Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
ikke26 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:02:
[...]
Dit is niet nodig, XBMC kan de windows partitie zelf voor je verkleinen
Gebeurt dit dan als je de xbmc livecd er gewoon instopt? Krijg je dan die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
wie heeft er veel ervaring met CouchPotato in de praktijk?

En dan vooral ivm NL subs. Ik kijk eigenlijk nooit zonder Subs, heeft CP dan veel meerwaarde dan 1x per week op TwilightNZB rond kijken?

Daar kan ik gewoon kiezen dat ik perse iets met NL subs heb en niet dat ik achteraf nog tijden naar subs zit te zoeken. (Dit stond me juist zo tegen van die torrent releases waar je zelf maar zit te zoeken en zoeken naar de perfect werkende sub.)

Ik heb dus absoluut niks tegen ingebakken subs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
trekker22 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:49:
wie heeft er veel ervaring met CouchPotato in de praktijk?

En dan vooral ivm NL subs. Ik kijk eigenlijk nooit zonder Subs, heeft CP dan veel meerwaarde dan 1x per week op TwilightNZB rond kijken?

Daar kan ik gewoon kiezen dat ik perse iets met NL subs heb en niet dat ik achteraf nog tijden naar subs zit te zoeken. (Dit stond me juist zo tegen van die torrent releases waar je zelf maar zit te zoeken en zoeken naar de perfect werkende sub.)

Ik heb dus absoluut niks tegen ingebakken subs _/-\o_
Je zou in CP kunnen zoeken met trefwoorden als nlsubs ofzo, maar nog veel makkelijker is de subtitle plugin in XBMC, dan is je probleem in 1x opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
mrwolf schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:10:
[...]

Je zou in CP kunnen zoeken met trefwoorden als nlsubs ofzo, maar nog veel makkelijker is de subtitle plugin in XBMC, dan is je probleem in 1x opgelost.
ik heb NL erin gezet in de config van CP, maar lijkt weinig te doen?

Ik wilde bv Pulp Fiction van de IMDB top 250; Hij heeft me deze versie gedownload:

Pulp Fiction 1994 720p BluRay DTS x264 ESiR maar geen NL sub er bij gezet. En als ik zo op ondertitel kijk is er ook geen van te krijgen (wel veel andere HD versies)

Zou opzich toch handiger zijn als die eerst checked of die subtitle aanwezig is?

Ik heb de XBMC ondertitel plugin in ook, maar vind het vaak vervelend dat als ik van te voren kies welke film ik wil, dan ineens blijkt er geen sub te zijn. (Gevoel van blij gemaakt met dooie mus....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Je begrijpt de werking van het programma CP volgens mij niet helemaal.

CP weet niet of er specifieke subs aanwezig zijn. Hij kan dit enkel en alleen bepalen aan de hand van de titel
Wanneer er dus in de titel "dutch" vermeld staat en jij hebt dit in je voorkeuren staan, dan zal CP hier de voorkeur aan geven. Meer doet CP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
ikke26 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:08:
[...]

@GroteBozewolf Mooi! Komt er ook ondersteuning voor de nieuwe uitzendinggemist? (beta.uitzendinggemist.nl), deze nieuwe versie heeft echt veel betere kwaliteit.
Ja zeker, ik heb het kanaal in principe af, maar ik wil even afwachten of ze niet nog stiekem wat gaan veranderen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Stien schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:58:
Je begrijpt de werking van het programma CP volgens mij niet helemaal.

CP weet niet of er specifieke subs aanwezig zijn. Hij kan dit enkel en alleen bepalen aan de hand van de titel
Wanneer er dus in de titel "dutch" vermeld staat en jij hebt dit in je voorkeuren staan, dan zal CP hier de voorkeur aan geven. Meer doet CP niet.
ja dan begrijp ik dus wel de limitaties van dit programma, voor subs is het dus weinig handig. Kan dus beter af en toe handmatig nzb's downloaden met bijbehorende NL subs!

Nou die afstandsbediening is me ook wat (asrock 152D met nuvuton 10.0 RC1); out-of-box werkt die prima, maar nu weer na die update van apt, CP installatie, gewoon ineens een niet reagerende AB. Eens kijken of het te troubleshooten is, anders weer reinstall 8)7 8)7

EDIT lekker is dat, die apt-get update heeft me automatisch XBMC RC2 er overheen gegooid en die werkt dus niet bij default met de Asrock AB. Kijken of ik het kan oplossen, of dat het snel wordt opgelost, ander weer reinstall :(

[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 13-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38
ikke26 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:02:
[...]
Dit is niet nodig, XBMC kan de windows partitie zelf voor je verkleinen
xbmc kan dat? Knap zeg.. :P
Ik neem aan dat je bedoelt dat ubuntu dat kan :)
Klopt, maar in windows 7 is het voor windows gebruikers "makkelijker", dit omdat je dan maar 1 ding tegelijk doet (partitie verkleinen, dan booten met xbmclive en dan pas linux partities aanmaken).
trekker22 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:12:
EDIT lekker is dat, die apt-get update heeft me automatisch XBMC RC2 er overheen gegooid en die werkt dus niet bij default met de Asrock AB. Kijken of ik het kan oplossen, of dat het snel wordt opgelost, ander weer reinstall :(
Klopt.. op xbmcfreak kan je dat ook lezen en staat een linkje met de oplossing :)
xbmc dharma schijnt bijna af te zijn, dus ik neem aan dat met de volgende xbmcfreak cd het probleem met de nuvoton wel gefixed zal zijn met de nieuwste xbmcfreak cd.
Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:00:
Hm... Lees net dat de remote niet werkt met RC2 (bron: http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-livecd-10-00-rc2/) . Schijnt weer wel te werken met RC1. Dit schijnt een oplossing te zijn: http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=658379&postcount=384. Maar daar snap ik als Linux-leek weer helemaal niets van...
Dan pak je toch RC1 ipv RC2? :)
Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:18:
Gebeurt dit dan als je de xbmc livecd er gewoon instopt? Krijg je dan die optie?
Dude, probeer eens wat. Doe eens gek. Steek die cd erin en kijk of je het snapt.
Snap je het niet, lees, google, pruts wat en kijk wat er gebeurt. :)

[ Voor 65% gewijzigd door job op 13-12-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:50:
[...]

xbmc kan dat? Knap zeg.. :P
Ik neem aan dat je bedoelt dat ubuntu dat kan :)
Klopt, maar in windows is het voor windows gebruikers "makkelijker", dit omdat je dan maar 1 ding tegelijk doet (partitie verkleinen, dan booten met xbmclive en dan pas linux partities aanmaken).

[...]

Klopt.. op xbmcfreak kan je dat ook lezen en staat een linkje met de oplossing :)
heb ik gezien, ga ik dan eens mee puzzelen!

deze link toch he:
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=658379&postcount=384

Misschien ietsje off-topic, maar misschien komt het iemand bekend voor. Opzich is XBMC prima als mediastation als je Films/MP3/vaste playlist etc wilt bekijken. Nu heb ik vrijdag een feestje en normaal zette ik dan een laptop neer op netwerk aangesloten om easy in iTunes muziek te draaien, op youtube filmpjes op te zoeken (old school trance etc). Dit gaat met XBMC + AB toch niet zo handig.

