Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Duidelijk nog niet wakker dan, want het hele artikel druipt van sarcasme :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Westmania schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:25:
[...]

Je moet dus je update.conf op auto zetten? http://openelec.tv/news/item/automatic-updatemanager

Maar ik zie dat bestand helemaal niet in de map \\openelec\Configfiles :?

Ik zie de optie auto update wel overigens in de add on opties van openelec, maar ik heb niet gezien dat ie om een update vroeg.
Hij vraagt er niet om. Je hebt drie opties.

- Niks, geen melding
- Enkel een melding dat er een update is
- Automatische update

Bij de tweede zul je zelf de update moeten downloaden en in de update share moeten zetten. In het laatste geval download openelec zelf de update naar dat mapje.

Tijdens het opstarten kijkt hij of er wat in dat mapje staat en voert hij de update uit. Het is dus enkel een kwestie van een keer opnieuw opstarten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Oke, maar heb jij dan wel dat bestandje update.conf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ben nog niet bijgekomen van de mijne. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Eoghlear op 01-04-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Westmania schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:29:
Oke, maar heb jij dan wel dat bestandje update.conf?
Hier niet, maar is ook niet nodig. Dat is de oude wijze waarop je dit kon instellen.
Doe het via het openelec settings programma.

Op auto zetten, rebooten en hij zal automatisch updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 01-04-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Vraagje aan XOT-Uzg gebruikers: Wie gebruikt de skin MiniMeedia en/of MediaStream voor XBMC? Ik heb wat skinning zaken aangepast en wil graag weten of ik nog moeite moet steken in deze twee skin's voor XOT-Uzg.

Als je ze gebruikt, laat dat dan even hier weten: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=260

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb flink lopen zoeken, maar waar vind ik in hemelsnaam in mijn openelec mappenstructuur \home\xbmcuser\.xbmc\userdata\Thumbnails\Video\Fanart ?

Hier staat de fanart in en ik wil graag naar deze map verwijzen vanuit skin instellingen voor achtergronden in het hoofdmenu. Dus het gaat erom dat ik het vanuit xbmc vind. XBMC toont de volgende mappen:

Rootbestandsysteem
Startmap
Storage
System

Hoe kom ik nou vanuit een van deze mappen bij de fanart map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
Westmania schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:45:
Ik heb flink lopen zoeken, maar waar vind ik in hemelsnaam in mijn openelec mappenstructuur \home\xbmcuser\.xbmc\userdata\Thumbnails\Video\Fanart ?

Hier staat de fanart in en ik wil graag naar deze map verwijzen vanuit skin instellingen voor achtergronden in het hoofdmenu. Dus het gaat erom dat ik het vanuit xbmc vind. XBMC toont de volgende mappen:

Rootbestandsysteem
Startmap
Storage
System

Hoe kom ik nou vanuit een van deze mappen bij de fanart map?
Het is een hidden map omdat het begint met een . (punt):
"\storage\.xbmc\userdata\thumbnails\video\fanart"
maar die zie je standaard niet.
Daarvoor moet je eerst via Settings -> Appearance -> File lists -> Show hidden files and directories aanzetten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Stom, natuurlijk! Thanks.

Ander vraagje, is het binnen openelecversie mogelijk om sabnzbd puur alleen op de asrock 330ht te draaien? Natuurlijk zit de sabnzbd add on er op, maar bij de instellingen moet je verwijzen naar je sabnzbd-client. Heeft openelec een eigen sabnzbd-client? Of met ik toch via mijn netwerk naar mijn andere computer verwijzen waar sowieso een sabnzbd-client op draait?

Lijkt erop of er wel een sabnzbd-client aanwezig is of vergis ik me (zie einde thread)?

http://openelec.tv/forum/...stions/797-solved-sabnzbd

Edit: heb hier dit gevonden, dus sabnzbd werkt nu, maar vraagt om een api-key. Nu weet ik natuurlijk waar die zit als je op een windows machine draait, want dan kun je die vinden in het menu van sabnzbd. Maar hoe vind je het in Openelec? Staat die key ook in een conf file ofzo? En tweede vraag, hoe stel je downloadmappen in e.d.?

Edit 2: Inderdaad gelukt via: http://192.168.1.103:8080/sabnzbd/ waarbij 192.168.1.103 het ip-adres is van mijn htpc

[ Voor 124% gewijzigd door Westmania op 03-04-2011 10:31 . Reden: extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Westmania schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:28:
Stom, natuurlijk! Thanks.

Ander vraagje, is het binnen openelecversie mogelijk om sabnzbd puur alleen op de asrock 330ht te draaien? Natuurlijk zit de sabnzbd add on er op, maar bij de instellingen moet je verwijzen naar je sabnzbd-client. Heeft openelec een eigen sabnzbd-client? Of met ik toch via mijn netwerk naar mijn andere computer verwijzen waar sowieso een sabnzbd-client op draait?

Lijkt erop of er wel een sabnzbd-client aanwezig is of vergis ik me (zie einde thread)?

http://openelec.tv/forum/...stions/797-solved-sabnzbd

Edit: heb hier dit gevonden, dus sabnzbd werkt nu, maar vraagt om een api-key. Nu weet ik natuurlijk waar die zit als je op een windows machine draait, want dan kun je die vinden in het menu van sabnzbd. Maar hoe vind je het in Openelec? Staat die key ook in een conf file ofzo? En tweede vraag, hoe stel je downloadmappen in e.d.?
Als je sabnzbd heb aangezet in de openelec program addon van xbmc, dan wordt sabnzbd automatisch gestart bij het starten van de machine.
Vervolgens kan je gewoon met een browser naar http://<ip-adres>:8080 naar de webinterface van sabnzbd gaan en daar kan je alles vinden en instellen.
De configuratie van sabnzbd staat overigens in /storage/.sabnzbd/sabnzbd.conf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Westmania schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:28:
Maar hoe vind je het in Openelec? Staat die key ook in een conf file ofzo? En tweede vraag, hoe stel je downloadmappen in e.d.?
http://openelec.tv/forum/...-and-support/4334-sabnzbd
Aanzetten, naar de juiste url gaan en instellen gaat exact op dezelfde wijze als op windows. Op welk os het verder draait (als het eenmaal draait) boeit geen klap.

