Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
technofreak1 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:44:
Ik heb een klein probleem met xbmc op windows 7.
xbmc start automatisch op via de opstarten map in windows. Alleen start deze niet als laatste op blijkbaar, waardoor de start/taakbalk net na het opstarten van xbmc weer zichtbaar wordt. Deze krijgt zegmaar de focus van windows waardoor ik eerst 1x met de muis in xbmc moet klikken voordat ik die startbalk wegkrijg.
Is hier iets aan te doen?

Opstarttijd maakt me weinig uit dus als ik bijv xbmc 20 seconden na de rest kan laten starten zou ik al tevreden zijn.
Ik kan 2 manieren bedenken. Ofwel met een batchfile eerst 20 seconden laten sleepen (of 20 keer een ping van 1 second) en dan XBMC starten.

Of de taakbalk op automatisch verbergen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mar2zz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:01:
. Bovendien kun je xbmc makkelijk als een dualboot installeren op een windowsmachine, maar omgekeerd gaat dat je niet lukken.
Hoe werkt dat dan met de partitionering van de schijven? werken mn huidige ntfs partities gewoon bij het maken van een dual boot met xbmc live?
croontje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:54:
[...]

Ik kan 2 manieren bedenken. Ofwel met een batchfile eerst 20 seconden laten sleepen (of 20 keer een ping van 1 second) en dan XBMC starten.

Ok een batchfile had ik zelf ook wel aan gedacht maar het lijkt me vrij nutteloos en onwenselijk om bijv 20x een bepaalde site te gaan pingen voor 1 seconde puur om tijd te rekken, Kan dit niet wat netter opgelost worden? wat bedoel je precies met laten sleepen?

[ Voor 43% gewijzigd door technofreak1 op 10-12-2010 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 07:46

Snuffel

Vroem!

croontje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:54:
[...]

Ik had dat probleem ook, maar met behulp van Instant Shell maak je XBMC tot de grafische shell van W7, waardoor hij altijd opstart met XBMC op de voorgrond.
Zal vanavond even kijken of ik de link naar het programma nog ergens heb.

Ow, hier de oplossing:
Wiki article: http://wiki.xbmc.org/?title=HOW-TO_m...in_Full_Screen

Hi there! I would first like to congratulate the XBMC team with an excellent release for all platforms!

I basically use the XBMC as my primary multimediacenter and since I'm a Windows user & programmer I stick to that platform. Many of you know the Shell-function override does not handle params and therefor limit the startup of XBMC. Here is my solution to that problem:
1. Download SilentLaunch extract to C:\
2. Create a text-file on C:\ named SilentLaunch.cfg
3. Check the properties of your XBMC link and add the target information. For instance "C:\program files\XBMC\XBMC.exe" -fs -p
4. Start the SilentLaunch.exe and check if XBMC get started. (If not goto the end of the post)
5. Download InstantSheller set the "Application to shell" as C:\SilentLaunch.exe

Voila you got the XBMC started without showing anything else!

If nothing happens or an error accured
1. Start a commandprompt Start -> Run, enter "cmd.exe" -> OK
2. Write "C:\SilentLaunch.exe -v" this will verbose output to the screen
Typical error 2 is file-not-found, check your path.

It is pretty important with " at the start and ending of the xbmc-path if it contains spaces and the because the parameters is seperated by spaces. The verbose will tell you more on what went wrong.

The sourcecode & more information about the launch can be found here http://lars.werner.no/?p=117

I'm sorry if there is other cleaner solutions to this "problem" by today, but I could not find anything searching the forums.

Best regards
Lars Werner
http://lars.werner.no
Link

[ Voor 61% gewijzigd door Snuffel op 10-12-2010 07:25 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Even over XBMC Live. Er is iemand bezig met een soort 'fork' hiervan, genaamd openelec.tv. Deze is nu overgenomen door XBMC zelf en heet nu XBMC Appliance (zie de XBMC DevCon 2010 Summary). Deze linux distro is maar 50 á 80MB groot en heeft ook XBMC geïntegreerd en blijkt nog makkelijker te installeren. Lijkt me dan ook vooral ideaal voor Atom of ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
LB06 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:56:
[...]

Die refresh rates zijn sowieso heel erg vreemd, zo niet onmogelijk. Er is niks wat een dergelijk hoge refresh rate zou kunnen of moeten hebben.
Je hebt gemerkt dat hij nog met een oude CRT werkt? Die dingen doen soms wel 200Hz hoor :)

Natuurlijk is het niet normaal dat het zo schommelt.
Volgens mij test je best eens door er een andere (LCD) monitor aan te hangen. Als die het wel goed doet, is er iets mis met de aansturing van je videokaart. Andere drivers proberen of zo dan?
Oh ja, @lowfi: usenet is kut.
Er is helemaal niks kut aan usenet... alleen aan de kleuters (of copyright-firma's?) die de virus-infested files erop dumpen :(
Dat heb je net zo goed met p2p. Ooit 1 keer gebruikt, duurde uren voordat het binnen was, en het zat vol met virussen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Fire69 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:31:
[...]

Je hebt gemerkt dat hij nog met een oude CRT werkt? Die dingen doen soms wel 200Hz hoor :)

Volgens mij test je best eens door er een andere (LCD) monitor aan te hangen. Als die het wel goed doet, is er iets mis met de aansturing van je videokaart. Andere drivers proberen of zo dan?
Je begrijpt me volledig verkeerd :). XBMC past zich aan aan de refresh rate van het bronbestand. Wat ik zeg is niet dat de HTPC niet op 200Hz kan outputten, maar dat de kans dat het bestand daadwerkelijk 200 (of 100) frames per seconde heeft erg klein is.

Daarom zei ik dat hij die instelling maar eens op uit moest zetten en even een fixed refresh rate moest instellen. Eentje die gewoon binnen de specs van de monitor valt.

offtopic:
Psst, private trackers.

[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-12-2010 11:07 . Reden: niet goed wakker ofzo ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 09:24
Kan iemand mij helpen? :o

Ik heb deze skin (skin.AeonMQ) geinstalleerd en ik krijg dan mooi het beginscherm maar als ik erop doorklik word het schermzwart en loopt de skin vast denk ik.
Ik kan in XBMC zelf dus ook niet terug naar de standaard skin.
Kan dat op een andere manier? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
LB06 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:27:
[...]

Je begrijpt me volledig verkeerd :). XBMC past zich aan aan de refresh rate van het bronbestand. Wat ik zeg is niet dat de HTPC niet op 200Hz kan outputten, maar dat de kans dat het bestand daadwerkelijk 200 (of 100) frames per seconde heeft.

Daarom zei ik dat hij die instelling maar eens op uit moest zetten de even een fixed refresh rate moest instellen. Eentje die gewoon binnen de specs van de monitor valt.

offtopic:
Psst, private trackers.
Ah, ok, verkeerd begrepen dan idd. :P

offtopic:
Psst, daar moet je achter zoeken, heb ik geen zin in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38
hyptonize schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:22:
En blijkt nog makkelijker te installeren. Lijkt me dan ook vooral ideaal voor Atom of ION.
Nog makkelijker dan xbmc live?
Kan me niet voorstellen wat daar moeilijk aan is. Wat de ion betreft, daar kan je ook de live cd van xbmcfreak voor gebruiken. Daar zitten de ion drivers (geluid en video) en vdpau al in geïntegreerd.
openelec ben zal ik ook eens naar kijken, al zou het vast wel weer leuk prutsen zijn met de remote drivers voor de asrock remote. :)

[ Voor 13% gewijzigd door job op 10-12-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
@Frixel De hele skin map deleten uit je settings dir (ergens in addons) en dan start XBMC weer met de standaard skin Confluence.
Daarna zou ik het nog ff opnieuw proberen te installeren (mss ook ff opnieuw de pack downen), de skin werkt nml als een tiet (wel goed de aanwijzingen volgen)

[ Voor 41% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-12-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 22-09 16:39
hyptonize schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:22:
Even over XBMC Live. Er is iemand bezig met een soort 'fork' hiervan, genaamd openelec.tv. Deze is nu overgenomen door XBMC zelf en heet nu XBMC Appliance (zie de XBMC DevCon 2010 Summary). Deze linux distro is maar 50 á 80MB groot en heeft ook XBMC geïntegreerd en blijkt nog makkelijker te installeren. Lijkt me dan ook vooral ideaal voor Atom of ION.
Ja, dat zag ik ook... Ben benieuwd of mensen hier mee aan de slag gaan. Hier een filmpje:

YouTube: OpenELEC.tv - fast booting XBMC based Mediacenter OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
job schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:03:
[...]
Kan me niet voorstellen wat daar moeilijk aan is. Wat de ion betreft, daar kan je ook de live cd van xbmcfreak voor gebruiken. Daar zitten de ion drivers (geluid en video) en vdpau al in geïntegreerd.
Deze drivers zitten ook standaard in de xbmc dharma versie.

