Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Frixel schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:05:
Ik heb XBMC perfect draaien op mijn Win7 systeem.
Ik heb alleen nog een geluidspobleem voor keuze geluid via HDMI of Spdif,
[..]
Op xbmcfreak.nl zag ik laatst een verwijzing naar een forumpost op het xbmc forum om 2 geluidsuitgangen volledig te kunnen configureren. Misschien is dat wat voor je.

[ Voor 52% gewijzigd door martdj op 16-01-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 17:35
martdj schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Op xbmcfreak.nl zag ik laatst een verwijzing naar een forumpost op het xbmc forum om 2 geluidsuitgangen volledig te kunnen configureren. Misschien is dat wat voor je.
Volgens mij bedoel je deze :
Dual Audio Output support for XBMC
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik ben een volledige newbie op het gebied van XBMC.
Op zich heb ik een hele cleane installatie van de huidige XBMC (10.0 dus) op basis van W7 x64.
Normale A/V gaat allemaal goed. Ik heb echter de plugin voor Nederland 24 toegevoegd. Deze is 'geïnstalleerd' volgens XBMC, ik kan hem configureren, maar ik heb geen idee hoe ik hem ook daadwerkelijk kan gebruiken.
Iemand een snelle suggestie? Dank!

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09
Frixel schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:05:
Ik heb XBMC perfect draaien op mijn Win7 systeem.
Ik heb alleen nog een geluidspobleem voor keuze geluid via HDMI of Spdif,

Bijv: Mijn films wil ik afgespeeld hebben via mijn receiver en dus met Spdif luisteren,
-->staat zo ingesteld in XMBC bij de geluids opties.
Probleem ontstaat als mijn dochter "Spongebob" gaat kijken.(je hebt geen idee wat een schreeuwerd die Spongebob is) Ik wil dus dat die niet via de Spdif gaat maar via HDMI word doorgegeven naar de TV.

Dit is wellicht mogelijk als dochterlief dat instelt in de configuratie van XBMC maar dat lijkt me niet verstandig :9~

Nu is het in WIN 7 mogelijk om ook de keuze te maken hoe de Audio doorgifte moet plaats vinden via Spdif of via HDMI maar ook hiervoor zijn er dan handelingen nodig die ik mijn dochter niet wil laten doen.

Wat ik dus zoek is of het mogelijk is om via een sneltoets en/of snelkoppeling hierboven beschreven proces (wat eigenlijk gebeurd dmv: Configuratiescherm-->Geluid en dan HDMI of Spdif als standaard instellen) uit te voeren...
Is simpel te realiseren binnen XBMC: maak een profiel "spongebob" aan met als enige verschil de audio uitgang. Daarna kan je eenvoudig switchen naar het "spongebob" profiel d.m.v. één toets.
Om met de "b" toets te schakelen naar het spongebob profiel: maak een bestand aan "c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keyboard.xml" met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <b>LoadProfile(spongebob)</b>
    </keyboard>
  </global>  
</keymap>

Je kan ook instellen dat je bij het starten van xbmc een keuze moet maken welk profiel je wil gebruiken.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:02:
Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik ben een volledige newbie op het gebied van XBMC.
Op zich heb ik een hele cleane installatie van de huidige XBMC (10.0 dus) op basis van W7 x64.
Normale A/V gaat allemaal goed. Ik heb echter de plugin voor Nederland 24 toegevoegd. Deze is 'geïnstalleerd' volgens XBMC, ik kan hem configureren, maar ik heb geen idee hoe ik hem ook daadwerkelijk kan gebruiken.
Iemand een snelle suggestie? Dank!

Dave
Home -> Videos -> Video Add-ons -> Nederland 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:17:
Home -> Videos -> Video Add-ons -> Nederland 24
Ai. Soms zijn dingen zo simpel dat je de oplossing niet kunt vinden....
Thanks!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb de instellingen zo staan dat hij bij het openen van XBMC altijd de library update. Bij muziek doet hij dat echter niet, daar meot ik elke keer scrape to library gebruiken per album (which sucks :+ )

Kan na een ochtendje opties napluizen niets vinden wat helpt, iemand een idee? (ID3 tags staan goed, zijn via Tag&Rename gedaan.)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Roeligan schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:41:
Ik heb de instellingen zo staan dat hij bij het openen van XBMC altijd de library update. Bij muziek doet hij dat echter niet, daar meot ik elke keer scrape to library gebruiken per album (which sucks :+ )

Kan na een ochtendje opties napluizen niets vinden wat helpt, iemand een idee? (ID3 tags staan goed, zijn via Tag&Rename gedaan.)
Je kunt natuurlijk ook gewoon op je volledige muziekmap zeggen "Scrape to library". Ik denk misschien te simpel, maar zo doe ik het altijd. En dan is-ie de eerste keer eindeloos bezig (tja, 70 GiB muziek, wat wil je).

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 09:24
Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:11:
[...]
Is simpel te realiseren binnen XBMC: maak een profiel "spongebob" aan met als enige verschil de audio uitgang. Daarna kan je eenvoudig switchen naar het "spongebob" profiel d.m.v. één toets.
Om met de "b" toets te schakelen naar het spongebob profiel: maak een bestand aan "c:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keyboard.xml" met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
    </keyboard>
  </global>  
</keymap>

Je kan ook instellen dat je bij het starten van xbmc een keuze moet maken welk profiel je wil gebruiken.
Ik durf het bijna niet te vragen :o maar hoe maak ik een profiel aan binnen XBMC?
In systeem van xbmc kan ik er geen optie over vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:20
xburchartz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:44:
[...]

Is het gelukt met de HTTP interface? Even als aanvulling op een van de vorige posts: er werd iets gezegd over de verschillende HTTP skins. Jij gaf aan dat je de Night skin gebruikt. Dat is misschien even verwarrend, maar hier lopen 2 dingen door elkaar. Met die HTTP skins bedoelde de poster eigenlijk de HTTP webinterfaces die als add-on vanuit Dharma gekozen kunnen worden. Er zijn naast de default interface nog in ieder geval 2 andere die zo te selecteren zijn.
Excuus voor de late reactie. Dat de http-skins iets anders zijn als de xbmc-skins was idd bekend.
Het probleem zat het denk ik in de iPad, want op en andere Windows laptop werkte het via http meteen.
Echter vind ik het niet zo mooi als dat teamviewer werkt, dus daar hou ik het voorlopig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Frixel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen :o maar hoe maak ik een profiel aan binnen XBMC?
In systeem van xbmc kan ik er geen optie over vinden 8)7
Oeps, gevonden.
Ik ga altijd vanuit het home scherm klik ik op systeem en dan kom je daar terecht.
Maar als je in het home scherm op systeem staat en je doet dan nog een keer op het pijltje naar rechts dan komt daar een optie voor profielen tevoorschijn.

Wat ik nog wel wil vragen.
Ik kom binnen xbmc de optie tegen om bijv een map als favoriet in te stellen maar ik kan het dan nooit terug vinden.
In het Home scherm zie ik ook de map favorieten niet, waar staat die nou of moet ik dat ergens activeren dat ik dat wil gebruiken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 09:51

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Frixel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:04:
[...]
In het Home scherm zie ik ook de map favorieten niet, waar staat die nou of moet ik dat ergens activeren dat ik dat wil gebruiken? 8)7
naast de powerknop in het homescherm (tenminste bij de standaard confluence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:11:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
    </keyboard>
  </global>  
</keymap>

Natuurlijk meteen mee aan de slag gegaan en een profiel spongebob aangemaakt. O+
Helaas werkt het toch niet want je kan in XBMC zetten wat je wilt hoe de audio moet lopen(spdif/analoog/hdmi) maar als het in het besturingssysteem(win7) staat ingesteld als Spdif blijft het geluid toch zo gaan en niet via HDMI ook al staat dat in XBMC :-(

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img148/4330/74audio.jpg

Volgens mij is het dus de kunst om met een truc (snelkopeling/toetscombinatie oid) de standaard audioapparaat anders in te stellen afhankelijk voor mij of spongebob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Frixel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:59:
[...]

Natuurlijk meteen mee aan de slag gegaan en een profiel spongebob aangemaakt. O+
Helaas werkt het toch niet want je kan in XBMC zetten wat je wilt hoe de audio moet lopen(spdif/analoog/hdmi) maar als het in het besturingssysteem(win7) staat ingesteld als Spdif blijft het geluid toch zo gaan en niet via HDMI ook al staat dat in XBMC :-(

[afbeelding]

Volgens mij is het dus de kunst om met een truc (snelkopeling/toetscombinatie oid) de standaard audioapparaat anders in te stellen afhankelijk voor mij of spongebob.
Het werkt wel, maar je moet in Windows beide uitvoerapparaten "aan" hebben staan:
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/9019/18436057.png
Vergeet ook niet om in XBMC zowel "Audio output" als "Audio output device" op de juiste waardes te zetten.
En naast "spongebob", moet je nog een tweede profiel aanmaken; bijv. "standaard".
Daarna moet je in XBMC het profiel login screen aanzetten, zodat je bij het starten van XBMC de twee profielen kan kiezen en kan instellen.
Ten slotte krijgen beide profielen hun eigen profiel folders, dus je moet in beide profiel folders een juiste "keyboard.xml" plaatsen (bijv. "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\ profiles\standaard\keymaps\keyboard.xml").
In de xml voor "standaard" moet je instellen dat je met toets "b" schakelt naar "spongebob" en in de xml voor "spongebob" dat je met toets "b" schakelt naar "standaard".
Je kan daarna het profiel inlogscherm uitschakelen en met de toets "b" tussen de beide profielen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Ik kwam vandaag wat berichten tegen over de ASUS s1-at5nm10e. Lijkt me een waardige opvolger van de alom geprezen Asrock ION 330HT. Zijn er daarnaast nog meer alternatieven bekend voor rond de 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:08:
[...]

