Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Het afspelen van 1080p mkv's bijvoorbeeld ging met VMC een stuk beter op mijn systeem (AMD BE-2400, 2GB, GA-MA690G-S2H met onboard x1250 video). De bekende vogelscene van Planet Earth speelt vrijwel vlekkeloos af mbv CoreAVC.
XBMC 10 zou heel wat verbetering moeten brengen qua performance. Out-of-the-box viel dit nogal tegen: Haperend beeld, om de paar seconden staat het beeld even stil (is dit stuttering/jumping?), de vogel scene is echt beroerd, zelfs het geluid valt weg. Met dsplayer geintegreerd gaat het wat beter, maar het haalt de kwaliteit van VMC nog steeds niet.
De juiste codecs/filters worden allemaal netjes geladen door dsplayer: Coreavc, haali, vobsub en ac3filter.
Deze worden ook gebruikt door VMC. Het enige verschil is dat VMC "Enhanced Video Renderer" gebruikt en XBMC de "XBMC Evr". De bekende settings aangepast in XBMC, zoals "fullscreen window instead of true full screen" en dxva (dxva lijkt overigens niet te werken met de x1250, klopt dat?).
Valt er verder nog wat te doen aan XBMC performance? Is het mogelijk de XBMC Evr niet te gebruiken, aangezien hier blijkbaar het probleem ligt?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
je moet hardware video decoding (DXVA) aanzetten in system -> video
zie nu dat dat blijkbaar niet kan? dan heb je idd pech
sowieso werken codec packs niet voor XBMC (tenzij je die apart in XBMC compiled oid)
[ Voor 65% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-01-2011 10:28 ]
codecpacks?
Je kan binnen XBMC dsplayer gebruiken om video af te spelen. dsplayer kan je gebruik laten maken van welke codec dan ook, dus ook coreavc. Die gebruikt XBMC in mijn geval dus ook, net zoals VMC, alleen gaat het afspelen in VMC een stuk beter dan XBMC. zoals ik al aangaf.
[ Voor 52% gewijzigd door Xtremelead op 10-01-2011 10:30 ]
JA JIJ!!!
Maar ik heb geen idee wat de oplossing kan zijn dan
Misschien overbodig omdat je dit al lang geprobeerd hebt maar vraag het toch maar. Heb je al is de standaard player gebruikt in XBMC en dan via video settings DXVA aangezet?Xtremelead schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:27:[...]
codecpacks?
Je kan binnen XBMC dsplayer gebruiken om video af te spelen. dsplayer kan je gebruik laten maken van welke codec dan ook, dus ook coreavc. Die gebruikt XBMC in mijn geval dus ook, net zoals VMC, alleen gaat het afspelen in VMC een stuk beter dan XBMC. zoals ik al aangaf.
Dit werkt bij bij namelijk perfect op Windows7. Ik heb wel een nvidia ion kaart maar misschien werkt het ook wel bij de amd die jij hebt. Het grote voordeel is dat je in 1 klap van al die losse codecs af bent. Scheelt mij echt zeer veel instel uitzoek werk, ideaal!
[ Voor 7% gewijzigd door Scidd0w op 10-01-2011 11:09 ]
JA JIJ!!!
Ondertussen denk ik dat ik de command PlayMedia(media[,1]) (http://wiki.xbmc.org/?title=List_of_Built_In_Functions) moet gebruiken. Deze command staat echter niet standaard in de XBMC plugin van EventGhost. Weet iemand hoe ik dat kan toevoegen?martynvs schreef op maandag 10 januari 2011 @ 08:07:
Ik wil graag het laatste NOS journaal snel kunnen aanzetten op mijn XBMC (windows). Ik wil daarvoor deze link gebruiken: Laatste NOS Journaal
Weet iemand hoe ik deze link met 1 knop af kan spelen met behulp van EventGhost? Wat is het commando dat ik zoek? Alvast bedankt!
Je hebt helemaal gelijk natuurlijkDemoniac schreef op maandag 10 januari 2011 @ 08:45:
[...]
Ligt dat niet heel erg aan de inhoud van de avi of mkv?
Al mijn mkv's zijn h264, maar wat er inzit kan natuurlijk verschillen.
Coreavc is ook niet heilig meer. Het was een goede decoder destijds, maar tegenwoordig wat prestaties betreft allang ingehaald door andere decoders.Xtremelead schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:36:
Ja, dat heb ik inderdaad geprobeerd. Daarom ben ik ook overgestapt naar dsplayer, zodat ik coreavc het werk kan laten doen. Ik kan met de standaard player echter niet zien of dxva dan gebruikt wordt, want er zit geen stats functie bij. CPU gebruik was in ieder geval hoog, dus dxva zal wel niet gewerkt hebben.
En als met de standaard player het cpu gebruik hoog was dan stond dxva inderdaad uit. Aanzetten, en nogmaals proberen dus
[ Voor 54% gewijzigd door job op 10-01-2011 18:44 ]
[ Voor 95% gewijzigd door job op 10-01-2011 18:44 ]
Daar was ik al deels bang voor, maar die oplossing zie ik niet zo zitten (Dat zijn weer extra kabels)Mr_Blobby schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:45:
[...]
Hier zie ik ook een probleem met de Marantz 5004 en HDMI.
Oplossing: XBMC via HDMI rechtstreeks op tv aansluiten en het geluid van XBMC via een spdif kabeltje (glasvezel of coax) op de versterker aansluiten.
Versterker er tussen uit halen wil ik liever niet. Ik ga eens kijken of ik de easy link van Philips kan uitzetten.Mr_Blobby schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:34:
[...]
Yep.
Hoewel ik er nog nooit van gehoord heb, zou het CEC protocol van de HDMI kabel (Philip Easylink) het probleem kunnen geven. Dat is de enige mogelijk via HDMI dat een apparaat signalen terug geeft van het doel (versterker/tv) naar de bron (XBMC).
Treed het probleem ook op als je de versterker er tussen uit haalt?
Heb a wel enig onderzoek gedaan, maar ik kan weinig vinden over de combi nas/appletv/xbmc dharma 10.0, muv Borromini in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
[ Voor 27% gewijzigd door Thrace Grumble op 11-01-2011 13:35 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
XBMC blijft je iedere keer weer verbazen.Westmania schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:17:
Is dat potverdekke even cool! Zit ik op mijn facebook app op mijn htc desire (android) en klik ik een filmpje aan dat iemand heeft geplaatst op zijn prikbord, vraagt de app bij het openen of ik m wil afspelen op de telefoon of via xbmc (waarvan ik ook de app heb). Ik druk op xbmc en hij streamt de url (en dus het filmpje) rechtstreeks naar xbmc op mijn tv! Lukt helaas niet met youtube filmpjes maar wel als ze rechtstreeks zijn geupload naar facebook. Was dit bekend bij jullie?
