Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Franko P. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:32:
Tuurlijk gaat het om geld. Ik ken geen enkel bedrijf dat voor niets gaat werken.

Maar JaGeX probeert ondertussen wel de community te betrekken bij de ontwikkeling van het spel.
Ook is dit een van de weinige mmorpg's waar het rwt en botgebruik serieus wordt aangepakt, waarvoor hulde.
Het is dan wel een beetje jammer dat pken oude stijl er niet meer is, maar ze proberen er tenminste fatsoenlijke alternatieven voor neer te zetten.
Wat dat betreft is het niet de schuld van JaGeX dat het "ouderwetse" pken niet meer kan, maar dat heeft de community aan zichzelf te danken. Immers, als er niemand was gaan botten/rwt'en dan was er niks aan de hand geweest.

(ik zeg natuurlijk niet dat de mensen hier dat gedaan hebben, maar ik ken zelf wel een aantal mensen die wel eens gold hebben gekocht)
Je weet wel dat de community blijer was met Bots (RWT was weinig mening over) omdat de prijzen stabieler waren en het makkelijker was om aan grote aantallen logs/clay/ores/arrows/bows ect ect te komen.

Persoonlijk mis ik de Bots wel een beetje =/ maar alleen vanwege de prijzen..

Al hoewel ik de GE wel een leuke uitvinding vind om het mass trading te compenseren, houd ik niet echt van de wijze waarop het gaat.. je zou spullen tegen je eigen prijzen moeten kunnen verkopen. Wil jij je whip verkopen voor 500k, dat mag. Wil je er 5m voor? mag ook.
Er zouden minimums/maximums moeten komen van zeg wat.. 50% van de gemiddelde prijs..

Iets van 1m zou je dus tussen de 500k & 1.5m moeten kunnen verkopen, niet de zielige 5% die er nu is -.-.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 28-01-2010 09:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24
Ik was/ben niet blij met bots. Waarom moet een noob met een makkelijk programma'tje miljoenen verdienen?

Als je cashflow zowat onbeperkt is dan is het niet moeilijk om een groot aantal skills naar 99 te trainen. Niet eerlijk als die cash uit het gebruik van een programmatje komt.
Stel je voor dat jij weet ik hoe lang hebt moeten werken voor geld wat je in 99 prayer wil steken, terwijl een ander gewoon dat geld verdient met een nacht zijn pc het werk te laten doen. Zou jij dat leuk vinden?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Franko P. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:07:
Ik was/ben niet blij met bots. Waarom moet een noob met een makkelijk programma'tje miljoenen verdienen?

Als je cashflow zowat onbeperkt is dan is het niet moeilijk om een groot aantal skills naar 99 te trainen. Niet eerlijk als die cash uit het gebruik van een programmatje komt.
Stel je voor dat jij weet ik hoe lang hebt moeten werken voor geld wat je in 99 prayer wil steken, terwijl een ander gewoon dat geld verdient met een nacht zijn pc het werk te laten doen. Zou jij dat leuk vinden?
Dat de noob makkelijk miljoenen verdient zorgde ervoor dat andere producten miljoenen goedkoper waren..
Daarnaast was het enige wat die gasten kochten een Phat ofzo.. de rest werd verkocht voor echt geld (hence the RwT)

het was een win/win situatie, maar wel tegen de regels =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 08:42
Franko P. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:07:

true!

Ge is handig maar de werking van ge is gewoon KUD.
Merchers hebben het gewoon te makkelijk nu (kopen item uit, mensen paniek kopen max, item gaat up).
Gewoon merchers bannen en iedereen is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imposant1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 16:34
Merchen mag gewoon =)

En als je merchante weghaalt zullen waarschijnlijk veel mensen stoppen (kijk naar al die clans)

En je hoeft niet per se te merchante voor geld.. train je skills een beetje, en je ziet dan hoeveel het kan opbrengen as je het een beetje slim verkoopt / inkoopt.

-Imposant1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Imposant1 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:46:
Merchen mag gewoon =)

En als je merchante weghaalt zullen waarschijnlijk veel mensen stoppen (kijk naar al die clans)

En je hoeft niet per se te merchante voor geld.. train je skills een beetje, en je ziet dan hoeveel het kan opbrengen as je het een beetje slim verkoopt / inkoopt.

-Imposant1
Merchen mag wel, Merching clans niet.. (Groepen die grote aantallen items kopen zodat deze duurder worden)

Zelf producten kopen en ze dan ietsje duurder verkopen mag natuurlijk wel ;) das het idee achter ruilhandel juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Meching clans mogen wel. Zelfs continu adverteren mag :X Echt te gek voor woorden dat Jagex hier niets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

RoD schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:02:
Meching clans mogen wel. Zelfs continu adverteren mag :X Echt te gek voor woorden dat Jagex hier niets aan doet.
Merching clans zijn verboden, check de Forums maar ;)
Massaal items inkopen zodat het niet meer verkrijgbaar is op de GE en het dan massaal verkopen omdat iedereen het op highest selled vind jagex niet zo leuk, omdat het een gemene manier van verdienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Dat is dus wat dat inhoud :-P, ik snapte het al niet!

Vraagje, ik wil mijn fishing en cooking van 52 naar 60 trainen, nu kan dit met lobbies en verdien ik er ook nog veel aan, maar aangezien er nog wel is wat mis gaat met cooken (furnace of hout) en alles voor tuna dichtbij een bank is, wat is dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185062

Als je member bent, doe dan family crest. Reward zijn cooking gauntlets. Daarmee burn je geen lobster. Anders zou ik het van je fishing level af laten hangen. Hoe snel vang je lobsters? Ga anders puur voor de xp trout en salmon vangen. Dan train je zowel fishing als cooking het snelst alleen maak je geen winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
F2P.

Dat is inderdaad een beetje het dubio, wil ik geld of wil ik snel resultaat! Ik denk dat ik toch voor het geld ga, want stel ik maak te weinig xp voor cooking, kan ik altijd van het geld nog meer raw lobbies kopen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:04:
[...]