Het werkt wel, maar je moet in Windows beide uitvoerapparaten "aan" hebben staan:
[afbeelding]
Vergeet ook niet om in XBMC zowel "Audio output" als "Audio output device" op de juiste waardes te zetten.
En naast "spongebob", moet je nog een tweede profiel aanmaken; bijv. "standaard".
Daarna moet je in XBMC het profiel login screen aanzetten, zodat je bij het starten van XBMC de twee profielen kan kiezen en kan instellen.
Ten slotte krijgen beide profielen hun eigen profiel folders, dus je moet in beide profiel folders een juiste "keyboard.xml" plaatsen (bijv. "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\ profiles\standaard\keymaps\keyboard.xml").
In de xml voor "standaard" moet je instellen dat je met toets "b" schakelt naar "spongebob" en in de xml voor "spongebob" dat je met toets "b" schakelt naar "standaard".
Je kan daarna het profiel inlogscherm uitschakelen en met de toets "b" tussen de beide profielen schakelen.
_/-\o_ TOP _/-\o_
Voor het audio gedeelte werkt dit inderdaad goed, dank voor de SUPER heldere uitleg O+

Alleen het schakelen met b wil niet lukken.
Ik heb nu drie profielen staan waarvan er twee (die ik aangemaakt heb in de "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\ [b]profiles\ staan.
Profiel 1 = het standaard profiel en staat niet in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\
Profiel 2 = Spongebob en staat wel in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\
Profiel 3 = ik en staat ook in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\

Ik heb nu in profiel 2 en profiel 3 een bestand gemaakt en die opgeslagen als keyboard.xml
In de .xlm staat deze tekst:(in map ik verwijst naar spongebob en in map spongebob verwijst naar ik)
<keymap>
<global>
<keyboard>
</keyboard>
</global>
</keymap>

Als ik xbmc opstart dan is dat de "standaard" xbmc en die heb ik natuurlijk geen keyboard.xml bestand meegegeven want die staat ook niet in de map "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\ profiles\

Moet ik nu het profiel standaard in XBMC verwijderen?
Start XBMC dan nog wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Frixel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:28:
[...]

_/-\o_ TOP _/-\o_
Voor het audio gedeelte werkt dit inderdaad goed, dank voor de SUPER heldere uitleg O+

Alleen het schakelen met b wil niet lukken.
Ik heb nu drie profielen staan waarvan er twee (die ik aangemaakt heb in de "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\ [b]profiles\ staan.
Profiel 1 = het standaard profiel en staat niet in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\
Profiel 2 = Spongebob en staat wel in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\
Profiel 3 = ik en staat ook in "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\

Ik heb nu in profiel 2 en profiel 3 een bestand gemaakt en die opgeslagen als keyboard.xml
In de .xlm staat deze tekst:(in map ik verwijst naar spongebob en in map spongebob verwijst naar ik)
<keymap>
<global>
<keyboard>
</keyboard>
</global>
</keymap>

Als ik xbmc opstart dan is dat de "standaard" xbmc en die heb ik natuurlijk geen keyboard.xml bestand meegegeven want die staat ook niet in de map "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\ profiles\

Moet ik nu het profiel standaard in XBMC verwijderen?
Start XBMC dan nog wel op?
Om vanuit het standaard profiel te kunnen schakelen naar spongebob, moet je in
"C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\" een bestand "keyboard.xml" maken waarin de toets "b" verwijst naar "spongebob".
Vervolgens zal toets "b" schakelen tussen "spongebob" en "ik".
Waren de folders "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\ik" en "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\spongebob" al automatisch aangemaakt?
En heb je de twee xml's voor "ik" en "spongebob" wel in de subfolder "keymaps" gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai XBMC 10.0 met Media Portal. Werkt fantastisch met MKV, m2ts bestanden etc.

Enkel zit ik met de BDMV stream mappen met daarin meerdere m2ts bestanden. Ik krijg het niet voor elkaar dit te laten werken in XBMC. Ik scrape op de map met daarin de bestanden. Deze komt dan netjes in mijn film lijst te staan. Ik kan alleen klikken wat ik wil, maar de film wordt niet afgespeeld.

Is hier een oplossing voor? Kan XBMC überhaupt omgaan met een map met daarin meerdere m2ts bestanden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:22
Misschien is dit een bekende add-on, maar ik had er alleszins nog niets over gelezen of gehoord: Icefilms

Een app die films, tv-series, music dvd's, standup shows en dergelijke streamt naar pc. Er is nu ook een addon voor XBMC en die werkt echt super :)
Als ik een film wil kijken, hoef ik maar naar "movies" te gaan en dan naar popular, recent added, highest rated om een lijst van topfilms te krijgen. Met een paar keer klikken heb ik een gestreamde film op mijn scherm in 720p high definition. En met mijn 30mbps abonnementje heb ik hem nog niet zien bufferen.. vloeiende stream!

Heb ondertussen mijn tv series die ik opsloeg op mijn externe schijf ook verwijderd, want in IceFilms hoef je maar naar tv-series te gaan, dan op popular, en ik kan big bang theory, family guy, the OC, en honderden anderen opvragen en élke aflevering beginnen streamen :D

Ondertiteling kan je manueel opzoeken en toevoegen met de xbmc subtitles add-on in Dharma :)
Best een gratis accountje aanmaken bij megaupload wel, maar dit duurt nog geen 30 seconden.
How to install my repository (necessary to install the addon)
1. Download my repository file
2. Open XBMC and go to Settings > Addons > Install From Zip File
3. Browse to where your downloads are.
4. Select and install repository.googlecode.anarchintosh-projects.zip
Voor meer info over IceFilms (+repo): http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87703

[ Voor 14% gewijzigd door JSS540 op 16-01-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
ikke26 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:24:
Lsusb zegt het volgende:
Bus 002 Device 003: ID 1934:5168
Bus 002 Device 002: ID 046d:c517 Logitech, Inc. LX710 Cordless Desktop Laser
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 002: ID 0bda:0151 Realtek Semiconductor Corp. Mass Storage Device
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

@hieronder:
Ik dacht al dat de eerste de ontvanger was, ik wist alleen niet dat je dat op die manier ook op kon zoeken, had al wel naar typenummer gekeken e.d., maar ik wist niet dat het ook zo kon. Bedankt, ik ga er naar kijken, en zien of ik het zo werkend kan krijgen.

Edit: Ik heb gekeken naar de zoekresultaten, maar kon niet echt iets vinden waarmee ik het kon verhelpen, er stond vooral dat je de xbmcfreak cd kon installeren, en dat het dan waarschijnlijk meteen werkte, maar ik ben niet van plan om mijn Ubuntu te verwijderen, aangezien ik deze ook in Gnome gebruik. Weet iemand hoe ik het toch werkend kan krijgen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Er is al gezegd dat het bovenste device je infrarood ontvanger is. Dus pak google erbij om te vinden hoe je die met lirc aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Om vanuit het standaard profiel te kunnen schakelen naar spongebob, moet je in
"C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\" een bestand "keyboard.xml" maken waarin de toets "b" verwijst naar "spongebob".
Vervolgens zal toets "b" schakelen tussen "spongebob" en "ik".
Waren de folders "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\ik" en "C:\Users[je naam]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\profiles\spongebob" al automatisch aangemaakt?
En heb je de twee xml's voor "ik" en "spongebob" wel in de subfolder "keymaps" gemaakt?
Hé, TOP man _/-\o_ dit werkt fantastich...
Jammer dat je niet kan zien ik welk profiel je zit als je op beide profiels dezelfde skin gebruikt. :o

Met het schakelen tussen de profielen dmv de b-toets komt er onder in beeld een pop-up over een alarmklok met de melding: gestopt met nog 0m25s te gaan }:O
Waar komt dat nou vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36

TFHfony

Professional Weirdo

JSS540 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:08:
Misschien is dit een bekende add-on, maar ik had er alleszins nog niets over gelezen of gehoord: Icefilms

Een app die films, tv-series, music dvd's, standup shows en dergelijke streamt naar pc. Er is nu ook een addon voor XBMC en die werkt echt super :)
Als ik een film wil kijken, hoef ik maar naar "movies" te gaan en dan naar popular, recent added, highest rated om een lijst van topfilms te krijgen. Met een paar keer klikken heb ik een gestreamde film op mijn scherm in 720p high definition. En met mijn 30mbps abonnementje heb ik hem nog niet zien bufferen.. vloeiende stream!

Heb ondertussen mijn tv series die ik opsloeg op mijn externe schijf ook verwijderd, want in IceFilms hoef je maar naar tv-series te gaan, dan op popular, en ik kan big bang theory, family guy, the OC, en honderden anderen opvragen en élke aflevering beginnen streamen :D

Ondertiteling kan je manueel opzoeken en toevoegen met de xbmc subtitles add-on in Dharma :)
Best een gratis accountje aanmaken bij megaupload wel, maar dit duurt nog geen 30 seconden.

