12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Tja, wat ik zeg, ik 'zie' heel snel dingen die niet goed zijn. Ik ben dan geen videofiel, maar ik zie in ieder geval wel dat 24p weergave toch erg lekker gaat. Misschien moet je eens gaan kijken voordat je beslist.LB06 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:06:
[...]
Heb net even gemaild/gebeld met Panasonic en zij geven mij een helder en duidelijk "nee". Oftewel, de Europese versie komt ook niet hoger dan 48Hz (flicker) of 60Hz (judder). Geen G20 voor mij![]()
.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Maar ik zal je eens helpen.
De tv ondersteunt niet alle codecs. Als jij een filmpje wil afspelen op de tv waar de tv de codec niet van ondersteunt dan zou je het filmpje kunnen converteren naar een codec die wel wordt ondersteund.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
[ Voor 99% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2010 18:41 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Niet iedereen heeft nieuwsgroepen en een hoge snelheids verbindingVerwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:43:
waarom DVD kwaliteit en geen 1080p (full hd) als ik vragen mag?
Wat bedoel je daarmee en hoe doe je dit? Als je de mode aan heb staan, staat hij toch altijd aan??tipex schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:17:
Bij MM alkmaar zat de vt20 er ook erg slecht uit, in de thuissituatie is het echter waanzinnig.
Let er overigens even op dat je thx mode voor zowel sd als hd aanzet, dit wordt los van elkaar ingesteld.
De tv houdt per ingang en per hd/sd signaal bij welke mode je hebt gekozen. Zo kun je bij tv sd signalen normal kiezen en bij de hd kanalen thx. Probeer het gewoon eens door bij een sd bron de mode aan te passen en vervolgens op dezelfde ingang een hd signaal kijken en de mode te controleren.I_Guardian_I schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:08:
[...]
Wat bedoel je daarmee en hoe doe je dit? Als je de mode aan heb staan, staat hij toch altijd aan??
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Misschien ook wel. Ik zal morgen eens naar een zaak gaan waar ik even kan 'spelen' met de instellingen e.d. en waar geen SD-reclame voor Microsoft Office voorbij komt steeds.Luuk1983 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:43:
[...]
Tja, wat ik zeg, ik 'zie' heel snel dingen die niet goed zijn. Ik ben dan geen videofiel, maar ik zie in ieder geval wel dat 24p weergave toch erg lekker gaat. Misschien moet je eens gaan kijken voordat je beslist.
Overigens, nu is gebleken dat de G20 geen 4:4 pulldown kan, komt de €450 goedkopere S20E ook weer in het visier. Het enige voordeel van de G20 zou zijn dat er een iets beter paneel in zit en dat er een hdmi-poort extra op zit en dat ik niet of minder hoef te kalibreren vanwege de THX mode.
Iemand die de G20 en S20 naast elkaar heeft gezien onder goede omstandigheden?
Is een usb stick met film dan geen oplossing of een externe harde schijf aansluiten???pdavie2311 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:28:
Panasonic vandaag gebeld over het geval met laptop op tv..Volgens hun kan het wel met de adapters...Zij zeiden via Twonky of mediaplayer 11..Beide heb ik nu en ik zie inderdaad mijn bestanden van de pc op mijn plasma nu..Maar als ik een filmpje van mijn harde schijf/youtube aanklik: Bestand wordt niet ondersteund...Wat doe ik nu weer fout..Pffffff...Ik blijf bezig zo..Heb sommige al aangepast naar: openen met: mediacenter van windows...filmpjes komen wel in beeld dus, kan ze aanklikken, maar wordt niet ondersteund..Sorry dat ik het dus in deze topic vraag, maar ik kreeg al de nodige hulp hier en heb het gevoel dat ik dicht bij de oplossing ben???
Ik ben net begonnen met het voilgen van dit topic, omdat ik een G20 ga bestellen.
Ik vraag mij af of een HDfilm op externe harde schijf niet gewoon gelezen wordt, zonder poespas...
Ik heb zelf een U10, (S10) perfect gekalibreerd met behulp van een hack,(toegang tot gamma en kleur control, zelfde menu als de V10) en dat geeft gewoon hetzelfde beeld als de G10/V10 toen die tijd. Maar dit is natuurlijk de vorige generatie. Ook niet al te onbelangrijk is dat de S serie stuk slechter lichtfilter heeft, kijk je dus veel met zonlicht dan heeft de G serie zeker wel meerwaarde. Maar voor de rest denk ik en weet ik wel bijna zeker dat ze voor de hele serie soortgelijke panelen gebruiken, uitzonderingen daargelaten zoals de VT20.LB06 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:36:
[...]
Misschien ook wel. Ik zal morgen eens naar een zaak gaan waar ik even kan 'spelen' met de instellingen e.d. en waar geen SD-reclame voor Microsoft Office voorbij komt steeds.
Overigens, nu is gebleken dat de G20 geen 4:4 pulldown kan, komt de €450 goedkopere S20E ook weer in het visier. Het enige voordeel van de G20 zou zijn dat er een iets beter paneel in zit en dat er een hdmi-poort extra op zit en dat ik niet of minder hoef te kalibreren vanwege de THX mode.
Iemand die de G20 en S20 naast elkaar heeft gezien onder goede omstandigheden?
Ben je dus een echte tweaker, en heb je toegang tot de juiste instellingen, dan kan je zon S20 heel erg mooi maken =)
Zoals je ziet valt 65" best wel mee, hopelijk zijn er tegen de tijd dat deze wordt vervangen grotere varianten
Gisteren weer het nodige 2D en 3D materiaal bekeken en dat is echt genieten gewoon. Enige storende bij 3D is dat er bij de bril nogal wat licht van achteren / opzij op de lens kan vallen wat nogal storend is. Gelukkig kunnen we de kamer compleet verduisteren en dan is het geen issue.

[ Voor 8% gewijzigd door tipex op 31-07-2010 14:31 ]
De TV komt op het zuiden te staan en alleen aan de zuidkant hebben we (grote) ramen. Ik neem aan dat je dan niet bijster veel hebt aan een lichtfilter? Aangezien het licht altijd van achter de TV komt. Zou misschien juist een aanleiding zijn om toch maar een LCD te kopen ivm met de lichtopbrengst. Alhoewel we de kamer toch wel verduisteren als we TV kijken, want TV kijken met een felle zon op kop werkt toch niet. Ook niet met een LCD of CRT of wat dan ook.sjaak88 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:03:
[...]
Ik heb zelf een U10, (S10) perfect gekalibreerd met behulp van een hack,(toegang tot gamma en kleur control, zelfde menu als de V10) en dat geeft gewoon hetzelfde beeld als de G10/V10 toen die tijd. Maar dit is natuurlijk de vorige generatie. Ook niet al te onbelangrijk is dat de S serie stuk slechter lichtfilter heeft, kijk je dus veel met zonlicht dan heeft de G serie zeker wel meerwaarde. Maar voor de rest denk ik en weet ik wel bijna zeker dat ze voor de hele serie soortgelijke panelen gebruiken, uitzonderingen daargelaten zoals de VT20.
Ben je dus een echte tweaker, en heb je toegang tot de juiste instellingen, dan kan je zon S20 heel erg mooi maken =)
Nee, waarschijnlijk niet. De tv ondersteunt eigenlijk bar weinig (alleen wmv is mij gelukt). H.264, divx, xvid? Vergeet het maar. Een goedkope mediaplayer van een paar tientjes kan 100x meer. Waarschijnlijk kostenbesparing om de tv op dat gebied zo karig uit te rustenLayumi schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:01:
[...]
Ik vraag mij af of een HDfilm op externe harde schijf niet gewoon gelezen wordt, zonder poespas...

Je hebt dan juist iets aan goede coating. Aangezien het licht in jouw situatie valt op de dingen in je interieur die voor de tv staan en er dus in kunnen reflecteren (de koffietafel, de bank, jijzelf).LB06 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:30:
[...]
De TV komt op het zuiden te staan en alleen aan de zuidkant hebben we (grote) ramen. Ik neem aan dat je dan niet bijster veel hebt aan een lichtfilter? Aangezien het licht altijd van achter de TV komt.
[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 31-07-2010 11:10 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Ik gebruik (na een tip van hier iemand) de PS3 server, hoewel ik geen PS3 heb, wordt de PS3 media server herkend op G20.Gizz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:06:
Nee, waarschijnlijk niet. De tv ondersteunt eigenlijk bar weinig (alleen wmv is mij gelukt). H.264, divx, xvid? Vergeet het maar. Een goedkope mediaplayer van een paar tientjes kan 100x meer. Waarschijnlijk kostenbesparing om de tv op dat gebied zo karig uit te rusten
Bv. In Bruges x.264 lukt, zonder stotteren, maar:
*originele aspect ratio blijft niet behouden en geen mogelijkheid om die aan te passen (21:9 wordt 16:9)
*als ik pauzeer, en dan terug wil starten sluit de file af.
*voortspoelen lukt niet.
Als ik zelfde file stream, via samsung pc share manager, naar samsung BR speler zijn problemen 1 en 2 opgelost, enkel voortspoelen lukt nog niet. En ondertitels kunnen tot 2 seconden terug of verder gezet worden.
De gebrekkige formaatondersteuning van DLNA vind ik wel teleurstellend. Ik had er meer van gehoopt. Maar als ik dit topic zo eens doorneus is er ook weinig hoop op snelle verbetering. Correct me if I'm wrong..

Ander vraagje: Als ik de TV aanzet (vanuit standby) dan schakelt ie automagisch over naar de bluray (aangesloten via HDMI) die niet eens aan staat... Niet wenselijk. Is daar wat aan te doen?