Je moet sabnzbd los zien van xbmc... het draait niet onder xbmc. xbmc en sabnbzbd draaien beiden onder linux. Maar al draaiden xbmc en sabnbzd onder windows... gebruik blijft het zelfde.
api key, download mappen.. die stel je op exact deze wijze in als voorheen.

[ Voor 103% gewijzigd door job op 02-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heeft iemand een werkende plugin gevonden waarmee je vanuit XBMC sopcast streams kunt kijken?
Heb gezocht maar kom weinig tegen, er lijkt een plugin te zijn, maar die zou alleen onder linux werken, heb het zelf onder win7 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
@Job,

Ik zie dat je er nog nogal veel verstand van hebt, openelec is niet meer dan een verkleinde en geoptimaliseerde linux versie?
Ik zou dus gewoon alles kunnen installeren via een terminalsessie? Zo ja, dan ga ik morgen eens met dit spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:10:
[...]

System -> Settings -> System -> Video output -> Vertical blank sync -> Always enabled
Heb nu pas gelegenheid om het te proberen. Maar helaas het probleem (horizontale split tussen boven en onderkant van scherm, zichtbaar bij snelle bewegingen) blijft nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:05:
[...]

Heb nu pas gelegenheid om het te proberen. Maar helaas het probleem (horizontale split tussen boven en onderkant van scherm, zichtbaar bij snelle bewegingen) blijft nog steeds.
Kijk hier eens http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98108

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Eoghlear schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:00:
@Job,

Ik zie dat je er nog nogal veel verstand van hebt, openelec is niet meer dan een verkleinde en geoptimaliseerde linux versie?
Ik zou dus gewoon alles kunnen installeren via een terminalsessie? Zo ja, dan ga ik morgen eens met dit spelen.
Het is gewoon een linux distro. Je zou dus in theorie alles moeten kunnen installeren.
Maar.... het is wel een hele kale distro. Er zijn dus genoeg dingen die ontbreken. Een ding wat ontbreekt is een package manager. Die zal je er zelf op moeten zetten... of je moet alles zelf gaan compileren.

Wil je niet zoveel aan het prutsen kijk dan eens naar de xbmcfreak maverick live cd. Installatie gaat dan "gewoon" via een dvdtje en je hebt een volledig werkende ubuntu versie (dus met package managers).

[ Voor 28% gewijzigd door job op 04-04-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
xburchartz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:45:
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die XBMC op een 330HT hebben draaien via de linux (ubuntu/live) variant en dan overstappen naar Openelec.
Ik heb het geïnstalleerd op mijn 330HT. Bloedje snel. Installatie ging als een tiet. Zelfs mijn DVB-T stick werkte ootb. Alleen wil ik naast sabnzbd enzo ook nog sickbeard en emulators draaien, maar dat zit er niet in op OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe ik audio over hdmi krijg? Heb alle instellingen in XBMC correct staan. Gaat over een Asus EN210 Silent videokaart. Ik vind enkel info over hoe dit in te stellen in Ubuntu, maar ik heb Windows 7 geïnstalleerd op mijn mediacenter. Ik veronderstel toch dat alles direct zou moeten werken? Of moet er nog iets ingesteld worden in Windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:38:
Weet er iemand hoe ik audio over hdmi krijg? Heb alle instellingen in XBMC correct staan. Gaat over een Asus EN210 Silent videokaart. Ik vind enkel info over hoe dit in te stellen in Ubuntu, maar ik heb Windows 7 geïnstalleerd op mijn mediacenter. Ik veronderstel toch dat alles direct zou moeten werken? Of moet er nog iets ingesteld worden in Windows zelf?
Hoor je wel geluid over de HDMI kabel binnen Windows zelf (bijv. de opstart/inlog geluidjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

job schreef op maandag 04 april 2011 @ 02:18:
[...]

Het is gewoon een linux distro. Je zou dus in theorie alles moeten kunnen installeren.
TOch niet zo makkelijk. Standaard is het FS readonly gemount dus je kunt helemaal niks aanpassen. Via speciale mapjes kun je nog wel een beetje configuratie aanpassen, maar dit is wel beperkt.

De reden hiervoor is dat OpenElec zich primair richt op een zo zimpel mogelijke gebruikers ervaring. Gewoon plug en play zeg maar. Daarnaast zorgt het readonly filesystem er natuurlijk ook voor dat je best lang met je sd-kaart/ usbstick kunt doen.

Als je wat meer 'pielruimte' wilt hebben dan kun je inderdaad beter kijken naar een andere live distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:33

M0nkeymen

Monkeystyle!

GroteBozewolf schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:13:
[...]

