Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:58
Hallo,

Na veel gelezen te hebben over het XBMC geheuren zal ik morgen een Zotac mediaplayer ontvangen. Morgen wil ik hier mee aan de slag gaan. Nu kijk ik veel TV series en hier had ik een vraag over.

Is het met Sickbeard mogelijk dat de gedownloade TV series automatisch naar de juiste mappen worden versleept? En dat XBMC om de ''x'' aantal minuten een automatische scan uitvoert om de libaries te updaten?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sickbeard kan gewoon automatisch alles naar de juiste mappen sturen en bijbehorende NFO's aanmaken indien dat gewenst is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Je kan xbmc inderdaad laten auto-updaten. Is wel een plugin voor.
Of je laat xbmc bij opstarten scannen, of als je xbmc bak altijd aanstaat (of altijd samen met sickbeard) laat je sickbeard de database van xbmc updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke top! Ben erg benieuwd. Morgen eens even mee prutsen ;)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Over sickbeard gesproken, bevalt dat beter dan TED? Ik twijfel ook sterk over te gaan op nieuwsgroepen gezien het gemak ervan, voornamelijk met dit soort programma's.

Beetje offtopic, maar ik denk dat ik op termijn (ipv de qnap die ik eerder in mijn hoofd had) een Freenas computer samen te stellen (moederbordje met cpu onboard) in combinatie met 4/5 * 3 TB harde schijven en indien mogelijk een installatie van nieuwsgroepen software, sickbeard en couch potato. Weet niet of dat veel gedonder is op het Freenas os. Als het werkt zou dat fantastisch zijn icm een dedicated xbmc pc. (op basis van de Zotac AD02 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
martdj schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:03:
[...]

Je zou eens een PVR build kunnen proberen. Die vind je bijvoorbeeld op http://xbmc.opdenkamp.eu/
Grappig :). Initieel had ik vorige week over je post heengelezen maar inmiddels was ik zelf op zoek gegaan naar meer informatie over VDPAU en waarom ik met m'n ION2 systeempje toch niet meer zo tevreden ben als eerst.....

De GPU kan heel leuk de meeste videoformaten prima hardwarematig decoderen, maar voor postprocessing (hoogwaardige deinterlacing e.d.) heeft ie absoluut geen power. Ik had inmiddels een Nvidia GT210 kaartje gekocht, om erachter te komen dat ik zelfs daarmee icm. XBMC en VDPAU nog steeds geen fatsoenlijke deinterlacing kon krijgen.

Het beeldmateriaal van TV-Headend (live en opgenomen) zag er bv. nog steeds vreselijk uit: Alle beschikbare deinterlacing algoritmes gaven een enorm zenuwachtig/trillerig beeld (goed te zien in de omroeplogo's bv.). Het stomme was echter dat, als ik mplayer aanriep met de goede VDPAU "deint" optie, het beeld wel netjes en op een rustige manier deinterlaced werd.

Van het weekend ben ik op de versie van Lars Opdenkamp gestuit en, naast de toegevoegde TV functionaliteit (die met TVHeadend op m'n NAS verrassend goed werkt!) blijkt er in deze build dus ook betere deinterlacing support te zitten! :D. De deinterlacing vindt nu "op z'n VDPAU's" plaats, zelfs op het ION2 systeem.

Het ziet er nog niet super hoogstaand uit, maar het beeld loopt nu iig vloeiend, de-interlaced en zonder trillende beeldlijnen.

Nu wordt het wachten op een Geforce GT430 kaartje (dat ook 'advanced deinterlacing' zou moeten ondersteunen) en een vervanging voor m'n ION2 mainboard :).

Toch snap ik dus nog steeds niet wat Lars, naast het toevoegen van PVR, nog meer gedaan kan hebben dat een Dharma build van Team XBMC zelf crappy deinterlacing biedt terwijl Lars z'n build wel een (binnen limieten van je hardware) acceptabele deinterlacing geeft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:54

EaS

Mr_Blobby schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:46:
[...]
Als je een los subtitlebestand download d.m.v. de subtitels addon, wordt die dan ook maar 0,2 seconden getoond?
marz01 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" geeft dat namelijk als oplossing.
Heb hier hetzelfde ervaren. Losse -zelf bijgeplaatste subs- (in de STREAM map, met dezelfde naam als het "main" m2ts bestand) worden maar een fractie van een seconde weergegeven.

Gedownloade subs met de ondertiteling addon hebben dit probleem niet.

Het verschil is dat de sub add-on de ondertitels niet in de stream map plaatst, maar in de BDMV map (waar index.bdmv zich bevind). En wel met de volgende benaming:
index.en.srt (Engels)
index.nl.srt (Nederlands)
etc.

Logische conclusie moge zijn dat losse subs dus het beste op die manier (en volgens die benaming) in de BDMV map geplaatst moeten worden. En inderdaad, getest - en werkt perfect.

Idem dito voor nfo bestanden voor de scraper functie. Gewoon een index.nfo in de BDMV map plaatsen met daarin alleen een URL naar een moviemeter of imdb link (of wat dan ook de voorkeur verdient) en ook voorheen misplaatste/niet-herkende films duiken daarna op de juiste manier op in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit me iets af te vragen:

Mijn Windows desktop en XBMC draaien nu op 1280x720 en ik kijk vaak series in "SD" kwaliteit (de bekende 384mb downloads). Blijft het beeld nou strakker in 1280x720 of is het toch beter om XBMC in 1920x1080 te draaien? Minder hoge resolutie is minder upscaling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
warcow schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:45:
Over sickbeard gesproken, bevalt dat beter dan TED?
Ted is heel wat anders dan sickbeard, ik snap je vraag niet helemaal.

Er zal vast wel een malloot zijn die de ted filmpjes download en op usenet zet.
Maar de boel kijken met xbmc en de ted plugin is toch een prima oplossing?

[ Voor 39% gewijzigd door job op 27-04-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bitbron schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:05:
Ik zit me iets af te vragen:

Mijn Windows desktop en XBMC draaien nu op 1280x720 en ik kijk vaak series in "SD" kwaliteit (de bekende 384mb downloads). Blijft het beeld nou strakker in 1280x720 of is het toch beter om XBMC in 1920x1080 te draaien? Minder hoge resolutie is minder upscaling toch?
Dus je tv is full-hd en je resolutie staat op 720p? Dan scaled je pc het eerst op om het daarna weer door je tv te laten upscalen. Niet ideaal lijkt me.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:23
job schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:12:
[...]

Ted is heel wat anders dan sickbeard, ik snap je vraag niet helemaal.

Er zal vast wel een malloot zijn die de ted filmpjes download en op usenet zet.
Maar de boel kijken met xbmc en de ted plugin is toch een prima oplossing?
Ik gok dat met Ted het programmaatje Ted wordt bedoeld, als in Torrent Episode Downloader. Heb ik in het verleden ook gebruikt, inmiddels overgestapt op SickBeard en dat bevalt vele malen beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nooit van gehoord :D
In elk geval voor meer ervaringen over sickbeard: [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:24:
[...]
Dus je tv is full-hd en je resolutie staat op 720p? Dan scaled je pc het eerst op om het daarna weer door je tv te laten upscalen. Niet ideaal lijkt me.
Ik heb mijn Windows desktop op 720p gezet zodat ik ook nog op afstand Firefox kan gebruiken, als ik full HD ga, wordt alles te klein op mijn lcd. Maar goed, ik kan XBMC in full HD starten. Op dit moment gebruik ik eigenlijk XBMC voor de file-browsing, het afspelen doe ik weer via MPC-HC met MADVR, Reclock en AutoFrequency.

