan het twijfelen of ik de THX stand nog wel wil gebruiken.....
Nou het punt is juist net dat het zonder ifc niet gewoon vloeiend is. Het is dan eigenlijk totaal niet vloeiend.
En op de één of andere manier "verneukt" het het beeld minder bij de normaal stand. Bij THX vervormd ifc het beeld inderdaad wel heel erg.
Nu zie ik evengoed nog wel bepaalde vervormingen maar die wegen niet op tegen het vloeierende beeld met ifc aan.
Wel is de bron ontzettend belangrijk bij deze tv. Er is een ontzettend groot verschil tussen de uitzendingen, en dan maakt het nog niet eens uit of het een hd kanaal betrefd. Vaak zijn er sd uitzendingen met een beter beeld dan een hd uitzending.

Maar goed, ik ben nu gelukkig inmiddels wel tevreden ja, ik ga de pluspunten steeds meer waarderen en de minpuntjes beginnen te wennen.

En voor iedereen die de tv wil aanschaffen is het inderdaad een goede tip om hem ergens te kopen waar je de tv terug kan brengen als hij niet zou bevallen (bij de mm kan je hem zelfst 2 weken op proef hebben).
En dan niet zoals ik nog dezelfde dag de streepjescode uit de doos snijden i.v.m. de gratis 3d blurayspeler actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
Mijn 42S20 heeft geen USB-aansluiting en geen netwerkaansluiting, wel een SD-card slot.

In het menu kan ik er wel voor kiezen om naar updates te zoeken en na enkele minuten garandeert de tv mij steevast dat ik de laatste update al heb. Dat laatste geloof ik niet zo en mijn vraag is: hoe kan ik de tv zonder usb en zonder netwerk toch updaten en waar haal ik die updates vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Hoi,

Na dit eerder in een apart topic (zie [Plasma] Panasonic 42VT20 inspelen + calibreren) te hebben geplaatst zet ik mijn vragen nu hier maar even uit zodat het allemaal gecentraliseerd wordt

Anyways, ik was reeds een twee tot drie weken op zoek naar een nieuwe televisie. Het zou mijn eerste stap naar een flatscreen en full HD worden (heb nu nog twee kleinere beeldbuizen). Dit weekend maar eens met eigen ogen het verschil tussen LCD (LED) en Plasma gaan aanschouwen. Uiteindelijk heb ik een Panasonic 42VT20 besteld. Ik heb echter nog een drietal vragen met betrekking tot mijn nieuwe televisie.

Vraag 1

Ik heb mij de afgelopen weken verdiept in de plasma technologie. Daarbij is ook het punt van inbranden voorbij gekomen. Na veel lezen weet ik eigenlijk nog niet hoe ik hier nou over moet denken. Op veel Engelstalige sites hebben ze het over semi-transparante logo's van zenders die het risico op inbranden verminderen. Nu heb ik even naar de Nederlandse zenders gekeken, maar die lijken allemaal een ondoorzichtig logo te hebben.

Het risico blijft voor mij waarschijnlijk beperkt tot de keer dat ik een film heb opgenomen en die ga kijken. Daarbij spoel ik natuurlijk de reclame door en dan kom je al snel weer bij een beeld met logo. Uit hetgeen ik gelezen heb begrijp ik dat dit nog steeds weinig kwaad kan bij nieuwe schermen. Toch raden sites aan vooral in het begin voorzichtiger te zijn. De vraag is dan ook of ik in het begin makkelijk een tijd lang een zenderlogo kan laten staan of dat dit eigenlijk voorkomen moet worden (daarbij zal ik wel de inbrandbeveiliging aanzetten, maar dit voorkomt het niet helemaal indien ik het goed begrijp).

Bij de adviezen met betrekking tot inbranden heb ik ook gelezen over inspelen. In principe ben ik hier eigenlijk voor (baat het niet dan schaadt het niet), tenzij er bezwaren aan kleven. Indien er geen bezwaren zijn lijkt het mij gewoon veiliger voor inspelen te kiezen zodat er in ieder geval minder kans is op inbranden (of IR). Graag zou ik jullie advies hierover hebben. Daarnaast zou ik ook graag willen weten welke DVD ik het best kan gebruiken voor het inspelen.

Vraag 1 - Is het veiliger een plasma televisie in te laten spelen en zo ja welke middelen kan ik hiervoor het best gebruiken?

Vraag 2

Daarnaast heb ik nog een andere, zijdelings gelieerde, vraag. Ik heb ook gelezen over kalibratie. Daar zie ik het nut wel van in (kijk het meest films), maar op flatpanelshd.com en 3dtvmagazine.nl heb ik een review gelezen met calibratiegegevens. Deze zijn allebei hetzelfde. Kan ik deze settings dan ook overnemen voor een goed beeld of is er toch een echte meerwaarde in calibratie?

Zo mogelijk wil ik mijn televisie wel laten calibreren (afhankelijk van het antwoord op de vraag hierboven) zodat ik optimaal kan genieten van mijn televisie (zoals gezegd heb ik nog helemaal geen ervaring met flatscreens). Ik heb wel een paar sites gevonden die calibreren, maar zou het natuurlijk liever door een semi-professionele gepassioneerde Tweaker laten doen (steun graag de lokale middenstand). Mijn vraag is dan ook of er in de omgeving Amsterdam mensen/winkels zijn die aan te raden zijn met betrekking tot het calibreren van televisies?

Vraag 2 - Kan ik settings uit reviews overnemen of is calibreren (veel) beter en zijn er daarnaast nog mensen in omgeving Amsterdam aan te raden voor calibratie?

Vraag 3

Als laatste heb ik nog een vraag met betrekking tot calibreren, mocht ik daar voor kiezen. Is het nodig dat de televisie volledig ingespeeld is (100 of 200 uren) of kan ik ook een nieuwe televisie laten calibreren met dezelfde resultaten (na 200 uren spelen)?

Vraag 3 - Moet ik een televisie in laten spelen voordat ik kies voor calibratie?

Veel dank alvast voor jullie hulp!

