Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 x ff oftopic: volgens mij kunnen HD geluidsformaten zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio alleen maar via HDMI. Weet het niet zeker. Je kunt inderdaad dit even bij de Hifi thread vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:11:
Nog 1 x ff oftopic: volgens mij kunnen HD geluidsformaten zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio alleen maar via HDMI. Weet het niet zeker. Je kunt inderdaad dit even bij de Hifi thread vragen.
Nee, dit kan ook prima via multichannel analoog.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Brad Pitt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:14:
[...]

Nee, dit kan ook prima via multichannel analoog.
Thanx...dat wilde ik horen...
welke ingang moet ik pakken op de receiver:

5.1 channel input (front, rear, center, sub)
of
pre out (front, rear, center, sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07:33
RAT-1962 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:41:
Thanx...dat wilde ik horen...
welke ingang moet ik pakken op de receiver:

5.1 channel input (front, rear, center, sub)
of
pre out (front, rear, center, sub)
De inputs ja :) Gewoon allemaal volprikken met kabels (zes stuks dus). Je krijgt op deze wijze geen leuke stoere DTS-HD Master en dat soort aanduidingen op het display. Maar goed, het werkt, dat wel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 02-08-2010 16:47 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik probeer via Viera tools -> Mediacenter naar mijn NAS te connecten en zo films te streamen.
Ik heb als nas een DNS-323 van Dlink (funplugged) .

Het gaat redelijk (ik moest Twonky 4.nogwat installeren op mijn nas) maar niet geweldig: sommige films speelt hij niet af, en DVD menu's doen het gewoon niet.

Erg jammer, want als dit werkt scheelt het me weer een apparaat en afstandsbediening.

Heeft iemand het streamen werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Brad Pitt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:46:
[...]

De inputs ja :) Gewoon allemaal volprikken met kabels (zes stuks dus). Je krijgt op deze wijze geen leuke stoere DTS-HD Master en dat soort aanduidingen op het display. Maar goed, het werkt, dat wel ;)
Nogmaals dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:49
RAT-1962 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:50:
[...]

Heb zojuist Foka gebeld, en de tv besteld...moest per mail...ik zou dan betalingslink ontvangen..
zit er nu op te wachten...

verkoper garandeerde me dat ze alleen nederlandse toestellen leveren...we gaan het zien :)
Foka is officieel Panasonic dealer, kijk maar op de Pana site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:09

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Deathchant schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:13:
trouwens, ik heb bij de 42G20 2 van die ferriet dingen gekregen. mijn coax kabels hadden dit allemaal al. Is het de bedoeling dat deze om de stroomkabel heen gaan?
Is al heel wat over geschreven, zoek eens op 'ferriet' in dit draadje.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Voorbije weekend ook de 50"VT20 gaan bestellen voor 2150€ (incl 2 brillen) @ iishop. :*)
Wel nog 4 weken leveringstermijn..

Can't wait! O+

[ Voor 6% gewijzigd door sh011265 op 02-08-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow... 4weken wachttijd, knap dat je dat kan :p ik zou dat persoonlijk echt niet kunnen, als ik een knoop doorhak wil ik het over het algemeen ook direct thuis hebben :p iig binnen 1 week :p

maar wel een mooie prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Layumi schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:18:
[...]

Foka is officieel Panasonic dealer, kijk maar op de Pana site.
Heb de tv vanmiddag gekocht...1999,- superprijs !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31
@John Locke

Daar zat ik namelijk ook al aan te denken, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand de 50g20 heeft opgehangen met deze beugel. Diegene had ook deze verloopjes gekocht maar uiteindelijk niet gebruikt aangezien het niet nodig bleek te zijn?!?!?!?
Dat was dus mijn bericht. Ik had de haakse hdmi connector weliswaar wel gehaald maar bleek hem toch niet nodig te hebben icm de efw8305.
Ik denk echter dat de opmerking hierboven dat dit afhankelijk is van de omvang van de connector heel terecht is. Tov nieuwere hdmi kabels (ik had mijn oude tv ook al via hdmi aangesloten en hergebruik die kabel) heeft de gebruikte kabel inderdaad niet zo een " belachelijk" grote connector.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Ter info:
Vanaf vandaag is Twitter beschikbaar in Viera Cast.
Op mijn G20, tenminste...
Werkt best aardig.
Om tweets te kunnen toevoegen is het wel handig om een USB keyboard aan te sluiten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
fweijers schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:50:
Ik probeer via Viera tools -> Mediacenter naar mijn NAS te connecten en zo films te streamen.
Ik heb als nas een DNS-323 van Dlink (funplugged) .

Het gaat redelijk (ik moest Twonky 4.nogwat installeren op mijn nas) maar niet geweldig: sommige films speelt hij niet af, en DVD menu's doen het gewoon niet.

Erg jammer, want als dit werkt scheelt het me weer een apparaat en afstandsbediening.

Heeft iemand het streamen werkend gekregen?
Ook geprobeerd maar er wordt bijna niets herkend, zie alleen mogelijkheden om fotos te bekijken voor video is het aantal codecs obtoereikend. Ik hou het lekker bij mn mac mini met plex, die vreet alles.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
tipex schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:05:
[...]

Ook geprobeerd maar er wordt bijna niets herkend, zie alleen mogelijkheden om fotos te bekijken voor video is het aantal codecs obtoereikend. Ik hou het lekker bij mn mac mini met plex, die vreet alles.
Toch wel erg jammer dat het niet goed werkt. Ik heb al jaren een xbox met XBMC erop staan, maar het zou geweldig zijn als ik die niet hoef te vervangen door een ander kastje waar wel een hdmi aansluiting op zit.

Verder vind ik de viera mediacenter supersnel reageren als ik folders zit te browsen op mijn nas en films/foto's afspeel. Ik zou er erg blij mee zijn als deze optie goed werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:34:
wow... 4weken wachttijd, knap dat je dat kan :p ik zou dat persoonlijk echt niet kunnen, als ik een knoop doorhak wil ik het over het algemeen ook direct thuis hebben :p iig binnen 1 week :p

maar wel een mooie prijs :)
Verhuis binnen exact 4 weken, dus eerder kon ik 'm toch niet in huis halen..
Anders zouden die 4 weken inderdaad lang zijn :)

(nuja, heb er een mooie prijs voor betaald en dat maakt zo'n lange levertermijn toch ook minder belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
  • Laatst online: 10-08-2022
Heymans schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:27:
Voorbije weekend ook de 50"VT20 gaan bestellen voor 2150€ (incl 2 brillen) @ iishop. :*)
Wel nog 4 weken leveringstermijn..

Can't wait! O+
Goede moed. Ik heb hetzelfde toestel op 2 juni besteld bij iishop en ik wacht er nog steeds op!

Overigens heb ik 2150 euro betaald ZONDER de brillen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
tapir schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

Goede moed. Ik heb hetzelfde toestel op 2 juni besteld bij iishop en ik wacht er nog steeds op!