Wat is het trouwens een hell om tegenwoordig alle video's smooth af te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 19:11
@Bitbron
Vergroot dan uw DPI .. dan worden de letters etc groter.. 150% bv

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
@BitBron

Het is zo lastig omdat je zelf allerlei programma's aan elkaar knoopt. Als je enkel XBMC gebruikt met de juiste codecs en redelijk recente hardware is er echt geen probleem. XBMClive draait in 20 minuten als een tierelier.
Remote config kan mss iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

OpenElec in 5min zonder remote config geneuzel ;) [/opdringerigOpenelecGeneuzel]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

@BitBron: gewoon XMBC gebruiken (10.1) en DXVA2/VDPAU (Windows/Linux) aanzetten. 0 problemen hier met een dergelijke setup.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Janoz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:57:
OpenElec in 5min zonder remote config geneuzel ;) [/opdringerigOpenelecGeneuzel]
Misschien eens proberen dan, XBMC blijft gewoon slecht werken dus een ander programma kan wel eens een goed idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenElec is een afgeleide van XBMC dus zoooo anders is deze ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
@icekiller: Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd, maar het ziet er toch niet prettig uit dan. Vandaar dat ik in een lagere zit nu.

@Stien: Ja, makkelijk is zeker anders, maar het is een gevolg van het niet goed werkend kunnen krijgen met de normale XBMC installatie. Ik blijf gewoon die 'hickups' 'skips' of hoe jet het ook noemen wilt houden. En ik ben nou net iemand die het perfect wilt hebben ;-)

Ik zal vanavond het nog eens met een normale clean XBMC installatie proberen, want dat is wel wat ik uiteindelijk wil, een zo simpel mogelijke setup die wel perfect werkt. Dat neemt niet weg dat MPC-HC + MADVR renderer de beste kwaliteit geeft die ik tot nu toe heb gezien.

Als jullie zelf eens zin hebben om te tweaken HomeCinema-HD tutorial Staat erg veel nuttige informatie in over hoe bepaalde dingen werken zoals het "Pal speedup" fenomeen. Wij kijken alle NTSC films 4.17% te snel :P

[ Voor 4% gewijzigd door bitpixl op 27-04-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tsurany schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:47:
[...]

Misschien eens proberen dan, XBMC blijft gewoon slecht werken dus een ander programma kan wel eens een goed idee zijn.
In mijn geval werkt XBMC prima. x264 films/series, hij speelt ze allemaal. DVD's ook geen probleem volgens mijn vriendin, ikzelf kijk die dingen al jaren niet meer :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Arfman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:00:
[...]

In mijn geval werkt XBMC prima. x264 films/series, hij speelt ze allemaal. DVD's ook geen probleem volgens mijn vriendin, ikzelf kijk die dingen al jaren niet meer :+
Afspelen geen klachten over, dat werkt prima. Echter ik heb zo'n gezeik met die library mode bij series dat ik er gek van wordt. Watched status werkt niet en van de helft zegt hij dat de files niet vindbaar zijn terwijl ik ze twee minuten geleden nog toegevoegd heb. Ik heb geen XBMC geïnstalleerd om de library modus niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ieder zo z'n redenen/dingen die hij belangrijk vindt.

Ik snap dat heel veel mensen de library mode erg belangrijk vinden, zeker icm. serie informatie. Als het dan op de een of andere manier niet lekker werkt is dat irritant.

Ik zelf gebruik echter de library modus weer helemaal niet. Ik heb XBMC omdat het alles kan afspelen (op nog wat postprocessing issues met interlaced materiaal na in sommige gevallen) en omdat het er gelikt uitziet.

Maar "gelikt" hoeft voor mij niet te betekenen dat iedere DVD, CD of serie cover super mooi op het scherm verschijnt. Het gaat mij om het afspelen.

Maar dat is dus puur persoonlijk. Ik heb geloof ik ook maar 3 series helemaal die ik volg :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arfman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:12:
@BitBron: gewoon XMBC gebruiken (10.1) en DXVA2/VDPAU (Windows/Linux) aanzetten. 0 problemen hier met een dergelijke setup.
Op zich heb je gelijk MITS er geen postprocessing nodig is. Maar heb je veel 1080i materiaal of (beter zichtbaar) 576i materiaal zoals bij TV en sommige DVD's, dan kom je met DXVA2 al helemaal niet ver, heb ik afgelopen weekend gemerkt. De-interlacing terwijl dxva2 aan staat, let alone hardware-assisted, heb ik nog niet werkend gezien iig.

Onder Linux/VDPAU werkt het met sommige builds dan gelukkig wel..... mits je grafische chip over genoeg pixel shaders beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tsurany schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:14:
[...]

Afspelen geen klachten over, dat werkt prima. Echter ik heb zo'n gezeik met die library mode bij series dat ik er gek van wordt. Watched status werkt niet en van de helft zegt hij dat de files niet vindbaar zijn terwijl ik ze twee minuten geleden nog toegevoegd heb. Ik heb geen XBMC geïnstalleerd om de library modus niet te gebruiken.
Da's vreemd. Al eens helemaal opnieuw begonnen met de library? (C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db weggooien terwijl XBMC niet draait).
En maak je gebruik van een NAS of share waar de series opstaan? Ik heb dit probleem gehad toen ik in XBMC de source naar \\192.168.1.40\Series had staan en dit veranderde naar \\nas\Series bijvoorbeeld.
eymey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:19:
[...]

Op zich heb je gelijk MITS er geen postprocessing nodig is. Maar heb je veel 1080i materiaal of (beter zichtbaar) 576i materiaal zoals bij TV en sommige DVD's, dan kom je met DXVA2 al helemaal niet ver, heb ik afgelopen weekend gemerkt. De-interlacing terwijl dxva2 aan staat, let alone hardware-assisted, heb ik nog niet werkend gezien iig.

Onder Linux/VDPAU werkt het met sommige builds dan gelukkig wel..... mits je grafische chip over genoeg pixel shaders beschikt.
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt :o
Ik download series via Sick Beard (mkv-tjes, x264 codec met 5.1 geluid) en films via een goede torrentsite (allemaal 1080p mkv, etc.) en heb nooit problemen. Ik hoor wel eens van mensen dat ze problemen hebben met audiostreams, maar die mensen halen hun films dan ook weer van Pirate Bay ofzo af waar iedere halfgare Jopie z'n zelf geencodeerde film opplempt, dan vraag je imo ook om problemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Arfman op 27-04-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ik heb het dan ook over -i (interlaced) materiaal 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 27-04-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Waarom download je dat dan ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Snap ik ook niet, alhoewel er misschien een (voor hem) valide reden voor is. Ik heb in 99% van de gevallen die ik moest "troubleshooten" (dat kut XBMC van jou werkt voor geen meter!!1!1!) het probleem kunnen herleiden aan de hand van de bestandsnaam "New.Kids.Turbo.Custom.NL.Subbed.ReEncoded.By.PietjeFlapFlap.By.DutchReleases.avi" (of iets in die trant) :)

Gewoon goede releases gebruiken die zich netjes aan de binnen de codec gemaakte afspraken houden, dan is er niks aan de hand en heb je geen ac3filter, MPC HC, CoreAVC en weetikveel wat nog meer voor prut meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wellicht omdat er ook genoeg materiaal bestaat dat van origine interlaced is?