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Peter 1981 schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:57:
Vraag 1 - Is het veiliger een plasma televisie in te laten spelen en zo ja welke middelen kan ik hiervoor het best gebruiken?
Hierover zijn de meningen behoorlijk verdeeld. We hebben hier in dit topic één heel duidelijk geval van inbranden, de overige gebruikers lijken hier minder tot geen last van te hebben. Maar ik stel voor dat je de search gaat gebruiken, dit is al behoorlijk vaak langsgekomen in dit topic.
Vraag 2 - Kan ik settings uit reviews overnemen of is calibreren (veel) beter en zijn er daarnaast nog mensen in omgeving Amsterdam aan te raden voor calibratie?
Tja, persoonlijk vind ik het overbodig. De THX stand is out-of-the-box behoorlijk goed en komt behoorlijk in de buurt van gecalibreerde waardes. Daarnaast is het de vraag of je het echt gaat zien, zeker als je geen twee TV's naast elkaar hebt staan waartussen je gaat vergelijken. Ik zou me geld lekker in de zak houden en THX gebruiken. Ik persoonlijk gebruik THX voor films en 'Normaal' voor TV kijken, omdat ik THX in dat geval wat te donker vind.
Vraag 3 - Moet ik een televisie in laten spelen voordat ik kies voor calibratie?
Ja absoluut. De eerste 200 uur slijten de cellen het hardste. Daarom heb je de eerste 200 uur ook de grootste kans op inbranden: inbranden is namelijk het ongelijk slijten van de cellen. Het slijten van de cellen heeft direct invloed op de kleur en helderheid. Als je direct de TV gaat kalibreren, dan kan je het na 200 euro opnieuw doen. Waardes overnemen van reviews zou kunnen, maar denk er wel aan dat elk paneel uniek is en aan de hand van het gebruik kan het best zijn dat panelen anders slijten. Maar nogmaals, ik persoonlijk vind kalibreren echt overbodig, zeker met de erg goede THX modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
Ik vond hierop de gunmetal bezel van de V20 wel netjes op gepresenteerd.
en francais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Peter, dat ene gevalletje wat Luuk1983 zegt ben ik gok ik dan maar :)
Even als achtergrond info: Peter 1981 heeft hier eerder een apart topic over gemaakt:
[Plasma] Panasonic 42VT20 inspelen + calibreren

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 06-12-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Deathchant schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:31:
@Peter, dat ene gevalletje wat Luuk1983 zegt ben ik gok ik dan maar :)
Yeah :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Had ik inderdaad al begrepen. Thanks voor de info Luuk1983.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Hoi,

Na dit eerder in een apart topic (zie [Plasma] Panasonic 42VT20 inspelen + calibreren) te hebben geplaatst zet ik mijn vragen nu hier maar even uit zodat het allemaal gecentraliseerd wordt

Anyways, ik was reeds een twee tot drie weken op zoek naar een nieuwe televisie. Het zou mijn eerste stap naar een flatscreen en full HD worden (heb nu nog twee kleinere beeldbuizen). Dit weekend maar eens met eigen ogen het verschil tussen LCD (LED) en Plasma gaan aanschouwen. Uiteindelijk heb ik een Panasonic 42VT20 besteld. Ik heb echter nog een drietal vragen met betrekking tot mijn nieuwe televisie.

Vraag 1

Ik heb mij de afgelopen weken verdiept in de plasma technologie. Daarbij is ook het punt van inbranden voorbij gekomen. Na veel lezen weet ik eigenlijk nog niet hoe ik hier nou over moet denken. Op veel Engelstalige sites hebben ze het over semi-transparante logo's van zenders die het risico op inbranden verminderen. Nu heb ik even naar de Nederlandse zenders gekeken, maar die lijken allemaal een ondoorzichtig logo te hebben.

Het risico blijft voor mij waarschijnlijk beperkt tot de keer dat ik een film heb opgenomen en die ga kijken. Daarbij spoel ik natuurlijk de reclame door en dan kom je al snel weer bij een beeld met logo. Uit hetgeen ik gelezen heb begrijp ik dat dit nog steeds weinig kwaad kan bij nieuwe schermen. Toch raden sites aan vooral in het begin voorzichtiger te zijn. De vraag is dan ook of ik in het begin makkelijk een tijd lang een zenderlogo kan laten staan of dat dit eigenlijk voorkomen moet worden (daarbij zal ik wel de inbrandbeveiliging aanzetten, maar dit voorkomt het niet helemaal indien ik het goed begrijp).

Bij de adviezen met betrekking tot inbranden heb ik ook gelezen over inspelen. In principe ben ik hier eigenlijk voor (baat het niet dan schaadt het niet), tenzij er bezwaren aan kleven. Indien er geen bezwaren zijn lijkt het mij gewoon veiliger voor inspelen te kiezen zodat er in ieder geval minder kans is op inbranden (of IR). Graag zou ik jullie advies hierover hebben. Daarnaast zou ik ook graag willen weten welke DVD ik het best kan gebruiken voor het inspelen.

Vraag 2

Daarnaast heb ik nog een andere, zijdelings gelieerde, vraag. Ik heb ook gelezen over kalibratie. Daar zie ik het nut wel van in (kijk het meest films), maar op flatpanelshd.com en 3dtvmagazine.nl heb ik een review gelezen met calibratiegegevens. Deze zijn allebei hetzelfde. Kan ik deze settings dan ook overnemen voor een goed beeld of is er toch een echte meerwaarde in calibratie?

Zo mogelijk wil ik mijn televisie wel laten calibreren (afhankelijk van het antwoord op de vraag hierboven) zodat ik optimaal kan genieten van mijn televisie (zoals gezegd heb ik nog helemaal geen ervaring met flatscreens). Ik heb wel een paar sites gevonden die calibreren, maar zou het natuurlijk liever door een semi-professionele gepassioneerde Tweaker laten doen (steun graag de lokale middenstand). Mijn vraag is dan ook of er in de omgeving Amsterdam mensen/winkels zijn die aan te raden zijn met betrekking tot het calibreren van televisies?

Vraag 3

Als laatste heb ik nog een vraag met betrekking tot calibreren, mocht ik daar voor kiezen. Is het nodig dat de televisie volledig ingespeeld is (100 of 200 uren) of kan ik ook een nieuwe televisie laten calibreren met dezelfde resultaten (na 200 uren spelen)?

Veel dank alvast voor jullie hulp!

Groet,

Peter
Ik zou gewoon gaan genieten van de tv. Zorgen dat je de eerste uren de zender logo's niet in beeld hebt (kleine inzoom) en zorgen dat je de zwarte balken voorlopig even buiten beeld laat (kleine inzoom).

Als je dan de teller bekijkt en hij staat op 300 ofzo dan kan je gewoon normaal tv gaan kijken. Maar hou het nog steeds enigszins in de gaten. Het zal niet meer inbranden maar je image retention blijf je houden.

Maar daar staat een fenomenale beeldkwaliteit tegenover _/-\o_

Veel plezier met je nieuwe tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag 1 antwoord.
Ja, je plasma moet inspelen. Er is al een reden gegeven. De fosforcellen reageren in het begin erg fel op spanning (zo werkt een plasmatv). na ong. 200 uur zijn ze op hun optimale waarde qua kleuren.

