Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
mca2, je komt met ontzettend weinig informatie.
Wat heb je met dat pielen ingesteld? Hoe is je alsa configuratie nu?
Geven de films die geluid geven altijd geluid? En de films die geen geluid geven, is dat ook consequent?
Vergelijk de twee gebruikte audiocodecs eens zodat je een idee hebt waar je naar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik zal proberen zoveel mogelijk info te geven. Dat pielen viel uiteindelijk wel mee. Dat kwam neer op het unmuten van kanalen in alsamixer. Deze staan nu dus ook allemaal open, incl de spdif kanalen.

Er zijn altijd films geweest die het wel doen en een set die geen geluid maar wel beeld geven.

Voor de volledigheid heb ik een philips 8605h en heb ik bij sound output ac3 capable receiver aangezet. Zet ik dit uit, dan heb ik bij geen enkele film meer geluid.

En hoe kan ik zien welke audio codecs worden gebruikt in een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22

Snuffel

Vroem!

Mr_Blobby schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:19:
[...]

Het klopt dat het niet standaard kan. Ik heb hetzelfde met VNC.
Je kan nog wel proberen of je met Alt-Enter (=schakelen tussen XBMC fullscreen en XBMC in een Window) je wel XBMC kan zien.
Top! Werkt naar behoren :)
Tnx.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
mca2 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:59:
Ik zal proberen zoveel mogelijk info te geven. Dat pielen viel uiteindelijk wel mee. Dat kwam neer op het unmuten van kanalen in alsamixer. Deze staan nu dus ook allemaal open, incl de spdif kanalen.
Dat valt inderdaad wel mee.
Wat als je xbmc laat downmixen naar stereo?
Je tv heeft toch maar 2 boxen.

Gebruikte codecs bekijken doe je met een programma als g-spot.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 17-04-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik ben zeer tevreden met XBMC, icm de Night-skin

Alleen heb ik nogal veel foto's van verschillende reizen, en die zou ik graag netjes willen weergeven in XBMC. Het liefste in een poster-view, zoals bij Series. De foto's staan nu gesorteerd per land, en ik zou dus per land een poster willen maken :) Dan kan ik bv een land als 'Show' zien, en dan de verschillende jaartallen (meerdere bezoeken per land in verschillende jaren) als 'Season'

Afbeeldingslocatie: http://www.themurrayworld.com/xbmc/night/Night-release-pics/TV%20main/poster.png

Bestaat er een plugin voor of kan ik zelfs iets aanpassen in de folder-indeling? Ik heb geprobeerd iets te vinden op google,xbmc-forum,etc. maar kan niks vinden :D

Of wil ik teveel van XBMC in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Zet om te proberen gewoon eens een folder.jpg in elke folder waar je een 'poster' wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
job schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:56:
[...]
Dat valt inderdaad wel mee.
Wat als je xbmc laat downmixen naar stereo?
Je tv heeft toch maar 2 boxen.

Gebruikte codecs bekijken doe je met een programma als g-spot.
Ik heb geluid via hdmi en dan als outputformat 2.0. Dat is mijn standaard instelling maar dat geeft dus geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kies eens voor analoog, helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:13
Als ik in de skin Aeon mq2 apple movie trailers wil bekijken moet ik de add on activeren of installeren, maar ik kan deze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
ff een search had je de oplossing gegeven.
Je moet sommige addons uit een onofficiële repository halen, zo ook deze.

http://wiki.xbmc.org/inde...icial_Add-on_Repositories
Hij staat in Nuka's repository

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
Snuffel schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:36:
Kleine vraag:

Ik heb hier 2 W7 PC's staan, beide met teamviewer erop, en een van de 2 PC's is mijn HTPC.
Nu kan ik met teamviewer wel de PC overnemen, maar niet XBMC besturen.
M.a.w.: als XBMC op de HTPC aan staat, dan krijg ik gewoon een zwart scherm. Met het versturen van een alt-tab combinatie kom ik wel weer in windows uit, en daar kan ik dan ook alles.
Maar middels teamviewer XBMC besturen zit er niet in.

Klopt het dat dit niet kan? Of doe ik weer eens iets doms?
Ik heb XBMC een tijd geheel met Teamviewer bestuurd (via de Ipad).
Dit ging hartstikke goed. Dat het scherm zwart wordt na het opstarten van XBMC klopt.
Dat zwarte veld is op de Ipad dan de touchscreen om de muis mee te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
[/quote]f een search had je de oplossing gegeven.
Je moet sommige addons uit een onofficiële repository halen, zo ook deze.

http://wiki.xbmc.org/inde...icial_Add-on_Repositories
Hij staat in Nuka's repository
[quote]

Ik kan hem er niet in vinden. Ik had er al eerder in gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je moet er niet inkijken, je moet de Repo installeren :)
Dan pas kun je de lijst met addons zien

Hij staat gewoon onder Video -> Apple Trailers Lite

[ Voor 22% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-04-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 12:04
SidewalkSuper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:40:
Installeer eens Aeon MQ2, vind ik veruit de meest uitgebreide en mooie skin.
Je kan hem hier vinden http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601

Het is even een heel gepiel (want veeeeel opties :)) om door te hebben wat alle opties doen, maar daarmee moet het wel mogelijk zijn voor zover ik weet
Okay bedankt! Ik heb in het verleden wel skins geprobeerd, maar iedere skin bleek wel weer een nadeel te hebben.
Deze niet! Het werkt nu precies zo als ik het wilde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:36
Vandaag is er een nieuwe versie van de Fusion skin uitgekomen (v 0.8.8). Deze is zeker het proberen waard, volgens mij draait ie makkelijk op langzamere systemen, en hij heeft een hele strakke look. Deze vind ik het prettigst met het browsen door m'n film/tvseries/muziek bibliotheken.

Via dit linkje is ie te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcage
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 14:29
Ik zit met het volgende probleem/uitdaging.
Mijn XBMC wil ik gebruiken op mijn multiroom versterker en op een andere versterker.

Nu is xbmc zo geconfigureerd dat het signaal via HDMI 5.1 wordt uitgestuurd op iec958 dit werkt perfect. Alle formaten spelen af en geven geluid.

Op mijn slaapkamer wil ik dezelfde source, xbmc, gaan gebruiken maar hier heb ik geen 5.1 tot mijn beschikking. Ik moet het doen met 2.0 waardoor ik moet downsamplen.

