Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

46inch weet ik niet,

maar wij hebben de 42 inch, tis wel een mooie bezel, niet dat standaard zilver van oude tv's net wat donkerder, en wat chiquer,

misschien dat hij bij de MM of Saturn staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Ik begrijp niet goed waar die lage prijzen voor de TX-P50VT20 vandaan komen.

Ik heb zonet gebeld naar Foka (daar zou de prijs 1900 euro zijn) en gemaild naar Scheer en Foppen (zogezegd 2000 euro) maar bij beide winkels is de prijs 2599 euro.

Kan iemand mij dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
tapir schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:42:
Ik begrijp niet goed waar die lage prijzen voor de TX-P50VT20 vandaan komen.

Ik heb zonet gebeld naar Foka (daar zou de prijs 1900 euro zijn) en gemaild naar Scheer en Foppen (zogezegd 2000 euro) maar bij beide winkels is de prijs 2599 euro.

Kan iemand mij dit verklaren?
Onderhandelen in de winkel. Over de telefoon geven ze hun standaard advies prijs.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je belt, en zegt dat er mensen zijn die hem wel voor die prijs bij de winkel hebben gekocht,

anyway misschien verschilt het ook weer per filiaal, ik had gevraagt bij de S&F Assen, of de prijs idd 2k,- was, en toen was ie aan het overleggen, en was het idd 2k,- maar ik had er zelf niet zo'n goed gevoel over en vervolgens wel bij een andere zaak gekocht,

maar misschien dat niet elk filiaal het voor die prijs doet, idk.,

@morpheus,

ik had ook gebeld, en kon hem voor 2k krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per mail en soms ook per telefoon zijn ze niet zo happig om prijsonderhandelingen te voeren.
Vaak helpt het als je dit gewoon persoonlijk in de winkel doet.
Het liefst verkopen ze je de TV natuurlijk gewoon voor de 'normale' prijs.......

Maar met wat onderhandelen kan je best een eind komen.
Bedenk gewoon voor jezelf wat je eigen marge is en kijk hoe ver je komt.
En als je er niet uitkomt ga je gewoon weg en probeer je het ergens anders of wacht je een tijdje.

Maar voor niets gaat de zon op en voor de rest moet je betalen.
Bedrijven hebben allemaal hun eigen beleid en ook per verkoper kan er verschil zitten.
Een senior verkoper zal waarschijnlijk meer van zijn baas mogen dan een junior......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Verkopers willen natuurlijk ook wel graag dat je terugkomt als vaste klant, en die kans is nu eenmaal groter als je fysiek naar de winkel gaat voor een praatje. Verder zijn ze misschien wat huiverig over de telefoon, want dat kan net zo gemakkelijk een mystery shopper van Panasonic zijn. Je moet er soms wel wat voor doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Shiver23 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:52:
[...]

Is een review van het amerikaanse model. Die pixel orbiter zit niet op de Europese versie.
En hoe kan ik dan image retention voorkomen? Zit er ook geen pixel shifting of iets dergelijks op? Ik heb overscan aanstaan, contrast op 30 gezet.
Heeft het hierbij dan nog zin een break-in dvd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

image retention kan je voorkomen door in de eerste periode van je plasma het beeldscherm zo egaal mogelijk te laten verouderen. Felle logo's zorgen ervoor dat die specifieke cellen ouder worden dan de rest.
Voorkomen is hierbij dus ook beter dan genezen.
Voorkom dus langdurig stilstaande beelden als logo's maar ook bv 'vaste' balken als bv de startbalk van Windows of bepaalde meters bij spelletjes en zelfs zwarte randen rond het scherm bij bv niet breedbeeld uitzendingen.

Een break-in DVD kan je prima gebruiken.

Zelf heb ik elke nacht (de eerste 2 weken) de afbeeldingen van zo'n break-in DVD laten vertonen via de SD-card. Ik heb nog nergens opgemerkt dat er ergens logo's blijven staan.
Maar ik bestudeer mijn TV ook niet op een afstand van 10cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:47:
image retention kan je voorkomen door in de eerste periode van je plasma het beeldscherm zo egaal mogelijk te laten verouderen. Felle logo's zorgen ervoor dat die specifieke cellen ouder worden dan de rest.
Voorkomen is hierbij dus ook beter dan genezen.
Voorkom dus langdurig stilstaande beelden als logo's maar ook bv 'vaste' balken als bv de startbalk van Windows of bepaalde meters bij spelletjes en zelfs zwarte randen rond het scherm bij bv niet breedbeeld uitzendingen.

Een break-in DVD kan je prima gebruiken.

Zelf heb ik elke nacht (de eerste 2 weken) de afbeeldingen van zo'n break-in DVD laten vertonen via de SD-card. Ik heb nog nergens opgemerkt dat er ergens logo's blijven staan.
Maar ik bestudeer mijn TV ook niet op een afstand van 10cm
Mag ik vragen waar je deze breakin images vandaan hebt? Ook ben ik benieuwd of je hierbij speciale instellingen hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Mijn ouders hebben de 37x20 net voor het WK gekocht. Nu het WK en de Tour de France erop zitten, staat er NOS linksbovenin na te gloeien.

Ik maak me verder geen seconde druk, want zolang het paneel veroudert wordt dit steeds minder en uiteindelijk is het weg.

Ze gaan zometeen 2 weken op vakantie, dan ga ik elke dag die break-in dvd draaien een paar uurtjes. Of gewoon een zender opzetten op ZOOM3 (zonder logo's etc.) Dan is het ook binnen no-time weg.

Ik probeer nu nog weleens op mijn 2 jaar oude plasma iets in te laten branden, maar het lukt me gewoon niet. Zelfs niet na een verjaardag avond lang de playlist van mijn Popcorn Hour te hebben laten spelen. Na een kwartier tv kijken was alles weer weg _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 07:33
Felke schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:01:
Mag ik vragen waar je deze breakin images vandaan hebt? Ook ben ik benieuwd of je hierbij speciale instellingen hebt gebruikt?
Verwijzen naar google is niet gewenst.

Zo dan maar, aangezien letterlijk één seconde zoeken blijkbaar al teveel werk is voor sommigen: LINK

Ah, haalt meteen de modbreak edit blijkbaar weg, welnu, haal alles dan maar weer weg ook, niet belangrijk :)

[ Voor 53% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2010 17:30 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whahha brad pitt, dat tooltje is geniaal :p nog nooit eerder gezien :)

anyway, ik heb laatst op mn ouders g20 , 2uur MW2 gespeeld met HUD gewoon aan, en achteraf was er niks nada nope te zien..

en die tv is nu 2-3weekjes oud.. en overdreven veel kijken we geen tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:11:
Mijn ouders hebben de 37x20 net voor het WK gekocht. Nu het WK en de Tour de France erop zitten, staat er NOS linksbovenin na te gloeien.

Ik maak me verder geen seconde druk, want zolang het paneel veroudert wordt dit steeds minder en uiteindelijk is het weg.

Ze gaan zometeen 2 weken op vakantie, dan ga ik elke dag die break-in dvd draaien een paar uurtjes. Of gewoon een zender opzetten op ZOOM3 (zonder logo's etc.) Dan is het ook binnen no-time weg.

Ik probeer nu nog weleens op mijn 2 jaar oude plasma iets in te laten branden, maar het lukt me gewoon niet. Zelfs niet na een verjaardag avond lang de playlist van mijn Popcorn Hour te hebben laten spelen. Na een kwartier tv kijken was alles weer weg _O_.
Als je je bedenkt dat CRT's vroeger ook inbrandden... Daar hoorde je niemand over :) Het inbrandprobleem van plasma's is door het lcd-kamp volgens mij enorm opgeblazen, zodat mensen nu bewust op zoek gaan naar ingebrande logo's op egale achtergronden in plaats van gewoon lekker genieten van een filmpje op een groot scherm :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Wij hadden een 16:9 crt die eigenlijk altijd op 4:3 werd gebruikt (er waren praktisch geen breedbeelduitzendingen). En je kon het wel zien als de TV uitstond, maar wanneer hij gewoon beeld stond te geven, viel het niet te zien.

Volgens mij is inbranden op een plasma toch wel van een iets andere orde, als ik de verhalen hier op de juiste manier interpreteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
Raymond schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:48:
Wij hadden een 16:9 crt die eigenlijk altijd op 4:3 werd gebruikt (er waren praktisch geen breedbeelduitzendingen). En je kon het wel zien als de TV uitstond, maar wanneer hij gewoon beeld stond te geven, viel het niet te zien.

Volgens mij is inbranden op een plasma toch wel van een iets andere orde, als ik de verhalen hier op de juiste manier interpreteer.
Ik denk dat de orde ongeveer hetzelfde is. Mijn oma keek op haar oude tv (jaren 90) elke dag 24/7 rtl 4. het rtl 4 logo stond op het laatst bij elke zender in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

ja nou ja, of het nou zo is of niet, ik wil wel voorzichtig zijn. Ik kijk elke avond een uurtje of 3 TV. Ik heb ook slechts een dvd speler via scart, dus ik weet niet of een dvdtje het volledige scherm zonder zwarte balken laat zien (is dit zo?) Ik hou me gewoon aan de THX stand en dan moet het OK zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Retentie ga je sowieso gewoon houden, of je nu geen dan wel 500 uur een break-in dvd gebruikt. Maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:19
Deathchant schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:23:
ja nou ja, of het nou zo is of niet, ik wil wel voorzichtig zijn. Ik kijk elke avond een uurtje of 3 TV. Ik heb ook slechts een dvd speler via scart, dus ik weet niet of een dvdtje het volledige scherm zonder zwarte balken laat zien (is dit zo?) Ik hou me gewoon aan de THX stand en dan moet het OK zijn.
Precies, je moet gewoon 'normaal' doen. Gewoon TV kijken, niks aan de hand. Alleen niet op je vrije dag 10 uur achter elkaar op hoog contrast een XBox spel spelen. De eerste paar honderd uur zijn het meest kritisch, omdat het fosfor in die tijd relatief het meest verouderd. 'Inbranden' is dan ook niks anders dan ongelijk verouderd fosfor.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:26:
Retentie ga je sowieso gewoon houden, of je nu geen dan wel 500 uur een break-in dvd gebruikt. Maakt niets uit.
Ik wil dit even quoten omdat dit gewoon waar is. Iedereen die wat anders zegt lult uit zijn nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Adlermann schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:37:
[...]

