Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:55
Als die skin goed loopt op de Ipad dan ben ik iig toe aan een niewe HTPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11
Nadat XBMC met zijn 'Working...' mijn iPad helemaal had leeg getrokken en Springboard had doen crashen, heb ik maar besloten om het even manueel te doen. :P
Via Filezilla de Aeon MQ-folder van mijn laptop op de iPad gezet, en de skin geselecteerd.
Bij het starten van de skin vraagt hij in welke mode (Compact, Normal, Full) je wilt opstarten...
En daar zit ik dus vast. :/
Volgens de changelog kon de skin nu volledig met de muis bedient worden, maar muis of touch is blijkbaar toch niet helemaal hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
@Fire neem niet Aeon MQ2, maar installeer gewoon Aeon Nox. Deze is helemaal opnieuw opgebouwd met Confluence als basis. Werkt heel erg vloeiend op een ION, dus ik neem aan dat die op de iPad ook wel redelijk tot goed zal werken. MQ2 is echt not-done op de iPad. .

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89151

En weet niet hoe dit op een iPad zit, maar je zou misschien daar ook in de advancedsettings.xml (als die bestaat) DDS fanart aan kunnen zetten? Zal veel opleveren qua performance.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 12:44
Fire69 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:58:
Nadat XBMC met zijn 'Working...' mijn iPad helemaal had leeg getrokken en Springboard had doen crashen, heb ik maar besloten om het even manueel te doen. :P
Via Filezilla de Aeon MQ-folder van mijn laptop op de iPad gezet, en de skin geselecteerd.
Bij het starten van de skin vraagt hij in welke mode (Compact, Normal, Full) je wilt opstarten...
En daar zit ik dus vast. :/
Volgens de changelog kon de skin nu volledig met de muis bedient worden, maar muis of touch is blijkbaar toch niet helemaal hetzelfde :(
De beste skins voor de iPad zijn naar mijn mening PM3HD en XtvSAF (filmpje).

Met name de afwezigheid van de links/ rechts scrollfunctie maakt het overgrote deel van de skins op de iPad onbruikbaar. In combinatie met een iPhone-remote app werkt het dan weer wel, maar dat is natuurlijk nogal omslachtig.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoals een echte tweaker het betaamt, heb ik het na wat 'hacken' in de guisettings.xml aan de praat gekregen.
Voor zover het te testen valt, is de performance wel goed te doen...

Inderdaad, voor zover het te testen valt, want er is een probleem.
Dit had de vorige versie ook, en Dannydekr, dat zal Aeon Nox ook hebben gok ik.
Namelijk in het hoofdmenu naar links en rechts scrollen, die gestures worden gewoonweg nog niet ondersteund in de iOS-versie van XBMC (met andere woorden, ik zit eigenlijk in het verkeerde topic te posten :P ).

Dus zolang gestures niet volledig ondersteund worden, gaan heel veel skins gewoon niet bruikbaar zijn op iPad/Pod/Phone...

[edit]
BigFoot87, dat wou ik allemaal vertellen! :(
:P

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbron schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:46:
Dit weekend mijn nieuwe HTPC maar weer eens opnieuw geinstalleerd en XBMC ingericht.
Mijn setup bestaat uit een HTPC (AMD met Ati HD5450, Windows 7 X64, XBMC, en een Full HD LCD.)

Maar goed, nu ben ik wel nieuwschierig hoe jullie de instellingen hebben staan in XBMC met een Ati kaartje.
Render method, Post processing? catalyst settings? Of misschien een goede guide?
Ik ben ook heel nieuwschierig. WMC speeld alles vloeiend af alleen met XBMC hapert hij soms. Ik heb ook een 5450 met winX64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18
DXVA2 aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
MarnixNL schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:13:
Dit is vast al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic, maar de zoekfunctie heeft mij nog niet geholpen:

Ik gebruik XBMC op mijn desktop. Via HDMI aangesloten om mijn TV. Een iPad met XBMC Commander als afstandsbediening. Alles gaat prima alleen lukt het mij niet om de Wake On Lan functie werkend te krijgen. Mijn bedoeling is dat ik met de iPad XBMC kan opstarten, of als deze al gestart is naar de voorgrond halen.

In XBMC heb ik de WOL plugin en daar bij instellingen het mac-adres van mijn desktop. In XBMC commander ook dat mac-adres ingevuld. Werkt niet. Blijkbaar mis ik dus nog een gedeelte. Google brengt me vooral oplossingen waarvoor er geprogrameerd moet worden. Ik ben best handig met computers maar python kan ik helaas nog niet.

Iemand die mij kan helpen? of me kan verwijzen als er al een uitleg is?

Alvast bedankt!
Wat draai je op je desktop? Als je ubuntu draait, check dan deze link. Je moet namelijk een scriptje installeren wat ervoor zorgt dat als je desktop gaat slapen, de netwerkkaart nog naar de magic packets luistert. Ik ben er gisteren mee bezig geweest en bij mij werkt het nu i.c.m. XBMC Commander op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:57:
[...]

Ik ben ook heel nieuwschierig. WMC speeld alles vloeiend af alleen met XBMC hapert hij soms. Ik heb ook een 5450 met winX64
In XBMC bij de rendersettings DXVA2 aanvinken.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dannydekr schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:10:
@Fire neem niet Aeon MQ2, maar installeer gewoon Aeon Nox. Deze is helemaal opnieuw opgebouwd met Confluence als basis. Werkt heel erg vloeiend op een ION, dus ik neem aan dat die op de iPad ook wel redelijk tot goed zal werken. MQ2 is echt not-done op de iPad. .

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89151

En weet niet hoe dit op een iPad zit, maar je zou misschien daar ook in de advancedsettings.xml (als die bestaat) DDS fanart aan kunnen zetten? Zal veel opleveren qua performance.
Ik had Nox al op mijn atv2 staan, maar nog niet getest.
Net even als skin gezet en wat in rondgeneusd, maar het is toch niet van hetzelfde niveau als MQ2 vind ik...
Eens testen of de atv2 die vlotjes kan draaien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Fire69 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:18:
[...]

Ik had Nox al op mijn atv2 staan, maar nog niet getest.
Net even als skin gezet en wat in rondgeneusd, maar het is toch niet van hetzelfde niveau als MQ2 vind ik...
Eens testen of de atv2 die vlotjes kan draaien :)
Vind je dat echt? Ik vind het de ideale skin :). Het enige zichtbare verschil is dat MQ2 veel meer (naar mijn mening onnodige) views heeft. Mede hierdoor is het zo ongelooflijk traag. Sowieso is die Aeon code zo erg uitgedikt en uitgebuit dat de skin bloated is op een niveau dat niet meer te herstellen is. Aeon Nox is gebouwd met confluence, maar wel met veel van dezelfde images als MQ2. Op het eerste oog zijn ze vrijwel identiek op wat kleine verschillen na.

Voor atv2 is het van de Aeon skins die er zijn, de enige die echt vloeiend werkt. Er is overigens ook een Aeon Lite in de maak, deze zal ook wel snel uitgebracht worden en zal net als Nox erg snel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vind dat je toch een redelijk verschil ziet hoor. Het ziet er gewoon een beetje chiquer uit :)

Die views kan je trouwen gewoon disablen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Dat mag je me eens uitleggen dan, ben die %$##^%#$%6 remote echt HELEMAAL zat. Zit al bijna een jaar te proberen om dit te laten werken (seriously, elke keer weer paar dagen proberen dan gooi ik hem weer in de hoek voor een aantal weken/maanden). Overal zeggen ze in een korte omschrijving (zoals jouw link) zeg dat het een microsoft windows media center SE apparaat is, dat werkt dus niet.

