Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Ik heb de xml-file gedownload op deze site: http://theghost16.nl/XBMC/index.php. In Xbmc (9.11) werkt alles prima, maar in combinatie met Ember Media Manager krijg ik geen metadata binnen (wel zoekresultaten). Voor de installatie onder Ember hem ik deze handleiding gevolgd zonder problemen. Tevens heb ik de omleiding via "http://www.partyravers.eu/scraper/moviemeter/?search=" geprobeerd maar zonder succes.
Tips iemand? Of gaat dit niet werken... Zou jammer zijn aangezien Ember Media Manager imo erg handig is bij grote collecties.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 02:09 ]
Lees dat het erg lastig is om die volledig werkend te krijgen op het XBMC forum:limp_1983 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:48:
Heb vandaag ook 2e hands een Medion afstandbediening opgehaald (0536 X10). Weten jullie hoe ik dit werkend kan krijgen?????
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=35195
Bespaar jezelf een hoop moeite en koop een orginele MCE Microsoft afstandsbediening en receiver.
Op eBay staan er veel. Deze werkt gelijk.
Heb een Asrock 152D met ION chipset. Enige manier om geluid via HDMI af te spelen is als ik uitvoerapparaat zet op HDA Nvidia HDMI. (Of ik nou verder op analoog, digitaal, hdmi op 1e optie zet maakt niet uit;)
Als ik films afspeel gaat dit wel goed. Echter als ik losse mp3tjes afspeel krijg ik om de keer (dus 50%) de melding "failed to initialize audiosettings". Zet ik lied stop en zet hem weer aan, dan speelt die wel goed door. Is het liedje af en gaat naar volgende, weer zelfde probleem "failed to..." Skip ik zelf dan weer een liedje verder heb ik weer wel geluid.
Op mijn versterker zie ik wel alle modus van het geluid verspringen (of er pcm, dts etc etc is gebruikt). Gaat het tussen die 2 apparaten mis? Zeer irritant als je een playlist wil afspelen en er maar 1 nummer goed gaat, eentje fout...
Nou voor vanmiddag maar weer Windows 7 met iTunes opstarten...
Ik had ze tot een tijdje geleden allemaal mooi gesorteerd zoals op TVDB maar er is weer iets aangepast en het was weer om zeep. Dus nu heb ik weer alle afleveringen aangepast en het leek in orde te zijn. Maar nu staan er ineens specials tussen mijn afleveringen in seizoen 8
(dezelfde specials staan ook mooi in de specials map, ik heb ze genoemd zoals het hoort bv S00E02)
Ik heb de openelec 10.0 versie gedownload zodat ik iig de nieuwste versie had, daarna heb ik de stappen ondernomen vanhttp://forum.xbmc.org/showpost.php?p=608055&postcount=475 waarna ik geluid over hdmi heb. Ik moet zeggen dat die openelec versie een stuk sneller opstart dan de xbmcfreak versie. Het is alleen jammer dat tijdens het booten allemaal codes langskomen ipv een mooi logo oid.MuSeLive schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:24:
Ik heb het nu idd via een update gedaan (9.11) en hij werkt! Nu krijg ik alleen geen geluid over hdmi. Ik krijg de sound mixer applicatie niet goed opgestart, ik krijg namelijk alleen een zwart scherm te zien. Alsamixer krijg ik ook niet goed geupdate, hij geeft de hele tijd aan dat hij hem niet kan vinden. Zou het nut hebben om een xbmcfreak 10.0 maverick v2 te downloaden en dan deze te updaten?
Hier zelfde probleem. Seizoen 8 is al bij episode 29 alleen the tvdb heeft die episode als 23 in de lijst staan. Mythbusters schijnt, volgens het forum van tvdb, nogal een lastige te zijn. Er schijnt nogal wat te veranderen. Helaas kun je voor series niet imdb gebruiken die hebben s08 veel beter in de lijst staan.croontje schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:04:
Heeft er hier iemand die series van Mythbusters op een normale manier in zijn library staan
"File not found" En dan een tmp-bestand wat gewoon bestaat. Er gaat dus iets anders misBorromini schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:12:
Check je log... First thing to do.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
- Als ik vanaf mijn TV naar mijn PC schakel gaat windows altijd rescalen. Dat heeft te maken met dat ie voorheen geen spanning zag op de HDMI en dus denkt windows dat er geen monitor op zit en schakelt dan naar een lagere resolutie. Dat zie ik als ik via radmin inlog met de TV uit. Als ik echter XBMC dan nog aan had staan (van een vorige keer) dan raakt ie soms helemaal in de war en loopt vast. De vraag : hoe kan ik ervoor zorgen dat de display op HDMI gewoon op 1080p blijft staan. Met andere woorden is er een registry in windows die niet kijkt naar de prik op de HDMI aansluiting?
- Is er een mogelijkheid om vanaf mijn MCE IR remote het programma XBMC op te starten? Op een een of andere manier start ie soms wel windows media center op maar dat wil ik dus niet.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Verwijderd
Hoi MuSeLive, dat is een bekend probleempje. Oplossing kan handmatig toegevoegd worden:MuSeLive schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:30:
[...]
Ik heb de openelec 10.0 versie gedownload zodat ik iig de nieuwste versie had, daarna heb ik de stappen ondernomen vanhttp://forum.xbmc.org/showpost.php?p=608055&postcount=475 waarna ik geluid over hdmi heb. Ik moet zeggen dat die openelec versie een stuk sneller opstart dan de xbmcfreak versie. Het is alleen jammer dat tijdens het booten allemaal codes langskomen ipv een mooi logo oid.
Voer het volgende commando uit via SSH (Putty e.d.):
mount -o remount,rw /flash
Daarna bewerk je het bestand extlinux.conf met het volgende commando:
nano /flash/extlinux.conf
En voeg je de tekst "vga=792" (zonder aanhalingstekens) toe aan de lijn "APPEND boot=LABEL=System disk=LABEL=Storage quiet"
Dit komt er dus zo uit te zien:
APPEND boot=LABEL=System disk=LABEL=Storage quiet vga=792
Daarna bewaar je het bestand en sluit je het af (ctrl+x in Putty)
Met een reboot zou het opstart scherm te zien moeten zijn.
Mocht je nadien nog andere foutcodes zien in het opstartscherm, raad ik aan deze te melden op de site van OpenELEC. Dit zal dan z.s.m. opgelost worden.
Afhankelijk van je folderstructuur moet je wel spelen met de 'scan recursive' en 'use foldername'-opties...
En als we het hebben over DVD bestanden (VIDEO_TS)? Welke map noem ik dan cd1 en cd2? Of moet ik dan een bepaald .vob bestand hernoemen?Fire69 schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:01:
Gewoon filmnaam cd1.ext en filmnaam2.ext en die in dezelfde folder zetten.
Afhankelijk van je folderstructuur moet je wel spelen met de 'scan recursive' en 'use foldername'-opties...