Mhh, je laat me schrik krijgen. Zou wel erg hard balen zijn! Dan gaan ze me veel aan de lijn krijgen :p
Btw: ze vertelde mij dat, wanneer de prijs zou zakken in de maand tijd, de factuur herbekeken kan worden.
Dus met wat geluk krijg je de brillen er bij als je dit aanhaalt. (alé, of ik ga toch pas betalen als de tv er is.. Momenteel heb 'k gewoon een bestelbon)

[ Voor 3% gewijzigd door sh011265 op 03-08-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tapir schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

dan wordt je genaait, de brillen worden namelijk bij het toestel geleverd, en horen dus gewoon bij de TV,

lijkt me niet dat Panasonic hier blij mee is als ze horen dat iishop de tv en brillen apart verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

dan wordt je genaait, de brillen worden namelijk bij het toestel geleverd, en horen dus gewoon bij de TV,

lijkt me niet dat Panasonic hier blij mee is als ze horen dat iishop de tv en brillen apart verkopen.
Iishop gaf de keuze tussen 2350 euro mét brillen of 2150 euro zonder brillen.

Aangezien er momenteel toch nog nauwelijks of geen 3D content is leek mij het mij een goede keuze om hem zonder brillen te bestellen. Dan had ik een soort veredelde Panasonic TX-P50V20 met nog beter beeld die ook nog eens klaar is voor 3D. Bovendien zal de prijs van de brillen in de toekomst wel zakken als 3D doorbreekt.

Enfin, dat was de redenering. Maar nu ik hoor dat een andere klant voor 2150 euro toch de versie met brillen krijgt ga ik toch eens bellen!

Overigens: dit waren de achtereenvolgende beloftes van de winkel in kwestie:

• Op 1 juni: “Je bestelling heeft een verwachte levertermijn van een 10-18 dagen om bij ons binnen te komen.”
• Op 2 juni: “Je bestelling heeft een verwachte levertermijn van een 14-24 dagen om bij ons binnen te komen.”
• Op 5 juli: “Het kan nog 10tal dagen duren spijtig genoeg.”
• Op 6 juli: “We hebben net Panasonic aan de lijn gehad en je tv wordt verwacht ten laatste midden volgende week.”
• Op 13 juli: “Spijtig genoeg kan Panasonic me geen exacte datum geven, maar ze hebben me beloofd dat het max 18dagen zou duren.”
• Op 14 juli: “Het kan spijtig genoeg nog 18 dagen duren, Panasonic had ze ons wel eerst beloofd voor deze week, maar nu verlaten ze weer.”

Ik heb toen naar Panasonic België gebeld hierover en die hadden geen weet van leveringsproblemen met dit toestel. Ze waren er dus van overtuigd dat het om parallel import gaat.

Stupid Stupid Stupid Me is zo dom geweest van meteen na de bestelling het geld over te schrijven. Anders had ik de bestelling al lang geannuleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door tapir op 03-08-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
En waarom annuleer je alsnog niet? Je kan uit een koop komen wanneer ze niet aan hun beloftes kunnen komen. En dat blijkt maar. Annuleren dus en naar een andere winkel gaan waar je de brillen wel krijgt! (voor 150 euro minder)

[ Voor 5% gewijzigd door MieZzziE2 op 03-08-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
Ik heb nog geen enkele winkel gevonden waar ik de tv voor minder dan 2150 euro kan kopen. Er wordt hier wel een en ander verteld op het forum over lagere prijzen maar als ik naar die winkels bel of mail zijn ze steevast veel duurder.

En ik zie mij geen autorit van vijf uur (heen en terug) ondernemen naar een winkel in Rotterdam om daar gezellig te gaan onderhandelen over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 13:08
vorige week in hoogeveen mijn Panasonic Viera TX-P42G20E opgehaald. Thuis eerst even een uur in de kamer laten staan (kwam uit een wat kouder magazijn). Daarna aangesloten, en het beeld was precies wat ik er van verwacht had. Ik heb daarna gelijk een profiel van internet gehaald voor de eerste +/- 200 uur.

Tot mijn grote verbazing staat het nederland 1 logo volledig ingebrand in de rechter bovenhoek! :( tevens is er een nog onbekend logo te zien in de linker bovenhoek....(dit is alleen te zien bij de kleuren grijs,wit en geel).

Nog eens de doos en de afstandsbediening gecontroleerd, zie ik dat er duidelijk schilfertjes te zien zijn aan de zijkant, maar de doos was wel gesealed... :o

Uiteraard was het toen zaterdag 19.30, maar maandag middag gelijk de winkel opgebeld. Uiteraard weten ze van niets, en ik kan mijn scherm komen omruilen.

Ik was natuurlijk wel verbaasd dat dit voor kan komen, het scherm werd mij verkocht als nieuw, en niet als showroom model of iets dergelijks.... even afwachten wat voor een tv ik van de week krijg.... wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay,

net mijn 3D speler opgehaald, nadat de 1e een productie fout had, is deze tip-top in orde!

dus meteen de meegeleverde 3D disc afgespeeld, en moet toch zeggen dat het fantastisch is! vooral de trailer van AstroBoy vond ik mooi, ook het stukje met de Grand Canyon, en nog veel meer andere fragmenten, je ziet diepte bij tijd en wijlen komen er objecten je scherm uit spatten,

zoals bij een rafting scene, een golf over je heen, en je hele scherm vol druppels. echt geweldig! :)

soon maar ff een echte film kopen, of even de pana actie afwachten, maar Cloudy with a chance of meatballs schijnt een leuke film te zijn... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Gistermiddag de 50VT20 50 inch 3d besteld bij Foka 1999,-
word morgen geleverd...das lekker snel...en goedkoop !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is zeker waar!

ik kan je wel vertellen, je zult er zeker geen spijt van krijgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Net even de rand van mijn g20 schoongemaakt..Althans..Dat wou ik..Heb dit al eerder gedaan met speciaal doekje wat erbij zat, maar zag nu allemaal heel kleine krasjes...Is net hoe het licht er op valt...Maar toch..Ik ben zo'n pietje precies en poetser..Irriteert mij..We krijgen dinsdag rolluiken aan de voorzijde woning dus is onze kamer mooi verduisterd straks, dus zie je het helemaal niet meer..Maar..Als jullie kritisch kijken, zien jullie dan ook kleine krasjes op de zwarte rand? Mijn Samsung LCD maakte ik notabene met theedoek schoon en deze kraste nooit!! Kwaliteit? Sorry, ben heeeel zuinig op mijn spullen....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
pdavie2311 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:05:
Net even de rand van mijn g20 schoongemaakt..Althans..Dat wou ik..Heb dit al eerder gedaan met speciaal doekje wat erbij zat, maar zag nu allemaal heel kleine krasjes...Is net hoe het licht er op valt...Maar toch..Ik ben zo'n pietje precies en poetser..Irriteert mij..We krijgen dinsdag rolluiken aan de voorzijde woning dus is onze kamer mooi verduisterd straks, dus zie je het helemaal niet meer..Maar..Als jullie kritisch kijken, zien jullie dan ook kleine krasjes op de zwarte rand? Mijn Samsung LCD maakte ik notabene met theedoek schoon en deze kraste nooit!! Kwaliteit? Sorry, ben heeeel zuinig op mijn spullen....
Huh, hoort er dan een doekje bij de G20 te zitten? Dan ga ik de doos van mijn tv maar eens uitpluizen... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:57:
ja dat is zeker waar!

ik kan je wel vertellen, je zult er zeker geen spijt van krijgen! :D
moet alleen morgen nog ff snel een HDTV decoder kopen..
heb er 1 nodig zonder HD (heb al dvd recorder)
wat is de beste ?
Samsung of Humax....in de ene winkel zeggen ze dit..in de andere dat...
Ik hoor het liever hier van jullie experts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Exar schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:36:
[...]

