Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom is DHCP vragen om problemen?
Verder werkt het nu prima, heb vrijwel alles voor elkaar nu en ben er wel happy mee. Hoe meer ik ga veranderen hoe fouter het gaat meestal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Na een aantal uren prutsen ben ik (iets) verder gekomen met het geluid. Voorheen kreeg ik eerst een error als ik een film opende (initilation audio error - check audio settings)

Nu heb ik het volgende aangepast:

Geluidsdoorgift: HDMI
Luidsprekerkanalen: 5.1
Geluidsuitvoer appraraat HDA Intel IEC958
Doorgifte geluidsuitvoorapparaat HDA Intel IEC958

ALs ik deze settings gebruik geeft hij geen foutmeldingen maar ik krijg nog steeds geen geluid door :(

Het vreemde is dat Optical wel werkt via een toslink kabel. Aangezien het geluid via de HDMI moet lopen (voor mijn vader) is optical dus geen optie.

Iemand anders die ook een zotac zbox hd-id11 in bezit heeft en heeft aangesloten op de televisie?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Tsurany schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:46:
Waarom is DHCP vragen om problemen?
Omdat je dan geen garantie hebt dat een pc altijd het zelfde ip krijgt.
Mocht je mounts of shares gebruiken die met op adres zijn toegevoegd dan kan dat een probleem geven.

Gebruik statische ip adressen, of static dhcp.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 01-05-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah op die manier, ik dacht geen DHCP voor de XBMC machine gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:14
Hee allemaal,

Ik heb een probleempje en heb er al zo'n beetje het hele internet voor afgezocht, maar zonder resultaat. Ik hoop hier wellicht een oplossing te vinden..

Ik heb een oud computertje met een Asus 6200TD grafische kaart voorzien van XBMC (Live), dit draait goed. Echter kan ik de resolutie niet hoger krijgen dan 640x480. De computer is via DVI aangesloten op de VGA poort van de tv (Samsung LE32R72B). Nu ben ik een totale linux noob, maar heb kunnen uitvinden dat ik blijkbaar geen EDID informatie krijg doorgespeeld. Ik zal waarschijnlijk dus informatie moeten meegeven in het xorf.conf bestand (ik weet hoe ik deze kan bewerken), maar weet niet wat ik daarin zou moeten zetten om de boel werkend te krijgen (iets met modelines misschien?). In Windows XP kan ik zonder problemen een resolutie van 1366x768 x 32 bits instellen.

Heeft iemand een idee hoe ik XBMC op een hogere resolutie kan krijgen? Alvast bedankt! :)

Na het editen van modelines, xorg.conf, log-file napluizen, etc. Bleek de fout in de vga-kabel zelf te zitten. Aan één van de zijden bleek een pinnetje te ontbreken.. Erg jammer van m'n tijd, hoop dat ik iemand ooit blij kan maken met deze post!

[ Voor 12% gewijzigd door Toverdoos op 05-05-2011 00:25 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:14

jacobras

Developer

Gebruikte voor de iPhone van m'n vader eerst XmoteC (of iets wat daar op lijkt). Is gratis, maar werkt alles behalve prettig. Maakt wel correct verbinding en haalt covers e.d. op, maar geeft bij alles wat je doet de melding "Failed to connect", terwijl het wel werkt.

Daarom zojuist voor 79 cent XBMC Commander aangeschaft. Die werkt perfect en ziet er erg mooi uit :D

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/v6nas2.jpg

Ze hebben trouwens ook een iPad-versie voor 2,49 euro. Voor mijn Android toestel gebruik ik XBMC Remote van XBMC zelf, werkt ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 01-05-2011 20:45 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:06
Possible schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:17:
Na een aantal uren prutsen ben ik (iets) verder gekomen met het geluid. Voorheen kreeg ik eerst een error als ik een film opende (initilation audio error - check audio settings)

ALs ik deze settings gebruik geeft hij geen foutmeldingen maar ik krijg nog steeds geen geluid door :(

Het vreemde is dat Optical wel werkt via een toslink kabel. Aangezien het geluid via de HDMI moet lopen (voor mijn vader) is optical dus geen optie.

Iemand anders die ook een zotac zbox hd-id11 in bezit heeft en heeft aangesloten op de televisie?
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.xbmcfreak.nl/zotac-zbox-hd-id11-review-conrad/ (onder het kopje "geluid")

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Possible schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:17:

Heb je wel geluid als je deze uit de ingebouwde speakers van de TV zelf laat komen? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een probleem. De meeste televisie ondersteunen het doorsturen van geluid van de hdmi-in naar de S/PDIF-out namelijk simpelweg niet.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Wat betreft de dubbele films, zijn dat niet toevallig samples van de films die je in dezelfde map hebt staan?
Misschien hebben ze het ondertussen al gefixed maar ik heb het eens meegemaakt dat als er 2 videobestanden in de map staan hij ze beide toevoegt onder dezelfde naam. (samples en dergelijke dus een eigen map geven, en meerdere cd's mergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
HarmoniousVibe schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:16:
[...]

Heb je wel geluid als je deze uit de ingebouwde speakers van de TV zelf laat komen? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een probleem. De meeste televisie ondersteunen het doorsturen van geluid van de hdmi-in naar de S/PDIF-out namelijk simpelweg niet.
Euhm ja dat heb ik maar dat zou toch geen probleem moeten geven. ik heb de Zotac speler met 1 HDMI kabel aangesloten en meer niet. De SPDIF uitgang heb ik er niet meer iniztten.
Bedankt maar dit had ik inderdaad al geprobeerd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 02-05-2011 08:34 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Hoe gaan jullie om met volledige gedecrypte blu-ray discs?
Een blu-ray bestaat net zoals een DVD uit een standaard opzet.
Bijvoorbeeld: Avatar/BDMV/Stream/*.m2ts

Meestal is er een grote m2ts file die de volledige film bevat. In XBMC verwijder ik dan de rest en hou alleen die ene grote m2ts file over. In XBMC blijf je dus één film bestand overhouden die als één film gezien wordt.

Maar soms is deze verdeeld in verschillende kleinere bestanden. Wanneer ik de volledig map in mijn Videos map plaats gaat hij elke m2ts bestand zien als losse film. Dan heb ik dus 300x avatar in mijn library staan.

Ik kan het natuurlijk converteren naar MKV. Maar dat vind ik net iets teveel moeite. Het afspelen gaat goed alleen mijn library wordt gewoon vervuild.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
iso maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
Dan kan je net zo goed een MKV maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
Van bluray-structures maak ik op dit moment ook het liefste gewoon MKV's (met "makemkv"). Om library/structureringsredenen, maar ook omdat de .m2ts direct afspelen bij mij met Dharma niet altijd 100% goed gaat. Bij veel blurays wil het nog wel eens gebeuren dat de ondertiteling maar heel kort verschijnt of juist blijft staan tot het volgende dat gezegd wordt.

Ik vond .mkv 'vroeger' maar raar, maar langzamerhand begin ik het als containerformaat steeds meer te waarderen. Vooral omdat het gewoon de mogelijkheid biedt om in 1 bestand de videostreams, audiostreams, subtitlestreams te hebben maar als losse onderdelen aan of uit te kunnen zetten. :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Iso maken dat doe je toch met genisoimage?
Of gaat dat niet werken met een bluray?

