Zijn er hier mensen die oldschool runescape op de iPad spelen? Ik wil om meer mobiel te kunnen spelen een iPad kopen, maar vraag mij af of de iPad het wel aankan als er vooral veel op gegamed gaat worden.
Dat moet met gemak kunnen. Speel 90% van de tijd gewoon op mijn telefoon, en heb nog geen enkel probleem er mee gehad.Eric_1993 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die oldschool runescape op de iPad spelen? Ik wil om meer mobiel te kunnen spelen een iPad kopen, maar vraag mij af of de iPad het wel aankan als er vooral veel op gegamed gaat worden.
Het is alleen wel iets lastiger om bijvoorbeeld zulrah te leren.
AFK skills zijn zeer goed te doen op iPad.Eric_1993 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:19:
Zonder toetsenbord+muis zijn moeilijke bosses wel lastig.
Zonder RuneLite is agility bijvoorbeeld irritant (omdat het niet heel duidelijk is waar je moet drukken).
Ik speel vooral via laptop en tijdens het spelen heb ik ook replay-tv aanstaan van Ziggo waarmee ik via picture-in-picture modus en kan spelen en tegelijk een film of serie kan kijken.
Zou dit gebruik misschien te belastend zijn voor de iPad vraag ik mij af aangezien het best een duur ding is.
Zou dit gebruik misschien te belastend zijn voor de iPad vraag ik mij af aangezien het best een duur ding is.
Op m'n telefoon kan ik YouTube PIP en osrs prima trekken.Eric_1993 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:38:
Ik speel vooral via laptop en tijdens het spelen heb ik ook replay-tv aanstaan van Ziggo waarmee ik via picture-in-picture modus en kan spelen en tegelijk een film of serie kan kijken.
OSRS is een spel van meer dan 20jaar oud, recente hardware trekt dat gemakkelijk.
Echter, wellicht kun je het in een AppleStore even uitproberen maar anders (of sowieso) online bestellen en als het niet bevalt retourneren.
Als je de mogelijkheid hebt om het te testen, probeer dan ook of je op heel drukke plekken (ZMI altar) geen problemen hebt.
Mocht je een Android telefoon hebben, kan je mee doen aan de beta versie van OSRS. Hier zit juist de agility tracker in van Runelite en nog een aantal andere opties. Helaas nog niet op iOS..Accretion schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:13:
[...]
AFK skills zijn zeer goed te doen op iPad.
Zonder toetsenbord+muis zijn moeilijke bosses wel lastig.
Zonder RuneLite is agility bijvoorbeeld irritant (omdat het niet heel duidelijk is waar je moet drukken).
Ik heb inmiddels een iPad 2021 aangeschaft met toetsenbord en muis erbij.
Tot nu toe ben ik er blij mee, ik kan het overal meenemen ipv dat ik een grote laptop mee moest nemen.
Enige nadeel is, is dat ik vaak engelse series kijk via Ziggo GO. Ik kan engels verstaan maar heb soms wel de ondertiteling bij nodig. Als ik osrs aan het spelen ben kijk ik via PIP naar zo’n serie. Helaas kan ik de PIP niet vergroten naar een formaat die ik wil. Op Windows laptop kon dat wel. Daardoor komt het probleem dat de ondertiteling klein is en moeilijk te lezen. Ik heb zowel via de app geprobeerd als via safari. Heeft er iemand verstand van hoe ik het PIP schermgrootte kan vergroten?
Tot nu toe ben ik er blij mee, ik kan het overal meenemen ipv dat ik een grote laptop mee moest nemen.
Enige nadeel is, is dat ik vaak engelse series kijk via Ziggo GO. Ik kan engels verstaan maar heb soms wel de ondertiteling bij nodig. Als ik osrs aan het spelen ben kijk ik via PIP naar zo’n serie. Helaas kan ik de PIP niet vergroten naar een formaat die ik wil. Op Windows laptop kon dat wel. Daardoor komt het probleem dat de ondertiteling klein is en moeilijk te lezen. Ik heb zowel via de app geprobeerd als via safari. Heeft er iemand verstand van hoe ik het PIP schermgrootte kan vergroten?
Ben wel echt zeer verrast over hoe goed de beta al is.BBTM schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Mocht je een Android telefoon hebben, kan je mee doen aan de beta versie van OSRS. Hier zit juist de agility tracker in van Runelite en nog een aantal andere opties. Helaas nog niet op iOS..
Dit is echt een hele goeie aanvulling voor mobile spelers.
Goedemorgen,
Nee, wederom steeds wave 3. Wave 1 ben ik in het begin wel eens dood gegaan, maar dat komt omdat ik te snel wou reageren. Nu loop ik alleen naar voor of achter.
Wave 2 is eigenlijk geen probleem. Dat is gewoon ontwijken en je prayer weer aanklikken als die paarse vuurbal komt.
Wave 3 is echt de handicap voor mij. Ik realiseer me dat het ook een beetje geluk hebben is omtrent de hits.
Aan mijn skill lvl kan het ook niet liggen, ik zie op YT mensen met lvl 70 ranged en 65 defence de quest halen. Ik heb laatste tijd veel NightMare zone gedaan en ik heb nu 92 ranged en 99 defence, 98 hitpoints en 99 attack.
Ik heb auto Retaliate het hele gevecht uit. Het zit hem er bij mij puur in dat ik teveel op de waves ga focussen waardoor ik gehit wordt door die bal die je 1 hit KO, of ik loop door de golf heen
Ben alweer 1,5m kwijt aan dood gaan en supplies.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zojuist weer bij derde fase

Maar dus alleen door die golven en/of die bal in die specifieke fase? (Of ook door die bal in andere fasen?)
Je hebt dan wel nog genoeg HP/prayer/run e.d. maar puur de instantdeath dingen?
Maar andere bosses zoals Jad/Vorkath/Zulrah/SotE/SotF gingen prima?
Het is de golven in combinatie met de bal. Als ik de bal moet ontwijken dan klik ik per ongeluk op de golf bijvoorbeeld. Het zijn de instant death dingen inderdaad.Accretion schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:10:
[...]
Maar dus alleen door die golven en/of die bal in die specifieke fase? (Of ook door die bal in andere fasen?)
Je hebt dan wel nog genoeg HP/prayer/run e.d. maar puur de instantdeath dingen?
Maar andere bosses zoals Jad/Vorkath/Zulrah/SotE/SotF gingen prima?
