Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:27:
[...]

Tja, het is een work-in-progress natuurlijk. ;)
Binnen een maand kunnen die problemen net zo goed allemaal al lang opgelost zijn. :)
Of nog een jaar, wie weet...
Probeer de Live-versie, zou ik zeggen. Maar het kan evengoed zijn dat je daar meer problemen mee zal hebben dan enkel de subs die niet werken. :P
Waarom zou de Live-versie problemen hebben? Heb je daar zelf wel ervaring mee?
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:28:
Ik antwoorde op de vraag of 720P materiaal onder Windows 7 met een ION lekker zou draaien. Aangezien ik een ION 330 nettop heb en ook XBMC onder Windows 7 heb draaien (ik blijf het natuurlijk wel proberen) kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het niet lekker loopt. Ik wil een totaal goed werkende oplossing, voor simpel SD materiaal maar natuurlijk ook voor HD media en dat kan XBMC me op dit moment niet bieden. Ik heb het enkel over de ervaringen onder Windows 7. Ik ga ook niet voor de stand_alone versie van XBMC omdat ik met Media Portal wel alles kan draaien onder Windows 7. Ik neem het langere opstarten van MP dan ook voor lief.
Waarom wil je voor die totaal goed werkende oplossing geen Ubuntu ernaast installeren dan? Of desnoods de Live versie die prima voldoet aan wat je wilt? Ik mis het probleem een beetje, ben je nou tweaker of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat begrijp je niet aan "omdat ik met Media Portal wel alles kan draaien onder Windows 7"?
Wat heeft dit nu met wel of geen Tweaker te maken? Er valt voor mij met XBMC op dit moment helemaal niets te winnen, enkel te verliezen. Als ik voor een dual-boot optie zou moeten kiezen dan is het hele voordeel van de supersnelle start van XBMC al helemaal verloren. Ik zal dan schoon moeten booten onder Unbuntu terwijl mijn Windows 7 installatie vanuit slaapstand in 5 seconden opgestart is.
Cartman! schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:50:

Waarom wil je voor die totaal goed werkende oplossing geen Ubuntu ernaast installeren dan? Of desnoods de Live versie die prima voldoet aan wat je wilt? Ik mis het probleem een beetje, ben je nou tweaker of niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dan niet hoor, onder windows kun je niet hardware accelerated films kijken met ondersteuning voor ondertitels en dat is wat de meestel wel willen, jij blijkbaar niet. Prima. Veel plezier met Media Portal, dan vraag ik me alleen nog af waarom je toch blijft proberen om XBMC te draaien als je zo tevreden bent over je huidige setup.

offtopic:
het bericht quoten die er direct voor te lezen is, is wellicht wat overbodig...

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 12-01-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 08:42
Cartman! schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:09:
Dan niet hoor, onder windows kun je niet hardware accelerated films kijken met ondersteuning voor ondertitels en dat is wat de meestel wel willen, jij blijkbaar niet. Prima. Veel plezier met Media Portal, dan vraag ik me alleen nog af waarom je toch blijft proberen om XBMC te draaien als je zo tevreden bent over je huidige setup.

offtopic:
het bericht quoten die er direct voor te lezen is, is wellicht wat overbodig...
ik ben ook een gebruiken die nu zowel XBMC als Mediaportal gebruikt. zwakste punt van xbmc is gelijk sterkste punt van xbmc. en voor mediaportal geldt dat precies het zelfde!

mediaportal moet je alle codecs zelf regelen, hierdoor is ook dus hardware acceleratie voor films mogelijk met subs. maar als je niet weet hoe, is dit een ramp!
xbmc heeft juist alle codecs van zichzelf al. maar onder windows dus geen hardware acceleratie. je bent bijna compleet afhankelijk wat de ontwikkelaars doen. tuurlijk zijn er omwegen, maar die werken half.

als nou XBMC voordelen van mediaportal oppakte( out of the box remote support, VFD schermpjes support, TV service etc) , en mediaportal voordelen van XBMC(al kant en klare codec, mooie skins, snel en stabiel). dan zouden we superieur stukje software hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Tsja, het is natuurlijk een beetje bizar dat XBMC geen hardware acceleratie ondersteund. Als je er wat over durft te zeggen op hun fora krijg je de wind van voren, opmerkingen als maak het zelf maar. ReSpect voor de ontwikkelaars, maar ik vermoed een lichte Windows antipathie en Linux voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 17:37
beschuit schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:01:
Tsja, het is natuurlijk een beetje bizar dat XBMC geen hardware acceleratie ondersteund. Als je er wat over durft te zeggen op hun fora krijg je de wind van voren, opmerkingen als maak het zelf maar. ReSpect voor de ontwikkelaars, maar ik vermoed een lichte Windows antipathie en Linux voorkeur.
Ach, het is wel grappig dat het nu een keer andersom is. Linux zit al vaak genoeg op de tweede rang, als ze uberhaupt al mee mogen doen.

Ik kan me overigens best voorstellen dat je als ontwikkelaar van een gratis stuk software een beetje moedeloos wordt van de mensen die voor de 20e keer een feature request indienden voor dezelfde functionaliteit. DXVA is al vaak genoeg gerequest en zit gewoon in de planning. Ze gaan echt niet harder werken omdat er nog iemand in de rij komt staan om te zeuren. Zelfde geldt overigens voor XvBA.

[ Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-01-2010 21:10 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:34
Cartman! schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:50:
[...]

Of nog een jaar, wie weet...
Idd, wie weet. :)
[...]

Waarom zou de Live-versie problemen hebben? Heb je daar zelf wel ervaring mee?
Lange teentjes? :P
Ik heb 6 maand Ubuntu gedraaid met XMBC erbij. Ik heb toen meer gevloekt dan de rest van mijn leven bij elkaar.
Dus ja, ik heb er wel ervaring mee. ;)
[...]

Omdat niet iedereen zit te wachten op een dual-boot? :?
Tja, ze zijn van de xbox overgegaan naar Linux.
De rest was eigenlijk gewoon een beetje 'erbij'.
Verbetert nu wel, maar het moet allemaal een beetje op gang komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Topicstarter
In de link zie je waarom.....
http://xbmc.org/wiki/?title=Team_XBMC_and_Others

En zoals je ziet is
elupus - XBMC video player (DVDPlayer) god

Help is always wanted, so if you can program C/C++, please feel free to code and submit a patch.
word bedoeld met "maak het zelf maar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kijk, het wordt dan misschien toch de moeite waard om je ietsje verder in de materie te verdiepen. Onder WMC heb je standaard de hardware-acceleratie met actieve ondertitels inderdaad niet maar wel onder MP, geen enkel probleem met HD materiaal t/m 1080P, ondertiteld natuurlijk. En ook een Blu-Ray img. afspelen, natuurlijk ook inclusief ondertiteling, gaat prima vanuit MP.

Dat ik XBMC steeds blijf proberen is eigenlijk haast vanzelfsprekend. Het kost me niets, behalve wat tijd en ik ben erg gecharmeerd van het programma zelf. Ik blijf de ontwikkelingen dus ook met plezier volgen en uitproberen, ik ben tenslotte een "Tweaker".

