De draad erover in het XBMC forum is waarschijnlijk een goede start. An sich is MythTV natuurlijk een erg goede backend voor tv en de ontwikkelingen op frontend gebied lopen ook goed door. Ik ben er zelf wel ooit aan begonnen, maar alle kunstgrepen die je toe moest passen om mythtv met een cardreader te laten werken, hebben mij uiteindelijk doen besluiten om over te stappen op TVHeadend. Als backend wat minder fancy dan mythtv, maar vele malen eenvoudiger om te configureren.LxxFxx schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:05:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een xbmc configuratie met een mythtv backend?
Is dit dan een complete en goed werkende oplossing voor SD en HDTV + PVR?
Zijn hier ook belgen die dit werkend hebben in combinatie met een TV Vlaanderen abo?
Mijn plan is om XBMC te draaien op een atom/ion configuratie in combinatie met arch linux.
Zou dat als (enige) vervanger willen voor mijn huidige Telenet settopbox, Bluray lezer (+3D?) en mediaplayer.
Weet alleen niet in hoeverre dit allemaal mogelijk is...
Verwijderd
Misschien moet je even vertellen wat er raar aan is. Ik zie het niet namelijk maar ik ben dan ook net pas wakker.JSS540 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 03:09:
Iemand die een idee heeft waarom sommige cover artwork's bij mij heel raar zijn? Ik heb mijn xbmc muziek als source de map iTunes music laten gebruiken. Aangezien ik al mijn muziek beheer in iTunes (tja voor mn iphone en ipod enzo en mijn ouders daar ook mee kunnen werken)
Heb al de cover art voor die bepaalde cd's proberen veranderen naar iets anders, en andere info ingegeven, maar tot nu toe geen verandering. Enigste mogelijkheid is de cover art in die map op te slaan via google, en dan in xbmc voor al die albums handmatig een afbeelding localiseren..
Hier een screenshot van uit de XBMC WebUI:
[afbeelding]
Krijg net een vreemd probleem, nadat mijn atv niets meer naar het scherm verstuurd (na een uur laat ik het scherm uitgaan) en vervolgens weer aan zet is al mijn dds fan art verdwenen. Even kijken of een reboot dit oplost.
Via de PS3 of een PC kan ik de muziek en video's bekijken die in XBMC zitten. Maar foto's kan ik helaas niet bekijken. Is dit niet mogelijk of moet ik wat instellen? uPNP etc staat allemaal aan btw.
Volgens mij staan alle rechten op 777.... maar goed NFS vanavond. Waarom centraal thumbs opslaan als je er niet naar schrijft?martdj schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:18:
[...]
Je pastebin log klinkt in ieder geval wel heel erg als een rechtenprobleem. Ik heb zelf ook een tijd met cifs gewerkt, maar had de share toen gemount via /etc/rc.local. Dat werkte prima, maar ik heb het toen ik de boel ging upgraden gewijzigd naar een NFS share (die wel in fstab staat). Beiden werk(t)en perfect, maar ik moet erbij zeggen dat ik nooit probeer om ernaar te schrijven.
Het zorgt ervoor dat al je fanart (en mogelijk nog meer jpg's) wordt omgezet in het .dds formaat. De GPU kan nu gebruikt worden voor rendering. Wat je doet is het volgende:
Je creëert een advancedsettings.xml in de map: Users[user]\AppData\Roaming\XBMC\UserData (voor Vista/W7)
Daarin plaats je de volgende regels:
<advancedsettings>
<useddsfanart>true</useddsfanart>
</advancedsettings>
Het enige dat je nu nog hoeft te doen is 'even' één voor één door je movies scrollen, zodat de fanart voor elke film wordt getoond (dit hoeft niet perse meteen allemaal), XBMC zal dan op de achtergrond elke getoonde fanart converteren naar .dds formaat. De volgende keer dat je door de library scrollt zal je opvallen dat de fanart eigenlijk gewoon zonder delay, dus instant wordt getoond. Succes
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Ik ben overgeschakeld van xbmc live 9.x naar de nieuwste xbmc live 10.0. Ik heb al m'n films netjes voorzien van een nfo via ember media manager met daarin oa de title en de sort title. Als xbmc 10.0 de directory inleest dan gebruikt hij niet de title info die in deze NFO bestanden staan. Hoe kan ik er voor zorgen dat xbmc de door ember gemaakte nfo's daadwerkelijk gebruikt?
Verwijderd
Welke titel gebruikt hij dan wel. Je kan eventueel de bulk rename tool in Ember gebruiken.
Als je die link kijkt staat het idd goed uitgelegd. Heb zelf gister een berg series al zitten toevoegen. Moest zon 866 files renamen naar Serie.101 etc. Morgen even alle dvd achtige series toevoegen.SidewalkSuper schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:52:
Staat heel duidelijk in de wiki uitgelegd http://wiki.xbmc.org/inde...=TV_Shows_(Video_Library)
Ik geef een voorbeeld:
map C:\TV
map C:\TV\Californication
file C:\TV\Californication\Californication.S01E01E02E03E04.iso
Verwijderd
Mag ik vragen hoe jij dat doet dan om muziek en video's te benaderen vanuit XBMC op je ps3?
Ben heel benieuwd daar naar.
Bedankt
Bedankt
Yoghoo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:00:
Via de PS3 of een PC kan ik de muziek en video's bekijken die in XBMC zitten. Maar foto's kan ik helaas niet bekijken. Is dit niet mogelijk of moet ik wat instellen? uPNP etc staat allemaal aan btw.
Heel simpel. Zet de uPNP optie aan in XBMC en dan kun je op de PS3 zoeken naar Media Servers. Uiteraard kan de PS3 niet alle films afspelen. Alleen diegene die ondersteund worden door de PS3 firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:50:
Mag ik vragen hoe jij dat doet dan om muziek en video's te benaderen vanuit XBMC op je ps3?