RTL zonder DRM zit in de volgende XOT versie.
Zou tof wezen, maar er zit volgens mij nog wel drm op maar het word omzeild? of gaat RTL nu uitzenden zonder drm?

nog een grapig stukje wat ongeveer hetzelfde doet.
http://blog.iusmentis.com/2011/01/12/rtl-beschuldigt-maker-rtl-gemist-applicatie-van-overtreding-auteursrecht

[ Voor 33% gewijzigd door M0nkeymen op 04-04-2011 13:14 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

GroteBozewolf schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:13:
RTL zonder DRM zit in de volgende XOT versie. Ergens eind volgende week gok ik zo.
Dat zou inderdaad wel heel mooi zijn. Terugkijken van GTST is wel 1 van de kritieke WAF punten bij de inrichting bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Doet trouwens beta.uitzendinggemist en bv the daily show het wel bij mensen die iets anders gebruiken dan openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Westmania schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:33:
Doet trouwens beta.uitzendinggemist en bv the daily show het wel bij mensen die iets anders gebruiken dan openelec?
Bij mij werkt het in ieder geval niet de uitzendinggemist plugin. Ik krijg alle streams wel te zien, maar nog geen een stream gehad die wou starten. Draai xbmc op een windows 7 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
bobo1on1 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 02:29:
[...]

Kwestie van
code:
1
2
Option         "DynamicTwinView" "False"
Option         "FlatPanelProperties" "Scaling = Native"

in de screen of device section in xorg.conf zetten.
Die eerste is neem ik aan redundant met "Twinview "0"", maar het is het proberen waard thanks.

En nog een ander probleem waar ik benieuwd naar ben of andere het herkennen: interferentie van de backlight van de TV met de IR transceiver. Mijn Transceiver ontvangt full-time signalen als mijn TV aanstaat (weerkaatst IR van de backlight) en zorgt er soms voor dat de afstandsbediening op 'hol' springt. Ik was eigenlijk op zoek naar een oplossing om dat specifieke signaal te blocken, maar nu lees ik dat het een goed idee is je IR-receiver gedeeltelijk af te schermen, zodat alleen echt sterke signalen doorkomen.
Mensen met hetzelfde probleem en eventueel elegante oplossingen?

[ Voor 42% gewijzigd door kingmob op 04-04-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Laatst online: 22-09 16:41
Janoz schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:58:
[...]

Als je wat meer 'pielruimte' wilt hebben dan kun je inderdaad beter kijken naar een andere live distributie.
Zou jij voor een HTPC/Downloadstation (dus Sickbeard, Sabnzbd, Couchpotato en Periscope) Openelec adviseren of toch een andere Linux distro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Joostp1 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:19:
[...]

Zou jij voor een HTPC/Downloadstation (dus Sickbeard, Sabnzbd, Couchpotato en Periscope) Openelec adviseren of toch een andere Linux distro?
Gewoon ubuntu. Kun je alles zelf makkelijk installeren zonder belemmeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Joostp1 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:19:
[...]

Nee, ik zou OpenElec dan ten sterkste afraden. Goed, sabnzbd en transmission (torrents) zitten er wel op, maar zelf software toevoegen is erg lastig.

Ikzelf heb in de woonkamer een ION2 atom dingetje staan waar alleen een sd-kaartje in zit. Hiervoor is OpenElec ideaal. In de meterkast hangt wel een ubuntu server met daarop (naast een heleboel andere dingen) Sabnzbd, transmission en Episode Butler en een terrabyte HD. Daar heb ik ook de thumbnail map en mysql library van de openelec staan. De client doet dus verder eigenlijk helemaal niks anders dan de gui op het scherm zetten en de media afspelen :).

Binnenkort komt daar nog wel 1 client bij voor in de slaapkamer en dat wordt waarschijnlijk ook een atom dingetje met openelec erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Duidelijk. Beiden bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30

BeyondThunder

Lost Lightning

kingmob schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:20:
[...]

Die eerste is neem ik aan redundant met "Twinview "0"", maar het is het proberen waard thanks.

En nog een ander probleem waar ik benieuwd naar ben of andere het herkennen: interferentie van de backlight van de TV met de IR transceiver. Mijn Transceiver ontvangt full-time signalen als mijn TV aanstaat (weerkaatst IR van de backlight) en zorgt er soms voor dat de afstandsbediening op 'hol' springt. Ik was eigenlijk op zoek naar een oplossing om dat specifieke signaal te blocken, maar nu lees ik dat het een goed idee is je IR-receiver gedeeltelijk af te schermen, zodat alleen echt sterke signalen doorkomen.
Mensen met hetzelfde probleem en eventueel elegante oplossingen?
Yep, heb, of liever gezegd "had" ik ook last van.
Ik had een MS compatible Mediacenter IR adapter gekocht via Ebay.
Op de ontvanger zit een rood ledje wat telkens knipperde, TV uit en het probleem was zo goed als weg.
Ik heb toen mijn oude XBOX1 DVD IR ontvanger geplaatst. Geen ledje dus geen probleem.
Ik heb dat ding aan een vriend gegeven die de 1080P versie van mijn TV heeft (42" pana) en hij heeft geen problemen. De ontvanger ligt op ongeveer dezelfde plek bij hem. Blijft voor mij een raadsel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
kingmob schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:20:
[...]

Nee, dat zijn twee verschillende dingen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:51
Janoz schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:00:
[...]

Nee, ik zou OpenElec dan ten sterkste afraden. Goed, sabnzbd en transmission (torrents) zitten er wel op, maar zelf software toevoegen is erg lastig.

Ikzelf heb in de woonkamer een ION2 atom dingetje staan waar alleen een sd-kaartje in zit. Hiervoor is OpenElec ideaal. In de meterkast hangt wel een ubuntu server met daarop (naast een heleboel andere dingen) Sabnzbd, transmission en Episode Butler en een terrabyte HD. Daar heb ik ook de thumbnail map en mysql library van de openelec staan. De client doet dus verder eigenlijk helemaal niks anders dan de gui op het scherm zetten en de media afspelen :).