Wist dat het mogelijk was, maar niet dat het binnen de Android-app ingebouwd zat.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Op i drukkenrobertvg schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:06:
Het Now Playing infoscherm verdwijnt altijd een seconde of 2 na het starten van een nieuw nummer. Heeft iemand een idee of dit in te stellen is, of gewoon constant aan kan blijven staan ?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik gebruik XBMC al jaren maar ontdekte laatst pas dat je in Confluence ook in de recently added kan komen en vanuit dat schermpje films/series kan starten. En ik ontdekte het niet overigens, ik zag dat mijn zoontje daar in kwam met de AB. gewoon 2x naar rechts vanaf Video's in het startmenu... nooit aan gedacht...Bigfoot87 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:15:
[...]
XBMC blijft je iedere keer weer verbazen.
Wist dat het mogelijk was, maar niet dat het binnen de Android-app ingebouwd zat.
Verwijderd
Bovenstaande quote komt uit deel XII. Ik zit met hetzelfde probleem, ik kan alleen de oplossing niet vinden in de daaropvolgende posts. Heeft iemand een idee?Mar2zz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 06:19:
[...]
1- Ik heb XBMC zo ingesteld in Ubuntu dat ik bij het opstarten van de ASRock direct XBMC krijg via de volgende acties van de XBMC site:
By following these instructions, your system will boot directly into XBMC rather than your desktop from now on. It is advised that you delay this step until XBMC is setup as you'd like it.
* From the desktop click System -> Administration -> Login Window
* From the "Security" tab choose "Enable Automatic Login" and select your username.
* Click "OK" to exit.
* Logout of your system.
* From the Login screen choose "Select Session"
* Choose "XBMC" and click "Change Session"
Alleen hoe kom ik nu terug naar de Ubuntu interface. Ctrl.-Alt.-F2 heb ik al ontdekt, maar dan krijg ik zo'n DOS interface. Ik heb het inlog-scherm van Ubuntu een keer terug gekregen, hoe weet ik niet meer.
Ik draai XBMC op Ubuntu 10.04 op een Asrock ION 330 HT-BD en wil weer terug in de Ubuntu omgeving komen \ werkt niet en CTRL-ALT-F2 zorgt voor een andere sessie.
Ik ben vrij nieuw met XBMC maar tot nu toe werkt het allemaal super goed.
Enige probleem wat ik heb is dat ik uitzending gemist enzo wil.
Dan heb ik dat XOT als zipfile gedownload, en die wil ik vanuit XBMC activeren. Echter als ik die functie in XMBC gebruik, dan ziet hij de ZIPfile nergens. Iemand enig idee?
Dit is zeer goed mogelijk, heb zelf een AppleTV met XBMC 10 erop, verbonden met een externe HD van 1,5TB, met mijn macbook en met een NAS. Films spelen vloeiend af (ook HD, met de HD Broadcom kaart), alleen moet je niet een te zwaar theme kiezen omdat de AppleTV niet een overvloed heeft aan geheugen.... maar verder draait alles soepel en makkelijk, vooral de verbinding met mijn iTunes bibliotheekThrace Grumble schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:45:
Zit met een dilemma: ben op zoek naar een mediaspeler, om te streamen vanaf mijn synology nas. Een mediaspeler op zich is tof, maar xbmc is natuurlijk nog veel toffer! Een kosten/baten plaatje van mijn kant leidt eigenlijk tot een Apple TV met hierop xbmc. Hoe performt dit icm Dharma 10.0'en streamen vanaf een NAS? Ik wil er wel een HD Broadcom kaart bij, dus HD zal als het goed is toch geen probleem zijn?
Heb a wel enig onderzoek gedaan, maar ik kan weinig vinden over de combi nas/appletv/xbmc dharma 10.0, muv Borromini in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
DXVA aangezet, standaard player gebruikt en film hapert. Om de 1 a 2 seconden staat het beeld even stil en het cpu gebruik van xbmc.exe is rond de 50%. Geen dxva denk ik dus en de codec is zo te zien multicore support.job schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:41:
[...]
Coreavc is ook niet heilig meer. Het was een goede decoder destijds, maar tegenwoordig wat prestaties betreft allang ingehaald door andere decoders.
En als met de standaard player het cpu gebruik hoog was dan stond dxva inderdaad uit. Aanzetten, en nogmaals proberen dus
JA JIJ!!!
Volgens mij moet je hier even lezen: http://www.rieter.net/pages/XOT:Installation. Als je de laatste Dharma build hebt van XBMC (met addons) dan zal je dus het stukje Install XOT-Uzg.v3 as an Addon moeten lezen.Dennisdn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:13:
Hallo allen,
Ik ben vrij nieuw met XBMC maar tot nu toe werkt het allemaal super goed.
Enige probleem wat ik heb is dat ik uitzending gemist enzo wil.
Dan heb ik dat XOT als zipfile gedownload, en die wil ik vanuit XBMC activeren. Echter als ik die functie in XMBC gebruik, dan ziet hij de ZIPfile nergens. Iemand enig idee?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Die heb ik idd gevolgd. Maar op het puntje "Browse to the location of the repository zip file and select it"GroteBozewolf schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:43:
[...]
Volgens mij moet je hier even lezen: http://www.rieter.net/pages/XOT:Installation. Als je de laatste Dharma build hebt van XBMC (met addons) dan zal je dus het stukje Install XOT-Uzg.v3 as an Addon moeten lezen.
loop ik dus vast, omdat hij de zipfile gewoon niet ziet. Vanuit windows gezien staat hij er wel...
Ik kwam laatst er achter dat XBMC bestond.
Dit lijkt me een heel geschikt programma om keer uit te proberen.
Alleen mijn vraag is, Op wat voor systeem draait XBMC10 tegenwoordig soepel? en speelt moeiteloos hd-content af?
Graag niet al te duur systeem.
Alvast bedankt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Sorry ik bedoel met soepel, dat de htpc niet gaat stotteren met kleine dingen al. en qua hd bedoel ik 1080p content.Tsurany schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:46:
Hangt er vanaf wat je bedoeld met 'soepel' en 'hd content', maar elke moderne processor kan prima XBMC draaien en een DXVA videokaart kan welke Full HD film wel decoden.
1080p is ook geen standaard als het zwart beeld is si het veel minder MBs dan vol beeld. zoals de bird scene..micmulder schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:54:
[...]
Sorry ik bedoel met soepel, dat de htpc niet gaat stotteren met kleine dingen al. en qua hd bedoel ik 1080p content.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Een ION-systeem voldoet wel aan je eisenmicmulder schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:54:
[...]
Sorry ik bedoel met soepel, dat de htpc niet gaat stotteren met kleine dingen al. en qua hd bedoel ik 1080p content.
Kan prima 1080p afspelen, en is relatief goedkoop
Oke thnx!kepler schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:07:
[...]
