Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen bij de PX80 en ook niet bij de V20.

wat me wel opviel is dat toen ik de V20 voor het eerst aanzette, en dus alles moest gaan instellen, dat ik toen, als ik vanuit mijn ooghoek de tv zag, flikkering waarnam. ik keek zeg maar een heel stuk rechts of links van het beeld en dan gewoon rechtdoor en dan zag ik in de hoeken van mijn ogen dat het flikkerde. ik heb dit nog wat meer getest maar het lijkt alleen bij stilstaand egaal beeld te zijn en dan alleen bij de kleur grijs (heb verder alleen maar groen en blauw kunnen testen).

nou weet ik toevallig dat de hoeken van je ogen scherper, gevoeliger, beter etc. zijn dan het midden van je oog (geleerd bij Ultimate Survival op Discovery :P ). heb dit overigens nooit bij de PX80 waargenomen. maar ik weet niet of het bij de PX80 niet aanwezig is of dat ik gewoon zo'n situatie niet heb gehad bij die tv.

verder ga ik binnenkort een blu-ray disk huren en dan even kijken wat dit beestje kan. heb het idee dat 1080p streamen via de mini toch nog wat mooier kan. aangezien die films maar rond de 10gig zijn en een blu-ray 50gig maximaal. nou zitten daar wel een hoop dingen bij die je niet nodig hebt maar toch. en dan ik heb DTS-HD Master Audio of Dolby Digital True HD. dat heb ik ook nog niet kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
reijndert schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

Hoe maakt die WD zich bekend bij de TV? Wat staat er in het scherm 'usb hdd-apparaat instellen'?
Bij mij staat er bij 'product' de kreet 'usb-sata bridge'. Zijn er ook kleine behuizingen zonder externe voeding? Daar zou dan een laptap-hd in moeten passen ( 2.5"? )

De buffalo disk heeft trouwens een auto-shutdown.
Als ik de TV op standby zet, blijft de harddisk nog 4 minuten aan ( of zo ) en daarna uit.
Als daarna de TV een programma moet opnemen, maakt hij de harddisk weer wakker. Werkt goed.
Ik kan niet echt zien hoe hij zich vroeger meldde.
Nu ik hem geïnitialiseerd heb meldt hij zich met de naam die ik heb ingetikt.

Overigens doe die WD schijf behuizing ook een auto-spindown van de HDD,
Zelfs als de TV aan staat maar niks doet met de USB HDD gaat hij na verloop van tijd 'uit'.
Is wel netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:23:
dat is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen bij de PX80 en ook niet bij de V20.

wat me wel opviel is dat toen ik de V20 voor het eerst aanzette, en dus alles moest gaan instellen, dat ik toen, als ik vanuit mijn ooghoek de tv zag, flikkering waarnam. ik keek zeg maar een heel stuk rechts of links van het beeld en dan gewoon rechtdoor en dan zag ik in de hoeken van mijn ogen dat het flikkerde. ik heb dit nog wat meer getest maar het lijkt alleen bij stilstaand egaal beeld te zijn en dan alleen bij de kleur grijs (heb verder alleen maar groen en blauw kunnen testen).

nou weet ik toevallig dat de hoeken van je ogen scherper, gevoeliger, beter etc. zijn dan het midden van je oog (geleerd bij Ultimate Survival op Discovery :P ). heb dit overigens nooit bij de PX80 waargenomen. maar ik weet niet of het bij de PX80 niet aanwezig is of dat ik gewoon zo'n situatie niet heb gehad bij die tv.

verder ga ik binnenkort een blu-ray disk huren en dan even kijken wat dit beestje kan. heb het idee dat 1080p streamen via de mini toch nog wat mooier kan. aangezien die films maar rond de 10gig zijn en een blu-ray 50gig maximaal. nou zitten daar wel een hoop dingen bij die je niet nodig hebt maar toch. en dan ik heb DTS-HD Master Audio of Dolby Digital True HD. dat heb ik ook nog niet kunnen horen.
Het zal enigszins ook wel in de bron zitten, maar als je over een stad uitkijkt en het beeld gaat geleidelijk naar een kant toe, dat het beeld dan soms wat onrustig is. Moeilijk uit te leggen, het is geen judder ofzo. Het heeft met de beeldverwerking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
StealthyPeanut schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Het zal enigszins ook wel in de bron zitten, maar als je over een stad uitkijkt en het beeld gaat geleidelijk naar een kant toe, dat het beeld dan soms wat onrustig is. Moeilijk uit te leggen, het is geen judder ofzo. Het heeft met de beeldverwerking te maken.
Ik denk dat dit de IFC is.
Als het te ingewikkeld wordt werkt de IFC niet perfect.
Om die reden heb ik de IFC op 'midden' staan. Bij langzame pans werk de ifc dan wel, maar bij snelle beweging wordt er niet eens meer geprobeerd frames te 'verzinnen'. Dan is de onrust zoals het hoort: gewoon onrustig. Ja, hoe leg ik dat nu uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

ik zoek me te pleuris, maar hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik een sneeuw-beeld op heb staan (analoog), dat de TV niet vanzelf uitspringt :?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reijndert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:44:
[...]

Om die reden heb ik de IFC op 'midden' staan. Bij langzame pans werk de ifc dan wel, maar bij snelle beweging wordt er niet eens meer geprobeerd frames te 'verzinnen'. Dan is de onrust zoals het hoort: gewoon onrustig. Ja, hoe leg ik dat nu uit...
hij heeft het over de PX80 die onrustig is en die heeft geen IFC (zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 21:55
reijndert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:44:
[...]

Dit is zeker geen IFC, waar erriezeekanmgn het over heeft is gewoon het zien van de refreshrate. Vooral bij helder beeld kun je dit beter waarnemen, en met de hoeken van je ogen ;) Het met de camera langzaam bewegen en het niet helemaal vloeiend is, merk ik ook bij mijn panasonic (u10) en ik heb vaker gelezen dat dit iets van panasonic is. Soort techniek dat ze gebruiken oid. IFC heeft totaal geen effect hierop, aan of uit het blijft. Al vind ik het persoonlijk niet zo heel storend en merk je het vaak niet eens, elke tv heeft helaas minpunten.
En volgens mij kan je de 600hz techniek van plasma's totaal niet vergelijken met die van LCD en LED, waarbij de laatste idd zelf frames gaat verzinnen.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaak88 op 07-08-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 11:56
Iemand ervaring met de panasonic TX-P50U20

Het is in de aanbieding bij de carrefour voor 999 euro met bluray speler DMP-BD45
http://www.hypercarrefour...m?lang=NL&productID=20854

Welk paneel zit er eigenlijk op en wat is het verbruik van zo'n groot TV? Eigenlijk is het verbruik van zeer groot belang. Mijn ouders willen een LCD kopen omdat deze (volgens onze buur) beduidend minder verbruikt dan de plasma (Ze hadden een plasma en hebben nu een LCD (scheelt blijkbaar een 100 euro meer per jaar 8)7 ). Voor mijn ouders maakt de kwaliteit niet veel uit, als het maar betaalbaar is (ze willen het op krediet afbetalen en carrefour biedt 0% rente) en als het maar niet veel verbruikt.

Ik, integendeel, wil er graag op gamen en films bekijken, maar ben enkel de weekends thuis. Mijn broer en zussen zijn ook niet zo'n TV freak en aangezien we nog 2 CRT's thuis hebben liggen, lijkt elke nieuwe TV geweldig van kwaliteit langs onze TV's.

Dus nu luidt mijn vraag als volgt: Is dit een redelijke goede TV waar mijn ouders enkele jaren meekunnen? Is dit een goed deal (999 euro op krediet zonder rente). En komende van een 30", is 50 mss veel te groot (we zitten 4 à 5 meter van de TV, maar mijn moeder wil de salon herinrichten en het kan zijn dat we dan op 3.5 meter zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Mudi schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:33:
Iemand ervaring met de panasonic TX-P50U20

Het is in de aanbieding bij de carrefour voor 999 euro met bluray speler DMP-BD45
http://www.hypercarrefour...m?lang=NL&productID=20854

Welk paneel zit er eigenlijk op en wat is het verbruik van zo'n groot TV? Eigenlijk is het verbruik van zeer groot belang. Mijn ouders willen een LCD kopen omdat deze (volgens onze buur) beduidend minder verbruikt dan de plasma (Ze hadden een plasma en hebben nu een LCD (scheelt blijkbaar een 100 euro meer per jaar 8)7 ). Voor mijn ouders maakt de kwaliteit niet veel uit, als het maar betaalbaar is (ze willen het op krediet afbetalen en carrefour biedt 0% rente) en als het maar niet veel verbruikt.

Ik, integendeel, wil er graag op gamen en films bekijken, maar ben enkel de weekends thuis. Mijn broer en zussen zijn ook niet zo'n TV freak en aangezien we nog 2 CRT's thuis hebben liggen, lijkt elke nieuwe TV geweldig van kwaliteit langs onze TV's.