Binnenkort komt daar nog wel 1 client bij voor in de slaapkamer en dat wordt waarschijnlijk ook een atom dingetje met openelec erop.
Dat is de setup die ik nu heb: 2x ION xbmclive (woon + slaap) met een ubuntu server in de meterkast die al het slimme werk (mysql, thumbs,sabnzbd etc) doet. Op mijn ION doosjes draait dus nu nog gewoon xbmclive (10.1 vanilla) op een 32GB budget ssd. Opstarten duurt ongeveer 25sec. Alhoewel het allemaal prima werkt nu is snelheidwinst altijd meegenomen. Kan ik wat openelec betreft nog wat verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
lowfi schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:15:
[...]

Dat is de setup die ik nu heb: 2x ION xbmclive (woon + slaap) met een ubuntu server in de meterkast die al het slimme werk (mysql, thumbs,sabnzbd etc) doet. Op mijn ION doosjes draait dus nu nog gewoon xbmclive (10.1 vanilla) op een 32GB budget ssd. Opstarten duurt ongeveer 25sec. Alhoewel het allemaal prima werkt nu is snelheidwinst altijd meegenomen. Kan ik wat openelec betreft nog wat verwachten?
Ja, op een ION systeem met SSD is het bloedje snel. Heb het zelf ook geprobeerd, dat gaat echt vliegensvlug. Het is, voor zover ik het begrijp, een embedded Linux systeem met daar bovenop XBMC. Alleen ik kon niet netjes de partitie uitlijnen op de SSD. Ik heb nu de XBMC livecd geïnstalleerd staan, met 23 seconden zit ik in het hoofdmenu. Met de Openelec versie scheelt het, voor mijn gevoel, 5 tot 10 seconden. Heb het niet gemeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 22:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb xbmc live en wil daar graag een goede wifi kaart voor aanschaffen.
Ik vind het alleen moeilijk om een keuze te maken omdat ik geen idee heb welke kaarten makkelijk te installeren zijn op dat os, kan iemand mij de goede richting op helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Elke kaart die goed wordt ondersteund door Linux :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Net XBMC geïnstalleerd, en krijg één ding maar niet goed :@

Mijn map met TV series heeft allemaal mappen met daar in de serie, echter is er één uitzondering: Spartacus.

Deze is weer opgedeeld in een submap, dus:

-- Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_tree.png TV Shows
------ Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_tree.png Spartacus
------------ Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_tree.png Blood and Sand
---------------- Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_tree.png Season 1
---------------------- S01E01 - ...
------------ Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_tree.png Gods of the Arena
---------------- Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/folder_tree.png Season 1

Zo, zegmaar. Nu pakt hij alleen Blood and Sand, en denkt hij dat S01E01 van Gods of the Arena ook Blood and Sand is en ik dus dubbele afleveringen heb.

Iemand een oplossing, zonder de mapnamen en structuur aan te passen?

[ Voor 22% gewijzigd door jmxd op 06-04-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
@hierboven je zou de afkorting van Blood And sand voor SE01E01 kunnen zetten
BAS-SE01E01
GOTA-SE01E01
of dit het probleem oplost weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
ExploitSolo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:24:
@hierboven je zou de afkorting van Blood And sand voor SE01E01 kunnen zetten
BAS-SE01E01
GOTA-SE01E01
of dit het probleem oplost weet ik niet zeker
Ja dat wil ik dus niet, ik wil niet aan de bestanden zitten. Sickbeard regelt dit voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Twylight schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:20:
Net XBMC geïnstalleerd, en krijg één ding maar niet goed :@

Mijn map met TV series heeft allemaal mappen met daar in de serie, echter is er één uitzondering: Spartacus.

Deze is weer opgedeeld in een submap, dus:

-- [afbeelding] TV Shows
------ [afbeelding] Spartacus
------------ [afbeelding] Blood and Sand
---------------- [afbeelding] Season 1
------------ [afbeelding] Gods of the Arena
---------------- [afbeelding] Season 1

Zo, zegmaar. Nu pakt hij alleen Blood and Sand, en denkt hij dat S01E01 van Gods of the Arena ook Blood and Sand is en ik dus dubbele afleveringen heb.

Iemand een oplossing, zonder de mapnamen en structuur aan te passen?
Ben bang dat je toch echt de structuur (minimaal) aan moet passen. Het zijn in principe aparte series en dus een aparte map. Eventjes snel het pad in Sickbeard omzetten en je bent klaar. Heb zelf het volgende en geen problemen:

- Tv shows
-------------- Spartacus Blood and Sand
--------------------------------------------------- Season 1
---------------------------------------------------------------- S01E01
-------------- Spartacus Gods of the Arena
---------------------------------------------------- Season 1
---------------------------------------------------------------- S01E01

Als het anders kan, corrigeer me dan gerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De reden waarom ik dat niet wil/heb is omdat dat te lang is en het dan als "Spartacu...nd Sand" in de Finder komt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:06
Momenteel ben ik bezig met XBMC Subtitles , alleen krijg ik het probleem dat hij het niet doet met de skin neon. Het knopje zit er wel, maar kan het niet enablen in die skin, en weet niet hoe ik dat erin gehackt krijg. Weet iemand anders hoe dit wel mogelijk is, want de skin bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:28
@P-Storm
je moet ofwel naar skin settings en ergens zeggen dat hij subtitles moet gebruiken (subtitle button dus) en hier de subtitle addon aan toe kennen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Twylight schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:25:
[...]
Ja dat wil ik dus niet, ik wil niet aan de bestanden zitten. Sickbeard regelt dit voor mij
Vreemd als je Sickbeard gebruikt. Die maakt toch netjes de nfo-files voor XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

tja, mijn OpenElec start in 20 35sec op, maar dan vanaf een class2 micro-sd kaartje ipv een SSD. Maar je kunt het simpel ff testen. Plemp OpenElec op een usb-stick en start hem daar eens van op.