Is het mogelijk dit gelijktijdig te doen. Dus zowel via HDMI of SPDIF of HDMI of analoog
Voorkeur zou zijn analoog want dat is meteen de input van de versterker.
Ik heb het even in een schemaatje gezet.. maar ik kan het hier nergens kwijt.. Die zal ik vanavond even bijsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

mrcage schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:01:
Ik zit met het volgende probleem/uitdaging.
Mijn XBMC wil ik gebruiken op mijn multiroom versterker en op een andere versterker.

Nu is xbmc zo geconfigureerd dat het signaal via HDMI 5.1 wordt uitgestuurd op iec958 dit werkt perfect. Alle formaten spelen af en geven geluid.

Op mijn slaapkamer wil ik dezelfde source, xbmc, gaan gebruiken maar hier heb ik geen 5.1 tot mijn beschikking. Ik moet het doen met 2.0 waardoor ik moet downsamplen.

Is het mogelijk dit gelijktijdig te doen. Dus zowel via HDMI of SPDIF of HDMI of analoog
Voorkeur zou zijn analoog want dat is meteen de input van de versterker.
Ik heb het even in een schemaatje gezet.. maar ik kan het hier nergens kwijt.. Die zal ik vanavond even bijsluiten.
Ik denk dat je dit niet binnen XBMC moet zoeken, maar aan de slag moet met alsa-configs of het via PulseAudio spelen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 09:31

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik weet dat mijn vraag al redelijk vaak voorbij is gekomen. Ik heb de reeks ook doorzocht, maar helaas zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik heb sinds kort een Logitech Harmony one in huis. Daarnaast heb ik een IR MCE receiver van HP. Ik draai XBMC onder Windows 7 Ultimate.

Ik heb al gevonden dat er meerdere manieren zijn om het e.e.a. goed werkend te krijgen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu het beste kan kiezen.

Binnen de Harmony software heb ik het volgende geprobeerd:

- Instellen als Microsoft MCE keyboard en dan de knoppen binnen deze software als keyboard toetsen laten fungeren. Resultaat: Werkt niet. XBMC reageert niet op input van afstandbediening. Input Settings in XBMC op remote = keyboard input gezet.

- Instellen als HP MCE: Enkele knoppen werken meteen. Andere knoppen doen niets. Hoe ik dit kan verhelpen is mij niet geheel duidelijk.

- Eventghost installeren: Gedaan. Tevens XBMC2 en Microsoft MCE remote plugin geinstalleerd. Ik krijg sommige knoppen wel aan de praat, maar bij andere knoppen/functies heb ik geen idee hoe ik te werk moet gaan.

Iemand die mijn in de goede richting kan schoppen? :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Beste Tweakers,

Voor mijn ION HTPC gebruik ik een half jaar een 4GB MicroSD kaart (via een usb, micro sd, mini-cardreader van dealextreme), deze is te klein en te traag.

Ik instaleer namelijk de volledige XBMCLive versie van xbmcfreak.nl op deze 'usb stick' en boot er vanaf. Werkt subliem!

Maar, nou wil ik deze gaan vervangen omdat deze defect begint te raken en ik niet genoeg ruimte heb om mijn muziek library te indexeren.

Ik zit er nu over na te denken om een vlotte USB Stick te kopen en zou graag jullie mening hier over vragen.

Ik heb namelijk enkele opties, bijvoorbeeld :
Sandisk Cruzer Blade 16GB (Lezen 27mb/sec, schrijven 6 mb/sec)
Sandisk Cruzer 16GB Zwart (Lezen 21 mb/sec, schrijven 10mb/sec)

Mijn budget is ongeveer 20 euro, en omdat het zo lekker stil is wil ik dit graag van een "redneck-ssd" draaien.

Wat zal ik kiezen? Snellere schrijfsnelheden of snellere leessnelheden? Of is er wellicht een andere optie, andere usb stick die ik overzie? (budget 20 euro, liefst 8+ gb)

Verder, weet iemand een tool om mijn interne hardeschijf automatisch te laten uitschakelen wanneer deze niet gebruikt word? (bijvoorbeeld bij streaming radio). Mijn HTPC is namelijk bijna volledig passief en de hardeschijf is het meest lawaaiig (hangt suspended in rubbers...)

Alle input is welkom, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een ietsiepietsie probleempje, de watched flag van XBMC zie ik zodra een aflevering klaar is met spelen maar zodra ik een andere aflevering start verdwijnt hij nadat die is afgelopen. Ik zie ten alle tijde dus maar een flag, de laatst gekeken aflevering. Is dat normaal?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik zit er aan te denken om over te stappen van Mediaportal naar xbmc, enige is dat ik nog niet ontdekt hoe ik automatische subs kan laten downloaden zonder op een knop te drukken, mediaportal krijg je normaal een pop-up met de melding"No subs,Download before play?"

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
TeGek schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:22:
Ik zit er aan te denken om over te stappen van Mediaportal naar xbmc, enige is dat ik nog niet ontdekt hoe ik automatische subs kan laten downloaden zonder op een knop te drukken, mediaportal krijg je normaal een pop-up met de melding"No subs,Download before play?"
Heel flauw: ik neem aan dat je die vraag in Mediaportal moet beantwoorden met een druk op een knop?
In XBMC kan je ook met één druk op een knop automatisch ondertitels zoeken en dan gaat het script ze ook nog zonder extra handeling volautomatisch downloaden en activeren (natuurlijk alleen als er een "synchrone" versie is gevonden, anders moet je er één kiezen uit een lijst).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:48:
[...]
Heel flauw: ik neem aan dat je die vraag in Mediaportal moet beantwoorden met een druk op een knop?
In XBMC kan je ook met één druk op een knop automatisch ondertitels zoeken en dan gaat het script ze ook nog zonder extra handeling volautomatisch downloaden en activeren (natuurlijk alleen als er een "synchrone" versie is gevonden, anders moet je er één kiezen uit een lijst).
Dat is nieuw voor mij, volautomatisch? Ik moet er altijd 1 uit de lijst selecteren. Hoe werkt het volautomatisch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Mr_Blobby schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:48:
[...]
Ongeveer, bij XBMC is de film al begonnen,op pauze zetten en moet ik de subs dan downloaden,de goede selecteren,etc. bij Mediaportal was dit 1 enkele klik.
Exocet schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:53:
[...]