Dus nu luidt mijn vraag als volgt: Is dit een redelijke goede TV waar mijn ouders enkele jaren meekunnen? Is dit een goed deal (999 euro op krediet zonder rente). En komende van een 30", is 50 mss veel te groot (we zitten 4 à 5 meter van de TV, maar mijn moeder wil de salon herinrichten en het kan zijn dat we dan op 3.5 meter zitten)
Voor die prijs is het best 'n goede tv ja...in NL is de laagste prijs die ik kon vinden €921,-
Kwa afstand van 4 a 5 meter is 'n 50" perfect en zal op 3,5m niet storend zijn.
Wat energieverbruik betreft...plasma verbruikt idd meer dan lcd/led maar je hebt er wel de beste beeldkwaliteit voor.
Het is net als met auto's: wil je porsche of ferrari rijden dan moet je niet zeuren over 't brandstofverbruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 11:56
Technics SA-DA8 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:15:
[...]

Voor die prijs is het best 'n goede tv ja...in NL is de laagste prijs die ik kon vinden €921,-
Kwa afstand van 4 a 5 meter is 'n 50" perfect en zal op 3,5m niet storend zijn.
Wat energieverbruik betreft...plasma verbruikt idd meer dan lcd/led maar je hebt er wel de beste beeldkwaliteit voor.
Het is net als met auto's: wil je porsche of ferrari rijden dan moet je niet zeuren over 't brandstofverbruik ;)
Die laatste vgl is niet van toepassing voor ons, in dat zin: Mijn ouders willen helemaal geen porsche rijden als ze er 2 keer zoveel moeten betalen voor brandstofverbruik. Als het verschil niet significant verschil, dan willen ze wel in een porsche rijden. Nogmaals, voor hun komt de kwaliteit op de 2de plaats.

Daarom dat ik graag zou weten hoeveel deze TV's tegenwoordig op normaal stand verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
50 inch lcd/led krijg je niet voor 999 euro, zijn er volgens mij niet eens. En wil je een led die mee kan met de prestaties van een plasma ben je al gauw het dubbele kwijt. En dat plasma heelveel verbruikt is allang niet meer zo. Een gekalibreede plasma hoeft gemiddeld niet eens meer boven de 180watt te komen. Valt dus reuze mee.
Mijn oude lcd verbruikte constant 190watt 40 inch. Al is dat waarschijnlijk ook een stuk lager geworden.

De g20 let op wel de 42inch helaas;

Energy Consumption

The amount of energy consumed by a Plasma display is proportional to the luminance of on-screen images. For example, a dark scene will use less power than a fully white screen. Most video content falls somewhere in the middle, so pay most attention to the reading for "Grey Screen" below. Here's how the TX-P42G20 fared after calibration:

Black screen (0 IRE): 65 watts
Grey screen (50 IRE): 154 watts
White screen (100 IRE): 292 watts

Bij lcd is het stroom verbruik constant ook een verschil.

[ Voor 39% gewijzigd door sjaak88 op 08-08-2010 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
RAT-1962 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:46:
Ik heb mijn 50VT20 en DMP-BT330 beide aangesloten op mijn router, en dat werkt ook..
heb voor beide apparaten de firmware ge-update.

Maar als ik laat zoeken naar andere apparaten op het netwerk, vind hij niks ?!?
ik hoopte zo mijn 2 pc's en Imac te kunnen benaderen, en zo eventueel video materiaal
te kunnen afspelen.

of is het zo dat alleen maar apparaten zoals externe HD's etc herkend worden ?
weet iemand hier antwoord op ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
sjaak88 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:01:
50 inch lcd/led krijg je niet voor 999 euro, zijn er volgens mij niet eens. En wil je een led die mee kan met de prestaties van een plasma ben je al gauw het dubbele kwijt. En dat plasma heelveel verbruikt is allang niet meer zo. Een gekalibreede plasma hoeft gemiddeld niet eens meer boven de 180watt te komen. Valt dus reuze mee.
Mijn oude lcd verbruikte constant 190watt 40 inch. Al is dat waarschijnlijk ook een stuk lager geworden.

De g20 let op wel de 42inch helaas;

Energy Consumption

The amount of energy consumed by a Plasma display is proportional to the luminance of on-screen images. For example, a dark scene will use less power than a fully white screen. Most video content falls somewhere in the middle, so pay most attention to the reading for "Grey Screen" below. Here's how the TX-P42G20 fared after calibration:

Black screen (0 IRE): 65 watts
Grey screen (50 IRE): 154 watts
White screen (100 IRE): 292 watts

Bij lcd is het stroom verbruik constant ook een verschil.
Plus dat je nooit een volledig wit scherm hebt. Dus ga van een gemiddelde van max 200W uit.

Voor die 1000 euro, heb je een mooie 50" plasma staan of hangen. Voor minimaal 1400 euro heb je de eerste 52" LCD-LED tv (van Philips). Dat is een instapmodel en je kan zelf al wel verzinnen dat die beeldkwaliteit zich echt niet kan meten met de beeldkwaliteit van de plasma.

Plus dat je 400 euro meer kwijt bent, iets wat je bij die plasma echt niet meer betaald aan stroom in 1 jaar. Na 10 jaar heb je misschien die 400 euro wel betaald aan stroom t.o.v. die LCD LED. Maar je hebt wel 10 jaar met een geweldige tv gezeten zonder kijkhoekproblemen, zonder inputlag, zonder details verlies, zonder blur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
RAT-1962 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

weet iemand hier antwoord op ???
Ik heb mijn tv nog niet aangesloten op het netwerk maar van wat ik gelezen heb werkt het op DLNA.
Komt er op neer dat je iets van een media service moet hebben gestart op je pc die zijn film en muziek en foto verzameling op het netwerk bekend maakt via DNLA princiepe.

Bedoel je dit?

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad, de tv kan niks met gewone shares op pc's of NAS. En zoals gezegd kan de tv zelf nauwelijks video afspelen, het aantal ondersteunde formaten is erg triest. Hoe het met die blu-rayspeler zit weet ik niet.

Waarom heb je trouwens niet voor €100 minder een PS3 gekocht die wel veel videoformaten aankan en waarop je ook nog eens kunt gamen? Just curious :) €300+ voor iets dat alleen een blu-rays kan afspelen is lijkt me zoveel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
DareDevil schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Ik heb mijn tv nog niet aangesloten op het netwerk maar van wat ik gelezen heb werkt het op DLNA.
Komt er op neer dat je iets van een media service moet hebben gestart op je pc die zijn film en muziek en foto verzameling op het netwerk bekend maakt via DNLA princiepe.

Bedoel je dit?
Ja, dat bedoel ik....
Ik dacht dat mijn pc's en Imac gewoon herkend zouden worden, maar ik moet dus bv eerst
bepaalde DNLA software installeren ???

mijn 2 pc's draaien nog op Wimdows XP, dus die zullen wel niet werken...er nl werd wel iets vermeld
over Wimdows 7 in de handleiding.
Imac is klein jaartje oud..zou die het wel moeten kunnen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Gizz schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:25:
Inderdaad, de tv kan niks met gewone shares op pc's of NAS. En zoals gezegd kan de tv zelf nauwelijks video afspelen, het aantal ondersteunde formaten is erg triest. Hoe het met die blu-rayspeler zit weet ik niet.

Waarom heb je trouwens niet voor €100 minder een PS3 gekocht die wel veel videoformaten aankan en waarop je ook nog eens kunt gamen? Just curious :) €300+ voor iets dat alleen een blu-rays kan afspelen is lijkt me zoveel.
Deze blu ray speler kan met 3d omgaan....en is perfect voor de 50VT20 tv !!!

Ik weet het...er komt geloof ik ook een 3d upgrade voor de PS3...
maar ik game bijna nooit meer...heb in de jaren 90 dag en nacht 3d shooters gespeeld,
was er echt verslaafd aan..op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee...
maar het lijkt me nu wel eens leuk om een 3d shooter te spelen op de ps3,
het enige wat me tegen staat is dat je 3d shootters dan niet me muis en keyboard kan spelen zoals vroeger op de pc. Ik heb ooit eens Quake 3 op de PS2 gespeeld...ging voor geen meter zonder muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

RAT-1962 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:06:
[...]
Deze blu ray speler kan met 3d omgaan....en is perfect voor de 50VT20 tv !!!

Ik weet het...er komt geloof ik ook een 3d upgrade voor de PS3...
Ja vooral dat laatste was mijn punt. Over drie weken komt die update en dan heb je €100 uitgespaard. Plus dat je dan een apparaat hebt dat gewoon H.264 kan afspelen via het netwerk/hd's. Al weet ik niet of en wat die Panasonic blu-rayspeler allemaal aan kan qua formaten, maar als het net zo slecht is als de tv's?

En gamen hoeft natuurlijk niet per sé. Ook zonder gamen is een PS3 veelzijder en goedkoper :P

Over de G20: is er een manier om hem te laten onthouden op welke bron hij als laatste stond? Ik kijk alleen via HDMI1 en HDMI2, maar elke keer als ik de tv helemaal uit heb gehad begint hij met DVB-T als bron. Met, in mijn geval, in koeienletters dat hij geen signaal heeft etc. Beetje flauw :z

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 08-08-2010 16:03 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Gizz schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Ja vooral dat laatste was mijn punt. Over drie weken komt die update en dan heb je €100 uitgespaard. Plus dat je dan een apparaat hebt dat gewoon H.264 kan afspelen via het netwerk/hd's. Al weet ik niet of en wat die Panasonic blu-rayspeler allemaal aan kan qua formaten, maar als het net zo slecht is als de tv's?