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 14-01-2010 01:41 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het is een kwestie van geduld, beste mensen. Blijkbaar zien jullie toch wel heel wat in XBMC, anders zouden jullie hier (en daar) niet komen lopen mekkeren ;). Persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld ook wel leuk vinden als er CUDA support kwam, zodat de GPU acceleration bijvoorbeeld ook in OS X werkt. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Er zal altijd ruimte zijn voor verbetering en die verbeteringen zullen niet over 1 nacht ijs komen.

Verder: heeft iemand toevallig een H.264 filmpje van >=1440/1920p? Gezien het gemak waarmee VDPAU H.264 afspeelt was ik wel eens benieuwd naar hoe ver ik mijn GPU/CPU (G210 en Sempron 170) combinatie kan pushen. Niet dat het veel nut zal hebben, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Eindelijk mijn remote weer aan de praat. :D

Ik heb nu trouwens een map met televisieseries die netjes in de library komen, maar elke map die submappen heeft als Season 1, Season 2 etc. wordt niet in de library gezet.

Toen ik de content toe ging voegen zou ik zweren dat ik ergens een vinkje bij recursive had gezet, maar nu ik het na wil checken kan ik het nergens terugvinden. Wie helpt mij uit de brand?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh... Als je bij 'Set Content' TV Shows kiest, heb je niet de optie 'Scan Recursively' maar enkel Selected folder contains single TV Show'.
Als je dat hebt aangevinkt terwijl het niet zo is, heb je natuurlijk problemen met de series in die folder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
nadat ik met met IR Server MCE remote paraat kreeg op me laptop. besloot ik dat ook te doen op me HTPC. maar daar heb ik geen baat bij, ik heb daar een IRTrans receiver, hij herkent hem ook netjes in IR Server en vinkt hem automatisch aan. maar krijg alleen de pijltjes toetsen paraat( dit werkte zoiezo altijd al out of the box met xbmc). en nog altijd heb ik het probleem dat letters als letters functioneren. dus normaal p=play maar nu gewoon p dat in playlist ofzo naar letter p gaat. c=menu normaal maar nu gewoon c etc.. dit heb ik eigenlijk gewoon elke keer als ik xbmc start. niet mediaportal en niet xbmc krijg ik de basis functies 100% paraat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan niet hoor, onder windows kun je niet hardware accelerated films kijken met ondersteuning voor ondertitels en dat is wat de meestel wel willen, jij blijkbaar niet. Prima.
Dat is 100% bullshit : Van XP tot Windows 7 zonder enig probleem werkend te krijgen ;)
Veel plezier met Media Portal, dan vraag ik me alleen nog af waarom je toch blijft proberen om XBMC te draaien als je zo tevreden bent over je huidige setup.
Sommige mensen vergeten het weleens : DIT IS TWEAKERS !!!
Een beetje Tweaker wil zelfs XBMC op zijn toastie en koffie apparaat hebben :P Waarom ?? Omdat het kan !!!

Zucht :'(

* nero355 houdt zowel MediaPortal als XBMC in de gaten en vindt het allemaal geweldig :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:13:
[...]

Dat is 100% bullshit : Van XP tot Windows 7 zonder enig probleem werkend te krijgen ;)
I stand corrected maar blijkbaar weten velen dit dus niet. Heb je een linkje naar fail-safe guide of info waar je dan makkelijk ziet wat je kunt instellen?
Sommige mensen vergeten het weleens : DIT IS TWEAKERS !!!
Een beetje Tweaker wil zelfs XBMC op zijn toastie en koffie apparaat hebben :P Waarom ?? Omdat het kan !!!

Zucht :'(

* nero355 houdt zowel MediaPortal als XBMC in de gaten en vindt het allemaal geweldig :P
Das natuurlijk heel mooi maar ik las gewoon een aantal reacties van personen die enorm afgeven op XBMC, tja, gebruik dan softwarepakket X als je die nu naar tevredenheid gebruikt denk ik dan. En Omdat het kan? Linux kan ook. Ik heb met relatief weinig linux ervaring alles vrij snel goed werkend gekregen met mn Asrock ION 330HT, incl. afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cartman! schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:08:
I stand corrected maar blijkbaar weten velen dit dus niet. Heb je een linkje naar fail-safe guide of info waar je dan makkelijk ziet wat je kunt instellen?
MediaPortal topic is daar redelijk duidelijk in. Daarnaast kan je deze gebruiken : http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/ :)

Sowieso geldt voor zowel MediaPortal als XBMC : LEZEN en je GOED inlezen over wat je nou eigenlijk aan het doen bent !!
Das natuurlijk heel mooi maar ik las gewoon een aantal reacties van personen die enorm afgeven op XBMC, tja, gebruik dan softwarepakket X als je die nu naar tevredenheid gebruikt denk ik dan.
Dat heet kritisch zijn en ik juich het toe : Ik word af en toe helemaal misselijk van topics hier op GoT waar je niks negatiefs over een product mag zeggen en je alleen maar positief mag zijn :/
En Omdat het kan? Linux kan ook.
Dat zeg ik toch ?? :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322712

Ik kom er niet meer uit. Ik heb een packard bell notebook met windows 7. Notebook is een easynote TJ65. Deze heb ik als standalone xbmc media player ingericht daar ik hem over heb.

xbmc werkt perfect op 1 ding na. Als ik het center in suspend mode zet en ik deze door een muisklik er een aantal uur later weer uithaal dan kan ik vloeiend door het menu bladeren, echter als ik vervolgens op een item klik zoals "video's" komt het programma tot stilstand".

Ik heb in windows het energie beheer op optimale prestaties staan, de hdd schakelt niet uit. Geen idee waar dit door komt.

Ik heb op de site van xbmc gekeken en gegoogeld op dit probleem maar kon het nergens vinden. Ik zat erom te denken om de live cd te proberen, echter werkt deze niet goed icm de hdmi out op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Kijk, jij begrijpt het helemaal!

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04
bobo1on1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:05:
[...]

Het is geen geheim dat het team hogere prioriteit geeft aan de Linux- dan aan de Windowsversie. Dit is gewoon het beleid van het team. Dus ik begrijp de verontwaardiging niet helemaal.

@ alle klagers hierboven: Hoeveel hebben jullie voor XBMC betaald? De ontwikkelaars van team-XBMC stoppen al jaren en jaren al hun vrije tijd in het project zonder hier iets voor terug te vragen.. Als gebruikers vervolgens alleen maar kunnen zeuren over de zaken die XBMC nog mist kan ik me voorstellen dat ze gepikeerd reageren. Heb toch eens wat geduld.. Toen ik XBMC voor het eerst gebruikte had het nog niet eens DVD-ondersteuning. En visualisaties waren XBMC destijds ook nog vreemd.. Als je ziet hoe ver XBMC nu gekomen is komt die hardware ondersteuning ook wel goed.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Windows antipathie? Dikke bullshit!
Moest je het nog niet weten, XBMC is opensource.
Waarom is er dus minder vooruitgang in de Windows-versie tov de Linux-versie?
Gebrek aan Windows-programmeurs, that's it!

Iedereen kan meewerken aan het project, dus wil je meer Windows-features, ga je gang zou ik zeggen.
Anders misschien toch maar iets minder hard zeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bigfoot87/Fire69 jullie hebben uiteraard helemaal gelijk !!!
bobo1on1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:05:
[...]