Nu zit ik een te denken aan een of andere Live CD die meteen prima flash up2date heeft, MP3s begrijpt, geen probleem heeft met audio over HDMI. Iemand hier tips voor? Komt maar sporadisch voor een keer of 2 a 3 per jaar. Dus wil geen Ubuntu+los XBMC. Nee gewoon iets wat vanuit een USB/DVD of vanuit XBMC zelf te draaien is. Windows 7 Live? Linux Live? (Ubuntu Live CD gaf wel wat troubles: flash eerst updaten, mp3 codec zat er niet bij, geen geluid over HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Voor Couchpotato en Sickbeard heb ik een ander topic aangemaakt. Ik zal daar in ieder geval rondneuzen voor linux-ondersteuning mocht dat nodig zijn. Dan kan dit topic over XBMC blijven gaan...

[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:50:
[...]

Dude, probeer eens wat. Doe eens gek. Steek die cd erin en kijk of je het snapt.
Snap je het niet, lees, google, pruts wat en kijk wat er gebeurt. :)
Gast, mijn ervaring is dat als je zomaar wat probeert, het ook goed mis kan gaan. Ik heb nu een goed werkende Windows 7 variant. Die wil ik als het even kan niet zomaar vernaggelen. Ik ben geen tweaker om het tweaken. Als blijkt dat xbmc beter/sneller werkt met de livecd variant, wil ik dat proberen, maar goed voorbereiden is het halve werk.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
die per ongeluk naar RC2 is gegaan met Asrock AB, deze link uitvoeren:

zelfs redelijk linux leek is het mij gelukt (gewoon ff copy & paste in Putty / OpenSSH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:34
Foidz0r schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:50:
Wat moet ik instellen om tv-out geactiveert te krijgen? Gewoon aansluiten geeft zwart beeld.

Iemand ideeen? :P

Edit:
Ondertussen al wat geprobeert via sudo nvidia-xconfig (nvidia-settings), maar ik ben dus helemaal niet thuis in die commands dus ik heb geen idee hoe ik die tv-out werkend krijg? :|
Iemand? Ik draai Dharma RC2 op ubuntu. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:48:
Gast, mijn ervaring is dat als je zomaar wat probeert, het ook goed mis kan gaan. Ik heb nu een goed werkende Windows 7 variant. Die wil ik als het even kan niet zomaar vernaggelen. Ik ben geen tweaker om het tweaken. Als blijkt dat xbmc beter/sneller werkt met de livecd variant, wil ik dat proberen, maar goed voorbereiden is het halve werk.

Toch?
Maak dan een kloon van je huidige installatie. als het misgaat, 5 minuutjes om de kloon terug te zetten en je systeem is weer heel.
Dat is goed voorbereiden. Je loopt allemaal dingen te vragen die hier niet horen. Lees je in. Probeer wat uit.. of niet en blijf zitten met wat je nu zit. Kan je wel geen tweaker zijn om het tweaken.. maar je toont echt te weinig inzet (ook gezien je topichistorie). Zoek en lees: https://help.ubuntu.com/community/WindowsDualBoot

Al je vragen zijn verder beantwoord.. enige wat overblijft is doen.. linux is niet eng. als het stuk gaat begin je opnieuw. Kom je er niet uit... dan zet je door totdat het lukt. Dat is waar tweakers om gaat.
Zoek je dat niet, dan zit je hier verkeerd. Desnoods betaal je iemand om jouw systeem te installeren, of je blijft lekker bij windows.
Foidz0r schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:03:
Waarschijnlijk moet je met xorg aan de slag.
Al eens gekeken op het xbmc.org forum?
Of kijk op het ubuntu forum (xbmclive is xbmc op ubuntu).

[ Voor 42% gewijzigd door job op 13-12-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Foidz0r schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:03:
[...]

De nVidia binary driver ondersteunt voor zover ik weet xrandr niet dus je zal het via nVidia's eigen tooltjes moeten doen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
trekker22 schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:23:
Pulp Fiction 1994 720p BluRay DTS x264 ESiR maar geen NL sub er bij gezet. En als ik zo op ondertitel kijk is er ook geen van te krijgen (wel veel andere HD versies)
Opensubtitles en Sublight hebben ook nederlandse ondertitels
Ik heb de XBMC ondertitel plugin in ook, maar vind het vaak vervelend dat als ik van te voren kies welke film ik wil, dan ineens blijkt er geen sub te zijn. (Gevoel van blij gemaakt met dooie mus....)
Ik heb haast nooit dat ik geen ondertitel kan vinden. Stel eens wat meer sites in die hij kan gebruiken. Met name bovenstaande sites valt altijd wel iets op te vinden.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:09:
[...]

Maak dan een kloon van je huidige installatie. als het misgaat, 5 minuutjes om de kloon terug te zetten en je systeem is weer heel.
Dat is goed voorbereiden. Je loopt allemaal dingen te vragen die hier niet horen. Lees je in. Probeer wat uit.. of niet en blijf zitten met wat je nu zit. Kan je wel geen tweaker zijn om het tweaken.. maar je toont echt te weinig inzet (ook gezien je topichistorie). Zoek en lees: https://help.ubuntu.com/community/WindowsDualBoot

Al je vragen zijn verder beantwoord.. enige wat overblijft is doen.. linux is niet eng. als het stuk gaat begin je opnieuw. Kom je er niet uit... dan zet je door totdat het lukt. Dat is waar tweakers om gaat.
Zoek je dat niet, dan zit je hier verkeerd. Desnoods betaal je iemand om jouw systeem te installeren, of je blijft lekker bij windows.
Beste Job. Allereerst, ik waardeer de hulp en de antwoorden die je geeft. Daar heb ik zeker wat aan. Door je hulp heb ik nu genoeg vertrouwen om aan het tweaken te gaan. Dank daarvoor.

Ik snap echter niet helemaal waarom je het nodig vindt om me op deze manier terecht te wijzen. Ik lees me in, maar er is zoveel informatie te vinden, dat het erg makkelijk is om te verdwalen in allerlei verkeerde handelingen en tutorials. Geloof me, dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt.

Ik ben geen tweaker om te tweaken, daarmee bedoel ik, ik ben niet voor de lol dagen en nachten bezig om een en ander aan de praat te krijgen. Helaas is dat maar al te vaak nodig, zelfs met alle goede hulp die je onder andere hier kunt krijgen. Dus je moet niet impliceren dat ik lui of gemakzuchtig ben.
Waarschijnlijk is alle informatie te vinden, als je maar lang genoeg zoekt en zoveel mogelijk leert over alles wat er over computers te leren valt. Maar niet iedereen heeft daar de tijd of het gevoel voor.

Wat mij betreft is dat ook het fijne aan dit forum, dat mensen die ergens niet uitkomen hulp kunnen vragen aan mensen die al eerder met dat bijltje hebben gehakt. Wellicht mensen zoals jij. En een enkele keer kan ik hulp bieden omdat ik het eerder heb opgelost. Ik weet inmiddels behoorlijk wat over computers, xbmc en aanverwante zaken, maar dat is waarschijnlijk nog niets vergeleken met sommigen hier. Het lijkt me dat dat ook niet van iedereen verwacht hoeft te worden.

