Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
GroteBozewolf schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:06:
[...]

Wederom even lezen: http://www.rieter.net/pag...ve_.27scrambled.27_images . RTL gebruikt DRM, dus je moet het iRTL kanaal gebruiken.
ik (vriendin) kijkt ook via het iRTL kanaal, beeld ziet er perfect uit, hij lijkt een buffer probleem te hebben na de reclame halverwege. Zoals eerder gezegd, de eerste 11 minuten gaan zonder problemen, de 2e 11 minuten speelt 'ie ca. 6 seconden, buffert, speelt weer 6 seconden, buffert, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 12:36

TFHfony

Professional Weirdo

Voor hen die internet via Ziggo hebben en op een eenvoudige wijze live TV willen kijken binnen XBMC, download het volgende bestand:

http://www.file-hunter.com/tv.rar

(Is slechts 2kByte) en pak het uit. Hierbij krijg je een aantal .STRM files, welke XBMC kan openen. Mik ze allemaal in een mapje welke XBMC kan lezen en je kan dan gewoon deze zenders bekijken

Hou rekening met de volgende zaken:

* Het werkt alleen als je Ziggo internet hebt.
* De service is wel eens down, shit happens :)
* Het is een service van Ziggo, niet van mij... Als het niet werkt, kan ik er niets aan doen.
* De kwaliteit is zo zo. Verwacht geen HDTV
* Niet alle zenders zijn beschikbaar (zoals RTL4)

Het is in ieder geval wel grappig. Zit net TMF te kijken op deze manier. Verder zitten o.a. NL1, NL2, NL3, TMF, MTV, Discovery, SBS6, NET5 en meer zenders bij...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 16:17
TFHfony schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:48:

Het is in ieder geval wel grappig. Zit net TMF te kijken op deze manier. Verder zitten o.a. NL1, NL2, NL3, TMF, MTV, Discovery, SBS6, NET5 en meer zenders bij...
lo tfh ;) geen sat meer ? ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Al een aardige tijd niet meer :-) Kijk inmiddels gewoon DVB-C via Ziggo en kwam op een forum de MMS: links tegen waarmee je een aantal Ziggo kanalen kan streamen. Deze netjes in een zwikje files verwerkt en het werkt prima. Maar voor normaal TV kijken kan je toch beter DVB-C nemen :)
Ben wel benieuwd naar hoe dadelijk de TV functie binnen XBMC gaat werken :) Heb ik dadelijk echt alles in één. DVB-C tuner steekt al in de HTPC ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
TFHfony schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:19:
Ben wel benieuwd naar hoe dadelijk de TV functie binnen XBMC gaat werken :) Heb ik dadelijk echt alles in één. DVB-C tuner steekt al in de HTPC ;)
Als het goed is komt er alleen een frontend in xbmc. De backend (mythtv) moet je zelf installeren en configureren. Dat is helaas met dvb-c nog best een rot werkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

job schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:28:
[...]
Als het goed is komt er alleen een frontend in xbmc. De backend (mythtv) moet je zelf installeren en configureren. Dat is helaas met dvb-c nog best een rot werkje.
We zullen zien. Er komt waarschijnlijk ongetwijfeld wel een keer een goede how-to en dan ga ik gewoon aan de slag. Het enige waar ik bang voor ben zijn de zap tijden. Die zijn waren met VDR / Xine ook niet echt om over naar huis te schrijven (understatement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:48:
Voor hen die internet via Ziggo hebben en op een eenvoudige wijze live TV willen kijken binnen XBMC, download het volgende bestand:

http://www.file-hunter.com/tv.rar

(Is slechts 2kByte) en pak het uit. Hierbij krijg je een aantal .STRM files, welke XBMC kan openen. Mik ze allemaal in een mapje welke XBMC kan lezen en je kan dan gewoon deze zenders bekijken

Hou rekening met de volgende zaken:

* Het werkt alleen als je Ziggo internet hebt.
* De service is wel eens down, shit happens :)
* Het is een service van Ziggo, niet van mij... Als het niet werkt, kan ik er niets aan doen.
* De kwaliteit is zo zo. Verwacht geen HDTV
* Niet alle zenders zijn beschikbaar (zoals RTL4)

Dit is best awesome :) Het werkt prima.

Enig idee hoe ik het beeld fullscreen kan krijgen? hij gebruikt nu maar de helft van mn scherm, zwarte balken aan alle 4 de zijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:12:
[...]

Dit is best awesome :) Het werkt prima.

Enig idee hoe ik het beeld fullscreen kan krijgen? hij gebruikt nu maar de helft van mn scherm, zwarte balken aan alle 4 de zijden
Dat hangt er helemaal van af waar je de ZOOM functie van XBMC naar gemapped hebt :) Op mijn AB gebruik ik de OK toets. Hij onthoudt per zender wat je instelling was. Hier heb ik ze netjes allemaal Full Screen staan. Al moet ik zeggen dat op een 47" dat niet echt een geweldig beeld oplevert.
1,1mbit VBR voor beeld en 96kbits VBR voor geluid is wat weinig voor WMA3. Het zou met 1,5mbit VBR (h264) en 96kbit VBA AAC veel beter om aan te zien zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 12:21
Ik heb de laatste stabiele XBMC pas geïnstalleerd.
Ik heb de Logitech Z cinema soundssysteem met afstandbediening die normaal enkel met windows media center werkt, maar hij werkt gedeeltelijk ook met XBMC.

Navigatie (boven onder links en rechts) werkt, evenzo ok en back en pause en play.
Maar de andere toetsen zoals dvd menu enzo werken niet, is hier iets aan te doen?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Er is vast wat aan te doen. Voor zover ik kan vinden is die logitech remote een windows mce remote. De knoppen zijn dus ook te veranderen. Ofwel via een lirc-achtige oplossing, ofwel via een windows hack. Zoek meer info op xbmc.org. vziw zou de mce remote nu geheel ondersteund moeten zijn. Als het echt net werkt heb ik in het verleden met een reghack (windows) veel succes behaald met een mce-kloon. Misschien dat je daar dan uiteindelijk wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Nog een andere vraag : ik gebruik radmin om de desktop over te nemen als de TV uitstaat om zo mijn downloads te managen. Als XBMC echter aanstaat (mijn vriendin vergeet het soms uit te zetten) of opstart wordt het beeld helemaal zwart via radmin. Dus ik moet altijd het process killen ipv netjes afsluiten. Gebruikt iemand hier toevallig andere remote software die beter werkt en dat je dan wel XBMC ziet? Ik denk dat het te maken heeft met de GUI software?
Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met Teamviewer en geen antwoord. Teamviewer zowel op Windows als op een iMac geven dit probleem.Met een van de beta releases van XBMC liep daarbij ook XBMC zelf nog vast, maar dat is niet meer het geval, maar het is niet remote te besturen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Dr is een addon voor MCE remotes mappen dacht ik... Moet je ff in de addons zoeken. Heb er verder geen ervaring mee, maar lijkt me dat het daar speciaal voor is

Als ik gewoon remote desktop van Windows gebruik kan ik ook gewoon XBMC gebruiken btw

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-01-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 07:52

Sosabowski

nerd

Lowhorn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:56:
[...]

options snd-hda-intel enable_msi=0 probe_mask=0xffff,0xfff2

En dat moet ik dus ook met ctrl+alt+F1 doen! en dan invullen.
Kan men wachwoord niet meer invullen :?
Login naam wel!!
Natuurlijk kan je dat wel. Echter JIJ verwacht sterrtjes op het scherm bij het intoetsen. Men moet eerst nadenken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
SidewalkSuper schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:33:
Dr is een addon voor MCE remotes mappen dacht ik... Moet je ff in de addons zoeken. Heb er verder geen ervaring mee, maar lijkt me dat het daar speciaal voor is

Als ik gewoon remote desktop van Windows gebruik kan ik ook gewoon XBMC gebruiken btw
Als ik klik op add ons en dan XBMC.org Add-ons krijg ik een hele lijst zoals afbeeldingen add ons, albuminformatie enz.