:? dit verbaasd mij echt.
Ik zie je veel changesets uitvoeren en bent veel van betekenis voor het window platform.
Dan moet je toch weten dat Linux de hoogste prioriteit heeft en ze altijd op zoek zij naar hulp.....op welk platform dan ook.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 13-01-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Antipathie is niet het juiste woord, (geen) interesse zou beter passen.
Het punt is als geen van de developers interesse heeft om ondersteuning voor DXVA in te bouwen, dan komt het er ook niet, en de meeste developers zijn vooral geinteresseerd in linux (waaronder ikzelf).

Iedereen doet het in zijn vrije tijd, dus er zijn ook geen verplichtingen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 20:34
hebben er meer mensen last van dat xbmc niet zo mooi beeld geeft als bijv mijn mediakastje? Ik heb nu 2 verschillende pc's met verschillende hardware naast een aangesloten mediakastje gezet(tvico) en het kastje is mooier op beeld dan die 2 pc's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
andreict schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:18:
hebben er meer mensen last van dat xbmc niet zo mooi beeld geeft als bijv mijn mediakastje? Ik heb nu 2 verschillende pc's met verschillende hardware naast een aangesloten mediakastje gezet(tvico) en het kastje is mooier op beeld dan die 2 pc's....
Interessant. Wat voor hardware gebruik je, wat voor platform en wat voor filterinstellingen? Dat maakt nogal wat uit namelijk. Met vdpau of ffdshows zou het er mooier uit moeten zien dan op jouw mediakastje vanwege de beter post processing, maar ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 20:34
martdj schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:46:
[...]

Interessant. Wat voor hardware gebruik je, wat voor platform en wat voor filterinstellingen? Dat maakt nogal wat uit namelijk. Met vdpau of ffdshows zou het er mooier uit moeten zien dan op jouw mediakastje vanwege de beter post processing, maar ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo is.
vdpau werkt niet met mijn ati 4550 kaart. Is er een tegenhanger voor ati? of beter gezegd voor nvidia is er purevideo, maar wat is de ati tegenhanger?

Verder draaien de systemen w7. en filterinstellingen op welk niveau?

[ Voor 6% gewijzigd door andreict op 14-01-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237621

heeft er toevallig nog iemand een oude hdd-tray van een xbox liggen? was een hdd aan het upgraden voro mijn neefjes en mijn vriendin dacht dat het nog een oud onderdeel van de stoomstrijkijzer was en heeft het weggegooid (go figure) Dus nu een perrecte hdd met de 9.11 setup etc maar kan ze niet terug in de console plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die tray is toch helemaal niet nodig? In mijn xbox steekt een 2.5" laptopschijfje dat gewoon op een cd-doosje ligt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat vinden jullie van de boxee box van D-Link die deze week op CES is aangekondig en als één van de beste producten van CES is verkozen. (Komt deze zomer ui) Ik weet dat boxee geen xbmc is maar er zullen wel snel methodes zijn om er ook xbmc op te krijgen, allezins lijkt het erop dat die boxee box het een stuk toegankelikerzal maken voor de niet-techneuten o

http://www.youtube.com/watch?v=B43sYMguOKI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die interface gaat wel lekker vlot moet ik zeggen. :)
Hopelijk kan XBMC er dus ook op in de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:32:
[...]

MediaPortal topic is daar redelijk duidelijk in. Daarnaast kan je deze gebruiken : http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/ :)

Sowieso geldt voor zowel MediaPortal als XBMC : LEZEN en je GOED inlezen over wat je nou eigenlijk aan het doen bent !!
Bedankt maar dat bedoel ik, heel veel goed inlezen om iets voor elkaar te krijgen wat native perfect werkt als je gewoon XBMC Live cd in je pc stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:05:
Die tray is toch helemaal niet nodig? In mijn xbox steekt een 2.5" laptopschijfje dat gewoon op een cd-doosje ligt. :+
mja, heb al zitten kijken om er een bracket in te steken maar het gaat om een 3,5" model en die zit net boven die koelvin etc. Mijn neeftjes zijn ook vrij wild ( = udnerstatement) waardoor dat cd'tje na 5" al los zou komen :)
heb es zitten kijken op consoleshop etc maar dit is vrij oude hardware en blijkjbaar niet makkelik meer te vervangen in een winkel maar mss is er nog een hobbyist die er eentje in de weg heeft liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Anoniem: 237621 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:14:
wat vinden jullie van de boxee box van D-Link die deze week op CES is aangekondig en als één van de beste producten van CES is verkozen. (Komt deze zomer ui) Ik weet dat boxee geen xbmc is maar er zullen wel snel methodes zijn om er ook xbmc op te krijgen, allezins lijkt het erop dat die boxee box het een stuk toegankelikerzal maken voor de niet-techneuten o

http://www.youtube.com/watch?v=B43sYMguOKI
Gaat nog lastig worden om daar xbmc op te krijgen, het ding is op arm gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Lijkt me gewoon een kwestie van compileren?
Boxee is een fork van XBMC, dus de source zal niet zo heel veel schelen, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Je moet alle opengl code omzetten naar opengl es en je moet ondersteuning inbouwen voor de hardware decoders van de boxee box, dat is wel iets ingewikkelder dan eventjes compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cartman! schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:34:
Bedankt maar dat bedoel ik, heel veel goed inlezen om iets voor elkaar te krijgen wat native perfect werkt als je gewoon XBMC Live cd in je pc stopt.
En jij geeft een goed voorbeeld van hoe het niet moet : Wat als die Live CD installatie ineens problemen geeft en X.org helemaal crasht ??
Dan zie ik een hoop mensen naar die enge console kijken en bibberen met hun beentjes ...

XBMC moet je ook gewoon kennen en op elk momenten kunnen fixen !!

Daarnaast ging het over "Krijg je het werkend ?" en dat kan je zeer zeker werkend krijgen. Dit is beginnersweb.nl niet waar alles maar lekker makkelijk moet zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op het moment dat je met XBMC aan de gang gaat ga ik ervanuit dat je sowieso niet van beginnersweb komt en wel een beetje weet wat je aan het doen bent. Ik denk alleen dat 95% van de tijd XBMC Live prima zal voldoen aan de eisen zonder dat je dan enorme stappenplannen door hoeft te banjeren om het te laten werken zoals je wilt (met hardware support video afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Voor mensen die een ION moederboard hebben en moeite hebben om geluid goed via SPDIF/HDMI te krijgen heb ik het volgende uitgeplozen.. In engels, omdat ik deze ook gepost heb op xbmc forum:

I was struggling to get (all) my sound working on my ION330 mobo. With pulseaudio and a default karmic installation, I would have sound for all sources, except menu sounds. Also some DVD's were not working.

However now I have fully working sound with Alsa 1.0.22 and kernel 2.6.32.1. Here's howto do it in Karmic:

Add the PPA:
code:
1
sudo add-apt-repository ppa:ricotz/unstable

Update system with dist-upgrade:
code:
1
do apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade

And install the latest kernel from this repository:
code:
1
install linux-image-2.6.32-10-generic linux-headers-2.6.32-10-generic

Now you can remove pulseaudio and set XBMC to the defaults (analog: default, digital: iec958)

It messed up my grub config, if so start with rescue CD and chroot into the environment and rebuild grub:

code:
1
2
3
#rm /boot/grub/devices.map
#grub-mkconfig
#grub-install /dev/[I]xxx[/I]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai tevreden XBMC op mijn windows xp pc. Alleen reageert mijn computer redelijk traag als XBMC draait. Wordt dit probleem opgelost als ik een losse videokaart koop? Ik heb nu enkel de integrated videokaart. Of ligt het ergens anders aan? Mijn geheugen? De traagheid neemt wel wat af als ik de skin van Confluence naar PM3.HD zet. Ik kijk op videos 1080p.