Ik noem maar even een 'banale' dwarsstraat zoals live tv of opnames van tv, die zowel bij SD als het merendeel van HD gewoon nog altijd interlaced zijn. Ook zijn er genoeg legitieme DVD's van TV series waar het beeldmateriaal interlaced is.

Dus om nou te zeggen dat interlaced beeldmateriaal veroorzaakt wordt door het downloaden van "vage releases die zich niet aan de standaarden van de codecs houden" is wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Arfman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:24:
[...]

Da's vreemd. Al eens helemaal opnieuw begonnen met de library? (C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db weggooien terwijl XBMC niet draait).
En maak je gebruik van een NAS of share waar de series opstaan? Ik heb dit probleem gehad toen ik in XBMC de source naar \\192.168.1.40\Series had staan en dit veranderde naar \\nas\Series bijvoorbeeld.
Ja, maar dat ga ik nog maar eens een keer doen. Heb ook source veranderd naar smb:\\Universe\Data\Series ipv \\universe\data\series want dit zou helpen volgens XBMC forum. Niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Gisteravond weer even lopen spelen met mijn instellingen in XBMC.
Het doel was om een film vlekkeloos te kunnen afspelen met de ingebouwde speler/codecs.

Elke keer als ik DXVA enable krijg ik artifacts met mijn h264 materiaal en wat blijkt na zoeken op het internet, het is een erg bekende ATI bug die al jaren speelt. Hier baal ik stevig van omdat er op veel sites staat dat de Ati Radeon HD5450 1 van de beste HTPC passive gekoelde kaartjes is. Nu heb ik DXVA dus uitgezet.
Denk dat ik maar eens ga kijken voor een passive Nvidia exemplaar.

Verder heb ik die eerste optie die in dat optiescherm staat (dus net boven de dxva optie) weer op auto gezet en dat leek ook erg veel te helpen. Ik heb zowaar een h264 NBA Playoff game gezien zonder schokken / artifacts!

[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 28-04-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Bitbron schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:46:
Gisteravond weer even lopen spelen met mijn instellingen in XBMC.
Het doel was om een film vlekkeloos te kunnen afspelen met de ingebouwde speler/codecs.
Elke keer als ik DXVA enable krijg ik artifacts met mijn h264 materiaal en wat blijkt na zoeken op het internet, het is een erg bekende ATI bug die al jaren speelt. Hier baal ik stevig van omdat er op veel sites staat dat de Ati Radeon HD5450 1 van de beste HTPC passive gekoelde kaartjes is. Nu heb ik DXVA dus uitgezet.
Denk dat ik maar eens ga kijken voor een passive Nvidia exemplaar.
Draai je recente drivers? Ati heeft DXVA namelijk gefixt in Catalyst 10.12. Werkt nu prima met mijn Radeon 4850 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb wel in div. reviews (waarin men ook de beeldkwaliteit beoordeelde) gelezen dat ATI het qua beeldkwaliteit beter doet dan NVIDIA. En dan gaat het dus om de kwaliteit van deinterlacing, scaling en artefacts, etc.

Het blijft dus alleen jammer dat hardware-deinterlacing met dxva nog niet goed ondersteund wordt (op custom builds met patches van deze en gene na).

Zelf blijf ik voorlopig overigens wel bij NVIDIA omdat ik (nog) niet van plan ben om XBMC onder Windows te gaan gebruiken. En zolang NVIDIA de enige met goede ondersteuning voor Linux is, is er weinig andere keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
tweak_dude schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:53:
[...]

Draai je recente drivers? Ati heeft DXVA namelijk gefixt in Catalyst 10.12. Werkt nu prima met mijn Radeon 4850 :)
Catalyst 11.3 Win7 x64 heb ik geinstalleerd, maar nog steeds de artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:38:
[...]

Ja, maar dat ga ik nog maar eens een keer doen. Heb ook source veranderd naar smb:\\Universe\Data\Series ipv \\universe\data\series want dit zou helpen volgens XBMC forum. Niet gelukt helaas.
Het aanpassen van de capitalization werkt eigenlijk nooit. In de XBMC-databases worden alle pathverwijzingen voor elke film en serieaflevering hardcoded in het record geplakt.

Windows zelf wil dat soort grappen nog wel eens accepteren, maar binnen Unix/Linux-omgevingen zijn Series en series toch echt twee verschillende namen cq folders.

Zelf prefereer ik om de XBMC-sources direct via het ipadres aan te spreken. Dat werkt het snelste en geeft de minste problemen. Enige voorwaarde daarbij is wel dat je een vast ipadres voor je NAS reserveert in je router, opdat het apparaat altijd door je XBMC-collectie gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dan snap ik alsnog niet waarom de ene helft prima werkt en de andere helft niet. Bovendien wordt alles gewoon geindexeert en gebeurt er daarna niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Hoe gaan jullie om met het verwijderen van films.
Voorheen had ik altijd een crontab job gepland staan die om de zoveel uur mijn database schoonde van verwijderde films. Maar inmiddels is de HTTP API verwijderd en vervangen door de JSON RPC. en dus werkte deze crontab job niet meer.

Waarom doet XBMC dit niet automatisch, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:34:
Maar dan snap ik alsnog niet waarom de ene helft prima werkt en de andere helft niet. Bovendien wordt alles gewoon geindexeert en gebeurt er daarna niks meer mee.
Soms zitten de IMDB, TheMovieDB of TheTVDB databases er zelf ook wel eens naast. Wellicht door een blooper door de dienstdoende beheerder aldaar, wie zal het zeggen. Maar soms wil de herbenoeming die ik zelf uitvoer ook wel eens verkeerd uitpakken, waardoor XBMC 'm niet kan vinden in de online databases.

Ik heb ook wel eens films gehad waarvan deel 1 en 3 wel gevonden werden, en deel 2 niet. Soms schakel ik dan voor die ene film of serie naar een andere source wat het euvel dan verhelpt. Maar ook niet altijd. Dat houdt het spannend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:16
XBMC. Ik zou er niet meer zonder kunnen. Ik heb een leuke Game/HTPC gebouwd deze maand, Windows 7 geïnstalleerd, toegevoegd aan het domein met zwervend profiel, automatisch inloggen en automatisch XBMC starten. Besturing via Xbox Wireless Controller. Films, series, muziek, foto's en games vanuit de bank tot je beschikking, love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Stien schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:38:
In principe is mijn "verloop" van multimediabestanden niet dusdanig groot, en dus gebeurt het verwijderen gewoon handmatig. Wat ik wel zou willen zien is dat als movies e.d. vanuit XBMC gedelete worden, dat er een optie is om meteen de hele folder van de film (dus: film, ondertitel, logo, actors etc) wordt gewist en verwijderd. Nu wordt wel een .mkv bestand gewist maar blijven .srt en .jpg's gewoon achter. Dat zorgt voor vervuiling. Een tooltje dat lege directories wist voldoet dan ook niet.
Waarom doet XBMC dit niet automatisch, of zie ik iets over het hoofd?
XBMC wordt continue ontwikkeld, alleen kost de ombouw van sommige functionaliteit soms veel tijd en moeite. Ik las onlangs een forumtopic waarin door een user werd aangetoont dat het cleanen van een database nog niet goed gaat, omdat er entries overbleven zelfs nadat de sourcebestanden verplaatst waren.