-edit-
Iemand die mij de command kan geven voor makemkv of voor genisoimage om het geheel te converteren. Kan niet echt de juiste parameters vinden

[ Voor 50% gewijzigd door Stien op 02-05-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

warcow schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:50:
Wat betreft de dubbele films, zijn dat niet toevallig samples van de films die je in dezelfde map hebt staan?
Misschien hebben ze het ondertussen al gefixed maar ik heb het eens meegemaakt dat als er 2 videobestanden in de map staan hij ze beide toevoegt onder dezelfde naam. (samples en dergelijke dus een eigen map geven, en meerdere cd's mergen)
Nope, dat heb ik niet. Ik heb al m'n NFO's opgeruimd, kijken of dat helpt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

keepitfrosty schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:32:
[...]

Staat je scherm wel ingesteld op 24p weergave (daarnaast natuurlijk ook de adjust refresh tot display setting in xbmc aanzetten? Ik had ook veel last van schokken maar sinds ik mijn tv op 24p heb gezet en als XBMC dan overschakeld naar deze refreshrate het schokken compleet weg is. Het enige schokken wat ik nu nog ervaar is wanneer ik de Auto Motion Plus functie van de tv op vloeiend zet, maar dat is een gebrek van de tv zelf en niet van xbmc.
Mijn lcd (sony z5500) staat op 1080/24p (dat geeft ie ook aan op het moment dat de video start).
Die setting in xbmc staat standaard al aan, Auto motion plus zal ik eens zoeken (of iets vergelijkbaars) want het schokken blijft toch echt.
Het is meestal als de camera zeg maar beweegt. als die stilstaat en de personages bewegen schokt het haast niet..
ik weet niet waar ik het moet zoeken.
Het schokt ook (iets minder) met Windows media player HC.
Misschien toch in windows het probleem zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nou het is uiteindelijk gelukt op geluid te krijgen via HDMI.

Waarom het niet werkte? Ik teste alles op mijn eigen TV. Deze geeft blijkbaar geen geluid door via HDMI. Mijn pa (waar de mediaplayer voor is) heeft een LED samsung TV. Daar werkte het allemaal vlekkenloos :)

Binnenkort ga ik ook maar eens even een ion pc bestellen! :D Xbmc ziet er echt super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ben op zoek naar een media speler waarop ik XBMC kan laten draaien. Wat is nu de beste oplossing hiervoor? Zelf een systeem in elkaar zetten? Of bijvoorbeeld een Apple TV of Zotac Zbox. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Apple Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt beter een zotac nemen dan een AppleTV. De AppleTV heeft 2 nadelen. Ten eerste ondersteund de AppleTV geen FullHD. Hij kan wel 1080p decoden , maar wat hij naar het scherm stuurt is 720p (tenzij je een AppleTV1 hebt en daar die Broadcom CrystalHD bij weet te regelen). Ten tweede zul je je AppleTV moeten jailbreaken. Dat hoeft natuurlijk geen problemen op te leveren, maar het heeft altijd risico's en het blijft toch gedoe. Zo'n zotac is gewoon een kleine pc. OpenElec of XBMCLive erop en binnen een kwartiertje ben je up and running.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
oke ga ik daar naar kijken. Bedankt!

edit: Ben aan het zoeken geweest, maar zie heel veel verschillende versies voor nagenoeg dezelfde prijs. Welke kan ik het beste nemen? Ook heb de beschikking over een nas, ik neem aan dat een ingebouwd hdd dan niet nodig is?

[ Voor 76% gewijzigd door BBQ-MAN_ op 03-05-2011 11:35 . Reden: vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb gewoon de Zotac ZBOX HD-ID11 met een sd kaartje ipv een HD. Draait alles perfect. Ik heb trouwens zelf geen nas maar een server waardoor ik de database en de thumbnails ook centraal heb. Hierdoor gebruik ik bij openelec maar iets van 120mb van de sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02
Is er iemand die gebruikt maakt van xbmc en digitale tv?
Ik woon zelf in H.I. Ambacht en wij hebben een kabelleverancier die gebruikt maakt van de Irdeto codering.
Ben benieuwd of dat ook werkt met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ronnym schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:52:
Is er iemand die gebruikt maakt van xbmc en digitale tv?
Ik woon zelf in H.I. Ambacht en wij hebben een kabelleverancier die gebruikt maakt van de Irdeto codering.
Ben benieuwd of dat ook werkt met XBMC.
XBMC kan dat sowieso niet. AFAIK heeft XBMC alleen een client voor tvheadend en mythtv. Beiden zouden wel moeten kunnen werken afhankelijk van de beschikbaarheid van een CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 02-10 15:46
Vandaag eindelijk mn HTPC binnen en voorzien van Win7+XBMC. Eigenlijk maar één vraag: Heeft iemand een makkelijk howto om Foobar2000 te koppelen aan XBMC? Ben al behoorlijk blij met de wasapi opties als audio output, Foobar als standaard speler zou me nog vrolijker maken.

offtopic:
De Iceplayer addon is echt fantastisch...

[ Voor 29% gewijzigd door Taigu op 03-05-2011 23:35 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Taigu schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:34:
Vandaag eindelijk mn HTPC binnen en voorzien van Win7+XBMC. Eigenlijk maar één vraag: Heeft iemand een makkelijk howto om Foobar2000 te koppelen aan XBMC? Ben al behoorlijk blij met de wasapi opties als audio output, Foobar als standaard speler zou me nog vrolijker maken.

offtopic:
De Iceplayer addon is echt fantastisch...
http://wiki.xbmc.org/inde...Player_for_media_playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
BBQ-MAN_ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:38:
... Zelf een systeem in elkaar zetten? Of bijvoorbeeld een Apple TV of Zotac Zbox. ...
Janoz schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:02:
Je kunt beter een zotac nemen dan een AppleTV. ... OpenElec of XBMCLive erop en binnen een kwartiertje ben je up and running.
Welke ZBox neem je dan? Ik zie een heleboel mogelijkheden: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=zotac+zbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hier is een heel topic over de z-boxen:

[HTPC] Zotac ZBOX

Ikzelf heb alleen ervaring met de HD-ND01. Hoewel een zbox best wel plastic achtig aanvoelt heb ik verder geen enkel probleem met het ding. Voor minder dan E200 (zbox + geheugen + sd kaart) had ik een apparaat dat alles afspeelt wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 02-10 19:06

Jrz

––––––––––––

jacobras schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:45:
Gebruikte voor de iPhone van m'n vader eerst XmoteC (of iets wat daar op lijkt). Is gratis, maar werkt alles behalve prettig. Maakt wel correct verbinding en haalt covers e.d. op, maar geeft bij alles wat je doet de melding "Failed to connect", terwijl het wel werkt.

Daarom zojuist voor 79 cent XBMC Commander aangeschaft. Die werkt perfect en ziet er erg mooi uit :D

[afbeelding]

Ze hebben trouwens ook een iPad-versie voor 2,49 euro. Voor mijn Android toestel gebruik ik XBMC Remote van XBMC zelf, werkt ook prima.
Thx voor de tip.
Geinstalleerd en lijkt goed te werken.
Een stuk sneller / overzichterlijker dan xbmotec

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
De XBMC commander voor iPad is zijn geld dubbel en dwars waard.