Weet iemand hoe je het nieuwe menu kunt aanpassen als je op een video zit? Je kan hem nu op 3 opties zetten, afspelen, hervatten en informatie (geloof ik). Ik wil daar eigenlijk "Kijk trailer" aan toevoegen. Nu ik Couchpotato gebruik heb ik bij veel films ook trailers, ff een trailer kijken is leuker dan plot lezen. Ik heb de .xml's van Confluence waarvan ik dacht dat die relevant waren doorgenomen, maar het is mij te onbekend om zo een button toe te kunnen voegen dus ik kon ook niet vinden waaro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:32
Westmania schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:06:
[...]

Ja, dat zag ik ook... Ben benieuwd of mensen hier mee aan de slag gaan. Hier een filmpje:

YouTube: OpenELEC.tv - fast booting XBMC based Mediacenter OS
Het linkje naar openelec werkt niet. Het is: http://openelec.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
SidewalkSuper schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:04:
@Frixel De hele skin map deleten uit je settings dir (ergens in addons) en dan start XBMC weer met de standaard skin Confluence.
Daarna zou ik het nog ff opnieuw proberen te installeren (mss ook ff opnieuw de pack downen), de skin werkt nml als een tiet (wel goed de aanwijzingen volgen)
Heel vervelend maar in de addons map zie ik geen enkel bestand/map die ook maar iets met Aeon te maken heeft.
Ik zie daar wel de map skin.confluence staan dus ik kijk wel op de juiste lokatie lijkt mij. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

oltk schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:25:
[...]

Het linkje naar openelec werkt niet. Het is: http://openelec.tv/
Iemand OpenELEC al geprobeerd? Anders probeer ik het binnenkort wel even, ben wel benieuwd namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
@Frixel dan kijk je in de verkeerde map :)
Voor Windows 7 staat die map bijv in Appdata\Roaming\XBMC\addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Frixel schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:05:
[...]

Heel vervelend maar in de addons map zie ik geen enkel bestand/map die ook maar iets met Aeon te maken heeft.
Ik zie daar wel de map skin.confluence staan dus ik kijk wel op de juiste lokatie lijkt mij. :o
Je hebt een algemene addons-map, maar normaalgezien ook eentje onder de xbmc-map in je home.
Extra skins worden meestal daar in geplaatst. :)

edit:

Mijn uitleg slaat op Ubuntu, die van SideWalkSuper is voor Windows :)
Zie niet direkt wat jij draait...

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 10-12-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 23:45
popcorn hour ook de deur uitgedaan en een Asrock ION 152D systeempje gekocht. XBMCFreek Live 10.0 RC1 er opgezet (RC2 werkt de AB helemaal niet!)

Flink wat zitten en configgen en proberen Linux kennis op te doen, maar zit nog met wat kleinigheidjes, misschien dat iemand daar iets van weet:

- als ik muziek map inga, geeft die steeds aan: "scannen media-informatie" en omdat dit er nogal wat zijn duurt dit. Kun je annuleren, maar ik snap niet waarom dit iedere keer doet? Bij videos doet die dit mooi op de achtergrond?

-heb SabNZBDPlus geconfigged, alleen ik wil films niet naar me HDD halen, maar laten plaatsen op me NAS waar me hele media collectie staat. In SAB kan ik geen Samba path op geven naar de NAS neem ik aan? Andere optie lijkt me de NAS echt te mounten als device. Iemand hier ervaring mee?

- zou er standaard een samba server op me XBMC moeten draaien? als ik \\xbmc in verkenner doe, kan die hem niet vinden. Ik op deze manier wat .zipte addons er naar toe kopieren die ik anders niet weet hoe er op te plaatsen (XOT / Nederland24).

- nog echte must addons? Heb de XBMC ondertitels, lyrics addon, Moviemeter scraper, Youtube en dat is het wel zoiets!

Al met al een top systeem wat de popcorn UI doet verbleken! (Moet hem wel nog beneden installeren en kijken hoe snel de bediening is met een AB ipv toetsenbord, + nog even met Harmony remote aan gang krijgen) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Fire69 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:15:
[...]

Je hebt een algemene addons-map, maar normaalgezien ook eentje onder de xbmc-map in je home.
Extra skins worden meestal daar in geplaatst. :)

edit:

Mijn uitleg slaat op Ubuntu, die van SideWalkSuper is voor Windows :)
Zie niet direkt wat jij draait...
Gevonden :P
Er is inderdaad ook nog een map onder:
documents en settings>>gebruiker>>application data>>XBMC>>addons

wellicht dat ik de install nog eens moet over doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 19:57
Naj_Geetsrev schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:44:
De Nederland 24 plugin zit nu in de officiele XBMC repro. :).
Gefeliciteerd. Dit betekend dat je ook updates via de repo van XBMC aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
EaS schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:54:
Het aantal Hz springt hier van 98.xxHz naar 2xx.xx Hz... en dat gaat constant op en neer. Lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Of is dit normaal?
Dat is de render fps van de gui (Hz is eigenlijk niet echt de juist aanduiding), als die zo ver boven het refreshrate zit dan staat vsync uit.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

trekker22 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:53:
-heb SabNZBDPlus geconfigged, alleen ik wil films niet naar me HDD halen, maar laten plaatsen op me NAS waar me hele media collectie staat. In SAB kan ik geen Samba path op geven naar de NAS neem ik aan? Andere optie lijkt me de NAS echt te mounten als device. Iemand hier ervaring mee?

- zou er standaard een samba server op me XBMC moeten draaien? als ik \\xbmc in verkenner doe, kan die hem niet vinden. Ik op deze manier wat .zipte addons er naar toe kopieren die ik anders niet weet hoe er op te plaatsen (XOT / Nederland24).
Jawel, je moet bij de instellingen even " 'Locatie toevoegen' laten zien" aanvinken. Zet daarna de bibliotheekmodus uit (als je die hebt aanstaan) en klik op Locatie toevoegen. Hierna klik je op ZEROCONF en daar zie je alle servers met SAMBA enz. staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
elma_illusion schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:37:
[...]

Gefeliciteerd. Dit betekend dat je ook updates via de repo van XBMC aanbied?
Jup. Beta's blijf ik hier wel melden. Maar stable's gaan via de repro. EPG parsing enzo is al bijna af. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
SpaceK33z schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:38:
[...]

Jawel, je moet bij de instellingen even " 'Locatie toevoegen' laten zien" aanvinken. Zet daarna de bibliotheekmodus uit (als je die hebt aanstaan) en klik op Locatie toevoegen. Hierna klik je op ZEROCONF en daar zie je alle servers met SAMBA enz. staan.
hmmm ik heb sabnzb niet via addons geinstalleerd, maar gewoon naar de webinterface er van gegaan. Wat kan ik nu het beste doen? als nog sabnzb via de xbmc zelf nogmaals installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:28
wat je via xbmc installeert is een addon die gebruik maakt van de webinterface van sabnzbd

--als ik me niet vergis--

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:32:
wat je via xbmc installeert is een addon die gebruik maakt van de webinterface van sabnzbd

--als ik me niet vergis--
Inderdaad. Beter gezegd van de API van SabNZBd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:59

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu een breedbeeld CRT-tv met XBMC als mediacenter op de Xbox. Deze tv heeft ook RGB. Die pakt hij echter niet als modus. Heb ik hier een speciale kabel voor nodig? Hoe hebben andere Xbox-gebruikers dit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
[b][message=35184037,noline]
Je kunt ze er naar toe FTP-en! Voor XOT kan je de XOT Repository installeren en dan kan je vanuit XBMC XOT-Uzg installeren en updaten. zie ook:
Install XOT-Uzg.v3 as an Addon

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb eigenlijk een vraagje over de map-structuur, hoe ik die het beste aan kan maken en/of hoe jullie dit hebben.
Als ik het goed begrijp moet ik voor elke film een aparte map aanmaken en bij series ook een aparte sub-map per seizoen? dus bij.
Videos
Map-Films
films\Shrek
films\-the fast and furious
etc.