Ik heb nu dit:
[System Specs]:
CPU: AMD Phenom II X2 550 BE
Moederbord + Bios: ASRock A780GXH/128M + P1.50
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik gebruik XBMC op Ubuntu 9.10. Gaat allemaal prima, behalve een ding:

Ik gebruik 'm ook weleens voor radio. Dan staat m'n tv uit natuurlijk. Als ik 'm wil uitschakelen, drukte ik voorheen gewoon op de aan/uit knop van de kast (die is in Ubuntu gewoon geconfigureerd als netjes afsluiten). Als XMBC draait, dan pikt 'ie dat signaal op en laat 'ie het afsluitmenuutje zien. Hoe krijg ik dat eruit?

Ik wil dus graag als ik op de aan/uit knop van de PC zelf druk, dat dan gewoon mijn systeem helemaal uit gaat. XBMC moet er dus vanaf blijven.

Ik kan in de opties niet echt iets vinden hiervoor. Iemand een idee?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31
strandbal schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:31:
Ik kan in de opties niet echt iets vinden hiervoor. Iemand een idee?
Ergens in de opties bij System zit wel een mogelijkheid om in te stellen welke actie moet worden ondernomen in geval van het uitschakelen. Een van de mogelijkheden is gewoon Shutdown. Kijk nog eens goed naar deze instelling: System -> System -> Power saving -> Shutdown function

[ Voor 9% gewijzigd door thys op 14-01-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat werkt wel als ik de shutdown knop in de skin van XBMC selecteer en dan "shutdown" kies, dan gaat de pc uit. Alleen de powerknop van de PC doet nu helemaal niets.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

strandbal schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:31:
Ik wil dus graag als ik op de aan/uit knop van de PC zelf druk, dat dan gewoon mijn systeem helemaal uit gaat. XBMC moet er dus vanaf blijven.
De powerknop langer (>5 sec) vasthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bobo1on1 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:15:
Antipathie is niet het juiste woord, (geen) interesse zou beter passen.
Het punt is als geen van de developers interesse heeft om ondersteuning voor DXVA in te bouwen, dan komt het er ook niet, en de meeste developers zijn vooral geinteresseerd in linux (waaronder ikzelf).

Iedereen doet het in zijn vrije tijd, dus er zijn ook geen verplichtingen.
:) Ha lijkt erop dat er wel interesse is voor DXVA.....
zie post 1224 en 1225
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=484154#post484154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vlc not only added the support of dxva2 into their player they also created a patch to integrate dxva2 into ffmpeg
Dat is helemaal ideaal. XBMC draait volledig op ffmpeg, dus als de dxva-support daar in terecht komt, zal het heel snel in orde komen voor de Windows-gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Dat is zo mooi aan open source. Een groot softwareweb waar iedereen wat aan heeft. Ik pink soms traantjes weg bij de gedachte aan al die onbaatzuchtigheid op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Belangrijker is dat Elepsus er ook al mee bezig is...

Hij wordt beschreven als :
-elupus - XBMC video player (DVDPlayer) god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 15:47
Ik draai XBMC 9.11 onder Windows Vista op mijn laptop, welke via VGA met mijn Plasma (pana PX80) verbonden is. Ik heb echter constant last van dropped frames en stotterend beeld. De meeste films / series zijn 720p, staan op een externe usb2 HD, en hardware technisch zou alles makkelijk moeten kunnen (ook zonder HW acceleratie onder Windows).

Specs laptop
T8300
2GB
8600GT

Ik heb verschillende bestanden geprobeerd, en alle bestanden werken perfect in bijvoorbeeld media player classic (zonder HW acceleratie), maar geven honderden dropped frames onder XBMC. Hetzelfde probleem had ik onder 9.04 en voorgaande versies. Hoe kan dit? Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Probeer eens de live cd te downloaden en te starten. Kijk of je er dan nog steeds last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
voor iedereen die mijn drama met afstandsbediening heeft gevolgd, ik heb eindelijk een oplossing die nu echt fatsoenlijk werkt! dat de toetsen niet de juiste opdracht gaven zoals p=play maar gewoon p in playlist.. lag aan me Harmony blijkbaar. want als ik me toetsenbord erbij pakte...deed hij het gewoon. dus ik ben manier gaan zoeken om MCE remote werkend te krijgen met xbmc. ir service met irtrans werkte niet.

oplossing voor IRTrans i.c.m. xbmc en MCE remote:
C:\Program Files\IRTrans\remotes
open het file apps en plak deze link onderaan! dit zijn mijn settings, natuurlijk kan je naar je eigen wens instellen. vervolgens harmony op MCE remote instellen en gaan met die banaan!

Wel paar kleine vraagjes:
ik krijg next, prev, prinscreen en mute niet werkend. Ik weet niet of ik de command verkeerd heb of de toets verkeerde naam heb gegeven.
NEXT [KEY].
PREV [KEY],
MUTE [KEY] niet kunnen vinden!
REC [KEY]\printscreen

Daarnaast weet iemand regeltje voor xbmc opstarten? Want ergens stond regeltje voor windows media center ook. dus zou voor xbmc ook moeten kunnen.

bij film info, staat ook naast thumb etc ook trailer...als ik erop klik gebeurt niets, weet iemand hoe dit werkt :9
is er een werkende plugin voor films/tvseries met Nederlands ondertitels:D?

ik heb eindelijk basis functies 100% in orden nu nog fine tunen met extratjes, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sipaan schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:53:
voor iedereen die mijn drama met afstandsbediening heeft gevolgd, ik heb eindelijk een oplossing die nu echt fatsoenlijk werkt! dat de toetsen niet de juiste opdracht gaven zoals p=play maar gewoon p in playlist.. lag aan me Harmony blijkbaar. want als ik me toetsenbord erbij pakte...deed hij het gewoon. dus ik ben manier gaan zoeken om MCE remote werkend te krijgen met xbmc. ir service met irtrans werkte niet.

oplossing voor IRTrans i.c.m. xbmc en MCE remote:
C:\Program Files\IRTrans\remotes
open het file apps en plak deze link onderaan! dit zijn mijn settings, natuurlijk kan je naar je eigen wens instellen. vervolgens harmony op MCE remote instellen en gaan met die banaan!

