Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:43
XBMC onthoud de bestandsnaam dus als die veranderd krijg je weer een unwatched EP

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
Meh

Daar was ik al bang voor. Bestanden renamen is ook onhandig ivm subtitles. Ik hou het dan maar bij de initial download....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:36
nistuf schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:49:
[...]

Thnx! Dat was het inderdaad! Gewoon in XBMC settings die optie uitgevinkt!

Nu ben ik ondertussen tegen nog een probleem aangelopen, dit heeft te maken met DTS-HD materiaal. Ik heb een onkyo txsr-507 receiver, die dit formaat af kan spelen. mn ati radeon hd4550 kan dit formaat echter niet aan (http://www.avsforum.com/a...p?p=19997239#post19997239. Is dit via audio passtrough te regelen? Of moet ik een upgrade overwegen?
Hier kan ik geen zinnig antwoord op geven, maar met de standaard XBMC versie is het niet mogelijk om DTS-HD of Dolby TrueHD geluid door te sturen (ook niet via passthrough) - hij geeft van DTS-HD gewoon de DTS core track door. Met een external player zou je dit eventueel op kunnen lossen, maar een "nette" oplossing is er helaas nog niet binnen XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er ook een versie van XMBC is (eventueel plugin) waarmee je Live TV kan pauzeren en hoe dat in zijn werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Robbio85 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:42:
[...]

Hier kan ik geen zinnig antwoord op geven, maar met de standaard XBMC versie is het niet mogelijk om DTS-HD of Dolby TrueHD geluid door te sturen (ook niet via passthrough) - hij geeft van DTS-HD gewoon de DTS core track door. Met een external player zou je dit eventueel op kunnen lossen, maar een "nette" oplossing is er helaas nog niet binnen XBMC.
Oke, duidelijk. Dan laat ik het gewoon voor wat het is. Dan weet ik nu tenminste hoe het komt dat het niet lukte. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Net de nieuwe XBMC live geinstalleerd naast windows 7. Alles werkt perfect, alleen ik kan niet meer de partities van windows benaderen (zelfde fysieke schijf) waar al mijn data op staat. Wel de aangesloten USB schijven. De schijven staan in windows op gedeeld en alle bijhorende rechten toegewezen (kan van een andere pc er wel gewoon bij). Hoe kan ik deze partities benaderen??

En hoe kan ik de volgorde van Grub veranderen zodat standaard windows opstart, en daaron XBMC live?

[ Voor 11% gewijzigd door The Flow op 23-03-2011 20:57 ]

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:47:
Iemand enig idee of er ook een versie van XMBC is (eventueel plugin) waarmee je Live TV kan pauzeren en hoe dat in zijn werk gaat?
Als je een mythtv backend hebt kan je van xbmc een pvr maken en zo tv-kijken, opnemen en chaseplay gebruiken.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=MythTV

[ Voor 6% gewijzigd door job op 23-03-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
The Flow schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:54:
Net de nieuwe XBMC live geinstalleerd naast windows 7. Alles werkt perfect, alleen ik kan niet meer de partities van windows benaderen (zelfde fysieke schijf) waar al mijn data op staat. Wel de aangesloten USB schijven. De schijven staan in windows op gedeeld en alle bijhorende rechten toegewezen (kan van een andere pc er wel gewoon bij). Hoe kan ik deze partities benaderen??

En hoe kan ik de volgorde van Grub veranderen zodat standaard windows opstart, en daaron XBMC live?
Dat kan je doen doormiddel van in die loader op een knop te drukken (staat daar aangegeven welke volgens mijn e of c?) dan kom je in een soort edit mode? Dan kan je de volgorde en tijd aanpassen... volgens mijn. Of ik heb een andere loader voor me:).

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 17:18
Hallo, Vraagje?
Ik wil graag muziek luisteren op mijn htpc met xbmc live 10.0
Op mijn pc staan de bestanden en heb de map gedeelt.
Op de pc staat windows 7 Pliek versie.
Als ik de map op de htpc ga zoeken via smb://mshome enz vraagt hij om een wachtwoord.
Daar ben ik dus ook al achter gekomen dat het Windows live sign in assistant is.
Als je die deinstalleerd werkt het goed, kan ik mijn bestanden lezen en mijn muziek draaien op de htpc.
Misschien moet ik het niet hier vragen maar dan werkt msn niet meer??? Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen of misschien een andere manier van delen ofzo. Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Lowhorn op 24-03-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik zou de oude msn nemen. Ik kan geen goed en direct antwoord geven op je vraag, wel kan ik vertellen dat dit gewoon werkt (zonder live assistent en rommeltjes):
http://ninite.com/

Helemaal veilig hoor. Die hebben tenminste de oudere Messenger nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudf
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 09:45
Download de laatste versie 10.1, het probleem is aangepakt.

"In addition, XBMC Live has been updated with the most recent packages, one of which includes a fix for the annoying SMB+Windows Live Essentials bug."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 17:18
Ruudf schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:41:
Download de laatste versie 10.1, het probleem is aangepakt.

"In addition, XBMC Live has been updated with the most recent packages, one of which includes a fix for the annoying SMB+Windows Live Essentials bug."
Bedankt man. Ga ik deze proberen. Kan ik mijn xbmc live updaten of moet ik er alles afgooien en opnieuw installeren????