Bedankt
[...]
Haha oké. Dacht dat het redelijk opvielVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:33:
[...]
Misschien moet je even vertellen wat er raar aan is. Ik zie het niet namelijk maar ik ben dan ook net pas wakker.
Ik heb bij elke cd in itunes dus mooi een cover, en ik link de map waar itunes zn muziek bewaart naar xbmc (als ik dus muziek toevoeg in itunes, komt die automatisch bij xbmc bij elke scan)
Alleen gebeurt er iets raars bij 10% van mijn cd's:
Dit is een voorbeeld hoe de meeste cd's van mij er uit zien in xbmc (alleen minder gay

Hierbij krijg ik verkeerde coverart, deze is zwart-wit als een soort barcode, nochtans heb ik in itunes alle mp3's wel een album art gegeven!

het ligt denk ik niet aan de skin, want in de webUI zie ik hetzelfde verschijnsel. Van sommige cd's kan hij geen album art uit de id-tags halen van mijn mp3's

[ Voor 3% gewijzigd door JSS540 op 04-01-2011 13:21 ]
Dat doe ik dan ook niet. Ik deel alleen mijn media op deze manier. Er is hier feitelijk maar 1 dedicated XBMC machine, dus thumbs delen is niet nodig.lowfi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:03:
[...]
Volgens mij staan alle rechten op 777.... maar goed NFS vanavond. Waarom centraal thumbs opslaan als je er niet naar schrijft?
Hij gebruikt deze van themoviedbVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:18:
Welke titel gebruikt hij dan wel. Je kan eventueel de bulk rename tool in Ember gebruiken.
Iemand die weet hoe je bij iedere film een trailer kan streamen? Genoeg mogelijkheden om trailers op te slaan samen met je film en dan lokaal af te spelen, maar bij 720p trailers neemt dat toch wel weer heel veel plaats in voor mijn grote filmcollectie
die scraper staat ingesteld op trailers maar doet het toch precies niet. Heb al zitten zoeken op de xbmc forums
die scraper staat ingesteld op trailers maar doet het toch precies niet. Heb al zitten zoeken op de xbmc forums
[ Voor 18% gewijzigd door JSS540 op 04-01-2011 17:03 ]
Ik wil een regex maken om series die XBMC fout herkent te scrapen. Weet iemand in welke regexp taal ik moet gaan code schrijven? Is dit in PCRE?
Bij de skin Night gaat dit automatischJSS540 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Iemand die weet hoe je bij iedere film een trailer kan streamen? Genoeg mogelijkheden om trailers op te slaan samen met je film en dan lokaal af te spelen, maar bij 720p trailers neemt dat toch wel weer heel veel plaats in voor mijn grote filmcollectie![]()
Kan je niet beter andersom benaderen? je series renamen zodat default xbmc ze herkent? In ieder geval, hier staat er meer over: http://wiki.xbmc.org/inde..._Structure_.26_File_Namessloth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:09:
Ik wil een regex maken om series die XBMC fout herkent te scrapen. Weet iemand in welke regexp taal ik moet gaan code schrijven? Is dit in PCRE?
Heb inmiddels deze guide gevolgd: http://humphrey.za.net/20...mc-mysql-multi-room-sync/martdj schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:36:
[...]
Dat doe ik dan ook niet. Ik deel alleen mijn media op deze manier. Er is hier feitelijk maar 1 dedicated XBMC machine, dus thumbs delen is niet nodig.
Veel simpeler
Het werkt...
Op de een of andere manier zijn mijn movie covers voor 85% veranderd in screenshots of leeg... Dit kwam na het uitproberen van skins.
Nu wil ik dat allemaal resetten, maar krijg dat niet voor elkaar.
Ik heb geprobeerd: Content op 'None' zetten van de mappen die content 'Movie' hadden, gevolgd door clean library... niks veranderd
Mappen verwijderd in XBMC en vraag of de content uit de library verwijderd moet worden beantwoord met ja... daarna clean library... alle films en screenshots blijven gewoon staan. WTF.
Wat moet ik dan doen om die content opnieuw te laten scrapen?
Nu wil ik dat allemaal resetten, maar krijg dat niet voor elkaar.
Ik heb geprobeerd: Content op 'None' zetten van de mappen die content 'Movie' hadden, gevolgd door clean library... niks veranderd
Mappen verwijderd in XBMC en vraag of de content uit de library verwijderd moet worden beantwoord met ja... daarna clean library... alle films en screenshots blijven gewoon staan. WTF.
Wat moet ik dan doen om die content opnieuw te laten scrapen?
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
ben sinds kort voorzichtig aan het spelen met de library mode. Heb hiervoor mijn serie folder eens goed laten scannen binnen XBMC...en het leek te werken ; er werden netjes verschillende series gemaakt, thumbnails, beschrijvingen en fanart gedownload. Echter bij veel van de bestanden die ik probeer te starten geeft ie aan dat het "bestand bestaat niet meer, verwijderen uit bibliotheek?"......wat vreemd is want het bestand bestaat weldegelijk en is ook niet gemoved sinds de scan.
Nu staan deze bestanden op een NAS welke ik via een UNC path benader. Heeft dat wellicht hiermee te maken
Of iets in de scan opties ? Ik heb gewoon de settings gebruikt zoals ze in de start post staan.
Nu staan deze bestanden op een NAS welke ik via een UNC path benader. Heeft dat wellicht hiermee te maken
[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 04-01-2011 22:25 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Dat probleem heb ik ook terwijl het in dezelfde share staat als een ander bestand die hij wel afspeelt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
OK, hoe kan ik dat aanpakken ? Ik gebruik windows 7 + XBMC. Ik had eerst gewoon een drive gemapped maar toen leek ie soms de shared drive zoek te raken dus heb ik maar gelijk de UNC erin gezet. Als ik uit library mode ga dan kan ik wel gewoon bij de bestanden. Het lijkt erop dat hij tijdens het scannen het path niet onthoudt of zo ?lowfi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:32:
Denk dat de share niet gemount wordt tijdens boot oid...
