Dag,
Na heel wat sites, reviews, het
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic en dit topic te hebben gelezen, twijfel ik wat tussen de
Asrock Core 100HT-BD en de
Asrock Vision 3D 137B. Voor de laatste ga ik overigens het liefst voor de witte versie, maar deze is nog niet beschikbaar in NL.
Ik wil mijn oude xbox'je met XBMC omwisselen voor een HTPC. Heeft het altijd prima gedaan, maar mijn ab gaat wat kuren geven (keertje laten vallen

). Nu heb ik een opstelling met oude xbox (voor dvd en SD materiaal) een xbox 360 om HD content te streamen via mijn PC. Ik wil af van het gedoe om via ftp elke keer DVD's en SD materiaal over te zetten van PC naar de oude xbox. Daarnaast is een nadeel dat de 360 niet elke HD pakt en ik mijn PC (in een andere kamer) aan moet zetten om te kunnen streamen. Die PC is overigens redelijk/zeer oud, dus vandaar een nieuwe HTPC. Zodoende kan ik ook internetten in de kamer.
Mijn eisen:
- harde schijf van minimaal 500 gb (oudere versies van Asrock vielen om deze reden af)
- remote control
- XBMC werkend onder windows 7
- SPDIF uitgang (gaat naar
Creative Decoder DDTS-100, jaja ik kon er nog een vinden via marktplaats

i.c.m. met
Inspire T7900)
- 3D is niet per se een eis, evenals Bluray. Toch kan ik me voorstellen dat ik in de toekomst een keer een Bluray schijfje aanschaf. Daarom ga ik voor bovenstaande alternatieven uit van de Bluray versie.
- Eigen HTPC is geen optie voor mij, ben geen die hard tweaker (excuus
Vragen:
1. Is de Vision 3D echt het extra geld waard?
2. Zijn er nog andere denkbare alternatieven?
3. Wat zou jullie keus zijn?
Dank voor elk commentaar!