Een ION-systeem voldoet wel aan je eisen
Kan prima 1080p afspelen, en is relatief goedkoop
Ik zal is opzoek gaan naar goedkoop ION-bordje
Verwijderd
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Zalman HD503 | € 178,50 | € 178,50 |
1 | Scythe Big Shuriken | € 26,50 | € 26,50 |
1 | Enermax Aurora Micro Wireless | € 60,71 | € 60,71 |
1 | LG CH10LS10 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail) | € 63,- | € 63,- |
1 | Nexus Value 430 | € 55,20 | € 55,20 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 38,99 | € 38,99 |
1 | AMD Phenom II X4 925 Boxed | € 116,57 | € 116,57 |
1 | Asus M4A88TD-M EVO/USB3 | € 91,85 | € 91,85 |
1 | Sapphire Ultimate HD5550 1GB DDR2 PCI-E | € 62,- | € 62,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 753,82 |
Ik kom van een popcorn c200 af. Opzicht heel tevreden over de HTPC maar het punt waar ik mee zit is de beeld kwaliteit. Voor series zoals Big bang theory (mkv) zie ik een verschil, beeld lijkt erg veel gamma te hebben maar ook veel saturatie. Voor andere series is het beeld "plat" geen diepte. Kortom het spat niet van het scherm. k draai op windows 7, xbmc dhamra, heb DXVA aangezet.
HTPC <HDMI> DENON AVR 3310 <HDMI> Philips-Essence-42PES0001
De denon staat op passtrough
Mis ik een instelling? Is het de bedoeling dat ik in windows kleur instellingen aanpas? Ik ben op dit punt lost na 2 avonden googlen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 21:13 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
De top 3 IP adressen hebben dit jaar (2011) dat net 11 dagen oud is respectievelijk 2487, 1457 en 1219 keer de repository gecontroleerd. Dat lijkt me een beetje vaak in 11 dagen. Als ik ga kijken over het afgelopen halve jaar (sinds dat de XOT-Repo er is) dan zorgt de top 25 voor bijna 90% van de hits (meer dan 500.000 hits).
Dit alles zorgt ervoor dat ik toch wel redelijk snel door mijn data heen ga bij mijn hosting partij. Mijn vraag is dan ook aan een ieder of mijn kan kijken of zij last hebben van dit verschijnsel (waarschijnlijk een bug)? Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik heb de IP's en hostnames en deze zou ik hier kunnen posten? Het gaat in de top 10 in iedergeval om 2 chello.nl gebruikers, een ziggo.nl gebruiker en een drietal Zweden.
EDIT: De IP's:
77.249.146.* (2487x chello.nl)
24.132.92.* (1457x chello.nl)
85.230.187.* (1219x bredbandsbolaget.se)
24.155.117.* (472x grandenetworks.net)
24.203.42.* (375x videotron.ca)
82.74.75.* (352x ziggo.nl)
96.244.207.* (344x verizon.net)
83.250.227.* (221x comhem.se)
80.216.86.* (190x comhem.se)
76.184.245.* (170x rr.com)
Mocht je in een range vallen, controlleer dan even of je dit probleem hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door GroteBozewolf op 11-01-2011 21:24 . Reden: Added IP ranges ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Mijn IP is 82.169.8.* , zo zou je ze ook kunnen posten, een heel IP is denk ik wat veel.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik neem aan dat je wel naar System -> Addons -> Install From Zip gaat? En niet zomaar vanuit een willekeuring XBMC scherm naar de folder gaat?Dennisdn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Die heb ik idd gevolgd. Maar op het puntje "Browse to the location of the repository zip file and select it"
loop ik dus vast, omdat hij de zipfile gewoon niet ziet. Vanuit windows gezien staat hij er wel...
Verwijderd
Sorry was ik inderdaad vergeten te vermelden.LB06 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:25:
Zorg ervoor dat je de colour gamut van je HTPC afstemt op die van je TV. Hoe heb je je HTPC aangesloten, en op welke TV?
Ga nu maar eens googlen op gamut
Enkele dagen geleden heb ik enkele afleveringen gedownload met Sabnzbd icm Sickbeard. Die afleveringen staan mooi in men TV Show overzicht maar zonder titel. Sindsdien heb ik nog andere afleveringen gedownload en daar loopt alles goed bij.
Ik heb ze al eens verwijderd en XBMC opnieuw laten scannen. Ik heb ze in het sorteermapje van sickbeard gezet, ik heb al 1 reeks volledig verwijderd en terug laten scannen maar deze afleveringen blijven enkel met zonder titel staan.
Het gaat over afleveringen van een 4 tal verschillende series. In het overzicht van sickbeard lijkt wel alles goed te staan.
Heeft iemand zulke problemen nog al gehad, en heb je een andere oplossing dan de hele library deleten? Deleten doe ik liever niet omdat ik dan weeral al men watched unwatched statussen verlies
[ Voor 0% gewijzigd door croontje op 11-01-2011 21:28 . Reden: foutje aagepast ]
Hmm ik weet niet zeker of de Windows-versie de optie heeft, maar in Linux kan ik icm met een nvidia-kaart "VDPAU color conversion" aanzetten, welke ervoor zorgt dat er YUV420 wordt geoutput. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook wat je TV verwacht.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:13:
[...]
Sorry was ik inderdaad vergeten te vermelden.
Ga nu maar eens googlen op gamut
In Windows moet je dit waarschijnlijk in je driver regelen. Zoek naar color space of iets dergelijks en zet deze op limited/YUV 4:2:0/YCbCr 4:2:0/oid
[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-01-2011 21:33 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Als je ze uit xbmc verwijdert en terug scant, staan ze er terug in zonder titel?croontje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:18:
Ik heb het weer zitten
Enkele dagen geleden heb ik enkele afleveringen gedownload met Sabnzbd icm Sickbeard. Die afleveringen staan mooi in men TV Show overzicht maar zonder titel. Sindsdien heb ik nog andere afleveringen gedownload en daar loopt alles goed bij.
Ik heb ze al eens verwijderd en XBMC opnieuw laten scannen. Ik heb ze in het sorteermapje van sickbeard gezet, ik heb al 1 reeks volledig verwijderd en terug laten scannen maar deze afleveringen blijven enkel met zonder titel staan.
Het gaat over afleveringen van een 4 tal verschillende series. In het overzicht van sickbeard lijkt wel alles goed te staan.
Heeft iemand zulke problemen nog al gehad, en heb je een andere oplossing dan de hele library deleten? Deleten doe ik liever niet omdat ik dan weeral al men watched unwatched statussen verlies
Dan zou je denk ik beter eens de nfo-file, die Sickbeard gemaakt heeft, controleren. Misschien staat de titel er gewoon niet in?
Inderdaad. Ik heb bijvoorbeeld de laatste aflevering van The Big Bang Theory verwijderd en terug laten scannen. Vervolgens de volledige 4 seizoenen verwijderd en terug laten scannen.Fire69 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:53:
[...]
Als je ze uit xbmc verwijdert en terug scant, staan ze er terug in zonder titel?
Dan zou je denk ik beter eens de nfo-file, die Sickbeard gemaakt heeft, controleren. Misschien staat de titel er gewoon niet in?
Dan heb ik inderdaad de nfo bestanden gerelateerd aan die betreffende aflevering verwijderd en nog steeds niks.