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik had hetzelfde probleem bij een aantal seizoenen. Door "clean library" vanuit Video settings te doen werden deze seizoenen verwijderd. Daarna op de TV show gaan staan, het context menu openen, en kiezen voor "Scan for new content". Toen werden de seizoenen weer netjes toegevoegd en kon ik ook de bestanden weer openen.Spam schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 03:24:
[...]
OK, hoe kan ik dat aanpakken ? Ik gebruik windows 7 + XBMC. Ik had eerst gewoon een drive gemapped maar toen leek ie soms de shared drive zoek te raken dus heb ik maar gelijk de UNC erin gezet. Als ik uit library mode ga dan kan ik wel gewoon bij de bestanden. Het lijkt erop dat hij tijdens het scannen het path niet onthoudt of zo ?
Had verder geen zin om uit te zoeken waardoor dit probleem werd veroorzaakt aangezien de workaround goed werkte
De series staan bij mij ook op een NAS en XBMC benadert ze via smb://user:pass@host/share
[ Voor 11% gewijzigd door Robbio85 op 05-01-2011 10:28 ]
met die workaround verlies je watchedstatus. dat vind ik nogal irritant.
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het downloaden van ondertitels via de xbmc plugin op ondertitel.com ?? opensubs werkt wel goed maar ik zie helemaal niks meer op ondertitel.com
Klopt inderdaad! Helemaal niet op gelet aangezien mijn seizoenen nieuw en "unwatched" waren.Mar2zz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:01:
met die workaround verlies je watchedstatus. dat vind ik nogal irritant.
Als ik thuis ben zal ik eens kijken (ik heb het script gemaak).x0rcist schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:02:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het downloaden van ondertitels via de xbmc plugin op ondertitel.com ?? opensubs werkt wel goed maar ik zie helemaal niks meer op ondertitel.com
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Niet echt gerelateed aan XBMC, maar ok... Heeft iemand hier een goede vervanging voor EMM? De makers zijn gestopt met de ontwikkeling.
Ember media manager toch?. Als je Sickbeard en Couchpotato gebruikt dan heb je geen mediamanager meer nodig, alles wordt voor je geregeld, je hoeft alleen maar op imdb of moviemeter aan te geven welke films/series je wilt toevoegen. fanart, nfo's en al die rommel meer komt netjes bij 't mapje in.
//even offtopic, maar ik heb gisteren couchpotato ingesteld. Echt zalig programma! Alleen ben ik niet vertrouwd met newsgroups dus download ik via thepiratebayMar2zz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:05:
Ember media manager toch?. Als je Sickbeard en Couchpotato gebruikt dan heb je geen mediamanager meer nodig, alles wordt voor je geregeld, je hoeft alleen maar op imdb of moviemeter aan te geven welke films/series je wilt toevoegen. fanart, nfo's en al die rommel meer komt netjes bij 't mapje in.
Voor ongeveer alle website's die sickbeard ondersteund moet je toch VIP lid zijn om een api key of hash in te kunnen geven in de instellingen van sickbeard? Of hoe lossen de mensen op tweakers dit op?
nzbs.org heeft free accounts registreren gedeactiveerd, nzbmatrix moet je 10$ betalen voor een api key, en NZBs'R'Us en bin-req bieden enkel nieuwere afleveringen aan
Misschien toch eens de eenmalige 10$ betalen voor nzbmatrix te kunnen gebruiken
offtopic:
Ik was volgens mij net op tijd met een account voor nzbs.org. Ik vraag me af of ze ooit nog nieuwe accounts toelaten. Ik zou niet meer zonder kunnen, in ieder geval. Maar je kan als alternatief ook nog NZB.su proberen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik was volgens mij net op tijd met een account voor nzbs.org. Ik vraag me af of ze ooit nog nieuwe accounts toelaten. Ik zou niet meer zonder kunnen, in ieder geval. Maar je kan als alternatief ook nog NZB.su proberen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Maar die vraag kun je beter hier stellen:
Het grote SABnzbd topic deel 1
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.
r3v0ss in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a." Geeft overigens al antwoord op je vraag.
[ Voor 38% gewijzigd door Mr. Awesome op 05-01-2011 16:51 ]
Excuses, wist niet dat op GoT ook zo'n thread bestond
ben nog wat aan het prutsen en het begint te lukken die newsgroups. Straks alles instellen en linken aan XBMC 
edit: woot, 1080p film aan het downloaden aan 2,87 MB/s
edit2: kan je eigenlijk een post verwijderen op GoT? heb soms al eens een domme vraag willen verwijderen net nadak ik versturen gedrukt had
edit: woot, 1080p film aan het downloaden aan 2,87 MB/s
edit2: kan je eigenlijk een post verwijderen op GoT? heb soms al eens een domme vraag willen verwijderen net nadak ik versturen gedrukt had
Alleen editten. heeft mij ook al meermaals gered van fails.
Ik gebruik Sickbeard al, maar Couchpotato niet. Sickbears i.c.m. met SABnzb+ werkt echt super, maar Couchpotato kan daar gewoon bij volgens jou?Mar2zz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:05:
Ja couch is voor films en download fanart en maakt nfo's aan zodat xbmc lokaal kan scrapen. couch update de library zodra de film klaar is met downloaden. geen centje pijn, ontzettend makkelijk.
Check de TS van [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. voor installatietutorials.
Check de TS van [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. voor installatietutorials.
Maar met CouchPotato kan je dan alsof geen images, fanart, posters, etc van series downloaden, correct?
CP download nfo (met imdb url) tbn en fanart.
Sinds de laatste xbmc(freak)live cd doet mijn MCE remote het niet meer nadat mijn ION doosje uit standby komt. Meer mensen hier last van?