Jad paar keer over gedaan, Son of the father 10x minimaal, vorkath 6x?
Zodra je goed staat voor de opening van de golf, blijf je dan ook staan of loop je, zodra je goed staat richting de opening.Agent47 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Het is de golven in combinatie met de bal. Als ik de bal moet ontwijken dan klik ik per ongeluk op de golf bijvoorbeeld. Het zijn de instant death dingen inderdaad.
Dat laatste zou ik je aanraden, want als je als je heel de tijd beweegt kan die vuurbal je nooit raken.
Het werkt om zo ver mogelijk naar achteren te gaan staan in het midden.Agent47 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Het is de golven in combinatie met de bal. Als ik de bal moet ontwijken dan klik ik per ongeluk op de golf bijvoorbeeld. Het zijn de instant death dingen inderdaad.
Afhankelijk van waar het gat is in de tsunami, ga je dan naar links/rechts.
Als d'r dan nog zo'n bal bij komt, kun je op die plek vooruit of achteruit lopen.
En probeer weer terug naar midden-achter te komen.
--
De andere bosses gingen dus best prima, dan zou dit uiteindelijk niet zo'n probleem moeten zijn.
Multitasken is ook lastig, maar probeer gewoon te wisselen tussen 'check tsunami' en 'check bal'.
Op het moment dat je geklikt hebt voor de juiste plek in tsunami, prioriteiten op ontwijken van de bal. (Omhoog/omlaag)
Op het moment dat de tsunami net weg is, prioriteiten op de volgende golf. (Links/rechts)
In theorie kun je zo praktisch constant in beweging zijn.
Bedenk ook dat die bal land op de plek waar je stond toen die afgeschoten werd. Als je die locatie weet, is het ontwijken een stuk makkelijker.
(En hoef je dus niet echt constant te bewegen, voorkom je dat je juist de bal in loopt)
Ik krijg wel zin om die Boss nogmaals te doen (:
De laatste tijd vooral gemined...
Holy Shit ik heb hem zojuist gehaald!
Ik had nog 23 hp over. Hij had op een gegeven moment nog 2 hp en ik bleef maar 0 hitten
Ietsje langer verhaal:
Ik ging vanochtend opnieuw proberen en ik ging wederom dood bij de waves.
Goed, nog eenmaal voor het werken maar nog een keer proberen. Ik pakte de wereld met de laagste ping.
Gevecht begon goed. Ik hitte meteen 100, toen 20 en toen weer 100. Zo kan ik al heel snel bij de tweede ronde. Uiteindelijk bij ronde 3 had ik meteen een voltreffer qua hit en kwam de eerste golf. Deze ging goed door de lage ping denk ik. Ik bleef goed hitten en er kwamen nog 3 golven achteraan. Zodoende kwam ik bij de laatste fase, deze vond ik dan wel weer makkelijker?
Ik bleef hitten, switchde na fase 3 naar de diamond arrows. Totdat ik hem bleef hitten met 0. Ik keek nog naar m'n prayer maar die was nog op 30/70, daar lag het niet aan. Vervolgens ging mijn HP naar 23 en hitte ik hem op 1 HP. Ik had nog 2 karambwams over. Uiteindelijk is het goed gekomen.
Hulde aan de mensen voor de tips en het geduld om me te helpen
P.S. Ik had mezelf weg geteleporteerd, ik klikte net naast mijn house teleport tab om een prayer potion te drinken tijdens fase 4
Ik had nog 23 hp over. Hij had op een gegeven moment nog 2 hp en ik bleef maar 0 hitten
Ietsje langer verhaal:
Goed, nog eenmaal voor het werken maar nog een keer proberen. Ik pakte de wereld met de laagste ping.
Gevecht begon goed. Ik hitte meteen 100, toen 20 en toen weer 100. Zo kan ik al heel snel bij de tweede ronde. Uiteindelijk bij ronde 3 had ik meteen een voltreffer qua hit en kwam de eerste golf. Deze ging goed door de lage ping denk ik. Ik bleef goed hitten en er kwamen nog 3 golven achteraan. Zodoende kwam ik bij de laatste fase, deze vond ik dan wel weer makkelijker?
Ik bleef hitten, switchde na fase 3 naar de diamond arrows. Totdat ik hem bleef hitten met 0. Ik keek nog naar m'n prayer maar die was nog op 30/70, daar lag het niet aan. Vervolgens ging mijn HP naar 23 en hitte ik hem op 1 HP. Ik had nog 2 karambwams over. Uiteindelijk is het goed gekomen.
Hulde aan de mensen voor de tips en het geduld om me te helpen
P.S. Ik had mezelf weg geteleporteerd, ik klikte net naast mijn house teleport tab om een prayer potion te drinken tijdens fase 4
Zie mijn postAccretion schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:24:
[...]
Het werkt om zo ver mogelijk naar achteren te gaan staan in het midden.
Afhankelijk van waar het gat is in de tsunami, ga je dan naar links/rechts.
Als d'r dan nog zo'n bal bij komt, kun je op die plek vooruit of achteruit lopen.
En probeer weer terug naar midden-achter te komen.
--
De andere bosses gingen dus best prima, dan zou dit uiteindelijk niet zo'n probleem moeten zijn.
Multitasken is ook lastig, maar probeer gewoon te wisselen tussen 'check tsunami' en 'check bal'.
Op het moment dat je geklikt hebt voor de juiste plek in tsunami, prioriteiten op ontwijken van de bal. (Omhoog/omlaag)
Op het moment dat de tsunami net weg is, prioriteiten op de volgende golf. (Links/rechts)
In theorie kun je zo praktisch constant in beweging zijn.
Bedenk ook dat die bal land op de plek waar je stond toen die afgeschoten werd. Als je die locatie weet, is het ontwijken een stuk makkelijker.
(En hoef je dus niet echt constant te bewegen, voorkom je dat je juist de bal in loopt)
Ik krijg wel zin om die Boss nogmaals te doen (:
De laatste tijd vooral gemined...
Zie mijn postfamm40 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 06:02:
[...]
Zodra je goed staat voor de opening van de golf, blijf je dan ook staan of loop je, zodra je goed staat richting de opening.
