Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb 1-99 summoning nog eens dunnetjes overgedaan, en meer dan dat :P Van 13m naar ongeveer 28m summoning xp gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
het maakt het voor mij als F2P er niet echt simpel op om de prijsveranderingen van de GE in te schatten lol. Er zijn echt een heleboek prijzen gewoon erg raar aan het doen (erg onverwacht stijgen/dalen). 'k kan best een aantal dagen wachten voor'k verder merch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:28
Van 70 naar 88 summoning gegaan. Had nog verder kunnen gaan tot 90 maar vond het wel genoeg zo :P
Met dit ook cb 133 geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
'k heb op n vriend z'n acc construction van 30 naar 43 gebracht (teak larder voor gratis ingredienten). Eigenlijk had'k gewoon verder moeten doen want da's wel een dure skill zeg. Deze event halveerde letterlijk de kost van het levellen.

Is summoning eigenlijk moeilijk te levellen (normaal, niet tijdens het laatste weekend bedoel ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Trainen zelf is doodsimpel. Het punt is dat je charms moet halen en de secondary ingredients wel eens veel geld kunnen kosten. Zelf heb ik gewoon slayer 99 gehaald en daarna met die charms 99 summoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
83-94 summ met 2.4k blue en 1.7k crimson =) en dat in 2 uur. Had daarvoor 43-83 gedaan met 9k crimson. Nu terug charms aant oppikke me slayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46
Vraagje,

Heb nog zo'n 4k gold bars liggen, wat kan ik daar het beste mee doen?
Amulets maken? En welke? En ook enchanten voor verkoop?

Of gewoon op ge pleuren?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
hangt natuurlijk af van wat je crafting level is hé, wat je kan maken.

Kijk op de GE, zoek een jewelery item dat duurder verkoopt dan de gem (cut) + gold bar samen kosten, maak die en verkoop dat dan op de GE. Dit moet je echter wel zelf gaan uitzoeken want het verandert zowat dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gold unstrung amulets kunnen denk ik wel wat opleveren ivm string jewelry. Maar kijk het eerst even na op de manier van warrg ;).

Edit: zonet 98 attack gehaald, nog 1 leveltje ;).

[ Voor 18% gewijzigd door wimjongil op 19-03-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Yay! Level 70 mining gehaald! Nu op van level 54 naar level 62 smithing! Wat een werk zeg :-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
meh smithing trainen gaat vlotter dan mining vind'k.
Voor minen (fishen en WC en RC ook trouwens) moet je continu heen en weer lopen van/naar bank (tenzij je ter plekke blijft en alle mats dropt). Bij minen is het nog een stukje erger omdat je elke 1 slot opnieuw actief moet zijn om een nieuwe rock te selecteren. Bij woodcut of fishing kun je nog gewoon klikken en iets anders doen tot de boom/fishspot weg is en dan de volgende pakken.
Bij gebruik van een furnace (smith/craft) kun je ineens je hele inventory laten doen terwijl je zelf iets anders doet (op een aambeeld ook trouwens). Zelfs als je superheat doet moet je enkel op dezelfde plek blijven klikken practisch, wat gemakkelijker combineerd met filmkijken oid :p

Ben trouwens wel vlotjes aan't levellen de laatste tijd, met wat geluk haal ik vanavond nog eens een magic & smihting level. (81 en 70).

gratz met 70 mining btw :) zit'k zelf nog lang niet aan

[ Voor 3% gewijzigd door warrg op 01-04-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ja ik bedoelde eigenlijk het minen :-P! Echt een rot klus! Maar smithing was inderdaad zo klaar, 2 daagjes, level 62 smithing en 700K rijker door de steel plates!

Combo van superheat vind ik net wat te duur voor de plannen die ik heb zeg maar. Ik ga over niet al te lange tijd beginnen aan de stap van 70 naar 85 mining, en dan de onmogelijk taak op me nemen om nog steeds steel plates te gaan maken, omdat dat het snelste trained. Eigenlijk heel dom, maar mithril hakken duurt ook lang. Dus ik mag fijn 36k coal en 18k iron gaan hakken :-P. Maar als ik uiteindelijk klaar ben is mijn mining dus 85, smithing 76 (addy spulletjes =D) en ben ik 5 mil rijker!

Thanks voor de feli!

Nu eerst attack, strength, defence & magic naar 60!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik heb ook weer een mijlpaaltje: 20m mining xp. Volgende doel wordt 800m total xp. Die haal ik terwijl ik bezig ben met 20m smithing xp, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
20 mill mining xp lol. Mijn total xp is maar een lousy 15mill :'(
Combo van superheat vind ik net wat te duur voor de plannen die ik heb zeg maar.
ah, maar je moet het niet smithen hé :p
koop mats, smelt het en verkoop de bars. (bij steel/mith/... maak je normaal ook winst door te superheaten en dus ook magic xp. Je verdient wel de prijs van de nature runes minder, maar je moet ook niet heen en weer lopen).
Meestal doe ik superheat maar hier en daar loop ik van/naar furnace om te smelten ook, voornamelijk om de winst wat te verhogen (kost uit te sparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
warrg, dat is inderdaad wel een goeie! Zal ik eens over nadenken!

Ik vroeg me nog wat af, ik heb nog een oude account staan met +300K, kan ik via bijvoorbeeld de bounty world mezelf verslaan en dat hij dan het geld dropt ofzo? Of krijg als je iemand verslaat in de bounty world helemaal niks van diegene. Weet ik niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
ik heb geen idee van hoe het drop systeem werkt (ik skill, ik vecht niet ^^) tegenwoordig.

maak jezelf gewoon vriend van jezelf (zodat over tijd je trade limit omhoog gaat) en dual log (log met beide accounts tegelijk in). Trade dan met jezelf. Gaat best snel (geleidelijk natuurlijk, maar nog steeds best snel). 40K / 15 min max voor F2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:38
Dimiz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:24:
warrg, dat is inderdaad wel een goeie! Zal ik eens over nadenken!

Ik vroeg me nog wat af, ik heb nog een oude account staan met +300K, kan ik via bijvoorbeeld de bounty world mezelf verslaan en dat hij dan het geld dropt ofzo? Of krijg als je iemand verslaat in de bounty world helemaal niks van diegene. Weet ik niet namelijk.
Volgens de regels mag je die 300k niet overzetten. Bountyworld zal nooit 1 op 1 zijn, dus daar maak je niet echt winst mee. Je kunt het met wat geduld gewoon traden, maar as I said: Dat mag eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
@warrg: Huh? 40k :-O? Gewoon elkaar toevoegen aan friends list? That's it? Heb het nog niet eerder gedaan dus graag wat meer details aub :-P.