[...]

Voor meer info over IceFilms (+repo): http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87703
Wat een leuke tip :) Net geïnstalleerd en zit nu naar een concert van Bob Marley te kijken :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:05:
Ik draai XBMC 10.0 met Media Portal. Werkt fantastisch met MKV, m2ts bestanden etc.

Enkel zit ik met de BDMV stream mappen met daarin meerdere m2ts bestanden. Ik krijg het niet voor elkaar dit te laten werken in XBMC. Ik scrape op de map met daarin de bestanden. Deze komt dan netjes in mijn film lijst te staan. Ik kan alleen klikken wat ik wil, maar de film wordt niet afgespeeld.

Is hier een oplossing voor? Kan XBMC überhaupt omgaan met een map met daarin meerdere m2ts bestanden.

Alvast bedankt!
xbmc kan niet omgaan met bluray menu's.
Wat je dus moet doen is het bestand van de hoofdfilm (meestal de grootste) alleen in een map zetten.
De rest van de bestanden kan je wegmikken.
De hoofdfilm hernoem je dan naar filmnaam.m2ts.
Opnieuw scrapen en het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby

[...]

Even geprobeerd, maar: captcha's invoeren, constant bufferen, niet kunnen terug- of doorspoelen, lage kwaliteit tv series, films in delen geknipt. Maar als je daarme kan leven: ideaal ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Blobby op 16-01-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36

TFHfony

Professional Weirdo

Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:37:
[...]
Even geprobeerd, maar: captcha's invoeren, constant bufferen, niet kunnen terug- of doorspoelen, lage kwaliteit tv series, films in delen geknipt. Maar als je daarme kan leven: ideaal ;)
Een aantal zijn inderdaad voorzien van Catchpa's, maar een groot deel ook niet. Net "How I met Your Mother" opgestart. Werkt prima, geen bufferen... resolutie is iets van 624 bij 352. Wat minder dan NTSC, maar het zag er prima uit. Bitrates zo rond de 2 - 4 mbit/sec. Valt me niet tegen.

Die catchpa's zijn wat jammer, maar niet zo heel vreemd denk ik. Het zou wel fijn zijn als die wat groter in beeld kwamen ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:05:

Alvast bedankt!
Aan Blu-ray (iso) ondersteuning wordt gewerkt, vooralsnog zonder menu ondersteuning (maar wel met chapters e.d.). Als het geen probleem is om zelf te compileren, dan kun je eens een kijkje nemen in deze thread (vanaf hier).

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/vwsxfm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37

[...]En met mijn 30mbps abonnementje heb ik hem nog niet zien bufferen.. vloeiende stream!

[...]
Ik heb net naar een ep van 30Rock gekeken, dat ging perfect.
Maar daarna X-Files geprobeerd en Planet Earth, en beide bufferden regelmatig...

Ik heb ook 30mbit, maar volgens mij moet je met 10 al toekomen, aangezien het wel duidelijk SD-kwaliteit is :)

[edit]
Ah, ik was blijkbaar niet de eerste die dit opmerkte :P

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 16-01-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:36:
[...]

xbmc kan niet omgaan met bluray menu's.
Wat je dus moet doen is het bestand van de hoofdfilm (meestal de grootste) alleen in een map zetten.
De rest van de bestanden kan je wegmikken.
De hoofdfilm hernoem je dan naar filmnaam.m2ts.
Opnieuw scrapen en het moet werken.
dat werkt inderdaad prima, alleen heb ik nu ook een bluray waarbij de stream map uit meerdere m2ts bestanden bestaat. hoe hiermee om te gaan?
EaS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Aan Blu-ray (iso) ondersteuning wordt gewerkt, vooralsnog zonder menu ondersteuning (maar wel met chapters e.d.). Als het geen probleem is om zelf te compileren, dan kun je eens een kijkje nemen in deze thread (vanaf hier).

[afbeelding]
menu's boeit niet zoveel. thanks voor de info, ga het eens doorlezen. net even snel bekeken, maar denk dat dit nog even boven mijn niveau is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:56:
[...]

dat werkt inderdaad prima, alleen heb ik nu ook een bluray waarbij de stream map uit meerdere m2ts bestanden bestaat. hoe hiermee om te gaan?

[...]
Hangt er van af wat de inhoud is van de verschillende files.
1 film in meerdere stukken? Episodes van een serie?

Film kan je "film CDx.m2ts" gebruiken, serie gewoon "Serie SxEx.m2ts" bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een dikke laag stof afblazen van dit topic.

Ik ben nieuw in het Xbox gebeuren en heb sinds eergisteren een Xbox in mijn bezit.

Nu heb ik vandaag na veel moeite deze aan kunnen sluiten in het netwerk met mijn computer.

ik heb verschillende vragen die hier hopelijk beantwoord zullen worden:

1.Hoe kan ik internetradio (shoutcast?) luisteren via de XBMC?
2.Kan ik ook een Xbox game op de Xbox spelen via het netwerk dat als *.iso file staat mijn computer?
Zo ja, doe ik dit?
3.Kan ik middels een emulator (welke?) een pc spel spelen op de Xbox (spel staat dan op mijn computer)?
Zo ja, hoe doe ik dit?
3.De "weer" functie, hoe stel ik deze in?
hij meet geen gegevens.

De versie van XBMC is van 2009...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 08:02
Ik draai XBMC nu ongeveer een maand op een ASUS 1501P (geweldig stil apparaat, snel, ION2; remote werkt goed op XBMC zonder configureren). Ik heb nog lang niet alles ondekt en geconfigureerd. Zo zijn veel van mijn speelfilms niet goed gescraped net als mijn Dr Who collectie. Maar langzaamaan begin e.e. te dagen. Toch heb ik een aantal vragen aan de pro's op dit forum.
- Als de kinderen een film kijken (en ze moeten naar bed) ga ik vaak een andere film/ serie starten. De kinderen willen de volgende dag dan de film afkijken. Hoe kunnen ze makkelijk terug naar de vorige film, zonder een hele menustructuur van directories etc door te worstelen? Nee: ik heb library mode niet aanstaan omdat het een heel gedoe is om meer dan 200 films / serieafleveringen door te scrollen en ik het sneller vind om een directorystructuur in te duiken. Of doe ik hier iets fout / onhandig in het zoeken naar de juiste film?
- je kan niet terugspoelen in een DVD iso. Althans: XBMC geeft keurig in het scherm aan dat hij aan het "terugspoelen" is. Maar hij spoelt dan wel vooruit! Ik moet dus een hoofdstuk terug en dan weer vooruitspoelen. Doe ik iets fout of is dit een bekende bug?
- Dat couchpotatoe lijkt me wel wat. Maar hoe draai ik dat op windows7? Het besturingssysteem wil ik niet graag veranderen vanwege een volledige onbekendheid met Linux.

Verder wacht ik nog op een officiele update van de addon naar MYTHTV. Dan heb ik de ultieme mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Mr_Blobby schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:37:
[...]
Ah raar.. Ik heb toy story 3, saw 3D, avatar en Inception elk 10 minuten laten afspelen en ging vloeiend. Hangt ook wel af van welke source je neemt denk ik dan. Er staan er meestal meerdere om uit te kiezen. Ik heb ook al de laatste aflevering van family guy bekeken vandaag, en voor een familielid een aflevering van Gossip Girl laten afspelen. En ook een standupshow van jim carrey afgespeeld, en het optreden van bob marley. Nog geen captcha's tegengekomen :s Maar ik zal ervan uitgaan dat die er zijn :)

De tv-series zijn geen 720p idd, maar SD, maar kwaliteit was nog goed in orde vond ik (op 50" scherm) aangezien ik voorheen ook enkel SD tv-series downloadde (anders staat je schijf onmiddelijk vol bij 720p :p)
Vooruitspoelen doe ik door op enter te drukken, en dan op het vooruitspoel icoontje te drukken. Dan begint hij in 2x, 4x, 8x, 24x, of 32x vooruit te spoelen zonder problemen bij mij. Terugspoelen werkt wel niet merk ik, hij spoelt ook gewoon vooruit dan dacht ik.

Nuja 'k vind het een zalige addon voor xbmc, en heb duidelijk nog niet erg veel films ermee getest, maar toch een aanrader vond ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:20:
Even een dikke laag stof afblazen van dit topic.
Welke laag stof? Vorige reactie was 15min geleden... :?
Ik ben nieuw in het Xbox gebeuren en heb sinds eergisteren een Xbox in mijn bezit.
Ah, daar lag de laag stof waarschijnlijk op :P
Nu heb ik vandaag na veel moeite deze aan kunnen sluiten in het netwerk met mijn computer.

ik heb verschillende vragen die hier hopelijk beantwoord zullen worden:

1.Hoe kan ik internetradio (shoutcast?) luisteren via de XBMC?
shoutcast staat normaal tussen de toe te voegen sources
2.Kan ik ook een Xbox game op de Xbox spelen via het netwerk dat als *.iso file staat mijn computer?
Zo ja, doe ik dit?
nope, gaat niet
3.Kan ik middels een emulator (welke?) een pc spel spelen op de Xbox (spel staat dan op mijn computer)?
Zo ja, hoe doe ik dit?
Geen idee :)
3.De "weer" functie, hoe stel ik deze in?
hij meet geen gegevens.
Heb je wel internet op je xbox dan?
Als je een stad probeert toe te voegen, vindt hij ze dan wel?
De versie van XBMC is van 2009...
Dude, hoog tijd voor een upgrade! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:56:
[...]