Wel paar kleine vraagjes:
ik krijg next, prev, prinscreen en mute niet werkend. Ik weet niet of ik de command verkeerd heb of de toets verkeerde naam heb gegeven.
NEXT [KEY].
PREV [KEY],
MUTE [KEY] niet kunnen vinden!
REC [KEY]\printscreen
Voruit dan maar weer........ nog een keer de link!!
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Remote_Buttons

Met Lirc / Eventghost / IR server of wat dan ook daarmee benoem je de buttons.....
en met de keymap benoem je de functies van de buttons in xbmc ;)

Next key :? op harmony of bedoel je skip next.....= skipplus
Prev = Back
Mute = Mute (waarom die niet werkt :? )
Rec = Record
Daarnaast weet iemand regeltje voor xbmc opstarten? Want ergens stond regeltje voor windows media center ook. dus zou voor xbmc ook moeten kunnen.
Ook hier nogmaals de links...lees je trouwens wel de links die ik je geef ?
http://xbmc.org/wiki/inde...ist_of_Built_In_Functions
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Available_actions

Open je keymap met een text editor en kijk eens aandachtig door je keymap, steek je veel van op en zie zo een hoop functies waar je waarschijnlijk nog niet was achtergekomen
bij film info, staat ook naast thumb etc ook trailer...als ik erop klik gebeurt niets, weet iemand hoe dit werkt :9
is er een werkende plugin voor films/tvseries met Nederlands ondertitels:D?

ik heb eindelijk basis functies 100% in orden nu nog fine tunen met extratjes, bedankt _/-\o_
Trailer button werkt ook pas als er een trailer aanwezig is van de movie in je folder.
VB: Moviename-trailer.mp4
http://xbmc.org/wiki/?tit...xml#.3Ctrailermatching.3E
Kun je evt regex nog aanpassen ;)

Btw met Ember kun je ook gelijk trailers downloaden. Deze zijn echer niet geweldig van kwaliteit.
Kunt ook met xbmc apple movietrailers gebruiken. Moet dan wel even instellen dat ie ze download en opslaat.
En kun je ze later hernoemen en verplaatsen naar moviefolder. Deze zijn van top kwaliteit...kun je nm. instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 15-01-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@Poeier

thnx voor je uitleg!!

alleen die links over die keymap had ik al doorgenomen. ik weet niet of ik in mijn geval wat aan hebt. want aan xbmc keymap ben ik niet aangekomen! ik heb van me IRTrans reciver documentje aangepast. daarin staan programma's(wmp, wmc, winamp, windvd etc) in die ondersteund worden en door welk remote(mce, keyboard etc.). ik heb dus voor MCE remote XBMC toegevoegd zoals hier LINKhttp://pastebin.com/d6bcc3167 eigenlijk als irtrans dit standaard in hun software neemt, zou xbmc out of the box moeten doen met MCE remote. alleen bij het invullen van al die codes had ik mute, skip next( volgend liedje ofz), printscreen niet voor elkaar gekregen. ik weet de codes namelijk niet of de benaming van de toetsen. ik had gespiekt bij wmc en winamp etc en die keys overgenomen en xbmc commands ingevoerd(p, x c etc). hoop dat ik niet te vaag bezig ben en je me begrijpt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep, je bent vaag :+
Heb je hier al eens gekeken.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36936

In Part 5 eerste post zie je hoe de mapping van idioteque
Zo zou die er uit moeten zien....
Deze mapping verwijst naar remote.xml !!!

Jouw mapping verwijst naar keyboard.xml dit kan... maar waarom :?
Is alleen maar vragen om problemen. Zoals die met je harmony

Zo heb je ook een Harmony keymap kun je ook gebruiken, zijn gewoon meer mogelijkheden om een remote te laten werken.

KIJK IN JE KEYMAP !!!!! daar vind je je antwoorden op je codes in combinatie met keymap wiki...waar ik nu niet meer naar link! (In jouw geval Keyboard.xml)

:7
MUTE [KEY]mute
NEXT [KEY].[KEY]next_track
PREV [KEY],[KEY]prev_track
REC [KEY]printscreen

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 16-01-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:32:
Yep, je bent vaag :+
Heb je hier al eens gekeken.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36936

In Part 5 eerste post zie je hoe de mapping van idioteque
Zo zou die er uit moeten zien....
Deze mapping verwijst naar remote.xml !!!

Jouw mapping verwijst naar keyboard.xml dit kan... maar waarom :?
Is alleen maar vragen om problemen. Zoals die met je harmony

Zo heb je ook een Harmony keymap kun je ook gebruiken, zijn gewoon meer mogelijkheden om een remote te laten werken.

KIJK IN JE KEYMAP !!!!! daar vind je je antwoorden op je codes in combinatie met keymap wiki...waar ik nu niet meer naar link! (In jouw geval Keyboard.xml)

:7
MUTE [KEY]mute
NEXT [KEY].[KEY]next_track
PREV [KEY],[KEY]prev_track
REC [KEY]printscreen
dat is het juist, met me harmony heb ik zo geen problemen. want er schijnt gewoon als je harmony als keyboard instelt, dat hij tript. nu handelt me IRTrans alles. en die handeld alles perfect tot nu toe( afkloppen) _/-\o_

weetje ik heb echt vaak geporbeerd in die keymaps te kijken, ik vind het gewoon eng, ik zie door de bomen het bos niet meer daar! 8)7

HIER de complete IRTrans documentje, kijk vooral bij appnames etc. dit is veel makkelijkere manier voor mij om te doen, want dit begrijp ik! _/-\o_

alleen dus die skip, mute printscreen etc krijg ik nu niet paraat :+
mute hoeft van mij part niet, alleen skip zou handig zijn ivm muziek

EDIT: ik probeer nog even jou codes, kijken of het doet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

wat gebruiken de Mac gebruikers onder jullie als scraper? Op mijn windows bakje maakt ik met veel plezier gebruik van Ember, ik ben echter volledig over op Mac en heb een alternatief nodig.
(google geeft niet wat ik zoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270

Voor diegene die intresse hebben in het gebruiken van TV Headend en XBMC in combinatie met Ziggo is er goed nieuws. De laatste svn versie van tvheadend werkt nu (beter) met het Ziggo.

Je kan het Ziggo Netwerk ID nu opgeven in de TV Headend configuratie waardoor er sneller en volledig alle services gevonden kunnen worden.

Ook zijn er aanpassingen gedaan aan de Code Word Client (cwc) waardoor TV Headend in combinatie met een NewCS server en een geldige Ziggo Smartcard die zenders waar je toegang toe hebt kan ontsleutelen.

Dus veel test plezier en als er bevinden zijn dan graag melden (bv op de hts-devel mailing list, #hts op freenode etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 07:35
Ik heb het topic doorgelezen over een paar dagen en zie een hoop vragen over DXVA. Nergens echt de antwoorden. Ik kan er overheen lezen hoor, maar ik heb het werkend. Screenshotje als voorbeeld wat dit kan doen:

http://i49.tinypic.com/uvss4.png

1080p MKV file. Werkt prima. Overigens heb ik xbmc.exe als shell ingesteld, vandaar de weinige (zichtbare) processen.

Dit lukt met de DSPlayer, staat gewoon als branch in de repo. Er is wel een probleem in combinatie met Windows 7, daar wil DXVA2.0 niet lekker werken, en DXVA2 is nodig om subtitles te kunnen plaatsen. Opzich niet de grootste ramp dat dat niet werkt natuurlijk. De laatste werkende stabiele build voor Windows 7 was 26269.

Waar ik echter problemen mee heb is de combinatie DSPlayer (rev. 26269) + pvrtesting2. Checkout en builden lukt me nog wel, maar het bij elkaar voegen van twee branches wordt me even iets te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor die het nog niet wisten.. MediaStream 1.5 is uit.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=67439

Dit is nr 2 van mijn favoriete skins dus heb ik een xbox vriendelijke versie gemaakt... :*)
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=67649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
bobo1on1 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:37:
Je moet alle opengl code omzetten naar opengl es en je moet ondersteuning inbouwen voor de hardware decoders van de boxee box, dat is wel iets ingewikkelder dan eventjes compilen.
Damn dat is jammer om horen. Had gehoopt dat het best eenvoudig ging zijn.
Enig idee of Boxee die code gaat/moet vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 14-06 21:38
Ik probeer volgens deze handleiding: http://www.xbmcfreak.nl/x...n-usb-key-met-virtualbox/

XBMCFreak Livecd 9.11 v6 te installeren. Ik krijg netjes het installatie menu van XBMC, maar op een gegeven moment krijg ik een error over OpenGL. Ik meen dat er gevraagd wordt om ander soort drivers. De installatie kan niet voortgezet worden, en moet worden afgesloten.