Ik heb een Silverstone Grandia met MCE remote, als ik die instel > no go. Als ik een computer instel (zei het een media center pc of computer) > no go.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me echt precies kan vertellen hoe ik dit moet instellen. -O-

Beeld via Samsung Plasma.
Geluid via Onkyo versterker.
Media via XBMC op Silverstone Grandia.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Op mijn ion moet MQ2 gewoon 8 seconden laden als ik bijv. naar movies ga of TV shows. Je hebt gelijk hoor dat MQ2 mooier uitgewerkt is in de details, meer transparency, mooiere settings en meer mogelijkheden. Maar op ION en ook ATV apparaten is het me zeker niet waard om me continu te ergeren aan de traagheid van die skin. DDS Fanart lost overigens al wel een groot probleem op. Voorheen was de showcase view met zijn coverflow eerder coverslow en echt niet te gebruiken, met DDS is dat probleem volledig opgelost. Het laden zal overigens altijd wel een drama blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op mijn ATV2 duurt het een seconde of 2 voor movies of tv shows :P
Maar als ik naar music ga, zijn de 1100 albums hem een beetje teveel vrees ik, want ik word terug naar Frontrow gekiept :/

Zal Nox eens een weekje proefdraaien, anders blijft het voorlopig bij Confluence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Roeligan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:28:
[...]
Dat mag je me eens uitleggen dan, ben die %$##^%#$%6 remote echt HELEMAAL zat.
...
Ik heb een Silverstone Grandia met MCE remote, als ik die instel > no go. Als ik een computer instel (zei het een media center pc of computer) > no go.
...
Als ik je Grandia google, kom ik nogal wat variaties tegen. Welke heb je? En is er een standaard remote meegeleverd?

Ik heb zelf ook best lopen klooien om de remote aan de praat te krijgen, maar ik kan in ieder geval even aan je melden hoe ik het heb ingesteld.

Apparatuur: XBMC Dharma op Ubuntu in een Antec Fusion Remote Black. Via HDMI en S/PDIF naar een Harman Kardon AVR255 die het beeld doorstuurt naar een Panasonic Viera (42PV60).

De Antec wordt geleverd met een eigen remote. Bij het installeren van Lirc kon ik de Soundgraph imon kiezen en dat heb ik dan ook gedaan. Net zo lang prutsen totdat de originele remote het deed.

Vervolgens de Harmony ingesteld via http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/UserHome.asp in combinatie met Congruity en Concordance. De appraten zijn ingesteld als:
Antec: Mediacenter pc: Antec Media Center-pc (Fusion Remote Black)
Harman Kardon: Harman Kardon AV-ontvanger (AVR-255)
TV: Panasonic Tv (TH-42PV62EH)

Ook toen, moest ik nog wel even prutsen. Maar omdat alle originele afstandsbedieningen werken, moét het het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:34
Roeligan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:28:
[...]

Dat mag je me eens uitleggen dan, ben die %$##^%#$%6 remote echt HELEMAAL zat. Zit al bijna een jaar te proberen om dit te laten werken (seriously, elke keer weer paar dagen proberen dan gooi ik hem weer in de hoek voor een aantal weken/maanden). Overal zeggen ze in een korte omschrijving (zoals jouw link) zeg dat het een microsoft windows media center SE apparaat is, dat werkt dus niet.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me echt precies kan vertellen hoe ik dit moet instellen. -O-

Kan zijn dat die remote helemaal geen officiele MCE remote is. Misschien ff in lirc ook kijken als je live draait....

sudo dpkg-reconfigure lirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar even een follow-up van mijn 1e post over video instellingen in XBMC, hierbij die van mij op dit moment:

Ati Catalyst: (HD5450)
- Automatic Deinterlacing met Pull Down detection aan.
- Ensure Smooth Playback staat aan.
- Edge Sharpening en die andere setting eronder staan uit.

XBMC:

Video Settings (de video settings die je kan zien als je een film bekijkt):

Interlaced handling: None
Video Scaling Method: Bicubic
Zoom Amount: 1.00
Pixel Ratio: 1.00

System, Videos - Settings:

Render Method: Auto Detect
DXVA: Enabled
Adjust Display refresh to match Video: Disabled
Sync Playback to display: Enabled
A/V Sync method: Audio Clock
Video Post-processing: Disabled

Wat mij opvalt op mijn systeem, is dat als ik de "Video Scaling Method" op auto laat dat het lijkt alsof het gezicht van de acteur continue wordt geprobeerd scherp te stellen. Dit effect kon ik zelfs vanaf 5 meter waarnemen. (let wel een 350mb serie, dus geen HD kwaliteit). Na het instellen op Bicubic is dit veel beter geworden. Video Post-processing versterkte dit "focussing effect" ook.

Geen idee of "A/V Sync method: Audio Clock" de juiste is.

Maar ik zou graag wat aanbevelingen / instellingen van anderen willen lezen om te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als je geen passthrough gebruikt dan is resample een veel betere sync method.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 08:32
Ik heb laatst een nieuw moederbord gigabyte ga-h55m-ud2h met een Core I3 540 aangeschaft. Nu heb ik het probleem dat audio en video out of sync zijn. Ik draai XBMC onder windows 7 en heb Hardwareversnelling aan staan.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weten ze hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Dannydekr schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:31:
Op mijn ion moet MQ2 gewoon 8 seconden laden als ik bijv. naar movies ga of TV shows. Je hebt gelijk hoor dat MQ2 mooier uitgewerkt is in de details, meer transparency, mooiere settings en meer mogelijkheden. Maar op ION en ook ATV apparaten is het me zeker niet waard om me continu te ergeren aan de traagheid van die skin. DDS Fanart lost overigens al wel een groot probleem op. Voorheen was de showcase view met zijn coverflow eerder coverslow en echt niet te gebruiken, met DDS is dat probleem volledig opgelost. Het laden zal overigens altijd wel een drama blijven.
Je hebt duidelijk de nieuwere versies nog niet geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Thx voor de reacties. Mijn kast: Silverstone Grandia GD02B-MT

De remote is precies dezelfde als ik had (eenb MCE remote), de specs zeggen nu dat het een "remote control with on/off function iMON media center software" is.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Dag allen, ik heb even gezocht op REMOTE en 330 maar kwam het onderstaande probleem (en oplossing) nog niet tegen.

Ik heb een livecd van xbmcfreak geinstalleerd (Xbmcfreak LiveCD 10.00 maverick v3) op mijn Asrock 330 HT en alles werkt nagenoeg perfect, op het volgende na: de Asrock remote key handling. Elke key press wordt 2x uitegevoerd. Dus pijltje naar beneden verschuift de focus 2 items. Zodra ik mbv een usb keyboard navigeer dan gaat alles goed, ligt dus echt aan de RC instellingen vermoed ik.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Simkin schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:31:
Dag allen, ik heb even gezocht op REMOTE en 330 maar kwam het onderstaande probleem (en oplossing) nog niet tegen.

Ik heb een livecd van xbmcfreak geinstalleerd (Xbmcfreak LiveCD 10.00 maverick v3) op mijn Asrock 330 HT en alles werkt nagenoeg perfect, op het volgende na: de Asrock remote key handling. Elke key press wordt 2x uitegevoerd. Dus pijltje naar beneden verschuift de focus 2 items. Zodra ik mbv een usb keyboard navigeer dan gaat alles goed, ligt dus echt aan de RC instellingen vermoed ik.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
dat had, volgens mij, te maken met het feit dat zowel de lirc drivers als de remote drivers in de kernel actief zijn, allebei registeren ze de key press en voeren 'm uit. Erg irritant, heb ik zelf ook last van gehad. Reden voor mij om de XBMC livecd weer terug te zetten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 19:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

r3v0ss schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:29:
[...]

dat had, volgens mij, te maken met het feit dat zowel de lirc drivers als de remote drivers in de kernel actief zijn, allebei registeren ze de key press en voeren 'm uit. Erg irritant, heb ik zelf ook last van gehad. Reden voor mij om de XBMC livecd weer terug te zetten. |:(
Ik zal hier bij de volgende livecd release eens naar kijken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Workaround is om "rmmod -f ir_rc6_decoder" toe te voegen aan /etc/init.d/rc.local
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
xbmc@XBMCLive:~$ cat /etc/init.d/rc.local
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          rc.local
# Required-Start:    $remote_fs $syslog $all
# Required-Stop:
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:
# Short-Description: Run /etc/rc.local if it exist
### END INIT INFO

PATH=/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin
rmmod -f ir_rc6_decoder
. /lib/init/vars.sh
. /lib/lsb/init-functions

do_start() {
        if [ -x /etc/rc.local ]; then
                [ "$VERBOSE" != no ] && log_begin_msg "Running local boot scripts (/etc/rc.local)"
                /etc/rc.local
                ES=$?
                [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg $ES
                return $ES
        fi
}

case "$1" in
    start)
        do_start
        ;;
    restart|reload|force-reload)
        echo "Error: argument '$1' not supported" >&2
        exit 3
        ;;
    stop)
        ;;
    *)
        echo "Usage: $0 start|stop" >&2
        exit 3
        ;;
esac

@Erhnam: Werkt verder perfect! Goed werk hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydekr schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:15:
[...]