Merching clans zijn verboden, check de Forums maar ;)
Massaal items inkopen zodat het niet meer verkrijgbaar is op de GE en het dan massaal verkopen omdat iedereen het op highest selled vind jagex niet zo leuk, omdat het een gemene manier van verdienen is.
QFC? In de Pmod-fora staat namelijk dat we er niets aan mogen doen omda het niet tegen de regels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tuurlijk gaat het om geld. Ik ken geen enkel bedrijf dat voor niets gaat werken.

Maar JaGeX probeert ondertussen wel de community te betrekken bij de ontwikkeling van het spel.
Ook is dit een van de weinige mmorpg's waar het rwt en botgebruik serieus wordt aangepakt, waarvoor hulde.
Het is dan wel een beetje jammer dat pken oude stijl er niet meer is, maar ze proberen er tenminste fatsoenlijke alternatieven voor neer te zetten.
Wat dat betreft is het niet de schuld van JaGeX dat het "ouderwetse" pken niet meer kan, maar dat heeft de community aan zichzelf te danken. Immers, als er niemand was gaan botten/rwt'en dan was er niks aan de hand geweest.

(ik zeg natuurlijk niet dat de mensen hier dat gedaan hebben, maar ik ken zelf wel een aantal mensen die wel eens gold hebben gekocht)
Maar ik vind ook dat JaGeX met een heleboel goede ideeen van de community helemaal niets doet... Maar inderdaad wel goed dat ze rwt en botten tegengaan.
Al was het botten zoals D4NG3R NL wel fijn voor de prijzen, want die merchclans, wat zijn die kut zeg! Overigens mogen de meesten niet continu adverteren RoD, omdat ze duidelijk gebruik maken van autotypers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Autotypen mag inderdaad niet, maar dat staat los van het feit dat continu adverten wél mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 03:44
wat me opvalt is dat er veel nieuwe regels van jagex zijn mbt tot de economie van runescape ..
Goldselling heeft wel veel invloed op het spel gehad zeg .. ;(
Ik vraag me af of drop parties nu dan wel niet illegaal zijn
* Ketho speelde runescape alweer 3 jaar geleden en denkt terug aan die tijd van Party Hats en Dragon Helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Drop parties kunnen simpelweg niet meer. Je kunt wel fijn alles droppen, maar als het een waarde heeft van, ik meen, meer dan 3k, dan krijgt niemand het te zien ;) Wel kun je dingen in de party chest stoppen in Falador. Soort van drop party-systeem verzonnen door Jagex zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:48:
Drop parties kunnen simpelweg niet meer. Je kunt wel fijn alles droppen, maar als het een waarde heeft van, ik meen, meer dan 3k, dan krijgt niemand het te zien ;) Wel kun je dingen in de party chest stoppen in Falador. Soort van drop party-systeem verzonnen door Jagex zeg maar.
En daar kun je nog best rijk van worden ook :D.
Omdat er maar een stuk of 4 werelden zijn waar gedropt kan worden, kun je gauw zo'n dropparty spotten, en dan looten.
Zo had ik een keer een 4,8m cash drop, en een vriend laatst een sara plate :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:56

deadinspace

The what goes where now?

D4NG3R NL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:23:
Dit gebeurde omdat 9/10 Auto'ers membership betaald werd met een gestolen creditcard ;(
Nee, dat gebeurde mede omdat veel van die accounts gestolen creditcards gebruikten. Het spel en de spelers hadden echt wel op meerdere manieren last van botting en RWT.

Zo herinner ik me het nog als gisteren dat er altijd bij zo'n beetje elke Magic tree een hele kudde lvl 3's met de default outfit in stilte stond te hakken. Daar was als echte speler bijna niet tegen op te concurreren. En de enorme influx aan bijvoorbeeld logs zorgde voor veel bows, zorgde voor veel alchen, zorgde voor veel coins, zorgde voor erg hoge inflatie. (toegegeven, de economie is op het moment niet in een veel betere staat, maar we zijn iig uit die eeuwige inflatie-spiraal)
Het draait dus ZEKER wel om geld.
Natuurlijk probeert Jagex geld te verdienen, ze hebben servers/bandbreedte/kantoorhuur te betalen, en de medewerkers willen ook graag loon ontvangen.

Maar dat wil niet zeggen dat het om geld draait!
Geld is belangrijk, maar voor veel mensen geen doel an sich. Ik geloof er niks van dat geld de hoofdprioriteit is van de leidinggevenden van Jagex. Niks aan Runescape/Jagex komt op mij over alsof het alleen maar om geld gaat.
D4NG3R NL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:45:
Je weet wel dat de community blijer was met Bots [...]
Spreek voor jezelf zou ik zeggen ;)
Ik ben blijer zonder bots, met een natuurlijkere economie.

Dat sommige dingen duurder zijn geworden is jammer, maar ach, ik kan er niet van wakker liggen (en dat uit de mond van iemand die NU bones voor 99 prayer aan het kopen is in plaats van twee jaar geleden).
Al hoewel ik de GE wel een leuke uitvinding vind om het mass trading te compenseren, houd ik niet echt van de wijze waarop het gaat.. je zou spullen tegen je eigen prijzen moeten kunnen verkopen. Wil jij je whip verkopen voor 500k, dat mag. Wil je er 5m voor? mag ook.
Er zouden minimums/maximums moeten komen van zeg wat.. 50% van de gemiddelde prijs..
Ja, ik moet zeggen, ik heb me al tijden afgevraagd of zoiets price manipulation juist niet zou voorkomen.

Een probleem van het huidige ± systeem is dat een merching clan voorwerpen slechts voor 5% boven de marktprijs hoeft te kopen om een verandering in gang te zetten. Zodra het item 5% in één dag gestegen is springt iedereen er bovenop om het te kopen, en dan zit het item een tijdje muurvast op +5% per dag.

Als dat prijsbereik nou ±50% was, dan moesten merchers veel meer betalen om dit te bereiken, en +50% per dag is simpelweg niet vol te houden waardoor iedereen hopelijk afhaakt voordat het ooit zover komt.

Ik zou graag eens een dergelijk experiment van Jagex zien :)
wimjongil schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:48:
Maar ik vind ook dat JaGeX met een heleboel goede ideeen van de community helemaal niets doet...
Nouja, wat voor de een een goed idee is hoeft dat voor andere mensen nog niet te zijn. Er worden genoeg ideëen aangedragen die onwenselijk zijn omdat ze niet in RS passen, of omdat ze (soms op subtiele manieren) vervelend zijn voor veel spelers.