Grz

[ Voor 10% gewijzigd door Lowhorn op 24-03-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudf
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 09:45
"Windows and OSX users should download and install as usual, all user data will be kept intact.
Ubuntu and XBMC Live users can use ‘apt-get update && apt-get install xbmc’ to update."

kan dus zonder te verwijderen. Meer instructies op http://xbmc.org/theuni/2011/03/10/bug-fix-release-10-1/
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 16:45
The Flow schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:54:

Een search op xbmc forums had dit opgeleverd:
adding drives to your fstab

get you device UUID number

from terminal type

Code:

sudo blkid

it should return some thing like this

Code:

/dev/sda1: UUID="8ee3e8ab-33bb-481c-a298-09f435697277" TYPE="ext4"
/dev/sda5: UUID="6aebcb53-5d6e-4e4c-a1e8-e0fc40d759fd" TYPE="swap"
/dev/sdb1: LABEL="1TB" UUID="3FC1624A6DA7048F" TYPE="ntfs"
/dev/sdc1: LABEL="WD 250G" UUID="12A8E87AA8E85E2B" TYPE="ntfs"

copy the UUID of the drive you want to mount and run this

Code:

sudo nano /etc/fstab

add this line to the bottom but change the settings accordingly

Code:

UUID=YOUR-UUIDNUMBER /YOUR/DRIVE/LOCATION ntfs-3g defaults 0 0

Voor je GRUB probleem kan je gewoon zoeken op grub2 en windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50
De bootvolgorde aanpassen in de config files van grub is per distro enigszins anders, maar als ik me niet vergis is xbmc-live gebaseerd op ubuntu en dan zou het moeten zijn zoals hier beschreven.

[ Voor 17% gewijzigd door d3vlin op 26-03-2011 08:31 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32
Heb sinds een paar dagen de Aeon MQ2 skin in gebruik. Na een hele tijd met de instellingen te liggen prutsen heb ik hem eindelijk zoals ik wil. Prachtig om naar te kijken :D

Ook heb ik de Video Add-On "Youtube" geïnstalleerd maar om deze te gebruiken moet ik altijd eerst naar het menu "VIDEOS" en dan "ADD-ONS" om dan uiteindelijk de "Youtube" te kunnen selecteren.

In de Aeon MQ2 skin kun je menu's toevoegen in het hoofdmenu, is het dan ook niet mogelijk om in dat menu rechtstreeks naar "Youtube" te linken? Als ik een menu wil toevoegen dan krijg ik de keuze uit "Favoriet" toevoegen of "Script" maar heb dus geen idee hoe ik dat moet fixen.
Als het al wel mogelijk is btw?

Ik heb alles draaien met Win7 64bit, XBMC 10.1 op een ASRock Core100HT

PSN: bobsh .:. KZ2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eerst youtube als favoriet toevoegen en dan kun je hem wel uitkiezen. Night kan het ook en zo heb ik het ook gedaan (niet met youtube trouwens, maar met een specifiek genre voor films en series. Handig voor de kinderen. Die hebben nu een Kids Movies en Kids Shows)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Gister heb ik XBMCFreak 10.1 Lucid livecd’s op mijn Asrock gezet.

Na het installeren heb ik gelijk al mijn films laten scrapen.Dit ging allemaal perfect.Alle films kregen hun informatie.
Alleen het knop TRAILER zie ik niet meer staan.

Terwijl dit wel aanwezig was op mijn vorige installatie (beta 2 van XBMC 10)

Zou dit te maken met welke scraper je werkt? Gebruik nu moviedb.org

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Ik snap niet waarom er nog een trailer knop moet zijn als je de hele film toch al hebt. Bovendien blijken die trailers 9 v/d 10 keer slechte doorvoer te kennen, zelfs al op 480p resolutie. Op 720p komt er bijna niks door bij mij. Al kan dat natuurlijk aan mijn internetverbinding liggen.

Kan het zijn dat de trailer knop alleen in bepaalde skins werkzaam cq te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Trailer knop kan erg handig zijn als je een film in je collectie heb staan die je maanden geleden binnen gehaald heb.
Vaak weet ik niet meer waar deze over gaat, en dan is een trailer erg makkelijk.

Wat skin betreft, ik gebruik de default skin die in XBMC zit. En zoals ik al zei,knop zat er voor wel tussen maar sinds deze update niet meer.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Klojum schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:10:
Ik snap niet waarom er nog een trailer knop moet zijn als je de hele film toch al hebt. Bovendien blijken die trailers 9 v/d 10 keer slechte doorvoer te kennen, zelfs al op 480p resolutie. Op 720p komt er bijna niks door bij mij. Al kan dat natuurlijk aan mijn internetverbinding liggen.

Kan het zijn dat de trailer knop alleen in bepaalde skins werkzaam cq te zien is?
Je moet waarschijnlijk apple trailer lite plugin nog installeren :) .

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van een raar schokkerig beeld. Zo ongeveer halverwege het scherm ligt een horizontale lijn waar het beeld gesplitst lijkt te zijn in twee frames, alsof de bovenste helft iets vooruitloopt op de onderste helft van het scherm. Vooral bij snelle en zijwaartse bewegingen valt het op.

Ik gebruik Xbmc 10.1 samen Linux Mint 10 op een Atom+Ion2 systeem, aangesloten op een Sharp Aquos TV met een hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hoe staan je video settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:26:
Ik heb last van een raar schokkerig beeld. Zo ongeveer halverwege het scherm ligt een horizontale lijn waar het beeld gesplitst lijkt te zijn in twee frames, alsof de bovenste helft iets vooruitloopt op de onderste helft van het scherm. Vooral bij snelle en zijwaartse bewegingen valt het op.