@Patriot: Ik weet het, maar het is mijn eerste account die ik eigenlijk heel erg verpest heb in het begin. Toen heb ik er op een gegeven moment voor gekozen helemaal op 0 te starten en vervolgens alles opde beste manier te doen voor F2P. Maar stel, met die worlds waar je tegen elkaar kan vechten, dat je op een plaats bent waar je alleen tegen elkaar vecht. Kan je dan wel de ander verslaan en dan ervandoor gaan met die 300k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
Dimiz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:41:
@warrg: Huh? 40k :-O? Gewoon elkaar toevoegen aan friends list? That's it? Heb het nog niet eerder gedaan dus graag wat meer details aub :-P.
Dat kan pas na 3 maanden ofzo, dus dat is voor de korte termijn geen alternatief. In de tussentijd had je het namelijk allang over kunnen zetten.
@Patriot: Ik weet het, maar het is mijn eerste account die ik eigenlijk heel erg verpest heb in het begin. Toen heb ik er op een gegeven moment voor gekozen helemaal op 0 te starten en vervolgens alles opde beste manier te doen voor F2P. Maar stel, met die worlds waar je tegen elkaar kan vechten, dat je op een plaats bent waar je alleen tegen elkaar vecht. Kan je dan wel de ander verslaan en dan ervandoor gaan met die 300k?
Nee, niet op die directe manier. Je loopt een grote kans om iets te krijgen wat veel minder waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Dat is echt ontzettend dom dat ik dat niet eerder heb geweten zeg! Dan maar gewoon 10k overtraden... Wel jammer, beide accounts zijn alweer vrij oud :-(. Hoe kom je aan deze wijze kennis?

EDIT:
Stel, mijn oude poppetje heeft full rune aan, ik versla hem, blijft die full rune dan liggen? (Als hij mij aangevallen heeft zeg maar.) Of zit daar 1 of ander limiet aan

[ Voor 32% gewijzigd door Dimiz op 03-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dimiz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:35:
EDIT:
Stel, mijn oude poppetje heeft full rune aan, ik versla hem, blijft die full rune dan liggen? (Als hij mij aangevallen heeft zeg maar.) Of zit daar 1 of ander limiet aan
Dat ligt aan jullie level, het EP, het Death Potential en de risked wealth van de PK'er. In f2p zijn meestal de drops van de kills tot 100k evenveel waard als de risked wealth van de gedode speler. Daarboven zul je eigenlijk alleen maar verlies maken.
Blijft dat het allemaal kans is, dus misschien krijg je niks, misschien krijg je wel een dubbele ancient statuette...

Sinds gister heb ik trouwens een stuk minder respect voor mensen met 99 ranged. Gister namelijk 90-94 ranged gedaan dmv chinnen. Zo kansloos snel dat het geen kunst is om dat 99 te krijgen :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Kijk hier voor een overzichtelijk tabelletje van hoe lang je vrienden moet zijn enzo:
trade limit amounts
(een richtlijn iig, wants met max questpoints is het hoogst dat je kan traden als F2P gewoon 40K)

Hier vind je dan weer een het artikel waar staat uitgelegd wat er dropt in PVP werelden (zie het hoofdstukje "Death and Drops'). Lijkt me niet echt de manier om tussen eigen accounts te transferren.
PvP-worlds

@ Patriot: Inderdaad op korte termijn zou dit niet lukken, maar om deze reden zou je eigenlijk al je "eigen" accounts je vriend moeten maken zodat je, wanneer je wel wil transferren, deze hogere tradelimits hebben.
Ik weet eigenlijk niet wat de regels zijn hieromtrendt van zelf met 2 accounts inloggen of met 'jezelf' traden. Waar kan ik hierover specifieke regels vinden? (misschien staat het wel gewoon in de rules, zal ik straks even doorzoeken hierover).
Meer ter info dan iets anders want ik heb maar een account maar het gebeurt wel dat wanneer er een vriend hier is dat we dan even dualloggen om te vergelijken of te traden of iets samen te doen als we toch maar 1 computer ter beschikking hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Thanks! Handige links! Inmiddels heb ik gister alle 380k overgetrade, elk kwartier 10k. Irritante klus, magoed wel weer wat centjes erbij! Nu gestart met attack, strength, defence van 50 naar 60 en daarna magic van 50 naar 60. Daarna mijn grote tocht van mining 70 naar 85 en smithing 62 naar 76! A long way to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
warrg schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:11:
@ Patriot: Inderdaad op korte termijn zou dit niet lukken, maar om deze reden zou je eigenlijk al je "eigen" accounts je vriend moeten maken zodat je, wanneer je wel wil transferren, deze hogere tradelimits hebben.
Ik weet eigenlijk niet wat de regels zijn hieromtrendt van zelf met 2 accounts inloggen of met 'jezelf' traden. Waar kan ik hierover specifieke regels vinden? (misschien staat het wel gewoon in de rules, zal ik straks even doorzoeken hierover).
Meer ter info dan iets anders want ik heb maar een account maar het gebeurt wel dat wanneer er een vriend hier is dat we dan even dualloggen om te vergelijken of te traden of iets samen te doen als we toch maar 1 computer ter beschikking hebben).
Zie http://www.runescape.com/rules/rule_multiple_logging.ws:
You may create more than one account, but if you do, you may not log in more than one account at any time, and they must not interact with each other in any way. This includes 'drop trading' or any other method of item transfer.
Er staat dus letterlijk in de regels dat het verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:17:
Thanks! Handige links! Inmiddels heb ik gister alle 380k overgetrade, elk kwartier 10k. Irritante klus, magoed wel weer wat centjes erbij! Nu gestart met attack, strength, defence van 50 naar 60 en daarna magic van 50 naar 60. Daarna mijn grote tocht van mining 70 naar 85 en smithing 62 naar 76! A long way to go!
Die tijd had je beter kunnen besteden met je skills trainen en daarbij geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
@RoD: Eens, maar ik heb het liefst zoveel mogelijk geld, op zo'n laag mogelijke skill! Nu al mijn resterende geld is overgemaakt, ga ik weer verder ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik bedoel dus dat je behoorlijk inefficiënt geld aan het "verdienen" bent op deze manier. Het kan allemaal veel sneller op een andere manier waarbij je ook nog xp binnenharkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Weet ik, was ondertussen wel aan het skillen hoor, had alleen extra accountje open:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
Dus.. Dungeoneering. Als ik het goed begrijp (nog geen kans gehad om te spelen), dan is het gewoon een skill waarin je bewijst dat je goed bent in het verslaan van monsters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat het beter was geweest als ik dit op de voorpagina las:
"New minigame released: Dungeoneering"

Het lijkt meer op een minigame als op een echte "skill" (zelfs het geruchte sailing zou beter zijn geweest als dit xD)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:15:
Ik denk dat het beter was geweest als ik dit op de voorpagina las:
"New minigame released: Dungeoneering"

Het lijkt meer op een minigame als op een echte "skill" (zelfs het geruchte sailing zou beter zijn geweest als dit xD)
Ja het skill-gehalte is vrij laag. Maar de rewards klinken wel mooi zeg! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Heb het net even gespeeld.
Tot nog toe is het een makkie, je stapt in een dungeon en het doel is de eindbaas te vinden door deuren te openen.