Dat is nieuw voor mij, volautomatisch? Ik moet er altijd 1 uit de lijst selecteren. Hoe werkt het volautomatisch dan?
What he said dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Om het XBMC subtitle script te starten met één druk op een knop:
Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
Het subtitle script pauzeert automatisch het afspelen.
Het automatisch downloaden van synchrone ondertitels gaat door in de XBMC subtitles addon de optie:
Auto download first "sync" subtitle te activeren.
En als je daarnaast ook nog de optie: Search next available service if no results are found activeert, gaat die automatisch via een andere service (website) zoeken naar ondertitels als er met de huidige service helemaal geen ondertitels zijn gevonden.
Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet (misschien dat ik het voor die laatste ook nog wel een keer kan inbouwen).
Tenslotte zal het script de automisch of handmatig gekozen ondertitels activeren en het afspelen hervatten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Blobby op 18-04-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
jagermeister schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:25:
Ik weet dat mijn vraag al redelijk vaak voorbij is gekomen. Ik heb de reeks ook doorzocht, maar helaas zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik heb sinds kort een Logitech Harmony one in huis. Daarnaast heb ik een IR MCE receiver van HP. Ik draai XBMC onder Windows 7 Ultimate.

Ik heb al gevonden dat er meerdere manieren zijn om het e.e.a. goed werkend te krijgen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu het beste kan kiezen.

Binnen de Harmony software heb ik het volgende geprobeerd:

- Instellen als Microsoft MCE keyboard en dan de knoppen binnen deze software als keyboard toetsen laten fungeren. Resultaat: Werkt niet. XBMC reageert niet op input van afstandbediening. Input Settings in XBMC op remote = keyboard input gezet.

- Instellen als HP MCE: Enkele knoppen werken meteen. Andere knoppen doen niets. Hoe ik dit kan verhelpen is mij niet geheel duidelijk.

- Eventghost installeren: Gedaan. Tevens XBMC2 en Microsoft MCE remote plugin geinstalleerd. Ik krijg sommige knoppen wel aan de praat, maar bij andere knoppen/functies heb ik geen idee hoe ik te werk moet gaan.

Iemand die mijn in de goede richting kan schoppen? :)
Ik heb geen succes gehad met eventghost maar wel met lm remote: http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/60/article.asp

Inmiddels ben ik overgestapt naar Openelec en hoeft zo'n vertaler van knop input niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:20
Heeft iemand ervaring met XBMC i.s.m. een externe HDD die aan een D-Link DIR 655 hangt middels een upnp verbinding? Wanneer de ervaringen positief zijn wil ik dit gaan proberen, zo niet dan bespaar ik me de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 16:27
Ik vind upnp sowieso geen success, dus ik stel voor dat je het via smb doet.
Zal ook wel lukken gok ik met die D-Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Mr_Blobby schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:16:
Het automatisch downloaden van synchrone ondertitels gaat door in de XBMC subtitles addon de optie:
En als je daarnaast ook nog de optie: Search next available service if no results are found activeert, gaat die automatisch via een andere service (website) zoeken naar ondertitels als er met de huidige service helemaal geen ondertitels zijn gevonden.
Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet (misschien dat ik het voor die laatste ook nog wel een keer kan inbouwen).
Tenslotte zal het script de automisch of handmatig gekozen ondertitels activeren en het afspelen hervatten.
Je bent de beste _/-\o_ werkt precies zoals in Mediaportal nu! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Fire69 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:44:
Ik vind upnp sowieso geen success, dus ik stel voor dat je het via smb doet.
Zal ook wel lukken gok ik met die D-Link?
Helaas heb ik daar niets over kunnen vinden en kan ik vanaf mijn windows laptop ook alleen maar op de externe hdd komen middels een programma van d-link, shareport genaamd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Tsurany schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:17:
Ik heb een ietsiepietsie probleempje, de watched flag van XBMC zie ik zodra een aflevering klaar is met spelen maar zodra ik een andere aflevering start verdwijnt hij nadat die is afgelopen. Ik zie ten alle tijde dus maar een flag, de laatst gekeken aflevering. Is dat normaal?
Ik neem aan dat je bedoelt dat daarna de aflevering die je zojuist hebt bekeken uit de lijst verdwijnt? Kijk even in de view instellingen van je skin. Er staat dan namelijk ingesteld dat je alleen de onbekeken episodes wilt zien. Dat kun je wijzigen in alle episodes of de bekeken episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, de afleveringen staan er nog. Ik bedoel dat kleine vlaggetje dat rechts naast een gekeken episode komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Westmania schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:54:
[...]

Ik heb geen succes gehad met eventghost maar wel met lm remote: http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/60/article.asp

Inmiddels ben ik overgestapt naar Openelec en hoeft zo'n vertaler van knop input niet meer.
Met Eventghost kreeg ik e.e.a. wel aan de praat, maar ik snapte er nog niet genoeg van om alles compleet naar wens in te stellen.

Heb toen nog maar een poging gedaan om mijn Harmony one als MCE keyboard in te stellen, maar dat werkt maar half. Soms reageert ie prima, maar dan ineens treedt er een enorme vertraging op of reageert XBMC helemaal niet meer op de ingedrukte toetsen.

Echt een crime om dit goed ingesteld te krijgen zeg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Tsurany schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:45:
Nee, de afleveringen staan er nog. Ik bedoel dat kleine vlaggetje dat rechts naast een gekeken episode komt.
Welke skin gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Laatst online: 28-09 07:10
jagermeister schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:19:
[...]
Met Eventghost kreeg ik e.e.a. wel aan de praat, maar ik snapte er nog niet genoeg van om alles compleet naar wens in te stellen.

Heb toen nog maar een poging gedaan om mijn Harmony one als MCE keyboard in te stellen, maar dat werkt maar half. Soms reageert ie prima, maar dan ineens treedt er een enorme vertraging op of reageert XBMC helemaal niet meer op de ingedrukte toetsen.

Echt een crime om dit goed ingesteld te krijgen zeg... :/
Probeer dit eens...

http://xbmccustomregis.sourceforge.net/

Werkt bij mij perfect met mijn Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De standaard skin, zal vanmiddag eens testen of een andere skin helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:08:
[...]

Helaas heb ik daar niets over kunnen vinden en kan ik vanaf mijn windows laptop ook alleen maar op de externe hdd komen middels een programma van d-link, shareport genaamd..
SMB gaat helaas niet werken zoals te lezen valt op het D-Link forum:

http://forums.dlink.com/index.php?topic=4123.0

Vooral deze quote, van een medewerker van D-Link, bevestigd dat:
Actually Eddie was quite CORRECT. The reason it's not currently implemented is because the hardware wasn't designed with samba in mind. If we add it, it would be a software patch and probably not preform as well as a hardware solution that was designed with samba in mind.
That being said, I've been told that the samba idea was s****ped because of poor support and low throughput.
Dus dan blijft de vraag staan of UPnP überhaupt het proberen waard is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Kan ik in xbmc ergens aangeven waar mijn data moet worden opgeslagen? Ik wil een ssd plaatsen, maar wil de schrijfacties zoveel mogelijk beperken tot de hd. Ik ga ook trailers streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:22:
[...]