[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 11-04-2011 09:23 . Reden: Dit weekend daadwerkelijk ff met de stopwatch bij mijn doosje gezeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech DiNovo Mini ? Werkt voor mij perfect :) Een Logitech Harmony is trouwens ook erg geschikt om XBMC te bedienen (heb beide, en gebruik ze naar alle tevredenheid naast elkaar.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

[...]
Ik heb afgelopen week wat patches naar sraue gestuurd waarmee je openelec op een diskless workstation kan starten via een image op een centrale server. het zit vooralsnog in een aparte branch: https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/tree/openelec-pxe
diskless wil overigens niet zeggen dat er geen disk in je workstation mag zitten :-)

er is nog geen implementatie van het benodigde server gedeelte in openelec. daarvoor moet je op dit moment een andere (linux) distributie voor gebruiken. enige vereisten zijn een nbd server, nfs server, tftpd en een dhcp server.

ben je niet bekend met het instellen van deze services, dan zou je ook nog kijken naar xbmc-diskless, dat vrijwel alles voor je instelt op een ubuntu machine: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83840

ter vergelijking, een cold boot van een zotac zbox (ion2) met een 100mbit lijntje naar de server:
openelec: < 10 sec.
xbmc-diskless: < 20 sec.

All your base are belong to Chuck Norris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Opstarten? Ik laat hem lekker op standby gaan, gebruikt dan minimale hoeveelheid stroom, is met paar tellen weer klaar voor actie :)
Ik laat em elke nacht wakker worden om op zoek te gaan naar downloads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
seninha schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:27:
[...]

Ik wou dat Logitech zo iets in hun Harmony lijn had. :P
Dinovo Mini van Logitech werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die subtitle addon, op mijn desktop (Gnome Ubuntu 10.04) en laptop (LXDE Ubuntu 10.10) met beiden een pretty out-of-the-box installatie van de XBMC PPA (Je weet, bierdopje enzo) werkt flawless op mijn desktop maar dat subtitleknopje blijft greyed-out op mijn laptop.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken naar de oorzaak?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Sando schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:14:
Die subtitle addon, op mijn desktop (Gnome Ubuntu 10.04) en laptop (LXDE Ubuntu 10.10) met beiden een pretty out-of-the-box installatie van de XBMC PPA (Je weet, bierdopje enzo) werkt flawless op mijn desktop maar dat subtitleknopje blijft greyed-out op mijn laptop.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken naar de oorzaak?
Lees even de startpost van dit XBMC topic: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=75437
en als het dan nog steeds niet lukt, plaats dan een berichtje in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Ik gebruik deze remote met mijn HTPC en XBMC.
heel goedkoop (3,5 euro incl. verzending op ebay) en heel handig. Al een jaar in gebruik en werkt goed. Daarnaast zijn er 4 instelbare knoppen bv voor shortcut naar XBMC of utorrent

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/colorfullife1075/90349-1_copy.jpg

link naar de remote op ebay:
http://cgi.ebay.com/USB-P...m3f08f73490#ht_4204wt_908

[ Voor 9% gewijzigd door D!ablo op 10-04-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Hmm interessant. Misschien kan ik die ontvanger gebruiken voor mijn Logitech.
Ik heb nu een Philips OVU412000, maar die moet ik elke keer opnieuw inpluggen bij een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:37:
Ik laat em elke nacht wakker worden om op zoek te gaan naar downloads :)
Voor downloaden heb ik mijn servertje die in de meterkast zit. Onder mijn TV geen zoemende HDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:24:
[...]

Voor downloaden heb ik mijn servertje die in de meterkast zit. Onder mijn TV geen zoemende HDD ;)
Het helpt veel om een 5400 RPM schijf te gebruiken ipv een snellere. Heb er twee in een mediacenter met een <10 db koeler erop en je hoort er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
Joostp1 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:01:
Hmm interessant. Misschien kan ik die ontvanger gebruiken voor mijn Logitech.
Ik heb nu een Philips OVU412000, maar die moet ik elke keer opnieuw inpluggen bij een reboot.
Ik heb de zelfde ontvanger, of iig, hij lijkt er heel erg op :) En gebruik hem icm mijn harmony. Je kan het beste gewoon de ir codes van die elcheapo leren aan je Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
remcoXP schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:41:
sinds een aantal dagen ben ook ik een trotste bezitter van een ipad. op mijn iphone gebruikte ik voorheen altijd xbmcremote ook ook op de ipad heb ik gelijk verschillende varianten geinstalleerd.
echter heb ik het probleem dat ik zowel op iphone als ipad niet meer kan collecten met de verschillende tools naar mijn xbmc.
ik draai de laatste svn en heb verschillende webservices met verschillende porten al binen xbmc geprobeerd.
iemand enig idee waar ik kan zoeken?

remote apps gebruik ik vanaf hetzelfde lan.
Beetje laat, maar zag je post toevallig vandaag. Dé app voor je iPad om XBMC te bedienen is XBMC Commander. Niet gratis, maar de $2,99 wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
D!ablo schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:44:
heel goedkoop (3,5 euro incl. verzending op ebay) en heel handig. Al een jaar in gebruik en werkt goed. Daarnaast zijn er 4 instelbare knoppen bv voor shortcut naar XBMC of utorrent