Als je de uitgang gevonden hebt krijg je xp voor je skill.

Ik denk dat de hogere level dungeons wel wat meer teamwork vereisen. Btw, max in die skill is lvl 120 :D

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Franko P. schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:35:
Heb het net even gespeeld.
Tot nog toe is het een makkie, je stapt in een dungeon en het doel is de eindbaas te vinden door deuren te openen.

Als je de uitgang gevonden hebt krijg je xp voor je skill.

Ik denk dat de hogere level dungeons wel wat meer teamwork vereisen. Btw, max in die skill is lvl 120 :D
Zouden de huidige skills ook worden uitgebreid naar 120 max? Dan heeft RoD nog heel wat te doen om weer alles max level te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het is écht gewoon een minigame :X Ben nu level 22, het trainen gaat gruwelijk traag. Ik hoop dat het sneller gaat wanneer je toegang krijgt tot meer floors, want dit kan nooit zo doorgaan na 99, en zelfs 120.

Overigens vind ik het wel een leuke skill. Maar de kritiek is terecht. Het heeft alles van een minigame: een afgesloten ruimte waar je de activiteit doet, waiting rooms, en repeteerbare game-sessies, en dan dus tokens waarmee je rewards kan halen. Enige verschil is dat je ook nog dungeoneering xp krijgt. Ik snap niet hoe Jagex het in zn hoofd krijgt om dit een skill te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
Wat ik vooral niet snap, is waarom ze hebben gedaan alsof dit 'nog nooit eerder is gedaan'. Het is gewoon alles wat iedere mmorpg al had, alleen krijg je er hier nog wat xp voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Hmm het is meer een PvE raid game. Het doel is natuurlijk om met een groep mensen zo ver mogelijk te komen.

Ik neem aan dat de dungeons steeds groter en moeilijker te halen worden. Blijkbaar zijn er toch wel goeie rewards mee te verdienen die ook buiten dungeoneering zijn te gebruiken.
Het zal wel zo zijn dat voor de écht hoge levels je een behoorlijk goed plan van aanpak zal moeten samenstellen alsmede een paar goede spelers in je party moet hebben.

Ik moet zeggen, mij bevalt het wel, maar moet eerst eens flink wat gaan levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Patriot schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:09:
Wat ik vooral niet snap, is waarom ze hebben gedaan alsof dit 'nog nooit eerder is gedaan'. Het is gewoon alles wat iedere mmorpg al had, alleen krijg je er hier nog wat xp voor.
Inderdaad. Ik wil niet zeggen dat het concept uitgemolken is, maar het is allesbehalve uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik had toch liever sailing gezien :+ bied makkelijker opties voor nieuwe quest's... helpt je bij je woodcutting & geeft nieuwe transportmogenlijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik bij nader inzien ook 8)7 Niet verwacht dat nog te zullen zeggen :P

Maargoed, ik heb het inmiddels ranked. Wellicht dat het nog wat sneller gaat op hogere levels qua xp. Is wel te hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:28
Ik speel nu sinds 2005 runescape en ik vind nu toch echt dat het met elke update slechter wordt :X
Zijn er meer mense die dit vinden? Ik bedoel dat dungeonering ofzo dat is alles behalven een skill. Zo kunnen ze van alle minigames wel een skill maken. Ik had echt gehoopt dat ze met iets moois zouden komen en dan krijg je een super saaie minigame die niks anders is dan rondjes lopen en monsters killen tot lvl "120"!. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Hmm net de update gezien en ga het eens bekijken denk ik (eigenlijk puur voor die gem/coal bag & die water rune tome rewards).

Vraagje echter: je krijgt toch enkel xp voor de skills die je gebruikt (bv: enkel str bij aggressive combat stance)? En krijg je de dungoneering xp continu een beetje of enkel alles op het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Alles op het einde. En ja de xp hangt af van waar je je wapen op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Goed 'k heb het al een aantal keren gespeeld.

Ja het is erg traag levellen lol.
en grinden ook. Goed als je combat wil levellen maar nutteloos voor de rest imho. Trouwens, extreem irritant want als je bv net voor de eindbaas dropped (connection interrupt enzo) krijg je 0 dungeoning xp, 0 tokens en kan je weer van 0 beginnen voor die run.

Nu wil ik het trouwens wel eens in team proberen lol.

Als iemand zin heeft om F2P mee te doen, laat maar weten. (username: warrg)

[ Voor 1% gewijzigd door psychoclown op 16-04-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
Ik vind het zo irritant dat ze alle skills die je kunt trainen gelijk weer nerfen. Het hele dungeoneeren is alleen maar interessant voor de skill zelf, en wat mij betreft is het daarom alleen al te langdradig (het is de moeite niet waard).

Wat een domper. Ik ga mijn membership een tijdje niet verlengen, want voorlopig heb ik niet echt de drang om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
warrg schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:33:
Goed 'k heb het al een aantal keren gespeeld.

Ja het is knip traag levellen lol.
en grinden ook. Goed als je combat wil levellen maar nutteloos voor de rest imho. Trouwens, extreem irritant want als je bv net voor de eindbaas dropped (connection interrupt enzo) krijg je 0 dungeoning xp, 0 tokens en kan je weer van 0 beginnen voor die run.

Nu wil ik het trouwens wel eens in team proberen lol.

Als iemand zin heeft om F2P mee te doen, laat maar weten. (username: warrg)
Ben momenteel ook f2p, ga je nu adden. Mijn username is Franko79.

[ Voor 1% gewijzigd door psychoclown op 16-04-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
hey all

Kben tegenwoordig een beetje verveeld op rs, heb een main (bakje bier) en zou graag terug plezier willen hebben, miss een uniek of low lvl account maken (sum tank of obby maulers) wat denken jullie?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jacco5555 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:17:
Ik speel nu sinds 2005 runescape en ik vind nu toch echt dat het met elke update slechter wordt :X
Zijn er meer mense die dit vinden? Ik bedoel dat dungeonering ofzo dat is alles behalven een skill. Zo kunnen ze van alle minigames wel een skill maken. Ik had echt gehoopt dat ze met iets moois zouden komen en dan krijg je een super saaie minigame die niks anders is dan rondjes lopen en monsters killen tot lvl "120"!. |:(
Het is allemaal een beetje verneukt geworden :| , ook precies de reden waarom ik het bijna niet meer speel...