Moet ik het daartussen zoeken of zit ik heel fout ?
(ik heb er wat in gezocht maar vond niks bruikbaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
SidewalkSuper schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:33:

Het probleem van RDP is dat je als gebruiker achter de PC (HTPC) = TV naar het login scherm wordt gegooid. Dus je kunt niet over de schouder meekijken zoals bij radmin of teamviewer...

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Spam schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Het probleem van RDP is dat je als gebruiker achter de PC (HTPC) = TV naar het login scherm wordt gegooid. Dus je kunt niet over de schouder meekijken zoals bij radmin of teamviewer...
Kan je dan niet gewoon VNC ( http://www.realvnc.com/products/free/4.1/download.html ) gebruiken? Dat gebruikt OSX dacht ik ook, werkt goed genoeg?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
franssie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:07:
[...]

Kan je dan niet gewoon VNC ( http://www.realvnc.com/products/free/4.1/download.html ) gebruiken? Dat gebruikt OSX dacht ik ook, werkt goed genoeg?
Had ik onder Windows al eens geprobeerd, maar dat leverde een scherm met heel kleine onleesbare lettertjes op. Maar misschien dat het onder OSX wel goed werkt bij mij , ik ga het proberen, dank voor de tip.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hmm - als je van een full-HD scherm naar een laptop scherm gaat kan dat idd gebeuren, mijn TV draait nog op HD-ready... (en ik gebruik XBMC op een mac mini dus dat is wel een iets andere setup).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
C00P schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:02:
[...]

Als ik klik op add ons en dan XBMC.org Add-ons krijg ik een hele lijst zoals afbeeldingen add ons, albuminformatie enz.

Moet ik het daartussen zoeken of zit ik heel fout ?
(ik heb er wat in gezocht maar vond niks bruikbaars)
Dan heb je niet goed gezocht ;) maar daar moet je zoeken idd. Onder Program Addons staat de MCERemote addon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:45
Even een vraagje voor de linux users, hoe kan je zien welke versie van XBMC je hebt en hoe kan je die via ssh het beste updaten (en daarna drivers e.d.) Heb xbmc op een apple tv met broadcom kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
updaten:
apt-get update (dit update de index van alle beschikbare pakketten).
apt-get install xbmc (installatie voor 1 specifiek pakket)

Install is bedoeld voor installatie, maar als je de het pakket al geinstalleerd hebt update hij.
Als je update kan je gelijk zien welke versie er geinstalleerd wordt.

Drivers updaten zal je zelf moeten doen vrees ik. Dus drivers downloaden, uitpakken en via make en install installeren. Maar dat is ook afhankelijk van hoe de drivers aangeleverd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 01-01-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@DarkShadow Je xbmc.log lezen, daarin staat het SVN nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb hier één probleem wat op zich niet eens direct komt door XBMC maar meer door de Windows installatie waar deze op draait.

Het is zo dat XBMC bij mij altijd op het tweede scherm van mijn PC draait (dat is mijn Full HD televisie). Deze zit aangesloten via een DVI - HDMI kabel op de versterker. De gebruikte videokaart is een Nvidia GTX275. Zodra ik met mijn harmony de activiteit HTPC kies schakelt deze de versterker naar de goede HDMI poort en mijn PC activeert hierop direct het tweede scherm. Probleem is echter dat de kleurinstellingen dan te donker zijn op dat tweede scherm. Dit kan ik weer goed krijgen door in de Nvidia drivers even naar kleurinstellingen te gaan en daar even iets te veranderen aan de instellingen. Dit hoeft ik vervolgens niet eens op te slaan, zodra ik de schuifbalk aanraak springt het meteen goed. De instellingen worden dus wel opgeslagen maar lijken op de een of andere manier niet automatisch toegepast te worden.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Wil namelijk graag met alleen de afstandsbediening XBMC kunnen starten. Heb het nu tijdelijk "opgelost" door de helderheid te corrigeren in videoinstellingen in XBMC zelf maar liever zou ik het definief oplossen zodat ook de helderheid van de menu's in XBMC goed is.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 01-01-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
job schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:18:
updaten:
apt-get update (dit update de index van alle beschikbare pakketten).
apt-get install xbmc (installatie voor 1 specifiek pakket)

Install is bedoeld voor installatie, maar als je de het pakket al geinstalleerd hebt update hij.
Als je update kan je gelijk zien welke versie er geinstalleerd wordt.

Drivers updaten zal je zelf moeten doen vrees ik. Dus drivers downloaden, uitpakken en via make en install installeren. Maar dat is ook afhankelijk van hoe de drivers aangeleverd worden.
tnx. Nu wil ik het uitzending gemist addon installeren, maar hoe en waar krijg ik die zip file van mijn windows machine op de apple tv (linux dus).

Kan je ook een updaten of juist teruggaan naar een specifieke versie van xbmc? Ik begrijp dat je op die manier naar de laatste nightly update toch? Is dat dan wel zo verstandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tot voor kort gebruikte in Ember om mijn mediacollectie te scrapen, maar die doet het nu niet meer om onduidelijke redenen. Weet iemand hier een goed alternatief? Ik heb trouwens al naar Media Companion gekeken, maar die is met name bij films verschrikkelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

DarkShadow schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:28:
[...]

tnx. Nu wil ik het uitzending gemist addon installeren, maar hoe en waar krijg ik die zip file van mijn windows machine op de apple tv (linux dus).
<...>
SSH connectie openen? Bijvoorbeeld met filezilla, werkt als ftp zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SidewalkSuper schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:42:
@DarkShadow Je xbmc.log lezen, daarin staat het SVN nummer
Ik ben een ongelooflijke linux noob, en ik weet niet waar xbmc.log staat (ik neem aan in de xbmc map?) en hoe ik het via ssh open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je kan hem ook aflezen door bij settings naar het submenu System Info te gaan.
Bij mijn skin moet ik dan op Settings gaan staan en het pijltje naar beneden indrukken om het submenu tevoorschijn te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
SidewalkSuper schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:12:
[...]

Dan heb je niet goed gezocht ;) maar daar moet je zoeken idd. Onder Program Addons staat de MCERemote addon
Dank je, gevonden en geïnstalleerd.
Maar lekker werkt het niet, ik kan elke actie binden aan een toetsenbord combinatie, dus play = space of terug is backspace.

Ik weet even niet hoe ik hier best verder mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
DarkShadow schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:28:
[...]

Kan je ook een updaten of juist teruggaan naar een specifieke versie van xbmc? Ik begrijp dat je op die manier naar de laatste nightly update toch? Is dat dan wel zo verstandig...
Als je vanaf je aTV een apt-get kan kan doen, dan betekent dat, dat deze netwerk verbinding heeft, toch? Waarom download je dan niet vanaf je aTV de XOT Repository? Zie hier voor de URL: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download

Je kunt vanaf dat moment deze Repository gebruiken om XOT te installeren en bij te werken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

GroteBozewolf schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:34:
[...]

Als je vanaf je aTV een apt-get kan kan doen, dan betekent dat, dat deze netwerk verbinding heeft, toch? Waarom download je dan niet vanaf je aTV de XOT Repository? Zie hier voor de URL: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download

Je kunt vanaf dat moment deze Repository gebruiken om XOT te installeren en bij te werken.
Heb je dan niet hetzelfde probleem:
In order to use it you must download the repository and install it in XBMC using the "install from zip" option in the Addon Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
GroteBozewolf schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:34:
[...]

oh ik heb het met wget gedaan, werkte ook goed. Vind het script wel wat tegenvallen, de interface is niet heel handig, en de kwaliteit van de streams is erg laag vergeleken met uitzending gemist op de computer. Hoe kan dat eigenlijk?

wel erg leuk om alle linux commandos te leren, voelt weer een beetje als dos. Ik heb alleen nog niet echt een goede variant van dir/w gevonden. Met pwd zie je welke dir je zit, en met ls -R kan je subdirectories zien, maar als ik dat gebruik krijg ik vooral heel veel te zien en wordt het me niet echt duidelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkShadow op 02-01-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb op zowel mijn HTPC (een Asrock ION 330 HT op Win7) en op mijn Win7 laptop XBMC Dharma geïnstalleerd staan. Op beide heb ik de subtitles plugin geïnstalleerd. Op mijn HTPC werkt hij prima, maar op mijn laptop blijft het icoontje bij afspelen van een film of serie grijs, en werkt de plugin niet. Naar mijn idee heb ik op beide hetzelfde gedaan (plugin enabled, services gekozen, in skin geactiveerd).