In XBMC bij de rendersettings DXVA2 aanvinken.
Die heb ik aanstaan? Aan de htpc kan het ook niet liggen want die is heel snel. Ik heb wel beeld en geluid over de hdmi kabel, misschien gaat er hier iets fout mee in xbmc? ik heb al heel veel geprobeerd maar het blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Erhnam schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:02:
[...]

Ik zal hier bij de volgende livecd release eens naar kijken.
dit geldt ook voor mce remotes..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 22:17
Gebruikt iemand XBMC Live vanaf een USB stick?
Heb net mijn nieuwe build klaar (Zotac 9300 ITX in een MS-Tech MC1200) en wil XBMC Live vanaf een USB booten.
Hiervoor een 2GB USB stick gepakt, als FAT32 geformateerd en met Unetbootin de XBMC Freak Live Maverick ISO op de stick gezet. Resultaat: "Boot Disk Failure"...
Heb daarna ook nog geprobeerd met de officiele van XBMC.org, maar daar krijg ik hetzelfde.

Overigens heb ik het ook geprobeerd op mijn vaste pc (met een Asus M4A79T deluxe), maar krijg hetzelfde resultaat.

Wat doe ik verkeerd??

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Misschien de stick als ext4 formatteren? Ik weet wel dat ik de schijf waarop ik xbmc live heb staan geformatteerd is als ext4 (of was het nou ext3? :/ ). Niet fat32 iig.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

rally

Deyterra Consultancy

Je moet de USB stick eerst "bootable" maken met het bekende HP tooltje.... Daarna moet je de ISO op je USB stick zetten.

Linkje naar HP Format Utility

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

EaS

styxz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:04:
Heb net mijn nieuwe build klaar (Zotac 9300 ITX in een MS-Tech MC1200) en wil XBMC Live vanaf een USB booten.
Hiervoor een 2GB USB stick gepakt, als FAT32 geformateerd en met Unetbootin de XBMC Freak Live Maverick ISO op de stick gezet. Resultaat: "Boot Disk Failure"...
Heb daarna ook nog geprobeerd met de officiele van XBMC.org, maar daar krijg ik hetzelfde.

Overigens heb ik het ook geprobeerd op mijn vaste pc (met een Asus M4A79T deluxe), maar krijg hetzelfde resultaat.

Wat doe ik verkeerd??
Heb zulke toestanden zelf ook gehad met Unetbootin: Unetbootin aan de kant geslingerd, en sindsdien gewoon Universal USB Installer gebruikt. Die werkt wel altijd als een trein.

Afbeeldingslocatie: http://www.pendrivelinux.com/wp-content/uploads/Universal-USB-Installer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:54

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
De linux repository is ook aan het updaten. Er is alleen gekozen voor een nieuwe/andere repository.
https://launchpad.net/~team-xbmc/+archive/unstable
Als je dus hiervoor een de svn repository gebruikte moet je dat dus even aanpassen om te kunnen updaten met een sudo update/upgarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een sandy bridge i5 htpc en die kan alles goed afspelen. Heb in xbmc npc-hc 32 en 64 bit als externe player. Echter als ik een mkv vanuit xbmc open dan schokt het beeld tijdens afspelen. Als ik mkv open vanuit bureaublad met mpc dan wordt alles vloeiend afgespeeld. Enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Is het mogelijk om met een mysql database van scraper te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
En waar kunnen we Yanfoe downloaden? Ik kan op de site van yanfoe alleen maar downloaden als ik iets (20 dollar) heb gedoneerd. Dat ben ik niet van plan voor iets wat ik nog helemaal niet ken. Ik wil eerst natuurlijk uitproberen.
tsjarlie schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:13:
[...]

Kun je yanfoe voor gebruiken.
Daar kun je zelf je scrapers samenstellen, en dan een export doen van de bestanden voor xbmc ... werkt fantastisch !

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vanwege het feit dat ik mijn XBMC-database op een centrale server heb gezet schijn je ook het scrapen extern te moeten doen zodat alles alvast bij de films opgeslagen staat. Anders gaat maar één client de fanart e.d. tonen.

Het lijkt er echter op dat alle externe scrapers niet meer de filminformatie kunnen scrapen, terwijl XBMC het zelf prima doet. Meer mensen met deze ervaringen?

Ik heb Media Companion en Media Info Plus geprobeerd btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 05-03-2011 12:15 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, gebruik nu een tijdje XBMC 10 onder Windows7 op een ION330. Het werkt best goed, alleen heb nu een paar films waar de DXVA niet van werkt met als gevolg nogal schokkende beelden.
Als ik op 'O' druk (de decoder stats) zie ik staan 'ff-h264' terwijl bij andere films 'ff-264-dxva2' staat.
Het gaat om een 15GB grote MKV met DTS MA audio stream.

Heb al eea gegoogled, kan het zijn dat de film niet 'dxva compatible' encoded is? Met MediaPortal (wat ik voorheen gebruikte) wil de film al helemaal niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Welke videostream zit er in die mkv? En vergelijk dat met de door xbmc supported codecs: http://wiki.xbmc.org/inde...s#Supported_video_codecs:

[ Voor 56% gewijzigd door job op 05-03-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:57:
Hmm, gebruik nu een tijdje XBMC 10 onder Windows7 op een ION330. Het werkt best goed, alleen heb nu een paar films waar de DXVA niet van werkt met als gevolg nogal schokkende beelden.
Als ik op 'O' druk (de decoder stats) zie ik staan 'ff-h264' terwijl bij andere films 'ff-264-dxva2' staat.
Het gaat om een 15GB grote MKV met DTS MA audio stream.

Heb al eea gegoogled, kan het zijn dat de film niet 'dxva compatible' encoded is? Met MediaPortal (wat ik voorheen gebruikte) wil de film al helemaal niet starten.
Wat is de resolutie van het bestand wat niet met DXVA werkt? ION ondersteunt niet alle horizontale resoluties. Het zou kunnen dat die film een vreemde/odd resolutie heeft. Specifiek gaat het over de volgende horizontale resoluties: 769-784, 849-864, 929-944, 1009-1024, 1793-1808, 1873-1888, 1953-1968, 2033-2048
job schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:24:
Welke videostream zit er in die mkv? Mkv is namelijk niets meer dan een container.
Doh, H264 natuurlijk :). Lees zijn post nog maar eens.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-03-2011 21:35 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Aah, verrek.. ff-h264, las er overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L4.1
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 4 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                         : 1h 44mn
Nominal bit rate                 : 10 000 Kbps
Width                            : 1 998 pixels
Height                           : 1 080 pixels
Display aspect ratio             : 1.850
Frame rate                       : 24.000 fps
Resolution                       : 8 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.193
Title                            : Video
Writing library                  : x264 core 107 r1745 4785e8e
Encoding settings                : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=8 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=239 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc=2pass / mbtree=0 / bitrate=10000 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00

1998 breed, niet de standaard 1920 dus..
Ik pak wel een andere versie.. :)

[ Voor 81% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind XBMC in combinatie met de Android remote toch wel wat buggy. Ik heb af en toe dat XBMC nog wel speelt maar een zwart scherm vertoont. Dan kan ik eigenlijk niets meer behalve de boel afsluiten en het opnieuw proberen. Vandaag heb ik weer het probleem dat ik met geen mogelijkheid een verbinding met de remote krijg, terwijl alles wel aan staat en verder ook alles werkt zoals het hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:00:
1998 breed, niet de standaard 1920 dus..
Ik pak wel een andere versie.. :)
Ah, dat dacht ik al. Dit geldt overigens niet voor de Geforce 200 series en hoger..

edit: oh, het zou eigenlijk toch wel moeten werken volgens de specs.. Naja, geen idee dan.