Map-Series
series\house
series\house\-Seizoen 1
series\house\-seizoen 2

series\Criminalminds
series\Criminalminds\seizoen 1
series\Criminalminds\seizoen 2
En hoe zit het met de fanart weergave (ofwel de film-info) is die pas zichtbaar als ik de map van de film open? dat is nu bij mij wel het geval. ik zou het graag zien dat dit al in de map "films" zichtbaar zou zijn.
Ik heb namelijk wel vrij veel .iso films, maar enkele zijn ook de losse dvd-bestanden in een map, dus die kan ik niet allemaal bij elkaar in 1 map gooien.
Of zou ik deze allemaal om moeten zetten naar .iso?

[ Voor 12% gewijzigd door MaD_co op 10-12-2010 20:03 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:28
daarvoor dient library mode.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

technofreak1 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:44:
Opstarttijd maakt me weinig uit dus als ik bijv xbmc 20 seconden na de rest kan laten starten zou ik al tevreden zijn.
Ik maak daar dan gewoon een scheduled task voor met als trigger logon en een vertraging van 30 seconden ofzo.
Werkt prima, gebruik het ook voor WMC op een andere bak.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
MaD_co schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:01:
Ik heb eigenlijk een vraagje over de map-structuur, hoe ik die het beste aan kan maken en/of hoe jullie dit hebben.
Als ik het goed begrijp moet ik voor elke film een aparte map aanmaken en bij series ook een aparte sub-map per seizoen? dus bij.

[...]

En hoe zit het met de fanart weergave (ofwel de film-info) is die pas zichtbaar als ik de map van de film open? dat is nu bij mij wel het geval. ik zou het graag zien dat dit al in de map "films" zichtbaar zou zijn.
Ik heb namelijk wel vrij veel .iso films, maar enkele zijn ook de losse dvd-bestanden in een map, dus die kan ik niet allemaal bij elkaar in 1 map gooien.
Of zou ik deze allemaal om moeten zetten naar .iso?
Zo heb ik het ook al heel erg lang, maar dan wel netjes met spaties en zonder dat streepje
Movies\The Blue Lagoon [1999]
Movies\Jurassic Park [1993]
En als ik een Video_TS map heb (dvd):
Movies\Fiddler On The Roof [1987]\VIDEO_TS

en tv shows
TV Shows\The Big Bang Theory\
en daarin zit dan Season 1\
Season 2\ etc.

Werkt ook prima met TV Show logo's, die plaats ik dan voor elke serie in zijn root (niet in de seasons folder dus) TV Shows\The Big Bang Theory\logo.png.

Ook als je op 2 locaties series hebt (bijv het huidige seizoen op een interne schijf en de rest op externe) werkt dit prima. Op mijn interne schijf heb ik geen seizoenmapjes (heb er nooit meer dan 1 op de interne). Wel het logo.png bestand.

(tv show logo's worden door sommige skins gebruikt zoals Night).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 26-07 00:34
technofreak1 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 02:57:
Ok een batchfile had ik zelf ook wel aan gedacht maar het lijkt me vrij nutteloos en onwenselijk om bijv 20x een bepaalde site te gaan pingen voor 1 seconde puur om tijd te rekken, Kan dit niet wat netter opgelost worden? wat bedoel je precies met laten sleepen?
Je kan natuurlijk ook gewoon localhist pingen. Een linkje met voorbeelden van sleep en ping:

http://superuser.com/ques...ows-7-bat-file-wait-sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb iets mafs. Als ik een 5.1 hd aflevering van Dexter kijk van Seizoen 5, en ik heb mijn xbmc op 5.1 staan in audioinstellingen, hoor ik alleen sfeermuziek, en niet de stemmen. Het stemmenkanaal komt dus niet aan op mijn centerspeaker. Als ik m echter op 2.1 of 2.0 zet, dan hoor ik de stemmen wel. Dit heb ik vreemd genoeg alleen bij Dexter. Bij films en een serie als Mad Men hoor ik met 5.1 wel het stemmenkanaal vanuit de centerspeaker ( en overige surround). Ik heb een Onkyo tx-sr508 versterker. Alles is via HDMI aangesloten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ik mis op mijn verse XBMC instal nog de Apple Movie trailers plugin.
:o Deze kan ik niet vinden tussen de addon`s moet ik die ergens ander vandaan halen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Hmm heb weer eens iets nieuws.
Heb een DVD Image, gewoon ISO, wil deze met XBMC afspelen en dan blijft ie in het eerste hoofdstuk (wat eigenlijk niets is want het beeld blijft zwart) hangen in een loop. Kan ook niet voor menu kiezen.

Mount ik de iso op mijn PC dan heeft Windows Media Player er geen enkel probleem mee.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Klopt, en als je de standaard skin hebt zijn de tv show & movie library verborgen.
Die moet je in de settings unhiden.
Als je er niet uitkomt kan je altijd de hoofdfilm strippen en daar een nieuwe dvd van maken mbv dvdshrink. Dan ben je wel je het dvd menu kwijt. Maarja, dat is een beetje een noodoplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 11-12-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Sando schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:03:
[...]

Dat klinkt handig. Is het moeilijk om Gnome te vervangen?
Ik wist niet dat dat kon. Mijn MC logt ook automatisch in en start automatisch XBMC, maar stiekem gewoon via Gnome. Wel zo handig dat ik dan stiekem Deluge kan autostarten. Deluge kan wel frontend en backend splitsen, maar dat is me eigenlijk nooit gelukt. (Draaiende daemon die niets doet en niet connectable is terwijl het in simple mode (geen splitsing) allemaal opeens werkt).
Het is enorm makkelijk, je vervangt Gnome trouwens niet :) [/beetje laat]

Uit het blote hoofd: haal via apt-get/Synaptic het pakket "xbmc-standalone" op, automatisch inloggen heb je al geregeld want dat is wel een vereiste. Je logt vervolgens uit Gnome en dankzij xbmc-standalone kan je onderin op[ het loginscherm naast Gnome nu ook voor een XBMC-sessie kiezen. Doe dat, log in en vervolgens start je HTPC vervolgens meteen door naar XBMC.

Mocht je even weer in Gnome willen werken (hoewel je ook alles via ssh kan doen) kan je in XBMC kiezen om uit te loggen en in te loggen op een Gnome sessie. Vergeet alleen niet dat er altijd automatisch wordt ingelogd op de laatst gebruikte sessie, en dat je dus weer even terug moet wisselen als je weer in XBMC wilt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceK33z schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:46:
[...]

Iemand OpenELEC al geprobeerd? Anders probeer ik het binnenkort wel even, ben wel benieuwd namelijk :P.
Zeker, het Opensource Media Center zonder verstand van Linux te hebben! (steekt nu een veer in de r...t van het project waaraan hij meewerkt).
Het is zeker de moeite waard om het eens te proberen. Werkt supersnel, heeft (bijna) alle voordelen van een normale XBMC install echter niet de nadelen van drivers die je zelf moet zoeken.
Mocht er iets niet werken, kun je via IRC bijna altijd direct support krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 17:34
DarkShadow schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:50:
Sinds mijn oude xbox heb ik mijn liefde voor xbmc nooit verloren, maar ik heb haar wel verraden door enkel jaren geleden een popcorn hour aan te schaffen. Nu wil ik mn ex terug :P

Sinds kort heb ik sickbeard, nabnzbd en couchpotato ontdekt. Nu is het gewoon zonde om dit niet in combo met xbmc gebruiken. Mn popcorn hour dump ik dus. Maar wat ik er het beste voor terughalen om xbmc te draaien?

Het liefst draai ik bovengenoemde allemaal op mn xbmc als dat mogelijk is, zodat ik alles zonder streaming hoef te doen (streaming werkt opzich prima, maar af en toe toch haperingen als mn computer bezig is).

opties:
-apple tv (lekker goedkoop en stylish, nadeel: wel streaming en werkt het uberhaupt al wel? :? )
-kleine eee pc (voordeel, alles lokaal draaien, nadeel: hdd ruimte? traag opstarten?)
-boxee (geen idee hoe het hier mee zit)
-mac mini (te duur :P )
-overigen??

wie kan mij opweg helpen?
Je zou kunnen kijken naar een ASrock ION pctje, bijv de 330HT, of 330HT-BD (bluray speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DarkShadow schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:50:
Het liefst draai ik bovengenoemde allemaal op mn xbmc als dat mogelijk is, zodat ik alles zonder streaming hoef te doen (streaming werkt opzich prima, maar af en toe toch haperingen als mn computer bezig is).

opties:
-apple tv (lekker goedkoop en stylish, nadeel: wel streaming en werkt het uberhaupt al wel? :? )
Ik ben tevreden over mijn AppleTV 1st gen, geruisloos, verbruikt minder dan een HTPC, valt niet op (op een negatieve manier) in de woonkamer, 1080p met CrystalHD, enige minpunten zijn dat ie maar 256 MB RAM heeft, dus niet gek veel headroom, en dat je 'm natuurlijk niet af kan zetten - je moet de kabel echt uittrekken. Streaming is een eitje.