Ik neem toch aan dat XBMC Live gewoon te installeren moet zijn via Sun VirtualBox, ook al heb ik geen Nvidia ION systeem?

Mijn systeem:
AMD Phenom X4 9550
4 GB geheugen
Geforce 9800GT 1 GB
Windows 7 Ultimate 64 bit

Doe ik iets fout, of komt het gewoon door de Geforce 9800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Buffalo schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:53:
Ik probeer volgens deze handleiding: http://www.xbmcfreak.nl/x...n-usb-key-met-virtualbox/

XBMCFreak Livecd 9.11 v6 te installeren. Ik krijg netjes het installatie menu van XBMC, maar op een gegeven moment krijg ik een error over OpenGL. Ik meen dat er gevraagd wordt om ander soort drivers. De installatie kan niet voortgezet worden, en moet worden afgesloten.

Ik neem toch aan dat XBMC Live gewoon te installeren moet zijn via Sun VirtualBox, ook al heb ik geen Nvidia ION systeem?

Mijn systeem:
AMD Phenom X4 9550
4 GB geheugen
Geforce 9800GT 1 GB
Windows 7 Ultimate 64 bit

Doe ik iets fout, of komt het gewoon door de Geforce 9800GT?
Probeer eens anders versie v7. In v6 zaten nog een aantal fouten, namelijk. Verder zijn mijn versies niet echt officiele versies, dus ik denk dat GoT niet de beste plek is om te vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 18-01-2010 13:33 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Is het mogelijk om met het meest recente model van de Mac Mini (€549,-). 1080p materiaal af te spelen? Ik lees nogal verschillende berichten op het net...

Ik weet dat het met de 9400m zou moeten kunnen, iemand een persoonlijke ervaring?

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-v op 18-01-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 14-06 21:38
Erhnam schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Probeer eens anders versie v7. In v6 zaten nog een aantal fouten, namelijk. Verder zijn mijn versies niet echt officiele versies, dus ik denk dat GoT niet de beste plek is om te vragen.
Die XBMCFreak LiveCD is dus van jou hand? Ik zal mijn vorige bericht anders ook even op XBMC Freak posten.
Eerst probeer ik v7 even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er iets veranderd aan de webinterface van xbmc? sinds ik ben overgestapt naar 9.11 kan ik niet meer inloggen via http Je moet nu (verplicht) een login en paswoord instellen voor je webserver (niet enkel voor de ftp-server) en die staat standaard op xbmc/xbmc maar dit werkt niet. Heb het dan es veranderd naar l/p xbox/xbox maar krijg steeds het l/p browservenster te zien na ingave van de l./p

't is wel een build van 1 januari 2010 dus mss last van een nieuwjaarskater :)
weet er iemand een hack om, zoals voorheen, zonder l/p te werken? in de xbmc/web fodler staat geen .htaccess ofzo dus het moet ergens in de code zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Wachtwoord leegmaken en de webserver opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 07:35
Iemand die enig idee heeft hoe ik het voor elkaar kan krijgen zowel dsplayer als pvrtesting2 in 1 build te krijgen? Ik heb hier de beschikking over Visual Studio 2008 en de DirectX SDK, dat is het probleem niet. Het probleem is dat het allebei branches zijn. Waren het patches geweest was het me wel gelukt, maar dit is bijzonder lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Ik heb dat al eerder aangekondigd, maar helaas had ik toen een gebrek of tijd, maar ik ben bezig met een scraper voor Moviemeter. Ik ben ondertussen aardig ver gevorderd en wil hier even een status update plaatsen.

In principe heb ik alle basis informatie af. Wat lijdt tot de volgende screenshots:
Confluence Skin
PM3.HD Skin
Rapier Skin
Rapier Skin

Op dit moment haal ik de acteurs op van IMDB omdat daar ook de rol vermeld wordt. Maar dit wil ik configurabel maken. Ook moet ik fanart nog toevoegen en de mogelijkheid voor NFO's. Maar dit is allemaal voor later.

Ik maak deze versie nog niet publiekelijk toegankelijk maar mocht je hem willen testen/gebruiken dan kun je mij mailen of pm'en. Graag zou ik ook tips willen ontvangen over welke dingen beter kunnen, welke dingen mis gaan en welke dingen nog ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:
Ik heb dat al eerder aangekondigd, maar helaas had ik toen een gebrek of tijd, maar ik ben bezig met een scraper voor Moviemeter. Ik ben ondertussen aardig ver gevorderd en wil hier even een status update plaatsen.

In principe heb ik alle basis informatie af. Wat lijdt tot de volgende screenshots:
Confluence Skin
PM3.HD Skin
Rapier Skin
Rapier Skin

Op dit moment haal ik de acteurs op van IMDB omdat daar ook de rol vermeld wordt. Maar dit wil ik configurabel maken. Ook moet ik fanart nog toevoegen en de mogelijkheid voor NFO's. Maar dit is allemaal voor later.

Ik maak deze versie nog niet publiekelijk toegankelijk maar mocht je hem willen testen/gebruiken dan kun je mij mailen of pm'en. Graag zou ik ook tips willen ontvangen over welke dingen beter kunnen, welke dingen mis gaan en welke dingen nog ontbreken.
en ik dacht dat de heiligen de wereld uit waren _/-\o_ respect voor werk die je aflevert!
ik gebruik nu ook een moviemeter scrapper( Waarschijnlijk dus de vroege versie van jou) en wat me opvalt is dat thumbs kwaliteit niet zo hoog is. weet niet of mogelijk is dit ergens anders van te halen:P daarnaast deden tijdsduur etc niet, wat nu uit je screens belijkt dat ze wel doen. echt tof O-)
ik weet niet of het mogelijk is, maar zou ook trailers bij films gedownload kunnen worden? zodat als ik bij me Rapier skin, bij info van een film op trailer klik dat ie eindelijk iets gaat doen :P .. ik hoop dat je hieruit weer wat inspiratie opdoet.

bedankt voor je werk, ik( en meerdere denk ik) kijk(en) uit naar een publieke versie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Ik heb nog geen eerdere versie geplaatst dus denk dat je dan een andere versie hebt.

Voor de liefhebber zet ik hier maar gewoon de url neer naar de scraper:
http://www.theghost16.nl/...oviemeter_scraper_0.1.rar
Zorg er voor dat je films een structuur hebben als: TITEL (JAAR)
Dan zou in principe alles goed moeten gaan.

Deze is iig te gebruiken onder windows. Graag hoor ik hoe hij bevalt bij anderen en of er dingen zijn die niet goed werken. Graag met vermelding van de titel en het jaar en het verwachte resultaat.

Alle meldingen kunnen naar mijn gemaild worden.

Trailers is idd een goed punt en ik zal kijken of ik daar wat aan kan doen. Ik verwacht vanavond een nieuwe versie te kunnen maken met wat meer functionaliteit.