Probeer dit eens...

Top! Dankjewel! Ik ga hier vanavond eens mee aan de slag. Later meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

peppie71 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:20:
Kan ik in xbmc ergens aangeven waar mijn data moet worden opgeslagen? Ik wil een ssd plaatsen, maar wil de schrijfacties zoveel mogelijk beperken tot de hd. Ik ga ook trailers streamen.
Schrijfacties beoperken tot de HDD heeft geen enkele zin, koop dan geen SSD. Een SSD kan terabytes aan informatie schrijven, die van mij zit nu op 20TB ofzo (Intel 80GB).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Zijn er hier ook mensen die XBMC gebruiken in combinatie met MediaPortal TV Server (of een andere TV Server?) ?

Ik zag dat het ondertussen wel mogelijk is, maar heb nog weinig mensen met daadwerkelijk ervaring hiermee gehoord of gezien. Hoe zit het met functionaliteiten, werkt alles naar behoren en kan bijv. elke stream afgespeeld worden?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Arfman schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:07:
[...]

Schrijfacties beoperken tot de HDD heeft geen enkele zin, koop dan geen SSD. Een SSD kan terabytes aan informatie schrijven, die van mij zit nu op 20TB ofzo (Intel 80GB).
Huh???? Misschien mis ik iets, maar hoe wil je 20 TB op een 80GB SSD kwijt???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Totaal aantal bytes wat geschreven is. Als je iets verwijderd kan je er weer iets nieuws opzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46
BlackBurn schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:21:
Zijn er hier ook mensen die XBMC gebruiken in combinatie met MediaPortal TV Server (of een andere TV Server?) ?

Ik zag dat het ondertussen wel mogelijk is, maar heb nog weinig mensen met daadwerkelijk ervaring hiermee gehoord of gezien. Hoe zit het met functionaliteiten, werkt alles naar behoren en kan bijv. elke stream afgespeeld worden?
Hier heb ik "HTS TV-Headend" draaien op een apart apparaat. XBMC ondersteunt het "htsp" protocol dat bij dit programma hoort en ik kan de server toevoegen als video source.

Ondersteuning is nog wel beperkt: Ik kan kanalenlijst opvragen en krijg ook automatisch de zenderlogo's en het programma dat op dit moment bezig is te zien bij iedere zender. De zenders bekijken werkt ook prima (hoewel er geen fatsoenlijke de-interlacer beschikbaar is, maar ik weet niet of dat aan het stream formaat van tvheadend ligt :S ).

Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen (en er volgens mij ook nog niet is), is EPG en bv. de mogelijkheid om opnames in te plannen .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tsurany schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:28:
[...]

De standaard skin, zal vanmiddag eens testen of een andere skin helpt.
Ook met een andere skin is alles gewoon als unwatched gemarkeerd, nergens een watched flag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:22:
[...]

Probeer dit eens...

Nog een vraagje:

Hoe heb jij je Harmony geconfigureerd? Ik heb de aanpassingen namelijk doorgevoerd en merk dezelfde haperingen als voorheen. Ik heb hem als Microsoft MCE keyboard ingesteld.

Voor de grap even Microsoft MCE (dus niet de keyboard versie) geprobeerd, maar dan reageert XMBC op geen enkele toets.

Ben nu de HP Pavilion HDX aan het proberen. Ik heb namelijk deze, met als enige verschil dat de vier bovenste knopjes bij mij de rood, groen, geel, blauw knoppen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/e/e9/HPPavilionHDXRemote.jpg

Edit: hmm ook dat werkt niet. XMBC reageert echt nergens meer op nu, tenminste... niet op IR commands. Misschien register backup maar weer terugzetten zo.

Edit2: Wat me nu ook opvalt. Als ik notepad open, en dan wat willekeurige knoppen op de MCE remote intoets, dat de boel dan ook zeer traag en vaak ook niet reageert. Cijfertjes en letters verschijnen blijkbaar wanneer ze zin hebben.

Bekend probleem?

Edit3: Fuck.. ik denk dat ik mogelijk een verkeerde HP receiver te pakken heb. Het serienummer is OVU400102/71 en ik lees net dat je een OVU400103/00 moet hebben. Punt is alleen dat je via ebay vaak genaaid wordt mbt die serienummers, schijnt.

Wat is nu echt een goede IR receiver en waar is ie te krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door jagermeister op 19-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:16:
Geweldig ! Dat ik die opties gemist heb... 8)7
Inderdaad belangrijk dat opensubtitles de default search provider is en niet ondertitel.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jagermeister schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:42:
Edit3: Fuck.. ik denk dat ik mogelijk een verkeerde HP receiver te pakken heb. Het serienummer is OVU400102/71 en ik lees net dat je een OVU400103/00 moet hebben. Punt is alleen dat je via ebay vaak genaaid wordt mbt die serienummers, schijnt.

OVU4xxxxx/xx klinkt als een Philips receiver met een ander stickertje erop : Misschien naar de support van Philips bellen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
eymey schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:52:
[...]
Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen (en er volgens mij ook nog niet is), is EPG en bv. de mogelijkheid om opnames in te plannen .
Je zou eens een PVR build kunnen proberen. Die vind je bijvoorbeeld op http://xbmc.opdenkamp.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

nero355 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:47:
[...]

OVU4xxxxx/xx klinkt als een Philips receiver met een ander stickertje erop : Misschien naar de support van Philips bellen :?
De HP IR receivers hebben ook dergelijke codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10
[...]

Nog een vraagje:

Hoe heb jij je Harmony geconfigureerd? Ik heb de aanpassingen namelijk doorgevoerd en merk dezelfde haperingen als voorheen. Ik heb hem als Microsoft MCE keyboard ingesteld.

Voor de grap even Microsoft MCE (dus niet de keyboard versie) geprobeerd, maar dan reageert XMBC op geen enkele toets.

Ben nu de HP Pavilion HDX aan het proberen. Ik heb namelijk deze, met als enige verschil dat de vier bovenste knopjes bij mij de rood, groen, geel, blauw knoppen zijn.

[afbeelding]

Edit: hmm ook dat werkt niet. XMBC reageert echt nergens meer op nu, tenminste... niet op IR commands. Misschien register backup maar weer terugzetten zo.

Edit2: Wat me nu ook opvalt. Als ik notepad open, en dan wat willekeurige knoppen op de MCE remote intoets, dat de boel dan ook zeer traag en vaak ook niet reageert. Cijfertjes en letters verschijnen blijkbaar wanneer ze zin hebben.

