Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54
LB06 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:51:
[...]

Heeft weinig met XMBC te maken maar SCART kan simpelweg geen hogere resoluties dan PAL/NTSC aan. [...]
Da's nou ook weer niet waar. :)
Scart is maar een connector-type, je kan er dus meer over sturen dat wat officieel ondersteund wordt.

Wiki-quote:
SCART cannot officially carry non-RGB (e.g., YPbPr) component video signals, which are gaining ground as an improvement over S-Video in markets where SCART is not used. However, some manufacturers of set-top-boxes and DVD players are known to provide optional (menu-selectable), non-standard YPbPr output through the pins that are officially reserved for RGB color components.
En voorbeeldje van zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/yuv-rgb-scart-adapter.jpg

[/off-topic] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 16:58
LB06 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:09:
XBMC werkt echt fantastisch hier. Ik heb een NAS servertje staan hier en ik wilde eens kijken hoe makkelijk het zou zijn om deze om te toveren tot een NAS/HTPC combi.

Ik had wel verwacht dat het enigszins een uitdaging zou om dit voor elkaar te krijgen, met VDPAU enzo, maar dat valt me alleszins mee. Kwestie van installeren en gaan met die banaan. Ik kijk eigenlijk alleen maar 1080p films en veelal 720p series, dus ik was heel erg benieuwd hoe dat zou gaan qua configuratie en qua performance.

Mijn servertje beschikt namelijk slechts over AMD Athlon Sempron 170, wat zonder GPU acceleration natuurlijk nooit voldoende gaat zijn om 1080p af te spelen. Wel moet ik toegeven dat ik bij de aanschaf van mijn server lichtelijk had geanticipeerd op een HTPC, dus ik heb er wel een NVIDIA Geforce G210 in gezet. Ik wist namelijk dat deze kaart deze laatste VDPAU feature set zou ondersteunen.

Maar goed, op beide fronten zat het wel snor. Install & Go. 1080p wordt zonder problemen afgespeeld met slechts 10 tot 20% CPU usage. En dat voor een CPU van €29 en een GPU kaartje van €35! Zeker in combinatie met de XBMC Remote app voor de iPhone/iPod Touch werkt het geniaal moet ik zeggen!
Voor dergelijke prijzen zit ik eraan te denken om mijn HTPC te upgraden voor 1080p playback mogelijkheden.
Kan jij bevestigen dat de beruchte "Bird scene" stottervrij afspeelt op jouw hardware?
Bijv. 42 Mbit variant hier te vinden, of zelfs de "Killa" variant: hier te vinden?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:20
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
ik heb net de laatste t3ch build op mijn xbox gezet maar natuurlijk vergeten mijn sources op te slaan, nu ziet hij via add source en dan windows network (SMB) geen computers meer. heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Via XBMC onder Windows 7 met een ION 330 systeempje (Asus EB1501) is dit een hopeloze zaak maar Windows en XBMC is tot op heden ook geen gelukkige combinatie met lichtere hardware waarbij de ION 330 ook beslist genoemd mag worden.
Mogelijk geeft de Ubuntu/XBMClive-versie een flinke verbetering maar ik heb een persoonlijke voorkeur voor Windows 7.

-=offtopic=-
Beide video's zijn wel stottervrij weer te geven met Windows 7 onder MediaPortal.
-=ontopic=-
Mr_Blobby schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:18:
[...]

Voor dergelijke prijzen zit ik eraan te denken om mijn HTPC te upgraden voor 1080p playback mogelijkheden.
Kan jij bevestigen dat de beruchte "Bird scene" stottervrij afspeelt op jouw hardware?
Bijv. 42 Mbit variant hier te vinden, of zelfs de "Killa" variant: hier te vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-01-2010 15:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 17:37
Fire69 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 07:45:
[...]

Da's nou ook weer niet waar. :)
Scart is maar een connector-type, je kan er dus meer over sturen dat wat officieel ondersteund wordt.

Wiki-quote:

[...]

En voorbeeldje van zoiets:
[afbeelding]

[/off-topic] :)
Dat zei ik toch ook. Er kan onofficieel YUV worden verstuurd zei ik.

Maar ook met YUV kun je over SCART geen 1080p afspelen. Neem bijvoorbeeld RGB SCART kabels voor de consoles. Qua signaal is RGB minstens even goed als YPbPr, maar toch kun je met dergelijke kabels niet verder komen dan 480i en misschien 480p, maar dan houdt het toch echt op.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mr_Blobby schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:18:
[...]

Geen enkel probleem.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daar houdt het meestal op omdat het niet de bedoeling is om HD over scart te sturen, maar scart is niet meer dan een kabeltje met een stekker eraan, net zoals component.
Als je dus component over een scart-kabel stuurt, en je hebt een apparaat die dit begrijpt, kan HD geen probleem zijn. :)

Voorbeeldje:
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=492623

Blijkbaar heeft de TS daar een Acer met scart erop waar je via een bijgeleverde kabel component kan over sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben bezig met een nieuwe livecd versie van xbmc 9.11. Bedoeling is om de drivers voor de asrock ion 330 ht op de livecd te integreren. Voor de geinteresseerde zie mijn signature.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 16:28
Onder Ubuntu 9.10 met xbmc 9.11 had ik een vervelend probleem.

Bij elk video formaat (divx, xvid, x264, h264) en elk bestand sprong de video soms 5 minuten terug na een willekeurige periode (soms 5 minuten, soms een halfuur). Na vanalles uit te testen (verschillende nvidia drivers, opties in schermbeveiliging) vond ik vandaag de oplossing.

Blijkbaar lag de oorzaak bij mijn draadloos toetsenbord of muis. En aangezien ik toch al een tijdje zat uit te kijken naar de 'Logitech Cordless Mediaboard Pro" (een bluetooth toetsenbord met touchpad) , ben ik deze vandaag gaan kopen. Probleem blijkt nu opgelost.

Eigenaardig genoeg deed dit probleem zich niet voor met xbmc 9.04 onder ubuntu 9.04. Ik weet nu ook niet of het probleem te wijten was aan de nieuwe xbmc of de nieuwe ubuntu, maar ik ben wel tevreden dat het voorbij is.
Mijn vorige draadloze muis (IR) werkte maar tot een afstand van 1.5meter, en het goedkope toetsenbordje dat ik had kwam met een receiver die meer weg had van een discolamp (lees: vervelende felle blauwe LEDlampjes).

Mijn volgende aankoop word een passief gekoelde nvidia GT210, daar mijn huidige nvidia 7600 geen vdpau ondersteunt en mijn AMD X2 3800+ enkel 720p kan trekken, geen 1080p.

Maar bon, ik post dit berichtje dus om jullie eventuele kopzorgen te besparen.

Desktop ; Htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:12:
Via XBMC onder Windows 7 met een ION 330 systeempje (Asus EB1501) is dit een hopeloze zaak maar Windows en XBMC is tot op heden ook geen gelukkige combinatie met lichtere hardware waarbij de ION 330 ook beslist genoemd mag worden.
Mogelijk geeft de Ubuntu/XBMClive-versie een flinke verbetering maar ik heb een persoonlijke voorkeur voor Windows 7.
Heb je de DSPlayer al eens geprobeerd. ;) Blijkt goed te werken
http://xbmc.org/forum/sho...=61355&highlight=dsplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
Djiezes schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:33:
Blijkbaar lag de oorzaak bij mijn draadloos toetsenbord of muis. En aangezien ik toch al een tijdje zat uit te kijken naar de 'Logitech Cordless Mediaboard Pro" (een bluetooth toetsenbord met touchpad) , ben ik deze vandaag gaan kopen. Probleem blijkt nu opgelost.
Ik ben ook opzoek naar een toetsenbord, maar die logitech is bijna niet te verkrijgen, waar heb je hem vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

Gezien het topic verloop vraag ik me af of er mensen zijn die interesse hebben in een apart topic voor XBMC op de oude XBOX?