Huh, hoort er dan een doekje bij de G20 te zitten? Dan ga ik de doos van mijn tv maar eens uitpluizen... ;)
Ik lurk al een tijdje in het forum, heb gister mijn G20 mogen ontvangen en geinstaleerd. Mooi beeld zeg! :9~
Maar ik heb ook geen doekje gezien hoor, waar heb je die gevonden? :?

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 01-10 15:08
RAT-1962 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:43:
[...]
moet alleen morgen nog ff snel een HDTV decoder kopen..
heb er 1 nodig zonder HD (heb al dvd recorder)
Dat snap ik nou echt niet. Je geeft 2000 euro uit aan een tv voor het beste beeld en vervolgens ga je besparen op je HDTV decoder omdat je al een dvd recorder hebt... die dvd recorder kan geen HD programma's opnemen, sterker, die krijgt een SD analoog signaal binnen wat hij weer gaat digitaliseren, gevolg kwaliteits verlies. Een HDTV decoder met harddisk neemt zonder kwaliteits verlies op, die slaat nl. gelijk het digitale signaal op op je harddisk.
Dit alles nog eens los van het gebruiksgemak van zo'n ding, gewoon vanuit de EPG programmeren en klaar. Als je met je dvd recorder wat op wilt nemen moet je en je dvd recorder programmeren, en je HDTV decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
LeechGuy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:03:
[...]

Dat snap ik nou echt niet. Je geeft 2000 euro uit aan een tv voor het beste beeld en vervolgens ga je besparen op je HDTV decoder omdat je al een dvd recorder hebt... die dvd recorder kan geen HD programma's opnemen, sterker, die krijgt een SD analoog signaal binnen wat hij weer gaat digitaliseren, gevolg kwaliteits verlies. Een HDTV decoder met harddisk neemt zonder kwaliteits verlies op, die slaat nl. gelijk het digitale signaal op op je harddisk.
Dit alles nog eens los van het gebruiksgemak van zo'n ding, gewoon vanuit de EPG programmeren en klaar. Als je met je dvd recorder wat op wilt nemen moet je en je dvd recorder programmeren, en je HDTV decoder.
Ja, maar ik wil wel de opnames kunnen overbrengen naar mijn pc, daar editten en dan dvds van maken...
voorzover ik weet kan je van die digitale recorders de opnames niet naar de pc over brengen...
is toch meestal beveiligd ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 01-10 15:08
Is natuurlijk totaal off topic hier, maar lees de reviews van de Humax iHDR-5050C eens door, deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Sorry...Kwam mijn vriendin mee aan..Blauw doekje..Speciaal voor tv's/laptops etc..Lag bij mijn handleiding van de tv enzo..Maar kan best zijn dat wij die al hadden..Net verhuisd, kom je alles tegen he...Haha...
Naja...Dan zat er geen doekje bij..Maar dit doekje hoort niet te krassen...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Doe niet zo moeilijk, koop gewoon een CI+ cam, stop daar je kaartje in. Vervolgens kun je opnemen met een externe HDD via de USB poort. Enigste nadeel, je kunt niet meer iets anders kijken als je wat opneemt.... maar hoe vaak kijk je nou tv en wil je echt wat opnemen?? Bij mij iig eigenlijk nooit, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
tapir schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

Iishop gaf de keuze tussen 2350 euro mét brillen of 2150 euro zonder brillen.

Aangezien er momenteel toch nog nauwelijks of geen 3D content is leek mij het mij een goede keuze om hem zonder brillen te bestellen. Dan had ik een soort veredelde Panasonic TX-P50V20 met nog beter beeld die ook nog eens klaar is voor 3D. Bovendien zal de prijs van de brillen in de toekomst wel zakken als 3D doorbreekt.

Enfin, dat was de redenering. Maar nu ik hoor dat een andere klant voor 2150 euro toch de versie met brillen krijgt ga ik toch eens bellen!

Overigens: dit waren de achtereenvolgende beloftes van de winkel in kwestie:

• Op 1 juni: “Je bestelling heeft een verwachte levertermijn van een 10-18 dagen om bij ons binnen te komen.”
• Op 2 juni: “Je bestelling heeft een verwachte levertermijn van een 14-24 dagen om bij ons binnen te komen.”
• Op 5 juli: “Het kan nog 10tal dagen duren spijtig genoeg.”
• Op 6 juli: “We hebben net Panasonic aan de lijn gehad en je tv wordt verwacht ten laatste midden volgende week.”
• Op 13 juli: “Spijtig genoeg kan Panasonic me geen exacte datum geven, maar ze hebben me beloofd dat het max 18dagen zou duren.”
• Op 14 juli: “Het kan spijtig genoeg nog 18 dagen duren, Panasonic had ze ons wel eerst beloofd voor deze week, maar nu verlaten ze weer.”

Ik heb toen naar Panasonic België gebeld hierover en die hadden geen weet van leveringsproblemen met dit toestel. Ze waren er dus van overtuigd dat het om parallel import gaat.

Stupid Stupid Stupid Me is zo dom geweest van meteen na de bestelling het geld over te schrijven. Anders had ik de bestelling al lang geannuleerd.
Man man, wat een gruwelijk verhaal 8)7
Nu is dat wel een van de eerste keren dat 'k zo'n negatieve ervaring lees ivm iishop, dus voorlopig krijgen ze nog even het voordeel van de twijfel.
Als het toestel er nog niet is begin september, ga ik met m'n bestelbon idd naar een andere shop gaan (zowel voor de wasmachine die ik er tegelijk besteld heb). Naar een van de "gegarandeerd laagste prijs"-shops die de prijs verlagen als je 't toestel op een ander goedkoper vindt.

We'll see.. :)

ivm parallel import: de verkoper garandeerde me dat er 2 jaar aan huis garantie was, dusja.. Dat ook even op papier laten zetten bij het betalen & dan zit ik wel safe, I guess..