Bekend probleem?

Ik heb deze IR receiver en remote ook en het werkt inmiddels als een zonnetje. Het heeft een hoop moeite gekost, maar uiteindelijk de oplossing gevonden. Ik neem aan dat je XBMC live gebruikt.

Doe een nieuwe install.
Volg de stappen in de tweede post of dit topic. Zorg ervoor dat je voor de lijst commands eerst "sudo /etc/init.d/lirc stop" doet.

Het zou dan direct moeten werken (knoppen stonden bij mij standaard goed ingesteld). Succes!

PS: Ben benieuwd of het bereik van jouw remote ook zo beperkt is. Er zat namelijk een platte ronde batterij in die wellicht niet sterk genoeg is. Zou vervangen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
De pvr build zie ik steeds vaker voorbij komen.
Is er inmiddels al een DVB-C adapter met hardwarematige encoding ingebakken? Ik heb namelijk begrepen dat een ION systeem de HD streams niet realtime kan coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:50
[...]

Nog een vraagje:

[afbeelding]

Bekend probleem?

Deze afstandbediening, met ontvanger werkt out of the box met openelec.
Ik loop er bij Openelec allleen tegen aan dat je geen aanpassingen kunt doen, zoals het installeren van Airplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

IronFist schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:17:
[...]

Ik heb deze IR receiver en remote ook en het werkt inmiddels als een zonnetje. Het heeft een hoop moeite gekost, maar uiteindelijk de oplossing gevonden. Ik neem aan dat je XBMC live gebruikt.

Doe een nieuwe install.
Volg de stappen in de tweede post of dit topic. Zorg ervoor dat je voor de lijst commands eerst "sudo /etc/init.d/lirc stop" doet.

Het zou dan direct moeten werken (knoppen stonden bij mij standaard goed ingesteld). Succes!

PS: Ben benieuwd of het bereik van jouw remote ook zo beperkt is. Er zat namelijk een platte ronde batterij in die wellicht niet sterk genoeg is. Zou vervangen helpen?
Thanks! Maar jij hebt het over lirc en dat is volgens mij Linux. Ik draai Windows 7.

Ik wil echter de Harmony gebruiken en niet de standaard HP remote die bij de ontvanger wordt geleverd. Kun jij misschien eens aan de onderkant van je ontvanger kijken wat het OVUxxxxx/xx nummer is dat jij hebt?

Overigens reageert mijn ontvanger wel goed als ik mijn Harmony instel als HP MCE in combinatie met Eventghost, maar hoe ik alle lastigere functies in Eventghost aan de praat moet krijgen, ben ik nog niet uit. Het toewijzen van knoppen als stop / pauze en dat soort dingen, gaat wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Stien

Een DVB-C adapter die kan coderen? De D in DVB staat voor Digital. Een DVB signaal hoeft helemaal niet ge-encodeerd te worden. Het signaal is al ge-encodeerd in mpeg2 of mpeg4. Het enige dat een DVB-C kaart doet is de datastream uit het signaal halen en eventueel (middels de CAM) decrypten. Dat kan elk lowend atom systeempje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Stien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:19:
De pvr build zie ik steeds vaker voorbij komen.
Is er inmiddels al een DVB-C adapter met hardwarematige encoding ingebakken? Ik heb namelijk begrepen dat een ION systeem de HD streams niet realtime kan coderen.
Volgens mij encode je eerlijk gezegd erg weinig. TV Headend stopt gewoon de raw streams van je kaart in een mkv container. Bij mijn weten komt daar geen encoding aan te pas.
Ik heb zelf overigens een thuisserver met een Athlon X2 die van alles doet en ook als TV Headend server dient. Dan kan ik namelijk vanaf elke computer thuis via XBMC TV kijken. Wel zo handig.

Edit: Janoz was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Evos schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:32:
[...]

Deze afstandbediening, met ontvanger werkt out of the box met openelec.
Ik loop er bij Openelec allleen tegen aan dat je geen aanpassingen kunt doen, zoals het installeren van Airplay
Het punt blijkt te zijn dat er dus meerdere typenummers zijn van deze IR receiver. Er zijn er een aantal die niet of iig niet goed werken indien je je Harmony instelt als MCE keyboard.

Maar goed.. Openelec... ik hoor hier nu eigenlijk pas voor het eerst van. Heb even opgezocht wat het is, maar het lijkt me niet zo handig om in Openelec te moeten booten. Ik draai namelijk Windows 7 op mijn machine en wil gewoon vanaf de desktop XBMC live kunnen starten zonder een reboot. Of begrijp ik het nu niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
martdj schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:39:
[...]

Volgens mij encode je eerlijk gezegd erg weinig. TV Headend stopt gewoon de raw streams van je kaart in een mkv container. Bij mijn weten komt daar geen encoding aan te pas.
Ik heb zelf overigens een thuisserver met een Athlon X2 die van alles doet en ook als TV Headend server dient. Dan kan ik namelijk vanaf elke computer thuis via XBMC TV kijken. Wel zo handig.

Edit: Janoz was me voor :)
Hmm klinkt logisch idd.
Ik baseer mijn vraag op de volgende zinsnede uit een test van hardware.info:

"De Anysee heeft een softcam, waardoor de CPU de DVB-C signalen moet decrypten. " Hierdoor schiet de CPU naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Laatst online: 28-09 07:10
bij de manier die ik aangaf moet je dingen als evenghost etc allemaal uitgeschakeld hebben anders levert dit idd vertragingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Stien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:46:
[...]

Hmm klinkt logisch idd.
Ik baseer mijn vraag op de volgende zinsnede uit een test van hardware.info:

"De Anysee heeft een softcam, waardoor de CPU de DVB-C signalen moet decrypten. " Hierdoor schiet de CPU naar 100%
Decrypten is wat anders dan encoden. Als decrypten softwarematig gebeurt dan kan dat inderdaad wel voor load zorgen. Ik had echter niet verwacht dat die zo hoog zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

TWFpa2Vs schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:10:
bij de manier die ik aangaf moet je dingen als evenghost etc allemaal uitgeschakeld hebben anders levert dit idd vertragingen op.
Heb ik ook gedaan. Eventghost heb ik helemaal gedisabled. Iets anders heb ik niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Janoz schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:33:
[...]

Decrypten is wat anders dan encoden. Als decrypten softwarematig gebeurt dan kan dat inderdaad wel voor load zorgen. Ik had echter niet verwacht dat die zo hoog zou zijn.
Tja het was mijn aanname dat het encoden betrof. Maar op zijn minst vreemd te noemen dat het decrypten zo zware cpu load geeft. Maar hier is dus nog geen oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

eymey schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:52:
[...]