In 9.x had ik de optie om te deleten aangezet en kon ik met de info toets op m'n remote het context menu oproepen en files deleten (b.v. de serie die ik net heb gezien)
Nu in 10 heb ik de optie ook aangezet maar het werkt niet.
De 'c' op een keyboard werkt maar het lukt niet via Keymap.xml op een remote
Ik dacht bij global in de sectie <remote> de optie <info>ContextMenu</info>
Ook spelen met clear en delete werkt niet
Waarom krijg ik in de fileviw het contextmenu niet
En is er een makkelijkere manier om een file te deleten, one button ??
Het antwoord op mijn tweede vraag inmiddels gevonden : http://inchoatethoughts.c...ndows-media-center-remote. Is een installer wat de green button van MCR geent laat werken met XBMC in plaats van windows media center. Ga het nog uitproberen maar wellicht een interessante voor de openingspost ?Spam schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:37:
Ik heb even twee vragen over schakelen vanaf TV :
- Als ik vanaf mijn TV naar mijn PC schakel gaat windows altijd rescalen. Dat heeft te maken met dat ie voorheen geen spanning zag op de HDMI en dus denkt windows dat er geen monitor op zit en schakelt dan naar een lagere resolutie. Dat zie ik als ik via radmin inlog met de TV uit. Als ik echter XBMC dan nog aan had staan (van een vorige keer) dan raakt ie soms helemaal in de war en loopt vast. De vraag : hoe kan ik ervoor zorgen dat de display op HDMI gewoon op 1080p blijft staan. Met andere woorden is er een registry in windows die niet kijkt naar de prik op de HDMI aansluiting?
- Is er een mogelijkheid om vanaf mijn MCE IR remote het programma XBMC op te starten? Op een een of andere manier start ie soms wel windows media center op maar dat wil ik dus niet.
Ik ben nog even op zoek geweest naar een oplossing voor XBMC op de xbox in combinatie met een Windows 7 + Messenger 2011. Omdat ik geen andere reacties kon vinden met het woordje 'Messenger' er in neem ik aan dat er ook nog geen oplossing is gevonden zonder een oplossing toe te passen op xbmc. Zojuist heb ik een oplossing gevonden waarbij een aantal register sleutels aangepast moeten op de computer met Messenger 2011 geinstalleerd. De oplossing is te vinden op:Bart© schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:57:
Sodeju zeg.... Ik gebruik XBMC al jaren op een oude XBox.. Sinds vanmiddag lijken de vergrendelingsopties spontaan ingeschakeld te zijn.. Kan helemaal niets meer. Dikke shit zeg... Internet connectie werkt, maar met mijn Windows 7 machine verbinding maken? Ho maar.
Iemand een idee?
(of wellicht een instructie voor het benaderen van shares op een WIndows 7 machine, want er is iets dat ik over het hoofd zie, maar heb geen idee wat dat dan zou moeten zijn)
Hebbes!! Probleem opgelost.
Probleem bleek bekend te zijn en ik (omdat ik bijna nooit XBMC update) had er nog nooit van gehoord. 'Windows Live ID Sign-in Assistant' schijnt te bijten met XBMC SMB-functionaliteit. Omdat ik dat stomme ding zoiezo standaard deïnstalleer kende ik het probleem niet.
Met de nieuwe Live Messenger 2011 zit die Sign-in-shit ingebakken in de programmatuur. En trad het probleem bij mij voor het eerst op.
Helaas is het nog niet op te lossen (er schijnt een patch voor XBMC te zijn, maar ben niet zo 'into' het compileren e.d.) dus daarom maar met System Restore terug naar afgelopen vrijdag.
Live Messenger 2010 zuigt trouwens héél erg... Maar goed, da's mijn mening en weer een heel ander verhaal.
Bedankt voor jullie aandacht.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=88542
De oplossing werkt voor mij.
Gr.
Hoe krijg je een film op DVD in 2 stukken?Tjoekie schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:44:
[...]
En als we het hebben over DVD bestanden (VIDEO_TS)? Welke map noem ik dan cd1 en cd2? Of moet ik dan een bepaald .vob bestand hernoemen?
Denk niet dat dat zomaar gaat lukken eigenlijk.
Wat je wel eens kan proberen is om de dvd's om te zetten naar iso's en ze dan 'film cd1.iso' en 'film cd2.iso' te noemen...
Dat is nog een overblijfsel uit de tijd dat de dual layer DVD nog niet bestond of nog niet zo mainstream was. Halverwege de film moest je dan het schijfje omdraaien om aan de achterkant verder te gaan. Hele lange films (Lord of the Rings extended editions en The Godfather 2 bijvoorbeeld) hebben dat ook nog wel eens. Als je de films dan gaat rippen krijg je dus voor elke kant een VIDEO_TS map met bijbehorende inhoud.Fire69 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:50:
[...]
Hoe krijg je een film op DVD in 2 stukken?
Denk niet dat dat zomaar gaat lukken eigenlijk.
Wat je wel eens kan proberen is om de dvd's om te zetten naar iso's en ze dan 'film cd1.iso' en 'film cd2.iso' te noemen...
Ik krijg nu het idee dat dit niet zo maar gaat lukken. Heb eigenlijk ook geen zin in gepruts dus ik haal wel elders een versie die uit 1 disk bestaat.
[ Voor 15% gewijzigd door Tjoekie op 27-12-2010 13:06 ]
Volgens mij kan het wel hoor. Ik weet het niet zeker, omdat ik geen gesplitte films heb met VIDEO_TS.Tjoekie schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:02:
[...]
Dat is nog een overblijfsel uit de tijd dat de dual layer DVD nog niet bestond of nog niet zo mainstream was. Halverwege de film moest je dan het schijfje omdraaien om aan de achterkant verder te gaan. Hele lange films (Lord of the Rings extended editions en The Godfather 2 bijvoorbeeld) hebben dat ook nog wel eens. Als je de films dan gaat rippen krijg je dus voor elke kant een VIDEO_TS map met bijbehorende inhoud.
Ik krijg nu het idee dat dit niet zo maar gaat lukken. Heb eigenlijk ook geen zin in gepruts dus ik haal wel elders een versie die uit 1 disk bestaat.
Probeer eens 2 mappen aan te maken met *-cd1 en *-cd2 (waar * de naam van de film is), in die mappen zet je de bestanden uit de VIDEO_TS map (dus niet de VIDEO_TS map zelf, maar de .vob en ifo bestanden enzo.
Je moet dan wel de optie aan hebben die aangeeft dat XBMC naar de mapnaam moet kijken, i.p.v. de bestandsnaam.
XBMC herkent deze structuur, en zal die mappen dan als 1 film beschouwen, dit heet file stacking.
Succes!
[ Voor 2% gewijzigd door SilencerNL op 27-12-2010 13:40 . Reden: linkje toegevoegd ]
Don't dream your life, live your dreams!
Dank voor de input, maar deze methode heb ik ook al geprobeerd en was helaas niet succesvol. Ondanks dat ik de scraper liet kijken naar de mapnaam, en hij netjes zag dat het om 2 keer dezelfde film ging, kwam hij toch dubbel in mijn library te staan. Het maakte daarbij geen verschil of ik koos voor stacking aan of uit zetten in de opties.SilencerNL schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:39:
[...]