En gamen hoeft natuurlijk niet per sé. Ook zonder gamen is een PS3 veelzijder en goedkoper :P

Over de G20: is er een manier om hem te laten onthouden op welke bron hij als laatste stond? Ik kijk alleen via HDMI1 en HDMI2, maar elke keer als ik de tv helemaal uit heb gehad begint hij met DVB-T als bron. Met, in mijn geval, in koeienletters dat hij geen signaal heeft etc. Beetje flauw :z
als een PS3 geschikt is als server voor wat ik wil (bestanden van mijn pc en Imac rechtstreeks afspelen)
koop ik die er toch ook gewoon bij :)

is dat de beste keuze ?
ik zag laatst ook een demo van de nieuwe Xbox die eind van het jaar uitkomt, soort Wii, maar dan met echt mooie spellen, en zonder controllers...kan een Xbox dezelfde dingen als een PS3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een ps3 verbruikt natuurlijk veel meer als een stand-alone blu-ray speler. en als je zo graag bestanden van je pc wilt afspelen op je tv (via een externe hardisk of streamen) dan moet je gewoon een mediaspeler kopen. die zijn goedkoper dan een ps3, gebruiksvriendelijker en kunnen alle bestandsformaten aan.

ik heb zowel de playon!hd (deze kun je kopen met of zonder harde schijf) als de playon!hd mini (kleinere versie van de versie waar wel een harddisk in kan) van AC Ryan en die werken beide perfect.

voordeel van de ps3 is inderdaad dat je dan ook meteen een console hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:49:
een ps3 verbruikt natuurlijk veel meer als een stand-alone blu-ray speler. en als je zo graag bestanden van je pc wilt afspelen op je tv (via een externe hardisk of streamen) dan moet je gewoon een mediaspeler kopen. die zijn goedkoper dan een ps3, gebruiksvriendelijker en kunnen alle bestandsformaten aan.

ik heb zowel de playon!hd (deze kun je kopen met of zonder harde schijf) als de playon!hd mini (kleinere versie van de versie waar wel een harddisk in kan) van AC Ryan en die werken beide perfect.

voordeel van de ps3 is inderdaad dat je dan ook meteen een console hebt.
Had de naam AC Ryan al paar keer voorbij zien komen...dacht eerst dat ik altijd hoorde dat
de Popcorn en de WD de beste mediaspelers waren...
heb ongeveer jaar terug Lacie 1TB mediaspeler gekocht, speelde dvds perfect af, maar mpg2 files die van mijn hdd recorder af kwamen, en die daarna op de pc waren ge-edit, speelden alleen maar af zonder geluid...
heb het apparaat toen meteen aan de kant gezet...

kan ik de AC Ryan direct op mijn router aansluiten, en dan van mijn pc's en Imac bestanden
op de tv afspelen ?
of is het beter de versie met hdd te kopen en dan eerst de bestanden daarop over te zetten, en dan rechtstreeks af te spelen op de tv ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAT-1962 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:48:
[...]
kan ik de AC Ryan direct op mijn router aansluiten, en dan van mijn pc's en Imac bestanden
op de tv afspelen ?
of is het beter de versie met hdd te kopen en dan eerst de bestanden daarop over te zetten, en dan rechtstreeks af te spelen op de tv ???
ik vind de mini het fijnst want ik kan gewoon de bestanden die op mijn laptop staan streamen naar mijn tv. ook heb je dan geen last van eventuele geluiden van de ventilator in de mediaspeler of een luidruchtige harddisk. en je hoeft niet eerst zo moeilijk te gaan doen door bestanden op de harddisk te zetten enzo. kost mij teveel moeite en tijd. je kunt trouwens ook gewoon de versie die met harddisk kan zonder harddisk kopen en dan heb je in feite een mini alleen wat groter en nog met de optie om later, als je dat dus wilt, een harddisk erin te doen. want die grotere broer kan net zo goed streamen als de mini.

ik heb de mini direct en indirect op mijn router aangesloten gehad. heb het nu indirect (dus de internet kabel gaat eerst van de router naar een switch en dan van de switch naar de mini) want moet ook nog mijn blu-ray speler aangesloten hebben op het internet.

maar dit is eigenlijk veel te offtopic dus als je meer vragen hebt kun je beter je vraag in deze thread posten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
[...]

Weet niet zeker of het helpt, maar:
Ik had hier ook geregeld last van bij het drukken op de knop 'T'V'.
Bij mij kwam dat volgens mij omdat er in de DVB-T wel kanalen waren 'ingesteld'.
Ik gebruikte hem namelijk eerst via DVB-T, nu via DVB-C.
Op een gegeven moment heb ik in DVB-T opnieuw gescanned
(hij vraagt dan: Weet je het zeker dat je alle kanalen wilt wissen).
Ik heb ja geantwoord, maar het scannen vrijwel direct afgebroken.
Nu staan er geen kanalen meer ingesteld in DVB-T, en ik geloof dat ik er geen last meer van heb.
Misschien moet je zoiets proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Kleine media center bouwen met een goedkope videokaart in een mooi klein behuizing en dat naast je pc =)
Vind het kwaliteit verschil best groot vergeleken met de WD HD player en mijn pc. Blijkbaar toch wat beter process technieken dan in zon klein kastje van WD. En dat het alles afspeelt is ook echt niet waar. Vaak genoeg films waarvan ondertitels of het geluid het weer niet van doet op het WD kastje. Vooral bij de Blu ray rips doet het geluid het vaak niet, en het is aangesloten op een Receiver die DTS ondersteund dus dat is het niet.
Een klein mini pc hoeft helemaal niet veel geld te kosten en heeft stuk meer voordelen imo, want het speelt echt alles af en je kan van alles aanpassen, volledig beeld bijvoorbeeld wat bij de WD kastje niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:19

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

sjaak88 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:55:
Kleine media center bouwen met een goedkope videokaart in een mooi klein behuizing en dat naast je pc =)
Vind het kwaliteit verschil best groot vergeleken met de WD HD player en mijn pc. Blijkbaar toch wat beter process technieken dan in zon klein kastje van WD. En dat het alles afspeelt is ook echt niet waar. Vaak genoeg films waarvan ondertitels of het geluid het weer niet van doet op het WD kastje. Vooral bij de Blu ray rips doet het geluid het vaak niet, en het is aangesloten op een Receiver die DTS ondersteund dus dat is het niet.
Een klein mini pc hoeft helemaal niet veel geld te kosten en heeft stuk meer voordelen imo, want het speelt echt alles af en je kan van alles aanpassen, volledig beeld bijvoorbeeld wat bij de WD kastje niet gaat lukken.
Gaat een (kleine) mediacenter ook 3D afspelen? Blu-ray speler inbouwen en werken? Of komt dat nog?

Ik heb deze week twee films met 3D gevonden en gekeken. Fantastisch om te zien en ik wil meer. Maar dan wel in Real3D vanwege de hoge(re) resolutie. En ik verwacht niet dat een mediaspeler dat nu al ondersteund. Vanwege codecs, rechten en zoo.

Welk apparaat ondersteunt nu al real3d? De PS3 binnenkort, de blu-rayspeler van panasonic zelf. En verder?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

kh65 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:45:
[...]

Weet niet zeker of het helpt, maar:
Ik had hier ook geregeld last van bij het drukken op de knop 'T'V'.
Bij mij kwam dat volgens mij omdat er in de DVB-T wel kanalen waren 'ingesteld'.
Ik gebruikte hem namelijk eerst via DVB-T, nu via DVB-C.
Op een gegeven moment heb ik in DVB-T opnieuw gescanned
(hij vraagt dan: Weet je het zeker dat je alle kanalen wilt wissen).
Ik heb ja geantwoord, maar het scannen vrijwel direct afgebroken.
Nu staan er geen kanalen meer ingesteld in DVB-T, en ik geloof dat ik er geen last meer van heb.
Je kunt in het menu gewoon uitgangen uitzetten. Ik heb DVB-T uitgezet, HDMI 3 en 4 etc. Als je dan op de AV knop drukt dan zie je alleen maar de uitgangen die je wel aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

baviaan schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:55:
[...]

Je kunt in het menu gewoon uitgangen uitzetten. Ik heb DVB-T uitgezet, HDMI 3 en 4 etc. Als je dan op de AV knop drukt dan zie je alleen maar de uitgangen die je wel aan hebt staan.
Overigens zit dit menu een beetje verstopt onder de noemer "labels"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Ik heb ook nog iets raars...
mijn set-up is:

HDMI 1 Samsung decorder
HDMI 2 Panasonic dvd recorder
HDMI 3 Panasonic blu ray 3d

ik heb normaal HDMI 1 aan staan als ik tv kijk...
maar als ik een film wil kijken schakel ik over naar HDMI 3,
geen probleem, werkt allemaal goed..
Maar als ik na het kijken van een film weer kies voor HDMI 1,
krijg ik niet direct weer de tv zenders via de decoder te zien, maar een blauw beeld !!!
ik moet dan eerst de decoder uit zetten, en dan weer aan...en dan heb ik pas weer beeld op HDMI 1...
wat kan hier de oorzaak van zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik denk dat je de volgende volgorde aan moet houden bij film kijken: Samsung op standby en Panasonic BR aan. Wil je terug naar de tvzenders dan omgekeerd. Als het goed is hoef je dan ook geen HDMIbron te selecteren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Atomsk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:33:
Ik denk dat je de volgende volgorde aan moet houden bij film kijken: Samsung op standby en Panasonic BR aan. Wil je terug naar de tvzenders dan omgekeerd. Als het goed is hoef je dan ook geen HDMIbron te selecteren.
ga ik proberen...
maar toch wel gek...bij mijn vorige plasma, heb ik mijn decoder nooit uit hoeven zetten..
die heeft gewoon jaren lang aan gestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:56

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

heeft er iemand ervaring met de dongel wat je bij een g20 kan kopen. zie voor 55 euro staan bij amazone. Maar haal je daar wel goede snelheden mee om te streamen vanuit een laptop. Ik krijg de kabel niet meer getrokken door de buis namelijk. Dit lijkt me dan een dure maar goede oplossing.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:43

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]Over de G20: is er een manier om hem te laten onthouden op welke bron hij als laatste stond? Ik kijk alleen via HDMI1 en HDMI2, maar elke keer als ik de tv helemaal uit heb gehad begint hij met DVB-T als bron. Met, in mijn geval, in koeienletters dat hij geen signaal heeft etc. Beetje flauw :z
Niet helemaal wat je bedoelt denk ik, maar je kunt wel bepalen met welke input hij opstart, in mijn geval HDMI1 voor de sat. receiver (ik heb geen kabel, geen DVB-T).