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 16:28
Tito129 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:13:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een toetsenbord, maar die logitech is bijna niet te verkrijgen, waar heb je hem vandaan.
Hier op de hoek in een computershop genaamd "Compoint", voor 39€ (13€ voor een usb-bluetooth adapter). In Gent, Belgie. Het is een PS3 versie, maar die werkt vlekkeloos onder Ubuntu.
Ik zie dat die nog in de pricewatch staan ook, dus mssch beter online bestellen als je het nergens anders vindt?

Desktop ; Htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Misschien een oplossing voor het .iso probleem is om vlc als player te gebruiken, die pakt toch ook iso's en anders mediaplayerclassic. Wellicht werkt dit ook met windowspaden. ik heb een laptop waarop ik xbmc niet aan de praat krijg, en mijn desktop staat in een koude kamer, dus kan zelf niet testen. Iemand?

Voor een andere externe player pas je playercorefactory.xml aan (wel de ouwe backuppen). deze staat in xbmc/system/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<playercorefactory>
<players>
<player name="vlc" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
<filename>/usr/bin/vlc</filename>
<args>--fullscreen</args>
<hideconsole>true</hideconsole>
<hidecursor>true</hidecursor>
<forceontop>true</forceontop>
</player>
</players>
<rules action="prepend">
<rule filetypes="avi" filename="*.avi" player="vlc"/>
</rules>
</playercorefactory>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:06
Tito129 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:13:
[...]

pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)? Komplett verwacht m over 10 dagen weer op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bulkzooi schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:31:
Gezien het topic verloop vraag ik me af of er mensen zijn die interesse hebben in een apart topic voor XBMC op de oude XBOX?
is er al :+
Het Grote Xbox Topic Deel 11

Maar uhh...... Goede en positieve ervaringen opdoen met xbmc..... xbox!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 06-01-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waar is dat topic dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xbmc op oude xbox ...nou hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah.. ok dan. :P

Iemand hier die de builds van Tiben20 met DSPlayer gebruikt?
Doet het wel aardig moet ik zeggen! Mag van mij wel standaard worden als alle bugjes eruit zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

@Poeier: Heb jij geen problemen dan met de Library mode? Gewoon vanuit de bestandsview doen meerdere skins het prima maar zodra ik Library mode aanzet slaat mijn oude XBOX om de haverklap vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan moet je MiniMeedia Waffa! gebruiken en de views die je niet wil uitzetten!!!1111oneoneone

Sorry Poeier, ik ben je te snel af! :+

[edit]
Kijk even hierboven ergens, daar staat een linkje naar xbox-friendly skins.
Ik gebruik Confluence met de xbox-textures erin.
Werkt lekker :)

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 06-01-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb ik ook al geprobeerd en dit geeft inderdaad een duidelijke verbetering maar nog steeds niet voldoende voor een vloeiende weergave.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:25:
Dan moet je MiniMeedia Waffa! gebruiken en de views die je niet wil uitzetten!!!1111oneoneone

Sorry Poeier, ik ben je te snel af! :+

[edit]
Kijk even hierboven ergens, daar staat een linkje naar xbox-friendly skins.
Ik gebruik Confluence met de xbox-textures erin.
Werkt lekker :)
:) je hebt helemaal gelijk ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 06-01-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265874

Bij krijg bij 'MOVIES' heel veel Streams als movie staan
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg ? of instellingen moet aanpassen.
Ben beginnende Xbmc gebruiker maar vind het nu al 1 en al lof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bulkzooi schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:19:
@Poeier: Heb jij geen problemen dan met de Library mode? Gewoon vanuit de bestandsview doen meerdere skins het prima maar zodra ik Library mode aanzet slaat mijn oude XBOX om de haverklap vast.
In de laaste xbmc for xbox build zijn wat issues gefixed mbt tot video. Ik had ook last van vastlopertjes en video's die niet wilden starten, dus a lot of reboots. lijkt er op dat dit nu niet meer zo is.
2009-12-30 26190 [XBOX] changed: Make mplayer the default video player again since
it seems to have less problems. Also tweaked the cache settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 07:23
Boxee heeft gisteren op de CES o.a. de afstandsbediening voor de Boxee-box gepresenteerd.

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/986/remotel.jpg

Best bijzonder.. een afstandsbediening met een QWERTY-toetsenbord op de achterkant.
De afstandsbedieningen gaan ook in de losse verkoop, dus ook een mooi apparaat voor de bediening van XBMC lijkt mij. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Wel beter ja AB's met keyboard. Poste in het vorige topic al het Lenovo geval: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/imagenormal/1261993504.jpeg

Een trackball met keyboard

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bigfoot87 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:42:
Boxee heeft gisteren op de CES o.a. de afstandsbediening voor de Boxee-box gepresenteerd.

[afbeelding]

Best bijzonder.. een afstandsbediening met een QWERTY-toetsenbord op de achterkant.
De afstandsbedieningen gaan ook in de losse verkoop, dus ook een mooi apparaat voor de bediening van XBMC lijkt mij. :)
Nice!
Vroeg me al af hoe dat ding makkelijk te gebruiken zou zijn met zo weinig toetsen, maar toen hadden ze de achterkant nog niet getoond! :P

En het is RF, dus je kan die Boxee Box gewoon ergens wegproppen. Super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 14-06 21:38
Aangezien ik nog geen reactie heb gehad nog maar eens mijn probleem:

Buffalo in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Op het XMBC forum heb ik dit gepost:

http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=473917&postcount=22 en dit:

http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=474698&postcount=27

Het komt er nu dus op neer dat de Blu-Ray film na 2 seconden vastloopt, en er niks meer mee te beginnen is. Ik moet TMT3 opnieuw opstarten om er weer mee te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bigfoot87 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:42:

[afbeelding]

Als deze remote niet apart tekoop is straks dan zou ik weleens een onnodige aankoop kunnen doen alleen maar wegens die remote :$ :+ :/ :9~ PRACHTIG !!! _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, een android telefoon werkt ook als remote en heeft ook een toetsen bord (G1).
Plus kun je door je files/library browsen en nog meer allemaal niet mogelijk met gewone remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als ik door mijn Library wil browsen, doe ik het wel op een deftig groot scherm. :P
Ik vind hem mooi en daar kan jij niks aan veranderen! :(
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Fire69 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:52:Als ik door mijn Library wil browsen, doe ik het wel op een deftig groot scherm. :P
AMEN :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor de Nvidia ION gebruikers onder ons:

Ik heb een aangepaste versie van de livecd op mijn blog gezet. In de laatste versie waaraan ik heb gewerkt zitten oa:

- Drivers voor de ASROCK ION330-HT remote controller.
- coretemp.ko voor weergave temperatuur Atom processor.
- nvclock voor weergave Nvidia ION chipset.
- Extra skins (Alaska, Rapier)
- LM-sensors, Samba, Proftpd, ftp commando
- Vooraf goed ingestelde advancedconfig.xml en guisettings.xml
- Uitzending gemist
- AMD/Intel bestanden verwijderd (100mb)

meer info: www.xbmcfreak.nl

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:52:
Als ik door mijn Library wil browsen, doe ik het wel op een deftig groot scherm. :P
Klopt, maar met muziek is het toch verdomd handig.
Tv kun je uitlaten en toch lekker door je bib bladeren en afspelen..... Vanuit je luie stoel in de tuin met een pilsje in je hand (in de zomer natuurlijk).
Ook een voordeel is dat je bereik net zo ver is als je Wifi reikt.

Nu jij weer ;)

Btw. Als een gewone remote kun je 'm ook gebruiken. Heeft exact dezelfde functie's en layout als de xbox remote.....welke nog steeds super is.
Met de boxee remote krijg je dezelde problemen als met de apple tv remote, het verplicht gebruiken van de playercontrols in xbmc omdat je niet genoeg knoppen hebt.
Of je moet de boxee remote telkens draaien en toetsenbord gebruiken.
Lijkt me niet erg handig.