Volgens mij kan het wel hoor. Ik weet het niet zeker, omdat ik geen gesplitte films heb met VIDEO_TS.
Probeer eens 2 mappen aan te maken met *-cd1 en *-cd2 (waar * de naam van de film is), in die mappen zet je de bestanden uit de VIDEO_TS map (dus niet de VIDEO_TS map zelf, maar de .vob en ifo bestanden enzo.
Je moet dan wel de optie aan hebben die aangeeft dat XBMC naar de mapnaam moet kijken, i.p.v. de bestandsnaam.
XBMC herkent deze structuur, en zal die mappen dan als 1 film beschouwen, dit heet file stacking.
Succes!
quote: XBMC wiki... Stacking is currently only applied to filenames, not the full path.
Don't dream your life, live your dreams!
Zet hem gewoon om naar een iso dan? Duurt 5 minuten met DVD ShrinkTjoekie schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:39:
[...]
Dank voor de input, maar deze methode heb ik ook al geprobeerd en was helaas niet succesvol. Ondanks dat ik de scraper liet kijken naar de mapnaam, en hij netjes zag dat het om 2 keer dezelfde film ging, kwam hij toch dubbel in mijn library te staan. Het maakte daarbij geen verschil of ik koos voor stacking aan of uit zetten in de opties.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ja.CSB schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:07:
Werkt bij jullie de ondertitelscraper van ondertitel.com nog op dharma?
Ik heb ondertitel.com zelf destijds toegevoegd aan het XBMC Subtitles - Addon Script.
Meld in die link je probleem en dan zal ik zien wat ik eraan kan doen.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Maar als je er linux op draait en je stopt er bv een 1 tb drive in, dan kan je toch ook couchpotato en sabnzbd etc erop draaien, of wordt hij dan te traag tijdens het downloaden?Borromini schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:08:
[...]
De versie van Xbmc voor de AppleTV is gewoon een OS X build.
[...]
Ik heb OS X eraf gegooid, ik draai er Linux op. Ik heb de boot nog niet getimed, ik denk dat het iets van een 30s is (het is uiteindelijk een trage HD, en de bootloader is eigenlijk een Linux-kernel, dus het is wat complexer dan de standaard firmware. Hij start rechtstreeks Xbmc op.
[...]
Logitech Harmony.
Ik hoor trouwens dat de linux versie een stuk sneller is als de os x versie op een apple tv. Is het lastig om er een linux versie op te zetten?
[ Voor 9% gewijzigd door DarkShadow op 28-12-2010 11:18 ]
Ik heb gisteren onder Ubuntu 10.04 de nieuwe XBMC geinstalleerd (icm. een wireless xbox360 controller). Ik was vergeten om Nvidia drivers te installeren want ik had ook geen beeld, maar nu werkt het:Firesphere schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:42:
Ik heb nu, onder Ubuntu 10.04 de nieuwe XBMC dus draaien, maar zodra ik naar fullscreen player switch, of het nou een film is, muziek (waar een achtergrond-afbeelding en/of equalizer-thingy bij hoort) of zelfs foto's. Ik krijg een zwart beeld.
Wel geluid bij video en muziek, maar geen mooi beeld. Helaas... (her)kent iemand dit en hopelijk een oplossing?
1
| sudo apt-get install libvdpau1 nvidia-185-libvdpau |
Daarna ffe booten of je x-server opnieuw initialiseren.
Misschien helpt het?
[ Voor 3% gewijzigd door aKeY op 28-12-2010 10:11 ]
Een dag is een dag...
Verwijderd
Ik zit al heel lang met hetzelfde probleem binnen XBMC en heb het nooit op kunnen lossen, hopelijk weet een van jullie een oplossing.
Wanneer ik een HD video bestand afspeel (vaak MKV, maar ook met bijv WMV), krijg ik soms een behoorlijke vervorming in het beeld te zien. prologic heeft al eens eerder op het forum een plaatje geplaatst van een probleem en het lijkt er erg veel op:

Momenteel draai ik Ubuntu 10.04 minimal met XBMC 10.0 stable, maar ik had hetzelfde probleem onder 9.10 en 10.10 en ook met XBMC beta's.
Ik heb alle instellingen van XBMC op standaard staan, maar uiteraard ook al andere settings geprobeerd. Video post-processing werkt niet, en deinterlacing ook niet.
Ben benieuwd of iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Aanvulling: Heb de hardware ook al meerdere malen vervangen, zowel ATI als nu Intel GPU's geprobeerd, zelfde probleem. Ik speel de bestanden nu via SMB (NAS) af, maar lokaal geeft ook hetzelfde probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 10:34 ]
Study everything, You'll find something you can use
vaapi werkt out of the box niet lekker met ati en intel.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:29:
Hallo allemaal,
Ik zit al heel lang met hetzelfde probleem binnen XBMC en heb het nooit op kunnen lossen, hopelijk weet een van jullie een oplossing.
Een paar posts terug staat iemand die het met een ati aan de praat heeft gekregen.
Hoe is de besturing, is het redelijk stabiel?
Verwijderd
Goeie tip, bedankt! Ik ga het vanavond proberen!job schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:03:
[...]
vaapi werkt out of the box niet lekker met ati en intel.
Een paar posts terug staat iemand die het met een ati aan de praat heeft gekregen.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

XBMC VAAPI acceleratie onder Ubuntu 10.10 met een ATI videokaart
1. Installeer eerst de proprietary ATI drivers via het Ubuntu menu (System -> Administration -> Hardware drivers). Zorg dat je xorg.conf de fglrx driver gebruikt. Reboot je systeem.2. Test HW-matige OpenGL versnelling met glxinfo.
1
| glxinfo | grep -i direct |
De output voor Direct-rendering moet 'Yes' zijn. Indien je glxinfo niet hebt, installeer deze dan d.m.v.
1
| sudo apt-get install mesa-utils |
3. Deinstalleer alle oude versies van o.a. vainfo, libva en xvba-video van de standaard Ubuntu repositories. Met name libva is belangrijk, aangezien de huidige versie die wordt meegeleverd met Ubuntu niet compatible is met de huidige VAAPI implementatie van de ATI drivers (bron heb ik nu even niet bij de hand). Sla je deze stap over dan kun je later bij de alternatieve packages een foutmelding krijgen als je ze wilt installeren. Het kan zijn dat je deze packages nog niet hebt, dan heb je waarschijnlijk nog niet lopen klooien met VAAPI
4. Download en installeer de laatste versie van xvba-video van splitted desktop
1
| wget http://www.splitted-desktop.com/~gbeauchesne/xvba-video/xvba-video-latest.i686.deb |
OF
1
| wget http://www.splitted-desktop.com/~gbeauchesne/xvba-video/xvba-video-latest.amd64.deb |
5. Installeer xvba-video
1
| sudo dpkg -i xvba-video-latest.ARCH.deb |
6. Download en installeer de laatste versie van libva van splitted desktop
1
| wget http://www.splitted-desktop.com/~gbeauchesne/libva/libva-latest.tar.gz |
7. Compileer en bouw de .deb package voor jouw systeem. Als hij tijdens het bouwen warnt over automake1.9 en andere deps, installeer deze dan met sudo apt-get <dep>.