Iemand een idee waarom het op mijn laptop niet werkt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
DarkShadow schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:00:
[...]
oh ik heb het met wget gedaan, werkte ook goed. Vind het script wel wat tegenvallen, de interface is niet heel handig, en de kwaliteit van de streams is erg laag vergeleken met uitzending gemist op de computer. Hoe kan dat eigenlijk?

wel erg leuk om alle linux commandos te leren, voelt weer een beetje als dos. Ik heb alleen nog niet echt een goede variant van dir/w gevonden. Met pwd zie je welke dir je zit, en met ls -R kan je subdirectories zien, maar als ik dat gebruik krijg ik vooral heel veel te zien en wordt het me niet echt duidelijk.
Mooi dat WGET werkt.

Streams zijn exact dezelfde als die van de websites, daar komen ze immers vandaan. Het is alleen zo dat je ze op de TV meestal fullscreen zet en de gemiddelde TV groter is dan de gemiddelde monitor. Het ziet er dus lelijk uit. Als ik op mijn Full HD monitor de boel op fullscreen zet is het ook niet om aan te zien.

Wat betreft de interface: ik zou niet weten hoe het eenvoudiger kan: Je selecteert een kanaal, een programma en vervolgens een aflevering. Hoe veel makkelijker wil je het hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-01-2011 13:58 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:37
Oke, ik ben vrij nieuw in het XBMC gedoe. Maar ik krijg de 'circus' skin echt niet geïnstalleerd. :? Ik download de skin en plaats hem in
C:\Users\naam\AppData\Roaming\XBMC\skin\skin.cirrus
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben overgestapt van MediaPortal naar XMBC, echt een verademing. Het werkt gewoon zonder een installatie die enorm lang duurt met allerlei plugins, geen codec gezeur en DXVA werkt direct met mijn 5450. Enig probleem dat ik nu heb is dat hij maar van 38 films de movie informatie heeft en niet meer wilt updaten. Hij update wel maar herkent de rest niet. Moet ik nog even achterna, kijken waar dat aan ligt. Tot nu toe erg tevreden, had het veel eerder moeten kiezen denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 16:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

tiswat schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:01:
Oke, ik ben vrij nieuw in het XBMC gedoe. Maar ik krijg de 'circus' skin echt niet geïnstalleerd. :? Ik download de skin en plaats hem in
[...]

Wat doe ik verkeerd?
Hij moet in addons staan volgens mij ;) Bovendien kan je hem beter installeren via addons -> install from zip.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32
Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:11:
Ben overgestapt van MediaPortal naar XMBC, echt een verademing. Het werkt gewoon zonder een installatie die enorm lang duurt met allerlei plugins, geen codec gezeur en DXVA werkt direct met mijn 5450. Enig probleem dat ik nu heb is dat hij maar van 38 films de movie informatie heeft en niet meer wilt updaten. Hij update wel maar herkent de rest niet. Moet ik nog even achterna, kijken waar dat aan ligt. Tot nu toe erg tevreden, had het veel eerder moeten kiezen denk ik.
Ik ben nu ook sinds een week overgestapt... Draai 'm nu met de Night skin. Moest er wel even aan wennen in het begin, maar so far vraag ik me af waarom ik de switch niet veel eerder gemaakt heb...

Enige jammere vind ik (tot nu toe) dat de Apple Movie Trailers Lite plugin z'n info niet uit de RSS feed van apple haalt, maar van een andere xml source :( Maar goed, als dat alles is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Misschien kun je dat heel makkelijk aanpassen, die scripts zijn allemaal python. Welke xml's heb je het over? Waarom heet dat eigenlijk apple? waarom is er niet een imdb-zoiets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Omdat de trailers door Apple worden aangeboden?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
nu weer lekker aan het klooien, ik zet gewoon handmatig mn hele itunes library in de media/music map in xbmc, of zijn er slimmere manieren om dat te doen? Voor iphoto moet ik nog iets bedenken, heb begrepen dat de addon niet werkt met nieuwe iphoto. Zag al iets met macfuse + iphotofs.

Mn library is trouwens wel weird bezig, het begint met een film die zich 4x herhaalt en die ik niet heb en vervolgens nog een die er wel 10x in staat en ik ook helemaal niet heb (geeft ook 10x 1 of 0 minuten aan).
Ah, nu ik dit typ snap ik het ineens, de een is een mapje genaamt surf met 4 surf films en de ander een mapje met zelf gemaakte zaken. Wou ik graag apart houden, maar dat moet dus uit de map films komen.

Hoe kom je trouwens aan de apple trailer addon, ik kan hem niet vinden

[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 02-01-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Deze moet je even apart installeren van een van de onofficiële repo's

http://wiki.xbmc.org/inde...icial_Add-on_Repositories
In Nuka's Repo zit de Apple Trailers Lite plugin, dus als je die repo toevoegt kan je de Trailers Addon daar ook pakken.
Dat staat wel meerdere keren in dit topic uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:37
FREAKJAM schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:12:
[...]

Hij moet in addons staan volgens mij ;) Bovendien kan je hem beter installeren via addons -> install from zip.
Dank dank :) Heb het voor elkaar, ook fanart e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Vraagje aan mensen die hier een ION/Atom platform met windows 7 of XBMC Live gebruiken en een Wifi N adapter (all paaltjes vol). Gaat hier het streamen van 4 tot 11 gb mkv's goed? Kan dit platform dat uberhaupt aan?

Ik zit namelijk te stoeien met een shuttle XS35GT (atom dual 510 + ION 2 platform + 2GB mem) en ik krijg het wireless niet vloeiend met windows 7, via vast wel (10% cpu load).

Gaat dit onder live anders zijn? ik merk dat bijvoorbeeld de menu's veel snappy-er zijn onder live maar daar werken helaas de netwerk + audio drivers nog niet :'( En ik ben geen buff in linux dus met dit soort guides sla ik al snel op tilt : http://breden.org.uk/2010...harma-beta-2-live/#fixlan

Ik moet eigenlijk weten of het een beperking is in de hardware want dan breng ik het terug naar de winkel.

[ Voor 11% gewijzigd door Spam op 02-01-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt me een hardware beperking, maar het is heel simpel te testen, wat je is je netwerk snelheid? Test dat en je weet of je netwerk sneller is dan de bitrate van de films.
Meeste films zitten rond de 10 a 15Mb, dat is maximaal 2MB/s, kan je wireless adapter die snelheden halen? Lukt dat niet dan is het sowieso niet mogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Spam schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:09:
Vraagje aan mensen die hier een ION/Atom platform met windows 7 of XBMC Live gebruiken en een Wifi N adapter (all paaltjes vol). Gaat hier het streamen van 4 tot 11 gb mkv's goed? Kan dit platform dat uberhaupt aan?

Ik zit namelijk te stoeien met een shuttle XS35GT (atom dual 510 + ION 2 platform + 2GB mem) en ik krijg het wireless niet vloeiend met windows 7, via vast wel (10% cpu load). Gaat dit onder live anders zijn? ik merk dat bijvoorbeeld de menu's veel snappy-er zijn onder live maar daar werken helaas de netwerk + audio drivers nog niet :'(

Ik moet eigenlijk weten of het een beperking is in de hardware want dan breng ik het terug naar de winkel.
Je zal wat meer informatie moeten geven omtrent je netwerk: Wat voor router gebruik je? En draait de hele boel netjes op 802.11n? En dan op 150mbit of 300mbits?
Het feit dat de MKV's 4Gbyte tot 11Gbyte groot zijn maakt niet eens zo veel uit, het is belangrijker om te weten wat de hoogste bitrate's zijn. Hier zie ik soms bitrates voorbij komen van rond de 40mbit voor het beeld en ook nog wel eens tot 4mbit voor het geluid. Effectief zal je draadloze verbinding dus minstens 45mbits/sec moeten kunnen verstouwen. Bij een perfecte ontvangst betekend dit dat je op 90 á 100 mbit moet zitten qua verbindingssnelheid, gezien hoe Wireless LAN werkt.
Als je al maar een 150mbit wireless LAN hebt en vervolgens staat de router in de meterkast en je Shuttle 1 á 2 betonnen muren verder, omringt door andere apparatuur, dan ik je zo zeggen dat je het niet gaat halen...
Heb je een 300mbit connectie en kan je die goed voltrekken (dus meer dan 6 mbyte/sec, zonder haperingen) dan moet het lukken.