Dat kan natuurlijk, maar ik vind het nogal zonde om een flink dual-coresysteem extra aan te laten naast de tv voor het simpelweg bekijken van een film. Die pc verbruikt zo'n 350W als hij 1080P aan het transcoden is. En ik weet niet eens zeker of hij het wel helemaal lekker trekt, 720P realtime transcoden kostte al 80% cpu-tijd.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:17:
[...]
Ik gebruik (na een tip van hier iemand) de PS3 server, hoewel ik geen PS3 heb
Ik heb juist een zuinige server die bestandjes uitdeelt aan de rest van de apparaten in huis. Een superzuinig Sigma of Realtek printplaatje (dezelfde als in mediastreamers) had er voor gezorgd dat de tv zelf gewoon dingen kan afspelen zonder erg veel extra te verbruiken. Nu moet ik weer een apart apparaat aanschaffen of een heel workstation in een andere kamer aanzetten

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Moet zeggen dat het wel teleurstellend is. Heb de G20 op het oog en dacht makkelijk via de usb wat aan te slutien om films/foto's te kijkenGizz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:06:
[...]
Nee, waarschijnlijk niet. De tv ondersteunt eigenlijk bar weinig (alleen wmv is mij gelukt). H.264, divx, xvid? Vergeet het maar. Een goedkope mediaplayer van een paar tientjes kan 100x meer. Waarschijnlijk kostenbesparing om de tv op dat gebied zo karig uit te rusten
Kortom mijn externe harddisk kan ik niet aansluiten. Dus de keuze is om een mediaspeler te kopen. Ik neem aan dat er mediaspelers zijn waar ik mijn harddisk kan aansluiten?? Misschien stomme vraag maar heb totaal niet naar mediaspelers omgekeken.
Een laptop staat ook op de wensenlijst, misschien wordt dat het dan maar...
[ Voor 4% gewijzigd door Layumi op 31-07-2010 13:45 ]
Verwijderd
Klopt inderdaad. Ik beperk me dan ook tot 720p. Afspelen gaat perfect hoor, zelfs met mijn oude Pentium 4. Eigenlijk geen idee van verbruik op dat moment.Gizz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:57:
[...]
Dat kan natuurlijk, maar ik vind het nogal zonde om een flink dual-coresysteem extra aan te laten naast de tv voor het simpelweg bekijken van een film. Die pc verbruikt zo'n 350W als hij 1080P aan het transcoden is. En ik weet niet eens zeker of hij het wel helemaal lekker trekt, 720P realtime transcoden kostte al 80% cpu-tijd.
Ik heb een ACRyan mini á €88,- waar op dit moment 2 externe hd's aanhangen, maar ook streamen via het netwerk doet ie feilloos.Layumi schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:13:
[...]
Moet zeggen dat het wel teleurstellend is. Heb de G20 op het oog en dacht makkelijk via de usb wat aan te slutien om films/foto's te kijken
Kortom mijn externe harddisk kan ik niet aansluiten. Dus de keuze is om een mediaspeler te kopen. Ik neem aan dat er mediaspelers zijn waar ik mijn harddisk kan aansluiten?? Misschien stomme vraag maar heb totaal niet naar mediaspelers omgekeken.
Een laptop staat ook op de wensenlijst, misschien wordt dat het dan maar...
Verwijderd
ja die heb ik ook gekocht. werkt nu met de nieuwe beta firmware hier. YamJ ziet er goed uit.fulgore schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:47:
[...]
Ik heb een ACRyan mini á €88,- waar op dit moment 2 externe hd's aanhangen, maar ook streamen via het netwerk doet ie feilloos.
@tipex: Ziet er zeer nice uit. hoe voelt dat nu om de beste tv die te koop is als een van de weinige in NL te hebben?
trouwens vind ik het wel raar dat de tabelletjes aan het eind van deze twee reviews niet het zelfde zijn (alleen dat van value for money snap ik wel)
50VT20
65VT20
- Achterop de tv staat: Made in Czech Republik. Kep wel de 2 jaar standaard garantie van panasonic+1 jaar extra.
- Toch groter dan dat ik had gedacht. Moet toch wel wennen aan de schermgrootte
- Ziggo CMA CI+ module installatie en zenders instellen gaat toch erg snel.
- Ik kan de digitale zenders niet zelf sorteren (bijv Net5 op 8 zetten ofzo), met analoog gaat dit wel. Voor mij boeit dit niet zo, maar moet ook aan de WAF-factor denken.....
- Home/Teleshopping/Astro-tv programma's op SBS6/NET6/Veronica enzo zijn niet van erg goeie kwaliteit (zal wel aan de camera-apparatuur liggen waarmee het is opgenomen, want voor de rest is het wel ok)
- Ik heb, ondanks 1080i, bij sommige zenders (Film1, Nat. Geogr) toch die onderbroken grijs-witte streep bovenaan in beeld. (alsof het een grens aanduidt ofzo).
- de auto-setting van de aspectratio laat vaker links en rechts toch nog zwarte balken zien, ook bij de Full HD zenders. Dit los ik op door de setting op JUIST te zetten. Een andere oplossing is gewoon op auto laten staan en dan bij de instellingen de 16:9 beeldscan op aan te zetten.
- Ik heb GEEN foto-beeldmodus erop zitten. Ik heb dynamisch, normaal, cinema en THX. (de TV in bcc had het wel erop)
- het switchen van de ene naar de andere zender vind ik best traag gaan (duurt zeker 2 volle secondes eer het beeld verschijnt
- ik krijg regelmatig eerst in beeld: gecodeerd programma....en dan 2 seconde later krijg ik pas het beeld.
- ik kan niet instellen dat hij alle zenders in 1x op JUIST-aspectratio instel.
- ik vind de pijltjesknoppen van de afstandbediener (om van kanaal te switchen) ietsje te ver onderaan zitten (te ver weg van de andere pijltjes knoppen), maar dat is een kwestie van wennen en wat je zelf prettig vindt.
Ik vind het beeld wel echt veel beter dan een LCD hoor. De THX stand hapert tot nu toe niet (zoals ik wel bij bcc gezien had), maar ik heb nu ook geen bluray eraan hangen.
De TV staat gewoon in THX stand en verder niks gewijzigd. Zo nu en dan als ik even boven ben achter de PC, zet ik de TV op analoog en dan een zender waar niks op staat, zodat de TV sneeuw "afspeelt".
Ik vind de TV toch wel mooier uitzien dan dat ik eerst vond. Design is zeker niet de mooiste, maar hij staat best goed in mijn huiskamer
Kep zeker niet alle opties geprobeerd, zoals Viera Cast/Link.
Kep nu alleen de TV vervangen en de huidige setup (DVD op AV2 en VHS op AV1) gewoon even laten staan. Geld uitgeven is snel gedaan, dus ik kijk nog even verder om deze "oude" apparatuur te vervangen.
Wat komt er in de toekomst: Onkyo receiver SR308/508, Harman Kardon HKTS9 en een blurayspeler. Misschien nog een hdd recorder en een humax.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
ziet er zeer gelikt uit tipex, ik zal binnekort even een fotootje van mijn ''kleine'' 50'' variant postentipex schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 07:13:
Tijd voor een fotootje
Zoals je ziet valt 65" best wel mee, hopelijk zijn er tegen de tijd dat deze wordt vervangen grotere varianten
Gisteren weer het nodige 2D en 3D materiaal bekeken en dat is echt genieten gewoon. Enige storende bij 3D is dat er bij de bril nogal wat licht van achteren / opzij op de lens kan vallen wat nogal storend is. Gelukkig kunnen we de kamer compleet verduisteren en dan is het geen issue.
[afbeelding]
heb helaas niet zo'n mooie thuis bioscoop set erbij als jij maar goed, dat is iets voor de toekomst ^^
Deathchant schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:15:
Nou, ik heb de TV (42G20ES) vanmorgen gekregen en hier alvast wat bevindingen (dit is geen review!!). Ik ben een leek wat TV's receivers etc betreft, en ik kom van een Sony breedbeeld CRT 100Hz, dus waarschijnlijk moet ik eerst enorm wennen.
- Achterop de tv staat: Made in Czech Republik. Kep wel de 2 jaar standaard garantie van panasonic+1 jaar extra.
Waar heb je de TV gekocht?? betekent made in Czech dat het geen NL model is??
- Ik kan de digitale zenders niet zelf sorteren (bijv Net5 op 8 zetten ofzo), met analoog gaat dit wel. Voor mij boeit dit niet zo, maar moet ook aan de WAF-factor denken.....
Volgens mij kan je een favoriete lijst maken bij Ziggo. In ieder geval wel via het digitale kastje van mij.
Switchen van kanaal duurt volgens mij altijd lang. Hoe is switchen van teletekst??
Thnx voor de tip.fulgore schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:47:
[...]
Ik heb een ACRyan mini á €88,- waar op dit moment 2 externe hd's aanhangen, maar ook streamen via het netwerk doet ie feilloos.
Jij hebt duidelijk geld teveeltipex schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 07:13:
Tijd voor een fotootje
[afbeelding]
@Deathchant; Is het bij analoog ook nog zo sloom met zenders wisselen? Anders heb je ook een grote kans dat het ziggo is, dus niet je tv. Want bij mij duurt het niet eens 1 seconden om van zender te wisselen.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaak88 op 31-07-2010 18:28 ]
Als je nog wat geld over heb na de G20, dan is een Popcorn C200 ook best aardig.Layumi schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:02:
[...]Thnx voor de tip.Google me suf dit moment....