1
2
3
| tar -xvzf DOWNLOAD/libva-latest.tar.gz cd libva-0.31.1/ dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -us |
8. Installeer de gebouwde deps. Deze worden 1 directory hoger neergezet. Dit kostte mij 5 minuten om uit te zoeken
1
| sudo dpkg -i <DEP> |
9. Je bent nu klaar met VAAPI als het goed is. Reboot je systeem!
10. Check of je VAAPI acceleratie werkt
1
| vainfo |
Als het goed is krijg je nu te zien dat je VAAPI acceleratie werkt. GetDriverName() moet 0 teruggeven (geen -1!) en als het goed is krijg je ook twee hardwareprofielen te zien. Je kunt nu XBMC bouwen met VAAPI support.
11. Check de XBMC source uit (je kunt ook de .tar.gz pakken, maar ik gebruik altijd git
1
| git clone git://xbmc.git.sourceforge.net/gitroot/xbmc/xbmc |
12. Bouw nu xbmc
1
2
3
4
5
| cd XBMC_SRC ./bootstrap ./configure --prefix=XBMC_INSTALL_DIR --enable-vaapi make -j2 (dual core CPU kan met twee threads compileren, anders gewoon make) sudo make install |
13. Run XBMC. Ga naar Settings, Video, Playback. Als het goed is moet je daar nu de VAAPI optie kunnen enablen. Disable VDPAU!
14. Test je setup met een H264 sample. Druk tijdens het spelen op 'o'. Als het goed is moet je nu een lage CPU load zien en VAAPI-H264 codec. Gefeliciteerd, je VAAPI Linux XBMC setup werkt!
Wow, even een vraagje over dit alles. Ik heb de laatste XBMC Live geïnstalleerd op een systeem met ATI kaart (HD4550). Ik heb in de settings alleen aangevinkt dat hij hardware acceleratie moet gebruiken. Als ik tijdens het spelen van een film op "o" druk zie ik dat mijn cpu load zo'n 20% is. VAAPI lijkt dus gewoon aan te staan. Een vinkje zetten in de settings is nogal een verschil met wat jij hier allemaal beschrijft. Wat ik mij dan af vraag is waar dit verschil vandaan komt.
[ Voor 74% gewijzigd door Tjoekie op 28-12-2010 21:50 ]
Wat hij doet is xbmc zelf installeren op een ubuntu installatie.
Jij hebt al een kant en klare installatie.. Als die installatie probleemloos werkt, prima.. niets aan doen en lekker gebruiken.
Heb jij net als: Verwijderd in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV" die problemen, dan moet je doen wat hierboven staat.
Ik ben hier nog steeds niet uit en word er behoorlijk gek van. Elke keer als ik naar mijn HTPC schakel vanuit "alles uit" stand gaat ie van een lagere resolutie (omdat ie de HDMI niet als actief ziet) naar de full HD resolutie schakelen. XBMC gaat loopt daar helemaal vast van als die dan aanstaat. Ik heb een P4 - 2 GB ram met een Ati HD4550.Spam schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:37:
Ik heb even twee vragen over schakelen vanaf TV :
Iemand een idee?
Ik zou denken dat ik ergens de auto rescale of display detectie van windows 7 kan uitschakelen maar ik google me suf
[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 28-12-2010 20:51 ]
Hopelijk zit deze snel in trunk, maar nu eindelijk ook op versie 10 stottervrij.
* Tuxie is eindelijk happy
Is dit een Windows 7 of GPU issue? Er schijnt een of andere scaling bug in de ATI's te zitten i.c.m. met Windows 7. Ik kwam dit tegen http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=125270Spam schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:46:
[...]
Ik ben hier nog steeds niet uit en word er behoorlijk gek van. Elke keer als ik naar mijn HTPC schakel vanuit "alles uit" stand gaat ie van een lagere resolutie (omdat ie de HDMI niet als actief ziet) naar de full HD resolutie schakelen. XBMC gaat loopt daar helemaal vast van als die dan aanstaat. Ik heb een P4 - 2 GB ram met een Ati HD4550.
Iemand een idee?
Ik zou denken dat ik ergens de auto rescale of display detectie van windows 7 kan uitschakelen maar ik google me sufOf kan ik de resolutie vast zetten zodat ie niet de hele tijd schakelt
Gaat over games, maar er schijnt een 'enable GPU scaling' vink in de CCC te zitten... Ik heb geen flauw benul maar misschien kun je er wat mee...
Het lastigste was nog het zoeken van een goede IR ontvanger die samen kan werken met mijn Logitech Harmony One en daarmee XBMC goed aan kan sturen. Heb daarbij uiteindelijk gekozen voor de Antec Multimedia Station E-Z, werkt erg goed icm met de Harmony en XBMC.
Ga dit topic binnenkort eens rustig doorlezen want er zullen denk ik nog veel interessante dingen in staan

En leuk!
trakt.tv doet nu ook films! alleen... zo wordt wel heel duidelijk wanneer je films pre-bios/dvd-release loopt te kijken... Denk dat ik maar wacht totdat ze die dvd-releasedate hardcoden.
[ Voor 37% gewijzigd door Mar2zz op 29-12-2010 11:14 ]
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
http://thetvdb.com/?tab=series&id=73762
edit: ^^ zou ook kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 29-12-2010 11:19 ]
Ik had het ook op het forum van bierdopje.com zelf gezet, en die zegt hetzelfde:Mar2zz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:15:
Ik heb hetzelfde bij grey's anatomy. volgens mij komt het door die ' in de titel? bugreport maken bij de scripter.
Maar de scraper (thetvdb.com) pakt alles wel netjes zo, en ik heb alle bestanden nu mooi gerenamed met sickbeard. Ik snap nog niet helemaal waar ik die ' weg moet halen dan. In de filename? Ik vind persoonlijk dat die ' daar gewoon hoort, maar misschien ben ik wel een mierenneuker danJe kunt gewoon de ' weglaten, levert dan een prima resultaat op
Renamen is voor mij ook geen optie. Sickbeard regelt al die series en die kan ik niet vertellen dat ie de ' moet weglaten.
edit:
De maker van het script heeft al gereageerd, hij gaat het proberen te fixen. :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 29-12-2010 12:55 ]
De server heeft dezelfde host name, zelfde IP adres, zelfde accounts, rechten etc. De server maakt onderdeel uit een domein. (aan het domein is niks veranderd)
Ik kan nu ineens geen verbinding krijgen vanaf XBMC linux. Ik krijg als ik de server benader een "Function not implemented" melding op XBMC
Ik weet dat 2008 R2 strengere netwerk protocol heeft. Ik ben bezig geweest in de local securty policy, dit heb ik gewijzigd:
-Network security: Minimum session security for NTLM SSP based (including secure RPC) clients = NO MINIMUM
-Network security: Minimum session security for NTLM SSP based (including secure RPC) servers = NO MINIMUM
-Network security: LAN Manager authentication level = SEND LM & NTLM REQUESTS
-Network security: Allow Local System to use computer identity for NTLM = ENABLED!