De ENIGE goede update die ik heb gezien in de afgelopen 3 jaar, was runescape HD... maar het verwijderen van "normale" PK, nieuwe skill(s) ect was voor mij toch niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:43:
[...]

De ENIGE goede update die ik heb gezien in de afgelopen 3 jaar, was runescape HD
Dan heb je ook niet goed opgelet. Want dat is verre van de enige goede update van de afgelopen 3 jaar geweest. Verder is het wel weer duidelijk dat je niet echt zit te wachten op een discussie maar gewoon je ongenoegen wilt spuien over iets dat er een hele tijd geleden uit is gehaald. Prima, maar dat heeft niks meer te maken met Runescape zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
chukkepukke schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:17:
hey all

Kben tegenwoordig een beetje verveeld op rs, heb een main (bakje bier) en zou graag terug plezier willen hebben, miss een uniek of low lvl account maken (sum tank of obby maulers) wat denken jullie?

Greetz
Als je een uniek account wil maken moet je even deze thread op zybez lezen. Een summoning tank is volgens mij verschrikkelijk saai en een obby mauler is ook niet echt nieuw meer. Sowieso zijn die low-level pk-accounts (met 1 defence) maar even leuk, na een tijdje wordt het slome trainen gewoon té vervelend. Op zo'n Agile pure kun je net even wat meer doen, waardoor het toch stukken sneller is.

My 2 cents O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Patriot schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:03:
[...]

Dan heb je ook niet goed opgelet. Want dat is verre van de enige goede update van de afgelopen 3 jaar geweest. Verder is het wel weer duidelijk dat je niet echt zit te wachten op een discussie maar gewoon je ongenoegen wilt spuien over iets dat er een hele tijd geleden uit is gehaald. Prima, maar dat heeft niks meer te maken met Runescape zoals het nu is.
"De enige goede update die IK gezien heb"

;)

Daarnaast ben ik de hele tijd al bezig met normale post's (lees terug) ik probeer absoluut geen flamewar te starten ect.

Maar in mijn opinie is RS HD een van de weinige updates die iedereen kan aannemen zonder problemen, aangezien de "oude" kwaliteit ook nog steeds werkte voor mensen met een wat mindere verbinding/computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

warrg schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:33:
Trouwens, extreem irritant want als je bv net voor de eindbaas dropped (connection interrupt enzo) krijg je 0 dungeoning xp, 0 tokens en kan je weer van 0 beginnen voor die run.
Dat is simpelweg niet waar.

Als je (om wat voor reden dan ook) uit een dungeon stapt dan krijg je xp zodra je de exit room verlaat. Niet zoveel als wanneer je de dungeon op de juiste manier afmaakt, maar wel degelijk xp.

Overigens is het idee van dungeoneering natuurlijk om het niet in je eentje te doen, maar in een groepje, en dan kun je terug als je eruit klapt.

Verder is het natuurlijk irritant als je verbinding faalt, maar je feiten controleren kan geen kwaad.
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:04:
Maar in mijn opinie is RS HD een van de weinige updates die iedereen kan aannemen zonder problemen
Updates waar iedereen blij van wordt bestaan niet (en dat is maar goed ook, anders zou het een saaie boel worden), dus dat is nogal een loos criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
deadinspace schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:23:
Overigens is het idee van dungeoneering natuurlijk om het niet in je eentje te doen, maar in een groepje, en dan kun je terug als je eruit klapt.
Dat lijkt me niet waar. Het werkt net zo goed in je eentje. Zou overigens ook belachelijk zijn, als je een groep nodig had voor de beste xp.

Hoe langer ik die minigame overigens speel, hoe meer ik me er aan erger. Er zijn echt onbegrijpelijk domme keuzes gemaakt in het ontwerp. Los van het feit dat het gewoon geen skill is. En die bugs zijn gruwelijk irritant.

Ik zeg het niet vaak, maar ik vind dit een ontiegelijk slechte update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:04:
[...]

"De enige goede update die IK gezien heb"
Ok, dan heb je dus weinig updates gezien. Dat kan natuurlijk, en dat kan ik je dan inderdaad niet kwalijk nemen.
Daarnaast ben ik de hele tijd al bezig met normale post's (lees terug) ik probeer absoluut geen flamewar te starten etc.
Ok, mijn excuses voor de knee-jerk reaction over het PK'en. Dat is gewoon iets wat al lang en breed besproken is, en ik neig een beetje te zuur te worden als het daar weer eens over gaat :+
Maar in mijn opinie is RS HD een van de weinige updates die iedereen kan aannemen zonder problemen, aangezien de "oude" kwaliteit ook nog steeds werkte voor mensen met een wat mindere verbinding/computer.
Mja, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met een nieuwe skill. Dungeoneering werkt technisch gewoon voor iedereen. Dat sommigen het niet leuk vinden, dat is goed mogelijk. Maar je hoeft dungeoneering toch ook niet te trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
deadinspace schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:23:
[...]

Als je (om wat voor reden dan ook) uit een dungeon stapt dan krijg je xp zodra je de exit room verlaat. Niet zoveel als wanneer je de dungeon op de juiste manier afmaakt, maar wel degelijk xp
Azo, hm wist ik niet.

Heb vandaag voor het eerst zo'n puzzel rooms gezien. Kreeg opeens 4 puzzelrooms op 1 floor zeg. Had bij sommigen best wel een hint mogen staan van wat je eigenlijk moet bereiken. Het mechanisme is makkelijk te achterhalen maar het doel vind ik niet duidelijk genoeg aangegeven. Op zich zijn de meeste van die puzzels ook wel goed ook.
'k begrijp ook niet helemaal hoe ze eigenlijk in godsnaam die levels per floor worden gegenereerd. 'k heb op floor 3 een dikke 79 (is veel voor mij zonder gear) tegengekomen en heb op de volgende 3 floors niets meer boven 57 tegengekomen. Wordt het niet verondersteld moeilijker te worden naarmate je op lagere floors komt? Op floor 6 (diegene met die 4 puzzelrooms) kom ik daar ook gelijk een deur tegen die 89 smithing nodig had om binnen te komen. Erm hallo, nog iets? Lol. Of wordt hier verondersteld een bypass te zijn waar ik niets van weet? ^^

Al bij al vermaak ik me momenteel toch nog best met deze dungeons ook al is het enorm veel heen en weer geloop en best repetitief. Nu levelt het nog vlotjes maar ik gruwel bij de gedachte van ietswat hogere levels haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:28:
Mja, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met een nieuwe skill. Dungeoneering werkt technisch gewoon voor iedereen. Dat sommigen het niet leuk vinden, dat is goed mogelijk. Maar je hoeft dungeoneering toch ook niet te trainen?
Dat is natuurlijk een beetje een dooddoener. Je hoeft het inderdaad niet te trainen, maar dat betekent niet dat je dan niets kan zeggen over de skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Patriot schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:28:
Het werkt wel voor iedereen.. maar om het nou een nieuwe skill te noemen...