Heb er hier een staan op een 50G20, ik geniet me suf
@qgem: zeker foto's posten! We zijn al aardig wat jaartjes met ons ht bezig, dit is het resultaat tot nu aan toe
- TV gekocht bij Maxwell in Gulpen (Z-Limburg).
- Switchen van teletekst gaat zowel analoog als digitaal gewoon snel
- Ik kan idd favorieten maken ja.
- Switchen van analoge zenders gaat wel een stuk sneller dan het switchen van digitale zenders. Misschien moet ik het beter specifieren. Het switchen van zenders (flikkerend lichtje) gaat even snel. Maar bij digitaal duurt het iets langer voordat het beeld verschijnt. In enkele gevallen krijg ik iets langer in beeld te zien: gecodeerd kanaal ofzoiets. En dan moet ik 2 sec wachten en dan is het beeld er.
Overigens is het beeld wel echt goed. Het wordt tijd dat ziggo alles in 16:9 gaat uitzenden. Die zwarte balkjes bij sommige uitzendingen vind ik maar niks, zeker niet met dat inbrand-gevaar.
Ik ben er nog niet achter wat de setting SUPERRESOLUTIE doet. Ook het stukje geavanceerd: icsfss ofzoiets....
EDIT: misschien wat noobig van mij, maar ik moet toch echt goed kijken of ik verschil zie tussen digitale TV en HDTV hoor....Het verschil tussen analoog en digitaal is wel te zien (analoog is ook goed te kijken), maar het verschil tussen digitaal en HD tv is wat moeilijker te zien vind ik.
Het geluid uit de 42G20 is overigens best goed te noemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 31-07-2010 21:40 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb deze topic met veel plezier gevolgd, en ben er nu ook uit dat ik een Panasonic toestel wil kopen.
Vorig jaar volgde ik ook de topic over de 2009 modellen, en had interesse in de V10 serie,
maar omdat ik toch veel las over problemen, wilde ik wachten op de 2010 modellen...
Toch komen er blijkbaar steeds wel weer kleine problemen in beeld, maar ik denk als je een
niet te kritische kijker bent, de 50VT20 een mooie koop is...er is op alle toestellen wel weer wat aan te merken....het perfecte toestel blijkt niet te bestaan...
Ik heb ook al wat maanden zitten wachten op de 3d plasma modellen van LG, omdat ik daar
begin van het jaar een paar mooie filmpjes over had gezien...maar na eindeloos in de winkels kijken,
en mailen met LG, die me geen datum konden geven, heb ik gisteren in een winkel gevraagd of zij eens konden bellen over een mogelijk release datum van de LG 3d plasma's...
Na ruim een half uur aan de lijn gezeten te hebben, en diverse keren doorverbonden te zijn, heeft de verkoper eindelijk iemand van LG gesproken, die kon vertellen dat er wat vertragingen waren, en dat het nog zeker 16 weken kon duren totdat de toestellen in de Nederlands winkels zouden staan, maar in het slechtste geval zou het ook pas maart 2011 kunnen zijn....
Toen heb ik de knoop doorgehakt...ik zou voor Panasonic gaan, en wil een 50VT20....
De advies prijs is 2599,- maar dat wil ik natuurlijk niet betalen...
Ik las hier dat sommige mensen hem voor rond de 2000,- hebben kunnen kopen, dus dat was mijn doel.
Bij alle zaken waar ik hier in Den haag en leidschendam ben geweest, is de aller laagste prijs die ze me kunnen bieden 2300,-
Toen vond ik gisteren online de zaak foka in Rotterdam, en belde voor hun prijs....
(ik meende die naam hier wel eens te hebben gehoord)
Ik kreeg te horen dat zij hem aanbieden voor 1999,-
Mooie prijs, dus met die info ben ik hier weer wat zaken langs geweest met de vraag of zij ook die prijs
zouden willen matchen...maar overal blijft 2300,- de laagst mogelijk prijs...
Er werd me bij de BBC en de Mediamarkt verteld dat Foka de tv nooit voor die prijs zou kunnen aan bieden als het niet om een toestel uit de parallelle import zou zijn...en ik dan met een niet nederlands toestel zou komen te zitten, waarbij ik niet op volledige nederlandse garantie zou kunnen rekenen....
Zou dit kunnen kloppen, en heeft iemand ervaring met Foka op dit gebied...
alle hulp is welkom...alvast bedankt !
Verwijderd
formaat van het scherm komt misschien niet helemaal goed uit, maar het is toch echt 50''

EDIT:
@hierboven,
dat kan wel zijn, maar sommige dingen worden wel uitgesloten, zoals de aan huis garantie en dat soort dingen,
verder heb ik het zelf ook niet aangedurft, en heb ik gewoon bij een andere zaak een mooie prijs kunnen krijgen toen ik er wat extra dingetjes bij nam,
ik heb 2900 euro betaald voor:
- 50VT20
- Pana 3D speler
- gold platted HDMI
- Ziggo CI+ CAM module
- Extra service
- Bezorging + installatie
uit eindelijk toch een mooie prijs vind ik zelf
--
en de kabeltjes moeten nog even netjes worden weg gewerkt
verder wacht ik even tot dinsdag, als mijn 3D speler terug is,
bleek namelijk een fabricage fout in de optische drive te zitten, dus krijg een hele nieuwe van de fabriek af, hopelijk doet die het wel, en dan eindelijk echt FULL HD 3D kijken, en dan kan ook langzamerhand alles mooi worden afgewerkt..!
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 22:20 ]
edit: Ik zou hem dan zelf willen ophangen, maar komt op hetzelfde neer
[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 31-07-2010 22:26 ]
:D
maar bij elke zaak was er wel weer 1 of 2 dingen niet op voorraad of ze wilden niet in prijs zakken...
heb toen vanmiddag bij de Mediamarkt na wat onderhandelen de dvd recorder DMR-EH3ECK 250 gb
die te koop stond voor 349,- meegekregen voor 280,- en bij BBC de DMPBT300 3D blu Ray die er voor 499,-
stond voor 369,- kunnen mee krijgen. Ben tot nu toe met de kortingen die ik voor mijn nieuwe set wil, wel tevrreden. Alleen vond ik de HDMI 1.4 Monster kabel wel aardig aan de prijs (119,-), maar dat was volgens de verkoper toch wel een must wilde je het beste uit de blu ray speler in samenwerking met de 50VT20 halen.
Dus dat heb ik er maar voor neergeteld...heb ik hier goed aan gedaan ? of was een kabel van 50 of 20 euro voldoende geweest ?
Moet ook nog ff Samsung HD decoder aanschaffen, en wil eventueel ook nog Onkyo receiver met hdmi 1.4,
kopen...hoewel mijn 5 jaar oude Sony receiver ook nog steeds prefect werkt, dus misschien laat ik die voorlopig nog even vervallen...
dat scheelt dan weer als ik toch besluit de tv voor een paar honderd meer aan te schaffen, om zeker te zijn dat ik een goed nederlands model krijg, en me geen zorgen hoef te maken over de garatie aan huis etc...
Ik ga morgen bellen met Foka en vragen of de tv uit de parrallelle import komt...
en hoop dat ze me daar een eerlijk antwoord op kunnen geven, en me in kunnen lichten over de mogelijke nadelen...
Het is een goede kabel, alleen is de prijs/kwaliteitverhouding helemaal zoek. Ik snap wel dat ze flink zakken met de prijzen van de blu-rayspelers als jij vervolgens voor €119 een kabel koopt die €5 heeft gekost (of minder) om te fabricerenRAT-1962 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:33:
Dus dat heb ik er maar voor neergeteld...heb ik hier goed aan gedaan?
Vind die blu-rayspeler sowieso nog aan de prijs. Voor €260 koop je een playstation3, met 120GB opslag, waarmee je op internet kunt en games (ook 3D!) kunt spelen. En over een paar weken komt er een update uit waarmee ook 3D blu-ray's ondersteund worden. Waarom moet een losse blu-rayspeler die alleen maar films kan afspelen dan €100 meer kosten?
Ja, wel bij normale lengtes. Bij een HDMI-kabel van 15 meter en €20 euro zou ik er niet teveel van verwachten, maar een kabel van 3 meter kun je best voor €15 kopen.of was een kabel van 50 of 20 euro voldoende geweest ?
[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 31-07-2010 22:43 ]
Verwijderd
nee ben ik niet bang voor, die beugels zitten met dikke pluggen en schroeven in een dikke muur ( we hebben een 2 onder 1 kap woning, en hij zit op die tussen muur, van steen dus)KoffieNT schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:26:
Niet bang dat dat ding afbreekt? Ik zou het zelf niet echt aandurven. Jammer dat ik dat op mijn kamer niet kan (42"), komt door gare muren helaas.
edit: Ik zou hem dan zelf willen ophangen, maar komt op hetzelfde neer.
daarbij komt dat die beugels iets van 50kg+ aan kunnen, dus dat zit wel goed
ja ik zou hem ook wel willen ophangen, maar ik had daar even geen geld meer voor(over) en die muur zitten ook stalen draden in, dus wss kwam dat niet lekker uit,
@RAT
ik heb ook een monster kabel, echter was deze 50 euro,
ach ik kreeg hem er gratis bij, dus voor mij was het geen probleem, verder heb ik er geen verstand van, maar je kan er iig wel vanuit gaan dat je nu een kwaliteits kabel heb, en sowieso het beste eruit haalt!
veel succes,
zelf had ik als hifi setje de logitech X-540 op het oog, iemand ervaring met dit setje? zag dat ie wel redelijk goede scores had op sommige ''kieskeurig achtige'' sites.
gebruik hem het meeste voor gamen en films, niet echt veel muziek
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 22:46 ]
maar het moest wel speciaal een versie 1.4 kabel zijn...voor het 3d content...Gizz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:39:
[...]