Ik ben in ieder geval nog altijd tevreden van m'n aankoop.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Borromini schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:58:
[...]

Ik ben tevreden over mijn AppleTV 1st gen, geruisloos, verbruikt minder dan een HTPC, valt niet op (op een negatieve manier) in de woonkamer, 1080p met CrystalHD, enige minpunten zijn dat ie maar 256 MB RAM heeft, dus niet gek veel headroom, en dat je 'm natuurlijk niet af kan zetten - je moet de kabel echt uittrekken. Streaming is een eitje.

Ik ben in ieder geval nog altijd tevreden van m'n aankoop.
En dat je alsnog een NAS of PC nodig hebt voor storage, waar je dan net zo goed meteen een HTPC van kunt maken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is jouw mening, niet de mijne. Mijn NAS doet heus wel meer dan alleen maar serveren voor m'n AppleTV.

[ Voor 51% gewijzigd door Borromini op 11-12-2010 18:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:54
Tweakers ik ben nieuw met ubuntu/linux en xbmc.

Nu heb ik xbmc dharma RC2 geinstalleerd op een pc. (via mar2zz.tweakblogs.net)
Lukt prima. Nu wil ik sabnzbdplus werkend krijgen, maar dat lukt me niet. (ik begrijp al helemaal die cmd's niet in linux, dat ter zijde).

Ik heb sabnzb toegevoegd via de addon. Gelukt. Nu moet ik het instellen, maar hoe doe ik dat? Ga naar je browser, maar waar vind ik die in xbmc of onder die ubuntu? Het zal wel een stomme vraag zijn, maar ik ben al 2 uur bezig en kom niet verder.

Ik heb nog wel meer vragen (netwerk), maar als ik dit werkend krijg kan ik wel verder in eerste instantie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
GroteBozewolf schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:13:
[...]

Je kunt ze er naar toe FTP-en! Voor XOT kan je de XOT Repository installeren en dan kan je vanuit XBMC XOT-Uzg installeren en updaten. zie ook:
Install XOT-Uzg.v3 as an Addon
bedankt ga ik mee aan de slag!

Maar FTP, ook daar weigert die de connection:

Status: Verbinden met 192.168.1.168:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".

Heeft die XBMCfreak versie standaard dingen uitgeschakeld / firewalled??

Verder zit ik nog met dit:- als ik muziek map inga, geeft die steeds aan: "scannen media-informatie" en omdat dit er nogal wat zijn duurt dit. Kun je annuleren, maar ik snap niet waarom dit iedere keer doet? Bij videos doet die dit mooi op de achtergrond? Als ik google op die precieze tekst komt er weinig naar voren...

EDIT moet dus sftp op port22 zijn ben ik dus achter, dat is dus al opgelost! ff XOT aan de praat proberen te krijgen!

[ Voor 5% gewijzigd door trekker22 op 11-12-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:03

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Borromini schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:13:
Dat is jouw mening, niet de mijne. Mijn NAS doet heus wel meer dan alleen maar serveren voor m'n AppleTV.
Mijn HTPC doet alles tegelijk. Met AppleTV heb je nog steeds een extra apparaat nodig. Je kan ook alles in 1 keer doen met een HTPC/NAS/SERVER in één...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Dat is maar net waar je prioriteit aan geeft. Ik wil mijn storage niet in de woonkamer, en ik wil een apparaat dat niet in de weg staat, niet op een PC lijkt, weinig ruimte inneemt en weinig verbruikt als mediaspeler. Dat krijg je met een HTPC niet. Met embedded dingen zoals 'n AC Ryan Playon krijg je dat dan weer wel maar zit je vast aan firmware (en updates) van de fabrikant. De opslag die ik wil heeft sowieso niet voldoende aan een 2,5" schijfje van een AppleTV of één schijfje in een 2010 Mac Mini (die trouwens ook zwaar aan de prijs is).

In ieder geval, dat is een discussie die je eindeloos kan blijven voeren en het is aan DarkShadow om te beslissen wat voor hem het zwaarst weegt. Ik wil buiten mijn laptop in ieder geval geen computer zien in mijn leefruimte :).

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 11-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Borromini schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:13:
Die van mij ook hoor, maar dat wil helemaal niks zeggen lijkt me?

Het kan best zijn dat het nut heeft overigens, bijvoorbeeld als je wel kabels kunt trekken tussen je router en de apparaten (stermvorm), maar niet tussen je NAS en je TV. Of als je het draadloos wilt doen. Of inderdaad voor het esthetische aspect.

Ik wil alleen maar zeggen dat je het 'integreren' van je NAS met een HTPC zeker niet moet uitsluiten. Een van de voordelen die jij noemt ('energie') is bijvoorbeeld niet echt een sterk argument mijns inziens, omdat een HTPC (al dan niet gecombineerd) nog altijd minder energie verbruikt dan een HTPC+AppleTV.

Laten we het er inderdaad maar op houden dat het een afweging is :).

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-12-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Frixel schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:24:
Kan iemand mij helpen? :o

Ik heb deze skin (skin.AeonMQ) geinstalleerd en ik krijg dan mooi het beginscherm maar als ik erop doorklik word het schermzwart en loopt de skin vast denk ik.
Ik kan in XBMC zelf dus ook niet terug naar de standaard skin.
Kan dat op een andere manier? 8)7
Niet gelezen of het inmiddels gelukt is. Nieuwe versie van MQ had wat problemen. Updaten vanuit oude versie van MQ is niet aan te raden. Beste is switchen naar andere skin, dan MQoud verwijderen en MQnieuw installeren. Op het forum lees ik nog welat meer schoonheidsfoutjes, dus ik wacht sowieso nog even met updaten :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 19:23
Ik gebruik xbmc-live RC2 en kan geen ondertitelingen downloaden met de bierdopje plugin.
Op de site moet je inloggen voor je ondertitelingen kan downloaden, dus ik gok dat de plugin moet inloggen.
Weet iemand hoe je de bierdopje plugin kan laten inloggen? Voor andere sites als je ze aan zet krijg je gelijk een extra optie te zien username en password, maar voor bierdopje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
br men schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:29:
Ik gebruik xbmc-live RC2 en kan geen ondertitelingen downloaden met de bierdopje plugin.
Op de site moet je inloggen voor je ondertitelingen kan downloaden, dus ik gok dat de plugin moet inloggen.
Weet iemand hoe je de bierdopje plugin kan laten inloggen? Voor andere sites als je ze aan zet krijg je gelijk een extra optie te zien username en password, maar voor bierdopje niet.
Je hoeft normaliter niet in te loggen in xbmc bij bierdopje. Werken je andere ondertitel scrapers wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:03

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Borromini schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:05:
offtopic:
Dat is maar net waar je prioriteit aan geeft. Ik wil mijn storage niet in de woonkamer, en ik wil een apparaat dat niet in de weg staat, niet op een PC lijkt, weinig ruimte inneemt en weinig verbruikt als mediaspeler. Dat krijg je met een HTPC niet. Met embedded dingen zoals 'n AC Ryan Playon krijg je dat dan weer wel maar zit je vast aan firmware (en updates) van de fabrikant. De opslag die ik wil heeft sowieso niet voldoende aan een 2,5" schijfje van een AppleTV of één schijfje in een 2010 Mac Mini (die trouwens ook zwaar aan de prijs is).

In ieder geval, dat is een discussie die je eindeloos kan blijven voeren en het is aan DarkShadow om te beslissen wat voor hem het zwaarst weegt. Ik wil buiten mijn laptop in ieder geval geen computer zien in mijn leefruimte :).
Tis idd een kwestie van smaak. Maar bij mij zie je de HTPC ook niet. Enkel een tv aan de muur met niets eromheen. Maargoed daar heb ik dan wel weer genoeg geld in gestoken om het zover te krijgen. Ik heb mijn storage verdeelt over de HTPC (4.5TB) en me eigen desktop (2TB). werkt als een tierelier en het ziet er oogverblindend uit.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 19:23
Westmania schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:39:
[...]