Als je echt mensen wilt imponeren wanneer ze een filmpje komen kijken. Ipad in de handen drukken. "kies maar".
Wow factor guaranteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Janoz schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:46:
Hier is een heel topic over de z-boxen:

[HTPC] Zotac ZBOX

Ikzelf heb alleen ervaring met de HD-ND01. Hoewel een zbox best wel plastic achtig aanvoelt heb ik verder geen enkel probleem met het ding. Voor minder dan E200 (zbox + geheugen + sd kaart) had ik een apparaat dat alles afspeelt wat ik wil.
En een stil apparaat ook nog, denk ik zo. Da's nog wel een idee. Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 20:57
Janoz schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:02:
Je kunt beter een zotac nemen dan een AppleTV. De AppleTV heeft 2 nadelen.
Een derde nadeel is dat XBMC op de Apple TV2 enkele beperkingen heeft tov XBMC op andere apparaten. Hardware acceleratie werkt enkel voor H264/mkv. Dus films in wmv formaat bijvoorbeeld spelen niet goed af. ISO bestanden worden ook niet ondersteund geloof ik. Ondertitels ingebakken in een mkv bestand worden niet getoond. Dat zijn dingen die wel nog kunnen veranderen in toekomstige builds van XBMC.

Toch ben ik zeer tevreden van de Apple TV2. Heb er mijn full blown HTPC mee vervangen. Waarom? Stil. Maar echt stil: er zitten geen bewegende onderdelen in. Zuinig. Verbruikt 1.5 watt. Ik laat hem continu gewoon aanstaan. Klein. Je ziet hem haast niet staan. En met de beperkingen van hierboven in acht genomen werkt XBMC er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Plus het feit dat je de ATV2 hebt voor grofweg de helft van de prijs van die ZBox. Dat maakt de ATV2 tot de ideale 2e XBMC setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15:56
Zelf zit ik eigenlijk al een tijdje met een probleem met betrekking tot XBMC. Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe televisie gekocht, de pricewatch: Sharp Aquos LC-40LE700E. Deze bevalt ontzettend goed en die heb ik momenteel via HDMI aangesloten op mijn XBMC Media Center, namelijk de pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart.

Dit werkt allemaal goed, echter alleen op 60Hz. Als ik de vernieuwingsfrequentie van Windows (of XBMC) aanpas naar een lagere framerate krijg ik ontzettende choppy video. Dit heb ik geprobeerd met verschillende x264 films op 24Hz of 23.976Hz. Ook heb ik dit natuurlijk getest met het automatisch aanpassen van de vernieuwsfrequentie in XBMC en het synchroniseren naar beeldscherm. Deze functionaliteit verslechterd overigens de situatie alleen maar (ook op 60Hz).

De televisie herkent overigens wel goed dat de vernieuwsfrequentie wordt aangepast en laat dit ook duidelijk in beeld zien. Ook heb ik op de televisie al geprobeerd verschillende modi te kiezen (momenteel Film), maar dit mocht ook niet baten.

De XBMC versie die ik gebruik is XBMC 10.1 Dharma Stable in combinatie met Windows 7 Professional. De drivers voor beeld komen van Nvidia zelf, maar ik kan niet met zekerheid zeggen welke versie dit is.

Tips of een oplossing wordt zeer gewaardeerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:54

EaS

Stien schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:52:
Hoe gaan jullie om met volledige gedecrypte blu-ray discs?
Een blu-ray bestaat net zoals een DVD uit een standaard opzet.
Bijvoorbeeld: Avatar/BDMV/Stream/*.m2ts

Meestal is er een grote m2ts file die de volledige film bevat. In XBMC verwijder ik dan de rest en hou alleen die ene grote m2ts file over. In XBMC blijf je dus één film bestand overhouden die als één film gezien wordt.

Maar soms is deze verdeeld in verschillende kleinere bestanden. Wanneer ik de volledig map in mijn Videos map plaats gaat hij elke m2ts bestand zien als losse film. Dan heb ik dus 300x avatar in mijn library staan.

Ik kan het natuurlijk converteren naar MKV. Maar dat vind ik net iets teveel moeite. Het afspelen gaat goed alleen mijn library wordt gewoon vervuild.

Iemand een oplossing?
Welke versie van XBMC? Pre-11 (Eden) ondersteund sinds een maand of 5 de volledige blu-ray structuur (zowel in iso formaat danwel de gewone folder structuur. Idem-dito voor AVCHD's).

XBMC dient dan wel gecompileerd te zijn met libbluray aan boord. Hiervan zijn diverse up-to-date precompiled versies te vinden online. Zowel voor linux als windows. (Zie o.a. hier en hier).

Met die versies van XBMC is het omschreven probleem verleden tijd.

Losse subs en scraper info (nfo bestand) toevoegen in een blu-ray folder (iso dan weer niet) wijkt ook iets af van de standaard manier. Hoe dat te doen staat dan weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

alex3305 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:43:
Zelf zit ik eigenlijk al een tijdje met een probleem met betrekking tot XBMC. Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe televisie gekocht, de pricewatch: Sharp Aquos LC-40LE700E. Deze bevalt ontzettend goed en die heb ik momenteel via HDMI aangesloten op mijn XBMC Media Center, namelijk de pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart.

Dit werkt allemaal goed, echter alleen op 60Hz. Als ik de vernieuwingsfrequentie van Windows (of XBMC) aanpas naar een lagere framerate krijg ik ontzettende choppy video. Dit heb ik geprobeerd met verschillende x264 films op 24Hz of 23.976Hz. Ook heb ik dit natuurlijk getest met het automatisch aanpassen van de vernieuwsfrequentie in XBMC en het synchroniseren naar beeldscherm. Deze functionaliteit verslechterd overigens de situatie alleen maar (ook op 60Hz).

De televisie herkent overigens wel goed dat de vernieuwsfrequentie wordt aangepast en laat dit ook duidelijk in beeld zien. Ook heb ik op de televisie al geprobeerd verschillende modi te kiezen (momenteel Film), maar dit mocht ook niet baten.

De XBMC versie die ik gebruik is XBMC 10.1 Dharma Stable in combinatie met Windows 7 Professional. De drivers voor beeld komen van Nvidia zelf, maar ik kan niet met zekerheid zeggen welke versie dit is.

Ik heb exact hetzelfde probleem (zie sig waarXMBC op draait)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35961643

Heelt beeld blijft bekijkbaar alleen als de camera in de serie/film beweegt en er is veel 'bewegelijkheid' dan gaat ie schokken..
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
alex3305 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:43:
[..]

[..]
Ik herken het wel, maar wat is nu eigenlijk het probleem? Waarom wil je 'm in een lagere frequentie zetten? Ik ben ermee aan het spelen geweest, maar heb 'm uiteindelijk gewoon fixed op 60Hz gezet en dat werkt prima. Ik heb niet het idee dat ik iets mis of dat ik naar een beter beeld zou kunnen kijken als de frequentie lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Iemand hier al ervaringen mee?

http://www.pulse-eight.co...te-designed-for-xbmc.aspx

EDIT: Sorry niet goed gelezen, dit ding komt pas uit op 27 juni....

[ Voor 21% gewijzigd door Westmania op 06-05-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:38
Wanneer ik in mijn Confluence skin op Video's sta en naar rechts klik kom ik in een extra venster ("snelmenu") wat ernaast verschijnt waarin ik "Films", "TV series", "Bestanden" en "Bibliotheek" kan selecteren. Weet er iemand of ik hier ook een snelkoppeling naar een addon bij kan plaatsen?

Ik heb het al geprobeerd door de addon als Video Plugin te installeren (werkt) maar ook dan verschijnt hij niet in het Video "snelmenu"..