[ Voor 0% gewijzigd door The_Ghost16 op 26-01-2010 16:38 . Reden: URL aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:14:
Ik heb nog geen eerdere versie geplaatst dus denk dat je dan een andere versie hebt.

Voor de liefhebber zet ik hier maar gewoon de url neer naar de scraper:
http://www.theghost16.nl/moviemeter_scraper_0.1.rar
Zorg er voor dat je films een structuur hebben als: TITEL (JAAR)
Dan zou in principe alles goed moeten gaan.

Deze is iig te gebruiken onder windows. Graag hoor ik hoe hij bevalt bij anderen en of er dingen zijn die niet goed werken. Graag met vermelding van de titel en het jaar en het verwachte resultaat.

Alle meldingen kunnen naar mijn gemaild worden.

Trailers is idd een goed punt en ik zal kijken of ik daar wat aan kan doen. Ik verwacht vanavond een nieuwe versie te kunnen maken met wat meer functionaliteit.
dan heb ik idd een andere versie. dit klinkt meer belovend dan wat ik heb:)
dan vraagje over de films structuur, voorbeeld:
The Forbidden Kingdom (2008) (dit staat op IMDB)
of
Forbidden Kingdom, The (2008) ( dit staat op movie meter)
of maakt het geen drol uit? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Heb het even snel getest maar volgens mij maakt het niks uit. Hij vind in beide gevallen dezelfde (de juiste) film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:28:
Heb het even snel getest maar volgens mij maakt het niks uit. Hij vind in beide gevallen dezelfde (de juiste) film.
okej bedankt! genoeg reden om over te stappen voor mij! ik werd gek van bij andere scrappe. ene film moest wel andere weer niet :'(

bedankt weer, ik hoor het graag wanneer je een versie online hebt met meer mogelijkheden zoals je zei _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@the_ghost16
hoe kan ik je mailen of pm sturen m.b.t. moviemeter scrapper? heb alle snufjes van tweakers nog niet ontdekt..weet niet hoe dat moet :+

[ Voor 9% gewijzigd door heval op 19-01-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Mijn mail stond niet openbaar zag ik maar deze is nu te vinden op de volgende pagina:
Profiel The_Ghost16

Maar om de scraper te downloaden kun je ook de link in een post van mij een paar posts terug nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
ik zag al voor movies een scrapper voorbijkomen(Ember). is er ook iets voor TV series? of iets om series te renamen, veel afleveringen van mijn series worden niet opgenomen O-)

daarnaast heb ik opensubtitle_OSD getest. werkt aardig, alleen helaas geen Nederlandse ondertitels in alle geteste gevallen. weet iemand iets anders wat wel Nederlands subs vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sipaan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:56:
ik zag al voor movies een scrapper voorbijkomen(Ember). is er ook iets voor TV series? of iets om series te renamen, veel afleveringen van mijn series worden niet opgenomen O-)

daarnaast heb ik opensubtitle_OSD getest. werkt aardig, alleen helaas geen Nederlandse ondertitels in alle geteste gevallen. weet iemand iets anders wat wel Nederlands subs vind?
Media Companion kan ook series scrapen.

Opensubtitle_OSD heeft wel zeker nederlandse ondertitels.
Moet alleen in OSD script instellen welke taal je wilt downloaden.

Als je de Google pagina had gelezen had je gezien dat er script instellingen zijn !!
http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Media Companion kan ook series scrapen.

Opensubtitle_OSD heeft wel zeker nederlandse ondertitels.
Moet alleen in OSD script instellen welke taal je wilt downloaden.

Als je de Google pagina had gelezen had je gezien dat er script instellingen zijn !!
http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/
okej bedankt ik ga zeker die Media Companion proberen!

ik had bij Opensubtitle zelf gekeken of er instellingen waren en die waren dus niet. kwam er niet op om bij OSD ook te kijken. daarnaast had ik het via Repo Installer binnengehaald en wist niet eens dat google pagina had :+ nogmaals bedankt! XBMC komt wel nu voor MIJ dichtbij de perfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snel 2 vraagjes..
1) mijn *.tbn thumbs worden niet meer herkent sinds ik heb geupgrade naar 9.11, is dit gewijzigd?
2) ik heb xbmc op mijn macbook pro geïnstalleerd, heb geen apple remote maar wel een harmony 885 maar wat stel ik in als device voor die mac remote? xbmc staat er net en die boxee werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Probleempje:

XBMC 9.11
Windows Home Server (win2k3)
Philips IR Ontvanger OVU412000
Logitech Harmony Remote 555

-Xbmc doet het prima
- OVU412000 geinstalleerd met de MCE Replacement Driver
- Harmony, zowel de mce remote als de mce keyboard toegevoegd

Maar het werkt niet... snik iemand een idee?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
voeg de ovu toe als device in je harmony
dat is althans de enige afwijking met de situatie hier, al heb ik dan xbmc live,

[ Voor 50% gewijzigd door Sr_Ogel op 20-01-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Centropy schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:23:
Maar het werkt niet... snik iemand een idee?
Search gebruiken van dit topic en MCE intikken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 21-01-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Voor de geinteresseerden, het was al mogelijk om Blu-ray schijven op Linux te bekijken, dit is nu door iemand ook in een uitvoerbaar script gegoten voor XBMC. Sommigen schijnen nog problemen te hebben met audio, maar daar gaat aan gewerkt worden!

NL: http://www.xbmcfreak.nl/blu-ray-disk-in-xbmc/
EN: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=67420

Ik weet dat ik vanavond in ieder geval wat te doen heb :D

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

nero355 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:20:
[...]

Search gebruiken van dit topic en MCE intikken ;)
Gedaan , niets van belang kunnen vinden, en met de tip van de ovl toevoegen werkt helaas ook niet, ik denk dat het misgaat met de driver oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Centropy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:38:
Gedaan , niets van belang kunnen vinden, en met de tip van de ovl toevoegen werkt helaas ook niet, ik denk dat het misgaat met de driver oid?
sipaan in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Vanaf daar verder lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214333

M-Opensource schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:41:
Voor de geinteresseerden, het was al mogelijk om Blu-ray schijven op Linux te bekijken, dit is nu door iemand ook in een uitvoerbaar script gegoten voor XBMC. Sommigen schijnen nog problemen te hebben met audio, maar daar gaat aan gewerkt worden!

NL: http://www.xbmcfreak.nl/blu-ray-disk-in-xbmc/
EN: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=67420

Ik weet dat ik vanavond in ieder geval wat te doen heb :D
Erg mooi, maar wat baal ik er van dat ik een Asrock Ion 330HT heb gekocht zonder BD drive. Ik had niet verwacht dat de DRM zo gemakkelijk te omzeilen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Anoniem: 214333 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:39:
[...]

Erg mooi, maar wat baal ik er van dat ik een Asrock Ion 330HT heb gekocht zonder BD drive. Ik had niet verwacht dat de DRM zo gemakkelijk te omzeilen zou zijn.
Zodra ik het werkend heb met de bd-drive van m'n broertje ga ik zelf ook een drive kopen, ze zijn nu tenminste betaalbaar aan het worden :D

Helaas heb ik het zelf nog niet helemaal voor elkaar, na de handleiding lijkt alles geinstalleerd maar werkt het script niet. Het XBMC script geeft een verwijzing naar MAKEMKVCON met de STREAM optie. Echter wordt de MAKEMKVCON bij mij niet aangemaakt in de /usr/bin/

Wel heb ik daar de MAKEMKV tool, maar die is gebaseerd op een GUI. Had iemand anders meer succes?

