Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:18:
Daarnaast hoop ik niet dat je serieus wilt gaan betogen dat dezelfde televisies twee verschillende producten zijn omdat zij toevallig in een andere fabriek zijn gemaakt of in een ander land binnen de EU zijn geïmporteerd. Het blijft natuurlijk dezelfde televisie.
Dat wil ik serieus wel. Net als dat je bij TomTom apparaatjes kan kopen met 1, 3 of 6 manden online toegang. Het apparaatje is hetzelfde, de dienstverlening is anders, met bijbehorende andere prijs. Hetzelfde geldt voor TV's, je koopt een tv met garantie aan huis, of een tv zonder garantie aan huis. Dat zijn 2 verschillende producten, waarvan je je van te voren op de hoogte kan stellen van wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Deathchant schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:06:
Hmm, naar mijn weten laat je bij Panasonic een case aanmaken en panasonic zal dan alles via E-Care laten afhandelen. Dit is zoals het bij mij ook gegaan is.
- Ik heb Maxwell het probleem voorgelegd
- Maxwell heeft case aangemaakt bij Panasonic
- Panasonic heeft dit uitbesteed aan E-Care
- E-Care heeft met mij direct contact op genomen om een afspraak te maken

Al mijn verdere communicatie verliep via E-Care en ik was zeer te spreken over de garantieafhandeling. Ik kreeg gewoon een nieuw toestel! Ik heb nu een reserve voet en afstandbediening ;) Alles netjes aan de deur afgeleverd en opgehaald, leentoestel erbij....
E-Care moet natuurlijk handelen naar de garantievoorwaarden die Panasonic zegt. De meneer van E-Care zei wel tegen me dat Philips en LG ook hun RMA uitbesteden aan E-Care en hij zei dat Panasonic veruit de beste garantieafhandeling heeft.
Maar moest je dan wel voorrijkosten betalen omdat de televisie niet via een Nederlandse dealer in Nederland geïmporteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:15:
[...]

Dat wil ik serieus wel. Net als dat je bij TomTom apparaatjes kan kopen met 1, 3 of 6 manden online toegang. Het apparaatje is hetzelfde, de dienstverlening is anders, met bijbehorende andere prijs. Hetzelfde geldt voor TV's, je koopt een tv met garantie aan huis, of een tv zonder garantie aan huis. Dat zijn 2 verschillende producten, waarvan je je van te voren op de hoogte kan stellen van wat je koopt.
Alleen is hier dus het verschil dat je geen garantie "koopt" maar krijgt (i.e. er is geen optie een televisie te kopen met garantie aan huis en zonder garantie aan huis). Bij de gegeven garantie mag dus geen onderscheid worden gemaakt naar herkomst van het product zolang het binnen de Eu gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:21:
[...]

Alleen is hier dus het verschil dat je geen garantie "koopt" maar krijgt (i.e. er is geen optie een televisie te kopen met garantie aan huis en zonder garantie aan huis). Bij de gegeven garantie mag dus geen onderscheid worden gemaakt naar herkomst van het product zolang het binnen de Eu gekocht is.
:? Dat is juist mijn hele punt: Die keuze heb je wel. Afhankelijk van de winkel waar je je tv haalt, krijg je een tv met of zonder die garantie. Geen enkele consument koopt zijn tv's rechtstreeks bij Panasonic NL, maar bij dealers en retailers. Dus je hebt alle mogelijkheid om een tv te kiezen met of zonder die extra service aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Raymond schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:27:
[...]

:? Dat is juist mijn hele punt: Die keuze heb je wel. Afhankelijk van de winkel waar je je tv haalt, krijg je een tv met of zonder die garantie. Geen enkele consument koopt zijn tv's rechtstreeks bij Panasonic NL, maar bij dealers en retailers. Dus je hebt alle mogelijkheid om een tv te kiezen met of zonder die extra service aan huis.
Dat is dus ook mijn punt. Panasonic kan niet opdragen dat je, om recht te hebben op een bepaalde service, de televisie maar ergens moet halen waar Panasonic voorschrijft. Zolang de televisie in Nederland wordt gebruikt (en binnen de EU is gekocht) moet Panasonic iedereen dezelfde service verlenen.

Edit: zie hieronder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Even met Panasonic gebeld. Het schijnt zo te zijn dat tot een maand geleden alleen televisies die door Panasonic Nederland op de markt gebracht werden recht hadden op de home service (zoals hierboven aangegevens is deze insteek wat mij betreft dus in strijd met Europees recht, maar dat doet niet meer ter zake).

Het goede nieuws is dat sinds een maand elke televisie gekocht binnen de EU recht heeft op dezelfde garantie. Iedereen die een televisie gekocht heeft binnen de EU (een Nederlandse webshop geldt hierbij ook als gekocht binnen de EU) mag aanspraak maken op garantie van Panasonic Nederland. Daarbij heeft nu ook iedereen die een televisie koopt binnen de EU recht op de home service (dus service aan huis) zolang de televisie groter is dan 26 inch.

De garantie kan direct via Panasonic worden verkregen, maar indien zij twijfelen aan de klacht zullen zij de koper terugverwijzen naar de verkoper.

De strijdbijl kan dus begraven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

@Peter1981, om even antwoord te geven op jouw vraag: nee. ik hoefde niks te betalen :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:47:
Heel verhaal

De garantie kan direct via Panasonic worden verkregen, maar indien zij twijfelen aan de klacht zullen zij de koper terugverwijzen naar de verkoper.

Ah duidelijk :) Ik heb er niet meer zoveel aan, aangezien ik zelf al een tijd de P50G20 heb. Nooit spijt van gehad :) Mocht ik nog rechten issues hebben, dan weet ik je te vinden ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
elsinga schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:44:
[...]

Heb ik ook zo begrepen, van andere fora. Ik heb hetzelfde "probleem". ;)
Ik vind het geen probleem, maar ik heb er zo niks aan, en wil hem dus gaan verkopen.

Ik heb hem gister voor de grap eens in mijn pc geduwd, en na een tijdje zoeken zegt hij dat hij geen stuurprogramma's heeft kunnen vinden.
Dus het gaat niet werken, maar dat had ik eigenlijk al niet verwacht van een Panasonic Dongel, die is ook voor een tv gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:47:
Even met Panasonic gebeld. Het schijnt zo te zijn dat tot een maand geleden alleen televisies die door Panasonic Nederland op de markt gebracht werden recht hadden op de home service (zoals hierboven aangegevens is deze insteek wat mij betreft dus in strijd met Europees recht, maar dat doet niet meer ter zake).

Het goede nieuws is dat sinds een maand elke televisie gekocht binnen de EU recht heeft op dezelfde garantie. Iedereen die een televisie gekocht heeft binnen de EU (een Nederlandse webshop geldt hierbij ook als gekocht binnen de EU) mag aanspraak maken op garantie van Panasonic Nederland. Daarbij heeft nu ook iedereen die een televisie koopt binnen de EU recht op de home service (dus service aan huis) zolang de televisie groter is dan 26 inch.

Dit klinkt goed voor mij! :) Ik heb de 50V20 via een belgische dealer/website besteld.
Zou je dan zo'n garantiekaartje naar Panasonic Nederland moeen sturen, of kan je na een klacht gewoon Pana-NL bellen? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:22:
[...]

Dit klinkt goed voor mij! :) Ik heb de 50V20 via een belgische dealer/website besteld.
Zou je dan zo'n garantiekaartje naar Panasonic Nederland moeen sturen, of kan je na een klacht gewoon Pana-NL bellen? Weet iemand dit?
Er komt geen garantiekaartje meer aan te pas (de garantie is binnen Europa immers overal hetzelfde). Je moet gewoon Panasonic NL bellen en zij regelen het verder. Waarschijnlijk willen ze wel de bon inzien (of althans vernemen waar je de televisie gekocht hebt) zodat ze weten dat de televisie binnen de EU is gekocht.