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 06-05-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
martdj schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Ik herken het wel, maar wat is nu eigenlijk het probleem? Waarom wil je 'm in een lagere frequentie zetten? Ik ben ermee aan het spelen geweest, maar heb 'm uiteindelijk gewoon fixed op 60Hz gezet en dat werkt prima. Ik heb niet het idee dat ik iets mis of dat ik naar een beter beeld zou kunnen kijken als de frequentie lager is.
De refresh rate op 24 herz instellen geeft juist de beste weergave bij 24p beelden. Dit zorgt voor soepelere camerapans (moeilijk uit te leggen, rustig en dromerige pans) en de film wordt ook op de snelheid afgespeeld waarmee de bron is opgenomen (mits de film ook met 24 frames is opgenomen natuurlijk. Bijna al HD rips en BR discs etc). Het blijft natuurlijk persoonlijk voor iedereen, want niet iedereen merkt dat op (vriendin ziet het verschil totaal niet ;) ). Maar ik heb het zelf ook hierop ingesteld en geeft voor mij een mooi en rustig beeld.

Ieder zijn ding denk ik. Wil het beeld graag zo dicht mogelijk bij het origineel hebben en dan is 24p wel een van de opties die je aan wilt hebben staan.

Heb zelf ook de opties aanstaan die alex3305 ook gebruikt en beeld is bij mij verder soepel. Zou dan ook even niet weten waar het aan ligt? Misschien nog dat je tv ook iets gebruikt van Auto Motion Plus (term verschilt per fabrikant, maar de setting om beeld bewegingen soepeler te maken) Wellicht dat je deze kunt uitzetten of juist moet aanzetten.

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 06-05-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
ApC_IcE schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem (zie sig waarXMBC op draait)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35961643

Heelt beeld blijft bekijkbaar alleen als de camera in de serie/film beweegt en er is veel 'bewegelijkheid' dan gaat ie schokken..
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft
Hoe zijn je CPU ratings wanneer er veel bewegelijkheid is? Dit kan je zien door op "o" te drukken tijdens afspelen. Kan natuurlijk zijn dat het schokken komt doordat je GPU niet de rendering doet maar je CPU en die bijvoorbeeld dan naar max schiet. Of je GPU misschien ook wel, maar dat kan je in het info paneeltje checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

keepitfrosty schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Hoe zijn je CPU ratings wanneer er veel bewegelijkheid is? Dit kan je zien door op "o" te drukken tijdens afspelen. Kan natuurlijk zijn dat het schokken komt doordat je GPU niet de rendering doet maar je CPU en die bijvoorbeeld dan naar max schiet. Of je GPU misschien ook wel, maar dat kan je in het info paneeltje checken
Volgens xbmc:

D(Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 385 kb/s) P(aq: 99%, kB/s:374.99)
D(video: mpeg2video, yuv420p, 1280x720 [PAR 1:1 DAR 16:9], 19830 kb/s) P(vq:98%, dc:ff-mpeg2video, Mb/s: 7.02, drop:65, pc:1)
C(ad: 0.000, a/v: 0.039 edl:-, dcpu: 0%, acpu: 0%, vcpu: 7%)
W( fps: 23.98 CPU 4 Core(s) average: 4.3%)

Waarbij de vetgedrukte getallen om en nabij dit getal blijven.

Vooral P(vq:98% blijft heel snel knipperen tussen de 98-99%

Ik draai dan xbmc op 2e scherm (HDMI op Sony KDL40Z5500) terwijl windows op scherm 1 draait(monitor LG 27 inch) En ik merk nu tijdens het typen dat dit ook iets vertraging heeft.

kan iemand voor mij een soortgelijk video bestand afspelen en dan de resultaten posten van dit?
het ging in dit geval om ST-VamPireDiaries.MPeG-HD.S02E01.720.NLsubs.mpg

[ Voor 18% gewijzigd door ApC_IcE op 06-05-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15:56
keepitfrosty schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Heb zelf ook de opties aanstaan die alex3305 ook gebruikt en beeld is bij mij verder soepel. Zou dan ook even niet weten waar het aan ligt? Misschien nog dat je tv ook iets gebruikt van Auto Motion Plus (term verschilt per fabrikant, maar de setting om beeld bewegingen soepeler te maken) Wellicht dat je deze kunt uitzetten of juist moet aanzetten.
Dit heb ik allemaal al proberen uit te zetten, met geen effect, helaas. Toch bedankt voor het meedenken.
keepitfrosty schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Tijdens The A-Team (2010) 1080p x264:

code:
1
2
3
4
D(Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 1536) P(aq:99%, kB/s: 1498.99)
D(Video: h264, yuv420p,1920x816 [PAR 1:1 DAR 40:17]) P(vq:93%, dc:ff-h264-dxva2, Mb/s:4.10, drop:8, pc24)
C( ad: 0.000, a/v: 0.039, edl:-, dcpu: 2% acpu: 11% vcpu: 0% )
W( fps:23.85 CPU 4 core(s) average: 26.0% )

Dit is op 60Hz zonder synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Hmm ik zie in ieder geval geen rare uitschieters bij de percentages die jullie opgeven. Alles lijkt normaal. Alleen lijkt bij alex3305 zijn CPU gebruikt te worden voor renderen inplaats van hardware decoding. Maar met 26% gebruik verdeeld over 4 cores is dat natuurlijk ook lang niet aan de max van de CPU dus ook daar zou het probleem van schokken zich niet in mogen bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
martdj schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:25:
Ik herken het wel, maar wat is nu eigenlijk het probleem? Waarom wil je 'm in een lagere frequentie zetten?
Hoezo lager? Met een 24p bron gaat mijn tv op 96hz. (even afgerond). :P
Maar even serieus... het gaat er dus om dat de frequente van de bron en je scherm gelijk lopen. Doe je dat niet, dan krijg je elke zoveel hz een dubbele frame waardoor het beeld lijkt te stokken. 24hz past namelijk niet in 60hz.

Als je tv 24p ondersteunt dan schakelt deze naar 48hz (bij een 50hz model) of naar 96hz (bij een 100hz model).

[ Voor 39% gewijzigd door job op 07-05-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
keepitfrosty schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:34:
[...]

De refresh rate op 24 herz instellen geeft juist de beste weergave bij 24p beelden. Dit zorgt voor soepelere camerapans (moeilijk uit te leggen, rustig en dromerige pans) en de film wordt ook op de snelheid afgespeeld waarmee de bron is opgenomen (mits de film ook met 24 frames is opgenomen natuurlijk. Bijna al HD rips en BR discs etc). Het blijft natuurlijk persoonlijk voor iedereen, want niet iedereen merkt dat op (vriendin ziet het verschil totaal niet ;) ). Maar ik heb het zelf ook hierop ingesteld en geeft voor mij een mooi en rustig beeld.

Ieder zijn ding denk ik. Wil het beeld graag zo dicht mogelijk bij het origineel hebben en dan is 24p wel een van de opties die je aan wilt hebben staan.

Bijna alle tv's tegenwoordig kunnen de judder corrigeren die je krijgt als je 24 fps video afspeelt op 60 hertz, dus in theorie zou je dan geen verschil moeten zien tussen het refreshrate op 24 of op 60 hertz.
In de praktijk kan dat soms nog wel tegenvallen trouwens.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:24
Ik hoor echt al jaren over XMBC maar heb me er nooit echt in verdiept. Mijn debian server staat eigenlijk op zolder, zonder scherm, muis of toetsenbord.

Stel nu dat ik XMBC installeer op mijn linux doos, XMBC gebruiken op een pc in mijn netwerk zal wel lukken, maar.. bestaat er dan een manier om dit op een TV te gebruiken? Moet die TV dan geen bepaalde protocollen ondersteunen.. zoals DLNA?