Dat laatste zou ik je aanraden, want als je als je heel de tijd beweegt kan die vuurbal je nooit raken.
lekker hoorAgent47 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:49:
Holy Shit ik heb hem zojuist gehaald!![]()
Ik had nog 23 hp over. Hij had op een gegeven moment nog 2 hp en ik bleef maar 0 hitten![]()
Ietsje langer verhaal:
Hulde aan de mensen voor de tips en het geduld om me te helpen![]()

Nu vorkath killen, zodat je je Ava's accumulator kan upgrade. En heel veel gp verdienen
Het is OF dat of nog 4 quests tot quest cape.. Hoe komt het dat je daardoor veel GP verdient?famm40 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:29:
[...]
lekker hoor![]()
![]()
Nu vorkath killen, zodat je je Ava's accumulator kan upgrade. En heel veel gp verdienen

[ Voor 8% gewijzigd door Agent47 op 04-03-2022 12:31 ]
De drops van vorkath zijn ongeveer 100k per kill.Agent47 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:30:
[...]
Het is OF dat of nog 4 quests tot quest cape.. Hoe komt het dat je daardoor veel GP verdient?
Avas accumulator is eigenlijk sowieso al genoeg reden.Agent47 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:30:
[...]
Het is OF dat of nog 4 quests tot quest cape.. Hoe komt het dat je daardoor veel GP verdient?
Je kan echter prima geld verdienen aan Vorkath maar m.i. moet je dan wel zorgen dat je meerdere kills kan doen zonder te hoeven resupplyen.
Ach, dan heb je 'm tenminste wel gegarandeerd.famm40 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:40:
en als je "pech" heb moet je er minimaal 50 killen voor je zijn head heb.
Genoeg bosses waar je 2-3x droprate pakt of meer, zonder de drop te krijgen.
Quest cape zou niet meer zo'n probleem moeten zijn, of welke quests dan?Agent47 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:30:
[...]
1 kill per trip is ook nog prima profitable, maar vooral veel langzamer en daardoor veel minder GP/H. Voor je eerste head is het nog worth it, maar daarna zijn andere manieren waarschijnlijk betere gp/h. Ik zou die methode dan ook doen, om daarmee gear te kopen om vorkath sneller mee te doen, als je vorkath wil doen voor geld. Because, damn, is it worth it als je minimaal 3 kills per trip kan doen.Accretion schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:07:
[...]
Avas accumulator is eigenlijk sowieso al genoeg reden.
Je kan echter prima geld verdienen aan Vorkath maar m.i. moet je dan wel zorgen dat je meerdere kills kan doen zonder te hoeven resupplyen.
Night at the theatre heb ik " soort van af" daar moet ik alleen de theatre 1 keer doorkomen, dan is de quest compleet. Mourning End Part II en Song of the Elves moet ik nogAccretion schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Quest cape zou niet meer zo'n probleem moeten zijn, of welke quests dan?
Ik kan je alvast adviseren om de Raid discords op te zoeken van TOB...Agent47 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Night at the theatre heb ik " soort van af" daar moet ik alleen de theatre 1 keer doorkomen, dan is de quest compleet. Mourning End Part II en Song of the Elves moet ik nog
Ik heb met nagenoeg geen enkele quest echt problemen gehad om ze voltooid te krijgen.
Echter bij A Night at the Theatre heb ik na een aantal pogingen het opgegeven en heb ik me er door laten loodsen door een meer ervaren speler..
Iemand nog tips voor Mournings End Part II?
Ik ben al filmpjes aan het kijken.
Ja, Quest helper plugin gebruikenAgent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Iemand nog tips voor Mournings End Part II?
Die plug-in kan ik niet vinden in Runelite?
Die moet je zelf installeren.
Als je helemaal maar onder gaat, zie je hub staan.
Daarop klikken en dan quest intypen en je ziet de plugin. Even installeren en gaan
Kan je me er iets meer over vertellen? Het ziet er wel legit uitfamm40 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:25:
[...]
Daarop klikken en dan quest intypen en je ziet de plugin. Even installeren en gaan
Done in een half uurtje, haha! Super top!famm40 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:25:
[...]
@Agent47 als je toch bezig bent met de plugin hub kun je meteen de bot detector even installeren. Die scant de spelers om je heen en gebruikt een machine learning model om te voorspellen of het bots zijn (neemt zaken als locatie, stats en activiteit mee in zijn afwegingen). Door het systeem verdachte accounts worden naar een back-end gestuurd en komen via-via bij Jagex terecht. Het kost je feitelijk geen moeite en kan helpen het spel gezond te houden.
De plugin geeft je ook terugkoppeling over hoeveel door jou (automatisch) gerapporteerde accounts uiteindelijk geband zijn.
Ik draai hem zelf ook, hoewel ik weinig osrs speel tegenwoordig.
Voor meer info: https://github.com/Bot-detector/bot-detector
De plugin geeft je ook terugkoppeling over hoeveel door jou (automatisch) gerapporteerde accounts uiteindelijk geband zijn.
Ik draai hem zelf ook, hoewel ik weinig osrs speel tegenwoordig.
Voor meer info: https://github.com/Bot-detector/bot-detector
[ Voor 4% gewijzigd door MrMaxedTank op 08-03-2022 13:38 . Reden: Link naar github toegevoegd ]
Ikzelf heb maar 2 mil. Ik wil graag Herblore en construction trainen. Dit kost uiteraard geld.
Hoe maken jullie geld in het spel?
Slayer en van vrienden lenen/kopen om weer meer geld te maken.Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:36:
Ikzelf heb maar 2 mil. Ik wil graag Herblore en construction trainen. Dit kost uiteraard geld.
Ik ben lvl 70 slayer. Beetje geluk hebben met de tasks die je krijgt dusBBTM schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Slayer en van vrienden lenen/kopen om weer meer geld te maken.
Ah, top! Vanaf level 70 slayer begint het een beetje qua geld verdienen..Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:43:
[...]
Ik ben lvl 70 slayer. Beetje geluk hebben met de tasks die je krijgt dus
slayerAgent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:36:
vorkath
zulrah
demonic gorilas ( na de quest mm2 )
Vampyres ( na de quest Sins of the Father)
en skills waar je geld mee kan verdienen.
uiteraard zijn er nog 100 andere dingen, maar dit zijn wel de dingen die makkelijk zijn en je solo kan doen.
Kheb zelf net 200x Barrows gedaan, ongeveer 15M mee gemaakt.Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:36:
Met Barrows heb ik tot heden niet zo veel geluk gehad. Ik heb wel de hard diary van Mortiana gehaald waardoor ik 50% meer runes krijg.Arvado schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Kheb zelf net 200x Barrows gedaan, ongeveer 15M mee gemaakt.
