Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik zit met een probleem met XBMC en DXVA.
Ik had XBMC op 1 PC draaien en alles draait perfect.
Nu heb ik XBMC verplaatsts naar een andere PC (komt handiger uit), maar 1080P AVC1 films geven artifacts op deze pc. H264 doet het wel goed. DXVA werkt opzich wel, Earth draait vloeiend, zelfs de vogel scene stottert niet.
In de PC die het wel goed doet zit een NVidia 8800GT, in de pc die artifacts geeft zit een ATI Radeon HD3850. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?
Ik heb FFDShow tryouts al geinstalleerd, maar ik zie geen verschil en kan ook geen DXVA instellingen vinden in de settings...
Moet ik naast XBMC en de meest recente ATI drivers nog andere codecs etc installeren?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:26
ffdshow tryouts installeren helpt niks. XBMC heeft zn eigen player en codecs, dus alles wat je extra installeert is verspilde moeite en zal nooit iets uitmaken.

Enige waar het aan kan liggen zijn idd de drivers van je videokaart of iets in XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
hansie18 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:44:
Vandaag de nieuwste xbmc live geinstalleerd op usb stick. Werkt prima. Even met geluid gestoeid, maar dat is ook gelukt. Probleem blijft het connecten met mijn windows shares (na de live essentials update). Ik krijg dat niet voor elkaar, ook niet met de oplossing via libsmbclient. Enige minpuntje of zie ik iets over het hoofd. Complete noob hier met ubuntu/linux.
Dat probleem is geen XBMC probleem maar een Samba probleem en iets (bug?) wat door Live Essentials wordt geïntroduceerd.
Hier over het probleem posten heeft in principe dus geen zin, maar ik kan me herinneren dat er op het XBMC forum meerdere posts over bestaan.

Het XBMC forum is alleen momenteel gesloten ivm de flood traffic die ze te verduren krijgen door de blogpost op Engadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
hansie18 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:44:
Vandaag de nieuwste xbmc live geinstalleerd op usb stick. Werkt prima. Even met geluid gestoeid, maar dat is ook gelukt. Probleem blijft het connecten met mijn windows shares (na de live essentials update). Ik krijg dat niet voor elkaar, ook niet met de oplossing via libsmbclient. Enige minpuntje of zie ik iets over het hoofd. Complete noob hier met ubuntu/linux.
Verwijder eens de live meuk van je pc. Iets met Live assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een antwoord dop mijn vraag hieronder?

Bedankt!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:09:
Kan iemand mij helpen met het volgende :

Ik wil graag in xbmc al mijn muziekbestanden afspelen via het subtabje onder music dat heet Party.
Ik had dat een aantal weken terug gewoon werkend maar nu geeft hij aan dat er geen overeenkomstige bestanden in mijn bibliotheek staan.

Terwijl voor mijn gevoel de betsanden wel in de bibliotheek staan.

Iemand die weet hoe dit kan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Firesphere schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:35:
a
Bash:
1
sudo aptitude full-upgrade

werkt, fixt ook broken-packages binnen xbmc
Dit werkte bij mij ook prima. Alleen heb ik bij iedere XBMC upgrade altijd problemen met m'n nvidia drivers. Die moet ik altijd weer even handmatig installeren op de volgende manier: http://www.xbmcfreak.nl/e...-installeren-op-xbmc-904/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Gisteren mijn 9.11 geupgrade naar 10.0 Dharma.

Alle instellingen smooth overgenomen op de visuals die horen te verschijnen bij het afspelen van muziek. Nu krijg ik een zwart scherm daarvoor in de plaats met alleen een popup als een nieuw nummer begint.

Iemand een idee waar te zoeken?

XBMC draait op een 64bit W7 Ultimate OS.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@ferrytayle en MrJ Probeer beide eens een compleet schone install, zonder oude settings, om te kijken of dat wat uithaalt. Je kan die oude settings natuurlijk ff backuppen naar een veilige locatie in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Ga denk ik ook snel over naar Dharma en dan meteen Win7. Draai nog XP.
Hoe kan je het beste je database bewaren zodat niet alle films etc geïmporteerd hoeven te worden?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 17:11
StarLite schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:21:
Ik zit met een probleem met XBMC en DXVA.
Ik had XBMC op 1 PC draaien en alles draait perfect.
Nu heb ik XBMC verplaatsts naar een andere PC (komt handiger uit), maar 1080P AVC1 films geven artifacts op deze pc. H264 doet het wel goed. DXVA werkt opzich wel, Earth draait vloeiend, zelfs de vogel scene stottert niet.
In de PC die het wel goed doet zit een NVidia 8800GT, in de pc die artifacts geeft zit een ATI Radeon HD3850. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?
Ik heb FFDShow tryouts al geinstalleerd, maar ik zie geen verschil en kan ook geen DXVA instellingen vinden in de settings...
Moet ik naast XBMC en de meest recente ATI drivers nog andere codecs etc installeren?
Met ATI moet je DXVA ook niet gebruiken, met ATI moet je VAAPI inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 12:33
ikke26 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:52:
[...]

Met ATI moet je DXVA ook niet gebruiken, met ATI moet je VAAPI inschakelen.
Twee verschillende dingen. DXVA is een min of meer uniform platform voor Windows en VAAPI is voor *NIX.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
DarkSide schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:46:
Hoe kan je het beste je database bewaren zodat niet alle films etc geïmporteerd hoeven te worden?
Je kunt ook in je instellingen onder video je bieb exporteren (nfo, thumb, fanart etc) naar de locatie van je filmbestanden ("exporteer naar aparte bestanden" of zoiets). Als je elke film in een mapje hebt zitten, zet ie het daar netjes bij. Dan is ie met het scrapen straks relatief snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Westmania schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:56:
[...]

Je kunt ook in je instellingen onder video je bieb exporteren (nfo, thumb, fanart etc) naar de locatie van je filmbestanden ("exporteer naar aparte bestanden" of zoiets). Als je elke film in een mapje hebt zitten, zet ie het daar netjes bij. Dan is ie met het scrapen straks relatief snel klaar.
Ok tnx

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:10
Als je je films via het netwerk afspeelt kun je ook het complete database bestand kopieren en later terugzetten. Het bestand kun je vinden in een van de subdirectories in de XBMC user folder, en het heet MyVideo34.db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:53
Robbio85 schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:10:
[...]