Daarnaast vind ik dat Jagex tegenwoordig juist best goed luistert naar de community. Vergeleken met een jaar of 2-3 geleden is Jagex echt een stuk beter bezig :)

Maar er zullen ongetwijfeld ideëen zijn die inderdaad goed zijn maar waar ze niks mee doen. Heb je specifieke voorbeelden van genegeerde ideëen die jij goed vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
net voor het eerst (na de vorige paar berichten) voor het eerst een paar random dropparties meegemaakt, best wel fun, ook al is het te druk. 200k ofzo verdiend door enkel wat ballonetjes plat te trappen, meh niet slecht vind'k :) 'k doe wel even verder, zien wat er zo nog kan droppen.

en normaal gezien haal'k vandaag nog 900 total skills. Damn 'k heb nog een lange weg te gaan op jullie met je maxed skills in te halen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imposant1
Add me maar op de 1st post

Imposant1 = Imposant1

-Imposant1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Laatst online: 23-06 02:04
Add mij dan ook maar... heb 2 accounts btw

ArcheryOwned
Meispwning

Ja, moest Me Is Pwning zijn toendertijd alleen dat kon niet -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324802

Hmm wist niet dat er een RS forum was op T.net :D word het eens tijd dat ik ook eens post :P

Ik ben hele lange tijd verslaafd geweest aan RS ben 1j member geweest op me main (lvl 94 in f2p) heb er 99 fishing op gehaald en 1604 total (niet slecht voor 1j member, al zeg ik het zelf :) zijn naam is x FriiZzLe x ).
Sinds kort op aanraden van vrienden naar WoW overgeschakeld op zich wel leuk maar het heeft de leuke sfeer niet van RS :( , lekker samen skillen af en toe voor de fun eens rev hunten en fun clanchats doen :).
Dus sinds kort ben ik weer eens bezig op mijn pure (jaja ik weet het meeste zijn hier pure "haters")
Hij is nu nog f2p lvl 50 met 40 att 70 str 59 hp 1 pray 1 range 60 mage. (ben ook bezig met een 2de f2p pk vid :D... zo dit is even men introductie op dit topic xD

Zelf vind ik dat merchanten (clans) gewoon heel het doel van G.E "verneuken" vooral dan items die de meeste mensen nodig hebben zoals pots, seeds, dboots,... daar vind ik dat jagex iets aan moet doen (bijv. prijzen van pots freezen of uit G.E halen en ze op vaste prijzen in shops en zetten).
Hulde ook voor Jagex die echt iets gedaan heeft aan RWT en bots het bot probleem zal blijven bestaan maar ze zoeken echt naar de mensen die botten, ze hebben daar een uitgewerkt systeem voor gevonden en dat vind ik echt geweldig van jagex,... daar kunnen andere bedrijven wat van leren IMO (sro)

Het enige minpunt van RS is het imago er zijn echte "kids" die RS spelen heb ik vaak genoeg gemerkt door hun houding toen ik in piscatoris monks aan het vissen was, uitdagen van mensen scheldpartijen voor kleine dingetjes (racisme). Ook in PvP heb ik er last van lvl 61 dat op mij (lvl 50) zitten te hitten of je de hele tijd volgen, dan weet je gewoon het is weer een 12-15 jarige -.-', er zijn natuurlijk ook 12-15 jarigen die niet zo kinderachtig doen.

Nu speel ik niet meer op men main ik vind het skillen niet zo leuk meer misschien neem ik hem later weer op :). Dus speel ik 100% op mijn pure omdat ik de PvP in rs het leukste systeem/community van alle MMO'S vind ,en vooral pures en dergelijke, ik zie trouwens niet in waarom sommige pures zagen over dingen wat ze niet kunnen ik vind dat we meer als genoeg kunnen :)

RSN: godly bliz (lvl 50 f2p str pure) ben zeer actief als er mensen zijn die ook een pure hebben f2p rond dat lvl wil ik gerust eens samen pken :)

mijn 1ste pk vid kan je vinden door godly bliz pk vid1 in youtube te zetten (ben op me werk yt is blocked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Om nog even terug te komen op de hele JaGeX-die-het-alleen-voor-geld-doet-discussie:

Dit is wat Mark Gerhard onlangs zei over de financiële kant van de nieuwe skill, de vraag was: "Zullen jullie niet veel geld verliezen als de nieuwe skill ook voor F2P is?"
Yes it will; lots and lots according our learned finance folks and their pretty charts and graphs. To us, though, it’s more important to provide a great gaming experience to our players. For the avoidance of doubt, “Jagex” stands for “Just about the Gaming Experience.”

To echo this point, we recently developed Bouncedown for the iPhone and simply gave it away free to our community because we believe everyone should have access to a high-quality free game. Since then, Bouncedown has been the #1 free game and application on iTunes for some three or so weeks with more than 10 million downloads.

On the financial side (since I get asked this a lot), as long as we can pay our brilliant teams good remuneration; cover studio operating expenses; have some fun from time to time; and continue to invest in new games, talent and a massive amount of R&D to remain an industry leader, we'll remain very happy indeed.