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-03-2011 01:29 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:42:
Ik vind XBMC in combinatie met de Android remote toch wel wat buggy. Ik heb af en toe dat XBMC nog wel speelt maar een zwart scherm vertoont. Dan kan ik eigenlijk niets meer behalve de boel afsluiten en het opnieuw proberen. Vandaag heb ik weer het probleem dat ik met geen mogelijkheid een verbinding met de remote krijg, terwijl alles wel aan staat en verder ook alles werkt zoals het hoort te werken.
Heeft niks met de remote te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:28:
Heeft niks met de remote te maken.
Wel fijn dat je ook even uitleg geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Laatst online: 06-07 09:05
styxz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:04:

Wat doe ik verkeerd??
Je kan ook linux live usb creator (lili) gebruiken, schijnt ook goed te werken.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:42:
Waarom noem je hierbij de remote? Een zwart scherm en slechte verbinding lijkt op en buggy installatie en/of netwerkverbinding. Je vertelt helemaal niks over je setup... draai je onder Windows, onder Linux? op wat voor bak? Kan legio oorzaken hebben, maar de remote is in ieder geval geen oorzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dit hele forum al doorzocht maar ik heb nergens het antwoord op mijn probleem kunnen vinden.

Ik heb vandaag xbmc op een minilaptop geinstalleerd, deze staat vlak bij de router het het modem. Als ik nu een film wil kijken vanaf een andere computer dan gaat het helemaal mis met het netwerk. Ik kan op de minilaptop wel gewoon de film door blijven kijken maar het internet (websites laden) doet het dan op geen enkele computer meer. Ook de telefoon doet het dan niet meer. Het netwerk doet het dus nog wel maar het modem doet het niet meer. 1 van de ongeveer 8 lichtjes brand dan op het modem terwijl normaal er 7 lichtjes moeten branden.

Weet iemand de oorzaak van dit probleem of een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan heb je op je minilaptop een probleem met de config van je netwerk, niet met je xbmc.
Ik zou daarvoor even een nieuw topic maken, omdat het hier te ver offtopic zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
gebruik xbmc 10.1 icm linux alweer een tijdje als mediacenter. nu wil ik graag een tv usb stick kopen om mbv de mythtv plugin NL1,2,3 te kunnen zien. zijn er tweakers met ervaringen? zoja welke tv usb-stick gebruik je? hoe werkt het met installeren van drivers of is dat alleen via de console mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
lutj schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:52:
gebruik xbmc 10.1 icm linux alweer een tijdje als mediacenter. nu wil ik graag een tv usb stick kopen om mbv de mythtv plugin NL1,2,3 te kunnen zien. zijn er tweakers met ervaringen? zoja welke tv usb-stick gebruik je? hoe werkt het met installeren van drivers of is dat alleen via de console mogelijk?
Ik heb zelf deze een hele tijd gebruikt. Werkt best wel goed. Hier heb ik een how-to geschreven hoe je hem aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
Naj_Geetsrev schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:14:
[...]

Ik heb zelf deze een hele tijd gebruikt. Werkt best wel goed. Hier heb ik een how-to geschreven hoe je hem aan de praat kan krijgen.
Naj_Geetsrev schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:14:
[...]

Ik had deze al gezien en ik kon niet wachten, nu je zo snel reageert heb ik hetzelfde setje maar meteen besteld! haha kon niet wachten.
Werkt de afstandsbediening trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
lutj schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:44:
[...]

[...]

Ik had deze al gezien en ik kon niet wachten, nu je zo snel reageert heb ik hetzelfde setje maar meteen besteld! haha kon niet wachten.
Werkt de afstandsbediening trouwens?
Weet ik eigenlijk niet. :). Ik gebruik alleen de remote van mijn Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zou graag XBMC op mijn WII willen draaien is zoiets mogelijk? En anders heb ik hier nog een mediaplayer van Hantech de Markus S810.
Kan ik daar eventueel XBMC op draaien?

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

Nee en nee.

Graag gedaan! ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:00:
Hallo,

Ik zou graag XBMC op mijn WII willen draaien is zoiets mogelijk? En anders heb ik hier nog een mediaplayer van Hantech de Markus S810.
Kan ik daar eventueel XBMC op draaien?

Dank je wel!
Waarom zou je XBMC op een Wii willen draaien? Een Wii heeft geen HDD, is traag, beschikt welliswaar over Wifi maar dat lijkt me nou niet bepaald snel genoeg en doet niet aan HD (480p max).
Het enige mooie er aan is dat er een point-and-click afstandsbediening bij zit, maar daar zijn ook wel kloontjes voor de PC van te krijgen.

Verder is er geen officiele XBMC voor alternatieve platformen. Er is wel XBMC voor Linux, dus eventueel kan je die porten naar iets anders waar ook een vorm van Linux op draait (zoals bepaalde routers e.d.).
Sowieso moet je bepaalde apparatuur dan eerst zien te kraken, alvorens je er iets op kan installeren, dus erg handig is het niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik las ook iets over XBMC installeren op een USB of HDD, XBMC Live was dat.
Kan je zoiets ook niet afspelen vanaf een mediaplayer?

Alvast weer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:36:
Maar ik las ook iets over XBMC installeren op een USB of HDD, XBMC Live was dat.

Alvast weer bedankt!
Als je mediaplayer een x86 computer of een AppleTV is. Jouw speler is volgens google gebaseerd op de Sigma 8635-chip en daar is geen versie van XBMC voor.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:36:

Alvast weer bedankt!
Nou, ik zou zeggen, brand XBMC Live (of een Linux LiveCD zoals Knoppix) op een DVDtje en prop het eens in een apparaat met een DVD speler. Maakt niet uit wat het is, zolang het geen PC of Mac is.
Drie maal raden wat er gebeurt...

spoiler:
Helemaal niks, nada en noppes.

Laten we het er maar op houden dat er een aantal zaken nodig zijn voordat een LiveCD/DVD/USBstick kan starten.
1) Een processorarchitectuur die de executable data kan verwerken
2) Boot mogelijkheden vanaf een bepaald medium, bijvoorbeeld een USB stick of DVD.
3) Afwezigheid van beveiliging tegen het verwerken van third party executable code

Nog een spoilertje:
spoiler:
De meeste random mediaplayers zijn voorzien van een andere processorarchitectuur, kunnen alleen booten van hun interne ROM en zijn beveiligd tegen uitvoeren van third party executables. Ergo, het enige waar de DVD/USB goed voor is, is het lezen van video/audio media.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 13:43
Gonadan schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:15:
Vanwege het feit dat ik mijn XBMC-database op een centrale server heb gezet schijn je ook het scrapen extern te moeten doen zodat alles alvast bij de films opgeslagen staat. Anders gaat maar één client de fanart e.d. tonen.

Het lijkt er echter op dat alle externe scrapers niet meer de filminformatie kunnen scrapen, terwijl XBMC het zelf prima doet. Meer mensen met deze ervaringen?

je kunt sowiezo in xbmc een export doen van de info, deze wordt dan bij je films gezet. wat ik daarnaast gedaan hebt is de lokale cache van de mediacenters ook op een centrale plaats opslaan om een samba share. dit werkt ook prima.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:16
Sinds de Dahrma update kan ik het volume van "digitaal" geluid binnen XBMC niet meer regelen met het toetsenbord. Buiten XBMC werkt alles prima. In een willekeurige video player kan ik muten en het volume harder of zachter zetten.