[ Voor 3% gewijzigd door sh011265 op 03-08-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desmoerick schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:00:
Doe niet zo moeilijk, koop gewoon een CI+ cam, stop daar je kaartje in. Vervolgens kun je opnemen met een externe HDD via de USB poort. Enigste nadeel, je kunt niet meer iets anders kijken als je wat opneemt.... maar hoe vaak kijk je nou tv en wil je echt wat opnemen?? Bij mij iig eigenlijk nooit, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Succes
Je kunt het opgenomen materiaal dus gewoon op bijvoorbeeld een pc afspelen? Als dat niet kan is dit dus geen oplossing voor RAT-1962...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Je kunt het opgenomen materiaal dus gewoon op bijvoorbeeld een pc afspelen? Als dat niet kan is dit dus geen oplossing voor RAT-1962...
Nee dat kan niet. Het is zelfs zo dat de harddisk 'gepaired' wordt met de TV. Dus op een andere Panasonic TV van hetzelfde model werkt het al niet eens, laat staan op een PC.

Enige wat ik me afvraag is waarom je dingen zou opnemen van de TV en dan zou bewerken op DVD zou branden. DVD's in de winkel zijn spotgoedkoop tegenwoordig, zeker wat oudere films en TV series zijn nog lang te bekijken via uitzending gemist en dergelijke.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RAT-1962

Waarom neem je dan geen CI+ module? heb je geen gezeur met kabels en kastjes, EN je hebt HD, voor een 65 euro heb je al een module, of met smartcard kost het ietsje meer,

maar nog geen 130 euro,

echter denk ik dat je een misverstand in de wereld hebt gebracht? bedoel je niet zonder HDD ipv. HD? (Harddisk drive ipv High defenition) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Ik weet niet of die actie er nog is, maar ik was 70 euro kwijt voor smartcard met CI+ module (Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het inderdaad in de handleiding van de 42v20 staan:
De opgenomen gegevens naar de USB HDD met deze TV kan alleen op deze TV worden afgespeeld. U kunt de inhoud niet afspelen met een andere TV (inclusief de TV met hetzelfde modelnummer) of willekeurige PC's.
Als uw TV naar aanleiding van een defect is gerepareerd, is de geregistreerde USB HDD mogelijk niet bruikbaar voor uw gerepareerde TV.
Lang leve DRM :-( Ik ben benieuwd hoeveel mensen hiervan op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel, vrijwel iedereen,

en waarom? het wordt in een pop-up schermpje vermeld zodra je de HDD aansluit :p

anyway, waarschijnlijk kan het wel gekraakt worden, al zou ik niet weten hoe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Heb inmiddels ruim 300 a 400 uurtjes ingespeeld( G20). Hoe hoog hebben jullie het contrast staan na het inspelen is mijn vraag ? Heb deze nu nog op 30 en daarvoor (200 uur) op 25 staan. Kan deze rustig een stuk omhoog ?
Dus gewoon op 40 o.i.d. als ik dat zou willen zonder hiervan schade te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:33:
Yay,

net mijn 3D speler opgehaald, nadat de 1e een productie fout had, is deze tip-top in orde!

dus meteen de meegeleverde 3D disc afgespeeld, en moet toch zeggen dat het fantastisch is! vooral de trailer van AstroBoy vond ik mooi, ook het stukje met de Grand Canyon, en nog veel meer andere fragmenten, je ziet diepte bij tijd en wijlen komen er objecten je scherm uit spatten,

zoals bij een rafting scene, een golf over je heen, en je hele scherm vol druppels. echt geweldig! :)

soon maar ff een echte film kopen, of even de pana actie afwachten, maar Cloudy with a chance of meatballs schijnt een leuke film te zijn... :p
Had mijn blu ray van pana al binnen, donderdag opgestuurx dinsdag in huis :) Heb ook meatball en grand canyon maar kan ze nog niet kijken. heb wel van al die films de side by side versies maar wil nu het orgineel wel eens zien.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 23:22
RAT-1962 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:51:
Gistermiddag de 50VT20 50 inch 3d besteld bij Foka 1999,-
word morgen geleverd...das lekker snel...en goedkoop !!!
Hoe heb je dat nu gedaan? Ben je in de winkel geweest? Ik heb ze gemaild met een vraag over de prijs van de 50VT20 maar ik heb nooit een reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
kh65 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:55:
Ter info:
Vanaf vandaag is Twitter beschikbaar in Viera Cast.
Op mijn G20, tenminste...
Werkt best aardig.
Om tweets te kunnen toevoegen is het wel handig om een USB keyboard aan te sluiten ;-)
Ik zag 'm ook in beeld verschijnen op de D28.
Heeft iemand al een draadloos keyboard geprobeerd ( usb -> bluetooth )?
Geen idee of hiervoor drivers nodig zijn en of de tv deze drivers aan boord heeft ( de tv draait immers op FreeBSN Linux ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:15:
Weet iemand of de G20 ook vanuit standby kan opnemen...vergeten te vragen aan de verkoper :P
De D28 kan opnemen vanuit standby ( draait bij mij thuis ).
Kan me niet voorstellen dat de G20 het dan niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

@Rocket.....wel vervelend zeg. Ik heb de Panasonic 42G20 nu een paar dagen en zet regelmatig sneeuw-beeld op. Ik heb de TV op de THX stand staan en verder niks aan gepast. Ik kijk zo'n 5 uur per dag tv, en ik ga niet perse switchen van zender om maar inbranding te voorkomen. Wat ik wel doe, is de zender op analoog zetten en dan sneeuwbeeld laten spelen wanneer ik bijvoorbeeld een half uurtje naar boven ga ofzo. Maar ja, helaas springt de TV zelf uit en weet niet of dit een setting is die ik kan uitzetten. Ik heb dus echt 0,0 last van ingebrande logo's ofzo.

@RAT-1962. Ik denk wel dat Leechguy gelijk heeft. Je hebt HD TV en je wilt een decoder zonder HD kopen omdat je al een dvd hdd recorder hebt. Alles wat je dan opneemt, neem je analoog op, niet digitaal. Dus het is toch eeuwig zonde om straks analoge opnames te hebben?
Opnemen via de tv-tuner op een USB HDD is voor jou niet geschikt, want je kunt dan alleen opnemen zonder een andere zender te bekijken en zoals al eerder gezegd: de USB HDD is dan NIET geschikt meer om op de PC aan te sluiten maar alléén voor je TV.
Een goeie digitale HD decoder heeft 2 ingebouwde tuners die gewoon in HD kunnen opnemen (mits je je decoder via HDMI aansluit op je tv of je receiver).
Voor zover ik weet is het geen probleem om de digitale (HD) opnames naar de PC te brengen en makkelijk af te spelen via de VLC player, niet waar? Dus ik snap ook niet goed wat je bedoeling is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Baltar schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:28:
[...]