Ik wil dit even quoten omdat dit gewoon waar is. Iedereen die wat anders zegt lult uit zijn nek.
An zich klopt het wel, MAAR je moet het wel iets nuanceren. Een plasma, ongeacht de leeftijd en ongeacht of er wel of niet een break-in DVD gebruikt is kan je uiteindelijk laten in branden. MAAR omdat het fosfor (wat ik daarnet ook al postte) de eerste paar honderd euro het hardst slijt is het gevaar voor inbranden in het begin groter. De break-in DVD is ontworpen om de eerste paar honderd uur veilig te overbruggen door het fosfor egaal te laten slijten. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het daarna nog steeds mogelijk is.

Ikzelf vind de break-in DVD onzin. Je moet gewoon normaal doen, dan heb je volgens mij nergens last van. De eerste 200 uur net eventjes een beetje op de extremen letten, maar als je helderheid en contrast normaal houdt en afwisselend normaal TV kijkt, een filmpje kijkt of een spelletje speelt is er volgens mij helemaal niks aan de hand. Je moet toch wel redelijk structureel, of met een hoog contrast TV kijken wil je last krijgen van inbranden. En nee, dat valt NIET onder garantie volgens de voorwaarden van Panasonic. Of dat rechtsgeldig is in Nederland weet ik niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Luuk1983 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:15:
De break-in DVD is ontworpen om de eerste paar honderd uur veilig te overbruggen door het fosfor egaal te laten slijten. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het daarna nog steeds mogelijk is.
Klopt. Alleen denken sommige mensen dat je na het draaien van zo'n DVD geheel af bent van alle retentie-en inbrand "problemen". Dat is helaas niet waar. Heb op mijn tv (weliswaar geen Panasonic) iest van 450 uur zo'n DVD laten loopen en nu gewoon alsnog "last" van retentie. Niet dat ik er ook maar iets van zie tijdens normale content maar als ik bijv. op Input 4 druk terwijl het afspeelapparaat nog niet aan staat (en je zodoende een geheel zwart content-loos scherm hebt) en je gaat heeeel goed kijken zie je gewoon retentie. Niets ergs aan, maar het is er echter wel. En dat zal op elk huidig ander merk plasma paneel ook zo zijn. Of je nu inspeelt of niet.

Zoals je zegt gewoon "normaal" de tv gebruiken en je zal er echt geen zichtbare (blijvende) last van hebben.

Inbranden zal nog een minder groot probleem zijn, dan moet je echt wel hele rare dingen doen. Wat je wel (heel goed) kan zien is het niet-gelijkmatig ouder worden van de "cellen". Zo heb ik aan beide zijden een zichtbare verticale streep vanwege het kijken naar 4:3 content zonder te zoomen. Die zwarte balken aan de zijkant zijn dus minder gesleten dan het midden van het beeld. Wederom tijdens normale content niet zichtbaar maar ook weer wel goed te zien bij een geheel zwart scherm. Daar doe je gewoon echt niets aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 27-07-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:18:
[...]

[mbr]Verwijzen naar google is niet gewenst.[/]

Zo dan maar, aangezien letterlijk één seconde zoeken blijkbaar al teveel werk is voor sommigen: LINK

Ah, haalt meteen de modbreak edit blijkbaar weg, welnu, haal alles dan maar weer weg ook, niet belangrijk :)
Het ging mij niet zozeer om de breakin dvd zelf.. maar meer om de instellingen die je gebruikt bij zo'n dvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Felke schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:27:
Het ging mij niet zozeer om de breakin dvd zelf.. maar meer om de instellingen die je gebruikt bij zo'n dvd...
Ook dat zal (in dit topic) heus wel te vinden zijn. Echter ook daarin zijn de meningen niet gelijk. Ik lees in dit Panasonic forum dat men het contrast laag (35% of zo) zet, toen ik mijn Pioneer (zinloos 8) ) aan het break-innen was moest die juist omhoog. Ach ja, het is maar net wie je gelooft of wat je leest.

Eén voordeel: naar wie je ook luistert, retentie zal je gewoon sowieso blijven houden, dat is wel zo makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:30:
[...]

Eén voordeel: naar wie je ook luistert, retentie zal je gewoon sowieso blijven houden, dat is wel zo makkelijk ;)
ja dat klopt. Bij mijn eerste panasonic plasma deed ik ook mee aan de break-in hype (zo'n dvd dagen en dagen laten draaien). Bij m'n tweede deed ik het niet. Retentie komt gewoon evenveel voor op beide schermen (zijn ook bijna dezelfde schermen, omgeruild wegens een dode pixel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Laatst online: 02-10 09:49
nadroJ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:53:
Heeft iemand al ergens in een winkel de zilvere 46G20 gezien? Wil die hoogstwaarschijnlijk aanschaffen, maar ik wil hem wel eerst even in het echt zien.

Via diverse internetwinkels is de zilveren variant 50 euro duurder dan de zwarte variant. Toch wel weer jammer.
Kijk even op de site van Panasonic en vindt een dealer in de buurt. De dealers dier ik bezocht heb, hebben allemaal de zilveren en de zwarte versie. Weliswaar voor de standaard prijs, maar je kan de zilveren in ieder geval zien.

Wil zelf ook de 46G20 aanschaffen, incl. home cinemaset van ong. 600 euro en een meubel.
Mijn dilemma is internet of de winkel. Vindt internet wel lastig, hoewel de standaard garantie van 2 jaar oceral hetzelfde is of je nou koopt via internet of in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had (misschien een noob)vraag. Wij hebben een videorecorder en momenteel hebben wij de aansluiting als volgt. De kabel uit de muur (waar het ziggo signaal uitkomt) heb ik in de videorecorder gestoken. Vanaf de videorecorder "lus" ik die door naar de antenne ingang van de TV.

Mijn vriendin doet heel veel series opnemen van NET5, en zaterdag krijg ik de nieuwe TV (42G20) met digitale TV van essent. Ik ga weliswaar een USB HDD kopen om op te nemen, maar hoe zit het met de videorecorder? Ik kan nu niet de kabel laten binnenkomen op de videorecorder en die dan vervolgens naar de CAM module laten sturen. Ik weet dus niet of mijn videorecorder niet gewoon het digitale signaal niet kan opvangen.
Ik moet deze dan alleen met de SCART naar de TV verbinden, maar ik kan dan niet meer opnemen met de videorecorder. Is deze aanname correct?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
Wil zelf ook de 46G20 aanschaffen, incl. home cinemaset van ong. 600 euro en een meubel.
Mijn dilemma is internet of de winkel. Vindt internet wel lastig, hoewel de standaard garantie van 2 jaar overal hetzelfde is of je nou koopt via internet of in een winkel.
Heb hem net binnen, via Internet. Heb er wel op gelet dat het een leverancier is die winkels heeft (toevallig ook in mijn woonplaats) en het thuiswinkel keurmerk. Mocht ik binnen zes jaar problemen krijgen, dan weet ik waar ik moet aankloppen.

De aan huis garantie krijg je alleen op het Nederlandse model. Bij Pixmania niet, bij Koopjeskampioen wel. (Bij de laatste voor 1077 euro aan huis, pinnen bij ontvangst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik moet deze dan alleen met de SCART naar de TV verbinden, maar ik kan dan niet meer opnemen met de videorecorder. Is deze aanname correct?
Volgens mij neemt een videorecorder alleen analoog op. Deze zou je nog steeds moeten aftappen naar je videorecorder. Voor het opnemen op harddisk zou je de digitale Net5 op moeten nemen. De G20 heeft maar een decoder tuner, dus je moet de zender ook nog op hebben staan (of de TV op stand by).

Heb het zelf nog niet kunnen proberen, omdat ik nog geen harddisk heb gehaald. Aan de andere kant... Een videorecorder. Tot een maand geleden stond er nog een beneden. Maar die heeft al een jaar of vijf niet aan meer gestaan. De kwaliteit van uitzendinggemist of gedownload is toch een stuk beter.

edit: terminologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via een HDD opneemt kan je niet eens wisselen van zender, de TV geeft dan een melding dat er wordt opgenomen. Je zal dan dus eerst de opname moeten stoppen.
Dit geldt niet voor het automatisch opnemen (Live TV) maar hier wordt de opname meteen gewist als je zapt.

@Deathchant
Heeft Essent tegenwoordig weer TV dan, dacht dat die alleen in stroom en gas deden.....
Bij Ziggo heb je als het goed is een breedbandversterker waar het signaal vanaf de hoofdaansluiting op wordt aangesloten. Vanuit de versterker heb je dan 4 uitgangen.
Hiervan gebruik je er 1 voor je modem, dan houd je er 3 over voor de TV
Hiervan kan je er dan 1 direct op je TV aansluiten voor interactieve TV en 1 voor je Videorecorder.

Maar ik heb zelf geen Ziggo en dit is wat ik begrijp uit hun handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:42
Vraagje voor de vt20 gebruikers, op welke afstand gebruiken jullie je 3D brilletjes, dit ivm de maximale afstand die in de handleiding staat van 3,20 meter. Dit zou voor een paar minuten werken maar niet langer omdat je dan te ver weg bent. Iemand ervaringen hiermee?