* Kijk eerst eens wat je connectie snelheid is van je wireless LAN
* Kopieer vervolgens eens een groot bestand van je server naar je Shuttle en kijk eens wat voor snelheid je dan krijgt. Dan krijg je een goed idee of het goed moet gaan.

XBMC is tegenwoordig (in de basis) een Linux project en de Live CD werkt een stuk soepeler hier op mijn ION set dan een Windows XP/7 installatie met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
ongeveer 40mbit is praktisch het hoogste wat met een Bluray mogelijk is voor zover ik weet... dat heb je natuurlijk bij lange na niet nodig

[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-01-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SidewalkSuper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:44:
ongeveer 40mbit is praktisch het hoogste wat met een Bluray mogelijk is voor zover ik weet... dat heb je natuurlijk bij lange na niet nodig
Vroeger kon je de buffers bij XBMC nog instellen, maar die tijd is helaas voorbij. Ik zie toch best wel veel Blurays waarbij het video gedeelte het grootste deel van de tijd rond de 25 á 30mbit hangt. Tel daar de evt. geluidstracks bij op (DTS-HD? Al zal XBMC deze naar DTS omzetten) En je komt best wel dicht tegen die 40mbit aan voor langere tijd. Tel daarbij op dat je eigenlijk altijd het dubbele moet rekenen (minstens!) als je draadloos werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De gemiddelde Bluray is rond de 25mbit encoded ja... Avatar is volgens mij nog steeds de film met de hoogste bitrate gemiddeld genomen van ergens rond de 35mbit.

Maar volgens mij gaat het in dit geval puur om de complete film wireless te versturen. Dus bijv 12gig binnen 2uur dat de film duurt... Dat is toch het enige criterium dan wat telt of ie het afspeelt of niet?
Ik heb nog nooit wireless issues gehad met afspelen dus ik ben er niet zeker van of ik het bij het rechte eind heb, maar dat het boven de 50mbit uit zou komen lijkt me dus echt heel sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TFHfony schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:52:
[...]
Tel daar de evt. geluidstracks bij op (DTS-HD? Al zal XBMC deze naar DTS omzetten) En je komt best wel dicht tegen die 40mbit aan voor langere tijd. Tel daarbij op dat je eigenlijk altijd het dubbele moet rekenen (minstens!) als je draadloos werkt...
Geluidstrack van 10Mbit? Dat lijkt me sterk. En het dubbele voor wireless? Ook dat klopt niet. Een wireless verbinding heeft geen 50% packet loss. Enkel bij een sterk fluctuerende wireless verbinding moet je extra capaciteit inplannen, maar als jou verbinding stabiel op 50Mbit data kan oversturen dan hoef je geen 80Mbit te hebben om 40Mbit te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
TFHfony schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Je zal wat meer informatie moeten geven omtrent je netwerk: Wat voor router gebruik je? En draait de hele boel netjes op 802.11n? En dan op 150mbit of 300mbits?
Het feit dat de MKV's 4Gbyte tot 11Gbyte groot zijn maakt niet eens zo veel uit, het is belangrijker om te weten wat de hoogste bitrate's zijn. Hier zie ik soms bitrates voorbij komen van rond de 40mbit voor het beeld en ook nog wel eens tot 4mbit voor het geluid. Effectief zal je draadloze verbinding dus minstens 45mbits/sec moeten kunnen verstouwen. Bij een perfecte ontvangst betekend dit dat je op 90 á 100 mbit moet zitten qua verbindingssnelheid, gezien hoe Wireless LAN werkt.
Als je al maar een 150mbit wireless LAN hebt en vervolgens staat de router in de meterkast en je Shuttle 1 á 2 betonnen muren verder, omringt door andere apparatuur, dan ik je zo zeggen dat je het niet gaat halen...
Heb je een 300mbit connectie en kan je die goed voltrekken (dus meer dan 6 mbyte/sec, zonder haperingen) dan moet het lukken.

* Kijk eerst eens wat je connectie snelheid is van je wireless LAN
* Kopieer vervolgens eens een groot bestand van je server naar je Shuttle en kijk eens wat voor snelheid je dan krijgt. Dan krijg je een goed idee of het goed moet gaan.

XBMC is tegenwoordig (in de basis) een Linux project en de Live CD werkt een stuk soepeler hier op mijn ION set dan een Windows XP/7 installatie met XBMC.
Ik heb op dit moment een Linksys WRT610N - 300 Mbps router (best een goeie begreep ik uit deze test) met WPA-PSK encryptie. De shuttle heeft een Jmicron JMC261 ethernet controller met een Realtek RTL8191SE-VA2 wlan adapter. Als ik een bestand over kopier vanaf mijn NAS (Synology 210j) met vast ethernet dan krijg ik een bandbreedte van 56mBit/sec (210mb in 29 sec). Over Wireless N doet is over datzelfde bestand 21 minuten!! Dus er lijkt iets gigantisch mis te zijn in de driver of zo ?

Nu is het systeem niet voor mij maar voor mijn broer die een WRT320 heeft, geen idee of dat een 300 of een 150 is. Hij heeft echter geen beton tussen hem en de router zitten dus dat kan in zijn voordeel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ hierboven: ik zou de doorvoer van je draadloos es testen (iperf bijvoorbeeld).
Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:28:
En het dubbele voor wireless? Ook dat klopt niet. Een wireless verbinding heeft geen 50% packet loss. Enkel bij een sterk fluctuerende wireless verbinding moet je extra capaciteit inplannen, maar als jou verbinding stabiel op 50Mbit data kan oversturen dan hoef je geen 80Mbit te hebben om 40Mbit te kunnen streamen.
Hij heeft het niet over packet loss, hij heeft het over overhead. Als 802.11g-verbinding 54 Mbps rapporteert zal je daar effectief maar de helft van kunnen gebruiken, bij benadering. Ik vrees dat dat die verhouding bij 802.11n zelfs nog iets nadeliger is.

[ Voor 50% gewijzigd door Borromini op 02-01-2011 23:52 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een wireless verbinding heeft geen 50% overhead. Dat je maar de helft van 54Mbit kan gebruiken is omdat het half duplex is, niet full duplex. Een ethernet verbinding is wel altijd full duplex, wireless altijd maar half duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:38:
[...]

Ik heb op dit moment een Linksys WRT610N - 300 Mbps router (best een goeie begreep ik uit deze test) met WPA-PSK encryptie. De shuttle heeft een Jmicron JMC261 ethernet controller met een Realtek RTL8191SE-VA2 wlan adapter. Als ik een bestand over kopier vanaf mijn NAS (Synology 210j) met vast ethernet dan krijg ik een bandbreedte van 56mBit/sec (210mb in 29 sec). Over Wireless N doet is over datzelfde bestand 21 minuten!! Dus er lijkt iets gigantisch mis te zijn in de driver of zo ?