Mijn inschatting: XBMC developers zijn keien in het tonen van video's via hun 'meesterwerk', maar de kennis van databases staat vooralsnog (helaas!!) op een laag pitje. Kijk maar eens naar de benaming van de databasecolumns in de diverse tabellen. In Leergang 1 van database-opzetten weet je al beter hoe zoiets oplost.

De hele MySQL-ondersteuning is nog maar half doorgevoerd. Ik krijg XBMC nog steeds niet goed werkend op een NAS, deels omdat de queries van XBMC onvoldoende uitgewerkt en getest zijn. Maar misschien ligt dat ook aan mij. Hoedanook, we blijven hopen op betere sql-tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik gooi ze van mijn nas af (hele folder) en ik gebruik de cleanonupdate functie in de advanced.xml file.
(Die functie werkt alleen bij het opstarten van xbmc)

Je kan volgens mij ook zelf een xmbc script schrijven die hetzelfde doet.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 28-04-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ha! Ik lees net na veel zoeken dat de artifacts met DXVA kunnen onstaat als in Ati Catalyst Control Center "Dynamic Contrast" aan staat. En die staat bij mij aan (default staat die aan). Vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:46:
[...]
Nu wordt het wachten op een Geforce GT430 kaartje (dat ook 'advanced deinterlacing' zou moeten ondersteunen) en een vervanging voor m'n ION2 mainboard :).

Toch snap ik dus nog steeds niet wat Lars, naast het toevoegen van PVR, nog meer gedaan kan hebben dat een Dharma build van Team XBMC zelf crappy deinterlacing biedt terwijl Lars z'n build wel een (binnen limieten van je hardware) acceptabele deinterlacing geeft.
Geen idee. Je zou het 'm kunnen vragen in deze thread. Daar is ie erg actief. Heb je overigens je GT430 kaartje al binnen? Ik ben wel benieuwd of dat nu echt een grote kwaliteitsverbetering geeft. Ik kijk thuis meestal nog gewoon analoog TV. T.o.v. analoge tv is de digital variant via TV Headend en XBMC niet slechter, maar het komt nog niet in de buurt van de kwaliteit van een goede HD Decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klojum schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:45:
[...]

Soms zitten de IMDB, TheMovieDB of TheTVDB databases er zelf ook wel eens naast. Wellicht door een blooper door de dienstdoende beheerder aldaar, wie zal het zeggen. Maar soms wil de herbenoeming die ik zelf uitvoer ook wel eens verkeerd uitpakken, waardoor XBMC 'm niet kan vinden in de online databases.

Ik heb ook wel eens films gehad waarvan deel 1 en 3 wel gevonden werden, en deel 2 niet. Soms schakel ik dan voor die ene film of serie naar een andere source wat het euvel dan verhelpt. Maar ook niet altijd. Dat houdt het spannend... ;)
Nee dan snap je volgens mij niet helemaal wat het probleem is. Het indexeren van al mijn bestanden gaat prima, alleen zodra ik ze wil afspelen zegt hij bij een groot deel dat ze niet meer beschikbaar zijn. Doe ik een nieuwe scan vind hij ze gewoon weer.

Ga straks eens prutsen met NFO's verwijderen en allerlei tips die ik gekregen heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 28-04-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
edit: gelukt

[ Voor 95% gewijzigd door Possible op 28-04-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
martdj schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:56:
[...]

Geen idee. Je zou het 'm kunnen vragen in deze thread. Daar is ie erg actief. Heb je overigens je GT430 kaartje al binnen? Ik ben wel benieuwd of dat nu echt een grote kwaliteitsverbetering geeft. Ik kijk thuis meestal nog gewoon analoog TV. T.o.v. analoge tv is de digital variant via TV Headend en XBMC niet slechter, maar het komt nog niet in de buurt van de kwaliteit van een goede HD Decoder.
Thanks voor de tip :). Ik zal XBMC ook zeker niet dagelijks gebruiken voor live TV kijken. Naast DVB-C (free to air/onversleuteld) kijk ik verder m'n dagelijkse TV via IPTV (Lijbrandt glasvezel). Maar aangezien DVB-C er gratis bij zit op hoge kwaliteit gebruik ik de opnamefunctie van TVHeadend wel redelijk veel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke inmiddels heb ik Xbmc aan de praat gekregen door allerlei tutorials te lezen.

Echter loop ik tegen een aantal zaken aan wat ik niet hier op het forum kan vinden.

1.Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in het hoofd menu de knop ''TV SERIES'' krijg te zien. Deze zit bij de standaard installatie niet meegeleverd. In het systeem menu staat deze opgelicht waardoor ik hem niet kan aanvinken? :?

2. Ik heb als test de film Inception in de map Movies gezet. Echter als ik op de knop ''SPEELFILMS'' druk, wil ik dat de film als een fanart naar voren komt en niet (zoals nu het geval is) je een lijst krijgt te zien van films die je kan selecteren. Hoe kan ik dit aanpassen?

Heb me echt rotgezocht maar kan nergens iets vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 28-04-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn probleem lijkt een soort van opgelost. Database verwijderd en daarna opnieuw de TV series aangemaakt en watched flag werkt en ik kan weer alles afspelen. Enige wat er niet goed aan ging is dat opeens de serie banners niet meer werken.

@ Possible: Wel een map ingesteld als source en aangegeven dat daar TV series in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Voordat je uiterlijke dingen gaat instellen is het handig eerst een skin te kiezen. De standaard influence skin is zo slecht nog niet maar zelf gebruik ik sinds kort de aeon mq2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Tja ik ga alles maar weer opnieuw installeren denk ik. Ik heb nu zoveel dingen geprobeerd dat ik niet meer weet waar ik alles kan vinden.

Mooi systeem dat Xbmc, maar het toevoegen van libaries vind ik persoonlijk echt een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe kan dat nu een drama zijn? Het toevoegen zelf is het meest simpele wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:57
Possible schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:05:
Oke inmiddels heb ik Xbmc aan de praat gekregen door allerlei tutorials te lezen.

Echter loop ik tegen een aantal zaken aan wat ik niet hier op het forum kan vinden.