Ik gebruik Xbmc 10.1 samen Linux Mint 10 op een Atom+Ion2 systeem, aangesloten op een Sharp Aquos TV met een hdmi kabel.
System -> Settings -> System -> Video output -> Vertical blank sync -> Always enabled

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ik heb een vraagje over de youtube plugin die je kan ophalen in de addons.

even wat info voor dat ik de vraag stel.

- windows7 64bit
- xbmc 10.1
- microsoft mce remote
- skin-confluence (default volgens mij)

Wat mijn probleem is dat als ik in my playlist een clip aanklik dat hij na het einde van het nummer er mee stop er terug bij de thumbnails komt ipv dat hij de volgende clip afspeelt. Ook bij mijn geabboneerde channels speelt hij 1 clip af en stopt ermee.

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij gewoon alle clips achter elkaar afspeelt, en misschien zelfs shuffelt als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Op mijn xbmc machine (ubuntu 10.04) heb ik ook boblight draaiend om een ambilight effect te creeeren. Nu doe ik dat door via ssh in te loggen en dmv van 2 terminal sessies eerst de boblight deamon te starten, en met de 2e sessie de client/werking van het effect.
Ik vind dit vrij omslachtig. Nu is mijn vraag: Kan ik deze commando's vanuit xbmc laten starten? Dus een start stop functie aanmaken voor beiden?
Wie kan mij op weg helpen?

[ Voor 1% gewijzigd door Eoghlear op 27-03-2011 23:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Eoghlear schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:36:
Ik vind dit vrij omslachtig. Nu is mijn vraag: Kan ik deze commando's vanuit xbmc laten starten? Dus een start stop functie aanmaken voor beiden?
Wie kan mij op weg helpen?
Ja dat kan, google eens op termen als: linux startup script. Echt duizenden en duizenden pagina's te vinden met uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 08:51
sinds een aantal dagen ben ook ik een trotste bezitter van een ipad. op mijn iphone gebruikte ik voorheen altijd xbmcremote ook ook op de ipad heb ik gelijk verschillende varianten geinstalleerd.
echter heb ik het probleem dat ik zowel op iphone als ipad niet meer kan collecten met de verschillende tools naar mijn xbmc.
ik draai de laatste svn en heb verschillende webservices met verschillende porten al binen xbmc geprobeerd.
iemand enig idee waar ik kan zoeken?

remote apps gebruik ik vanaf hetzelfde lan.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Even een kleine crosspost vanuit de ubuntuforums (vandaar in het engels). Mijn Sony KDL46EX500 lijkt niet op de juiste manier de EDID door te geven, waardoor ik maar 1 valide 1080p mode heb. Daardoor heb ik flink tearing e.d. Nu heb ik modelines gehaald vanuit windows (waar het wel werkt), maar ik weet niet hoe ik die moet implementeren.
Ik gebruik de laatste ubuntu (10.10).

Hi,

I'm having trouble with my sony bravia and the automatic setting of the display over HDMI. In the Xorg.0.log I get a bunch of "EDID contradicts itself" error messages and then finaly it will set a 1920x1080 resolution at 50Hz. In the nvidia gui I successfully see the 24Hz, 50Hz and 60Hz modes, but when I select them, my TV does not recognize them as such. Because of this, xbmc can not set the right refresh rates (I assume this is the cause) and I get tearing.

Some output:
Xrandr gives:
code:
1
1920x1080      50.0*     51.0     52.0     53.0    54.0     55.0    159.0

At the same time, "nvidia-settings -nt -q RefreshRate" says
code:
1
60.00 Hz

Nvidia-settings seems to be reporting correctly in this case. And whatever I set the output to, xrandr will for instance say it is 53Hz for the 60Hz mode and 159 for the 24Hz mode, Nvidia-settings will always say "60.00 Hz".

I managed to get all the correct modelines from windows vista however, but I don't know how to implement them. When I use the following, it is reported that 1920x1080@50 is not a valid mode. I changed the horisync and vertrefresh sections, since they were automatically set to "14 - 70" and "48 - 62" respectively, which would give errors I assume.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Section "Monitor"
    # HorizSync source: xconfig, VertRefresh source: xconfig
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "DFP-1"
    HorizSync       14.0 - 135
    VertRefresh     48.0 - 152
    Option         "DPMS"
    Option         "ExactModeTimingsDVI" "True"
    Option         "UseEDIDDpi" "False"
    Option         "UseEDIDFreqs" "False"
    Modeline    "1920x1080@50" 400.000 1920 2448 2492 2640 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
    BoardName      "GeForce 210"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Screen0"
    Device         "Device0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    Option         "TwinView" "0"
    Option         "IgnoreEDID"
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes       "1920x1080@50"
    EndSubSection
EndSection

Anyone any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
job schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:38:
[...]

