Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38
Mijn ouders willen graag een nieuwe tv. De 42v20 leek me erg geschikt voor ze omdat hij DVB-C en DVB-S ondersteunt.
Bij de mediamarkt over de grens is de LED versie te koop voor 1059 euro, terwijl hij hier bij de mediamarkt een paar honderd euro duurder is. Als de plasma versie daar ook goedkoop te vinden is dan zal ik voor die gaan aangezien ik niet echt impressed was door de LED versie.
http://www.mediamarkt.de/angebot/tv/panasonic-tx-l42v20e

Nu heeft deze tv een CI+ slot en staat het model in de gecertificeerde tv's lijst van Ziggo. Als ik zo'n Ziggo Cam-module koop, zal deze tv dan probleemloos met Ziggo werken? Een medewerker van een webwinkel zei namelijk tegen me dat de TV uit NL moest komen en sindsdien zit ik erg te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63352

Ik dacht van niet; ik dacht dat de kleur door het laatste cijfer werd bepaald.
Ik heb me al suf gezocht, het enige dat ik vind is dat ook panasonic japan het verschil uitdrukkelijk opneemt in een lijst, maar zonder uitleg: http://panasonic.jp/suppo...load/2010/down_eug20.html

Sorry, zoek me suf maar had dichter bij huis moeten zoeken: is al in dit toppic beantwoord : Blord in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2...". F staat voor frans model; digitale tuner heeft blijkbaar iets minder mogelijkheden. toestel is over algemeen wel goedkoper op internet ???

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 63352 op 15-12-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03-2022
Buck Naked schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:34:
De bovenstaande instellingen zijn absoluut walgelijk en zou door niemand geprobeerd moeten worden die van natuurlijke kleuren houdt. Dit zijn namelijk instellingen nog erger dan die zuurstok instellingen gebruikt in de winkels. Als je alles wil hebben zoals het bedoeld is en niets wilt missen dan is de THX modus een goede basis om mee te beginnen.
Dat is jouw mening, ik heb de mijne...
Wel vreemd dat iedereen die ik inmiddels op bezoek heb gehad, en ook zo bij mijn vriend met dezelfde tv, thx werkelijk niks vindt en dit veel prettiger kijken vindt. Maar zoals ik al in mijn stukje schreef heeft iedereen zijn eigen mening over wat mooi beeld is. Ik hou van wit dat wit is, en dat is er niet bij thx, er zit een bruinige waas op.
Zoals ik al schreef zijn dit mijn instellingen voor tv kijken, voor bluray heb ik andere instellingen, overigens ook geen thx.

Iedereen het zijne en laat elkaar in z'n waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
pallmall1 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:49:
[...]
Dat is jouw mening, ik heb de mijne...
Ik respecteer dat jij jouw mening heb. Feit is echter dat jouw instellingen geen ene fluit te maken heeft met natuurlijke kleuren. Tevens zal bij gebruik van jouw instellingen het beeld verzadigd zijn, met slechtere shaduwdetails, beeldfouten en hogere inputlag door gebruik van alle beeldprocessing.
Wel vreemd dat iedereen die ik inmiddels op bezoek heb gehad, en ook zo bij mijn vriend met dezelfde tv, thx werkelijk niks vindt en dit veel prettiger kijken vindt. Maar zoals ik al in mijn stukje schreef heeft iedereen zijn eigen mening over wat mooi beeld is.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zoals ik hierboven al gezegd heb zijn jouw instellingen onnatuurlijk.
Ik hou van wit dat wit is, en dat is er niet bij thx, er zit een bruinige waas op.
Zoals ik al schreef zijn dit mijn instellingen voor tv kijken, voor bluray heb ik andere instellingen, overigens ook geen thx.

Iedereen het zijne en laat elkaar in z'n waarde.
Wit bestaat uit een balans van rood, groen en blauw. Bij een juist "wit" zal deze zeer lichtelijk rood ogen en niet blauw zoals in jouw instellingen. Overigens bestaat er geen wit dat wit is zoals ik al eerder in deze alinea beschreven heb.

Wit bestaat eigenlijk helemaal niet en is een limitatie van het spectrum van onze ogen maarja dat is een discussie voor een andere keer. }:O

Ik ben blij voor het feit dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. Het is leuk voor jouw dat jij tevreden bent over jouw TV en de gebruikte instellingen. Echter zoals eerder gezegd hebben deze instellingen niets met natuurlijk te maken en zouden door iedereen vermeden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:18
Een paar dagen terug had ik het hier al over een poll met betrekking tot image retention en burn in. Het lijkt me toch interessant om de ervaringen op GoT te verzamelen. Maar voordat ik of iemand anders zomaar een poll maakt en dat hier neerzet, ben ik benieuwd naar jullie gedachten daarover.

Heeft een poll over dit onderwerp (in dit topic) meerwaarde/is het interessant? En zo ja, hoe op te zetten?

Voorbeeld:
-Welke plasma heb je? Mogelijke antwoorden in categorieën van 2008, 2009 en 2010. Subcategorieën van specifieke modellen.
-En vervolgens, onder zo'n specifiek model: vertoont jouw plasma IR / vertoont jouw plasma Burn in?

Misschien apart topic openen? Met daarin ook andere plasma merken?

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-12-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Is er al iets bekend over de nieuwe modellen van Panasonic van 2011?

Als ik binnekort een nieuw topic ga maken wil ik die informatie er graag zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:26
yannickie111 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:34:
Is er al iets bekend over de nieuwe modellen van Panasonic van 2011?

Als ik binnekort een nieuw topic ga maken wil ik die informatie er graag zetten..
Zeer waarschijnlijk wordt dat bekend gemaakt op de de CES 2011, 6 -9 januari 2011.

Ik heb een G20 besteld overigens, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:35
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:09:
Heeft een poll over dit onderwerp (in dit topic) meerwaarde/is het interessant? En zo ja, hoe op te zetten?
Denk dat het weinig meerwaarde heeft want de ene persoon zegt: ik heb een beetje retentie maar dat trekt gewoon weg (die heeft gelijk), een ander zegt bij mij duurt het wegtrekken best wel lang (die heeft gelijk) en weer een derde zegt ik helemaal geen enkele vorm van retentie en mijn paneel is perfect zwart (vul maar in :)).

Als mensen geen retentie "hebben" is dat meestal vanwege dat ze het niet zién. Dat is prima, want over het algemeen zul je het ook alleen maar zien als je je best doet/in extreme omstandigheden. Andere mensen zien het wel weer makkelijker. Feit IS gewoon dat élke plasma "last" heeft van retentie. Welk merk of type dan ook.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Brad Pitt schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:39:
[...]

Denk dat het weinig meerwaarde heeft want de ene persoon zegt: ik heb een beetje retentie maar dat trekt gewoon weg (die heeft gelijk), een ander zegt bij mij duurt het wegtrekken best wel lang (die heeft gelijk) en weer een derde zegt ik helemaal geen enkele vorm van retentie en mijn paneel is perfect zwart (vul maar in :)).

Als mensen geen retentie "hebben" is dat meestal vanwege dat ze het niet zién. Dat is prima, want over het algemeen zul je het ook alleen maar zien als je je best doet/in extreme omstandigheden. Andere mensen zien het wel weer makkelijker. Feit IS gewoon dat élke plasma "last" heeft van retentie. Welk merk of type dan ook.
In deze redenering kan ik me wel vinden. Dan zou je de poll wellicht kunnen beperken tot inbranden. Dan zou je dat inbranden moeten definiëren. Zou de definitie zijn dat een onregelmatigheid bij normaal gebruik (x aantal uren per dag) meer dan 4 weken blijft hangen is de herkenning daarvan wellicht minder afhankelijk van verschillende waarnemers?

Edit. Hm. Maar ook dan zijn er andere relevante factoren die het natuurlijk compliceren. Bijvoorbeeld; hoe is dat inbranden ontstaan. Bij normaal gebruik (en wat is dat), of bij onverstandig pc/console gebruik (en wat is dat) bijvoorbeeld...

Misschien moet ik mij hier maar niet aan branden.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-12-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Qua inbranden, heb me ook te veel ingelezen in dit onoverzichtelijke topic alvorens tot aanschaf over te gaan ;) :

Mijn conclusie is:
* voorkomen is beter dan genezen, dus pas de instellingen aan de eerste 100-200 uur, let op logo's en zwarte balken, speel ook inspeel dvd'tjes (i.e. gebruik hem tevens als verwarming :+ )
* soms kun je er niks aan doen dat hij inbrandt. In dat geval geeft Panasonic je zonder gezeur een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
- J.W. - schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:58:
(...)
* soms kun je er niks aan doen dat hij inbrandt. In dat geval geeft Panasonic je zonder gezeur een nieuwe.
Dat wist ik niet. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze op dit punt juist geen garantie geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-12-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pallmall1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03-2022
Buck Naked schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:18:
[...]