It's something
Je moet btj mazzel hebben met de items, maar het is niet duur om er ermee te starten. En als je 200x doet maak je minimaal wel 10M.Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Met Barrows heb ik tot heden niet zo veel geluk gehad. Ik heb wel de hard diary van Mortiana gehaald waardoor ik 50% meer runes krijg.
It's something
Misschien moet topic ook hernoemd worden, heb niet het idee dat er hier iemand RS3 speelt.Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:52:
Kunnen we geen OSRS clan maken ?
Incomminggggg..........

[ Voor 6% gewijzigd door Arvado op 09-03-2022 12:07 ]
Construction met die mahogany homes contracten, maar dat is ook nog steeds niet heel goedkoop.Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:36:
Herblore door herbs te cleanen of tar te maken.
Ja is mogelijk maar ik ben daar geen fan van. IMO kan je beter eerst ff wat geld maken en dan gewoon Herb met pray pots en cons met oak larder/door trainen. Denk dat je dat in verhouding ook minder tijd kost en stuk leuker.Accretion schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Construction met die mahogany homes contracten, maar dat is ook nog steeds niet heel goedkoop.
Herblore door herbs te cleanen of tar te maken.
Ja, die twee methodes zijn qua prijs/tijd wel efficient (prayerpots hangen wel af van de g.e. prijzen).Arvado schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:14:
[...]
Ja is mogelijk maar ik ben daar geen fan van. IMO kan je beter eerst ff wat geld maken en dan gewoon Herb met pray pots en cons met oak larder/door trainen. Denk dat je dat in verhouding ook minder tijd kost en stuk leuker.
Het is de moeite waard om eerst mining/runecrafting te doen, die leveren namelijk geld op.
Maar als je dus echt een paar lvls moet halen, zijn de andere methodes best de moeite waard, maar ik zou ze niet tot lvl 99 daarmee doen
Dus wat offers in G.E. zetten voor supplies alleen dan flink beneden de prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door Accretion op 09-03-2022 12:22 ]
Ik zou wel me herb en cons op die manieren 99 maken. Dan kost het hoop geld inderdaad maar dan weet je waarvoor je gespaard hebt, ik ben zelf meer van: hoop geld maken, investeren, weer hoop geld maken en weer investeren. Dat doe ik liever dan van die "hatsie batsie" methode gebruiken. Die zijn meestal zo langzaam en saai dat je de fun in de game verliest.
Heb naar schatting net 60m in cons en m'n PoH gestoken. Is nu 84 en met boosting heb ik alle handige dingen nu in m'n PoH. Hoogste Pool, Nexus, Jewel box, Occult Alter e.d. echt super fijn!
Over skilling icm geld maken gesproken, ook nog echt een goede optie is: Blast Furnace. Heb ik zelf ook een tijd gedaan. Coal bag halen in de Motherlode Mine en ice gloves en gas erop. Levert aardig wat XP en cash op. Heb hiermee me smith tot 80 getraind.
Heb naar schatting net 60m in cons en m'n PoH gestoken. Is nu 84 en met boosting heb ik alle handige dingen nu in m'n PoH. Hoogste Pool, Nexus, Jewel box, Occult Alter e.d. echt super fijn!
Over skilling icm geld maken gesproken, ook nog echt een goede optie is: Blast Furnace. Heb ik zelf ook een tijd gedaan. Coal bag halen in de Motherlode Mine en ice gloves en gas erop. Levert aardig wat XP en cash op. Heb hiermee me smith tot 80 getraind.
Ja, smithing met adamant platebodies is ook goed en niet zo klik-intensief.Arvado schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:40:
Ik zou wel me herb en cons op die manieren 99 maken. Dan kost het hoop geld inderdaad maar dan weet je waarvoor je gespaard hebt, ik ben zelf meer van: hoop geld maken, investeren, weer hoop geld maken en weer investeren. Dat doe ik liever dan van die "hatsie batsie" methode gebruiken. Die zijn meestal zo langzaam en saai dat je de fun in de game verliest.
En daarnaast f2p.
Moet je wel 88 smithing hebbenAccretion schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:03:
[...]
Ja, smithing met adamant platebodies is ook goed en niet zo klik-intensief.
En daarnaast f2p.

Magic longbows snijden en stringen en hi alchen, is ook beetje profit. Maar dat gaat wel langzaam.
Als je hoog cooking lvl hebt kun je ook bijvoorbeeld ook sharks cooken, ook niet heel snel, maar wel sneller dan longbows.
Als je hoog cooking lvl hebt kun je ook bijvoorbeeld ook sharks cooken, ook niet heel snel, maar wel sneller dan longbows.
Als je maar 2m gp hebt dan kan je het volgende misschien nog niet doen, maar wel leuke alternatieve doelen om naar toe te werken:Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:36:
Hard Farming Contracts. Mensen hebben geen idee hoe goed deze zijn, echt een goudmijn voor seeds. Er is een goede reden waarom ironmen hier altijd rondhangen
Zalcano
Hallowed Sepulchre (na 92 agility, voor de 40m gp ring)
blood runes als je iets afk wil doen.
Met wat meer ervaring zit het echte geld in:
ToB hard mode
Nightmare hard mode
Corrupted gauntlet
High risk pking
De whale methode is trouwens het meest efficient: werk voor geld irl, en koop er bonds van.
Die is 99Arvado schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:44:
Magic longbows snijden en stringen en hi alchen, is ook beetje profit. Maar dat gaat wel langzaam.
Gewoon slayer doen, en als je dan een blue dragon task krijg vorkath killen.Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Met Barrows heb ik tot heden niet zo veel geluk gehad. Ik heb wel de hard diary van Mortiana gehaald waardoor ik 50% meer runes krijg.
It's something
Per task heb je dan zeker 5m.
Moet je wel DS2 gedaan hebben....famm40 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Gewoon slayer doen, en als je dan een blue dragon task krijg vorkath killen.
Per task heb je dan zeker 5m.
Owhjah, dan is het idd beste om gewoon Vorkath om te leggen.
Gisteren Theatre geprobeerd. Ben tot de eind boss gekomen. Ging bij fase 2 dood met een kameraad. Aankomende week of volgende week gaan we het met zijn 3 proberen.
Voor een eerste keer is dat zeker niet slechtAgent47 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:23:
Gisteren Theatre geprobeerd. Ben tot de eind boss gekomen. Ging bij fase 2 dood met een kameraad. Aankomende week of volgende week gaan we het met zijn 3 proberen.