Ja dat kan, google eens op termen als: linux startup script. Echt duizenden en duizenden pagina's te vinden met uitleg.
Dat had ik me ook al bekeken, was ook meer van hoe integreer ik die scripts in xbmc? Moet dit via iets als executor of is dit iets voor een launcher of is het misschien wel iets heel anders? en is het mogelijk om deze op een keyboard te mappen (dus kop x is script 1 en knop y is script 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
kingmob schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:55:
I'm having trouble with my sony bravia and the automatic setting of the display over HDMI. In the Xorg.0.log I get a bunch of "EDID contradicts itself" error messages and then finaly it will set a 1920x1080 resolution at 50Hz. In the nvidia gui I successfully see the 24Hz, 50Hz and 60Hz modes, but when I select them, my TV does not recognize them as such. Because of this, xbmc can not set the right refresh rates (I assume this is the cause) and I get tearing.
Kwestie van
code:
1
2
Option         "DynamicTwinView" "False"
Option         "FlatPanelProperties" "Scaling = Native"

in de screen of device section in xorg.conf zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door bobo1on1 op 29-03-2011 02:30 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Eoghlear schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:59:
Dat had ik me ook al bekeken, was ook meer van hoe integreer ik die scripts in xbmc? Moet dit via iets als executor of is dit iets voor een launcher of is het misschien wel iets heel anders? en is het mogelijk om deze op een keyboard te mappen (dus kop x is script 1 en knop y is script 2?
Een startupscript heeft weinig met xbmc te maken, maar alles met linux.
Als je dat niet wilt gebruiken dan kan je nog de xbmcscripts gebruiken.
Een xbmcscript mappen aan een bepaalde toets is een paar pagina's terug al besproken, ik vraag me alleen af of je daarmee ook zaken kan starten buiten xbmc op.

Ik denk echter dat jij gewoon een startupscript moet maken. Niet zo moeilijk. Zoek eens met google naar init.d
Of geef anders eens aan welke commando's jij uit moet voren om de boel goed te laten werken.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 29-03-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertpas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik heb een vraag over het instellen van het netwerk op mijn Apple TV.
Ik heb via een jailbreak XBMC op mijn ATV 2 geïnstalleerd. echter de weergave is brokkelig door een te trage wifi verbinding.

De situatie:
- De iMac is bedraad verbonden met een N-router. De router maakt via wifi rechtstreeks verbinding met de ATV. signaalsterkte is 100% waardoor content van mijn iMac (via iTunes) op de ATV perfect afspeelt.
- De content die van de iMac naar XBMC wordt gestreamd wordt echter slecht afgespeeld. Het blijkt dat XBMC in tegenstelling tot hierboven vermeld, niet rechtstreeks verbinding maakt met mijn router, maar via de wifi-kaart van mijn iMac. Dit blijkt uit het feit dat ide iTunes verbinding in tact blijft als ik wifi-verbinding van mijn iMac uitzet, terwijl XBMC de server dan niet meer kan vinden.

Blijkbaar heb ik dus het netwerk (via SMB) niet goed ingesteld. Ik heb echter geen idee wat ik moet doen, om ook XBMC rechtstreeks verbinding met mijn router te laten maken en de snelheid op normaal peil te brengen.

Heeft iemand hier ervaring mee en evt tips of een tutorial beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij in het menu van je atv2 de juiste wifi hebt gekozen om naar te verbinden, dan heeft XBMC daar helemaal niks mee te maken.
Dus sluit XBMC even af, kijk in de wifi-settings van de ATV en check dat hij verbonden is met de router.
Dan zou alles goed moeten gaan.

Dit heeft niks te maken met de smb-settings in XBMC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertpas
@Arwen / Kayne dat is nu net het rare; hij is met het goede netwerk verbonden. echter niet rechtstreeks met de router maar via mijn de wifi kaart van mijn iMac

[ Voor 3% gewijzigd door robbertpas op 29-03-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is je iMac op 2 manieren met het netwerk verbonden? Het is dan zeer waarschijnlijk dat elk van beiden een ander ip-nummer heeft. Via het ene ip-nummer verbind je bedraad met de iMac en met het andere ip-nummer verbind je draadloos met de iMac. Het kan dus best zijn dat je als bronnen het verkeerde ipnumemr gebruikt hebt (of dat hij voor de hostname resolved naar het draadloze ipnummer).

Kijk dus ff naar wat je als smb source opgegeven hebt in XBMC. Is dat geen ipnummer, kijk dan even in de config van SMB op je iMac aan welke netwerk interface hij gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertpas
Janoz schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:44:

Kijk dus ff naar wat je als smb source opgegeven hebt in XBMC. Is dat geen ipnummer, kijk dan even in de config van SMB op je iMac aan welke netwerk interface hij gekoppeld is.
ik zal dat eens nakijken. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
job schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 02:32:
[...]
.
Een xbmcscript mappen aan een bepaalde toets is een paar pagina's terug al besproken, ik vraag me alleen af of je daarmee ook zaken kan starten buiten xbmc op.

Ik denk echter dat jij gewoon een startupscript moet maken. Niet zo moeilijk. Zoek eens met google naar init.d
Of geef anders eens aan welke commando's jij uit moet voren om de boel goed te laten werken.
Ik type de volgende twee dingen in terminal (via ssh of local):
1 - 'boblightd' (dit start de boblight deamon)
Hierna open ik een 2e sessie in terminal en type ik:
2- 'DISPLAY=:0.0 boblight-X11' (dit start de client/effect)

Om te stoppen die ik in beide sessies ctrl+c.

Dit kan ik niet tijdens/direct na opstarten doen. Als mijn externe controller dan niet aan staat, geeft ie veel kuren.
Dus dit moet ik op de een of andere manier in scripts of iets anders kunnen verwerken zodat ik het kan starten vanuit xbmc. of voor mijn part vanaf de desktop dmv mijn remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 22-09 16:39
Ik heb zojuist openelec geinstalleerd op mijn ion 330 ht. Werkt allemaal mooi en redelijk out of the box. Maar nu het volgende. Ik heb een Panasonic Viera HD ready tv th-37px80. Native resolutie geeft ie aan als 720p. Ik wil m echter zetten op 1080p.