Ik ben blij voor het feit dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. Het is leuk voor jouw dat jij tevreden bent over jouw TV en de gebruikte instellingen. Echter zoals eerder gezegd hebben deze instellingen niets met natuurlijk te maken en zouden door iedereen vermeden moeten worden.
ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat instellingen ,welke dan ook, door iedereen vermeden moet worden. Als iemand meer kijk plezier heeft door zijn eigen instyellingen hoeft iemand anders niet te bepalen dat dat vermeden moet worden. Ik persoonlijk vindt thx verre van natuurlijk. Wit hoort niet rood te ogen zoals je zegt en al helemaal niet bruinig (naar mijn mening) . Dan vindt ik "blauw"wit natuurlijker. Verder hebben personen in de thx stand een vreemde matte bruinige gelaatskleur. Ik hou daar niet van. Mijn instellingen ogen niet altijd even natuurlijk, eens, maar ik vindt ze natuurlijker en mooier dan thx.
Dat is persoonlijk zoals gezegd en dan is het vreemd als een ander zegt dat dat altijd vermeden moet worden. Ik hou niet van de thx stand maar zal ze niemand afraden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:02:
[...]

Dat wist ik niet. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze op dit punt juist geen garantie geven.
Die info komt van ervaringen uit dit topic, bijv. Deathchant en er waren er nog een paar.

Als we bij Deathchant blijven: Die heeft netjes uitgebreid ingespeeld en krijgt alsnog een burn-in. Dan heb je gewoon pech met de beeldbuis ((te) gevoelig plasma). Hij heeft nu een nieuwe van Panasonic.

[ Voor 34% gewijzigd door - J.W. - op 15-12-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
- J.W. - schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:07:
[...]

Die info komt van ervaringen uit dit topic, bijv. Deathchant en er waren er nog een paar.

Als we bij Deathchant blijven: Die heeft netjes uitgebreid ingespeeld en krijgt alsnog een burn-in. Dan heb je gewoon pech met de beeldbuis ((te) gevoelig plasma). Hij heeft nu een nieuwe van Panasonic.
Ok.

Heb het al teruggevonden overigens. In de handleiding van de S20 die ik net van de site van panasonic heb gehaald staat:
Geef niet langdurig een stilstaand beeld op het Plasma-TV weer want dit kan
resulteren in een permanent nabeeld.
Voorbeelden van stilstaande beelden zijn logo's, videospelletjes, computerbeelden,
teletekst en beelden weergegeven in de 4:3 gebruiksstand.
Opmerking:
Een permanent nabeeld op het Plasma -TV als resultaat van gebruik voor weergave
van een stilstaand beeld, wordt niet beschouwd als een defect van het apparaat
en valt daarom niet onder de garantie. Dit product is niet bedoeld voor langdurige
weergave van een stilstaand beeld.
Handleiding, zie p. 5

Je zou hier uit af kunnen leiden dat het alleen niet onder de garantie valt als het je eigen schuld is. Bijvoorbeeld zodra je een pc-signaal een nacht laat staan. Immers; 'als resultaat van gebruik voor weergave
van een stilstaand beeld' en 'dit product is niet bedoeld voor langdurige
weergave van een stilstaand beeld'.

[ Voor 22% gewijzigd door Tommy The Cat op 16-12-2010 00:14 ]

• - J.W. -
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:23:
[...]

Je zou hier uit af kunnen leiden dat het alleen niet onder de garantie valt als het je eigen schuld is. Bijvoorbeeld zodra je een pc-signaal een nacht laat staan. Immers; 'als resultaat van gebruik voor weergave
van een stilstaand beeld' en 'dit product is niet bedoeld voor langdurige
weergave van een stilstaand beeld'.
Ja, onder normaal gebruik mag er geen burn-in optreden.

Dat hele burn-in spook van het verleden maakt ze ook wel wat toegevelijker waarschijnlijk. Een paar slechte verhalen op fora / wandelgangen zou ze waarschijnlijk meer geld doen verliezen dan zo af en toe een plasmaatje vervangen..

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Hmm ik merk toch dat meerdere mensen problemen melden met de 50vt20.
bv de floating blacks, is dat een verschijnsel wat gelijk te zien is of kom dat na verloop van tijd?
Ook hoor ik veel mensen over IFC

Nu kijk ik veel films op mijn 50vt20 maar ik zie helemaal niks in die problemen die veel mensen melden..
IK kijk altijd met ifc aan en het kijkt precies hetzelfde als mijn 32 inch samsung led.
Ik moet wel zeggen dat het 50hz probleem soms wel opvalt bij mensen die snel in het beeld heen en weer lopen
maar voor de rest helemaal niet.
Floating blacks al helemaal niet, films zien er in het donker subliem uit!

En burn in, tjah als je gewoon tv kijkt in normal modus en films in thx is er niks aan de hand.
Met tv kijken zelf speel je de tv ook in, dus een inspeel dvd ect is imo overbodig.
Ik heb het contrast wel iets lager gezet voor het geval dat maar dat was het dan ook wel.

Vergeet niet dat alleen de mensen die problemen hebben forums gaan opzoeken, relatief gezien weet je
dus nooit hoe groot de echte problemen zijn.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 15:16
biggydeen2 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:52:
Hmm ik merk toch dat meerdere mensen problemen melden met de 50vt20.
bv de floating blacks, is dat een verschijnsel wat gelijk te zien is of kom dat na verloop van tijd?
Ook hoor ik veel mensen over IFC

Nu kijk ik veel films op mijn 50vt20 maar ik zie helemaal niks in die problemen die veel mensen melden..
IK kijk altijd met ifc aan en het kijkt precies hetzelfde als mijn 32 inch samsung led.
Ik moet wel zeggen dat het 50hz probleem soms wel opvalt bij mensen die snel in het beeld heen en weer lopen
maar voor de rest helemaal niet.
Floating blacks al helemaal niet, films zien er in het donker subliem uit!

En burn in, tjah als je gewoon tv kijkt in normal modus en films in thx is er niks aan de hand.
Met tv kijken zelf speel je de tv ook in, dus een inspeel dvd ect is imo overbodig.
Ik heb het contrast wel iets lager gezet voor het geval dat maar dat was het dan ook wel.

Vergeet niet dat alleen de mensen die problemen hebben forums gaan opzoeken, relatief gezien weet je
dus nooit hoe groot de echte problemen zijn.
Zelfde met de 42V20 hier.
nog geen floating blacks gezien en 50hz valt imo erg mee. (met CI+ op ziggo)

Alleen waar ik beetje mee zit is het buzzen van de tv zelf. Zit er 2.5m vandaan en af en toe is het wel te horen en soms denk ik weer dat ik het me inbeeld. erg irritant |:(
achter de tv is het zeker te horen maar dat is ook normaal.
iemand er nog tips voor? hij staat 30cm van een yton muur af. dacht zelf om iets van geluidsabsorberend materiaal op de muur te doen oid.
yannickie111 schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:25:
[...]

Wil ik wel doen hoor :)
Ik heb over een paar weken 2 weken vakantie, dan kan ik het mooi doen, goed?
Voor zover dat nog niet duidelijk was: wat mij betreft prima :) Als je het nieuwe topic opent mag je me wel ff een DM sturen, dan sluit ik de oude met een verwijzing naar de nieuwe...

@hierboven: die buzz heb ik ook even een tijdje gehoord in het begin, wordt overstemd door het geluid van een film of tv-uitzending, maar het is geen volledig stille TV. Daarbij heeft mijn G20 geen fans, jouw V20 wel toch? De buzz is bij mij volledig verdwenen, ik hoor het niet meer vanaf de bank en mijn oren zijn niet achteruit gegaan, dus ik kan alleen maar concluderen dat de buzz minder is geworden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 16-12-2010 11:16 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:45:
[...]

In deze redenering kan ik me wel vinden. Dan zou je de poll wellicht kunnen beperken tot inbranden. Dan zou je dat inbranden moeten definiëren. Zou de definitie zijn dat een onregelmatigheid bij normaal gebruik (x aantal uren per dag) meer dan 4 weken blijft hangen is de herkenning daarvan wellicht minder afhankelijk van verschillende waarnemers?

Edit. Hm. Maar ook dan zijn er andere relevante factoren die het natuurlijk compliceren. Bijvoorbeeld; hoe is dat inbranden ontstaan. Bij normaal gebruik (en wat is dat), of bij onverstandig pc/console gebruik (en wat is dat) bijvoorbeeld...

Misschien moet ik mij hier maar niet aan branden.. ;)
Een poll heeft wegens bovengenoemde argumenten geen zin.

Plus dat iedereen er maar op kan stemmen, dus ook mensen die een hekel hebben aan plasma (70% van de consumenten) en hun eigen LCD de hemel in willen prijzen.

• matty___
StealthyPeanut schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:30:
[...]

Een poll heeft wegens bovengenoemde argumenten geen zin.