Inspelen doe je gewoon door het contrast op ongeveer 25 tot max. 40% te zetten. het liefst zo laag mogelijk iig.

Je hebt hiervoor geen speciale dvd's nodig of wat dan ook. Bij gemiddeld gebruik is de verdeling tussen de kleuren en licht en donkere beelden prima.

Vraag2 antwoord.
Amateurs kunnen je tv niet goed kalibreren. Professionals hebben speciale (dure) apparatuur, software en opleiding hiervoor. Het is niet voor niks dat er maar weinig kalibratiebedrijven zijn.

Vraag3 antwoord.
Bij 1 al beantwoord. Ja, het is nodig om 'm eerst in te spelen.

Ik heb ook een 50V20 besteld in België voor 1265 euro incl. alles. :)
Het zou gewoon een nieuwe in de doos zijn. Gelukkig kan is contant afrekenen aan de deur, dus ik kan 'm eerst even checken of hij werkt, voordat ik betaal. :)
Kan niet wachten. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Als het goed is zou vandaag een nieuwe firmware online gezet moeten worden, namelijk v2.506.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Op http://panasonic.jp/suppo...load/2010/down_eug20.html is nog 2.505 te zien. Vanavond nog maar even checken, via de tv zelf (Viera Cast opstarten).

Welke aanpassingen zouden er in zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door elsinga op 07-12-2010 10:11 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
Sinds kort in het bezit van een 42S20. Had ik in DVB-C modus de beeldformaatinstelling op auto staan, blijkt dat het apparaat zich toch nog wel eens 'vergist', althans zo noem ik dat maar even. Laatst een Britse documentaire die in de auto-stand teveel opgerekt werd, waardoor o.a. de onderste regel van de ondertiteling wegviel. Moest ik 'm handmatig op 16:9 zetten, maar zag ik dat ie na die specifieke uitzending toch weer naar 'wide' sprong, terwijl het beeldformaatmenuutje nog steeds 16:9 aangaf. Auto is toch auto? Waarom verslikt ie zich dan af en toe en waarom voert ie dan toch een andere setting uit dan die ik aangegeven heb? Ik snap het mechanisme niet helemaal... Iemand die daar een uitlegje over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
elsinga schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:11:
Op http://panasonic.jp/suppo...load/2010/down_eug20.html is nog 2.505 te zien. Vanavond nog maar even checken, via de tv zelf (Viera Cast opstarten).

Welke aanpassingen zouden er in zitten?
De Panasonic website loopt altijd een eeuwigheid achter. Ik had gelezen dat bij de Engelse het beeld met v2.702 ietsje beter zou zijn (ik weet niet of dit klopt). Wellicht dat hiervan ook sprake is bij v2.506.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
rowicom schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:
Sinds kort in het bezit van een 42S20. Had ik in DVB-C modus de beeldformaatinstelling op auto staan, blijkt dat het apparaat zich toch nog wel eens 'vergist', althans zo noem ik dat maar even. Laatst een Britse documentaire die in de auto-stand teveel opgerekt werd, waardoor o.a. de onderste regel van de ondertiteling wegviel. Moest ik 'm handmatig op 16:9 zetten, maar zag ik dat ie na die specifieke uitzending toch weer naar 'wide' sprong, terwijl het beeldformaatmenuutje nog steeds 16:9 aangaf. Auto is toch auto? Waarom verslikt ie zich dan af en toe en waarom voert ie dan toch een andere setting uit dan die ik aangegeven heb? Ik snap het mechanisme niet helemaal... Iemand die daar een uitlegje over heeft?
Auto is volgens mij afhankelijk van wat de uitzendende zender meegeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
rowicom schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:09:
Mijn 42S20 heeft geen USB-aansluiting en geen netwerkaansluiting, wel een SD-card slot.

In het menu kan ik er wel voor kiezen om naar updates te zoeken en na enkele minuten garandeert de tv mij steevast dat ik de laatste update al heb. Dat laatste geloof ik niet zo en mijn vraag is: hoe kan ik de tv zonder usb en zonder netwerk toch updaten en waar haal ik die updates vandaan?
schopje, ik wil het ook graag weten, een zoektoch op de panasonic sites leverde weinig op, het toestel lijkt wel niet te bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou e-care is net langs geweest met een gloednieuwe 42G20ES. Ik kan geen HD zenders meer kijkenomdat er steeds de melding staat: Preview periode verlopen, terwijl ik wel betaal ervoor.
Ik heb de smartcard al 5 weken niet gebruikt vanwege het leentoestel.

Maar goed, de tv staat op kontrast 36 en we waren even het ziggo informatie kanaal aan het bekijken en onmiddellijk bleef het ziggo logo nagloeien.
Dus ik moet nu met ziggo bellen om die shit te regelen met dat hd pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Pfff, krijg je dat soort ongein weer. Alvast wat break-in images/films draaien :)

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 07-12-2010 11:46 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:
Als je toestel op 16:9 staat en de uitzending is in een ander formaat krijg je toch een ander beeld binnen je 16:9 beeld.
Dan staat hij dus niet op wide, maar door de uitzending lijkt dat zo. Net als je bijv. een 4:3 uitzending in 16:9 kijkt. Dan wordt het beeld ook uitgerekt.
Auto geeft aan wat je kijkt dat hij dat ook weer geeft. Maar werkt ook niet altijd even effectief. Als er een 4:3 opname is en die wordt bijv. 16:9 uitgezonden, blijf je een uitgerekt beeld zien. Hangt dus af van de opname, uitzending, eventueel nog instellingen in je decoder en vervolgens de instelling in je tv wat voor beeld je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Deathchant schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:27:
Nou e-care is net langs geweest met een gloednieuwe 42G20ES. Ik kan geen HD zenders meer kijkenomdat er steeds de melding staat: Preview periode verlopen, terwijl ik wel betaal ervoor.
Ik heb de smartcard al 5 weken niet gebruikt vanwege het leentoestel
Laat de tv even aanstaan, dan komt vanzelf de authenticatie weer voorbij. Kan een uur of 2 duren en is normaal als de kaart enige tijd geen updates heeft gehad.

Overigens is er op dit moment nog geen update bescikbaar voor mijn V20, zowel via Viera Cast als het menu.

[ Voor 9% gewijzigd door elsinga op 07-12-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jah ik schrok net. Ineens geluid van een HD zender hehe. Duurde 45 minuten ongeveer. Ik had bij de beeldinstellingen de optie panel al op uit gezet zodat hij geen beeld zou weergeven. Anders had ik misschien een leuke image retention met PREVIEW PERIODE VERLOPEN op mijn scherm hehe.

maar ik heb intussen al een uur break-in dvd opstaan. Settings voor het AV2/DVD kanaal:
normal, contrast hoog gezet op 45 gezet (versneld verouderen), helderheid default (0), kleur default (30), PNR op minimum, eco mode uit.