Helaas nog geen succes, wie kan hier helpen?? Ik ben vast niet de enige die zijn media op windows server 2008 R2 heeft staan.
Ik zal kijken of ik het kan oplossen (ik ben co-auteur van de addon "script.xbmc.subtitles" en heb o.a. de bierdopje service hiervoor gemaakt).Mar2zz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:20:
Met een github-account kan je een issue posten hier. Wellicht is het zo klaar als ze die karakters zoals ' escapen ofzo. (voor een andere taal hebbben ze het ook binnen een paar dagen geupdate
Renamen is voor mij ook geen optie. Sickbeard regelt al die series en die kan ik niet vertellen dat ie de ' moet weglaten.
Kijk eens of je de encryptie kan aanpassen. In windows 7 kan ik kiezen tussen 128-bit encryptie of 56bit encryptie. (sharing options)Terrestrial schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:33:
Ik heb nu dus een probleem. Ik heb gisteren mijn fileserver waar alle mediabestanden op staan omgezet van Windows Server 2003 R2 naar Windows Server 2008 R2.
Heb ik al gedaan, dat zijn die 2 policies waar staat No minimum, stond eerst op 128 bit vereisenjob schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:52:
[...]
Kijk eens of je de encryptie kan aanpassen. In windows 7 kan ik kiezen tussen 128-bit encryptie of 56bit encryptie. (sharing options)
Ik had kunnen weten dat je hier rondloopt, ik heb dat al eens voorbij zien komen... thx voor de service en je werk aan dit geniale script natuurlijk...Mr_Blobby schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:52:
[...]
Ik zal kijken of ik het kan oplossen (ik ben co-auteur van de addon "script.xbmc.subtitles" en heb o.a. de bierdopje service hiervoor gemaakt).
Graag gedaanMar2zz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:39:
[...]
Ik had kunnen weten dat je hier rondloopt, ik heb dat al eens voorbij zien komen... thx voor de service en je werk aan dit geniale script natuurlijk...
Ik heb de bug opgelost in een nieuwe versie van de addon.
Het is even wachten tot Amet de nieuwe versie in de addons repository heeft geplaats, zodat iedereen kan updaten naar de nieuwe versie.
Ben toch een beetje een noob in Xbmc Live
Dus heb hier wat vragen!
1) Heb laatst de htpc Zotac MAG (Mini All-in-One Giant) HD-ND01 gekocht!
Xbmc live 10.0 opgezet maar nou heb ik geen geluid! Heb alle opties al geprobeerd. Op default gezet, en alles een keer aan en uit gevinkt maar nog steeds geen geluid!
Ik heb Hdmi, optisch en normaal geluid (via pc speakers) een keer getest maar helemaal niks. Heb er ook een cd bij gekregen bij de htpc maar daar past dus geen cd in
2) Ik kom via ftp niet in mijn htpc. Ip adres weet ik maar of je ook een ww of iets in moet vullen?
Bij het installeren van xbmc live heb ik wel een Naam moeten invullen en ww.
Hoop dat jullie mij met deze twee problemen kunnen helpen. En als ik iets vergeten ben hoor ik het graag!
3) Wat raden jullie me voor afstandsbediening aan??
Alvast bedankt Grz. Lowhorn
[ Voor 4% gewijzigd door Lowhorn op 29-12-2010 15:41 ]
1) Terminal openen en 'alsamixer' intikken. Grote kans dat er een kanaal op mute staat. (bekend probleem) En welke instellingen heb je in XBMC voor de audio?Lowhorn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:39:
He allemaal,
Dus heb hier wat vragen!
Xbmc live 10.0 opgezet maar nou heb ik geen geluid! Heb alle opties al geprobeerd. Op default gezet, en alles een keer aan en uit gevinkt maar nog steeds geen geluid!
Ik heb Hdmi, optisch en normaal geluid (via pc speakers) een keer getest maar helemaal niks. Heb er ook een cd bij gekregen bij de htpc maar daar past dus geen cd in.
2) Ik kom via ftp niet in mijn htpc. Ip adres weet ik maar of je ook een ww of iets in moet vullen?
Hoop dat jullie mij met deze twee problemen kunnen helpen. En als ik iets vergeten ben hoor ik het graag!
2) Krijg je een foutmelding? Draait er überhaupt FTP op je XBMC? Voor zover ik weet zit dat er standaard niet in.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
En hoe open je een terminal??Demoniac schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:11:
[...]
1) Terminal openen en 'alsamixer' intikken. Grote kans dat er een kanaal op mute staat. (bekend probleem) En welke instellingen heb je in XBMC voor de audio?
2) Krijg je een foutmelding? Draait er überhaupt FTP op je XBMC? Voor zover ik weet zit dat er standaard niet in.
1) Hdmi, 5.1, Downmix in, AC3 in, DTS in, Geluidsuitvoer op standaard, en doorgifte op Hdmi
Alvast bedankt
Zelf maak ik meer gebruik van putty, een ssh cliënt. Het voordeel is dat je met putty lekker kunt knippen en plakken vanaf het internet
[ Voor 9% gewijzigd door Sr_Ogel op 29-12-2010 16:27 ]
Ben erin gekomen en alsamixer geopent, Alles op zen hoogst gezet.alexkroeze schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:27:
Rechtstreeks op je xbmclive computer ctrl+alt+ f1/f2/f3/f4/f5 weet niet precies welke f je moet hebben.
Zelf maak ik meer gebruik van putty, een ssh cliënt. Het voordeel is dat je met putty lekker kunt knippen en plakken vanaf het internet
F6 gedrukt voor geluidskaart en op nvidia gezet! Kon ook nog op default, maar nog steeds helemaal geen geluid!
Wat nu
Hierna (had voor de zekerheid maar gereboot) werkte het geluid en alle menugeluiden plots weer.Originally Posted by Venares on forum.xbmc.org
You can also do the following to bring the Nvidia drivers up to date and fix LPCM if so desired.
Code:
code:
1 2 3 4 5 sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates sudo apt-get update sudo apt-get install nvidia-current nvidia-current-modaliases nvidia-settings sudo wget http://pastebin.com/download.php?i=f5f9654bb -O /etc/asound.conf sudo wget http://pastebin.com/download.php?i=f2e38265 -O /usr/share/alsa/cards/HDA-Intel.conf
Hopelijk werkt het voor jou ook
Ik moet eerst men login naam en dan men wachwoord invullen en dan kom ik wat regels verder. Daar heb ik ook alsamixer in getypt, moet ik die daar invullen! Want dit is voor mij één grote puzzel!Tronic schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:25:
Ik ben zelf ook een tijdje aan het klooien geweest, maar ik had die alsamixer nog niet gevondenWel had ik het volgende gedaan:
[...]