Nieuwe minigame was denk ik beter geweest ;) (zijn een aantal mensen het hier ook mee eens).
Want het skill-gehalte is wel erg laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
RoD schreef op maandag 19 april 2010 @ 06:29:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje een dooddoener. Je hoeft het inderdaad niet te trainen, maar dat betekent niet dat je dan niets kan zeggen over de skill.
Het idee was om een vergelijking te trekken met de grafische update van Runescape HD. Hij zij dat het voor iedereen werkte (omdat technisch achterhaalde PC's de oude graphics konden gebruiken), en dat je er geen gebruik van hoefde te maken (omdat je er voor kon kiezen de oude graphics te gebruiken). Ik wilde laten zien dat hetzelfde waar was voor deze update.
D4NG3R NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 06:59:
[...]

Het werkt wel voor iedereen.. maar om het nou een nieuwe skill te noemen...

Nieuwe minigame was denk ik beter geweest ;) (zijn een aantal mensen het hier ook mee eens).
Want het skill-gehalte is wel erg laag...
Dat ben ik wel met je eens. Het doet inderdaad niet aan als skill, maar als een minigame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dungeoneering is een minigame inderdaad. Ze hadden eerst het idee om een geheel nieuwe game er van te maken, maar dat het perfect in runescape past klotp wel. Alle skills komen er in voor, maar dungeoneering komt niet in alle skills voor. Ik denk dat dat een beetje verwachtingen zijn van een nieuwe skill, en dat gaat helaas niet op de een op de andere dag.

Tegelijkertijd, het is leuk als er een nieuw aspect van de game opent, en ik vind de 'game' aspect hier van wel tof. De XP in het begin is erg traag en frusterend, maar nu boven de level 30 rolt het wel wat beter door, maar je moet toch wel een uur per level besteden, wat wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mja het is wel een goeie minigame. Maar ik verwachtte een skill. En dit is vooral jammer omdat er al zo vreselijk veel minigames zijn. Slechte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
ja wtf moet'k hier nu mee.
1 deur heeft 92 str nodig om te openen
1tje 105 smithing (wtf? 105 smithing? hoe moet'k daar ooit aan geraken?)
en 1 deur die'k niet open kan krijgen omdat'k een sleutel nodig heb die'k nergens in de huidge toegankelijke kamers kan vinden.

Heb ik dus zoiezo 3 kamers die'k al niet kan bonus krijgen. Lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

RoD schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:34:
Dat lijkt me niet waar. Het werkt net zo goed in je eentje.
In mijn ervaring gaat het wel degelijk vlotter met meerdere mensen; Zeker die monsters ben je een stuk sneller de baas als je in een team van 4 120+ players speelt.

Ook maak je voor skill-based uitdagingen een stuk betere kans met meerdere mensen, omdat je dan het hoogste level uit de groep kunt gebruiken (ok, da's voor jou niet zo van toepassing :P)
Zou overigens ook belachelijk zijn, als je een groep nodig had voor de beste xp.
Waarom zou dat belachelijk zijn? Het lijkt mij wel een goed iets eigenlijk, samen spelen aanmoedigen.
Er zijn echt onbegrijpelijk domme keuzes gemaakt in het ontwerp.
Zoals?
Niet dat ik het geheel foutloos vind ofzo, maar ik ben benieuwd naar wat jij er concreet mis mee vindt.
Los van het feit dat het gewoon geen skill is.
100% eens
Hans1990 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:19:
Alle skills komen er in voor, maar dungeoneering komt niet in alle skills voor. Ik denk dat dat een beetje verwachtingen zijn van een nieuwe skill, en dat gaat helaas niet op de een op de andere dag.
Nouja, maar hoe moet dungeoneering in de rest van het spel verwerkt worden dan?

Sterker nog, wat leer je nou eigenlijk bij dungeoneering? Bij woodcutting leer je betere trees om te hakken, bij strength leer je harder te meppen en dus meer damage te doen, bij agility leer je moeilijkere obstakels te nemen, etc.

Maar wat leer je bij dungeoneering? Combat? Verkennen? Nadenken? "Alles"?

Ik vrees dat de redenen om dungeoneering een skill te noemen vooral politiek zijn geweest. "Er zit zoveel werk in, we kunnen het toch niet presenteren als minigame!" oid...
warrg schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:30:
1tje 105 smithing (wtf? 105 smithing? hoe moet'k daar ooit aan geraken?)
Door een hoog smithing level te hebben en een artisan's potion te drinken.
Heb ik dus zoiezo 3 kamers die'k al niet kan bonus krijgen. Lame.
Ik vind daar weinig lame aan, sterker nog, ik vind die hoge eisen hier en daar verfrissend. Skills niet hoog genoeg? Jammer dan, geen bonus.

En als je in een groep speelt is de kans hierop duidelijk kleiner, omdat je dan telkens het hoogste level in die skill uit de groep in kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
deadinspace schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:00:
Waarom zou dat belachelijk zijn? Het lijkt mij wel een goed iets eigenlijk, samen spelen aanmoedigen.
Dat gaan spelers niet fijn vinden, als ze per se een team moeten hebben voor de beste xp.
Zoals?
Niet dat ik het geheel foutloos vind ofzo, maar ik ben benieuwd naar wat jij er concreet mis mee vindt.
-Prestige: ontworpen om de speler te dwingen variatie te kiezen, maar ondertussen zijn de floors min of meer hetzelfde. Nutteloos dus.
-Je kan niets op pauze zetten. Je moet de dungeon afmaken, of je krijgt niet of nauwelijks xp.
-Er is maar één dungeon in Runescape, in plaats van dat ze nou verschillende dungeons in het spel geplaatst hadden (had het ook meer een skill doen laten lijken)
-Geen rewards in het spel, alles wat je daar doet is nutteloos. Je kan ze alleen met tokens krijgen na het spel, en dat is bijzonder lame.

Ik had nog een hele lijst maar daar kom ik zo even niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
deadinspace schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:00:
[...]

Door een hoog smithing level te hebben en een artisan's potion te drinken.
Achzo, en als F2P?
[...]

Ik vind daar weinig lame aan, sterker nog, ik vind die hoge eisen hier en daar verfrissend. Skills niet hoog genoeg? Jammer dan, geen bonus.