Edit: En dan nog iets.
En weer een extra remote op je tafel....je kunt gegarandeerd niet je stereo of tv met de boxee remote bedienen. O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 07-01-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
Misschien is dit allang gezegd een keer ergens, maar zou dit niet een leuke zijn voor BBG. Deze maand is er natuurlijk al een BBG voor htpc geweest (GoT topic: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010), maar het leek me juist leuk om een HTPC in te richten zodat je gewoon Ubuntu erop zet XBMC installeert (mogelijk uit de repository) en gewoon klaar ben zonder al te veel tweaken. Xbox is voor mij nog steeds ideaal... je merkt het alleen met de performance bij zwaardere HD beelden. En ik zou graag op hetzelfde systeem op kunnen willen nemen (PVR)

Wat is jullie idee hierover?

[ Voor 16% gewijzigd door SUPR-ME op 07-01-2010 16:46 . Reden: toevoeging HD beelden xbox en pvr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Mar2zz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 06:39:
[...]

In de laaste xbmc for xbox build zijn wat issues gefixed mbt tot video. Ik had ook last van vastlopertjes en video's die niet wilden starten, dus a lot of reboots. lijkt er op dat dit nu niet meer zo is.

[...]
Thanks.

Ik heb mijn oude XBOX (aangesloten op een redelijk Philips Flatscreen die in ieder geval 720p kan afspelen) geüpdate naar de nieuwe “T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316” build (download hier). Ik heb de laatste SVN build genomen en niet de Stable. Ik kwam van een december 2009 build dus ik was al redelijk up to date.

Daarna heb ik een aantal skins gedownload en getest:
• de Confluence skin revision 25498 (en wel met de xbox-textures (download hier)
• de Waffa 1.9 mod van MiniMeedia (download hier)
• de Rapier skin 3.06 geprobeerd (download hier)

Belangrijk is dat je een memory efficiënte skin hebt (XBOX resized textures en instelbare views).

Het zijn allemaal prima skins maar performance is problematisch op de oude XBOX. In de bestandsweergave is het allemaal goed te doen maar in de Library mode bleef mijn Xbox toch te regelmatig hangen. Zeker als je al je fanart etc. niet op orde hebt. NA het op orde brengen van mijn thumbs/fanart zijn een hele hoop bugs verholpen. Alleen uit de screensaver komen zorgt voor het niet correct weergeven van de skin en hij loopt toch nog zo nu en dan vast.

Anyway, het op orde brengen van mijn thumbs/fanart heeft mij een eind verder gebracht.

Nu wil ik 720P content gaan afspelen. Hiervoor heb ik mijn XBOX op NTSC (m.b.v. enigmah in mijn Dashboard) gezet en de 480P en 720P (1080i uit!) optie's in XBMC geactiveerd. So far so good.

Bij het afspelen van 720P content (1280*720@6300 is de bovengrens; beter is 1280x576 of 1280*688) gebeurd er niks. Ik gebruik de standaard Mplayer. Dit is een goed test-bestand: http://ul.to/mhwm66 voor het testen van 720P MKV.

Mijn video instellingen zijn als volgt:
Rendermethode: Hoge kwaliteit Pixel Shader V2
Resolutie: 720P 16:9
Framerate conversie: geen
Flikkerfilter: uit
Verzachten: uit

Bij de systeeminfo zie ik dat mijn beeld toch op 1080i staat (ondanks enkele herstarts en mijn instellingen) en dat er maar 25mb geheugen vrij is.
Het blijkt dus dat het in het beschikbare vrije geheugen zit. Na wat testwerk blijkt de MiniMeedia Waffa skin toch het beste te presteren, nl. 35 Mb vrij na een herstart. En guess what.... Vanuit de verkenner start hij het Crank test bestand op met maar enkele framedrops. Hij doet dit nog niet vanuit de skin. Iemand nog tips om geheugen op te schonen?

Nog enkele geheugen tweaks:
* UPNNP & Webserver uitzetten
* Aangezien je sowieso een skin nodig heb waarbij je views moet kunnen uitzetten kan je het best in elke categorie (movies / video / music / pictures / programs) de 3D coverview uitzetten.
* Thumbs weergave verkleinen
* de laatste mogelijkheid is om heel je fanart / thumb library te verkleinen naar 1280*720 ( of evt. 960X540) (delete the videodb and your thumbnail cache and then re-scan the library. Works fine for me even with 512kb thumbs. (also make sure that the fanart in>UserData>Thumbnails>Video>Fanart is also reszied) I use IRFANVIEW for batch image re-sizing

[ Voor 20% gewijzigd door Bulkzooi op 07-01-2010 21:46 . Reden: edit omdat ik iets verder ben gekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

SUPR-ME schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:42:
Misschien is dit allang gezegd een keer ergens, maar zou dit niet een leuke zijn voor BBG. Deze maand is er natuurlijk al een BBG voor htpc geweest (GoT topic: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010), maar het leek me juist leuk om een HTPC in te richten zodat je gewoon Ubuntu erop zet XBMC installeert (mogelijk uit de repository) en gewoon klaar ben zonder al te veel tweaken. Xbox is voor mij nog steeds ideaal... je merkt het alleen met de performance bij zwaardere HD beelden. En ik zou graag op hetzelfde systeem op kunnen willen nemen (PVR)

Wat is jullie idee hierover?
pak die genoemde HTPC en knal de live CD erop en je bent klaar volgens mij. Het gaat erom dat de specs voldoende zijn om HD content af te spelen en hoe je dat doet (bv. met XBMC) maakt niet zoveel uit in mijn beleving. Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
Bulkzooi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:49:
[...]
Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld.
Misschien heb ik me er te lang niet mee bezig gehouden.... heb nu al 3,5 jaar een laptop(met linux overigens, bevalt echt uitstekend!), maar vroeger moest je altijd even goed kijken naar je systeemonderdelen als je er linux op ging zetten videokaart enzovoort.

En ik zou er graag Ubuntu op zetten, omdat ik windows gewoon echt flink zat ben :) (Ik wil geen flamewar starten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bulkzooi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:47:
* de laatste mogelijkheid is om heel je fanart / thumb library te verkleinen naar 960X540 (delete the videodb and your thumbnail cache and then re-scan the library. Works fine for me even with 512kb thumbs. I use IRFANVIEW for batch image re-sizing
Mediacompanion gebruikt die resolutie optioneel, dus je kan ook alle fanart ineens goed downloaden door mediacompanion te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Mar2zz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:44:
[...]

Mediacompanion gebruikt die resolutie optioneel, dus je kan ook alle fanart ineens goed downloaden door mediacompanion te gebruiken.
Kan je wat meer hier over zeggen? Welke dir's moet ik allemaal nemen? En hoe onderhoudt je met MediaCompanion je XBMC? Telkens exporteren, fanart download en weer terug naar XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Nog een vraagje:
Kan iemand mij de settings geven om automatisch T3CH-builds te downloaden en te upgraden? Ik krijg dit maar niet voor elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Thanks.

Ik heb mijn oude XBOX (aangesloten op een redelijk Philips Flatscreen die in ieder geval 720p kan afspelen) geüpdate naar de nieuwe “T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316” build (download hier). Ik heb de laatste SVN build genomen en niet de Stable. Ik kwam van een december 2009 build dus ik was al redelijk up to date.

Daarna heb ik een aantal skins gedownload en getest:
• de Confluence skin revision 25498 (en wel met de xbox-textures (download hier)
• de Waffa 1.9 mod van MiniMeedia (download hier)
• de Rapier skin 3.06 geprobeerd (download hier)

Belangrijk is dat je een memory efficiënte skin hebt (XBOX resized textures en instelbare views).