[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 09-05-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

xbmc ondersteund wel dlna en upnp als het goed is. Maar volgens mij meer om data van af een ander apparaat beschikbaar te krijgen binnen xbmc. En niet om films naar andere apparaten te sturen.
Waarom zou je ook. Als je xbmc installeert op je linux doos op zolder zonder vga kabel oid en het alleen gebruikt om films te streamen naar je TV kan je net zo goed een NAS gebruiken.
Je TV haalt dan de films van je NAS af in zijn eigen GUI.
Xbmc is juist mooi vanwege de GUI en die zou ik daarom ook gewoon rechtstreeks aansluiten op je TV.
En, evt via DLNA of upnp connecten met een nas, server, pc op zolder om films te streamen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:24
De bedoeling is eigenlijk gewoon om films/series die op mijn NAS staan (die linux server) naar mijn TV te krijgen, zonder dat er rechtstreeks een TV is op aangesloten.

Is dit überhaupt mogelijk of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

theres no place like ::1

Ja er zijn zat tv;s die via Upnp en DLNA content van een compatible server kunnen streamen.
Daarvoor heb je geen xbmc nodig.
Je werkt dan met het 'os' 'applicatie' van je TV.
Hiervoor moet je zoeken naar je TV wat hij ondersteund.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hallo,

Ik heb eigenlijk nog 1 probleem met Xbmc wat ik tot nu toe niet heb kunnen fixen:

-Als ik een nieuwe film/ tv serie binnen is gekomen, dan herkent Xbmc de nieuwe films/episodes niet als ik op ''Bibliotheek bijwerken'' druk. Ik moet de hele HTPC opnieuw opstarten voor deze daadwerkelijk alles weer ziet .(dan zie ik wel alles gewoon nieuw erbij staan)

Bestaat er ook een soort van script waarbij Xbmc om de zoveel tijd opnieuw naar cotent gaat scannen en de bijbehorende covers download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Possible schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:32:
Hallo,

Ik heb eigenlijk nog 1 probleem met Xbmc wat ik tot nu toe niet heb kunnen fixen:

-Als ik een nieuwe film/ tv serie binnen is gekomen, dan herkent Xbmc de nieuwe films/episodes niet als ik op ''Bibliotheek bijwerken'' druk. Ik moet de hele HTPC opnieuw opstarten voor deze daadwerkelijk alles weer ziet .(dan zie ik wel alles gewoon nieuw erbij staan)

Bestaat er ook een soort van script waarbij Xbmc om de zoveel tijd opnieuw naar cotent gaat scannen en de bijbehorende covers download?
Yep, staat zelfs tussen de officiële xbmc add-ons :)
Auto Library Updater of zoiets.

Maar het is wel vreemd dat je je pc moet herstarten om nieuwe content te laten herkennen...
Als je gewoon xbmc herstart, werkt dat niet? Of gebruik je een live-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
andreict schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:24:
ik heb een vraagje over de youtube plugin die je kan ophalen in de addons.

even wat info voor dat ik de vraag stel.

- windows7 64bit
- xbmc 10.1
- microsoft mce remote
- skin-confluence (default volgens mij)

Wat mijn probleem is dat als ik in my playlist een clip aanklik dat hij na het einde van het nummer er mee stop er terug bij de thumbnails komt ipv dat hij de volgende clip afspeelt. Ook bij mijn geabboneerde channels speelt hij 1 clip af en stopt ermee.

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij gewoon alle clips achter elkaar afspeelt, en misschien zelfs shuffelt als dat kan.
Goede vraag! Ben zelf ook al naar op zoek geweest, maar kon helaas nog geen oplossing vinden. Heb al geprobeerd om ergens een "Play all" of "Continues play" te zoeken...

Wellicht iemand anders die een verlossend antwoord heeft? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Magic6399 op 10-05-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Magic6399 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:06:
[...]

Goede vraag! Ben zelf ook al naar op zoek geweest, maar kon helaas nog geen oplossing vinden. Heb al geprobeerd om ergens een "Play all" of "Continues play" te zoeken...

Wellicht iemand anders die een verlossend antwoord heeft? :)
Een beetje omslachtig, maar werkt wel: via context menu (toets "C") op een losse video kiezen voor "Queue video", of direct via de toets "Q" ze toevoegen aan de queue.
Als je ze allemaal op die manier heb toegevoegd, kan je via context menu optie "Now Playing ..." de lijst van toegevoegde video's zien. Daar kan je ze afspelen naar wens: shuffle on/off en repeat all/one/off. Je kan de lijst ook opslaan. De shuffle/repeat/save opties zie je via cursor-toets naar links.

Om direct via een soort "Play All" optie alle video's af te spelen, moet er een functionaliteit aan XBMC worden toegevoegd. Hier is al wel een request voor ingediend: http://trac.xbmc.org/ticket/10959

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Blobby op 10-05-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Weet iemand een betere manier om favorieten in XoT uitzending gemist te gebruiken? Ik markeer nu gewoon bijvoorbeeld de wereld draait door als favoriet en gebruik dan het favorieten menu van confluence, maar dan wordt de lijst niet geupdate. Elke keer alles inladen terwijl ik maar interesse heb in een paar programma's werkt niet erg soepel en is vrij langdradig.

Is er verder een alternatief voor Nederland24? De journaal24 stream is vaak schokkerig/lage fps zonder duidelijke reden (iig niet de verbinding) en je kan enkel het laatste acht uur journaal er mee bekijken, niet ook het laatste journaal. Dat zijn nou net de features die ik graag gebruik :(

Het valt me nu na een paar weken wel op hoeveel stabieler en 'smoother' xbmc werkt tov mediaportal. Vond het in het verleden altijd niks, maar nu ik de TV functie niet meer nodig heb en XBMC de plugin functie gestreamlined heeft steekt het er echt met kop en schouders bovenuit. Jammer dat beide een slechte muziekfunctie hebben imo, moet ik nog steeds eens zelf aan beginnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door kingmob op 10-05-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Fire69 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:59:
[...]

Yep, staat zelfs tussen de officiële xbmc add-ons :)
Auto Library Updater of zoiets.

Maar het is wel vreemd dat je je pc moet herstarten om nieuwe content te laten herkennen...
Als je gewoon xbmc herstart, werkt dat niet? Of gebruik je een live-versie?
Hmmm oke dan zal ik eens gaan kijken op de add-ons.

Maar ik gebruik de Live versie (wel op de HD geinstalleerd)

Ik moet dus wel de hele HTPC opnieuw opstarten voor ik alles zie.

Ik kan natuurlijk ook de libaries verwijderen en opnieuw toevoegen, alleen dat is niet te doen als je 10 series volgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Laatst online: 22-09 16:41
Zijn er mensen die deze ontvanger werkend hebben op een Linux installatie?
Bij mij krijg ik out of the box geen irw output.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/colorfullife1075/90349-1_copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:50:
[...]

Een beetje omslachtig, maar werkt wel: via context menu (toets "C") op een losse video kiezen voor "Queue video", of direct via de toets "Q" ze toevoegen aan de queue.
Als je ze allemaal op die manier heb toegevoegd, kan je via context menu optie "Now Playing ..." de lijst van toegevoegde video's zien. Daar kan je ze afspelen naar wens: shuffle on/off en repeat all/one/off. Je kan de lijst ook opslaan. De shuffle/repeat/save opties zie je via cursor-toets naar links.

Om direct via een soort "Play All" optie alle video's af te spelen, moet er een functionaliteit aan XBMC worden toegevoegd. Hier is al wel een request voor ingediend: http://trac.xbmc.org/ticket/10959
Kijk, das eenn goede tip! Er wordt dus (hopelijk) aan gewerkt :) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
Even een vraagje.
Ik heb xbmc live draaien op een oude pc. Daar heb ik een externe hd aanhangen met al mijn media erop. Deze externe hd wil ik op mijn laptop(win7) kunnen benaderen. Ik kan wel de interne hd van de xbmc live pc benaderen, maar dus niet de externe. Het is me ooit gelukt, maar kan nu nergens meer vinden hoe het moet...
Iemand enig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:51
Ik ben op zoek naar een HTPC doosje om XBMC op te draaien. Ik lees dat verschillende mensen hier een Zotac ZBox hebben en ook ik heb daar m'n oog op laten vallen. Morgen komt de Zotac ZBOX AD-02 uit, dit is een HTPC gebaseerd op de AMD Fusion M1 chip.