[afbeelding]

Werkt die op basis van infrarood of radiofrequency?
Moet je mikken op de ontvanger of kan je die ook achter je htpc steken? Wil niet zo'n ding aan de voorkant hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Infrarood, staat overduidelijk en zeer helder genoemd in de omschrijving van de remote.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik krijg het maar niet voor elkaar nederlandse radiozenders toe te voegen. Ik heb de XOT-uzg pack gedownload, maar heb geen flauw idee waar ik deze moet neerzetten binnen xbmc.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
peppie71 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 06:24:
Ik krijg het maar niet voor elkaar nederlandse radiozenders toe te voegen. Ik heb de XOT-uzg pack gedownload, maar heb geen flauw idee waar ik deze moet neerzetten binnen xbmc.

Wie weet raad?
Ik heb het radio-pakket van Bigfoot gedownload.
dit kan je dan in je playlist-map in je userdata zetten en dan is elk radiostation een playlist.
(Weet niet of dit de preferente methode is, maar het werkt wel :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Jongens ik wil een Zotac of Asrock HTPC kopen of zelf bouwen
MIjn vraag is er is vaak maar ruimte voor een 2.5 inch harde schijf als je het kant en klaar koopt.
Ik heb intresse in dit setje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock ION 3D 152D (Zwart)€ 282,03€ 282,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,03

Ik wil graag een extra harde schijf aansluiten via USB, kan de ingebouwde Sabnzb leecher van XBMC live of openelec films rechtstreeks naar deze externe harde schijf weg schrijven.
HIJ zou bv de film kunnen repareren op de ingebouwde harde schijf en als ie klaar is kopieren naar de usb
schijf.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee hebt.

Ik zal deze post ook posten in het HTPC topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
D!ablo schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:44:

[afbeelding]

Gebruik jij XBMC live of Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
rjn27 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:53:
Ik wil graag een extra harde schijf aansluiten via USB, kan de ingebouwde Sabnzb leecher van XBMC live of openelec films rechtstreeks naar deze externe harde schijf weg schrijven.
HIJ zou bv de film kunnen repareren op de ingebouwde harde schijf en als ie klaar is kopieren naar de usb
schijf.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee hebt.

Ik zal deze post ook posten in het HTPC topic
Op de homepage van Openelec, onder "Key features":
Plug and Play external storage
Dus ja.
En je kan natuurlijk altijd zelf even Openelec op een usb stick installeren en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Weet iemand een manier om de thumbs folder op te ruimen? Ik gebruik een mysql database met een thumbs folder op een netwerk share om het ingewikkeld te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mr_Blobby schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:12:
[...]

Op de homepage van Openelec, onder "Key features":

[...]

Dus ja.
En je kan natuurlijk altijd zelf even Openelec op een usb stick installeren en uitproberen.
meh... dit is meer een functie van sabnzbd. En dat werkt onafhankelijk van XBMC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

lowfi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:05:
[...]
meh... dit is meer een functie van sabnzbd. En dat werkt onafhankelijk van XBMC versie?
Het is inderdaad een functie van sabnzbd waar je het wegschrijft, maar het is wel afhankelijk van je OS / Live versie of die schijf wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Heb zojuist trakt geinstalleerd. Deze synchroniseerd al je films en series van xbmc met de trakt database en website. (www.trakt.tv)
Als het goed is kan ik zodadelijk dus als ik naar een nas systeem overstap alle bekeken afleveringen en films synchroniseren. (als bekeken markeren)

Wel een aanrader, je hebt wel een nightly build van xbmc nodig wil alles automatisch gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door warcow op 14-04-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
warcow schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:01:
Heb zojuist trakt geinstalleerd. Deze synchroniseerd al je films en series van xbmc met de trakt database en website. (www.trakt.tv)
Als het goed is kan ik zodadelijk dus als ik naar een nas systeem overstap alle bekeken afleveringen en films synchroniseren. (als bekeken markeren)

Wel een aanrader, je hebt wel een nightly build van xbmc nodig wil alles automatisch gaan.
Werkt de trakt addon dan als een soort scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
kan d525 ion2 op XBMC de AEON skins aan zonder te stotteren.
of zou het net een tikkie te traag zijn daarvoor?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afspelen van streams van de SBS-groep (SBS6, Net5, Veronica) in Uzg-xot op XBMC Live? Sinds ik overgestapt ben van de windows naar de live versie werken alleen die streams niet, publieke omroepen werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:54:
Logitech DiNovo Mini ? Werkt voor mij perfect :) Een Logitech Harmony is trouwens ook erg geschikt om XBMC te bedienen (heb beide, en gebruik ze naar alle tevredenheid naast elkaar.)
Heb zelf een Harmony 785 en bevalt me ook erg goed

Maar als ze met een remote zouden komen die OOK nog een keyboard had dan zou ik gelijk overstappen. ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

@Mr_Blobby

we hadden het een tijdje terug over een spotnet applicatie in XBMC. Zou jij die nog kunnen schrijven? Ik vind spotnet zoveel handiger dan de SANZB alternatieven omdat je precies kunt zien wat een download inhoud (kwaliteit, subs, beschrijving etc). Lijkt me ook dat veel "niet tweakers" hier behoefte aan zullen hebben gezien de simpelheid ervan.