1.Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in het hoofd menu de knop ''TV SERIES'' krijg te zien. Deze zit bij de standaard installatie niet meegeleverd. In het systeem menu staat deze opgelicht waardoor ik hem niet kan aanvinken? :?
Zorg dat je via Videos -> Add Source een map heb geselecteerd met als inhoud TV Shows en scan die map naar de library. Daarna kan je hier:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/thumb/d/d6/Settings.skin.homewindow.jpg/800px-Settings.skin.homewindow.jpgkiezen om in het hoofdmenu TV Shows te tonen.
2. Ik heb als test de film Inception in de map Movies gezet. Echter als ik op de knop ''SPEELFILMS'' druk, wil ik dat de film als een fanart naar voren komt en niet (zoals nu het geval is) je een lijst krijgt te zien van films die je kan selecteren. Hoe kan ik dit aanpassen?
Dit werkt alleen als je de map Movies heb gescanned naar de library (weer via Add Source, maar dan als inhoud Movies). Als je daarna de Movies bekijk in "library" mode (dus in het hoofdmenu via "Movies" (en niet via Videos), dan moet je eens gaan spelen met de pijl-toetsen (hint: de "pijl naar links" toets ;) )
Heb me echt rotgezocht maar kan nergens iets vinden.
De XBMC Wiki is toch niet zo moeilijk te vinden? Bijv. de pagina: Videos Navigation and Control
Start anders eens met de XBMC Manual op Wiki.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Blobby op 28-04-2011 23:33 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 16:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb xbmc draaiende op mijn desktop (zie sig) en met hdmi kabel naar mijn lcd tv.
Alles draait en ik bedien hem met mijn iphone of mijn vriendins HTC.
Alleen bij mkv,mpg (heb niets anders getest nog) van de serie Vampire diaries, schokt het beeld om de zoveel tijd. dit komt vooral wanneer de camera snel beweegt. als alleen de acteurs bewegen is het schokkerige niet merkbaar.
Ik heb qua software windows 7 x64 en geen codecs behalve die van MPC HC. (standaard bij MEdia Player Home Cinema).
Alle drivers zijn geupdate tot de nieuwste en geluid loopt via mijn Z2300 op de pc aangesloten.

Iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
ApC_IcE schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:03:
Ik heb xbmc draaiende op mijn desktop (zie sig) en met hdmi kabel naar mijn lcd tv.
Alles draait en ik bedien hem met mijn iphone of mijn vriendins HTC.
Alleen bij mkv,mpg (heb niets anders getest nog) van de serie Vampire diaries, schokt het beeld om de zoveel tijd. dit komt vooral wanneer de camera snel beweegt. als alleen de acteurs bewegen is het schokkerige niet merkbaar.
Ik heb qua software windows 7 x64 en geen codecs behalve die van MPC HC. (standaard bij MEdia Player Home Cinema).
Alle drivers zijn geupdate tot de nieuwste en geluid loopt via mijn Z2300 op de pc aangesloten.

Iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Staat je scherm wel ingesteld op 24p weergave (daarnaast natuurlijk ook de adjust refresh tot display setting in xbmc aanzetten? Ik had ook veel last van schokken maar sinds ik mijn tv op 24p heb gezet en als XBMC dan overschakeld naar deze refreshrate het schokken compleet weg is. Het enige schokken wat ik nu nog ervaar is wanneer ik de Auto Motion Plus functie van de tv op vloeiend zet, maar dat is een gebrek van de tv zelf en niet van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mr_Blobby schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:31:
[...]
Zorg dat je via Videos -> Add Source een map heb geselecteerd met als inhoud TV Shows en scan die map naar de library. Daarna kan je hier:
[afbeelding]kiezen om in het hoofdmenu TV Shows te tonen.

[...]
Dit werkt alleen als je de map Movies heb gescanned naar de library (weer via Add Source, maar dan als inhoud Movies). Als je daarna de Movies bekijk in "library" mode (dus in het hoofdmenu via "Movies" (en niet via Videos), dan moet je eens gaan spelen met de pijl-toetsen (hint: de "pijl naar links" toets ;) )

[...]
De XBMC Wiki is toch niet zo moeilijk te vinden? Bijv. de pagina: Videos Navigation and Control
Start anders eens met de XBMC Manual op Wiki.
Het probleem is dat ik add source echt NERGENS kan vinden. Volgens de wiki moet dit via de ''c'' knop kunnen. Maar bij mij helemaal niks. Als ik op de naam Videos klik dan zie ik alleen maar drie puntjes en meer niet. Als ik dan vervolgens op de knop c druk, verschijnt er ''instellingen'' en dan ik naar het instellingen menu gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20:57
Possible schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:24:
[...]

Het probleem is dat ik add source echt NERGENS kan vinden. Volgens de wiki moet dit via de ''c'' knop kunnen. Maar bij mij helemaal niks. Als ik op de naam Videos klik dan zie ik alleen maar drie puntjes en meer niet. Als ik dan vervolgens op de knop c druk, verschijnt er ''instellingen'' en dan ik naar het instellingen menu gaan.
Staat deze setting wel aan?:
System -> Settings -> Appearance -> File lists -> Show "add source" buttons in file lists
Dit hoort standaard aan te staan.
Je hoeft niet via "c" sources toe te voegen, want "Add source" verschijnt direct als je Videos opent.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Blobby op 29-04-2011 10:01 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke het is inmiddels gelukt om alles nu in orde te krijgen! Bedankt voor de hulp!

Nu is het enige probleem dat ik de samba shares niet voor elkaar krijg. ik heb de volgende config gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[Videos]
path = /home/xbmc/Videos
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[Music]
path = /home/xbmc/Music
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[TV Shows]
path = /home/xbmc/TV Shows
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[Pictures]
path = /home/xbmc/Pictures
comment = NzbDrop
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

Echter als ik nu verbinding wil maken via het internet ip adres (in dit geval \\192.168.0.104) dan geeft Windows 7 aan ''Geen toegang tot \\192.168.0.104''

Moeten er nog ergens rechten in worden gesteld met het cmod command?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:13

Barbas

Gallego!

Geef je een wachtwoord op bij het connecten?

Dat was bij mij namelijk het probleem. Als ik meteen op OK klik zonder wachtwoord in te voeren dan wordt er wel een verbinding gemaakt.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ja ik geef een wachtwoord op tijdens het connecten, maar zonder of met gebruikrsnaam of wachtwoord accepteert hij niet.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

En als Guest? Dus:

Username: Guest
Password: <leeg>

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nope werkt ook niet helaas. Ik heb ook al geprobeerd om het guest account te wijzigen naar mijn eigen login van Xbmc (elroy) maar dit werkt helaas ook niet :(

Kan het te maken hebben dat het om een uitgeklede ubuntu versie gaat? Omdat het een xbmc live cd betreft.

[ Voor 25% gewijzigd door Possible op 29-04-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

keepitfrosty schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:32:
[...]

Staat je scherm wel ingesteld op 24p weergave (daarnaast natuurlijk ook de adjust refresh tot display setting in xbmc aanzetten? Ik had ook veel last van schokken maar sinds ik mijn tv op 24p heb gezet en als XBMC dan overschakeld naar deze refreshrate het schokken compleet weg is. Het enige schokken wat ik nu nog ervaar is wanneer ik de Auto Motion Plus functie van de tv op vloeiend zet, maar dat is een gebrek van de tv zelf en niet van xbmc.
bedankt voor de uitleg.. ik ga even die opties in xbmc zoeken en in mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Possible schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:44:
Kan het te maken hebben dat het om een uitgeklede ubuntu versie gaat? Omdat het een xbmc live cd betreft.
Ik heb ook XBMC Live draaien. Bij mij werkt het op de manier die ik aangegeven heb. Ik zou nu ook niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Welke XBMC Live versie heb jij draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 18:09
Ik had ook wat probleempjes met connecten naar de share's. Na wat google werk kwam het volgende naar voren:

In de global 2 items toegevoegd en smbd herstart:

[global]
null passwords = yes
map to guest = Bad User

Daarmee vraagt ie niet meer naar wachtwoord en gaat alles goed.