Edit: daarnaast mag je natuurlijk ook altijd via verkoper een beroep doen op garantie, maar de man van Panasonic NL (Hans) vertelde mij dat je rechtstreeks bij hen je klacht kunt melden.

[ Voor 12% gewijzigd door Peter 1981 op 08-12-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter 1981 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:31:
[...]

Er komt geen garantiekaartje meer aan te pas (de garantie is binnen Europa immers overal hetzelfde). Je moet gewoon Panasonic NL bellen en zij regelen het verder. Waarschijnlijk willen ze wel de bon inzien (of althans vernemen waar je de televisie gekocht hebt) zodat ze weten dat de televisie binnen de EU is gekocht.

Edit: daarnaast mag je natuurlijk ook altijd via verkoper een beroep doen op garantie, maar de man van Panasonic NL (Hans) vertelde mij dat je rechtstreeks bij hen je klacht kunt melden.
Dank je! :) Dat is superfijn om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
Aangezien ik m'n broer adviseer in z'n tv aankoop ben ik het e.e.a. aan het bekijken. Mocht hij gaan voor 37 inch, adviseer ik de X20, gaat hij voor 42 inch de S20.

Op één verschil zou ik even in willen zoomen, de 600Hz Sub-field Drive (S20 wel, X20 niet).

In eerste instantie dacht ik dat dit betekende dat dit een 600Hz refresh rate betekent. In de praktijk zag ik als verschil dat de G20, vergeleken met een andere Panasonic plasma (weet niet meer welke, maar zonder 600Hz Sub-Field Drive), een vloeiender beweging liet zien als het beeld langzaam van links naar rechts over een berglandschap gaat. Dat rekende ik dan toe aan de 600Hz...

Nu lees ik dat de techniek iets anders inhoudt. Vandaar de volgende vragen.

Wat is de refresh rate van de S20?
Welk verschil maakt de 600Hz in de prakijk. In de volgende reviews vind ik daarover niets terug (in die zin dat er wordt ingezoomd op deze spec, met de gevolgen ervan voor het beeld):
http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g20b-20100308169.htm
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473
http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Tommy The Cat schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:51:
Aangezien ik m'n broer adviseer in z'n tv aankoop ben ik het e.e.a. aan het bekijken. Mocht hij gaan voor 37 inch, adviseer ik de X20, gaat hij voor 42 inch de S20.

Op één verschil zou ik even in willen zoomen, de 600Hz Sub-field Drive (S20 wel, X20 niet).

In eerste instantie dacht ik dat dit betekende dat dit een 600Hz refresh rate betekent. In de praktijk zag ik als verschil dat de G20, vergeleken met een andere Panasonic plasma (weet niet meer welke, maar zonder 600Hz Sub-Field Drive), een vloeiender beweging liet zien als het beeld langzaam van links naar rechts over een berglandschap gaat. Dat rekende ik dan toe aan de 600Hz...

Nu lees ik dat de techniek iets anders inhoudt. Vandaar de volgende vragen.

Wat is de refresh rate van de S20?
Welk verschil maakt de 600Hz in de prakijk. In de volgende reviews vind ik daarover niets terug (in die zin dat er wordt ingezoomd op deze spec, met de gevolgen ervan voor het beeld):
http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g20b-20100308169.htm
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473
http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html
Eigenlijk is het heel simpel wat het doet:

Stel je hebt een beeldsignaal van 60Hz. Elke frame duurt dan 1 seconde / 60 = 17ms. Echter, als een pixel van een plasma TV 'aangezet' wordt door middel van een klein stroompje blijft deze slechts iets van 2ms licht geven. Een pixel van een plasma TV geeft dus licht als gevolg van een reactie op stroom, maar dooft redelijk snel daarna uit. Als een pixel op een plasma TV dus slechts 60 keer per seconde 'aangezet' zou worden, dan zou het verschrikkelijk knipperen: 2ms licht geven, 15ms donker, 2ms licht geven, 15ms donker etc. Het zou dus onderhand een stroboscoop worden.

De truuk is om de pixel dus meerdere keren aan te zetten per frame. Gebeurt dit 8 keer per frame, dan kom je met 60Hz op een 8 x 60 = 480Hz 'subfield drive' uit. Gebeurt dit 10 keer per frame dan kom je uit op 10 x 60 = 600Hz subfielddrive.

Hoe hoger de subfielddrive is, hoe vaker de pixel 'aangezet' wordt en hoe minder het beeld als 'knipperend' overkomt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Als ik je goed begrijp heeft 600Hz dus niets te maken met hoe vloeiend bewegende beelden vertoond worden, maar met al dan niet (merkbaar) flikkerend beeld. In dat geval heb ik - voor zover ik dat kan herinneren - geen verschil gezien tussen plasma's met of zonder 600Hz, maar daar zal ik nog eens beter naar kijken.

Waar kan ik vinden wat de refresh rate is van deze plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:11:
Als ik je goed begrijp heeft 600Hz dus niets te maken met hoe vloeiend bewegende beelden vertoond worden, maar met al dan niet (merkbaar) flikkerend beeld. In dat geval heb ik - voor zover ik dat kan herinneren - geen verschil gezien tussen plasma's met of zonder 600Hz, maar daar zal ik nog eens beter naar kijken.

Waar kan ik vinden wat de refresh rate is van deze plasma's?
Uiteindelijk wel dus. ;)

Refreshrate zal 100Hz zijn. Bij de 3D uitvoeringen (T-toevoeging) als het goed is 120Hz.

Maar totaal niet belangrjk hoor. Meer een marketing item. Sony en Philips schermde bijv. graag met 200Hz enz.., terwijl die altijd een stuk minder waren met snel bewegende beelden dan bijv. Panasonic of Pioneer die daar helemaal geen reclame over maakte en "gewoon" op 100 Hz werkten.

De schermen van Pana zijn gewoonweg de mooiste op dit moment. De beeldkwaliteit hangt echter ook sterk af van de rest van de keten, zoals decoder, bluray/dvd-speler, kabels, stroom enz..
Met een goed bd-speler, kabel en afstelling is het beeld fantastisch. En dat is niet vanzelfsprekend bij elk scherm zo. ;)
Uiteraard zijn de goedkopere modellen van Pana minder mooi dan de duurdere. Ook is de analoge tuner in de duurdere modellen beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Waarom uiteindelijk toch wel? Wel of geen flikkering is bij stilstaand beeld toch net zo belangrijk als bij bewegend beeld? Edit: nee dat zeg ik verkeerd: wel of geen flikkering is toch iets anders dan hoe vloeiend beeld voorbij komt?

Ok 100Hz, heb je daar toevallig een bron van? Panasonic vermeldt het niet.

Tja in hoeverre 100Hz, 200Hz etc... van belang is voor bewegende beelden, weet ik zelf ook niet. Maar wat ik nu wel weet is dat het niet het enige is dat het beinvloedt. Immers, ik ga er dan vanuit dat als de G20 100Hz is, dat van de 2010 serie lagere lijnen dit ook zijn. Desalniettemin zag ik bij die lagere serie wel degelijk schokkend beeld bij die 'overview' shots, als er dus langzaam een beeld van links naar rechts wordt vertoond. Wellicht heeft dat dan weer te maken met hoe snel de techniek is in de tv om die beelden te verwerken, maar dat is puur een gok.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-12-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:01:
Waarom uiteindelijk toch wel? Wel of geen flikkering is bij stilstaand beeld toch net zo belangrijk als bij bewegend beeld? Edit: nee dat zeg ik verkeerd: wel of geen flikkering is toch iets anders dan hoe vloeiend beeld voorbij komt?

Ok 100Hz, heb je daar toevallig een bron van? Panasonic vermeldt het niet.