Als je je films via het netwerk afspeelt kun je ook het complete database bestand kopieren en later terugzetten. Het bestand kun je vinden in een van de subdirectories in de XBMC user folder, en het heet MyVideo34.db
Zo heb ik het gisteren ook gedaan. De database is terug te vinden in de map .xbmc/Userdata/database.
Je kunt in de map Userdata trouwens ook je instellingen, sources en rss-feed vinden en back-uppen.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
Frank Martin schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:12:
[...]
Dit werkte bij mij ook prima. Alleen heb ik bij iedere XBMC upgrade altijd problemen met m'n nvidia drivers. Die moet ik altijd weer even handmatig installeren op de volgende manier: http://www.xbmcfreak.nl/e...-installeren-op-xbmc-904/
In de XBMCbuntu pagina in de XBMC wiki staan 4 methodes om die nvidia drivers te installeren. De 4e methode gebruikt de X updates repository en die werkt bij mij perfect en automatisch. Geeft bij mij de 260.x.x (weet het exacte versienummer niet meer) drivers en die doen ook 7-kanaals geluid via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Weet iemand wat dat Cinerama Experience (voormalig Home Theater Experience) script nu precies is/doet? De omschrijving vind ik nogal cryptisch en om het "even" te testen moet je nogal wat doen geloof ik. Wat ik ervan begrijp is dat ie reclame filmpjes en trailers voor je film en erna afspeelt ofzo, maar als dat het is zie ik de meerwaarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:17

Chrisjuh_15

Facta non verba

Beste Tweakers,

Ik heb een media pctje in elkaar gezet op basis van een P4 @ 3,0Ghz, 2GB DDR2, ATI 4350. Ik draai Dharma build RC1 als XBMC software (op Linux gebasseerd dus).

Als ik echter een normale SD film afspeel (in dit geval Lord of War) stottert deze enorm en loopt het beeld totaal niet vloeiend.
Als ik vervolgens naar de terminal ga en ik wil de driver installeren zegt ie dat ik al de meest recente fglrx al driver heb geïnstalleerd. Hij zegt wel "Not updated: 22"

Naar mijn weten moet de 4350 HD films gemakkelijk kunnen afspelen.
Hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Chrisjuh_15 schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:10:
Beste Tweakers,

Ik heb een media pctje in elkaar gezet op basis van een P4 @ 3,0Ghz, 2GB DDR2, ATI 4350. Ik draai Dharma build RC1 als XBMC software (op Linux gebasseerd dus).

Als ik echter een normale SD film afspeel (in dit geval Lord of War) stottert deze enorm en loopt het beeld totaal niet vloeiend.
Als ik vervolgens naar de terminal ga en ik wil de driver installeren zegt ie dat ik al de meest recente fglrx al driver heb geïnstalleerd. Hij zegt wel "Not updated: 22"

Naar mijn weten moet de 4350 HD films gemakkelijk kunnen afspelen.
Hoe dit op te lossen?
VAAPI aangezet? Ergens in System/Video geloof ik. Anders even zoeken in de forums, want VAAPI is wel de clou voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Voor een SD film zou je vaapi eigenlijk niet nodig moeten hebben.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
film aan het kijken op xbmc, klapt die er op 1:55 uit (van NAS); ff opnieuw aanzetten, kan ik niet in de tijd zoeken, loopt vast etc etc. Ik denk XBMC moet hier toch prima mee omgaan, misschien ligt aan de film. Andere film deed die dus wel prima.

Rest de vraag: als ik dit nog eens heb (nu snel de 720p versie er bij gedownload), kan ik er voor zorgen dat ik binnen XBMC nog iets instel dat de film toch goed te kijken is? Of een los tooltje om de film te repareren/checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
Ik probeer XBMC live te installeren op een laptop (usb stick), maar hij blijft hangen bij scanning disks?
Nou kom ik wel verder door de partitie van die usb stick te verwijderen, maar dan hangt ie weer ergens anders bij installatie vast. Hij blijft nu steeds foutmeldingen geven bij het "install system (live of normal)" en kom er niet voorbij.

Wat een bagger software zeg.

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 21-12-2010 09:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46

Snuffel

Vroem!

Phusebox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 07:27:
Ik probeer XBMC live te installeren op een laptop (usb stick), maar hij blijft hangen bij scanning disks?
Nou kom ik wel verder door de partitie van die usb stick te verwijderen, maar dan hangt ie weer ergens anders bij installatie vast. Hij blijft nu steeds foutmeldingen geven bij het "install system (live of normal)" en kom er niet voorbij.

Wat een bagger software zeg.
Tuurlijk, ligt altijd aan de software, nooit aan de gebruiker.
Als je met een hamer op je vingers mept is het ook altijd de schuld van de hamer...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Snuffel schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:10:
[...]

Tuurlijk, ligt altijd aan de software, nooit aan de gebruiker.
Als je met een hamer op je vingers mept is het ook altijd de schuld van de hamer...
Het moet volgens alles zo simpel zijn, ik volg de omschrijving op hun eigen website. Er valt sowieso weinig te doen behalve wachten totdat de installatie weer ergens hangt. Het is niet zo dat je zelf veel moet of kan instellen/veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Probeer anders eens een normale install ipv Live, wat voor OS heb je op die Laptop?
Heb je de officiële Live versie of een eigen gemaakte build?

Verder... in plaats van te jammeren en schelden op de software kun je toch beter je probleem precies uitleggen (precieze error msgs / debug log als je die kan fixen), misschien heb je wel een bug gevonden, dan kun je die submitten. Genoeg hulp te vinden als je duidelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SidewalkSuper schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:19:
Probeer anders eens een normale install ipv Live, wat voor OS heb je op die Laptop?
Heb je de officiële Live versie of een eigen gemaakte build?

Verder... in plaats van te jammeren en schelden op de software kun je toch beter je probleem precies uitleggen (precieze error msgs / debug log als je die kan fixen), misschien heb je wel een bug gevonden, dan kun je die submitten. Genoeg hulp te vinden als je duidelijk bent.
Ik zal zometeen nog eens starten. Het is de officiële live build. Er staat windows 7 op die laptop, maar wil niet aan windows gebonden zijn omdat dat alles onnodig traag maakt.