[...]
Ook weleens gehad. Makkelijkste oplossing vond ik om MakeMKV erop los te laten. Die maakt van je Blu-ray folder één groot .mkv bestand en die speelt weer prima in XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties.
zal er eens mee gaan worstelen.

ik had een nieuw topic geopend omdat ik dacht dat het laatste topic al erg verouderd was (schijnbaar niet goed gezocht).

qua emulators, hiermee kan je je bijv. een Nintendo 64 spel, game gube e.d. spelen op de Xbox?

Internet zit er gelukkig wel op.

wil wel een kijken of ik een nieuwe versie kan vinden van XBMC maar heb geen idee hoe ik deze moet instaleren.
Ook moet er echt een grotere harde schijf in, want deze die er in zit is maar 7,5 gig (en dat te bedenken dat dit een paar jaar geleden toch nog een behoorlijk hoeveelheid was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

DutchNutcase schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:47:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon op je volledige muziekmap zeggen "Scrape to library". Ik denk misschien te simpel, maar zo doe ik het altijd. En dan is-ie de eerste keer eindeloos bezig (tja, 70 GiB muziek, wat wil je).
Thx, dat heb ik gedaan na het toevoegen van weer 20 albums.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 13:15
oltk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:43:
Ik draai XBMC nu ongeveer een maand op een ASUS 1501P (geweldig stil apparaat, snel, ION2; remote werkt goed op XBMC zonder configureren). Ik heb nog lang niet alles ondekt en geconfigureerd. Zo zijn veel van mijn speelfilms niet goed gescraped net als mijn Dr Who collectie. Maar langzaamaan begin e.e. te dagen. Toch heb ik een aantal vragen aan de pro's op dit forum.
- Als de kinderen een film kijken (en ze moeten naar bed) ga ik vaak een andere film/ serie starten. De kinderen willen de volgende dag dan de film afkijken. Hoe kunnen ze makkelijk terug naar de vorige film, zonder een hele menustructuur van directories etc door te worstelen? Nee: ik heb library mode niet aanstaan omdat het een heel gedoe is om meer dan 200 films / serieafleveringen door te scrollen en ik het sneller vind om een directorystructuur in te duiken. Of doe ik hier iets fout / onhandig in het zoeken naar de juiste film?
Ik weet niet wat je directorystructuur is, maar je kan in je library ook filters gebruiken. En voor de kinderen is het misschien een idee om een apart profile aan te maken. Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is het niet al te lastig in te stellen.
- je kan niet terugspoelen in een DVD iso. Althans: XBMC geeft keurig in het scherm aan dat hij aan het "terugspoelen" is. Maar hij spoelt dan wel vooruit! Ik moet dus een hoofdstuk terug en dan weer vooruitspoelen. Doe ik iets fout of is dit een bekende bug?
Schijnt een bekende bug te zijn. Misschien dat stappen van 30sec terug wil werken (naar links drukken).
- Dat couchpotatoe lijkt me wel wat. Maar hoe draai ik dat op windows7? Het besturingssysteem wil ik niet graag veranderen vanwege een volledige onbekendheid met Linux.
Couchpotato draait gewoon op windows 7, heb het hier draaien.
Hier kan je gewoon de laatste windows build downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
job schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:13:
Er is al gezegd dat het bovenste device je infrarood ontvanger is. Dus pak google erbij om te vinden hoe je die met lirc aan de praat krijgt.
Dat heb ik gedaan. Ik heb wel een howto gevonden om uit de source een driver te bouwen, maar deze is voor Ubuntu 10.10, en een recentere lirc. Ik heb geprobeerd om ongeveer hetzelfde te doen, maar dan met de oude lirc van 10.04, wat niet is gelukt. Daarom vraag ik het dus nogmaals, want ik heb geen oplossing kunnen vinden, maar misschien zijn er mensen die hetzelfde probleem hadden en die dit hebben kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er een reden waarom je dan niet 10.10 probeert? Backporten is niet voor iedereen weggelegd, en er zijn genoeg ervaren gebruikers die liever naar een recentere versie upgraden dan te gaan knoeien met een oudere versie. Ik denk dat, tenzij er showstoppers zijn die je tegenhouden, het voor jou véél makkelijker is om gewoon 10.10 te gebruiken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
De reden is als volgt: Ik heb 10.10 ook erop gehad, maar dit was verschrikkelijk instabiel, en ik kreeg er een hoop vastlopers bij. Nu heb ik 10.04, en Ubuntu loopt nooit vast (tenzij ik echt onbenullig bezig ben, maar dan ligt het aan mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:04:
[...]

Hangt er van af wat de inhoud is van de verschillende files.
1 film in meerdere stukken? Episodes van een serie?

Film kan je "film CDx.m2ts" gebruiken, serie gewoon "Serie SxEx.m2ts" bvb.
film in meerdere stukken inderdaad. hoe moet ik de structuur opbouwen zodat xbmc de film vloeiend afspeelt?
martdj schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:11:
[...]

Ook weleens gehad. Makkelijkste oplossing vond ik om MakeMKV erop los te laten. Die maakt van je Blu-ray folder één groot .mkv bestand en die speelt weer prima in XBMC.
met behoud van de originele soundtracks?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ikke26 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:55:
Dat heb ik gedaan. Ik heb wel een howto gevonden om uit de source een driver te bouwen [..]
Handig als je dat er in het vervolg even bij zegt :)
We kunnen hier niet zien wat je allemaal geprobeerd hebt.

Zoals ook al hierboven opgemerkt. Gewoon Ubuntu 10.10 gebruiken. Wellicht dat je de vorige keer iets raars hebt gedaan. 10.10 is net zo stabiel als 10.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Sorry, zal het volgende keer explicieter vermelden, en dat van dat ik had geprobeerd een driver te maken was ik vergeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:58:
[...]

film in meerdere stukken inderdaad. hoe moet ik de structuur opbouwen zodat xbmc de film vloeiend afspeelt?
Gewoon "filmnaam CD1.m2ts", "filmnaam CD2.mt2s", ...
XBMC speelt ze dan gewoon netjes na elkaar af
[...]

Als je gewoon de .m2ts uit de folder-structuur haalt, speelt XBMC hem af alsof het een .avi/.mkv/... is.
Je hebt dus gewoon je film incl. soundtracks, maar geen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
xburchartz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:52:
Ik heb 2 vragen, hopelijk weet iemand hier meer van :)

1) multi-pc library en xbmc-remote:
Ik heb vandaag de video library verplaatst naar de mysql database op m'n NAS en de advancedsettings.xml aangepast. Nieuwe library werkt naar behoren en kan nu vanuit 2 pc's worden bekeken.
Maar: als ik nu op mijn Android telefoon met de officiele XBMC app mijn video library wil bekijken, zegt ie dat ie leeg is. Het lijkt er dus op dat die app niet naar die nieuwe locatie kijkt? Kan iemand met een soortgelijke opstelling dit nakijken en aangeven of dat bij hem/haar wel werkt?

2) XOT-UZG en geluidsinstellingen
Ik zat vandaag wat te spelen met XOT-UZG. Gebruik ik eigenlijk zelden en zojuist speelde ik ermee terwijl ik met XBMC het geluid laag had gezet, maar mijn versterker staat wel gewoon open. Ik startte een uitzending en het geluid kwam vol de huiskamer in. Geluidsniveau van xbmc werd dus volledig genegeerd. Snel naar m'n versterker gerend om het geluid dicht te gooien. Buren nog net niet boos :)
Blijkt dus dat die stream via vlc wordt afgespeeld en die geluidsinstellingen kan ik dus niet vanuit de remote app bedienen. Is dit bekend? Is hier een work-around voor?
Niemand? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:58:
[...]
[...]

Ja, je kunt zelfs vanuit die mkv verliesvrij weer terug naar de originele Blu-ray files. Het is puur een container die XBMC toevallig prettig vindt. Hij maakt een mkv per film, dus trailers en the making off filmpjes etc komen in hun eigen mkv terecht.

Fire69's methode zal overigens ook prima werken, maar ik vind één bestand persoonlijk wat netter :)

[ Voor 8% gewijzigd door martdj op 17-01-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Amelandbor schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Ik weet niet wat je directorystructuur is, maar je kan in je library ook filters gebruiken. En voor de kinderen is het misschien een idee om een apart profile aan te maken. Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is het niet al te lastig in te stellen.
Ok. Dank. Ik ga eens zoeken naar de filters. Profiles begin ik maar niet aan denk ik (ik zie de kinderen of vrouw niet direct overschakelen naar een ander profiel)
[...]

Couchpotato draait gewoon op windows 7, heb het hier draaien.
Hier kan je gewoon de laatste windows build downloaden
Dank! Ik zag op de site van couchpotato alleen de linux variant. }:O niet goed opgelet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Ik heb helaas geen oplossing. Ik heb zelfs nog een groter probleem: bij mij echoot XOT enorm en stottert de stream. Geen idee wat ik hier aan zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:35:
[...]