Plus dat iedereen er maar op kan stemmen, dus ook mensen die een hekel hebben aan plasma (70% van de consumenten) en hun eigen LCD de hemel in willen prijzen.
als je ervan uit gaat dat de meeste toch in de winkel pas een beslissing nemen dan snap ik dat je niet snel bij een plasma uit komt.

en kieskeurig.nl helpt je ook niet veel (daar wordt elke philips tv met een 10 beoordeeld }:O)

dus ja hoe maak je een goede keuze? Blijft lastig voor 90% van de consumenten

• Brad Pitt
matty___ schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:12:
Blijft lastig voor 90% van de consumenten
Gelukkig is 90% van de consumenten geheel oblivious en vinden ze de aankoop"perfect". Iedereen blij :)

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

De TX-PF50G20S is inderdaad een Frans model. De digitale tuner zou niet geschikt zijn voor Ziggo. Ik heb dit model al bijna 8 maanden en de ingebouwde tuner heb ik nog nooit gebruikt. Ik zet em meteen op de HDMI kanaal van mijn Telenet HD Digirecorder en zap gewoon vanaf die afstandsbediening.
De televisie is uit doos meteen in gebruik en niet ingewerkt geweest. Ik zie ook nergens een ingebrande logo of iets dergelijks. Misschien zap ik wel vaker waardoor de logo nooit de tijd heeft gehad om in te branden.

Ik kan begrijpen dat een nieuwe televisie in het begin voorzichtig moet omgaan maar na een tijdje ga ik de tv toch zien als een gebruiksvoorwerp om mooie beelden te zien. Ik maak me nu niet zo druk meer om om inbranden en branduren.

De S aan het einde staat voor silver model.Voor zwart model is meestal niets aangegeven of een B.
Anoniem: 63352 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:55:
[...]

Ik dacht van niet; ik dacht dat de kleur door het laatste cijfer werd bepaald.
Ik heb me al suf gezocht, het enige dat ik vind is dat ook panasonic japan het verschil uitdrukkelijk opneemt in een lijst, maar zonder uitleg: http://panasonic.jp/suppo...load/2010/down_eug20.html

Sorry, zoek me suf maar had dichter bij huis moeten zoeken: is al in dit toppic beantwoord : Blord in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2...". F staat voor frans model; digitale tuner heeft blijkbaar iets minder mogelijkheden. toestel is over algemeen wel goedkoper op internet ???

[ Voor 3% gewijzigd door Blord op 16-12-2010 21:59 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Mijn P46G20 bevalt mij nog steeds super hoor!! Heb hem sinds de zomer en goed laten inspelen..Doe er nu gewoon alles mee..Sport1 in HD kijken naar mijn favoriete cluppie Barcelona is helemaal een genot..Enige wat mij enorm irriteert is dat het verdorie net een pc is als ik hem aan doe..Die CI+ module doet er zooooo lang over...Authenticatie bla, bla...iedere keer weer bij aandoen tv..Ligt dat aan mijn tv/ziggo/of is dit gewoon normaal??

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
pdavie2311 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:54:
Mijn P46G20 bevalt mij nog steeds super hoor!! Heb hem sinds de zomer en goed laten inspelen..Doe er nu gewoon alles mee..Sport1 in HD kijken naar mijn favoriete cluppie Barcelona is helemaal een genot..Enige wat mij enorm irriteert is dat het verdorie net een pc is als ik hem aan doe..Die CI+ module doet er zooooo lang over...Authenticatie bla, bla...iedere keer weer bij aandoen tv..Ligt dat aan mijn tv/ziggo/of is dit gewoon normaal??
Gewoon je TV op standby laten staan en dan heb je hier geen last van. Bij een losstaande decoder heb je exact hetzelfde als je deze helemaal van het electriciteit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@ Buck Naked...Hij doet het ook als hij op standby staat..Druk hem smorgens aan voor het nieuws, kom ik dan later thuis en hij gaat om 1700 uur, vanaf standby dus, dan doet hij het ook..Maar als ik hem om 10uur sochtends weer aan zou doen, doet hij het ook..Hoogst irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
M'n G20 is binnen! :) De webshop is wel de CI+ module vergeten bij te voegen helaas :'(

Hoe lang moet ik wachten tot hij aan mag of maakt dat niet uit? (ik laat hem eerst ff een uurtje ontdooien uiteraard..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender83
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
Yo tweakers, ik zit te twijfelen tussen de volgende plasma's:

- TX P46G20E (> 999e)
- TX P46S20E (> 704e)

Nu heb ik echt veel fora en sites doorgespit, maar ik kom er nog niet helemaal uit :S
De belangrijkste verschillen zover ik nu zie heb ik hieronder opgesomd.

De G heeft de volgende punten, die de S niet heeft:
- USB, SVideo en VGA aansluiting
- Een HDMI ingang + meer
- Het scherm is dikker (33 cm incl voet, tov 33 cm bij de S)
- Een hogere contrast (5m tegenover 2m)
- Een Comb filter

Nu boeien mij die eerste 3 punten mij niets.
Echter vraag ik me af wat echt de meerwaarde is van die andere twee.
Mijn aanname is dat een comb filter alleen nut heeft, wanneer je een extern apparaat aansluit met RF (kabel) of composiet. Gebruik je Scart, HDMI of component, dan heeft een comb filter geen nut.

Mijn vragen:
- In hoeverre heeft een hogere contrastwaarde nut? Verschilt nog per toepassing? (Gaming/HD/DVD/D-TV?)
- Klopt mijn aanname mbt het comb filter?
- Mis ik nog een belangrijk verschil tussen de S en de G?

Alvast enorm bedankt voor een reactie!!

[ Voor 8% gewijzigd door fender83 op 17-12-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Mja, die G heeft THX mode toch? Vraag me af of die S dat heeft.

Je moet gewoon kijken of je het het geld waard vindt, dat is voor een ieder anders. Ik heb een cheapo 42s20 en ben er echt heel blij mee, een ander neemt geen genoegen met minder dan een 50g20 omdat hij THX, hoger contrast etc wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender83
Klopt idd, de G heeft THX, was ik vergeten te melden.

Ik begrijp wel dat het altijd de vraag is of je het zelf waard vind.

Echter heb ik nu te weinig info om dat ergens op te baseren.
In hoeverre zie je dat hogere contrast en hoe uit zich dat? En geldt dat bij alle toepassingen?
En dus dat comb filter, heb je dat idd niet nodig als je ext apparaten aansluit via hdmi/scart?

THX op zich zegt me trouwens niet echt wat, is toch een soort certificering?
Heb het tot dusver altijd als marketingmiddel geïnterpreteerd, dan als echte must have..
418O2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:42:
Mja, die G heeft THX mode toch? Vraag me af of die S dat heeft.

Je moet gewoon kijken of je het het geld waard vindt, dat is voor een ieder anders. Ik heb een cheapo 42s20 en ben er echt heel blij mee, een ander neemt geen genoegen met minder dan een 50g20 omdat hij THX, hoger contrast etc wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Dé reden dat ik voor de G ben gegaan is het anti-reflectie filter.. THX, hoger contrast etc zijn natuurlijk ook mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender83
Ow, kijk das een goede, thanks!! Die feature had ik nog niet opgemerkt.

Ik heb nu een ouderwetse Sony Triniton, en daar zie ik overdag meer mezelf dan de TV zelf.
Antireflectie is dus wel welkom...
- J.W. - schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:00:
Dé reden dat ik voor de G ben gegaan is het anti-reflectie filter.. THX, hoger contrast etc zijn natuurlijk ook mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

tis ook een nieuw generatie panel he. "regulier" plasma vs NeoPDP (sneller fosfor e.d.)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
fender83 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:39:
Yo tweakers, ik zit te twijfelen tussen de volgende plasma's:

- TX P46G20E (> 999e)
- TX P46S20E (> 704e)

Nu heb ik echt veel fora en sites doorgespit, maar ik kom er nog niet helemaal uit :S
De belangrijkste verschillen zover ik nu zie heb ik hieronder opgesomd.

De G heeft de volgende punten, die de S niet heeft:
- USB, SVideo en VGA aansluiting
- Een hogere contrast (5m tegenover 2m)
- (...)
De S20 heeft volgens mij wel S-video: klik.

Wat betreft de zwartwaarde. Op papier is die van de S20 inderdaad minder dan die van de G20. Volgens een review van hdtvtest.co.uk is de zwartwaarde in de praktijk gelijk. Calibrated black level 0.02 cd/m2: S20 en G20.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-12-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Het contrast zit bij een Panasonic plasma wel goed, dat is hun paradepaardje.
Qua formaatondersteuning (vanaf dlna, usb, etc) is 't vrij bagger bijv. (itt Samsung).

Wat je je wel moet realiseren, aangezien je het over serieuze lichtinval hebt, dat dat zeker niet 1 vd sterke punten is van plasma in het algemeen.. Ok, de G-serie en zeker de V-serie hebben goede anti-reflectie, maar het is toch het domein van de LCD TV's.
De perfecte TV bestaat niet, dus het is altijd ergens schipperen helaas.