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Yes, net een telefoontje dat ze morgen de 65VT20 komen ophangen, blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:28:
Als je via een HDD opneemt kan je niet eens wisselen van zender, de TV geeft dan een melding dat er wordt opgenomen. Je zal dan dus eerst de opname moeten stoppen.
Dit geldt niet voor het automatisch opnemen (Live TV) maar hier wordt de opname meteen gewist als je zapt.
Ik bedoelde ook ziggo :) Wat jij zegt over dat opnemen op HDD zie ik niet terug in de handleiding van de 42G20....Hoe stom is het om de zender op te laten staan tijdens het recorden.....Ik kan in de 42G20 gebruik maken van de timer die ik dan volgens de elektronische TV gids programmeer. Ik zie nergens staan dat je niet mag switchen van zenders of de TV niet uit mag zetten. Dat zou wel erg jaren-80 zijn he. Maar weet je zeker dat dit zo is? Als dat zo is, dan moet ik toch een aparte HDD recorder kopen, en als ik dat doe, hoe werkt dat dan? Dan moet ik toch ook daarop de antenne laten inkomen en die dan weer naar de CAM CI+ module in de tv laten doorlussen?

EDIT: direct vanuit de handleiding:
OneTouchRecording: Er kan geen ander kanaal geselecteerd worden terwijl het opnemen bezig is.
Q-LINK aangesloten recorder: U kunt niet naar een ander kanaal gaan als de recorder opneemt vanaf de TV-tuner. Als de recorder vanaf de eigen tuner opneemt, kunt u van kanaal wisselen.

Ik zie overigens wel bij de plaatjes in de handleiding dat je de videorecorder wel zo kunt aansluiten zoals ik het nu heb. Maar ja, dan zit je idd met het feit of de video het analoge signaal gewoon gebruikt om op te nemen, en het digitale signaal niet kan doorzetten naar de CAM module van de TV.....

EDIT2: Figaro, kun je eens kijken in de online handleiding op pagina 40+41 (Timer programmeren). Daar staat namelijk dat je wel je programma's via de elektronische gids kunt programmeren en er staat: De TV wordt op het juiste tijdstip afgestemd op het juiste kanaal, zelfs als de TV in standby modus is. Betekent dit dat wanneer je de timer instelt en je TV staat op standby, dat je tv vanzelf aanspringt op dat kanaal tijdens het recorden? Verderop staat namelijk weer dat je niet kunt switchen van zender.

[ Voor 35% gewijzigd door Deathchant op 28-07-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Laatst online: 02-10 09:49
lamme23 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 02:28:
[...]

Heb hem net binnen, via Internet. Heb er wel op gelet dat het een leverancier is die winkels heeft (toevallig ook in mijn woonplaats) en het thuiswinkel keurmerk. Mocht ik binnen zes jaar problemen krijgen, dan weet ik waar ik moet aankloppen.

De aan huis garantie krijg je alleen op het Nederlandse model. Bij Pixmania niet, bij Koopjeskampioen wel. (Bij de laatste voor 1077 euro aan huis, pinnen bij ontvangst.)
1077 euro voor de 46G20...?? Bij wie, zou ik graag willen weten. Koopjeskampioen? Die heeft toch geen winkels in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lees de laatste twee zinnen nog eens helemaal :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Deathchant schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:21:
[...]

Ik bedoelde ook ziggo :) Wat jij zegt over dat opnemen op HDD zie ik niet terug in de handleiding van de 42G20....Hoe stom is het om de zender op te laten staan tijdens het recorden.....Ik kan in de 42G20 gebruik maken van de timer die ik dan volgens de elektronische TV gids programmeer. Ik zie nergens staan dat je niet mag switchen van zenders of de TV niet uit mag zetten. Dat zou wel erg jaren-80 zijn he. Maar weet je zeker dat dit zo is? Als dat zo is, dan moet ik toch een aparte HDD recorder kopen, en als ik dat doe, hoe werkt dat dan? Dan moet ik toch ook daarop de antenne laten inkomen en die dan weer naar de CAM CI+ module in de tv laten doorlussen?

EDIT: direct vanuit de handleiding:
OneTouchRecording: Er kan geen ander kanaal geselecteerd worden terwijl het opnemen bezig is.
Q-LINK aangesloten recorder: U kunt niet naar een ander kanaal gaan als de recorder opneemt vanaf de TV-tuner. Als de recorder vanaf de eigen tuner opneemt, kunt u van kanaal wisselen.

Ik zie overigens wel bij de plaatjes in de handleiding dat je de videorecorder wel zo kunt aansluiten zoals ik het nu heb. Maar ja, dan zit je idd met het feit of de video het analoge signaal gewoon gebruikt om op te nemen, en het digitale signaal niet kan doorzetten naar de CAM module van de TV.....

EDIT2: Figaro, kun je eens kijken in de online handleiding op pagina 40+41 (Timer programmeren). Daar staat namelijk dat je wel je programma's via de elektronische gids kunt programmeren en er staat: De TV wordt op het juiste tijdstip afgestemd op het juiste kanaal, zelfs als de TV in standby modus is. Betekent dit dat wanneer je de timer instelt en je TV staat op standby, dat je tv vanzelf aanspringt op dat kanaal tijdens het recorden? Verderop staat namelijk weer dat je niet kunt switchen van zender.
TV springt niet aan, maar zal de tuner wel aanzetten (een deel dus) op te kunnen opnemen.

Ik heb zelf ook een HDD recorder met analoge tuner... Ik zou als ik jou was gewoon de oude videorecorder laten staan en aangesloten laten op de kabel. De decoder sluit je daar ook op aan (splitter?). Alles blijft dan bij het oude, en het kost je het minst. De USB Recorder functie van de Panasonic is vrijwel onbruikbaar zonder dual tuner, ik zou daar geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals idd is gereageerd zal je TV niet aangaan maar hij begint wel op te nemen.
Als de TV UIT staat doet hij helemaal niets natuurlijk.
En waarom geen HDD aanschaffen, je krijgt er wel Live TV voor en de mogelijkheid om gewoon een DVD/BluRay/Video te kijken of een spel te spelen terwijl er ook wordt opgenomen.......

Het enige is dat je niet TV kunt kijken en op een andere zender opnemen......
Maar met uitzending gemist (volgens mij ook bij Ziggo?) kan je natuurlijk dat ook oplossen.

Als je TV zit te kijken en je wil wat opnemen bij bv RTL4 en je hebt dit via Timer-programmeren ingesteld dan krijg je zo'n 5 minuten voor de daadwerkelijke start een melding dat de opname bijna gaat beginnen.
Uiteindelijk schakeld hij idd over op RTL4 en kan je dus niet meer zappen tot de opname gestopt wordt of klaar is.

Maar wat ik van Ziggo begreep kan je dus je Videorecorder via de breedbeeldversterker rechtstreeks aansluiten. De TV sluit je aan via de ontvanger van Ziggo of rechtstreeks via het CI-slot in de TV.
Voordeel van het CI-slot is dat je maar 1 afstandbediening nodig hebt.
De videorecorder sluit je dan met Scart aan op de TV.
Op de videorecorder heb je dan natuurlijk wel alleen de analoge kanalen, niet de digitale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Arnout schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:06:
TV springt niet aan, maar zal de tuner wel aanzetten (een deel dus) op te kunnen opnemen.

Ik heb zelf ook een HDD recorder met analoge tuner... Ik zou als ik jou was gewoon de oude videorecorder laten staan en aangesloten laten op de kabel. De decoder sluit je daar ook op aan (splitter?). Alles blijft dan bij het oude, en het kost je het minst. De USB Recorder functie van de Panasonic is vrijwel onbruikbaar zonder dual tuner, ik zou daar geen geld aan uitgeven.
Ok merci. Ik heb nu namelijk de antennekabel rechtstreeks op de videorecorder gedaan. En vanaf de videorecorder met zo'n soortgelijke antennekabel naar de RF-ingang van de TV.

Dus jij zegt dat ik een splitter moet hebben waarop ik zowel videorecorder als TV moet aansluiten. En daarmee kan ik gewoon analoog recorden, maar wel digitale TV ontvangen op de TV (via die cam module)?
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:04:

En waarom geen HDD aanschaffen, je krijgt er wel Live TV voor en de mogelijkheid om gewoon een DVD/BluRay/Video te kijken of een spel te spelen terwijl er ook wordt opgenomen.......
Uh, wat ik uit de handleiding begrijp zijn de gegevens op die USB HDD NA het registeren voor de TV niet uitwisselbaar met de PC. Je USBHDD wordt dan 42G20-dedicated.
Het enige is dat je niet TV kunt kijken en op een andere zender opnemen......
Maar met uitzending gemist (volgens mij ook bij Ziggo?) kan je natuurlijk dat ook oplossen.

Maar wat ik van Ziggo begreep kan je dus je Videorecorder via de breedbeeldversterker rechtstreeks aansluiten. De TV sluit je aan via de ontvanger van Ziggo of rechtstreeks via het CI-slot in de TV.
Voordeel van het CI-slot is dat je maar 1 afstandbediening nodig hebt.
De videorecorder sluit je dan met Scart aan op de TV.
Op de videorecorder heb je dan natuurlijk wel alleen de analoge kanalen, niet de digitale
Ja die breedbandversterker heb ik dus niet en ik las dat je daar je wandcontactdoos voor uit de muur moet rammen enzo. Zal ook wel weer wat kosten.

Hehe, en het originele plan was: een nieuwe tv kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmm.....

Als ik het zo lees heb je dus momenteel het set van een digitale ontvanger welke is aangesloten op je VCR en doorgelust naar je TV maar zonder de Ziggo-coaxversterker ?

Je kan hier idd gewoon een splitter voor kopen.
Houdt er alleen rekening mee dat elke toevoeging tussen de hoofdaansluiting (van buiten) en je TV storing en een afnemend signaalsterkte met zich meebrengt. Dus koop dan een beetje een goede splitter.
Eventueel kan je er zelf ook een (breedband)versterker tussen plaatsen. Deze heeft dan wel 230V aansluiting nodig. Maar deze versterkers splitsen het inkomende signaal vaak in 2 of 4 uitgangen (net als die van Ziggo).
Dan kan je dus op de ene je TV rechtstreeks aansluiten en je VCR op een andere uitgang.