Wellicht het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zal het eens gaan proberen vanavond thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zojusit weer getest. Echter werkt het helaas nog steeds niet naar behoren :(

Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

SidewalkSuper schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:29:
Gewoon in alle skins, kun je de tijd intypen... Door de tijd in te typen zegmaar :)

Anders wordt het idd pijltjes van links en rechts voor kleine stapjes en pijltjes omhoog en omlaag voor grote stappen
Janoz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:26:
[...]

Ik doe dat net als SidewalkSuper. Gewoon met omhoog stappen van 10 minuten vooruit en dan met rechts stappen van 1 minuut vooruit. In jou specifieke geval dus 7x omhoog en 4x opzij ;)
Stien schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:23:
Je kan gewoon de tijd in typen middels het nummerieke gedeelte van je remote.
in jou geval: 1,1,4,0,0 resulteert in 01:14:00
Top zeg! Beide methoden werken fantastisch.
Moet het nog testen met m'n remote (de standaard xmbc Android remote heeft geen cijfers), dus ik ben blij dat jullie me beide methoden hebben geleerd :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mr_Blobby schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:58:
[...]

Staat deze setting wel aan?:
System -> Settings -> Appearance -> File lists -> Show "add source" buttons in file lists
Dit hoort standaard aan te staan.
Je hoeft niet via "c" sources toe te voegen, want "Add source" verschijnt direct als je Videos opent.
Ik heb hetzelfde probleem als Possible en kwam er via de XBMC wiki achter dat ik ook geen "add source" kon aanklikken. Vervolgens wilde ik die zoals jij ook al noemt bij: System -> Settings -> Appearance -> File lists -> Show "add source" buttons in file lists aan zetten maar ik zie nergens bij Appearance iets van FIle lists staan?! Ook in Settings -> Appearance -> View Options -> Disable add source buttons in file lists zie ik die laatste niet staan. View options heb ik echter wel...

Trouwens ook vreemd; op de wiki http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Adding_Media_Sources wordt gesproken over Settings -> Appearance -> View Options -> Disable add source buttons in file lists terwijl als ik dan door klik op die link kom ik op de wiki http://wiki.xbmc.org/inde...nce_Settings#View_Options uit waar gesproken wordt over Appearance Settings met daarin Skin / International / File Lists / Screensaver. Volgens die laatste link zou View Options dus niet bestaan terwijl ik die juist wel heb. Erg vreemd..

Daarnaast zie ik in de MP3 skin als kop "Films", hoort dit niet "Video's" te zijn?

Verder wilde ik graag de Confluence skin downloaden maar helaas is op http://xbmc.org/skins/confluence/ de download link verdwenen. Verder schijnen er allerlei beta's te zijn of iets dergelijks maar daar kom ik niet uit. Heeft ook geen prioriteit verder want de MP3 skin voldoet voor mij momenteel prima, echter zou ik wel willen weten hoe ik er achter kan komen of de Confluence skin überhaupt mogelijk is met mijn XBMC.

Ps: voor wat het waard is, ik draai momenteel alleen vanaf de harde schijf van een Xbox 1 tot mijn NAS binnen is. In het nieuwe huis komt er wel een nieuwe TV en een Full HD media center maar for the time being en om XBMC te leren kennen doe ik het nu even zo. Afijn, ik kan wanneer ik in Films, Afbeeldingen en Muziek ga wel gewoon bij de bestanden die ik op de harde schijf heb gezet. Ook kan ik deze gewoon afspelen...

[ Voor 40% gewijzigd door Joster op 29-04-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 03-10 11:00

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb nog een vraag over mijn Harmony one:

Ik heb hem nu ingesteld als een MCE keyboard in combinatie met een registry tweak. Hierbij heb ik ook een startup script draaien (AutoHotkey) en dat ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
;Win-Alt-Enter is the shortcut for GreenButton
#!Enter::
    IfWinNotExist XBMC.exe ;If XBMC is shutdown
        Run C:\Program Files (x86)\XBMC\XBMC.exe ;Start it
        WinWait,XBMC,,5 ;wait for 5 seconds for it
        If ErrorLevel ;Display an error in case it times out.
        {
            MsgBox, XBMC Startup timed out.
            return
        }
    WinActivate ;Activate the window, in case the it's in the background.
    WinMaximize ;Maximize the window.
    WinShow ;Bring it to front.
    return

SetTitleMatchMode 2 ;Search string
        #IfWinActive XBMC ahk_class XBMC ; Detect when XBMC is active
        #!Enter::send, ^!{F5} ; if Active (GSB Home Jump will activate)
        Return
        #IfWinActive ;

Hoe kan ik nu het toetsen # ! en ENTER aan 1 knop van mijn remote toewijzen? In het Logitech programma kun je maar 1 keyboardtoets per button op de remote toewijzen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 10:14

jacobras

Developer

jagermeister schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:14:
Hoe kan ik nu het toetsen # ! en ENTER aan 1 knop van mijn remote toewijzen? In het Logitech programma kun je maar 1 keyboardtoets per button op de remote toewijzen. Of moet ik 3 aparte toetsen deze tekens meegeven?
Ik snap je vraag niet helemaal, maar je kan in het Logitech-programma een reeks maken (da's een vrij te bepalen combinatie van toetsen die worden ingedrukt) en die aan één toets toewijzen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

jacobras schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:36:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, maar je kan in het Logitech-programma een reeks maken (da's een vrij te bepalen combinatie van toetsen die worden ingedrukt) en die aan één toets toewijzen.
Joh? Dat is eigenlijk wat ik zoek. Hoe doe je dat dan?

Oh...wacht ff... ik denk dat ik het onder geavanceerde instellingen gevonden heb.

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 29-04-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb dus een script draaien waarbij XBMC gestart wordt als je de Windows-key + de ALT-key + de Enter-key tegelijk indrukt. Deze toetsencombinatie werkt ook als ik het via het toetsenbord uitvoer.

Echter, mijn Logitech is ingesteld als een MCE keyboard en de Windows-key is hierbij geen optie om te selecteren. Deze toets is simpelweg niet binnen de Logitech software als keuzemogelijkheid aanwezig.

Binnen het script is de Windows-key het # teken, De Alt-key is het !-teken en Enter is gewoon Enter.

Moet ik nu het script aanpassen zodat een andere toetsencombinatie, waarvan wel alle toetsen te kiezen zijn in de Logitech software, gebruikt wordt voor het starten van XBMC?