Het DVB-C heb ik op normal, 25, 0, 30 gezet MOCHT hij toevallig op de zenders springen. maar ik heb afgelopen nacht de inspeel dvd laten draaien op het leentoestel en hij heeft 14 uur aan 1 stuk door gespeeld zonder dat hij terug op TV beeld sprong. Dit geeft me een gerust gevoel als ik naar het werk ga en de inspeel dvd laat draaien als niemand thuis is.

ik hoop dat ik eind december de 400 uur erop heb zitten, en dan kunnen we films eens in de thx stand gaan bekijken.
1:1 pixelmapping kan ik niet doen, en ik moet de 16:9 beeldscan aanzetten anders wordt het beeld niet compleet gevuld. iFC is het eerste wat ik uitgezet heb ;)
offtopic:
De Dynamisch-stand is echt enorm fel he, miljaar zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 07-12-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Laatst online: 16-09 07:29
Ik ben aan het kijken voor de panasonic tx-p42vt20 en lees van alles over inbranden enzo.
Nu ben ik wel iemand die het helemaal uitzoekt van te voren maar wat ik niet snap is dat je eerst een tv van rond de +- 1500 eurootjes ook nog moet gaan inlezen en calibreren.
Mensen die echt totaal geen verstand hebben van een TV die kopen gewoon zo'n ding omdat er nu een leuke panasonic actie bijzit met die blue-ray. Je kan toch niet van iedereen verwachten dat ze gaan inspelen en calibreren ?

Dus waarom zou ik dit dan wel doen.
Volgens mij moet je gewoon enorm pech hebben dat het fout gaat met dit model of zit ik er nu helemaal naast ?

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

tja daar zijn de meningen wat over verdeeld. Een tv moet je gewoon zorgeloos aanzetten en dan gewoon tv kunnen kijken, mits je de contrasten op de helft (of minder) zet dan dat maximaal kan. Dit is gewoon zo omdat het inherent is aan de plasmatechniek. Fosfor veroudert de eerste paar honderd uur gewoon het hardst. Dan zou je geen problemen moeten hebben. Helaas had ik dat wel, ondanks alle veilige settings. E-Care zei dat ze veel omruilingen hadden wat betreft de G en VT modellen en ook panasonic bevestigde dat het met deze 2 types vaker voorkomt. Met de V-serie nauwelijks of niet.

Ik heb nooit kunnen uitsluiten waar het nou door kwam dat ik er wel last van had.

Eigenlijk heb je gewoon gelijk hoor. Je kunt van een "leek" niet gaan verwachten dat ze inspelen. Contrast op de helft zetten en niet langer dan 45 minuten statische beelden weergeven is het maximale wat ze van een klant in de gebruikershandleiding mogen verwachten.

Maar ja, als je een klein beetje verdiept, dan kun je wel "voorbereid" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Neej klopt ik heb me er zekers in verdiept en zal dit wel doen.
Maar zo'n burn in dvd is dat wel echt nodig als ik de eerst 200 uur me netjes houd aan die andere zaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
NECAnGeL schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:07:
Ik ben aan het kijken voor de panasonic tx-p42vt20 en lees van alles over inbranden enzo.
Nu ben ik wel iemand die het helemaal uitzoekt van te voren maar wat ik niet snap is dat je eerst een tv van rond de +- 1500 eurootjes ook nog moet gaan inlezen en calibreren.
Mensen die echt totaal geen verstand hebben van een TV die kopen gewoon zo'n ding omdat er nu een leuke panasonic actie bijzit met die blue-ray. Je kan toch niet van iedereen verwachten dat ze gaan inspelen en calibreren ?

Dus waarom zou ik dit dan wel doen.
Volgens mij moet je gewoon enorm pech hebben dat het fout gaat met dit model of zit ik er nu helemaal naast ?
Die actie is trouwens helemaal niet zo geweldig. Het lijkt erop alsof ze met alle deelnamende winkels hebben afgesproken dat de set een prijs moet hebben van 1799 Euro. Zelfs winkels die eerder de VT voor een lagere prijs in de winkel hadden staan, hebben nu een prijs van 1799. Ik wilde zelf al een surroundset met blu-ray erbij bestellen en heb dan ook voor een winkel gekozen die niet aan de actie meedoet (Redcoon). De televisie is dan 300 Euro goedkoper.

Wat dat betreft klopt de setprijs ergens wel, want de televisie is 1500, blu-ray speler rond de 225 en dan nog 75 voor de 3D blu-ray van Avatar. Dus het is niet dat je teveel betaald, maar mijns inziens zitten de kosten van de blu-ray speler en Avatar bij de kosten van de "aanbieding" inbegrepen.

Verder schijnt het inbranden geen groot probleem te zijn (zie ook enkele posts hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Nouw ik heb hem bij plattetvdiscounter ook gevonden met actie voor 1499,-
Dat is toch goedkoper. Wel hebben ze hem niet altijd op de website staan is mij opgevallen.
Ik kijk namelijk elke dag om te kijken of de prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik heb te horen gekregen dat mijn 50G20 niet meer te maken is. Ze hebben een verzoek tot levering van een nieuwe TV gedaan bij Panasonic. Ik hoor binnen 5 werkdagen hoe en wat.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Ik spreek uit ervaring (3 nieuwe toestellen ondertussen, ging wel makkelijker dan bij jou). Nu staat mijn teller op 420 uur. Altijd gekeken op Normaal, contrast gestart op 12, brightness -10. Na verloop der tijd alle waardes langzaam opgekrikt.

Resultaat is dat het er goed uitziet. Desondanks zie ik op sommige momenten lichtjes wat logootjes doch niet meer op het nivo wat ik altijd heb gehad. Wat ik wel merk is dat het SBS6 logo nog steeds funest is. 1,5 uur SBS6 kijken en ik zie het logo weer een groot aantal dagen. Uiteindelijk heb ik wel het idee dat het weer langzaam verdwijnt. Dit in tegenstelling tot mijn eedere toestellen.

Al met al wijt ik het toch aan de THX stand....

Succes met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
NECAnGeL schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:49:
Nouw ik heb hem bij plattetvdiscounter ook gevonden met actie voor 1499,-
Dat is toch goedkoper. Wel hebben ze hem niet altijd op de website staan is mij opgevallen.
Ik kijk namelijk elke dag om te kijken of de prijs zakt.
Op de Panasonic site (zie "deelnemende dealers") staat Plattetvdiscounter.nl niet genoemd. Ik denk dus dat ze dit onrechtmatig op de site hebben gezet. Dat is trouwens de schuld van plattetvdiscounter, aangezien Panasonic waarschijnlijk niets met de site te maken heeft.