(edit)
Ik heb inmiddels het een en ander ontdekt , wanneer je de binary download ipv van de source (te vinden op http://www.makemkv.com/do...v_v1.4.11_beta_bin.tar.gz). Als je deze uitpakt in Linux dan vind je de MAKEMKVCON binary waarnaar wordt verwezen in het script :)

[ Voor 15% gewijzigd door M-Opensource op 22-01-2010 08:10 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Sinds de update van XBMC 9.04 naar 9.1, krijg ik aanzienlijk minder (ben hem eigenlijk nog niet eens tegengekomen) de foutmelding "Te veel onderbroken punten".

Vanavond eens kijken of uitzending gemist nu wel wil werken. Apple movie trailer lite werkt nu perfect!

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
ik heb klein probleempje, als ik nu me mediacenter start en xbmc start automatisch. maar nu uit het niets, krijgt in begin xbmc geen focus. dus ik moet toetsebord bij pakken en ALT+TAB drukken om te schakelen naar xbmc. iemand een idee om xbmc altijd op voorgrond weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 21:26
@Sipaan:
Dat probleem had ik op een gegeven moment ook.
Ik heb het uiteindelijk omzeild met startup-delayer.
(Dit werkt 95% van de keren okay. Meer delay = meer kans ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand ervaringen met XBMC onder Ubuntu Karmic (Kubuntu eigenlijk)? Bij het opstarten is het afschuwelijk traag. Interface is niet te regelen en load schiet omhoog (gezien uptime, ps en top). Als ik vervolgens naar bijvoorbeeld tty1 (Ctrl+Alt+F1) ga en weer terug switch, is het gehele probleem weg en is XBMC probleemloos te gebruiken.

Als je XMBC in de console start zie je niets bijzonders. En op internet zijn best wat algemene topics te vinden over de traagheid van XBMC, maar bij mij is het specifiek het switchen wat het probleem oplost. :s

Of je checkt niet even of de desktop effects met composite uitstaan...

Goed, in ieder geval is het mooie software die ik wel vaker wil gebruiken. Gebruikt iemand het ook met autostart op een andere tty? Eigenlijk wil ik wel standaard mijn desktop hebben, maar dat onder tty6 dan toch XBMC al klaar staat (en handig heen- en weer te switchen valt).

[ Voor 24% gewijzigd door mithras op 22-01-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hmm ik wel een beetje last van stotteringen met sommige 1080i HDTV caps. Beetje vreemd gezien het feit dat 40mbit 1080p flawless gaat. Ik gebruik overigens VDPAU. Wellicht dat er iets niet helemaal goed gaat met deinterlacing ofzo. Iemand die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 16:58
Nu ik mijn nieuwe ION bordje binnen heb (Zotac IONITX-A-E), wil ik er natuurlijk XBMC op gaan draaien.
Ik had nog een MCE remote/receiver liggen en die wil ik gebruiken omdat ik had gelezen dat XBMC Live die out-of-the-box ondersteunt.
Maar helaas:
- in XBMC Live op het ION bord werkt die niet
- in XBMC Windows 7 op het ION bord werkt die wel
- in XBMC Live op een andere machine werkt die wel
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken naar een oplossing?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-06 16:26
Een aantal korte vragen:

Is het voor XBMC het beste om windows 7 of xp te draaien? Ik wil namelijk mijn oude laptop ( een MS 1057. 2.1 dual core, 2 gb ram ) als media center gebruiken.

Daarnaast, volgens de helpdesk kan ik met mijn logitech harmony advanced de laptop niet besturen, want de harmony ondersteunt geen bluetooth. En mn laptop ondersteunt ondersteund geen infrarood. Zijn er nog andere manieren om de laptop te kunnen besturen met de harmony, anders moet ik een (draadloos) toetsenbord en muis erop aansluiten.

Als laatste wou ik graag weten of een draadloos harde schijf ook werkt zonder dat de laptop aanstaat. Ik wil namelijk niet de films en muziek downloaden vanuit mijn laptop die ik als media center wil gebruiken, maar vanaf mijn desktop computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Mr_Blobby schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:00:
Nu ik mijn nieuwe ION bordje binnen heb (Zotac IONITX-A-E), wil ik er natuurlijk XBMC op gaan draaien.
Ik had nog een MCE remote/receiver liggen en die wil ik gebruiken omdat ik had gelezen dat XBMC Live die out-of-the-box ondersteunt.
Maar helaas:
- in XBMC Live op het ION bord werkt die niet
- in XBMC Windows 7 op het ION bord werkt die wel
- in XBMC Live op een andere machine werkt die wel
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken naar een oplossing?
Op het XBMC forum?

Zoek daar eens naar LIRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Beetje wazig verhaal maar goed:
- Volgens mij is XBMC Live de beste optie in plaats van Windows7, Windows XP
- Je kunt een usb Infrarood receiver aanschaffen en daarmee je Logitech Harmony gebruiken
- Je laatste vraag is helemaal vaag, maar XBMC heeft ondersteuning voor Samba shares. Als jij dus download via je desktop en die schijf deelt in je netwerk, dan kun je de bestanden idd bekijken op je mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
ik heb hier al een tijdje xbmc draaiend gehad met mijn ambx setje, maar nu ben ik laatst overgestapt naar mpc-hc en windows 7x64, omdat die dxva acceleratie heeft wat wel zo prettig is, echter werkt ambx in combinatie met mpc-hc niet (tenminste, ik heb het niet voor elkaar gekregen). Nu is dus mijn vraag, is het mogelijk om xbmc met ambx en dxva werkend te krijgen, of moet ik dan terug naar mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:46
Welke gpu raden jullie aan voor support van video en audio over hdmi?

Ik gebruik momenteel mijn main PC (windows 7) voor XBMC maar daar zit een onboard geluidskaart in en een ATI Radeon X1950XT (welke helaas geen HDMI aansluitingen heeft). Deze wil ik graag vervangen zodat audio en hdmi over éen kabel lopen. Hierdoor heb ik een kabel minder nodig en kan ik gebruik maken van lipsync zodat ik eindelijk af ben van niet gelijk lopende audio en video (of is dat een verkeerde illusie?)

Mijn huidige hardware:

PC: Intel C2D 6600, Asus P5W DH Deluxe mobo, ATI X1950XT
AVR: Onkyo TX-SR707
TV: Samsung PS50B650

Het liefst wil ik een videokaart die hw versnelling levert voor 1080p content en de HD audio formaten ondersteund.

Hopelijk hebben jullie goede tips, want ik heb zo het gevoel dat hetgeen ik wil nog gemaakt moet worden :)

cheers! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als je niet wil herinstalleren een ATI 5670 ofzo en indien je dat wel wil een nVidia kaart + Linux gebaseerde XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
thetvdb.com ligt plat? ik kan geen info ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Hij reageerd geheel niet dus het is niet het probleem van de instellingen of de harmony ik denk dat het met de driver misgaat, wie gebruikt welke driver voor de Philips IR receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 10:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kan je met een XBMC live cd ook opstarten als je geen HDD hebt? Ik heb alle hardware namelijk behalve de HDD, die moet nog binnekomen. Ik kan niet wachten en ik wil zo graag nu al wat klooien met XBMC....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Pagina: 1 ... 4 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.