Je hoeft normaliter niet in te loggen in xbmc bij bierdopje. Werken je andere ondertitel scrapers wel naar behoren?
Andere scrapers werken wel naar behoren ja.
Ik kan bij bierdopje wel een overzicht krijgen van de ondertitels die beschikbaar zijn, maar als ik kies om er een te downloaden blijft hij steken bij het downloaden. Eerst dacht ik dat het gewoon erg langzaam zou gaan met het downloaden, maar als andere scrapers binnen 5 seconde een ondertiteling kunnen downloaden verwacht ik ook van bierdopje dat het binnen 5 minuten toch wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dat zou niet moeten idd. Misschien de plug in opnieuw installeren? In de tussentijd kun je opensubtitles.org gebruiken, daar vindt je ook wel het meeste op in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
Foidz0r schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:26:

Ik heb sabnzb toegevoegd via de addon. Gelukt. Nu moet ik het instellen, maar hoe doe ik dat? Ga naar je browser, maar waar vind ik die in xbmc of onder die ubuntu?
Na wat gekloot ben ik in de wizard van sabnzbd gekomen, via mijn eigen pc. Maar nu ben ik iets te snel geweest en kan ik niet meer in de config komen van sabnzbdplus. Tijdens de wizard heb ik 'I want sabnzbd be viewable from any pc on my network' niet aangevinkt maar dat hij alleen toegankelijk is via deze pc. Nu kan ik deze dus niet meer bereiken om de api-key te weten te komen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
Misschien nog een interessante link:

http://www.nvnews.net/vbu...c347c7fbaa3715a2&t=157347

Zoals velen wrs wel weten wordt (iig onder Linux) het doorgeven van DTS-MA en DolbyDigital True-HD nog niet of nauwelijks ondersteund door XBMC.

Het ziet er naar uit dat er bij Nvidia en het Alsa project hard wordt gewerkt om dit wel mogelijk te maken! Ook de mensen van ffmpeg zijn bezig met ondersteuning hiervoor.

Linkt in ieder geval wel positief: Op dit moment gaat ook het " voor passthrough selecteren" van sommige andere HD audioformaten nog niet goed (sommige flac files van 96k / 24 bit, 88,2k / 24 bit of hoger).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
bezig met couchpotato werkend te krijgen maar krijg een foutmelding op GIT:

als ik dit uitvoer:
sudo apt-get install git-core

"git-core: depends: liberror-perl but it is not installable"

is dit normaal? want lijkt me niet dat GIT nu geinstallleerd is. Is een XBMCFreak Live 10.0 RC1 en verder weinig ervaring met linux.

Als ik die precieze foutmelding google is er niemand die er last van lijkt te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Foidz0r schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:26:
Tweakers ik ben nieuw met ubuntu/linux en xbmc.

Nu heb ik xbmc dharma RC2 geinstalleerd op een pc. (via mar2zz.tweakblogs.net)
Lukt prima. Nu wil ik sabnzbdplus werkend krijgen, maar dat lukt me niet. (ik begrijp al helemaal die cmd's niet in linux, dat ter zijde).

Ik heb sabnzb toegevoegd via de addon. Gelukt. Nu moet ik het instellen, maar hoe doe ik dat? Ga naar je browser, maar waar vind ik die in xbmc of onder die ubuntu? Het zal wel een stomme vraag zijn, maar ik ben al 2 uur bezig en kom niet verder.

Ik heb nog wel meer vragen (netwerk), maar als ik dit werkend krijg kan ik wel verder in eerste instantie denk ik.
kijk wat je ip adres is onder systeem. Daarna met de browser heen gaan. dan port 9999

bij mij: http://192.168.1.168:999 of http:xbmclive:9999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
SpaceK33z schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:38:
[...]

je bedoelt Locatie toevoegen gewoon onder videos. Dat snap ik.

Maar hoe vertel ik SABNZB dat die naar NAS moet wegschrijven? Als ik in de SAB addon instellingen ga (niet via de webinterface) kan ik nergens aangeven waar die gedownload spul moet neerzetten behalve lokale paden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
trekker22 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:46:
bezig met couchpotato werkend te krijgen maar krijg een foutmelding op GIT:

als ik dit uitvoer:
sudo apt-get install git-core

"git-core: depends: liberror-perl but it is not installable"

is dit normaal? want lijkt me niet dat GIT nu geinstallleerd is. Is een XBMCFreak Live 10.0 RC1 en verder weinig ervaring met linux.

Als ik die precieze foutmelding google is er niemand die er last van lijkt te hebben...
probeer eens sudo apt-get install -f git-core

Misschien handig om een apart groot topic te maken voor sickbeard en couchpotato en afgeleiden? wie heeft zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Mar2zz schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:54:
[...]

probeer eens sudo apt-get install -f git-core

Misschien handig om een apart groot topic te maken voor sickbeard en couchpotato en afgeleiden? wie heeft zin?
joris@XBMCLive:~$ sudo apt-get install -f git-core
[sudo] password for joris:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
git-core: Depends: liberror-perl but it is not installable
E: Broken packages

ik doe dus wel sudo als user joris, want daar vraagt die om password van. Of moet ik een root password hebben? Of zit de fout heel ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Probeer eens liberror-perl te installeren? Daar vraagt hij volgens mij om.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Arfman schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:25:
Probeer eens liberror-perl te installeren? Daar vraagt hij volgens mij om.
joris@XBMCLive:~$ sudo apt-get install -f liberror-perl
Building dependency tree
Package liberror-perl is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package liberror-perl has no installation candidate

ik vraag me af welke package ik moet hebben zodat die liberror ook wordt gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Westmania schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:15:
Ik heb iets mafs. Als ik een 5.1 hd aflevering van Dexter kijk van Seizoen 5, en ik heb mijn xbmc op 5.1 staan in audioinstellingen, hoor ik alleen sfeermuziek, en niet de stemmen. Het stemmenkanaal komt dus niet aan op mijn centerspeaker. Als ik m echter op 2.1 of 2.0 zet, dan hoor ik de stemmen wel. Dit heb ik vreemd genoeg alleen bij Dexter. Bij films en een serie als Mad Men hoor ik met 5.1 wel het stemmenkanaal vanuit de centerspeaker ( en overige surround). Ik heb een Onkyo tx-sr508 versterker. Alles is via HDMI aangesloten.
Iemand een idee?
Ik heb ook gezocht op xbmc.org, maar vooralsnog geen oplossing...

Heeft dit er iets mee te maken?

eymey in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
trekker22 schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:36:
[...]

joris@XBMCLive:~$ sudo apt-get install -f liberror-perl
Building dependency tree
Package liberror-perl is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package liberror-perl has no installation candidate

ik vraag me af welke package ik moet hebben zodat die liberror ook wordt gedaan...
Je eigen wachtwoord is voldoende als je de hoofduser bent, je bent naast root ook beheerder dan.
Probeer gewoon eens perl te installeren, sudo apt-get install perl. Volgens mij is die xbmc freak versie ubuntu 10.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
Ok, mensen, al wat ik hierboven heb geschreven is allemaal opgelost.

Volgende probleem.

Ik wil graag de oude pc met xbmc (draait op ubuntu) koppelen aan een lcd scherm middels s-video/scart. Ik heb geen hdmi uitgang op de pc en testen via vga wil niet, omdat ik geen losse kabel heb (plus het feit dat je weer een extra kabel voor geluid nodig hebt).

Wat moet ik instellen om tv-out geactiveert te krijgen? Gewoon aansluiten geeft zwart beeld.

Iemand ideeen? :P

Edit:
Ondertussen al wat geprobeert via sudo nvidia-xconfig (nvidia-settings), maar ik ben dus helemaal niet thuis in die commands dus ik heb geen idee hoe ik die tv-out werkend krijg? :|

[ Voor 16% gewijzigd door Foidz0r op 12-12-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Mar2zz schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:17:
[...]

Je eigen wachtwoord is voldoende als je de hoofduser bent, je bent naast root ook beheerder dan.
Probeer gewoon eens perl te installeren, sudo apt-get install perl. Volgens mij is die xbmc freak versie ubuntu 10.10?
hmmm ik probeer dat te installen, maar steeds al ik een package wil installeren komt die de 1e keer met een LIRC menu om de AB in te stellen. Ik kies dan maar custom en custom en dan werkt me Asrock AB niet meer. Vorige keer van ellende maar XBMC complete reinstall gedaan.