Hier heb ik "HTS TV-Headend" draaien op een apart apparaat. XBMC ondersteunt het "htsp" protocol dat bij dit programma hoort en ik kan de server toevoegen als video source.

Ondersteuning is nog wel beperkt: Ik kan kanalenlijst opvragen en krijg ook automatisch de zenderlogo's en het programma dat op dit moment bezig is te zien bij iedere zender. De zenders bekijken werkt ook prima (hoewel er geen fatsoenlijke de-interlacer beschikbaar is, maar ik weet niet of dat aan het stream formaat van tvheadend ligt :S ).

Begint dan in ieder geval ergens op te lijken :-)
Wel zou ik zelf dan wachten op EPG support, Timeshifting en het inplannen van opnames, aangezien ik deze functionaliteiten nu wel heb.
Voordelen van XMBC zouden voor mij voornamelijk kunnen zijn dat deze wat minder troubles met codecs heeft als MP en dat ik deze op Linux kan draaien ipv Windows.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Stien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:44:
[...]

Tja het was mijn aanname dat het encoden betrof. Maar op zijn minst vreemd te noemen dat het decrypten zo zware cpu load geeft. Maar hier is dus nog geen oplossing voor gevonden?
Er zijn ook gewoon hardwarematige CAM's, zoals bv de AlphaCrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Stien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:44:
[...]

Zou ook weleens specifiek voor de Anysee kunnen zijn. Een progje als NewCS of Oscam kun je ook op veel routers draaien en daar de keys vandaan plukken. Routers hebben in het algemeen toch ook niet de sterkste processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 07:52
ben sinds kort aan het stoeien met xbmc op mijn laptop en een ext usb schijf.
echter bij het ophalen van de filminfo krijg ik steeds de melding van cannot connect to remote server.

hij is wel online en haalt wel alle apps op, weer update hij wel, maar bij video steeds de foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
marz01 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:20:
ben sinds kort aan het stoeien met xbmc op mijn laptop en een ext usb schijf.
echter bij het ophalen van de filminfo krijg ik steeds de melding van cannot connect to remote server.

hij is wel online en haalt wel alle apps op, weer update hij wel, maar bij video steeds de foutmelding?
Er is een probleem met de website waar de filminfo vanaf wordt gehaald:
http://api.themoviedb.org/2.1 geeft momenteel een "500 internal error"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:13
Mr_Blobby schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:49:
[...]

Is dit iets dat vaker voorkomt? Ben zeer tevreden over XBMC zeker i.c.m. de film informatie. Misschien maar een donatie doen, kunnen ze doel beter in de lucht houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
Mr_Blobby schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:49:
[...]

Ze zijn down, last van een Amazon probleem: http://twitter.com/#!/themoviedb

Handig om te hebben kan je zien wat er aan de hand is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
Ik heb trouwens een raar probleem. Misschien is dit hier bekend.

Als ik Batman Begins (Blue-ray rip) afspeel met XBMC onder windows, is er geen probleem. XBMC speel de film netjes af. Nu probeer ik de zelfde film af te spelen met XBMC live, dan komt 'tie met de melding van broken files. Heb dit ook onder OS/X geprobeerd en daar werkt het ook niet.

Kan windows beter met blue-rays overweg dan Linux/OS/x? Met andere BD heb ik geen problemen onder de live variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik probeerde vandaag de nieuwste uitzendinggemist (3.2.3 / net.rieter.xot) te installeren, omdat RTL het niet meer goed deed. Ik heb de oude Uzg verwijderd. De oude Uzg deed het voor het grootste deel nog wel, maar de nieuwe versie 3.2.3 start helemaal niet meer op op mijn XBMC. Overigens heb ik op 03/05/2009 mijn XBMC voor het laatst geupgrade.

Vraag is:
- Doet Uzg 3.2.3 het niet op zo'n oude XBMC versie?
- Kan ik mijn XBMC nog upgraden? Ik heb mijn XBMC op een ouderwetse XBOX staan. Ik las iets van dat de "oude XBOX hardware" niet meer ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
2009? Het is nu 2011.... misschien eerst eens upgraden en dan verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
ik zie mijn ondertitel slechts 1 seconde in beeld, waar kan je dit verder aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
getfirefoxnow schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:41:
Ik probeerde vandaag de nieuwste uitzendinggemist (3.2.3 / net.rieter.xot) te installeren, omdat RTL het niet meer goed deed. Ik heb de oude Uzg verwijderd. De oude Uzg deed het voor het grootste deel nog wel, maar de nieuwe versie 3.2.3 start helemaal niet meer op op mijn XBMC. Overigens heb ik op 03/05/2009 mijn XBMC voor het laatst geupgrade.

Vraag is:
- Doet Uzg 3.2.3 het niet op zo'n oude XBMC versie?
- Kan ik mijn XBMC nog upgraden? Ik heb mijn XBMC op een ouderwetse XBOX staan. Ik las iets van dat de "oude XBOX hardware" niet meer ondersteund wordt...
Inderdaad even updaten want 2009 is veel te oud. Draai hier ook nog een oude xbox en XOT werkt perfect hier. Het RTL kanaal krijgt wel een update in de volgende versie, dus het kan zijn dat nog niet alles werkt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
marz01 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:14:
ik zie mijn ondertitel slechts 1 seconde in beeld, waar kan je dit verder aanpassen?
Hoort niet zo. Heb je hier wat aan? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Subtitles#Subtitles
Verder kan je op je remote op de * drukken om te wisselen tussen verschillende subtitles en off.
hanshee schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:19:
Is dit iets dat vaker voorkomt? Ben zeer tevreden over XBMC zeker i.c.m. de film informatie. Misschien maar een donatie doen, kunnen ze doel beter in de lucht houden. :)
Nee, dit komt weinig voor.
Wil je niet wachten tot het gefixt is dan installeer je via plugins toch een andere scraper?