Ik heb wel gezien dat er ERRORs staan in men log file dat er tumbnail files niet gevonden of verwijderd kunnen worden. Ben nu niet thuis dus ik kan even niet aan het logbestand. Als je het graag wilt zal ik seffens ff logmeinnen
Als je de nfo-file verwijderd hebt, heb je Sickbeard dan opnieuw laten scannen zodat hij de nfo opnieuw aanmaakt?croontje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:00:
[...]
Dan heb ik inderdaad de nfo bestanden gerelateerd aan die betreffende aflevering verwijderd en nog steeds niks.
Log,zou wel handig zijn jaIk heb wel gezien dat er ERRORs staan in men log file dat er tumbnail files niet gevonden of verwijderd kunnen worden. Ben nu niet thuis dus ik kan even niet aan het logbestand. Als je het graag wilt zal ik seffens ff logmeinnen
Dat scannen heb ik net even gedaan maar doet niet veel. Ik ga morgen als ik terug thuis ben even men logfile leegmaken en alles nog eens duidelijk bekijken en meer info posten. Want met de web interface en logmein zitten prutsen haalt weinig uitFire69 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:05:
[...]
Als je de nfo-file verwijderd hebt, heb je Sickbeard dan opnieuw laten scannen zodat hij de nfo opnieuw aanmaakt?
[...]
Log,zou wel handig zijn ja
Na een avondje uitproberen is het toch gelukt. Had denk ik een verkeerde versie gepakt van die addon.GroteBozewolf schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:39:
[...]
Ik neem aan dat je wel naar System -> Addons -> Install From Zip gaat? En niet zomaar vanuit een willekeuring XBMC scherm naar de folder gaat?
Verwijderd
In windows kan ik in de catalistdriver bij pixelindeling het volgende kiezenLB06 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:25:
[...]
Hmm ik weet niet zeker of de Windows-versie de optie heeft, maar in Linux kan ik icm met een nvidia-kaart "VDPAU color conversion" aanzetten, welke ervoor zorgt dat er YUV420 wordt geoutput. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook wat je TV verwacht.
In Windows moet je dit waarschijnlijk in je driver regelen. Zoek naar color space of iets dergelijks en zet deze op limited/YUV 4:2:0/YCbCr 4:2:0/oid
YcBcr 4.4.4
YcBcr 4.2.2
RGB 4.4.4 Studio
RGB 4.4.4 PC volledig rgb
Hij geeft aan dat mijn schem dit ondersteund, zie wel dat hij de denon als scherm ziet. Misschien eens proberen direct naar de TV en eens kijken welke profielen ik dan kan kiezen.
Moet nog een hoop inlezen op dit onderwerp geloof ik:) geen idee wat van die 4 nu goed is
Ik gebruik hier windows en Linux door elkaar heen en heb de verschillende PC dus samengeknoopt via mySQL. Alleen nu had ik dus het probleem dat mijn linux systemen via NFS verbinden en Windows uiteraard via gemapte SMB share. Nu heb ik op beiden in special://home/ (~/.xbmc/ in Linux en %AppData%\XBMC\ in Windows) een directory shares aangemaakt en daarin een softlink gemaakt naar de bewuste share. Dit kan in Linux met
ln -s /mnt/movies/ ~/.xbmc/shares/
mklink /D %AppData%\XBMC\shares\movies\ W:\
Luctor et Emergo || specs
Je moet waarschijnlijk RGB 4.4.4 Studio hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:10:
[...]
In windows kan ik in de catalistdriver bij pixelindeling het volgende kiezen
YcBcr 4.4.4
YcBcr 4.2.2
RGB 4.4.4 Studio
Hij geeft aan dat mijn schem dit ondersteund, zie wel dat hij de denon als scherm ziet. Misschien eens proberen direct naar de TV en eens kijken welke profielen ik dan kan kiezen.
Moet nog een hoop inlezen op dit onderwerp geloof ik:) geen idee wat van die 4 nu goed is
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Wat is de default? Full RGB zeker? Ik zou het eerst eens proberen met YCbCr 4:4:2 en dan met RGB studio (ik gok dat hiermee RGB limited wordt bedoeld). Let er dan wel op dat als je dit zo in je drivers aanpast, je alles op deze manier zal renderen. Windows en Linux zelf en alle programma's en games (muv video-renderers) zijn gemaakt voor Full RGB. Dit geldt ook voor de GUI van XBMC afaik.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:10:
[...]
In windows kan ik in de catalistdriver bij pixelindeling het volgende kiezen
YcBcr 4.4.4
YcBcr 4.2.2
RGB 4.4.4 Studio
Wat je daarom ook kunt doen (wat ik op Linux heb gedaan) is standaard gewoon op Full RGB draaien en kijken of je de renderer kunt instellen op 4:4:2. In Linux kun je dit met een NVidia-kaart in XBMC doen met een simpele optie (VDPAU Studio Level Color Conversion), maar hoe dit in Windows moet doen weet ik niet. Als het zo snel zie zijn er voor Windows verschillende renderers.
For reference, lees ook dit artikel eens: http://www.audioholics.co...mi-black-levels-xvycc-rgb
[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-01-2011 00:15 ]
Zo staat het echter wel gewoon op het schijfje. Dus met het 'verbreden' van de range schiet je niet zoveel op. Enfin, een van de twee in ieder geval. Je kunt ze gewoon beide even proberen.bobo1on1 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:29:
YCbCr 4:4:2 kan ik afraden, de resolutie van de chroma planes is lager.
Als dat werkt zou ik hem weer terug zetten en dan kijken of je de renderer ook zo kunt instellen. Best of both worlds.
[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-01-2011 00:36 ]
Iemand een idee?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Study everything, You'll find something you can use
Je moet bij Album Artist als value 'Various Artists' gebruiken.Roeligan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:39:
Ik heb een probleempje bij de music scraper. Ik heb een aantal soundtracks (8-mile, Kick-Ass, Despicable me), de id3 tags zijn via tag&rename gezet, net als de filenames. Van 8-mile heb ik nu een "album" in de library voor elke artiest, Kick-Ass en Despicalbe me hebben dit niet. Net de id3 tags bekeken (windows, select all, properties, summary, advanced) en daar staat alles volgens mij goed (Artist: multiple values, Album: 8-Mile, hetzelfde als bij de andere OST's)
Iemand een idee?
Nou breekt men klomptcroontje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:41:
[...]
Dat scannen heb ik net even gedaan maar doet niet veel. Ik ga morgen als ik terug thuis ben even men logfile leegmaken en alles nog eens duidelijk bekijken en meer info posten. Want met de web interface en logmein zitten prutsen haalt weinig uit
Ik had daarnet een heel verhaal getypt omdat het nog steeds niet wilde lukken met de 2 laatste series. Ik had al 2 series met heel wat gescan en geclean in orde gekregen maar 2 boden nog weerstand. Nu krijg ik net in de gaten dat je in een seizoen in het rechtsklik menu "Update library" hebt. Als je hier op klikt zie je XBMC scannen en flits er ook voorbij scanning for new content of iets dergelijks.