Ik geloof dat het met 1 of 4 personen makkelijker is, maar dat is meer een gevoel dan feiten.Agent47 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:23:
Nou ik heb een ban, Real World Trading xD
De vraag is natuurlijk of die terecht isArvado schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:08:
Nou ik heb een ban, Real World Trading xD
(en voor hoe lang en op je main account?)
En, if so, was je koper of verkoper?
Ja terecht, was koper. 2dagen op m'n main idd. Kreeg tijdje geleden ook een warning via message. Daarna ook niet meer gedaan. Maar nu alsnog een ban. Wat wel beetje vreemd is. Wist eigenlijk ook niet dat dat een probleem was (wel logisch natuurlijk als ze zelf bonds verkopen).Accretion schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:18:
[...]
De vraag is natuurlijk of die terecht is
(en voor hoe lang en op je main account?)
En, if so, was je koper of verkoper?
Apart, ik koop al jaren gp via playerauctions en nog nooit iets van gehoord.Arvado schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:57:
[...]
Ja terecht, was koper. 2dagen op m'n main idd. Kreeg tijdje geleden ook een warning via message. Daarna ook niet meer gedaan. Maar nu alsnog een ban. Wat wel beetje vreemd is. Wist eigenlijk ook niet dat dat een probleem was (wel logisch natuurlijk als ze zelf bonds verkopen).
Ligt misschien aan het bedrag ook, ik haal meestal rond de 200m. Weet niet hoeveel jij haalde?
Veel minder, dacht maar iets van 25mDenniz0229 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:01:
[...]
Apart, ik koop al jaren gp via playerauctions en nog nooit iets van gehoord.
Ligt misschien aan het bedrag ook, ik haal meestal rond de 200m. Weet niet hoeveel jij haalde?
Dat is wel echt zeer dramatisch van jagex dan.
Via een grote bekende website ofzo gekocht? Die zullen ze bij jagex natuurlijk wel in de gaten houden qua geldstromen.
Maar goed volgende x gewoon zelf even 1 of 2 mules aanmaken ofzo om het risico wat te verminderen dan.
Ja maar dat maakt in principe niet uit. De accounts die de GP traden zijn niet van de site waar je het koopt. Dat zijn gewoon actieve spelers die zich hebben aangemeld bij de site om te verkopen.Denniz0229 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:46:
[...]
Dat is wel echt zeer dramatisch van jagex dan.
Via een grote bekende website ofzo gekocht? Die zullen ze bij jagex natuurlijk wel in de gaten houden qua geldstromen.
Maar goed volgende x gewoon zelf even 1 of 2 mules aanmaken ofzo om het risico wat te verminderen dan.
Ja dat is beter ja, en dan droptraden naar je main.
Volgens mij hebben de grote sites gewoon zelf al de gp hoor en kan je het eventueel aan hun verkopen. Anders kunnen ze nooit die geleverd binnen xx minuten belofte waarmaken natuurlijk.Arvado schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:24:
[...]
Ja maar dat maakt in principe niet uit. De accounts die de GP traden zijn niet van de site waar je het koopt. Dat zijn gewoon actieve spelers die zich hebben aangemeld bij de site om te verkopen.
Ja dat is beter ja, en dan droptraden naar je main.
Sirpugger op YouTube is wel leuk om te kijken hoe zo iets er aan toe gaat.
Of droptraden een verschil maakt weet ik niet, denk dat jagex prima kan volgen wie het weer oppakt natuurlijk.
Zou sowieso wel even checken na hoeveel keer je een perma ban krijgt, dat zou natuurlijk super zonde zijn.
De site waar ik het bij deed iig niet. Die gebruikte enkel actieve spelers. Dat verlaagd natuurlijk ook het risico op een ban.Denniz0229 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:03:
[...]
Volgens mij hebben de grote sites gewoon zelf al de gp hoor en kan je het eventueel aan hun verkopen. Anders kunnen ze nooit die geleverd binnen xx minuten belofte waarmaken natuurlijk.
Sirpugger op YouTube is wel leuk om te kijken hoe zo iets er aan toe gaat.
Of droptraden een verschil maakt weet ik niet, denk dat jagex prima kan volgen wie het weer oppakt natuurlijk.
Zou sowieso wel even checken na hoeveel keer je een perma ban krijgt, dat zou natuurlijk super zonde zijn.
Als je genoeg actieve spelers hebt dan kun je dat prima waarmaken. Ik heb zelf wel de eerste keer behoorlijke tijd moeten wachten.
Ja maybe, ze zullen dat wel kunnen checken denk ik idd. Maar wellicht minder controle op.
Het staat echt letterlijk in de regels, dat rwt verboden is.Arvado schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:57:
[...]
Ja terecht, was koper. 2dagen op m'n main idd. Kreeg tijdje geleden ook een warning via message. Daarna ook niet meer gedaan. Maar nu alsnog een ban. Wat wel beetje vreemd is. Wist eigenlijk ook niet dat dat een probleem was (wel logisch natuurlijk als ze zelf bonds verkopen).

Daarbij snap ik echt niet waarom je gp gaat kopen. Hierdoor verpest je voor veel mensen het spel, omdat mede door jou bots blijven bestaan.
Het kopen van GP werd voorheen nog gedoogd en daarnaast kun je bonds kopen en deze omzetten in GP (dus Jagex overtreed z'n eigen regels).famm40 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 03:22:
[...]
Het staat echt letterlijk in de regels, dat rwt verboden is.![]()
Daarbij snap ik echt niet waarom je gp gaat kopen. Hierdoor verpest je voor veel mensen het spel, omdat mede door jou bots blijven bestaan.
Scammers/lurers/'casino's'/gp-verkopers zijn wat mij betreft het echte probleem.
Als ze bots willen stoppen moet ze iedereen gewoon Ironman maken.
Het probleem houdt namelijk zichzelf in stand.
0. Prijzen die Jagex vraagt voor bonds of GP/bond zijn duur
1. Je kunt alleen geld verdienen als je goede Gear/levels en/of heel veel tijd hebt.
2. Bots hebben heel veel tijd en zijn altijd bereid om minder GP/HR te maken dan jou.
3. Supplies voor skilling komen in overvloed door bots
4. Je kunt geen geld meer maken met skilling, want bots houden de prijs laag.
5. Je moet GP gaan kopen (of krijgen) bij Jagex of bij een derde partij, om Gear te krijgen voor bosses die wél geld opleveren.