We believe financial success is the side effect of creating world-beating entertainment and not our purpose for creating games. In my previous experience, most companies tend to get this wrong by thinking about it the other way round to Jagex. Naturally, we can’t make everything free otherwise we wouldn’t have the resources to create anything at all, but we always try to either provide a completely free game or a great free game with some value-added content for our most ardent fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb eigenlijk bijna geen enkel probleem met de GE hoe hij nu is.
Als ik een item nodig heb die net gemerchant wordt dan wacht ik gewoon een paar dagen tot hij weer laag is en koop hem dan. In de tussen tijd zijn er genoeg andere skills te trainen en dingen te doen.
Enige wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ze sommige items vastzetten met de prijs. Als er dan veel vraag is blijft het laag en kom je er op die manier nooit aan. Als ze die nou los maken kan de prijs gewoon omhoog gaan en komen er mensen die het items gaan maken/vangen/vinden.
Verder vind ik het ook jammer dat ze soms ingrijpen in prijzen. Ik geloof dat het empty vials waren waar ik er ooit zoveel duizend van had. Die kostten toen 100 ea en de prijs was aan het dalen. Ik cancelde het telkens om voor nog een lagere prijs te proberen te verkopen waardoor het op het laatst voor 25 ea ofzo tekoop was. Maar opeens was de prijs weer 100 ea ! :S
Normaal gesproken kan de prijs nooit hoger worden dan waar je het voor aanbied. Tenzij je misschien die dingen niet verkoopt vanwege die 4 uur periode als je al de max hebt verkocht of gekocht. Ik vraag me dus af waarom ze dit doen.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Is er nog een normale pagina met alle worlds? Ik kan hem nie vinden om tussen m'n favo's te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online
Voor zover ik weet is die er niet meer. Het kiezen van worlds doe je gewoon via de loginpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Volgens mij is die pagina er nog wel. Ik weet alleen niet hoe je er bij komt. Jagex heeft em nogal diep weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ja, ik kwam er namelijk laatst ook toevallig op, maar kan hem vervolgens niet meer vinden, ook in m'n geschiedenis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Dimiz schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:52:
Ja, ik kwam er namelijk laatst ook toevallig op, maar kan hem vervolgens niet meer vinden, ook in m'n geschiedenis niet.
Je bedoelt deze :
http://www.runescape.com/slu.ws?order=WMLPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ja, top! Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imposant1
Afgelope dagen flink geburst.

Heb nu zo'n 2.4m xp banked :)

zaterdag 88 halen (A)

-Imposant1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Imposant1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:42:
Afgelope dagen flink geburst.

Heb nu zo'n 2.4m xp banked :)

zaterdag 88 halen (A)

-Imposant1
88 mage of summoning?
burst je lobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Sommoning, hij is charms aan het sparen.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Bijna lvl 60 fishing, yes :-P! Ik heb dan 2k lobby's, beste is op furnace toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:43:
Bijna lvl 60 fishing, yes :-P! Ik heb dan 2k lobby's, beste is op furnace toch?
Alleen als je op de furnace in Lumbridge van die cook daarzo gaat cooken, verbrand je er minder. Maar dat is dan weer veel lopen, dus als ik jou was, zou ik gewoon bij de ge gaan cooken op vuurtjes van fm-trainende mensen ;).

Zonet 71 mage gehaald op m'n pure (lvl 49) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Dat heb ik er wel voor over! Die 2 trappen kunnen mij ook niks schelen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Afbeeldingslocatie: http://rubenos.v3host.nl/runescape-current-skills.png
Zo! Fishing + Cooking naar 60 en 500k erbij! Magic ondertussen 50, ging erg snel zeg met alleen minds! En lekker goedkoop ook! Nu range van 45 naar 50. Aangezien ik nu beetje alles op de beste manier probeer te trainen, is het dan ook nog handig om een schild te gebruiken? Of totaal overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Hangt er vanaf of je gehit wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:10:
[afbeelding]
Zo! Fishing + Cooking naar 60 en 500k erbij! Magic ondertussen 50, ging erg snel zeg met alleen minds! En lekker goedkoop ook! Nu range van 45 naar 50. Aangezien ik nu beetje alles op de beste manier probeer te trainen, is het dan ook nog handig om een schild te gebruiken? Of totaal overbodig?
Aangezien je met range meestal op een safespot staat waar je niet gehit wordt, is een schild niet noodzakelijk. (Bovendien kun je alleen met een crossbow een schild dragen, maar een crossbow is in f2p niet zo goed) Mocht je toch voor de zekerheid een schild willen dragen, doe dan een antifire of een wooden shield, alle andere f2p shields geven negatieve range bonus voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
In principe wordt ik niet gehit, maar ik bedenk me ineens dat ik gebruik maak van een Maple Shortbow, waarbij je dus geen schild kan dragen! Of ben ik nou in de war?

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Klopt. Als je een schild wil dragen moet je een crossbow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
RoD, ik vroeg me af, hoeveel Quests heb je al gedaan van het member gedeelte? Alles of is dat een beetje te hoog gegrepen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Wat is hoog gegrepen, zelfs ik heb ze allemaal gedaan. :P

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik moet de laatste twee nog. Tot nu toe nog geen zin gehad om die te doen. Komt wel een keer. Wil het toch een beetje bijhouden. Uiteindelijk zijn de quests het wel waard, dus doe ik ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ik wil toch maar naar crafting level 70, ik zit momenteel op 50, nu weet ik dat er zat manieren zijn maar het kost allemaal zoveel geld de laatste tijd! Is er ook een manier (zoals pots maken ofzo) dat niet zo duur is en toch niet al te traag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:40:
Ik wil toch maar naar crafting level 70, ik zit momenteel op 50, nu weet ik dat er zat manieren zijn maar het kost allemaal zoveel geld de laatste tijd! Is er ook een manier (zoals pots maken ofzo) dat niet zo duur is en toch niet al te traag gaat?
Ik weet niet wat je magic is, maar met superglassmake (lunar magic), verdien je geld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Water runes maken ging best wel snel bij mij, ookal was dat maar van 48 naar 51 of 52 :P

En ik maakte er toen volgens mij zelfs winst op :)

88 firemaking, op naar de 90!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online
Vandaag weer een update. Deze keer weer eens een slayer update, of moet ik zeggen alweer een slayer update? De update zelf is wel grappig (al zit het er in de verste verte niet aan te komen dat ik er gebruik van kan gaan maken), de items zijn zeker interessant. Ik vind het alleen jammer dat ze zo relatief kort na Kuradal alweer een nieuwe Slayer-update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Om ervan gebruik te kunnen maken moet je de fight caves gedaan hebben, en het is ook wel handig als je van die FOG-items hebt. Oftewel, Jagex wil je weer eens minigames laten doen. Ik heb daar echt geen zin in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:27:
Om ervan gebruik te kunnen maken moet je de fight caves gedaan hebben, en het is ook wel handig als je van die FOG-items hebt. Oftewel, Jagex wil je weer eens minigames laten doen. Ik heb daar echt geen zin in :/
Ik vind het wel leuk dat de Fire Cape nu ook een requirement wordt! Dwingt al die skillcape noobz0rs om fight caves te doen! >:)