Hoe heb je dat nu gedaan? Ben je in de winkel geweest? Ik heb ze gemaild met een vraag over de prijs van de 50VT20 maar ik heb nooit een reactie gehad.
Ik meende hier ergens te hebben gelezen dat Foka ze rond de 2000 verkocht...
heb toen gebeld, want op hun website stond geen prijs vermeld...
kreeg toen te horen dat de tv 1999,- koste..

ze moesten toen even een speciale link naar de website aanmaken, zodat ik online kon bestellen.
dat heeft wel even een paar uur geduurd..
toen kon ik gewoon via Ideal betalen, en de tv word nu vanmiddag afgeleverd....
kwam wel nog 25 euro verzendkosten, en 5 euro verwijderingsbijdrage bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Deathchant schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:09:

@RAT-1962. Ik denk wel dat Leechguy gelijk heeft. Je hebt HD TV en je wilt een decoder zonder HD kopen omdat je al een dvd hdd recorder hebt. Alles wat je dan opneemt, neem je analoog op, niet digitaal. Dus het is toch eeuwig zonde om straks analoge opnames te hebben?
Opnemen via de tv-tuner op een USB HDD is voor jou niet geschikt, want je kunt dan alleen opnemen zonder een andere zender te bekijken en zoals al eerder gezegd: de USB HDD is dan NIET geschikt meer om op de PC aan te sluiten maar alléén voor je TV.
Een goeie digitale HD decoder heeft 2 ingebouwde tuners die gewoon in HD kunnen opnemen (mits je je decoder via HDMI aansluit op je tv of je receiver).
Voor zover ik weet is het geen probleem om de digitale (HD) opnames naar de PC te brengen en makkelijk af te spelen via de VLC player, niet waar? Dus ik snap ook niet goed wat je bedoeling is.
maar hoe kan je dan de opnames overzetten naar de pc ?
volgens mij hebben dit soort apparaten wel een usb in, maar geen uit...
ik heb dit al jaren lang in winkels gevraagd, maar een dvd recorder bleek altijd de enige oplossing...

ik neem veel minder vaak op dan vroeger, maar ik nam veel muziekspecials etc. op met de dvd recorder,
brandde dit dan op een dvdrw, ripte dat dan op de pc of Mac, deed enig edit werk waar nodig, en maakte daar dan een mooi menu met chapters etc...

ik begrijp dat voor gewoon dingen opnemen om te kijken en dan weer te wissen, zo'n decoder
met hdd perfect is !

komt ook nog bij, dat de opnames van hdtv materiaal toch een te hoge resolutie hebben om
een dvd van te maken...
met de dvd recorder neem je in ieder geval op in de juiste resolutie !

[ Voor 5% gewijzigd door RAT-1962 op 04-08-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
reijndert schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:56:
[...]

Ik zag'm [Twitter in Viera Cast] ook in beeld verschijnen op de D28.
Heeft iemand al een draadloos keyboard geprobeerd ( usb -> bluetooth )?
Geen idee of hiervoor drivers nodig zijn en of de tv deze drivers aan boord heeft ( de tv draait immers op FreeBSN Linux ).
Ik heb een USB toetsenbord (draadloos , muis + keyboard) zonder problemen werkend
op mijn (L42)G20. Geen muis ondersteuning, maar toetsenbord werkt zonder problemen.

Enige lastige -> Je hebt bijna nooit een toesenbord nodig.
En dit toetsenbord hangt normaliter aan mijn HTPC... ;-)
Dus wil ik nu wel een toetsenbord met 2 USB receivers, en een selector switch op mijn keyboard ;-)
Maar ik betwijfel of die bestaan / te koop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Laatst online: 22-03-2024
Sorry...Kwam mijn vriendin mee aan..Blauw doekje..Speciaal voor tv's/laptops etc..Lag bij mijn handleiding van de tv enzo..Maar kan best zijn dat wij die al hadden..Net verhuisd, kom je alles tegen he...Haha...
Naja...Dan zat er geen doekje bij..Maar dit doekje hoort niet te krassen...
Ik ben wellicht even voorzichtig op m'n spullen als jij bent en er zitten geen krasjes op de rand. Ik zal vanavond nog eens kijken.

"t blauwe doekje waar we het hier over hebben werd met de G20 meegeleverd keurig in plastic verpakt, althans, bij jou en mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Weet iemand hoe je de externe HDD weer gesschikt krijgt voor de pc nadat je hem als externe hdd heb gebruikt met de TV.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Laatst online: 22-03-2024
Weet iemand hoe je de externe HDD weer gesschikt krijgt voor de pc nadat je hem als externe hdd heb gebruikt met de TV.
Wat zegt de handleiding? Wat heb je zelf gevonden? Wat heb je zelf gedaan?

Format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Gurrr schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:59:
[...]

Wat zegt de handleiding? Wat heb je zelf gevonden? Wat heb je zelf gedaan?

Format?
Ik zie hem niet in de pc, dus kan ook geen format doen. Zie alleen een virtuele drive met software op.
De handleiding geeft hier niks over aan. Het enige wat ik kan proberen als ik hem niet registreer op de tv, en kijken of de pc hem dan wel ziet. Maar ik heb de schijf nu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
kromme schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:23:
[...]
Ik zie hem niet in de pc, dus kan ook geen format doen. Zie alleen een virtuele drive met software op.
De handleiding geeft hier niks over aan. Het enige wat ik kan proberen als ik hem niet registreer op de tv, en kijken of de pc hem dan wel ziet. Maar ik heb de schijf nu nodig.
Onafhankelijk van je besturingssysteem op je PC:
- partitie verwijderen;
- partitie maken (FAT32 of NTFS of iets anders EXT-4);
- formateren.
Daarna kan het OS van je PC weer met je harddisk overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net bij plattetv.nl geweest en een TX-P50V20 gekocht. 1 jaartje extra garantie, 2 weken omruil garantie en 6 weken pixel garantie voor 50 euro meer hebben we er ook bij genomen.

toen ik de specificaties enzo zag van alle 2010 modellen dacht ik van waarom zou iemand de V-serie kopen :P vooral het design was het extra geld waard (vond me moeder).

morgen of overmorgen wordt hij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las laatst dat panasonic sowieso 2jaar pixel garantie levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:03:
In ieder geval 1 jaar, dus om daar extra voor te betalen is weggegooid geld.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat dan niet zo dat er meer dan 5 pixels defect moeten zijn? hier is het in ieder geval zo dat zelfs bij 1 defecte pixel de tv vervangen wordt voor eenzelfde exemplaar. en anders jammer. het is niet mijn geld dus in principe maakt het mij niet zoveel uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LB06 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:56:
[...]