6. Jagex is duur (en banned bots pas met een vertraging, zodat ze eerst membership kopen?)
Ja, het zou beter zijn als er geen bots waren, dan kun je als beginner ook nog iets verdienen.
Maar zo lang er bots zijn kun je als beginner niets anders.
Ik heb gelukkig nooit GP hoeven kopen (maar heb wel e.e.a gekregen van een vriend die veel raids doet) en ik doe skills op een kosten-efficiente methode.
Maar het skillen an sich duurt al heel lang en levert niet zo heel veel op.
De 'buyable' skills kun je soms kosten-efficient doen, maar dan zijn ze over het algemeen heel traag (of nog steeds relatief duur).
Ik kan me ook voorstellen dat je niet 10u barrows wil doen om een uurtje crafting/herblore/prayer te kunnen betalen, dan duurt het skillen 10x zo lang zegmaar.
(Anyways, vergeet dit hele bovenstaande maar, het mag gewoon niet, punt.)
---
Maar noem leuke mid-game skills of bosses of minigames die veel GP opleveren.
(PVP/wildly bosses wil je als beginner ook niks mee doen)
Dan heeft men een alternatief voor GP kopen/krijgen.
Bots bestaan al sinds een paar maanden nadat runescape uit kwam, inmiddels is het gewoon part of the game.famm40 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 03:22:
[...]
En nee RWT mag niet, tenzij je het bij jagex koopt natuurlijk
Maar goed iedereen moet het lekker zelf weten.
Ik ga alleen niet 10 uur gp lopen grinden voor het equivalent van wat ik op me werk in 10 minuten verdien.
Ja alleen heb ik nog nooit de Jagex regels doorgelezen.famm40 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 03:22:
[...]
Nou, heb spel is lang geleden al op deze manier verpest door bots. Dat is ook de reden dat GP kopen een kosten efficiënte manier is. Ik had toevallig paar weken terug 20uur Barrows gedaan. Daarmee 15M verdient en dan had ik nog de mazzel dat ik de 2 duurste items kreeg, Karil en Ahrims body.
Barrows is dan nog wel een leuke manier, maar mid-game is verder geen enkele leuke manier om aan geld te komen. Daarnaast is 15M helemaal niks als je bijvoorbeeld construction wil trainen of herblore oid. Dan ben je dus 20uur Barrows aan het doen, en vervolgens geef je het in 2-3 uur weer uit aan genoemde skills. Dat zou dus betekenen dat je 75% van je game tijd aan het geld harken bent. Dan is de lol er zo vanaf.
Maar goed het mag niet idd, dus niet doen!
Vandaag wilde ik nog eens inloggen op mijn oude account waar ik al minstens 10 jaar niet meer op ben geweest. Dat heb ik geweten. Kreeg de melding dat mijn account vorig jaar nog gebruikt is en er mee gefraudeerd is. Ik dacht nouja, na 10 jaar weet je toch niets meer van het spel en dus maar een nieuw account aangemaakt bij OSRS. Inmiddels van tutorial island af.
Is het trouwens aan te raden iets van Runelite te gebruiken ofzo?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dan is dat account ook een RS3 account en geen OSRS account.Oxigeon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:21:
Vandaag wilde ik nog eens inloggen op mijn oude account waar ik al minstens 10 jaar niet meer op ben geweest. Dat heb ik geweten. Kreeg de melding dat mijn account vorig jaar nog gebruikt is en er mee gefraudeerd is. Ik dacht nouja, na 10 jaar weet je toch niets meer van het spel en dus maar een nieuw account aangemaakt bij OSRS. Inmiddels van tutorial island af.
RuneLite is zeer zeker aan te raden. Zonder RuneLite zou ik geen RS spelen.
Runelite is inmiddels gedownload samen met de Quest Helper. Geen idee of het een rs3 account is. Ik ben in elk geval overnieuw begonnen en ben de kok inmiddels aan het helpenArvado schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:28:
[...]
Dan is dat account ook een RS3 account en geen OSRS account.
RuneLite is zeer zeker aan te raden. Zonder RuneLite zou ik geen RS spelen.
Haha top, goed bezig.Oxigeon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Runelite is inmiddels gedownload samen met de Quest Helper. Geen idee of het een rs3 account is. Ik ben in elk geval overnieuw begonnen en ben de kok inmiddels aan het helpen
Hmm, was op weg naar Varrock om wat lodestones te ontgrendelen om wat sneller over de map te kunnen gaan. Moet je hier een minimaal magic level voor hebben tegenwoordig? Of is dit altijd geweest? Ik vind de lodestone namelijk niet.
Haha succes Oxigeon, ben toevallig ook kortgeleden gestart!
In OSRS heb je geen lodestones volgens mijOxigeon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:00:
[...]
Hmm, was op weg naar Varrock om wat lodestones te ontgrendelen om wat sneller over de map te kunnen gaan. Moet je hier een minimaal magic level voor hebben tegenwoordig? Of is dit altijd geweest? Ik vind de lodestone namelijk niet.
Nee klopt, lodestones is enkel RS3. Dus dan kan je nog even zoeken xD
Whaaaaa.... Ik moet dus de hele map over blijven rennenArvado schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:23:
Nee klopt, lodestones is enkel RS3. Dus dan kan je nog even zoeken xD
Snel beetje mage trainen trainen zodat je naar de belangrijkste punten kan.Oxigeon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Whaaaaa.... Ik moet dus de hele map over blijven rennen
Over m'n ban, deze was trouwens 3 dagen.
Hier zitten ook wat foutjes in:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KFq9kNKZ4G7rlkeIK0gIvSYh.png?f=user_large)
Offence date was zeker geen 16-3.
Bij game staat RuneScape en onderin weer OldSchool.
Zodra je een beetje geld hebt en geen ironman account bent, dan kan je ook Teleport tabs kopen bij de Grand ExchangeOxigeon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Whaaaaa.... Ik moet dus de hele map over blijven rennen
Verder zijn er ook een hele hoop andere teleports te krijgen, voor beginners kan ik in ieder geval de volgende wel aanraden:
De Ardy cloak
Chronicle
minigame teleports iedere 20 minuten
Ectophial
Tabs zijn in het begin het makkelijkst idd
Ja dat klopt inderdaad. Heb in elk geval al chronicle gekocht. Maar nu zijn mijn centjes op. Op de GE kan ik nog niks. Moet nog wat QP binnenharken of nog een uurtje of 20 online zijn. Maar dat komt wel goed.