En die staff vind ik wel een beetje overpowered, icm die FoG-gear kost combatmagen nog maar de helft praktisch. Rock lobsters barragen/bursten wordt dus lekker goedkoop!
Gaat waarschijnlijk ook wel invloed hebben op de economie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik weiger gewoon :P Dan maar niet die beesten slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
dacht ik eerst ook zo over, tot ik er overlaatst achterkwam dat sommige jewelry best winstgevend is :)
ben van 40 naar momenteel 66 gegaan en moet ondertussen toch een dikke 3m+ hebben verdiend eraan. Persoonlijk vind ik dat veel als F2P.
koop gold bars praktisch gratis, koop een heleboel gems (cut!!) en maak een ton bling-bling-spul. Kijk wel even de GE (graphs ook!) na want het hangt van de dagen af welke gems je moet hebben en welke dingen je moet maken. ring/necklace/amulet.

een ander manier die ik een tijdlang volhield was om naast de crafting guild koeien te doden, binnen de huiden te tannen en hardleather bodys van te maken en dan deze lowlevel alchen met explorer ring (68g/each -> 30x ofzo == 2100g. 2100g/3g (per hardleather) == 700 koeien per dag). Daar verdien je niet veel op maar het kost je tenminste geen bal en je levelled er best vlotjes mee (+ wat combat xp + wat prayer xp als je dit wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Top tip is dit! Hartelijk dank :-D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 19:28
Hallo allemaal!
Ik speelde een aardige tijd geleden nog Runescape (f2p). Dat was in de tijd dat Rune gewoon het hoogst haalbare was, of hooguit Rune gold-trimmed. Ik vatte laatst het plan op om weer te gaan spelen. Maar, amai, wat is er veel veranderd zeg! Vroeger verdiende je geld door non-stop coal te minen, maar nu is dat vermoedelijk niet de snelste manier meer. Wat een items zeg! Ik zie -kortom- door de bomen het bos niet meer. Ik heb de acc wel gelijk maar p2p gemaakt, dat zijn nu veel meer opties. Ik ben lvl 60 combat, en mijn hoogste skill is mining op lvl 72. Ik heb full rune, maar verder niet. Alle f2p quests heb ik gedaan (was toen een makkie). Echter, ik vraag me af wat ik nu moet gaan doen. Ik heb net de GE bekeken, en dat vind ik een prima systeem. Ik heb altijd met een skimmie gevochten, en dat zal ik blijven doen ook. (Of wordt je niet 'beter' naarmate je een wapen vaak gebruikt)? Hoe kan ik nu het makkelijkst geld verdienen, en vooral, wat moet ik daar in godsnaam van gaan kopen? Oftewel, kan iemand me even uitleggen wat voor items voor wat voor soort typen characters zijn zodat ik de weg weer een beetje terugvind in Runescape? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Loekoe schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:42:
Hallo allemaal!
Ik speelde een aardige tijd geleden nog Runescape (f2p). Dat was in de tijd dat Rune gewoon het hoogst haalbare was, of hooguit Rune gold-trimmed. Ik vatte laatst het plan op om weer te gaan spelen. Maar, amai, wat is er veel veranderd zeg! Vroeger verdiende je geld door non-stop coal te minen, maar nu is dat vermoedelijk niet de snelste manier meer. Wat een items zeg! Ik zie -kortom- door de bomen het bos niet meer. Ik heb de acc wel gelijk maar p2p gemaakt, dat zijn nu veel meer opties. Ik ben lvl 60 combat, en mijn hoogste skill is mining op lvl 72. Ik heb full rune, maar verder niet. Alle f2p quests heb ik gedaan (was toen een makkie). Echter, ik vraag me af wat ik nu moet gaan doen. Ik heb net de GE bekeken, en dat vind ik een prima systeem. Ik heb altijd met een skimmie gevochten, en dat zal ik blijven doen ook. (Of wordt je niet 'beter' naarmate je een wapen vaak gebruikt)? Hoe kan ik nu het makkelijkst geld verdienen, en vooral, wat moet ik daar in godsnaam van gaan kopen? Oftewel, kan iemand me even uitleggen wat voor items voor wat voor soort typen characters zijn zodat ik de weg weer een beetje terugvind in Runescape? :)
Haal eerst een Dragon longsword & Dagger :)
Moet je de Quest "Lost City" voor doen.. erg makkelijke quest met een best wel goede reward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
[F2P]:
Ik ben bezig met mining en smithing, en nu lees ik dat je met super heat item net zoveel smithing xp krijgt voor het smelten van 4 coal en 1 mithril ore als wanneer ik het in de furnace doe. Klopt dit? Zou mij veel lopen schelen.

Edit: Laat maar, 400k voor de runes vind ik beetje prijzig.

[ Voor 11% gewijzigd door Dimiz op 14-02-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:50:
[F2P]:
Ik ben bezig met mining en smithing, en nu lees ik dat je met super heat item net zoveel smithing xp krijgt voor het smelten van 4 coal en 1 mithril ore als wanneer ik het in de furnace doe. Klopt dit? Zou mij veel lopen schelen.

Edit: Laat maar, 400k voor de runes vind ik beetje prijzig.
Met mithril bars maak je nauwelijks verlies geloof ik, en je krijgt magic exp. Of die exp 400k cash waard is, moet jij beslissen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekoe schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:42:
Hallo allemaal!
Ik weet niet wat je overige stats zijn, maar ga in het begin questen en doe wat aan je cb lvl (80 is wel genoeg in het begin). Aan te raden quests:
- Fishing Contest (voor gebruik passage onder White Wolf Mountain)
- Priest in Peril (Morytania land vrijgespeeld)
- Wolf Wisle (unlocken v. summoning skill)
- Tears of Guthix (gratis xp aan laagste skill per week door miniquest)
- Tree Gnome Village (reizen via gnomes)
- The Grand Tree (reizen via gnomes)
- Watchtower (watchtower teleport = yanille teleport unlocked)
- Lost City (unlock van dragon longswords en dragon daggers)
- Troll Stronghold (Trollheim teleport unlocked)
- Monkey Madness (unlock van dragon scimitars)

Daar ben je wel even mee bezig. Daarnaast heel veel lezen. Lees alle skillguides van tip.it. Die zijn goed, en geven je een overzicht. Lees daarna guides op de forums van tip.it en zybez. Zie de links bij de startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:56

deadinspace

The what goes where now?