En als je in een groep speelt is de kans hierop duidelijk kleiner, omdat je dan telkens het hoogste level in die skill uit de groep in kunt zetten.
hmm 'k begrijp je punt hierop wel dat het moet aanmoedigen om je skills te trainen enzo, maar dan zouden ze toch beter 'haalbare' goals zetten en niet zo even bijna het dubbele van je skill. 'k bedoel maar, het wordt allemaal gegenereerd op basis van de speler(s) die erin zitten ja? Hoe moeilijk moet het dan zijn om een beetje beter rekening te houden met de stats van die speler die erin zit?

Trouwens compleet geschift aangezien het op de 'low levels' van dungeoneering is. Zou toch een beetje beter mogen schalen (als in: low level mag toch easy zijn zeker?) (zonder 'complexity' lager te zetten want minimum 30% xp penalty is al een heel pak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Is al een paar dagen uit hoor.
Echter over wat er te doen zal zijn is het allemaal nog onbekend ("Q&A from devs live" en Golden Gnome Award zijn eigenlijk de enige specifieke zaken die bekend zijn dusver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Jammer genoeg zijn die kaartjes 75 pond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat feest lijkt me echt geen reet aan. Anyway, heb een tijd geen runescape gespeeld en is dat dungeneering nu die nieuwe skill die dit jaar zou verschijnen en waar iedereen zo reikhalzend naar heeft uitgekeken? Ik vind die update helemaal niks. Argumenten zijn al genoemd. Het is gewoon een minigame die als skill staat aangegeven. Bovendien zijn er al te veel minigames waarvan ik meer dan de helft nog nooit gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:32
-Ik vind het best nog wel een toffe skill. Tijdens het trainen ervan kan je teminste ook eens je andere skills gebruiken om bonus room's te unlocken.
-Je kan het solo doen of in groep. (die +5% die je mist zal het nu ook niet maken) en het schiet best nog wel op.
-Eens je een wat hoger prestige lv hebt, en de andere lvs opnieuw doet krijg je zowizo al per ronde ongeveer 2k xp per floor dat je doet, wat ik wel vind meevallen.
-Dat sommigen onder ons het een minigame vinden kan ik wel inkomen, maar persoonlijk vind ik het dan wel een reuze uitgebreid minigame..
-de rewards die je met de tokens kan kopen zijn gewoon geweldig, ik kan niet wachten om met een gravite 2h (non memb) te gaan pken :)
-en er is ook een grote patch in de maak hiervoor, waaronder niewe floor's, nieuwe item's, andere bazen en meer van dat. vooral voor hoge dunguoneering lvs.

btw, het mijne is 54 nu en ik heb er al plezier aan beleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel grappig vindt nu ik er wat verder in ben. Maar hoe krijg je je prestige eigenlijk hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik zou even de Dungeoneering FAQ lezen in de manual. Het is namelijk wat ingewikkeld, maar tegelijkertijd ook niet echt moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
Kijk ook eens op www.tip.it voor een uitgebreide dungeoneering guide met allerlei handige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ik heb een vraagje betreft de botters in RS en over GE.

Ik kom de laatste tijd (naar mijn idee) best veel botters tegen in de Mining Guild, hoe controlleren ze dit nou? Want als ze nagaan hoe de input gaat, schend dat dan geen privacy regel ofzo? Ik bedoel, ik ben er zelf niet zo van dat botten, nu ik eindelijk een goeie manier heb gevonden om geld te maken. Maar als ik elke keer sta te minen en in elke wereld staan er wel een paar te botten, is dat erg irritant! Op de RS site staat natuurlijk vrij weinig hierover omdat ze dat natuurlijk niet loslaten, maar ik dacht, misschien weten jullie dat!

GE: Hoe zit het precies met dit systeem? Ik heb al even zitten kijken op RS FAQ maar kon het niet vinden. Stel, ik verkoop wat op GE in World 123, komt dat dan samen met alle worlds? Of alleen de F2P? Of alleen van diezelfde world? Want laatst had een vriend van mij al heel lang Emerald rings te koop staan, en die werden maar niet verkocht, ik was klaar met craften van 3 keer zoveel emerald rings, en ging ik ook verkopen in dezelfde world, maar die van mij werden meteen verkocht? Jullie enig idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Had die vriend van je die emerald rings op dezelfde prijs als jou te koop staan? Het kan zijn dat de prijs van hem buiten de range was gevallen, een heel irritant verschijnsel op Runescape.

Stel je kiest op een dag dat je een ei voor 10GP (de max. prijs op dat moment) verkoopt.

Stel het prijsgebied van het ei verschuift van 4GP tot 9GP.

Dan blijft die 10GP staan, maar is niet bereikbaar om te kopen, omdat je door de verschuiving maar tot 9GP kan gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Grand exchange gaat simpelweg over alle werelden heen en naar zowel F2P als P2P.

Of je item verkoopt of niet hangt natuurlijk af van aan welke prijs je het aanbiedt en of er vraag is naar dat item op die moment. Een dag kan er heel veel vraag naar zijn, de dag erop plots niet meer. Kijk hiervoor ook naar de grafiekjes op de mainpage (grandexchange).
Ik heb echter wel eens gemerkt dat P2P soms voorrang krijgt in de GE (was samen met een maat hetzelfde item aan dezelfde prijs aan het kopen en hij was eerder klaar met z'n order dan ik).

Tegen die botters, tja, kan je zelf vrij weinig tegen beginnen behalve ze iedere keer opnieuw te reporten als je ze tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Het idee van de GE is inderdaad om over elke wereld heen te gaan.. maar dit gebeurt pas als je offline gaat :P zolang je online bent ziet hij alleen items uit de wereld waar je bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
D4NG3R NL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 06:47:
^
Het idee van de GE is inderdaad om over elke wereld heen te gaan.. maar dit gebeurt pas als je offline gaat :P zolang je online bent ziet hij alleen items uit de wereld waar je bent..
Ehh, dat is een leuke mythe maar er klopt geen klap van. Het gaat altijd over alle werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
@warrg: Dat was dus het rare, van die vriend van mij stonden ze al enige tijd te koop, zelfde prijs, en zelfde wereld te koop gezet. Ik zette ze dus een dag later te koop en boem, in een keer dat mooie groene balkje :-P.

Thanks voor de info! Heb ik een beetje een idee hoe het gaat, aangezien emerald rings (ring of duelling na enchanten;)) alleen voor members interessant zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat is er met de santa gebeurt? Ik dacht die stond aldoor op 25-30Mil. Nu opeens op 90mil zie ik :o.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
De "rares" zijn altijd in waarde blijven stijgen, maar je hebt gelijk dat ze de laatste paar maand extreem hard zijn gestegen. Zuigt wel voor mij, 'k wou er 1 kopen en heb nu genoeg voor wat een green H'ween mask kostte in pakweg februari ofzo, kosten die krengen nu even het dubbele zeg...