Nu werkt me AB dus weer niet, ik snap waarom die met die LIRC wizard komt.. Hoe krijg ik nu oude config qua AB terug? Tijdens wizard meldt die wel dat die wat oude configs veilig stelt, maar geen idee waar dei staat? Ergens in de etc?

EDIT
en die install perl heeft verder niks uitgehaald (behalve dat AB niet meer werkt 8)7 ) want nog steeds deze melding:

[ Voor 12% gewijzigd door trekker22 op 12-12-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
trekker22 schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:17:
[...]

hmmm ik probeer dat te installen, maar steeds al ik een package wil installeren komt die de 1e keer met een LIRC menu om de AB in te stellen. Ik kies dan maar custom en custom en dan werkt me Asrock AB niet meer.
Vind je het gek, je moet ook niet kiezen voor custom, maar voor nuvoton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
job schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:20:
[...]

Vind je het gek, je moet ook niet kiezen voor custom, maar voor nuvoton.
ja heb ik zelf gefixed door die in ETC te renamen; ik kwam niet op die naam nuvoton, was zoeken naar Asrock, stom natuurlijk :)

nu alleen nog dat GIT probleem, beetje puzzelen maar en toch nog maar ff op me popcorn films kijken voor XBMC definitief naar onder verhuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Ik heb een maand of 2 geleden zelf een HTPC gebouwd. En daar XBMC Live op gezet.
Omdat mijn HTPC achter een deurtje zit heb ik gekozen voor de PS3 remote met een bluetooth dongle.
Deze werkt opzich goed alleen blijft de remote aan als je htpc uitzet dus me batterijen zijn met een week leeg.
Nu ben ik aan het kijken voor de logitech dinovo vanwege het toetsenbord. is er iemand die deze werkend heeft met xbmc live?
Of heeft er iemand nog tips kwa remotes voor xbmc live (geen IR).
Het is lastig uit de posts zowel hier als op andere forums. is dat er meestal niet bijstaat of iemand xbmc onder windows of linux of live gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Dag,

Na heel wat sites, reviews, het [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic en dit topic te hebben gelezen, twijfel ik wat tussen de Asrock Core 100HT-BD en de Asrock Vision 3D 137B. Voor de laatste ga ik overigens het liefst voor de witte versie, maar deze is nog niet beschikbaar in NL. :(

Ik wil mijn oude xbox'je met XBMC omwisselen voor een HTPC. Heeft het altijd prima gedaan, maar mijn ab gaat wat kuren geven (keertje laten vallen 8)7 ). Nu heb ik een opstelling met oude xbox (voor dvd en SD materiaal) een xbox 360 om HD content te streamen via mijn PC. Ik wil af van het gedoe om via ftp elke keer DVD's en SD materiaal over te zetten van PC naar de oude xbox. Daarnaast is een nadeel dat de 360 niet elke HD pakt en ik mijn PC (in een andere kamer) aan moet zetten om te kunnen streamen. Die PC is overigens redelijk/zeer oud, dus vandaar een nieuwe HTPC. Zodoende kan ik ook internetten in de kamer.

Mijn eisen:
- harde schijf van minimaal 500 gb (oudere versies van Asrock vielen om deze reden af)
- remote control
- XBMC werkend onder windows 7
- SPDIF uitgang (gaat naar Creative Decoder DDTS-100, jaja ik kon er nog een vinden via marktplaats _/-\o_ i.c.m. met Inspire T7900)
- 3D is niet per se een eis, evenals Bluray. Toch kan ik me voorstellen dat ik in de toekomst een keer een Bluray schijfje aanschaf. Daarom ga ik voor bovenstaande alternatieven uit van de Bluray versie.
- Eigen HTPC is geen optie voor mij, ben geen die hard tweaker (excuus 8)7

Vragen:
1. Is de Vision 3D echt het extra geld waard?
2. Zijn er nog andere denkbare alternatieven?
3. Wat zou jullie keus zijn?

Dank voor elk commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Zotac is nog een optie.
Zotac en Asrock zijn erg populair en werken out of the box. Als je de xbmc versies gebruik van xbmcfreak.nl
Bluray werkt niet out of the box met xbmc hier heb je makemkv voor nodig. Maar dat is niet zo moeilijk om aan de praat te krijgen. Maar mocht je dit niet willen is zotac misschien betere optie.
En 3D bluray ik weet niet of xbmc dat al ondersteund.
Ik las vandaag wel dat er wordt gewerkt aan HD audio ondersteuning voor xbmc maar dan moet je een reciever hebben die dat ondersteund.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Vraag:
Ik heb een hoop dvd's die ik in xbmc wil laten weergeven. Dit wil ik echter zonder ze allemaal te rippen, teveel werk.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze juist kan laten weergeven.
Ik heb nu per film een map met als naam 'Titel (2010)'. Daarin bevind zich een fanart.jpg een movie.tbn en een flv bestand van 30 seconden dat afspeelt 'plaats de dvd'.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit in xbmc correct weergegeven kan worden? Dus een soort van dummy files aanmaken, of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17

SilencerNL

No remorse

Eoghlear schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:00:
Vraag:
Ik heb een hoop dvd's die ik in xbmc wil laten weergeven. Dit wil ik echter zonder ze allemaal te rippen, teveel werk.
Ik heb nu per film een map met als naam 'Titel (2010)'. Daarin bevind zich een fanart.jpg een movie.tbn en een flv bestand van 30 seconden dat afspeelt 'plaats de dvd'.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit in xbmc correct weergegeven kan worden? Dus een soort van dummy files aanmaken, of gaat dit niet werken?
als je XBMC instelt dat hij uit moet gaan van directory namen om te scrappen, dan zie ik geen problemen. Ik weet alleen niet of XBMC .flv ondersteunt.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Moulijn schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:11:
Dag,

Na heel wat sites, reviews, het [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic en dit topic te hebben gelezen, twijfel ik wat tussen de Asrock Core 100HT-BD en de Asrock Vision 3D 137B. Voor de laatste ga ik overigens het liefst voor de witte versie, maar deze is nog niet beschikbaar in NL. :(

Ik wil mijn oude xbox'je met XBMC omwisselen voor een HTPC. Heeft het altijd prima gedaan, maar mijn ab gaat wat kuren geven (keertje laten vallen 8)7 ). Nu heb ik een opstelling met oude xbox (voor dvd en SD materiaal) een xbox 360 om HD content te streamen via mijn PC. Ik wil af van het gedoe om via ftp elke keer DVD's en SD materiaal over te zetten van PC naar de oude xbox. Daarnaast is een nadeel dat de 360 niet elke HD pakt en ik mijn PC (in een andere kamer) aan moet zetten om te kunnen streamen. Die PC is overigens redelijk/zeer oud, dus vandaar een nieuwe HTPC. Zodoende kan ik ook internetten in de kamer.

Mijn eisen:
- harde schijf van minimaal 500 gb (oudere versies van Asrock vielen om deze reden af)
- remote control
- XBMC werkend onder windows 7
- SPDIF uitgang (gaat naar Creative Decoder DDTS-100, jaja ik kon er nog een vinden via marktplaats _/-\o_ i.c.m. met Inspire T7900)
- 3D is niet per se een eis, evenals Bluray. Toch kan ik me voorstellen dat ik in de toekomst een keer een Bluray schijfje aanschaf. Daarom ga ik voor bovenstaande alternatieven uit van de Bluray versie.
- Eigen HTPC is geen optie voor mij, ben geen die hard tweaker (excuus 8)7

Vragen:
1. Is de Vision 3D echt het extra geld waard?
2. Zijn er nog andere denkbare alternatieven?
3. Wat zou jullie keus zijn?

Dank voor elk commentaar!
Ander alternatief is gewoon je eigen kasje samenstellen. Want dit zijn best hoge prijzen... zoek een mooi kastje, prop er een mini itx van Asus in en je bent klaar. Lekker compleet met esata, Wifi (11n), USB3 en Bluetooth (handig voor je smartphone, als je Android hebt kan je die zelfs als remote gebruiken). Bijvoorbeeld deze combi:

dit is dan met een SSD, heb je wel een systeem die prima dienst doet als HTPC maar ook als een volwaardige Win7 bak kan dienen (evt kan je een andere cpu kiezen maar voor HTPC is dit prima:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7670S Zwart€ 44,98€ 44,98
1AMD Sempron 140€ 30,-€ 30,-
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 54,90€ 54,90
1Corsair TW3X2G1333C9€ 28,75€ 28,75
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 110,25€ 110,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 326,94

2 dingen ontbreken:
- de kast, dat is kwestie van smaak.
persoonlijk zou ik 1 kiezen met een cardreader (of met een 3,5" bay waar je die zelf in kan bouwen) en waar een slotloading dvddrive (net zoals autoradios het doen) in kan (die staat ook al in dit lijsje).