Die Common Interface module koop je dus eigenlijk alleen als je van die losse ontvanger van Ziggo wil afkomen. Die smartcard gaat dan namelijk in de CI en de losse ontvanger kan in de kast. Als je die gewoon wil handhaven verandert er helemaal niets aan je setup. Normaal gesproken is de uitgang bij een VCR gewoon een loop/doorlussing van het COAX-signaal. Je VCR doet daar niets mee of soms wordt het signaal zelfs nogs iets versterkt......

Je hoeft niet de wandcontactdoos erit te slopen maar als je momenteel een dubbele aansluiting hebt worden de signalen van de radio gesplitst van de TV signalen. Op de ene sluit je dus je radio aan en op de andere je TV. Ziggo verkoopt graag en vindt je bestaande aansluiting natuurlijk meteen slecht en als je die van hun koopt ligt het daar in ieder geval niet aan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
is er iemand die ervaring met het model 46U20. staat bij Redcoon en bij MM.. import tjechie? zegt dat iets over de kwaliteit. staat verder nergens geprijsd en ga je hem zoeken dan krijg je tjechies tekst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 21:55
Bij de 10 serie was de U zelfde als de S serie, maar met een aantal aansluitingen minder en geen reflective coating.
De U versie was speciaal voor bepaalde winkels, o.a mediamarkt.
Dus ik denk dat het hier weer om een S versie gaat met minder aansluitingen etc.
Ik heb wel gelezen dat deze U20 400hz ipv 600hz heeft, niet dat het veel uitmaakt omdat de meeste mensen deze functie zowiezo uit hebben staan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sjaak88 op 28-07-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Moeilijke vraag: Althans..het lukt mij verdorie niet..Iemand hier die het weet?
Heb vandaag de: Powerline 200 adapter gekocht..Werkt via netwerkkabel..Een netwerkkabel gaat van de router naar de adapter die in het stopcontact zit en een netwerkkabel gaat van de tv naar de adapter die in het stopcontact zit...Kind kan de was doen toch? Nou....Alle lampjes branden op beide adapters, ethernet, power en data...Dus moet goed zijn? Alleen ik krijg het beeld van mijn laptop niet op de G20??
Bij AV gekeken, via viera link, via sd card, ik weet het niet meer!! Boehoe...Iemand die mij zeeeeeeeer gelukkig kan maken? Dit moet gewoon werken lijkt mij????? Heb bij netwerk in menu een softwareupdate gedaan, dit was het ook niet...Iemand???

thanx...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
ik lees zo weinig over de v20? iedereen kiest of voor de g20 of gelijk voor de vt20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:42:
mmmmm.....

Als ik het zo lees heb je dus momenteel het set van een digitale ontvanger welke is aangesloten op je VCR en doorgelust naar je TV maar zonder de Ziggo-coaxversterker ?

Je kan hier idd gewoon een splitter voor kopen.
Houdt er alleen rekening mee dat elke toevoeging tussen de hoofdaansluiting (van buiten) en je TV storing en een afnemend signaalsterkte met zich meebrengt. Dus koop dan een beetje een goede splitter.
Eventueel kan je er zelf ook een (breedband)versterker tussen plaatsen. Deze heeft dan wel 230V aansluiting nodig. Maar deze versterkers splitsen het inkomende signaal vaak in 2 of 4 uitgangen (net als die van Ziggo).
Dan kan je dus op de ene je TV rechtstreeks aansluiten en je VCR op een andere uitgang.

Die Common Interface module koop je dus eigenlijk alleen als je van die losse ontvanger van Ziggo wil afkomen. Die smartcard gaat dan namelijk in de CI en de losse ontvanger kan in de kast. Als je die gewoon wil handhaven verandert er helemaal niets aan je setup. Normaal gesproken is de uitgang bij een VCR gewoon een loop/doorlussing van het COAX-signaal. Je VCR doet daar niets mee of soms wordt het signaal zelfs nogs iets versterkt......

Je hoeft niet de wandcontactdoos erit te slopen maar als je momenteel een dubbele aansluiting hebt worden de signalen van de radio gesplitst van de TV signalen. Op de ene sluit je dus je radio aan en op de andere je TV. Ziggo verkoopt graag en vindt je bestaande aansluiting natuurlijk meteen slecht en als je die van hun koopt ligt het daar in ieder geval niet aan........
Nou momenteel heb ik nog niks :) Ik heb de 42G20 gekocht samen met de Ziggo CAM CI+ module+smartcard, en wordt zaterdag geleverd. Ik heb nu dus:
- antenne coax -> VCR in
- antenne coax VCR uit -> TV (CRT)
- SCART1 van VCR naar TV
- SCART2 van DVD naar TV

Als ik jouw post goed begrijp, zou ik deze setup ook kunnen handhaven bij de nieuwe TV, zonder dat ik coaxversterkers, splitters e.d. nodig heb.
Wat ik wel ga doen is alle coaxkabels vervangen. Die heb ik namelijk zelf gemaakt en lees her en der dat een goed afgeschermde coaxkabel (fabrieksgeperst) toch beter is.

Wat heb ik zaterdag:
- 42G20 met digitale TV via de CAM CI+ module
- dezelfde VCR
- dezelfde DVD speler

Wat gaat er nog komen:
- Onkyo home cinema set (evt. met blurayspeler. Dan gaat de DVD uiteraard weg)
- Evt. HDD recorder (dan gaat de VCR weg)

Wat wil ik:
- AL het geluid (tv, VCR, DVD, Bluray, PS3, noem het maar op) moet over de receiver draaien zodat ik altijd het geluid over de speakerset heb
- TV programma's kunnen opnemen digitaal (wat ik begrijp is dat HDD recorders alleen het analoge signaal opnemen. Digitaal gaat niet, dan moet ik een humax hebben ofzo die 2 tuners heeft en die kosten 300euro+)

Waar ik voorlopig tevreden mee ben:
- Digitaal TV kijken
- TV programma's gewoon kunnen opnemen zoals dat nu met de VCR ook gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

-Magnat- schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:28:
ik lees zo weinig over de v20? iedereen kiest of voor de g20 of gelijk voor de vt20.
Dat komt vooral (denk ik) doordat de V20 geen hele grote stap voorwaarts is. De G20 en V20 zijn qua beeldkwaliteit vrijwel hetzelfde, alleen heeft de V20 iets betere coating tegen reflecties in een lichte kamer. Bij de VT20 heb je opeens wel een ander (beter) paneel, plus extra features zoals het 3D-gedoe :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gizz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Dat komt vooral (denk ik) doordat de V20 geen hele grote stap voorwaarts is. De G20 en V20 zijn qua beeldkwaliteit vrijwel hetzelfde, alleen heeft de V20 iets betere coating tegen reflecties in een lichte kamer. Bij de VT20 heb je opeens wel een ander (beter) paneel, plus extra features zoals het 3D-gedoe :)
De V20 heeft ook betere zwartwaardes. De G20 heeft dezelfde als de G10. De V20 is daarin een grote stap vooruit voor de puristen. Plus dat de beeldkwaliteit en beeldverwerking opzich ook beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sjaak88 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:57:
Bij de 10 serie was de U zelfde als de S serie, maar met een aantal aansluitingen minder en geen reflective coating.
De U versie was speciaal voor bepaalde winkels, o.a mediamarkt.
Dus ik denk dat het hier weer om een S versie gaat met minder aansluitingen etc.
Ik heb wel gelezen dat deze U20 400hz ipv 600hz heeft, niet dat het veel uitmaakt omdat de meeste mensen deze functie zowiezo uit hebben staan ;)
Coating zal ik eens op letten. Design van de S20 vind ik wel jammer.. alhoewel het geen glimmende coating betreft. betreft die 400 hz.. toch wel frapant dat ze met koeienletters overal neerzetten dat het apparaat 400Hz heeft? er is niemand die het gebruikt of natuurlijk wel en waarom? graag hoor ik de ervaringen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

StealthyPeanut schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:35:
[...]

De V20 heeft ook betere zwartwaardes. De G20 heeft dezelfde als de G10. De V20 is daarin een grote stap vooruit voor de puristen. Plus dat de beeldkwaliteit en beeldverwerking opzich ook beter is.
Afhankelijk van de review die je leest valt het verschil wel mee (als je al een site kan vinden die zowel de V20 als G20 hebben getest).

Ik baseer me op deze review. De V20 is na de G20 gereviewd en de tv's worden regelmatig met elkaar vergeleken in de gehele tekst.

Een quote:
The picture quality is also definitely better in light-filled rooms compared to G20. V20 has fewer reflections and the color wash-out is reduced to a minimum. G20 did very good in this regard but V20 is just better without doubt.

(...)

Compared to the cheaper G20 there’s not a lot of differences, however. Both TVs have very accurate colors and manages to distinguish almost all colors. V20 maintains better color intensity during daytime because of the better filter but besides that the performance is pretty similar.
Oftewel wat ik net zei: de coating is iets beter waardoor je in fel verlichte kamers (nog) minder last heb van reflecties. Heb ze zelf niet naast elkaar getest, ik baseer me ook maar op reviews ;)

Verder:
I did see some plasma dithering noise in the picture and this wasn’t improved compared to G20
(...)
I had hoped that this phosphor layer was incorporated in the V20 as well, making it pretty much a VT20 without 3D.

Unfortunately this was not the case. V20 uses the same phosphor layer as the G20 and this means that it has some phosphor trailing. It’s not critical at all but it’s there and it’s visible sometimes.

(...)
The IFC (Intelligent frame creation) system is similar to the G20 as well.

(...)