Nu heb ik de keuze niet onder xbmc. Resolutie gaat maar tot 1280x720. Toen ik xbmc onder windows draaide kon ik de resolutie gewoon forceren naar 1920x1080, door in windows de resolutie op te schroeven. Dan mocht het ook in xbmc. XBMC ziet er onder 1080 mooier uit ook op mijn hd ready tv. Weten jullie een mogelijkheid om de resolutie in openelec te forceren naar 1080p?

Mijn tv wil het signaal prima hebben, maar geeft blijkbaar aan mijn ion 330 ht en de software aan dat ie max tot 720 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Met mijn ion 330ht en openelec heb ik gewoon 1080p. Ik denk dat je pana "lastig doet". Waarschijnlijk moet je in je xorg.conf aangeven dat 1080p ook tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
waarom wil je een hogere reso draaien dan ne tv nodig heeft? je tv wil dat terugschalen en dat geeft meestal kwaliteitsverlies + je asrock moet harder werken en is dus minder zuinig en wordt warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Omdat het er mooier uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:31:
Met mijn ion 330ht en openelec heb ik gewoon 1080p. Ik denk dat je pana "lastig doet". Waarschijnlijk moet je in je xorg.conf aangeven dat 1080p ook tot de mogelijkheden behoort.
Waar vind ik die file? Vergeef me, ik ben heel groen als het gaat om linux. Ik heb al wel een verbinding via putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Komop, eerst even zoeken. Waar dat bestand staat is echt in 1 minuut te vinden. eerste paar hits
Als weet waar die file staat dan is je volgende vraag waarschijnlijk, wat vul ik daar in?

Dat je groen bent maakt niet uit, maar ga nu gewoon googlelen.
Wat jij in je xorg.conf file moet invullen is afhankelijk van je tv. Dus zoek op je tv type, of op het probleem wat anderen hebben.

Ook in het openelec forum is informatie te vinden over een 720/1080 probleem.
Eoghlear schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:48:
Dit kan ik niet tijdens/direct na opstarten doen. Als mijn externe controller dan niet aan staat, geeft ie veel kuren.
Dus dit moet ik op de een of andere manier in scripts of iets anders kunnen verwerken zodat ik het kan starten vanuit xbmc. of voor mijn part vanaf de desktop dmv mijn remote.
Oke, dan kan je natuurlijk altijd proberen of xbmc ook extern commando's kan verzenden.
Al gezocht in dit topic waar men het heeft over scripts toekennen aan bepaalde toetsen?
Mar2zz schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 06:43:
waarom wil je een hogere reso draaien dan ne tv nodig heeft? je tv wil dat terugschalen en dat geeft meestal kwaliteitsverlies + je asrock moet harder werken en is dus minder zuinig en wordt warmer.
Omdat downscalen mooier beeld geeft dan upscalen.
Een hd-ready zit tussen 720 en 1080 in.

[ Voor 63% gewijzigd door job op 30-03-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Is dat echt waar? Beetje OT, maar dat is nieuw voor me. Ik heb een 720p beamer die 1080p signalen wel aan kan. Betekent dat dat ik mooier beeld heb als ik hem op 1080 instel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij geeft native beeld nog altijd het beste resultaat dan up of downscalen omdat er op die manier geen "onbekende" factoren (scaler tv, scaler software etcetc) bij komen bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:47:
Komop, eerst even zoeken. Waar dat bestand staat is echt in 1 minuut te vinden. eerste paar hits
Als weet waar die file staat dan is je volgende vraag waarschijnlijk, wat vul ik daar in?

Dat je groen bent maakt niet uit, maar ga nu gewoon googlelen.
Wat jij in je xorg.conf file moet invullen is afhankelijk van je tv. Dus zoek op je tv type, of op het probleem wat anderen hebben.

Ook in het openelec forum is informatie te vinden over een 720/1080 probleem.
Ik heb daar natuurlijk op gezocht en dan vind ik deze locatie: /etc/X11/xorg.conf.

Maar als ik kijk in putty zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/7189/puttyn.jpg

Daar zie ik de map etc niet in staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Je zit in de XBMC dir lijkt het

[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-03-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ah! je hebt gelijk! Ik dacht dat ik direct in de .. dir zou komen na inloggen, maar blijkbaar niet. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
sudo nano /etc/X11/xorg.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij Openelec kun je dat niet rechtstreeks aanpassen aangezien het filesystem readonly gemount is (handig wanneer het op usb sticks en sd kaarten geinstalleerd wordt). Bij open elec zul je even in de configuratie map moeten kijken. Dat maakt de boel wel een stuk simpeler aangezien die map gewoon via samba geshared wordt.

Om te beginnen is het dan wel het handigst om de bestaande xorg configuratie naar je config map te kopieren doorhet volgende in ssh in te tikken:

code:
1
cp /etc/X11/xorg-nvidia.conf /storage/.config/xorg.conf

Vanaf dan kun je er gewoon met je eigen editor op je eigen computer bij via de gedeelde config map.

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 30-03-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ga/wil ik doen, alleen het maffe is dat ik openelec nu opeens niet zie in mijn netwerk. De verbinding is er zeker, want hij speelt gewoon films af van mijn pc en ik heb m ook eerder wel zien staan in mijn netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Mijn HTPC heeft wat problemen met de slaapstand. Zodra de computer in slaapstand is geweest (windows 7) zie ik in XBMC witte bewegende lijnen op het bovenste kwart van mijn TV. De pc is aangesloten via HDMI.
In windows zelf zie ik de lijnen niet. In MCE zijn de lijnen ook aanwezig. Heeft iemand ervaring met deze problemen?