Het volume van Analoog geluid kan ik overig wel regelen binnen XBMC.
Iemand enig idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LinuZZ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:56:
je kunt sowiezo in xbmc een export doen van de info, deze wordt dan bij je films gezet. wat ik daarnaast gedaan hebt is de lokale cache van de mediacenters ook op een centrale plaats opslaan om een samba share. dit werkt ook prima.
Goede tip, maar waarom zou je én de data exporteren én de cache centraal neerzetten?

Daarbij lijkt het mij voor de prestaties minder goed als de cache via netwerk benaderd moet worden of merk jij dat niet?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:15:
Ikzelf heb dat nu opgelost door de thumbnail map ook op de server te zetten. Deze is vervolgens via NFS gemount. Primaire redenen was omdat mijn XBMC (OpenELEC) op een sd kaartje staat en ik de hoeveelheid schrijfacties zo minimaal mogelijk wilde maken, maar door deze map ook bij andere installaties te gebruiken heb ik de thumbnails nu ook geshared.

Ik gebruik Ember mediamanager, maar ben zelf eigenlijk nog op zoek naar een beter alternatief. Het liefst een headless variant die ik aan kan trappen of kan schedulen en die vervolgens de resultaten weg kan schrijven in de mysql database (en eventueel de fanart in de thumbnail map kan schrijven)
Gonadan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:30:
[...]

Goede tip, maar waarom zou je én de data exporteren én de cache centraal neerzetten?

Daarbij lijkt het mij voor de prestaties minder goed als de cache via netwerk benaderd moet worden of merk jij dat niet?
Hoewel mijn htpc en mijn server een gbit pport hebben gooit een tussenliggende 100mb switch roet in het eten, maar nog merk ik eigenlijk weinig van vertraging. Als ik ga mierenneuken da merk ik het alleen bij de fanart achtergronden, maar dan heb ik het over fracties van seconden en dit is eigenlijk alleen te merken wanneer je snel door films bladert.
daveinthahouse schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:15:
Sinds de Dahrma update kan ik het volume van "digitaal" geluid binnen XBMC niet meer regelen met het toetsenbord. Buiten XBMC werkt alles prima. In een willekeurige video player kan ik muten en het volume harder of zachter zetten.

Het volume van Analoog geluid kan ik overig wel regelen binnen XBMC.
Iemand enig idee hoe dit kan ?
Als je met 'digitaal' passthrough bedoeld is dat logisch en is dat nooit anders geweest. Bij passthrough wordt de geluidsdata weggestuurd zoals het ook in je media staat en doet XBMC er helemaal niks mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Janoz op 07-03-2011 16:29 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 09:38

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hoe scrapen jullie je muziek DVD's onder Windows?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Janoz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:23:
Ikzelf heb dat nu opgelost door de thumbnail map ook op de server te zetten. Deze is vervolgens via NFS gemount. Primaire redenen was omdat mijn XBMC (OpenELEC) op een sd kaartje staat en ik de hoeveelheid schrijfacties zo minimaal mogelijk wilde maken, maar door deze map ook bij andere installaties te gebruiken heb ik de thumbnails nu ook geshared.
Wat is dan het voordeel boven het plaatsen van de thumbs bij de film zelf? Als die eerder genoemde export van XBMC werkt kan je alle benodigde informatie zo bij je share zetten, dan heb je geen externe scraper nodig.
Ik gebruik Ember mediamanager, maar ben zelf eigenlijk nog op zoek naar een beter alternatief. Het liefst een headless variant die ik aan kan trappen of kan schedulen en die vervolgens de resultaten weg kan schrijven in de mysql database (en eventueel de fanart in de thumbnail map kan schrijven)
Een headless scraper lijkt mij minder handig aangezien de enige reden om zelf te willen scrapen is als je keuzes wilt maken qua informatie. Een webbased variant zou ik wel fijn vinden, voor op de servert. Die opties die jij noemt zitten toch gewoon allemaal in XBMC zelf? :+

Die Ember ziet er trouwens niet verkeerd uit, beetje jammer dat de website uit de lucht is. Is deze ook weer windows only?
Hoewel mijn htpc en mijn server een gbit pport hebben gooit een tussenliggende 100mb switch roet in het eten, maar nog merk ik eigenlijk weinig van vertraging. Als ik ga mierenneuken da merk ik het alleen bij de fanart achtergronden, maar dan heb ik het over fracties van seconden en dit is eigenlijk alleen te merken wanneer je snel door films bladert.
XBMC draait bij mij vanaf SSD en dan nog zit er wat vertraging in de achtergronden, mijn vermoeden is dat dat gewoon ingebouwd is om de leesacties te minimaliseren als je snel bladert. Ook mijn switch is 100Mb, ik denk er al tijden over om hem te vervangen maar dan moet ik weer helemaal uitzoeken welke geschikt is enzo. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:33:
Ook mijn switch is 100Mb, ik denk er al tijden over om hem te vervangen maar dan moet ik weer helemaal uitzoeken welke geschikt is enzo. :+
Dat is heel simpel : Die eene die je wil en kan betalen !! Ze presteren allemaal zo'n beetje hetzelfde ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edxr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56
Ik gebruik nu een weekje xbmc om mijn media collectie te beheren. Dit doe ik op een asus eeebox 1501 met windows 7. Het bevalt heel erg goed, alleen loop ik tegen 1 dingetje aan.
Mijn hd films in .iso container worden niet afgespeelt. Ik heb netjes de .mds of .cue files in de zelfde folder met de zelfde naam geplaats, maar xbmc weet er geen raad mee.

Ik heb op de xbmc wiki afgestruint en gevonden dat xbmc .iso wel ondersteunt.
De films werken overigens op mijn asus Oplay perfect, dus ze zijn geenszins corrupt.
Maak ik een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

nero355 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:16:
Dat is heel simpel : Die eene die je wil en kan betalen !! Ze presteren allemaal zo'n beetje hetzelfde ;)
Zo is het met een nieuwe PC ook heel simpel, die doen ook allemaal hetzelfde. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:33:
[...]

Wat is dan het voordeel boven het plaatsen van de thumbs bij de film zelf? Als die eerder genoemde export van XBMC werkt kan je alle benodigde informatie zo bij je share zetten, dan heb je geen externe scraper nodig.
Dat had ik, maar op 1 of andere manier ging dat niet helemaal goed. Season thumbs en episode thumbs liepen helemaal de mist in en ook de film posters en achtergronden gingen niet helemaal goed. Het lijkt er op dat er ook wat dingen over de thumbnails map in de database staat ofzo.
Een headless scraper lijkt mij minder handig aangezien de enige reden om zelf te willen scrapen is als je keuzes wilt maken qua informatie. Een webbased variant zou ik wel fijn vinden, voor op de servert. Die opties die jij noemt zitten toch gewoon allemaal in XBMC zelf? :+
Een andere reden om te scrapen is omdat mijn server zelf exact weet wanneer er nieuwe content is (Episode Butler icm Sabnzbd en de afleveringen worden netjes klaar gezet). Precies op dat moment wil ik dat mijn server ook de database en de thumbmap aan kan passen. xbmc zelf een schop geven gaat niet lukken. Die staat lang niet altijd aan.
Die Ember ziet er trouwens niet verkeerd uit, beetje jammer dat de website uit de lucht is. Is deze ook weer windows only?
Ja, windows only. Ontwikkeling is gestopt maar op sourceforge is er iemand die er mee verder gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:27:
Zo is het met een nieuwe PC ook heel simpel, die doen ook allemaal hetzelfde. ;)
Maar die halen niet allen dezelfde snelheid en 1 Gbps switches wel ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:47
Janoz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:48:
[...]