Ik vraag me iets af...

Er is weer een nieuw item - de Staff of Light - en zoals gewoonlijk hebben mensen daar bakken met geld voor over, 100m+ in de eerste paar dagen. Maar uiteraard is de GE prijs een heel stuk lager (dat is trouwens wel een aspect waarop de GE jammerlijk faalt: nieuwe items).

Hoe traden spelers dat item dan voor die prijzen? Junk trading? Ruilen tegen items die altijd maxed zijn en dus niet goed te koop zijn op de GE?

Als ik op de fora rondkijk, dan heb ik de indruk dat dat niet de enige methoden zijn; Ik zie bijvoorbeeld veel SoL-sellers die een easter egg willen, maar easter eggs zijn zo'n 73m. Hoe ruilen ze dat dan? Toch weer junk trading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

deadinspace schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:58:
Ik vraag me iets af...

Er is weer een nieuw item - de Staff of Light - en zoals gewoonlijk hebben mensen daar bakken met geld voor over, 100m+ in de eerste paar dagen. Maar uiteraard is de GE prijs een heel stuk lager (dat is trouwens wel een aspect waarop de GE jammerlijk faalt: nieuwe items).

Hoe traden spelers dat item dan voor die prijzen? Junk trading? Ruilen tegen items die altijd maxed zijn en dus niet goed te koop zijn op de GE?

Als ik op de fora rondkijk, dan heb ik de indruk dat dat niet de enige methoden zijn; Ik zie bijvoorbeeld veel SoL-sellers die een easter egg willen, maar easter eggs zijn zo'n 73m. Hoe ruilen ze dat dan? Toch weer junk trading?
Junk trading ja..

Als een item in de GE 5m ofzo is, en als straatwaarde 10m dan moet de verkoper gewoon 5m aan junk toevoegen aan het item ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe, ik probeer dit spel weer eens na een half jaar... Er is wel erg veel veranderd zeg.

Gewoon beetje aanklooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 19:28
Bedankt voor de fantastische tips! Ik zal hier ongetwijfeld een beetje rondhangen en zal vast nog wel de nodige vragen hebben. Ik ben nu bezig aan m'n combat, gaat weer tergend traag allemaal natuurlijk! :P

EDIT:
Iemand tips waar te trainen op mijn level? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Loekoe op 15-02-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Loekoe schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:12:
Bedankt voor de fantastische tips! Ik zal hier ongetwijfeld een beetje rondhangen en zal vast nog wel de nodige vragen hebben. Ik ben nu bezig aan m'n combat, gaat weer tergend traag allemaal natuurlijk! :P

EDIT:
Flesh crawlers in die dungeon onder Barbarian Village, als je de herbs oppakt verdien je ook nog eens flink wat ;).

Loekoe schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:12:

EDIT:
Die spiders bij Stronghold of Security zijn ook wel fijn. Kan soms druk zijn, maar ze zijn agressive dus je kunt afk-en, al weet ik niet dat dat met jouw lvl ook kan. Ze zijn cb 50.

Maar freshcrawlers verdienen wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Requirement voor ice strikewyrms wordt veranderd. Je hebt niet meer per se een fire cape nodig. In plaats daarvan kun je de ability om tegen ze te vechten kopen voor slayer points. Verder heeft een fire cape nog als bonus dat je elke hit +4 damage doet (net als ferocious ring) en dat de max hit van de strikewyrm 2 hits lager ligt.

Wel een goed compromis, imo. Ik heb helemaal geen zin om die minigame te doen, en zo word ik in ieder geval niet gedwongen. Weet overigens iemand of je die beesten als assignment kan krijgen als je de ability + fire cape niet hebt? Oftewel, moet je per se skippen als je uberhaubt geen belang bij ice strikewyrms hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online
RoD schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:52:
Requirement voor ice strikewyrms wordt veranderd. Je hebt niet meer per se een fire cape nodig. In plaats daarvan kun je de ability om tegen ze te vechten kopen voor slayer points. Verder heeft een fire cape nog als bonus dat je elke hit +4 damage doet (net als ferocious ring) en dat de max hit van de strikewyrm 2 hits lager ligt.

Wel een goed compromis, imo. Ik heb helemaal geen zin om die minigame te doen, en zo word ik in ieder geval niet gedwongen. Weet overigens iemand of je die beesten als assignment kan krijgen als je de ability + fire cape niet hebt? Oftewel, moet je per se skippen als je uberhaubt geen belang bij ice strikewyrms hebt?
Je krijgt ze zonder fire cape niet als assignment, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ha, ideaal dit nu.

Ik heb tijdelijk een 19" scherm erbij en daar heb ik nu RS op. Ik heb nu een shitload aan raw trouts ingekocht (freeplayer etc) en een paar willow logs (die kosten ook niets meer zeg).
En dan mooi cooken bij de GE.

Ondertussen kan ik dan mooi iets anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Zo doe ik het ook. RS is erg leuk met een dual-screensetup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
zo hé, wat is een Saradomin setje in prijs gestegen zeg, 5,8 M. Vroeger kon je die nog krijgen voor ~3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:33:
Zo doe ik het ook. RS is erg leuk met een dual-screensetup :)
Inderdaad! Ik heb een tijdje een dual-screensetup gehad, dat was wel fijn zeg! Helaas neemt het zo'n ruimte in... Nuja, op 1 scherm is het ook prima te doen (1600*1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
En weer een cooking lvl omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346471

kspeel nu ook al een aantal jaartjes en heb wel een mooi accountje bij elkaar weten te sprokkelen denk ik zo. Is dit een beetje redelijk, of valt het tegen? Ik speel trouwens sinds kort weer, dus heb een aantal skills wel vreselijk laag :P

Rsname: Bartjuh_911
P2p cmb: 127
F2p cmb: 122,85 ( dragon bones voor 123 banked )
Total level: 1712
Bankworth: +- 100m
Clan: 2mighty4you 110+
Clanrank: Mentor

Attack 99
Strenght: 99
Defence: 96
Hitpoints: 99
Prayer: 78
Ranged: 95
Magic: 91
Cooking: 84
Woodcutting: 71
Fletching: 78
Fishing: 75
Firemaking: 68
Crafting: 65
Smithing: 60
Mining: 65
Herblore: 66
Agility: 65
Thieving: 73
Slayer: 86
Farming: 56
Runecrafting: 55
Hunter: 29
Construction: 34
Summoning: 39

`Bernd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Over level ups gesproken, gister 96 attack gehaald :).