Het is een goede kabel, alleen is de prijs/kwaliteitverhouding helemaal zoek. Ik snap wel dat ze flink zakken met de prijzen van de blu-rayspelers als jij vervolgens voor €119 een kabel koopt die €5 heeft gekost (of minder) om te fabriceren
Vind die blu-rayspeler sowieso nog aan de prijs. Voor €260 koop je een playstation3, met 120GB opslag, waarmee je op internet kunt en games (ook 3D!) kunt spelen. En over een paar weken komt er een update uit waarmee ook 3D blu-ray's ondersteund worden. Waarom moet een losse blu-rayspeler die alleen maar films kan afspelen dan €100 meer kosten?
[...]
Ja, wel bij normale lengtes. Bij een HDMI-kabel van 15 meter en €20 euro zou ik er niet teveel van verwachten, maar een kabel van 3 meter kun je best voor €15 kopen.
misschien ligt daar het verschil...
het is trouwens maar een 1 meter kabel....
ik mag binnen 3 weken nog ruilen...
De doos:

De voetsteun was echt supermakkelijk te monteren, evenals de TV op die steun zetten. Schroefjes gingen erg gemakkelijk en het voelt allemaal stevig aan.
Mijn TV is de TXP42G20ES en het label op de achterkant laat iets Noors zien en iets Czechs....
Het label op de achterkant:

Groter
De onderbroken streep bovenaan de TV (op te lossen door 16:9 beeldscan aan te zetten):

Het beeld zelf: de hd zenders worden wel goed weergegeven. Goeie kwaliteit:

Dit is een stukje van SBS6 HD, maar dan een TellSellprogramma. Letop: dit is wel uitvergroot, maar de "diagonale interlacing" is wel te zien dan, maar voor alle andere SBS6 programma's heb ik gewoon mooi HD beeld:

Mijn TV staat direct naast het raam, dus hierbij een vergelijkingsshot met het volle licht naast het raam in tegenstelling tot een donkerdere kamer (gordijnen dicht):

Nogmaals het mooie HD beeld; dit keer van Discovery HD showcase:

Ik moet vaak heel goed kijken tussen digitale TV en HD TV, ik zie het verschil wel, maar is niet enorm groot. Het verschil tussen analoog-digitaal is wel groot.
Het switchen van zenders gaat wel wat traag en ook vind ik dat het Ziggo CAM+ module er lang over doet voordat ie beeld geeft. Ik zie vaker "gecodeerd kanaal" in beeld staan en dan moet ik zeker 2 volle seconden wachten voordat ik beeld heb. Ik heb ook 1x een errormelding gehad dat hij nog bezig was met de kaart te lezen of zoiets. Toen duurde het zeker 3 volle seconden. Dus het werkt allemaal wel, maar het kan wel wat soepeler allemaal vind ik.
Zoals ik al eerder zei: de afstandbediening is wel ok, alleen erg vervelend dat de programma-switch knop ver weg ligt van het navigatiegedeelte. Sowieso is die plek gewoon te laag, want dat is gewoon een van de meest gebruikte knoppen. Maar then again, het trage zenderswitchen van de tv, zorgt ervoor dat je die knoppen niet veel gebruikt. Je drukt namelijk op de OK knop in het navigatie-gedeelte en je bladert door de zenders. Dit doe je toch al automatisch, omdat je met digitale TV zo ontzettend veel zenders in een keer hebt die allemaal door elkaar staan (en niet handmatig goed te zetten zijn).
Ik vind de TV ansich niet zo mooi uitzien qua design, maar ik ging voor beeldkwaliteit, niet designkwaliteit. De glimmende rand vind ik totaal NIET storend. De TV ziet er verder wel stijlvol uit en geen rare fratsen eraan. Ik kan me wel voorstellen dat het klote is voor de mensen die de TV aan de muur willen hangen; HDMI connectoren zitten namelijk niet aan de zijkant maar aan de achterkant (haakse hdmi pluggen nodig).
De THX stand is trouwens wel erg goed vergeleken met de rest. De Cinema stand is ook goed, maar THX toch net beter. Ik heb voor de rest de TV op default laten staan. IFC heb ik geprobeerd, maar zie bij gewoon TV kijken het nut er niet van in om dat aan te zetten.
Overigens kun je echt wel goed tv kijken in een lichte ruimte. De foto maakt het erger dan het eigenlijk is. het is echt niet zo dat alle contrast en detail wegvalt. Zie het als een foto gemaakt met een canon 10-22 in direct tegenlicht
[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 31-07-2010 23:10 ]
Alsnog zijn het twee simpele stekkertjes en wat koperdraadRAT-1962 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:49:
[...]
maar het moest wel speciaal een versie 1.4 kabel zijn...voor het 3d content...
1 meter, HDMI 1.4 €11.95.
@Deathchant: zie ik nou goed dat Film1 gewoon delen van de film weggooid? Dus wel HD voor optimale beeldkwaliteit en dan naar eigen inzicht gewoon delen van de film weglaten?
[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 31-07-2010 23:01 ]
Verwijderd
Plus als je 16:9 beeldscan gebruikt heb je geen 1:1 pixelmapping meerGizz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:58:
[...]
@Deathchant: zie ik nou goed dat Film1 gewoon delen van de film weggooid? Dus wel HD voor optimale beeldkwaliteit en dan naar eigen inzicht gewoon delen van de film weglaten?Star Trek is toch echt 2:35:1 normaal, niet 16:9.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Duurdere kabels kunnen die digital cliff verder vooruit duwen door gebruik te maken van hoogwaardige materialen waarmee je de impedance strakker kunt regelen (belangrijk voor high-frequency signalen als digitale video). Maar aangezien het waarschijnlijk toch maar een paar meter kabel is had je net zo goed een kabel van een paar euro kunnen kopen. Het verhaal met hdmi is dat alle kabels even goed zijn, behalve diegene waarbij je over de spreekwoordelijk cliff heen gaat. Oftewel, een hdmi-kabel van $1 die beeld en geluid geeft is in principe net zo goed als een kabel van $99 die beeld en geluid geeft. Niet helemaal natuurlijk, omdat die van $99 langer mee zal gaan en beter schaalbaar is (stel we stappen ooit over op 1440p, dan zul je met een duurdere kabel minder snel over de cliff heen tuimelen). Ook is het zo dat er ook op kortere afstanden net wat minder bitjes om zullen vallen, maar zoals ik al zei: als het werkt dat werkt het.
Als je op amazon.co.uk kijkt naar de reviews en je koop er eentje die bovengemiddeld wordt beoordeeld zit je meestal wel gebakken. Bovendien kun je je veroorloven op een aantal keer een miskoop te doen als de kabel maar 5 tot 10GBP kost (is mij nooit gebeurd overigens). De marges op kabels in Nederland zijn om een of andere reden echt astronomisch hoog.
Bij analoge kabels is dat anders, omdat de kwaliteit van de kabel dan direct invloed heeft op de 'steilheid' van de helling en je met duurdere analoge kabels minder ruis per additionele meter veroorzaakt, om het zo maar even uit te drukken.
Kortom, ik weet niet hoe lang de kabel is, maar ik denk dat je een miskoop hebt gedaan. Dure hdmi-kabels zijn alleen nodig als je de lengte echt naar een maximum wilt pushen zeg maar richting de 30 tot 50 meter. En dan moet je overigens nog steeds niet met een Monster aan komen zetten.
Voor écht lange afstanden moet je overigens overstappen op analoog (VGA/component) of SDI. Hdmi is nooit bedoeld (of iig ontworpen) voor langere afstanden. De debiel die ze ooit de hdmi spec hebben laten ontwerpen op basis van twisted pair mogen ze wat mij betreft van de eerste de beste cliff afgooien
My 2cts. Kritiek is altijd welkom overigens. Ik weet ook niet alles, maar dit is zoals ik het begrepen (en tot op zekere hoogte ervaren) heb. Maar goed, dat is wellicht te offtopic.
[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-08-2010 09:13 ]
Ja wat kan ik eraan doen? Dit kreeg ik default te zien. d.w.z. met de volgende opties:Gizz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:58:
@Deathchant: zie ik nou goed dat Film1 gewoon delen van de film weggooid? Dus wel HD voor optimale beeldkwaliteit en dan naar eigen inzicht gewoon delen van de film weglaten?Star Trek is toch echt 2:35:1 normaal, niet 16:9.
- Instellingen -> 16:9 beeldscan: UIT
- Beeld -> Aspectratio: AUTO of 16:9
Volgens mij is dit iets wat toch echt zo uitgezonden wordt. Ik kan verder alleen dit doen:
- Instellingen -> 16:9 beeldscan: AAN
- Beeld -> Aspectratio: kan dan op AUTO of 16:9 blijven
OF
- Beeld -> Aspectratio: JUIST
Dan werkt het wel, maar dan snijdt hij hoe dan ook wat af. Als je dat laatste doet, dan moet je IEDERE zender handmatig op JUIST zetten. Bij die beeldscan geldt het meteen voor alle zenders
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 31-07-2010 23:17 ]
Bij mij vervormd de Juist modus het hele beeld. Soort panorama effect. Zou hem daar dus niet op zetten.Deathchant schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:15:
[...]