En wat betreft off topic zijn, ik ben op zoek naar de beste xbmc ervaring, dus wellicht is dat de livecd versie. En de vraag hoe die te installeren zonder een werkende installatie in gevaar te brengen is toch niet zo off topic? Ik heb het niet over linux installeren, maar over de livecd van xbmc, die toevallig op linux is gebaseerd. Waarom is dat precies off topic? Er zullen wellicht anderen zijn die dezelfde vragen hebben. Ik zie zoveel vragen voorbij komen die al vaker zijn beantwoord. Daar wordt ook meestal niet moeilijk over gedaan en wat mij betreft is dat terecht.

En tenslotte over mijn topic history, misschien ben ik belabberd slecht in het zoeken naar antwoorden hier, maar doorgaans zoek ik zeker eerst flink op de fora hier voordat ik een vraag stel. Je impliceert dat ik zomaar wat op het forum kwak.

Als je geen zin hebt om vragen te beantwoorden, dat staat je vrij. En als je dat wel doet, waardeer ik dat enorm. Op een hopelijk prettige forum relatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 08-10 15:48
met de laatste rc op ubuntu 10.10 heb ik wel dts maar geen 2.0 geluid meer: youtube apple trailers en mp3 werken niet meer.
tenzij ik mijn ubuntu sound verandervan analoog naar een andere output.
maar als ik dat doe dan doen dts films het weer niet in xbmc over optical/coax.

ik komt er echt niet uit. heeft iemand hetzelfde probleem.? ik heb namelijk de vorige keer ook erom getopt. en uiteindelijk maar opnieuw geinstalleerd. succesvol. maar na de overgang van beta 2 rc1 naar rc2 en wat ubuntu updates is het misgegaan. maar geen idee hoe ik dit op kan lossen zonder een nieuwe install.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:58:
Als je geen zin hebt om vragen te beantwoorden, dat staat je vrij. En als je dat wel doet, waardeer ik dat enorm. Op een hopelijk prettige forum relatie :)
Ik heb best zin, maar dat lijkt me hier niet de juiste plek.
Ik zal morgen een leuk verhaaltje schrijven, en je per dm sturen :).

Heel wat anders. Ik zat zo eens de startpost door te lezen, en deze mag toch wel eens geupdate worden (bijna een jaar oud). Ik heb wat ideetjes voor wat uitbreidingen en uitleg. Welke van de 3 TS'ers hebben nog zin om daar aan te gaan werken?
De aankomende release van dharma lijkt me een leuk moment om een nieuw deel te beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 13-12-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:58:
[...]

heb ik gezien, ga ik dan eens mee puzzelen!

deze link toch he:

Misschien ietsje off-topic, maar misschien komt het iemand bekend voor. Opzich is XBMC prima als mediastation als je Films/MP3/vaste playlist etc wilt bekijken. Nu heb ik vrijdag een feestje en normaal zette ik dan een laptop neer op netwerk aangesloten om easy in iTunes muziek te draaien, op youtube filmpjes op te zoeken (old school trance etc). Dit gaat met XBMC + AB toch niet zo handig.

Nu zit ik een te denken aan een of andere Live CD die meteen prima flash up2date heeft, MP3s begrijpt, geen probleem heeft met audio over HDMI. Iemand hier tips voor? Komt maar sporadisch voor een keer of 2 a 3 per jaar. Dus wil geen Ubuntu+los XBMC. Nee gewoon iets wat vanuit een USB/DVD of vanuit XBMC zelf te draaien is. Windows 7 Live? Linux Live? (Ubuntu Live CD gaf wel wat troubles: flash eerst updaten, mp3 codec zat er niet bij, geen geluid over HDMI).
Dat met die linuxlive cd's lijkt me toch niet echt wat. Helaas heb ik XBMCLIVE opdracht gegeven gehele schijf te gebruiken. Kan ik nu nog een dualboot (volledige ubuntu/windows) zonder me huidige XBMCFreak te verliezen/reinstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

LB06 schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:11:
Yup, daarom ben ik ook zo enorm blij met mijn passief gekoelde Geforce G210 van €35. PureVideo en VDPAU staan bij NVIDIA wel hoog in het vaandel. AMD heeft na de overname van ATI beterschap beloofd voor haar Linux drivers, maar daar is tot op heden zeer weinig van gebleken.

Je zou ook kunnen overwegen om een goedkope Geforce te kopen (wel eentje met VDPAU Feature Set C dan) en die te gebruiken.

Of om een CrystalHD insteekkaartje er bij te doen, maar die is net iets duurder. Het voordeel hiervan is echter wel dat je niet langer afhankelijk bent van de binary drivers van een bedrijf (hoe goed die van nvidia ook zijn).
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:37:
Toch vervelend dat gpu acceleratie alleen lekker werkt met nvidia kaarten. (de broadcom chip tel ik even niet mee). Met de ati/amd gpu en intel integrated gpu blijft het maar lastig.

Jammer, want met amd kan je toch betrekkelijk goedkoop een multifunctionele htpc samenstellen. Alleen suf als je er dan toch weer een losse videokaart in moet steken. Maakt kleine compacte htpc toch lastiger.
Maarja, hopelijk wordt dat gpu acceleratie probleem met intel en ati nog eens opgelost.
Ik heb voorlopig aan mijn ion systeem voldoende, usenet downloads doe ik daar toch niet mee.
bobo1on1 schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:52:
Ati + linux is gewoon een ramp, punt.
Tuxie schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:39:
[...]

Het is doable (bij werkt het nu prima, VAAPI accel. , CPU load onder 20% bij 1080p), maar alleen voor de ervaren gebruiker. Makkelijk is anders!
Zowaar! Het werkt. Na verschillende combo's geprobeerd te hebben, zoals de op het phoronix forum aanbevolen Xorg 1.8.2 en catalyst 10.7 combinatie, en die allemaal uiteindelijk niet werkten (van complete systeem lock ups tot nog steeds scrambled beeld), besloot ik om dan maar weer eens de boel vers te installeren, en tevens toch weer de laatste catalyst te gebruiken. Het was me na wat leeswerk ook duidelijk geworden dat XvBA op de Ati 'evergreen' GPU reeks nog niet werkte met de huidige catalyst versies.

Maar tot mijn verrassing zat onder de download link voor catalyst 10.11 niet de verwachte 10.11 maar catalyst 10.12. Ook xbmc maar weer from scratch gecompileerd (--enable-vaapi). Uiteindelijk geinstalleerde/gebruikte software:
  • Ubuntu 10.10 AMD64 ("Maverick")
  • xvba-video_0.7.7.pre2-1
  • libva 0.31.1-1+sds4
  • XBMC PRE-10.5 r35635 (--enable-vaapi)
  • Ati Catalyst 10.12 (fglrx-8.801)
Resultaat?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hD6uH.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NMajc.jpg

Geen scrambled beeld meer. Perfect beeld zelfs. Ook de "gekke" resoluties werken perfect. CPU belasting rond de 8 a 9% (met een enkele uitschieter naar 10 a 11%). Gebruikte videokaart is HD5550 (CPU is antieke K8 singlecore @ 2,4GHz). Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:43:
[...]