Nu is het systeem niet voor mij maar voor mijn broer die een WRT320 heeft, geen idee of dat een 300 of een 150 is. Hij heeft echter geen beton tussen hem en de router zitten dus dat kan in zijn voordeel werken.
Heb dezelfde box als jij, en de linux driver van Realtek is buggy. Ik zou het niet aanraden om daarmee grote videobestanden te kijken. Bedraad gaat het prima. Ik las in je vorige posts dat je niet veel op had met linux, misschien is de OpenELEC versie iets voor jou? WiFi werkt niet (vanwege de driver die buggy is), maar voor de rest is het installeren en gaan (geen ingewikkelde drivers instaleren, die worden automatisch voor je geïnstalleerd). Totale installatie zal misschien 10 minuten duren. Daarna zet je autoupdate aan in de config files en telkens als er een nieuwe stable build uitkomt, wordt deze automatisch voor je gedownload en geïnstalleerd zonder dat je er omkijken naar hebt.
Mocht je intresse hebben, kijk eens hier: www.openelec.tv

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 00:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsurany schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:01:
Een wireless verbinding heeft geen 50% overhead. Dat je maar de helft van 54Mbit kan gebruiken is omdat het half duplex is, niet full duplex. Een ethernet verbinding is wel altijd full duplex, wireless altijd maar half duplex.
* Borromini heeft weer wat bijgeleerd :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 22:14
Al een aardige tijd niet meer :-) Kijk inmiddels gewoon DVB-C via Ziggo en kwam op een forum de MMS: links tegen waarmee je een aantal Ziggo kanalen kan streamen. Deze netjes in een zwikje files verwerkt en het werkt prima. Maar voor normaal TV kijken kan je toch beter DVB-C nemen :)
Het is op dit moment ook al beschikbaar, en ben zelf hevig aan het experimenteren hiermee. Moet zeggen dat tot nu toe de ervaringen vrij positief zijn. Kom zelf van mediaportal, maar ben overgestapt omdat een minder grote fan ben van windows op mijn htpc. Vrij veel gestotter vaak, soms vastlopers, en tevens gewoon omdat xbmc wat 'mooier' is.

Mijn setup is als volgt, voor de geïnteresseerden. Het begin is de server die op ubuntu 10.04 draait, bevat een paar tb's aan hdd's en ook 2 tv kaarten, knc ones (goede keuze, draait standaard op ubuntu). Dat tv signaal wordt afgevangen door tvheadend, die zijn codes voor decoderen haalt van een cccam server. Dat doe je door capmt.socket in te stellen in cccam, als iemand hier vragen over heeft moet je maar dm'en. Informatie daarover is gebrekkig op het internet. Daarnaast draait een aparte htpc met xbmc dharma, volgens mij uit die van lars-opdenkamp repository.

De ervaring tot nu toe zijn vrij positief maar toch kleven er enkele nadelen aan. Ik heb het ook nog niet zolang kunnen testen. Het beeld is zeker niet zo mooi als met een gewone decoder, maar komt wel goed in de buurt. Een ander probleem waar ik tegen aanloop is het op volgorde zetten van de zenders. Dat is zeker iets wat nog niet goed is opgelost, alhoewel ze wel aankondigen om er iets aan te doen. Groepen maken kan wel, dus het is geen doolhof. Een groot nadeel is dat veel skins niet overweg kunnen met de pvr sectie. Je moet dus goed kijken welke skins, als je dit wil veranderen, pvr ondersteunen. Confluence doet dit standaard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Over skins gesproken, ik draai nu de skin Alaska en ik vind hem prachtig. Vond confluence ook mooi, maar is me toch iets te druk allemaal. Alaska is erg clean en daar hou ik wel van. Je kan toch nog genieten van mooie art work. Heb dds nu ook aangezet en het is een verademing.

De playback valt me nog wel tegen op een apple tv, vooral op 1080p. @Borromini, hoe gaat dat bij jou? Ik heb minder problemen met 720p files, maar na het opstarten wil het eerste grote bestand nog wel eens wat problemen opleveren (zwart beeld voor 2 min, of bij exit 2 min een time out). Daarna gaat het beter. Nu kijk ik zelden films met 1080p en op mn 37 inch tv op 3,5 meter afstand zie je het verschil bijna niet, dus het is niet echt een big deal, maar ik zie de mogelijkheid wel graag.

Nu heb ik begrepen van een van de xbmc devs (davilla) dat de broadcom drivers de komende maanden pas echt stable zouden moeten worden, dus ik denk dat met nog iets geduld de apple tv oplossing een van de meest elegante oplossingen zal zijn. Toch niet slecht voor 170 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier geen klachten. Ik heb alleen Planet Earth in 1080p, en die vogelscène brengt mijn AppleTV op z'n knieën, maar daarbuiten speelt hij alles zonder problemen af. Framedrops zijn er alleen bij het bufferen in het begin, en bij het oproepen van de GUI (bv. de info-overlay met het miniatuurtje van de cover, de voortgangsbalk, etc.). Laadtijden zijn natuurlijk wel wat langer met 1080p-bestanden dan met 720p. 95% wordt gestreamd over het LAN.

Ik gebruik de 10.0 release (SVN r35649) en crystalhd 3.8.0, in combinatie met een 2.6.32 LTS kernel. Die versie gebruikt ook nog 8 DMA-buffers in plaats van 16 (dat is trouwens makkelijk te wijzigen in de code). De helft van het RAM is ongeveer gebruikt bij de opstart van Xbmc (per DMA-buffer moet je 4 MB RAM rekenen, dus het laden van de crystalhd driver kost je 32 MB resp. 64 MB RAM). Xbmc laadt crystalhd alleen tijdens de opstartroutine (om te testen) en bij het afspelen, dus je dient dat bij die ~ 120 MB RAM idle te rekenen.

16 DMA-buffers zou betere prestaties geven maar als je moet swappen dan is 1080p/720p-playback ook niet alles. Ik speel met de regelmaat van de klok h.264 720p af en ik heb niet of nauwelijks problemen - tenzij het over TV-rips gaat, waar de reclameblokken zijn uitgeknipt, crystalhd kan niet zo goed overweg met de messy timestamps van die rips. Blu-Ray rips zijn geen probleem.

De 256 MB RAM blijft een bottleneck maar ik heb anders geen klachten over mijn AppleTV. Ik heb wel resoluut gekozen voor een combo van stabiele software (de LTS kernel, een door davilla als stabiel getagde release, en natuurlijk de laatse xbmc). Ik zeg niet dat de SVN-versies van CrystalHD onstabiel zijn, maar ik wil dat dat ding z'n werk doet, niet dat ik om de vijf tellen moet hercompileren en nieuwere versies moet testen in de hoop dat het betert.

Voor de geïnteresseerden: 3.8.0 compileert standaard niet met 2.6.35 en hoger (LTS is 2.6.32 trouwens :P), mocht je die twee toch willen combineren dan vind je hier hoe dat moet.

Wat die skins betreft: kijk daarmee uit. De AppleTV heeft een zwakke CPU, en sommige skins zijn heel zwaar (ook voor je RAM trouwens).

[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 03-01-2011 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
DarkShadow schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:52:
Over skins gesproken, ik draai nu de skin Alaska en ik vind hem prachtig. Vond confluence ook mooi, maar is me toch iets te druk allemaal. Alaska is erg clean en daar hou ik wel van. Je kan toch nog genieten van mooie art work. Heb dds nu ook aangezet en het is een verademing.
Alaska vind ik inderdaad ook de mooiste skin. Gebruik je de gewone Alaska? Er is ook een revisited versie, die nog regelmatig geupdate wordt, en waar meer aan te 'tweaken' valt. Zie dit topic voor meer info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70302 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tsurany schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:01:
En als je dan dus een stream hebt met 35mbit, ga je dus toch minstens een 70mbit connectie op je WLAN nodig hebben. Als je het bestand gaat kopiëren natuurlijk niet, maar de meesten zullen via XBMC gaan streamen en dan ga je toch een dubbele WLAN verbinding nodig hebben ten opzichte van de gebruikte bitrate van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:28:
[...]

Geluidstrack van 10Mbit? Dat lijkt me sterk. En het dubbele voor wireless? Ook dat klopt niet. Een wireless verbinding heeft geen 50% packet loss. Enkel bij een sterk fluctuerende wireless verbinding moet je extra capaciteit inplannen, maar als jou verbinding stabiel op 50Mbit data kan oversturen dan hoef je geen 80Mbit te hebben om 40Mbit te kunnen streamen.
Niet zo zeer 1 geluidstrack van 10mbit. Maar tel alle geluidstracks van een hedendaagse BluRay maar eens bij elkaar op. Met de DTS-HD track zit je al op de 4mbit, dan nog 2 DTS tracks voor andere talen en de nodige AC3 tracks en het kan snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nistuf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:31:
[...]

Alaska vind ik inderdaad ook de mooiste skin. Gebruik je de gewone Alaska? Er is ook een revisited versie, die nog regelmatig geupdate wordt, en waar meer aan te 'tweaken' valt. Zie dit topic voor meer info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70302 _/-\o_
Ik draai ook Alaska, maar dan Big Alaska.
Het is de enige skin die het fatsoenlijk doet op kleinere beeldschermen (heb een relatief kleine monitor als scherm).