Ja wat kan ik eraan doen? Dit kreeg ik default te zien. d.w.z. met de volgende opties:
- Beeld -> Aspectratio: AUTO of 16:9
Volgens mij is dit iets wat toch echt zo uitgezonden wordt. Ik kan verder alleen dit doen:
- Instellingen -> 16:9 beeldscan: AAN
- Beeld -> Aspectratio: kan dan op AUTO of 16:9 blijven
OF
- Beeld -> Aspectratio: JUIST
Dan werkt het wel, maar dan snijdt hij hoe dan ook wat af. Als je dat laatste doet, dan moet je IEDERE zender handmatig op JUIST zetten. Bij die beeldscan geldt het meteen voor alle zenders
@ diegene die opgelicht is met de hdmi kabel, ik zou even terug gaan naar de persoon die jou heeft verteld dat zon dure kabel nodig is, want dat is echt gelul, helemaal voor een afstand van 1 meter. We zitten nu in het digitale tijdperk niet meer die van analoog. Hierboven is het goed uitgelegd
[ Voor 15% gewijzigd door sjaak88 op 31-07-2010 23:38 ]
Goede uitleg. Hier staat het nog wat verder verklaart: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78&page=1LB06 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:13:
Lang verhaal
"Onze eindconclusie : Bij het kopen van een HDMI-kabel moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken en door de marketing heen prikken."
Rap terug brengen!! Voor 3D heb je geen speciale kabel nodig, dat kan allemaal door de bestaande kabels. Alleen als je ethernet over je HDMI kabel wilt laten lopen, heb je een kabel met ethernet nodig. Alle andere kabels zijn electrisch gelijk. Met een Action kabeltje van 5.99 kan je net zo goed 3D fullhd kijken als met die kabel van 119.RAT-1962 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:49:
[...]
maar het moest wel speciaal een versie 1.4 kabel zijn...voor het 3d content...
ik mag binnen 3 weken nog ruilen...
probeer er wel 1 van eurootje of 20 te krijgen..
dit zijn de specs van de kabel:
1080p+ highest definition video
200/400 Hz for smoother motion video,
8-16 bit colour
15.8 Giga Bits per Second (GPS) ultimate high speed, superseeds monster 10.2 / 13.8 GPS cables
Extended range of colours
Technical Details
1 Meter Lengh cable
Superb picture and sound for larger HDTV’s, Advanced projectors, and high def AV sources
Ultra-high speed rated
Supports multiple audio formats, from stereo to multi channel sound
Corrosion resistant 24k gold contacts
Cable for Life performance guarantee
dit was volgens de winkelier het belangsrijkste van de kabel, en was iets wat goedkopere
kabels niet hadden:
15.8 Giga Bits per Second (GPS) ultimate high speed
@qgem: leuke foto! W'rom heb je eigenlijk die losse speler van pana erbij genomen als je al een ps3 hebt, kon je geen maand wachten? Ik twijfelde zelf ook wel even maar 400 euri voor 1 of 2 maanden wachten vond ik het niet waard
Verwijderd
Even rekenen.RAT-1962 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 01:35:
bedankt voor de tips heren....de kabel gaat vd week retour...
probeer er wel 1 van eurootje of 20 te krijgen..
dit zijn de specs van de kabel:
1080p+ highest definition video
200/400 Hz for smoother motion video,
8-16 bit colour
15.8 Giga Bits per Second (GPS) ultimate high speed, superseeds monster 10.2 / 13.8 GPS cables
Extended range of colours
Technical Details
1 Meter Lengh cable
Superb picture and sound for larger HDTV’s, Advanced projectors, and high def AV sources
Ultra-high speed rated
Supports multiple audio formats, from stereo to multi channel sound
Corrosion resistant 24k gold contacts
Cable for Life performance guarantee
dit was volgens de winkelier het belangsrijkste van de kabel, en was iets wat goedkopere
kabels niet hadden:
15.8 Giga Bits per Second (GPS) ultimate high speed
Resolutie per frame = 1920*1080=~2 Megapixels
Omdat we graag 16 komma nogat miljoen kleuren waarnemen neemt elke pixel 24bits in beslag.
Bandbreedte per frame = 1920*1080*24=~47,5 Megabits per frame
Laten we even een wordt case scenario veronderstellen en ervan uitgaan dat er 120 hele beeldjes per seconde worden verstuurd, wat nodig is voor de polarization en shutter 3D technieken als kanalen voor beide ogen dmv 2:3 pull down worden 'geupscaled' (ahum) naar 60hz per kanaal. In de werkelijkheid zal dit waarschijnlijk worden geoutput als 24p, dus als 48Hz voor 3D.
Bandbreedte per seconde = 1920*1080*24*120 =~ 5,56Gbit/s.
Upscalen naar 600Hz, frame intrapolation en aanverwante zaken gebeuren pas in de TV en zijn dus niet van belang voor de bandbreedte van de kabel. Dit getal is volgens mij de maximale bandbreedte die voor video nodig is volgens de BR specs. Je hebt ook nog zaken als 36-bits deep color, 2160p e.d. maar dat komt pas aan de orde bij de opvolger van BR, als die technieken het uberhaupt al gaan halen.
Overigens bedenk ik me net dat heel mijn berekening eigenlijk nergens voor nodig was, omdat als je een hdmi 1.4 rated kabel koopt je er sowieso vanuit mag gaan dat deze de benodigde bandbreedte kan leveren. Zelfs met hdmi 1.3 kun je binnen de BR specs gewoon in 1080p120 3D beelden weergeven. Zie Wikipedia: HDMI. 1920×1200p60 (48-bits) heeft immers evenveel bandbreedte nodig als 1920×1200p120 (24-bits) en wordt dus ondersteund door hdmi 1.3. Hdmi 1.4 heeft alleen nut als je hoger wilt gaan dan de laatste BR 3D specs door een hogere resolutie en een grotere colorspace te hanteren.
Kortom: dat verhaal van 15,8Gb/s is dus wederom pure marketing. Je hebt het echt helemaal nergens voor nodig, als het überhaupt al waar is. Ook 10gbit/s is pure overkill voor BR. En ik neem maar even aan dat je geen 2160p120 video aan het produceren bent. De limiterende factor blijft de lengte en niet de bandbreedte van een hdmi-kabel.
Overigens is een hdmi 1.4 kabel niet zoveel duurder dan een 1.3 kabel dus daar hoef je 't ook weer niet voor te laten. Tot dusver mijn anti-marketing machine.
Er staat ook dit: (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i) en er staat: High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.LB06 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:30:
[...]
Zie Wikipedia: HDMI. 1920×1200p60 (48-bits) heeft immers evenveel bandbreedte nodig als 1920×1200p120 (24-bits) en wordt dus ondersteund door hdmi 1.3. Hdmi 1.4 heeft alleen nut als je hoger wilt gaan dan de laatste BR 3D specs door een hogere resolutie en een grotere colorspace te hanteren.
Lekker confusing
Hoe zit het dan precies als zowel je receiver als je TV gebruik kunnen maken van het audioreturnchannel (spec voor hdmi 1.4)? Dat kan ook gewoon met een hdmi 1.3 kabel? Of moet je daar nou een 1.4 kabel voor hebben?
Wat adviseer je me dan? De een zegt: je moet 16:9 beeldscan niet gebruiken, omdat je dan geen 1:1 pixelmapping meer krijgt, en de ander zegt dat ik de juist-instelling niet moet gebruiken, omdat deze aan alle kanten een klein beetje bijsnijdt.... Wat moet ik dan doen?sjaak88 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:36:
[...]
Bij mij vervormd de Juist modus het hele beeld. Soort panorama effect. Zou hem daar dus niet op zetten.
Het wordt tijd dat alles gewoon in standaard 16:9 uitgezonden wordt dan heb je die shit ook niet meer
[ Voor 96% gewijzigd door Deathchant op 01-08-2010 11:35 ]
Denk het niet. Deze specifieke functie vereist volgens mij een extra ader.Deathchant schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:27:
Er staat ook dit: (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i) en er staat: High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.
Lekker confusing
Hoe zit het dan precies als zowel je receiver als je TV gebruik kunnen maken van het audioreturnchannel (spec voor hdmi 1.4)? Dat kan ook gewoon met een hdmi 1.3 kabel?
edit: blijkbaar had ik het mis. Lees de link van Fulgore maar eens door. For all intents en purposes: hdmi 1.3 == 1.4 =~ High speed (volgens mij).
Dat 3D@1080i only verhaal via hdmi 1.3 is volgens mij onzin. De bron die wikipedia gebruikt komt op mij ook niet echt betrouwbaar over. Zij hebben het weer overgenomen van een ander artikel wat het heeft over 'single-scan' en double-scan, wat in technische zin gewoon bla bla is.
Ik ben er overigens wel blij mee dat het hdmi-consortium het met mij eens lijkt te zijn
[ Voor 54% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-08-2010 12:03 ]
bedankt voor al deze info...voor mij is het allemaal hoge wiskunde ( waar ik vroeger op school ook al heel slecht in wasLB06 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:30:
[...]
Even rekenen.
Resolutie per frame = 1920*1080=~2 Megapixels
Omdat we graag 16 komma nogat miljoen kleuren waarnemen neemt elke pixel 24bits in beslag.
Bandbreedte per frame = 1920*1080*24=~47,5 Megabits per frame
Laten we even een wordt case scenario veronderstellen en ervan uitgaan dat er 120 hele beeldjes per seconde worden verstuurd, wat nodig is voor de polarization en shutter 3D technieken als kanalen voor beide ogen dmv 2:3 pull down worden 'geupscaled' (ahum) naar 60hz per kanaal. In de werkelijkheid zal dit waarschijnlijk worden geoutput als 24p, dus als 48Hz voor 3D.
Bandbreedte per seconde = 1920*1080*24*120 =~ 5,56Gbit/s.
Upscalen naar 600Hz, frame intrapolation en aanverwante zaken gebeuren pas in de TV en zijn dus niet van belang voor de bandbreedte van de kabel. Dit getal is volgens mij de maximale bandbreedte die voor video nodig is volgens de BR specs. Je hebt ook nog zaken als 36-bits deep color, 2160p e.d. maar dat komt pas aan de orde bij de opvolger van BR, als die technieken het uberhaupt al gaan halen.
