Mar2zz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 06:39:
[...]
In de laaste xbmc for xbox build zijn wat issues gefixed mbt tot video. Ik had ook last van vastlopertjes en video's die niet wilden starten, dus a lot of reboots. lijkt er op dat dit nu niet meer zo is.
[...]
Thanks.
Ik heb mijn oude XBOX (aangesloten op een redelijk Philips Flatscreen die in ieder geval 720p kan afspelen) geüpdate naar de nieuwe “T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316” build (download
hier). Ik heb de laatste SVN build genomen en niet de Stable. Ik kwam van een december 2009 build dus ik was al redelijk up to date.
Daarna heb ik een aantal skins gedownload en getest:
• de Confluence skin revision 25498 (en wel met de xbox-textures (download
hier)
• de Waffa 1.9 mod van MiniMeedia (download
hier)
• de Rapier skin 3.06 geprobeerd (download
hier)
Belangrijk is dat je een memory efficiënte skin hebt (XBOX resized textures en instelbare views).
Het zijn allemaal prima skins maar performance is problematisch op de oude XBOX. In de bestandsweergave is het allemaal goed te doen maar in de Library mode bleef mijn Xbox toch te regelmatig hangen. Zeker als je al je fanart etc. niet op orde hebt. NA het op orde brengen van mijn thumbs/fanart zijn een hele hoop bugs verholpen. Alleen uit de screensaver komen zorgt voor het niet correct weergeven van de skin en hij loopt toch nog zo nu en dan vast.
Anyway, het op orde brengen van mijn thumbs/fanart heeft mij een eind verder gebracht.
Nu wil ik 720P content gaan afspelen. Hiervoor heb ik mijn XBOX op NTSC (m.b.v. enigmah in mijn Dashboard) gezet en de 480P en 720P
(1080i uit!) optie's in XBMC geactiveerd. So far so good.
Bij het afspelen van 720P content (1280*720@6300 is de bovengrens; beter is 1280x576 of 1280*688) gebeurd er niks. Ik gebruik de standaard Mplayer. Dit is een goed test-bestand:
http://ul.to/mhwm66 voor het testen van 720P MKV.
Mijn video instellingen zijn als volgt:
Rendermethode: Hoge kwaliteit Pixel Shader V2
Resolutie: 720P 16:9
Framerate conversie: geen
Flikkerfilter: uit
Verzachten: uit
Bij de systeeminfo zie ik dat mijn beeld toch op 1080i staat (ondanks enkele herstarts en mijn instellingen) en dat er maar 25mb geheugen vrij is.
Het blijkt dus dat het in het beschikbare vrije geheugen zit. Na wat testwerk blijkt de MiniMeedia Waffa skin toch het beste te presteren, nl. 35 Mb vrij na een herstart. En guess what.... Vanuit de verkenner start hij het Crank test bestand op met maar enkele framedrops. Hij doet dit nog niet vanuit de skin. Iemand nog tips om geheugen op te schonen?
Nog enkele geheugen tweaks:
* UPNNP & Webserver uitzetten
* Aangezien je sowieso een skin nodig heb waarbij je views moet kunnen uitzetten kan je het best in elke categorie (movies / video / music / pictures / programs) de 3D coverview uitzetten.
* Thumbs weergave verkleinen
* de laatste mogelijkheid is om heel je fanart / thumb library te verkleinen naar 1280*720 ( of evt. 960X540) (delete the videodb and your thumbnail cache and then re-scan the library. Works fine for me even with 512kb thumbs. (also make sure that the fanart in>UserData>Thumbnails>Video>Fanart is also reszied) I use IRFANVIEW for batch image re-sizing
[
Voor 20% gewijzigd door
Bulkzooi op 07-01-2010 21:46
. Reden: edit omdat ik iets verder ben gekomen ]