Ik heb best zin, maar dat lijkt me hier niet de juiste plek.
Ik zal morgen een leuk verhaaltje schrijven, en je per dm sturen :).
Schrijf jij maar een leuk verhaaltje. Ik wacht met spanning af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Heeft iemand die XBMC-php remote van XBMCfreak werkend gekregen?

Ik krijg het maar neit voor elkaar, en het lijkt me zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Stien schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:47:
Heeft iemand die XBMC-php remote van XBMCfreak werkend gekregen?

Ik krijg het maar neit voor elkaar, en het lijkt me zo handig
Wat werkt er niet? Apache en php moet je installeren. Zorg er verder voor dat de port goed staat in het config.php bestand. Deze moet overeenkomen met wat in XBMC is opgegeven. Verder moeten de juiste opties in het menu aanstaan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Kijk, de ontwikkelaar, daar maak ik meteen gebruik van:

Ik zal zeer gedetailleerd aangeven hoe het ingericht is.
Vooraf wat basis gegevens. XBMCfreak v10 volgens mij, geupdate naar de laatste Beta
+het volgende commando gegeven:
sudo apt-get install apache2 libapache2-mod-php5 php5-json php5-common php5-curl
Alles ok geinstalleerd

XBMC network settings
Control XBMC via HTTP staat aan
port 8081

Laatste versie php remote via git clone git//:[url van het bestand] in /var/www/
Er staat dus nu een directory in de bovenstaande dir genaamd "xbmc-remote-php"
config bestand in deze directory:
code:
1
2
3
4
5
<?php
// enter hostname and port of the xbmc json service here. By default 8080.
$xbmcjsonservice = "http://192.168.1.152:8081/jsonrpc";
$xbmchttpapi = "http://192.168.1.152:8081";
?>

Navigeer ik naar de volgende URL: http://192.168.1.152:8081/jsonrpc

Dan krijg ik in FF of IE te zien
"JSONRPC active and working"

Top zou je denken, vervolgens

navigeer ik naar http://192.168.1.152:8081
Dan krijg ik de standaard webinterface

navigeer ik naar http://192.168.1.152/xbmc-remote-php/
Dan krijg ik de header van de xbmc-remote-php, maar in de main staat het volgende:
code:
1
2
3
4
Could not connect to the jsonrpc XBMC service.

- Check if the option "Allow control of XBMC via http" is enabled in the Network Settings.
- Check if the port number in config.php matches the port number from the Network Settings.

Beide opties staan naar mijn idee goed in XBMC (zie boven)

Ik moet zeggen dat ik wel al eens het menu te zien heb gekregen, maar daar kreeg ik weer de volgende fout meldingen:

code:
1
2
Warning: usort() expects parameter 1 to be array, null given in /var/www/getartists.php on line 34
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/getartists.php on line 38

Daarna geupdate via git clone en nu krijg ik dus een "could not connect" situatie.
Overigens het hard opgeven van de url van bijvoorbeeld een icoon uit de remote directory gaat gewoon goed

-edit-
Inmiddels heb de oude versie en de nieuwe versie naast elkaar draaien in een aparte directory.

-De oude geeft nog steeds het menu, maar ook de foutmelding
-De nieuwe geeft nog steeds de could not connect melding.

Het vreemde is dat ze beide dezelfde config.php hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Stien op 14-12-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:34
Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:18:
[...]

Ja, die krijg je als ik het goed heb, bij het instellen van de installatielocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12
Borromini schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:58:
[...]

Ik ben tevreden over mijn AppleTV 1st gen, geruisloos, verbruikt minder dan een HTPC, valt niet op (op een negatieve manier) in de woonkamer, 1080p met CrystalHD, enige minpunten zijn dat ie maar 256 MB RAM heeft, dus niet gek veel headroom, en dat je 'm natuurlijk niet af kan zetten - je moet de kabel echt uittrekken. Streaming is een eitje.

Ik ben in ieder geval nog altijd tevreden van m'n aankoop.
Hele interessante optie, helemaal vergeten, had al wel eens gekeken naar die crystalhd chip, maar leek me zoveel werk. Nu zag ik dat dat eigenlijk best mee valt. Niet uitzetten maakt me niet uit. Dat je externe storage nodig hebt is idd jammer, maar ik snap je wel. Voor mij zou het niet mijn eerste prioriteit zijn, pc staat toch vrijwel altijd aan. Hoeveel geld ben je ervoor kwijt (incl crystalhd)? Je kan ze denk ik niet meer nieuw krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je de 1st gen nog nieuw kan krijgen als je wat rondkijkt, en tegen best interessante prijzen (onder de 200 €). Ik heb de mijne tweedehands gekocht. Kaart kostte me rond de 30 €, maar de prijzen zijn ondertussen de hoogte in geschoten (en Broadcom heeft ook een nieuwer model uitgebracht dat minder verbruikt en oa. ook DiVX/XviD hardwareversnelling heeft). Alles bij mekaar zal je net onder de 300 € uitkomen denk ik nu.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12
Ok, voor de rest werken plugins e.d. ook allemaal? Zijn er nog verschillen tussen de apple tv versie van xbmc en andere versies? En hoe snel start de apple tv op? (oh, waar ook, hij blijft aan staan). Boot hij direct in xbmc, of laat je hem gewoon altijd in xbmc aan staan?

Welke afstandbediening gebruik je? Kan ik het doen met een logitech afstandbediening of iphone?

[ Voor 48% gewijzigd door DarkShadow op 15-12-2010 22:08 ]

Verwijderd

Goedemorgen fellow Tweakers,

Ik heb dit systeem: http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION 330HT
en daarop heb ik deze live cd geïnstalleerd:
http://xbmcfreak.binkey.nl/xbmcfreak-1000-nuvoton-rc1.zip

Alles werkt, inclusief de afstandsbediening, dus dat is mooi. Ik heb alleen 1 probleem:

1. Zeer irritant probleem: het LIJKT erop dat ik maar een 1mb verbinding heb (bekabeld netwerk, cat6). Mijn films staan op een NAS met gigabit verbinding. Alles is correct qua bekabeling etc. Als ik een windows pc eraan hang met XBMC erop dan loopt alles vlekkeloos. Nu heb ik XBMC Live op dit systeem geïnstalleerd en ik kan alle shares wel benaderen ( SMB of FTP ) maar het gaat ontzettend traag. Bij een iso dvd file gaat hij eerst 5 minuten bufferen ongeveer en pas dan speelt hij de film af ( met schokken zo nu en dan ).

Dit is het enige puntje die ik graag opgelost zou willen zien. Kan iemand mij hiermee helpen?
Let op: Windows kennis --> heel veel, Linux ( en XBMC ) vrijwel nihil!

• Monsterboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:43:
1. Zeer irritant probleem: het LIJKT erop dat ik maar een 1mb verbinding heb (bekabeld netwerk, cat6). Mijn films staan op een NAS met gigabit verbinding. Alles is correct qua bekabeling etc. Als ik een windows pc eraan hang met XBMC erop dan loopt alles vlekkeloos. Nu heb ik XBMC Live op dit systeem geïnstalleerd en ik kan alle shares wel benaderen ( SMB of FTP ) maar het gaat ontzettend traag. Bij een iso dvd file gaat hij eerst 5 minuten bufferen ongeveer en pas dan speelt hij de film af ( met schokken zo nu en dan ).
Boot anders even de meeste recente / andere XBMC live versie van een CD. Kijken of je daar ook dat probleem mee hebt. Ik heb een soortgelijk systeem en nooit problemen gehad met streamsnelheden.
Ook op freakforum/board ik daar geen berichten over gezien, of zijn me die niet opgevallen.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:33
Is er iemand die XBMC via remote desktop werkend heeft?