Overigens bedenk ik me net dat heel mijn berekening eigenlijk nergens voor nodig was, omdat als je een hdmi 1.4 rated kabel koopt je er sowieso vanuit mag gaan dat deze de benodigde bandbreedte kan leveren. Zelfs met hdmi 1.3 kun je binnen de BR specs gewoon in 1080p120 3D beelden weergeven. Zie Wikipedia: HDMI. 1920×1200p60 (48-bits) heeft immers evenveel bandbreedte nodig als 1920×1200p120 (24-bits) en wordt dus ondersteund door hdmi 1.3. Hdmi 1.4 heeft alleen nut als je hoger wilt gaan dan de laatste BR 3D specs door een hogere resolutie en een grotere colorspace te hanteren.
Kortom: dat verhaal van 15,8Gb/s is dus wederom pure marketing. Je hebt het echt helemaal nergens voor nodig, als het überhaupt al waar is. Ook 10gbit/s is pure overkill voor BR. En ik neem maar even aan dat je geen 2160p120 video aan het produceren bent. De limiterende factor blijft de lengte en niet de bandbreedte van een hdmi-kabel.
Overigens is een hdmi 1.4 kabel niet zoveel duurder dan een 1.3 kabel dus daar hoef je 't ook weer niet voor te laten. Tot dusver mijn anti-marketing machine.
Een 1.4 kabeltje van een beetje kwaliteit a 20 euro zal dus voldoen...
Lees pagina 9 t/m 11 eens rustig door, dan zul je zien dat er niet gekeken moet worden naar versienummer.RAT-1962 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
bedankt voor al deze info...voor mij is het allemaal hoge wiskunde ( waar ik vroeger op school ook al heel slecht in was) maar ik neem de goede tips van jullie techneuten hier op dit forum graag aan !!!
Een 1.4 kabeltje van een beetje kwaliteit a 20 euro zal dus voldoen...
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78&page=9
Hmmmm op het plaatje (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78&page=11) staat dus dat je gewoon categorie 2 moet hebben (dus gewoon een highspeed hdmi kabel dus). Het is best verwarrend hoor. Je moet net op zoek gaan naar dat ene artikeltje dat je vertelt dat je niet naar de versienummers moet kijken, terwijl uit de meeste bronnen staat dat je toch echt een hdmi 1.4 kabel moet hebben wil je gebruik maken van die ARC functionaliteit.LB06 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:34:
[...]
edit: blijkbaar had ik het mis. Lees de link van Fulgore maar eens door. For all intents en purposes: hdmi 1.3 == 1.4 =~ High speed (volgens mij).
Verwijderd
ik kon de speler voor 250 krijgen, en uiteindelijk die 250 zelfs nog van mn ouders gehad, en nee kon idd niet wachten hahatipex schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 06:05:
Als je het zo leest zou je inderdaad geloven dat je het nodig hebt maar dat gewoon marketing
@qgem: leuke foto! W'rom heb je eigenlijk die losse speler van pana erbij genomen als je al een ps3 hebt, kon je geen maand wachten? Ik twijfelde zelf ook wel even maar 400 euri voor 1 of 2 maanden wachten vond ik het niet waard
@dion88,
De plankjes zijn wel stevig genoeg hoor,
daarbij staat de TV in het midden,
en zoals je ziet staat ook in het midden van de plank een beugel, dus de plank kan zogoed als onmogelijk knakken, daar heb ik het vertrouwen wel in.

Moeilijk is het dus niet, maar veel mensen willen het gewoon graag moeilijk en bijzonder maken, alsof er allerlei vreselijke dingen gebeuren als je er een "verkeerde" HDMI-kabel in zou steken. Het enige wat er echter kan gebeuren is dat je ruis en haperingen krijgt in de weergave vanwege bijv een slechte connector.
_██_
(ಠ_ృ)
Da's niet confusing: Een device is een apparaat (tv, BR speler ed) en een cable is een kabel. Dus ze zeggen dat 1.3 kabels volledig gelijk zijn aan 1.4 kabels (op evt een ethernet kanaal na)Deathchant schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:27:
[...]
Er staat ook dit: (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i) en er staat: High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.
Lekker confusing
En technisch is dat niet eens correct: Als je strikt de specs aanhoudt, zijn er helemaal geen 1.3 of 1.4 kabels. Apparaten zijn 1.3 of 1.4, maar kabels mogen niet zo genoemd worden. Kabels kennen een eigen testprotocol en dat was totdat 1.4 uitkwam nogal verwarrend (omdat geen enkele fabrikant op zijn kabeltje gaat zetten dat'ie getest is volgens "1.3b category 2". Want dan krijg je meteen gezeik dat een apparaat voldoet aan 1.3c of 1.4 en of dat dan wel kan (antwoord: Ja, category 2 zijn hele stricte specs en je praat hier dan eigenlijk over een hele goeie kabel)).
Met het invoeren van 1.4 hebben ze bij de hdmi club hier eindelijk eens over nagedacht en nu zijn er deze kabels te krijgen:
http://www.hdmi.org/manufacturer/trademark_logo_pub.aspx
En is het niet meer toegestaan om een kabel "hdmi 1.4 compliant" oid te noemen. Blijkbaar houdt monster zich dus niet aan de regels.
zie 2.1:
http://www.hdmi.org/downl...go_Guidelines_FINAL_a.pdf
2.1 HDMI Cable Products—No Use of Version Numbers
You shall not use HDMI version numbers in the labeling, packaging, or promotion of any cable product. This includes releases of the HDMI specification (for example, HDMI 1.3, etc.), interim version numbers (for example, HDMI 1.3a, etc.) and CTS (Compliance Test Specification) version numbers (for example, 1.2, 1.3c, etc.). Cable products are not allowed to make any reference to Version 1.4 of the HDMI Specification in any circumstance. There is no grace period for compliance to this rule.
[ Voor 19% gewijzigd door Raymond op 01-08-2010 14:09 ]
HDMI is HDMI (of liever gezegd: digitaal is digitaal); dus met een goedkoper kabeltje was je ook wel klaar geweestRAT-1962 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:33:
Alleen vond ik de HDMI 1.4 Monster kabel wel aardig aan de prijs (119,-), maar dat was volgens de verkoper toch wel een must wilde je het beste uit de blu ray speler in samenwerking met de 50VT20 halen.
Dus dat heb ik er maar voor neergeteld...heb ik hier goed aan gedaan ? of was een kabel van 50 of 20 euro voldoende geweest ?
[ Voor 31% gewijzigd door mindcrash op 01-08-2010 15:05 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
"Tja meneer/mevouw, u heeft zojuist veel geld uitgegeven aan een mooie TV....het zou toch jammer zijn als u deze niet ten volle kunt benutten door te besparen op een kabel?"
Verkopers gooien het vaker op de met 24karaats goud vergulde connectoren. Als ze merken dat de klant er niet intrapt dat het beter zou zijn voor het signaal, dan gooien ze het erop dat deze connectoren niet of nauwelijks oxideren. Ja het klopt dat die langer meegaan, maar komop, alsof een "gewone" kabel na 10 jaar begint te roesten. Ik heb hier nog een SCART liggen van 14 jaar oud. Niks beroest.
En ALS je cheapass hdmi kabel na 10 jaar begint te oxideren, dan koop je toch lekker een nieuwe van 15 euro?
Ik kan me wel voorstellen dat sommige kabels duurder zijn omdat ze bijvoorbeeld omhuld zijn met een megaflexibel materiaal o.i.d.. Je betaalt dan voor het gemak dat je de kabels gewoon kunt buigen, maar de werking van de kabel niet wordt beinvloed. Ik zeg maar wat he.
NIEMAND kan mij ervan overtuigen dat ik zo'n dure kabel moet kopen.
Ik snap dan ook niet waarom jij niet eerst een goedkoop kabeltje hebt geprobeerd. Ik bedoel, stel er mocht onverwacht iets fout zijn aan dat kabeltje van 15 euro, dan kun je die nog vaker omruilen tegen een iets duurdere kabel.
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 01-08-2010 15:38 ]
Ja, ik heb me denk ik beetje laten ompraten (het verhaal dat het zonde is zo'n mooie tv en zo'n speciale blu ray speler niet goed te verbinden....en dan niet de beste kwaliteit te verkrijgen)Deathchant schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:33:
@RAT-1962: tis al vaak genoeg gezegd: het signaal kan gelezen worden door de ontvangende kant of niet. Niet maar half. Er is een compleet verdieping-hoog boek geschreven waarin tot in de kleinste details staat hoe de kabel in elkaar zit en waar deze aan moet voldoen. Bij een CAT5 ethernet kabel staat bijvoorbeeld in de mest gedetailleerde berekeningen hoe ver dat je ze mag buigen om probleemloze gegevensoverdracht te kunnen garanderen.
"Tja meneer/mevouw, u heeft zojuist veel geld uitgegeven aan een mooie TV....het zou toch jammer zijn als u deze niet ten volle kunt benutten door te besparen op een kabel?"
Verkopers gooien het vaker op de met 24karaats goud vergulde connectoren. Als ze merken dat de klant er niet intrapt dat het beter zou zijn voor het signaal, dan gooien ze het erop dat deze connectoren niet of nauwelijks oxideren. Ja het klopt dat die langer meegaan, maar komop, alsof een "gewone" kabel na 10 jaar begint te roesten. Ik heb hier nog een SCART liggen van 14 jaar oud. Niks beroest.