Als je aangeeft dat je account gehackt is geweest, heb je nog best een kans dat ie ge-unbanned wordt.Oxigeon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:21:
Kreeg de melding dat mijn account vorig jaar nog gebruikt is en er mee gefraudeerd is. Ik dacht nouja, na 10 jaar weet je toch niets meer van het spel en dus maar een nieuw account aangemaakt bij OSRS. Inmiddels van tutorial island af.
Tegenwoordig heb je ook Ironman mode, waarbij je niet kan/mag ruilen met anderen.
Best leuk als je een keer iets anders wil, je s meteen de kans ook kleiner dat je account gebruikt wordt om te botten.
Runelite is zeker een aanrader, vooral de XP tracking, farming timers, markers, zoom limieten en Quest helper plugin.
Nou.... na een middag en avond spelen ben ik er toch achter dat osrs niets voor mij is. Ben toch meer van de "nieuwe" RS. Na een kwartiertje de nieuwe versie spelen voel ik me veel meer thuis. Denk dus dat ik me maar met die versie ga bezighouden.
Ja, het is natuurlijk maar net wat je gewend bent.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KB325dVbXXcXIrVADioLbBaF.png?f=user_large)

Blijkbaar kun je met die cape ook teleporteren naar house portals:
Rimmington, Taverley, Pollnivneach, Hosidius, Rellekka, Brimhaven, Yanille en Prifddinas
(En naar je eigen huis, waarvanuit je ook weer heel veel teleport opties hebt)
Veel nuttiger dan runecrafting imho en veel sneller om te lvl'en met zo'n 500kxp/hr.
Het verschil is echter dat runecrafting geld oplevert en construction alleen geld kost.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KB325dVbXXcXIrVADioLbBaF.png?f=user_large)
Rimmington, Taverley, Pollnivneach, Hosidius, Rellekka, Brimhaven, Yanille en Prifddinas
Veel nuttiger dan runecrafting imho en veel sneller om te lvl'en met zo'n 500kxp/hr.
Het verschil is echter dat runecrafting geld oplevert en construction alleen geld kost.
Misschien een domme vraag. Maar was net eens aan het kijken wat een membership inhoud en kost. Ongeveer betaal je voor 30 dagen 10euro.
Zijn er mensen die wel eens een membership hebben gekocht via een kinguin of Eneba? Dan betaal je voor 60/90 dagen hetzelfde dan dat je voor 30 dagen betaald bij runescape zelf. Is zoiets betrouwbaar? Mag dit? Want eigenlijk koop je toch gewoon een kaartje wat je normaal in de winkel koopt?
Zijn er mensen die wel eens een membership hebben gekocht via een kinguin of Eneba? Dan betaal je voor 60/90 dagen hetzelfde dan dat je voor 30 dagen betaald bij runescape zelf. Is zoiets betrouwbaar? Mag dit? Want eigenlijk koop je toch gewoon een kaartje wat je normaal in de winkel koopt?
Op OSRS kun je met je 'coins' of 'gp' ook bonds kopen en membership betalen. Dus dat is altijd ook nog een optie die geen euro's kost.Oxigeon schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:19:
Misschien een domme vraag. Maar was net eens aan het kijken wat een membership inhoud en kost. Ongeveer betaal je voor 30 dagen 10euro.
Wat jij beschrijft zijn retail codes. Dan wordt er een soort 'prepaid membership kaart gekocht in een land waar alles goedkoper is. Dit wordoor verschillende mensen gedaan
In de regels staat dat je geen spullen mag ruilen voor echt geld, buiten Jagex om (real-world-trading). Zo ver ik weet staat er niets over retail keys uit andere landen.
Maar zo'n retail keys vallen dus eigenlijk (wat mij betreft) net buiten die regel. En heeft niet zo'n prioriteit bij Jagex gezien ze dan nog wel iets eraan verdienen (bots/gp-verkopers is een groter probleem).
--
In het begin kocht ik via Jagex, maar heb het daarna opgezegd, je kunt dan een reden aangeven, ik heb "te duur" gekozen.
Ik heb nog nooit iemand gezien die voor keys een waarschuwing heeft gehad of verbannen is.
Als je het wil proberen, op dit moment kun je volgens mij via twitch prime 7 dagen membership krijgen. Handig als je al twitch prime hebt.
Ik pak even wat dingen eruit om op te reageren:Accretion schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:10:
[...]
Het kopen van GP werd voorheen nog gedoogd en daarnaast kun je bonds kopen en deze omzetten in GP (dus Jagex overtreed z'n eigen regels).
Scammers/lurers/'casino's'/gp-verkopers zijn wat mij betreft het echte probleem.
Als ze bots willen stoppen moet ze iedereen gewoon Ironman maken.
Het probleem houdt namelijk zichzelf in stand.
0. Prijzen die Jagex vraagt voor bonds of GP/bond zijn duur
1. Je kunt alleen geld verdienen als je goede Gear/levels en/of heel veel tijd hebt.
2. Bots hebben heel veel tijd en zijn altijd bereid om minder GP/HR te maken dan jou.
3. Supplies voor skilling komen in overvloed door bots
4. Je kunt geen geld meer maken met skilling, want bots houden de prijs laag.
5. Je moet GP gaan kopen (of krijgen) bij Jagex of bij een derde partij, om Gear te krijgen voor bosses die wél geld opleveren.
6. Jagex is duur (en banned bots pas met een vertraging, zodat ze eerst membership kopen?)
Ja, het zou beter zijn als er geen bots waren, dan kun je als beginner ook nog iets verdienen.
Ik heb gelukkig nooit GP hoeven kopen (maar heb wel e.e.a gekregen van een vriend die veel raids doet) en ik doe skills op een kosten-efficiente methode.
Maar het skillen an sich duurt al heel lang en levert niet zo heel veel op.
De 'buyable' skills kun je soms kosten-efficient doen, maar dan zijn ze over het algemeen heel traag (of nog steeds relatief duur).
Ik kan me ook voorstellen dat je niet 10u barrows wil doen om een uurtje crafting/herblore/prayer te kunnen betalen, dan duurt het skillen 10x zo lang zegmaar.
(Anyways, vergeet dit hele bovenstaande maar, het mag gewoon niet, punt.)
---
Laten nou net precies de personen zijn die veel gebruik maken van bots.