Ik boot van usb cd-rom.
USB flash drive is 4 gb, zonder partities.
Tijdens installatie kies ik voor English, en lokatie Netherlands.
Vervolgens voor Guided entire disk, en selecteer de 4gb usb drive. Waarbij hij aangeeft 2 partities te maken: EXT4 en SWAP.
Paar seconde later staat er: Copying data to disk... Dat gaat goed tot 83%. Dan staat er: running console setup / removing packages etc.
Vervolgens loopt de balk door tot 100%, maak een username aan en krijg dan de foutmelding: select a step to continue installation. Wat ik dan ook kies, hij komt steeds terug bij dat scherm. Hij selecteert standaard GRUB installatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 21-12-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:17

Chrisjuh_15

Facta non verba

martdj schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:15:
[...]

VAAPI aangezet? Ergens in System/Video geloof ik. Anders even zoeken in de forums, want VAAPI is wel de clou voor je probleem.
Ik ga even voor je kijken, het zou niet hoeven eerlijk gezegd.

De HDMI poort van de kaart werkt overigens ook nog niet... Daar ga ik ook even mee spelen vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
martdj schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:05:
Weet iemand wat dat Cinerama Experience (voormalig Home Theater Experience) script nu precies is/doet? De omschrijving vind ik nogal cryptisch en om het "even" te testen moet je nogal wat doen geloof ik. Wat ik ervan begrijp is dat ie reclame filmpjes en trailers voor je film en erna afspeelt ofzo, maar als dat het is zie ik de meerwaarde niet.
Het is inderdaad het idee dat je het 'biscoopgevoel' thuis krijgt, door reclames en trailers voor je film af te spelen. Ook kan je 'trivia' plaatjes laten zien, met vragen over films. Ik snap de meerwaarde, en het enthousiasme van veel xbmc users er over ook niet. Zelf gebruik ik de skin alaska-revisited, en daar zit de functionaliteit er automatisch in. Het enige dat je dan moet doen is verwijzen naar de mapjes met trailers/introfilms/reclames. Dus het 'even testen' is prima te doen, je kan ook precies instellen hoeveel trailers/introfilmpjes/reclames je af wil laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ja precies, snap echt weinig van het enthousiasme.
Als ik een film kies uit de library, de info heb bekeken (zelfs eventueel een trailer) en ik druk op play. Dan wil ik ook gewoon gelijk de film zien en dan zit ik echt niet te wachten op reclame, trailers en gordijntjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ok nevermind mijn installatieproblemen, net even van de cd geboot en wat bestanden getest, maar mijn laptop trekt het blijkbaar niet. Dacht dat die toch wel aan de eisen zou voldoen.

AMD Athlon Neo MV-40 1,6 Ghz
Geheugengrootte 2GB
Radeon Mobility HD3410

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 21-12-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
Hmm ik ben niet bekend met de AMD Athlon NEO MV maar op het moment dat je geen hardware-assisted video acceleratie hebt moet je een best deftige CPU hebben om alles vloeiend af te kunnen spelen (hoewel normale resolutie DivX en MPG bestanden ook op jouw config geen probleem zouden mogen vormen).

Wat ook kan is dat de live cd je Radeon gewoon niet helemaal goed oppakt, of de AMD driver. Onderzoek dus ook eens of je grafische chipset ondersteund wordt qua VA-API onder Linux.

En voortaan niet meer zo bitchen ;). Alleen omdat iets de eerste keer voor jou niet werkt iets maar "pruts software" of iets in die geest noemen staat wel erg niet-onderbouwd.

Er zijn zeker wat problemen geweest (of misschien nog steeds wel) bij het maken van een usb-boot van XBMC Live en bovendien blijft AMD/ATI Linux support nog steeds matigjes (in mijn ervaring).

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 21-12-2010 11:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Beste Tweakers,

Ik ben al sinds de Xbox fanatiek gebruiker van XBMC. Na er een tijd lang weinig aandacht meer aan besteed te hebben vind ik het toch wel eens tijd worden voor een nieuw mediasysteem in huis en natuurlijk verkies ik dan XBMC boven de rest.

nu heb ik rondgekeken naar de systemen, maar naar mijn idee zijn de ION pctjes niet echt krachtig genoeg op het moment. Misschien wel voor 1080p, maar streamen, downloaden met par2 en unrar ligt volgens mij wel iets boven de kracht van zo'n pc.

Vandaar dat ik zelf even heb rondgesnuffeld om zelf maar een HTPC in elkaar te zetten, ik heb devolgende configuratie bij elkaar gezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,40€ 71,40
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 41,-€ 41,-
1AMD Athlon II X4 640€ 82,-€ 82,-
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX€ 53,65€ 53,65
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 110,03€ 110,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,08

Nu vraag ik me af of dit systeem dus bijvoorbeeld genoeg power heeft om een 1080p af te spelen zonder haperingen als de pc op de achtergrond download (incl par2/unrar). Of is dit een overkill aan power voor een XBMC/download pc?
Wat zijn anders mogelijke alternatieven, verbeterpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb een tijdje terug mijn HTPC geupgrade naar Ubuntu Lucid (minimal) en (nu) XBMC 10.0. Ik heb vrijwel alles weer werkend zoals ik het wil op 1 dingetje na. Bestanden/videostreams met 22kHz geluid (bijvoorbeeld Youtube filmpjes) spelen op minder dan de helft van de snelheid af (ik vermoed 22/48e van de snelheid, maar het lijkt gewoon extreem traag) en ik hoor geen geluid. Ik heb al gezocht in vervangen van .asoundrc in de xbmc home dir en andere asound.conf bestanden etc, maar nog niets gevonden wat hielp.
Ik gebruik dus alsa en mijn geluid komt via een nvidia 9400 chipset over hdmi naar mijn A/V Receiver. Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand waar ik dit moet zoeken?
De inhoud van mijn .asoundrc bestand is eventueel hier te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
@timminater, zeker overkill, je cpu in elk geval. Een X2 is meer dan voldoende. De X4 slupt alleen maar extra stroom zonder dat je er wat mee doet.

dat mobo is een mooie, zou ik ook kiezen als ik nu mijn htpc zou vervangen. Wel duur, als je niet alle features nodig hebt (wifi, bluetooth) zijn er volgens mij wel goedkopere MiniITX alternatieven (maar niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
@timminater / Jazco2nd heeft de gekozen chipset van timminater ondersteuning voor hw acceleratie bij het decoderen van HD materiaal binnen Windows (DXVA2) of Linux (VA-API oid)? Ik zou hier zeker wel op letten, zo zal de videochip zich bekommeren om de videoweergave en kan de CPU zich bezig houden met parren/rarren/etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Ik wil graag mijn XBMC Live 9.04 installatie upgraden naar XBMC Live 10.0.