Nu word er gezegd in het Zotac topic dat XBMC ondersteuning voor de AMD Fusion nog niet helemaal in orde is en dat het misschien beter is om voor de Intel variant te gaan zoals de ZBox HD-ID11 of de ZBox ID41.

Wat ik dus zoek is een klein HTPC doosje (zoals een ZBox) die:
- XBMC stabiel kan draaien zonder limiteringen
- Laag energie verbruik zodat hij eigenlijk altijd aan kan staan
- De HTPC zal ook alleen maar XBMC doen (geen newsgroup client/bittorrent etc)
- Liefst ook een IR aansluiting zodat m'n logitech harmony 1100 ermee overweg kan
- XBMC Commander via m'n HTC desire HD.

Ik wil gewoon dat het goed werkt en heb daar best een paar euro voor over. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen uit eigen ervaring?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alles wat jij opnoemt kan ik met mijn Zotac HD-ID11 icm een MCE remote (ontvanger). Enige verschil is dat ik een Harmony 555 en XBMC Remote op mijn Htc Hero gebruik. Verder heb ik hem ook niet altijd aan staan, maar OpenElec start zo snel op dat ik dat niet als een probleem ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Janoz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:52:
Alles wat jij opnoemt kan ik met mijn Zotac HD-ID11 icm een MCE remote (ontvanger). Enige verschil is dat ik een Harmony 555 en XBMC Remote op mijn Htc Hero gebruik. Verder heb ik hem ook niet altijd aan staan, maar OpenElec start zo snel op dat ik dat niet als een probleem ervaar.
Dan denk ik dat ik ook voor de HD-ID11 ga of is er al een "groter broertje" van de HD-ID11 beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Als je de htpc in je woonkamer 24/7 aan laat staan zou ik adviseren het losse moederbord aan te schaffen. Hier kan je dan een stuk makkelijker een 120mm fan op monteren. Een stuk stiller en daarmee verdubbel je zeker je WAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn HD-ID11 staat in de kast en ik hoor hem eigenlijk niet. Er zit trouwens geen HD in bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
Warbringer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:24:
Ik ben op zoek naar een HTPC doosje om XBMC op te draaien. Ik lees dat verschillende mensen hier een Zotac ZBox hebben en ook ik heb daar m'n oog op laten vallen. Morgen komt de Zotac ZBOX AD-02 uit, dit is een HTPC gebaseerd op de AMD Fusion M1 chip.

Nu word er gezegd in het Zotac topic dat XBMC ondersteuning voor de AMD Fusion nog niet helemaal in orde is en dat het misschien beter is om voor de Intel variant te gaan zoals de ZBox HD-ID11 of de ZBox ID41.

Wat ik dus zoek is een klein HTPC doosje (zoals een ZBox) die:
- XBMC stabiel kan draaien zonder limiteringen
- Laag energie verbruik zodat hij eigenlijk altijd aan kan staan
- De HTPC zal ook alleen maar XBMC doen (geen newsgroup client/bittorrent etc)
- Liefst ook een IR aansluiting zodat m'n logitech harmony 1100 ermee overweg kan
- XBMC Commander via m'n HTC desire HD.

Ik wil gewoon dat het goed werkt en heb daar best een paar euro voor over. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen uit eigen ervaring?
V&A aangeboden: Zotac ZBOX HD-ID11

Misschien iets voor je? Hij wil er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Ik ga voor een model zonder interne harddisk. Heb 8TB in een NAS zitten dus dat is wel zat en wil eigennlijk geen bewegende delen erin. Een reepje SO-DIMM kost ook niks meer en de installatie mag voor mij geen probleem zijn, anders eet ik m'n rhce-certificering op ;-) Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wat een ellende die live xbmc versies. Ben er de afgelopen 3 uur mee bezig met de volgende problemen op mijn m2n sli deluxe moederbord: (am2)

Openelec:
1. geluid werkt niet. (analoog op moederbord..)
2. afstandsbediening werkt niet soepel. (continu geluidsknop ingedrukt houden werkt niet, het moet stapje voor stapje harder of zachter), back en clear knop werken niet. (onder de windows versie gaat ie met back 1 stap terug en met clear naar het hoofdmenu)

XBMC live:
1. geluid werkt wel.
2. harde schijven (sata, ntfs geformateerd) worden niet herkend.
3. afstandsbediening zelfde problemen als Openelec.

Schiet niet echt op zo, ik werd de windows versie zat omdat ik continu update meldingen krijg van mijn virusscanner, apple iphone rotzooi, torrents, flash, en zo'n beetje elk ander programma.

Zal zo even de XBMCFreak versie proberen, alleen ik weet niet of dat wel gaat werken met mijn Ati kaart (?)

edit: Geprobeerd, en XBMCFreak die boot niet eens. leuk....

[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 13-05-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan toch niet verwachten dat elke afstandsbediening het zo maar doet? In linux heb je net als windows te maken met drivers.

Probeer die ntfs parttitie eens te mounten via cli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
In windows werkte het zonder enig gedoe, en in de verschillende live versies werkt het steeds weer verschillend met vanuit xbmc voor zover ik het kan vinden geen manier om het op te lossen. (de ab wordt wel herkend, alleen de knoppen zijn niet goed toegewezen, wordt toch echt tijd dat ze daar een optie voor geven in het systeemmenu van xbmc)

Maar ik ga met deze setup weer terug naar de versie voor windows. Ben al aan het sparen voor een zotac of zelfbouw mini pc'tje. Kan daar de live versie wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

warcow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 01:07:
Schiet niet echt op zo, ik werd de windows versie zat omdat ik continu update meldingen krijg van mijn virusscanner, apple iphone rotzooi, torrents, flash, en zo'n beetje elk ander programma.
Als je kennelijk zonder al die versies kan (je installeert niet voor niets de live versie) waarom zet je ze dan wel op je Windows versie? Op mijn Windows XBMC pc draait niks anders dan Windows en XBMC, geen enkel andere software geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
warcow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:36:
In windows werkte het zonder enig gedoe, en in de verschillende live versies werkt het steeds weer verschillend met vanuit xbmc voor zover ik het kan vinden geen manier om het op te lossen. (de ab wordt wel herkend, alleen de knoppen zijn niet goed toegewezen, wordt toch echt tijd dat ze daar een optie voor geven in het systeemmenu van xbmc)

Maar ik ga met deze setup weer terug naar de versie voor windows. Ben al aan het sparen voor een zotac of zelfbouw mini pc'tje. Kan daar de live versie wel op.
Als je toch voor een Zotac gaat, zullen je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Alles werkt out-of-the-box.

Wat nog rest is tweaken naar je eigen liking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Als ik films aan de bibliotheek toevoeg, krijg ik van sommige films niet 1 maal de titel in beeld maar heel vaak achter elkaar in de bibliotheek. Het lijkt vooral om bluray films te gaan die met de complete structuur op de harde schijf staan. Hoe kan ik dat tegengaan?

[ Voor 12% gewijzigd door flopdoc op 13-05-2011 15:54 . Reden: spelling ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Omzetten naar mkv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Omzetten naar mkv- klinkt lastig en tijdrovend? Waar kan ik dat het handigst mee doen op een Windows pc?