Ik ga trouwens ook gewoon een bonnetje insturen (mijn televisie gekocht voor 1487 bij Redcoon), want vind het belachelijk dat het alleen bij dealers mag waarmee prijsafspraken zijn gemaakt. Nu geeft Panasonic eigenlijk alleen iets weg waarvoor je toch betaald. Hoop dat ik er uiteindelijk een Avatar blu-ray uitsleep, want aan de blu-ray speler heb ik toch niets (misschien dat ik hem, indien ik de speler krijg, wel weggeef via dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Wildem. ja ik ben van plan THX alleen te gebruiken bij fullHD movies, of in ieder geval beeldvullend non-logo materiaal. We zullen zien wat er gaat gebeuren. Wanneer dit nog een keer gebeurt, ondanks mijn voorzichtigheid, dan wil ik mijn aankoopbedrag terug hebben, of ze ruilen em maar om tegen een V20 ofzo, voor al het ongemak ;)

@NECAnGeL: als je je die 200-400 uur gewoon netjes houdt aan die zaken, zou er niks aan de hand moeten zijn. Voorkom wel echt langer dan 30 minuten/45 minuten statisch beeld, en vermijdt met name de nederland1,2,3, net5, sbs6 en eurosport logos. Tering, wat zijn die fel. Ik snap het commercieel doeleind wel van een logo, maar er moet iets aan gedaan worden vind ik. Meer transparant maken o.i.d.

By the way, ik heb toch die andere inspeel-dvd erin gedaan, die met die flikkerende, verkleurende en verschuivende blokken. Ik wil inbranding gewoon voorkomen en vooral dat het aan statisch beeld ligt. Ik zag wat "strepen" bij een bepaalde invalshoek, maar dit is gewoon de structuur van het glas zelf.

Ik bedoel dus deze dvd:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5128/5241243994_9672bbc0f4_z.jpg

Filmpje dat ik net gemaakt heb: YouTube: Break in DVD for Panasonic 42G20ES plasma
Slechte kwaliteit, I know, is met GSM gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
@Deathchant: Ik wil trouwens gebruik maken van deze inspeel DVD. Deze wordt aangeraden op AVForum en toont 30 seconden lang verschillende kleuren. In principe (en heb het gisteren getest) gaat deze DVD ook eindeloos door. Heb je nog gedachten bij de verschillende DVDs en de doeltreffendheid daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:53:
[...]

Overigens is er op dit moment nog geen update bescikbaar voor mijn V20, zowel via Viera Cast als het menu.
Ik zie in Viera Cast helemaal geen mogelijkheden om de firmware te updaten. Hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:05:
[...]

Ik zie in Viera Cast helemaal geen mogelijkheden om de firmware te updaten. Hoe werkt dit?
Ja dat vraag ik me ook af. Wellicht dat er automatisch een melding binnen Viera Cast zou moeten komen wanneer er een firmware update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Peter 1981 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:48:
@Deathchant: Ik wil trouwens gebruik maken van deze inspeel DVD. Deze wordt aangeraden op AVForum en toont 30 seconden lang verschillende kleuren. In principe (en heb het gisteren getest) gaat deze DVD ook eindeloos door. Heb je nog gedachten bij de verschillende DVDs en de doeltreffendheid daarvan?
Deze heb ik ook :) . Elke kleur wordt even lang afgespeeld en omdat je inderdaad volledige beeldvulling heb met 1 kleur, heb je gelijkmatige veroudering. Dat is ook waar de inspeel dvd voor bedoeld is. Dus ik zou zeggen go for it. Ik zou wel zeggen dat die kleuren-dvd erg doeltreffend is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Buck Naked schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:08:
Ja dat vraag ik me ook af. Wellicht dat er automatisch een melding binnen Viera Cast zou moeten komen wanneer er een firmware update is.
Klopt, als er een nieuwe versie van de Firmware gedetecteerd is zal je bij het opstarten van Viera Cast een melding krijgen dat je MOET updaten en dat je niet verder kan als je niet update. Verder kan je overigens gewoon via het menu van de TV naar nieuwe software versie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:12:
@Wildem. ja ik ben van plan THX alleen te gebruiken bij fullHD movies, of in ieder geval beeldvullend non-logo materiaal. We zullen zien wat er gaat gebeuren. Wanneer dit nog een keer gebeurt, ondanks mijn voorzichtigheid, dan wil ik mijn aankoopbedrag terug hebben, of ze ruilen em maar om tegen een V20 ofzo, voor al het ongemak ;)

@NECAnGeL: als je je die 200-400 uur gewoon netjes houdt aan die zaken, zou er niks aan de hand moeten zijn. Voorkom wel echt langer dan 30 minuten/45 minuten statisch beeld, en vermijdt met name de nederland1,2,3, net5, sbs6 en eurosport logos. Tering, wat zijn die fel. Ik snap het commercieel doeleind wel van een logo, maar er moet iets aan gedaan worden vind ik. Meer transparant maken o.i.d.

By the way, ik heb toch die andere inspeel-dvd erin gedaan, die met die flikkerende, verkleurende en verschuivende blokken. Ik wil inbranding gewoon voorkomen en vooral dat het aan statisch beeld ligt. Ik zag wat "strepen" bij een bepaalde invalshoek, maar dit is gewoon de structuur van het glas zelf.

Ik bedoel dus deze dvd:
[afbeelding]

Filmpje dat ik net gemaakt heb: YouTube: Break in DVD for Panasonic 42G20ES plasma
Slechte kwaliteit, I know, is met GSM gemaakt.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Deathchant schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:27:
[...]

Deze heb ik ook :) . Elke kleur wordt even lang afgespeeld en omdat je inderdaad volledige beeldvulling heb met 1 kleur, heb je gelijkmatige veroudering. Dat is ook waar de inspeel dvd voor bedoeld is. Dus ik zou zeggen go for it. Ik zou wel zeggen dat die kleuren-dvd erg doeltreffend is dus.
Thanks! Hopelijk wordt de TV vandaag of morgen verzonden zodat ik hem uiterlijk donderdag heb. Zag dat hij bij Redcoon op voorraad was (was ook 9 Euro goedkoper geworden) dus hoop dat hij vandaag wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zolang je maar checkt dat hij door een nederlands bedrijf geimporteerd wordt om garantie te krijgen. althans, dat is wat ecare me vertelde. Het hoeft geen nederlands toestel te zijn, maar wel door een nederlands bedrijf geimporteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Luuk1983 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:33:
[...]