De US versie doet inderdaad 48hz, maar om een of andere reden doet de Europese G20(E?) wel 96hz dmv een 4:4 pulldown. Althans, volgens sommigen. Zie http://www.avforums.com/f...plasma-hdtv-review-4.html comment#102. Ik zal Panasonic daar eens over mailen alvorens ik een G20 aanschaf.
Al gemaild toevallg? Ben nu wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:03:
Van de Panasonic site om maar ff duidelijkheid te geven. Goed geregeld bij Panasonic!! :*)

De Panasonic Experience Stores staan voor kwaliteit en vertrouwen. Dit uit zich nadrukkelijk in onze garantievoorwaarden. Uw televisie wordt standaard geleverd met 2 jaar volledige garantie en een 100% Panasonic Pixel Policy. Gedurende de gehele garantieperiode wordt uw tv kosteloos bij u thuis gerepareerd. € 0,- reparatiekosten, € 0,- voorrijkosten, € 0,- uurloon, 100% zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan was dat het inderdaad ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Vandaag de 50VT20 3D ontvangen...
prachtig toestel...moet nog wel even van alles uitzoeken...
weet iemand die dit toestel ook heeft of er de mogelijkheid bestaat,
om ook gewone blu rays of dvds in een soort van 3d af te spelen met de bril op ?

meende dat ik dat eens had gelezen....maar heb het nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb mijn 46g20es nu bijna 2 weken, en moet zeggen de tv is zeker mooi. Maar na dit topic en verscheidene reviews gelezen te hebben, had ik toch meer verwacht van dit scherm. Ik zie regelmatig banding(ook bij HD), grijstinten met rode en groene strepen(ook bij HD), sterk aanwezige floating blacks(vooral films) en een sterk buzzgeluid! Tevens vind ik normale digitale televisie(ziggo Ci+ cam) en HD kanalen ook meevallen. (Vriend z'n vader heeft een 50 inch Samsung Plasma en daar vond ik digitale televisie en HD kanalen(ook ziggo en zelfde kijkafstand en omstandigheden) toch scherper overkomen(niet mooier). Had toch het idee dat de 2 eerste punten niet voorkwamen en de laatste 3 punten toch in mindere mate zouden zijn. Hierbij moet gezegd worden dat ik in een verduisterde kamer(getest met en zonder licht achter de televisie) zit met de THX-modus aan op standaard instellingen (dus 30 contrast)

Heb ik hier te maken met een maandagmorgen model of is de tv defect? Ervaren meerdere gebruikers deze problemen zo sterk?

De overige punten ben ik wel zeker over te spreken!

Nu vroeg ik me nog wel af wat ik precies met P-NR, scherpte en Super resolutie kan en en ermee bereik? Ik zie het verschil namelijk niet, als deze functies aanstaan of als ze uitstaan. Hetzelfde geldt voor de scherpte van 0 tot 10. Ik zie niks scherper of waziger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Super resolutie e.d. is vrij subtiel. Staat het aan dan komt bijv de structuur van een wollen jasje wat harder over. Je moet er echter goed voor kijken. Ruisreductie heeft geen nut bij digitale tv lijkt mij, alleen bij slechte analoge ontvangst.

Buzzing vind ik ook wel eens irritant. Floating blacks zie ik maar zelden: alleen soms bij films met veel donkere scenes. Banding is denk ik meer een probleem van het bronsignaal, al zou het soms helpen wanneer de G20 deep colour zou ondersteunen. Ik kan dit aanzetten op m'n PS3, maar ik zie geen verschil. Bij blu-ray e.d. wordt echter net als bij dvd nog steeds veel kleureninfo weggegooid om ruimte te besparen. Dat kan leiden tot banding, maar is niks aan te doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 14:19
Atomsk schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:56:
Super resolutie e.d. is vrij subtiel. Staat het aan dan komt bijv de structuur van een wollen jasje wat harder over. Je moet er echter goed voor kijken. Ruisreductie heeft geen nut bij digitale tv lijkt mij, alleen bij slechte analoge ontvangst.

Buzzing vind ik ook wel eens irritant. Floating blacks zie ik maar zelden: alleen soms bij films met veel donkere scenes. Banding is denk ik meer een probleem van het bronsignaal, al zou het soms helpen wanneer de G20 deep colour zou ondersteunen. Ik kan dit aanzetten op m'n PS3, maar ik zie geen verschil. Bij blu-ray e.d. wordt echter net als bij dvd nog steeds veel kleureninfo weggegooid om ruimte te besparen. Dat kan leiden tot banding, maar is niks aan te doen.
Blu-ray disks bevatten gewoon geen deep color. De specificaties van blu-ray en dergelijke hebben gewoon geen ruimte voor 'deep color'.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

I_Guardian_I schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:19:
[...]
Ik zie regelmatig banding(ook bij HD)
Ik zie het vooral bij opnames van HD TV bronnen (series uit de VS), en dan met name bij huidtinten. Al kan een subtiele zonsondergang bij Blu-ray ook de mist in gaan. Het is denk ik een combinatie van fouten in de bron en de Panasonic die daar geen goed algoritme voor heeft. Wellicht met firmware update op te lossen.
Hetzelfde geldt voor de scherpte van 0 tot 10. Ik zie niks scherper of waziger worden.
Pak maar eens een testbeeld met subtiele patronen van kalibratie DVD dan zie je dit heel goed. Meer dan 2 vond ik lelijk worden. En bij 10 krijg je echt duidelijk randen om details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een nette prijs van 1320,- voor de TXP50G20 Zwart weten te onderhalen bij SPAM

Ga 'm vanmiddag ophalen! :)

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkema
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb gisteren een Panasonic TX-P42V20 gekocht bij S&F. In de winkel stond hij voor de adviesprijs van €1499, maar heb hem voor een mooi prijsje mee kunnen krijgen.

Omdat niet iedereen hier het noemen van prijzen waardeert, zal ik hem niet noemen, maar de prijs was lager dan via de goedkoopste internetwinkel (per 4/8/2010).

[ Voor 63% gewijzigd door bokkema op 05-08-2010 11:44 . Reden: Prijsinformatie verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:23:
[...]

Je moet hem in het menu van Panasonic weer loskoppelen (registratie opheffen) alleen verwacht ik dan dat alles gewist wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Welke merken/soorten USB externe schijven heeft men al uitgeprobeerd?
Ik heb maar een buffalo 1TB gekocht. Zelf heb ik de indruk dat de TV alleen maar kan werken met een USB SATA BRIDGE apparaat. Bij gebrek aan andere schijven kan ik dit echter niet checken.

Buffalo werkt in elk geval, maar dat stond ook al in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Ik heb een USB toetsenbord (draadloos , muis + keyboard) zonder problemen werkend
op mijn (L42)G20. Geen muis ondersteuning, maar toetsenbord werkt zonder problemen.
Enige lastige -> Je hebt bijna nooit een toesenbord nodig.
Voor twitter en youtube kan een keyboard praktisch zijn.
Tweets ( zo heet dat toch? ) plaatsen zonder toetsenbord is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAT-1962 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:17:
om ook gewone blu rays of dvds in een soort van 3d af te spelen met de bril op ?

2D -> 3D conversie zit niet in de panasonic toestellen,

dit is alleen mogelijk op dit moment in de toestellen van Samsung/LG/Sony

echter is het wel mogelijk om Side by Side en Top-Bottom content te kijken, echter is de resolutie hiervan een stuk lager en wordt dat niet standaard uitgebracht,

iets wat je kan proberen (heb ik gister ook geprobeerd, met succes) op google zoeken naar ''3d side by side'' in afbeeldingen, deze dan op full screen zetten, en dan je 3D optie naar side by side zetten,

als het dan een goede foto is, zie je hem wel degelijk in 3D, erg grappige feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
reijndert schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:13:
Welke merken/soorten USB externe schijven heeft men al uitgeprobeerd?
Ik heb maar een buffalo 1TB gekocht. Zelf heb ik de indruk dat de TV alleen maar kan werken met een USB SATA BRIDGE apparaat. Bij gebrek aan andere schijven kan ik dit echter niet checken.