Hm, Makemkv denk ik, heb ik in het verleden ook al eens gebruikt, maar moet ik nu registeren, dat zal wel de moeite waard zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door flopdoc op 13-05-2011 16:05 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Zelfde probleem hier, alleen dan op linux.
Ik heb het probleem eenmalig opgelost door makemkv op een windows bak te draaien.

Het liefst zou ik dit doen middels makemkv op linux vanuit commandline alleen dat is mij nog niet gelukt.

BTW: normaliter staat er in de stream map één heel groot bestand. Als je dit in de root van de film zet en de rest weg gooit draait het goed en ben je van de dubbelen af. Maar dit geldt niet voor elke blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Stien schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:43:

BTW: normaliter staat er in de stream map één heel groot bestand. Als je dit in de root van de film zet en de rest weg gooit draait het goed en ben je van de dubbelen af. Maar dit geldt niet voor elke blu-ray.
Oh, aha, dat is natuurlijk een nog veel minder bewerkelijke methode, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Tsurany schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:48:
[...]

Als je kennelijk zonder al die versies kan (je installeert niet voor niets de live versie) waarom zet je ze dan wel op je Windows versie? Op mijn Windows XBMC pc draait niks anders dan Windows en XBMC, geen enkel andere software geïnstalleerd.
Met windows is het wel handig om ook gebruik te maken van andere mogelijkheden zoals torrents, webbrowsen en dergelijke. In de loop van de jaren stapelt zich dan de hoeveelheid software op en krijg je dat gedonder.
En een extra reden voor mij om live te proberen was dat de pc vol met virussen (trojans) zat waar ik ook regelmatig meldingen van kreeg.

Maar goed, ik ga tijdelijk terug naar windows en zodra ik genoeg geld heb voor een volledige upgrade (nas, tv, speakers, etc etc) ga ik over op een zotac of iets in die richting. Zal dan ook zien of ik een (kleine :P) donatie aan xbmc.org kan doen. Gebruik die software al vanaf dat het xbox only was en op wat kleine dingen na werkt het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
..........

[ Voor 100% gewijzigd door Matthijs op 14-05-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:09

tomk94

Developer

Hoi, ik heb een map met daarin een VIDEO_TS en een AUDIO_TS map van een serie met 4 afleveringen erin. Ik heb de map waarin deze mappen zitten Serie_s01e01e02e03e04 genoemd, wat geloof ik ook de bedoeling is volgens de regels van naamgeving. Helaas ziet XBMC hem niet. Terwijl de paden goed staan(dat weet ik zeker omdat andere losse mkv bestanden wel werken).

Hoe krijg ik dit nou werkend in XBMC? Of moet ik de dvd mappen eerst omzetten naar 4 verschillende bestanden met bijv. handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
@ hier boven : Ik heb het hier even geprobeerd en komt tot de volgende conclusie. Ik draai de laatste unstable build op maverick en hier werkt de meerder afleveringen op een dvd ook niet. De naamgeving is overgenomen uit de wiki maar geen van allen werkt.
Zelf rip ik zo'n dvd'tje even naar losse videobestanden kost even tijd maar dan heb je ook wat. (Althans dat is mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Laatst online: 20-03-2023
Momenteel ben ik mijn XBMC aan het configureren.
Graag zou ik via XBMC utorrent gebruiken.
Hiervoor heb ik utorrent zelf gedownload en de web UI aangezet.
Daarna heb ik de plugin in XBMC geinstalleerd, maar helaas krijg ik de melding
Failed to connect to daemon

Wat zie ik over het hoofd.

(XBMC op windows vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:09

tomk94

Developer

alexkroeze schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:22:
@ hier boven : Ik heb het hier even geprobeerd en komt tot de volgende conclusie. Ik draai de laatste unstable build op maverick en hier werkt de meerder afleveringen op een dvd ook niet. De naamgeving is overgenomen uit de wiki maar geen van allen werkt.
Zelf rip ik zo'n dvd'tje even naar losse videobestanden kost even tijd maar dan heb je ook wat. (Althans dat is mijn mening)
Ok, bedankt voor je reactie. Dan ga ik dat maar doen.
Cpri schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:27:
Momenteel ben ik mijn XBMC aan het configureren.
Graag zou ik via XBMC utorrent gebruiken.
Hiervoor heb ik utorrent zelf gedownload en de web UI aangezet.
Daarna heb ik de plugin in XBMC geinstalleerd, maar helaas krijg ik de melding
Failed to connect to daemon

Wat zie ik over het hoofd.

(XBMC op windows vista)
Aan deze informatie hebben we zo heel weinig. Hoe heb je het ingesteld?

[ Voor 35% gewijzigd door tomk94 op 14-05-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is dat het de fanarts van het hoofdmenu af en toe veranderen? Is dit uberhaupt mogelijk? Ik gebruik de Aeon skin maar kan het nergens vinden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
bij de instellingen en dan onder de skin (dus niet bij uiterlijk) staat ergens wel iets van backgrounds of achtergronden. Je kunt per menuoptie een keuze maken voor meerdere of 1 achtergrond en welke dat moeten zijn. Kan je niet de precieze naamgeving geven omdat ik aeon niet geinstalleerd heb op dit moment en niet kan omdat hij hier niet meer in de addons staat. Maar ik weet dat het kan, heb zelf ook tijdje aeon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb al een tijdje XBMC draaien, stream de bestanden vanaf mijn pc naar de HTPC in de woonkamer. Alles werkt perfect, afgezien van de series die als dvd zijn gedownload.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/nzlnh1.png

Ik zie ze wel in mijn bestanden op de XBMC, maar niet in de library.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je doet 2 dingen verkeerd.
1. Je hebt een subfolder teveel
2. Je hebt hebt geen iso bestand.

Van elke dvd moet je een iso maken, en vervolgens op de juiste manier nummeren: video library: multi-part episode

Als je het goed doet eindig je met de folder season 3, en daarin 4 iso bestanden.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 17-05-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
tomwebfreak schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:30:
Hoi, ik heb een map met daarin een VIDEO_TS en een AUDIO_TS map van een serie met 4 afleveringen erin. Ik heb de map waarin deze mappen zitten Serie_s01e01e02e03e04 genoemd, wat geloof ik ook de bedoeling is volgens de regels van naamgeving. Helaas ziet XBMC hem niet. Terwijl de paden goed staan(dat weet ik zeker omdat andere losse mkv bestanden wel werken).

Hoe krijg ik dit nou werkend in XBMC? Of moet ik de dvd mappen eerst omzetten naar 4 verschillende bestanden met bijv. handbrake?
En je hebt wel de advancedsettings.xml aangepast met de benodigde extra regex om die structuur te ondersteunen? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik ben geen ster in bash scripts schrijven maar heb wel een practisch nut hiervoor in gedachte.
Wat ik vaak tegenkom bij het downloaden van films is dat het er als volgt uitziet

~/Videos/DVD/Batman/Batman.1998/Releasegroup/batman.iso

Ik wil graag dat deze iso naar de root van de film map verplaatst wordt.
Dus: ~/Videos/DVD/Batman/batman.iso

Wie is er bedreven in bash en kan mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stien schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:46:
Ik ben geen ster in bash scripts schrijven maar heb wel een practisch nut hiervoor in gedachte.
Wat ik vaak tegenkom bij het downloaden van films is dat het er als volgt uitziet

~/Videos/DVD/Batman/Batman.1998/Releasegroup/batman.iso

Ik wil graag dat deze iso naar de root van de film map verplaatst wordt.
Dus: ~/Videos/DVD/Batman/batman.iso

Wie is er bedreven in bash en kan mij hierbij helpen?
1. Ga naar de gewenste directory: cd ~/Videos/DVD/Batman/Batman.1998/Releasegroup/
2. Verplaatsen maar: mv batman.iso ~/Videos/DVD/Batman/
3. Verwijder de onderliggende directories: rm -rf ~/Videos/DVD/Batman/Batman.1998/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Wat zijn tegenwoordig de betere mediaplayer/barebone-PC's waarop je out-of-the-box XBMC kunt draaien?