Daar vond ie dus nooit iets, ga ik echter naar Serie niveau dan heb ik ook als rechtsklik menu "Scan for new content" en als ik daarop klik dan vind ie meteen de betreffende afleveringen! Bug???
Ik krijg nog wel enkele errors in men log, misschien dat iemand ze bekend voorkomen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 11:28:31 T:2807393136 M:1366552576 NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan .. 11:28:50 T:2807393136 M:1359192064 NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:18 11:28:54 T:2807393136 M:1360351232 NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan .. 11:29:03 T:2807393136 M:1360130048 ERROR: CacheImage Unable to create new image special://masterprofile/Thumbnails/Video/0/0b263d96.tbn from image 11:29:03 T:2807393136 M:1360130048 ERROR: DeleteFile - cant delete file </home/xbmc/.xbmc/userdata/Thumbnails/Video/0/0b263d96.tbn>. trying lower case </home/xbmc/.xbmc/userdata/thumbnails/video/0/0b263d96.tbn> 11:29:04 T:2807393136 M:1360134144 NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:09 11:29:06 T:2895494000 M:1354788864 WARNING: GetIcon - Unknown nodetype requested videodb://2/2/7/-1/ 11:29:06 T:3077531520 M:1354788864 WARNING: GetLabel - Unknown nodetype requested 11 11:29:07 T:3077531520 M:1353261056 WARNING: GetLabel - Unknown nodetype requested 12 |
Ik gebruik standaard de themoviedb scraper en deze werkt prima op de ratings na. Nu zag ik gistreren ineens dat je in de themoviedb scraper settings ook kan aangeven dat je alleen voor de ratings imdb wilt gebuiken.
Nu kan ik, met aangepaste settings, mijn library opnieuw scrapen maar dan ben ik alle aangepaste fanart en thumbnails ook weer kwijt en dat wil ik eigelijk niet.
Ook voor nieuwe films kan het handig zijn om na verloop van tijd de rating is te updaten deze wijzigt namelijk na verloop van tijd als de film wat langer uit is en door meer mensen bekeken is.
Bij het renderen in XBMC worden de YUV planes gescaled naar de destination rectangle en dan omgezet naar RGB, of de chroma planes worden gescaled naar de grootte van het luma plane, en er wordt gescaled na de conversie naar RGB, afhankelijk van welke render method er wordt gebruikt.LB06 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:33:
[...]
Zo staat het echter wel gewoon op het schijfje. Dus met het 'verbreden' van de range schiet je niet zoveel op. Enfin, een van de twee in ieder geval. Je kunt ze gewoon beide even proberen.
Ga je het dan omzetten naar YUV422 dan bestaat de kans dat je alleen nog maar geinterpoleerde pixels op de chroma planes hebt, daar kan de beeldkwaliteit behoorlijk van achteruit gaan.
Op het xbmc forum kan ik er bijna niks over vinden, om terug te gaan naar een oudere versie heb ik geen zin in omdat xbmc nu qua gebruiksgemak perfect is.
Iemand anders ook last hiervan? Wat zou ik nog kunnen checken/proberen?
Sinds enige tijd heb ik een USB HDD aangesloten op mijn Asrock ion 330 HT.
Ik draai hier XBMC Live op laatste versie en heb xbmc op de interne schijf gezet.
Echter mijn films staan op een externe HDD en als ik deze schijf films wil toevoegen via het netwerk lukt dit niet.
De schijf is NTFS geformatteerd en wordt ook automatisch gemount.
Ikzelf heb het idee dat de write en read permission niet goed staan .
De externe disk staat in de Root/Media en bij Rights staat alleen rwx------.
Hoe/Moet ik de rechten veranderen? of is het wat anders??
Volgens mij had ik ergens gelezen op het forum van XBMC, dat je systeemgeluiden van je skin moest uitzetten.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Heb er een beetje last van, merk dat er om de X minuten frames gedropt worden. Moet nog wel ff de logs doorwerken om te kijken of er iets gebeurt. Skingeluiden uitzetten kan sowieso geen kwaad.TweakJerommeke schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:35:
Iemand anders ook last hiervan? Wat zou ik nog kunnen checken/proberen?![]()
Is het een netwerkschijf? je geeft aan dat het USB is maar wilt via het netwerk toevoegen? Of kan je er niet bij met XBMC?AppleNANdO schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:41:
Hoe kan ik bestanden via het netwerk op een USB HDD zetten?
Hoe/Moet ik de rechten veranderen? of is het wat anders??
In geval van netwerk, dan moet je de mappen sharen via het netwerk. Daarvoor kun je samba installeren. Hierstaat hoe dat moet (wel een stukje naar beneden scrollen, naar bestanden delen).
In geval van via USB bestanden erop zetten dan moet je inderdaad schrijfrechten hebben, maar RWX is dat (ReadWriteXecute zelfs). Maar kan best zijn dat die schrijfrechten alleen voor root zijn, en niet voor jouw user. Dat kun je waarschijnlijk oplossen door
sudo chmod a+rwx /pad/naar/schijf
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 12-01-2011 21:19 ]
In XBMC wordt alles uiteindelijk naar RGB gerendered, dus ook VDPAU met studio level conversion.LB06 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:33:
Hm leuke info. Thnx. Hoe zit het met VDPAU Studio Level Color Conversion? Wordt er dan ook in RGB gerenderd?
In het geval van VDPAU wordt er eerst gerendered naar een pixmap, waarbij ook de studio level conversion al wordt gedaan, en de pixmap wordt dan gerendered in opengl.
[ Voor 21% gewijzigd door bobo1on1 op 12-01-2011 21:58 ]
De NeXT step zou zijn: xbmc besturen door kleine handbewegingen met kineckt. Een soort touchpad in de lucht stel ik me voor. Iemand enig idee of de kineckt-tweakers daar al mee bezig zijn?
*edit
Sorry voor de domme vraag. De eerste de beste zoekopdracht geeft er al vele hits over :-)
[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2011 21:59 ]
Ben niet van plan voor eentje te gaan betalen voor ik zeker weet dat hij een beetje goed is.
Bestaat er niet gewoon een app voor de ipad?Dennisdn schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:57:
Na een poosje apps proberen heb ik er 1 waarmee het is gelukt om de laptop en dus xbmc te besturen met de iPad.
De NeXT step zou zijn: xbmc besturen door kleine handbewegingen met kineckt. Een soort touchpad in de lucht stel ik me voor. Iemand enig idee of de kineckt-tweakers daar al mee bezig zijn?
*edit
Sorry voor de domme vraag. De eerste de beste zoekopdracht geeft er al vele hits over :-)
En kinect besturing van XBMC bestaat al
http://www.engadget.com/2...ee-and-xbmc-media-center/
Een paar vragen hierover:
- Is dit een goeie prijs ? Ik vond het eigenlijk een prima combi.
- Ik las over problemen met bepaalde skins vanwege grafisch te zwaar. Welke zijn dit ?