Wat ik wil bereiken is dat wanneer ik de activiteit DVD-kijken of Muziek-Luisteren start, XBMC ook wordt opgestart. PC staat dan al aan overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 30-04-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Hoe komt het dat XBMC met sommige films elke minuut moet bufferen,
VLC kan de film gewoon netjes afspelen zonder buffer problemen.

Netwerk is Wired 100Mbit
Server draait op WServer 2008
XBMC draait op W7

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb het denk ik gevonden. Ik heb een simpele aanpassing in het script moeten doen. Het #-teken die de Windows-toets representeert, vervangen door het ^-teken welke staat voor de CTRL-toets.

Script ziet er nu zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
;CTRL-Alt-Enter is the shortcut for GreenButton
^!Enter::
    IfWinNotExist XBMC.exe ;If XBMC is shutdown
        Run C:\Program Files (x86)\XBMC\XBMC.exe ;Start it
        WinWait,XBMC,,5 ;wait for 5 seconds for it
        If ErrorLevel ;Display an error in case it times out.
        {
            MsgBox, XBMC Startup timed out.
            return
        }
    WinActivate ;Activate the window, in case the it's in the background.
    WinMaximize ;Maximize the window.
    WinShow ;Bring it to front.
    return

SetTitleMatchMode 2 ;Search string
        #IfWinActive XBMC ahk_class XBMC ; Detect when XBMC is active
        #!Enter::send, ^!{F5} ; if Active (GSB Home Jump will activate)
        Return
        #IfWinActive ;

Edit: Helaas. Ik vermoed dat de sequence die ik in de Logitech software heb ingesteld er voor zorgt dat de toetsenreeks achter elkaar wordt doorgegeven aan de ontvanger, in plaats van tegelijk :/

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 30-04-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MikeVM schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 03:23:
Hoe komt het dat XBMC met sommige films elke minuut moet bufferen,
VLC kan de film gewoon netjes afspelen zonder buffer problemen.

Netwerk is Wired 100Mbit
Server draait op WServer 2008
XBMC draait op W7
Niet toevallig een netwerkschijf gemapped als lokale schijf? Dat wilt bij mij problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Possible schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:06:
Oke het is inmiddels gelukt om alles nu in orde te krijgen! Bedankt voor de hulp!

Nu is het enige probleem dat ik de samba shares niet voor elkaar krijg. ik heb de volgende config gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[Videos]
path = /home/xbmc/Videos
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[Music]
path = /home/xbmc/Music
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[TV Shows]
path = /home/xbmc/TV Shows
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[Pictures]
path = /home/xbmc/Pictures
comment = NzbDrop
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

Echter als ik nu verbinding wil maken via het internet ip adres (in dit geval \\192.168.0.104) dan geeft Windows 7 aan ''Geen toegang tot \\192.168.0.104''

Moeten er nog ergens rechten in worden gesteld met het cmod command?
Heeft iemand hier wellicht nog een antwoord op ? het lukt helaas nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hmm ik kom er nu net achter dat mijn systeem hangt als ik een mp3 via XBMC afspeel en via de Windows verkenner een van mijn schijven aanspreek. Dit had ik voorheen niet. Ik ben al teruggegaan naar een herstelpunt van een paar dagen geleden (van voor Windows 7 essentiële update).

EventLog van Windows heeft geen relevante error info.
In de XBMC.log staat het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: load settings...
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: special://profile/ is mapped to: special://masterprofile/
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: loading special://masterprofile/guisettings.xml
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Getting hardware information now...
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Checking resolution 13
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Loading player core factory settings from special://xbmc/system/playercorefactory.xml.
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Loaded playercorefactory configuration
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Loading player core factory settings from special://masterprofile/playercorefactory.xml.
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: special://masterprofile/playercorefactory.xml does not exist. Skipping.
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: No advancedsettings.xml to load (special://masterprofile/advancedsettings.xml)
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Default DVD Player: dvdplayer
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Default Video Player: dvdplayer
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Default Audio Player: paplayer
12:45:12 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Loading media sources from special://masterprofile/sources.xml
12:45:13 T:4900 M:1073741823   ERROR: Window Translator: Can't find window scriptsdebuginfo
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: initializing playlistplayer
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: DONE initializing playlistplayer
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: CApplication::UpdateLibraries - Starting video library startup scan
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: CApplication::UpdateLibraries - Starting music library startup scan
12:45:13 T:5060 M:1073741823  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: initialize done
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: Running the application...
12:45:13 T:4900 M:1073741823  NOTICE: ES: Starting event server
12:45:13 T:2840 M:1073741823  NOTICE: ES: Starting UDP Event server on 127.0.0.1:9777
12:45:13 T:2840 M:1073741823  NOTICE: UDP: Listening on port 9777
12:45:17 T:1772 M:1073741823  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
12:45:17 T:2888 M:1073741823  NOTICE: My Music: Scanning for music info using worker thread, operation took 00:03
12:45:17 T:1772 M:1073741823  NOTICE: {'limit': '4'}
12:45:17 T:5060 M:1073741823  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:03
12:46:14 T:1152 M:1073741823  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
12:46:14 T:1152 M:1073741823  NOTICE: {'limit': '4'}
12:46:57 T:4900 M:1073741823   ERROR: Window Translator: Can't find window scriptsdebuginfo
12:46:57 T:4900 M:1073741823   ERROR: Window Translator: Can't find window pluginsettings
12:46:57 T:4900 M:1073741823   ERROR: Error evaluating boolean expression Window.IsActive(MovieInformation) | Window.IsActive(MusicInformation) | Window.IsActive(SongInformation) | Window.IsActive(FileBrowser) | Window.IsActive(ScriptsDebugInfo) | Window.IsActive(PluginSettings) | Window.IsActive(ContentSettings) | Window.IsActive(SelectDialog) | Window.IsActive(FileStackingDialog) | Window.IsActive(MediaSource) | Window.IsActive(PictureInfo) | Window.IsActive(PlayerControls) | Window.IsActive(VirtualKeyboard) | Window.IsActive(NumericInput) | Window.IsActive(ProfileSettings) | Window.IsActive(LockSettings) | Window.IsActive(SmartPlaylistEditor) | Window.IsActive(SmartPlaylistRule) | Window.IsActive(script-Apple_Movie_Trailers-settings.xml) | Window.IsActive(script-Apple_Movie_Trailers-chooser.xml) | Window.IsActive(script-Apple_Movie_Trailers-search.xml) | Window.IsActive(script-Apple_Movie_Trailers-showtimes.xml) | Window.IsActive(script-XBMC_Lyrics-settings.xml)

MP3 met mediaplayer afspelen geeft geen problemen, dus het moet aan XBMC liggen. Iemand tips hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Tsurany schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:50:
[...]

Niet toevallig een netwerkschijf gemapped als lokale schijf? Dat wilt bij mij problemen opleveren.
Jup, zal het eens testen erzonder.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:50:
[...]

Je netwerkschijven een vast IP-adres toewijzen kan heel veel problemen (in de toekomst) voorkomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Vraagje m.b.t. de subtitle script van Bierdopje. Waar moet ik deze naar toe kopieren? Volgens de instructies moet dit naar je scripts map, maar deze is bij mij niet aanwezig?

edit: Ik heb ook de XBMC Subtitle addon geinstalleerd. Daar staat echter bij dat het alleen maar werkt met de Dharma Xbmc live versie. klopt dit?