After calibration I measured a black level of 0.04 cd/m2 which is on par with the G20 model and a bit higher than the VT20/VT25. Black depth is not perfect but it’s pretty deep adding to a dynamic and contrast filled picture.
Heel veel 'similar' met de G20, 'on par' met de G20 en referenties naar de VT20 die wel significant anders is op die punten.

Natuurlijk is deze review niet de enige die te vinden is, maar hij overtuigde mij genoeg om gewoon een G20 te kopen (naast dat de V20 een levertijd had van 3 weken ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 28-07-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Volgens mij heeft de v20 hetzelfde paneel als de vt20 maar dan zonder 3d technologie, correct me if i'm wrong.
Verder vind ik de bezel van de v20 mooier (gun metal/titanium) dan de G20 afgaande op de geposte foto's in deze threat, maar om daar nu 500 euri meer voor te dokken. :N

En volgens de gebruiksaanwijzing van de VT20 is de maximale kijk afstand voor de 3-d bril 3,2 meter,
mijn kamerbreedte is 4,3 meter dus dat wordt hem ook niet :s

Keuzes..keuzes.. ik kan me geld gewoon niet kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Magnat- schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:14:
Volgens mij heeft de v20 hetzelfde paneel als de vt20 maar dan zonder 3d technologie, correct me if i'm wrong.
Verder vind ik de bezel van de v20 de mooier (gun metal/titanium) dan de G20 afgaande op de geposte foto's in deze threat, maar om daar nu 500 euri meer voor te dokken. :N

En volgens de gebruiksaanwijzing van de VT20 is de maximale kijk afstand voor de 3-d bril 3,2 meter,
mijn kamerbreedte is 4,3 meter dus dat wordt hem ook niet :s

Keuzes..keuzes.. ik kan me geld gewoon niet kwijt :)
Uit reviews blijkt dat de V20 meer met de G20 gemeen heeft dan met de VT20, dus bij deze corrigeer ik je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:08
Luuk1983 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:28:
[...]

Uit reviews blijkt dat de V20 meer met de G20 gemeen heeft dan met de VT20, dus bij deze corrigeer ik je ;)
O ja?
Welke overeenkomsten dan?

Ik heb een V20 en deze bewust gekozen, ik wil geen 3-D dus de VT valt af.
De G20 heeft geen ingebouwde satelliettuner, de V20 wel, en deze heb ik nodig omdat ik via de schotel kijk.
Daarbij heeft de V20 behalve een mooiere kleur van de bezel ook een verbeterde zwartweergave tov de G20 (pro filtering).
Het prijsverschil G20/V20 is overigens geen 500 Euro (voor de 42 inch).

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 28-07-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Staat allang in dit topic. Maar bij deze een herhaling.

V20 heeft het filter van de VT20, maar het panel van de G20. Hiermee zijn de zwartwaardes behaalt van de VT20. Het panel van de VT20 moet voor 3D techniek veel sneller zijn. Hiervoor zijn aparte plasma cellen ontwikkeld die sneller ontladen. Deze techniek wordt dus niet toegepast in de V20.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk mijn VT20 binnen gekregen,

helemaal happy, snel nog even met mn pa mn kamer heringericht, zodat hij goed de ruimte heeft.

Alles aangesloten, had er ook een CI+ bij gedaan, en de pana 3D speler,

alleen toen begon het probleempje,, de speler deed het niet, waarna ik heb opgebeld naar de zaak, en ik kon em ff brengen , dan zouden ze meteen ff kijken wat er loos was, wat blijkt is dat hij geen enkel soort disc kan lezen, en een raar tikje geeft, wat hoogst waarschijnlijk duid op een laser-defectie, naja ze kijken hem morgen na, en is het idd zo, dan krijg ik een nieuwe mee,

is balen, maar niet heel beroerd, aangezien ik wel kan gamen in 3D

en mensen,, dit is toch wel zoo verslavend, ik heb gister de 3D pack aangeschaft, waarin super stardus, wipeout, pain, en 3D demo van motorstorm zitten,
'
wat een genot om te doen, vooral stardus is zeer lekker in 3D geeft echt een extra beleving,

totaal geen last van crosstalk, beeld is haarscherp, en 3D effect zowel diepte EN pop-out is geweldig, als je bijv. een rots kapot schiet, spat ie werkelijk uit je scherm, of als er rotsen van ''achter je'' komen, de eerste keer schrik je gewoon bijna,

en dan het prachtige 2D beeld niet te vergeten, echt jongens, wat een verschil in kwaliteit met mijn oude 32 inch philips lcd.!!

HD zenders zijn prachtig zelfs van dichtbij, en het SD digitale content is ook gewoon goed te noemen, nee ik ben echt 100% gelukkig met mijn aankoop, jammer dat de 3D speler het nog niet doet, maar eind deze week, begin volgende hoop ik toch wel een nieuwe te hebben,, dit weekend misschien maar even een bluraytje huren, om even het full HD te testen op dit prachtige scherm,

heb dus een 50'' vt20 , op mn slaapkamer, en vooral 3D op Dynamisch is prachtig vind ik persoonlijk,
kijk afstand van 2m vind ik het fijnst voor deze tv, zit je niet te ver weg, maar wel zover dat je een mooi pop-out effect hebt.

ja niets anders dan lof voor deze tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeeuuuh.

we gaan de P50V20 halen. me vader wilde in eerste instantie de Philips 46PFL7605 gaan halen, en dat vooral omdat me moeder die tv zo mooi vond. toen ben ik naar avforums.com gegaan en gelukkig hadden ze beide tv's getest en toen had ik even die tabelletjes die ze aan het eind van elke review hebben staan naar elkaar gezet.

voor de geïnteresseerde:
Philips 46PFL7605
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/1ilqw9.jpg

Panasonic P50V20
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2zfoisg.jpg

me vader en moeder konden ook wel aan de vinkjes zien dat de Panasonic wel wat beter beeld geeft dan de Philips.

en dankje Dr.Tum voor de foto's van de V20 uit deze post. daardoor wil ook mijn moeder deze tv :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
cevel schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:46:
[...]

Coating zal ik eens op letten. Design van de S20 vind ik wel jammer.. alhoewel het geen glimmende coating betreft. betreft die 400 hz.. toch wel frapant dat ze met koeienletters overal neerzetten dat het apparaat 400Hz heeft? er is niemand die het gebruikt of natuurlijk wel en waarom? graag hoor ik de ervaringen. :*)
Het is idd puur voor marketing. Ik heb zelf ook lopen spelen met IFC (400/600hz) aan en uit, maar ik zie geen noemenswaardig verschil. Als je in deze topic zoekt naar IFC dan vind je genoeg ervaringen, en er zijn er maar weinig echt positief. Mensen die hun tv met dure calibratie instrumenten afstellen hebben het ook voor zover ik weet altijd uit.
Ik las ook een stuk over de motion resolutie die werd getest, zonder IFC zat het bij 900p en met IFC dicht bij de 1080p, maar met artefacts. Verschil is echt niet te zien maar je krijgt wel artefacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
pdavie2311 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:28:
Moeilijke vraag: Althans..het lukt mij verdorie niet..Iemand hier die het weet?
Heb vandaag de: Powerline 200 adapter gekocht..Werkt via netwerkkabel..Een netwerkkabel gaat van de router naar de adapter die in het stopcontact zit en een netwerkkabel gaat van de tv naar de adapter die in het stopcontact zit...Kind kan de was doen toch? Nou....Alle lampjes branden op beide adapters, ethernet, power en data...Dus moet goed zijn? Alleen ik krijg het beeld van mijn laptop niet op de G20??
Bij AV gekeken, via viera link, via sd card, ik weet het niet meer!! Boehoe...Iemand die mij zeeeeeeeer gelukkig kan maken? Dit moet gewoon werken lijkt mij????? Heb bij netwerk in menu een softwareupdate gedaan, dit was het ook niet...Iemand???

thanx...
Je laptop stuurt geen beeld signaal uit via de ethernetkabel, tenzij het misschien IPTV is (dan moeten anderen je helpen). Als het je bedoeling is om de desktop van je laptop op je TV te zien dan moet je hdmi of dbi-->HDMI gebruiken. VGA kabel zou ook nog kunnen.

Als je een film vanaf de HDD van je laptop wilt kijken op je TV via mediaserver optie van viera tools, moet je de laptop een mediaserver app laten draaien die de bestanden aanbiedt aan de TV.

Ik heb zelf NAS ----- ethernet----> Router --(WIFI N)-- AP ----ethernetkabel ---- 42G20 en kan ook nog via PS3 de media afspelen op mijn TV, die zit op hetzelfde WIFI. En als ik meer codecs nodig heb gebruik ik de laptop even.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:37:
heb dus een 50'' vt20 , op mn slaapkamer, en vooral 3D op Dynamisch is prachtig vind ik persoonlijk,
Laat jij em niet op THX staan de eerste 200 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:14:
[...]
De 3D brillen zorgen voor een donkerder beeld. Door hem op Dynamisch te zetten worden deze dus feller en zijn dan via de bril weer 'normaal'

En over image retention is hier nu al zoveel over geschreven...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:14:
[...]
gewoon beeld wel, alle contrast etc etc op de helft, en beeld op THX, echter heb ik met 3D games wat zitten vogelen, en ziet dynamisch er dan een stuk beter uit, en dat is dus puur met 3D games, en dat speel je vaak niet zolang nog als dat je CoD mw2 speeld bijvoorbeeld, dus dat zijn sessie's van 30min ofzo, ik wil int begin mn ogen ook niet overbelasten,

je moet toch een beetje wennen aan 3D, hetzelfde als met het begin van het computer tijdperk, het is iets heel nieuws, dus als je niet oppast raken je ogen ''overbelast'' met kans op hoofdpijn dus, dus als je int begin gewoon beetje rustig aan doet, kun je later gewoon zonder enig probleem 3D content kijken zo veel als je zelf wilt.

anyway, gebruik dus dynamisch puur voor 3D games, btw, tis niet zo dat het op thx/normal niet mooi is, alleen dynamisch is gewoon mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gizz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:51:
[...]