Is hier een stappenplan voor?

Moet je eerst je settings backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mawi schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:56:
Ik wil graag mijn XBMC Live 9.04 installatie upgraden naar XBMC Live 10.0.

Is hier een stappenplan voor?

Moet je eerst je settings backuppen?
Ik heb gewoon mijn installatie geupdate dmv:
code:
1
sudo apt-get install xbmc

En hij deed het gewoon. Niks hoeven te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Jazco2nd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:44:
@timminater, zeker overkill, je cpu in elk geval. Een X2 is meer dan voldoende. De X4 slupt alleen maar extra stroom zonder dat je er wat mee doet.

dat mobo is een mooie, zou ik ook kiezen als ik nu mijn htpc zou vervangen. Wel duur, als je niet alle features nodig hebt (wifi, bluetooth) zijn er volgens mij wel goedkopere MiniITX alternatieven (maar niet veel).
Wifi ga ik zeker gebruiken, want ik heb hier in huis 300 mbits wifi, en bluetooth wil ik ook hebben om er in de toekomst een bluetooth keyboard/trackpad op de koppelen. Eventueel komt ie op gigabit LAN indien de wifi niet voldoende blijkt.

Kwa CPU denk ik toch dat ik voor een X4 ga, de 15 Watt verschil maakt me niet erg veel uit, maar met het oog op de toekomst denk ik dat de CPU power nog wel eens van pas gaat komen. (ook als ik hem op win7 ga runnen)
Robbio85 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:50:
@timminater / Jazco2nd heeft de gekozen chipset van timminater ondersteuning voor hw acceleratie bij het decoderen van HD materiaal binnen Windows (DXVA2) of Linux (VA-API oid)? Ik zou hier zeker wel op letten, zo zal de videochip zich bekommeren om de videoweergave en kan de CPU zich bezig houden met parren/rarren/etc..
Voor zover ik gevonden heb heeft de chipset een ATI Radeon™ HD 4250 GPU onboard met 1024 mb shared geheugen. En deze zou ook hardware acceleratie hebben, moet dus meer dan voldoende power zijn voor een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:19
Linux of windows? ATI is in linux wat meer werk. Je zou er ook voor kunnen kiezen om al het par/rar werk snachts te laten doen op een ion systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers
Heb xbmc darma rc2 geinstalleerd, na het inloggen krijg ik echter niks gwn

welcome to ubuntu
to run a command as administrator( user root)...
see man sudo root for details

wat moet je hier doen opdat xbmc opstart? :+

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

SebasFM

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:44:
beste tweakers
heb net xbmc darma rc 2 op mn oude pc'tje geinstallerd, de installatie gaat prima maar zodra ik mn loginnaam en paswoord moet ingeven stuit ik op een probleem: bij password kan ik niets typen enkel als ik nog eens op enter druk gaat het? Heeft iemand noch dit probleem en weet je het hoe op te lossen?
Dit hoort zo. Je ziet nooit op het scherm iets verschijnen als je je password invult. Is dan ook veiliger, andere mensen die zitten mee te kijken zien dan niet uit hoeveel characters je password bestaat. :)

Er van uitgaande dat het hier om de Live versie gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door SebasFM op 21-12-2010 16:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SebasFM schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:51:
[...]

Dit hoort zo. Je ziet nooit op het scherm iets verschijnen als je je password invult. Is dan ook veiliger, andere mensen die zitten mee te kijken zien dan niet uit hoeveel characters je password bestaat. :)

Er van uitgaande dat het hier om de Live versie gaat.
ja had het ook opeens door zit nu met een ander probleem 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Een paar maanden geleden had XBMC nog geen goede support voor VAAPI (de "dxva" voor Linux voor AMD/Ati videochips). Weet niet hoe ver ze zijn in de final?

Onder Windows XP/7 is het geen probleem.

eigenlijk voldoen alle ion, Intel core ix en AMD xxxG chipsets voor het afspelen van alles wat je kan bedenken. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Alleen heeft de Intel chip wat beperkingen zoals het niet (probleemloos) kunnen afspelen van 24p.

De goedkoopste 25 watt Sempron is eiglijk al snel zat voor je HTPC eisen. Dualcore is handig als je nog cpu intensieve taken op de achtergrond doet (al heb ik in het verleden unrar/par prima kunnen doen op de achtergrond met een heel oude AthlonXP, gewoon lage prio gegeven).

Denk dat je meer baat hebt aan een SSD voor je OS+software dan aan een snellere processor met >2 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:17:
Ok nevermind mijn installatieproblemen, net even van de cd geboot en wat bestanden getest, maar mijn laptop trekt het blijkbaar niet. Dacht dat die toch wel aan de eisen zou voldoen.

AMD Athlon Neo MV-40 1,6 Ghz
Geheugengrootte 2GB
Radeon Mobility HD3410
Toch snap ik niet waarom het niet lekker wil draaien, net maar XBMC onder windows geinstalleerd, werkt het evengoed niet. Deze gpu zou het toch moeten trekken om HD filmpjes af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
timminater schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:12:
Beste Tweakers,

Ik ben al sinds de Xbox fanatiek gebruiker van XBMC. Na er een tijd lang weinig aandacht meer aan besteed te hebben vind ik het toch wel eens tijd worden voor een nieuw mediasysteem in huis en natuurlijk verkies ik dan XBMC boven de rest.

nu heb ik rondgekeken naar de systemen, maar naar mijn idee zijn de ION pctjes niet echt krachtig genoeg op het moment. Misschien wel voor 1080p, maar streamen, downloaden met par2 en unrar ligt volgens mij wel iets boven de kracht van zo'n pc.