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello, ik heb juist een mediacenter samengesteld en geassembleerd en xbmc live erop geinstalleerd. alles werkt buiten de afstandbediening en het lcd scherm. de kast is een antec fusion remote. via de afstandsbediening kan ik hem aanzetten maar niet uit. de muis werkt ook. maar ik krijg hem bv niet in toetsenbord modus(ik wil zeggen pijltje naar onder volgend menu item). de andere knoppen op de afstandbediening krijg ik al hemaal niet aan de praat. ook op het lcd scherm komt er niets. weet hier iemand raad mee? alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Ik ben benieuwd hoe je de BIOS hebt ingesteld als je de kast kan aanzetten? Ik heb ook een Antec Fusion Remote maar ik krijg de HTPC niet ingeschakeld met de remote.

Om het schermpje aan de praat te krijgen, moet je LIRC en LCDproc installeren. Kies bij de installatie van LIRC voor een iMon Soundgraph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de bios heb ik nix veranderd. werkte van de eerste keer... als je remote nix doet zou ik eens de kabels checken. want er lopen 2 power sw kabels in de kast 1 van de knop naar het lcd scherm en vandaar uit vertrekt er een nieuwe naar het moederbord. Ik veranderstel dat je dat installeert via de terminal die lirc en lcdproc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Mr_Blobby schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:25:
[...]
Werkt de trakt addon dan als een soort scraper?
De trakt addon bestaat uit 2 delen, 1 onder programma's, en de ander onder video addons. Het is daarmee geen scraper, maar gewoon een los programma wat bij het opstarten kijkt welke series en films er in de library zitten. Volgens mij is het wel nodig om bij de series gebruik te maken van de thetvdb.com scraper. (standaard)
Heb nog niet getest of trakt de bekeken markeringen goed terugzet als ik de addon op een andere xbmc installatie gebruik. (Op de website staan de dingen die ik heb bekeken wel als "watched")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 30-09 17:41
Het wordt tijd dat ik mijn XBMC systeempje weer eens ga updaten. Al lange tijd niet actief ermee geweest, werkte eigenlijk prima.

Ik heb ondertussen een hele lijst met muziek, van dat scrollen wordt ik gek. Eigenlijk wil ik op de 'N' kunnen drukken (liefst op de harmony) waardoor ik bij de artiesten met Nirvana uitkom. Is iemand dat al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:28:
aan de bios heb ik nix veranderd. werkte van de eerste keer... als je remote nix doet zou ik eens de kabels checken. want er lopen 2 power sw kabels in de kast 1 van de knop naar het lcd scherm en vandaar uit vertrekt er een nieuwe naar het moederbord. Ik veranderstel dat je dat installeert via de terminal die lirc en lcdproc?
Je installeert het inderdaad via de terminal. Op het forum van xbmc staan hele walkthroughs voor jouw configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
FicoF schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:47:
Het wordt tijd dat ik mijn XBMC systeempje weer eens ga updaten. Al lange tijd niet actief ermee geweest, werkte eigenlijk prima.

Ik heb ondertussen een hele lijst met muziek, van dat scrollen wordt ik gek. Eigenlijk wil ik op de 'N' kunnen drukken (liefst op de harmony) waardoor ik bij de artiesten met Nirvana uitkom. Is iemand dat al gelukt?
Euh... Dat wordt standaard ondersteund? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow

Als je het balkje rechts gebruikt gaat het scrollen toch veel sneller? Alternatief zou je de iphone/android app kunnen gebruiken als remote mocht je daar de mogelijkheid tot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik heb net de aeon skin gedownload. Super!! Maar waar zit nu de "off"knop?

Hoe kan ik trouwens apple movie trailers of andere hd trailers bekijken vanuit xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
kijk eens bij de video addons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
diontjuh schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:19:
@Mr_Blobby

we hadden het een tijdje terug over een spotnet applicatie in XBMC. Zou jij die nog kunnen schrijven? Ik vind spotnet zoveel handiger dan de SANZB alternatieven omdat je precies kunt zien wat een download inhoud (kwaliteit, subs, beschrijving etc). Lijkt me ook dat veel "niet tweakers" hier behoefte aan zullen hebben gezien de simpelheid ervan.
Ik heb nog geen Python implementatie gezien van spotnet en ik ga die niet zelf ontwikkelen alleen maar om door de spots van spotnet te kunnen browsen in XBMC.
Waar ik aan zit te denken is om de RSS feed van Spotweb te gebruiken in de XBMC addon "plugin.program.SABnzbd".
Je moet dan dus wel Spotweb hebben draaien.
De addon voor SABnzbd geeft voor een aantal websites de RSS feeds van de "spots" weer.
Ik zou de addon moeten aanvullen zodat die ook met de RSS feed van Spotweb overweg kan.
Of ik maak een nieuwe addon die de RSS van Spotweb mooi kan weergeven (en optioneel de nzbs kan opslaan/openen/sturen naar SABnzbd).
Ik heb weinig tijd, dus als ik al iets maak, zal het er niet snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 12:04
Mannen,

Ik heb een vraagje, maar ik kan nergens het antwoord vinden!

Om mijn muziek collectie te perfectioneren heb ik zeer veel tijd gestoken in het taggen en zoeken naar albumart. Nu het compleet is zou ik het wel tof vinden dat wanneer ik mijn muziek full-screen afspeel in XBMC dat de Albumart en de tags in beeld blijven. Helaas fade dat nu na een seconde of 10/15 weer naar de visualisation!