Klopt, als er een nieuwe versie van de Firmware gedetecteerd is zal je bij het opstarten van Viera Cast een melding krijgen dat je MOET updaten en dat je niet verder kan als je niet update. Verder kan je overigens gewoon via het menu van de TV naar nieuwe software versie zoeken.
Mijn ervaring is trouwens dat het via het menu zoeken vrijwel nooit een melding oplevert, ook niet als je de Viera Cast melding hebt geannuleerd. Daarom check ik altijd via Viera Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Deathchant schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:13:
zolang je maar checkt dat hij door een nederlands bedrijf geimporteerd wordt om garantie te krijgen. althans, dat is wat ecare me vertelde. Het hoeft geen nederlands toestel te zijn, maar wel door een nederlands bedrijf geimporteerd zijn.
Dat moet de EER of althans EU zijn. Het zou in strijd zijn met het vrij verkeer van goederen de garantie te binden aan nationale grenzen (aangezien dit leidt tot een verkapte marktverdeling). Daarnaast koop ik hem trouwens ook bij een bedrijf dat binnen de EU gevestigd is (Redcoon - welke volgens mij ook het toestel in Nederland zal importeren). Heb er dus alle vertrouwen in dat ik een beroep kan doen op de door Panasonic geboden garantie.

Daarnaast geeft Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek ook aan dat de koper een beroep kan doen op de garantie welke door de verkoper of producent is toegezegd (en daarnaast ook altijd een beroep kan doen op non-conformiteit). Hiervan mag niet ten nadele van de koper (ik dus) worden afgeweken. Eh voila, het beperken van garantie gebaseerd op de herkomst van het product is een beperking ten nadele van de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:33:
[...]

O, wist ik niet. Ik dacht dat je altijd via het menu moest updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Vanaf afgelopen vrijdag heb ik ook een panasonic 50vt20.
Mooie tv ! Ben hem ook aan het "inspelen"

Vraagje over de aktie ; weet iemand hoe lang het duurt als je alles op de post hebt gedaan dat je de 3d speler en avatar krijgt ? iemand hier ervaring mee ?

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Ik heb een vraag.
Bij de p50v20 zit een WiFi-dongel bij.
Ik heb de tv gewoon bedraad aan het netwerk gehangen.
Daarom is die WiFi-dongel over. ik denk dat je deze niet op andere apparaten kunt gebruiken, maar kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Terrestra schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:10:
Vanaf afgelopen vrijdag heb ik ook een panasonic 50vt20.
Mooie tv ! Ben hem ook aan het "inspelen"

Vraagje over de aktie ; weet iemand hoe lang het duurt als je alles op de post hebt gedaan dat je de 3d speler en avatar krijgt ? iemand hier ervaring mee ?
Volgens de Panasonic site streven ze ernaar de blu-ray speler binnen 4 weken na binnenkomst van de aanvraag te verzenden.

Mag ik trouwens vragen waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Peter 1981 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:05:
[...]

Op de Panasonic site (zie "deelnemende dealers") staat Plattetvdiscounter.nl niet genoemd. Ik denk dus dat ze dit onrechtmatig op de site hebben gezet. Dat is trouwens de schuld van plattetvdiscounter, aangezien Panasonic waarschijnlijk niets met de site te maken heeft.

Ik ga trouwens ook gewoon een bonnetje insturen (mijn televisie gekocht voor 1487 bij Redcoon), want vind het belachelijk dat het alleen bij dealers mag waarmee prijsafspraken zijn gemaakt. Nu geeft Panasonic eigenlijk alleen iets weg waarvoor je toch betaald. Hoop dat ik er uiteindelijk een Avatar blu-ray uitsleep, want aan de blu-ray speler heb ik toch niets (misschien dat ik hem, indien ik de speler krijg, wel weggeef via dit topic).
Dat is wel vreemd dan dat hun hem aanbieden op de website maar dit eigenlijk niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsel30
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik krijg vrijdag de 50vt20 geleverd maar zie bedragen van 1500 is dat ook voor deze tv of een ander model ik heb er 1799 voor betaald bij de MM is dit teveel?

PS ik had de Philips 46inch 9705 wat een Kwalitatief Uitemate Teleurstellende tv is dat.
Eerste voordeel van de pana is dat ik al 1000 euro over hou tov de philips :)

[ Voor 35% gewijzigd door ritsel30 op 07-12-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
ritsel30 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:59:
Ik krijg vrijdag de 50vt20 geleverd maar zie bedragen van 1500 is dat ook voor deze tv of een ander model ik heb er 1799 voor betaald bij de MM is dit teveel?

PS ik had de Philips 46inch 9705 wat een Kwalitatief Uitemate Teleurstellende tv is dat.
Eerste voordeel van de pana is dat ik al 1000 euro over hou tov de philips :)
Hoi Ritsel30,

Je hebt niet teveel betaald met 1799. Je hebt gewoon extra betaald voor de blu-ray speler en de Avatar blu-ray die je nu zogenaamd "gratis" krijgt. Bij winkels die de actie niet hebben komt de prijs op 1500 Euro. Zie ook een post van mij hierboven. Dit geldt trouwens allemaal voor de 42 inch TV. Ik geloof dat de 50 inch duurder is dan 1500 Euro (en ik dacht ook meer dan 1799 bij winkels die de actie ondersteunen?).

Anyways, je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
NECAnGeL schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:58:
[...]

Dat is wel vreemd dan dat hun hem aanbieden op de website maar dit eigenlijk niet mogen.
Inderdaad. Denk echter niet dat ze hem gaan geven. Ik zou echter gewoon een coupon insturen naar Panasonic en maar afwachten of je het krijgt. Niet geschoten is altijd mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

yannickie111 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:18:
Ik heb een vraag.
Bij de p50v20 zit een WiFi-dongel bij.
Ik heb de tv gewoon bedraad aan het netwerk gehangen.
Daarom is die WiFi-dongel over. ik denk dat je deze niet op andere apparaten kunt gebruiken, maar kan iemand dit bevestigen?
Heb ik ook zo begrepen, van andere fora. Ik heb hetzelfde "probleem". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Peter 1981 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:45:
[...]

Volgens de Panasonic site streven ze ernaar de blu-ray speler binnen 4 weken na binnenkomst van de aanvraag te verzenden.

Mag ik trouwens vragen waar je hem gekocht hebt?
heb hem gekocht bij de It's

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Peter 1981 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:33:
Dat moet de EER of althans EU zijn. Het zou in strijd zijn met het vrij verkeer van goederen de garantie te binden aan nationale grenzen (aangezien dit leidt tot een verkapte marktverdeling). Daarnaast koop ik hem trouwens ook bij een bedrijf dat binnen de EU gevestigd is (Redcoon - welke volgens mij ook het toestel in Nederland zal importeren). Heb er dus alle vertrouwen in dat ik een beroep kan doen op de door Panasonic geboden garantie.