Hierna (had voor de zekerheid maar gereboot) werkte het geluid en alle menugeluiden plots weer.
Hopelijk werkt het voor jou ook
Groetjes
[ Voor 3% gewijzigd door Lowhorn op 29-12-2010 18:01 ]
Hierdoor is mijn hoop voor een XBMC port naar een PS3 weer volop aanwezig
Woah! VET! En lijkt ook te kunnen werken op 17" touchscreen systeem (scrollende balken naar positie van de muis zijn lastig op touchscreen)Mar2zz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:58:
Sick skin alert! Ongelooflijk mooie skin zit eraan te komen... Hier meer.
[afbeelding]
En leuk!
trakt.tv doet nu ook films! alleen... zo wordt wel heel duidelijk wanneer je films pre-bios/dvd-release loopt te kijken... Denk dat ik maar wacht totdat ze die dvd-releasedate hardcoden.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kijk even bij de add-ons. Daar staat als het goed is iets van een audiomixer tussen. Misschien staan er daar nog dingen ge-mute.Lowhorn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:39:
He allemaal,
Dus heb hier wat vragen!
Ik heb Hdmi, optisch en normaal geluid (via pc speakers) een keer getest maar helemaal niks. Heb er ook een cd bij gekregen bij de htpc maar daar past dus geen cd in.
Waar je vorige keer aslamixer hebt ingevuld moet je nu die regels overtypen die in het code gedeelte staan. Bij de eerste keer sudo zal hij nogmaals naar een wachtwoord vragen, bij mij was het hetzelfde wachtwoord als bij de gewone login.Lowhorn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:54:
[...]
Ik moet eerst men login naam en dan men wachwoord invullen en dan kom ik wat regels verder. Daar heb ik ook alsamixer in getypt, moet ik die daar invullen! Want dit is voor mij één grote puzzel!
Groetjes
Maar als ik de reactie van Kozz even bekijk denk ik dat je eerder met bijv WinSCP het volgende moet doen:
Nadat we XBMC op de vaste schijf hebben geinstalleerd moet om het geluid juist te laten werken het bestand /etc/modprobe.d/alsa-base.conf worden aangepast. Voeg onder de laatste regel een extra regel toe met de volgende content:
options snd-hda-intel enable_msi=0 probe_mask=0xffff,0xfff2
Het beste is om na de aanpassing het systeem in zijn geheel opnieuw op te starten. Daarna moet via de Systeem instellingen onder Audio de output worden aangepast naar Digitaal. Audio output device en Passthrough output device kunnen voor de HDMI gebruikers het beste woden veranderd naar HDA Nvidia hdmi.
options snd-hda-intel enable_msi=0 probe_mask=0xffff,0xfff2Tronic schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:43:
[...]
Waar je vorige keer aslamixer hebt ingevuld moet je nu die regels overtypen die in het code gedeelte staan. Bij de eerste keer sudo zal hij nogmaals naar een wachtwoord vragen, bij mij was het hetzelfde wachtwoord als bij de gewone login.
Maar als ik de reactie van Kozz even bekijk denk ik dat je eerder met bijv WinSCP het volgende moet doen:
[...]
En dat moet ik dus ook met ctrl+alt+F1 doen! en dan invullen.
Kan men wachwoord niet meer invullen
Login naam wel!!
[ Voor 6% gewijzigd door Lowhorn op 30-12-2010 11:58 ]
Wou eigelijk xbmc opnieuw installeren via usb maar hoe moet dat nu dan??
Heb het programma putty gedownload en weet al een beetje hoe het werkt!!
Hoor het graag
en dan sudo nano /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
Dan met pijltjes helemaal naar beneden en daar de volgende tekst plakken. (putty plakt met rechtermuisknop)
ctrl-O om bestand op te slaan en dan ctrl-X om bestand af te sluiten.
Geen idee of dit de oplossing is maar is wel de uitleg hoe je de oplossing van xbmcfreak.nl kunt uitvoeren.
Heeft XBMC Live standaard OpenSSH draaien?alexkroeze schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:20:
Putty opstarten inloggen
en dan sudo nano /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
Dan met pijltjes helemaal naar beneden en daar de volgende tekst plakken. (putty plakt met rechtermuisknop)
ctrl-O om bestand op te slaan en dan ctrl-X om bestand af te sluiten.
Geen idee of dit de oplossing is maar is wel de uitleg hoe je de oplossing van xbmcfreak.nl kunt uitvoeren.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
[ Voor 59% gewijzigd door Sr_Ogel op 30-12-2010 17:50 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Dadona op 30-12-2010 17:58 ]
Wil weer effe vooraan beginnen, heb nu vanalles verrandert!!
Grz
cd erin en gaan, ik neem aan dat je die nog hebt van de vorige installatie
Heb usb, maar als ik die erin doe en de pc gewoon aanzet. Gebeurt er vrij weinig hij start gewoon in xbmc op?alexkroeze schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:06:
[...]
cd erin en gaan, ik neem aan dat je die nog hebt van de vorige installatie
[ Voor 12% gewijzigd door Lowhorn op 30-12-2010 18:11 ]
Ben ermee bezig!alexkroeze schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:28:
Hij staat in het bios wel op als eerste usb booten?
Kom actie in!
Alleen straks het geluid nog!!!
[ Voor 18% gewijzigd door Lowhorn op 30-12-2010 18:36 ]
Wat is nu precies de sleutel tot het succes geweest. Misschien handig voor mensen die later met de zelfde problemen te maken krijgenLowhorn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:31:
Aaaah helemaal blij!!
[ Voor 25% gewijzigd door Sr_Ogel op 30-12-2010 19:47 ]
XBMC.org - blijft hangen tijdens laadscherm
XBMClive cd - idem
XBMCFreak maverick - geen geluid, geen werkende afstandsbediening
Openelec - idem
XBMCfreak 9 + update naar 10 - idem
Het geluid krijg ik uiteindelijk wel werkend, maar die afstandsbediening dus niet.
Is het mogelijk om een nieuwe xbmc installatie te doen met behoud van persoonlijk xbmc, sabnzb & sickbeard instellingen?
Nou, dat bleek 'm niet te zijn. Uiteindelijke heb ik in de off stand (HDMI versterker signaal uit) via radmin de resolutie tot 1080x1920 kunnen forceren op 30hz. Het gevolg is dat ie alleen naar 60hz moet schakelen maar dat gaat vlotter.Tuxie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:47:
[...]
Is dit een Windows 7 of GPU issue? Er schijnt een of andere scaling bug in de ATI's te zitten i.c.m. met Windows 7. Ik kwam dit tegen http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=125270
Gaat over games, maar er schijnt een 'enable GPU scaling' vink in de CCC te zitten... Ik heb geen flauw benul maar misschien kun je er wat mee...