Vandaar dat ik zelf even heb rondgesnuffeld om zelf maar een HTPC in elkaar te zetten, ik heb devolgende configuratie bij elkaar gezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,40€ 71,40
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 41,-€ 41,-
1AMD Athlon II X4 640€ 82,-€ 82,-
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX€ 53,65€ 53,65
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 110,03€ 110,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,08

Nu vraag ik me af of dit systeem dus bijvoorbeeld genoeg power heeft om een 1080p af te spelen zonder haperingen als de pc op de achtergrond download (incl par2/unrar). Of is dit een overkill aan power voor een XBMC/download pc?
Wat zijn anders mogelijke alternatieven, verbeterpunten?
Je kunt beter een core i3 bestellen, die zijn zuiniger en kunnen ook HD-audio bitstreamen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Hd audio bitstreamen via i3 gaat niet zomaar werken in XBMC omdat de ingebouwde codecs dit (nog) niet ondersteunen. Verder werkte DXVA (Windows hardware acceleratie) in de pre-beta dharma builds ook niet. Echter is de CPU snel genoeg voor het decoderen van gangbaar 1080p materiaal.

Ook gaat DXVA binnen XBMC niet werken als je WinXP draait. In Windows Vista/7 werkt het wel icm een ondersteunde graka (mijn passief gekoelde 5450 van een paar tientjes doet dit perfect).

Al met al ben je met een simpele i3 icm een 5450 binnen Windows 7 de man voor wat betreft XBMC. Die 5450 kun je op den duur weggooien als alle gebreken van de i3 decodering/videoweergave zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Phusebox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:22:
[...]

Toch snap ik niet waarom het niet lekker wil draaien, net maar XBMC onder windows geinstalleerd, werkt het evengoed niet. Deze gpu zou het toch moeten trekken om HD filmpjes af te spelen?
Heb je DXVA2 aan staan? Dat staat default uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ter verduidelijking ik krijg dus dit wat moet ik doen?
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4870/afbeeldingh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
typ sudo reboot. volgens mij had ik dit ook de eerste keer na de installatie maar daarna bootte die wel door in xbmc live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38
Of je blijft wachten (inloggen hoeft niet gebeurt automatisch) en hij start door, of als het echt te lang duurt, dan kan een reboot helpen.

Werkt het nog niet log dan eens in met user: xbmc password: xbmc
Dat is de user welke normaalgesproken automatisch inlogt en welke door xbmc gebruikt wordt.
Kijk of hij dan start, en reboot dan zelf via het xbmc menu.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 21-12-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:19:
Of je blijft wachten (inloggen hoeft niet gebeurt automatisch) en hij start door, of als het echt te lang duurt, dan kan een reboot helpen.

Werkt het nog niet log dan eens in met user: xbmc password: xbmc
Dat is de user welke normaalgesproken automatisch inlogt en welke door xbmc gebruikt wordt.
Kijk of hij dan start, en reboot dan zelf via het xbmc menu.
beide geprobeert 8)7 en niets werkte echt frustrerend :(
alvast bedankt voor de tips natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Misschien heb je hier iets aan?
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SidewalkSuper schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:54:
[...]

Heb je DXVA2 aan staan? Dat staat default uit
Waar vind ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bij de videosettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand nog suggesties?
en het leek mij zo'n leuk programma... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het programma kan je nog altijd proberen, het draait zowel op Windows als op Linux, je kan altijd es proberen om Ubuntu apart te installeren en daarna Xbmc.

Als je wil verderdoen met wat je hebt kan je altijd de Xbmc forums zelf es raadplegen of hun IRC-kanaal (#xbmc-linux op Freenode, daar hangt de klok rond volk rond).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:48:
niemand nog suggesties?
Een drastische suggestie, log in xbmc xbmc en doe een sudo aptitude install xbmc-live
Het klinkt alsof de autostart van xbmc op een of ander manier niet werkt.

Gaat het trouwens om een live cd van rc2 of een minimale installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
niemand nog suggesties?
Het is ook een leuk programma, als 'ie het doet :P

wat gebeurt er als je xbmc vanuit de cli aftrapt? Login als de xbmc gebruiker en trap vervolgens xbmc af middels 'xbmc' of 'xbmc-standalone' o.i.d. (doe 't ff it het hoofd) in de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
niemand nog suggesties?
De suggestie van alexkroeze is een goede. Je kunt eventueel eerst nog even "xinit xbmc" op de command line typen. Dat hoort xbmc op te starten, maar zal verwacht ik niet werken. Als het niet werkt, zou ik als volgende de suggestie van alexkroeze proberen. Als dat niet werkt, zul je de logs moeten bekijken na een xinit xbmc commando om te zien waar ie over struikelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu Ubuntu 10 aan het installeren vandaar zal ik proberen met xbmc verder te werken.
Wil eigelijk gewoon af van windows als "main" besturingssysteem. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Robbio85 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:50:
Hd audio bitstreamen via i3 gaat niet zomaar werken in XBMC omdat de ingebouwde codecs dit (nog) niet ondersteunen. Verder werkte DXVA (Windows hardware acceleratie) in de pre-beta dharma builds ook niet. Echter is de CPU snel genoeg voor het decoderen van gangbaar 1080p materiaal.

Ook gaat DXVA binnen XBMC niet werken als je WinXP draait. In Windows Vista/7 werkt het wel icm een ondersteunde graka (mijn passief gekoelde 5450 van een paar tientjes doet dit perfect).

Al met al ben je met een simpele i3 icm een 5450 binnen Windows 7 de man voor wat betreft XBMC. Die 5450 kun je op den duur weggooien als alle gebreken van de i3 decodering/videoweergave zijn opgelost.
Ook i3 heeft zn issues. DXVA werkt prima in win7. Dus waarom geen 880g chipsetje? Is meestal een goedkopere oplossing zeker als je nog een aparte 5450 bij je i3 zet. In WinXP heb je met de DSplayer build zelfs nog een uitgebreidere DXVA ondersteuning want die ondersteund ook hardware playback voor MPEG2 materiaal (dvds dus). Dat heeft de DXVA2 (win7) implementatie weer niet.
Maar het zou ook weer kunnen dat de 5450 voordelen heeft ten opzichte van de igp's van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zit er over te denken om van MediaPortal te switchen naar XBMC. Ik heb nog 2 zaken waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Op dit moment heb ik de MediaPortal TV server draaien. Ik heb begrepen dat die ook te gebruiken is met XBMC. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe zijn bijvoorbeeld de zaptijden en is het geheel een beetje stabiel te noemen?