Afhankelijk van de review die je leest valt het verschil wel mee (als je al een site kan vinden die zowel de V20 als G20 hebben getest).

Ik baseer me op deze review. De V20 is na de G20 gereviewd en de tv's worden regelmatig met elkaar vergeleken in de gehele tekst.

Een quote:

[...]

Oftewel wat ik net zei: de coating is iets beter waardoor je in fel verlichte kamers (nog) minder last heb van reflecties. Heb ze zelf niet naast elkaar getest, ik baseer me ook maar op reviews ;)

Verder:

[...]

Heel veel 'similar' met de G20, 'on par' met de G20 en referenties naar de VT20 die wel significant anders is op die punten.

Natuurlijk is deze review niet de enige die te vinden is, maar hij overtuigde mij genoeg om gewoon een G20 te kopen (naast dat de V20 een levertijd had van 3 weken ;) ).
In de comments op die site zie je ook dat ze de zwartwaarde in twijfel trekken, aangezien hij op andere sites gelijk ligt aan de 0,09cd/m van de VT20.

Verder hoop ik ze binnenkort bij een speciaalzaak naast elkaar te zien. Dan kan ik ze echt eens testen zonder -tig TL-buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik heb ff een vraagje tussendoor. Ik wil misschien een panansonic 42S20 plasma gaan kopen. Maar je leest soms in reviews dat sommige tv niet goed met pulldown of 24fps kunnen omgaan. Maar als zo'n tv aansluit op mijn PC daar zit een ati 5750 in. Alles dan blu-ray vanaf mijn pc afspeel zorg de videokaart er dan voor dat de pulldown en 24fps wel goed wordt weergeven of ben je dan nogsteeds afhankelijk van je TV?

Groeten, black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@Gizzy...

Thanx als eerst!! Dus dan stuur ik de boel terug..63euro voor foto's en muziek vind ik veels te veel..Met zo'n pana dongel kan het dus wel? beelden ook, dus ook internetten en streamen? Dit had die vent bij norrod toch moeten weten dat ethernetkabel geen beelden doorzendt zoals jij zegt? Naja..Morgen maar weer inleveren dan en de pana dongel bestellen als die het wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de 3d op meer dan 3,2 meter afstand gebruiken? Bij mij is de kijkafstand 4 meter en ben erg benieuwd of de bril dan nog goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
pdavie2311 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:52:
@Gizzy...

Thanx als eerst!! Dus dan stuur ik de boel terug..63euro voor foto's en muziek vind ik veels te veel..Met zo'n pana dongel kan het dus wel? beelden ook, dus ook internetten en streamen? Dit had die vent bij norrod toch moeten weten dat ethernetkabel geen beelden doorzendt zoals jij zegt? Naja..Morgen maar weer inleveren dan en de pana dongel bestellen als die het wel kan...
Ik moet wel zeggen dat internetten op de TV geen grote ervaring is. Het zijn meer widgets, je kan niet vrij browsen met IE, Firefox oid. Je hebt daar toch echt een HTPC of PC op TV oid. voor nodig.

Streamen werkt dus redelijk goed. De codecs van de TV zijn redelijk uitgebreid, als je daarin wat gaat missen kan je altijd nog nadenken over een mediaspeler a la popcornhour of een htpc. In mijn situatie heb ik 2 stream mogelijkheden TV of PS3. Als die allebei niet werken gaat mijn laptop aan de TV middels HDMI en dan gebruik ik VLC om te kijken.

Dus probeer eerst gewoon eens de functies van de TV via een ethernet kabel (via internet wel weer en nog wat andere dingen). Ik heb niet de wifi dongle. Ik heb mijn accespoint achter de TV liggen en van daaruit een kabel naar de tv liggen.

Wat heb je eigenlijk voor 63 euro gekocht. Ethernet over stroomnet adapters? Als je daarmee voor 63 euro internet / je thuiswerk naar de tv kan ontsluiten, zou ik ze houden. Je hebt die straks wellicht nodig om je films naar je TV te streamen. Schrijf hier in het topic eens uit wat je wilt realiseren en wat je daar al voor hebt.

Dus je wilt

*Internetten (hoe alleen youtube of ook tweakers.net vb)
*Streamen van een pc oid naar je TV?

Wat wil je nog meer kunnen en wat heb je in huis om dat te bereiken. Als je dat duidelijk hebt is het pas een goed idee om dat terug te gaan sturen, wellicht heb je het nog nodig.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:16:
Zijn er mensen die de 3d op meer dan 3,2 meter afstand gebruiken? Bij mij is de kijkafstand 4 meter en ben erg benieuwd of de bril dan nog goed werkt.
Ik zit nu op 3.5m te kijken en dat gaat goed.

65vt20 vandaag geplaatst door ep beerepoot. Super Service, snel en keurig opgehangen. Oude tv werd zonder problemen naar zolder gebracht. Beeld is waanzinnig, ultimate vacation spots op discovery hd was om te smullen, borra borra moet ik zeker een keer heen :). 65" is niet eens zo heel groot ghehehehe :) PS3 3d games zijn wel geinig, motor storm pacific rift is top. Voor 3d blu ray wacht ik nog even op de ps3 update.

Wel het nodigde side by side materiaal bekeken en dat was al erg mooi al is het zeker even wennen in het begin.

[ Voor 46% gewijzigd door tipex op 29-07-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@Gizzy..Google maar eens op: Powerline 200 adapter en de lc203..Die heb ik..
Wat ik wil:
- films die online staan op internet bekijken op mijn laptop en dus op mijn plasma...
- gewoon mijn desktop, net zoals ik dat bij mijn oude lcd, via zo'n seriele kabel had, op mijn tv projecteren..
- films die op mijn hd staan van de laptop met idd vlc of mediaplayer afspelen op tv...

Mijn tv hangt plat aan de muur, kan er moeilijk bij..lukte nog wel om de rj45 kabel, lan door het gat te krijgen in de muur..Kabels komen uit in de trapkast achter de tv,dwars door de muur, dus je ziet er niks van weer...
Moet ik dan zo'n mediabox kopen misschien? Die in de trapkast leggen, kabel door de muur en in mijn tv?
Welke kabels gaan in zo'n ding? Usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tipex schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:08:
[...]

Ik zit nu op 3.5m te kijken en dat gaat goed.

65vt20 vandaag geplaatst door ep beerepoot. Super Service, snel en keurig opgehangen. Oude tv werd zonder problemen naar zolder gebracht. Beeld is waanzinnig, ultimate vacation spots op discovery hd was om te smullen, borra borra moet ik zeker een keer heen :). 65" is niet eens zo heel groot ghehehehe :) PS3 3d games zijn wel geinig, motor storm pacific rift is top. Voor 3d blu ray wacht ik nog even op de ps3 update.

Wel het nodigde side by side materiaal bekeken en dat was al erg mooi al is het zeker even wennen in het begin.
Thanks voor de info.
Zou je ook eens vanaf 4mtr willen testen (als de ruimte het toelaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Thanks voor de info.
Als de kids naar bed zijn zal ik het voor je testen, kom er straks op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
pdavie2311 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:21:
@Gizzy..Google maar eens op: Powerline 200 adapter en de lc203..Die heb ik..
Wat ik wil:
- films die online staan op internet bekijken op mijn laptop en dus op mijn plasma...
- gewoon mijn desktop, net zoals ik dat bij mijn oude lcd, via zo'n seriele kabel had, op mijn tv projecteren..
- films die op mijn hd staan van de laptop met idd vlc of mediaplayer afspelen op tv...

Mijn tv hangt plat aan de muur, kan er moeilijk bij..lukte nog wel om de rj45 kabel, lan door het gat te krijgen in de muur..Kabels komen uit in de trapkast achter de tv,dwars door de muur, dus je ziet er niks van weer...
Moet ik dan zo'n mediabox kopen misschien? Die in de trapkast leggen, kabel door de muur en in mijn tv?
Welke kabels gaan in zo'n ding? Usb?
Sorry hoor, maar dit heeft allemaal heel erg weinig met Panasonic tv's te maken, dus lijkt me allemaal nogal offtopic voor deze thread.
Wat je wil is je laptop aansluiten op je tv. Gebruik HDMI, DVI, VGA en/of google, of lees je eens in in andere topics (je gaat mij niet vertellen dat er niks te vinden is over pc's aansluiten op tv's).

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Sorry hoor...

Maar de PANASONIC G20, heeft een Lan verbinding en daar vraag ik wat over..Gaat hier ook heel de tijd over Blueray enzo..niet dan? Niet iedereen is een techneut zoals jij misschien..Manier waarop Gizzy reageert is gewoon toppie..Je had het wat genuanceerder kunnen zeggen wil ik hiermee zeggen..Inderdaad misschien niet hier moeten vragen, maar ik loop al zo lang mee in dit topic en je leert elkaar kennen enzo, snap je..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:43:
[...]
Thanks voor de info.
Ik heb even getest op 4.5 - 4.8 meter en ze blijven het gewoon doen, de afstand in de handleiding kun je dus met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tipex schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:53:
[...]

Ik heb even getest op 4.5 - 4.8 meter en ze blijven het gewoon doen, de afstand in de handleiding kun je dus met een korreltje zout nemen.
Dat is goed nieuws! Bedankt voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Ik heb vandaag de 42G20 live gezien bij de Saturn. Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en deze Plasma staat al een tijdje hoog op mijn lijstje. Echter schrok in wel een klein beetje moet ik zeggen. De zwartwaardes waren niet wat ik ervan verwachtte. Ze waren veel te licht. Bij een andere TV (Bravia 40" EX700, LCD/edge-LED) die ik op mijn lijstje heb staan waren de zwartwaardes veel beter, terwijl een Plasma toch juist heer en meester op het gebied van zwartwaardes zou moeten zijn. Op papier althans.