Op de pc die aangesloten is op mijn werkt het perfect, maar als ik deze via extern bureaublad van windows probeer te benaderen dan kan ik xbmc niet opstarten.
Iemand dit probleem ook gehad? en iemand die hier de oplossing voor heeft?

En om de vraag voor te zijn waarom ik dit zou willen: Ik heb de pc in de woonkamer staan, en zo heb ik toch de mogelijkheid mijn media te kunnen onderhouden terwijl mijn vriendin tv zit te kijken

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DarkShadow schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:07:
Ok, voor de rest werken plugins e.d. ook allemaal? Zijn er nog verschillen tussen de apple tv versie van xbmc en andere versies?
De versie van Xbmc voor de AppleTV is gewoon een OS X build.
En hoe snel start de apple tv op? (oh, waar ook, hij blijft aan staan). Boot hij direct in xbmc, of laat je hem gewoon altijd in xbmc aan staan?
Ik heb OS X eraf gegooid, ik draai er Linux op. Ik heb de boot nog niet getimed, ik denk dat het iets van een 30s is (het is uiteindelijk een trage HD, en de bootloader is eigenlijk een Linux-kernel, dus het is wat complexer dan de standaard firmware. Hij start rechtstreeks Xbmc op.
Welke afstandbediening gebruik je?
Logitech Harmony.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33
@Ricky: Volgens de specificaties heeft die asrock ION gewoon een gigabit aansluiting, dus 1 MB is echt onacceptabel. Misschien herkent xbmc je netwerkkaart niet goed, of is er geen auto negotiation van de netwerksnelheid...(waardoor de boel op 10 mbit gezet wordt)

Misschien helpt dit je: http://www.cyberciti.biz/...ings-of-an-ethernet-card/

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

MaD_co schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:39:
Is er iemand die XBMC via remote desktop werkend heeft?

Op de pc die aangesloten is op mijn werkt het perfect, maar als ik deze via extern bureaublad van windows probeer te benaderen dan kan ik xbmc niet opstarten.
Iemand dit probleem ook gehad? en iemand die hier de oplossing voor heeft?

En om de vraag voor te zijn waarom ik dit zou willen: Ik heb de pc in de woonkamer staan, en zo heb ik toch de mogelijkheid mijn media te kunnen onderhouden terwijl mijn vriendin tv zit te kijken
Ja ik heb het werkend. Beide PC's moeten wel Windows 7 draaien omdat deze wel hardware accelerated graphics (Direct3D, Aero) via RDP kan versturen. Het gaat wel wat traag, maar het werkt.

Edit: Tip... als je wil RDP-en zonder wachtwoord te moeten gebruiken (omdat je wil dat je HTPC meteen opstart zonder in te moeten loggen) kun je een group policy aanpassen die deze beveiliging uitzet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 13:33 ]

• lowfi
  • Laatst online: 06:19
Wat is het nut van xbmc via rdp?

Verwijderd

Media beheren op afstand zoals MaD_co zelf al aangaf. Eventueel add-ons instaleren en configureren.

• Freezerator
  • Laatst online: 21:27
Hier ook werkend op 2 windows 7 pc's. Snel is anders, maar het is goed te doen.

• lowfi
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:49:
Media beheren op afstand zoals MaD_co zelf al aangaf. Eventueel add-ons instaleren en configureren.
Ah... ff gemist :$

Ik zit eraan te denken om (een gedeelte) van de userdata directory op de server te zetten zodat dat ook op 3 installaties hetzelfde is...

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik draai rc2 op windows7 64bit en heb problemen met het iRTL kanaal op XOT-Uzg.v3.
Na verloop van tijd begint hij te bufferen en dan blijft hij dit continue doen. Ook na een voorruitspoel actie van bijvoorbeeld een paar minuten begint hij met bufferen en blijft dat doen. Even spelen een paar seconden en weer bufferen.

Kijken via de rtlxl.nl site via browser gaat prima op hetzelfde systeem. Youtube via XBMC gaat ook prima zelfs op 1080p.

Hebben meer mensen dit probleem? Kan je ergens de buffer instellen?
Het normale RTL kanaal werkt trouwens helemaal niet. Ik zie wel programma listings maar als je erop drukt gebeurt er niks.

Verwijderd

@lowfi:

Kun je niet beter gewoon al je media op de server zetten en dan een export van de library doen, of eventueel een MySQL database op de server zetten ? Zodoende kunnen alle 3 de installaties heel makkelijk de juiste meta data van de films/muziek/series ophalen. Ik neem namelijk even voor het gemak aan dat geen van je 3 installaties op exact dezelfde hardware draait en zodoende dus problemen kan krijgen als je op 1 van de installaties een configuratie wijziging maakt.

• lowfi
Media staat al in mysql.Thumbs heb ik al op een network share staan. Maar kepmaps.xml en wat andere zaken is ook handig om overal hetzelfde te hebben.

2 100% identieke ION setups en een iMac

[ Voor 38% gewijzigd door lowfi op 16-12-2010 14:34 ]

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

SebasFM

BOFH

Scidd0w schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:22:
Ik draai rc2 op windows7 64bit en heb problemen met het iRTL kanaal op XOT-Uzg.v3.
Na verloop van tijd begint hij te bufferen en dan blijft hij dit continue doen. Ook na een voorruitspoel actie van bijvoorbeeld een paar minuten begint hij met bufferen en blijft dat doen. Even spelen een paar seconden en weer bufferen.

Kijken via de rtlxl.nl site via browser gaat prima op hetzelfde systeem. Youtube via XBMC gaat ook prima zelfs op 1080p.

Het normale RTL kanaal werkt trouwens helemaal niet. Ik zie wel programma listings maar als je erop drukt gebeurt er niks.
Probleem heb ik ook in XBMC Live Dharma RC1/2 op een Asrock ION 330HT. Lijkt me een bufferprobleem voor de iRTL kanalen? De stream begint vanaf een druk op de knop vrijwel altijd direct met afspelen i.p.v. eerst een buffer op te bouwen...

[ Voor 0% gewijzigd door SebasFM op 16-12-2010 15:45 . Reden: typo ]

• Scidd0w
Ik heb trouwens ook een ION systeem. Geen asrock maar een Zotac. Misschien info die van belang is.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17

SilencerNL

No remorse

Yup, hier hetzelfde probleem. Heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden, behalve dan via de website zelf te kijken. Wel jammer, want via UZG is natuurlijk een stuk makkelijker!

Don't dream your life, live your dreams!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31

Er komt binnenkort een RTL XL kanaal ipv. het huidige RTL kanaal. Het bufferen/streamen is echt een XBMC probleem en kan ik niet fixen.

Verder zijn er in het huidige RTL kanaal steeds minder programma's die het doen, omdat RTL steeds meer overstapt naar RTL XL.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

SilencerNL schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:12:
[...]