Tja in hoeverre 100Hz, 200Hz etc... van belang is voor bewegende beelden, weet ik zelf ook niet. Maar wat ik nu wel weet is dat het niet het enige is dat het beinvloedt. Immers, ik ga er dan vanuit dat als de G20 100Hz is, dat van de 2010 serie lagere lijnen dit ook zijn. Desalniettemin zag ik bij die lagere serie wel degelijk schokkend beeld bij die 'overview' shots, als er dus langzaam een beeld van links naar rechts wordt vertoond. Wellicht heeft dat dan weer te maken met hoe snel de techniek is in de tv om die beelden te verwerken, maar dat is puur een gok.
Als het beeld flikkerd, is het toch niet vloeiend ;)

Die stotterende langzame pans en scans (zoals dat heet) kunnen ook heel goed (zelf waarschijnlijk) door je externe apparatuur veroorzaakt worden. Je blurayspeler en/of je beeldkabel. Ik heb dat spul geïnstalleerd en vaak genoeg gezien bij minder goede modellen en kabels.
Tuurlijk zijn er een hoop die dat niet geloven, maar mijn ervaring is erg duidelijk. betere kabel, schokken weg (en nog wel meer dingen die dan beter worden).
Betere speler, schokken weg. Of alle twee de items vervangen.
Mooi voorbeeld zijn bd-speler met een anchorbay chip. Die zijn echt goed.(bijv. Denon en Marantz hebben chips daarvan). Met een beetje goede kabel er aan ziet het beeld er supervloeiend uit. Sluit je dan bijv. een samsung of sony bd-speler (ook de ps3) aan dan zie je onmiddellijk dat ze een stuk minder presteren.
Ik heb een Marantz en Denon gehad en (een beetje helaas) ingeruild tegen een Cambridge audio, Hoewel beter qua geluid, was het beeld van de marantz en denon een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
Ik ben overigens erg blij met mijn s20, dus wat mij betreft een aanrader. Ik vind niks schokkerigs tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:12:
[...]

Als het beeld flikkerd, is het toch niet vloeiend ;)

Die stotterende langzame pans en scans (zoals dat heet) kunnen ook heel goed (zelf waarschijnlijk) door je externe apparatuur veroorzaakt worden. Je blurayspeler en/of je beeldkabel. Ik heb dat spul geïnstalleerd en vaak genoeg gezien bij minder goede modellen en kabels.
Tuurlijk zijn er een hoop die dat niet geloven, maar mijn ervaring is erg duidelijk. betere kabel, schokken weg (en nog wel meer dingen die dan beter worden).
Betere speler, schokken weg. Of alle twee de items vervangen.
Mooi voorbeeld zijn bd-speler met een anchorbay chip. Die zijn echt goed.(bijv. Denon en Marantz hebben chips daarvan). Met een beetje goede kabel er aan ziet het beeld er supervloeiend uit. Sluit je dan bijv. een samsung of sony bd-speler (ook de ps3) aan dan zie je onmiddellijk dat ze een stuk minder presteren.
Ik heb een Marantz en Denon gehad en (een beetje helaas) ingeruild tegen een Cambridge audio, Hoewel beter qua geluid, was het beeld van de marantz en denon een stuk mooier.
Dan hanteren we een andere definitie van vloeiend bewegend beeld :).

Ah, langzame pans en scans, dank. Mja ok, het verwerken van zo'n langzame (panorama) scan zit eventueel dus ook nog in gebrekkige externe apparatuur. In dat geval keer ik binnenkort nog eens terug naar die tv-speciaalzaak. Volgens mij was alles op dezelfde bron aangesloten namelijk... zal die verkoper dan eens vragen waar zo'n schokkerig beeld dan vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier zelfs gehad, dat toen ik mijn bd-speler voor het eerst aan sloot (en ook toen ik deze een keer mee had gehad voor een vergelijk en daarna weer aansloot) dat aan het begin van de film schokkerige pans waren en een uur later nog eens dezelfde scene vloeiend ging.

Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Jongens,

Jullie halen twee dingen door elkaar en dat is meteen het idiote aan al die 'Hz' termen. We hebben het over twee dingen:

• Eén: We hebben het over hoe vaak het beeld opgebouwd/getoond wordt. Dit staat nog compleet los van de weergegeven bron. Bij met name CRT TV's en monitoren is dit belangrijk, maar ook bij plasma TV's speelt dit een rol. Hoe vaak het beeld opgebouwd word bepaald namelijk of het beeld voor het menselijk oog lijkt te knipperen. Dit is het aantal 'Herz' in de traditionele zin. Een 100Hz CRT TV lijkt veel rustiger voor de ogen dan een 50Hz TV en op een CRT monitor wil je ook de refreshrate zo hoog mogelijk hebben zodat het zo min mogelijk knippert. Dit zegt echt compleet niks over hoe soepel of vloeiend het beeld op het scherm beweegt. Als je een 50Hz bron geeft aan een 100Hz TV betekent dit dat alle frames 2 keer weergegeven worden en niet dat het ineens 100 frames worden. Natuurlijk zijn er technieken om het aantal frames te verhogen (Intelligent Frame Creation op de Panasonic TVs), maar dit staat los van de refreshrate.

• Twee: LCD fabrikanten gebruiken de term 'Hertz' eigenlijk als vervanging van 'frames per seconde'. Vanwege de techniek heeft een LCD niks te maken met hoe vaak het beeld wordt opgebouwd. Een LCD paneel knippert NOOIT vanwege de continue backlight. Je kan de term 'Hertz' dus niet vergelijken met de term 'Herz' zoals deze origineel gebruikt is. Met een 100Hz LCD bedoelen de LCD producenten dat de LCD 100 frames per seconden geeft, door frames bij te verzinnen. De 100Hz en 200Hz LCDs hebben dus een soort Intelligent Frame Creation. Dit heeft direct invloed op hoe 'soepel' het beeld over het scherm beweegt. Maar dit is wel kunstmatig, omdat de tussenliggende frames verzonnen worden. En dat kan potentieel artifacts geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 09-12-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Gister een telefoontje gekregen van ECare dat ze tot en met 10 december bezig zijn met het 'whitewashen' van m'n tv. Na het weekend krijg ik dan bericht wat de volgstappen zijn.

Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Luuk1983 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:45:
Jongens,

Jullie halen twee dingen door elkaar en dat is meteen het idiote aan al die 'Hz' termen. We hebben het over twee dingen:

[...]
Een verhelderende bijdrage, super. En bijzonder vervelend dat deze termen zo door elkaar lopen, de gemiddelde consument heeft hier geen enkel benul van.

Kan ik het volgende concluderen? Uitgegaan van perfecte randapparatuur:
1. In eerste instantie is bepalend voor het al dan niet schokken van het beeld bij pans en scans of de bron genoeg beelden per seconde bevat.
2. Bevat de bron niet genoeg beelden, verloopt het beeld schokkerig bij pans en scans.
3. Dit kan eventueel opgelost worden doordat tv's er beelden tussen verzinnen, waardoor het beeld wellicht soepeler wordt, maar ook iets kunstmatigs krijgt.

En dat vervolgens ook een plasma dat laatste kan? Maar hoe moet je dat dan uitdrukken, niet in Hz? Beter lezen..: IFC :).
Edit: dit verklaart dan ook waarom de ene plasma (op dezelfde bron) uit dezelfde lijn wel en de ander niet soepel loopt. Het al dan niet aanwezig zijn van IFC. Top.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-12-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
datadevil schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:24:
Ik ben overigens erg blij met mijn s20, dus wat mij betreft een aanrader. Ik vind niks schokkerigs tot nu toe...
Heb ook een S20. Als je het over ''value for money'' hebt, dan is dit daar wel het ultieme voorbeeld van. De bron bij mij is DVB-C op Ziggo (HD) en het beeld is fenomenaal goed!
Heb er 570 eurootjes voor betaald en doe met het geld wat ik niet uitgeef aan een exorbitant duurder model, lekker heel andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zelf vind ik IFC (Intelligent Frame Creation) best wel irritant. Het viel me op dat vooral bij series etc de bewegingen van personen onnatuurlijk snel gaan....

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Hier zie je hoe Panasonic het specificeert:

Intelligent Frame Creation: 600 Hz Sub Field Drive Intelligent Frame Creation Pro.