Daarbij is het een prima skin, natuurlijk :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TFHfony schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:14:
[...]

En als je dan dus een stream hebt met 35mbit, ga je dus toch minstens een 70mbit connectie op je WLAN nodig hebben. Als je het bestand gaat kopiëren natuurlijk niet, maar de meesten zullen via XBMC gaan streamen en dan ga je toch een dubbele WLAN verbinding nodig hebben ten opzichte van de gebruikte bitrate van de film.
Want? Ik zou niet weten waarom.
TFHfony schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:16:
[...]

Niet zo zeer 1 geluidstrack van 10mbit. Maar tel alle geluidstracks van een hedendaagse BluRay maar eens bij elkaar op. Met de DTS-HD track zit je al op de 4mbit, dan nog 2 DTS tracks voor andere talen en de nodige AC3 tracks en het kan snel gaan.
Lijkt me niet dat je alle geluidstracks gaan streamen als je ze niet allemaal beluisterd. Er wordt enkel over de lijn gestuurd wat je op dat moment daadwerkelijk nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tsurany schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:38:
[...]

Want? Ik zou niet weten waarom.
Volgens Wikipedia:
Er is veel verwarring over de snelheid van 802.11 apparatuur. In advertenties en folders doet men alsof de vermelde snelheden vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld ethernet-snelheden. Ook in het bovenstaande wordt steeds gesproken over "doorvoersnelheid". Echter, de snelheden 11Mbps of 54Mbps zijn geen doorvoersnelheden maar de ruwe snelheden van het radiokanaal. De radioverbinding is half-duplex (de stations kunnen alleen om-en-om zenden, niet tegelijkertijd) en er gaat tijd verloren bij het omschakelen van richting. Bovendien komt er nog extra overhead bij door foutcorrectie en hertransmissie. Al met al is de daadwerkelijke doorvoersnelheid maar hooguit de helft van deze radiokanaal snelheid, en meestal minder.
Als je dus een stream van 40Mbit/s hebt en je wilt die via WLAN versturen... Wat is dan volgens jou de minimale snelheid waarop de WLAN connectie opgebouwd moet zijn? Ik kan je garanderen dat je het met 54Mbps niet gaat halen, al is het al vanwege het feit dat het half-duplex is.
[...]

Lijkt me niet dat je alle geluidstracks gaan streamen als je ze niet allemaal beluisterd. Er wordt enkel over de lijn gestuurd wat je op dat moment daadwerkelijk nodig hebt.
Als je puur op bestandsniveau aan het streamen bent wat XBMC doet, dan gebeurt dan wel. Wellicht dat dat met andere applicaties anders is, maar XBMC zal gewoon via SMB het volledige bestand pakken.

[ Voor 45% gewijzigd door TFHfony op 03-01-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Een film is toch bijv 8gig (bijv, we hadden het nml over standaard mkvtjes). Het enige wat dan toch verstuurd moet worden is die 8gig?
Stel dat die 8gig 60minuten film is (lekker hoog ingeschat) dan zou er 8000/60/60=2,2MB per seconde nodig zijn aan verkeer... is krap aan 18mbit.
Dat is toch de enige berekening die nodig is?

Ik kan dan ook gewoon easy 1080p streamen door 2 verdiepingen heen met een laptop met 54mbit...

[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-01-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SidewalkSuper schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:16:
Een film is toch bijv 8gig (bijv, we hadden het nml over standaard mkvtjes). Het enige wat dan toch verstuurd moet worden is die 8gig?
Stel dat die 8gig 60minuten film is (lekker hoog ingeschat) dan zou er 8000/60/60=2,2MB per seconde nodig zijn aan verkeer... is krap aan 18mbit.
Dat is toch de enige berekening die nodig is?

Ik kan dan ook gewoon easy 1080p streamen door 2 verdiepingen heen met een laptop met 54mbit...
Als jij een MKV download die gemaakt is om te passen op een DVD9 dan is deze inderdaad 8Gbyte. Maar ik heb ook verschillende MKV's (soms remuxen) die dus niet opnieuw ge-encodeerd zijn en deze zijn 20 - 30 Gbyte per stuk. Effectief zijn dit dus gewoon de originele BluRay bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TFHfony schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:30:
Als je dus een stream van 40Mbit/s hebt en je wilt die via WLAN versturen... Wat is dan volgens jou de minimale snelheid waarop de WLAN connectie opgebouwd moet zijn? Ik kan je garanderen dat je het met 54Mbps niet gaat halen, al is het al vanwege het feit dat het half-duplex is.
Als je een 40Mbit stream wilt afspelen heb je dus gewoon een 40Mbit verbinding nodig. Dat Windows dan een ander getal moet aangeven is niet relevant, Je moet een verbinding hebben van de server naar de client toe die 40Mbit of sneller is. Dan moet je het niet gaan verwarren door opeens over het dubbele te gaan schreeuwen vanwege full duplex en half duplex, de verbinding van de ene kant naar de andere kant moet gewoon 40Mbit zijn.
En daar natuurlijk nog wat bij op vanwege schommelingen.
Als je puur op bestandsniveau aan het streamen bent wat XBMC doet, dan gebeurt dan wel. Wellicht dat dat met andere applicaties anders is, maar XBMC zal gewoon via SMB het volledige bestand pakken.
Dat is dan een vrij baggere methode :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
nistuf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:31:
[...]

Ik gebruik nu eigenlijk de gewone, mijn vrouw vond die iets mooier als de revisited. Bevalt me goed eigenlijk.

Enkel werkt het tv show gedeelte niet naar behoren. Er staat gewoon simpelweg niets in, hoe kan ik mijn tv show library updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja oke, maar de meest gangbare versies zijn natuurlijk die van 15gig max ofzo voor een complete film.
De stap daarna is idd complete blurays, maar dat komt nog steeds niet boven de 50mbit, maar dat zal idd wel een stuk lastiger zijn om over een redelijke afstand draadloos te kunnen streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
DarkShadow schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik nu eigenlijk de gewone, mijn vrouw vond die iets mooier als de revisited. Bevalt me goed eigenlijk.

Enkel werkt het tv show gedeelte niet naar behoren. Er staat gewoon simpelweg niets in, hoe kan ik mijn tv show library updaten?
Als je een map met media toevoegt in de library (dit is de videolibrary) krijg je een venster te zien waarin je de content van de map kan opgeven. Dan kan je ook nog aangeven welke scraper xbmc moet gebruiken en of hij bij elke library update opnieuw gescanned moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Ik heb enkele ISO bestanden gedownload. Ik krijg deze niet afgespeeld met XBMC - 10.
Zijn hier oplossingen voor, of dien ik deze ISO's echt te mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 15:06
Ik heb thuis ook een AppleTV met daarop XBMC draaien, nu heb ik alleen mijn muziek vanuit iTunes op de AppleTV gezet, is er een mogelijkheid deze map op de AppleTV te benaderen vanuit XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:40:
Vraag: Ik heb enkele ISO bestanden gedownload. Ik krijg deze niet afgespeeld met XBMC - 10.
Zijn hier oplossingen voor, of dien ik deze ISO's echt te mounten?
DVD-ISO's werken hier gewoon goed. Check je logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:14:
[...]

Heb dezelfde box als jij, en de linux driver van Realtek is buggy. Ik zou het niet aanraden om daarmee grote videobestanden te kijken. Bedraad gaat het prima. Ik las in je vorige posts dat je niet veel op had met linux, misschien is de OpenELEC versie iets voor jou? WiFi werkt niet (vanwege de driver die buggy is), maar voor de rest is het installeren en gaan (geen ingewikkelde drivers instaleren, die worden automatisch voor je geïnstalleerd). Totale installatie zal misschien 10 minuten duren. Daarna zet je autoupdate aan in de config files en telkens als er een nieuwe stable build uitkomt, wordt deze automatisch voor je gedownload en geïnstalleerd zonder dat je er omkijken naar hebt.
Mocht je intresse hebben, kijk eens hier: www.openelec.tv
Nou ja, als wifi niet werkt gaat mijn broer er niet zoveel aan hebben. Ook onder windows 7 lijkt ie niet stabiel (zie metingen). Verder is zijn huis is nogal oud en zo goed als onmogelijk om netjes een UTP kabel naar zijn TV te trekken. Daarnaast wilde hij liever ook een mediaspeler die via windows 7 werkt zodat ie ook zijn mail erop kan kijken en kan smurfen & downloads kan managen. Hij is nog een grotere n00b dan ik dus linux gaat voor hem niet werken. Hij heeft al een AC Ryan Playon!HD mini, al heeft die ook kuren en gaat wireless streamen ook niet fantastisch..