En ALS je cheapass hdmi kabel na 10 jaar begint te oxideren, dan koop je toch lekker een nieuwe van 15 euro?
Ik kan me wel voorstellen dat sommige kabels duurder zijn omdat ze bijvoorbeeld omhuld zijn met een megaflexibel materiaal zijn. Je betaalt dan voor het gemak dat je de kabels gewoon kunt buigen, maar de werking van de kabel niet wordt beinvloed. Ik zeg maar wat he.
NIEMAND kan mij ervan overtuigen dat ik zo'n dure kabel moet kopen.
Ik snap dan ook niet waarom jij niet eerst een goedkoop kabeltje hebt geprobeerd. Ik bedoel, stel er mocht onverwacht iets fout zijn aan dat kabeltje van 15 euro, dan kun je die nog vaker omruilen tegen een iets duurdere kabel.
meestal gebeurd me zoiets ook niet...denk dat de verkoper toch nog wat aan me wou verdienen, na me net zo'n finke korting op de speler te hebben gegeven...
ik ben er nu echt van overtuigd dat ik gewoon een simpele hdmi 1.4 kabel ga zoeken, en dat de Monster kabel retour gaat...
Ik heb zelfs uit betrouwbare bron vernomen (ik noem em maar even collega x) dat collega x zich geen extra moeite meer hoeft te doen om de klant het eigenlijke product te verkopen als hij zeker weet dat de klant niet geinteresseerd is in die extra's zoals garantie, kabels etc.
Ik gebruik de laatste variant bij mijn v20 en die doet het prima.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
is er ook een goede Nederlandse webwinkel die dit soort prijzen hanteerd ?elsinga schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:49:
Een HDMI 1.4 gold plated kabel van 1.8m kost je nog geen €8,-: link. Voor een 1.5m gold plated v1.3 kabel betaal je nog geen €4,-: link. Beide inclusief verzendkosten trouwens.
Ik gebruik de laatste variant bij mijn v20 en die doet het prima.
ik wil de kabel(s) graag asap hebben, uit US, kan het wel week duren voor het binnen is...
kan ik voor alle nog aan te sluiten apparatuur, bv decoder naar tv ook gewoon 1.4 kopen, of
moet dat nog 1.3 zijn ?
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 19:39 ]
Bedankt !Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:42:
http://www.allekabels.nl/HDMI-High-Speed-%281.4%29/4519/1081444/HDMI-kabel-high-speed-%281.4%29.html 1 meter hdmi 1.4m €5,50. komt alleen nog wel 6 euro verzendkosten bij. maar als je er meer nodig hebt wordt het natuurlijk relatief gezien steeds minder.
Link werkt niet, maar ik vond deze:
http://www.allekabels.nl/...High-Speed-%281.4%29.html
Weet je ook het antwoord op mijn vraag of ik ook 1.4 voor de andere apparaten kan gebruiken,
of moet dat nog gewoon 1.3 zijn...
Ik meende zelfs nog te herinneren dat iemand ergens (in dit topic ?) melde dat 1 van de 4 hdmi poorten
op het toestel maar 1.4 is, en de rest allemaal 1.3 ?!?
Weet iemand dit ?
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 ...en anders even doorzoeken naar relavantie topics voor afwijkende onderwerpen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 19:24 ]
Goed excuusVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:13:
[...]
ik kon de speler voor 250 krijgen, en uiteindelijk die 250 zelfs nog van mn ouders gehad, en nee kon idd niet wachten haha
Maar wel wachten op de promo blu-rays
Hoe dan ook, m'n V20 geeft nog steeds prachtige kleuren en toont diepe zwarten met een kabeltje van 15-20 Euro, om nog een beetje on-topic te blijven.
Garantie heb je altijd ja, 2 jaar. Wat minstens net zo belangrijk is, is dat je bij paralelle import NIET de 2 jaar reparatieservice aan huis hebt: hierbij komt bij een defekt een monteur bij je thuis je tv repareren.LB06 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:02:
Niet op Nederlandse garantie kunnen rekenen is gewoon enorme bullshit. Je hebt altijd recht op garantie; het product is immers in Nederland aangeschaft. Daar zijn gewoon wetten voor.
Heb je een tv uit paralelle import, dan moet je de tv laten ophalen of opsturen en ben je m weken kwijt!!
bedankt...ga ik doen !Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:23:
Voor kabels enzo is deze wellicht beter, ipv in het Panasonic Plasma topic :
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 ...en anders even doorzoeken naar relavantie topics voor afwijkende onderwerpen
is er of je toevallig weet ook een topic over de diverse aansluit mogelijkheden...
zoals bv rechtstreeks op de tv, of eerst door de receiver etc. etc ???
Dit is voor mij zeer belangrijke info...bedankt !Ferry34 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:39:
[...]
Garantie heb je altijd ja, 2 jaar. Wat minstens net zo belangrijk is, is dat je bij paralelle import NIET de 2 jaar reparatieservice aan huis hebt: hierbij komt bij een defekt een monteur bij je thuis je tv repareren.
Heb je een tv uit paralelle import, dan moet je de tv laten ophalen of opsturen en ben je m weken kwijt!!
Ik heb Foka een mail gezonden met de vraag of het hier om zo'n toestel gaat...
ik hoop hier op eerlijk word geantwoord...neem maar aan dat ze dat wel zullen doen..
ik denk dat ze wel begrijpen dat ze anders later een boze klant aan de lijn krijgen, mocht er ooit
wat met zo'n tv aan de hand zijn.
het gaat mij niet echt om langere garantie...maar ik wil wel de zekerheid dat ik thuis reparatie,Tom.K schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:59:
Bij foka kan je ook nu een 5 jaar garantie nemen, als je die aan het einde van de 5 jaar niet gebruikt heb kan je gewoon je geld weer ophalen. Ook kan je ( als de reparatie minder kost dan de garantie bijvoorbeeld ) er voor kiezen om de reparatie zelf te betalen. Dit heb ik genomen bij mijn VT20, toch wel zo handig. Nu even binnenkort nog een redelijke hdmi kabel aanschaffen en dan even kijken of dat 3D nog echt wat is om langdurig naar te kijken
en volledige omruil van panasonic krijg mocht ik een slecht toestel treffen !
De grote vraag is... Hoe kom ik erachter dat ik een TV uit de paralelle import heb???Ferry34 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:39:
[...]
Garantie heb je altijd ja, 2 jaar. Wat minstens net zo belangrijk is, is dat je bij paralelle import NIET de 2 jaar reparatieservice aan huis hebt: hierbij komt bij een defekt een monteur bij je thuis je tv repareren.
Deatchchant plaatste een foto met een Czechise sticker. Paralell of niet.
Als je het aan de dealer vraagt is het geen paralell.
Bij Koopjeskampioen is er een speciale prijs. Ze hebben ruim ingekocht. Paralell of niet. Ik weet niet hoe je het verschil kan zien....
Die TV had helemaal geen tsjechische sticker. D'r zat een sticker op met "made in chechoslovakia". Je gaat toch niet met droge ogen zitten beweren dat Panasonic in elk land een plasmatv fabriek zou moeten neerzetten, omdat jij je zoveel zorgen maakt over de garantie?Layumi schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:59:
[...]
De grote vraag is... Hoe kom ik erachter dat ik een TV uit de paralelle import heb???
Deatchchant plaatste een foto met een Czechise sticker. Paralell of niet.
Als je het aan de dealer vraagt is het geen paralell.
Misschien moet je dan ff in dit topic zoeken, dan vind je 30 posts waarin wordt uitgelegd dat je kan bellen met de Panasonic klantenservice om het serienummer te checken. Telefoonnummer mag je zelf opzoeken.Bij Koopjeskampioen is er een speciale prijs. Ze hebben ruim ingekocht. Paralell of niet. Ik weet niet hoe je het verschil kan zien....
Ik heb de TV bij Maxwell gekocht en ik heb uiteraard gevraagd hoe dat zit. Ik heb gewoon netjes die 2 jaar standaard garantie. Ik denk dat je je inderdaad niet zo'n zorgen hoeft te maken.
Ik ga helemaal niets met droge ogen beweren. Het enige wat ik vraag is hoe je erachter kan komen of je geen TV uit de parallelle import hebt. Ik kan wel het telfoonnr. van Panasonic bellen met die vraag, maar dan heb ik de TV al in bezit en ben ik dus de sjaak.
Ik wil het vooraf weten, net zoals RAT-1962 ivm garantie van reparatie aan huis enz.
Voorkomen is toch beter dan genezen.... Ik wil nl. niet dat die 2 jaar garantie betekent dat hij niet aan huis wordt gerepareerd maar dat ik m moet opsturen en weken kwijt ben.
Verwijderd
@Layumi: succes met je keuze
I.v.m. de grote hoeveelheden email die wij dagelijks beantwoorden,
zijn onze antwoorden kort en bondig
Geachte mevrouw/mijnheer,
Dank u voor uw email.
Prijs 1999,00 is voor een NL model met NL garantie.
Bestellen alleen telefonisch 010-4035316 / 4035322
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht,
ik moet er dus maar vanuit gaan dat dit goed zit....
scheelt toch 300 euro met bv mediamarkt en bcc
heb ik een voet om op te staan mocht later blijken dat dit niet klopt ?!?