Daarnaast geeft Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek ook aan dat de koper een beroep kan doen op de garantie welke door de verkoper of producent is toegezegd (en daarnaast ook altijd een beroep kan doen op non-conformiteit). Hiervan mag niet ten nadele van de koper (ik dus) worden afgeweken. Eh voila, het beperken van garantie gebaseerd op de herkomst van het product is een beperking ten nadele van de koper.
Zoals vaker besproken in dit topic: garantie krijg je altijd van Panasonic. Echter, als je een 'Nederlands' model hebt krijg je ook kosteloos garantie aan huis. Als je geen 'Nederlands' model hebt moet je zelf de TV opsturen naar de reparatieservice, of je moet voorrijkosten betalen als ze 'm thuis komen maken. Het repareren van de TV is dan in alle gevallen kosteloos.

Redcoon levert in ieder geval geen 'Nederlandse' modellen, maar importeren deze uit andere landen, zoals Engeland of België.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 08-12-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Luuk1983 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:50:
[...]

Zoals vaker besproken in dit topic: garantie krijg je altijd van Panasonic. Echter, als je een 'Nederlands' model hebt krijg je ook kosteloos garantie aan huis. Als je geen 'Nederlands' model hebt moet je zelf de TV opsturen naar de reparatieservice, of je moet voorrijkosten betalen als ze 'm thuis komen maken. Het repareren van de TV is dan in alle gevallen kosteloos.

Redcoon levert in ieder geval geen 'Nederlandse' modellen, maar importeren deze uit andere landen, zoals Engeland of België.
En mijn punt is dus dat Panasonic hier geen onderscheid in mag maken. Zolang mijn televisie gekocht is binnen de EU/EER mag Panasonic niet discrimineren met betrekking tot de plaats waar de televisie gekocht is. Het mag dan wel vaker besproken zijn, maar de veronderstelling dat Panasonic dit mag doen is gewoon onjuist. Het feit dat het vaker is besproken lijkt mij daarom des te meer reden nogmaals te benadrukken dat Panasonic dit onderscheid niet mag maken.

Dus bij deze een waarschuwing aan mensen met een niet-Nederlands model: je hebt recht op dezelfde garantie als mensen met een Nederlands model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:43
Buiten het feit of panasonic dit wel of niet mag doen, maar het gezeur wat je er weer van heb of het prijs verschil moet zo groot zijn dat het zin heeft.

En als ik mij niet vergis worden tv's toch ook gekalibreerd oid op het land waar ze verkocht worden. Zo heeft Duitsland wat meer rood erin, als ik het goed heb of is dit tegenwoordig niet meer?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:58:
En mijn punt is dus dat Panasonic hier geen onderscheid in mag maken. Zolang mijn televisie gekocht is binnen de EU/EER mag Panasonic niet discrimineren met betrekking tot de plaats waar de televisie gekocht is. Het mag dan wel vaker besproken zijn, maar de veronderstelling dat Panasonic dit mag doen is gewoon onjuist. Het feit dat het vaker is besproken lijkt mij daarom des te meer reden nogmaals te benadrukken dat Panasonic dit onderscheid niet mag maken.

Dus bij deze een waarschuwing aan mensen met een niet-Nederlands model: je hebt recht op dezelfde garantie als mensen met een Nederlands model.
Tenzij je speciale kennis hebt van recht geloof ik hier helemaal niks van. Nogmaals, je krijgt gewoon garantie van Panasonic, ongeacht waar het toestel vandaan komt. Je zal nooit hoeven te betalen voor reparaties aan de tc. Dus in die zin komen ze zeker hun verplichtingen na. Alleen bepaalde extra service krijg je niet als je de TV ergens anders besteld. En vanuit Panasonic kan me dat wel voorstellen.

Laat duidelijk zijn dat ik ook geen speciale kennis heb over recht en misschien heb je wel gelijk, maar vooralsnog geloof ik er nog niet zo hard in. Panasonic is ook niet idioot en zullen dingen vast behoorlijk goed uitgezocht hebben. En ik denk persoonlijk dat hun leger juristen er meer verstand van hebben dan wij op Tweakers.

En wat Morpheusk zegt: gelijk krijgen is iets anders dan gelijk hebben. De vraag is of je het potentiële gezeur waard vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:26
[...]

Panasonic hoeft niet eens garantie te verlenen. Volgens de nederlandse wet moet de verkoper de garantie regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
n mijn punt is dus dat Panasonic hier geen onderscheid in mag maken. Zolang mijn televisie gekocht is binnen de EU/EER mag Panasonic niet discrimineren met betrekking tot de plaats waar de televisie gekocht is. Het mag dan wel vaker besproken zijn, maar de veronderstelling dat Panasonic dit mag doen is gewoon onjuist. Het feit dat het vaker is besproken lijkt mij daarom des te meer reden nogmaals te benadrukken dat Panasonic dit onderscheid niet mag maken.

Kolder: Je hebt als consument een overeenkomst met de winkel waar je je toestel hebt gekocht, niet met de fabrikant. Een winkel mag geen onderscheid maken met service naar de klant, tussen waar ze zelf hun toestellen vandaan komen.

Maar een toesel uit het buitenland en een nederlands toestel zijn in feite gewoon 2 verschillende producten: Namelijk een TV waarbij je service aan huis krijgt en een tv waarbij je die service niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:43:
[...]

Kolder: Je hebt als consument een overeenkomst met de winkel waar je je toestel hebt gekocht, niet met de fabrikant. Een winkel mag geen onderscheid maken met service naar de klant, tussen waar ze zelf hun toestellen vandaan komen.

Maar een toesel uit het buitenland en een nederlands toestel zijn in feite gewoon 2 verschillende producten: Namelijk een TV waarbij je service aan huis krijgt en een tv waarbij je die service niet krijgt.
Het gaat hier dus ook niet over de garantie op basis van de contractuele relatie. Het punt is dat Panasonic geen onderscheid mag maken tussen televisies gebaseerd op nationale grenzen. Dit is een schending van het Verdrag betreffende de Werking van de Europese Unie. In principe moet je inderdaad bij de winkel zijn. Panasonic biedt hier echter een aanvullende service en daarbij mag zij niet de markt segmenteren op basis van herkomst van het product. Dit laat onverlet dat Panasonic er inderdaad voor zou kunnen kiezen aan niemand service aan huis te leveren. Panasonic heeft hier echter een andere keuze gemaakt (service aan huis) en moet dit dan ook gelijkelijk voor alle (Panasonic) televisies uit de EU doen. Daarnaast kan inderdaad nog altijd binnen de contractuele relatie met de winkel aanspraak worden gedaan op garantie, maar deze relatie staat hier helemaal buiten.