Dus dan haalt Panasonic tussenframes en hoe vaak het beeld wordt opgebouwd door elkaar. Slecht. En als het misleidende marketing is: nog slechter :).

Edit. Iets verder staat het al beter:
600Hz Sub-field Drive*
Intelligent Frame Creation Pro

The 600Hz Sub-field Drive in VIERA plasma TVs teams up with Intelligent Frame Creation Pro technology to deliver smooth, fluid on-screen motion. Intelligent Frame Creation Pro detects moving objects and optimises their flow, to smoothen the image and ensure crisp motion.

* When using Cinema mode
''Teams up''. Een bevestiging van een andere techniek dus. Maar toch draagt de 600Hz niets bij aan vloeiender beeld, zodat deze informatie m.i. nog steeds niet zuiver is (als je weet dat onder 'Hz' door de gemiddelde consument ook bij plasma iets anders wordt verstaan).

Uitgaande van de juistheid van de bovenstaande informatie.

[ Voor 53% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-12-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kijkt iig een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Tommy The Cat schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:27:
Edit: dit verklaart dan ook waarom de ene plasma (op dezelfde bron) uit dezelfde lijn wel en de ander niet soepel loopt. Het al dan niet aanwezig zijn van IFC. Top.
Ik heb vooral een verklaring gegeven tussen de verschillende technieken met betrekking tot het paneel. Echter, je bent voor een gedeelte ook afhankelijk van de achterliggende electronica en beeldprocessoren. Je kan een super 1 miljoen Hz scherm hebben en 50.000 frames per seconden laten verzinnen, maar als dat slecht gebeurt kan het beeld nog steeds lelijk, onnatuurlijk en schokkerig overkomen.
Tommy The Cat schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:36:
''Teams up''. Een bevestiging van een andere techniek dus. Maar toch draagt de 600Hz niets bij aan vloeiender beeld, zodat deze informatie m.i. nog steeds niet zuiver is (als je weet dat onder 'Hz' door de gemiddelde consument ook bij plasma iets anders wordt verstaan).
Het één gaat natuurlijk niet zonder het ander. Als je een techniek maakt die frames 'erbij' verzint voor de soepelheid, dan moet je paneel wel in staat zijn om deze extra frames weer te geven. Het beeld moet dus minimaal hetzelfde aantal keer of een veelvoud van het aantal frames dat weergegeven moet worden opgebouwd worden. Aangezien de Panasonic in theorie 600 keer per seconde een ander beeld zou kunnen tonen geeft dit de ruimte om extra frames bij te verzinnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Luuk1983 op 09-12-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag telefoontje gehad van e-care,er gaat een nieuwe tv aangevraagd worden bij panasonic.
rtl4 logo is niet weg te krijgen.
volgende week wordt ik gebeld om een afspraak te maken om de nieuwe te laten bezorgen.
d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dat is mooi. congrats! Je moet wel de tv weer opnieuw inspelen, dat is het enige nadeel.

Overigens heb ik nu 56 uur erop zitten met mijn nieuwe TV. Tot nu toe staat hij dag en nacht aan, in te spelen. Ik heb het contrast naar 30 gezet (de helft van max).
Bij gewoon TV kijken/DVD kijken heb ik de NORMAL setting nu met contrast 15. Hoger hoeft hij voor mij ook niet. De normal-stand is blijkbaar fel genoeg. De THX stand is een stuk donkerder met contrast 15.....

Dus ik laat het even zo. Morgenvroeg voordat ik naar het werk ga, zet ik de TV uit. Heeft ie even pauze :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Deathchant schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:27:
dat is mooi. congrats! Je moet wel de tv weer opnieuw inspelen, dat is het enige nadeel.

Overigens heb ik nu 56 uur erop zitten met mijn nieuwe TV. Tot nu toe staat hij dag en nacht aan, in te spelen. Ik heb het contrast naar 30 gezet (de helft van max).
Bij gewoon TV kijken/DVD kijken heb ik de NORMAL setting nu met contrast 15. Hoger hoeft hij voor mij ook niet. De normal-stand is blijkbaar fel genoeg. De THX stand is een stuk donkerder met contrast 15.....

Dus ik laat het even zo. Morgenvroeg voordat ik naar het werk ga, zet ik de TV uit. Heeft ie even pauze :)
Ik dacht dat je het contrast op 45 had gezet voor het inspelen? Waarom nu toch verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bij mij zit het klokje van m'n PS3 er een beetje ingesleten. Komt ws. omdat deze een aantal malen lang aangestaan heeft terwijl er niets afgespeeld werd. Beetje jammer. Screensaver stond wel aan na 30 min., maar blijkbaar is gedimt beeld niet voldoende.

Heb er ook wel eens een tijdje tvlogo's in gehad, maar deze trekken vanzelf wel weer weg is mijn ervaring.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:27:

dat is idd het nadeel ,maar die andere was ingespeelt en toch na een half jaar alsnog een logo wat niet meer weg te krijgen was...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodgy_Bob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 19:08
Ik heb een 50VT20 met PS3 als mediaspeler. Ik krijg met IFC ook dat "homevideo" gevoel, maar als ik het uit zet dan gaan mijn blu-rays heel erg schokken. Iemand misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
De meeste mensen vinden al die beeld optimalisatie instelling niets en zetten alles uit maar dat resulteert bij mij dus in een slechter beeld.

Gister heb ik het met de Avatar blu-ray geprobeerd. Met IFC loopt alles soepel.. een beetje soepel lijkt het. Als ik het uitzet, dan schokken de beelden als er mensen snel voorbij komen. Die lijken dan ook veel waziger. Het is lastig uit te leggen, maar het kijkt in ieder geval niet fijn.
Wat zijn de beste settings voor de PS3 en de VT20 in combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Dodgy_Bob schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:14:
Ik heb een 50VT20 met PS3 als mediaspeler. Ik krijg met IFC ook dat "homevideo" gevoel, maar als ik het uit zet dan gaan mijn blu-rays heel erg schokken. Iemand misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
De meeste mensen vinden al die beeld optimalisatie instelling niets en zetten alles uit maar dat resulteert bij mij dus in een slechter beeld.

Gister heb ik het met de Avatar blu-ray geprobeerd. Met IFC loopt alles soepel.. een beetje soepel lijkt het. Als ik het uitzet, dan schokken de beelden als er mensen snel voorbij komen. Die lijken dan ook veel waziger. Het is lastig uit te leggen, maar het kijkt in ieder geval niet fijn.
In principe worden bioscoop films opgenomen op 24fps. Als je een blu-ray speler hebt die een 50Hz signaal geeft, dan zal de film op 25fps afgespeeld worden (dus eigenlijk iets te snel). Als je een blu-ray speler hebt die een 24Hz signaal geeft zal de film op 24fps afgespeeld worden. 24 of 25fps is gewoon vrij weinig, maar dat is de originele bron. Als je de film zo 'puur' mogelijk kijkt, dus op 24fps, dan zal het inderdaad niet super vloeiend ogen. Maar dat ligt gewoon aan de bron. Je kan wel allerlei truukjes uithalen om het beter te maken, maar daarmee wordt de bron in principe niet beter. En die truukjes, zoals IFC, kunnen fouten maken, waardoor artifacts optreden. En ik persoonlijk vind die artifacts veel storender dan dat het niet helemaal super loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Peter, ik bedacht me miscshien dat het beter was om me toch aan de waardes van panasonic te houden (1/2 van het maximale contrast) voor een wat "geleidelijkere" inspeling.

Over die iFC hierboven....ik deel Luuk's mening ook. Ik vind het vloeiende van de iFC iets TE vloeiend...onnatuurlijk vloeiend. Ik moet dan meteen denken aan de oude JVC crt-televisie van vroegere vrienden van ons. MotionPlus heette dat geloof ik. Ik vond het wel leuk om eens te zien dat het ook zo vloeiend kon, maar uiteindelijk oogt het onnatuurlijk.