- Wat zijn de afspeel ervaringen tot nu toe met deze aangepaste versie appleTV ? Ik las wat problemen op de topic met de Crystal HD drivers in de laatste XBMC release?
- Aangezien de wifi module eruit gesloopt is en (zoals eerder besproken hier) dat dit sowieso niet altijd lekker gaat zat ik de denken aan net netwerk over het stopcontact te laten gaan. Nu las ik in een oude CT! test dat dit niet echt veel boven de 802.11g standaard komt. Heeft iemand hier ervaringen mee en is de snelheid inmiddels hoog genoeg voor 1080p streaming? Zo las ik iets over de netgear AV500 maar zijn deze beweringen in de praktijk ook haalbaar ?
- Meer gerelateerd aan XBMC : kun je on the fly playlists maken binnen het menu?
[ Voor 15% gewijzigd door Spam op 13-01-2011 01:06 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Hm, het is op zich logisch dat er uiteindelijk naar RGB wordt geconverteerd (schermen werken ook met RGB toch?), maar is dit dan limited RGB (16-235) of limited RGB vertaald/uitgerekt naar full RGB (in het geval van VDPAU met studio level color conversion)? De naam van de optie doet het laatste vermoeden. Klopt dit? Ik had namelijk begrepen dat veel TV's, waaronder die van mij, last hebben van een lichte chroma smear bij 4:4:4 gecodeerde kleuren (wat RGB ook is) indien er geen gebruik wordt gemaakt van VGA of de game mode.bobo1on1 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:56:
[...]
In XBMC wordt alles uiteindelijk naar RGB gerendered, dus ook VDPAU met studio level conversion.
In het geval van VDPAU wordt er eerst gerendered naar een pixmap, waarbij ook de studio level conversion al wordt gedaan, en de pixmap wordt dan gerendered in opengl.
Ik gebruik Teamviewer. Het werkt goed, simpel en gratis! Daarmee omzeil je ook een eventueel probleem dat Windows7 Home geen remote desktop ondersteund. Maar ik blijf wel doorzoeken naar betere apps. Eigenlijk hetzelfde wat jij zegt, ben ik best bereid 10 tot 15 euro te betalen voor een goede app. Maar voordat ik er 1 koop moet ik wel zeker weten dat het super werkt...Fire69 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:34:
Welke iPad-app gebruik je juist?
Ben niet van plan voor eentje te gaan betalen voor ik zeker weet dat hij een beetje goed is.
Waarom in godsnaam XBMC als het zo'n digibeet is?Spam schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:37:
Ik heb al eerder hier wat vragen gesteld over een stille XBMC omgeving voor mijn broer (een redelijke digibeet). Het mag geen geluid maken, moet klein zijn en hij kan geen UTP kabel naar zijn TV trekken (dus wifi).
In jouw geval zou ik kiezen voor een kant-en-klare mediaspeler.
Een goed ingerichte XBMC doet qua gebruiksgemak niet onder voor een kant-en-klare machine, toch? Het enige nadeel dat ik nu heb tov de Xtreamer, is dat er een toetsenbord aan hangt ipv een afstandsbediening. Maar mijn vriendin krijgt prima een film gestart in XBMC, terwijl ze doorgaans binnen een paar minuten ruzie heeft met computersKozz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:17:
[...]
Waarom in godsnaam XBMC als het zo'n digibeet is?
In jouw geval zou ik kiezen voor een kant-en-klare mediaspeler.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Ben ik niet met je eens. Voor een goed ingerichte XBMC heb je wel kennis van zaken nodig, bij een kant-en-klare media speler een stuk minder. Jouw vriendin heeft jou als het fout gaat, maar wat als jij er niet bent?Demoniac schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:26:
[...]
Een goed ingerichte XBMC doet qua gebruiksgemak niet onder voor een kant-en-klare machine, toch?
Als het eenmaal werkt (en goed ingesteld is) dan heb je er geen omkijken meer naar lijkt meKozz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:43:
[...]
Ben ik niet met je eens. Voor een goed ingerichte XBMC heb je wel kennis van zaken nodig, bij een kant-en-klare media speler een stuk minder. Jouw vriendin heeft jou als het fout gaat, maar wat als jij er niet bent?
Heb je de verschillende HTTP skins al getest? Daar zitten erg leuke onder waarmee je ook vanaf elk apparaat je XBMC kunt bedienen via de webbrowser. Daarnaast is er natuurlijk een officiële XBMC app in de appstore.Dennisdn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:40:
[...]
Ik gebruik Teamviewer. Het werkt goed, simpel en gratis! Daarmee omzeil je ook een eventueel probleem dat Windows7 Home geen remote desktop ondersteund. Maar ik blijf wel doorzoeken naar betere apps. Eigenlijk hetzelfde wat jij zegt, ben ik best bereid 10 tot 15 euro te betalen voor een goede app. Maar voordat ik er 1 koop moet ik wel zeker weten dat het super werkt...
Mwoah... Mijn vrouw heeft aanzienlijk minder problemen met XBMC dan met de Popcorn die we er voor hadden. Ik heb wel de Logitech Harmony One een beetje logisch (voor haar) geprogrammeerdKozz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:43:
[...]
Ben ik niet met je eens. Voor een goed ingerichte XBMC heb je wel kennis van zaken nodig, bij een kant-en-klare media speler een stuk minder. Jouw vriendin heeft jou als het fout gaat, maar wat als jij er niet bent?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Ligt eraan, er zijn nu een aantal XBMC standalone versies die weinig tot geen kennis van zaken vereisen (oke, voor het installeren heb je wel een beetje basiskennis computergebruik nodig). Denk aan XBMC live, OpenELEC etc.Kozz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:43:
[...]
eh, mag ik misschien een antwoord op mijn vragenVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:09:
[...]
Ligt eraan, er zijn nu een aantal XBMC standalone versies die weinig tot geen kennis van zaken vereisen (oke, voor het installeren heb je wel een beetje basiskennis computergebruik nodig). Denk aan XBMC live, OpenELEC etc.
Xbmc is om verschillende redenen en is wel degelijk te bedienen door een digibeet
Kan iemand me hiermee op weg helpen? Via de webbrowser bedienen? Klinkt namelijk als de meest simpele oplossing die er is, maar via Google kom ik niet zover.martdj schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:08:
[...]
Heb je de verschillende HTTP skins al getest? Daar zitten erg leuke onder waarmee je ook vanaf elk apparaat je XBMC kunt bedienen via de webbrowser. Daarnaast is er natuurlijk een officiële XBMC app in de appstore.
Ik heb:
- windows7 home, dus geen remote control ingebouwd. Ik gebruik de night skin
- via de xbmc wiki kwam ik tot het aanzetten van de webbrowser, dan staat er poort 80 en gebruikersnaam xbmc standaard ingesteld. Bij webinterface default. Geen wachtwoord. De gebeurtenissen op afstand ook beide ingeschakeld.
Daarna typ ik op de iPad in de webbrowser http://(mijn ip)/
Dan zegt de pad dat de pagina niet geopend kan worden.