Ja, je kunt zelfs vanuit die mkv verliesvrij weer terug naar de originele Blu-ray files. Het is puur een container die XBMC toevallig prettig vindt. Hij maakt een mkv per film, dus trailers en the making off filmpjes etc komen in hun eigen mkv terecht.

Fire69's methode zal overigens ook prima werken, maar ik vind één bestand persoonlijk wat netter :)
Hoop opties voorbijgekomen. Bedankt daarvoor!! Denk dat de m2ts file eruit vissen de makkelijkste manier is.

Het maken van een MKV kost ook verschrikkelijk veel tijd. Ik ga de komende tijd een en ander uitvogelen.

Hopelijk binnenkort ook ondersteuning voor BD iso files!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Vandaag een zelfgesoldeerd IR-ledje met ic en paar weerstandjes op een printplaat getest serieel naar mijn pc. Dan met Winlirc om de ir-signalen te decoderen, en met Eventghost voor macro's toe te wijzen aan toetsen

Echt wel beu werk om dat goed te krijgen met een logitech harmony one. Heb een oude remote eerst geprogrammeerd en dan de toetsen aangeleerd aan de harmony :)

Uiteindelijk gelukt om toetsen op mijn harmony touchscreen te krijgen om xbmc op te starten, of de pc af te sluiten enzo. Play, pause, stop toetsen, arrows en enter en previous toetsen lukken ook al allemaal. :D nu moet ik niet telkens meer mijn keyboardje nemen in de zetel

[ Voor 27% gewijzigd door JSS540 op 18-01-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:15
Hallo,

ik heb al dagen gezocht naar een oplossing...

ik heb op een mediacentertje met een asus ION bordje deze xbmc geistalleerd :
http://mirrors.xbmc.org/releases/live/xbmc-10.0-live.iso

hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik ook een internetbrowser kan starten en een beetje kan browsen op internet zonder de notebook weer uit de kast te moeten halen ?

het is echt een geweldig systeem ben ooit begonnen in 2006 met mediacenter edition van windows met een hauppaug mce500 kaart (twintunert) die is nu vervangen door een dreambox en voor de MKV's af te spelen maar zou graag nog een internetbrowsertje kunnen starten zodat ik waarschijnlijk de notebook de deur uit kan doen....

alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Denk niet dat je dat kan met een live versie? Dan zul je gewoon een OS moeten installen met XBMC daaroverheen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
Roeligan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:58:
Denk niet dat je dat kan met een live versie? Dan zul je gewoon een OS moeten installen met XBMC daaroverheen.
moet ik dan gaan voor windows 7 of ubuntu desktop en hoe krijg ik het dan voor elkaar dat die browser gestart kan worden vanuit xbmc ?

of moet ik dan xbmc klein maken en dan firefox of iets dergelijks starten ?

kan het dan wel zo ingesteld worden dat xbmx primary start en dan xbmc klein maken enzovoort .......

wat xbmc betreft is het allemaal nog erg nieuw voor me .. :o

een debian server richt ik zo in en windows installeren ook geen probleem maar dit geen idee waar te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
xbmc live kan je daar prima voor gebruiken. Je moet dan echter wel de live cd installeren.
Daarna moet je gewoon zelf een browser installeren en hier een shortcut aan koppelen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=44668 (eerste google resultaat wat ik vond, mag je zelf opzoek naar een recentere hit, wellicht dat een en ander nu anders werkt).

[ Voor 21% gewijzigd door job op 18-01-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
GroteBozewolf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:27:
[...]

Klinkt goed. Kan je mij jouw aangepaste file mailen? Dan zal ik het implementeren.
Excuses voor de late reactie. ;). Maar ik mail de benodigde code vanavond wel even door. Naar welk email adres kan dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al een paar weken lopen klooien met verschillende distris van Ubuntu in combinatie met verschillende releases van xbmc en als backend zowel vdr als tvheadend geprobeerd maar kreeg het niet goed genoeg stabiel naar mijn zin.

Uiteindelijk ben ik sinds enige dagen uitgekomen op Archlinux met XBMC op de frontend (ASrock ION330Pro) en Archlinux met TVHeadend met smargo+ reader, TeviiS470 dvb-s2 kaart op een P4 backend en dat draait goed stabiel en snel ook. coderen van HD kanalen gaat goed met cccam alhowel ik liever met oscam zou werken maar dat krijg ik nog niet goed aan de praat met de smargo en tvheadend).

Nu is het een kwestie van tweaken en meerdere frontends erbij plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
job schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:23:
xbmc live kan je daar prima voor gebruiken. Je moet dan echter wel de live cd installeren.
Daarna moet je gewoon zelf een browser installeren en hier een shortcut aan koppelen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=44668 (eerste google resultaat wat ik vond, mag je zelf opzoek naar een recentere hit, wellicht dat een en ander nu anders werkt).
oke dit heb ik en nu zit ik dus vast bij het maken van een snelkoppeling naar firefox....... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:45
Na jarenlang Windows te hebben gebruikt, heb ik afgelopen week eens een uitstapje gemaakt naar Ubuntu. Ik heb XMBC Live van xmbc.org gedownload en deze op een USB stick geinstalleerd (met de optie install to HD/USB).

Alles werkt nu mooi echter krijg ik mijn grafische kaart niet werkend. Ik heb gewoon beeld (via HDMI), maar ik krijg de hardware acceleration niet werkend. Ik heb zo goed als geen ervaring met Linux en het feit dat ik een Ati HD 5450 heb, maakt het niet makkelijker. Ik heb een aantal topics op tweakers doorgelezen zoals Tuxie in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" en EaS in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV". Daarnaast heb ik nog wat andere fora doorgelezen zoals deze.

Echter kom ik niet ver; steeds na de installatie van fglrx krijg ik een foutmelding van X, net zoals deze Fransman. De logboeken melden:
code:
1
2
3
[atiddxSetup] X version mismatch - detected X.org 7.1.2.0, required X.org 7.5.1.0
(II) UnloadModule: "fglrx"
(II) Unloading /usr/lib/xorg/extra-modules/modules/drivers/fglrx_drv.so

Ik moet toegeven dat ik niet alle 187 pagina's van dit topic heb doorgelezen, maar via de Search (bijvoorbeeld op 'atiddxSetup') kon ik geen relevante posts vinden.

Ik denk dat mijn onervarenheid met Linux ervoor zorgt dat ik iets over het hoofd zie. Daarom een aantal vraagjes:
  • Als ik het goed heb, moet ik VAAPI gebruiken om video acceleration werkend te krijgen. Daarvoor dien ik de proprietary drivers van Ati te installeren. Klopt dit?
  • Welke catalyst driver moet ik gebruiken (ik heb ze allemaal als eens geprobeerd, maar zonder succes)
    1. Versie 10.12 van de Ati website
    2. Versie 10.04 van de Ati website
    3. sudo apt-get install xorg-driver-fglrx
  • Nadat ik een installer van de Ati website heb gedownload, voer ik de volgende commando's uit. Mis ik nog iets?
    1. Chmod 777 ati-driver-installer-10-4-x86.x86_64 run
    2. sudo sh ati-driver-installer-10-4-x86.x86_64.run --buildpkg Ubuntu/lucid
    3. sudo aticonfig --initial –f
    4. sudo reboot
Ik hoop dat wanneer ik antwoord heb op deze vragen ik glrx werkend krijg en vervolgens de handleiding van Tuxie kan afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Ik ben van plan op een oude pc hier in huis XBMC te zetten en aan te sluiten aan onze tv. Het voornaamste probleem is dat er geen HDMI-poort is aan deze (wel al redelijk oude computer). Ik ben dus van plan om hier een nieuwe grafische kaart in te steken en kwam bij deze(Asus EN210 SILENT/DI/512MD2(LP)) terecht. Nu is mijn vraag of deze goed genoeg is om HD bestanden af te spelen of kan ik beter op velig spelen en voor een duurdere kaart gaan?

De specs van de rest van de pc: HP Pavilion t3620.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BestTested! schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:00:
Na jarenlang Windows te hebben gebruikt, heb ik afgelopen week eens een uitstapje gemaakt naar Ubuntu. Ik heb XMBC Live van xmbc.org gedownload en deze op een USB stick geinstalleerd (met de optie install to HD/USB).

Alles werkt nu mooi echter krijg ik mijn grafische kaart niet werkend. Ik heb gewoon beeld (via HDMI), maar ik krijg de hardware acceleration niet werkend. Ik heb zo goed als geen ervaring met Linux en het feit dat ik een Ati HD 5450 heb, maakt het niet makkelijker. Ik heb een aantal topics op tweakers doorgelezen zoals Tuxie in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" en EaS in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV". Daarnaast heb ik nog wat andere fora doorgelezen zoals deze.

Echter kom ik niet ver; steeds na de installatie van fglrx krijg ik een foutmelding van X, net zoals deze Fransman. De logboeken melden:
code:
1
2
3
[atiddxSetup] X version mismatch - detected X.org 7.1.2.0, required X.org 7.5.1.0
(II) UnloadModule: "fglrx"
(II) Unloading /usr/lib/xorg/extra-modules/modules/drivers/fglrx_drv.so

Ik moet toegeven dat ik niet alle 187 pagina's van dit topic heb doorgelezen, maar via de Search (bijvoorbeeld op 'atiddxSetup') kon ik geen relevante posts vinden.