Daarnaast hoop ik niet dat je serieus wilt gaan betogen dat dezelfde televisies twee verschillende producten zijn omdat zij toevallig in een andere fabriek zijn gemaakt of in een ander land binnen de EU zijn geïmporteerd. Het blijft natuurlijk dezelfde televisie.

@Luuk1983: Check mijn profiel ... ben zelfs gespecialiseerd in Mededingingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:18:
@Luuk1983: Check mijn profiel ... ben zelfs gespecialiseerd in Mededingingsrecht.
Ah ok, das duidelijk dan :) Dat neemt overigens niet weg dat ik dat soort risico's zelf niet snel zal nemen, ook al sta je in je recht. Wat ik al zei: gelijk krijgen is wat anders dan gelijk hebben. Ik heb al teveel 1 persoon vs de wereld gezien waarbij je erg ver moet willen gaan om gelijk te krijgen. Erg krom dat het zo werkt...

Maar het scheelt in ieder geval al als je weet waar je het over hebt. Heb ook vaak genoeg gezien dat mensen DENKEN er wat van te weten aan de hand van wat ze gelezen hebben op een website en dan gaan dreigen met juridische stappen waar ze geen verstand van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb mijn 42G20 bij Maxwell gekocht. De TV is gefabriceerd in Tsjechie. Ik heb toen aan de medewerker van E-Care gevraagd hoe het zit en hij zei dat je niet perse een nederlandse TV moet hebben, maar een TV die door een Nederlands bedrijf is geimporteerd.
Wanneer dit niet het geval is, wordt je TV wel gewoon gerepareerd, maar je moet dan gewoon betalen voor de voorrijkosten, leentoestel e.d. Garantie op de TV heb je sowieso.
Aldus E-Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Luuk1983 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:25:
[...]

Ah ok, das duidelijk dan :) Dat neemt overigens niet weg dat ik dat soort risico's zelf niet snel zal nemen, ook al sta je in je recht. Wat ik al zei: gelijk krijgen is wat anders dan gelijk hebben. Ik heb al teveel 1 persoon vs de wereld gezien waarbij je erg ver moet willen gaan om gelijk te krijgen. Erg krom dat het zo werkt...

Maar het scheelt in ieder geval al als je weet waar je het over hebt. Heb ook vaak genoeg gezien dat mensen DENKEN er wat van te weten aan de hand van wat ze gelezen hebben op een website en dan gaan dreigen met juridische stappen waar ze geen verstand van hebben...
Deze discussie is eigenlijk gestart na een opmerking van Deathchant (die het weer van E-care heeft gehoord). Ik ben echter even de originele Panasonic garantie op gaan zoeken en wat schets mijn verbazing:

"Garantie wordt verleend aan de hand van dit originele garantiebewijs en de gedateerde aankoopbon.
Deze garantie is alleen van toepassing op apparaten die gekocht zijn en gebruikt zijn in de EU landen."

"Voor reparatie van apparatuur in Nederland, dient de apparatuur franco verzonden te worden aan:
E-Care Repair Services
Stenograaf 2
6921 EX Duiven
tel 026 3193343
web www.e-care.nl
Alvorens dit echter te doen dient u de dealer en/of de website van E-care te raadplegen.
Indien dit apparaat gebruikt wordt in een ander EU land dan Nederland en met uitzondering van apparatuur welke gebruikt wordt voor beroepsmatige
doeleinden, zullen de voorwaarden gelden zoals hierna vermeld."

De garantie geldt derhalve, mijns inziens correct, voor alle landen binnen de EU. Daarnaast moet voor reparatie van apparatuur gebruikt in Nederland dit worden verzonden aan E-care. Daarvoor moet je de Panasonic dealer in Nederland of de website van E-care raadplegen. E-care heeft dus kennelijk de zorg opgedragen gekregen van alle Panasonic toestellen in Nederland (ongeacht waar ze gekocht zijn binnen de EU).

Het garantiebewijs maakt bovendien duidelijk dat alleen voor apparatuur gebruikt in een ander land de aanvullende regels gelden (die gaan over de plek van reparatie en de van toepassing zijnde garantie).

Dus indien je een beroep wilt doen op de garantiebepaling van Panasonic moet je voor apparatuur in Nederland altijd contact opnemen met E-care (ongeacht waar het gekocht is binnen de EU). Daarnaast bestaat natuurlijk ook nog de mogelijkheid contact op de nemen met de verkoper en aldaar garantie te claimen.

Met deze garnatiebepalingen lijkt dan ook niets mis. E-care kan dan ook op basis van de garantiebepalingen geen onderscheid maken naar de plaats van aankoop, zolang de televisie maar binnen de EU is gekocht en in Nederland wordt gebruikt. Ben dus eigenlijk wel benieuwd of iemand slechte ervaringen heeft met E-care in relatie tot televisies geïmporteerd uit een ander land, want op basis van de garantie van Panasonic lijkt dit niet mogelijk. Edit: al duidelijk. Op basis van de garantiebepalingen van Panasonic lijkt de garantie echter niet te worden bepaald door import, maar door gebruik. Vreemde opstelling van E-care dus.

Daarnaast blijft het punt natuurlijk dat je geen onderscheid mag maken tussen producten gekocht binnen de EU. Ben wel benieuwd of dit gebeurd op basis van richtlijnen van Panasonic of dat E-care gewoon geen zin heeft. Misschien straks maar even met Panasonic bellen...

[ Voor 6% gewijzigd door Peter 1981 op 08-12-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm, naar mijn weten laat je bij Panasonic een case aanmaken en panasonic zal dan alles via E-Care laten afhandelen. Dit is zoals het bij mij ook gegaan is.
- Ik heb Maxwell het probleem voorgelegd
- Maxwell heeft case aangemaakt bij Panasonic
- Panasonic heeft dit uitbesteed aan E-Care
- E-Care heeft met mij direct contact op genomen om een afspraak te maken

Al mijn verdere communicatie verliep via E-Care en ik was zeer te spreken over de garantieafhandeling. Ik kreeg gewoon een nieuw toestel! Ik heb nu een reserve voet en afstandbediening ;) Alles netjes aan de deur afgeleverd en opgehaald, leentoestel erbij....
E-Care moet natuurlijk handelen naar de garantievoorwaarden die Panasonic zegt. De meneer van E-Care zei wel tegen me dat Philips en LG ook hun RMA uitbesteden aan E-Care en hij zei dat Panasonic veruit de beste garantieafhandeling heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 08-12-2010 11:11 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.