Yup, hier hetzelfde probleem. Heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden, behalve dan via de website zelf te kijken. Wel jammer, want via UZG is natuurlijk een stuk makkelijker!
Ik heb een soort van zelfde probleem ook. Ik wilde laatst een aflevering van De Wereld Draait Door bekijken, maar een stuk had ik al gezien; dus ik spoelde vooruit. Echter, als ik te lang doorspoel, kom ik een loop terecht waarin ik gewoon niks meer kan doen en hij ook niet meer verder streamt. Erg jammer.

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand een idee waarom bij elke reboot fstab weer op standaard instellingen staat?
Heb XBMC Live freak geïnstalleerd op USB stick, live_rw image aangemaakt op USB stick en bij opstarten gaat hij direct naar Nvdia installatie. Geen probleem en XBMC draait als een zonnetje.

Ik wil interne NTFS HD automounten (hij ziet m anders niet, formatteren is geen optie want hij staat vol met data), maar bij elke reboot is hij de automount vergeten die ik in fstab toevoeg. Als ik handmatig mount ziet XBMC de schijf, ook automount toevoegen in fstab gaat zonder errors. Maar zodra ik reboot ziet XBMC de koppeling nog wel maar is de mount in terminal (fstab) weg. Heb al veel gezocht, maar kom niet verder.

Liefst zou ik installeren van CD naar usb direct na bios, maar op mijn reguliere pc herkent de Live CD alleen mijn interne HD. Een slimline drive voor het zelfbouw ION systeem heb ik helaas niet. Maar volgens mij moeten de instellingen zoals die in fstab gewoon onthouden kunnen worden op de USB stick. Hoop op een goede tip, want ik ben een paar dagen bezig en krijg het niet voor elkaar. Volgende stap is 9.04 proberen, maar aangezien ik het systeem ook voor download wil gebruiken, blijf ik liever bij de laatste Freak setup.

Specs:
Zotac ION met Celeron 2300
2TB HD
8GB USB stick
XBMC Live freak laatste release (9.11)

• lowfi
9.11 is niet de laatste... die is antiek

• XeNoBiTe
  • Niet online
lowfi schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:02:
De laatste Freak Live CD in ieder geval, ik dacht dat die opgebouwd was uit de 9.11. Maar los daarvan, wat denk je van het probleem? Wil vanavond zeker de laatste Dexter gaan kijken, maar de Popcorn weer aansluiten is natuurlijk toegeven aan de easy way wat ik als Tweaker niet wil... :D

NB: aub geen Dexter spoilers...

• Oktopus
  • Laatst online: 12:47
9.11 mag dan wel oud zijn, hij is nog wel de laatste stable versie die standaard gedownload wordt.

Object reference not set to an instance of an object

• Mar2zz
lowfi schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:02:
Als je echt een 9.11 versie gebruikt dan staat er in grub menu.lst dat er no mountpoints zijn. dat moet je ff weghalen dan, denk dat ie 'm daarom niet mount. als dat niet het geval is wil ik je fstab met mount wel eens zien, want die zou ie niet mogen aanpassen uit zichzelf.

menulst aanpassen:
sudo nano /boot/grub/menu.lst en alle nodiskmounts weghalen en opslaan.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Gek genoeg is de menu.lst compleet leeg als ik die probeer te benaderen vanuit terminal zoals je aangeeft. Lijkt wel alsof deze niet bestaat.

Onderstaand mijn fstab, maar nogmaals die werkt en is vreemd genoeg gereset als ik de ION opnieuw opstart:

tmpfs /var/log tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
tmpfs /var/tmp tmpfs defaults 0 0
UDDID50a2cdc7a2cdb230 /media/storage ntfs defaults 0 0

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46
XeNoBiTe schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:18:
Gek genoeg is de menu.lst compleet leeg als ik die probeer te benaderen vanuit terminal zoals je aangeeft. Lijkt wel alsof deze niet bestaat.

Onderstaand mijn fstab, maar nogmaals die werkt en is vreemd genoeg gereset als ik de ION opnieuw opstart:

tmpfs /var/log tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
tmpfs /var/tmp tmpfs defaults 0 0
UDDID50a2cdc7a2cdb230 /media/storage ntfs defaults 0 0
Je moet ook niet zomaar commando's inrammelen. Je moet wel kijken wat je doet. Met ls kun je de inhoud van directory's bekijken. Of met sudo nano /boot/grub/ en dan twee keer achter elkaar op tab drukken.

[ Voor 42% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-12-2010 22:23 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
kan wel kloppen dat die menu.lst leeg is dan heb je volgens mij al gewoon grub2 en dus dharma release van xbmc. menu.lst is alleen bij grub legacy.

Doe ff
sudo fdisk -l
. Hoe heet je ntfs-schijf? Ik zie dat je een UUID gebruikt om te mounten.

Doe anders ff
sudo mount -t ntfs /dev/sdbschijfnummer /media/storage

Daarna nano /etc/mtab. Daar staat je mount dan in. Kopieer.
Dan sudo cp /etc/fstab /etc/fstab.backup en daarna sudo nano /etc/fstab en de mount onderaan plakken.

Als de mount in een fstab niet werkt dan zou ie in ieder geval een foutmelding moeten geven @ boot, maar ik weet niet of dat zichtbaar is in de grafische startup van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
laatste versie xbmcfreak 10.00 RC2 op me Asrock 152D. Snelle dual core atom in dus snel genoeg voor geen stutter zou je zeggen.

Nu speelde ik gister a-team extended (11gb) via mijn NAS (smb want geen nfs). Nou zie je een hele korte/kleine stutter (minder dan halve seconde, nauwelijks te zien) bij het afspelen zo om de paar minuten. Heel anders dan Popcorn als die stutter had liep alles vast.

Kan ik nou checken of het aan de CPU/GPU ligt, of misschien aan me netwerk? (heb gbit routers/switch, maar kabels zijn niet helemaal top). Iets om de doorvoersnel van NAS door te meten naar xbmc? of een tool dat cpu usage laat zien tijdens afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Mar2zz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:18:
kan wel kloppen dat die menu.lst leeg is dan heb je volgens mij al gewoon grub2 en dus dharma release van .......Als de mount in een fstab niet werkt dan zou ie in ieder geval een foutmelding moeten geven @ boot, maar ik weet niet of dat zichtbaar is in de grafische startup van XBMC.
Ik zal dit vanavond eens proberen. Alleen moet ik nog vermelden dat ook mijn aangemaakte maps niet worden onthouden. Wellicht dat dit komt omdat ik de map niet met de extra code nano heb aangemaakt telkens. Sowieso weer andere bestanden die ik zo te zien moet aanpassen. De schijf heet overigens sda2, dus die gebruik ik voor de handmatige mount. Las op een ander forum dat je in fstab de UDDID moet gebruiken, vandaar dat ik die noem.

[ Voor 17% gewijzigd door XeNoBiTe op 17-12-2010 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
trekker22 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:32:
Kan ik nou checken of het aan de CPU/GPU ligt, of misschien aan me netwerk? (heb gbit routers/switch, maar kabels zijn niet helemaal top). Iets om de doorvoersnel van NAS door te meten naar xbmc? of een tool dat cpu usage laat zien tijdens afspelen?
Druk O (letter) op je keyboard tijdens het afspelen van een video voor cpu-usage. Het kan natuurlijk ook in de bronfile zelf zitten die hikjes. Heb je al vergeleken met lokaal afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 23:47
XeNoBiTe schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:47:
[...]

