Keuze tussen Windows of Linux? Simpel, dat wordt voor mij Linux i.c.m. Nvidia. Op XBMCFreak.nl zijn meerdere XBMC-distro's te downloaden voor specifieke setups, ook eentje voor met de MCE remote. Geen idee of die Harmony-compatible is.pappamat schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:34:
Ik gebruik al een tijdje xbmc... eerst via de oude xbox... nu op een asrock ion 330
Maar ik blijf twijfelen tussen linux en windows! Als ik linux probeer (en daar ben ik niet echt bekend mee) dan werkt mijn remote(harmony) niet.
De boel moet gewoon werken. livecd is niet helemaal mijn ding omdat ik de pc ook wil gebruiken als download-pc en als opslag voor wat zooi.
Iemand tips?
Daarnaast ondersteunt VDPAU prima ook de simpelste NVidia-kaartjes. Zelf draai ik nu XBMC-Live op een Intel Celeron E3300 met een passief 8400GS-kaartje. De 2 cpu-cores blijven bij gebruik rond de 5-6% hangen.
Ondertussen krijgt XBMC steeds meer addon's in zn bibliotheek, ook voor uTorrent en SABNZ-achtige zaken.
FYI: binnen een aantal dagen zou XBMC met de 10.1 versie komen, dan zullen ongetwijfeld ook de vernieuwde Live-CD's komen. En hopelijk ook snel de befaamde XBMCFreak-cd's.
Aan de andere kant kun je ook een volledige Ubuntu-installatie doen, en XBMC gewoon als applicatie installeren. Maar de Live-CD is ontdaan van alle overbodige zooi, en dat maakt het toch een sneller geheel.