Ik denk dat mijn onervarenheid met Linux ervoor zorgt dat ik iets over het hoofd zie. Daarom een aantal vraagjes:
  • Als ik het goed heb, moet ik VAAPI gebruiken om video acceleration werkend te krijgen. Daarvoor dien ik de proprietary drivers van Ati te installeren. Klopt dit?
  • Welke catalyst driver moet ik gebruiken (ik heb ze allemaal als eens geprobeerd, maar zonder succes)
    1. Versie 10.12 van de Ati website
    2. Versie 10.04 van de Ati website
    3. sudo apt-get install xorg-driver-fglrx
  • Nadat ik een installer van de Ati website heb gedownload, voer ik de volgende commando's uit. Mis ik nog iets?
    1. Chmod 777 ati-driver-installer-10-4-x86.x86_64 run
    2. sudo sh ati-driver-installer-10-4-x86.x86_64.run --buildpkg Ubuntu/lucid
    3. sudo aticonfig --initial –f
    4. sudo reboot
Ik hoop dat wanneer ik antwoord heb op deze vragen ik glrx werkend krijg en vervolgens de handleiding van Tuxie kan afmaken.
Ik heb zelf een 5770 maar het is nog niet echt indrukwekkend op Kubuntu (xbmc is geloof ik op ubuntu gebaseerd maar het verschil zal er niet zijn). 720p en daaronder werkt met mplayer bij mij maar hoger flikkert. Mocht je het willen proberen, zie mijn post in een ander topic. Je hebt sowieso fglrx nodig aangezien de opensource drivers geen enkele video acceleratie kennen. Het is bij mij gelukt met versie 10.12. Voor het installeren kan je gewoon sudo sh *driver naam*.run uitvoeren en op next blijven klikken. Als je het via .deb packages wilt installeren moet je na het builden van de pkg's nog het commando sudo dpkg -i *.deb doen. Overigens is het mij nooit gelukt om het via de package methode te doen aangezien de binary's altijd naar de verkeerde directory verplaatst worden :/ Uninstallen van de eerste methode is het uitvoeren van /usr/share/fglrx/fglrx-uninstall.sh. Als laatste heb je xbmc nodig die gecompileerd is met vaapi (dus niet alleen vdpau) support en ik weet niet of dat ook voor xbmc live geldt dus daar verwijs ik je dan ook graag voor door naar de xbmc fora. Succes en laat weten of het je lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:26
Hoe fix ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A7UnnsPN4srWamHE3sIXrc2N/thumb.jpg
Klik voor groter

Hij laat dus geen bestandsnaam zien bij bepaalde films.

Gaat om versie 10.0-rc2 r35567 op een AppleTV die Ubuntu draait

Ik scrape de film info (en dus ook de bestandsnaam) met de Moviemeter.nl scraper

De films staan op een server die Windows 7 professional draait.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:49:
Hoe fix ik dit:
<foto>
Klik voor groter

Hij laat dus geen bestandsnaam zien bij bepaalde films.

Gaat om versie 10.0-rc2 r35567 op een AppleTV die Ubuntu draait

Ik scrape de film info (en dus ook de bestandsnaam) met de Moviemeter.nl scraper

De films staan op een server die Windows 7 professional draait.
Een snelle oplossing is op de film gaan staan, het submenu openen en kiezen voor "Titel wijzigen".
Een permanente oplossing is het aanpassen van de film.nfo en de titel bij "originaltitle" invullen.
Laat maar even weten of het lukt...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Hoop opties voorbijgekomen. Bedankt daarvoor!! Denk dat de m2ts file eruit vissen de makkelijkste manier is.

Het maken van een MKV kost ook verschrikkelijk veel tijd. Ik ga de komende tijd een en ander uitvogelen.

Hopelijk binnenkort ook ondersteuning voor BD iso files!
Mijn xbmc/htpc vind m2ts files veel prettiger dan mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bestaat er ook een script voor XBMC (of een plugin voor Xot:UZG) waarmee je met één druk op de afstandsbediening het laatste journaal van uitzending gemist kunt kijken?

De enige plugin die ik ken voor uitzending gemist is Xot:UZG, welke technisch gezien erg geniaal is, maar in de praktijk zijn de te kleine witte letters op een lichte achtergrond reden om naar het scherm te moeten lopen, favorieten opslaan is me nog nooit gelukt, en een lijst met 20 journaals van vandaag met de zelfde datum (geen tijd) is niet een chille gebruikerservaring.

Het kost me minder tijd om XBMC af te sluiten, browser te starten, naar nos.nl te gaan, en op 'laatste journaal' te klikken, wat ik dan ook altijd doe. Ik zoek een relaxtere manier om het nieuws te zien vanaf de bank. Een nette manier waarmee je kunt thuiskomen.

Bestaat dat?

Afbeeldingslocatie: http://test.rednet.nl/balloon.php?message=Ja%2C%20dat%20heet%20'televisie'%20LOL!!1&ext=.png
}:O

(Linux)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Sando schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 04:44:
Bestaat er ook een script voor XBMC (of een plugin voor Xot:UZG) waarmee je met één druk op de afstandsbediening het laatste journaal van uitzending gemist kunt kijken?

De enige plugin die ik ken voor uitzending gemist is Xot:UZG, welke technisch gezien erg geniaal is, maar in de praktijk zijn de te kleine witte letters op een lichte achtergrond reden om naar het scherm te moeten lopen, favorieten opslaan is me nog nooit gelukt, en een lijst met 20 journaals van vandaag met de zelfde datum (geen tijd) is niet een chille gebruikerservaring.

Het kost me minder tijd om XBMC af te sluiten, browser te starten, naar nos.nl te gaan, en op 'laatste journaal' te klikken, wat ik dan ook altijd doe. Ik zoek een relaxtere manier om het nieuws te zien vanaf de bank. Een nette manier waarmee je kunt thuiskomen.

Bestaat dat?

[afbeelding]
}:O

(Linux)
Met toets "b" het laatste journaal bekijken:
Maak een bestand "keyboard.xml" aan in "%APPDATA%\XBMC\userdata\keymaps\" (Windows) of in "$home/.xbmc/userdata/keymaps/" (Linux) en vul die als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <b>PlayMedia(http://livestreams.omroep.nl/nos/journaal24-bb)</b>
    </keyboard>
  </global>  
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Bedankt! Ik was ook al lang op zoek naar zulke functionaliteit. Ik heb die 'b' weer in EventGhost gemapped, waardoor ik met mijn MCE remote vanaf de bank met 1 druk op de knop journaal24 kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Binnenkort koop ik een Logitech Alert beveiligingscamera. Iemand die dit ook heeft of kan helpen brainstormen om deze te kunnen bekijken in XBMC? Ik weet nog weinig over het systeem, maar kan alleszins livebeeld weergeven in een webbrowser. Hopelijk is het een normaal streamadres, zodat het kan geopend worden in xbmc :)

[ Voor 3% gewijzigd door JSS540 op 19-01-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:39
Ik heb een vraag over de subs addon van XBMC. Heb deze al eerder gesteld, maar kan mijn post niet meer terugvinden, vandaar nog een poging :)

Ik heb dus die addon geïnstalleerd en geactiveerd in mijn skin (confluence) en dat werkt allemaal als een zonnetje op mijn Asrock ION 330HT met Windows 7.

Echter wanneer ik hetzelfde wil doen op mijn laptop (een Acer TimelineX op Windows 7) dan werkt het niet. Het knopje om de subs te downloaden blijft grijs.

Het gaat allebei om de laatste stable van XBMC en dus beide om Windows 7 (de ene Ultimate, de ander home pro). De bronbestanden zijn allebei identiek, die staan namelijk op mijn netwerkschijf.

Wanneer ik op mijn Asrock de ondertitels gedownload heb, doen die het uiteraard wel gewoon op mijn laptop, maar ik kan ze op mijn laptop niet via de addon downloaden.

Ik heb volgens mij op beide systemen hetzelfde proces doorlopen (addon installeren, activeren en in skin activeren). Heb op google al gezocht naar dit probleem, maar kan nergens iets vinden over een "greyed out" subs knopje.

Iemand een idee waarom het bij de ene installatie wel werkt en bij de andere niet?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Weet iemand of het mogelijk is om muziek die ik afspeel via mijn squeezebox tegelijkertijd via XBMC af te spelen ? Ik draai xbmc op een asrock ion 330 ; op dit pc-tje staat ook squeezebox server.

Nu heb ik mijn squeezebox radio op een oude versterker aangesloten, de asrock is aangesloten op een onkyo 5.1 versterker die weer aan de TV gekoppeld is.(staat in een andere kamer)

Het zou leuk zijn om in beide kamers dezelfde muziek te kunnen luisteren (tijdens een feestje ofzo)
Ik vraag me dus af of hier een (onofficiële) add-on voor bestaat (draai dharma) of eventueel een 'dirty' hack :P

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
The_Fes schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:13:
Ik heb een vraag over de subs addon van XBMC. Heb deze al eerder gesteld, maar kan mijn post niet meer terugvinden, vandaar nog een poging :)

Ik heb dus die addon geïnstalleerd en geactiveerd in mijn skin (confluence) en dat werkt allemaal als een zonnetje op mijn Asrock ION 330HT met Windows 7.