Aangezien de atom/ion combi gewoon moeilijk win7 + XBMC aankan lijkt het me verstandiger om naar een andere fanless nettop te gaan zoeken met wat meer pit. Deze bijvoorbeeld:

http://www.wegotserved.co...tranquil-pc-ixl-power-pc/

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetzone.nl/images/ixl-2.jpg

Of deze :
http://www.cyberindian.ne...tel-core-2-duo-processor/

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberindian.net/wp-content/images10/msi-wind-box-iii-nettop.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 03-01-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:12:
[...]

Goeie tip, bedankt! Ik ga het vanavond proberen!
Voor de mensen die misschien hetzelfde probleem hebben als ik (artifacts/stotterend beeld met Intel Core i3), ik heb het (volgens mij) op kunnen lossen door de nieuwste stable intel drivers te installeren in Ubuntu 10.04 middels deze PPA (werkt ook in Ubuntu 10.10):
https://launchpad.net/~ubuntu-x-swat/+archive/x-updates/

Heb VAAPI niet ingeschakeld (wel geprobeerd, maar daar werd het instabiel van en bracht weer een hele hoop andere problemen met zich mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net ook maar eens beginnen prutsen met XBMC, heb een HDTV gekocht die ik wil aansluiten aan mijn pc (de HDMI is net nog onderweg). En ik zag op youtube een filmpje van een heel mooie skin voor XBMC, filmpje: YouTube: XBmc test
Ik zoek eigenlijk gewoon een soort poster wrap waarbij er eerst geen movie information is, maar alleen de grote poster en de filmhoesjes helemaal beneden, en dat je even op enter moet drukken voor de info / of even moet wachten eer de info verschijnt.

Heeft iemand een idee, welke skin dat is, ik draai momenteel de recenste stable versie.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:22
Ik heb de nieuwste XBMC; v10 (dharma release) met de Aeon(65) skin draaiend op windows 7. XBMC heb ik gelinkt aan de map iTunes op mijn harde schijf. Alles wordt perfect weergegeven, fanart en extra info worden gescraped. Alleen heeft hij soms problemen met album artwork. Ik krijg een rare pixelimage. Ik veronderstel dat hij deze artwork uit de mp3 met itunes informatie haalt. Ik heb de artwork voor die gevallen al enkele malen veranderd zonder succes

Dit is een voorbeeld hoe het zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4790743/220/4790743.png

Hierbij krijg ik verkeerde coverart, nochtans heb ik in itunes alle mp3's wel een album art gegeven en volledige info:
Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/4790777/220/4790777.png Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4790768/220/4790768.png

Iemand die een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Dacht eerst aan een foute jpg die ik in itunes geplakt had bij het ingeven van album informatie dus heb ik een aantal andere jpg's gebruikt. Mijn andere cd's worden bijna allemaal wel goed weergegeven dus het is mij een raadsel

[ Voor 11% gewijzigd door JSS540 op 03-01-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Spam schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:40:
Nou ja, als wifi niet werkt gaat mijn broer er niet zoveel aan hebben.
TP-Link TR1043ND router hier, hartstikke snel, maar HD content wireless streamen, forget it.
Aangezien de atom/ion combi gewoon moeilijk win7 + XBMC aankan lijkt het me verstandiger om naar een andere fanless nettop te gaan zoeken met wat meer pit. Deze bijvoorbeeld:
Que :?
Werkt prima hoor, Win 7 + XBMC 10.0, geen enkel probleem.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:10
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:21:
Ben net ook maar eens beginnen prutsen met XBMC, heb een HDTV gekocht die ik wil aansluiten aan mijn pc (de HDMI is net nog onderweg). En ik zag op youtube een filmpje van een heel mooie skin voor XBMC, filmpje: YouTube: XBmc test
Ik zoek eigenlijk gewoon een soort poster wrap waarbij er eerst geen movie information is, maar alleen de grote poster en de filmhoesjes helemaal beneden, en dat je even op enter moet drukken voor de info / of even moet wachten eer de info verschijnt.

Heeft iemand een idee, welke skin dat is, ik draai momenteel de recenste stable versie.

Alvast bedankt
Probeer Aeon MQ2 eens - die is erg mooi. Je zou dit effect ook met de standaard skin Confluence moeten kunnen bereiken. Ook de skin "Fusion" beschikt over een dergelijk coverflow effect - deze is nog in Beta maar de public beta werkt voor mij al prima.

[ Voor 60% gewijzigd door Robbio85 op 03-01-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:21:

Alvast bedankt
Bij Aeon of Aeon65 is dat bij mij momenteel zo ;) je kan browsen tussen dvd's met een soort cover flow. De achtergrond is een fanart image, en als je 2 seconden blijft staan op een dvd krijg je informatie, imdb rating, ..

YouTube: XBMC HTPC Aeon65 - Dharma Beta 2
Rond 00:32 :)

[ Voor 5% gewijzigd door JSS540 op 03-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoa, bedankt voor de snelle en vele antwoorden! Ik heb nu die Aeon65 geprobeerd en ik heb precies het effect dat ik wil. Wel nogal omslachtige installatiemethode met die gitbash, waarom doen ze dat zo eigenlijk ?

Maar goed, ik ga nog wat verder prutsen hier ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:03:
Whoa, bedankt voor de snelle en vele antwoorden! Ik heb nu die Aeon65 geprobeerd en ik heb precies het effect dat ik wil. Wel nogal omslachtige installatiemethode met die gitbash, waarom doen ze dat zo eigenlijk ?

Maar goed, ik ga nog wat verder prutsen hier ^^
heb daar al van gehoord van gitbash maar nog niet moeten gebruiken.. Ik heb gewoon een aantal repo's toegevoegd in XBMC v10 dharma en ik kon aeon65 gewoon installeren via een repo :p
Ik ga vanavond die AeonMQ2 eens proberen, blijkbaar veel meer thema's. En nog wat prutsen aan mijn album artwork die bij een tiental albums nog verkeerd wordt weergegeven met een soort barcode pixel image ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Arfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:24:
TP-Link TR1043ND router hier, hartstikke snel, maar HD content wireless streamen, forget it.
Via Wireless N gaat dat prima hoor, meer dan genoeg bandbreedte voor de zwaarste filmbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:13:
[...]

DVD-ISO's werken hier gewoon goed. Check je logs.
Bedankt, maar het gaat hier om AVCD ISO's, werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:24:
[...]

[...]

Que :?
Werkt prima hoor, Win 7 + XBMC 10.0, geen enkel probleem.
En hier nog iemand die op een Asrock ION330, Win7 Ultimate + XBMC zeer vloeiend heeft draaien!! Belangrijk voor de vloeiende ervaring is wel het aanzetten van DDS Fanart in advancedsettings.xml (zie XBMC Wiki).

Nog een voorbeeld van het perfect voldoen van deze combo: 1080P afspelen + unparren en unrarren van een zojuist gedownloade film EN SABnzbd+ downloadt nog een film: prima vloeiend beeld van de 1080P-rip!! :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:32:
[...]

Bedankt, maar het gaat hier om AVCD ISO's, werkt dit anders?
Ik neem aan dat je AVCHD bedoelt? Daar heb ik geen ervaring mee, en als je de Xbmc forums checkt ziet dat er niet al te best uit.

Xbmc heeft alleen officiële ondersteuning voor DVD ISOs, als AVCHD-ISOs worden ondersteund, dan zou dat wel in de stabiele release zitten (die is een paar weken oud).

Niettemin lijkt hier iemand het aan de praat te hebben gekregen door advancedsettings.xml te manipuleren.