Nuja, ik blijf gewoon sparen en geld maken totdat ik er eentje te pakken krijg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Het is rustig hier de laatste tijd zeg.
Is er nog iemand bezig met dungeoneering?

En wat is er aan de hand met de prijzen? Dragon bones zijn 300% te duur imo.
Ik snap niet hoe mensen tegenwoordig nog aan het geld komen om dit soort items, die je toch veel nodig hebt als je fatsoenlijk wil trainen te kunnen kopen.

En om over de rares nog maar te zwijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 jaar terug gestopt..
santa gekocht voor 15 mil toen..
log net even in: you have logged in 1384 days ago :)

110 mil nu :D en stijgt nog steeds!!

*voelt zich goed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wait.. wut? een maand of 3 geleden was hij nog 10 tot 15m :S

K ben wel lang weggeweest zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja ik schrok er ook van.. :P
heb een hele tijd bots gebruikt maar aangezien ik toch niks over kon zetten en al me pure's max waren heb ik alles verkocht voor cash irl.. alleen deze santa heb ik nog :D staat op een lvl 3 account..
misschien een leuk skillertje van maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb er ooit 1 gekocht voor 150K (speel al best lang), dat was toen gangbare prijs. Echter ooit weer verkocht, maar wilde later weer 1, toen waren ze al 250. Weet nog wel dat ik ooit blij was (2004 ofzo) toen ze de 1Mil passeerden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 12:39
Zo, voor het eerst in 4 jaar weer eens ingelogd op RS,

Wat een verschil met eerst! :o (ben gestopt in de overgang van classic naar RS2) Ik spawnde in de mining guild(lvl70 mining) en wat een drukte daaro!, snel weggegaan en even bij de bank langs....
Had nog zo'n 2k aan coal en 1000k aan gp's (toen de tijd veel geld :D ) Maar man-o-man wat baal ik ervan mijn santa hat ooit verkocht te hebben voor 55k! |:( wie had verwacht dat je er nu een ''kleine 90mil!!'' 8)7 voor krijgt!

Na het 2jaar spelen van WoW, weer eens toe aan iets anders dan de PS3 of de sportschool :+ Ik vraag me alleen af, in hoeverre is RS nog leuk? en hangt de sfeer van destijds er nog een beetje? Heb ook een beetje het gevoel dat ik vanuit een klein dorpje(oude RS) in New York terecht gekomen ben!!

Iemand een paar tips om te wennen aan hoe het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan is het langer geleden :P, de switch was geloof ik 2003 of 2004.

Misschien heb je wat aan de skill guides? Je wordt nu veel meer aan de hand gehouden dan RuneScape 1, dus echt een cultuurshock zal het niet zijn, het is allemaal vrij makkelijk te doen.

[ Voor 58% gewijzigd door MsG op 01-06-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
RisingSun schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:24:
Ik vraag me alleen af, in hoeverre is RS nog leuk?
Moet je natuurlijk zelf bepalen, maar er is enorm veel content bijgekomen, en de het spel zelf is enorm verbeterd. En het is nog steeds gigantisch populair. Dus ja, leuk ;)
en hangt de sfeer van destijds er nog een beetje?
Nee.
Heb ook een beetje het gevoel dat ik vanuit een klein dorpje(oude RS) in New York terecht gekomen ben!!
Dat kan kloppen :)
Ervaren, dat is het beste. Probeer alle nieuwe skills eens, doe wat quests, en dan zie je het meeste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 12:39
RoD schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:38:
[...]

Moet je natuurlijk zelf bepalen, maar er is enorm veel content bijgekomen, en de het spel zelf is enorm verbeterd. En het is nog steeds gigantisch populair. Dus ja, leuk ;)

[...]

Nee.

[...]

Dat kan kloppen :)

[...]

Ervaren, dat is het beste. Probeer alle nieuwe skills eens, doe wat quests, en dan zie je het meeste wel.
Ik ga toch maar eens een poging wagen, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RisingSun schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:24:
Ik vraag me alleen af, in hoeverre is RS nog leuk?

en hangt de sfeer van destijds er nog een beetje?

Heb ook een beetje het gevoel dat ik vanuit een klein dorpje(oude RS) in New York terecht gekomen ben!!

1, RS is nog steeds zeer goed te spelen (ligt er ook helemaal zelf aan wat je er van vind)
2, De sfeer van destijds hangt er alleen nog als je met een groep vrienden wat aan het doen bent in RS. In je uppie rondlopen heeft eigenlijk niks meer in rs...
3, Aan de worldmap ect is weinig veranderd, maar er zijn tonnen questen en skills bij gekomen, dus hoe je het verwoord kan het wel kloppen ja :+
4, Speel het! Veel meer kan ik er niet van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:44:
[...]

2, De sfeer van destijds hangt er alleen nog als je met een groep vrienden wat aan het doen bent in RS. In je uppie rondlopen heeft eigenlijk niks meer in rs...
Ik geef je gelijk wb de sfeer die er alleen nog is als je met vrienden runescapet, maar in je eentje ronddolen heeft zeer zeker nog wel wat.
Of het heeft nooit wat gehad, dat kan ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Het is weer erg verslavend..Was gestopt voor een aantal maanden en ben vorige week weer begonnen. Meteen membership en al 35m rijker geworden :D Monster hunting ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
wimjongil schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:57:
[...]

Ik geef je gelijk wb de sfeer die er alleen nog is als je met vrienden runescapet, maar in je eentje ronddolen heeft zeer zeker nog wel wat.
Of het heeft nooit wat gehad, dat kan ook. :P
Dat alleen ronddolen heb ik mijn hele runescape carriere gedaan, en dat blijf ik waarschijnlijk ook doen ook.
Ben wel lid van een paar clans, maar dat is meer om zo nu en dan eens naar Armadyl te kunnen gaan.
Runescape leent zich best wel voor het solo spelen. Als je een beetje redelijke stats hebt kan je je meestal goed redden alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Franko P. schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 02:08:
[...]