Het zijn allemaal prima skins maar performance is problematisch op de oude XBOX. In de bestandsweergave is het allemaal goed te doen maar in de Library mode bleef mijn Xbox toch te regelmatig hangen. Zeker als je al je fanart etc. niet op orde hebt. NA het op orde brengen van mijn thumbs/fanart zijn een hele hoop bugs verholpen. Alleen uit de screensaver komen zorgt voor het niet correct weergeven van de skin en hij loopt toch nog zo nu en dan vast.
Klopt..als je uit de screensaver komt heb je minder memory wat meestal uitloopt op een vastloper.
Wacht je lang genoeg wil ie nog wel eens memory terug opbouwen.
Dit gebeurd bij mij wel pas als de screensaver een poosje heeft gedraaid.
Meestal restart ik ook gewoon xbmc duurt een paar sec. maar heb dan wel volle bak aan memory.
Heb:
<record>XBMC.RestartApp()</record>
toegevoegd in keymap en mijn record knop van harmony restart xbmc ;)
Anyway, het op orde brengen van mijn thumbs/fanart heeft mij een eind verder gebracht.

Nu wil ik 720P content gaan afspelen. Hiervoor heb ik mijn XBOX op NTSC (m.b.v. enigmah in mijn Dashboard) gezet en de 480P en 720P (1080i uit!) optie's in XBMC geactiveerd. So far so good.

Bij het afspelen van 720P content (< 1280*720@6300) gebeurd er niks. Ik gebruik de standaard Mplayer omdat deze beter is dan Dvdplayer. Dit is een goed test-bestand: http://ul.to/mhwm66

Mijn video instellingen zijn als volgt:
Rendermethode: Hoge kwaliteit Pixel Shader V2
Resolutie: 720P 16:9
Framerate conversie: geen
Flikkerfilter: uit
Verzachten: uit

Bij de systeeminfo zie ik dat mijn beeld toch op 1080i staat (ondanks enkele herstarts en mijn instellingen) en dat er maar 25mb geheugen vrij is.
Het blijkt dus dat het in het beschikbare vrije geheugen zit. Na wat testwerk blijkt de MiniMeedia Waffa skin toch het beste te presteren, nl. 35 Mb vrij na een herstart. En guess what.... Vanuit de verkenner start hij het Crank test bestand op met maar enkele framedrops. Hij doet dit nog niet vanuit de skin. Iemand nog tips om geheugen op te schonen?
Neem aan dat je de optie om views te verbergen al hebt gevonden in mijn skin.(MiniMeedia Waffa!)
Gebruik deze optie!! verberg zoveel mogelijk views meestal heb je toch maar 1 echte favoriete view.
Dit is de beste manier om memory te winnen !!
En hierdoor kun je ook alle xbmc features gebruiken op je xbox zoals custombackgrounds folders in stellen en is 1280x720 geen probleem ook niet voor de fanart.

Als je het test bestand kunt starten vanuit de verkenner zou dat ook moeten lukken vanuit MiniMeedia Waffa zelf....als je maar ervoor zorgd dat je vrij geheugen boven de 17 MB blijft. Gebruik je debug log ;) om je vrij memory te kunnen zien.

1280x720 video file is echt op het randje voor de xbox hou dat wel in de gaten... 1280x576 welke ik een paar heb draaien perfect.
Nog enkele geheugen tweaks:
* UPNNP & Webserver uitzetten
* Aangezien je sowieso een skin nodig heb waarbij je views moet kunnen uitzetten kan je het best in elke categorie (movies / video / music / pictures / programs) de 3D coverview uitzetten.
* Thumbs weergave verkleinen
* de laatste mogelijkheid is om heel je fanart / thumb library te verkleinen naar 1280*720 ( of evt. 960X540) (delete the videodb and your thumbnail cache and then re-scan the library. Works fine for me even with 512kb thumbs. (also make sure that the fanart in>UserData>Thumbnails>Video>Fanart is also reszied) I use IRFANVIEW for batch image re-sizing
Wat in MediaStream goed werkte was een ander lettertype te gebruiken.

Meeste lite skin zijn dat door de aangepaste textures.xpr
Wat meestal inhoud dat de backgrounds zijn verkleind en wat overlays worden weggelaten.
Dit bevorderd natuurlijk niet het uiterlijk van de skin :| maar leverd wel een beetje memory op.

Thumbs worden default 192x192 gecached in de userdata dat hoef je echt niet te veranderen.(Zou je zelf wat kunnen vergroten in MiniMeedia Waffa! :*) ) Maar als je iets hebt toegevoegd aan de bib blader naderhand een keer rustig door je folders en laat xbmc op zijn gemak alles cachen heeft ie alles netjes weggeschreven zul je zien dat je xbox een stuk soepeler draait.

Geef de xbox de tijd... bv scroll niet als een dolle naar de film en direct willen afspelen.
Geef 'm de tijd om de fanart te laden en dan na een sec heeft ie genoeg geheugen ;) Zie debug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 265874 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:10:
Bij krijg bij 'MOVIES' heel veel Streams als movie staan
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg ? of instellingen moet aanpassen.
Ben beginnende Xbmc gebruiker maar vind het nu al 1 en al lof :)
Zou je mischien mij kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt ? Ik wil ze juist in de bib krijgen !!!
Vorig jaar lukte he me nog met een omweg maar was later niet meer mogelijk :(

En niemand kon me helpen op het xbmc forum :)
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33506
Dus nog een poging O-)
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=54876

Heb al een tijdje niet meer geprobeerd.... maar hoe heb je dat nou gedaan :9
Bulkzooi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:57:
[...]

Kan je wat meer hier over zeggen? Welke dir's moet ik allemaal nemen? En hoe onderhoudt je met MediaCompanion je XBMC? Telkens exporteren, fanart download en weer terug naar XBMC?
Media Companion doet exact hetzelfde als xbmc.... Film info en thumbs/fanart van je movies scrapen.
Maar zet de fanart.jpg / folder.jpg / movie.tbn / movie.nfo bij je files.
Als je xbmc dan die files laat scrapen, zal xbmc die info / thumbs / fanart gebruiken voordat hij gaat zoeken op internet.

Je hebt zo meer sites waar de posters van gedownload worden
Kunt zoveel aanpassen wat je wilt
Fanart gelijk verkleinen
episode thumbs maken voor tv series
Je PC scraped vele male sneller met MC....en
je xbox scraped files met info en thumbs ook vele male sneller
enz...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 07-01-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 07:23
nero355 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:11:
[...]

Als deze remote niet apart tekoop is straks dan zou ik weleens een onnodige aankoop kunnen doen alleen maar wegens die remote :$ :+ :/ :9~ PRACHTIG !!! _O_
De CEO van Boxee heeft in een reactie op het blogartikel gemeld dat de afstandsbediening ook gewoon los te koop zal zijn. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Thnx mensen. Ik ga rustig alles even doorlezen en door tweaken en ik zal vanzelf nog een terug komen met vragen en / of bevindingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:29:
[...]

Klopt, maar met muziek is het toch verdomd handig.
Tv kun je uitlaten en toch lekker door je bib bladeren en afspelen..... Vanuit je luie stoel in de tuin met een pilsje in je hand (in de zomer natuurlijk).
Ook een voordeel is dat je bereik net zo ver is als je Wifi reikt.

Nu jij weer ;)
XBMC Control Web Page

Lekker op een groot laptop-scherm. ;)
En als ik dan in mijn luie stoel in de tuin zit, wil ik niet mijn ganse hifi-set naar buiten sleuren, dus dan hang ik een paar goeie speakers aan mijn laptop en kan ik netjes mijn muziek streamen. ;)
Btw. Als een gewone remote kun je 'm ook gebruiken. Heeft exact dezelfde functie's en layout als de xbox remote.....welke nog steeds super is.
Doet bovengenoemde ook. ;)
Met de boxee remote krijg je dezelde problemen als met de apple tv remote, het verplicht gebruiken van de playercontrols in xbmc omdat je niet genoeg knoppen hebt.
Of je moet de boxee remote telkens draaien en toetsenbord gebruiken.
Lijkt me niet erg handig.
Ik ben het ondertussen zo gewoon (door dagelijks gebruik in de trein) om met de letters op mijn keyboard te werken, dat ik zo sneller ben dan met mijn xbox-remote :+
Edit: En dan nog iets.
En weer een extra remote op je tafel....je kunt gegarandeerd niet je stereo of tv met de boxee remote bedienen. O-)
Mijn xbox-remote kan dan op pensioen, dus die wordt gewoon vervangen. ;)
[...]