Ja, windows only. Ontwikkeling is gestopt maar op sourceforge is er iemand die er mee verder gegaan is.
Dat is interessant, enig idee wat er nieuw is in de versie van 5 maart? Kan op de sourceforge site niet zoveel info erover vinden. Gebruik zelf nu nog de oude originele versie waarvan de ontwikkeling gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 00:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Dat had ik, maar op 1 of andere manier ging dat niet helemaal goed. Season thumbs en episode thumbs liepen helemaal de mist in en ook de film posters en achtergronden gingen niet helemaal goed. Het lijkt er op dat er ook wat dingen over de thumbnails map in de database staat ofzo.

[...]
Ik laat de thumbnails/NFO's aanmaken door Sickbeard voor mijn TVseries en Media Companion zorgt (helaas handmatig...) voor de FanArt, DVDbox en info van mijn movies. De scraper van XBMC zelf zit er veel te vaak langs en indexeert ook enorm traag naar mijn gevoel...
[...]

Een andere reden om te scrapen is omdat mijn server zelf exact weet wanneer er nieuwe content is (Episode Butler icm Sabnzbd en de afleveringen worden netjes klaar gezet). Precies op dat moment wil ik dat mijn server ook de database en de thumbmap aan kan passen. xbmc zelf een schop geven gaat niet lukken. Die staat lang niet altijd aan.

[...]
Ik zou zeggen probeer Sickbeard :)
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Sickbeard-XBMC-metadata.JPG

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tomba schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:11:
Ik laat de thumbnails/NFO's aanmaken door Sickbeard voor mijn TVseries en Media Companion zorgt (helaas handmatig...) voor de FanArt, DVDbox en info van mijn movies. De scraper van XBMC zelf zit er veel te vaak langs en indexeert ook enorm traag naar mijn gevoel...
Maar dat lost mijn probleem niet op. Ik moet dan nog steeds 'update library' of 'scan for new content' doen. Ik wil iets wat hetgeen hij vindt rechtstreeks in de db weg kan schrijven aangezien die wel centraal staat. De fanart en thumbnaisl wegschrijven in een andere map is vervolgens mooi meegenomen.
Ik zou zeggen probeer Sickbeard :)
[afbeelding]
Dat nooit natuurlijk, maar heeft andere redenen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is apart, het zou in principe niet anders moeten zijn dan een externe scraper.
Je hebt het toch pas nodig als XBMC aan gaat, maar ik snap je punt wel. Het is ook gewoon leuk en handig als alles al klaar is voordat je je mediacenter aanzwengelt.
Alweer... :/
nero355 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:59:
Maar die halen niet allen dezelfde snelheid en 1 Gbps switches wel ;)
Helaas is dat niet het geval, 1 Gbps is het maximum, niet de constante snelheid. Dat is afhankelijk van het aantal gebruikte poorten en verbindingen, daar zitten dan ook de verschillen in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:56:
[...]

Dat is apart, het zou in principe niet anders moeten zijn dan een externe scraper.
ZO heel vreemd is het niet hoor. Ik gebruik een centrale mysql database voor de library. De ene xbmc leest alles in en schrijft de data weg in de db. De andere xbmc ziet de data wel in de db staan, maar de bijbehorende thumbs staan helemaal niet in zijn cache. Daar ging hij waarschijnlijk een beetje van over de zeik.
Je hebt het toch pas nodig als XBMC aan gaat, maar ik snap je punt wel. Het is ook gewoon leuk en handig als alles al klaar is voordat je je mediacenter aanzwengelt.
AUtomatisch updaten kan wel, maar dat is zo met een olifant op een mug schieten. De server weet wanneer er 1 media bestand extra staat. Beetje nutteloos om dan weer alle televisieseries bij langs te lopen om te kijken wat er anders is. Daarnaast wordt het vervelender bij meerdere instanties. Als die tegelijk aan gaan en z ontdekken tegelijk dat er wat nieuws is dan zou dat best nog wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Alweer... :/
Tja, eigenlijk zoek ik iets waarmee ik rechtstreeks in de DB kan pielen op een beetje vriendelijke manier. Fanart en thumbs editen is vervolgens ook nog leuk meegenomen. Mooie daarvan is dat een wijziging met die fictieve applicatie rechtstreeks in XBMC te zien is. (aflevering toevoegen. xbmc een keer naar season scherm en weer terug, en hij staat er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Janoz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:56:
[...]

Maar dat lost mijn probleem niet op. Ik moet dan nog steeds 'update library' of 'scan for new content' doen. Ik wil iets wat hetgeen hij vindt rechtstreeks in de db weg kan schrijven aangezien die wel centraal staat. De fanart en thumbnaisl wegschrijven in een andere map is vervolgens mooi meegenomen.
[...]
Mijn XBMC update zodra hij aangaat, dus binnen enkele seconden staat hij erin. Downloads gebeuren in principe altijd 's nachts dus werkt perfect :P (of begrijp ik je verkeerd ?)
[...]

Dat nooit natuurlijk, maar heeft andere redenen ;).
Ieder zijn meug :D

Overigens, weet niet of er mensen zijn die twijfelen of een SSD zin heeft voor een XBMC, maar ik vond het meer dan de moeite waard :P

Met HDD:

Met SSD:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nu nog linux gebruiken ipv windows 7 en het gaat nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Janoz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:56:
Dat kan automatisch bij het opstarten.
Janoz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:04:
ZO heel vreemd is het niet hoor. Ik gebruik een centrale mysql database voor de library. De ene xbmc leest alles in en schrijft de data weg in de db. De andere xbmc ziet de data wel in de db staan, maar de bijbehorende thumbs staan helemaal niet in zijn cache. Daar ging hij waarschijnlijk een beetje van over de zeik.
Ja, maar dat moet opgelost zijn als de thumbs bij de mediabestanden staan. Die optie is juist om dat cacheprobleem te omzeilen als ik 'het internet' mag geloven, zelf ben ik er nog mee aan het testen. De thumbs bij de mediabestanden gaan namelijk voor alles is mij verteld.
AUtomatisch updaten kan wel, maar dat is zo met een olifant op een mug schieten. De server weet wanneer er 1 media bestand extra staat. Beetje nutteloos om dan weer alle televisieseries bij langs te lopen om te kijken wat er anders is. Daarnaast wordt het vervelender bij meerdere instanties. Als die tegelijk aan gaan en z ontdekken tegelijk dat er wat nieuws is dan zou dat best nog wel eens voor problemen kunnen zorgen.
XBMC update alleen de bestanden die toegevoegd zijn, hij gaat niet alles opnieuw scrapen. Als de bestanden ongewijzigd zijn doet hij niet meer dan een simpele controle, dat is toch in enkele seconden gebeurd?

Het probleem met meerdere instanties zou wel kunnen gebeuren, je hebt af en toe al ruzie als er verdwaalde NFO'tjes zijn meegekomen met de download. Zelf kies ik er voor om één instantie te laten toevoegen, de ander leest alleen.
Tja, eigenlijk zoek ik iets waarmee ik rechtstreeks in de DB kan pielen op een beetje vriendelijke manier. Fanart en thumbs editen is vervolgens ook nog leuk meegenomen. Mooie daarvan is dat een wijziging met die fictieve applicatie rechtstreeks in XBMC te zien is. (aflevering toevoegen. xbmc een keer naar season scherm en weer terug, en hij staat er bij)
Dat zou wel mooi zijn inderdaad, zelf schrijven? :P
job schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:14:
Mja, en dan werkt de helft ruk. Ik ga binnenkort nóg maar eens een poging wagen om alles goed werkend te krijgen maar ondertussen begin ik wel te twijfelen. Op mijn laptop met Windows zijn er namelijk veel minder problemen. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 08-03-2011 12:16 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hier werkt alles probleemloos icm linux.
Heb dan wel gebruik gemaakt van de xbmclive freak cd.
Enige lastige daarmee is mijn remote (is met de laatste versie opgelost) en het geluid.
Paar minuutjes pielen en het is klaar.