Zou het kunnen dat dit aan de (gebrekkige) kalibratie van het toestel lag? Of aan het materiaal wat er werd afgespeeld?

Ik ga morgen of volgende week misschien maar eens rondkijken of ik hem nog op andere plaatsen kan aanschouwen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt aan de omgeving waarin je kijkt. bij die Saturn hebben ze waarschijnlijk TL-licht hangen of iets in die richting. lcd's zien er in een winkel goed uit maar plasma's echt niet. komt gewoon door de omgeving. let maar op als je hem thuis ziet als het buiten donker is en je een blu-ray met gedimd licht kijkt. dan verslaat die tv vrijwel alle lcd tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29

jasjenl

Liab A Tymo

LB06 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:10:
Ik heb vandaag de 42G20 live gezien bij de Saturn. Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en deze Plasma staat al een tijdje hoog op mijn lijstje. Echter schrok in wel een klein beetje moet ik zeggen. De zwartwaardes waren niet wat ik ervan verwachtte. Ze waren veel te licht. Bij een andere TV (Bravia 40" EX700, LCD/edge-LED) die ik op mijn lijstje heb staan waren de zwartwaardes veel beter, terwijl een Plasma toch juist heer en meester op het gebied van zwartwaardes zou moeten zijn. Op papier althans.

Zou het kunnen dat dit aan de (gebrekkige) kalibratie van het toestel lag? Of aan het materiaal wat er werd afgespeeld?

Ik ga morgen of volgende week misschien maar eens rondkijken of ik hem nog op andere plaatsen kan aanschouwen.
Het is al (veel) vaker gezegd: in de gemiddeld fel verlichte Media Markt achtige winkel ziet plasma er bijna altijd slechter uit dan veel lcd's, door de vaak foute instellingen en met name door het extreem felle omgevingslicht. In een huiskamer zal dit veelal juist heel anders uitpakken. Ga dus bij voorkeur kijken in een winkel die niet vol hangt met felle TL buizen en vraag of je zelf even met de tv mag 'spelen', om echt een goede indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
LB06 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:10:

1 woord:

OMGEVINGSLICHT

Een plasma ziet er altijd slechter uit in de winkels, omdat de LCD's veel meer lichtopbrengst hebben en het zwarte paneel echt zwart is. Zodra er content wordt afgespeeld gaat de backlight werken en vervalt dit weer.

Kan overigens ook aan het materiaal liggen voor een deel, maar ik herken je reactie wel. Daarom worden er zoveel meer lcd's verkocht dan plasma's. Ze zien er in de winkel ook gewoon beter uit, zeker in de grote zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
En bekijk dan de duurdere klasses zoals v20 of vt20, die hebben een nog betere licht filter, dat ziet er al een stuk beter uit. Verre van optimaal, dat wel. En de instellingen kunnen ook verkeerd staan, THX stand met veel verlichting is gewoon fout. Kon je niet met de instellingen spelen? Iets wat ik zelf wel altijd doe in de winkel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
dubbel post =/

[ Voor 94% gewijzigd door sjaak88 op 30-07-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Bij MM alkmaar zat de vt20 er ook erg slecht uit, in de thuissituatie is het echter waanzinnig.

Let er overigens even op dat je thx mode voor zowel sd als hd aanzet, dit wordt los van elkaar ingesteld.

Opnemen en pauzeren van live televisie werkt gelukkig prima als was dat in het begin een beetje wazig hoe het nou precies werkte.

Wat wel nep is is dat de wifi dongle zo groot is dat als je hem in de zijkant prikt hij gewoon uitsteekt, wtf? Gelukkig had installeer dit al opgemerkt en hadden ze verleng stekkertje zodat hij netjes achter de tv geplaatst werd.

Mis bij de epg (ci+) ook het beeld van de zender die je aan het kijken bent maar verders geen klachten.
Zappen en het activeren van de ci+ bij het aanzetten gaat vlotter dan verwacht, vergelijkbaar met onze cisco 8455 maar dan zonder de handshake issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@tipex...Met die wifi dongle kun je wel gewoon dus je laptop projecteren op tv? Dus je bureaublad en ook internet streamen dus? Bij mij duurt het wel eventjes als ik de tv aanzet met de ci+ module..gecodeerd kanaal, authenticatie en dan krijg ik beeld, maar dit is normaal? Gisteravond even de tv op normale modus gezet voor 5min..Kijk nog steeds in thx mode..Maar wat een mooi beeld dan man!!! Echt wel!! Was ff voetbal op sport1 in hd...Sodeju....Toppie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
@pda: Ik denk niet dat je je laptop op de tv kun projecteren, daarvoor zou ik hem gewoon op de hdmi / vga ingang prikken. De dongle is meer voor het updaten van de software en de diverse vierra cast opties, youtube, skype, connecties maken met media servers en dat soort ongein.

Ik krijg ook wel even de gecodedeerd kanaal melding maar die is snel weer weg, 3 of 4 seconde denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx...Heb een laptop verdorie die geen hdmi poort heeft man..pffff...soms zie ik via ibood zo'n mediabox voorbij komen voor ongeveer 100 euro..als ik die nou koop plug ik een kabel in mijn tv en eentje in die box..heb ik ook alle films etc geprojecteerd ja..zo'n dongel kost ook 90 euro, dus qua uitgave is het een beetje gelijk...
maar eerst maar die powerline adapters terugbrengen vandaag..toch weer 63 euro terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik zou gewoon een mediaplayer kopen met Samba. Dan kan je gewoon over het netwerk je meuk daarop zetten. Hoef je het ook niet op je laptop te bewaren, je laptop hoeft niet aan te staan als je wat kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben gister naar de BCC geweest en heb de 42G20 in een mooie setup en mooi omgevingslicht gezien. Ik had daar avatar mogen opzetten en nou viel mij 1 ding erg op........iedereen zegt dat het in THX mode het beste is om de tv de eerste 200 uur op te zetten.....

van alle modi, was THX de meest schokkerige. Het was nou nog net niet zo dat je het kon vergelijken met te slechte specs van een videokaart voor een bepaald soort game.

De foto-stand was de meest vloeiende, maar net iets TE vloeiend. De cinema stand (contrast op 30 en helderheid op 36) was de aangenaamste stand om naar te kijken.

Iemand enig idee waarom die THX stand zo slecht was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

morpheus schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:21:
Staat allang in dit topic. Maar bij deze een herhaling.

V20 heeft het filter van de VT20, maar het panel van de G20. Hiermee zijn de zwartwaardes behaalt van de VT20.
En alleen overdag lijkt de V20 de zwartwaardes van de VT20 te hebben. In een kamer waar het donker is voegt de betere coating niks toe (want er zijn nauwelijks dingen in de kamer die reflecteren) en dan heb je louter te maken met het zwartniveau van de cellen zelf. En die is bij de G20 en V20 hetzelfde, want het is hetzelfde paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Deathchant schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:13:
ik ben gister naar de BCC geweest en heb de 42G20 in een mooie setup en mooi omgevingslicht gezien. Ik had daar avatar mogen opzetten en nou viel mij 1 ding erg op........iedereen zegt dat het in THX mode het beste is om de tv de eerste 200 uur op te zetten.....

van alle modi, was THX de meest schokkerige. Het was nou nog net niet zo dat je het kon vergelijken met te slechte specs van een videokaart voor een bepaald soort game.

De foto-stand was de meest vloeiende, maar net iets TE vloeiend. De cinema stand (contrast op 30 en helderheid op 36) was de aangenaamste stand om naar te kijken.

Ik durf het niet te zeggen. Ik kan me niet vinden in jouw opmerking in ieder geval. De THX stand geeft in ieder geval het meest realistische contrast en kleuren. Maar wat er verder aan filters aan staat kan natuurlijk het verschil maken. Ikzelf bekijk avatar op mijn HTPC met een 24p weergave. op THX mode en ik heb het eigenlijk nog nooit als 'schokkend' ervaren. Wat wel zo is, is dat 24 frames per seconde (even los van het aantal hertz!) 'schokkeriger' eruit ziet dan een niet-24p mode met intelligent frame creation aan. Echter, de eerste variant is zoals het gemaakt is door de maker, de tweede variant is kunstmatig en kan artifacts introduceren. Ikzelf kijk het liefst met alle filters en 'mooimakerijen' zoveel mogelijk uit. Misschien dat in verhouding met andere modi de THX mode wat schokkender is, maar mij is het nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Weet je wat er afgespeeld werd? Met welke apparatuur? Op hoeveel hertz? Stond IFC aan? Dat is voor heel veel films NOT DONE heb ik in veel reviews gelezen.

Want als je 24p content af laat spelen op 60hz of 50hz bijvoorbeeld, dan is het beeld inderdaad om te janken.

Zolang je niet weet wat voor apparatuur en kabels (hdmi, component, composiet (ja, dat komt nog weleens voor :( )) werden gebruikt, kan je eigenlijk niks zeggen over de beeldkwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-07-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Weet je wat er afgespeeld werd? Met welke apparatuur? Op hoeveel hertz? Stond IFC aan? Dat is voor heel veel films NOT DONE heb ik in veel reviews gelezen.

Want als je 24p content af laat spelen op 60hz of 50hz bijvoorbeeld, dan is het beeld inderdaad om te janken.