Thanks.

Ik heb mijn oude XBOX (aangesloten op een redelijk Philips Flatscreen die in ieder geval 720p kan afspelen) geüpdate naar de nieuwe “T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316” build (download [linkje naar T3CH]). Ik heb de laatste SVN build genomen en niet de Stable. Ik kwam van een december 2009 build dus ik was al redelijk up to date.
Die link mag je hier niet zetten, anders worden de modjes boos. :P
[...]
Gans verhaal over skins en memory en tweaks...
[...]
Lang verhaal kort, je wil dus HD afspelen op je xbox?

Zal je misschien na veel tweaken lukken, maar je moet dan zoveel dingen uitzetten dat XBMC er niet mooier op wordt IMHO, en je nog steeds de kans hebt dat de xbox het niet kan trekken.
Ik zou er niet te veel moeite in steken, volgens mij is dat het niet waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Anoniem: 255178 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:59:

Thumbs worden default 192x192 gecached in de userdata dat hoef je echt niet te veranderen.(Zou je zelf wat kunnen vergroten in MiniMeedia Waffa! :*) )
Cool. Welke resolutie raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Fire69 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:33:

Lang verhaal kort, je wil dus HD afspelen op je xbox?

Zal je misschien na veel tweaken lukken, maar je moet dan zoveel dingen uitzetten dat XBMC er niet mooier op wordt IMHO, en je nog steeds de kans hebt dat de xbox het niet kan trekken.
Ik zou er niet te veel moeite in steken, volgens mij is dat het niet waard. :)
Is idd veel moeite (vandaar mijn post) maar het lukt ondertussen wel. Ik geef toe dat het wel veel moeite kost maar met een ION (als ik investeer dan dient het wel een beetje energie zuinig te zijn) kost het ook veel moeite om alles aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoezo?
Je neemt een ION, installeert XBMC-Live, sukkelt eventueel een beetje met de remote (hoewel de Live-versie van Erhnam dat blijkbaar oplost), tadaaa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bulkzooi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:36:
[...]

Cool. Welke resolutie raad je aan?
Om te beginnen gewoon default. ;)

Als je het allemaal een beetje doorhebt, draait goed en ziet dat je nog wel wat memory kunt missen....
Wis dan de thumbnail/video folder in je userdata.
Maak een advancedsettings.xml en stel daar de resolutie in.
Start nu weer xbmc en je xbox zal de thumbs opnieuw cachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
ik heb net weer eens een schone install gedaan maar nu heb ik een probleem welke ik wel eens eerder ben tegen gekomen. het probleem is dat wanneer ik het geluid wil veranderen in xbmc (op xbox) ik niet mooi de huidige aantal dB's te zien krijg maar de mute icon.

wanneer ik het geluid harder, zachter of op mute wil zetten, iedere keer zie ik de mute knop. het geluid verandert wel van volume.

weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door stavast op 07-01-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

stavast schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:26:
ik heb net weer eens een schone install gedaan maar nu heb ik een probleem welke ik wel eens eerder ben tegen gekomen. het probleem is dat wanneer ik het geluid wil veranderen in xbmc (op xbox) ik niet mooi de huidige aantal dB's te zien krijg maar de mute icon.

wanneer ik het geluid harder, zachter of op mute wil zetten, iedere keer zie ik de mute knop. het geluid verandert wel van volume.

weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Ik heb sinds kort dat hij in dat balkje zegt dat mijn geluid zit aangesloten op een directe source wardoor ik nu alleen met de afstandsbediening van mijn direct source het geluid kan veranderen.
Dus ja, ik heb ook het gevoel dat er zaken zijn verandert m.b.t. het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Bulkzooi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:46:
[...]

Ik heb sinds kort dat hij in dat balkje zegt dat mijn geluid zit aangesloten op een directe source wardoor ik nu alleen met de afstandsbediening van mijn direct source het geluid kan veranderen.
Dus ja, ik heb ook het gevoel dat er zaken zijn verandert m.b.t. het geluid.
Als je S/PDIF passthrough (digitaal geluid met AC3 of DTS passthrough) gebruikt zou het inderdaad kunnen dat je het volume niet kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als het gaat om bijhouden van films met een externe scraper zoals mediacompanion zou ik toch gaan voor mediainfoplus. Dit is opensource, heeft een flink aantal settings extra en muziek behoort ook tot de scrape. Het werkt allemaal nog niet ideaal, ik heb zowel probleempjes met mediacompanion als mediainfoplus, maar ze zijn beide in ontwikkeling

Voordeel van opensource is dat meer ontwikkelaars kunnen aanschuiven, dus de ontwikkeling gaat op een gegeven moment misschien sneller daardoor...

Moeten deze programs niet ook in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ember is volgens mij ook open-source, niet?
Die doet momenteel wel alleen nog maar films, dat geef ik toe, maar die MIP heb ik een aantal maanden geleden eens getest, en ik liep gewoon verloren in die interface. :P

[edit]
Verder heb je wel gelijk dat die externe scrapers een plaatsje in de TS moeten krijgen.
Als ik vandaag tijd heb, zal ik er anders even naar kijken. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 08-01-2010 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Erhnam schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:32:
Voor de Nvidia ION gebruikers onder ons:

Ik heb een aangepaste versie van de livecd op mijn blog gezet. In de laatste versie waaraan ik heb gewerkt zitten oa:

- Drivers voor de ASROCK ION330-HT remote controller.
- coretemp.ko voor weergave temperatuur Atom processor.
- nvclock voor weergave Nvidia ION chipset.
- Extra skins (Alaska, Rapier)
- LM-sensors, Samba, Proftpd, ftp commando
- Vooraf goed ingestelde advancedconfig.xml en guisettings.xml
- Uitzending gemist
- AMD/Intel bestanden verwijderd (100mb)

meer info: www.xbmcfreak.nl
Kijk dat zijn de berichten, zal hem dit weekend eens gaan proberen.
Had al een paar pogingen gedaan om de sensors aan de praat te krijgen, maar helaas zonder resultaat

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:39
zoals ik eerder een probleem aangaf op deze topic:

ik heb mijn harmony ingesteld als MCE keyboard. en de keyboard toetsen verwezen naar juiste actie op afstandsbediening. x=stop etc. maar nu na paar min gebruik van xbmc, doen de pijltjestoetsen, esc, ok maar de rest functioneert als de echte toetsen. dus bij playlist of iets dergelijke, als ik op C klik, gaat ie naar alles wat met C begint. inplaats context menu. geld ook voor p, die gaat naar alles wat met p begint in plaats dat ie iets afspeelt. ik weet niet of dit een mogelijkheid is binnen xbmc om zo te kunnen switchen en dat ik per ongeluk doe met bepaalde knop of het een echt een probleem is. voor mij is xbmc zo niet prettig bruikbaar... alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb dit probleem ook heeel af en toe. Gewoon op mijn laptop.
Dan moet ik xbmc eens herstarten en werkt alles terug.
Geen idee waardoor het komt. Keymap die flipt of zo zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Fire69 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:13:
Ik heb dit probleem ook heeel af en toe. Gewoon op mijn laptop.
Dan moet ik xbmc eens herstarten en werkt alles terug.
Geen idee waardoor het komt. Keymap die flipt of zo zeker? :P
klopt, restarten helpt. maar bij mij is gewoon elke keer als ik xbmc gebruik het probleem. het wordt echt tijd dat ze voor xbmc out of the box oplossing gaan verzinnen voor MCE remote. op linux is dat wel geval schijnt het maar op windows nog niet..iemand die daarvoor iets kan programmeren? ik heb daar totaaaal geen verstand van
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222894

Hallo allen,

Ik ben nieuw met XBMC en kom van MediaPortal. Heb nu XBMC 9.11 draaien met de Transparency! skin op Windows 7 Ultimate. Het meeste wat ik nodig heb werkt alleen zit ik nog met 1 probleem waar ik niet uitkom, namelijk het afspelen van (AVC)HD ISO bestanden. XBMC pakt deze standaard niet zelf op, maar wanneer ik ze eerst mount met Daemon Tools kan ik ze wel lezen.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om dit soort ISO's te automounten met bijvoorbeeld een scriptje dat een commando in de command line geeft? Zoiets als:

@echo off
daemon.exe-unmount_all -mount <n>,<path>

(waar 'n' staat voor DVD-ROM device number ('0' - '3' toegestaan) en 'path' is volledig pad van image bestand)

Wie kan me helpen?