Het mag niet zo zijn dat wanneer iFC uitstaat, dat het echt schokt alsof je met 20FPS aan het kijken bent, dan lijkt me er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Heeft iemand heel toevallig de optische uitgang (passthrough) op zijn Plasma al gebruikt in combinatie met zijn xbox360? Om het geluid naar zijn receiver te sturen?

[ Voor 48% gewijzigd door -Magnat- op 11-12-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Dodgy_Bob schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:14:

Bekijk de afspeel opties van je PS3 eens. Hier zijn heel veel opties te selecteren.

Als ik een bluray afspeel via de PS3 op mijn 42PX80 en het gaat gewoon hoe het hoort (alleen de 24p schokjes), dan moet jou 50VT20 dit toch zeker kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Ik heb mijn Panasonic P42VT20 vandaag binnen gekregen. Hij is nu in aan het spelen op mijn eettafel. Ik hoop hem zeker 50-100 uur te laten staan voor ik er televisie op gaan kijken (kijk nu gewoon via mijn oude televisie). Gebruik de THX stand voor het inspelen (contrast op 30), maar wil hem bij het televisie kijken toch op normaal zetten (gezien de discussie over de THX stand).

Heb er nu 5 uurtjes opzitten dus wordt nog wel een tijdje wachten...

Wil mijn Panasonic blu-ray home cinema (ook nieuw) trouwens via optische audio uitgang aansluiten. Weet dat het ook via HDMI poort 2 kan, mar wil waarschijnlijk binnenkort een Asrock Vision 3D aan gaan schaffen zodat ik ook 3D's van mijn computer kan kijken. Deze wil ik dan via HDMI poort 2 aansluiten. Weet iemand echter of dit mogelijk is met een optische audio aansluiting (i.e. stuurt mijn televisie het geluid wat de computer doorstuurt dan via de optische aansluiting naar mijn boxen of stuurt hij het via "ARC" terug over de HDMI aansluiting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
Peter 1981 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:23:
Ik heb mijn Panasonic P42VT20 vandaag binnen gekregen. Hij is nu in aan het spelen op mijn eettafel. Ik hoop hem zeker 50-100 uur te laten staan voor ik er televisie op gaan kijken (kijk nu gewoon via mijn oude televisie). Gebruik de THX stand voor het inspelen (contrast op 30), maar wil hem bij het televisie kijken toch op normaal zetten (gezien de discussie over de THX stand).
Loop niet te mierenneuken, Peter. Gewoon aansluiten dat ding en tv kijken... 't is je moeder niet... Zo'n ding is gemaakt om plezier van te hebben. Ik heb de mijne gewoon out of the box in gebruik genomen en het hele gezin doet ermee wat ie wil. Hij staat op zondag zomaar een hele middag en een deel van de avond op Eredivisie Live. En weet je wat? Ik kan er geen spoor van ontdekken! Wat dat betreft zitten er wel veel watjes hier, hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
rowicom schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 02:00:
[...]

Loop niet te mierenneuken, Peter. Gewoon aansluiten dat ding en tv kijken... 't is je moeder niet... Zo'n ding is gemaakt om plezier van te hebben. Ik heb de mijne gewoon out of the box in gebruik genomen en het hele gezin doet ermee wat ie wil. Hij staat op zondag zomaar een hele middag en een deel van de avond op Eredivisie Live. En weet je wat? Ik kan er geen spoor van ontdekken! Wat dat betreft zitten er wel veel watjes hier, hoor....
Haha, goed punt. Ben wel zuinig op mijn moeder trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Loop niet te mierenneuken, Peter.
....
....
En weet je wat? Ik kan er geen spoor van ontdekken! Wat dat betreft zitten er wel veel watjes hier, hoor....
Dat je vindt dat inspelen niet nodig is, dat begrijp ik, maar ik zou je boodschap serieuzer nemen als je je woordkeuze zou aanpassen.
Ik doe trouwens graag cliff diven en laat me geregeld door vogelspinnen bijten (adrenalinekick!!) en weet je wat?? Dat is echt spannend!! Maar ja, wat dat betreft vind ik jou toch wel een watje ;)

@Peter, die van mij staat nu al sinds dinsdag aan. Ik schat toch zeker nu een 85 uur erop te hebben zitten. Stand normal, contrast 30, helderheid 0, kleur 30.
Ik had gister tussendoor even stiekem National Geographic HD gekeken. 15 minuten lang. (normal, contrast 15, helderheid 0, kleur 30). Toen ik switchte van zender zag ik het felle gele vierkant (logo) nog even nagloeien. na 30 sec was het weer weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 11-12-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00

Bruzski

watte ??

[...]

Amen! _/-\o_

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het inspelen gebeurd prima als je gewoon tv kijkt hoor.
Als je gemiddeld kijkt, dus verschillende zenders en soorten programma's, gaat dat prima. Na 200 uur kijken laten kalibreren en voila. Een mooi beeld.

Je hoeft 'm dus echt niet continue aan te laten staan met allerlei testdvd's en toestanden. Gewoon je contrast laag en en het genieten kan beginnen bij uur 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Hoe weet je nu of je 200 uur gekeken hebt met je TV?
Zit er een teller op??

Zo ja waar kan ik die dan vinden op de 42VT20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

bandietjeoo7 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:56:
Zo ja waar kan ik die dan vinden op de 42VT20.
Wat dacht je van de zoekfunctie:
nadroJ in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..."
Collega van mij heeft de 42S20 en daar werkt het ook zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 11-12-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Amen!² wat mij betreft :)

Mijn "10E" generatie Panasonic is ook nooit speciaal behandeld en ik zit nog steeds elke dag te :9~ als ik naar het beeld kijk O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
Nou, dank voor alle replies. Misschien kom ik wat voorzichtig over, maar ben eigenlijk sowieso risk averse ingesteld (there's something you didn't know).

Ik heb de televisie vanmiddag op de juiste plaats in de huiskamer gezet en is nu helemaal aangesloten. Heb daarna nog even een blu-ray gekeken (wat een geweldig beeld was dat zeg, SD lijkt nu maar matige kwaliteit). Ik was deze avond weg dus heb nog niet echt naar gewone digitale televisie gekeken. Nu slapen en dan moet ik morgenochtend ook weg. Heb dus al met al weinig tijd naar de televisie te kijken.

Heb nu wel besloten dat ik, indien ik dat wil, gewoon televisie ga kijken (zorg er nog wel voor dat ik televisie niet op pauze zet). Logo staat dan ook in beeld (anders moet digitale zender teveel opgerekt worden en dat ziet er niet uit). In de nachten zet ik de eerste 1 tot 2 weken mijn inspeel DVD aan (heb er dan toch geen last van). Zo kan ik toch gewoon televisie kijken en stel mezelf toch weer een beetje gerust wat betreft mogelijk toekomstig IR/inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
ik hoop dat ze in 2011 het 'inspelen' in de fabriek al doen, dat scheelt weer stroom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

QwaftZefoni schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:57:
ik hoop dat ze in 2011 het 'inspelen' in de fabriek al doen, dat scheelt weer stroom ...
Ik weet niet of dat gaat werken...over het algemeent wilt de klant immers een "gloednieuw" product, geen gebruikt product....

@Peter, zo doe ik het ook hoor :) Wij kijken 's nachts en overdag nooit TV. Dus die inspeel DVD kan heel wat uurtjes spelen. Wij kijken meestal tussen 20:30-00:00 tv. Niet zo heel lang dus. Alle overige uren staat de inspeel DVD gewoon op. Daarnaast zijn we nu de DVD box van Friends aan het kijken, en kijken we bijna geen reguliere zenders met logo's, wat natuurlijk gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze praten hier over watjes, maar melden dan dat ze een €700 Plasma hebben.
Ik heb voor mijn 50VT20 €1980 betaald en had voor die tijd 2 jaar gewacht voor ik besloot om een goede Plasma te kopen.
Ja dan speel ik hem liever even in.