Google bied geen duidelijke uitkomst... Weet iemand een site die me op weg helpt?
En dan gebeurd er niks
probeer eens http://ipadres:poort/Dennisdn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:10:
[...]
Daarna typ ik op de iPad in de webbrowser http://(mijn ip)/
En dan gebeurd er niks
Ik zou een hogere poort nemen, bijvoorbeeld 8080 of 12345, waarom weet ik niet, maar poort 80 voelt zo naakt.
ipadres kun je ook vervangen door computernaam overigens, dat is prettig als je pc af en toe een ander ip krijgt toegewezen van je router.
Omdat ze ons de schuld geven van "@_random_actie". :-pWestmania schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:20:
Waarom moeten wij het eigenlijk altijd oplossen voor onze vrouwen?
[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 13-01-2011 20:33 ]
Ik ga het vanavond meteen proberen! Dank je!Mar2zz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:32:
[...]
probeer eens http://ipadres:poort/
Ik zou een hogere poort nemen, bijvoorbeeld 8080 of 12345, waarom weet ik niet, maar poort 80 voelt zo naakt.
ipadres kun je ook vervangen door computernaam overigens, dat is prettig als je pc af en toe een ander ip krijgt toegewezen van je router.
2 vinger-scroll methode niet bekend?Dennisdn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:13:
De laatste zin: en dan gebeurd er niks hoort er niet bij, lukt niet om hem te verwijderen
Stomme iPad wil niet scrollen binnen een tekstvak.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Tof om te horen!GroteBozewolf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:40:
Voor de geïnteresseerden: Ik heb twee nieuwe kanalen af voor XOT-Uzg:
• beta.uitzendinggemist.nl (ja, met ondersteuning voor de hoge kwaliteit streams)
• www.rtlxl.nl (nieuwe RTL uitzendinggemist pagina, met ondersteuning voor de hoge kwaliteit streams, en betere indicatie van DRM streams)
Verder gaat XOT gebruik maken van de XBMC Add-on Settings voor ondere andere de default stream kwaliteit in te stellen (Low, Medium of High). XOT-Uzg.v3.2.3 zal ergens aan de het einde de volgende week of de week erna uitkomen. Dan zullen de nieuwe kanalen ook pas beschikbaar komen.
Ik heb zelf je script aangepast zodat ik in het context menu rtlipad een optie heb om te downloaden en daarna automatisch af te spelen, dit om de bug op te lossen dat hij steeds maar blijft bufferen na een minuut of 10. Misschien een idee om deze functie standaard te implementeren? Dit lost namelijk ook de bug op dat je een uitzendinggemist stream niet op pauze kan zetten omdat hij er even daarna weer uit knalt.
heb deze oplossing geprobeerd (bijwerken van de NVidia driver), gevoelsmatig loopt de video nu smooth door. Moet nog de debuglog nog wel doorakkeren.r3v0ss schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:30:
[...]
Heb er een beetje last van, merk dat er om de X minuten frames gedropt worden. Moet nog wel ff de logs doorwerken om te kijken of er iets gebeurt. Skingeluiden uitzetten kan sowieso geen kwaad.
Graag gedaan
Even een update over mijn inrichting van mn Xbmc enz..
Heb het nu zover dat ik op mn ipad in de beta van FTD 4.0 kan zoeken naar downloads en via Sabmobile HD op mn ipad de nzb's toe kan sturen naar mn sabnzbd op mn synology nas, waarna de downloads in XBMC bekeken worden waar vervolgens de ondertitel scraper de laatste films/series bekeken worden..
Dit uiteraard allemaal met fan-art, beschrijving en rating van de film/serie/muziekalbum.
Rechtstreekse koppeling van FTD 4.0 naar Sabnzb zou helemaal mooi zijn.
De zoekoptie in MyNZB/Sabmobile in NZBmatrix zijn trouwens ook super!
Series gaan over het algemeen via sickbeard en krijg een mailtje als er een nieuwe aflevering is..
Over het algemeen zeer tevreden over mn inrichting!
Dingen die ik nog wil doen zijn: USB dvb-c tuner aansluiten en live tv voor elkaar krijgen. Vriend van me heeft dit al draaien inclusief softcam
[ Voor 16% gewijzigd door Vince22 op 14-01-2011 11:16 ]
Heeft iemand ervaringen met apple TV + XBMC en streamen over stopcontact ?Spam schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:37:
Ik heb al eerder hier wat vragen gesteld over een stille XBMC omgeving voor mijn broer (een redelijke digibeet). Het mag geen geluid maken, moet klein zijn en hij kan geen UTP kabel naar zijn TV trekken (dus wifi). Eerder op dit forum vertelde ik over een fanless shuttle maar die voldeed niet (ligt aan drivers vermoed ik nog steeds). En bij krachtigere modellen liep de prijs alleen maar verder op. Echter dacht ik ineens aan de de Apple TV met CrystalHD chip aan en deze wordt kant-en-klaar op marktplaats aangeboden.
Een paar vragen hierover:
- Ik las over problemen met bepaalde skins vanwege grafisch te zwaar. Welke zijn dit ?
- Wat zijn de afspeel ervaringen tot nu toe met deze aangepaste versie appleTV ? Ik las wat problemen op de topic met de Crystal HD drivers in de laatste XBMC release?
- Aangezien de wifi module eruit gesloopt is en (zoals eerder besproken hier) dat dit sowieso niet altijd lekker gaat zat ik de denken aan net netwerk over het stopcontact te laten gaan. Nu las ik in een oude CT! test dat dit niet echt veel boven de 802.11g standaard komt. Heeft iemand hier ervaringen mee en is de snelheid inmiddels hoog genoeg voor 1080p streaming? Zo las ik iets over de netgear AV500 maar zijn deze beweringen in de praktijk ook haalbaar ?
- Meer gerelateerd aan XBMC : kun je on the fly playlists maken binnen het menu?
Zat zelf ook aan een dergelijke setup te denken, heb een Apple TV + XBMC + Synology NAS (211j) in bestelling staan. Managen via de iPad klinkt leuk, ook maar proberen
Sickbeard gaat er ook nog komen.
Heb je trouwens een tip voor een duidelijke en uitgebreide client voor de iPad --> XBMC interface?
Vince22 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:12:
[...]
Graag gedaan![]()
Even een update over mijn inrichting van mn Xbmc enz..
Heb het nu zover dat ik op mn ipad in de beta van FTD 4.0 kan zoeken naar downloads en via Sabmobile HD op mn ipad de nzb's toe kan sturen naar mn sabnzbd op mn synology nas, waarna de downloads in XBMC bekeken worden waar vervolgens de ondertitel scraper de laatste films/series bekeken worden..
Dit uiteraard allemaal met fan-art, beschrijving en rating van de film/serie/muziekalbum.
Rechtstreekse koppeling van FTD 4.0 naar Sabnzb zou helemaal mooi zijn.
De zoekoptie in MyNZB/Sabmobile in NZBmatrix zijn trouwens ook super!