[ Voor 29% gewijzigd door Possible op 30-04-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
XBMC Subtitle addon werkt met elke recente versie van XBMC. Daarin zit ook ondersteuning voor Bierdopje, dus je hebt geen apart script nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ok thx! Het is inderdaad gelukt nu. Wat een toffe addons zeg zijn dit. Nooit meer klooien om alles via de laptop te kopieren en te plakken :D

Alles werkt nu ook op 1 ding na: En dat is het geluid. Weet iemand welke instellingen je moet gebruiken om via een HDMI kabel (naar de TV) geluid te krijgen?

Ik heb een Zotac HD-11 i.c.m. een Samsung tv en de Xbmc live cd = Marvick V2

[ Voor 46% gewijzigd door Possible op 30-04-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Joster schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:41:
[...]
Trouwens ook vreemd; op de wiki http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Adding_Media_Sources wordt gesproken over Settings -> Appearance -> View Options -> Disable add source buttons in file lists terwijl als ik dan door klik op die link kom ik op de wiki http://wiki.xbmc.org/inde...nce_Settings#View_Options uit waar gesproken wordt over Appearance Settings met daarin Skin / International / File Lists / Screensaver. Volgens die laatste link zou View Options dus niet bestaan terwijl ik die juist wel heb. Erg vreemd..
In de loop der tijd is de inhoud van de diverse wiki's aangaande voorgaande XBMC-versies nogal versnipperd geraakt. Dat betreft een groot deel van de meerdere onderwerpen m.b.t. XBMC die soms ook weer raakvlakken hadden met de Xbox die dus (allang) niet meer ondersteund wordt.

Er is een intentie onder de ontwikkelaars om bij de volgende grote versie van XBMC de Wiki-documentatie op de schop te nemen en zeg maar opnieuw te beginnen. Helaas duurt dat nog even, maar er gloort dus hoop aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Oké bedankt. Ik focus me nu op XBMC4Xbox.org aangezien het daar gaat om wat de titel al zegt. Volgens mij zijn het daar wel een soort van "partners" van XBMC.org want veel ziet er hetzelfde uit. Eens kijken wat ze daar zeggen over XBMC updaten, skins toepassen en de menu structuur, dan loop ik ook niet het risico dat ik dingen aan het lezen ben die niet voor mij van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:37
Ik heb onlangs een ssd in mijn htpc gezet. Nu gebruik ik de ssd als bootschijf. Verder staan al mijn basisprogramma`s erop. Ook xbmc. Nu kijk ik veel trailers via apple movie trailers plugin. Maar aangezien deze streamend zijn, vraag ik me af of ik de ssd niet te veel beschrijf.

Hoe buffert hij deze trailers? via het geheugen of via de ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat soort zaken vallen toch in het niet bij alle andere schrijfacties zoals logs ed. Over 3 jaar koop je een ssd die 2x sneller is voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:37
ok, dan hou ik het zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

keepitfrosty schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:32:
[...]

Mijn lcd (sony z5500) staat op 1080/24p (dat geeft ie ook aan op het moment dat de video start).
Die setting in xbmc staat standaard al aan, Auto motion plus zal ik eens zoeken (of iets vergelijkbaars) want het schokken blijft toch echt.
Het is meestal als de camera zeg maar beweegt. als die stilstaat en de personages bewegen schokt het haast niet..
ik weet niet waar ik het moet zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door ApC_IcE op 01-05-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Inmiddels is mijn probleem met de system freeze ook opgelost: jagermeister in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Ik heb de laatste drivers voor mijn Club 3D Theatron Agrippa geinstalleerd en toen was het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Joster schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:39:
Oké bedankt. Ik focus me nu op XBMC4Xbox.org aangezien het daar gaat om wat de titel al zegt. Volgens mij zijn het daar wel een soort van "partners" van XBMC.org want veel ziet er hetzelfde uit. Eens kijken wat ze daar zeggen over XBMC updaten, skins toepassen en de menu structuur, dan loop ik ook niet het risico dat ik dingen aan het lezen ben die niet voor mij van toepassing zijn.
Ik heb een update geïnstalleerd van XBMC4Xbox.org en draai nu hun laatste versie. Die draait stabiel en ook zijn nu alle zaken voor wat betreft "add sources" in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmm ik heb (weer) een vreemd probleem.

1.Op dit moment gebruik ik de Aeon skin. Alles werkt opzich prima op het geluid na via HDMI. hier krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit. Iemand hier een oplossing voor? Via mijn Toslink kabel naar de Receiver gaat het prima, als ik alles op HDMI instel dan lukt het niet. Welke instellingen moet je hiervoor gebruiken? De volgende regel heb ik al toegevoegd aan de config: /etc/modprobe.d/alsa-base.conf

code:
1
options snd-hda-intel enable_msi=0 probe_mask=0xffff,0xfff2

2. Als ik in het menu naar TV Series ga, dan kom ik meteen terecht bij al mijn TV series. Ga ik terug naar het hoofdmenu en selecteer VIDEOS, dan zie ik ook ineens mijn TV series en niet de Speelfilms die ik ook als Source heb toegevoegd. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij bij Speelfilms automatisch de Source ''Video'' pakt en niet de laatst gekozen source weergeeft

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 01-05-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De source van films instellen als films zodat hij de informatie van IMDB (of alternatief) haalt en dan via het movie menu er heen browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
1. Dat heeft niks met aeon te maken maar meer met de drivers van je video/geluidskaart. Gebruik je live/osx/windows. Heb je bij systemsettings gekeken? Etc
2. Heb je films wel als films toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
1. Ja ik begrijp dat het inderdaad niet met de skin te maken heeft, maar ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd bij Audio Sources. Ik gebruik overigens Ubuntu met Marvick V2 live CD

2. Ik heb bij Video inderdaad opgegeven dat het om films gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 01-05-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke dom dom dom... Punt 2 is opgelost. In het menu stond blijkbaar de knop ''Hide Speelfilms'' aangevinkt. :@ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik word soms echt gek van dit bagger programma. Nu kan ik bepaalde films gewoon niet uit mijn library verwijderen, een stuk of twintig films die ik er gewoon niet uit kan mikken en die bij elke scan weer opnieuw er in gezet worden zodat ik ze dus dubbel heb. XBMC, nog steeds een onvolwassen product vol met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Denk dat dit soort gedoe toch echt aan jouw setup ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, ligt aan XBMC. Ook wanneer ik zeg dat hij vanaf IMDB de originele naam moet gebruiken komt hij doodleuk met de Nederlandse naam aan, dat zijn gewoon domme foutjes. Dat hele movies gedoe is voor mij nu onbruikbaar omdat die database gewoon bagger is.

Edit: Handmatig table uit database gedropt en nieuwe aangemaakt, dat lost het pas op.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 01-05-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Misschien een idee om een mysql DB te gebruiken? Dit werkt probleemloos op 3 setups hier.... Geen DHCP, netwerkschijven mounten en dat soort dingen. Das echt vragen om troubles :)

Fouten in de scraper kunnen ook die andere devvers liggen natuurlijk.
Pagina: 1 ... 59 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.