Zoals Spicer eerder schreef in dit draadje:

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delete message!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kh65 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:45:
[...]
Dit werkt niet bij mij. Hij start nog steeds vrolijk met DVB-T en de melding dat ik op OK moet drukken voor de auto-setup.
baviaan schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:55:
DVB-T is inderdaad verdwenen uit de lijst door hem op 'Skip' te zetten. Alleen start de tv nog steeds op DVB-T :P
Joepla schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:08:
[...]
Niet helemaal wat je bedoelt denk ik, maar je kunt wel bepalen met welke input hij opstart, in mijn geval HDMI1 voor de sat. receiver (ik heb geen kabel, geen DVB-T).
Het is in ieder geval iets. Beter dan totaal geen controle erover hebben en altijd op DVB-T starten :P Zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Een vraagje over de brom/zoem die mijn TX-P50G20 maakt:

Ik heb het gevoel dat bij 1080p beeldmateriaal de brom die m'n TV maakt erger is. In rustige scenes werd het zelfs wat irritant. Ik zit op zo'n 4m van mijn TV. Ik heb het beeld stil gezet en met contrast op 23 was het echt een duidelijk brom; zeg maar een goedkope dimmer. Hoe lager ik het contrast zette hoe minder hard de brom werd. Bij 18 hoorde ik eigenlijk niets meer. Toen ben ik het contrast omhoog gaan draaien.Vanaf 25 werd het steeds minder. Bij 36 was het nog een zacht nauwelijks hoorbaar gezoem.

Dus precies in het gebied waar het contrast ideaal is staat die TV te zoemen. Ook is het bij HD materiaal erger. Hebben meer mensen hier last van? En is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die van mij is best stil. Alleen als ik echt bij de tv sta om een kabeltje in te pluggen hoor ik hem heel zacht zoemen. Dat jij het op vier meter afstand hoort lijkt me niet helemaal ok.

Over DVB-T: stel dat ik dat toch wil gebruiken ( :+ ) hoe krijg je dat dan werkend in Nederland? Ik heb de DVB-T binnenantenne aangesloten op de tv, dezelfde antenne als bij het Digitenne-pakket. Na de auto-setup (3 minuten zoeken) vindt hij om precies te zijn 0 gratis zenders en 0 betaalde zenders.

Aan de antenne ligt het niet, want als ik die gewoon laat staan en de digitenne-tuner aansluit kan ik gewoon alles kijken. Iemand een idee? Ik hoef alleen de FTA-zenders, dat ik de rest niet kan kijken snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Gizz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:21:
Over DVB-T: stel dat ik dat toch wil gebruiken ( :+ ) hoe krijg je dat dan werkend in Nederland? Ik heb de DVB-T binnenantenne aangesloten op de tv, dezelfde antenne als bij het Digitenne-pakket. Na de auto-setup (3 minuten zoeken) vindt hij om precies te zijn 0 gratis zenders en 0 betaalde zenders.

Aan de antenne ligt het niet, want als ik die gewoon laat staan en de digitenne-tuner aansluit kan ik gewoon alles kijken. Iemand een idee? Ik hoef alleen de FTA-zenders, dat ik de rest niet kan kijken snap ik.
Je hebt een powerinserter nodig, zie de link in mijn antwoord in dit topic: Nederland 1,2 en 3 op nieuwe LCD via DVB-T
Eigenlijk mag dit wel in de topicstart vind ik...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik gebruik onderstaande calibratie settings: (bron)
Mode: THX
Contrast 36
Brightness: 0
Colour: 30
Sharpness: 0
Vivid colours Off
Eco-format Off
P-NR Off
Intelligent Frame Creation On/Off
Panel On
R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0

Ik vind dit alleen erg donker, zeker overdag. Wat gebruiken jullie overdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

ruward schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:10:Dus precies in het gebied waar het contrast ideaal is staat die TV te zoemen. Ook is het bij HD materiaal erger. Hebben meer mensen hier last van? En is er een oplossing?
Nee geen last van, op 30 cm afstand niets meer te horen. Het fannetje van m'n mediaspeler hoor ik wel op 5 m afstand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Felke schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:33:
Ik heb de panasonic 42G20 en ik gebruik gewoon de THX setting. IFC of. Standaard is geloof ik 36 voor contrast en 30 voor helderheid. Ik heb de contrast teruggeschroeft tot 18. ik kijk overdag geen tv, en als ik dat doe, dan gaat het gordijn dicht :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:19
Felke schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:33:
Ik gebruik onderstaande calibratie settings: (bron)

Normaal

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Deathchant schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Ik heb de panasonic 42G20 en ik gebruik gewoon de THX setting. IFC of. Standaard is geloof ik 36 voor contrast en 30 voor helderheid. Ik heb de contrast teruggeschroeft tot 18. ik kijk overdag geen tv, en als ik dat doe, dan gaat het gordijn dicht :)
haha.. dus je bent het met me eens dat het overdag wat donker is? Ik vind persoonlijk de normal instelling dan veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Gizz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:21:
Die van mij is best stil. Alleen als ik echt bij de tv sta om een kabeltje in te pluggen hoor ik hem heel zacht zoemen. Dat jij het op vier meter afstand hoort lijkt me niet helemaal ok.
Joepla schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:41:
[...]
Nee geen last van, op 30 cm afstand niets meer te horen. Het fannetje van m'n mediaspeler hoor ik wel op 5 m afstand :(
Bedankt voor de info! ik dacht eerst ook dat het geluid wel mee viel maar heb eigenlijk gemerkt dat als ik dus SD content via de digitale kabel kijk er geen problemen zijn. Alleen met HD hoor ik het erg goed bij de lichtere scenes en met 19<contrast<36.
Het is best storend. Ook omdat ik er nu denk ik op let. Maar eigenlijk mag dit toch niet meer in 2010 met een TV van 1300+? Ik dacht dat de bouwkwaliteit van Panasonic in orde was, maar twijfel nu toch wel ietwat.

Mijn Xtreamer maakte ook een takke-lawaai. fan uitgezet en er een passieve koeling opgekocht. Mischien kan dat bij jou ook.

@klaas27 hier beneden: Ik heb het over de Xtreamer, niet over de Panasonic.

[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 09-08-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g20 heeft geen 'fans', alleen de v20 en de vt20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:52:
ik zoek me te pleuris, maar hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik een sneeuw-beeld op heb staan (analoog), dat de TV niet vanzelf uitspringt :?
Menu - Instellingen - Overige instellingen - Automatisch in Stand-by

keuze uit: Uit - 2 uur - 4 uur

Ik heb hem op Uit staand en dan blijft hij dus gewoon aan (de TV) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
RAT-1962 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:48:
[...]
op de tv afspelen ?
Ik heb onlangs de Eminent EM7080 hdMedia RT (link) gehaald. Deze kan vanaf het netwerk (shares), externe en interne HDD, USB sticks en/of DLNA servers spelen. Vanaf de PC (waar ook PS3 media server draait) kopieer ik de iso, mkv etc naar de intene harddisk van dat ding. Maar andersom kan ook. Ben er erg tevreden over.

Je kunt ook direct met je TV (evt. met de PS3) naar PS3 media server connecten. Heb alles geforceerd staan op Mencoder TsMuxer. Werkt goed. Alleen moet de PC de hele tijd aanstaan en wordt het netwerk belast. In die tijd kan hij beter downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ruward schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:21:
[...]

[...]

Bedankt voor de info! ik dacht eerst ook dat het geluid wel mee viel maar heb eigenlijk gemerkt dat als ik dus SD content via de digitale kabel kijk er geen problemen zijn. Alleen met HD hoor ik het erg goed bij de lichtere scenes en met 19<contrast<36.
Het is best storend. Ook omdat ik er nu denk ik op let. Maar eigenlijk mag dit toch niet meer in 2010 met een TV van 1300+? Ik dacht dat de bouwkwaliteit van Panasonic in orde was, maar twijfel nu toch wel ietwat.

Mijn Xtreamer maakte ook een takke-lawaai. fan uitgezet en er een passieve koeling opgekocht. Mischien kan dat bij jou ook.