Mijn config:
#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30C Plus€ 132,65€ 132,65
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 64,-€ 64,-
1Silverstone Grandia GD05B€ 71,-€ 71,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1AMD Athlon II X2 255€ 48,80€ 48,80
1be quiet! Straight Power 400W€ 56,-€ 56,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,63€ 36,63
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,80€ 65,80
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 55,99€ 55,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Westmania schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:32:
Ga/wil ik doen, alleen het maffe is dat ik openelec nu opeens niet zie in mijn netwerk. De verbinding is er zeker, want hij speelt gewoon films af van mijn pc en ik heb m ook eerder wel zien staan in mijn netwerk...
Gewoon in explorer (niet internet explorer) even \\192.168.0.103 tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Gelukt! Ook resoluties dus. Ziet er weer als vanouds en beter uit.

Heb de dikgedrukte regel toegevoegd in xorg.conf:

Section "Screen"
Identifier "screen"
Device "nvidia"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1920x1080_60" "1920x1080_50" "1920x1080_24"
EndSubSection
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Toch denk ik dat je jezelf voor de gek houdt. Je panel ondersteund native slechts 720P. Het forceren in 1080P veranderd daar niks aan.

Je kan er zelfs van uit gaan dat 1:1 pixel mapping een beter beeld geeft dan een scaler er tussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Eens met Stien, 1080p op een 720p tv draaien is raarrrrr.... Je zou alleen winst hebben als het bronbestand origineel ook 1080p was, zodat je een conversieslag verliest door geen 720p te downen, maar zelfs dan vraag ik me af of je het verschil gaat zien.

@westmania, doe eens //xbmc/ kijken of je dan bij je machine komt (of whatever de hostname is van je openelecmachine). ipadres kan anders zijn geworden als je non-fixed ip's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Lieve mensen, ik zie toch zeker zelf het verschil? In 720 toont XBMC veel meer jaggies, bijvoorbeeld bij de schuine stukken van letters. Ook is de indeling van xbmc wat meer gepropt, wat ik niet mooi vind.

Hoe dan ook, ik ben blij (desnoods met een placebo effect). :) Sceptici zijn welkom om eens het verschil te komen aanschouwen.

Heb inmiddels toegang tot mijn openelec via de suggestie van Janoz: \\192.168.1.103

@Stien
Sowieso is de resolutie van mijn Pana wat vreemd, aangezien het scherm geen 1280x720 pixels heeft, maar 1024x720. Het zijn dus 'brede' pixels.

[ Voor 23% gewijzigd door Westmania op 30-03-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ben weer zoon noob met xbmc

heb een vraag alle zenders doen het zo ver van tvdb behalve souht prak en quicksilverscreens
hoe komt dat ?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Kan het nog onduidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
souht prak is te gek! Vooral Cratman en Snat zijn grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zal het zo zeggen als ik shoutpark.nl in ga en iets wil afspellen dan zegt hij dat ik 1 file mis

ik heb een win7 64bit quad core weet niet of dat uit maakt

ps: gebruik thetvdb plugin

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
shoutpark is zelfs nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shout park is ook luek maar het werkt niet
en voor south park hoef ik geen tvdb te gebruiken
het gaat me meer om quicksilver screen chanel die niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
ik geef het op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm iemand anders die iets hier vanaf weet

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Bij het opstarten van mijn htpc (Windows7) laat ik onder andere XBMC, Sickbeard en Sabnzbd automatisch opstarten. Op zich werkt dat allemaal prima. Het probleem is alleen dat XBMC na een paar seconden weer minimaliseert door de activiteiten van Sickbeard.
Hoe hebben jullie dat opgelost?
Moet ik hiervoor met Eventghost aan de slag of kan dat simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
Hey mensen,

weer een vraag ik heb een gt210 in mijn mediacenter zitten heb dxva aangezet maar bij het afspelen van een mkv bestand blijft de cpu rond de 50% draaien. Tevens laaste beta drivers van nvidia geinstalleerd

in mijn vorige mediacenter had ik hier totaal geen last van. Ik draai de laatste officiële versie van xbmc op windows enterprise x64.

ik hoop dat jullie kunnen helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door TWFpa2Vs op 30-03-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joostp1 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:43:
Bij het opstarten van mijn htpc (Windows7) laat ik onder andere XBMC, Sickbeard en Sabnzbd automatisch opstarten. Op zich werkt dat allemaal prima. Het probleem is alleen dat XBMC na een paar seconden weer minimaliseert door de activiteiten van Sickbeard.
Een wait inbouwen voor ie XBMC opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Gebruik nu ook XMBC en het werkt perfect, echt een mooi programma. Maar nu wil ik muziek over een ander geluidskanaal laten lopen dan films. Dus muziek over me computer speakers en films over de tv speakers, is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostp1 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:43:
NSSM - the Non-Sucking Service Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
SidewalkSuper schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:37:
[...]

Een wait inbouwen voor ie XBMC opstart
En XBMC kent zelf al een delay optie:
"To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds." (bron)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
job schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:47:
Omdat downscalen mooier beeld geeft dan upscalen.
XBMC kan ook prima scalen, en aangezien vrijwel alle video als YV12 is opgeslagen zit je nu dus altijd tweemaal te scalen, niet echt ideaal dus.

Het beste is gewoon om altijd de native resolutie van de tv te gebruiken, bij een HD ready tv is dat meestal 1320x768, als je tv die resolutie niet ondersteunt op zijn ingang dan zou ik maar gewoon 1080p gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door bobo1on1 op 30-03-2011 20:14 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Mijn systeem draait nu met XBMC freak live cd 10.1.
Alles werkt naar behoren.Heb alleen twee dingen waar ik nog vragen over heb.