Ten tweede ben ik van plan om XBMC Live te installeren zodat ik een lekkere minimale installatie heb. Hoe zit het met de hardware accelaratie van HD materiaal i.c.m. een ATI kaart onder XBMC Live? Ik lees her en der dat daarvoor gebruik wordt gemaakt van VAAPI. Zit dat al ingebouwd in de laatste Dharma release of moet ik daar weer extra zaken voor installeren/regelen?

De reden dat ik trouwens voor XBMC Live wil gaan is omdat ik echt 2 dedicated clients wil die verder toch niks hoeven te doen. Aangezien ik Windows daarvoor te log vind en Linux voor mij echt onontgonnen gebied is valt mijn keuze dus op XBMC Live. Hopelijk kunnen jullie mij iets wijzer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 17:11
Tjoekie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:11:
Ik zit er over te denken om van MediaPortal te switchen naar XBMC. Ik heb nog 2 zaken waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Op dit moment heb ik de MediaPortal TV server draaien. Ik heb begrepen dat die ook te gebruiken is met XBMC. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe zijn bijvoorbeeld de zaptijden en is het geheel een beetje stabiel te noemen?

Ten tweede ben ik van plan om XBMC Live te installeren zodat ik een lekkere minimale installatie heb. Hoe zit het met de hardware accelaratie van HD materiaal i.c.m. een ATI kaart onder XBMC Live? Ik lees her en der dat daarvoor gebruik wordt gemaakt van VAAPI. Zit dat al ingebouwd in de laatste Dharma release of moet ik daar weer extra zaken voor installeren/regelen?

De reden dat ik trouwens voor XBMC Live wil gaan is omdat ik echt 2 dedicated clients wil die verder toch niks hoeven te doen. Aangezien ik Windows daarvoor te log vind en Linux voor mij echt onontgonnen gebied is valt mijn keuze dus op XBMC Live. Hopelijk kunnen jullie mij iets wijzer maken.
1. Met de TV Server heb ik geen ervaring.
2. VAAPI zit standaard ingebouwd in Dharma, het enige wat je moet doen is dit aan zetten in de instellingen, (systeem -> de rest wijst zich vanzelf), ik heb zelf een 4350, en deze werkt prima, ik moest VAAPI inschakelen, en alles werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:18:
[afbeelding]
Doe eens 'tail /var/log/messages' en post de output eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Jazco2nd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:26:
[...]

Ook i3 heeft zn issues. DXVA werkt prima in win7. Dus waarom geen 880g chipsetje? Is meestal een goedkopere oplossing zeker als je nog een aparte 5450 bij je i3 zet. In WinXP heb je met de DSplayer build zelfs nog een uitgebreidere DXVA ondersteuning want die ondersteund ook hardware playback voor MPEG2 materiaal (dvds dus). Dat heeft de DXVA2 (win7) implementatie weer niet.
Maar het zou ook weer kunnen dat de 5450 voordelen heeft ten opzichte van de igp's van AMD.
Die DSplayer build zou idd een uitkomst kunnen bieden, maar vind m toch wat instabiel aandoen (lees: ik krijg er niet fatsoenlijk een film mee afgespeeld). Ik moet er wel bij zeggen dat ik me nog niet verdiept heb in die DSplayer builds, wellicht heb ik zelf m'n codecs niet goed geïnstalleerd. Dit is dus het voordeel van de "gewone" builds, die zijn als het ware plug n play zonder codec geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik heb het idee dat met die update DTS beter tot z'n recht komt, dat kan aan mij liggen, maar het lijkt beter. Zou dat nog ergens sense maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 12:33
ConZito schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:19:
Ik heb het idee dat met die update DTS beter tot z'n recht komt, dat kan aan mij liggen, maar het lijkt beter. Zou dat nog ergens sense maken?
Nee. Als je het over bitstreamen hebt in ieder geval. Het geluid wordt gedecodeerd door je receiver en niet door XBMC zelf. Dat klinkt dus altijd hetzelfde.

Ook in het geval van analoge aansluitingen of via LPCM over hdmi lijkt het me erg sterk. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een decoder die beter geluid geeft dan een andere decoder. Dat verschil zit em vooral in de encoder. Tevens is het zo dat DTS (de codec zelf) volgens mij nagenoeg niet meer wordt ontwikkeld.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik maak gebruik van xbmc 10.0 en Windows 7. Om xbmc automatisch te laten starten heb ik een actie ingesteld op eventghost. Dit werkt allemaal wel, alleen ik heb 1 probleem: hij onthoud mijn instellingen niet. Hij start iedere keer op met de standaard skin etc. Terwijl als ik via program files xbmc open alles wel goed staat. Heel vreemd aangezien dit ook het pad is waar event ghost mee opstart. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ikke26 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:31:
[...]

1. Met de TV Server heb ik geen ervaring.
2. VAAPI zit standaard ingebouwd in Dharma, het enige wat je moet doen is dit aan zetten in de instellingen, (systeem -> de rest wijst zich vanzelf), ik heb zelf een 4350, en deze werkt prima, ik moest VAAPI inschakelen, en alles werkte.
Thanx! Op dit moment lopen de installaties en wordt mijn media collectie alvast gescraped met media companion. Ik heb even snel de live cd gedraaid en dat beviel zo goed dat ik de sprong maar gewaagd heb. Het tv gebeuren zie ik later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
ConZito schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:19:
Wat bedoel je met "tot z'n recht komen"? DTS deed het hier altijd al goed, wordt al sinds ong. de eerste XBMC ports voor PC platformen gewoon bit-stream out ondersteund.

In navolging van deze thread:
http://www.nvnews.net/vbu...c347c7fbaa3715a2&t=157347

heb ik Gisteren op een lucid-gebaseerde live CD van 10.0 final wel kernel 2.6.36 geinstalleerd. De in die thread genoemde bestanden werken niet bij mij, maar wat wel werkt is een veel betere ondersteuning van FLAC bestanden met 24 bit en meer dan 48.100hz en hoger. :). Veel van die bestanden wilden met de 2.6.32 van lucid en pre-10.0 van XBMC niet spelen.

Nu wordt alles netjes als een PCM stream via HDMI richting m'n receiver gegooid :D.