Buffalo werkt in elk geval, maar dat stond ook al in de handleiding ;)
Ik heb een (twee maanden oude) WD elements behuizing, en die werkt zonder problemen op mijn G20.
Ik heb er overigens een Hitachi Sata schijf van 250GB in gezet (ipv de 1.5TB schijf die nu in mijn HTPC zit).

Ik heb nog geen andere schijven geprobeerd. Heb nog een gewone WD Book behuizing met een PATA schijf.
Die werkt verwacht ik ook wel. Maar weet ik niet zeker... Er staat data op die ik niet kwijt wil, dus die
ga ik nog niet direct uitproberen...

Let op dat de HD groter moet zijn dan 160 GB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:17:
[...]

2D -> 3D conversie zit niet in de panasonic toestellen,

dit is alleen mogelijk op dit moment in de toestellen van Samsung/LG/Sony

echter is het wel mogelijk om Side by Side en Top-Bottom content te kijken, echter is de resolutie hiervan een stuk lager en wordt dat niet standaard uitgebracht,

iets wat je kan proberen (heb ik gister ook geprobeerd, met succes) op google zoeken naar ''3d side by side'' in afbeeldingen, deze dan op full screen zetten, en dan je 3D optie naar side by side zetten,

als het dan een goede foto is, zie je hem wel degelijk in 3D, erg grappige feature :)
bedankt voor je reply...
das jammer...had het effect wel eens willen zien..
toch wel vreemd dat de andere merken het wel hebben..

wat me ook wel opvalt, is dat de 3d opnames door de bril iets donkerder lijken.
als je de beelden zonder bril bekijkt is alles toch stuk lichter zoals het zou moeten zijn...
je zou dus eigenlijk voordat je 3d gaat kijken even de helderheid moet opschroeven,
of is hier een bepaalde instelling voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een paar uur de P50V20 hier thuis staan. nog even wennen aan de grootte van het apparaat. we kwamen van een 32" CRT een paar weken geleden tot aan deze 50". in de tussentijd mijn 42" PX80 van boven hier gehad. en ook dat is een groot verschil.

ga zo meteen eens beide tv's aansluiten op de POHD en de POHD mini en dan eens eventjes kijken wat het verschil is. high/mid-end 50" van 2010 vs. low-end 42" van 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

hb1964 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Onafhankelijk van je besturingssysteem op je PC:
- partitie verwijderen;
- partitie maken (FAT32 of NTFS of iets anders EXT-4);
- formateren.
Daarna kan het OS van je PC weer met je harddisk overweg.
Na het un registreren op de tv zag hij hem ook weer op de pc. En dan kan ik idd weer formateren en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Zijn er hier mensen die de 50V20 of 50VT20 hebben die net zoals ik, mocht ik een van deze tv's kopen maar ruim 3 meter van het toestel af zitten? Zo ja, wat is jullie ervaring met een gewoon digitaal tv signaal, t.o.v. full HD materiaal. Is de scherpte met SD content op een 50" plasma op die kijkafstand nog voldoende?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ongeveer 3,5 a 4 meter vandaan, heb de P50V20. ik vind SD goed te kijken. verschil met full hd is natuurlijk erg groot maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
kh65 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:00:
[...]

Ik heb een (twee maanden oude) WD elements behuizing, en die werkt zonder problemen op mijn G20.
Hoe maakt die WD zich bekend bij de TV? Wat staat er in het scherm 'usb hdd-apparaat instellen'?
Bij mij staat er bij 'product' de kreet 'usb-sata bridge'. Zijn er ook kleine behuizingen zonder externe voeding? Daar zou dan een laptap-hd in moeten passen ( 2.5"? )

De buffalo disk heeft trouwens een auto-shutdown.
Als ik de TV op standby zet, blijft de harddisk nog 4 minuten aan ( of zo ) en daarna uit.
Als daarna de TV een programma moet opnemen, maakt hij de harddisk weer wakker. Werkt goed.

[ Voor 31% gewijzigd door reijndert op 05-08-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAT-1962 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

bedankt voor je reply...
das jammer...had het effect wel eens willen zien..
toch wel vreemd dat de andere merken het wel hebben..

wat me ook wel opvalt, is dat de 3d opnames door de bril iets donkerder lijken.
als je de beelden zonder bril bekijkt is alles toch stuk lichter zoals het zou moeten zijn...
je zou dus eigenlijk voordat je 3d gaat kijken even de helderheid moet opschroeven,
of is hier een bepaalde instelling voor ?
dat klopt, beetje jammer van pana dat ze dit niet hebben, al is en blijft het bij niet alle uitzendingen geweldig,

en het is logisch dat het wat donkerder wordt, aangezien de glazen ook donker zijn :)

je kunt evt. je scherm op dynamisch zetten, echter zal ik dit in het begin niet doen, ivm image retention,
als je je tv gewoon op thx zet of cinema of normaal, dan is de kleur wel goed,

je moet ook niet constant kijken hoe het zonder en hoe met bril het eruit ziet, en dan wen je er wel aan, na zo'n 200 uur inspeel tijd kun je rustig de helderheid of het contrast wat omhoog schroeven en heb je er dus geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
Ik kan nergens specificaties en afbeeldingen vinden van de Panasonic TX-P42GS21 wie heeft ervaring met dit model. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:50:
[...]

dat klopt, beetje jammer van pana dat ze dit niet hebben, al is en blijft het bij niet alle uitzendingen geweldig,

en het is logisch dat het wat donkerder wordt, aangezien de glazen ook donker zijn :)

je kunt evt. je scherm op dynamisch zetten, echter zal ik dit in het begin niet doen, ivm image retention,
als je je tv gewoon op thx zet of cinema of normaal, dan is de kleur wel goed,

je moet ook niet constant kijken hoe het zonder en hoe met bril het eruit ziet, en dan wen je er wel aan, na zo'n 200 uur inspeel tijd kun je rustig de helderheid of het contrast wat omhoog schroeven en heb je er dus geen last meer van :)
Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is dat mogelijk, op de blu-ray 3d speler van Panasonic DMP-BT330, zit een functie menu dacht bij popmenu, en anders die daaronder staat, daar kun je dat instellen !
RAT-1962 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even bij de S20, ( de S21 is een scheer en foppen of It's model, staat onder contract )
de S20 is precies hetzelfde aan specificaties ( design kan misschien verschillen )
Stuwie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:51:
Ik kan nergens specificaties en afbeeldingen vinden van de Panasonic TX-P42GS21 wie heeft ervaring met dit model. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heeft iemand al is geprobeerd om een gepartitioneerde schijf op de tv aan te sluiten? Ik ben namelijk benieuwd of je dan de 1e partitie kan gebruiken om op te nemen, en de 2e gewoon op je pc/laptop kunt gebruiken voor data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Ik heb mijn 50VT20 en DMP-BT330 beide aangesloten op mijn router, en dat werkt ook..
heb voor beide apparaten de firmware ge-update.