[ Voor 44% gewijzigd door Borromini op 03-01-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:59

CSB

:D

Undeclinable schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
[...]

En hier nog iemand die op een Asrock ION330, Win7 Ultimate + XBMC zeer vloeiend heeft draaien!! Belangrijk voor de vloeiende ervaring is wel het aanzetten van DDS Fanart in advancedsettings.xml (zie XBMC Wiki).

Nog een voorbeeld van het perfect voldoen van deze combo: 1080P afspelen + unparren en unrarren van een zojuist gedownloade film EN SABnzbd+ downloadt nog een film: prima vloeiend beeld van de 1080P-rip!! :)
Heb dezelfde installatie staan. Wist alleen dat van DDS Fanart niet. Wat doet het? Mijn setup werkt trouwens ook gewoon snel hoor. Heel soms heeft XBMC het moeilijk met scrollen door films, maar dat is echt sporadisch. Het afspelen van 1080P content werkt overigens prima.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
CSB schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:59:
[...]

Heb dezelfde installatie staan. Wist alleen dat van DDS Fanart niet. Wat doet het? Mijn setup werkt trouwens ook gewoon snel hoor. Heel soms heeft XBMC het moeilijk met scrollen door films, maar dat is echt sporadisch. Het afspelen van 1080P content werkt overigens prima.
Vreemd te lezen dat anderen klaarblijkelijk niet hetzelfde probleem hebben. Ik gebruik de fanart nog geeneens (library mode staat uit) en dan is het al schokkerig. HD films afspelen over vast UTP geeft inderdaad maar een 10% cpu load maar daarnaast loopt alles stoperig. Dit kan aan slechte drivers liggen van het ION2 platform of dat van de atom 510 chipset. Hoe dan ook lees ik meerdere mensen op het internet melden dat de win7+xbmc combi niet soepel werkt. Als ik de Live versie probeer gaat het wel supersoepel maar daar werken de netwerk + audio drivers weer niet |:(

Al met al ga ik dus maar verder zoeken naar fanless opties. Ik ben daarintegen perfectly happy met mijn oude P4 + 2GB + HD4550 kaartje. Daar loopt het dus WEL soepel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij is de live versie gewoon gebasseerd op ubuntu dus zelf drivers installeren zou gewoon moeten kunnen zoals in een normale Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 07:23
Ik heb xbmclive opnieuw geinstalleerd. Nu krijg ik alleen het symlinken van de thumbs naar mijn server niet meer voor elkaar :(

Ik heb een symlink gemaakt naar een folder op mijn server (//10.0.0.2/Thumbs) via cifs:

code:
1
2
ln -s /mnt/xbmcshare/userdata/Database /home/xbmc/.xbmc/userdata/Database
ln -s /mnt/xbmcshare/userdata/Thumbnails /home/xbmc/.xbmc/userdata/Thumbnails

Op de xbmcbox zie ik dit staan bij een ls -l :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
total 120
drwxr-xr-x  3 xbmc xbmc  4096 2011-01-03 19:31 addon_data
-rw-r--r--  1 xbmc xbmc   375 2011-01-03 18:43 advancedsettings.xml
lrwxrwxrwx  1 xbmc xbmc    32 2011-01-03 21:49 Database -> /mnt/xbmcshare/userdata/Database
...
-rw-r--r--  1 xbmc xbmc   374 2011-01-03 18:24 RssFeeds.xml
-rw-r--r--  1 xbmc xbmc   748 2011-01-03 18:20 sources.xml
lrwxrwxrwx  1 xbmc xbmc    34 2011-01-03 21:49 Thumbnails -> /mnt/xbmcshare/userdata/Thumbnails
drwxrwxrwx 21 xbmc xbmc  4096 2010-12-02 00:03 Thumbnails.old

Daarna dit in fstab gezet:

code:
1
//10.0.0.2/Thumbs /mnt/xbmcshare smbfs uid=1000,gid=1000,sync,username="bliep",password="bliep" 0 0

sudo mount -a geeft geen fout. Lijkt me goed dus? Zelfs na de nodige reboots krijg ik aldoor errors in de xbmc.log: http://pastebin.com/ERkP01jy

Kan iemand me (weer) op weg helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door lowfi op 03-01-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
lowfi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:43:
*knip* een aantal zaken die direct hierboven staan
Heb je al geprobeerd of je de bestanden die in je log als onbereikbaar genoemd staan wel lokaal kunt kopiëren met de xbmc user via de shell? Was er ook niet een officiële manier om die library over meerdere XBMC clients te delen (ik neem aan dat je dat probeert te doen) via MySQL?

[ Voor 60% gewijzigd door martdj op 03-01-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mysql implementatie in xbmc is nog erg minimaal. Alleen zaken als watched worden daarin opgeslagen. Plaatjes niet vandaar de centrale opslag via symlinks daarvan. Lokaal kan ik wel de thumbs benaderen.

In http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63218 staat het 1 en ander uitgelegd alleen gaan ze daar meer uit van NFS.

[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 03-01-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Undeclinable schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
[...]

Wat doet dat DDS Fanart?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Iemand die een idee heeft waarom sommige cover artwork's bij mij heel raar zijn? Ik heb mijn xbmc muziek als source de map iTunes music laten gebruiken. Aangezien ik al mijn muziek beheer in iTunes (tja voor mn iphone en ipod enzo en mijn ouders daar ook mee kunnen werken)

Heb al de cover art voor die bepaalde cd's proberen veranderen naar iets anders, en andere info ingegeven, maar tot nu toe geen verandering. Enigste mogelijkheid is de cover art in die map op te slaan via google, en dan in xbmc voor al die albums handmatig een afbeelding localiseren.. :(

Hier een screenshot van uit de XBMC WebUI:
Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/4794304/220/4794304.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

lowfi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:51:
Mysql implementatie in xbmc is nog erg minimaal. Alleen zaken als watched worden daarin opgeslagen. Plaatjes niet vandaar de centrale opslag via symlinks daarvan. Lokaal kan ik wel de thumbs benaderen.

In http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63218 staat het 1 en ander uitgelegd alleen gaan ze daar meer uit van NFS.
Kan je ook bestanden aanmaken op die share? De foutmeldingen lijken vooral 'cannot create' te zijn, dan zou ik eerst de rechten op de share/mappen op de server eens nakijken.
En draait die server op Windows? Zo niet, dan zou ik er NFS-shares op aanmaken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Er staat linux op. Als ik de share manueel mount (mount -t smbfs etc) en daarna iets erheen kopieer werkt het wel.... :S

Ik ga vanavond wel even nfs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 16:17
even een vraagje, heeft iemand hier Series maar dan in DVD formaat? (bv video_Ts folder of zelfs iso).. zoja hoe zorg je dat de scraper goed werkt?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Staat heel duidelijk in de wiki uitgelegd http://wiki.xbmc.org/inde...=TV_Shows_(Video_Library)
Ik geef een voorbeeld:

map C:\TV
map C:\TV\Californication
file C:\TV\Californication\Californication.S01E01E02E03E04.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 19:21
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een xbmc configuratie met een mythtv backend?
Is dit dan een complete en goed werkende oplossing voor SD en HDTV + PVR?
Zijn hier ook belgen die dit werkend hebben in combinatie met een TV Vlaanderen abo?

Mijn plan is om XBMC te draaien op een atom/ion configuratie in combinatie met arch linux.
Zou dat als (enige) vervanger willen voor mijn huidige Telenet settopbox, Bluray lezer (+3D?) en mediaplayer.
Weet alleen niet in hoeverre dit allemaal mogelijk is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
lowfi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:46:
Er staat linux op. Als ik de share manueel mount (mount -t smbfs etc) en daarna iets erheen kopieer werkt het wel.... :S

Ik ga vanavond wel even nfs proberen.
Je pastebin log klinkt in ieder geval wel heel erg als een rechtenprobleem. Ik heb zelf ook een tijd met cifs gewerkt, maar had de share toen gemount via /etc/rc.local. Dat werkte prima, maar ik heb het toen ik de boel ging upgraden gewijzigd naar een NFS share (die wel in fstab staat). Beiden werk(t)en perfect, maar ik moet erbij zeggen dat ik nooit probeer om ernaar te schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door martdj op 04-01-2011 10:19 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.