Echter heb ik nog steeds een probleem met schakelen en ben ik (denk ik) achter wat het probleem is : ik heb windows 7 enterprisemet MCE geinstalleerd. Als ik nu naar de HTPC schakel dan wil ie elke keer MCE starten...volgens mij een soort basis functie in MCE (ik heb een Harmony met een MCE-1039 device geconfigureerd). Nu heb ik dit kunnen ombuigen met dit progje zodat ie nu automatisch probeert XBMC op te starten. Echter zit er iets niet goed in de sequence waardoor het activeren van het HDMI kanaal te laat gebeurd. Het gevolg is dat ik elke keer een zwart scherm krijg en dan eerst XBMC moet killen en opnieuw moet opstarten. Erg irri allemaal. En eigenlijk hoeft het voor mij ook niet automatisch...een knop op mijn harmony is ook voldoende.
Mijn vraag : hoe hebben andere mensen met windows 7 + XBMC + MCE IR ontvanger + Harmony remote dit gedaan ? Moet ik MCE wellicht deinstalleren en het (automatisch) opstarten via een andere weg bewerkstelligen?
Het doel voor mij is uiteindelijk dat ik zonder mijn keyboard te pakken XBMC kan opstarten. En daarnaast wil ik XBMC gewoon kunnen laten aanstaan als naar TV of mijn playstation schakel. Dat kon namelijk wel gewoon onder mijn oude Xbox - XBMC omgeving. Nu zullen er wellicht mensen zijn die zeggen dat ik dan een live versie moet draaien maar dan krijg ik weer overscan problemen met mijn ATI HD4550 welke niet goed gesupport wordt
In mijn geval start XBMC op door het sturen van het signaal wat normaal de groene mediacenter knop is op de originele MCE remote. Dit signaal heet in de Harmony interface "Media". Dus ga bij de activiteit die je voor XBMC gebruikt naar "knoppen aanpassen" en voeg daar een knop toe waarmee je het "Media" signaal naar je HTPC kan sturen. Volgens mij moet het dan werken.
ik gebruik overigens wel een andere IR ontvanger en software daarvoor (Antec Multimedia Station E-Z met de iMON software die daarbij zit). Maar ik denk dat dit hetzelfde werkt aangezien mijn IR ontvanger en afstandsbediening zich nu in principe ook gedragen als MCE remote / receiver.
Thx voor de info. Wat vragen/opmerkingen :ik222 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:16:
@Spam: Ik heb inderdaad gekozen om XBMC zelf te kunnen starten doormiddel van een knop, in mijn geval een knop op het toucscreen welke zichtbaar is tijdens de activiteit HTPC.
In mijn geval start XBMC op door het sturen van het signaal wat normaal de groene mediacenter knop is op de originele MCE remote. Dit signaal heet in de Harmony interface "Media". Dus ga bij de activiteit die je voor XBMC gebruikt naar "knoppen aanpassen" en voeg daar een knop toe waarmee je het "Media" signaal naar je HTPC kan sturen. Volgens mij moet het dan werken.
ik gebruik overigens wel een andere IR ontvanger en software daarvoor (Antec Multimedia Station E-Z met de iMON software die daarbij zit). Maar ik denk dat dit hetzelfde werkt aangezien mijn IR ontvanger en afstandsbediening zich nu in principe ook gedragen als MCE remote / receiver.
- Je hebt MCE dus gewoon geinstalleerd gelaten ?
- Hoe kun je het automatisch opstarten van MCE tegengaan ? Dit lijkt gewoon out-of-the box te werken op het moment dat ik de MCE IR ontvanger eraan hang. Was eigenlijk helemaal niet blij mee
- Ik heb inderdaad de groene knop aangeleerd door mijn harmony. Maar als je niet dat proggie installeert (wat in mijn vorige post stond) hoe buig JIJ dan dit om dat ie XBMC opstart ? Heb je iets in windows aangepast ? Wellicht moet ik dat proggie verwijderen want het doet meer kwaad dan goed.
..
http://inchoatethoughts.c...ndows-media-center-remoteI wrote a little application to launch XBMC. It does a few things. First, it will check if XBMC is already running. If it is, it will bring it to the foreground for you. If it isn’t running, it will launch it. It will first try using the install location in the registry to find where to launch XBMC from. If it can’t find that, it will try the default location of the XBMC.exe file (both 32-bit and 64-bit versions).
[ Voor 16% gewijzigd door Spam op 30-12-2010 22:24 ]
Hierbij ging hij in eerste instantie welliswaar ook MCE starten wanneer ik dat "Media" signaal verstuurde, echter in de iMON software die bij mijn ontvanger zat kon ik dat aanpassen naar XBMC (of elk ander gewenste programma).
MCE is bij mij gewoon nog geinstalleerd overigens.
Draai nog even verder op apple tv os, maar stap denk ik volgende week over op linux.
(net zelf gedaan met dharma op OSX (mac mini, de apple TV upgrade ik morgen denk ik) dus had 'm nog onder de 'paste' hangen)
[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 30-12-2010 23:41 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Welke HTPC heb je? OpenELEC heeft m.i. geen problemen met audio, sommige hebben alleen een aparte asound.conf instelling nodig welke voor de meeste "probleemgevallen" er al een voorgeconfigureerd demo-asound.conf in de map Configfiles staat. Er zijn gevallen bekend van IR receivers die wat problematisch zijn, maar daarvoor kun je meestal in de IRC chat direct ondersteuning voor krijgen.MuSeLive schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:59:
Zijn er hier mensen met een ion2 based htpc? Ik vraag mij af welke versie ik het beste kan pakken van xbmc.
XBMC.org - blijft hangen tijdens laadscherm
XBMClive cd - idem
XBMCFreak maverick - geen geluid, geen werkende afstandsbediening
Openelec - idem
XBMCfreak 9 + update naar 10 - idem
Het geluid krijg ik uiteindelijk wel werkend, maar die afstandsbediening dus niet.
Is het mogelijk om een nieuwe xbmc installatie te doen met behoud van persoonlijk xbmc, sabnzb & sickbeard instellingen?
Dan ga ik eens die iMon proberen. heb op verschillende plekken gelezen dat het je meer mogelijkheden geeft om te configuren...ik ga ook die MCE keyboard eens proberen. Misschien lost dat het probleem op...ik222 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:29:
Hmm ja dan is dat denk ik toch het verschil in IR ontvanger en vooral de aansturing daarvan. Want ik heb dus niet de officiele MCE ontvanger,ik heb een andere die zich welliswaar voordoet als de originele MCE richting de afstandsbediening maar wel door zijn eigen software wordt aangestuurt. Mijn Logitech Harmony (One) is overigens ingesteld als "MCE Keyboard".
Hierbij ging hij in eerste instantie welliswaar ook MCE starten wanneer ik dat "Media" signaal verstuurde, echter in de iMON software die bij mijn ontvanger zat kon ik dat aanpassen naar XBMC (of elk ander gewenste programma).
[update] bij het zoeken van de software stuitte ik op FingerVU monitor met XBMC . Heeft iemand hier ervaring mee ? Mijn doel hiermee is een 2e touch scherm toe te voegen om zo binnen XBMC muziek te kunnen draaien zonder de TV aan te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee en/of andere alternatieven ? ik zou me zo kunnen voorstellen dat het clonen van het scherm an sich al problemen geeft (HDTV = 1080p, 2e scherm = 480p)?