Was trouwens in 3 weken gebeurt.
Veel Full 16:9 materiaal gekeken zonder subtitles, (Planet Earth Blu-Ray's) en een paar keer de Break-in kleurvlakjes die je hier ergens in dit Topic gewoon kunt downloaden en op een USB Sticky kan zetten zonder zo'n DVD te kopen.

Ik had de TV meteen gecalibreerd en niks verlaagd.
Als je oplet naar wat je kijkt dan kan je dat gewoon volwaardig doen.
OK,... niet helemaal waar,... ik had wel de TV stand laten staan op de standaard THX.
Dat is met analoog TV ontvangst al laag zat.
Dit deed ik trouwens omdat ze thuis, als ik weg ben, naar de Bolt and Beautyfull en al die zooi gaan kijken met logo's enzo.

Nu de 400 uur erop zit heb ik alles zo mooi staan als mogelijk. (Wit moet wel wit zijn)
Om de uren te checken is ook al een paar keer in dit topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Laatst online: 16-09 07:29
Ik heb vandaag de panasonic tx-p42g20 gekocht en wil hem gaan inspelen.
Alleen waar zie ik hoeveel uur hij al aanstaat.
Ik kan dit nergens vinden helaas :(

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gozer, zoek even door dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Nouw dat ben ik aan het doen maar lees van alles over hoeveel uur maar waar zie ik dit in de tv dan staan welk menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

NECAnGeL schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:32:
Nouw dat ben ik aan het doen maar lees van alles over hoeveel uur maar waar zie ik dit in de tv dan staan welk menu ?
[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

die //// is erg handig bij het zoeken naar specifieke woorden.

[ Voor 11% gewijzigd door Blord op 12-12-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
sorry maar had het gevonden.
Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03-2022
Ik heb niks ingespeeld, ik heb juist een redenatie die precies andersom is; als ik een tv koop van bijna 2000 euro lijkt het me van de zotte om eerst inspeel dvdtjes te moeten gaan afspelen, of een half uurtje een serie kijken en daarna een inspeel dvd, of het contrast zover omlaag dat het niet meer prettig kijkt.
Dat ding moet gewoon spelen, en mocht er dan iets misgaan heb ik altijd nog de Panasonic garantie. Verder kan ik me niet voorstellen wat een inspeel dvd dan beter zou doen dan gewoon divers beeldmateriaal bekijken.
En de overgrote meerderheid van de mensen die een plasma kopen hebben nog nooit van inspelen gehoord......

Heb dit weekend trouwens avatar en christmass carol in 3d bekeken en dat doet de tv erg goed, vooral avatar met al die kleuren is helemaal geweldig, ik heb wel het contrast erg hoog gezet omdat de brillen het beeld erg donker maken. En hoewel ik met bluray normaal nooit 24p smooth film heb aanstaan vind ik dit bij 3d wel prettiger, het beeld is bij 3d een stuk schokkeriger en 24p smooth film lost dit aardig op zonder dat ik artifacts heb kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien wordt het tijd voor een deeltje 2 waarbij in de startpost wordt ingegaan op inspelen en het opzoeken van de speelduur van je tv in het servicemenu? Hoewel het opzich te vinden is, is het toch vervelend dat er ongeveer iedere pagina wel iemand is die er naar vraagt en dit topic de laatste tijd eigenlijk alleen over het al dan niet inbranden van logo's gaat (en wat ertegen te doen).

Wie voelt zich geroepen? :*

Ik heb overigens ook niet ingespeeld en amper (*) last gehad van inbranden. Gewoon op THX-stand gezet en tv-kijken maar. Ik heb wel bewust gelet op wat ik keek, dus niet de hele avond SBS6 (nogal een contrastrijk logo), maar afwisselen tussen RTL, SBS en Veronica bijvoorbeeld. Ik snap best dat mensen die hun plasma kochten rond het WK voetbal wel degelijk last van ingebrande logo's kregen, je kijkt dan toch bovengemiddeld naar de publieke omroep met het contrastrijke NOS-logo :) Weinig aan te doen IMO.

(*) Ik heb wel het home-logo van XBMC ingebrand gehad. Daarna koos ik een andere skin en was het logo weg. XBMC speelt video's die niet 16:9 zijn af met grijze balken en gooit het beeld op zwart na 1 minuut als ik niks doe. Sinds die maatregelen heb ik echt 0,0 last van inbranden, maar ik ben de 200 uur dan ook RUIM gepasseerd inmiddels.

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 12-12-2010 22:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

de wel/niet inspelen discussie kan natuurlijk jaren doorgaan zo :) Laten we het erop houden dat er mensen zijn die het wel nodig vinden om in te spelen, en anderen weer niet. Het ene exemplaar kan er last van hebben, de ander niet :)
nvm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 12-12-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 23:16
Ik heb mijn P42v10e nu 1 jaar staan en heb deze ingespeeld door het contrast niet te hoog te zetten, ik zet me kpn iptv kastje vaak op pauze soms zelfs wel langer als een half uur en nergens last van behalve een klein beetje IR, nou dat heb ik overal mee met ondertitels logo's enz..

maar het is ook zo weer weg als ik naar een ander beeld kijk, totaal niks merkbaar. Enkel en alleen als ie zwart beeld geeft en ik in een hele donkere kamer sta zie ik de IR. Aangezien ik niet naar zwart beeld kijk geeft me dat niks

heb me net een nieuwe VT20 besteld en die zet ik ook gewoon weer neer en kijken maar, niks om zorgen over te maken

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben toch wel benieuwd wat 2011 gaat brengen voor de panasonic modellen :)
Nog een paar weken wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Ik heb sinds gister de tx42g20 en heb deze op thx gezet maar zie op deze vanuit rechts onder in beeld tot aan ongeveer het midden een iets dikkere rand. zet ik hem op een andere mode dan zie ik dit niet. het randje is heel klein maarja ik zie het nu en dan vraagje je toch af wat het is. Kent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pallmall1 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:21:
Ik heb niks ingespeeld, ik heb juist een redenatie die precies andersom is; als ik een tv koop van bijna 2000 euro lijkt het me van de zotte om eerst inspeel dvdtjes te moeten gaan afspelen, of een half uurtje een serie kijken en daarna een inspeel dvd, of het contrast zover omlaag dat het niet meer prettig kijkt.
Dat ding moet gewoon spelen, en mocht er dan iets misgaan heb ik altijd nog de Panasonic garantie. Verder kan ik me niet voorstellen wat een inspeel dvd dan beter zou doen dan gewoon divers beeldmateriaal bekijken.
Helemaal mee eens :)

Daarnaast was mijn P50V10E alles behalve goedkoop dus de prijs heeft er niks mee te maken !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@NeCAngel. Volgens mij maakt de THX stand het beeld iets "wijder", zo lijkt het. Heb je die "rand" nog steeds als je de beeldscan 16:9 aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Heb ik nog niet gedaan met beeldscan ga ik testen.
Kom er op terug.

Heb vandaag verjaardag van mijn zoon kan ik hem mooi showen deze plasma :)
wat een apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Grrrrrene schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:07:
Misschien wordt het tijd voor een deeltje 2 waarbij in de startpost wordt ingegaan op inspelen en het opzoeken van de speelduur van je tv in het servicemenu? Hoewel het opzich te vinden is, is het toch vervelend dat er ongeveer iedere pagina wel iemand is die er naar vraagt en dit topic de laatste tijd eigenlijk alleen over het al dan niet inbranden van logo's gaat (en wat ertegen te doen).

Wie voelt zich geroepen? :*
Wil ik wel doen hoor :)
Ik heb over een paar weken 2 weken vakantie, dan kan ik het mooi doen, goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Deathchant schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:19:
@NeCAngel. Volgens mij maakt de THX stand het beeld iets "wijder", zo lijkt het. Heb je die "rand" nog steeds als je de beeldscan 16:9 aanzet?
Heb dit gedaan en is inderdaad weg maar nu heb ik het idee dat je niet alles ziet dat hij rond om er wat af haalt zeg maar. Kan dat kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
yannickie111 schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:25:
[...]