Maar ik weet niet zeker of dat door de nieuwere alsa drivers in 2.6.36 komt (en of 2.6.35 van Ubuntu Maverick ook voldoende is) of door de veel meer up to date FFMPEG library in 10.0.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:58
Even copy/paste van een Engelstalige site:

Thanks for the new xbox live. I have had the time to check it out a bit further on my Asrock ION 330HT-BD. Generally very nice update, it is, but few challenges remain for an Ubuntu-newbie. In order of severity:

(1) Audio/sound: the sound of the menu is off, but more importantly there is no sound for the videos. My Asrock is directly connected to my TV via HDMI. I have went the alsamixer route and the audio mixer route as well, but this only works for the current session. After rebooting, I have to enable the audio all over again. Is there a simple (ubuntu-newbie-friendly) solution?

(2) Internet brower: I know the option via Launcher and Firefox, but manuals to set it up differ, are generally complex, and there is no perfect solution, it appears. For a newbie, can you help me out with a simple set up method?

(3) Uitzending Gemist (for Dutch comrads): the Rieter zip works fine, but is anyone able to stream, for example, Net5 and Veronica? The internet browser option (see 2) would provide a nice solution here too, but if that is not easily feasible, a simple Uitzending Gemist method would be highly appreciated.

Thanks for your help! And enjoy the holiday!

P.S.
I did not try the remote (included with the Asrock) yet (because I am used to my mouse), but will this work out of the box?

• Erhnam
  • Laatst online: 09:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:18:
[afbeelding]
Je hebt een sudo apt-dist upgrade gedaan waardoor je een nieuwe kernel hebt gekregen. Je zult de videokaart drivers opnieuw moeten installeren om dit probleem op te lossen.

http://www.xbmcfreak.nl/

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
hansie18 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 05:02:
Even copy/paste van een Engelstalige site:

Thanks for the new xbox live. I have had the time to check it out a bit further on my Asrock ION 330HT-BD. Generally very nice update, it is, but few challenges remain for an Ubuntu-newbie. In order of severity:

(1) Audio/sound: the sound of the menu is off, but more importantly there is no sound for the videos. My Asrock is directly connected to my TV via HDMI. I have went the alsamixer route and the audio mixer route as well, but this only works for the current session. After rebooting, I have to enable the audio all over again. Is there a simple (ubuntu-newbie-friendly) solution?

(2) Internet brower: I know the option via Launcher and Firefox, but manuals to set it up differ, are generally complex, and there is no perfect solution, it appears. For a newbie, can you help me out with a simple set up method?

(3) Uitzending Gemist (for Dutch comrads): the Rieter zip works fine, but is anyone able to stream, for example, Net5 and Veronica? The internet browser option (see 2) would provide a nice solution here too, but if that is not easily feasible, a simple Uitzending Gemist method would be highly appreciated.

Thanks for your help! And enjoy the holiday!

P.S.
I did not try the remote (included with the Asrock) yet (because I am used to my mouse), but will this work out of the box?
Welke site?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik had met de officiele XBMC 10 dat op mijn acer revo 3610 ik geen geluid over HDMI kreeg. Bleek dat er standaard een mixer add-in wordt geinstalleerd en dat deze 2 devices (IE5781 oid) mute. Deze unmute en voila er is geluid!

(mijn acer gaat via HDMI naar de tv en vanaf daar analoog door naar mijn versterker).

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Weet iemand of je probleemloos een USB IR Receivertje kunt verlengen met een USB-verlengkabel?

Het probleem is namelijk dat mijn PC niet vlak naast mijn TV staat. Daardoor heb ik minimaal 10 meter kabel nodig

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/08/!BpI5s5w!Wk~$(KGrHqUOKicEubCejqqpBLqJ7fgRPw~~_12.JPG

Ik zie dat deze op eBay een kabel van 4 meter heeft. Zou ik die met een standaard USB verlengkabel van 6 meter ofzo kunnen verlengen?

Afbeeldingslocatie: http://pan5.fotovista.com/dev/5/0/01547305/l_01547305.jpg

spek pc, spek hifi, last.fm

• job
Ik geef je meer kans met een powered usb hub (een hubje met een adapter eraan dus) er tussen als versterker.
Maar wat heeft dit nou met xbmc vandoen?

[ Voor 10% gewijzigd door job op 23-12-2010 15:29 ]

• martdj
xbmcfreak.nl

[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 23-12-2010 14:36 ]

• job
Ga dan op xbmcfreak eens de commentaren van de laatste 2/3 xbmcfreak live cd's bij af.
Dan zal je zien hoe je de remote werkend krijgt, en hoe je je geluids probleem oplost.
Als je overigens boot vanaf de cd-rom.. dan is het logisch dat je oplossing na een reboot verdwijnt.

edit: sterker nog.. uitleg voor de remote staat vlak boven jou eigen post.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 23-12-2010 15:30 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
LB06 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:40:
[...]

Nee. Als je het over bitstreamen hebt in ieder geval. Het geluid wordt gedecodeerd door je receiver en niet door XBMC zelf. Dat klinkt dus altijd hetzelfde.

Ook in het geval van analoge aansluitingen of via LPCM over hdmi lijkt het me erg sterk. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een decoder die beter geluid geeft dan een andere decoder. Dat verschil zit em vooral in de encoder. Tevens is het zo dat DTS (de codec zelf) volgens mij nagenoeg niet meer wordt ontwikkeld.
Kon het me ook al niet voorstellen, maar als het voor m'n gevoel beter is doe ik het daar ook voor :+

• YoG
  • Niet online

YoG

job schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:34:
Ik geef je meer kans met een powered usb hub (een hubje met een adapter eraan dus) er tussen als versterker.
Maar wat heeft dit nou met xbmc vandoen?
Ik wil zeker weten of het allemaal compatible is met elkaar.. misschien dat een verlengkabel het signaal dusdanig verzwakt dat het niet meer wordt opgevangen door Xbmc..

Maareh, goeie tip met die USB hub

spek pc, spek hifi, last.fm

• job
YoG schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:35:
misschien dat een verlengkabel het signaal dusdanig verzwakt dat het niet meer wordt opgevangen door Xbmc..
Het wordt zeker verzwakt, en er zit ook een maximum aan de usb standaard (hint: wikipedia).
Maar dat heeft natuurlijk verder totaal niets te maken met xbmc. Alles met de hardware (moederbord). Oftewel.. je vraag hoort hier niet.. en je bent ook echt niet de eerste die usb wilt verlengen.