Aangaande de media :D

- Ik had een .mkv met multi-avchd gestripped naar een .m2ts, maar hij zegt dat hij die niet kent? Ik dacht netjes uitgezocht te hebben dat dat 1 vd zeldzame formaten was die hij wel kon?

[ Voor 25% gewijzigd door - J.W. - op 17-12-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:15
Dinnetje en ik gaan eindelijk samenwonen. \o/

We hebben al een Panasonic plasma waar we zéér tevreden over zijn. Echter laten we die in het ouderlijk huis staan omdat we wat nieuws willen :+ De oude tv is een 34nogwatPV60 ofzo. Een héél oudje dus al :) Maar desondanks heeft ie scherp beeld en is de huidskleur huidskleur en niet oranje. Dat zie je bij sommige (Philips vooral) LCD tv's nog wel eens.

We hebben nog geen kabel/glasvezelaanbieder gekozen. Het huis is pas in april afgebouwd dus het duurt nog wel 'even'. Toch wel leuk om je te oriënteren op dit soort zaken. Op ons adres is zo'n beetje alles 'beschikbaar'. We denken dan ook dat we kiezen voor KPN Glasvezel. Dit hebben we in ons ouderlijk huis ook en zijn daar tot zover tevreden over.

De apparaten die aangesloten worden zijn een Playstation 3 en voor het geluid een Logitech Z5500. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

Nu is 3D geen 'vereiste', leuk is het wel. Diagonaal minimaal 42' maar liever iets groter.

We zoeken gewoon vooral een TV die icm Digitale televisie van KPN(glasvezel) een mooi strak beeld geeft waar je geen hoofdpijn van krijgt oid. Het budget is in principe niet vastgesteld maar de max is 2000,- (Liefst daaronder natuurlijk).

Gekeken op internet heb ik naar de VT20 met 3d (1500 euro bij plasma discounter). Echter las ik in dit topic ook weer een beetje verontrustende berichten.

Wat is jullie ervaring met een goede televisie icm Digitale Televisie (Liefst KPN?).

Overigens lijkt Ziggo mij ook wel handig met zo'n CI-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Kan iemand mij vertellen of deze dongle: Panasonic DY-WL10 Wi-Fi, compatible is met Panasonic LZD 800F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42

fulgore

goud

Zojuist een nieuwe Panasonic aangekondigd, design mag er wezen !
De TH-L42G3.

Tis een lcd overigens waarmee je middels een SD kaartje uitzendingen kan opnemen.

Hopelijk gaat de nieuwe plasma lijn er ook zo uitzien.

http://www.slashgear.com/...d-video-to-sdxc-17120061/

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

fulgore schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:51:
Zojuist een nieuwe Panasonic aangekondigd, design mag er wezen !
De TH-L42G3.

Tis een lcd overigens waarmee je middels een SD kaartje uitzendingen kan opnemen.

Hopelijk gaat de nieuwe plasma lijn er ook zo uitzien.

http://www.slashgear.com/...d-video-to-sdxc-17120061/
Wat een saai "design" Volgens mij gaat het van kwaad tot erger met de uiterlijk van Panasonic televisies.
Ik hoop echt niet dat de 2011 plasma-modellen zo uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42

fulgore

goud

Blord schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:58:
[...]

Wat een saai "design" Volgens mij gaat het van kwaad tot erger met de uiterlijk van Panasonic televisies.
Ik hoop echt niet dat de 2011 plasma-modellen zo uitzien.
Saai misschien. Maar wel strak. Ach, smaken verschillen gelukkig.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvink23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:37
@ fender83: Heb je de tv's al eens in een winkel bekeken? Daar zie je heel snel of de features/waardes het geld waard zijn.
Ik ging kijken voor een S20 (leuke folder aanbieding). Maar ik ben met een G20 naar huis gegaan....
(nog geen seconde spijt van :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:54
sja, ik heb een s20 en vind dat prima, erg waar voor je geld.
De S20 heeft overigens het scherm van de G van vorig jaar geloof ik, met verbeteringen in contrast en verbruik (zie een post van mij eerder in dit forum).
Is dus echt wel een goed scherm ook, denk dat het er erg aan ligt hoe makkelijk je je geld uit kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsel30
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-08-2023
Zo mijn philips paradepaardje 46-9705 is ingeruild voor een mooie 50vt20 van panasonic gelijk even 3d getest via de ps3 en het werkt !!!!! perfect.

Was blij te zien dat de wireless dongle er gewoon bij zit, dacht namenlijk te lezen dat die apart aangeschaft moest worden.

Ik zit met smart te wachten op het nieuwe topic met diverse instellingen voor de tv.
Ik heb hem nu even op de instellingen van een paar pagina's terug staan alles uit en 30 , 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
yannickie111 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:35:
Kan iemand mij vertellen of deze dongle: Panasonic DY-WL10 Wi-Fi, compatible is met Panasonic LZD 800F?
Bel Panasonic even. Ze hebben een informatielijn. (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook als je zapt van zender A naar zender B dat het geluid soms direct begin, dan 2-3s wegvalt, en dan weer begint? Er zit iig soms een hapering in en dat gebeurt altijd als het beeld en geluid onverwacht snel beginnen. Die 2-3s interval zal komen door m'n receiver die een digitaal signaal pas na een korte tijd herkent, maar het geluid valt wel ff weg en dat is wel irritant aan m'n G20 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Is dat met digitaal kijken (ziggo)?

Ik heb een Samsung, bij sommige zenders (animal planet) duurt het zeker 5 seconden voordat ik geluid krijg en dan hapert het beeld ook even. Zal wel iets in de codering van het kanaal zitten, wat even tijd kost om te verwerken. Daar zullen verschillende merken tv's wel verschillend op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RedHat schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:38:
Wat is jullie ervaring met een goede televisie icm Digitale Televisie (Liefst KPN?).

Overigens lijkt Ziggo mij ook wel handig met zo'n CI-module.
offtopic:
zo'n mooie tv en dan zo'n bagger receiver? het is vreselijk traag! er schijnt een nieuwe te komen.

kijk vooral ook in dit topic: Mr.Nobody in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" (er zijn een aantal dingen ondertussen gefixed maar traag is de receiver nog steeds en dat ligt niet aan je verbinding)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:37
Korte vraag die misschien wel gesteld is, maar ik kan het zo niet terug vinden:

Hebben jullie ook een duidelijke elektronische whine, voor zover ik kan horen van de voeding? Ik begreep dat eigenlijk alle plasma's er last van hebben (ook duidelijk hoorbaar tussen switchen scenes met donker/licht) maar bij mij stoort het zo erg dat ik het door het normale geluid heen hoor... TV staat ook vlak tegen een muur en dat geluid zal dus wel terugkaatsen.

Betreft overigens een 42G20. Anders toch maar een LCD halen :(

[ Voor 3% gewijzigd door JottemJ op 18-12-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
JottemJ schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:53:

Hebben jullie ook een duidelijke elektronische whine, voor zover ik kan horen van de voeding? Ik begreep dat eigenlijk alle plasma's er last van hebben (ook duidelijk hoorbaar tussen switchen scenes met donker/licht) maar bij mij stoort het zo erg dat ik het door het normale geluid heen hoor... TV staat ook vlak tegen een muur en dat geluid zal dus wel terugkaatsen.

Jep, de bekende 'buzz' voornamelijk hoorbaar bij een wit/licht beeld. In het begin had ik er ook vrij veel 'last' van, maar het is naarmate ik meer uren op de teller heb staan veel minder hoorbaar. Dit heb hier wel een paar keer gelezen, dus wacht het even af zou ik zeggen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm ik lees het nou vaker, die buzz. ik heb het zelf ook, maar ik ervaar het totaal niet als irritant. Het hoort er bijna al bij zou je zeggen. Bij mij is de buzz ook niet zo hard. Ik hoor het wel goed als ik boven de TV ga hangen ja.
Het ligt er ook een beetje aan hoe hoog je je settings hebt ingesteld. Jottem hoe hoog is jouw contrast en helderheid?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Deathchant schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:46:
hmmm ik lees het nou vaker, die buzz. ik heb het zelf ook, maar ik ervaar het totaal niet als irritant. Het hoort er bijna al bij zou je zeggen. Bij mij is de buzz ook niet zo hard. Ik hoor het wel goed als ik boven de TV ga hangen ja.
Het ligt er ook een beetje aan hoe hoog je je settings hebt ingesteld. Jottem hoe hoog is jouw contrast en helderheid?
Boven de TV is het ook bijzonder goed te horen, het lijkt ergens achter het aansluitingenpaneel aan de achterzijde vandaan te komen.