- opslag. Ook weer beetje persoonlijk.
Zelf zou ik voor externe opslag zodat je je hdd makkelijk mee kan nemen. Een 5400rpm 3,5" schijf van 1 of 1,5 of 2 TB is perfect voor opslag van data, is stil, goedkoop en heeft een korte spinup tijd (handig als je stroom wil besparen en je hdd altijd na 5min uitgaat, dit kan je gewoon via energiebesparing in Windows instellen mits je schijf via esata is aangesloten).

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 12-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Sorry moest misschien iets duidelijker zijn:
- Eigen HTPC bouwen is geen optie voor mij, ben geen die hard tweaker (excuus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Moulijn schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:42:
Sorry moest misschien iets duidelijker zijn:
- Eigen HTPC bouwen is geen optie voor mij, ben geen die hard tweaker (excuus 8)7
koop voor 350 euro een Asrock 152D, met 2GB, 320HDD afstandsbediening, mooi klein kastje!

heb hem nu 5 dagen staan en werkt erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eoghlear schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:00:
Vraag:
Dit zou gewoon goed moeten werken.
Heb je het al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Fire69 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:06:
[...]

Dit zou gewoon goed moeten werken.
Heb je het al geprobeerd? :)
Ja, ik heb het geprobeerd. Hij scant obv map naam. ik zie in xbmc de juiste poster enz verschijnen. Die exporteer ik dan en heb dus een losse fanart.jpg enz in de map staan. Mijn probleem is met de logo's als 16:9 verhouding, sd kwaliteit codec, dvdicoon, dts of dolby alsmede de runtime.(zie screenshot, is een flv-bestand genaamd mystic.river.2003.eng.dts.pal.dvd.mov)
Dat probeer ik nog voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Denk dat je daarvoor 2 opties hebt:
- skin gebruiken die tags kan halen uit de bestandsnaam
- manueel de nfo-file aanpassen (met behulp van bvb Ember) maar met genoeg films is dat wel even werk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Als ik een txt bestand hernoem naar .iso, ziet hij de runtime wel goed. Ga er nog even mee stoeien. Anders eens iets proberen met media companion, Ember is nog steeds defect meen ik. Zal ook eens met de skins gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
vandaag voor eerst wat zitten downloaden en kijken op de xbmclive, heerlijk ding!

nu zet ik dat ding 's avonds uit, maar is meteen alles al sabnzb / couchpotato niet meer. Opzich gebruikt dat ding max 27 wat dus voor het geld hoef ik hem niet perse uit te zetten.

Hoe doen jullie dat? Nog iets als wake-on LAN, of power safe opties en ding wel aan laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
trekker22 schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:19:
Hoe doen jullie dat? Nog iets als wake-on LAN, of power safe opties en ding wel aan laten?
Draai je xbmclive vanaf de cd? Dan is het nogal logisch dat coachpatato en sabnzb verdwijnt bij een reboot.
xbmclive installeren op de pc lijkt me dan een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:59:
[...]
Het ziet er uit als het bekende vaapi ati probleem. Maar dat zou enkele versies terug al opgelost moeten zijn. Vertel eens welke xbmc build je gebruikt hebt.
XBMC PRE-10.5 R35601 (gecompileerd met libva 1.0.1-3+0.31.1-1+sds4 vanaf hier)
[...]

Welke resolutie is het materiaal wat je probeert af te spelen? Heeft dat toevallig een afwijkende resolutie, i.e. 769-784, 849-864, 929-944, 1009-1024, 1793-1808, 1873-1888, 1953-1968 of 2033-2048 pixels breed?
Ongeacht de resolutie van het materiaal (heb allerlei resoluties bij de hand gehad, meeste komt in de vorm van 1920 x ...) -> alles wat xvba accelerated is geeft deze zwaar verstoorde weergave. Alleen volledig 1920x1080 materiaal wordt nog enigszins herkenbaar weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XpSKK.jpg

MPEG2/4/VC-1 materiaal zou ondersteunt moeten worden door xvba, in mijn geval lijkt alleen MPEG4/VC-1 ondersteunt te worden door xvba. MPEG2 (en al het andere dat niet door xvba geassisteerd wordt) wordt dan ook perfect weergegeven omdat de CPU dit afhandelt.
Die refresh rates zijn sowieso heel erg vreemd, zo niet onmogelijk. Er is niks wat een dergelijk hoge refresh rate zou kunnen of moeten hebben. Valide waardes zijn over het algemeen ~24/50/60 als output voor je HTPC. Probeer eens om je refresh rate in te stellen op de 'native' refresh rate van je TV (waarschijnlijk 50 of 60Hz) en dat "Adjust display refresh rate to match video" eens uit te zetten. Als je beeld dan niet meer 'scrambled' is, dan zijn deze twee problemen aan elkaar gerelateerd.
Fire69 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:31:

LB06 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:27:

Je begrijpt me volledig verkeerd :). XBMC past zich aan aan de refresh rate van het bronbestand. Wat ik zeg is niet dat de HTPC niet op 200Hz kan outputten, maar dat de kans dat het bestand daadwerkelijk 200 (of 100) frames per seconde heeft erg klein is.

Daarom zei ik dat hij die instelling maar eens op uit moest zetten en even een fixed refresh rate moest instellen. Eentje die gewoon binnen de specs van de monitor valt.
bobo1on1 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:39:
Dat is de render fps van de gui (Hz is eigenlijk niet echt de juist aanduiding), als die zo ver boven het refreshrate zit dan staat vsync uit.
Inderdaad was dat uiteindelijk het "probleem". Vsync verhielp het. Thanks. Hielp verder niet met de zwaar verstoorde weergave.

Wat zeer waarschijnlijk wel de oorzaak is, is weer te vinden in dit topic (zoals o.a. hier te zien).

Eén grote compatibiliteits chaos tussen de diverse xorg/catalyst/xvba etc. versies. De grote schuldige lijkt uiteindelijk toch wel de catalyst driver te zijn. XvBA lijkt eigenlijk maar bijzaak voor AMD, ooit eerst alleen maar bedoeld voor de embedded markt, closed source - gedeeltelijk toegankelijk via een NDA, geen (software?) uniformiteit tussen de diverse GPU generaties (zo lijkt het) etc. etc. Allemaal nog erg beta.

Een combo die schijnt te werken is, is Xorg 1.8.2 + Catalyst 10.7 (en dan misschien nog niet eens voor de "Evergreen" ATi reeks). Een versie nummer hoger of lager, en het is weer "broken". Maar heb dat allemaal nog niet geprobeerd. Misschien toch maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Yup, daarom ben ik ook zo enorm blij met mijn passief gekoelde Geforce G210 van €35. PureVideo en VDPAU staan bij NVIDIA wel hoog in het vaandel. AMD heeft na de overname van ATI beterschap beloofd voor haar Linux drivers, maar daar is tot op heden zeer weinig van gebleken.

Je zou ook kunnen overwegen om een goedkope Geforce te kopen (wel eentje met VDPAU Feature Set C dan) en die te gebruiken.

Of om een CrystalHD insteekkaartje er bij te doen, maar die is net iets duurder. Het voordeel hiervan is echter wel dat je niet langer afhankelijk bent van de binary drivers van een bedrijf (hoe goed die van nvidia ook zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-12-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Toch vervelend dat gpu acceleratie alleen lekker werkt met nvidia kaarten. (de broadcom chip tel ik even niet mee). Met de ati/amd gpu en intel integrated gpu blijft het maar lastig.

Jammer, want met amd kan je toch betrekkelijk goedkoop een multifunctionele htpc samenstellen. Alleen suf als je er dan toch weer een losse videokaart in moet steken. Maakt kleine compacte htpc toch lastiger.
Maarja, hopelijk wordt dat gpu acceleratie probleem met intel en ati nog eens opgelost.
Ik heb voorlopig aan mijn ion systeem voldoende, usenet downloads doe ik daar toch niet mee.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 13-12-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ati + linux is gewoon een ramp, punt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
job schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:27:
[...]