Dat is een hele nette prijs ja. Ik heb em voor 1015 gekocht met die 3 jaar plus de ziggo CAM CI+ module+smartcard en ik vond al dat ik echt een goeie deal had. Kan dus toch goedkoperVerwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:15:
Dat is raar, de meeste winkels hebben een omruilgarantie! Ik kocht btw mn txp42g20es bij Foto klein in zeist voor € 899,- en kreeg er daar standaard 3 jaar garantie op, bovendien had ik 2 weken de tijd om hem te mogen ruilen als ik toch liever een ander scherm wilde hebben.Weet iemand of de G20 ook vanuit standby kan opnemen...vergeten te vragen aan de verkoper
@Layumi: succes met je keuze
Over dat opnemen....wat ik heb begrepen kan de TV rechtstreeks op een USB HDD opnemen ja, maar je kunt dan niet naar een andere zender switchen (de tv heeft maar 1 tuner helaas). Je moet het programma met de timer programmeren, die dan ook gewoon doorgaat wanneer je tv in standbymodus staat ja.
@RAT-1962: ik proef een beetje dat je alles probeert af te dekken, wat natuurlijk logisch is, maar.....je kunt nooit 100% controle hebben of 100% alles afdekken, dat is een illusie. Je belemmert jezelf alleen maar tot het maken van een keuze. Op een gegeven moment moet je de teugels wat laten vieren en de knoop doorhakken. Die 1999 is een mooie prijs. Met de service van een winkel erbij zou ik me niet zo'n zorgen maken
Bovendien, je hebt altijd een omruilgarantie (wet koop op afstand) die zegt dat je binnen 7 dagen zonder opgaaf van een rede het product mag retourneren. Iedereen heeft gewoon recht op garantie, ook jij.
Je moet niet teveel anticiperen op dingen die mis kunnen gaan, want dan gaan ze vaak ook mis (gedachten zijn krachten).
[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 02-08-2010 10:39 ]
Mooi gesproken...Deathchant schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:37:
Je moet niet teveel anticiperen op dingen die mis kunnen gaan, want dan gaan ze vaak ook mis (gedachten zijn krachten).
de enige reden waarom ik me druk maak over het missen van de aan huis garantie,
is omdat ik al sinds vorig jaar de Panasonic tv topics volg en diverse mensen te maken
hebben gehad met dode pixels, en ander euvel, en de tv dan gewoon opgehaald werd thuis.
daar wil ik dus ook echt zeker van zijn...
ik zie het echt niet zitten om zelf zo'n groot ding op te moeten gaan sturen, en hem misschien
weken kwijt te zijn..
met mijn 6 jaar oude LG plasma die nu naar de slaapkamer gaat, is bv nog nooit iets fout gegaan..
Ik zou de tv gewoon kunnen bestellen, thuis het serienummer checken en dan panasonicDeathchant schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:37:
[...]
Bovendien, je hebt altijd een omruilgarantie (wet koop op afstand) die zegt dat je binnen 7 dagen zonder opgaaf van een rede het product mag retourneren. Iedereen heeft gewoon recht op garantie, ook jij.
bellen om te vragen of dit een nederlands toestel is....
mocht dit niet zo zijn, moet Foka het toestel dus gewoon retour nemen binnen 7 dagen...
Heb zojuist Foka gebeld, en de tv besteld...moest per mail...ik zou dan betalingslink ontvangen..
zit er nu op te wachten...
verkoper garandeerde me dat ze alleen nederlandse toestellen leveren...we gaan het zien
Verwijderd
Ik heb de Vogel's 8305 gekocht en gister opgehangen, maar de hdmi kabels komen tegen de muur. Ik heb niet alle zwarte rondjes (spacers) gebruikt, dus wellicht kan ik er nog eentje tussen zetten (is het dan nog stevig genoeg met de langste schroeven)?
Ik heb ook een 8305 en een platte tv met de HDMI "verkeerd geplaatst". Ik ga er een haaks verloopje tussenzetten. Dit idee:Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:25:
Heeft iemand de 50g20 reeds opgehangen?
Ik heb de Vogel's 8305 gekocht en gister opgehangen, maar de hdmi kabels komen tegen de muur. Ik heb niet alle zwarte rondjes (spacers) gebruikt, dus wellicht kan ik er nog eentje tussen zetten (is het dan nog stevig genoeg met de langste schroeven)?
http://kabeltje.com/hdmi-...dapters-c-14_271_273.html
ik zou ze bij deal extreme bestellen, stuk goedkoper
Verwijderd
moet je wel goed opletten dat je een haakse adapter koopt die naar benden wijstRaymond schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:39:
[...]
Ik heb ook een 8305 en een platte tv met de HDMI "verkeerd geplaatst". Ik ga er een haaks verloopje tussenzetten. Dit idee:
Verwijderd
Daar zat ik namelijk ook al aan te denken, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand de 50g20 heeft opgehangen met deze beugel. Diegene had ook deze verloopjes gekocht maar uiteindelijk niet gebruikt aangezien het niet nodig bleek te zijn?!?!?!?Raymond schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:39:
[...]
Ik heb ook een 8305 en een platte tv met de HDMI "verkeerd geplaatst". Ik ga er een haaks verloopje tussenzetten. Dit idee:
Ik heb nu de langste schroef van de Vogel's gebruikt en 1 spacer ertussen (ik denk dat ik deze week nog zal proberen om een extra spacer ertussen te doen).
Mijn kabel heeft enorme pluggen, dat gaat dus nevernooitniet lukken. Plus dat op mijn tv de aansluiting ook niet echt verzonken ligt. En bovendien heb ik deze beugel juist omdat'ie zo dicht op de muur hangt, dan is het niet echt productief om hem dan met alle spacers weer op te hangen om de hdmi kabel passend te maken.
Ik zie trouwens in de review van tweakers:
"met de 24p Smooth Film-optie wordt het beeld nog iets vloeiender, maar zijn hier en daar wat bewegingsartefacten zichtbaar."
Ik neem aan dat hier de IFC mee bedoeld wordt (want ik kan die optie niet vinden namelijk)....
[ Voor 45% gewijzigd door Deathchant op 02-08-2010 14:37 ]
over aansluitingen gesproken...Deathchant schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:13:
trouwens, ik heb bij de 42G20 2 van die ferriet dingen gekregen. mijn coax kabels hadden dit allemaal al. Is het de bedoeling dat deze om de stroomkabel heen gaan?
Ik zie trouwens in de review van tweakers:
"met de 24p Smooth Film-optie wordt het beeld nog iets vloeiender, maar zijn hier en daar wat bewegingsartefacten zichtbaar."
Ik neem aan dat hier de IFC mee bedoeld wordt (want ik kan die optie niet vinden namelijk)....
even snel een off-topic vraagje
Mijn blu ray speler pbt300 heeft naast de hdmi uit, ook een analoge tulpjes uitgang.
Mijn oude receiver die ik nog wil blijven gebruiken heeft nl geen hdmi, geluid moet dus
even zo worden geregeld.
Maar op mijn receiver zitten naast de front, rear, center, sub speaker aansuitingen ook 2 aansluit mogelijkheden voor tulpjes nl:
5.1 channel input (front, rear, center, sub)
en pre out (front, rear, center, sub)
welke moet ik hebben ?
Of kan ik op deze manier nooit van het true hd geluid genieten, en moet ik een nieuwe receiver
met hdmi kopen ?
Er zijn zoveel mogelijkheden voor geluid, maar dat ligt aan welke mogelijkheden je op de mediabron hebt en welke op je receiver.
Heb je geen optische of coaxiale audio out op je blu ray en versterker?
Overigens...volgens mij hoort dit eigenlijk bij audio hifi thuis, niet hier. maar ja, ik moet niks zeggen ik stel ook wel eens een offtopic vraag:)
de blu ray speler heeft analoge tulp uitgang voor front, rear, center en sub...Deathchant schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:58:
ik weet niet welke bluray dat je hebt, maar het lijkt mij dat deze een witte, rooie en gele tulp heeft. Dit is gewoon analoog stereogeluid.
Er zijn zoveel mogelijkheden voor geluid, maar dat ligt aan welke mogelijkheden je op de mediabron hebt en welke op je receiver.
Heb je geen optische of coaxiale audio out op je blu ray en versterker?
Overigens...volgens mij hoort dit eigenlijk bij audio hifi thuis, niet hier. maar ja, ik moet niks zeggen ik stel ook wel eens een offtopic vraag:)
ik meende gehoord te hebben als dat je het zo aansluit je gebruik kan maken van
de nieuwe geluidsformaten !
ik had hiervoor mijn dvd speler wel altijd met dig. coax op de receiver aangesloten...
Ik heb een bonus gekregen van het werk en heb genoeg over om receiver en speakers te kopen en daarbovenop nog een nieuwe tv. Ik heb nu alleen een tv gekocht en wil ook graag de rest. maar ik doe het gewoon rustig aan. er is geen haast bij en ik ga me eerst wat meer verdiepen in die receiver en speakerset meuk.
Wat ik wil zeggen is: there's no need for rush, only need for investments
Ik wil het gewoon ff zo snel mogelijk aan de praat krijgen....Deathchant schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:16:
probeer ze gewoon eens zou ik zeggeneen nieuwe versterker is zo gekocht he. eerst proberen met de middelen die hebt, HD filmpje opzetten, en dan wanneer je er niet uitkomt (al dan neit met tweakers hulp
) dan kun je nog altijd besluiten om wat nieuws te kopen.
Ik heb een bonus gekregen van het werk en heb genoeg over om receiver en speakers te kopen en daarbovenop nog een nieuwe tv. Ik heb nu alleen een tv gekocht en wil ook graag de rest. maar ik doe het gewoon rustig aan. er is geen haast bij en ik ga me eerst wat meer verdiepen in die receiver en speakerset meuk.
Wat ik wil zeggen is: there's no need for rush, only need for investments
zit ook al sinds vanmorgen op betalingslink van Foka te wachten...
heb al gebeld...komt er aan zeggen ze...wacht al bijna 4 uur
Dit topic is gesloten.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.