@klaas27 hier beneden: Ik heb het over de Xtreamer, niet over de Panasonic.
Aangezien bij elke plasma dit wel op bepaalde niveau heeft, heeft dit dus natuurlijk niks met de bouwkwaliteit van panasonic te maken.
Ik weet niet hoe oud jouw plasma is, maar op begin merkte ik het ook bij lichte scenes, een irritante hoge toon. Hoor ik wel alleen als echt niks anders aan staat, oftewel snachts tijdens internetten.
Misschien dat jij wel een harde geluid van je tv krijgt, of ben je aan het mierenneuken?
Maar in ieder geval, ik heb er geen last meer van, alleen toen ik de plasma nieuw had gaf hij een 'buzz'
Dus wie weet verdwijnt het ook bij jou op ten duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruward schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:21:

[...]

Ik dacht dat de bouwkwaliteit van Panasonic in orde was, maar twijfel nu toch wel ietwat.
Als je denkt dat het alleen bij Panasonic voorkomt: zoek in het Samsung-plasma topic eens naar "buzz" :P Daar heb je exact dezelfde discussie. De een hoort het, de ander hoort niks. Dan zegt de een weer dat de ander gewoon niet goed luistert, enzovoorts. Zolang je het niet hoort tijdens het film/tv kijken, is er niks aan de hand. Ik zou er mee teruggaan als ik het vanaf de bank zou horen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Grrrrrene schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:00:
[...]

Als je denkt dat het alleen bij Panasonic voorkomt: zoek in het Samsung-plasma topic eens naar "buzz" :P Daar heb je exact dezelfde discussie. De een hoort het, de ander hoort niks. Dan zegt de een weer dat de ander gewoon niet goed luistert, enzovoorts. Zolang je het niet hoort tijdens het film/tv kijken, is er niks aan de hand. Ik zou er mee teruggaan als ik het vanaf de bank zou horen.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Met gewoon TV kijken, geluid over de TV speakers valt het niet op. Maar als ik het geluid enkel over de surround set gooi en het 's avonds rustig in huis is dan hoor ik duidelijk een brom bij de contrastrijkere scenes. Deze brom komt van de rechterkant, de linkerkant is veel stiller en stoort niet.

Is er trouwens altijd verschil tussen rechts en links (rechts zitten bv wat meer condensatoren ofzo?) of geeft dit toch aan dat de rechterkant niet in orde is?

Bij de film "The Joneses" (in 1080p) stoorde ik me er voor het eerst echt aan. Maar met "Kick-Ass" (in 720p en een aanrader trouwens!) is het me niet opgevallen.

Ik wil niet te zeurpietig zijn en kijk het nog wel even aan, zo direct ruil ik die TV om en dan blijkt het volgende model nog erger te zijn...nee bedankt. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb zelf een oudere Panasonic plasma de 42pz85 en hoor absoluut geen buzz (zelfs als het geluid uit staat) terwijl mijn vriendin een recente samsung heeft en daar hoor je het duidelijk als het geluid zacht staat.

Voor mij is het 100% duidelijk:
  1. Buzz bestaat, je kunt het zonder veel moeite gewoon horen.
  2. Of je het hebt kan merk tot merk en van model tot model en zelfs binnen een model van exemplaar tot exemplaar verschillen.
  3. Afgaande op de verhalen in de fora lijken sommige merken meer last van te hebben (samsung)
  4. Buzz is niet acceptabel en de fabrikanten zouden hier meer research naar moeten doen en met een oplossing komen.
Einde verhaal. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 10-08-2010 10:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
Help!!!! schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:00:
• Buzz is niet acceptabel en de fabrikanten zouden hier meer research naar moeten doen en met een oplossing komen.
Dan worden de apparaten duurder en wij voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang volk willen dat niet hè ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
• Buzz is niet acceptabel en de fabrikanten zouden hier meer research naar moeten doen en met een oplossing komen.
[/list]
Fabrikanten weten precies waar het vandaan komt en wat ze moeten doen (of laten) om het te verminderen. Maar ze maken gewoon een afweging tussen kosten en baten en de hoeveelheid buzz die erin zit is het resultaat van die afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb zelf een oudere Panasonic plasma de 42pz85 en hoor absoluut geen buzz (zelfs als het geluid uit staat) terwijl mijn vriendin een recente samsung heeft en daar hoor je het duidelijk als het geluid zacht staat.

Voor mij is het 100% duidelijk:
  1. Buzz bestaat, je kunt het zonder veel moeite gewoon horen.
  2. Of je het hebt kan merk tot merk en van model tot model en zelfs binnen een model van exemplaar tot exemplaar verschillen.
  3. Afgaande op de verhalen in de fora lijken sommige merken meer last van te hebben (samsung)
  4. Buzz is niet acceptabel en de fabrikanten zouden hier meer research naar moeten doen en met een oplossing komen.
De buzz komt voor, alleen hoor ik hem echt alleen als ik boven de tv hang. Ik heb verschillende Panasonics bewondert en nog nooit iets over gehoord (van 50" tot 42").

Zelfs op de 50G10 niet, terwijl de G20 weer de opvolger is en er wel last van heeft. Het hangt echt af van het typenummer idd.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-08-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Na maanden wachten op de V20 42" en de reviews de knoop doorgehakt, vorige week donderdag bij de Harense Smid te tilburg besteld (winkel aan pius haven). Na 30 min onderhandelen een prijs van 1400,- afgesproken, Incl, bezorgen en installatie.

Morgen wordt het geleverd en geinstalleerd, dus kan al vanaf donderdag niet meer wachten. :*)

Hopelijk heeft iemand iets aan deze informatie, want bij de Saturn in Tilburg kon er niet onderhandeld worden, excuus was dat ze deze speciaal moesten bestellen per klant en dat er daarom niks van de prijs af kon. Dus moest er boven op de winkelprijs van 1498,- nog bezorg kosten en installatie kosten komen. Dus Saturn Tilburg, nee bedankt mannen, a no go for me. Wellicht heeft iemand anders meer geluk.

Als morgen alles goed is zal ik wat foto's plaatsen 8) en kunnen we gaan prutsen met video stream formaten etc, om het goed te laten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Felke schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:59:
haha.. dus je bent het met me eens dat het overdag wat donker is? Ik vind persoonlijk de normal instelling dan veel mooier...
Het is zeker donkerder dan normaal, maar niet onkijkbaar. Ik heb gelukkig niet de volle zon op mijn raam staan, maar wel behoorlijk wat lichtinval. Ik ga nu, in de eerste 200 uur, in ieder geval niet rommelen met mega heldere settings.

Met licht direct in de TV (THX setting, contrast op 20):
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/4846841377_e33e86994b_z.jpg

Met de gordijnen dicht en dus wat strooi licht hier en daar:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/4847461676_e62395f0fb_z.jpg
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:54:
Menu - Instellingen - Overige instellingen - Automatisch in Stand-by
keuze uit: Uit - 2 uur - 4 uur
Ik heb hem op Uit staand en dan blijft hij dus gewoon aan (de TV) :P
Staat hier ook op UIT. en mijn tv springt na een kwartier ofzo op standby. Maar let wel, ik heb dan een analoog sneeuw-kanaal op staan. Dus als jij em op UIT hebt en je zet dan een willekeurig sneeuwbeeld op (analoog) dan blijft ie bij jou aan? Misschien gelden dan weer andere "algoritmes".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Exar schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Je hebt een powerinserter nodig, zie de link in mijn antwoord in dit topic: Nederland 1,2 en 3 op nieuwe LCD via DVB-T
Ah, weer een adaptertje erbij dat altijd stroom staat te verbruiken, alleen maar om een antenne aan te sluiten.

* Gizz wordt zo moe van die dingen.

Bedankt voor je antwoord, ik laat het DVB-T gedoe maar even zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Deathchant schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:41:Staat hier ook op UIT. en mijn tv springt na een kwartier ofzo op standby. Maar let wel, ik heb dan een analoog sneeuw-kanaal op staan. Dus als jij em op UIT hebt en je zet dan een willekeurig sneeuwbeeld op (analoog) dan blijft ie bij jou aan? Misschien gelden dan weer andere "algoritmes".....
Ik heb ook dat verschil gemerkt. Bij een signaal in beeld (digitaal) blijft de tv aan zolang je evt. hebt ingesteld (met een waarschuwing bij de laatste minuten) maar bij analoge ruis gaat ie veel vlugger op standby, na een kwartier ofzo. Ik heb niet uitgezocht of je dat ook ergens kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja ik wil de tv gewoon sneeuwbeeld geven om de eerste 200 uur wat sneller om te laten gaan. de burn-in dvdtjes die ik heb gevonden op internet laten alleen maar een grijs beeld zien CONSTANT. Kep geen goeie break-in dvd gevonden, vandaar dat ik het op analoog wilde proberen. En ook erg handig als je de tv even laat aanstaan maar zelf even naar boven gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:37:
ja ik wil de tv gewoon sneeuwbeeld geven om de eerste 200 uur wat sneller om te laten gaan. de burn-in dvdtjes die ik heb gevonden op internet laten alleen maar een grijs beeld zien CONSTANT. Kep geen goeie break-in dvd gevonden, vandaar dat ik het op analoog wilde proberen. En ook erg handig als je de tv even laat aanstaan maar zelf even naar boven gaat ofzo.
In verhouding veroudert het plasma in de cellen de eerste 200 uur het hardste. Het hele idee van een burn-in dvd is juist dat het plasma in alle pixels de eerste 200 uur egaal verouderd. Een constant grijs beeld is dan juist toch perfect? Je weet dan zeker dat alle pixels extract hetzelfde verouderen. Bij ruis heb je deze zekerheid niet. Het zal allemaal wel meevallen hoor, maar ik snap niet wat het probleem is met 'alleen maar grijs beeld' laten zien.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Luuk1983 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

In verhouding veroudert het plasma in de cellen de eerste 200 uur het hardste. Het hele idee van een burn-in dvd is juist dat het plasma in alle pixels de eerste 200 uur egaal verouderd. Een constant grijs beeld is dan juist toch perfect? Je weet dan zeker dat alle pixels extract hetzelfde verouderen. Bij ruis heb je deze zekerheid niet. Het zal allemaal wel meevallen hoor, maar ik snap niet wat het probleem is met 'alleen maar grijs beeld' laten zien.
En dit grijs/wit beeld is volgens mij een mix van alle kleuren die heel snel worden afgewisseld, teminste ik had zon break in dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Gizz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:11:
[...]Ah, weer een adaptertje erbij dat altijd stroom staat te verbruiken, alleen maar om een antenne aan te sluiten.