Edit:

Heb iets gevonden ... ff kijken of dit om te bouwen is naar mounten met daemon tools en afspelen met de defaultplayer :)

http://blog.xbmc.org/forum/showthread.php?p=471279

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 222894 op 08-01-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sipaan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:34:
klopt, restarten helpt. maar bij mij is gewoon elke keer als ik xbmc gebruik het probleem. het wordt echt tijd dat ze voor xbmc out of the box oplossing gaan verzinnen voor MCE remote. op linux is dat wel geval schijnt het maar op windows nog niet..iemand die daarvoor iets kan programmeren? ik heb daar totaaaal geen verstand van
_/-\o_
Ik dacht dat de MediaPortal IR Server plug-in ook XBMC support heeft :? Mail anders eens de maker ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb de laatste tijd iets ontzettend frustrerends. Op dit moment start de XBMC webserver bij mij nooit goed wanneer ik de PC aanzet. Zwaar irritant, want nu kan ik mijn aangeschafte XBMC Remote App nooit gebruiken, omdat ik eerst de webserver moet herstarten.

Nu dacht ik dat op te lossen met een oude afstandsbediening die bij mijn Medion 8800 zat. Het configureren via Lirc ging harstikke prima en bij het opstarten heb ik mooi een afstandsbediening. Alleen na een bepaalde periode houdt Lirc er mee op, of interpreteert XBMC de commando's van mijn afstandsbediening niet meer. De Lirc input heb ik gekoppeld aan toetsindrukken op het toetsenbord. Met toetsenbord reageert XBMC gewoon, dus ik vermoed dat het probleem bij Lirc ligt.

Zijn er misschien mensen met dezelfde problemen? Nou ja, misschien maar eens terug naar Windows in plaats van Ubuntu. Daar heb ik ook iets meer kennis van. Wel jammer dat mijn eerste Linux experiment zo moet aflopen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
nero355 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:22:
[...]

Ik dacht dat de MediaPortal IR Server plug-in ook XBMC support heeft :? Mail anders eens de maker ervan ;)
ik heb IR server geinstalleerd en MCE remote werkt! zonder iets te configreren! _/-\o_
waarom wordt deze manier niet iedereen aangeraden in plaats van Eventghost wat voor MIJ niet werkt?
mssn kan dit ook in begin van de topic worden opgenomen:)
hoe kan ik contact met de makers opnemen?

Edit: ik weet niet wat ik heb gedaan, maar pijltjes toets werken niet meer:(

[ Voor 7% gewijzigd door heval op 08-01-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
Misschien wel leuk om te weten:

ik kwam er gisteren achter dat de iphone xbmc remote een update heeft gekregen waarmee het nu mogelijk is om middels wake on lan de xbmc-hardware automatisch op te laten starten als deze uit staat. (werkt uiteraard niet voor de xbox omdat deze dat helaas niet ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
sipaan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:48:
[...]

Ik weet nog van lang geleden dat je bij de IR Server bij de opties voor je remote de MCE-functie (of iets in de aard) moest uitvinken, omdat anders een hoop toetsen het niet deden.
Zal even zien of ik dat nog kan terugvinden. :)

[edit]
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36936

Daar, bij Part 4, staat onder andere:
Basic
Learn IR timeout : 10.000
Disalbe Windows Media Center services (check)
All others are greyout (this guide is only for XP Sp3
Ik weet niet of dit ondertussen nog zo is, post is al een jaar oud. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 08-01-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sipaan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:48:
[...]
Je hebt waarschijnlijk een IR-swap getriggerd. Als je nu je remote op de kop houdt, dus de knopjes wijzend naar de grond, terwijl je remote voor het IR-oog van de ontvanger zit en je reboot de machine waar de ontvanger aanzit terwijl je 1 van de pijltjes indrukt dan heb je kans dat de bits weer op hun plek schuiven.

Mediacompanion en Mediainfoplus zijn nog wel buggy as hell. Mediainfoplus is daarbij ook erg langzaam in het verversen van info over een film. Mediacompanion raakt bij mij steeds zijn database kwijt, dan moet ik rescannen. Mediainfo is zo unresponsive dat ik er niet mee wil werken. Ben nu Ember aan het testen, ff kijken hoe die werkt. Mediainfoplus lijkt wel onoverzichtelijk, maar je kan er wel erg veel mee.

Edit:
Ember is the way to go. Enige nadeel is geen series, maar het is overzichtelijk en zelfs opgestart vanaf mijn NAS werkt het lekker snel.

[ Voor 35% gewijzigd door Mar2zz op 08-01-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik ook Ember en Media Companion door elkaar elk heeft zijn voor en nadelen.
Maar vreemd genoeg is het toch meestal MC.

Ik voeg niet mijn gehele bibliotheek toe aan MC of Ember (wordt het alleen maar traag van), maar heb een tijdelijke map voor films die ik wil scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ember voor films (gewoon voor de eyecandy :P ), MC Gen2 als ik manueel series scrape en MC Gen1 wordt gebruikt door mijn Sabnzb-scrape-script (omdat ik in Gen2 geen key-press-macro kan gebruiken :'( )

Verder werk ik zoals Poeier met een tijdelijke opslagplaats om te scrapen, namelijk mijn laptop.
Eens ik mijn series gekeken heb, verhuizen ze naar mijn NAS waar de xbox ze kan vinden om in de Library te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeer intressant voor de xbox gebruiker !!! :Y
Fanart word voortaan default 480 opgeslagen (16:9)
Is natuurlijk ook met advancedsettings te veranderen.
http://xbmc.org/trac/changeset/26547

Arnova geweldig..... zal voor zeer veel (beginnende) gebruikers een hoop memory problemen voorkomen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoeveel was het vroeger dan? :P

Dus nieuwe versie erop gooien, en de cache van je thumbs trashen, zou je meer geheugen moeten opleveren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals het gedownload werd of de resolutie zoals het bij je files stond.

Yep, XBMC\userdata\Thumbnails\Video\Fanart even wissen verander eventueel de resolutie in advanced settings en weer opnieuw cachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:11

L0g0ff

omg

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:14:
Op bol.com kun je deze kopen, is echter geen HDMI maar component. Hij is volgens mij wel erg goedkoop geworden volgens mij? :|
http://www.bol.com/nl/p/g...04004006193975/index.html € 5,99
En dan kun je ook nog een coupon code invullen. Ik heb er iets van 17 euro voor betaald toen bij bol.com meen ik..
Tnx Mark, ik heb hem zojuist besteld. De verzend kosten waren voor niks vanwege de coupon code. Tnx voor beide tips!!