Contrast staat op 36 en brightness op 0. Niks heftigs zou ik zo zeggen. Heb ook al geprobeerd om eco modus aan of uit te zetten, maar maakt weinig verschil qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Voor G20 gebruikers in combinatie met Ziggo/Ci+: moet je nog iets speciaals doen om de radiozenders vanaf 750 te kunnen ontvangen?

Mijn buurman krijgt een ongeldig kanaal/codering signaal bij de radiozenders, terwijl Ziggo en ik hebben vastgesteld dat de smartcard actief is. Nu las ik elders dat er soms een radio-knop moet worden ingedrukt maar die kan ik op de ab niet terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Heeft iemand de XMBC werkend gekregen icm de G20 zodat films afgespeeld worden op de TV?

Dan heb ik het over ISO's en VOB files.

[ Voor 4% gewijzigd door Chadi op 19-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Constatering: laatste paar dagen vind ik het beeld op tv en via de laptop een beetje te licht/washed out met vrij normale instellingen, contrast op 30 ondertussen (650 uur op de teller), brightness op 0. Eco mode overdag meestal op On, 's avonds op Off.

Wat ik nu doe is de brightness in de min zetten, -3 tot -5 werkt prima. Heb het voornamelijk gezien bij The Voice Of Holland. Vooral bij beelden van Jeroen vd Boom en Nick & Simon vond ik -3 er prima uit zien. Toen ik gisteren aan het zappen was zag ik het ook bij Korenslag.

Plots bedenk ik me dat het misschien rising black levels zijn. Kan me het haast niet voorstellen. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden.

edit:
Panasonic stated even their latest PDP will suffer from rising black levels? Hmmz... Niks bijzonder te lezen in dat topic zie ik nu.

edit 2:
The black level measurements of 2010 Panasonic plasmas compared to the competition Interessant leesvoer. Vooral de posts op pagina 22 en 23 zijn goed om te lezen.

[ Voor 30% gewijzigd door nadroJ op 19-12-2010 13:27 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Maar niemand bij wie het dus ook zo lang duurt als je de tv aan doet? Bij ci+ module met ziggo? Authenticatie, bla,bla..Duurt wel 20sec per keer...Dus zowel als hij op standby staat als helemaal van stroom af....Als ik de enige ben moet ik er even achteraan bedoel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

pdavie2311 schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:26:
Maar niemand bij wie het dus ook zo lang duurt als je de tv aan doet? Bij ci+ module met ziggo? Authenticatie, bla,bla..Duurt wel 20sec per keer...Dus zowel als hij op standby staat als helemaal van stroom af....Als ik de enige ben moet ik er even achteraan bedoel ik..
Zelf heb ik een 42VT20 met Delta digitale tv (Zeeland) en net gemeten duurt 10 seconden.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Net ook gemeten..Geteld nu..zeker 18 seconden..Vanaf moment dat er beeld kwam, zwart dus tot echt beeld..Nu dus rtl4 toevallig, maar maakt niet uit of het een HD kanaal is of gewoon digitaal..Vind dit erg lang..Morgen maar bellen met Panasonic ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370645

JottemJ schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:53:

Heb ik eerder een bericht over gedaan.
Via de dealer heb ik tot 3x toe hiervoor een nieuw exemplaar mogen ontvangen! Want zowel E-care als mijn eigen dealer hoorden het ook. Bij de 4e die door E-care werd gebracht constateerde ik direct hetzelfde. De monteur (eigenlijk meer een bezorger) wist het ook niet zo goed, hij wist eigenlijk helemaal niets over de tv, en constateerde dat bij het instellen van het geluidsniveau op 10 het goed hoorbaar is en op 15 haast niet meer. Met die bevinding belde hij zijn baas met de vraag wat te doen. De baas antwoordde: dat hoort zo. Waarna de monteur gedag zei......
Ik belde direct mijn dealer die bijna ontplofte en Panasonic zelf ging bellen. Daar zeiden ze dat dit niet kon en dat 4 tv's ook wel wat veel was. Gevolg: overeenkomst werd ontbonden en ik krijg mijn geld terug (en de dealer ook).
Ik zit nu dus tijdelijk te kijken naar een leen tv van de dealer van dramatische kwaliteit en bedenk me wat ik nu zou moeten kopen.
Conclusie: Panasonic gaat ver met zijn service, maar uiteindelijk is de klant niet geholpen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Anoniem: 370645 schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:49:
[...]

Heb ik eerder een bericht over gedaan.
Via de dealer heb ik tot 3x toe hiervoor een nieuw exemplaar mogen ontvangen! Want zowel E-care als mijn eigen dealer hoorden het ook. Bij de 4e die door E-care werd gebracht constateerde ik direct hetzelfde. De monteur (eigenlijk meer een bezorger) wist het ook niet zo goed, hij wist eigenlijk helemaal niets over de tv, en constateerde dat bij het instellen van het geluidsniveau op 10 het goed hoorbaar is en op 15 haast niet meer. Met die bevinding belde hij zijn baas met de vraag wat te doen. De baas antwoordde: dat hoort zo. Waarna de monteur gedag zei......
Ik belde direct mijn dealer die bijna ontplofte en Panasonic zelf ging bellen. Daar zeiden ze dat dit niet kon en dat 4 tv's ook wel wat veel was. Gevolg: overeenkomst werd ontbonden en ik krijg mijn geld terug (en de dealer ook).
Ik zit nu dus tijdelijk te kijken naar een leen tv van de dealer van dramatische kwaliteit en bedenk me wat ik nu zou moeten kopen.
Conclusie: Panasonic gaat ver met zijn service, maar uiteindelijk is de klant niet geholpen. :(
Ik ben uiteindelijk toch maar terug gegaan met de TV naar de dealer, die vond het zelf ook behoorlijk aan de luide kant. Ander exemplaar: precies hetzelfde geluid. Ook nog gekeken naar de V20, maar ook net zo erg.

Zal wel aan de persoon liggen en de manier hoe de TV gepositioneerd is in de huiskamer, maar ik vond het erg storend. Helaas dus maar ingeleverd en een andere TV gekocht ;(

Jammer, vond de beeldkwaliteit voor deze prijsklasse echt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chadi schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:11:
Heeft iemand de XMBC werkend gekregen icm de G20 zodat films afgespeeld worden op de TV?

Dan heb ik het over ISO's en VOB files.
Als je XBMC bedoelt: ja, ik. Heb het draaien op een Zotac Z-Box HD-ID11 via hdmi (geluid ook via HDMI). Ondersteuning voor bestandsformaten binnen XBMC heeft alleen weinig met de Panasonic plasma's te maken, dus dat hoort in een ander topic.
Raymond schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:24:
Is dat met digitaal kijken (ziggo)?

Ik heb een Samsung, bij sommige zenders (animal planet) duurt het zeker 5 seconden voordat ik geluid krijg en dan hapert het beeld ook even. Zal wel iets in de codering van het kanaal zitten, wat even tijd kost om te verwerken. Daar zullen verschillende merken tv's wel verschillend op reageren.
Ja, alleen met digitaal kijken, analoog kijk ik eigenlijk nooit, dus dat ga ik niet eens testen :+ Als ik zo hoor dat het bij jou tot 5s kan duren (zolang duurt het bij mij nooit) moet ik maar gewoon niet zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
datadevil schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 09:38:
sja, ik heb een s20 en vind dat prima, erg waar voor je geld.
De S20 heeft overigens het scherm van de G van vorig jaar geloof ik, met verbeteringen in contrast en verbruik (zie een post van mij eerder in dit forum).
Is dus echt wel een goed scherm ook, denk dat het er erg aan ligt hoe makkelijk je je geld uit kan geven...
En hoeveel je hem gebruikt. Ik kijk 's avonds en soms in het weekend. Kijk dan TV, naar de mediaplayer of speel op de xbox. Daar voldoet hij echt prima voor.