En welkom, Bernd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimjongil schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:07:
[...]

Over level ups gesproken, gister 96 attack gehaald :).

En welkom, Bernd!
Danku :D en gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Hoi,

Als ik straks klaar ben met het smelten van mijn Mithril Ore & Coal ben ik smithing level 57. Als ik Dwarven Stout drink ben ik dan steeds tijdelijk 58. Welk item raden jullie aan om te Smithen, welke is het meest verkocht? Ik weet dat het Mithril Square Shield het meeste geld binnen haalt, maar wordt deze ook als meest verkocht? Of maakt het niet zoveel uit bij Mithril en wordt alles wel verkocht? Ik moet dus kiezen uit Mithril Scimitar, Mithril Longsword, Mithril Full Helm & Mithril Square Shield.

Edit: Ik heb 1600 mith bars, en van level 57 naar 60 gaan die op!

[ Voor 3% gewijzigd door Dimiz op 22-02-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwa xp maakt het geen reet uit. Je krijgt toch je xp per bar, niet per item. Items die het beste te high alchen zijn, verkopen ook het best. Moet je ff de high-alch opbrengst + de prijs van 1 nature rune aftrekken van de verkoopwaarde op grand exchange. Het grootste getal is dan de meeste winst. Tenminste, zo zal ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steel plates geven het minste verlies ( met alchen ), maar dat nog steeds veel :(

http://www.tip.it/runescape/high_alch.php#results

Gebruik deze calculator en je weet precies wat je kwijt bent ;) ( laden duurt even omdat hij de GE moet uploaden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
qua geld/bar dat je verdient met steel te smithen geloof ik dat steel nails beter opbrachten dan plates. 'k zou 't even moeten nakijken.
Maar ik heb geen idee waarom je het zou smithen. Koop de mats, smelt het, verkoop de bars: een boel smithing xp (en magic als je superheat deed) en nog een hoop opbrengst ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Heren, bedankt voor de tips. Moet er wel bij zetten dat ik het over MITHRIL had. En de vraag was niet over het geld, maar of ze wel verkocht werden. Maar dan wordt het de Mith SQ Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat mith sq's nog veel in de omloop zijn. Vooral niet het aantal wat jij wilt gaan maken, het lijkt me daarom beter om te alchen ;) Sorry ik had er overheen gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:42:
Heren, bedankt voor de tips. Moet er wel bij zetten dat ik het over MITHRIL had. En de vraag was niet over het geld, maar of ze wel verkocht werden. Maar dan wordt het de Mith SQ Shield
Als je wil gaan verkopen moet je nails, scimitars of arrow heads gaan maken. Maar mithril is gewoon niet zo geliefd, je kunt beter gaan alchen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ik ben F2P ;-). Dus dan worden het scims, in de hoop dat die wel in trek zijn! Ik kan eerst van alle 4 wel 5 maken en dan kijken hoe snel ze weg zijn om te testen natuurlijk. Bedankt!

Edit:
Zo! Red ik mezelf even van 2 smithing levels! Ik had dus 1600 mithril ore en 6400 coal, maar met 3200 iron ore maak je veel meer xp kwam ik achter! En geld! Steel plates maken toch meer! Nu ben ik straks level 62 inplaats van 60!

[ Voor 40% gewijzigd door Dimiz op 23-02-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:54:
Ik ben F2P ;-). Dus dan worden het scims, in de hoop dat die wel in trek zijn! Ik kan eerst van alle 4 wel 5 maken en dan kijken hoe snel ze weg zijn om te testen natuurlijk. Bedankt!

Edit:
Zo! Red ik mezelf even van 2 smithing levels! Ik had dus 1600 mithril ore en 6400 coal, maar met 3200 iron ore maak je veel meer xp kwam ik achter! En geld! Steel plates maken toch meer! Nu ben ik straks level 62 inplaats van 60!
Dat is heel mooi :). Die steel platebodies zullen zeker sellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Zonet killde ik een guard met een 204 hit.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bananen healen nu 20. Vet koel, dat ze dat toelaten man.

Leuk om mensen zien te klagen 'wtf is this for dumb update' etc. omdat ze moeten wennen. Als Runescape zo was als je begon met spelen, was er dan wel een probleem? Ook als je mensen ziet dat de game een kwartier tot half uur offline is, wat ik erg vlot vind voor een complete server heropzetting (natuurlijk voorbereid, maar toch), zitten ze toch te klagen. Man o man, wat een no lifers. Het blijkt ook wel "wtf jagex, I quit school for RS and now you took it offline etc."

Feitelijk is er niks veranderd, maar is er gewoon een komma verschoven. Ik denk zelfs dat het in je voordeel werkt, want nu kan je 7 hitten, wat voorheen 0,7 was (en waarschijnlijk een 0 werd). Mij hoor je niet klagen, maar het zal wel even wennen zijn als je een hit krijgt van 90 ofzo :p

[ Voor 29% gewijzigd door Hans1990 op 03-03-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Persoonlijk vond ik dat de lage hp's en al net zo z'n charmes had. Als ik grote getallen wil hitten ga ik wel WoW spelen of een of andere koreaanse mmorpg. En hoe is constitution nu duidelijker dan 'hit points'? Had dan gewoon zo gezet dat hitpoints in je stats menu niet meer omlaag gingen bij hp verliezen maar enkel in het rode bolletje ofzo. Nuja, misschien is het wel gewoon een beetje aanpassen maar 'k vind het momenteel maar niets.