Ps. ik was trouwens ook 17 euro kwijt. Ik heb er namelijk meteen 1000 Wii points bij besteld :P

[ Voor 7% gewijzigd door L0g0ff op 09-01-2010 20:17 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ps.
Ik_ben_Mark3 was 17 euro kwijt omdat hij een ook de konig had met optische uitgang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand die weet heeft van externe scrapers voor Linux of OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XBMC Web Media Manager
This is a cross platform tool to manage the XBMC Media Database

Ik heb er geen ervaring mee, weet ook niet of je ermee kunt scrapen.
Kunt in ieder geval wel je database editten.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 10-01-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die heb ik geinstalleerd staan om te testen, maar daarmee kan je blijkbaar enkel editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XBNE an editor for video database is soortgelijk kun je iets meer mee maar alleen voor windows. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Boxee Box

Specs van de Boxee Box zijn bekend. :)
Hopelijk binnenkort te gebruiken met XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
bedankt voor de tips Fire69

ik heb beetje zitten kijken in xbmc mappen. vond in xbmc/system/keymaps heleboel keymaps.xml files(o.a logitech harmony en remote file)
daarnaast is er een mapje xbmc/userdata/keymaps. maar hierin staan geen xml files.
moet je de xml files van de ene in andere doen om bepaalde remote werkend te krijgen?
aan de file namen te zien heeft xbmc wel degelijk out of the box support for remotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je een van de keymaps wilt aanpassen kopieer deze dan eerst naar de userdata/keymaps. Maar doe dit wel naar de userdata map in je aplicatiedata !!!!

Kunt 'm ook in system aanpassen maar dan gaat je aanpassing verloren bij de eerst volgende update.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 11-01-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Anoniem: 255178 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:53:
Als je een van de keymaps wilt aanpassen kopieer deze dan eerst naar de userdata/keymaps. Maar doe dit wel naar de userdata map in je aplicatiedata !!!!

Kunt 'm ook in system aanpassen maar dan gaat je aanpassing verloren bij de eerst volgende update.
ahaa, dus die userdata keymaps is voor wat je wijzigt zodat je het niet verliest na update. ik heb me xbmc als portable, dus alles staat onder xbmc:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 19:19
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/images/ Misschien zou je dit eens moeten bekijken. Een andere nederlander is bezig met unified PVR. Een release zou er over enkele dagen moeten zijn, de screenshots zien er "aardig" uit.

Edit: En nee, dit keer is het geen zelfpromotie, maar gewoon iets dat ik wilde delen.

[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 11-01-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En wat is de backend? MythTV of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Fire69 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:57:
En wat is de backend? MythTV of zo?
Forgot to mention, nee MediaPortal :)

Edit: Unified... dus ook inderdaad MythTV of welke TV server dan ook :) Deze versie werkt iig met MediaPortal en de TV plugin.

[ Voor 25% gewijzigd door XiniX88 op 11-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Had het ook al gezien, was een niveautje hoger gaan kijken in de link die je postte :)

MediaPortal, da's wel goed, moet ik tenminste niet weer aan de Linux :P
Maar als het echt universeel wordt, dat zou echt super zijn, kan ik mijn GBPVR gewoon laten zoals het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=28918

dit was de doelstelling, ik dacht dat het compleet was uitgestorven totdat er ineens iemand riep dat hij verder was gegaan en MediaPortal support eraan wilde toevoegen.

Unified PVR heeft gewoon een vast aantal settings, werkt op 1 protocol, en er moeten plugins worden gemaakt voor de communicatie tussen UPVR en MediaPortal / MythTv. De gast hiermee begon was zover ik weet alleen met MythTv bezig, dus die plugin zou er ook moeten zijn.

Dit is in ieder geval tot wat ik heb gelezen. Helaas valt er heel weinig informatie over in te winnen. Ik hoop in ieder geval dat het snel wordt gereleased. Kan ik wat mooie plugins maken voor XBMC (gebruik nu MediaPortal omdat de TV support niet in XBMC zit (behalve MythTV maar geen zin in gedoe))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat ziet er zeer gelikt uit zeg :9~
En verrek zie ook dat hij een XBMC - Extended Buienradar plugin heeft :D
Gelijk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb de volgende setup:
- Acer Aspire Revo R3600 (single core, 2 GB, 320 GB)
- Onkyo TX-SR606 HDMI receiver
- Sony 46W4000 TV
- 1 TB NTFS USB harde schijf

Op dit moment heb ik Windows 7 draaien met iTunes die ik via mijn iPhone kan bedienen en zo muziek in mijn woonkamer kan laten afspelen zonder de TV aan te hoeven zetten en met toetsenbord en muis te werken. Ideaal voor muziek, maar ik heb de Revo ook gekocht om films en tv-series mee af te gaan spelen.

Aangezien ik eigenlijk mijn iTunes functionaliteit niet wil verliezen, zit ik te denken aan een XBMC installatie op Windows 7. Een andere optie zou zijn om XBMC Live via een USB-stick te gaan draaien. Nu heb ik al gelezen dat XBMC Live 9.11 VDPAU bevat en daarmee vrijwel moeiteloos HD-content af zou moeten kunnen spelen en het met een kleine aanpassing ook geen probleem zou moeten vormen om NTFS-schijven te lezen.

Wat ik er mee wil afspelen zijn natuurlijk SD films (xvid en DVD) en SD tv-series (avi), maar ook 720p films en tv-series met 5.1 AC3 of DTS geluid (voor 99% mkv). 1080p komt bij mij zelden tot nooit voor, daar heb ik mijn op Blu-ray aangeschafte filmcollectie voor.

Mijn vraag is voornamelijk: gaat dit problemen opleveren? Het liefst doe ik namelijk geen dual boot en Windows (7) moet er op blijven in verband met genoemde iTunes mogelijkheden. Zodoende is XBMC Live installeren op de harde schijf van de Revo ook geen optie. De 1TB USB harde schijf omzetten naar Ext3/4 is ook geen optie, ik moet namelijk geregeld nieuwe films en tv-series die ik gedownload heb met mijn laptop er op kunnen zetten en er ook weer af kunnen halen of door vrienden laten kopiëren. Het is dus geen optie om overal Ext3/4 drivers te gaan installeren.

Heeft iemand ervaringen met het afspelen van 720p content op een single core Atom met XBMC 9.11 op Windows 7? Gisteren heb ik nog Coraline 720p DTS 5.1 gekeken via MPC Home Cinema en dat liep vloeiend, dus vraag me af of XBMC net zo lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Met een ION 330 draait XBMC onder Windows 7 beslist NIET soepel (lees haperen en hakkelen).
MooDyBLueS schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:07:
- Sony 46W4000 TV

Heeft iemand ervaringen met het afspelen van 720p content op een single core Atom met XBMC 9.11 op Windows 7? Gisteren heb ik nog Coraline 720p DTS 5.1 gekeken via MPC Home Cinema en dat liep vloeiend, dus vraag me af of XBMC net zo lekker werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
MooDyBLueS schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:07:
- Sony 46W4000 TV

Op dit moment heb ik Windows 7 draaien met iTunes die ik via mijn iPhone kan bedienen en zo muziek in mijn woonkamer kan laten afspelen zonder de TV aan te hoeven zetten en met toetsenbord en muis te werken. Ideaal voor muziek, maar ik heb de Revo ook gekocht om films en tv-series mee af te gaan spelen.

Aangezien ik eigenlijk mijn iTunes functionaliteit niet wil verliezen, zit ik te denken aan een XBMC installatie op Windows 7. Een andere optie zou zijn om XBMC Live via een USB-stick te gaan draaien. Nu heb ik al gelezen dat XBMC Live 9.11 VDPAU bevat en daarmee vrijwel moeiteloos HD-content af zou moeten kunnen spelen en het met een kleine aanpassing ook geen probleem zou moeten vormen om NTFS-schijven te lezen.

Wat ik er mee wil afspelen zijn natuurlijk SD films (xvid en DVD) en SD tv-series (avi), maar ook 720p films en tv-series met 5.1 AC3 of DTS geluid (voor 99% mkv). 1080p komt bij mij zelden tot nooit voor, daar heb ik mijn op Blu-ray aangeschafte filmcollectie voor.