Sinds de laatste xbmc(freak)live cd doet mijn MCE remote het niet meer nadat mijn ION doosje uit standby komt. Meer mensen hier last van?
Draait lirc wel? Doe eens irw in terminal en dan ff wat knopjes drukken.
[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 05-01-2011 19:32 ]
Again, alleen van films. Ik vond EMM zo chill omdat het zowel tvseries als films pakt (sowieso download ik films manually, tv series via sickbeard). xMM daarentegen geeft bij mij allemaal rare errors.lowfi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:41:
CP download nfo (met imdb url) tbn en fanart.
Mediacompanion? http://billyad2000.co.uk/
Er is bij mij niks mis met de subtitles addon en ondertitels.com.x0rcist schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:02:
Voer de volgende stappen uit zodat ik kan onderzoeken wat er bij jouw fout gaat:
- Zet debug logging aan via Settings > System > Debugging: "Enable debug logging".
- Voer dezeflde stappen uit om de fout te reproduceren.
- Vind de locatie van de logfile.
- Kopieer de inhoud naar pastebin.comen plaats hier de link naar pastebin.
ik gebruik ubuntu en heb de svn repo om altijd de laatste svn van xbmc te hebben.
\echter zijn ze nu overgegaan op github.
heeft iemand hier ervaring mee? om op een eenvoudige manier xbmc te updaten?
ik heb http://wiki.xbmc.org/?title=Xbmc-git-svn gevonden maar hier kom ik niet echt aan uit?
iemand die een helpende hand kan bieden?
\echter zijn ze nu overgegaan op github.
heeft iemand hier ervaring mee? om op een eenvoudige manier xbmc te updaten?
ik heb http://wiki.xbmc.org/?title=Xbmc-git-svn gevonden maar hier kom ik niet echt aan uit?
iemand die een helpende hand kan bieden?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik ben zojuist overgestapt van 9.11 naar XBMC 10. Maar nu worden alle films schokkerig afgespeeld. Het is niet gigantisch schokkerig, maar in ieder geval genoeg zodat het storend is.
In 9.11 had ik hier geen last van en de films worden in MPC-HC ook netjes afgespeeld.
Ik draai XBMC onder W7-64 met een C2D E6750 en een GeForce 8800GT.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of hoe ik het op kan lossen?
In 9.11 had ik hier geen last van en de films worden in MPC-HC ook netjes afgespeeld.
Ik draai XBMC onder W7-64 met een C2D E6750 en een GeForce 8800GT.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of hoe ik het op kan lossen?
Is dat echt de enige verandering? Ik draait het dan wel op een ander OS (OSx-6 en OSx-aTV-4) maar heb er totaal geen last van (hier eerder beter), en lijkt me raar dat er met zo een grote windows usergroep dat kan gebeuren na de beta tests?bartbh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:08:
Ik ben zojuist overgestapt van 9.11 naar XBMC 10. Maar nu worden alle films schokkerig afgespeeld. Het is niet gigantisch schokkerig, maar in ieder geval genoeg zodat het storend is.
[]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@bartbh Je moet hardware acceleration (DXVA) aanzetten in de video settings
Mediacompanion wil ik ook graag gaan gebruiken. Maar ik wacht nog steeds op de ondersteuning van moviemeter.nl. Of is die er inmiddels al?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Zou je mij aub kunnen vertellen hoe je dit werkend hebt gekregen? Ik krijg het echt niet voor elkaar terwijl ik ook gebruik maak van een ION 330HT + Windows 7.Drummerboy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:47:
Hallo allen,
Ik ben sinds een paar weekjes in het bezit van een ASRock ION330HT en ben daarop inmiddels flink aan het rommelen geweest met XBMC op Windows 7. Tot op heden werkt alles prima en ben ik zeer tevreden over alle functionaliteiten!
Nu was ik al in het bezit van een Logitech Harmony en wilde ik deze uiteraard ook gaan gebruiken voor XBMC. Na wat zoekwerk ben ik de volgende topic tegengekomen op het XBMC Forum: XBMC Forum
Hierin is onder andere te lezen hoe je, door een Media Center keyboard toe te voegen aan de apparaten, keystrokes kan versturen middels je AB. En verder is er iemand zo bijdehand geweest om Logitech support te bellen met het verzoek om XBMC toe te voegen als apparaat![]()
. Inmiddels is dit gebeurt en is XBMC te vinden onder: Computer > Media Center PC > Zelfbouw > XBMC.
Ik ga vanavond eens kijken of dit lekker werkt en laat het nog wel even weten!
Dank u!SidewalkSuper schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 02:32:
@bartbh Je moet hardware acceleration (DXVA) aanzetten in de video settings
Hallo allen,
XBMC staat al vrij goed naar mijn hand; mijn muziek cd's en enkele films staan erin.
Maar ik krijg het maar niet gedaan om mijn muziek dvd's en muziekvideo's te tonen in xbmc.
De source is wel gemaakt, maar ze komen niet te voor schijn in xbmc. Vermoedelijk omdat de scraper ze niet kan vinden (voor muziekvideo's gebruik ik de MTV scraper).
Ook in de vorige topic geeft zoeken op "muziekdvd" mij geen oplossing...
Iemand?
XBMC staat al vrij goed naar mijn hand; mijn muziek cd's en enkele films staan erin.
Maar ik krijg het maar niet gedaan om mijn muziek dvd's en muziekvideo's te tonen in xbmc.
De source is wel gemaakt, maar ze komen niet te voor schijn in xbmc. Vermoedelijk omdat de scraper ze niet kan vinden (voor muziekvideo's gebruik ik de MTV scraper).
Iemand?