* Gizz wordt zo moe van die dingen.
Ben het wel met je eens, het "briljante" Chinese adapter design -met een maximale levensduur van zo'n 3 jaar- bespaart de fabrikant waarschijnlijk $0,03 per adapter. Door het achterlijk hoge sluipverbruik (5W ofzo) zijn dat voor jou weer enkele tientallen kWh'tjes/jaar onnodig verbruik.

Maar vergeleken bij die 50" plasma valt het wel weer mee :P

Tip: De HDMI connector heeft een 5V voeding (pin 18). Neem een lowcost HDMI kabel van zo'n zelfde Chinees en knip hem doormidden en je hebt een voeding met 0W sluipverbruik.
Ik heb het overigens niet geprobeerd, Digitenne vind ik een belediging voor m'n fijne Panasonic schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over de buzz:

panasonic TH42PZ80/85/800 (2008) --> fans en geen buzz
samsung ps50B850 (2009) --> geen fans en wel buzz
panasonic Txp42g10/v10 (2009) --> wel fans en geen buzz
panasonic Txp42g20 (2010) --> geen fans en wel buzz
panasonic txp42v20 en 50vt20 (2010) wel fans en zover mij bekend geen buzz

Weet niet of de fans wel of geen invloed hebben op de buzz, maar het viel mij op dat de modellen zonder fans wel een buzz hebben. Overigens maken fans ook een licht geluid wat op den duur erger kan worden als er vuil inzit.
Vaak is een buzz met name hoorbaar bij felle beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
*dubbel post*

[ Voor 95% gewijzigd door -Magnat- op 10-08-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Deathchant schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:37:
Denk dat dit dan de makkelijkste manier is voor je:
- Download deze 20 plaatjes(1080p) *klik*
- Zet ze op een USB-stick.
- Plug de USB in je TV en laat hem als diashow afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ik zit net naar veronica te kijken, zie ik ineens bij het snel draaien van de camara het logo een beetje uitgerukt worden. Is dit normaal? Ik heb een g20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
kromme schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:41:
ik zit net naar veronica te kijken, zie ik ineens bij het snel draaien van de camara het logo een beetje uitgerukt worden. Is dit normaal? Ik heb een g20.
Lijkt me niet normaal maar 't kan ook aan de instelling van je beeldverhouding liggen...probeer een andere instelling zoals "16:9" of "juist" eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer ook eens ''intelligent frame creation'' op UIT te zetten ;) dat is meestal de boosdoener, ik heb dat ook uitstaan op zowel mn th42pz85 als mijn TX P42G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Magnat- schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:13:
[...]

Denk dat dit dan de makkelijkste manier is voor je:
- Download deze 20 plaatjes(1080p) *klik*
- Zet ze op een USB-stick.
- Plug de USB in je TV en laat hem als diashow afspelen.
Zo heb ik het ook gedaan alleen dan op SD kaart.
's avonds lekker naar bed en de Pana lekker zijn kleuren plaatjes laten draaien

Ze komen trouwens bij deze site vandaan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@LUUK, jullie hebben gelijk. ik heb de DVD gewoon gebrand en hij laat echt grijs zien en wordt dan steeds een tintje roder, totdat ie echt knal rood is. Dan springt ie weer naar grijs en gaat hetzelfde gebeuren met groen. En daarna blauw. Kep de DVD spelert via scart aangesloten en wanneer de TV omschakelt naar AV/2 (DVD kanaal) dan veranderen de beeldsettings ook. Hij staat niet meer op THX, maar op normaal. Kep em gister een uurtje tussendoor laten doen en ik laat em straks ook even een paar uur spelen als ik naar bed ga. Nog enige tips voor de helderheid en contrast dan? Nu staat ie default (contrast 36, helderheid 0) in de Normal-setting.

Trouwens over de buzz......ik wil niet direct iedereen beoordelen als "audiofiele zeikerd" maar ik hoor ook een licht gesuis, maar alleen als ik boven de TV hang. Voor de rest totaal niet hoorbaar. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil zit in het gebrom/gesuis van de TV's. De TV wordt overigens niet echt mega warm. Mijn CRT was een stuk warmer en mijn LCD monitor (Samsung 2232BW) is gevoelsmatig ook warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen hier. Ik volg dit topic al een tijdje en heb sinds gister ook de VT20 in huis. Heb er alleen nog niet veel op aangesloten omdat ik net ben verhuisd. Ik probeer nu wat te streamen met Wild Media Server maar de VT20 kan hem niet vinden. Hij ziet alleen Windows media player :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:27:
@LUUK, jullie hebben gelijk. ik heb de DVD gewoon gebrand en hij laat echt grijs zien en wordt dan steeds een tintje roder, totdat ie echt knal rood is. Dan springt ie weer naar grijs en gaat hetzelfde gebeuren met groen. En daarna blauw. Kep de DVD spelert via scart aangesloten en wanneer de TV omschakelt naar AV/2 (DVD kanaal) dan veranderen de beeldsettings ook. Hij staat niet meer op THX, maar op normaal. Kep em gister een uurtje tussendoor laten doen en ik laat em straks ook even een paar uur spelen als ik naar bed ga. Nog enige tips voor de helderheid en contrast dan? Nu staat ie default (contrast 36, helderheid 0) in de Normal-setting.
Ik heb verder geen tips mbt helderheid enzo. Met alle respect voor iedereen, maar ik vind het hele gedoe met die break-in dvd's behoorlijke onzin en daarnaast ook zonde van de energie. Ik ben mijn TV gewoon gaan gebruiken, maar gewoon met enige voorzichtigheid. Dus geen hele dag een 4:3 uitzending kijken, niet een hele dag één bepaalde zender kijken vanwege het logo en niet de helderheid op standje bouwlamp, maar ook niet lager dan dat ik normaal zou gebruiken. Ik kijk afwisselend TV en een bluray etc. Bij TV kijken staat de TV op normal en ik geloof niet dat ik wat aan de standaard instellingen voor 'normal 'veranderd heb. Bij films kijken en dergelijke staat de TV op THX.
Ik heb nog nooit wat gezien van burn-in of image retention. Ik geloof dan ook niet dat bij normaal gebruik je hier veel last van gaat hebben. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de TV niet elke avond van 19 tot 23 uur staat ofzo, maar dat het behoorlijk wisselt.

Maar belangrijk is dat iedereen doet waarvan hij denkt dat het het beste is. Het is achteraf balen natuurlijk als blijkt dat dingen niet goed zijn gegaan. Maar ik blijf erbij: je moet een TV wel normaal moeten kunnen gebruiken. En bij normaal gebruik en een klein beetje opletten zou het allemaal geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:59:
probeer ook eens ''intelligent frame creation'' op UIT te zetten ;) dat is meestal de boosdoener, ik heb dat ook uitstaan op zowel mn th42pz85 als mijn TX P42G20.
Ik heb regelmatig dat de ondertiteling wat onrustig heen en weer springt, bv.als er een "moeilijk" patroon onder de letters beweegt. Denk aan een shot waarbij er bv. vanuit een auto gefilmd wordt en het beeld dan zeer snel onder de letters doorschuift.
Had er nog niet zoveel aandacht aan besteed, maar dacht eigenlijk dat mijn mediaplayer dit veroorzaakte. Zal IFC eens uitzetten (hoewel je dan weer juist slechtere prestaties bij bewegende beelden zou verwachten :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Om heel eerlijk te zijn heb ik ook totaal nergens last van. Ik heb de TV altijd in THX mode staan met voor de rest het contrast van 36 teruggeschroeft naar 20. Ik krijg alleen tv tussen 19:00 - 01:00, maar dat zijn veelal DVDtjes. Wat ik wel doe is een half uur op rtl4 het nieuws kijken. Ik switch regelmatig naar andere zenders en doe absoluut niet alleen maar logotjes-tv kijken. Daarbij kijk ik nooit 4:3 en zet het beeld altijd naar compleet beeldvullend. Als ik zo nu en dan eens naar boven ga, zet ik em op sneeuw-beeld.
De reden dat ik met die break-in dvd's aan de slag ben is eerder preventief. Maar verder is het normaal gebruik hier op THX mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:08:
even over de buzz:

panasonic TH42PZ80/85/800 (2008) --> fans en geen buzz
samsung ps50B850 (2009) --> geen fans en wel buzz
panasonic Txp42g10/v10 (2009) --> wel fans en geen buzz
panasonic Txp42g20 (2010) --> geen fans en wel buzz
panasonic txp42v20 en 50vt20 (2010) wel fans en zover mij bekend geen buzz

Weet niet of de fans wel of geen invloed hebben op de buzz, maar het viel mij op dat de modellen zonder fans wel een buzz hebben. Overigens maken fans ook een licht geluid wat op den duur erger kan worden als er vuil inzit.
Vaak is een buzz met name hoorbaar bij felle beelden.
Grappig dat je dit post, daar zat ik ook al aan te denken. Maar kun je nu ook verschil tussen links en rechts horen? Bij mij is rechts duidelijk harder. links is nnnnjjjjjj en rechts is bbbrrrrrrr. :)

Ik vind het trouwens moeilijk om er nog wat van te zeggen. Ik let er nu steeds op en dan hoor je het gewoon duidelijk tijdens rustige scenes. De <1> van Ned1 wil trouwens ook niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
ruward schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:41:
[...]