Draai je xbmclive vanaf de cd? Dan is het nogal logisch dat coachpatato en sabnzb verdwijnt bij een reboot.
xbmclive installeren op de pc lijkt me dan een mooie oplossing.
nee hij staat op de hdd installed. Maar ik denk dat ik voor die 50 euro stroom per jaar dat ding gewoon aanlaat. Doet toch wel wat uurtjes downloaden alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb nu XBMC draaien op een asrock ion 330-ht in Windows 7. Bevalt me op zich goed. Ik ben op zich toch wel benieuwd naar de xbmc livecd van xbmcfreak. Ik heb echter nog nooit gewerkt met Linux. Ik heb hierover een paar vragen:
  1. Is er van mijn huidige situatie een dualboot te maken, zodat ik eventueel terug kan naar mijn w7 versie, of moet ik alles helemaal opnieuw formatteren etc?
  2. Is er ergens een goed how-to omdat te doen?
  3. Kan ik straks, als het me niet bevalt makkelijk weer een W7 installatie doen? (als dual boot niet kan)
  4. Er is toch een livecd helemaal ingericht op de asrock? Werkt dan alles out of the box (dus ook de remote etc) Welke versie moet ik dan hebben? Deze? http://www.xbmcfreak.nl/first-maverick-test-build-livecd/ Of beter deze? http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-livecd-10-00-rc2/
  5. Ik heb al mijn content staan op een w7 machine die via het netwerk is verbonden. Is het onder de livecd versie net zo makkelijk verbinding maken met het netwerk?
  6. Kortom, haal ik me veel gedoe op de hals of is het heel eenvoudig (en dan dus voor een linux leek. Sommige übertweakers hebben de neiging om alles eenvoudig te vinden, gewoon om dat ze het zelf zo goed snappen. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:04

_Apache_

For life.

Heb dit weekend geprobeerd mijn XBMC aan te sluiten op men MySQL database. Twee databases aangemaakt xbmc_video en xbmc_music..

- SQL instantie was al levend en werd al voor andere zaken gebruikt
- rechten lijken goed, xbmc kan zelf tabellen aanmaken en vullen
- Echter is de bibliotheek modus niet beschikbaar. Voor video en music,

De logging meldt dat een aantal tabellen niet beschikbaar zijn (...). Is er ergens source beschikbaar zodat ik de tabellen eventueel zelf kan aanmaken?

- RC2 op W7 64b, meest recente mysql 5.x

@Westmania :
Over het algemeen kan je stellen dat een dualboot opgebouwd moet worden vanaf het oudste os, daarna de nieuwere. Dit heeft - afaik - te maken met de eigenschappen van de bootloader. Deze manier van installeren is simpel te vinden via de bekende zoekmachines.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 13-12-2010 11:05 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
_Apache_ schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:40:

@Westmania :
Over het algemeen kan je stellen dat een dualboot opgebouwd moet worden vanaf het oudste os, daarna de nieuwere. Dit heeft - afaik - te maken met de eigenschappen van de bootloader. Deze manier van installeren is simpel te vinden via de bekende zoekmachines.
Maakt dat uit dan? Ik bedoel, is het om wat voor reden dan ook onhandig om dus eerst een W7 installatie te hebben en dan de Livecd installatie? En, als ik het goed begrijp, kan ik mijn huidige installatie dus laten staan en de dual boot als het ware toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:04

_Apache_

For life.

Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:09:
[...]
Maakt dat uit dan? Ik bedoel, is het om wat voor reden dan ook onhandig om dus eerst een W7 installatie te hebben en dan de Livecd installatie? En, als ik het goed begrijp, kan ik mijn huidige installatie dus laten staan en de dual boot als het ware toevoegen?
Dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen. Probeer het dan even in een VM.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Westmania schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:33:
[list=1]
• Is er van mijn huidige situatie een dualboot te maken, zodat ik eventueel terug kan naar mijn w7 versie, of moet ik alles helemaal opnieuw formatteren etc?
Heeft niets met dit topic van doen. Maar ja is mogelijk. Linux moet zijn eigen partitie hebben, dus in windows 7 even een paar GB vrij maken voor linux.
• Is er ergens een goed how-to omdat te doen?
Als je in windows 7 je partitie hebt verkleind (zie google) is het installeren op het lege gedeelte van de HD en linux maakt automatisch een dual boot systeem.
• Kan ik straks, als het me niet bevalt makkelijk weer een W7 installatie doen? (als dual boot niet kan)
Tuurlijk waarom niet. Als je wilt kan je 10 keer op een dag windows 7 opnieuw installeren.
• Er is toch een livecd helemaal ingericht op de asrock? Werkt dan alles out of the box (dus ook de remote etc) Welke versie moet ik dan hebben? Deze? http://www.xbmcfreak.nl/first-maverick-test-build-livecd/ Of beter deze? http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-livecd-10-00-rc2/
Pak de rc1 voor nuvoton. Dan weet je zeker dat de remote meteen werkt.
http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-livecd-10-00-rc1-nuvoton/
• Ik heb al mijn content staan op een w7 machine die via het netwerk is verbonden. Is het onder de livecd versie net zo makkelijk verbinding maken met het netwerk?
ja
• Kortom, haal ik me veel gedoe op de hals of is het heel eenvoudig (en dan dus voor een linux leek. Sommige übertweakers hebben de neiging om alles eenvoudig te vinden, gewoon om dat ze het zelf zo goed snappen.
[/list]
Proberen en kijken hoe ver je komt. Googlelen en dan heb je vanavond weer wat bijgeleerd.
Of wacht deze week nog even af totdat de final version van dharma uitkomt. Lees dan in de comments op xbmcfreak of de remote van asrock het meteen doet.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 13-12-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:53:

Tuurlijk waarom niet. Als je wilt kan je 10 keer op een dag windows 7 opnieuw installeren.
No, thanks :)

Bedankt voor je antwoorden. Nog een vraagje dan. Als ik dan twee boots hebt, dan moet ik zeker in de bios aangeven vanaf welke partitie hij moet starten (zoals bij starten vanaf een cd etc.)? Of werkt dat met Linux anders?

Hm... Lees net dat de remote niet werkt met RC2 (bron: http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreak-livecd-10-00-rc2/) . Schijnt weer wel te werken met RC1. Dit schijnt een oplossing te zijn: http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=658379&postcount=384. Maar daar snap ik als Linux-leek weer helemaal niets van...

[ Voor 25% gewijzigd door Westmania op 13-12-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
In de bios kan je niet kiezen welke partitie je systeem start. Een bios heeft geen weet welke partities er een schijf staan. Je kan welk kiezen welke fysieke schijf hij moet gebruiken, maar daar heb je er maar 1 van.

Er komt wel een keuze menu te staan, maar daar zorgt linux voor (dmv de bootloader grub). Ik zou zeggen, gewoon een dualboot systeem installeren en laat je verbazen :P

Maar serieus ga je eens verdiepen in dualboot dmv linux. Je bent echt de eerste niet die dit wilt. :)
En kom je er niet uit, google je suf en maak anders een eigen topic aan. Dit heeft echt weinig meer met xbmc van doen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 13-12-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:32

Tuxie

En WeL nU!

bobo1on1 schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:52:
Ati + linux is gewoon een ramp, punt.
Het is doable (bij werkt het nu prima, VAAPI accel. , CPU load onder 20% bij 1080p), maar alleen voor de ervaren gebruiker. Makkelijk is anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:17:
[...]

joris@XBMCLive:~$ sudo apt-get install -f git-core
Building dependency tree
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

E: Broken packages

ik doe dus wel sudo als user joris, want daar vraagt die om password van. Of moet ik een root password hebben? Of zit de fout heel ergens anders?
Dit bleek de oplossing te zijn:

sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
job schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:53:
[...]
Als je in windows 7 je partitie hebt verkleind (zie google) is het installeren op het lege gedeelte van de HD en linux maakt automatisch een dual boot systeem.
Dit is niet nodig, XBMC kan de windows partitie zelf voor je verkleinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
GroteBozewolf schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
[...]

Uiteraard heb ik er al een aangevraagd voor XOT-Uzg! Wat zou het toch mooi zijn om hun content nog beter aan te kunnen bieden! Zodra ik meer weet, laat ik het weten!
@GroteBozewolf Mooi! Komt er ook ondersteuning voor de nieuwe uitzendinggemist? (beta.uitzendinggemist.nl), deze nieuwe versie heeft echt veel betere kwaliteit.
Pagina: 1 ... 40 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.