Ja als iemand mij daar ook duidelijkheid kan over geven..hanzer schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:06:
Hallo allen,
Iemand?
kan iemand mij zeggen of/hoe ik zelf een map toe kan voegen aan de hoofdmap videos.
ik bedoel daarmee het volgende als ik via videos/bestanden een map toevoeg en ik hang hier een scraper aan die van tv series of speelfilms. dan komt dit in de hoofdmap van de map video's. nu wil ik dus in deze biblotheek modus een map van waaruit ik mijn camera beelden kan zien. dus zelf toevoegen leek me het handigst.
en hoe kan ik in de biblioteek modus bv in de map speelfilms zelf nog films manueel toevoegen want alle films die de scraper niet herkent krijg ik er zelf niet bij gezet deze kan ik alleen kijken via de bestanden map en dus omslachtig voor oa een afstandsbediening.
ik gebruik xbmc 10 met de confluence skin onder win7 X86
ik bedoel daarmee het volgende als ik via videos/bestanden een map toevoeg en ik hang hier een scraper aan die van tv series of speelfilms. dan komt dit in de hoofdmap van de map video's. nu wil ik dus in deze biblotheek modus een map van waaruit ik mijn camera beelden kan zien. dus zelf toevoegen leek me het handigst.
en hoe kan ik in de biblioteek modus bv in de map speelfilms zelf nog films manueel toevoegen want alle films die de scraper niet herkent krijg ik er zelf niet bij gezet deze kan ik alleen kijken via de bestanden map en dus omslachtig voor oa een afstandsbediening.
NIet zomaar mappen in mappen gaan steken. Alle films moeten op de zelfde "diepte" zitten. Dus ook een video_ts map is niet gewenst.
als je een extra hoofdmap wilt zou ik deze map als source toeveogen.
als je een extra hoofdmap wilt zou ik deze map als source toeveogen.
hoe gaat dat dan, als ik via bestanden een map toevoeg bv camerabeelden hoe krijg ik die dus in dit menu gedeelte ook zichtbaar:

en zijn er films manueel toe te voegen aan een hoofdmap in de bibliotheek in de map speelfilms of tv series die niet door een scraper herkent zijn of hoe is dit het beste op te lossen zodat de film evt wel herkend word.
bvd

en zijn er films manueel toe te voegen aan een hoofdmap in de bibliotheek in de map speelfilms of tv series die niet door een scraper herkent zijn of hoe is dit het beste op te lossen zodat de film evt wel herkend word.
bvd
Voor muziekdvds kan je meestal de film scraper gebruiken. Op sites als imdb en themoviedb.org zijn die namelijk vaak terug te vinden. Deze komen dan gewoon tussen je films te staan, of had je dit al geprobeerd?hanzer schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:06:
Hallo allen,
Iemand?
Kunnen we niet eens een betere openings-post maken met hierin zeer gespecificeerd de scraper instellingen en wat de gevolgen hiervan zijn.
Ik volg dit topic zeer actief maar wordt een beetje moe van constant die scraper vragen. Uiteindelijk komt het elke keer op hetzelfde neer.
Misschien een how-to schrijven oid?
Ik volg dit topic zeer actief maar wordt een beetje moe van constant die scraper vragen. Uiteindelijk komt het elke keer op hetzelfde neer.
Is het een optie om een andere skin te nemen?p33rk3 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:49:
kan iemand mij zeggen of/hoe ik zelf een map toe kan voegen aan de hoofdmap videos.
Bijv bij de Aeon MQ2 skin kan je heel makkelijk eigen menu-items en/of subitems toevoegen
Het werkt alweer. Denk dat de api van ondertitels.com er even heeft uitgelegen? iig bedankt voor de supportMr_Blobby schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:37:
[...]
Er is bij mij niks mis met de subtitles addon en ondertitels.com.
Voer de volgende stappen uit zodat ik kan onderzoeken wat er bij jouw fout gaat:
- Zet debug logging aan via Settings > System > Debugging: "Enable debug logging".
- Voer dezeflde stappen uit om de fout te reproduceren.
- Vind de locatie van de logfile.
- Kopieer de inhoud naar pastebin.comen plaats hier de link naar pastebin.
Sickbeard doet toch hetzelfde voor series.DinaDani schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:31:
[...]
Again, alleen van films. Ik vond EMM zo chill omdat het zowel tvseries als films pakt (sowieso download ik films manually, tv series via sickbeard). xMM daarentegen geeft bij mij allemaal rare errors.
volgens mij heeft dit indirect niets met scrapers te maken.Stien schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:49:
Kunnen we niet eens een betere openings-post maken met hierin zeer gespecificeerd de scraper instellingen en wat de gevolgen hiervan zijn.
misschien weet jij het me dan wel te vertellen......
kijk ik kom er niet.
thx sidewalksuper ik zal hier eens naar gaan kijken als dit het is ben ik je dankbaar.
En dat wil je niet of wel?p33rk3 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:37:
hoe gaat dat dan, als ik via bestanden een map toevoeg bv camerabeelden hoe krijg ik die dus in dit menu gedeelte ook zichtbaar:
[afbeelding]
Als films niet herkend worden moet je zelf even een nfo bestand aanmaken met de imdb url.en zijn er films manueel toe te voegen aan een hoofdmap in de bibliotheek in de map speelfilms of tv series die niet door een scraper herkent zijn of hoe is dit het beste op te lossen zodat de film evt wel herkend word.
Maar maak je nu alleen gebruik van de library? Je weet dat er (als je deze aanvinkt in de instellingen) ook een tvshows en movies gedeelte is, buiten de library mode om.
ja dat wil ik wel als dat kan.job schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:57:
En dat wil je niet of wel?
ik wil in principe alles via de library doen. Ik weet als je via de library in het submenu van het hoofdmenu van videos komt je daar weer een onderverdeling krijgt van bv tvseries of movies, dit is aan de hand van de toegewezen scrapers.job schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:57:
Als films niet herkend worden moet je zelf even een nfo bestand aanmaken met de imdb url.