Dat alleen ronddolen heb ik mijn hele runescape carriere gedaan, en dat blijf ik waarschijnlijk ook doen ook.
Ben wel lid van een paar clans, maar dat is meer om zo nu en dan eens naar Armadyl te kunnen gaan.
Runescape leent zich best wel voor het solo spelen. Als je een beetje redelijke stats hebt kan je je meestal goed redden alleen.
Ja dat heb ik ook. Ik vind het ook niet fijn om aan een clan met vaste events vast te zitten, ik speel runescape voor mijn eigen plezier. ;)

Al kan ik mij de laatste tijd niet tot spelen zetten, ik heb niet echt wat te doen. Bij alles wat ik kan gaan dan heb ik zo'n gevoel van: been there, done that. Of ik moet er questen voor gaan doen waar ik een ontzettende pesthekel aan heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 22:18
wimjongil schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:50:
[...]
Al kan ik mij de laatste tijd niet tot spelen zetten, ik heb niet echt wat te doen. Bij alles wat ik kan gaan dan heb ik zo'n gevoel van: been there, done that. Of ik moet er questen voor gaan doen waar ik een ontzettende pesthekel aan heb. :(
Dat gevoel had ik een 3-tal maanden geleden ook, en dan heb ik dus maar mijn membership voor een tijdje stopgezet (deels ook vanwege de examens). Nu dat de vakantie eraan komt en ik terug wat tijd wil steken in het spel, ga ik binnenkort terug maar eens member worden.

Het voordeel van af en toe eens een pauze te nemen is dat je ineens een hoop nieuwe content te ontdekken hebt. Dat kan ook een nadeel zijn als je de nieuwsberichten niet volgt (wat ik wel doe aangezien ik toch een beetje up to date moet blijven als je een fansite wilt onderhouden). Maar het blijft toch altijd leuk om te weten dat je een tijdje freeplay kan zijn en zonder iets te verliezen later terug member kan worden.

Voor de rest: de sfeer van het oude RuneScape zal je nauwelijks nog kunnen vinden, alhoewel ik toch regelmatig me kan amuseren enkel en alleen al door met vreemden te spreken in-game. Ook al zijn dat meestal korte gesprekken, het merendeel van de mensen is nog altijd vriendelijk.

Greetings,
Glodenox

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Even een bescheiden kickje. O-)

Ik ben tegenwoordig weer actief aan het rs-en en ben gelijk maar eens begonnen met mn questcape opnieuw te bemachtigen.Alle quest gedaan op 1 na, namelijk Nomad's Requim.

Heb de hele quest zover klaar alleen het gevecht tegen Nomad moet nog.
Heb het nu een keer of 10 ondernomen maar het wil me maar niet lukken om Nomad te killen.
Tot zover heeft me dat een berg sara brews gekost. (wat in mn follower zat).

Iemand hier die deze quest heeft gehaald?
Tips hoe hem te pakken?

Stats zijn max att, str, def en hp. 95 mage en 86 ranged.

Ranged met addy bolts (e) is geen succes, max hit blijft 250. Ook diamond bolts (e) wil niet echt lukken. Hij hit domweg te hoog waardoor ik brews blijf drinken en ik dus niet meer aan attacken toe kom.
Is Melee goed te doen? Of eventueel Mage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Franko P. schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:19:
Even een bescheiden kickje. O-)

Ik ben tegenwoordig weer actief aan het rs-en en ben gelijk maar eens begonnen met mn questcape opnieuw te bemachtigen.Alle quest gedaan op 1 na, namelijk Nomad's Requim.

Heb de hele quest zover klaar alleen het gevecht tegen Nomad moet nog.
Heb het nu een keer of 10 ondernomen maar het wil me maar niet lukken om Nomad te killen.
Tot zover heeft me dat een berg sara brews gekost. (wat in mn follower zat).

Iemand hier die deze quest heeft gehaald?
Tips hoe hem te pakken?

Stats zijn max att, str, def en hp. 95 mage en 86 ranged.

Ranged met addy bolts (e) is geen succes, max hit blijft 250. Ook diamond bolts (e) wil niet echt lukken. Hij hit domweg te hoog waardoor ik brews blijf drinken en ik dus niet meer aan attacken toe kom.
Is Melee goed te doen? Of eventueel Mage?
Ik heb hem zelf niet gedaan maar wel eens guides gelezen en ik geloof dat je met een gs in black dhide moet gaan (eventueel range meenemen, dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
Het is sowieso een erg moeilijk gevecht. Je moet vooral goed zijn in het combat gedeelte. Er zijn verschillende manieren om het te doen, maar het maakt eigenlijk maar weinig uit welke manier je kiest. Wat vooral belangrijk is dat je je zenuwen een beetje onder controle houdt. Als je als een idioot je sara's begint weg te klappen, dan lukt het niet. Vooral als je je restores niet in de gaten houdt, dan hit je helemaal niets en ben je al klaar voor je halverwege bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Patriot schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 05:18:
Het is sowieso een erg moeilijk gevecht. Je moet vooral goed zijn in het combat gedeelte. Er zijn verschillende manieren om het te doen, maar het maakt eigenlijk maar weinig uit welke manier je kiest. Wat vooral belangrijk is dat je je zenuwen een beetje onder controle houdt. Als je als een idioot je sara's begint weg te klappen, dan lukt het niet. Vooral als je je restores niet in de gaten houdt, dan hit je helemaal niets en ben je al klaar voor je halverwege bent.
Naja ik weet niet of Franko P. een fire cape heeft gehaald, maar ik kan me voorstellen dat je bij de Jad een tikkeltje zenuwachtiger bent... :P Maar dat komt vooral omdat je dan zo'n gevoel hebt van: ik heb 2 uur lang mij zitten vervelen en nu moet ik het niet verknallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Jad... ugh.

Heb ik nu zo'n 3 keer gedaan, alles gaat goed tot het prayer switch gedeelte.
Het probleem is dan dat je dat gevecht een keer moet hebben meegemaakt zodat je moet weten waar op te letten.
Zo ging ik jammerlijk ten onder de 1e keer door een paar rake klappen van mage en melee.

De 2e en 3e keer lagen te ver uit elkaar om voor mij nog te onthouden welke prayer ik wanneer moet kiezen.
Komt ook wel omdat je eerst een 1 1/2 uur aan het vechten bent voordat je ook maar bij het eindelijke gevecht aankomt. Dat zoek ik eigenlijk niet zo, dus zitten er lange tussenpozen in. Met als gevolg dat het elke keer weer "nieuw" lijkt.

Binnenkort weer eens Nomad gaan proberen, ben me nu aan het vermaken met dungeoneering. Solo, puur om mn prestige lvl zo hoog mogelijk te krijgen alvorens ik ga resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Jad is natuurlijk ook een stukje voorbereiding. Er zijn Youtube-filmpjes waarin je kunt zien hoe de attacks eruit zien. Ook kun je je voorbereiden op het geluid van de magic-attack. En dan is het een kwestie van goed kijken.
Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste

Let op:
Op GoT spelen we graag spellen volgens de regels, om het leuk te houden ;-)
Houd je dus ook hier op het forum aan de Jagex regels, bots en autotalkers zijn niet de bedoeling!