Mijn vraag is voornamelijk: gaat dit problemen opleveren? Het liefst doe ik namelijk geen dual boot en Windows (7) moet er op blijven in verband met genoemde iTunes mogelijkheden. Zodoende is XBMC Live installeren op de harde schijf van de Revo ook geen optie. De 1TB USB harde schijf omzetten naar Ext3/4 is ook geen optie, ik moet namelijk geregeld nieuwe films en tv-series die ik gedownload heb met mijn laptop er op kunnen zetten en er ook weer af kunnen halen of door vrienden laten kopiëren. Het is dus geen optie om overal Ext3/4 drivers te gaan installeren.

Wat je met je iPhone doet icm iTunes is ook mogelijk in XBMC. Download de XBMC app voor je iPhone en zorg er voor dat je muziek in library mode beschikbaar is. Zo doe ik het ook nog wel eens. Als ik achter me pc zit en ik geen zin heb om naar de tv te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:03:
Met een ION 330 draait XBMC onder Windows 7 beslist NIET soepel (lees haperen en hakkelen).

[...]
Ik waardeer je reactie, maar kan je dit ook onderbouwen en voorbeelden geven? Uit jouw reactie zou je namelijk op kunnen maken dat zelfs de meest simpele videobestanden haperen en hakkelen, terwijl dat volgens mij toch niet het geval is.

Daarnaast: ik heb een Atom 230, dus een single core, wat betekent dat alles wat op de Atom 330 hapert in mijn geval waarschijnlijk nog erger is.

En kan je ook aangeven of er in dat geval XBMC Live met VDPAU ingeschakeld wel zal werken? Of heb je daar geen ervaring mee?
The_Ghost16 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:53:
[...]

Wat je met je iPhone doet icm iTunes is ook mogelijk in XBMC. Download de XBMC app voor je iPhone en zorg er voor dat je muziek in library mode beschikbaar is. Zo doe ik het ook nog wel eens. Als ik achter me pc zit en ik geen zin heb om naar de tv te lopen.
Klinkt als een ideale optie, maar verander 'download' maar in 'koop', want de beide apps (van collect3) die ik heb gevonden zijn € 2,39. Beetje raar voor een open source pakket dat je ineens geld moet gaan betalen voor iets wat niet meer dan een plug-in is. Nee, voor dit blijf ik gewoon bij Windows 7 (bij het systeem geleverd 'gekregen'), iTunes (gratis) en Apple remote (eveneens gratis).
Hoewel ik moet zeggen dat de XBMC Remote app er wel interessant uitziet om ook gewoon het geheel mee te bedienen, maar ik blijf bij mijn principekwestie dat ik het absurd vind om voor een open-source software plug-in te betalen. Ik snap dat er aan de iPhone app zelf misschien niks open-source is, maar dan nog, hoe goed het ook werkt, het blijft een extra functionaliteit voor het gratis verkrijgbare programma XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Download de XBMC voor Windows! die je hier kan vinden, en je hebt DXVA-support onder Windows waarmee je je HD op je Atom kan afspelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:14:
Download de XBMC voor Windows! die je hier kan vinden, en je hebt DXVA-support onder Windows waarmee je je HD op je Atom kan afspelen. ;)
Ja, en dan geen subtitles hebben. ;)
Allemaal leuk en aardig, maar het zijn van die halfbakken oplossingen waar ik niks aan heb. Je wint er een optie mee, maar verliest er ook weer een.

Ik heb zojuist even een aantal 720p films geprobeerd en die lopen nog best aardig op mijn single core Atom, al merk ik wel dat als de bitrate omhoog schiet (drukke scènes) de framerate onder de 20 zakt en frames verloren gaan. Maar na 5 minuten kijken slechts 150 frames verloren, noem ik niet slecht.

Toch maar even de Live versie proberen, als ik die tenminste op mijn USB-stick geinstalleerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken ook een ION 330HT en heb eerst Windows 7 erop gezet en daarna Ubuntu, dan krijg je automatisch (vanuit GRUB) een keuzemenu tijdens het booten wat je wilt starten. Standaard start hij bij mij Ubuntu en doet ie een autologin op user xbmc waar dan XBMC ook automatisch start. Als ik dus niks aanraak dan is het een minuutje en dan zit ik in XBMC. Als ik Windows 7 boot dan kies ik daar XBMC en dan start ook automatisch XBMC voor Windows. Het was niet echt moeilijk om dit voor elkaar te krijgen. De VDPAU op linux werkt perfect en inderdaad op Windows hakkelt en schokt 720P en 1080P als de neten. DXVA vind ik geen optie, ik wil gewoon ondertitels kunnen hebben zonder problemen.

XBMC voor Windows gebruik ik vooral voor uitzending gemist script omdat ik begreep dat veel programma's alleen onder Windows werken ivm. WMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MooDyBLueS schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Ja, en dan geen subtitles hebben. ;)
Allemaal leuk en aardig, maar het zijn van die halfbakken oplossingen waar ik niks aan heb. Je wint er een optie mee, maar verliest er ook weer een.

[...]
Tja, het is een work-in-progress natuurlijk. ;)
Binnen een maand kunnen die problemen net zo goed allemaal al lang opgelost zijn. :)

Probeer de Live-versie, zou ik zeggen. Maar het kan evengoed zijn dat je daar meer problemen mee zal hebben dan enkel de subs die niet werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik antwoorde op de vraag of 720P materiaal onder Windows 7 met een ION lekker zou draaien. Aangezien ik een ION 330 nettop heb en ook XBMC onder Windows 7 heb draaien (ik blijf het natuurlijk wel proberen) kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het niet lekker loopt. Ik wil een totaal goed werkende oplossing, voor simpel SD materiaal maar natuurlijk ook voor HD media en dat kan XBMC me op dit moment niet bieden. Ik heb het enkel over de ervaringen onder Windows 7. Ik ga ook niet voor de stand_alone versie van XBMC omdat ik met Media Portal wel alles kan draaien onder Windows 7. Ik neem het langere opstarten van MP dan ook voor lief.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:19:
[...]

Ik waardeer je reactie, maar kan je dit ook onderbouwen en voorbeelden geven? Uit jouw reactie zou je namelijk op kunnen maken dat zelfs de meest simpele videobestanden haperen en hakkelen, terwijl dat volgens mij toch niet het geval is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MooDyBLueS schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:19:

Klinkt als een ideale optie, maar verander 'download' maar in 'koop', want de beide apps (van collect3) die ik heb gevonden zijn € 2,39. Beetje raar voor een open source pakket dat je ineens geld moet gaan betalen voor iets wat niet meer dan een plug-in is. Nee, voor dit blijf ik gewoon bij Windows 7 (bij het systeem geleverd 'gekregen'), iTunes (gratis) en Apple remote (eveneens gratis).
Hoewel ik moet zeggen dat de XBMC Remote app er wel interessant uitziet om ook gewoon het geheel mee te bedienen, maar ik blijf bij mijn principekwestie dat ik het absurd vind om voor een open-source software plug-in te betalen. Ik snap dat er aan de iPhone app zelf misschien niks open-source is, maar dan nog, hoe goed het ook werkt, het blijft een extra functionaliteit voor het gratis verkrijgbare programma XBMC.
Het is een ideale oplossing !!
Dat je het moet kopen komt door Apple zij vragen immers grof geld om een appl. op de market te kunnen plaatsen.
Maar voor dat geld krijg je een remote die veel meer kan dan een gewone remote en je hoeft geen IR ontvanger te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
voor de mensen die gestresseerd waren in boxee:

http://www.hardware.info/...n_DLink_Boxee_Box_speler/

ik weet niet of xbmc daar al ondersteuning voor heeft.. die chip beloofd wel heel veel!

[ Voor 24% gewijzigd door heval op 12-01-2010 16:39 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.