Maar maak je nu alleen gebruik van de library? Je weet dat er (als je deze aanvinkt in de instellingen) ook een tvshows en movies gedeelte is, buiten de library mode om.
wat betreft de nfo: ik neem aan een tekst bestand aanmaken met dezelfde bestands naams als de originele film en hierin een link bv. http://www.imdb.com/ of moet dit anders?
[ Voor 5% gewijzigd door P33R op 07-01-2011 22:49 ]
Zoals hierboven gezegd kunne sommige skins dat. Dus kijk er eens naar.p33rk3 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:47:
ja dat wil ik wel als dat kan.
Er is niet alleen die onderverdeling. Je kan ook in het hoofdmenu twee extra knoppen krijgen. Een knop movies en een knop tv-shows. Daarvoor moet je even in de skin settings duiken.ik wil in principe alles via de library doen. Ik weet als je via de library in het submenu van het hoofdmenu van videos komt je daar weer een onderverdeling krijgt van bv tvseries of movies, dit is aan de hand van de toegewezen scrapers.
jup. Exact dezelfde naam.nfo met een imdb.com link (http://www.imdb.com/title/tt1245526/ bijvoorbeeld) is voldoende. Opnieuw laten scrapen en het moet werken.wat betreft de nfo: ik neem aan een tekst bestand aanmaken met dezelfde bestands naams als de originele film en hierin een link bv. http://www.imdb.com/ of moet dit anders?
[ Voor 6% gewijzigd door job op 08-01-2011 10:51 ]
Hallo,
Vraagje? Wil een map muziek toevoegen met xbmc. Dan doe ik via smb, mshome, gebruik.......muziek!
Maar dan vraagt hij om een wachtwoord en gebruikers naam.
Volgens mij heeft dat te maken met mijn pc want daar staat mijn muziek dus op!
Gebruik windows 7 maar zover ik weet heb ik daar dus geen wachtwoord opstaan!
Heb ook gekeken naar mediastreaming maar die kan ik niet inschakelen.
Ligt het daar ook aan?
Ben der al een tijdje mee bezig maar nog steeds geen resultaat.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen!
Grz Lowhorn
Vraagje? Wil een map muziek toevoegen met xbmc. Dan doe ik via smb, mshome, gebruik.......muziek!
Ligt het daar ook aan?
Grz Lowhorn
[ Voor 3% gewijzigd door Lowhorn op 08-01-2011 15:28 ]
ik heb op mijn pc ook geen paswoord ingesteld, normaal kan je dan op xbmc bij smb gewoon je username van de pc ingeven en bij wachtwoord niets, en dan werkt het ook hoorLowhorn schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:27:
Hallo,
Ligt het daar ook aan?
Grz Lowhorn
Windows 7 heeft daar natuurlijk ook speciaal de homegroups voor
Moet je natuurlijk wel xbmc op windows 7 gebruiken
. Wellicht dat hij linux gebruikt.
Lowhorn, maak je bebruik van xbmc op linux (xbmc live versie bijvoorbeeld)? Zoja, kijk eens je op je windows 7 live 2011 hebt geinstalleerd. Dat geeft namelijk problemen met het connecten naar smb onder linux.
Lowhorn, maak je bebruik van xbmc op linux (xbmc live versie bijvoorbeeld)? Zoja, kijk eens je op je windows 7 live 2011 hebt geinstalleerd. Dat geeft namelijk problemen met het connecten naar smb onder linux.
Ja das waar natuurlijk 
Die nieuwe Live Essentials meuk triggert een bug in Samba idd, was toch wel op te lossen inmiddels door Samba te updaten?
Die nieuwe Live Essentials meuk triggert een bug in Samba idd, was toch wel op te lossen inmiddels door Samba te updaten?
Grrr, ik heb op mijn HTPC Ubuntu 10.10 (Maverick) draaien met de stable versie van XBMC 10... Sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer in films. De geluidjes in de GUI hoor ik wel, maar als ik een film aanzet dan is het geluid ineens weg.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik wil mijn nieuwe TV koppelen aan m'n XBMC Media Centre via S-Video/Composite uitgang (media centre heeft geen HDMI)
Probleem is, ik krijg op de TV geen breedbeeld, 1280x720 of 1920x1080 geeft geen signaal.
Systeem:
Ubuntu 10.04 XBMC 10
nVidia 5700FX (1x VGA; 1x S-Video/Composite)
Komt dit door de limiet van S-Video/Composite of is er een mogelijkheid om het wel te laten werken?
Probleem is, ik krijg op de TV geen breedbeeld, 1280x720 of 1920x1080 geeft geen signaal.
Systeem:
Ubuntu 10.04 XBMC 10
Komt dit door de limiet van S-Video/Composite of is er een mogelijkheid om het wel te laten werken?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het is kansloos om 1080p over composite te gaan versturen. PAL is eigenlijk al teveel.Firesphere schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:28:
Ik wil mijn nieuwe TV koppelen aan m'n XBMC Media Centre via S-Video/Composite uitgang (media centre heeft geen HDMI)
Systeem:
Ubuntu 10.04 XBMC 10
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik heb een probleem met mijn AppleRemote in combinatie met mijn mac mini (xbmc dharma official release draaiend op ubuntu).
De knoppen van de remote werken allemaal maar ik slaag er niet om "menu hold" en "play hold" aan het werk te krijgen. Hierdoor is het niet mogelijk om bv het context in de movies view te openen.
Vreselijk vervelend omdat ik nu hiervoor telkens naar mijn tv moet lopen! :-)
In plex op osx doen deze functies het trouwens wel gewoon.
Ik ben reeds een thread gestart op het forum van xbmc zelf maar krijg er geen gehoor.
In deze thread staan de dingen die ik reeds geprobeerd heb en alle logs / config files die ik gebruik (lirc, keymaps, lircmaps, ...)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89692
Hopelijk zit er hier op tweakers een expert die me verder op weg kan helpen!!