Ik heb een beetje rond zitten kijken en ik denk dat ik qua platform het beste een Atom + ION2 (GT218) kan doen, aangezien dit een oplossing is die voldoende power heeft en in ieder geval onder Linux prima werkt. Ik denk dat alle oplossingen dit wel zullen kunnen.

Wat wel belangrijk is, is dat er een fatsoenlijke afstandbediening bij zit. En voor mij (ik mag hem gaan configureren) is het belangrijk dat de IR-reciever voor de afstandsbediening werkt met standaard kernelmodules. Dan ben ik er namelijk zeker van dat hij bij kernelupgrades e.d. niet kapot gaat. Hij is overigens voor mijn ouders en ik woon daar niet meer, dus ik was van plan om al het onderhoud via SSH te gaan doen. Ideeën?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:57:
Wat zijn tegenwoordig de betere mediaplayer/barebone-PC's waarop je out-of-the-box XBMC kunt draaien?

Ik heb een beetje rond zitten kijken en ik denk dat ik qua platform het beste een Atom + ION2 (GT218) kan doen, aangezien dit een oplossing is die voldoende power heeft en in ieder geval onder Linux prima werkt. Ik denk dat alle oplossingen dit wel zullen kunnen.

Wat wel belangrijk is, is dat er een fatsoenlijke afstandbediening bij zit. En voor mij (ik mag hem gaan configureren) is het belangrijk dat de IR-reciever voor de afstandsbediening werkt met standaard kernelmodules. Dan ben ik er namelijk zeker van dat hij bij kernelupgrades e.d. niet kapot gaat. Hij is overigens voor mijn ouders en ik woon daar niet meer, dus ik was van plan om al het onderhoud via SSH te gaan doen. Ideeën?
Atom + ION1 is ook al snel zat, dus een ION2 zal ruim voldoende zijn. Heb zelf een Gigabyte kastje met een 65Watt voeding + ION 1 moederbord, 2GB geheugen, 2X5400RPM 2TB schijven (+ wat externe ;)).

Afstandsbediening is een Conceptronic look n lounge. Nadeel: veel knopjes die niks doen. Voordeel: werkt via de linux event interface op RF ip IR. Je hoeft de afstandsbedeining dus niet te richten en configuratie werkt probleemloos omdat Linux het als een toetsenbord ziet waardoor je geen speciale drivers nodig hebt.

Met updates zou ik uitkijken, als het goed draait, gewoon laten draaien. Arch updates breken nogal vaak het systeem (udev problemen, nvidia kernel ellende en ga zo maar door). Misschien dat dit bij andere varianten beter is maar voor onderhoud heb ik nog nooit iets buiten SSH nodig gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:13:
[...]

1. Ga naar de gewenste directory: cd ~/Videos/DVD/Batman/Batman.1998/Releasegroup/
2. Verplaatsen maar: mv batman.iso ~/Videos/DVD/Batman/
3. Verwijder de onderliggende directories: rm -rf ~/Videos/DVD/Batman/Batman.1998/
Klopt. Maar ik wil het automatisch en dan schedulen.
Dus kijk of er bestanden op het volgende niveau zijn : ~/Videos/*/*/*/*.mkv
Als dat zo is verplaats ze één map naar boven.

Ik heb nu het volgende basale script geschreven. Maar waar ik tegen aan loop is dat het mij niet lukt om het directory pad van de gevonden file kan krijgen als input voor de functie 'dirname' (parentdir). Hij verplaatst de bestanden nu naar de parent dir van de locatie vanwaar ik het bash script uitvoer.

code:
1
2
VAR=$ {dirname `pwd`}
find */*/*.mkv -exec mv -t $VAR {} +

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Hallo, Ik heb (natuurlijk) een probleempje.

Al jaren gebruik ik XBMC, Xbox, PC, nu OSX.

Sinds kort heb ik een Synology 411j waar ik alle media op heb staan. Het vinden en mounten van de content is geen probleem, het afspelen ook niet.

Het scrapen geeft wel een probleem, dit zorgt er bijna altijd voor dat XBMC crasht. Soms zelfs zo erg dat ik geen netwerk meer heb, een herstart is dan het enige dat helpt. Niet scrapen is ook geen crash. Ik heb het idee dat het scrapen van TV voor problemen zorgt, film niet.

Als ik scrape met Plex heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

En als je de data ophaalt met Ember?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

Iemand die bekend is met Openelec? Een collega kwam hier mee als "OS" voor XBMC. Zelf heb ik een ION van Asus (AT3IONT-I), welke ik wil inzetten als XBMC systeem (momenteel een c2d e8400 met losse videokaart).

Linux ben ik bekend mee (aantal servers mee draaien), dus ubuntu is ook niet zo'n probleem. Mocht Openelec nou out-of-the-box direct werken dan is dat ook natuurlijk mooi :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Openelec is al wel in dit topic aan bod gekomen[/understatement]. Probeer het gewoon. Als het niet bevalt kun je altijd nog xbmc live of een ubuntu install overwegen. Ikzelf ben erg tevreden met openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:54:
[...]
Afstandsbediening is een Conceptronic look n lounge. Nadeel: veel knopjes die niks doen. Voordeel: werkt via de linux event interface op RF ip IR. Je hoeft de afstandsbedeining dus niet te richten en configuratie werkt probleemloos omdat Linux het als een toetsenbord ziet waardoor je geen speciale drivers nodig hebt.
Zeer fijne AB. Gebruik hem zelf ook. Mede door het RF gebruik waardoor je niet echt hoeft te mikken En dat van die knopjes valt wel mee, die kun je (bijna) allemaal een functie geven in je keyboard.xml
Openelec is al wel in dit topic aan bod gekomen[/understatement]. Probeer het gewoon. Als het niet bevalt kun je altijd nog xbmc live of een ubuntu install overwegen. Ikzelf ben erg tevreden met openelec.
Heb hier ook een antiek usbstick liggen met openelec erop. Werk best aardig. Is voor iedereen toch wel binnen 15 minuten te installeren. Daarna kun je genieten waardoor het zeker potentieel heeft. Ik mis alleen de mogelijkheid om dingen te installeren zodat ik ook boblight kan gebruiken onder openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Ankh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:39:
Iemand die bekend is met Openelec? Een collega kwam hier mee als "OS" voor XBMC. Zelf heb ik een ION van Asus (AT3IONT-I), welke ik wil inzetten als XBMC systeem (momenteel een c2d e8400 met losse videokaart).

Linux ben ik bekend mee (aantal servers mee draaien), dus ubuntu is ook niet zo'n probleem. Mocht Openelec nou out-of-the-box direct werken dan is dat ook natuurlijk mooi :)
Openelec is wat mij betreft alles wat je nodig hebt. Zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Eoghlear schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:30:
Ik mis alleen de mogelijkheid om dingen te installeren zodat ik ook boblight kan gebruiken onder openelec.
Daar is het ook niet voor bedoeld, dan moet je xbmclive (bijvoorbeeld die van xbmcfreak) gebruiken.
Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.