Echter wanneer ik hetzelfde wil doen op mijn laptop (een Acer TimelineX op Windows 7) dan werkt het niet. Het knopje om de subs te downloaden blijft grijs.

Het gaat allebei om de laatste stable van XBMC en dus beide om Windows 7 (de ene Ultimate, de ander home pro). De bronbestanden zijn allebei identiek, die staan namelijk op mijn netwerkschijf.

Wanneer ik op mijn Asrock de ondertitels gedownload heb, doen die het uiteraard wel gewoon op mijn laptop, maar ik kan ze op mijn laptop niet via de addon downloaden.

Ik heb volgens mij op beide systemen hetzelfde proces doorlopen (addon installeren, activeren en in skin activeren). Heb op google al gezocht naar dit probleem, maar kan nergens iets vinden over een "greyed out" subs knopje.

Iemand een idee waarom het bij de ene installatie wel werkt en bij de andere niet?
Moet je de addon niet nog activeren voor de skin ? (ergens onder skin settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Heb je wel het subtitle script geactiveerd in het skin menu, inclusief verwijzing naar het pad voor het subtitle script?
wat hij hierboven zegt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Westmania op 19-01-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik gebruik XBMC in combinatie met Win7 op mijn HTPC.

Is het mogelijk om XBMC automatisch op te laten starten bij het aanzetten van mijn HTPC? Zoals de situatie nu is begin ik in Win7 en open ik XBMC, maar omdat ik op de HTPC voornamelijk XBMC gebruik heb ik liever dat hij automatisch opstart.

Ik kan deze optie nergens vinden in XBMC zelf. Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin3
  • Niet online
Je kunt xmbc programma opnemen in je startup van je windows 7 .
Ik heb de shortcut van XBMC 'gesleept' naar 'Start' menu en deze 'gedropped' in het submenu 'Startup'.

Als ik windows opstart, wordt automatisch XBMC opgestart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
-En4Cer- schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:44:
Ik gebruik XBMC in combinatie met Win7 op mijn HTPC.

Is het mogelijk om XBMC automatisch op te laten starten bij het aanzetten van mijn HTPC? Zoals de situatie nu is begin ik in Win7 en open ik XBMC, maar omdat ik op de HTPC voornamelijk XBMC gebruik heb ik liever dat hij automatisch opstart.

Ik kan deze optie nergens vinden in XBMC zelf. Of kijk ik niet goed?
Ik draai zelf onder linux en heb xbmc handmatig toegevoegd aan de lijst met proggies die automatisch opstarten. Volgens mij kan het niet vanuit XBMC zelf, maar onder windows kun je natuurlijk het programma toevoegen aan 'opstarten'
edit:
wat hij hierboven zegt :P

Of probeer het op deze http://wiki.xbmc.org/inde..._to_XBMC_%28as_a_shell%29 manier(en) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:39
tjeerdoo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:21:
[...]

Moet je de addon niet nog activeren voor de skin ? (ergens onder skin settings)
Dat had ik wel gedaan, had alleen nog iets verder naar beneden moeten scrollen en ook het path moeten selecteren :) Bedankt!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:45
rockmanz schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:42:
[...]
...... Als je het via .deb packages wilt installeren moet je na het builden van de pkg's nog het commando sudo dpkg -i *.deb doen. Overigens is het mij nooit gelukt om het via de package methode te doen aangezien de binary's altijd naar de verkeerde directory verplaatst worden ...
Dank je voor je info. Het is me uiteindelijk gelukt om de fglrx werkend te krijgen. Ik heb eerst XBMC Live opnieuw geinstalleerd. Volgens mij was mijn oude installatie een rotzooitje geworden betreft drivers. Daarna:
code:
1
2
3
4
5
6
7
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
chmod +x ati-driver-installer-10-12-x86.x86_64.run
sudo ./ati-driver-installer-10-12-x86.x86_64.run --buildpkg Ubuntu/lucid
sudo dpkg -i *.deb
sudo aticonfig --initial
sudo reboot

Ik ga nu verder met de handleiding van Tuxie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Betreft journaal kijken
Mr_Blobby schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:54:
[...]
Met toets "b" het laatste journaal bekijken:
Maak een bestand "keyboard.xml" aan in "%APPDATA%\XBMC\userdata\keymaps\" (Windows) of in "$home/.xbmc/userdata/keymaps/" (Linux) en vul die als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <b>PlayMedia(http://livestreams.omroep.nl/nos/journaal24-bb)</b>
    </keyboard>
  </global>  
</keymap>
Gaaf! Die truuk kende ik niet!

Maar dit is niet helemaal de oplossing die ik zoek, want ik wil het 'laatste journaal' zien. Dat is geen live stream, maar gewoon het laatste journaal. Helaas is dat niet altijd de zelfde link. Hij staat wel altijd bovenaan of onderaan in de Xot:UZG plugin als je naar zoeken gaat en journaal intiept.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 19-01-2011 19:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Beetje overbodige vraag misschien maar ik heb alleen een 2.0 speaker-opstelling via mn versterker, kan ik dan het beste "output stereo to all speakers" aanvinken?

Ander vraagje, ik snap niet helemaal hoe je kan zoeken naar ondertitels. Ik weet dat je tijdens het kijken naar een film de OSD naar voren kunt halen en vanaf daar kunt zoeken. Maar als ik een film aanklik uit mn lijst dan blijft de volgende pagina altijd leeg. Er staat ook nergens "Please Wait" of iets dergelijks... doe ik iets verkeerd?
Zelfs met gangbare filmtitels als Prince of Persia blijft de lijst leeg...

Mijn netwerk-instellingen zijn overigens in orde. Ik heb ook al de OpenSubtitles plugin geprobeerd

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 17:18
Hallo,

Ik heb een probleempje met het delen van mijn pc naar mijn htpc.
Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Op de htpc staat xbmc live 10.0 en op de pc en laptop windows 7 en heb begrepen dat het door een update van windows 7 komt! Heb al veel gelezen. Iets met windows live Essentials. Maar kan hem niet vinden op mijn pc, dus ook niet de-installeren. Nu heb ik deze site gevonden iets met root enzo maar ik zou zo niet weten waar te beginnen? (http://forum.xbmcfreak.nl...-7windows-live-essen-2011)
Heb ik hier putty voor nodig??

Als iemand een oplossing heeft of in ieder geval een betere uitleg als op deze site! In NL dus :P
Alvast bedankt Groetjes Lowhorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Lowhorn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:20:
Hallo,

Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Op de htpc staat xbmc live 10.0 en op de pc en laptop windows 7 en heb begrepen dat het door een update van windows 7 komt! Heb al veel gelezen. Iets met windows live Essentials. Maar kan hem niet vinden op mijn pc, dus ook niet de-installeren. Nu heb ik deze site gevonden iets met root enzo maar ik zou zo niet weten waar te beginnen? (http://forum.xbmcfreak.nl...-7windows-live-essen-2011)
Heb ik hier putty voor nodig??

Als iemand een oplossing heeft of in ieder geval een betere uitleg als op deze site! In NL dus :P
Alvast bedankt Groetjes Lowhorn
Volgens mij heeft dat met Sharing enzo te maken. Je moet ergens bij je gedeelde mappen instelling (in Windows) aanvinken dat je het programma als admin wilt starten. Misschien rectermuisklik XBMC.exe en dan Sharing en Security enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb op een computer waar XBMC op staat (kan ik zo even niet bij...) iets van 40 films staan. Sommige staan in een aparte folder, sommige gewoon los als avi bestand. Op de een of andere manier staan niet alle films in XBMC (8 missen er). Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik kom er niet helemaal meer uit, ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb een 2tal Mediacenter afstandsbedieningen, een philips welke ook voor tv en andere apparaten gebruikt kan worden, en een standaard MC remote.

De standaard MC remote is de remote die ik wil gebruiken, er staat geen merk op, maar het is wel een IR6 remote.
Het werkt ook deels, het door menus bladeren werkt, play pause enz werken, maar de rest van de knoppen niet. (bij beide AB's)
Ik kan bijvoorbeeld niet met een druk op de knop naar my tv, music enz, en een functie die ik graag wil gebruiken is het tonen van het context menu met de Info knop.

Daarnaast gebruikte ik een programmatje genaamd XBMC launcher, welke door op de mediacenter knop van mijn AB te drukken netjes XBMC startte, maar dit programma heeft nogal wat bugs, zo komt het wel eens voor dat XBMC maar opnieuw blijft starten ondanks dat ik het steeds sluit, dat is niet handig.
Dus een alternatief daarvoor ben ik ook nog naar opzoek, of er simpelweg voor zorgen dat MSMC niet start als ik op die knop druk.
Ik hoop dat iemand hier meer van weet dan ik. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 17:18
YoG schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:23:
[...]

Volgens mij heeft dat met Sharing enzo te maken. Je moet ergens bij je gedeelde mappen instelling (in Windows) aanvinken dat je het programma als admin wilt starten. Misschien rectermuisklik XBMC.exe en dan Sharing en Security enzo...
Enzo te maken en ergens moet je zijn! Iets specifieker graag! Heb al veel uitgezocht maar dacht toch echt dat het niet met delen te maken had! Heb nergens een wachtwoord ingevoerd enzo. Maar als je het wat beter uitlegt wat je bedoelt dan wil ik die methode ook wel graag proberen! En heb xbmc live op de htpc staan dus geen windows. Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Net een handige workaround gevonden die ik met jullie wil delen:

Als je net zoals mij geen zin hebt om de hele tijd te moeten navigeren naar het system - settings - audio setup menu om daar van audio output te switchen kan je deze patch downloaden.