Die nieuwe lobby is ook al zo'n aanpassing. Waarom je eerst moet kiezen om als 'free' of 'member' voordat je gaat inloggen ofzo snap ik niet meteen, zeker niet als je de lobby zelf bekijkt.'k had liever gehad dat het automatisch een server kiezen rekening zou houden met je favorieten. Nuja, 'k kan van deze lobby wel het voordeel zien, van het chat gedeelte (en al helemaal van het automatisch ingelogd blijven zonder om de 2 min opnieuw je logins in te moeten geven omdat je even te lang niet kijkt haha).

Die iron bar update, ja die is eigenlijk best wel goed voor de mensen die iron nog gebruiken. Betekent wel dat de prijs van iron bars gaat crashen. Hopelijk lijdt de ore prijs er niet teveel onder want die gebruik ik zelf nog wel hah. 80% succesrate is anders best wel hoog. Had best gewoon 60% of 65% mogen worden. Simpelweg 'een beetje beter' en niet 'zo goed als onbestaand op hoger lvl' (alhoewel, 1 op 5 verlies, is nog steeds wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Constitution is verzonnen om aan te geven dat de skill niet langer de hit points voorstellen. Het is wel gelinked, maar nu toch ook van elkaar gescheiden. Tis in ieder geval zeker nog niet WoW-like, en de reden achter de update snijdt wmb wel hout :)

Verder ziet de lobby er goed uit. Hopelijk onthoudt het ding wel mijn voorkeuren (F2P vs. P2P enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online
Ik vind het meestal niet erg als mensen klagen omdat ze liever niet willen dat iets veranderd, maar bij deze update zijn veel mensen ervan overtuigd dat je statistisch gezien minder gaat hitten, terwijl dat gewoon niet waar is. Sterker nog, de uiteindelijke gemiddelde damage die je nu doet, zal praktisch altijd hoger zijn dan die van voor de update, omdat ze altijd naar beneden afronden. Daardoor is er een situatie waarin je nooit verlies hebt. Er is een miniscule kans dat je geen winst maakt, maar in de praktijk maak je nagenoeg altijd winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Hadden ze dan niet beter gewoon het afrondingsysteem zo kunnen aanpassen dat vanaf 0,5 (of 0,6 ofzo) naar boven werd afgerond?
En ja, veel "0" hitten... wat wil je dan als je low level bent en nog geen stats hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet heel erg wennen aan die nieuwe updates. Doe mij maar het oude systeem. Dit systeem hebben ze eigenlijk ingevoerd om het voor de noobs makkelijk te maken. Vind ik zelf geen goede reden, als noob vond ik het spel machtig mooi en je levelde snel genoeg in cb imo.

Dat je nu strange rocks kan vinden, vind ik ook maar vervelend. ZIt nu monks te vissen en ik wil gewoon een lading monks vangen, klaar. Telkens heb ik weer zo'n idiote steen. Het zal me benieuwen hoeveel xp je daarvoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
stacken die stenen?

anyway, die stenen is toch maar een 1time keer als je dit niet wilt? breng zo'n steen naar varrock en zeg tegen die archeoloog dude dat je er geen meer wilt hebben (lees de update of questlog of whatever voor hoe exact het moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:55:
Constitution is verzonnen om aan te geven dat de skill niet langer de hit points voorstellen. Het is wel gelinked, maar nu toch ook van elkaar gescheiden. Tis in ieder geval zeker nog niet WoW-like, en de reden achter de update snijdt wmb wel hout :)

Verder ziet de lobby er goed uit. Hopelijk onthoudt het ding wel mijn voorkeuren (F2P vs. P2P enzo).
Ik vind het idd ook erg mooi! In de toekomst kan JaGeX nu ook life-boosting items toevoegen, voor als de wapens te veel gaan hitten. Dit is dan niet in strijd met de constitution skill :).
Alleen wel even wennen, guards die 40 hitten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online
warrg schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:01:
Hadden ze dan niet beter gewoon het afrondingsysteem zo kunnen aanpassen dat vanaf 0,5 (of 0,6 ofzo) naar boven werd afgerond?
En ja, veel "0" hitten... wat wil je dan als je low level bent en nog geen stats hebt?
Het punt is dat ze hier nog veel meer kunnen gaan doen. De scheiding tussen de skill en life points is minstens een zo belangrijke reden geweest om voor deze update te kiezen.

Het is gewoon eventjes wennen, maar eerlijk is eerlijk: Dat gaat je geen maand kosten. Als dat wel zo is, dan vraag ik me überhaupt af hoe je de wekelijkse updates weet te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Runescape gaat per update steeds raarder lopen bij mij. Nu krijg ik telkens als ik het spel start een melding dat er een fout in java is gevonden. Click yes to continue waarna het spel gewoon geladen wordt. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Anoniem: 185062 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:34:
Runescape gaat per update steeds raarder lopen bij mij. Nu krijg ik telkens als ik het spel start een melding dat er een fout in java is gevonden. Click yes to continue waarna het spel gewoon geladen wordt. Vreemd...
Ja dat heb ik ook soms :?. Of met Flash (van de advertenties)...

Gelukkig is die pop-up nog niet verschenen terwijl ik aan het pk'en ofzo was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
meestal krijg ik dat net na een update en blijft het raar doen totdat de game een tijdje later weer eventjes down gaat voor nog een update ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324802

Ik vind deze update maar niets =/ wel goed voor bosses maar in pvp vind ik het vreselijk irritant dit kan ik gwn nooit gewoon worden denk ik :'(
denk dat ik dan maar ga stoppen met rs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Je gaat stoppen met rs omdat de hitpoints met 10 zijn vermenigvuldigd? Je hit toch ook 10 keer zo hoog?

En daarbij, je ziet toch aan de health bar wanneer iemand dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Nu online
Ach, gewoon laten stoppen. Hij heeft de update krap twee dagen de tijd gegeven, maar weet al te vertellen dat hij er nooit aan zal wennen. Als hij niet met zoiets simpels om kan gaan, dan komt er vanzelf een andere update waar hij niet om heen denkt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Zozo, dat bonus exp weekend heeft geen windeieren afgelegd: 69-84 summoning, 96-97 atk, 128-130 cb :D. En vanavond misschien nog 80 slayer.

Mogen ze wmb vaker doen!
Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!