Ik had verwacht dat dat ergens aan te passen zou zijn in advancedsettings.xml kan daar lijkt het niet op. Overgens moeten deze gegevens bij het afspelen van video natuurlijk niet in beeld blijven ;)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Zoiets lijkt me skinafhankelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 12:04
Dat is idd wel een goeie ja :)
Ik gebruik de standaard skin van Xbmc, Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Installeer eens Aeon MQ2, vind ik veruit de meest uitgebreide en mooie skin.
Je kan hem hier vinden http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601

Het is even een heel gepiel (want veeeeel opties :)) om door te hebben wat alle opties doen, maar daarmee moet het wel mogelijk zijn voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:40:
Installeer eens Aeon MQ2, vind ik veruit de meest uitgebreide en mooie skin.
Je kan hem hier vinden http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601

Het is even een heel gepiel (want veeeeel opties :)) om door te hebben wat alle opties doen, maar daarmee moet het wel mogelijk zijn voor zover ik weet
Het mooiste aan de MQ2 skin is de automatisch wisselende backdrops gebaseerd op je library, heb ik nergens anders gezien nog. Standaard kun je alleen 1 plaatje kiezen of 1 specifieke map met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste skins die ik heb gebruikt, kun je met 'i' de informatie tonen die jij wilt en het blijft in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Exocet schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:50:
[...]

Het mooiste aan de MQ2 skin is de automatisch wisselende backdrops gebaseerd op je library, heb ik nergens anders gezien nog. Standaard kun je alleen 1 plaatje kiezen of 1 specifieke map met plaatjes.
Werkt alleen niet met een mysql database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:27

Dit werkt bij mijn ook niet (ik gebruik de Logitech Dinovo). Echter heb ik ook geen add ons op dat gebied geïnstalleerd of zo. Werkte namelijk al redelijk out of the box (op het gemak van skip to letter na dan).

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22

Snuffel

Vroem!

Kleine vraag:

Ik heb hier 2 W7 PC's staan, beide met teamviewer erop, en een van de 2 PC's is mijn HTPC.
Nu kan ik met teamviewer wel de PC overnemen, maar niet XBMC besturen.
M.a.w.: als XBMC op de HTPC aan staat, dan krijg ik gewoon een zwart scherm. Met het versturen van een alt-tab combinatie kom ik wel weer in windows uit, en daar kan ik dan ook alles.
Maar middels teamviewer XBMC besturen zit er niet in.

Klopt het dat dit niet kan? Of doe ik weer eens iets doms?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

noodel1988 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:37:
[...]

Dit werkt bij mijn ook niet (ik gebruik de Logitech Dinovo). Echter heb ik ook geen add ons op dat gebied geïnstalleerd of zo. Werkte namelijk al redelijk out of the box (op het gemak van skip to letter na dan).
Probeer op je dinovo eens shift+letter. Werkt prima hier.

Met de remote werkt ´jump to letter´ bij mij alleen als ik ´sort by name´ heb ingesteld, misschien dat het probleem bij FicoF is.

[ Voor 16% gewijzigd door DyStiC op 16-04-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:27
DyStiC schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:58:
Probeer op je dinovo eens shift+letter. Werkt prima hier.
Klinkt opzich wel logisch, ga het zo gelijk even uitproberen!

Edit:
Uitgeprobeerd en werkt perfect >:)

[ Voor 8% gewijzigd door noodel1988 op 17-04-2011 18:26 . Reden: uitgeprobeerd ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.Ik heb XBMCFreak 10.1 Lucid livecd’s geinstalleerd op mijn Asrock ION.

Asrock heb ik via HDMI aan de TV gehangen.
Omdat ik ook soms het geluid via mijn versterker wil laten lopen heb ik de Asrock ook via Optical aangesloten.XBMC heb ik als volg ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbmcfreak.nl/wp-content/uploads/2010/09/dual-audio-zotac.jpg

Nu valt me op dat het geluid wat uit XBMC komt via HDMI zachter is dan hiervoor (Beta V2)

Ik heb als via Putty ingelogd en Alsamixer opgeroepen , en alles staat voluit.

Wat me wel opviel is dat ik elke kanaal op MUTE kon zetten zonder dat dit iets uitmaakte.Pas nadat ik S/PDIF 1 op Mute zetten ging het geluid uit?
Verder valt me op dat ik deze S/PDIF GEEN volume balk heeft die ik kan regelen.

kan alleen aan of uit zetten (door op M te drukken)

Als eerste vraag ik me af, waarom het geluid veel zachter is dan normaal, en verder of het klopt dat HDMI en S/PDIF 1 het zelfde zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Snuffel schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:36:
Kleine vraag:

Ik heb hier 2 W7 PC's staan, beide met teamviewer erop, en een van de 2 PC's is mijn HTPC.
Nu kan ik met teamviewer wel de PC overnemen, maar niet XBMC besturen.
M.a.w.: als XBMC op de HTPC aan staat, dan krijg ik gewoon een zwart scherm. Met het versturen van een alt-tab combinatie kom ik wel weer in windows uit, en daar kan ik dan ook alles.
Maar middels teamviewer XBMC besturen zit er niet in.

Klopt het dat dit niet kan? Of doe ik weer eens iets doms?
Het klopt dat het niet standaard kan. Ik heb hetzelfde met VNC.
Je kan nog wel proberen of je met Alt-Enter (=schakelen tussen XBMC fullscreen en XBMC in een Window) je wel XBMC kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik draai al een tijdje naar tevredenheid xbmc onder ubuntu. Na enig pielen had ik via hdmi geluid. De laatste tijd is het echter opeens zo dat sommige films wel geluid geven maar helaas het merendeel niet. Ik kan er geen pijl op trekken waarom de ene het wel doet en de andere het niet (meer).

In alsamixer heb ik alles aan staan en in xbmc staat audio output op hdmi, output device op defaults en passthrough op hdmi. Enig idee wat de oplossing kan zijn?
Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.