Desnoods zet je hier neer waarmee je problemen hebt. Je bent vast niet de enige die tegen bepaalde dingen aanloopt.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 08-03-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:15:
Dat kan automatisch bij het opstarten.
Weet ik, maar dat gaat problemen geven wanneer 2 xbmc's tegelijk aan gaan en wanneer er content bij komt terwijl het ding niet aan staat. Verder werkt de update lang niet altijd wanneer je bij een al gevonden item de data aangepast is.
Ja, maar dat moet opgelost zijn als de thumbs bij de mediabestanden staan. Die optie is juist om dat cacheprobleem te omzeilen als ik 'het internet' mag geloven, zelf ben ik er nog mee aan het testen. De thumbs bij de mediabestanden gaan namelijk voor alles is mij verteld.
Dat dacht ik dus ook, maar dat blijkt dus niet zo te zijn wanneer je 1 centrale mysql database gebruikt. Bij mij ging het iig mis.
XBMC update alleen de bestanden die toegevoegd zijn, hij gaat niet alles opnieuw scrapen. Als de bestanden ongewijzigd zijn doet hij niet meer dan een simpele controle, dat is toch in enkele seconden gebeurd?
Niet scrapen, maar wel alle directories doorwandelen of er wat nieuws bij staat.
Het probleem met meerdere instanties zou wel kunnen gebeuren, je hebt af en toe al ruzie als er verdwaalde NFO'tjes zijn meegekomen met de download. Zelf kies ik er voor om één instantie te laten toevoegen, de ander leest alleen.
Maar dan heb je het probleem dat de boel pas is geupdate wanneer je die ene instantie aan gezet hebt. Nog mooier is het wanneer die ene instantie gewoon op de server draait en aan geschopt wordt middels cron en/of door sabnzbd.
Dat zou wel mooi zijn inderdaad, zelf schrijven? :P
Dat ben ik inderdaad wel van plan.
Tomba schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:06:
Mijn XBMC update zodra hij aangaat, dus binnen enkele seconden staat hij erin. Downloads gebeuren in principe altijd 's nachts dus werkt perfect :P (of begrijp ik je verkeerd ?)
Zie boven. Daarnaast vind ik het een beetje een onzinnige omweg om eerlijk te zijn. Tool heeft alle info en schrijft dat weg op de server in een bestandje. Vervolgens start er toevallig een keertje een ander apparaat op en leest dit bestandje en schrijft vervolgens exact dezelfde informatie die in dat bestandje staat weer weg in een database op de server.
Ieder zijn meug :D
Check de site van de Episode Butler eens. De Janoz in de URL is niet toevallig hetzelfde als mijn nick ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Janoz op 08-03-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Misschien moet er een switch in worden gebouwd die de dbase tijdelijk op slot kan gooien voor andere instances while updating.
Ik weet dat er sowieso momenteel heel veel werk verzet wordt met het oog op de library en bestandsbeheer, maar of dat er in zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

job schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:36:
Hier werkt alles probleemloos icm linux.
Heb dan wel gebruik gemaakt van de xbmclive freak cd.
Enige lastige daarmee is mijn remote (is met de laatste versie opgelost) en het geluid.
Paar minuutjes pielen en het is klaar.

Desnoods zet je hier neer waarmee je problemen hebt. Je bent vast niet de enige die tegen bepaalde dingen aanloopt.
De problemen heb ik wel eerder gepost maar ik zal nog een poging wagen. Misschien klinkt het bekend:
- ruzie met de IR-drivers, soms lukt de installatie wel, soms niet, update verneukt de boel;
- geluid in menu werkt vanaf het begin niet;
- soms crasht het audioapparaat;
- soms crasht X bij het starten van een flinke HD-film;
- bepaalde media vertikt het om audiosynchroon te lopen;
- instellen van audiodelay lijkt soms wel geen bips te doen;
- bepaalde media slaat op hol zodra je spoelt;
- bovenstaande media slaat ook op hol als je niet vanaf het begin start;
- bovenstaand probleem werkt ook door op de trailers van apple.

Onderhand heb ik het gevoel gekregen dat een complete reïnstall nog de beste optie is, dat ga ik dan ook waarschijnlijk doen en dan een keer met de FreakCD proberen. Ik wil graag linux maar dan wel zonder de problemen, dat je dan geen BD kunt spelen neem ik voor lief, als de rest maar werkt.
Janoz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:00:
Weet ik, maar dat gaat problemen geven wanneer 2 xbmc's tegelijk aan gaan en wanneer er content bij komt terwijl het ding niet aan staat. Verder werkt de update lang niet altijd wanneer je bij een al gevonden item de data aangepast is.

Dat dacht ik dus ook, maar dat blijkt dus niet zo te zijn wanneer je 1 centrale mysql database gebruikt. Bij mij ging het iig mis.
Vreemd, dat is namelijk precies wat aangeraden wordt als oplossing. Daar zal ik dan binnenkort wel tegenaan lopen ben ik bang. :+
Niet scrapen, maar wel alle directories doorwandelen of er wat nieuws bij staat.
Zo gebeurd, maar misschien heb jij wel een asociaal grote library. ;)
Maar dan heb je het probleem dat de boel pas is geupdate wanneer je die ene instantie aan gezet hebt. Nog mooier is het wanneer die ene instantie gewoon op de server draait en aan geschopt wordt middels cron en/of door sabnzbd.
Klopt, maar ik heb mij er vooralsnog bij neergelegd dat ik nieuwe media toch handmatig moet toevoegen. Daar heb ik nu een client voor gekozen.
Zie boven. Daarnaast vind ik het een beetje een onzinnige omweg om eerlijk te zijn. Tool heeft alle info en schrijft dat weg op de server in een bestandje. Vervolgens start er toevallig een keertje een ander apparaat op en leest dit bestandje en schrijft vervolgens exact dezelfde informatie die in dat bestandje staat weer weg in een database op de server.
Dat doet XBMC niet, als het in het bestandje staat leest hij het daaruit, dan gaat het niet alsnog naar de database ofzo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

job schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:14:
Ik betwijfel het eerlijk gezegd ;) (dat het sneller gaat bedoel ik)

Daarnaast; met Windows 7 werkt alles gewoon en bij problemen ook geen gezeik met uren RTFMen zeg maar :P (Heb een Coolermaster CMedia 260 met daarin een mooi iMon VFD schermpje die ik met geen mogelijk aan de gang kreeg op Ubuntu 9.10 en de iMon afstandbediening die er bij zat deed al helemaal niets ondanks dat het wél zou moeten werken... Dat nog los van het feit dat ik een ATI kaart erin heb zitten die vlekkeloos met DXVA2 werkt en (destijds in ieder geval) niet onder Linux)
Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Dat doet XBMC niet, als het in het bestandje staat leest hij het daaruit, dan gaat het niet alsnog naar de database ofzo.
Dat had ik inderdaad ook begrepen...

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 08-03-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Laatst online: 04-10 22:17
EaS schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:22:
[...]

Heb zulke toestanden zelf ook gehad met Unetbootin: Unetbootin aan de kant geslingerd, en sindsdien gewoon Universal USB Installer gebruikt. Die werkt wel altijd als een trein.

[afbeelding]
Mmmh, wat gaat er toch fout? Heb het volgende geprobeerd:
1. Format USB stick via windows explorer, daarna ISO (zowel maverick als XBMC default) geinstalleerd met Universal USB installer

2. Format USB stick via HP tooltje, daarna ISO (zowel maverick als XBMC default) geinstalleerd met Universal USB installer

In alle gevallen blijf ik de melding krijgen "BOOT DISK FAILURE". Ligt het soms aan de USB stick?? Vanavond maar es een andere proberen...