Grappig dat je dit post, daar zat ik ook al aan te denken. Maar kun je nu ook verschil tussen links en rechts horen? Bij mij is rechts duidelijk harder. links is nnnnjjjjjj en rechts is bbbrrrrrrr. :)

Ik vind het trouwens moeilijk om er nog wat van te zeggen. Ik let er nu steeds op en dan hoor je het gewoon duidelijk tijdens rustige scenes. De <1> van Ned1 wil trouwens ook niet meer weg.
Heb zelf nog 'n oud model de TH42PY70 en ook hier geen buzz.
Enkel bij 't aanzetten van de tv hoor je de fans even hoog toeren draaien en daarna draaien ze haast geruisloos laag.
Minpuntje aan dit model vind ik de anti-reflectielaag...lijkt haast wel 'n lcd zo mat dat ie is.

Verwijderd

Zelf heb ik een V20 en ook deze heeft een lichte buzz.
Als ik voor het scherm sta aan de linkerzijde.
Begreep ook dat in de UK mensen daar soms wat last van hebben.

Het zijn dus niet de ventilatoren maar ik moet zeggen dat ik het nu alleen nog hoor als ik er bij sta.
Heb de TV sinds begin juni en volgens mij is het geluid afgenomen.
Ik heb er verder thuis helemaal niemand over gehoord die de TV heeft bewonderd dus ik denk dat het wel meevalt.

Ik heb 2 Nokia N97 mini's die iritanter piepen. 1 toestel is al 4 keer naar Nokia gestuurd maar dat heeft niets mogen baten. Aangezien ze beide dezelfde hoge toon maken ga ik er maar vanuit dat ik wat gevoeliger ben. Niet iedereen hoort het namelijk.

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
Ik heb ook de V20, deze heeft ook aan de linkerkant de buzz. Ik merk ook dat wanneer een film op pauze staat, de buzz via mijn versterker over de boxen komt..?? Is het mogelijk dat de buzz dan ook via de boxen van de tv komt?? (of ben ik toe aan een nieuwe versterker? ;w )

Verwijderd

Vorige week donderdag mijn V20 binnen gekregen en ben zeer content met het plaatje wat deze tv produceert.

En gisteren mijn HTPC via HDMI aangesloten op de HDMI4 ingang en dat levert een mooi beeld op maar niet geheel beeldvullend. De resolutie staat op 1920x1080 (1080p), maar dit geeft rondom een zwarte rand. Ik heb via ASPECT al geprobeerd het beeldvullend te krijgen, maar dit lukt niet.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb nu dat buzzen getraceerd tot de rechter zijde en dan vooral als boven het midden van het beeld het contrast toeneemt. Dit heb ik gemerkt toen ik in de EPG door de TV programma's scrolde. Zo kan je met de locatie van de gele selecteer balk, die bij langdurende programma's over de vrijwel volle breedte van het scherm loopt, spelen. Als ik hem boven het midden parkeer dan is de buzz te horen. Als ik hem onder het midden parkeer hoor ik niets. Apart.

Een film met veel heldere luchten buzzed dus meer dan een nacht film met verlichte straten.

Verwijderd

De V20 is een breedbeeld scherm en heeft dus de ratio 16:9
De bron moet dus ook 16:9 zijn
Met 1:1 pixelmapping heb je dus geen verschaling en zie je het beeld zoals het hoort.

Aspect hoort dan dus gewoon op auto of 16:9 te staan.

Als je dan zwarte randen ziet is de bron dus niet precies 16:9
Je kan dit laten vergroten door bij instellingen_overige instellingen 16:9 beeldscan aan te zetten
Dan wordt je beeld dus vergroot. Optie werkt dus alleen bij de aspectinstelling 16:9 of auto (met 16:9 signaal)

Zie o.a. blz 33 van de handleiding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 13:55 ]

Verwijderd

Buzzen is vaak het geval als er meer stroom door de onderdelen loopt.
Deze gaan trillen door de freqeuntie en dat hoor je dan.
Bij helder beeld heb je hier dus idd meer 'last' van dan bij donkere scenes.

Vroeger werden dat soort onderdelen bv ingelijmd.
Nu moet alles goedkoop en snel..........

Als je je er heel erg aan stoort moet je hem gewoon laten omruilen.
Per exemplaar kan er namelijk ook verschil inzitten.
De een heeft dan misschien net iets beter gesoldeerde puntjes dan de ander.

Verwijderd

Ik heb enkele maanden geleden gevraagd of er mensen zijn met problemen van het afspelen van video's via de mediaspeler van panasonic. Ondertussen zijn er waarschijnlijk al meer mensen met de huidige panasonic reeks en vraag ik het nog eens opnieuw? Ik kan wel mp3 en afbeeldingen afspelen via mijn mediaserver op de panasonic tv maart geen video's. zijn er mensen met een soort gelijk probleem?

Verwijderd

Ach problemen......
De Panasonic kan helaas maar heel weinig formaten aan, waarschijnlijk door een gebrek aan codecs.
De meeste mensen kiezen er voor om bv de PS3server te gebruiken of een Network Media Tank (NMT's) zoals een AC Ryan.

Mogelijk dat Panasonic dit nog eens gaat uitbreiden via een SW-update, je weet het niet........

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 16:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:50:
De V20 is een breedbeeld scherm en heeft dus de ratio 16:9
De bron moet dus ook 16:9 zijn
Met 1:1 pixelmapping heb je dus geen verschaling en zie je het beeld zoals het hoort.

Aspect hoort dan dus gewoon op auto of 16:9 te staan.

Als je dan zwarte randen ziet is de bron dus niet precies 16:9
Je kan dit laten vergroten door bij instellingen_overige instellingen 16:9 beeldscan aan te zetten
Dan wordt je beeld dus vergroot. Optie werkt dus alleen bij de aspectinstelling 16:9 of auto (met 16:9 signaal)

Zie o.a. blz 33 van de handleiding ;)
Dit heb ik geprobeerd maar houdt hetzelfde resultaat en dat is een zwarte rand ronden het scherm. Mijn computer stuurt 1080p signaal uit wat ook 16:9 en de V20 staat op AUTO met 16:9 Beeldscan op AAN.

Zijn er meerdere die dit hebben en eventueel een oplossing hiervoor hebben?

• Davinzzie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo,

ik heb sinds een week ook een V20, en helaas heb ik afgezien van het fantastische beeld toch wel degelijk last van de Buzz die deze TV creërt. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Panasonic, en ik word waarschijnlijk morgen teruggebeld om te kijken waardoor dit wordt veroorzaakt en of dit normaal is voor dit toestel. Zelf ben ik nogal een (professionele) audiofiel, en ik vind het toch best storend. Geen idee of een ander (nieuwer) toestel van hetzelfde type er minder last van heeft, want ik kan me niet voorstellen dat ze er niet van op de hoogte zijn.
Mocht dit normaal zijn dan vind ik dit zeer jammer, want de visuele capaciteiten van dit scherm zijn verder geweldig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

Dit heb ik geprobeerd maar houdt hetzelfde resultaat en dat is een zwarte rand ronden het scherm. Mijn computer stuurt 1080p signaal uit wat ook 16:9 en de V20 staat op AUTO met 16:9 Beeldscan op AAN.

Zijn er meerdere die dit hebben en eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Dan lijkt het er toch op dat de bron, je PC, dus zelf die zwarte rand binnen het 16:9 formaat mee zend.
Ik heb tot nu toe met mijn eigen Asus M70S aangesloten via HDMI nog geen zwarte randen gezien.
Mijn laptop is ook Full HD.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:54:
Buzzen is vaak het geval als er meer stroom door de onderdelen loopt.
Deze gaan trillen door de frequentie en dat hoor je dan.
Bij helder beeld heb je hier dus idd meer 'last' van dan bij donkere scenes.

Vroeger werden dat soort onderdelen bv ingelijmd.
Nu moet alles goedkoop en snel..........