De knoppen van de remote werken allemaal maar ik slaag er niet om "menu hold" en "play hold" aan het werk te krijgen. Hierdoor is het niet mogelijk om bv het context in de movies view te openen.
Vreselijk vervelend omdat ik nu hiervoor telkens naar mijn tv moet lopen! :-)
In plex op osx doen deze functies het trouwens wel gewoon.
Ik ben reeds een thread gestart op het forum van xbmc zelf maar krijg er geen gehoor.
In deze thread staan de dingen die ik reeds geprobeerd heb en alle logs / config files die ik gebruik (lirc, keymaps, lircmaps, ...)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89692
Hopelijk zit er hier op tweakers een expert die me verder op weg kan helpen!!
Domme vent..Demoniac schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:36:
Grrr, ik heb op mijn HTPC Ubuntu 10.10 (Maverick) draaien met de stable versie van XBMC 10... Sinds een paar dagen heb ik geen geluid meer in films. De geluidjes in de GUI hoor ik wel, maar als ik een film aanzet dan is het geluid ineens weg.
* Demo zet even lekker een filmpje aan
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik heb een probleem met XBMC. Elke keer als ik de TV (Philips 7605) aanzet (terwijl de XBMC muziek afspeelt) stopt het nummer met afspelen en wordt het nummer doorgespoeld (tenminste dat zie je aan de tijd van het nummer). Dit gebeurt ook als ik de TV uit zet. Herkent iemand dit probleem? en is er een oplossing?
Ik heb ook nog gezocht bij XBMCfreak en XBMC.org, maar kon niets vergelijkbaars vinden.
Setup
XBMC 10.o icm windows 7 op een ASROCK ION 3D
gekoppeld met HDMI aan mijn versterkers (Marantz SR5004)
De versterker is gekoppeld met HDMI aan de TV
Ik heb ook nog gezocht bij XBMCfreak en XBMC.org, maar kon niets vergelijkbaars vinden.
Setup
Zet je tv eens uit of aan zonder de afstandsbediening....BThomas schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:53:
Ik heb een probleem met XBMC. Elke keer als ik de TV (Philips 7605) aanzet (terwijl de XBMC muziek afspeelt) stopt het nummer met afspelen en wordt het nummer doorgespoeld (tenminste dat zie je aan de tijd van het nummer). Dit gebeurt ook als ik de TV uit zet. Herkent iemand dit probleem? en is er een oplossing?
Setup
Of plak een sticker over de infrarood-poort van het mediacenterMr_Blobby schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:34:
[...]
Zet je tv eens uit of aan zonder de afstandsbediening....
Dat helpt helaas ook niet. Als ik de afstandsbediening niet gebruik en de fysieke knop gebruik op de TV gebeurt er precies hetzelfde.Mr_Blobby schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:34:
[...]
Zet je tv eens uit of aan zonder de afstandsbediening....
kepler schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:43:
[...]
Of plak een sticker over de infrarood-poort van het mediacenter

[ Voor 23% gewijzigd door BThomas op 09-01-2011 12:31 ]
Ik denk het meer bedoeld was als test om de oorzaak uit te sluiten
Yep.job schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:51:
[...]
Ik denk het meer bedoeld was als test om de oorzaak uit te sluiten.
Hoewel ik er nog nooit van gehoord heb, zou het CEC protocol van de HDMI kabel (Philip Easylink) het probleem kunnen geven. Dat is de enige mogelijk via HDMI dat een apparaat signalen terug geeft van het doel (versterker/tv) naar de bron (XBMC).
Treed het probleem ook op als je de versterker er tussen uit haalt?
kepler schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:30:
Lijkt me een apart probleem dan
Ik neem aan dat de TV geen signaal naar XBMC kan sturen?
offtopic:
Jawel, via HDMI kunnen signalen worden verstuurd.. Net zoals mijn tv aan gaat en direct naar HDMI 2 schakeld waneer ik mijn mediacenter aan zit.
Jawel, via HDMI kunnen signalen worden verstuurd.. Net zoals mijn tv aan gaat en direct naar HDMI 2 schakeld waneer ik mijn mediacenter aan zit.
Hier zie ik ook een probleem met de Marantz 5004 en HDMI.cctl01 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:37:
[...]
offtopic:
Oplossing: XBMC via HDMI rechtstreeks op tv aansluiten en het geluid van XBMC via een spdif kabeltje (glasvezel of coax) op de versterker aansluiten.
Zulke signalen wist ik, maar je TV kan toch geen echte commandos naar je PC sturen via HDMI? Of zou je in theorie je hele PC kunnen bedienen via je HDMI-aansluiting?cctl01 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:37:
[...]
offtopic:
Ja, in theorie wel. En het is al eens geopperd in het XBMC forum: The best remote: no remote?kepler schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:23:
[...]
Zulke signalen wist ik, maar je TV kan toch geen echte commandos naar je PC sturen via HDMI? Of zou je in theorie je hele PC kunnen bedienen via je HDMI-aansluiting?
Voor de geïnteresseerden: Ik heb twee nieuwe kanalen af voor XOT-Uzg:
• beta.uitzendinggemist.nl (ja, met ondersteuning voor de hoge kwaliteit streams)
• www.rtlxl.nl (nieuwe RTL uitzendinggemist pagina, met ondersteuning voor de hoge kwaliteit streams, en betere indicatie van DRM streams)
Verder gaat XOT gebruik maken van de XBMC Add-on Settings voor ondere andere de default stream kwaliteit in te stellen (Low, Medium of High). XOT-Uzg.v3.2.3 zal ergens aan de het einde de volgende week of de week erna uitkomen. Dan zullen de nieuwe kanalen ook pas beschikbaar komen.