Series gaan over het algemeen via sickbeard en krijg een mailtje als er een nieuwe aflevering is..
Over het algemeen zeer tevreden over mn inrichting!
Dingen die ik nog wil doen zijn: USB dvb-c tuner aansluiten en live tv voor elkaar krijgen. Vriend van me heeft dit al draaien inclusief softcam
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Deze werkt naar behoren op de nieuwe XBMC versies: XBMC commanderThrace Grumble schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:44:
[..]
Heb je trouwens een tip voor een duidelijke en uitgebreide client voor de iPad --> XBMC interface?
[...]
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Klinkt goed. Kan je mij jouw aangepaste file mailen? Dan zal ik het implementeren.Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:40:
[...]
Tof om te horen!. Vooral dat beta.uitzendinggeminst.nl er nu ook in voorkomt.
Ik heb zelf je script aangepast zodat ik in het context menu rtlipad een optie heb om te downloaden en daarna automatisch af te spelen, dit om de bug op te lossen dat hij steeds maar blijft bufferen na een minuut of 10. Misschien een idee om deze functie standaard te implementeren? Dit lost namelijk ook de bug op dat je een uitzendinggemist stream niet op pauze kan zetten omdat hij er even daarna weer uit knalt.
Nee niet echt, ik gebruik gewoon mn harmony one daarvoor! De xbmc remote voor de iphone werkt ook heel mooi op de ipad alleen ik vind het gewoon handiger als ik mn tv aan heb staan dat ik met de afstandsbediening heen en weer klik en druk. Dan kan ik ook meteen volume regelen enzovoorts.Thrace Grumble schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:44:
Klinkt erg goed!
Zat zelf ook aan een dergelijke setup te denken, heb een Apple TV + XBMC + Synology NAS (211j) in bestelling staan. Managen via de iPad klinkt leuk, ook maar proberen
Sickbeard gaat er ook nog komen.
[...]
Ga je ook zo broadcom chip in je appletv zetten?
Zie hier voor meer informatie: http://pwiddershoven.nl/blog/2011/01/05/airplayer.html.
Is het gelukt met de HTTP interface? Even als aanvulling op een van de vorige posts: er werd iets gezegd over de verschillende HTTP skins. Jij gaf aan dat je de Night skin gebruikt. Dat is misschien even verwarrend, maar hier lopen 2 dingen door elkaar. Met die HTTP skins bedoelde de poster eigenlijk de HTTP webinterfaces die als add-on vanuit Dharma gekozen kunnen worden. Er zijn naast de default interface nog in ieder geval 2 andere die zo te selecteren zijn.Dennisdn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:40:
[...]
Ik ga het vanavond meteen proberen! Dank je!
1) multi-pc library en xbmc-remote:
Ik heb vandaag de video library verplaatst naar de mysql database op m'n NAS en de advancedsettings.xml aangepast. Nieuwe library werkt naar behoren en kan nu vanuit 2 pc's worden bekeken.
Maar: als ik nu op mijn Android telefoon met de officiele XBMC app mijn video library wil bekijken, zegt ie dat ie leeg is. Het lijkt er dus op dat die app niet naar die nieuwe locatie kijkt? Kan iemand met een soortgelijke opstelling dit nakijken en aangeven of dat bij hem/haar wel werkt?
2) XOT-UZG en geluidsinstellingen
Ik zat vandaag wat te spelen met XOT-UZG. Gebruik ik eigenlijk zelden en zojuist speelde ik ermee terwijl ik met XBMC het geluid laag had gezet, maar mijn versterker staat wel gewoon open. Ik startte een uitzending en het geluid kwam vol de huiskamer in. Geluidsniveau van xbmc werd dus volledig genegeerd. Snel naar m'n versterker gerend om het geluid dicht te gooien. Buren nog net niet boos
Blijkt dus dat die stream via vlc wordt afgespeeld en die geluidsinstellingen kan ik dus niet vanuit de remote app bedienen. Is dit bekend? Is hier een work-around voor?
btw: Het gaat om deze set:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220706079978&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
[ Voor 9% gewijzigd door ikke26 op 15-01-2011 10:51 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 15-01-2011 11:19 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Om hem in lirc aan de praat te krijgen, moet je wel weten welke ontvanger het is natuurlijk. Wat zegt lsusb er over?ikke26 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:50:
Ik heb sinds gisteren, via eBay een HP remote binnengekregen. Ik heb op mijn pc een dual-boot met windows en Ubuntu desktop 10.04, met op allebei XBMC. Bij windows werkten de receiver en de afstandsbediening meteen plug&play, maar bij ubuntu niet. Ik heb al lirc geinstalleerd, maar ik heb het nog niet werkend, weet iemand hoe je dit werkend kan krijgen?
btw: Het gaat om deze set:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220706079978&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Bus 002 Device 003: ID 1934:5168
Bus 002 Device 002: ID 046d:c517 Logitech, Inc. LX710 Cordless Desktop Laser
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 002: ID 0bda:0151 Realtek Semiconductor Corp. Mass Storage Device
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
@hieronder:
Ik dacht al dat de eerste de ontvanger was, ik wist alleen niet dat je dat op die manier ook op kon zoeken, had al wel naar typenummer gekeken e.d., maar ik wist niet dat het ook zo kon. Bedankt, ik ga er naar kijken, en zien of ik het zo werkend kan krijgen.
Edit: Ik heb gekeken naar de zoekresultaten, maar kon niet echt iets vinden waarmee ik het kon verhelpen, er stond vooral dat je de xbmcfreak cd kon installeren, en dat het dan waarschijnlijk meteen werkte, maar ik ben niet van plan om mijn Ubuntu te verwijderen, aangezien ik deze ook in Gnome gebruik. Weet iemand hoe ik het toch werkend kan krijgen?
[ Voor 50% gewijzigd door ikke26 op 16-01-2011 21:10 ]
Ik heb alleen nog een geluidspobleem voor keuze geluid via HDMI of Spdif,
Bijv: Mijn films wil ik afgespeeld hebben via mijn receiver en dus met Spdif luisteren,
-->staat zo ingesteld in XMBC bij de geluids opties.
Probleem ontstaat als mijn dochter "Spongebob" gaat kijken.(je hebt geen idee wat een schreeuwerd die Spongebob is) Ik wil dus dat die niet via de Spdif gaat maar via HDMI word doorgegeven naar de TV.
Dit is wellicht mogelijk als dochterlief dat instelt in de configuratie van XBMC maar dat lijkt me niet verstandig
Nu is het in WIN 7 mogelijk om ook de keuze te maken hoe de Audio doorgifte moet plaats vinden via Spdif of via HDMI maar ook hiervoor zijn er dan handelingen nodig die ik mijn dochter niet wil laten doen.
Wat ik dus zoek is of het mogelijk is om via een sneltoets en/of snelkoppeling hierboven beschreven proces (wat eigenlijk gebeurd dmv: Configuratiescherm-->Geluid en dan HDMI of Spdif als standaard instellen) uit te voeren...
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.