Maar als ik laat zoeken naar andere apparaten op het netwerk, vind hij niks ?!?
ik hoopte zo mijn 2 pc's en Imac te kunnen benaderen, en zo eventueel video materiaal
te kunnen afspelen.

of is het zo dat alleen maar apparaten zoals externe HD's etc herkend worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45

KoffieNT

banaan

Stukje over televisies bij Hardware.info deze week, ook over plasma vs lcd.

Hardware.info TV / televisies

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:26
Thermaltaker schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:10:
Zijn er hier mensen die de 50V20 of 50VT20 hebben die net zoals ik, mocht ik een van deze tv's kopen maar ruim 3 meter van het toestel af zitten? Zo ja, wat is jullie ervaring met een gewoon digitaal tv signaal, t.o.v. full HD materiaal. Is de scherpte met SD content op een 50" plasma op die kijkafstand nog voldoende?

Ja hier een vergelijkbare situatie. Zit op 3,5 a 4 meter. Ook SD beeld is top. Heb wel een Hirschmann versterker in de meterkast moeten plaatsen om een fatsoenlijk signaal bij de TV te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Thermaltaker schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:10:

Ik heb de "10E" generatie en je moet toch echt iets van 1,5 meter of minder ervoor zitten/staan om bij SD content pixels te zien die je ook daadwerkelijk irriteren !!
Kan me niet voorstellen dat je teleurgesteld zal zijn na aanschaf :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

KoffieNT schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:29:
Stukje over televisies bij Hardware.info deze week, ook over plasma vs lcd.

Hardware.info TV / televisies
Nou nou nou, overdrijven is ook een kunst: "moet een plasma een volledig wit scherm weergeven, dan knallen de stoppen door in de meterkast" (of zoiets), "LED is tot 4/5x zuiniger dan plasma" (of zoiets).....Je merkt behoorlijk dat ze pro-LED/LCD zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:30:
heb net een paar uur de P50V20 hier thuis staan. nog even wennen aan de grootte van het apparaat. we kwamen van een 32" CRT een paar weken geleden tot aan deze 50". in de tussentijd mijn 42" PX80 van boven hier gehad. en ook dat is een groot verschil.

ga zo meteen eens beide tv's aansluiten op de POHD en de POHD mini en dan eens eventjes kijken wat het verschil is. high/mid-end 50" van 2010 vs. low-end 42" van 2008.
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ik zit te twijfelen tussen de 50v20 en vt20 en heb momenteel de 42px80 hier staan.

Hoe uitgebreider je review hoe beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

panasonic heeft toch maar 1 3D speler? de BT300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ik zit te twijfelen tussen de 50v20 en vt20 en heb momenteel de 42px80 hier staan.

Hoe uitgebreider je review hoe beter!!!
ik heb gister dus die vergelijking gedaan en wat een verschil. heb dan zowel 720p als 1080p met elkaar vergeleken en het zwart is een stuk zwarter, maar vooral het detail in zwarte scenes is bij de V20 zoveel beter. dat was altijd al een negatief punt van de px80. details in een donkere scene maar de V20 weet daar een stuk beter mee om te gaan. vind het design trouwens prachtig. verder is de V20 op elk vlak gewoon beter. ben geen expert maar het verschil vind ik wel degelijk te zien. vanavond eens Eredivisie Live in HD kijken en dan kijken wat dit beestje kan.

ik weet niet wat je precies wilt weten maar ik heb geen zin om van alles over de V20 hier te posten. zeg maar wat je precies wilt weten en ik kijk wat ik voor je kan/wil doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:48:
panasonic heeft toch maar 1 3D speler? de BT300?
Sorry...klopt..type foutje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dacht al, want ik heb dat menu'tje vanmiddag gezocht, maar kon het niet vinden, het omzetten van 2d in 3d, dacht dus al shit, heb ik nu net een ouder model gekocht, maar gelukkig niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
tapir schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:12:
Ik heb nog geen enkele winkel gevonden waar ik de tv voor minder dan 2150 euro kan kopen. Er wordt hier wel een en ander verteld op het forum over lagere prijzen maar als ik naar die winkels bel of mail zijn ze steevast veel duurder.
Ik ben zelf ook slecht in het onderhandelen Bij S&F hier in de stad schoort het ook niet op. Misschien verkeerde verkoper of verkeerde techniek. Hij kwam met zo'n belachelijk openingsbod dat ik weg ben gelopen.
Misschien moet je melden dat je deze prijs op GoT hebt gezien, of evt een uitdraai tonen. Ik ben wel geswitched omdat het ene bedrijf me er te lang op liet wachten. Heb toen ergens anders besteld scheelde na bellen ook nog eens 100 euro. Misschien moet je toch gewoon even rondbellen. Aan de andere kant; als je dat geld voor de TV over hebt, dan kun je dat er toch gewoon voor betalen?

En geld terugkrijgen, dat je vooruit hebt betaald (zou ik overigens nooit doen bij dit soort bedragen), moeten ze gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
lamme23 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:23:
[...]

Ik ben zelf ook slecht in het onderhandelen Bij S&F hier in de stad schoort het ook niet op. Misschien verkeerde verkoper of verkeerde techniek. Hij kwam met zo'n belachelijk openingsbod dat ik weg ben gelopen.
Misschien moet je melden dat je deze prijs op GoT hebt gezien, of evt een uitdraai tonen. Ik ben wel geswitched omdat het ene bedrijf me er te lang op liet wachten. Heb toen ergens anders besteld scheelde na bellen ook nog eens 100 euro. Misschien moet je toch gewoon even rondbellen. Aan de andere kant; als je dat geld voor de TV over hebt, dan kun je dat er toch gewoon voor betalen?

En geld terugkrijgen, dat je vooruit hebt betaald (zou ik overigens nooit doen bij dit soort bedragen), moeten ze gewoon doen.
Zoals ik al vertelde 50VT20 voor 1999,- bij Foka Rotterdam...
maandag gebeld, betaald per IDEAL, woensdag in huis !!!
goedkoper krijg je um zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

ik heb gister dus die vergelijking gedaan en wat een verschil. heb dan zowel 720p als 1080p met elkaar vergeleken en het zwart is een stuk zwarter, maar vooral het detail in zwarte scenes is bij de V20 zoveel beter. dat was altijd al een negatief punt van de px80. details in een donkere scene maar de V20 weet daar een stuk beter mee om te gaan. vind het design trouwens prachtig. verder is de V20 op elk vlak gewoon beter. ben geen expert maar het verschil vind ik wel degelijk te zien. vanavond eens Eredivisie Live in HD kijken en dan kijken wat dit beestje kan.

ik weet niet wat je precies wilt weten maar ik heb geen zin om van alles over de V20 hier te posten. zeg maar wat je precies wilt weten en ik kijk wat ik voor je kan/wil doen ;)
Mooi om te horen! En als de camera rustig draait, (of het beeld) had je dan last van onrustig beeld op je px80? Het lijkt een beetje te verspringen ofzo, heel moeilijk uit te leggen.

Is dit ook opgelost bij de V20?
Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.