Ik heb al mijn films laten scrapen.Dit ging allemaal goed.Alle info wordt netjes binnen gehaald.
Systeem heb ik bij video als bestanden ingesteld.
Normaal krijg ik dus van elke film een DVD hoes te zien.Alleen nu NIET.
Als ik op INFO druk dan zie ik wel dat er een DVD hoes binnen gehaald is,maar deze is dus niet te zien waar al de films staan (zoals hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://www.lifehacker.com/assets/resources/2008/05/xbmc-dvds-01.png

Om het hoesje toch te zien moet ik het volgende doen:
INFO drukken ---en dan Miniaturen kiezen.
Dan krijg ik een lijst met DVD hoesjes. Als ik dan elke willekeurig hoesje aan klik, dan is deze later WEL te zien in de Film lijst :?

Vraag me af waarom de hoesjes na het scrappen niet automatisch te zien zijn,maar alleen nadat ik het hierboven genoemd gedaan heb?

Verder vraag ik me af wat jullie adviseren om bij VIDEO in te stellen. (heb een Asrock ION330)
Wat kan er aan , en wat kan uit blijven?
Afbeeldingslocatie: http://doityourselfhtpc.files.wordpress.com/2010/09/enable-vaapi-in-xbmc.png?w=600&h=413

[ Voor 16% gewijzigd door seninha op 30-03-2011 20:41 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
[...]
Oke, dan kan je natuurlijk altijd proberen of xbmc ook extern commando's kan verzenden.
Al gezocht in dit topic waar men het heeft over scripts toekennen aan bepaalde toetsen?
Niet direct iets gevonden hier, (gezocht op script en script) maar met een code als dit '<id>xbmc.runscript(q:\scripts\test.py)</id>' in de keymap.xml, zou het aanspreekbaar moeten zijn.

Zou een bash script voldoende zijn voor de code? Om de deamon te laten starten. Kan er nergens echt duidelijke uitleg over vinden.
Ga de xbmc fora maar weer eens aftstruinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ben trouwens bijzonder te spreken over Openelec! Het installeren op mijn Asrock 330HT ging als een zonnetje, met alles meteen werkend out of the box, inclusief ab en sound over hdmi.

Via putty paar kleine aanpassingen gedaan (zoals eerder genoemde resolutie) en via samba share keymaps aangepast, zodat ik met een druk op de knop ook subtitle add on e.d. kan oproepen.

XBMC loopt veel soepeler dan onder Windows 7 (geen verrassing) en ik kan nu ook soepel zwaardere skins als AEON MQ eindelijk gebruiken.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die XBMC op een 330HT hebben draaien via de linux (ubuntu/live) variant en dan overstappen naar Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 21:25
Ben sinds een paar weken ook over op Openelec, en ik moet ook zeggen dat het echt veel beter is dan alle live/windows/ubuntu minimal versies die ik eerder geprobeerd heb.

Eigenlijk zou Openelec de live versie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
niemand die mijn probleem herkend op windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Werken dingen zoals een Firefox en uitzendinggemist/rtlgemist ook onder OpenELEC?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Sommige kanalen van XOT wel, zoals N1, 2 en 3 (beta.uitzendinggemist heb ik nog niet aan de gang gekregen). Weet niet of dit aan XOT ligt of aan openelec. De plug in start wel gewoon op.

Maar bijvoorbeeld Daily Show of Colbert report doen het niet... Zie ook deze thread: http://openelec.tv/forum/...-15-video-add-on-failures

@Prologic
Niet dat ik je direct kan helpen, maar zie je wel verschil in CPU-load als je DXVA aan of uit zet?

[ Voor 10% gewijzigd door Westmania op 31-03-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@westmania,

nope blijft exact hetzelfde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dan lijkt het mij dat je gpu helemaal niet wordt aangesproken. Veel meer weet ik je ook niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:50
Westmania schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:13:
Sommige kanalen van XOT wel, zoals N1, 2 en 3 (beta.uitzendinggemist heb ik nog niet aan de gang gekregen). Weet niet of dit aan XOT ligt of aan openelec. De plug in start wel gewoon op.

Maar bijvoorbeeld Daily Show of Colbert report doen het niet... Zie ook deze thread: http://openelec.tv/forum/...-15-video-add-on-failures

@Prologic
Niet dat ik je direct kan helpen, maar zie je wel verschil in CPU-load als je DXVA aan of uit zet?
Hier hetzelfde probleem, de beta uitzendingen doen het jammer genoeg niet.
Deze hebben een veel betere kwaliteit.

Iemand een idee wat we kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
dat dacht ik ook. maar veel meer dan dxva aanzetting in xbmc kun je niet. Met bv mpc-hc krijg ik het wel werkend. GPU-Z zegt ook dat DXVA en cuda ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Arfman schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:10:
Werken dingen zoals een Firefox en uitzendinggemist/rtlgemist ook onder OpenELEC?
XOT werkt, maar rtlgemist niet. Dat laatste komt vanwege de DRM. Afaik doet rtlgemist het sowieso niet op linux aangezien windows media player vereist is. Vroeger werkte de ipad variant nog, maar die is opgedoekt.