Er zijn genoeg dingen die je kan doen om geld te verdienen zonder max gear. Void is gewoon gratis te verdienen, en kan je voor heel veel pvm gebruiken.
Ook dit is natuurlijk totale onzin, zie antwoord hierboven.
Wat bedoel je met beginners kunnen niet anders?
Moeten ze dan gp kopen om te beginnen? Of moeten ze gelijk max gear hebben om het leuk te hebben?
Er zijn genoeg dingen die je kan doen om gp te verdienen, zeker mid-game.
Denk aan:
Barrows
zulrah
kbd
slayer
barrows, zulrah en kbd kan je allemaal in full void doen. Dit kost niks.
Upgrade het naar elite void, en je heb ineens gear voor end game content.
En met slayer is er ook gewoon heel veel te verdienen. ( nee niet in het begin)
En ja jagex is heeel laks geweest met bots en alles daarom heen. Gelukkig word dit steeds beter.
Een spel zonder bots zou voor iedereen beter zijn, zowel beginners als end gamers. En ja begrijp ook wel dat dat zo goed als onmogelijk is.
netjes hoorAccretion schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:46:
Ja, het is natuurlijk maar net wat je gewend bent.
[Afbeelding]
Ja, barrows is prima mid-game content.
KBD vindt ik echt een heel rare boss (qua mechanics) en heb je eigenlijk ook best een goed PoH voor nodig en de gear list op de wiki is bepaald niet goedkoop.
Ofja, zoals je zegt, void kost niet veel, maar alles eromheen wel.
Zulrah vindt ik zelf ook nogal een flinke stap vanaf barrows.
Maar dus eigenlijk is je enige path:
- Barrows totdat je Zulrah kunt
- met zulrah een Lance/crossbow halen voor KBD of Vorkath?
Ofja, m'n punt was dat mid-game niet zo heel veel GP/hr maakt en je best heel wat GP nodig hebt voor construction/prayer en wat gear om iets efficiënter te zijn.
Maar dat maakt bots niet goed, maar wellicht is een interessantere mid-game die meer geld verdient wel een oplossing voor bots.
(Alhoewel, als je alle bots banned wordt de mid-game vanzelf meer profitable. En daarnaast kunnen bots dan ook weer deze content gaan misbruiken.)
Kbd is idd een rare boss, maar voor mid game is het wel goed geld maken. Daarbij heb je absolute geen poh met pool nodig, want in de ferox enclave staat er 1 en er is een bank.Accretion schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Ja, barrows is prima mid-game content.
KBD vindt ik echt een heel rare boss (qua mechanics) en heb je eigenlijk ook best een goed PoH voor nodig en de gear list op de wiki is bepaald niet goedkoop.
Ofja, zoals je zegt, void kost niet veel, maar alles eromheen wel.
Zulrah vindt ik zelf ook nogal een flinke stap vanaf barrows.
Maar dus eigenlijk is je enige path:
- Barrows totdat je Zulrah kunt
- met zulrah een Lance/crossbow halen voor KBD of Vorkath?
Ofja, m'n punt was dat mid-game niet zo heel veel GP/hr maakt en je best heel wat GP nodig hebt voor construction/prayer en wat gear om iets efficiënter te zijn.
Maar dat maakt bots niet goed, maar wellicht is een interessantere mid-game die meer geld verdient wel een oplossing voor bots.
(Alhoewel, als je alle bots banned wordt de mid-game vanzelf meer profitable. En daarnaast kunnen bots dan ook weer deze content gaan misbruiken.)
De gear hoeft ook niet high end te zijn, black dhide is goed genoeg.
Zulrah is idd wel een goeie stap maar dan vooral door de mechanics, maar met 75 range en 75 magic en 44 prayer zeker goed te doen.
Ook hierbij is de gear niet duur.
Full void ( range en magic )
Iban staff
god's cape
Dit is allemaal gratis, je heb misschien nog 200k nodig voor rcb, dia (e) bolts, pots, rings of recoil en voor de boot mits je geen 72 agi heb.
Toen ik mid-game was heb ik ook veel wildy slayer gedaan. Door dat monsters dan larran's keys droppen, kan je ook erg leuk verdienen.
Maar ben het zeker met je eens dat als er nog maar 10% bots over zijn, alle mid game money makers echt weer de moeite waard worden.
kleine edit:
construction/prayer zullen dan wel nog duurder worden als er geen bots meer zijn. Dus of je er echt iets mee wint is dan ook weer de vraag.
[ Voor 3% gewijzigd door famm40 op 22-03-2022 06:39 ]
Mag ik even melden dat ik verschrikkelijk veel jeuk krijg van de Mage Training Arena in de woestijn
Alles voor de hard-diary...

Even volhoudenAgent47 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:16:
Mag ik even melden dat ik verschrikkelijk veel jeuk krijg van de Mage Training Arena in de woestijn![]()

Ik ben gelukkig ook bijna klaar met mining nog 300k te gaan.

Kan je tegenwoordig al bij de KBD komen zonder de wildy door te moeten dan?
Ik heb het vroeger wel is geprobeerd, maar elke 5 a 6 teleports sprinten voor een PKer werd ik vrij snel zat eigenlijk.
Verder zijn bots net zo oud als runescape zelf, dus leer er maar gewoon mee leven.
De reden dat jagex ze bant is alleen maar voor de bühne, de meeste bots zijn namelijk gewoon member en er wordt dus ook door jagex gewoon geld aan verdient.
Iedereen ironman maken is wel het stomste idee wat ik ooit heb gehoord en dan zou ik er ook meteen klaar mee zijn.
Ze hebben een tijd geprobeerd met een trading limit, toen is zo'n beetje iedereen die ik kende op RS gestopt met spelen.
Ik heb het vroeger wel is geprobeerd, maar elke 5 a 6 teleports sprinten voor een PKer werd ik vrij snel zat eigenlijk.
Verder zijn bots net zo oud als runescape zelf, dus leer er maar gewoon mee leven.
De reden dat jagex ze bant is alleen maar voor de bühne, de meeste bots zijn namelijk gewoon member en er wordt dus ook door jagex gewoon geld aan verdient.
Iedereen ironman maken is wel het stomste idee wat ik ooit heb gehoord en dan zou ik er ook meteen klaar mee zijn.
Ze hebben een tijd geprobeerd met een trading limit, toen is zo'n beetje iedereen die ik kende op RS gestopt met spelen.
Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!