Buiten dat kan je beter een infrarood repeater aanschaffen (marmitek heeft die wel).
Dan weet je zeker dat het gaat werken, en zit je niet met meters extra kabel door je huis heen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-12-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om Apple Movie trailers weer toe te voegen.
All een zip file geimporteerd die deze weer zou moeten activeren. Maar geen trailers meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
DarkSide schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:52:
Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om Apple Movie trailers weer toe te voegen.
All een zip file geimporteerd die deze weer zou moeten activeren. Maar geen trailers meer voor mij.
Waarom moeilijk doen als je gewoon de Add-ons van SVN (repository) kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als ik de add-ons open kan ik vele binnenhalen. Lyrics voor muziek. Ondertitels etc. maar zie geen AMT lite staan. Vandaar mijn vraag. Zal ongetwijfeld iets fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Apple Movies Trailer is niet meer in de repo's te vinden na ruzie tussen het XBMC team en de ontwikkelaar van de AMT.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limp_1983
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo iedereen,

Ik heb de laatste XMBC gedownload en geïnstalleerd. Heb vandaag ook 2e hands een Medion afstandbediening opgehaald (0536 X10). Jullie begrijpen al dat ik middels deze afstandbediening XBMC wil bedienen. Als ik de IR receiver van de afstandbediening in de usb aansluiting van de computer druk zie ik dat de drivers worden geïnstalleerd en dat ze blijkbaar moeten werken. Als ik vervolgend in Windows 7 (volledig geupdate) of XBMC op de toetsen druk van de afstandbediening gebeurd er helemaal niets. Weten jullie hoe ik dit werkend kan krijgen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DutchNutcase schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:25:
Apple Movies Trailer is niet meer in de repo's te vinden na ruzie tussen het XBMC team en de ontwikkelaar van de AMT.
Ik had al zoiets gelezen, maar dat er nog een 'omweg' was om hem toch geinstalleerd te krijgen.
Opzich jammer vond het altijd erg fijn om zo makkelijk te kijken wat er straks allemaal uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
DutchNutcase schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:25:
Je kan ook andere repos installeren, naast de officiele XBMC versie.
Volgens mij is de AMT plugin te downloaden via: http://code.google.com/p/xbmc-addons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
http://wiki.xbmc.org/inde...icial_Add-on_Repositories
In Nuka's Repo zit de Apple Trailers Lite plugin, dus als je die repo toevoegt kan je de Trailers Addon daar ook pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nukka heeft wel veel kleine foutjes in de plugins waar ik me in de xbmc op de xbox tijd ook al aan irriteerde. Videomonkey doet het niet (bij mij in ieder geval niet). Apple trailers reageert gewoon niet als je de volledige scan wilt annuleren. Ik heb toen maar een reboot geforceerd (die scan duurt heul heul lang), en nu is het script kaduuk, hij wil niet meer geinstalleerd worden, en als dat wel lukt krijg ik een fout in addon.py als ik de addon start. Gelukkig werkt de Lite trailerplugin wel naar behoren. Lekker filmpjes kijken en dan in Couchpotato drukken! (nu nukka nog zo ver krijgen dat dat vanuit zijn plugin kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Laatst online: 12:52
Ik heb een vreemd probleem bij het toevoegen van films aan de library: de meeste films worden gevonden, maar als ik uit de library mode ga zie ik geen covers van de films die zijn toegevoegd. Dit is heel vervelend omdat ik dan niet kan zien welke films er succesvol zijn toegevoegd. Het vreemde is ook dat als ik op info druk wel de cover krijg! Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt toch 'recent toegevoegd' als optie bij je Films én Series?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:39
joeyke87 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:19:
Ik heb een vreemd probleem bij het toevoegen van films aan de library: de meeste films worden gevonden, maar als ik uit de library mode ga zie ik geen covers van de films die zijn toegevoegd. Dit is heel vervelend omdat ik dan niet kan zien welke films er succesvol zijn toegevoegd. Het vreemde is ook dat als ik op info druk wel de cover krijg! Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
In File-mode krijg je de cover toch alleen te zien als je een thumb bij de film hebt staat (folder.jpg enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die OpenELEC (standalone, snelst startenede XBMC installatie) wilde uitproberen, de eerste Beta versie is vandaag uitgekomen en hier downloadbaar.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 13:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik probeer XBMCfreak live cd 10.0 van 22-12 te installeren op mijn jetway mini top met ion2. Echter als ik de jetway opstart blijft hij maar laden (5 puntjes die op de beurt wit worden). Ik heb een oudere build geprobeerd en die doet het wel. Waar zit nu het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Moet je ff zonder splash booten dan zie je het. daarvoor pas je het bestand /etc/default/grub aan, en haal je quiet splash even weg
[code]# Defaults from XBMC Installation
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash xbmc=autostart,nodiskmount loglevel=0 $
GRUB_GFXMODE="800x600"
GRUB_GFXPAYLOAD_LINUX="800x600"[/code]

daarna doe je sudo update grub en dan sudo reboot. dan kun je zien waar ie mee bezig is als ie opstart.

doe toch maar niet, het kan makkelijker
er is ook een toetsencombinatie om te togglen tussen die twee, maar die weet ik niet meer... ff zoeken

Druk op ESC of F8 als ie hangt? volgens mij is dat um...

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 25-12-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Oudere build installeren en xbmc vervolgens updaten (apt-get install xbmc) is ook een manier om de laatste xbmc te krijgen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb het nu idd via een update gedaan (9.11) en hij werkt! Nu krijg ik alleen geen geluid over hdmi. Ik krijg de sound mixer applicatie niet goed opgestart, ik krijg namelijk alleen een zwart scherm te zien. Alsamixer krijg ik ook niet goed geupdate, hij geeft de hele tijd aan dat hij hem niet kan vinden. Zou het nut hebben om een xbmcfreak 10.0 maverick v2 te downloaden en dan deze te updaten?

[ Voor 54% gewijzigd door MuSeLive op 25-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb nu, onder Ubuntu 10.04 de nieuwe XBMC dus draaien, maar zodra ik naar fullscreen player switch, of het nou een film is, muziek (waar een achtergrond-afbeelding en/of equalizer-thingy bij hoort) of zelfs foto's. Ik krijg een zwart beeld.

Wel geluid bij video en muziek, maar geen mooi beeld. Helaas... (her)kent iemand dit en hopelijk een oplossing?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Pagina: 1 ... 42 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.