[ Voor 21% gewijzigd door Spam op 31-12-2010 00:45 ]
Verwijderd
Mocht je een Iphone of Ipod hebben, zou je ook de remote app voor XBMC kunnen proberen. Daarmee is het ook mogelijk zonder de TV aan muziek af te spelen. Je album art wordt netjes weergegeven in de app en nog veel meer mogelijkheden.Spam schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:01:
[...]
Dan ga ik eens die iMon proberen. heb op verschillende plekken gelezen dat het je meer mogelijkheden geeft om te configuren...ik ga ook die MCE keyboard eens proberen. Misschien lost dat het probleem op...
[update] bij het zoeken van de software stuitte ik op FingerVU monitor met XBMC . Heeft iemand hier ervaring mee ? Mijn doel hiermee is een 2e touch scherm toe te voegen om zo binnen XBMC muziek te kunnen draaien zonder de TV aan te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee en/of andere alternatieven ? ik zou me zo kunnen voorstellen dat het clonen van het scherm an sich al problemen geeft (HDTV = 1080p, 2e scherm = 480p)?
Eh, dit klopt niet! het XOT-Framework = XOT-Uzg zonder kanalen! Deze is bedoeld voor mensen die zelf kanalen willen maken. Dat gaat dus niet werken.franssie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:36:
http://www.rieter.net/ext.../XOT-Framework.v3.2.2.zip voor het framework, dan kan je de uitzending gemist installeren via add programs oid in XBMC (er komt dan een tweede optie naast de xbmc repository).
(net zelf gedaan met dharma op OSX (mac mini, de apple TV upgrade ik morgen denk ik) dus had 'm nog onder de 'paste' hangen)
Hier: http://www.rieter.net/pag...ll_XOT-Uzg.v3_as_an_Addon kan je lezen (af en toe vraag ik me af of dat wel gebeurd) hoe je XOT-Uzg kan installeren als je een een Dharma XBMC gebruikt. Gebruik je een oudere versie dan kan je elders op de pagina lezen wat je moet doen.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
In de Harmony software aangeven dat de MCE remote niets moet doen als je de activiteit "HTPC" start.ik222 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:29:
Hmm ja dan is dat denk ik toch het verschil in IR ontvanger en vooral de aansturing daarvan. Want ik heb dus niet de officiele MCE ontvanger,ik heb een andere die zich welliswaar voordoet als de originele MCE richting de afstandsbediening maar wel door zijn eigen software wordt aangestuurt. Mijn Logitech Harmony (One) is overigens ingesteld als "MCE Keyboard".
Om heel makkelijk XBMC te starten zou je het programma vast kunnen pinnen aan de taakbalk, en vervolgens de Harmony een reeks aanleren met de volgende toetsen: Win + 1
Op deze manier kun je heel gemakkelijk programma's starten zonder hiervoor extra software nodig te hebben.
(Dit is wel ongetest omdat ik zelf XBMC icm DiNovo Mini gebruik maar zou in principe gewoon moeten werken)
Dat heb ik gisteravond gedaan, gedownload, overgezet, geïnstalleerd en gaan met die banaan.ikke26 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:33:
Om uitzendinggemist toe te voegen moet je de Xot-UZG plugin downloaden (googlen), dit is een zip bestand, vervolgens ga je naar instellingen, programma's, addons installeren, installeren van zip bestand, en klaar.
Of een android natuurlijk: review op xbmc.org of direct naar Google Code.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:51:
[...]
Mocht je een Iphone of Ipod hebben, zou je ook de remote app voor XBMC kunnen proberen. Daarmee is het ook mogelijk zonder de TV aan muziek af te spelen. Je album art wordt netjes weergegeven in de app en nog veel meer mogelijkheden.
Download:

In ieder geval ga ik volgende week even uitzoeken hoe ik het beste de linux versie van xbmc erop kan zetten.
Wederom even lezen: http://www.rieter.net/pag...ve_.27scrambled.27_images . RTL gebruikt DRM, dus je moet het iRTL kanaal gebruiken.r3v0ss schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:47:
[...]
Dat heb ik gisteravond gedaan, gedownload, overgezet, geïnstalleerd en gaan met die banaan.Nu merk ik alleen dat, als de vriendin GTST kijkt, de aflevering na de break hapert en blijft haperen. Hij buffert, speelt een paar seconden en buffert weer. Het gekke is dat de eerste helft van het programma probleemloos afspeelt. Hebben meer mensen hier last van? Zal nog eens proberen of andere programma's hier ook last van hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 31-12-2010 12:06 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ja ik heb al een keertje daarmee gespeeld met die app. Maar het is voor mijn broer die zoiets zoekt en hij heeft geen ipod touch of iphone. Maar goed, als je uiteindelijk kijkt naar de kosten is een Squeezebox Touch misschien net zo interessant.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:51:
[...]
Mocht je een Iphone of Ipod hebben, zou je ook de remote app voor XBMC kunnen proberen. Daarmee is het ook mogelijk zonder de TV aan muziek af te spelen. Je album art wordt netjes weergegeven in de app en nog veel meer mogelijkheden.
Nou dat heb ik geprobeerd maar die logitech software is zo wazig af en toe. Wat ik bijvoorbeeld wel kan doen is extra sequences toevoegen maar niet weghalen. Maar goed, mijn sequence is nu gebasseerd op de MCE-1039 remote. Wellicht veranderd dit gedrag als ik met de MCE remote werk. wat me wel opviel is dat MCE automatisch begon op te starten toen ik uberhaupt de IR receiever eraan hing. Daar triggert MCE zelf volgens mij op.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:33:
[...]
In de Harmony software aangeven dat de MCE remote niets moet doen als je de activiteit "HTPC" start.
Om heel makkelijk XBMC te starten zou je het programma vast kunnen pinnen aan de taakbalk, en vervolgens de Harmony een reeks aanleren met de volgende toetsen: Win + 1
Op deze manier kun je heel gemakkelijk programma's starten zonder hiervoor extra software nodig te hebben.
(Dit is wel ongetest omdat ik zelf XBMC icm DiNovo Mini gebruik maar zou in principe gewoon moeten werken)
Nou moet ik zeggen dat die win+1 eigenlijk nog eleganter is. Op die manier kan ik MCE helemaal deinstalleren en heb ik dat gezeik allemaal niet meer.
Nog een andere vraag : ik gebruik radmin om de desktop over te nemen als de TV uitstaat om zo mijn downloads te managen. Als XBMC echter aanstaat (mijn vriendin vergeet het soms uit te zetten) of opstart wordt het beeld helemaal zwart via radmin. Dus ik moet altijd het process killen ipv netjes afsluiten. Gebruikt iemand hier toevallig andere remote software die beter werkt en dat je dan wel XBMC ziet? Ik denk dat het te maken heeft met de GUI software?
[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 31-12-2010 12:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.