[ Voor 34% gewijzigd door job op 22-04-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

htmt

MY LR MCR 2023

Ik heb precies hetzelfde. Volgens mij is dit ontstaan nadat ik de subtitle-plugin geïnstalleerd had. Die heb ik weer ge-deïnstalleerd, maar nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
htmt schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Volgens mij is dit ontstaan nadat ik de subtitle-plugin geïnstalleerd had. Die heb ik weer ge-deïnstalleerd, maar nog geen oplossing gevonden.
Als dit inderdaad wordt veroorzaakt door de subtitle addon (waar ik co-auteur van ben), dan zou ik dat heel graag bevestigd zien, want ik kan het nauwelijks geloven.
De addon doet namelijk niets m.b.t. het weergeven van ondertitels.
Alleen de gekozen ondertitel wordt geactiveerd: xbmc.Player().setSubtitles(subToActivate)
Zou je een debug log kunnen plaatsen?
Instructie:
  1. Zeg debug logging aan via: Settings > System > Debugging: Enable debug logging
  2. Logfile locatie: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Log_File#Location
  3. Plaats op pastebin.com
  4. Kopieer de url uit de adresbalk en plaats die hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
ik heb de problemen met avchd waar al een srt file inzit, als ik de subtitle addon gebruik dan geeft dat geen problemen.
Kortom alle films opnieuw een srt bijvoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:07:
[...]

Inderdaad even updaten want 2009 is veel te oud. Draai hier ook nog een oude xbox en XOT werkt perfect hier. Het RTL kanaal krijgt wel een update in de volgende versie, dus het kan zijn dat nog niet alles werkt.
Oke, ik heb een recent dashboard geprobeerd en daarmee doet uitzendinggemist het wel :) , tnx . RTL heeft inderdaad nog problemen.

Nog 1 vraag:
- Ik heb een nieuw dashboard in "/E/Apps/xbmc_april_2011/" gezet. Hoe maak ik dit mijn default dashboard bij het opstarten van de XBOX/XBMC? Ik heb hier iets gelezen, maar alle links waarnaar ze verwijzen doen het niet meer.

Edit:
Ik weet inmiddels hoe ik de nieuwe dashboard mijn default dashboard maak :) . In de folder "_tools" staan 2 bestanden, nl.:
SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe
SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg

In mijn geval moeten deze in de root van /C/ geplaatst worden. Ik heb EVOX, dus ze moeten hernoemd worden naar:
evoxdash.xbe
evoxdash.cfg

De evoxdash.cfg moet je wel even editen en het goede pad er in zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door getfirefoxnow op 23-04-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb dus een tijd lopen kloten om XMBC met mijn Harmony one te laten werken. Eindelijk ben ik er uit. Ik heb van een maat een originele Microsoft MCE IR ontvanger gekregen en nu werkt het als een zonnetje. Dat HP ding was duidelijk gaar!

Bedankt voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
job schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:58:
Kies eens voor analoog, helpt dat?
Analoog hielp helaas niet.

Nog even terugkomend op welke codecs er worden gebruikt:

Stream #0.0(eng): Video: h264, yuv420p, 1920x800 [PAR 1:1 DAR 12:5], 23.98 fps, 23.98 tbr, 1k tbn, 47.95 tbc
Stream #0.1(eng): Audio: dca, 48000 Hz, 6 channels, s16
Stream #0.2(eng): Subtitle: pgssub

Het lijkt erop dat alle files zonder geluid dca gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10
jagermeister schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:58:
Ik heb dus een tijd lopen kloten om XMBC met mijn Harmony one te laten werken. Eindelijk ben ik er uit. Ik heb van een maat een originele Microsoft MCE IR ontvanger gekregen en nu werkt het als een zonnetje. Dat HP ding was duidelijk gaar!

Bedankt voor alle hulp! :)
Fijn dat het werkt. Ik heb dezelfde IR ontvanger (OVU xxxx02/71) die werkt wel met XBMC live.

Kan je vertellen hoe het bereik is van je HP remote ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

IronFist schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:27:
[...]

Fijn dat het werkt. Ik heb dezelfde IR ontvanger (OVU xxxx02/71) die werkt wel met XBMC live.

Kan je vertellen hoe het bereik is van je HP remote ?
3 tot 4 meter ging prima. Grotere afstand niet geprobeerd.

Nu de Harmony nog wat meer naar wens instellen, maar dat doe ik wel als het wat minder lekker weer is. Heb vast nog wel wat vragen dan.

[ Voor 14% gewijzigd door jagermeister op 24-04-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
mca2 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:22:
[...]

Analoog hielp helaas niet.

Nog even terugkomend op welke codecs er worden gebruikt:

Stream #0.0(eng): Video: h264, yuv420p, 1920x800 [PAR 1:1 DAR 12:5], 23.98 fps, 23.98 tbr, 1k tbn, 47.95 tbc
Stream #0.1(eng): Audio: dca, 48000 Hz, 6 channels, s16
Stream #0.2(eng): Subtitle: pgssub

Het lijkt erop dat alle files zonder geluid dca gebruiken.
Ik ben inmiddels met mencoder in de weer:

mencoder -idx $input -ovc copy -oac lavc -lavcopts acodec=ac3:abitrate=640 -o $output

Hiermee kopieer ik de video stream en converteer de HD audio naar ac3. XMBC schijnt geen HD audio aan te kunnen?

Hierna heb ik een film met geluid en strak beeld! Echter vreselijke sync problemen. Ik heb al met -ofps=24000/1001 en -mc 0 geexperimenteerd maar het lukt niet.

Kortom, kan XBMC op een of andere manier toch HD audio aan? Of weet iemand hoe alles met mencoder strak te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben bang dat je het toch in jouw config moet zoeken, ik kan namelijk wel mkv's met DTS-geluid afspelen via HDMI. De tv is op dit moment even bezet :+ dus ik kan je mijn exacte config niet vertellen, maar ik ben er vrij zeker van dat AC3 en DTS capable receiver bij mij uit staan.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn vraag lijkt zo simpel, maar ik heb gezocht en kan het nergens vinden. Tevens heb ik vele skins gebruikt, omdat ik hoopte dat het een skin issue was.

Hoe kan ik seeken door m'n film?

Je kunt wel op >> klikken en wachten tot je er bent, maar dat vind ik maar omslachtig.
Wat ik eigenlijk wil is gewoon starten op 01:14:00, want daar ben ik gister ongeveer in slaap gevallen.

Als je zelf de film stopt, onthoud hij waar je blijft. Dat is een prachtige feature, maar die helpt niet als je in slaap valt. :P

Specs:
Windows 7 met Android remote
Skin: Confluence
Een recente versie. Waar kan ik het versienummer vinden?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Gewoon in alle skins, kun je de tijd intypen... Door de tijd in te typen zegmaar :)

Anders wordt het idd pijltjes van links en rechts voor kleine stapjes en pijltjes omhoog en omlaag voor grote stappen

[ Voor 42% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-04-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Demoniac schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:31:
Ik ben bang dat je het toch in jouw config moet zoeken, ik kan namelijk wel mkv's met DTS-geluid afspelen via HDMI. De tv is op dit moment even bezet :+ dus ik kan je mijn exacte config niet vertellen, maar ik ben er vrij zeker van dat AC3 en DTS capable receiver bij mij uit staan.
Het gaat bij mij om de HD audio stream van een blu-ray disk, dat is volgens mij DTS-HD (dca volgens ffmpeg). Speelt dat bij jou ook goed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 23:52
Mensen ik heb weer eens een poging gedaan om met XBMC te stoeien. Extra pc over dus XBMC erop gezet. Versie 10.1 geinstalleerd met windows xp. Nu ben ik aan het kloten met sabnzbd. Deze ingeschakeld in XBMC, maar ik kan niet inloggen via mijn browser om sabnzbd te configureren, althans ik gebruik http://localhost:8080/ (met alle mogelijke achtervoegsels erachter, sabnzbd/config etc..).