• beta.uitzendinggemist.nl (ja, met ondersteuning voor de hoge kwaliteit streams)
• www.rtlxl.nl (nieuwe RTL uitzendinggemist pagina, met ondersteuning voor de hoge kwaliteit streams, en betere indicatie van DRM streams)
Verder gaat XOT gebruik maken van de XBMC Add-on Settings voor ondere andere de default stream kwaliteit in te stellen (Low, Medium of High). XOT-Uzg.v3.2.3 zal ergens aan de het einde de volgende week of de week erna uitkomen. Dan zullen de nieuwe kanalen ook pas beschikbaar komen.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
MooiGroteBozewolf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:40:
Voor de geïnteresseerden: Ik heb twee nieuwe kanalen af voor XOT-Uzg:
Deze applicatie gebruiken we toch met grote regelmaat, al is het maar voor dochterlief om wat oude afleveringen van klokhuis te kunnen kijken.
Ik zie er in ieder geval naar uit. Het updaten zal neem ik aan wel vanuit de het add-on menu kunnen. Overigens: Waar kan je instellen of de Add-Ons Low, Medium of High als kwaliteit moeten gebruiken?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb hier nog een (hele) oude laptop staan, en ik wil kijken of die zover kan krijgen dat hij xbmc gaat draaien. Het doel is uiteindelijk om hem als STB bij mijn TV te plaatsen, dus ik wilde de Live variant installeren. Ik heb alleen mijn twijfels bij zijn mogelijkheden. Het gaat om een Toshiba S1400-503, waarvan ik het geheugen uitgebreid heb naar 1GB.
Ik heb nog een ouderwetse beeld-buistv in 4:3 verhouding, dus ik heb geen behoefte aan HD-output (noch beeld, noch geluid), maar kan deze grafische kaart het aan om een film normaal af te spelen?
Graphics adapter manufacturer : Trident
memory amount : 16 MB
memory type : SDRAM UMA
BitBlT : 128 bit
connected bus : 4 x AGP bus
Ik heb nog een ouderwetse beeld-buistv in 4:3 verhouding, dus ik heb geen behoefte aan HD-output (noch beeld, noch geluid), maar kan deze grafische kaart het aan om een film normaal af te spelen?
Graphics adapter manufacturer : Trident
memory amount : 16 MB
memory type : SDRAM UMA
BitBlT : 128 bit
connected bus : 4 x AGP bus
Als je XOT-Uzg.v3 mbv. de XOT Repository hebt geinstalleerd (zie hier) dan zal je automatisch van XBMC een update alert krijgen. Anders geeft XOT je hem zelf. Ik raad wel iedereen aan XOT via de Repository te installeren, omdat dat toch de manier gaat worden voor XBMC.TFHfony schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:54:
[...]Ik zie er in ieder geval naar uit. Het updaten zal neem ik aan wel vanuit de het add-on menu kunnen. Overigens: Waar kan je instellen of de Add-Ons Low, Medium of High als kwaliteit moeten gebruiken?
Wat betreft de settings voor Low, Medium en High, dat worden instellingen van XOT, niet van XBMC. Ik gebruik wel de "Add-on Settings" opties uit XBMC om het voor de gebruiker configureerbaar te maken. De "Add-On settings" vind je voor elke Addon onder het contextmenu. Op dit moment geeft XOT nog "This addon cannot be configured".
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Zo staat hij hier ook al geïnstalleerd, dus dat gaat komende of volgende week prima in orde komen.GroteBozewolf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:41:
[...]
Als je XOT-Uzg.v3 mbv. de XOT Repository hebt geinstalleerd (zie hier) dan zal je automatisch van XBMC een update alert krijgen. Anders geeft XOT je hem zelf. Ik raad wel iedereen aan XOT via de Repository te installeren, omdat dat toch de manier gaat worden voor XBMC.
Wat betreft de settings voor Low, Medium en High, dat worden instellingen van XOT, niet van XBMC. Ik gebruik wel de "Add-on Settings" opties uit XBMC om het voor de gebruiker configureerbaar te maken. De "Add-On settings" vind je voor elke Addon onder het contextmenu. Op dit moment geeft XOT nog "This addon cannot be configured".
[/quote]Klopt. Proberen we dus ook over 1 á 2 weken wel uit.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De grafische kaart in die laptop speelt geen rol in het decoderen van films. Mocht je nou een beetje recente ati of nvidia kaart hebben dan kan je de cpu ontlasten, maar met deze kaart. nee sorry.martijn1985 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:35:
Je bent dus aangewezen op de cpu. En dat is wel echt een oudje (2002). Ik ben echt benieuwd hoe ver je daar mee komt. mkv's kan je natuurlijk vergeten. dvd's (mpeg) moet kunnen. avi's?? wellicht. Probeer het gewoons uit
[ Voor 13% gewijzigd door job op 09-01-2011 22:54 ]
in 2002 konden laptops prima DVDs afspelen en avi's lukten ook goed dus gewoon idd proberen, het is een live CD dus sowieso snap ik de vraag niet helemaal want je hoeft niets te installeren, gewoon doen!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Alleen met de gpu in die laptop kun je het wel vergeten.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
tenzij het een nvidia is.. 8xxx serie.. oudere ATI's hadden ook al opengl als ik me niet vergisbobo1on1 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:17:
Alleen met de gpu in die laptop kun je het wel vergeten.
dus welke GPu?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Lees eens een paar posts omhoog
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik wil graag het laatste NOS journaal snel kunnen aanzetten op mijn XBMC (windows). Ik wil daarvoor deze link gebruiken: Laatste NOS Journaal
Weet iemand hoe ik deze link met 1 knop af kan spelen met behulp van EventGhost? Wat is het commando dat ik zoek? Alvast bedankt!
Weet iemand hoe ik deze link met 1 knop af kan spelen met behulp van EventGhost? Wat is het commando dat ik zoek? Alvast bedankt!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.