Wil ik wel doen hoor :)
Ik heb over een paar weken 2 weken vakantie, dan kan ik het mooi doen, goed?
Het is wel slim om inderdaad een topic te maken waar alles instaat om inbranden enzo tegen te gaan.
Er is totaal geen overzicht het kost je nu uren om te zien welke instellingen ik moet gebruiken de eerst 100 a 200 uur. iedereen roept wat anders verdeelt over 200 pagina's helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
NECAnGeL schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:19:
[...]

Het is wel slim om inderdaad een topic te maken waar alles instaat om inbranden enzo tegen te gaan.
Er is totaal geen overzicht het kost je nu uren om te zien welke instellingen ik moet gebruiken de eerst 100 a 200 uur. iedereen roept wat anders verdeelt over 200 pagina's helaas :(
Ja. En als je dan zo'n OP maakt lijkt het me handig om daar wat betreft IR/inbranden uitsluitend objectieve informatie te vermelden. Dus niet zelf een oordeel vellen over in hoeverre inbranden al dan niet nog steeds een probleem is of die van een ander individu overnemen. Wel zou je een poll kunnen maken, of andere cijfers kunnen verzamelen hieromtrent. @Aspirant-TS: alleen als je daar tijd en zin voor hebt natuurlijk :).

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-12-2010 00:32 . Reden: Aspirant-TS goed behandelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Tommy The Cat schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:01:
[...]

Ja. En als je dan zo'n TS maakt lijkt het me handig om daar wat betreft IR/inbranden uitsluitend objectieve informatie te vermelden. Dus niet zelf een oordeel vellen over in hoeverre inbranden al dan niet nog steeds een probleem is of die van een ander individu overnemen. Wel zou je een poll kunnen maken, of andere cijfers kunnen verzamelen hieromtrent. @Aspirant-TS: alleen als je daar tijd en zin voor hebt natuurlijk :).
Alle informatie is welkom, en zoals ik al zei, het lijkt me een leuk klusje om in de vakantie te doen.
2 weken vrij van school FTW >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Heb een vraag ivm m'n VT20:
Als ik mijn Macbook pro hierop aansluit via mini displayport > HDMI met als uitvoer-resolutie: 1080p, krijg ik niet het hele scherm gevuld.
Langs alle kanten is er nog een zwarte balk zichtbaar (enkele cm's breed).

Overscan staat niet aangevinkt op MB en ook op de TV (bij overige instellingen) staat overscan -volgens mij- uit.

Heb zowat alle combo's geprobeerd met de instellingen, maar ik slaag er niet in om het volledige scherm te vullen..
Iemand die hier wel in slaagt?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

NECAnGeL schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:01:
[...]

Heb dit gedaan en is inderdaad weg maar nu heb ik het idee dat je niet alles ziet dat hij rond om er wat af haalt zeg maar. Kan dat kloppen ?
Klopt. Als het goed is is dit in de THX stand minimaal omdat de THX stand het beeld sowieso al wijder lijkt te maken. Doe diezelfde setting maar eens met Normal of een andere setting. Dan zie je dat hij NOG meer weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 18:22
sh011265 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:41:
Heb een vraag ivm m'n VT20:
Als ik mijn Macbook pro hierop aansluit via mini displayport > HDMI met als uitvoer-resolutie: 1080p, krijg ik niet het hele scherm gevuld.
Langs alle kanten is er nog een zwarte balk zichtbaar (enkele cm's breed).

Overscan staat niet aangevinkt op MB en ook op de TV (bij overige instellingen) staat overscan -volgens mij- uit.

Heb zowat alle combo's geprobeerd met de instellingen, maar ik slaag er niet in om het volledige scherm te vullen..
Iemand die hier wel in slaagt?

Alvast bedankt
16:9 Overscan op tv moet aan en op je MBP op uit. Zat er ook mee te klooien in het begin, maar dit moet het zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 14-12-2010 11:50 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Morgen krijg ik, als alles goed gaat, mijn nieuwe 50G20ES binnen. Hopen dat deze langer meegaat dan een half jaar..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Deathchant schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:20:
[...]

Klopt. Als het goed is is dit in de THX stand minimaal omdat de THX stand het beeld sowieso al wijder lijkt te maken. Doe diezelfde setting maar eens met Normal of een andere setting. Dan zie je dat hij NOG meer weghaalt.
Is dit wel een standaar iets in de THX mode wat de meeste aan hebben ?
En IFC uit lees je overal waarom eigenlijk want dit lijkt me juist wel een mooie functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
Thx!
Hoewel het hier bij mij nu lijkt te werken dmv overscan aangevinkt op MB en overscan uit op TV :P
Allesins: het lijkt nu inderdaad correct te werken :)
nadroJ schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:49:
[...]

16:9 Overscan op tv moet aan en op je MBP op uit. Zat er ook mee te klooien in het begin, maar dit moet het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
NECAnGeL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:20:
En IFC uit lees je overal waarom eigenlijk want dit lijkt me juist wel een mooie functie.
Omdat het kunstmatig is. Je gaat van een x aantal frames ineens twee keer zoveel frames maken. Dat kan alleen door deze frames te 'verzinnen'. Bij ingewikkelde beelden maken de algoritmes nog wel eens fouten waardoor je artifacts in beeld krijgt. Daar erger ik me veel meer aan dan dat het niet helemaal soepel oogt. Want de bron IS gewoon niet soepeler dan dat. Ik wil het liefst het beeld zoals het gemaakt is. Ik geloof ook niet in noise reduction: sommige films hebben JUIST expres wat filmgrain toegevoegd voor het effect en dan zou je TV dat eruit gaan filteren. Nee dank je. Als het originele beeld slecht is, dan moet het er gewoon slecht uitzien zoals het bedoeld is.

Overigens gaat de input lag ook aanzienlijk omhoog als IFC aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

waarom mensen beeldscan aan hebben?
- om zichtbare grenzen/randjes te verbergen (storende kijkervaring)
- om volledig beeldvullend te zijn, zodat er geen pixels "achter" blijven met verouderen (zeker de eerste 400 uur).
Veel mensen zeggen dan dat je geen 1:1 pixelmapping hebt. Ik zie hier echter het probleem niet van. Je kijkervaring gaat er niet van achteruit, omdat bij beeldscan in vergelijking maar een marginaal deel van het beeld wegvalt. Logo's, ondertitels e.d. zijn gewoon goed in beeld.

Over iFC: wat luuk zegt. Het oogt vloeiender, maar bij snelle beelden krijg je soms last van stotteringen of artefacts omdat het beeld te snel gaat voor het algoritme die de frames moet verzinnen. Vaak ook vind ik het echt TE vloeiend ogen. Bijna onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
16:9 overscan aan is 1:1 pixelmapping als je een computer 1080p laat uitsturen, lijkt me toch?!
De tv geeft 1080p = 1920 x 1080
Mijn MacBook Pro stuurt 1080p = 1920 x 1080 uit.
Ik heb dan precies het beeld wat ik ook op m'n MBP scherm zie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Luuk1983 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:28:
[...]

Ik geloof ook niet in noise reduction: sommige films hebben JUIST expres wat filmgrain toegevoegd voor het effect en dan zou je TV dat eruit gaan filteren. Nee dank je. Als het originele beeld slecht is, dan moet het er gewoon slecht uitzien zoals het bedoeld is.

Overigens gaat de input lag ook aanzienlijk omhoog als IFC aan staat.
Inderdaad. Kijk maar eens naar de bluray van Aliens of Minority Report. Die grain wordt er dus uitgefilterd door fanatieke processingtechnieken. Zonde. En 24p hoort 24p te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 09:57
nadroJ schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:12:
16:9 overscan aan is 1:1 pixelmapping als je een computer 1080p laat uitsturen, lijkt me toch?!
Overscan uit is 1:1. Met overscan aan is er een klein gedeelte beeld dat "wegvalt" onder je tv-bezel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn 50VT20 doet noice reduction helemaal niets.
Ik zit nog steeds op een nieuwe Update te wachten, zodat sommige functies daadwerkelijk ook iets gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Misschien is de kwaliteit van je zenders al zo goed dat een noise reduction helemaal niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:52:
[...]