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
lutj schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:52:
Vind ik knap gezien het feit dat XBMC 10.1 nog niet uit was toen jij dat schreef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tomba schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:39:
Ik betwijfel het eerlijk gezegd ;) (dat het sneller gaat bedoel ik)
Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Beiden geprobeerd namelijk.
Daarnaast; met Windows 7 werkt alles gewoon en bij problemen ook geen gezeik met uren RTFMen zeg maar :P (Heb een Coolermaster CMedia 260 met daarin een mooi iMon VFD schermpje die ik met geen mogelijk aan de gang kreeg op Ubuntu 9.10 en de iMon afstandbediening die er bij zat deed al helemaal niets ondanks dat het wél zou moeten werken... Dat nog los van het feit dat ik een ATI kaart erin heb zitten die vlekkeloos met DXVA2 werkt en (destijds in ieder geval) niet onder Linux)
Uiteraard verder helemaal afhankelijk van je hardware en kennis of je het aan de praat krijgt.
En als je je imon aan de praat wilt krijgen is het niet zo handig om te kijken naar een uitleg voor een os van 2009 (ubuntu 9.10 (2009.september)). De imon werkt prima onder linux.
Je ati kaart is een lastige. maarja daar kan je natuurlijk ook gewoon rekening mee houden en een nvidia kaart kopen.

Niets moet natuurlijk, maar als het nog sneller moet kijk eens naar linux.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-03-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Gisteravond startte ik XBMC (Windows) op en ipv mijn volledig naar eigen smaak ingerichte night-skin, opende hij in de standaard confluence-skin. Mijn rss kwam nog wel door het beeld, de filminfo zat er nog gewoon in net als mijn favorieten.
Terug in de night-skin was die ook weer standaard en niet met mijn eigen achtergronden, menuopties etc.

Wat zou er gebeurd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik gebruik al een tijdje xbmc... eerst via de oude xbox... nu op een asrock ion 330

Maar ik blijf twijfelen tussen linux en windows!

Ik gebruik nu windows 7. Grotendeels loopt het goed maar
- na een tijdje mp3 spelen krijg ik een bsod. Dat kan na 5 minuten zijn maar ook na 3 uur.
- het is wat trager in opstarten

Dat opstarten kan ik mee leven maar die bsod's... ik snap er geen bal van.

Als ik linux probeer (en daar ben ik niet echt bekend mee) dan werkt mijn remote(harmony) niet.

Maar goed nu heb ik een beetje het probleem met de WAF (wife acceptance factor).
De boel moet gewoon werken. livecd is niet helemaal mijn ding omdat ik de pc ook wil gebruiken als download-pc en als opslag voor wat zooi.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zo'n BSOD zou ik maar eens onderzoeken, lijkt me echt heel sterk als dat aan XBMC ligt en niet gewoon aan iets van je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 22:48
pappamat schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:34:
Ik gebruik al een tijdje xbmc... eerst via de oude xbox... nu op een asrock ion 330

Maar ik blijf twijfelen tussen linux en windows!

..

Als ik linux probeer (en daar ben ik niet echt bekend mee) dan werkt mijn remote(harmony) niet.

Maar goed nu heb ik een beetje het probleem met de WAF (wife acceptance factor).
De boel moet gewoon werken. livecd is niet helemaal mijn ding omdat ik de pc ook wil gebruiken als download-pc en als opslag voor wat zooi.

Iemand tips?
Werkt je AB wel met een live cd dan? Dan kan je gewoon de live cd installeren en je favo downloadapp installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
mennoo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Werkt je AB wel met een live cd dan? Dan kan je gewoon de live cd installeren en je favo downloadapp installeren..
Ik heb de ab aan de praat... zou het dan toch linux gaan worden?
Eerst de ab maar even voorzien van mooie commando's.

(nu dualboot ubuntu-win7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gonadan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:24:
Vreemd, dat is namelijk precies wat aangeraden wordt als oplossing. Daar zal ik dan binnenkort wel tegenaan lopen ben ik bang. :+
Vond ik ook. Maar blijkbaar wordt er ook informatie opgeslagen in de database (textures.db).
En hoe onthoud XBMC dat? Precies, in die database ;), en die draait bij mij op dezelfde computer als waar ook de media zelf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 09:47

tijmeng

Panasonic 7J

Yeah nummertje 10 is uit. ff APT-Update gedaan en t draait. Beste verbetering tot nu toe:

DTS, WMApro 5,1 wordt nu gecodeerd naar AC3/Dolby als je dat wil. Handig voor mij aangezien mn versterker gene DTS ondersteunt en vele films die ik heb wel DTS zijn. Ben weer helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de video rendering options, want het lijkt erop dat ik wat mis?
Volgens XBMC zou je de volgende video rendering opties tot je beschikking moeten hebben:

Software
Advanced shaders (GLSL)
Basic shaders (ARB)
Auto Detect

Maar bij mij thuis (Windows 7, 64bit, Ati HD5450) kan ik kiezen uit:

Software
Pixel Shaders
Auto Detect

Weet iemand waarom ik alleen deze opties tot mijn beschikking heb?
Hmm, ik bedenkt me tijdens het typen dat ik DXVA aan heb staan, zou die mij "beperken" in de rendering opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Janoz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:04:
Vond ik ook. Maar blijkbaar wordt er ook informatie opgeslagen in de database (textures.db).
Apart, ik ga het uitzoeken.
En hoe onthoud XBMC dat? Precies, in die database ;), en die draait bij mij op dezelfde computer als waar ook de media zelf staat.
Dus als die ene client uit de database kan zien dat die bestandjes bestaan gaat hij ze toch niet opnieuw scrapen? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edxr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56
Ben ik dan de enige met dit probleem?
edxr84 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:25:
Ik gebruik nu een weekje xbmc om mijn media collectie te beheren. Dit doe ik op een asus eeebox 1501 met windows 7. Het bevalt heel erg goed, alleen loop ik tegen 1 dingetje aan.
Mijn hd films in .iso container worden niet afgespeelt. Ik heb netjes de .mds of .cue files in de zelfde folder met de zelfde naam geplaats, maar xbmc weet er geen raad mee.

Ik heb op de xbmc wiki afgestruint en gevonden dat xbmc .iso wel ondersteunt.
De films werken overigens op mijn asus Oplay perfect, dus ze zijn geenszins corrupt.
Maak ik een fout?
Ik heb nog even een paar uurtjes besteed aan dit probleem, maar ik kan de oplossing niet vinden. Xbmc zegt dat het wel .iso files af kan spelen, maar in de praktijk blijkt dit bij mij niet te werken.
Kan het zitten in het feit dat het avchd iso's zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:33

M0nkeymen

Monkeystyle!

edxr84 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:17:
Ben ik dan de enige met dit probleem?

[...]

Ik heb nog even een paar uurtjes besteed aan dit probleem, maar ik kan de oplossing niet vinden. Xbmc zegt dat het wel .iso files af kan spelen, maar in de praktijk blijkt dit bij mij niet te werken.
Kan het zitten in het feit dat het avchd iso's zijn ?
Krijg je wel een foutmelding?Anders mount de ISO eens en/of zoek eens naar een m2ts file met een behoorlijke grote en probeer die eens af te spelen.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Bitbron schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:07:
Ik heb een vraagje over de video rendering options, want het lijkt erop dat ik wat mis?
Volgens XBMC zou je de volgende video rendering opties tot je beschikking moeten hebben:

Software
Advanced shaders (GLSL)
Basic shaders (ARB)
Auto Detect

Maar bij mij thuis (Windows 7, 64bit, Ati HD5450) kan ik kiezen uit:

Software
Pixel Shaders
Auto Detect

Weet iemand waarom ik alleen deze opties tot mijn beschikking heb?
Hmm, ik bedenkt me tijdens het typen dat ik DXVA aan heb staan, zou die mij "beperken" in de rendering opties?
GLSL en ARB is alleen beschikbaar bij opengl.
Verder zit er geen verschil in de kwaliteit, alleen heb je bij shaders het voordeel dat de YUV->RGB transformatie gedaan wordt door de gpu, en dat een YV12 image uploaden sneller is dan BGRA, aangezien het kleiner is.

[ Voor 13% gewijzigd door bobo1on1 op 09-03-2011 18:37 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1 ... 54 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.