Iemand een idee, het zal wel heel simpel zijn maar ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Als je vanaf een andere pc sabnzbd wilt configureren moet je het ip adres van die computer gebruiken bv 192.168.1.103:8080

Als je vanaf de pc waar sabnzbd opstaat sabnzbd wilt configureren is het wel een beetje raar dat dat zo niet lukt, heb je ingesteld dat de browser opent zodra sabnzbd opstart?
Zo nee, toch even doen, dan weet je tenminste dat hij goed is opgestart en kan je zien wat er in de adresbalk staat

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Onder 'Algemeen' het hostadres op 0.0.0.0 zetten, indien die op localhost staat, is sab alleen vanaf de machine waar 'ie op draait te benaderen, niet vanaf een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

PromWarMachine schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:26:
Mijn vraag lijkt zo simpel, maar ik heb gezocht en kan het nergens vinden. Tevens heb ik vele skins gebruikt, omdat ik hoopte dat het een skin issue was.

Hoe kan ik seeken door m'n film?

Je kunt wel op >> klikken en wachten tot je er bent, maar dat vind ik maar omslachtig.
Wat ik eigenlijk wil is gewoon starten op 01:14:00, want daar ben ik gister ongeveer in slaap gevallen.

Als je zelf de film stopt, onthoud hij waar je blijft. Dat is een prachtige feature, maar die helpt niet als je in slaap valt. :P

Specs:
Windows 7 met Android remote
Skin: Confluence
Een recente versie. Waar kan ik het versienummer vinden?
Ik doe dat net als SidewalkSuper. Gewoon met omhoog stappen van 10 minuten vooruit en dan met rechts stappen van 1 minuut vooruit. In jou specifieke geval dus 7x omhoog en 4x opzij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Je kan gewoon de tijd in typen middels het nummerieke gedeelte van je remote.
in jou geval: 1,1,4,0,0 resulteert in 01:14:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Ik heb een gelijkend probleem, met Blurayrips, waarbij ik de .TS file gebruik in XBMC, alle andere bestanden gooi ik weg,

bij 50% van de films geeft xbmc (VLC ook trouwens) de subtitels maar 0,2 seconden in beeld.

ik ben ze nu allemaal aan het converteren naar mkv, hierdoor wordt de Subs hard over het beeld gezet, maar het is wel goed zichtbaar nu.

is er misschien een makkelijkere optie voor, want mijn server doet er 24 uur over om een film te converteren.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
MikeVM schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:55:
[...]

Ik heb een gelijkend probleem, met Blurayrips, waarbij ik de .TS file gebruik in XBMC, alle andere bestanden gooi ik weg,

bij 50% van de films geeft xbmc (VLC ook trouwens) de subtitels maar 0,2 seconden in beeld.

ik ben ze nu allemaal aan het converteren naar mkv, hierdoor wordt de Subs hard over het beeld gezet, maar het is wel goed zichtbaar nu.

is er misschien een makkelijkere optie voor, want mijn server doet er 24 uur over om een film te converteren.
Als je een los subtitlebestand download d.m.v. de subtitels addon, wordt die dan ook maar 0,2 seconden getoond?
marz01 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" geeft dat namelijk als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

htmt

MY LR MCR 2023

Mr_Blobby schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:44:
[...]
Als dit inderdaad wordt veroorzaakt door de subtitle addon (waar ik co-auteur van ben), dan zou ik dat heel graag bevestigd zien, want ik kan het nauwelijks geloven.
De addon doet namelijk niets m.b.t. het weergeven van ondertitels.
Alleen de gekozen ondertitel wordt geactiveerd: xbmc.Player().setSubtitles(subToActivate)
Zou je een debug log kunnen plaatsen?
Instructie:
  1. Zeg debug logging aan via: Settings > System > Debugging: Enable debug logging
  2. Logfile locatie: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Log_File#Location
  3. Plaats op pastebin.com
  4. Kopieer de url uit de adresbalk en plaats die hier
Sorry, kan helaas op dit moment geen log produceren. M'n moederbord en/of processor is opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
Kefding schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:51:
Als je vanaf een andere pc sabnzbd wilt configureren moet je het ip adres van die computer gebruiken bv 192.168.1.103:8080

Als je vanaf de pc waar sabnzbd opstaat sabnzbd wilt configureren is het wel een beetje raar dat dat zo niet lukt, heb je ingesteld dat de browser opent zodra sabnzbd opstart?
Zo nee, toch even doen, dan weet je tenminste dat hij goed is opgestart en kan je zien wat er in de adresbalk staat
Wat moet ik precies instellen om de browser te openen?

Kan ik die vinden onder addon instellingen? Tot nu toe nog steeds geen succes. Sabnzbd is ingeschakeld. Als ik in xbmc zit ga ik eruit (xbmc achtergrond uiteraard) , pak ik de browser en daar typ ik localhostetc.. maar dat wil niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
Is het niet zo dat je sabnzbd apart moet installeren en dat de addon van xbmc een soort gui wrapper is voor het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
lowfi schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:04:
Is het niet zo dat je sabnzbd apart moet installeren en dat de addon van xbmc een soort gui wrapper is voor het programma?
Dunno, maar als dat zo is, lol. Ik probeer het ff.

Edit: Het werkt, thnx voor de tip. Het was niet zo moeilijk. Ik was in de veronderstelling dat sabnzbd niet nog apart geinstalleerd hoefde te worden. Nu eens prutsen met sickbeard en couchpotato...

[ Voor 26% gewijzigd door Foidz0r op 26-04-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik word soms echt zo enorm ziek van XBMC. Hij heeft nu weer de idiote gewoonte om de helft van de library niet af te spelen omdat hij de bestanden niet kan vinden. Ga ik via de videobrowser er heen dan werkt het gewoon prima.
MediaPortal had idiote zuigende bugs maar XBMC heeft ze net zo goed.

Pagina: 1 ... 58 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.