Ik heb nog niet echt zoiets gehad van 'ik moet een duurdere'. Temeer ik niet teveel geld uit wou geven om na 2 jaar een goede LED of 3dtv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:25
pdavie2311 schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:26:
Bij mij duurt het met CI+ module op Ziggo ook een seconde of twaalf. Twee keer laat de DVB-C module allerlei info zien over authenticatie en versleuteld signaal en dan is het beeld er pas.
Ach, laat je dat nou 1 of 2 keer op een dag overkomen... de cholera-epidemie in Haiti, dat is pas iets om je zorgen om te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Grrrrrene schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:32:
Ja, alleen met digitaal kijken, analoog kijk ik eigenlijk nooit, dus dat ga ik niet eens testen :+ Als ik zo hoor dat het bij jou tot 5s kan duren (zolang duurt het bij mij nooit) moet ik maar gewoon niet zeuren ;)
Het is echt bij steeds dezelfde zenders, een stuk of 3 (volgens mij ook MTV, zo uit mijn hoofd).
Andere zenders gaan gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388439

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en had een vraagje voor de Panasonic eigenaars. Met name de 50G20. Na er lang over op te zoeken heb ik hem gisteren dan toch uiteindelijk besteld. Het is voornamelijk om film en sport te kijken en deze kwam er het beste uit gezien het budget dat ik voorhanden had. Op verschillende fora zijn ze het er unaniem over eens dat het een prachtig toestel is met verbluffende beeldkwaliteit enz. Het enige wat me al die tijd tegenhield is het feit dat ik meermaals over het ''floating blacks'' fenomeen gelezen heb. Dit zou naar het schijnt soms voorvallen wanneer je films met zwarte balken bekijkt. Die zouden dan bij bepaalde donkere scenes zichzelf gaan ''aanpassen'' en van licht naar donker beginnen schemeren. Er zijn echter ook mensen die dit blijkbaar niet kunnen waarnemen en geen enkele verkoper waar ik al mee gesproken heb lijkt dit ''probleem'' te kennen. Het zou dan ook niet echt een probleem zijn maar een geimplementeerde ''feature'' van Panasonic. Het valt me wel op dat ik op Nederlandse fora er echt niks over terug vind. Enkel op de Amerikaanse. Zou dit misschien regiogebonden zijn ofzo? Zouden enkel videofielen dit kunnen waarnemen of heeft gewoon niet ieder toestel hier last van? Ik ben er wat nerveus voor omdat ze zeggen eens je het gezien hebt,je het waarschijnlijk altijd zal blijven zien. Wat voor mij toch zeker een reden zou zijn om hem terug te brengen. Indien het storend genoeg is uiteraard. Het is allemaal zo vaag dat ik toch maar de stap genomen heb hem te kopen,maar ik heb er toch wat zenuwen voor,aangezien ik vrij snel dergelijke zaken detecteer. Dus als iemand hier meer over zou kunnen vertellen,zou het zeker welkom zijn. Alvast bedankt.

Grtz,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Het floating blacks probleem is er wel, maar persoonlijk valt het me maar incidenteel op. Om het te kunnen zien moet je bijv. een bioscoopfilm kijken met zwarte balken boven en onder, waarbij er donkere scenes zijn waarbij het geleidelijk donkerder/lichter wordt. Dan zie je soms het zwart, incl. balken onder en boven een beetje verspringen in in tint.

Met name door die balken zie je het verspringen, bij 16:9 opnames wordt het hele scherm gebruikt en valt het eigenlijk nooit op.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388439

Yep,dat is het dus. Maar valt dit dan voor bij iedere film met zwarte balken of zoals je zegt enkel incidenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Raymond schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:50:
[...]

Het is echt bij steeds dezelfde zenders, een stuk of 3 (volgens mij ook MTV, zo uit mijn hoofd).
Andere zenders gaan gewoon goed.
Kan aan je signaal liggen, als je signaal niet heel goed is, dan kan het iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb me nog nooit verdiept in wat floating blacks eigenlijk zijn. Dus als ik het goed heb is dat gewoon een soort van donker-worden/lichter-worden van de zwart tinten?
Ik heb het ook wel eens vaker gehad, maar ervaar het niet altijd als storend. Ik dacht al dat ik dynamisch contrast o.i.d. aan had laten staan....
Ik begrijp dat voorlopig alleen de brightness in de min zetten het probleem enigszins kan verlichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 388439 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:00:
...en geen enkele verkoper waar ik al mee gesproken heb lijkt dit ''probleem'' te kennen.

[knip]

Dus als iemand hier meer over zou kunnen vertellen,zou het zeker welkom zijn. Alvast bedankt.
Ik heb er echt 0,0 last van. Ik let er niet op, dat scheelt, want zodoende zie ik ook geen licht ingebrande logo's, hoewel ik inmiddels zover ben met m'n TV dat ik gerust de hele avond RTL kijk als daar leuke programma's op zijn.

Maar wat betreft floating blacks: ik kijk geregeld films op niet-16:9 resolutie en ik merk er niks van eigenlijk. Ik had er ook niet meer aan gedacht tot je er hier over begon en ik ga mooi niet zoeken, straks zie ik het ook ;)
Grtz,
Tim
Groeten is niet nodig op ons forum :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Laatst online: 16-07-2024
heb de 42G20 nu 1,5 week in bezit en ben echt super tevreden.
Heb de instellingen wat anders gezet (THX) naar voor de rest zoveel mogelijk uit zodat ik tevreden ben maar wat een pracht ding.
Heb regelmatig visite en die kijken verbaasd naar de kwaliteit van het beeld.
Met name de HD kanalen van UPC schrikken ze van hoe mooi het beeld van een TV kan zijn.
Ook films knallen uit de TV. Had de film Polar express gekeken en op een gegeven moment vlieg je met een vogel mee. Ik heb geen 3d tv maar had het idee dat ik er midden inzat zo super scherp was alles zonder enige flikkering of hapering of wat dan ook :)

Voor mij is de 42G20 een super tv en kan hier wel even mee voorruit tot de 3d ontwikkeling verder is als nu.
Dan ga ik hiervoor kijken maar dat zal nog wel een paar jaar duren. Misschien zijn de oled tv's dan ook door ontwikkeld want dat gaat het denk ik helemaal worden.

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Tommy The Cat schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:21:
Voor G20 gebruikers in combinatie met Ziggo/Ci+: moet je nog iets speciaals doen om de radiozenders vanaf 750 te kunnen ontvangen?

Mijn buurman krijgt een ongeldig kanaal/codering signaal bij de radiozenders, terwijl Ziggo en ik hebben vastgesteld dat de smartcard actief is. Nu las ik elders dat er soms een radio-knop moet worden ingedrukt maar die kan ik op de ab niet terug vinden?
De radio- en tv-zenders staan in één lijst. De radio-zenders beginnen vanaf positie 2750 (Radio 1). Druk eens op de 'OK' knop en je krijgt een lijst van alle zenders in de lijst. Met de pijltjestoetsen en de 'OK' knop kun je dan selecteren wat je wil bekijken of beluisteren.

Een knop om te schakelen tussen radio of tv-zenders kom je meestal tegen bij set-top-boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379970

Ik heb de 50VT20
Die Buzz had ik in het begin ook.
Het is er nu ook nog wel bij lichte beelden, maar toen het paneel nog agressief was in zijn eerste 400 uren was het beter hoorbaar.
Het zal denk ik nooit helemaal weggaan, gezien de CRT beeldbuizen er ook last van hadden.
Het is denk ik iets dat bij het activeren van het fosfor hoort.

Ik heb mijn TV op THX staan bij mijn PS3.
Sterk signaal en HD materiaal doet het er erg goed op.
Scherpte op 4. (Vanaf 5 vertoond het witte randjes om lijntjes met de DVE-Disk)
Het is net of ik uit het raam naar buiten kijk.

Mijn analoge TV uitzendingen, sony HDD en Wii heb ik op proffesioneel 1 staan, met de;
Gamma op 2.4
Kleur moet dan op 28 inplaats van 30.
Helderheid op +1
Hierdoor is het zwart nog wel wat dieper als bij THX, maar de TV oogt wat minder groenig..

Bij Analoge TV uitzendingen werkt THX echt niet he.
Ik gebruik de stand van hierboven maar met het contrast op 46 want het signaal is veel te zwak en Wit is anders grijs.
De scherpte heb ik dan op +6
Ik raad dit met digitale TV niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
hb1964 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:45:
[...]

De radio- en tv-zenders staan in één lijst. De radio-zenders beginnen vanaf positie 2750 (Radio 1). Druk eens op de 'OK' knop en je krijgt een lijst van alle zenders in de lijst. Met de pijltjestoetsen en de 'OK' knop kun je dan selecteren wat je wil bekijken of beluisteren.

Een knop om te schakelen tussen radio of tv-zenders kom je meestal tegen bij set-top-boxen.
Ah dus je moet bij 2750 zijn i.p.v. 750. Zodra ik er weer ben zal ik het voor hem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Net een telefoontje van E-Care ontvangen, aanstaande maandag wordt m'n nieuwe TV afgeleverd. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Anoniem: 388439 schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:02:
Yep,dat is het dus. Maar valt dit dan voor bij iedere film met zwarte balken of zoals je zegt enkel incidenteel?
De laatste keer dat ik het merkte was bij de film "Dark City" (toepasselijk :P ) en dat ik al weer een tijd geleden. Bij de gemiddelde bioscoopfilm valt het niet op is mijn ervaring. Misschien wel op het moment dat je niet meer naar de film kijkt, maar angstvallig continu de zwarte balken in gaten houdt, maar dan zit je jezelf gek te maken lijkt me.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 19:04
hele verhalen over FB op AVS forum waar sommigen zweren bij een klein lampje ipv compleet verduisterd zodat het gewoonweg minder opvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een probleem met mijn tx-p50v20 of mijn hdi dune player die er via hdmi aanhangt
Ik kan blijkbaar alleen maar hd films afspelen op mijn tv (x264;mkv) deze doet hij perfekt
Zet ik daarna een divx of dvd op krijg ik alleen geluid en geen beeld

Ligt dit nu aan mijn tv of mijn dune player (op mijn philips werkte elke film)
(OPGELOST LAG AAN DE FIRMWARE VD DUNE)

[ Voor 5% gewijzigd door kloon op 22-12-2010 21:09 ]

http://web.mac.com/kl00n

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, even een korte status update. Sinds 7 december heb ik een nieuwe 42G20 ontvangen van Panasonic/E-Care. Vanaf die dag heb ik de TV dag en nacht laten inspelen met deze dvd:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5128/5241243994_9672bbc0f4_z.jpg

Ik heb dus al 338 uur erop zitten:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5125/5284799379_88bfce4d15_z.jpg

Settings op het AV2 kanaal (DVD):
Normal, Contrast: 30, Kleur: 0, Helderheid: 30, Scherpte: 4
Toen ik in het service menu kwam om die uren op te zoeken veranderde het contrast ineens naar dynamisch (60) met Nederland 1 op de achtergrond. Toen ik uit het menu ging, had ik toch het Ned1 logo image retention, maar dat was binnen 10 seconde weg.