Zolang je niet weet wat voor apparatuur en kabels (hdmi, component, composiet (ja, dat komt nog weleens voor :( )) werden gebruikt, kan je eigenlijk niks zeggen over de beeldkwaliteit.
Als het een blu-ray van avatar is kan het eigenlijk alleen maar via HDMI, andere bronnen ondersteunen geen HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
pdavie2311 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:41:
Thanx...Heb een laptop verdorie die geen hdmi poort heeft man..pffff...soms zie ik via ibood zo'n mediabox voorbij komen voor ongeveer 100 euro..als ik die nou koop plug ik een kabel in mijn tv en eentje in die box..heb ik ook alle films etc geprojecteerd ja..zo'n dongel kost ook 90 euro, dus qua uitgave is het een beetje gelijk...
maar eerst maar die powerline adapters terugbrengen vandaag..toch weer 63 euro terug.....
Bij de vt20 krijg je de wifi dongle erbij, gratis :) Als je wel dvi uit hebt koop je verloopje van dvi naar hdmi, en geluid dan naar je versterker op de stereo in van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

het was een panasonic bluray speler met HDMI aangesloten rechtstreeks naar de TV. Het aantal hertz en IFC heb ik niet gechecked. Ik heb niet verder in de settings gerommeld. Wat ik wel gedaan heb is alles resetten naar fabrieksinstellingen en toen opnieuw in de THX stand gekeken. Hetzelfde probleem. Ik ga morgen wel even terug (ik moet toch nog een speakerset halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe

In de THX mode wordt "Intelligent Frame Creation"/"24p smooth film" uitgeschakeld:
Since we're already in the Setup menu, it's worth discussing the other picture controls hidden in here in the "Other Settings" submenu: "Intelligent Frame Creation" (which becomes "24p Smooth Film" with a 24p input signal) is a frame interpolation system which should be left Off for the highest and most accurate picture quality. The naming of "24p Smooth Film" has caused great confusion over the last few years, but know this: if your Blu-ray Disc player is sending 24p video to the TV, you must leave this control OFF to see 24p! Confusing? Absolutely. If you turn "24p Smooth Film" to ON, then the TV generates additional inbetween frames (which were never part of the film in the first place) and slips them into the video signal, producing a higher frame rate which was not intended.
Oftewel, het zou kunnen dat je de native 24fps mode van de THX modus simpelweg niet smooth genoeg vindt. THX gaat over het zo dicht mogelijk benaderen voor de 'oorspronkelijke' beleving: de beleving zoals de makers deze hadden bedoeld. En alle films worden opgenomen op 24fps.

Met "24p Smooth Film" worden er tussenframes gecreëerd, waardoor de FPS omhoog zou moeten gaan. Dit is echter niet zoals de makers het hadden bedoeld, maar als je je stoort aan 24fps is het wellicht het overwegen waard om dit aan te zetten. Hier moet je in de bios overigens dan ook last van hebben, omdat daar ook alles op native 24fps wordt afgespeeld. Het verschil tussen judder en een lage fps zou je overigens ook moeten merken: bij een te lage fps schokt het beeld constant (het kan natuurlijk wel zo zijn dat je dit alleen in snelle scenes waarneemt) en judder uit zich volgens mij door op regelmatig interval een klein schokje te geven.

Overigens is er nog een andere mogelijkheid: dat je 24fps wel voldoende vindt (nogmaals: de bios als referentiepunt), maar dat de BR speler niet stond ingesteld op native 24p output en er dus al judder werd veroorzaakt in/door de BR speler. Voor deze judder werd gecompenseerd door de Frame Creation techniek van Panasonic, maar natuurlijk niet in THX modus. Voor judder-free playback moet ALLES in 24p staan (evt. met 4:4 pulldown naar 96Hz zoals Panasonic doet).

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2010 11:38 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm......ik zat zo'n 2,5-3m van het scherm af. Ik moest een beetje aan een 3Dmark benchmark filmpje denken, waarbij het bij wat heftigere scenes iets schokkeriger wordt. Misschien zat ik wel te dichtbij ofzo. Het was ook niet mega extreem ofzo, maar het viel me echt wel op dat het wat schokkerig leek. Zoals ik al zei, die foto-stand was echt TE vloeiend, zo vloeiend dat het fake was.

En het eerste stukje bij Avatar, als je die ruimteschepen zo ziet en wanneer je iedereen uit die slaapkooi ziet komen en je al die dingen door de lucht ziet zweven, dat ging gewoon wat schokkerig. Misschien is het wel een kwestie van wennen ofzo, misschien zat ik te dichtbij, geen idee. Ik heb thuis een dikke sony 100HZ breedbeeld CRT staan en op de PC heb ik een TFT scherm. Dus misschien is het een kwestie van aanpassing ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 30-07-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Overigens vind ik de reactie van Panasonic in dit bericht: Luuk1983 in "[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2..." wel een beetje verontrustend.

Volgens Panasonic wordt er 'een ingewikkelde berekening' (2:3 pulldown neem ik aan) naar 60hz toegepast in de Plasma's indien 24p smooth playback aan staat. In plaats van dat ze gewoon netjes 3 tussenframes berekenen en op 96hz outputten zoals op de LCD's. Dat laatste is namelijk judder-free en die pulldown natuurlijk niet.

Niet dat ik 24p smooth playback aan zal zetten (ik prefereer native 24p met 4:4 pulldown), maar het is desondanks toch een beetje vreemd.

edit:

Wordt bevestigd hier: http://www.vieraexperienc...ma-format/24p-smooth-film. Zie het plaatje rechts en het verschil tussen PDP en LCD.

Overigens staat hier: http://www.vieraexperienc...inema-format/24p-playback nog wel een leuk plaatje over 24p met 4:4 pulldown vs 2:3 pulldown.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm, ik ga er alsnog vanuit dat ik OF te dichtbij gezeten heb, waardoor je sowieso de dingen wat hakkeliger ziet, OF dat ik nog moet wennen aan het beeld. Native 24p zou gewoon perfect moeten zijn en ik ga er gewoon vanuit dat, wanneer ik de TV straks thuis heb, dit niet voorkomt. Ik ga wel even verder lezen over die THX setting en dat IFC gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
LB06 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:27:
Niet dat ik 24p smooth playback aan zal zetten (ik prefereer native 24p met 4:4 pulldown), maar het is desondanks toch een beetje vreemd.
Mag ik vragen hoe je dit bereikt? Ik zit nog niet zo in alle settings van de tv en ben wel benieuwd.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
morpheus schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit bereikt? Ik zit nog niet zo in alle settings van de tv en ben wel benieuwd.
Ik heb de TV ook (nog) niet, maar ik weet uit ervaring dat ik me erger aan judder en dat ik 24fps niet storend vind (bioscoop). In de TV is het gewoon een kwestie van "Intelligent Frame Creation" op off zetten (zie het stukje wat ik gequote heb over deze instelling) en ervoor zorgen dat je BR-speler of PC op 24hz output naar je TV. Die 4:4 pulldown gooit Panasonic er zelf overheen en kan sowieso geen kwaad en vermindert alleen maar de "flicker" en de daarmee gepaarde klachten als hoofdpijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dat is dus een aparte setting die je uit kunt zetten. Bij de THX stand wordt deze dus uitgezet. Ik weet niet of je bij die andere standen die IFC ook uit kunt zetten.

Hoe zorg je ervoor dat je BR speler die 24hz output stuurt naar je tv dan? Volgens mij is dit iets wat zo'n beetje alle BR spelers automatisch doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Overigens moet ik zeggen dat 24p smooth film een behoorlijk 'good job' doet. Ik heb wel eens een artifact gezien, maar het loopt wel heel erg soepel. Dus ookal zou hij bij 24p smooth film het 24Hz signaal naar 60Hz verbouwen, dan doet deze dat erg goed. De standaard hakkeling die je verwacht bij 3:2 pulldown is iig niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Deathchant schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:16:
dat is dus een aparte setting die je uit kunt zetten. Bij de THX stand wordt deze dus uitgezet. Ik weet niet of je bij die andere standen die IFC ook uit kunt zetten.

Hoe zorg je ervoor dat je BR speler die 24hz output stuurt naar je tv dan? Volgens mij is dit iets wat zo'n beetje alle BR spelers automatisch doen?
Geen idee. Meestal doet hij dit standaard of is het een setting. Ook is het mogelijk (blijkbaar) dat het helemaal niet wordt ondersteund. Zo ondersteunde de PS3, toch het prototype BluRay speler voor de 1.8 update nog geen native 24p output: http://forum.blu-ray.com/...pport-ps3-1-8-update.html

@Luuk: enig idee waarom de LCD's anders omgaan met die setting dan de Plasma's?

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
LB06 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:00:
@Luuk: enig idee waarom de LCD's anders omgaan met die setting dan de Plasma's?
Volgens mij is het meer een design / implementatie keuze dan wat anders. Plasma en LCD hebben specifieke panelen met hun voor en nadelen, maar signaalverwerking is volgens mij gewoon hartstikke afhankelijk van de gebruikte hardware, chips en software. Volgens mij is er niks wat een plasma paneel wel kan weergeven en een LCD paneel niet en andersom. Wat ik er zo van begreep is dat de G20 een 24p signaal zonder smooth film op 48Hz weergeeft, terwijl de V20 dit op 96Hz doet. Ik ga er thuis nog eens goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Luuk1983 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:27:
[...]

Volgens mij is het meer een design / implementatie keuze dan wat anders. Plasma en LCD hebben specifieke panelen met hun voor en nadelen, maar signaalverwerking is volgens mij gewoon hartstikke afhankelijk van de gebruikte hardware, chips en software. Volgens mij is er niks wat een plasma paneel wel kan weergeven en een LCD paneel niet en andersom. Wat ik er zo van begreep is dat de G20 een 24p signaal zonder smooth film op 48Hz weergeeft, terwijl de V20 dit op 96Hz doet. Ik ga er thuis nog eens goed naar kijken.
De US versie doet inderdaad 48hz, maar om een of andere reden doet de Europese G20(E?) wel 96hz dmv een 4:4 pulldown. Althans, volgens sommigen. Zie http://www.avforums.com/f...plasma-hdtv-review-4.html comment#102. Ik zal Panasonic daar eens over mailen alvorens ik een G20 aanschaf.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2010 14:31 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.