Een browser zit er niet op. Het is tenslotte een zo klein mogelijk gemaakte distributie (70mb) en in het forum is ook al naar voren gekomen dat het niet in de planning ligt om een browser toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Maar hoe zit dat dan met beta.uitzendinggemist en de add ons van Colbert Report en Daily Show? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik vanavond tijd heb zal ik het wel even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
xburchartz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:45:
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die XBMC op een 330HT hebben draaien via de linux (ubuntu/live) variant en dan overstappen naar Openelec.
Onlangs overgestapt om te testen. Dit omdat de maverick xbmcfreak versie voor de asrock remote te lang op zich liet wachten. Ervaringen:
- Installatie is wat apart voor iemand die normaal altijd met iso's werkt (die iso is er niet).
- Installatiemenu is nog niet af, maar installeren gaat verder prima. Wel is er een probleem met lege HD's. Er moet minimaal al een partitie aanwezig zijn om te kunnen installeren.
- Het bootsplash scherm was niet aanwezig. Bekend probleem met de ion chipset.. 1 regeltje veranderen en het werkt weer (zie de openelec site).
- Standaard staat er een smb share open met alle config files. Leuk, maar ontzettend onveilig natuurlijk in een gedeeld netwerk. Dat was dan ook het eerste wat uit zette.
- openelec heeft een eigen menu voor extra settings (smb aan/uit. wireless config, etc), super handig. Maar even zoeken als je niet weet dat deze instellingen bij de plugins zijn te vinden.
- booten gaat razend snel. Stuk sneller dan de xbmclive/xbmcfreak cd's.
- De autoupdate functie moet je zelf inschakelen (via de config files). Handig zo'n functie.. maar ik heb nog geen update gezien dus ik weet niet hoe dit kenbaar wordt gemaakt.
- Gebruik is verder hetzelfde. Het is gewoon xbmc.
Arfman schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:10:
Niet getest, gebruik die plugins niet. Probeer het zelf eens.
Desnoods boot je het vanaf een usbstick om te testen. Je krijgt gewoon een linux versie met xbmc, en je kan er dan ook evenveel mee dan de xbmclive cd. Wellicht dat je bepaalde zaken zelf nog moet installeren maar daar kan je bij xbmclive ook tegenaan lopen. Zelf zaken installeren kan gewoon omdat het root wachtwoord gewoon bekend is (openelec).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 31-03-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Janoz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:02:
[...]

XOT werkt, maar rtlgemist niet. Dat laatste komt vanwege de DRM. Afaik doet rtlgemist het sowieso niet op linux aangezien windows media player vereist is. Vroeger werkte de ipad variant nog, maar die is opgedoekt.

Een browser zit er niet op. Het is tenslotte een zo klein mogelijk gemaakte distributie (70mb) en in het forum is ook al naar voren gekomen dat het niet in de planning ligt om een browser toe te voegen.
Ik weet niet hoe OpenElec om gaat met MMS streams, maar dat is meestal het probleem.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
oke dxva lijkt nu wel te werken echter heb ik nu na zoveel tijd dat het beeld gewoon freezed. de tempratuur van de kaart wordt niet hoger dan 69 graden. Zou in dit geval mijn voeding weer te zwak kunnen zijn?

De barebone bevat een 200W voeding. verder heb ik er 2 geheugenmodules, 2 hardeschijven, en een celeron 3200 in zitten. Ik had verwacht dat 200w voldoende zou moeten zijn. Hij slaat ook alleen vast tijdens het afspelen van media.

De barebone betreft een asus p6-p5g41e ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 21:25
job schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:53:
[...]

- De autoupdate functie moet je zelf inschakelen (via de config files). Handig zo'n functie.. maar ik heb nog geen update gezien dus ik weet niet hoe dit kenbaar wordt gemaakt.
Dat kan je nu bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Geinig, ik zie het.
Notification onder in beeld, al is de informatie die je krijgt wel summier.
Je hoort en ziet wanneer de update start, en je hoort en ziet wanneer het klaar is.

[ Voor 116% gewijzigd door job op 31-03-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Janoz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:02:
[...]

OK, bedankt. Dan blijf ik mooi bij m'n Windows 7 met XBMC in de Startup folder, dat bevalt eigenlijk ook prima :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Arfman schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:23:
[...]

OK, bedankt. Dan blijf ik mooi bij m'n Windows 7 met XBMC in de Startup folder, dat bevalt eigenlijk ook prima :)
RTL zonder DRM zit in de volgende XOT versie. Ergens eind volgende week gok ik zo.

Er is overigens geen Windows Media Player nodig hoor. Maar XBMC heeft af en toe was problemen met MMS streams. Maar binnenkort zou dat verholpen moeten zijn in de nieuwe XBMC versie.

[ Voor 22% gewijzigd door GroteBozewolf op 31-03-2011 22:15 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:10:
Geinig, ik zie het.
Notification onder in beeld, al is de informatie die je krijgt wel summier.
Je hoort en ziet wanneer de update start, en je hoort en ziet wanneer het klaar is.
Je moet dus je update.conf op auto zetten? http://openelec.tv/news/item/automatic-updatemanager

Maar ik zie dat bestand helemaal niet in de map \\openelec\Configfiles :?

Ik zie de optie auto update wel overigens in de add on opties van openelec, maar ik heb niet gezien dat ie om een update vroeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Westmania op 31-03-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Partnership with Sony, Movie streaming Add-on unveiled

Kreeg bijna een hartaanval toen ik het las :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
geen 1 april grap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee man, ze zijn doodserieus!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
hahaha, schrok me helemaal de ziekte, totdat ik de comments las... oh ja, nog niet helemaal wakker... ;)
Pagina: 1 ... 56 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.