Je krijgt dan een extra menu waar je je 2de bron kan instellen zoals je in onderstaande afbeelding kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1zo8c2b.jpg

Zelf nog niet getest maar zou volgens enkele reacties uit het topic waarnaar ik link prima werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
tjeerdoo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:18:
Weet iemand of het mogelijk is om muziek die ik afspeel via mijn squeezebox tegelijkertijd via XBMC af te spelen ? Ik draai xbmc op een asrock ion 330 ; op dit pc-tje staat ook squeezebox server.

Nu heb ik mijn squeezebox radio op een oude versterker aangesloten, de asrock is aangesloten op een onkyo 5.1 versterker die weer aan de TV gekoppeld is.(staat in een andere kamer)

Het zou leuk zijn om in beide kamers dezelfde muziek te kunnen luisteren (tijdens een feestje ofzo)
Ik vraag me dus af of hier een (onofficiële) add-on voor bestaat (draai dharma) of eventueel een 'dirty' hack :P
Dat is niet mogelijk. De makkelijkste manier om in beide kamers dezelfde muziek te beluisteren is om op die Arock naast de squeezebox server ook squeezeslave te laten draaien. Je kunt dan je squeezebox radio en de Asrock synchroniseren, maar dit heeft dus niks meer met xbmc te maken.

(heb ook die instelling gehad, en later ervoor gekozen om naast de asrock toch een duet neer te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
sloth schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:06:
Net een handige workaround gevonden die ik met jullie wil delen:

Als je net zoals mij geen zin hebt om de hele tijd te moeten navigeren naar het system - settings - audio setup menu om daar van audio output te switchen kan je deze patch downloaden.

Je krijgt dan een extra menu waar je je 2de bron kan instellen zoals je in onderstaande afbeelding kan zien:

[afbeelding]

Zelf nog niet getest maar zou volgens enkele reacties uit het topic waarnaar ik link prima werken :)
Hoe werkt dat dan? :?
Stel, XBMC op mijn laptop gaat via de speakers.
Kan ik dan thuis de laptop via hdmi aan de tv hangen, en gaat hij dan automatisch audio via de hdmi doen en niet meer via de speakers? :)

[edit]
Ah, blijkbaar 2 outputs tesamen. Niet zo handig voor wat ik wil dan, denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 19-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Lowhorn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:58:
[...]

Enzo te maken en ergens moet je zijn! Iets specifieker graag! Heb al veel uitgezocht maar dacht toch echt dat het niet met delen te maken had! Heb nergens een wachtwoord ingevoerd enzo. Maar als je het wat beter uitlegt wat je bedoelt dan wil ik die methode ook wel graag proberen! En heb xbmc live op de htpc staan dus geen windows. Grz
Wees blij dat ik je uberhaupt in een richting help.. ik heb ooit Windows 7 erop gehad maar ik werd gek van alle programmas die vroegen om Administrator rechten.. terwijl ik was ingelogd met admin-rechten. Ik moest dat bij een hoop programmas instellen met Sharing en Security

Is het ook mogelijk om Reclock in te stellen met de default DVDplayer van XBMC ? Als ik in Reclock XBMC.exe aanklik en zo instel dat ie moet laden met XBMC dan doet ie dat niet. Ook als ik Preferred Renderer aanklik...

[ Voor 13% gewijzigd door YoG op 19-01-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in XBMC bepaalde mappen waarin films staan afgrendelen (bijvoorbeeld actiefilms of enge films)? Ik kan wel in profielen hele functies (video, afbeelding etc) afschermen, maar het gaat me juist om bepaalde mappen met films erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

YoG schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:46:
[...]

Wees blij dat ik je uberhaupt in een richting help..
XMBC.exe starten als administrator op een Linux systeem? Dat lijkt mij niet de juiste richting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Tsurany schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:32:
[...]

XMBC.exe starten als administrator op een Linux systeem? Dat lijkt mij niet de juiste richting.
Hij heeft het over Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:27:
Kun je in XBMC bepaalde mappen waarin films staan afgrendelen (bijvoorbeeld actiefilms of enge films)? Ik kan wel in profielen hele functies (video, afbeelding etc) afschermen, maar het gaat me juist om bepaalde mappen met films erin.
Volgens mij niet. Ik zou het toch via profielen doen icm met verschillende sources.
Dus 1 map met films voor de kinderen, 1 map met de rest.
1 profiel voor jezelf waarbij je beide mappen als source toevoegd.
1 profiel voor de kinderen met alleen die kinder map als source.
Daarna de boel "dicht timmeren" door videos en settings in het ene profiel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

YoG schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:43:
[...]

Hij heeft het over Windows 7
Van pc naar htpc.

Op de htpc staat xbmc live 10.0 en op de pc en laptop windows 7
HTPC is XBMC Live, pc is Windows 7.

Dus bestanden van Windows 7 naar de XBMC Live delen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je windows live (essentials) 2011? Dan is de oplossing wel via google te vinden (en hier volgens mij ook al gemeldt).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 19-01-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

Sando schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:12:
Betreft journaal kijken

[...]

Maar dit is niet helemaal de oplossing die ik zoek, want ik wil het 'laatste journaal' zien. Dat is geen live stream, maar gewoon het laatste journaal. Helaas is dat niet altijd de zelfde link. Hij staat wel altijd bovenaan of onderaan in de Xot:UZG plugin als je naar zoeken gaat en journaal intiept.
Check deze blog post op omroep.nl: http://testlab.publiekeom...video-in-een-handomdraai/

Ze bieden een lading voorgebakken URL's aan die altijd de laatst beschikbare aflevering van het betreffende programma laten zien. Waaronder ook het journaal:

De Wereld Draait Door - http://gemi.st/dwdd
Pauw en Witteman - http://gemi.st/pw
Man Bijt Hond – http://gemi.st/mbh
Journaal – http://gemi.st/journaal
Beagle – http://gemi.st/beagle
Goedemorgen Nederland – http://gemi.st/gmnl
Klokhuis – http://gemi.st/klokhuis
NOVA - http://gemi.st/nova
EénVandaag – http://gemi.st/eenvandaag
Netwerk – http://gemi.st/netwerk
ONM – http://gemi.st/onm
Wie is de Mol? - http://gemi.st/mol

Ook is het mogelijk zelf zo'n ‘URL shortener' te maken (zie aldaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je de live versie wilt gebruiken moet je deze dan vanaf de live cd installeren op de pc waar hij ook op komt te draaien? Had hem in VMware Workstation in een lege VM vanaf de iso laten booten om hem dan in die VM te installeren op de USB stick die ik aan die VM gekoppeld had. Echter steek ik hem in mijn laptop krijg ik via wireless geen verbinding (logisch, er is geen instellingsmenu voor) maar via kabel ook niet. Komt het omdat hij die drivers niet geïnstalleerd heeft omdat ik hem in een VM installeerde of omdat hij die drivers überhaupt niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tsurany schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:32:
Als je de live versie wilt gebruiken moet je deze dan vanaf de live cd installeren op de pc waar hij ook op komt te draaien?
Mag, hoeft niet. Het is een live cd, dus deze kan je ook gebruiken zonder installatie
Had hem in VMware Workstation in een lege VM vanaf de iso laten booten om hem dan in die VM te installeren op de USB stick die ik aan die VM gekoppeld had. Echter steek ik hem in mijn laptop krijg ik via wireless geen verbinding (logisch, er is geen instellingsmenu voor) maar via kabel ook niet. Komt het omdat hij die drivers niet geïnstalleerd heeft omdat ik hem in een VM installeerde of omdat hij die drivers überhaupt niet heeft?
Ik denk dat dat door het VM verhaal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik wil hem juist installeren zodat hij ook z'n data kan opslaan. Alleen ik wil het vanaf usb stick om die nuttig te gebruiken en de hardeschijf nuttig te gebruiken. Zonde om 250GB schijf aan enkel XBMC te geven.

Zal dan morgen eens proberen door hem met een andere usb stick op deze usb stick te installeren nadat ik eerst de netwerkverbinding getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Fire69 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:38:
[...]

Hoe werkt dat dan? :?
Stel, XBMC op mijn laptop gaat via de speakers.
Kan ik dan thuis de laptop via hdmi aan de tv hangen, en gaat hij dan automatisch audio via de hdmi doen en niet meer via de speakers? :)

[edit]
Ah, blijkbaar 2 outputs tesamen. Niet zo handig voor wat ik wil dan, denk ik...
als het stoort, kan je bij opties van geluid altijd je luidspreker kanaal uitschakelen (tijdelijk) :p Maar ik ken het probleem ook.. ik heb het opgelost door hdmi geluidoutput uit te schakelen in het configuratiescherm van geluid in windows. En een optische kabel van laptop naar surroundversterker te leggen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:12:
Betreft journaal kijken

[...]

Ik gebruik in Firefox deze link http://cgi.omroep.nl/cgi-...aal/laatstejournaalBB.wmv om rechtstreeks het laatste journaal te bekijken. Je kan deze misschien gebruiken in het scriptje van Mr_Blobby.
Pagina: 1 ... 47 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.