Alleen moet ik nog vermelden dat ook mijn aangemaakte maps niet worden onthouden. Wellicht dat dit komt omdat ik de map niet met de extra code nano heb aangemaakt telkens.
Een map is een map, die hoef je niet met nano aan te maken. Mount je misschien je / (of in ieder geval je /boot) in een tijdelijk filesystem? Kan je de output van het commando "mount" eens geven?

[ Voor 0% gewijzigd door Japius op 17-12-2010 08:28 . Reden: typo. Ja, die wordt ge-edit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Dat vermoed ik in ieder geval, dat alles wordt opgeslagen in een temperary filesystem. De instellingen in XBMC worden wel onthouden, maar alles wat ik aanmaak in terminal, zoals mappen en aanpassingen in fstab, zijn na een reboot verdwenen. Dit ondanks dat ik een live-rw.img heb aangemaakt zoals voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
GroteBozewolf schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:21:
[...]

Er komt binnenkort een RTL XL kanaal ipv. het huidige RTL kanaal. Het bufferen/streamen is echt een XBMC probleem en kan ik niet fixen.

Verder zijn er in het huidige RTL kanaal steeds minder programma's die het doen, omdat RTL steeds meer overstapt naar RTL XL.
Bedankt, ben erg benieuwd. Vind xot vele malen prettiger werken dan de rtl site! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
[b][message=35218875,noline]
[...]
Nu speelde ik gister a-team extended (11gb) via mijn NAS (smb want geen nfs). Nou zie je een hele korte/kleine stutter (minder dan halve seconde, nauwelijks te zien) bij het afspelen zo om de paar minuten. Heel anders dan Popcorn als die stutter had liep alles vast.
[...]
Op mijn systeem dat vergelijkbaar is doet dit zich alleen voor als de ververssingsfrequetie van de pc niet goed is afgestemd op de film of de tv niet goed op de pc.
De meeste HD films draaien op 24Hz bijvoorbeeld. Ik heb op mijn tv een setting, weet niet hoe die heet, die een soort van jittercorrectie doet en die het eigelijk alleen maar verergerd. Als ik die uit zet loopt alles zo smooth als het maar kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag. Ik heb XBMC nu als native fullscreen ingesteld en dus niet als fullscreen window. Hiermee lijken al mijn sync issues opgelost te zijn. Veel MKV bestanden die op 24p spelen leken namelijk wel een diashow. Door XBMC als native fullscreen in te stellen lijkt het erop dat mijn TV (Philips PFL7605H/12) wel naar de juiste refresh rate schakelt.

Wat voor instelling gebruiken jullie ? (Ter info: Windows 7 x64 Ultimate, Asrock Core100 HT-BD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

SebasFM

BOFH

Volgens de trac is Dharma nu final en zou dus elk moment moeten kunnen uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor de mensen die trakt gebruiken en series kijken via de filesview, dat werkt niet met de huidige versie. als je deze versie download, uitpakt, en deze in plaats van trakt uit de repo gebruikt werkt dat wel, dan krijg je een submit. Gebruik het al sinds 6 december, maar heb vandaag dus pas mijn eerste submit gedaan door dit verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Wat is nu eigenlijk het nut van Trakt? Ik kan op die site niet aangeven welke episodes ik al heb gezien. Ik ga ze echt niet allemaal doorspoelen tot 90%

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt dat wel doen. dan ga je naar een serie, naar de seasons en dan kun je Add Season to library . Moet je wel ingelogd zijn, kijk dan hier rechtsbovenaan:
http://trakt.tv/show/chuck/season/1

Het kan ook per aflevering, kijk dan rechts bij http://trakt.tv/show/chuck/season/2/episode/1

edit:
net ff wat toegevoegd, maar dat is ook veel werk. Zou mooier zijn als je in plugin kon aanzetten dat als je een aflevering scrobblet dat de website er dan vanuit moet gegaan dat je alle previous shows ook gezien hebt en aan je library toevoegt.

Ff een request gedaan.
http://getsatisfaction.co..._seasons_shows_as_watched

[ Voor 39% gewijzigd door Mar2zz op 17-12-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Het zou mooier zijn als je een show/season/episode in xbmc op watched zet, dat ie dat in trakt update. en dat ie de watched database op een of andere manier bij aanloggen overzet, zoiets.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik heb die Trakt ook erop gezet, maar ik kijk enkel series in de trein...
Dan ga ik echt mijn mobiel internet niet aanzetten zodat Trakt kan sumitten :P
Kan dat ding geen database bijhouden en submitten als hij merkt dat er internet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat komt vast allemaal nog. het bestaat nog niet zo lang, dat merk je ook aan de website die is soms nogal buggy en onoverzichtelijk. De dev's zijn wel heel snel. Ik had support binnen een paar uur gekregen zodat ik een oplossing had voor dat buiten de librarykijken notsubmitting probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Trakt 0.0.9 werkt bij mij gewoon met rc2. Het idee hier achter is natuurlijk dat het zoiets als last.fm wordt. DWZ nieuwe series aanbieden op basis van de series die je al hebt gekeken....

In de toekomst zullen ook films in trakt komen.

[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 17-12-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC Dharma heeft status Final berijkt

Hier kan je de source code downloaden

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De nieuwste versie zit ook al in de repo van xbmc-live, met sudo apt-get upgrade krijg je 'm (eerst ff update wellicht)

Volgens mij is dit ook de nieuwe changelog, maar ik zie niet wat er gewijzigd is tov RC2.

[ Voor 63% gewijzigd door Mar2zz op 18-12-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
Nu wachten op de officiele aankondiging en de live-cd gebaseerd op Maverick :D.

Heb nog een reden om de Maverick te willen: Alleen vanaf kernel 2.6.35 zal m'n dvb-t stick het eindelijk doen onder Linux.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het volgende :

Ik wil graag in xbmc al mijn muziekbestanden afspelen via het subtabje onder music dat heet Party.
Ik had dat een aantal weken terug gewoon werkend maar nu geeft hij aan dat er geen overeenkomstige bestanden in mijn bibliotheek staan.

Terwijl voor mijn gevoel de betsanden wel in de bibliotheek staan.

Iemand die weet hoe dit kan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

eymey schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:55:

Heb nog een reden om de Maverick te willen: Alleen vanaf kernel 2.6.35 zal m'n dvb-t stick het eindelijk doen onder Linux.
Officiele livecd's met maverick zullen er niet komen, maar ik zal er wel eentje voor je maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Nu online

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Hoi,ik heb een probleempje. Ik draai XBMC dharma RC1 op windows 7 ultimate op mijn Zotac ND22 (SU2300, 2GB ddr3, ION). Ik ben er zeer tevreden over, draait allemaal soepel. Maar:

een 1080i 60fps MPEG2 bestand wordt niet goed weergegeven, het draait allemaal door maar met zeer veel artifacts, blokjes. Als ik het bestand in WMP open draait ie perfect af.

Is dit een bekend probleem? Is er een fix voor? Ik heb het niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
Erhnam schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:43:
[...]