Verder heb ik 's avonds altijd Friends gekeken (DVD box) ook op deze settings.
Wanneer de TV zenders opstaan, gebruik ik dezelfde settings, alleen het contrast op 15. Mijn vriendin heeft hier en daar eens Net5 gekeken, maar nooit langer dan 20 minuten achter elkaar (het logo is zachter geworden trouwens, is het jullie niet ook opgevallen?), en ik heb zelf redelijk wat Discovery HD showcase gekeken.

De THX stand heb ik tot dusver nog niet gebruikt, maar wil dit wel doen op de AV en HDMI kanalen aangesloten bronnen.

Alles is tot dus ver in orde.

• matty___
Het is toch raar dat steeds de mensen die een burn in draaien de meeste problemen hebben (althans zo lijk het)
Weet niet hoe vaak ik niet in verschillende fora gelezen heb dat er iets te zien was ondanks 200 uur burn in...

Ik ben gewoon tv ((42v20)) gaan kijken op thx met kontrast op 25 en heb nog nooit ook iets van image retention gezien. Ook niet na 2 uur net5 te hebben gekeken.

Het enige waar ik op let zijn zwarte balken.

• - J.W. -
Ik speel hem in met plaatjes die het rgb safe spectrum doorlopen, vanaf de USB. Op 'normal' met contrast op 38. Bij normaal TV kijken op 30.

Ik zou met de THX / Cinema mode uitkijken met logo's, daarvan is het contrast duidelijk veeeeel hoger.

Na ~200 uur zal hij officieel gebruiksvoorwerp zijn en zal ik niet meer op logo's e.d. letten.

De G20 produceert prachtige beelden overigens, wel ff wennen met bewegende beelden enzo, je ziet echt alles (motion blur etc). Ook grappig om te zien hoe enorm veel beter hij wordt al na ~20 uur. In het begin flikkerde hij behoorlijk, da's nu praktisch weg.

[ Voor 47% gewijzigd door - J.W. - op 23-12-2010 12:39 ]

• matty___
- J.W. - schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:34:
Ik zou met de THX / Cinema mode uitkijken met logo's, daarvan is het contrast duidelijk veeeeel hoger.
Hoe kan het kontrast hoger liggen bij logos in thx als je het kontrast op 25 zit.

Als het kontrast lager zet dan is het kontrast van het logo toch ook lager :?

• - J.W. -
Er wordt duidelijk een agressievere contrast curve gebruikt in THX / Cinema. Je kunt het contrast nóg verder terug schroeven bij THX / Cinema natuurlijk (wat niet hetzelfde is als een andere stand, het gaat om de curve)

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 23-12-2010 12:47 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

- J.W. - schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:34:

Na ~200 uur zal hij officieel gebruiksvoorwerp zijn en zal ik niet meer op logo's e.d. letten.

De G20 produceert prachtige beelden overigens, wel ff wennen met bewegende beelden enzo, je ziet echt alles (motion blur etc). Ook grappig om te zien hoe enorm veel beter hij wordt al na ~20 uur. In het begin flikkerde hij behoorlijk, da's nu praktisch weg.
In mijn beleving is de THX stand best donker, ookal staat het contrast op dezelfde waarde als bij een andere instelling. De reden dat ik de THX even niet gebruik voor tv-kijken is vanwege het onderbuik gevoel van een aantal mensen die een kleine link leken te kunnen leggen tussen inbranding/retention en de THX mode. Ik wilde er gewoon zeker van zijn de eerste 400 uur dat ik dit kon uitsluiten MOCHT het ooit nog eens zover komen met inbranden.

Flikkeren? Ik heb daar totaal geen last van gehad. Wel zie ik inderdaad dat de kleurtjes wat levendiger uitzien nu, toch wat meer natuur getrouw. Ik vind het een genot om tv te kijken met deze G20!
EDIT: ik had jouw post niet gezien over die contrastwaarde.

• matty___
- J.W. - schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:46:
Er wordt duidelijk een agressievere contrast curve gebruikt in THX / Cinema. Je kunt het contrast nóg verder terug schroeven bij THX / Cinema natuurlijk.
Als je S curve aanzet klopt dat maar als je gamma 2.2 kiest gaat alles evenredig naar beneden.

• matty___
Deathchant schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:47:
[...]

In mijn beleving is de THX stand best donker, ookal staat het contrast op dezelfde waarde als bij een andere instelling. De reden dat ik de THX even niet gebruik voor tv-kijken is vanwege het onderbuik gevoel van een aantal mensen die een kleine link leken te kunnen leggen tussen inbranding/retention en de THX mode.
heb je daar een url van?

• - J.W. -
@Deathchant: Lichtopbrengst is niet hetzelfde als contrast.
Het flikkeren de eerste uren was met inspeel plaatjes van 1 kleur, bij normale tv was het niet zichtbaar.

Qua contrast:
Ik heb aardig wat aan fotobewerking gedaan vroeger, en ik heb niet het idee dat m'n ogen me bedriegen in deze. Ik heb niet de apparatuur om het te meten helaas. Alle nabewerking staat op 'off'

[ Voor 29% gewijzigd door - J.W. - op 23-12-2010 13:02 ]

• nadroJ
Deathchant: in de setup springt het bij mij ook naar dynamisch (contrast 60 etc). Dat is normaal denk ik zo.

Heeft iemand dezelfde constatering kunnen maken die ik in mijn post beschrijf op zondag 19 december 2010 13:14?

Als toevoeging daarop. Gisteren film Machete en Dinner for Schmucks gekeken en daarbij de brightness ingesteld op -5 / -2.

Prachtig beeld overigens.

Sowieso schrijf je zo!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[b][message=35252060,noline]matty___ schreef op donderdag 23 december 2010 @
Ik ben gewoon tv ((42v20)) gaan kijken op thx met kontrast op 25 en heb nog nooit ook iets van image retention gezien. Ook niet na 2 uur net5 te hebben gekeken.
Lijkt me sterk.
Als je naar een 2:35 film kijkt met subtitles onderin de balk, en ze verdwijnen, dan zie je een soort veeg in het zwart van de balk op de plek waar de letters stonden.
Dit is een scenario waar het effect heel duidelijk zichtbaar is.

Bij logo's zie ik het ook niet zo goed, maar mijn TV is wel erg goed ingewerkt.
Nu heb ikzelf, het contrast nooit zo laag gezet, omdat het inwerken van de plasmacellen, volgens mij dan alleen maar meer uren nodig heeft.
Als je bewust kijkt; Full 16:9 films zonder subtitles, of de Break-in kleurvlakken, dan kun je het contrast beter normaal zetten.

Het Image-Retention effect trekt altijd gewoon weer weg en is niet iets waar ik me druk om maak, want het is iets dat Plasma nu eenmaal doet, CRT TV's ook trouwens.

Image Retention is geen inbranden he, maar na-ijlen van oververzadiging.
Om even voor mezelf te spreken: ongeveer gelijk met mijn TV heb ik een Zotac ZBox HD-ID11 gekocht, een compacte mediacenter waar XBMC onder Linux op draait. Dat huisje is ingebrand omdat mijn vriendin een paar dagen lang aan het modificeren en instellen van XBMC bezig is geweest en dat huisje dus een paar dagen lang in beeld is blijven staan. Dat was niet handig, sowieso de keuze voor die skin niet. Dat heeft (vind ik) niks te maken met de THX-stand. Sowieso: waarom zou een beeldinstelling die door de meesten als "te donker" wordt ervaren het inbranden bevorderen :?