Overscan uit is 1:1. Met overscan aan is er een klein gedeelte beeld dat "wegvalt" onder je tv-bezel.
Klopt je hebt helemaal gelijk!

Ik zat op m'n werk en dacht dat ik precies wist wat ik had ingesteld, maar het is toch iets anders. zie hieronder.
sh011265 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:23:
Thx!
Hoewel het hier bij mij nu lijkt te werken dmv overscan aangevinkt op MB en overscan uit op TV :P
Allesins: het lijkt nu inderdaad correct te werken :)

[...]
Mooi dat het werkt, maar je hebt wel verkeerd gelezen én maar goed ook, want ik heb het omgedraaid. 16:9 overscan op tv moet uit en de optie overscan op je MacBook Pro moet aangevinkt zijn :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:32:
Op mijn 50VT20 doet noice reduction helemaal niets.
Ik zit nog steeds op een nieuwe Update te wachten, zodat sommige functies daadwerkelijk ook iets gaan doen..
Laat die ****ers van Panasonic maar eens de optie geven om Eco mode/CATS echt uit te zetten zodat we geen floating blacks meer hebben. Het is gewoon een ramp om een film te kijken in het donker. Ik wacht ook nu al 3 maanden op een firmware update maar, ook als er een firmware update komt dan zal die wel niks fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Ik zit nu een paar dagen te spelen en vraag me toch wat dingen af.
Heb de mode op THX staan met onderstaande opties:

IFC: uit
Superresolutie : uit
Levendige kleuren : uit
Eco mode : uit
P-NR : uit

contrast: 30
helderheid: 0
kleur: 30
scherpte: 0

Nu staat er dus van alles uit en vraag me af of dit normaal is.
Ook helderheid en scherpte op 0 doen eigenlijk weinig is dit slim hoe ik het nu heb staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buck Naked schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:22:
[...]

Laat die ****ers van Panasonic maar eens de optie geven om Eco mode/CATS echt uit te zetten zodat we geen floating blacks meer hebben. Het is gewoon een ramp om een film te kijken in het donker. Ik wacht ook nu al 3 maanden op een firmware update maar, ook als er een firmware update komt dan zal die wel niks fixen.
Misschien is met z'n allen een mail naar Panasonic sturen waarin we het probleem beschrijven. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03-2022
NECAnGeL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:33:

Ook helderheid en scherpte op 0 doen eigenlijk weinig is dit slim hoe ik het nu heb staan ?
Zet de "normaal" stand anders eens ongeveer op de instellingen;
levendige kleuren aan
kleurtemp koel
contrast +- 38
helderheid 0
kleur +- 38
scherpte 9

ifc aan
superesolutie max

En kijk dan eens een tijdje op je thx stand en wissel dat af hiermee, en kijk wat het beste bevalt. Iedereen heeft andere voorkeuren en een ander idee van hoe goed beeld eruit moet zien.
Ik ben vanavond bij een vriend van me op bezoek geweest met dezelfde tv (p50vt20) en hij was er net zo enthausiast over dat hij de instellingen ongeveer zo laat staan. Ik weet wel dat THX er bij mij nooit meer opkomt.

En de suggestie dat beelden er zo vloeiend uit zien dat het niet meer natuurlijk is vind ik helemaal vreemd. Volgens mij zijn in het dagelijks leven alle beelden vloeiend. Ik zie in elk geval niemand stotterig bewegen, of als ik mijn hoofd draai zie ik "achtergronden" ook niet schokkerig. En van mijn tv verwacht ik dat hij dit benaderd, ifc helpt mijns inziens aanzienlijk. En laat ons eerlijk zijn, de Pana plasma's geven sommige bewegende beelden zo schokkerig weer dat ze "wazig" worden. Geef mij dan maar enkele artifacts met ifc aan, dit weegt niet op!
LET WEL bovenstaande heeft betrekking op tv uitzendingen, met bluray weergave heb ik alle "beeldverbeteraars" uit. Dan wil je het beeld zien zoals het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
De bovenstaande instellingen zijn absoluut walgelijk en zou door niemand geprobeerd moeten worden die van natuurlijke kleuren houdt. Dit zijn namelijk instellingen nog erger dan die zuurstok instellingen gebruikt in de winkels. Als je alles wil hebben zoals het bedoeld is en niets wilt missen dan is de THX modus een goede basis om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
nadroJ schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:42:
[...]
Mooi dat het werkt, maar je hebt wel verkeerd gelezen én maar goed ook, want ik heb het omgedraaid. 16:9 overscan op tv moet uit en de optie overscan op je MacBook Pro moet aangevinkt zijn :)
Had het wel degelijk correct gelezen, maar aangezien het niet werkte heb ik verschillende combinaties uitgetest & het toch aan de praat gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Het is gewoon lastig de juiste instelling te vinden maar ben bang met die normale mode met al die instellingen dat dit echt te overdreven kleuren zijn. Dat is wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Misschien is dan 160 euro om te laten kalibreren toch niet zo een slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
matty___ schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:50:
Misschien is dan 160 euro om te laten kalibreren toch niet zo een slecht idee...
Als je 'm gaat laten kalibreren kom je aardig in de buurt van THX mode. Die is out-of-the-box behoorlijk goed gekalibreerd. Mocht je THX mode niks vinden, dan kan je beter het geld uitsparen, omdat je de gekalibreerde instellingen waarschijnlijk ook niet mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

pallmall1 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:35:
Dan wil je het beeld zien zoals het bedoeld is.
Volgens mij komt de THX mode het beste overeen hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Net ff gebeld met E-Care. Zij hebben het verzoek richting Panasonic ingeschoten om m'n TV om te ruilen. Deze is goedgekeurd door Panasonic. E-Care verwacht de TV rond de 23e binnen te hebben en dan wordt 'ie doorgezet mijn kant op. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NECAnGeL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:33:

Als je je afvraagt waarom je terecht alle marketingmeuk van Panasonic uitschakelt, dan kan ik je geruststellen: wat je noemt zijn aardig goede instellingen. IFC moet je van houden, ik vind het echt niks. Ik heb het 's voor de gein een half uurtje aangezet toen m'n vriendin even niet keek om te zien of zij het net zo storend vond als ik en meteen meldde ze dat ze vond dat het beeld ineens heel onnatuurlijk bewoog. Eco mode is volgens mij een soort dynamisch contrast, mag van mij ook uit. Ruis heb ik geen last van emt digitale uitzendingen en beelden van m'n HTPC, dus ook dat kan uit. Verder is de scherpte van een goede HD-uitzending meer dan genoeg om ook scherpte op 0 te houden. Verscherping voegt alleen maar artefacts toe rondom contrastrijke randen :r Het tegenovergestelde gebeurt overigens met ruisonderdrukking: dat werkt met het wegnemen van scherpte uit het beeld, wat zeker bij extreme ruisonderdrukking een erg wazig beeld op kan leveren :)

Overigens is het met dit soort dingen: zet zo'n functie eens aan. Zie je verschil? Is het mooier: aan laten. Vind je het niet mooier of zie je geen verschil: weer uitschakelen. IFC is zoiets wat je een half uurtje moet bekijken en dan zie je vanzelf of je het mooi vindt...

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 15-12-2010 11:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik overweeg om de TX-P50G20S aan te schaffen. Op internet zie ik evenwel op sommige sites een aanbieding voor een TX-PF50G20S staan bvb., http://www.discountonline...3ddc07b2cef4483fd6b31c657.
Op de site van Panasonic zie ik geen informatie. Iemand een idee waarvoor de f staat?
Zijn dit dezelfde toestellen als zonder f? of andere beeldbuis?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is het niet zilver vs black?
Pagina: 1 ... 57 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.