Als je je er heel erg aan stoort moet je hem gewoon laten omruilen.
Per exemplaar kan er namelijk ook verschil inzitten.
De een heeft dan misschien net iets beter gesoldeerde puntjes dan de ander.
Dit probleem kwam "vroegah" wel eens voor bij oude CRT TV's.
Of TV's uit het buizen tijdperk (ja, ja, dat is lang geleden ...)

Moderne TV's zoals de Panasonic plasma's hebben daar geen last van. Voedingen zijn ruim gedimensioneerd en de onderdelen zijn van goede kwaliteit. Ook is het opgenomen vermogen relatief laag. (laten we zeggen zo'n 150-200W).

Ik heb overigens de 42 inch V20 nu 2 maanden en nergens last van. Niks geen brom/buzz.
Alleen een lichte airflow van de drie ventilatoren die je alleen hoor als je er met je oor naast zit.

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:28:
[...]
Ik heb overigens de 42 inch V20 nu 2 maanden en nergens last van. Niks geen brom/buzz.
Alleen een lichte airflow van de drie ventilatoren die je alleen hoor als je er met je oor naast zit.
same here. alleen heb ik de 50 inch versie. je hoort hem echt niet buzzen en de fans hoor je ook alleen als je 50cm of dichterbij bij de tv bent.

• Davinzzie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
HoppyF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

Dit probleem kwam "vroegah" wel eens voor bij oude CRT TV's.
Of TV's uit het buizen tijdperk (ja, ja, dat is lang geleden ...)

Moderne TV's zoals de Panasonic plasma's hebben daar geen last van. Voedingen zijn ruim gedimensioneerd en de onderdelen zijn van goede kwaliteit. Ook is het opgenomen vermogen relatief laag. (laten we zeggen zo'n 150-200W).

Dan lijkt het me dat er met die van mij iets mis moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Davinzzie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:33:
Hallo,

ik heb sinds een week ook een V20, en helaas heb ik afgezien van het fantastische beeld toch wel degelijk last van de Buzz die deze TV creërt. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Panasonic, en ik word waarschijnlijk morgen teruggebeld om te kijken waardoor dit wordt veroorzaakt en of dit normaal is voor dit toestel. Zelf ben ik nogal een (professionele) audiofiel, en ik vind het toch best storend. Geen idee of een ander (nieuwer) toestel van hetzelfde type er minder last van heeft, want ik kan me niet voorstellen dat ze er niet van op de hoogte zijn.
Mocht dit normaal zijn dan vind ik dit zeer jammer, want de visuele capaciteiten van dit scherm zijn verder geweldig.
Als het een hoge piep toon is dat je hoort, dat had ik ook bij mijn panasonic, maar dit was alleen toen die nieuw was. Nu na 200 uur hoor ik niks meer. Het kan dus zijn dat de plasma even moet inspelen. Blijft het probleem dan moet je gewoon panasonic bellen, want dit mag gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ik hoor de bus eigenlijk alleen als ik erboven hang. Heb dit ook gehad met mijn philips. Dit hebben ze toen gefix door een kabel door te knippen. Met als gevolg, crapy beeld. (deze is ook vervangen, door een minder goed model met meer problemen).

Ik durf niet meer zo goed te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

kromme schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:37:
Dit hebben ze toen gefix door een kabel door te knippen.
Geweldig! Zoiets als: Als de remmen van je auto piepen, dan snij je gewoon de remleiding door! Zo geen gepiep meer.

Hoe zagen de monteurs eruit? blauw matrozen pakje met witte kraag? De ene iets dikker dan de andere?

Edit:
Hahaha :D , geweldige foto hier beneden, gemaakt toen ze voor je deur stonden? Hierna zijn ze naar de Citroën garage gegaan, waar ze gevlucht zijn na de nodige schade en toen zijn ze de Maxis ingereden omdat de remmen kapot waren (kan geen toeval zijn).. ken je klassiekers.

[ Voor 26% gewijzigd door immetjes op 13-08-2010 12:22 . Reden: Reactie op foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
ruward schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:01:
Hoe zagen de monteurs eruit? blauw matrozen pakje met witte kraag? De ene iets dikker dan de andere?
LOL! _/-\o_

Een tijdje terug fixte Samsung het ook op een soortgelijke manier. Door wat condensatoren te verwijderen van een board was de buzz weg. Die onderdelen zaten er natuurlijk sowieso voor niets in hè, dus no problem :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:31:
[...]

same here. alleen heb ik de 50 inch versie. je hoort hem echt niet buzzen en de fans hoor je ook alleen als je 50cm of dichterbij bij de tv bent.
Exact hetzelfde bij mijn P50V20, dus het moet echt wel exemplarisch zijn.
Ik heb ook wel eens alles op max gezet met witte achtergrond, en nog geen bijgeluiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licht natuurlijk ook aan je eigen gehoor of je die bepaalde freqeuntie (nog) wel hoort.......

Dat de onderdelen van goede kwaliteit zijn en ruim gedimensioneerd is volgens mij toch echt niet waar.
Kwaliteit kost geld....kijk maar naar Pioneer....
Die zijn er ook mee gestopt omdat ze niet konden concurreren met de prijzen van LG en Samsung, terwijl de meeste mensen toch echt accepteren dat Pioneer hele goede plasma's maakte.....maar die kosten ook wel wat.

Ik heb toch het idee dat ze het allemaal in de marge en de kwantiteit zoeken.
En dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede, helaas.....
Voordeel van die lage prijzen is dat ze niet moeilijk doen met vervangen of reparatie.

Het is gewoon een rekensommetje. Hoe kunnen we voor zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk winst maken en daarnaast zoveel mogelijk klanten tevreden houden. Dat kleine percentage mensen die het niet accepteert nemen ze gewoon voor lief, dat is zo minimaal.....

En daarnaast kan je natuurlijk altijd de pech hebben om een maandag-ochtend/vrijdag-middag toestel te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ruward schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:01:
[...]

Geweldig! Zoiets als: Als de remmen van je auto piepen, dan snij je gewoon de remleiding door! Zo geen gepiep meer.

dat zei ik toen ook. Zo van, die hebben toch een functie.
Ja zegt die man maar niet noodzakelijk en u buzz is weg. (en mooi beeld ook).
Ik van ok zal wel dan, heb meteen philips gebelt wat voor noobs dat waren.
Afbeeldingslocatie: http://www.citrofiel.net/uploads/images/pagetumbs/peppienkokki14.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:13:
Licht natuurlijk ook aan je eigen gehoor of je die bepaalde frequentie (nog) wel hoort.......

Dat de onderdelen van goede kwaliteit zijn en ruim gedimensioneerd is volgens mij toch echt niet waar.
Kwaliteit kost geld....kijk maar naar Pioneer....
Die zijn er ook mee gestopt omdat ze niet konden concurreren met de prijzen van LG en Samsung, terwijl de meeste mensen toch echt accepteren dat Pioneer hele goede plasma's maakte.....maar die kosten ook wel wat.

Ik heb toch het idee dat ze het allemaal in de marge en de kwantiteit zoeken.
En dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede, helaas.....
Voordeel van die lage prijzen is dat ze niet moeilijk doen met vervangen of reparatie.

Het is gewoon een rekensommetje. Hoe kunnen we voor zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk winst maken en daarnaast zoveel mogelijk klanten tevreden houden. Dat kleine percentage mensen die het niet accepteert nemen ze gewoon voor lief, dat is zo minimaal.....

En daarnaast kan je natuurlijk altijd de pech hebben om een maandag-ochtend/vrijdag-middag toestel te krijgen
Kwaliteit kost inderdaad geld, maar je mag van Panasonic en andere A-merken verwachten dat ze ook kwaliteit leveren. Daar is immers ook de prijs na. De TV's waar we het hier over hebben zijn geen Chinese B-merken.
Natuurlijk maakt iedere fabrikant een rekensom, maar geloof maar niet dat ze er geld op toeleggen. De marges zijn misschien niet altijd groot maar de grote omzet, dus kwantiteit zorgt toch wel voor winst.

Voor de rest kan het inderdaad voorkomen dat je een slecht exemplaar treft, daarvoor heb dus garantie en kun je bellen om dit in orde te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat de buzz betreft (bij de P42G20):
Ik ben vandaag toe aan mijn derde exemplaar. Maar helaas allemaal het zelfde. Op 3,5 meter afstand duidelijk hoorbaar, dus voor mij ontoelaatbaar. Als ik een film kijk met mijn dure geluidsinstallatie heb ik geen zin om bij de rustige momenten een irritante zoem te horen. De dealer doet zijn best om een oplossing te zoeken, maar ik ben nu zover dat ik er klaar mee ben. Als dit normaal is bij deze schermen dan had dat van te voren gezegd moeten worden. In de winkel is zoveel omgevingsgeluid dat je dit niet hoort. Als niet binnen een korte termijn een oplossing komt, dan ontbind ik de verkoop en ga op zoek naar iets anders. Ik vind dat zeer jammer omdat ik verder zeer te spreken ben over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hey,

Zijn net terug van paar daagjes weg...Bij de HD zenders heb ik geen volledig beeld?
Sbs6, Net5..Snap het niet,eerder was dit niet zo..Sbs nu net wel weer volledig, alleen Net5 wil maar niet...
Heb niet met instellingen gerommeld en heb gewoon nog 16:9 instelling met 16:9 aan staan zoals hij altijd stond? Hoe kan dit? Iemand weet wat te doen? Thanx...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Pagina: 1 ... 44 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.