Ik heb naast dat huisje nergens last gehad van ingebrande logo's, geen SBS, geen NOS, geen RTL, helemaal nergens. Dit kon ik steeds goed controleren als ik een 4:3 serie als "That 70's Show" keek met grijze balken. Ik heb er niet speciaal naar gezocht, maar als ik ingebrande logo's zou hebben, zou je ze dan zien in de grijze balken.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ok Grrrrrene, dan heb ik jouw inbrand-verhaal onterecht gelinked aan de THX-stand-discussie. Excuses.

@Matth-3D: Overigens heb ik juist met ondertitels echt totaal nergens last van. Deze blijven 2 seconden staan en gaan dan weer weg. Vreemd dat daar dan juist wel vaker gevallen van retentie zichtbaar zijn bij velen.

• - J.W. -
@Grrrrrene: Slightly off-topic, maar welke skin gebruik je nu voor xbmc?
- J.W. - schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:56:
@Grrrrrene: Slightly off-topic, maar welke skin gebruik je nu voor xbmc?
offtopic:
Qualar Rabier Mod Zoals je ziet niet zo contrastrijk als Confluence :)
Deathchant schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:46:
Ok Grrrrrene, dan heb ik jouw inbrand-verhaal onterecht gelinked aan de THX-stand-discussie. Excuses.

@Matth-3D: Overigens heb ik juist met ondertitels echt totaal nergens last van. Deze blijven 2 seconden staan en gaan dan weer weg. Vreemd dat daar dan juist wel vaker gevallen van retentie zichtbaar zijn bij velen.
Ik heb dat ook niet eigenlijk. Snap er niks van. Er blijft bij mij echt geen witte waas achter als de ondertiteling even niet weergegeven wordt op een zwarte achtergrond (en er mankeert me niks aan de ogen ;)). Wat ik overigens wilde zeggen wat betreft THX: ik denk dat de link tussen inbranden en THX onterecht gelegd wordt. Juist de THX-modus is relatief donker, dus zou inbranden van logo's wat moeten beperken.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja dat zou je zeggen ja, daarom is het ook slechts een onderbuik gevoel, dat niet onderbouwd is. Misschien schakelt de THX stand alle toeters en bellen uit (ook de pixelshifter) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Anoniem: 379970 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:58:
[...]

Lijkt me sterk.
Als je naar een 2:35 film kijkt met subtitles onderin de balk, en ze verdwijnen, dan zie je een soort veeg in het zwart van de balk op de plek waar de letters stonden.
Dit is een scenario waar het effect heel duidelijk zichtbaar is.

Bij logo's zie ik het ook niet zo goed, maar mijn TV is wel erg goed ingewerkt.
Nu heb ikzelf, het contrast nooit zo laag gezet, omdat het inwerken van de plasmacellen, volgens mij dan alleen maar meer uren nodig heeft.
Als je bewust kijkt; Full 16:9 films zonder subtitles, of de Break-in kleurvlakken, dan kun je het contrast beter normaal zetten.

Het Image-Retention effect trekt altijd gewoon weer weg en is niet iets waar ik me druk om maak, want het is iets dat Plasma nu eenmaal doet, CRT TV's ook trouwens.

Image Retention is geen inbranden he, maar na-ijlen van oververzadiging.
Ik bezit een 50vt20 en ik heb netzoals matty helemaal niks gezien van image retention. Een tv dag en nacht aan laten staan om in te spelen doe ik niet aan, ook een beetje onzin naar mijn idee.
Als je normaal tv kijkt (in NORMAL modus) is er niks aan de hand en wordt je tv ook "ingespeeld".
Wel heb ik het contrast iets lager gezet( 25 oid )
Films vanaf de media speler speel ik gewoon in THX modus met hoge contrast waardes.

Ik zie 0.0 retention zelfs als ik er op ga letten zie ik nog niks...
OOk al kijk ik de hele avond naar dezelfde zender, niks noppes nada.
Misschien valt het bij sommige mensen gewoon minder op, geen idee.

Vanmiddag wordt mijn "gratis" 3d blueray speler + avatar 3d geleverd.
Eens even kijken wat voor beelden dat gaat opleveren xD
Grrrrrene schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:14:
[...]

offtopic:
Qualar Rabier Mod Zoals je ziet niet zo contrastrijk als Confluence :)

[...]

Ik heb dat ook niet eigenlijk. Snap er niks van. Er blijft bij mij echt geen witte waas achter als de ondertiteling even niet weergegeven wordt op een zwarte achtergrond (en er mankeert me niks aan de ogen ;)). Wat ik overigens wilde zeggen wat betreft THX: ik denk dat de link tussen inbranden en THX onterecht gelegd wordt. Juist de THX-modus is relatief donker, dus zou inbranden van logo's wat moeten beperken.
THX heeft echt overduidelijk een hogere contrast waarde dan normal modus, en niet zown klein beetje ook.
Als ik THX ga kijken op normale tv zenders lijkt het net een led tv lol.
THX is juist relatief lichter dan de rest ipv donker.

[ Voor 21% gewijzigd door biggydeen2 op 24-12-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
biggydeen2 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:24:
Op een 100% retentie-vrije plasma tv zal dat heus wel een "perfect" beeld opleveren neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 09:56
zo, deze gaat het worden:

ik heb helaas geen groter budget maar denk zelf wel dat dit de juiste keuze is. Voor dit geld zou ik misschien wel een (grotere) lg of samsung met meer functies kunnen krijgen maar ik denk niet dat die opwegen tegen het verschil in beeldkwaliteit.. bovendien heeft dit model CI+ en een hdmi poort voor mn ps3. veel meer ga ik niet nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
[...]

THX heeft echt overduidelijk een hogere contrast waarde dan normal modus, en niet zown klein beetje ook.
Als ik THX ga kijken op normale tv zenders lijkt het net een led tv lol.
THX is juist relatief lichter dan de rest ipv donker.
Nou er is maar 1 stand die op een led tv lijkt bij mij en dat is 'dynamisch', voor de rest lijkt alles wat donkerder in vergelijking met een lcd/led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertnr9
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben van plan om de 42vt20 te kopen. Vind 3d echt wel de moeite :P .
Maar heb gelezen over de 50 hz problemen en dat het gamen op deze tv echt wel te wensen over laat.
Zijn deze problemen ondertussen opgelost of heb ik slechte informatie ontvangen?
Wellicht staat het antwoord wel ergens in de 230 pg.
Dit zouden de enige punten zijn om niet tot de aankoop over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:46:
Grrrrrene schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:14:

Ik heb dat ook niet eigenlijk. Snap er niks van. Er blijft bij mij echt geen witte waas achter als de ondertiteling even niet weergegeven wordt op een zwarte achtergrond (en er mankeert me niks aan de ogen ;)).
Het is ook geen witte waas.
De letters verdwijnen ook gewoon meteen.
Het is meer dat het zwart op de plaats van waar de subtitles stonden wat anders is als waar het constant zwart is.
Dit trekt altijd wel snel weer bij
Je moet er eigenlijk ook meer voor mierenneuken.
(Moet ik ook helemaal niet doen, maar dat komt juist door alle HORROR van hier. ;))

Het is blijkbaar meer omdat ik erop zit te letten, want tijdens film kijken valt het gewoon niet op.
Ik zag dit effect ook bij mijn Sony CRT.
Het is eigenlijk helemaal geen probleem hoor, maar meer omdat het genoemd word.
Het schijnt dat het bij de VT serie ook sneller weggaat als bij voorgangers.

Het kan ook zijn dat mijn zwartniveau bijgesteld moet worden.
Het is denk ik niet meer ZO diep als in het begin.
Na de eerste 400 uur mag zo'n TV wel opnieuw gecalibreerd worden.
Ik zal dat vanavond eens checken.
Die 3D Avatar film,... is dat met Nederlandse subtitles?

Ik loop die 3D Avatar dus mis omdat ik mijn TV 3 weken te vroeg heb gekocht, en bij Foka beweerden ze niks te weten van een komende aktie.
Ik kan wel vanuit de VS een promotie pack met 2x rechargeable 3D brillen, bestellen waar deze 3D Avatar bijzit.
Deze is alleen niet ondertiteld, wat voor mijn kinderen wel een probleem is.
gertnr9 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:08:
Ik ben van plan om de 42vt20 te kopen. Vind 3d echt wel de moeite :P .
Maar heb gelezen over de 50 hz problemen en dat het gamen op deze tv echt wel te wensen over laat.
Zijn deze problemen ondertussen opgelost of heb ik slechte informatie ontvangen?
Wellicht staat het antwoord wel ergens in de 230 pg.
Dit zouden de enige punten zijn om niet tot de aankoop over te gaan.
IFC werkt bij mij wel erg goed om dat weg te werken.
Anderen vinden dat juist vervelend.
Dit scheelt echt serieus, per persoon, wat zijn voorkeur heeft.
Er zijn erbij die echt een uitgesproken mening hebben, in beide directies.
Vind je de IFC niks, dan heb je waarschijnlkijk wel een probleem.

Je kunt dat het beste zelf beoordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 379970 op 24-12-2010 20:03 ]

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.