Officiele livecd's met maverick zullen er niet komen, maar ik zal er wel eentje voor je maken ;)
Niet alleen voor mij neem ik aan ;) :P.

Maar wel jammer eigenlijk dat XBMC ze zelf niet ook met Maverick gaat uitbrengen. Nou ja, die van jou zijn altijd zeeer welkom! ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Initial G schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:18:
Hoi,ik heb een probleempje. Ik draai XBMC dharma RC1 op windows 7 ultimate op mijn Zotac ND22 (SU2300, 2GB ddr3, ION). Ik ben er zeer tevreden over, draait allemaal soepel. Maar:

een 1080i 60fps MPEG2 bestand wordt niet goed weergegeven, het draait allemaal door maar met zeer veel artifacts, blokjes. Als ik het bestand in WMP open draait ie perfect af.

Upgrade naar de release, check je logs, probeer het met een standaardconfiguratie, etc.

http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/xbmc-10.0.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:55:

XBMC 10.00 is nu officieel aangekondigd Persoonlijk kies ik er voor om hem op de LTS Lucid te draaien. Heb alleen via ppa:kernel-ppa/ppa de 2.6.36.1 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 19:46
Initial G schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:18:

Ligt waarschijnlijk aan je deinterlacing settings. De ION is niet in staat voldoende performance te leveren om 1080i te deinterlacen middels de hardwarematige temporal/spatial modus. En je CPU zou wel eens niet krachtig genoeg kunnen zijn om dit softwarematig te doen. Ga tijdens het kijken eens naar het menu en zet deinterlacing op uit en laat je TV deinterlacen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 20-09 22:07
Ik krijg op mijn Panasonic G20 ook de melding dat ik de content niet af kan spelen.

Als ik decontent op mijn pc afspeel is er niets aan de hand Probeer ik dit op de TV krijg ik dat het Bestand niet wordt ondersteund.

Dit is zowel met uitgepakte DVD's als met ISO's . Als ik via Mezzmo probeer dan ziet hij de uitgepakte video's wel en speelt ze ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:35
Het duurde even maar nu is XBMC 10.0 dan eindelijk uit! Hiep hiep hoera! Op naar de volgende versie genaamd Eden.

Edit:

Nog meer goed nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/649/airplay1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/3908/airplay2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Bigfoot87 op 19-12-2010 12:13 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Bigfoot87 schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:02:
Het duurde even maar nu is XBMC 10.0 dan eindelijk uit! Hiep hiep hoera! Op naar de volgende versie genaamd Eden.

Edit:

Nog meer goed nieuws:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw ik ben benieuwd naar dat airplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is airplay?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

http://www.apple.com/nl/itunes/airplay/
Dus ik neem aan dat je dan ook via XBMC kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
Airplay is Apple's over-the-air video-, muziek- en fotoafspeelfunctionaliteit. Zou echt briljant zijn als dat straks mooi zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om de Jetway mini-top te kopen icm met een SSD. Ik begrijp dat de voordelen van SSD icm XBMC vooral de snellere opstarttijd en een het sneller werken van het menu. Echter is het ook mogelijk om albumart, filminformatie e.d op een SSD te plaatsen, zodat dit ook sneller laad? In hoeverre is dan een 8gb ssd genoeg? Of eventueel 32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Hoe upgrade je als je ubuntu 10.10 hebt? Als ik sudo apt-get upgrade doe krijg ik het volgende te zien:
code:
1
2
3
The following packages have been kept back:
  xbmc xbmc-bin xbmc-data xbmc-skin-confluence xbmc-standalone
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 5 not upgraded.

Waarom zegt ie dat? En hoe upgrade je dus wel? :P

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
-f er tussen zetten. f van force :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16
Sjeik schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:41:
Hoe upgrade je als je ubuntu 10.10 hebt? Als ik sudo apt-get upgrade doe krijg ik het volgende te zien:
code:
1
2
3
The following packages have been kept back:
  xbmc xbmc-bin xbmc-data xbmc-skin-confluence xbmc-standalone
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 5 not upgraded.

Waarom zegt ie dat? En hoe upgrade je dus wel? :P
Ik had dit gisteren ook. Kwam omdat ik xbmc geinstalleerd had onder Lucid en inmiddels naar Maverick geupgrade had. Je hebt waarschijnlijk nog oude settings voor de xbmc ppa.
/etc/apt/sources.list.d/team-xbmc-ppa.list moet bevatten:
deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu maverick main
(Er stond eerder: deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu lucid main)
Evt. ook instelbaar via de package manager van ubuntu.

[ Voor 12% gewijzigd door d3vlin op 19-12-2010 13:48 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:24
sudo apt-get dist-upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ha, hij doet het inderdaad! Eerst moest ik de apt-sources aanpassen en daarna werkte apt-get dist-upgrade wel! Hij is nu aan het installeren. Bedankt!!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Met een nieuwe versie van xbmc is het misschien ook weer tijd voor een nieuwe topic start. Als iemand zich geroepen voelt mag hij of zij, wat mij betreft z'n gang gaan. Laatste twee ts-en waren van onder andere mijn hand maar denk dat het tijd is voor een nieuwe frisse blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

aptitude -f upgrade werkt voor mij niet. Ubuntu 10.04 LTS.

Irritant, ik doe't wel handmatig :P

Of weet iemand hoe het via de officiele upgrade-methode kan? Ik heb geen zin om te upgraden naar 10.10 eerlijk gezegd...

*edit*
Nevermind...
Bash:
1
sudo aptitude full-upgrade

werkt, fixt ook broken-packages binnen xbmc

Alleen PM3-HD en Confluence lijken niet meer te werken :(

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 19-12-2010 15:41 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16
Firesphere schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:35:
Alleen PM3-HD en Confluence lijken niet meer te werken :(
Moet je waarschijnlijk deze skins opnieuw als addons installeren in XBMC 10.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

d3vlin schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:24:
Moet je waarschijnlijk deze skins opnieuw als addons installeren in XBMC 10.
Ze werken in ieder geval niet meer via apt ;) Misschien iets beter omschreven :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je de aankondiging leest van Xbmc 10.0 zal je ook wel duidelijk worden waarom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:58
Vandaag de nieuwste xbmc live geinstalleerd op usb stick. Werkt prima. Even met geluid gestoeid, maar dat is ook gelukt. Probleem blijft het connecten met mijn windows shares (na de live essentials update). Ik krijg dat niet voor elkaar, ook niet met de oplossing via libsmbclient. Enige minpuntje of zie ik iets over het hoofd. Complete noob hier met ubuntu/linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Nu online

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Borromini schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:29:
[...]

Upgrade naar de release, check je logs, probeer het met een standaardconfiguratie, etc.

http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/xbmc-10.0.exe
will try, maar was eigenlijk net blij dat de boel goed liep en ik doe het liefst niet een update als het niet hoeft.
LB06 schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:14:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan je deinterlacing settings. De ION is niet in staat voldoende performance te leveren om 1080i te deinterlacen middels de hardwarematige temporal/spatial modus. En je CPU zou wel eens niet krachtig genoeg kunnen zijn om dit softwarematig te doen. Ga tijdens het kijken eens naar het menu en zet deinterlacing op uit en laat je TV deinterlacen.
via windows mediaplayer werkte het wel he.
Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.